Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Sané heeft nog niet de status van een Müller of Özil’

Laatste update:

Joachim Löw besloot Leroy Sané niet mee te nemen naar het WK en dat kwam de bondscoach op veel kritiek te staan. Mats Hummels lijkt echter te stellen dat het niet zo vanzelfsprekend is dat een type voetballer als Sané wordt geselecteerd voor een eindronde, zo vertelt de verdediger in een interview met de Duitse media.

“Hij heeft hier niet de status van Thomas Müller of Mesut Özil. Het duurt even voordat je bij de nationale ploeg dezelfde status hebt verworven als bij je club”, aldus Hummels, die vervolgens gevraagd wordt of de nieuwe generatie voetballers misschien ‘onvoorwaardelijke doorzettingskracht’ mist: “Het is opvallend dat de jeugd andere type spelers voortbrengt dan tien, twaalf jaar geleden, toen spelers zoals ik kwamen kijken.”

“Dit is een nieuwe generatie. De spelers gedragen zich anders en ook extremer door alle social media.” De 29-jarige Hummels meent dat de jongere generatie te veel gepamperd wordt: “Toen ik de jongste was, heb ik altijd de doelen gedragen. Dat hoort er gewoon bij. Het is opvallend dat een achttienjarige van tegenwoordig niet meer begrijpt waarom hij een doel moet dragen. Misschien is het gerechtvaardigd om daar je vraagtekens bij te plaatsen, maar aan de andere kant hoort het er ook een beetje bij.”

“Vroeger durfden de jonge voetballers niet eens op de massagetafel plaats te nemen als een ander al een afspraak had. De nieuwe generatie moet weten dat zij eerst voor haar plekje moet vechten. In de eerste weken bij Bayern heb ik niet één woord in de kleedkamer gezegd en sprak ik enkel met Stephan Fürstner en Michael Rensing, omdat ik hen nog van de amateurs kende. Tegen de anderen zei ik enkel ‘hallo’. Het gaat tegenwoordig veel sneller. Iemand gedraagt zich na één week al alsof-ie er drie weken voetbalt.”

Het hebben van een groot ego hoeft echter niet per se slecht te zijn, voegt Hummels er aan toe: “Misschien helpt dat grote gevoel van eigenwaarde om sneller goed te presteren. Dat kan zijn. Misschien heeft het mij juist geremd om op mijn zeventiende te presteren bij Bayern doordat ik zo terughoudend was.” Hummels speelde tot dusverre 85 wedstrijden voor Bayern en in dienst van die Mannschaft staat de teller op 63 interlands.

Zou jij Leroy Sané hebben meegenomen naar het WK?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Logisch aangezien Sane nooit presteert bij de Duitsers....

7 juni 2018 om 11:27

Daar ben ik het niet mee eens. Ik vond hem afgelopen EK goed spelen, ondanks zijn jonge leeftijd. Daarnaast heeft hij afgelopen seizoen sterk gespeeld en aangetoond dat hij een topspeler is. Wat ik logisch vind is wat M. Hummels zegt. Als je zijn boodschap begrijpt. Blijkbaar is de concurrentie in het Duits elftal zo groot dat hij nu erbuiten valt. Dat lijkt mij meer logisch dan jou redenering.

7 juni 2018 om 11:37

Afgelopen EK? Toen kwam hij maar elf minuten in actie.

7 juni 2018 om 12:11

Dat lijkt mij juist minder logisch, aangezien 9999 van de 10000 voor Sané over Brandt zouden kiezen in een "concurrentiestrijd". Hummels' punt vind ik dan toch logischer en ik ben het 100% met hem eens.

Het is gewoon niet gezond voor jonge talenten als ze via de social media vanaf hun twaalfde te horen krijgen dat zij de directe afgezant zijn van God en op hun 18e al de gouden bal gaan winnen. Het valt die jongens niet eens te verwijten dat ze naast hun schoenen gaan lopen dan, maar dan moeten ze af en toe wel weer met beide benen op de grond komen.

7 juni 2018 om 14:12

Maar brandt is toch ook een jonge speler of gelden deze regel alleen voor donker jongens?

"die vervolgens gevraagd wordt of de nieuwe generatie voetballers misschien ‘onvoorwaardelijke doorzettingskracht’ mist: “het is opvallend dat de jeugd andere type spelers voortbrengt dan tien, twaalf jaar geleden, toen spelers zoals ik kwamen kijken.”

Dit punt vind ik interessanter, en je hoort dit ook steeds vaker. De natuurlijke hiërarchie is steeds meer weg aan het vallen.

7 juni 2018 om 11:37

Ja, vooral het stukje over doelen dragen.

Hieruit kan ik gewoon opmaken dat clubs er alles aan doen om het de (nieuwe/jonge) spelers zo aangenaam mogelijk probeert te maken, en dat zij dus niets hoeven te doen dan enkel te voetballen.

Enerzijds is het logisch, hun taak is natuurlijk voetballen en niet materiaal verplaatsen/sjouwen. Aan de andere kant is dat net het stukje dat ongelooflijk bijdraagt aan de hierarchie/respect binnen zo'n club. Dat zijn van die kleine psychologische dingetjes waar men respect van leert, en weten dat je niet de baas op de wereld bent.

7 juni 2018 om 11:40

Ter aanvulling:

Ik heb het idee dat de oude generatie zicht stoort aan het feit dat zij hun plekje moesten verdienen in zo'n nationale elftal door je mond dicht te houden en hard te werken, terwijl ze nu inderdaad binnenkomen en het wel even denken te doen.

In het verleden heb ik hier meerdere (oud) spelers over gehoord.

7 juni 2018 om 11:53

Te triest voor woorden. Het draagt zelfs bij aan een stukje teambuilding. Waar ik me ook regelmatig aan stoor is dat ze te lui zijn om een bal van de grond te rapen bij een ingooi, terwijl ze er 2 meter vandaan staan. Maar nee, gewoon blijven wachten op de ballenjongen, dalijk word ik nog moe.

7 juni 2018 om 12:41

@nl_modric

Ja inderdaad, dat is ook een stukje irritatie.

En ook daarvoor, vanuit de clubs is het volkomen logisch, want de belangen in het voetbal zijn nu zo ontzettend groot. Dus kan ik me voorstellen dat zij niet 'willen' dat zo'n jongen die 2 meter extra loopt om energie te besparen. Klinkt heel stom omdat het om 2 meter gaat, maar het is wel energie die zij 'verspillen' die ze beter in de wedstrijd kunnen stoppen. Dus in dat opzicht vanuit de club, snap ik het volkomen.

Maar het is echt te gek voor woorden aan het worden, want het groepsproces wordt hierdoor niet verbeterd.

7 juni 2018 om 11:50

Dit is niet alleen in het betaald voetbal het geval. In het amateurvoetbal merk je dit de laatste jaren ook steeds meer. De jonge spelers die vanuit de Onder-19 naar de senioren doorstromen denken dat ze daar ook wel even het mannetje zijn en gedragen zich ook. In vroegere tijden werden dit soort jonge mannen door de oudere spelers weer op de plek gezet en acceptereerde dit ook. Tegenwoordig nemen ze niets meer aan van de mannen met meer ervaring. Ik vraag me dan ook af of dit niet wat dieper ligt dan enkel het gedrag op de club zelf. Waarschijnlijk hebben factoren als social media hier ook een aardige invloed op.

7 juni 2018 om 12:59

Ik was er zo eentje 6 jaar geleden op mijn 19e. Waarom zou ik alles moeten pikken van de oudere gasten? Ze waren langzamer, minder technisch en gewoon minder goede voetballers dan ik maar omdat ze ouder waren moest ik alles van ze pikken? Zo werkt dat niet in mijn hoofd. Tenzij je even goed of beter bent dan ik, dan neem ik je serieus. Anders heb je mij niks te vertellen op het veld. Dat was mijn gedachtegang en ik kan mij voorstellen dat de jeugd van tegenwoordig het zelfde denkt. Bewijs je maar voordat je de leider wilt zijn. Of betaal me, dat vind ik ook prima.

Ik vind trouwens dat Hummels hier doet alsof hij uit een totaal andere generatie komt maar de beste man is zelf ook maar 29. 10 jaar geleden had je ook social media en blackberries en weet ik veel wat allemaal. Zo veel is er in de tussen tijd nou ook weer niet verandert.

7 juni 2018 om 11:53

@asroma8

hierarchie op basis van leeftijd slaat ook nergens op vind ik, hierarchie hoort gebaseerd te zijn op de prestaties van spelers in het veld. als je ouder bent als een jonge speler en je presteert niet eens de helft als van wat die jongen laat zien of je zit zelfs op de bank, dan is het logisch dat zo een jongen niet zo snel wat van je aanneemt. tenzij je in het verleden grotere prestaties hebt geleverd als die jongen, dan misschien wel.

dat is ook denk ik de reden dat Zidane het zo goed deed bij Real als coach. die sterspelers namen hem allemaal serieus omdat ze weten hoe geweldig hij kon voetballen, daar hebben die jongens respect voor. niet voor een doorsnee voetballer op leeftijd die je even de les wil lezen terwijl hij veel minder heeft laten zien als jou, omdat hij toevallig ouder is

7 juni 2018 om 12:47

Juist, goede teksten idd van Hummels.

Hetgeen wat jij noemt is niet alleen bij voetbal, maar overal. Zoals Hummels ook al zegt, er wordt steeds meer gepamperd. In plaats van kinderen op hun flikker geven, is het nu het kind verdedigen en maar geven wat ze willen. De jonge generatie is ook veel en veel brutaler, zowel met bv voetballen als in het dagelijkse leven. Ik weet niet waar dat allemaal mis gaat.. Waarschijnlijk door social media, maar ook doordat ze 'voorbeelden' als Boef hebben en weet ik veel wat voor Youtube ellende.

Ow oké Hummels duidelijk, dus Julian Brandt droeg wel het doel voor jou en Löw. Kom op man Sané is echt 30 klasse beter dan Brandt. Ik zal deze beslissing helaas nooit snappen, tenzij Brandt zorgt voor de titel.

7 juni 2018 om 11:30

Low heeft wel vaker spelers opgeroepen die niemand zag aankomen. Zoals bijvoorbeeld Klose, die toen toch een geweldig wk heeft gespeeld.

7 juni 2018 om 11:32

Hoe vaak heb je Brandt zien speeln dan? Ik vraag me sowieso af hoeveel mensen wedstrijden van Leverkusen kijken om hier een oordeel te vellen. Ik kijk zon beetje elke wedstrijd van die ploeg en heb Sane ook genoeg gezien bij City, Duitsland en in zijn tijd bij Schalke. En die 2 zijn altijd redelijk gelijkwaardig aan elkaar geweest. Waar Sane veel meer een echte vleugelaanvaller is met meer diepgang, is Brandt qua techniek veel verfijnder en heeft die veel meer overzicht. Precies die kwaliteiten passen beter bij Duitsland. Sane is een van de sterren van City. Brandt is de grote ster van Leverkusen met Bailey. (toch gewoon na Bayern een van de sterkste clubs van Duitsland).

7 juni 2018 om 11:38

Ja en city zou leverkussen oprollen met 3/4-0 en de pl is een veel zwaardere competitie met meer topploegen. Sane heeft zich dit seizoen gemanifesteerd in de wereldtop terwijl brandt nog speelt bij een subtopper.

7 juni 2018 om 11:39

Mensen redeneren hier meer op basis van een favoriet, Brandt is toch minder bekend bij de menigte omdat de Bundesliga minder wordt gevolgd dan de PL. Brandt past meer in het spel van die Mannschaft maar dat is voor vele moeilijk te accepteren schijnbaar, vindt het een prima keus, en Sane zelf schijnbaar ook want die hoor je er niet zoveel over...

7 juni 2018 om 11:44

Dat City Leverkusen met 3/4-0 zou oprollen zegt niet direct iets over of Sane beter bij de Duitse ploeg zou passen dan Brandt..

Het is ook niet dat City bestaat uit een one-man-show van Sane, overigens.

7 juni 2018 om 11:53

Maar het geeft wel aan dat het veel lastiger is om jezelf bij city in de basis te spelen. Ik reageerde overigens op el phenomeno die begon met een vergelijk tussen beide clubs.

7 juni 2018 om 11:55

@essential

wat een onzin met dat past beter in een elftal. een goede coach verzint een systeem waarin al zijn beste voetballers kunnen renderen. het systeem is niet heilig, je beste spelers zijn heilig. anders schiet je als coach je doel voorbij

7 juni 2018 om 12:00

Het enige doel als coach is zo hoog mogelijk eindigen en prijzen proberen te pakken. Het domste wat je kan doen als coach is een werkend iets omgooien Tijdens EEN WK voor een speler die niets laat zien als hij erbij zit. Resultaat is heilig, niet de spelers. Sane besloot zelf niet te gaan naar de Confed Cup, dat was het ideale moment om Sane erin te passen. In het jaar erop is dat Low niet gelukt en zoals een goede coach dan doet speelt hij op safe en gaat hij voor de spelers die presteren.

7 juni 2018 om 12:13

Geen enkele speler is heilig, een coach moet het beste resultaat halen een goede speler geeft nog geen garantie op een goed resultaat

7 juni 2018 om 12:27

Ik verbaas me over je opmerkingen die aangeven dat je er werkelijk geen kaas van hebt gegeten.jij wilt een elftal bouwen met al je beste spelers daar moet een coach maar voor zorgen dat is de grootste onzin die er is. Je moet een ideale combi hebben van waterdragers en sterren van beide teveel en het wordt niks Japie.

7 juni 2018 om 12:54

@fcrrr

de beste spelers per positie bedoel ik natuurlijk en daar een elftal mee bouwen. ik snap ook nog wel dat een Sane niet als controleur kan spelen en dat je daar beter iemand als Khedira kan neerzetten

7 juni 2018 om 11:36

@briemstar, dan moet je meer het duitse voetbal volgen. Omdat Sane aan het schitteren is bij City, wat niet wekelijks was maar over een groot gedeelte wel, moet hij per se mee naar het WK? Terwijl hij sinds 2016 het niet goed doet bij het Duitse elftal? Ook vond Sane het belangrijker om de voorbereiding met City mee te doen, dan mee te gaan naar Rusland voor de CF cup afgelopen zomer? Dan voelt hij zich groter dan hij denkt dat hij is. Daar komt zijn gedrag dus ook uit, denkt dat hij een internationale ster is, terwijl hij het pas 1 seizoen heeft laten zien. De mensen kunnen Brand wel afbranden, maar Brand is een multifunctionele speler die op alle posities voorin uit de voeten kan. Daarnaast zal hij gewoon een plekje op de bank nemen, omdat Reus, Müller, Özil en Draxler de voorkeur krijgen. Wat Hummels vermeld klopt gewoon, tegenwoordig zijn het gewoon enorm verwende nesten. Het Duitse elftal heeft geen plaats voor spelers met eigenbelang maar teambelang, daar staat het Duitse elftal voor (deutsche Manschaft!) Mensen kunnen ook kritiek hebben op Löw, maar de beste man presteert sinds 2006 en heeft geweldige resultaten behaald en altijd goed door geselecteerd.

7 juni 2018 om 12:59

Veel interessanter is nog: tenzij Brandt zorgt voor de titel. Zou hem dat dan opeens wel beter maken dan Sané in pak hem beet 8 potjes voetbal in jouw ogen? El Phenomeno heeft gelijk, kijk eerst Leverkusen en leer de Bundesliga op waarde schatten voordat je oordeelt.

Er zitten zat spelers in de selectie die ook niet dezelfde 'status' hebben. Begrijp dat wanneer je goed presteert en vaak belangrijk bent geweest je een streepje voor hebt, maar als een Ozil of Muller een tijdje niet presteert worden ze ook niet meer geselecteerd.

7 juni 2018 om 12:06

@redondono5

nou, volgens mij heeft Sane toch echt een beter seizoen gedraaid als Ozil en Draxler bijvoorbeeld dus daar ben ik het niet mee eens

7 juni 2018 om 16:24

Ozil en Muller genieten dus van hun zogenoemde 'status'. Het is een non argument, aangezien er zat mindere spelers zijn die wel bij de selectie zitten die deze status niet hebben. Sane heeft een goed jaar gedraaid, dus onbegrijpelijk dat hij er niet bij zit.

7 juni 2018 om 16:37

@redondono5

dat ben ik volledig met je eens

Hummels doet nu net als of de meer ervaren spelers een soort keizers van China zijn waar je niet eens tegenaan mag praten. Kom op zeg...

Dat je de doelen draagt oké maar ieder mens dient met respect te worden behandeld, ook jeugdspelers.

We kunnen beter over dit gebeuren ophouden. Sane zit niet bij de selectie en daarmee is het wel klaar, misschien komt hij er nog bij als een van de andere spelers een blessure oploopt.

Ik heb verder ook meer het gevoel dat het hele buiten de selectie laten van Sane meer buitenlanders (man City & EPL fans) gefrustreerd dan de Duitsers zelf. Die hebben nu eenmaal een overload aan kwaliteiten. Leuk dat Sane het goed doet bij City, maar in het Duitse elftal was het tot op heden stukken minder en daar wordt naar gekeken.

7 juni 2018 om 11:44

Volgens mij geeft ballack zojuist in een vorig artikel nog de nodige kritiek op deze keuze van Low en is dit weer een artikel van Hummels. Dat geeft dus wel aan dat het onder de Duitsers echt wel een bespreekbaar issue is.

7 juni 2018 om 11:59

En Muller heeft net aangegeven in een artikel dat hij Duitsland sterker vindt van 4 jaar geleden.

7 juni 2018 om 12:04

@essential

je had dezelfde vraag aan Muller moeten stellen als hij was gepasseerd voor dit WK. waarschijnlijk had hij dan heel wat anders gezegd over de huidige selectie van Duitsland

met een elftal met ideale schoonzonen die alleen ja op alles knikken en perfect in het gareel lopen ga je het ook niet redden. je hebt een paar van die klootzakken met een groot ego nodig in je elftal.

vroeger waren dat type jongens juist de leiderstypes en vaak zelfs aanvoerders in een elftal, nu zijn het zogenaamd "lastige" jongens.

nou als deze jongens dan al lastig worden gevonden wat waren spelers als Lothar Matheus en Oliver Kahn dan wel niet

7 juni 2018 om 11:53

Low heeft nergens aangegeven dat hij Sane lastig vindt, dat maakt de media ervan
In 2014 hadden we er ook geen zogenaamde "klootzakken' bij en wel mooi het wk gewonnen, dus je redenatie klopt niet echt

7 juni 2018 om 11:57

Los van of het waar is of niet. Low gaat nooit aangeven dat Sane lastig is want Sane is zo'n groot talent dat hij er na het WK mee zal moeten werken. En andersom zal Sane ook geen slecht woord over Low zeggen omdat Low het WK 2022 ook bij zal zijn.

7 juni 2018 om 11:59

@essential

ik vind het gewoon onzin met dat zogenaamde "groepsgevoel". het gaat erom dat je je beste spelers selecteert. er bestaat geen selectie ter wereld waar alle 22 spelers allemaal vriendjes van elkaar zijn en dat zou ook niet gezond zijn want we leven niet in een Disney wereld.

het is niet voor niks dat er regelmatig vechtpartijtjes of opstootjes zijn op een training bij zowat elke club. vaak hoor je later ook dat de elftallen die veel prijzen hebben gepakt een paar spelers in de selectie hadden die elkaars bloed wel konden drinken. dat hoort ook zo want iedereen wil de beste zijn en dat is alleen maar goed want die hevige concurrentiestrijd zorgt ervoor dat spelers op de toppen van hun kunnen gaan presteren.

7 juni 2018 om 12:06

Nou en in de mening van Low zijn dit dus de 22 spelers waar hij mee denkt het beste resultaat te halen. Dan is er toch niks mis met zijn keus. Hoe je het went of keert er zijn altijd mensen die kritiek zullen hebben, je kunt nooit iedereen te vriend houden. Na het wk zullen we pas weten of het een goede of slechte keuze was.

low heeft in geen interview iets gezegd over groepsvertrouwen of dat Sane het niet goed doet in de groep. Hij heeft gewoon een afweging gemaakt tussen 2 spelers en heeft voor een gekozen.

7 juni 2018 om 11:56

Je weet dat Low al het WK heeft gewonnen met Duitsland met dit selectiebeleid he? Want als ik je zo zie praten lijkt het me dat je dat eventjes vergeet. Een selectie is trouwens meer dan 11 man, dat is het hele punt ook. De basisspelers kunnen wat meer maken maar voor de aanvulling wordt er idd ook meegekeken naar de persoonlijkheden.

Ter Stegen en Leno kunnen elkaar al jaren niet uistaan, dan zou je toch compleet gek zijn als je beide erbij houdt als je weken dicht bij elkaar zal zijn. Podolski zat er ook als mascotte bij het vorige Wk.

Als Low, die nu aan zijn 4e WK begint (eerste in de staf, nu 3 als hoofd waarvan hij er 1 heeft gewonnen) dit belangrijk vind in een selectie dan ben ik geneigd hem te geloven. Vooral nadat ik de docu heb gezien van het vorige WK.

7 juni 2018 om 12:01

@isimic

niet mee eens. je hoeft niet allemaal vrienden te zijn en dat kan je ook niet verwachten in een selectie van 22 man

verder kan een coach wel prijzen winnen maar dat wil niet zeggen dat je het altijd maar met hem eens moet zijn. voor hetzelfde geld vliegt Duitsland er straks uit in de 8e finale en dan staat Low gewoon weer ter discussie hoor ondanks zijn behaalde prestaties in het verleden. voetbal is de actualiteit, het verleden telt nu niet. je bent zo goed als je laatste wedstrijd

7 juni 2018 om 12:07

Vind je het erg als ik succesvolle WK Winnaar trainer Low dan boven jou geloof. Ik heb een vermoeden dat iemand die meerdere eindtoernooien wel weet hoe je een selectie mag samenstellen. Hij heeft resultaten die hem ondersteunen terwijl jij niets ter onderbouwing aanbiedt.

Dat jij nu zegt dat Low straks ter discussie zou staan als hij er in de 8e finale uit zou gaan laat ook wel zien at jij Sane wel volgt, maar het Duitse nationale team niet. Doet mij direct ook vermoeden dat jij Sane in het duitse shirt niet heb zien spelen. Low blijft zitten ongeacht resultaat. Als er twijfel had bestaan over dat hadden ze zijn contract wat doorliep tot 2020 niet enkele maanden geleden verlengd naar 2022.

7 juni 2018 om 13:17

@isimic

natuurlijk staat hij dan ter discussie want in de 8e finale eruit vliegen met dit spelersmateriaal is een regelrechte wanprestatie

7 juni 2018 om 11:56

Niet? Kijk even naar het Barca van Pep. Pep wil ook alleen maar ja-knikkers in zijn team en heeft ondertussen al heel wat successen behaald

7 juni 2018 om 12:02

@real8madrid

nou, blijkbaar weet Pep toch Sane wel mee te krijgen in dat zogenaamde "groepsgevoel" wat Low niet lukt

7 juni 2018 om 12:14

Waarom blijf je zo doorhameren op dat Sane nu o.b.v. het 'groepsgevoel' buiten de boot is gelaten?

Beter bij een elftal passen qua speelstijl is toch iets heel anders?

Hij maakte gewoon kort voor het WK een keuze tussen Brandt en Sane op basis van prestaties bij de nationale ploeg. Helaas voor Low, Sane en nog wel wat Duitse toppers kan hij maar 23 man meenemen.

7 juni 2018 om 13:16

@mgmv

omdat er sportief geen reden is om hem te passeren. Brandt staat ook maar op 1 goal en 1 assist dus zo goed doet hij het niet in het Duitse elftal en dan zit zeker gezien zijn prestaties bij City Sane er zeer onterecht niet bij

7 juni 2018 om 13:30

Begrijp je niet dat Brandt een andere manier van spelen ofwel andere kwaliteiten heeft dan Sane? En dat Brandt daarom beter bij het spel van Low/duitsland past? En daarom dus geselecteerd wordt en niet Sane? En dat er bij voetbal meer komt kijken dan alleen statistieken?

7 juni 2018 om 13:37

@mgmv

wat voor kwaliteiten moet een linksbuiten hebben dan volgens jou? je moet een man kunnen passeren, je moet diepgang in je spel hebben, overzicht en snelheid en scorend vermogen hebben. verder kijk ik inderdaad naar het rendement van een aanvaller want daar draait het om op die positie. goals en assists

Sane heeft dat allemaal en heeft dat dit seizoen structureel laten zien dus waarom zou hij dan niet in het elftal passen? ik vind dat echt de meest grote onzin die er is. het is niet zo dat je een aanvallende middenvelder of spits neerzet op links ofzo in dit geval

7 juni 2018 om 14:01

Ik geef nergens aan wat ik zelf van een linksbuiten (of -half) verwacht, want dat is ook gewoon op meerdere manieren in te vullen. Net zoals dat Muller bij Duitsland rechtshalf is en niet zo'n typische buitenspeler is zoals jij blijkbaar graag ziet.

Brandt is gewoon veel meer een technische spelmaker/allrounder die vanaf links speelt (en ook op meerdere plekken kan spelen) dan Sane, die het vooral moet hebben van zijn diepgang en snelheid. Dat jij vindt dat de linksbuiten positie zo ingevuld moet worden met Sane is jouw mening, maar blijkbaar wil Low iets anders. Ik sta hier jammer genoeg compleet los van

En dat Sane een geweldig seizoen had bij City hoeft nog niet te betekenen dat hij het automatisch ook goed doet bij het Duitse Elftal.

Als we naar het tactische plaatje kijken: Sane speelt in de 4-3-3 van City met Sterling als diepste speler. In de 4-2-3-1 van Duitsland ben je een linkshalf en komen er bij Low andere verantwoordelijkheden en kwaliteiten kijken. En Sane is geen Messi waar je je ploeg compleet op afstemt.

7 juni 2018 om 14:23

@mgmv

maar Reus en Draxler zijn ook al technische spelmakers/allrounders die op links kunnen spelen. wat ga je dan doen als je straks in een wedstrijd opeens diepgang blijkt nodig te hebben op die flank? zo een speler heb je dan niet omdat Sane gepasseerd is dus weg plan B.

nu heb je 3 spelers voor 1 positie die bijna exact dezelfde kwaliteiten hebben. dat is hetzelfde als je 2 reservespitsen hebt die ook allebei technisch zijn maar geen stormram hebt om iets te forceren

deels wel met m eens, maar dat van dat praten vind ik echt onzin.
Je bent een team en zo ga je toch ook met elkaar om. Je kunt toch gewoon met elkaar praten, daar word je een beter team van en je kunt er ook dingen van leren als t over voetbal gaat.
Maar een jonkie mag toch ook oprecht geïnteresseerd zijn in zn ploeggenoten en vragen hoe t met de kinderen van Hummels gaat, of met de hond van Neuer of weet ik veel wat.

Ik speel zelf op hoog niveau en heb jongens in de ploeg die 22 jaar jonger zijn. Die probeer ik juist zo snel mogelijk bij t team te betrekken door ook over koetjes en kalfjes met ze te praten en ik vind het juist mooi als ze zelf het gesprek aan gaan.
Uiteraard mogen ze wel de ballen opruimen na de training XD

Die natuurlijke hierarchie valt weg omdat die jongens worden afgelikt door alles en nog wat op social media. Die krijgen dan de indruk dat e al belangrijk zijn omdat 6 miljoen meisjes hun foto liken. Op school in Amerika was het ook zo altijd, de Freshman moesten de doeltjes dragen en zo hoort het ook. Je krijgt niet in een keer respect dat moet je verdienen, zeker als je uiteindelijk omringt woord door wereldkampioenen die ook al alles hebben gewonnen enzv. Muller en Ozil hebben indd ook al hung waarde bewezen en doen dat jaar in jaar uit bij die Manschaft. ik vind het jammer voor Sane want het is een prachtvoetballer die Duitsland iets heel anders kan bieden en hun de mogelijkheid geeft om anders te spelen als het nodig is, maar als hij niet goed in de groeo licht vanwege z'n gedrag dan begrijp ik het heel goed, rotte appels zijn niet welkom als je een WK-titel wilt prolongeren.

Vergis je niet dat hierarchie in Duitsland gebruikelijk is.Culturen mengen zich steeds meer in hedendaags voetbal. Leuk onderzoeksstof.

Had Sane niet meegedaan op de Confederations Cup vorig jaar?

Daarnaast is Duitsland toch echt een team wat het van het collectief moet hebben. Dat is een machine en als schakel niet meeloopt in die filosofie, dan stokt het direct. Wat pakweg een Hazard, Messi, Ronaldo of Suarez kunnen openbreken, zo heeft Duitsland het van een team meer.

Voor de analfabeten onder ons: Hummels zegt niet wat goed of fout is, Hummels geeft aan dat tijden veranderd zijn en dat hierarchien doorbroken worden. Dit doet hij ook door pragmatische voorbeelden te geven.

7 juni 2018 om 14:27

@godspeed1979

ik word altijd een beetje eng van die spelers als Hummels die je wel even gaan uitleggen hoe je je moet gedragen of moet leven omdat hij zogenaamd zelf alles perfect doet. dat vind ik nog veel kwalijker dan een speler met een groot ego.

niet ieder mens is hetzelfde en niet iedereen is een nuchter persoon, niet iedereen is introvert en ook niet iedereen is extravert. laat die mensen lekker in hun waarde en beoordeel ze gewoon op hun sportieve prestaties. dat is het enige waar het om draait in het voetbal, de rest zijn randzaken

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren