Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Touré haalt ongenadig hard uit: ‘Ik wil de Pep-mythe vernietigen’

Laatste update:

Yaya Touré heeft zowel bij Barcelona als Manchester City samengewerkt met Josep Guardiola, maar de Ivoriaanse middenvelder kon niet opschieten met de Spaanse manager. Touré, die the Citizens transfervrij heeft verlaten, heeft in een interview met France Football uitgehaald naar Guardiola. In een voorpublicatie laat Touré doorschemeren dat de aversie van Guardiola richting de routinier wellicht met zijn huidskleur te maken heeft.

"Hij was wreed met mij", aldus Touré bij France Football. "Denk je echt dat hij zulke dingen zou hebben gedaan met Andrés Iniesta? Ik kwam op het punt dat ik mijzelf afvroeg of het vanwege mijn kleur was. Ik ben niet de eerste, want andere spelers van Barcelona hebben dezelfde vraag gesteld", aldus Touré, die stelt dat Guardiola hem op een gegeven moment ging negeren.

"Misschien worden wij Afrikanen niet altijd hetzelfde behandeld door sommige mensen. Als je ziet hoeveel problemen hij had met Afrikaanse spelers… Overal waar ik kom, vraag ik mij dit af. Hij is te intelligent om gepakt te worden (op discriminatie, red.). Hij zal het nooit toegeven (dat hij Afrikaanse spelers niet mag, red.). Maar de dag dat hij vijf Afrikanen in zijn team zet, beloof ik dat ik hem een taart ga opsturen!"

Touré begrijpt niet waarom Guardiola hem vorig seizoen zo weinig gebruikte bij City en wijst onder meer naar zijn goede statistieken. "Het voelt alsof hij soort van wraak wilde nemen en jaloers op mij was. Hij zag mij als een rivaal. Het was alsof ik hem uit de schijnwerpers haalde", aldus Touré, die een duidelijk doel heeft met het interview: "Ik wil de Pep-mythe vernietigen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lijkt mij rancune dit. Yaya was op retour. Kon het allemaal niet meer belopen terwijl het voetbal en vooral het middenveld veel dynamischer is geworden. Als hij beweert dat Pep het uit racistische motieven heeft gedaan moet die met concreet bewijs komen en niet op z'n onderbuik afgaan. Lijkt mij anders gewoon smaad

4 juni 2018 om 18:38

Yaya plaatst alles met de kaart naar racisme. Begint gewoon diep triest te worden. Hij kon het gewoon niet bij benen. Je hebt gelijk dit is rancune. Yaya trekt namelijk vaker deze kaart om weinig zeggende redenen.

4 juni 2018 om 19:08

Klopt. En Yaya is niet de enige die de rascisme kaart trekt. Het is een verschijnsel dat je in de westerse wereld steeds vaker ziet.

4 juni 2018 om 19:16

De kaart "er is sprake van de racismekaart" zie ik anders vaak genoeg getrokken worden ook. Ik denk dat het vooral heel moeilijk is om te beseffen hoe racisme werkt en terugkomt in het dagelijkse leven, als je er zelf nooit onder te lijden hebt. Benieuwd naar het interview woensdag, neem aan dat er dan ook concrete voorbeelden langskomen.

4 juni 2018 om 19:49

En ik zie dan weer de kaart "die zegt dat er sprake van een kaart is die zegt dat vaak de racismekaart wordt getrokken" vaak wordt gespeeld. Begrijpt u het nog ? ach en wee, Toure heeft het hier wel erg vaak over en ondertussen heeft hij op topniveau gespeeld en ook obder Guardiola alsnog veel wedstrijden gespeeld. Hij was de laatste jaar a 2 jaar ook niet meer vooruit te branden als hij wel speelde. Niet zo gek dat je dan wordt overgeslagen. Maar een spiegel voorhouden is voor sommigen dan ook weer lastig.

4 juni 2018 om 19:52

Een verschijnsel haha
kan al raden hoe jij er uitziet.
Jammer dat veel blanken het gelijk weer wegwuiven alsof het niet zou bestaan of dat het word misbruikt.

Helaas een verschijnsel dat al heel lang bestaat en nog heel lang zal bestaan.

4 juni 2018 om 20:13

Nou heel jammer dat yaya altijd deze kaart trekt. Uit deze tekst kan ik niet opmaken of het terecht is. En als ik yaya in kan schatten zal het wederom zwaar overdreven zijn.

4 juni 2018 om 20:31

ik ga je een voorbeeld geven W.S als politie agent ben ik vaak betrokken bij fuiken voor alchohol controles etc en het valt gewoon op terwijl je iedereen controleert dat er altijd geroepen wordt dat je racistisch bent .

Geloof mij het neemt echt met de dag toe , laatst nog hadden we 4 autochtone bestuurders in de fuik en 1 persoon van niet autochtone komaf , mijn collega (van surinaamse komaf) krijgt gelijk "jullie zijn racisten naar zijn hoofd geslingerd" , nadat mijn collega deze man wees op de andere bestuurders waren we nog steeds racisten en hij durfde zelfs te beweren indien 1 van de anderen drank zou hebben gedronken wij hem gewoon zouden matsen omdat het een blanke nederlander betrof.

4 juni 2018 om 18:55

Deze man kan inderdaad niet meer lopen. Zelf denkt hij dat hij nog meekan in de top van de premier league. Ik denk dat die snel een nieuwe club moet vinden om er zelf achter te komen dat die niet meer vooruit te branden is.

Wat een volslagen idioot is Yaya Toure. Geweldige carriere gehad, maar speelt op 34 jarige leeftijd niet meer alles voor het beste team van de Premier League. Iniesta is een jaar jonger en een klasse beter, maar racisme is de verklaring voor al het eigen falen.

4 juni 2018 om 18:51

Het eigen falen? Is het toeval dat Toure het altijd goed deed totdat Pep aan kwam waaien?

4 juni 2018 om 18:56

Pep negeerde Zlatan ook die overal 20+ goals per seizoen maakt. Schandalig dat Pep Zlatan discimineerde om zijn witte huidskleur!

4 juni 2018 om 18:57

hij was daar voor al op zijn retour dat kon je duidelijk zien. Na zijn top seizoen met 20+ goals was het gelijk het jaar erna ook meteen minder

5 juni 2018 om 11:22

Waar zeg ik dat hij discrimineerd? Ik zeg alleen dat Toure zelf niet faalde, maar dat hij snel gepaseerd werd steeds als Pep kwam. Dus leuk dat je probeert te doen alsof ik het op discriminatie gooi, maar ik heb liever dat je de volgende keer eerst leest...

5 juni 2018 om 11:23

@Zytto34, ik merk al dat je moeite hebt met lezen. Nu snap ik je reactie op mij en waarom het nergens op slaat... Het is overduidelijk een "Zlatan grap"

4 juni 2018 om 19:11

Speelde yaya in zijn topjaren niet bij Barcelona onder pep?

4 juni 2018 om 21:03

Correctie Yaya speelde in zijn topjaren o.a. Voor Barca totdat Pep kwam ja.

He? Gaat hij nou serieus deze kaart trekken? Is dit niet die gekke zaakwaarnemer van 'm?

Om maar even snel een voorbeeld te noemen: Seydou Keita was een gewaardeerde kracht voor Pep bij Barca, nota bene een Malinees ofwel Afrikaan.

Yaya is een geweldenaar, maar Pep zag het blijkbaar niet in hem zitten. Dat wist hij ook toen Pep weer kwam, maar het salarisstrookje van City was natuurlijk wel te mooi om te vertrekken.

4 juni 2018 om 18:23

Je neemt nu een bankzitter als voorbeeld. Niet echt handig.

4 juni 2018 om 18:27

Helemaal gelijk. Denk dat Yaya Toure ook vergeet dat Pep in de kwartfinale van de CL tegen Bayern München aantrad met Abidal, Keita, Yaya Toure en Eto'o.



4 juni 2018 om 18:33

Geen echte basisspeler inderdaad, maar wel iemand die meer dan 100 wedstrijden onder zijn bewind speelde (= gewaardeerde kracht). Maar zo zijn er nog wel diverse voorbeelden zoals Abidal, etc. Maar punt is dat zijn punt over Afrikaanse spelers toch hartstikke onzinnig is.

4 juni 2018 om 18:44

Toure was toch ook bankzitter?

4 juni 2018 om 18:27

Abidal is wel een beter voorbeeld.

4 juni 2018 om 18:31

Ja, en zo zijn er nog wel meer voorbeelden.

4 juni 2018 om 19:11

En dan is er nog ene Samuel Eto'o. En hoewel niet Afrikaans, maar wel donker gekleurd: Dani Alves, Thierry Henry, Eric Abidal. En dat waren dacht ik in het seizoen 2008-2009 allemaal basisspelers.

4 juni 2018 om 19:19

Precies. En dan is er ook nog hevige interesse in de Afrikaanse Mahrez momenteel. Toure kan het gewoon niet verkroppen dat hij niet in de plannen van Pep voorkwam, die liever speelt met wat kleinere ofwel fijnere spelers op het middenveld. Hij is gepasseerd door de Bruyne, Silva, Fernandinho, Busquets en trekt nu de racisme kaart alsof hij door allemaal simpele spelers is gepasseerd. Maar nu zijn contract is afgelopen is het plots wel een probleem.

4 juni 2018 om 20:24

@Valkeakoski

Samuel Eto’o mocht weg, bleef tegen de coach zijn wil. Scoorde 30x won de treble met Barca en het seizoen daarna mocht die weer weg en won hij de treble met Inter.

Gemakkelijk altijd die racismekaart, verschrikkelijk zeg.

4 juni 2018 om 18:19

Hetzelfde geldt voor de 'racismekaart'-kaart, die jij nu direct trekt.

4 juni 2018 om 18:24

Die kaart trekken mensen ook snel. Maar het lijkt me sterk dat dit met racisme te maken heeft. Zonder yaya draaide het team gewoon beter. Maar wie weet wat er buiten het veld gebeurde.

4 juni 2018 om 18:26

Precies dit. Het is net zo makkelijk om dit weg te wuiven, simpelweg omdat je het zelf nooit hebt ervaren. Of Yaya nou gelijk heeft of niet, we hoeven het niet altijd te bestempelen als een racisme kaart. Waarom denken mensen dat racisme zo leuk is dat het steeds benoemt wordt. Of Guardiola er nou echt zo in zat of niet, waarschijnlijk heeft Yaya het zo ervaren. En we kunnen roepen wat we willen, maar ook een racist is niet zomaar te herkennen, ook niet in acties. Het kunnen subtiele acties zijn geweest die niemand heeft opgemerkt behalve Yaya, dat betekend niet bij voorbaat dat die acties er niet zijn geweest.

4 juni 2018 om 18:33

Amen. Lees hieronder, het regent meteen 'gelul, wat een zeur, een kind" reacties. Het feit dat Yaya's lezing meteen afgeschreven wordt is veelzeggend.

Ik zeg niet dat ik geloof dat Guardiola een racist is, maar zijn verhaal meteen neersabelen is op z'n zachtst gezegd evenmin sjiek.

4 juni 2018 om 18:35

De racismekaart wordt hier logischerwijs gemakkelijk getrokken omdat Toure niet met bewijs en zelfs niet met echte argumenten of voorbeelden komt. "Hij is jaloers op mij" kom op zeg...

Lachwekkend. Hij doet alles op wandeltempo en daarom speelt hij niet. Dat heeft niks te maken met zijn huidskleur maar met zijn ouderdom en luiheid (is al jaren een hele luie speler, stats bewijzen dit).

4 juni 2018 om 18:41

Als je geen bewijs hebt en met zo'n kansloze argumenten komt moet je je mond houden. Pep heeft meer dan genoeg donkere spelers gehad en laten spelen, dus racisme is het al niet. Misschien had die iets tegen Tourã© persoonlijk, maar dat heeft geen zak met racisme te maken.

Tourã© is sws een grote zeikerd en van dit verhaal moet ik al helemaal kotsen. Racisme hier, racisme daar.. Je wordt er onderhand moe van.

4 juni 2018 om 18:42

Ik wuif helemaal niks weg, Coco. Toure begint zelf over racisme, terwijl hij bij Barcelona is voorbij gestreefd door een van de beste controleurs uit de geschiedenis van de club en bij Manchester City is hij gewoonweg niet meer goed genoeg - wat geen schande is als je 34 bent en bij de kampioen van Engeland onder contract staat.

Als hij geen enkele vorm van zelfkritiek kent, geen enkel argument voordraagt maar het simpelweg meerdere malen zelf op racisme gooit, speelt hij toch de racismekaart? Hij begint er zelf over en niet wij. Ik vind dat het wel heel makkelijk gezegd is namelijk, zonder daadwerkelijk iets aan te tonen.

4 juni 2018 om 19:05

Er word gewoon veel te vaak gelijk gereageerd met; hij trekt de rasismekaart hou daar ook eens mee op, jij weet niet wat hij voelt en hoe hij dat ervaart, dus aub doe dat niet zo snel.

4 juni 2018 om 19:06

@SavedByTheBell

Nou zo voorbijgestreefd werd hij niet bij Barca, Pep gaf simpelweg de voorkeur aan Busquets die het daarna ook gewoon goed deed. Laten we niet doen alsof Toure, Ronaldinho en Eto’o onder Guardiola zijn voorbijgestreefd. Hij gaf de voorkeur aan andere zo simpel is het. Er was laats hier ook een artikel waarbij iemand beweerde dat donkere spelers een slechtere mentaliteit hebben. Misschien vind Guardiola dit ook, en zijn er een paar uitzonderingen geweest (Abidal,Keita). Alhoewel ik niet denk dat Pep een racist is.

4 juni 2018 om 19:07

Je was me voor... Dit is dus ook een probleem. Ontkenningsfase dat rascisme bestaat.

Denk je dat alle donkere mensen het leuk vinden om toegegeven aan rascisme?

4 juni 2018 om 19:11

Yeison:

Betekenis: voorbijstreven werkw. tot betere prestaties komen dan de opponenten Voorbeeld: 'het is ons gelukt de concurrentie voorbij te streven. ' Bron: Wikiwoordenboek

In Guardiola zijn optiek kwam Busquets tot betere prestaties in zijn systeem dan Toure. Niemand zegt dat hij beter is, ook ik niet.

Ik zeg niet dat Ronaldinho is voorbij gestreefd, ook niet dat Henry is voorbij gestreefd. Sterker nog, over hen begin ik niet eens.

Het gaat mij er gewoon om dat Toure een mannetje is, die voor de 12e keer in zijn loopbaan over racisme begint als het tegenzit. Nooit tijdens die periode, maar altijd achteraf. Nu zegt hij zelf dat de ' Pep mythe wil vernietigen ', dan ga je wel alle troeven gebruiken lijkt me. Ik vind het daarom ongeloofwaardig.

4 juni 2018 om 19:19

Als de persoon in kwestie in de voorbije 10 jaar met tientallen mensen met een donkere huidskleur perfect heeft samengewerkt en bevriend is geraakt dan mogen we deze beschuldiging van Toure wel degelijk meteen wegwuiven. Al helemaal aangezien hij verder niet met iets concreet komt.

Dat hij dingen negatief heeft ervaren en daar zijn beklag over wil doen neemt niemand hem kwalijk denk ik. Dat hij het op racisme schuift is echter ridicuul gezien de hierboven genoemde feiten. Dan doet het er niet toe of hij het 'als racisme heeft ervaren' of niet.

Dit is niets minder dan laster.

4 juni 2018 om 19:33

@SavedByTheBell

Racisme is in voetbal een algemeen probleem, als jij dat niet wilt inzien of geloven moet je even je ogen open doen. Toure zegt nergens dat Guardiola een racist is. Hij vraagt zich dit openlijk af, en daar is wat mij betrefd niks mis mee. Als ik het gevoel heb dat iemand mij niet de kansen geeft als een ander, en dat voor de tweede keer bij een andere club... Dan ga ik denken waar het aan ligt, en wij weten allemaal dat Yaya kan voetballen. Nogmaals ik zeg niet dat Guardiola racist is, maar ik kan begrijpen dat Toure met vraagtekens zit.

Nogmaals Toure is niet voorbijgestreefd door Busquets, Guardiola gaf hem vanaf dag 1 de voorkeur. Dan kan je niet voorbijgestreefd zijn.

4 juni 2018 om 19:42

Ben het merendeel eens met Real8 en Saved. Toure heeft het vaker op racisme gegooid en steeds achteraf. De feiten (b)lijken het niet te bewijzen. Maar het is misschien wel het gevoel dat hij heeft en dan voelt het voor hem als de beste uitleg, terwijl het misschien wel zo is dat Pep niet zo van de voetballer of zelfs evt persoon Toure houdt en dat dat helemaal niks met zijn huidskleur te maken heeft. En die spiegel heeft Toure nooit kunnen vinden in zijn carriere.
En als ik toch racistisch bejegend zou worden door mijn trainer dan zou ik bij de volgende club dat ik hem weer tegenkom never nooit meer blijven als ik het toch niet kan winnen van hem.

4 juni 2018 om 19:43

@real8madrid

Het is makkelijk om te zeggen dat Guardiola met tientalle donkere mensen heeft gewerkt, en daar tientalle vrienden aan over heeft gehouden, zonder concreet te zijn. Guardiola staat niet bekend als de meest geliefde coach, er zijn genoeg spelers die hem hebben bekritiseerd. Toure vraagt zich openlijk af waar het in zijn geval mee te maken kan hebben.

4 juni 2018 om 19:43

Je haalt er constant dingen bij die ik niet zeg, vriend.

Waar ontken ik het bestaan van racisme? Tuurlijk bestaat racisme, in alle werkvelden en alle jegens bevolkingsgroepen.

Je mag het je zeker afvragen, maar hij doet dat in een stukje waarbij hij zich ook het doel stelt om de Guardiola mythe te vernietigen. Het lijkt mij meer een persoonlijke vete dan een racisme dingetje, om een miljoen redenen zoals heel veel mensen hier al aangeven.

Yaya Toure kan voetballen, absoluut. Maar niet meer op het niveau van de landskampioen van Engeland, zeker niet met het snelle spel dat Guardiola al jarenlang ambieert. Heel begrijpelijk, want Toure is al 34, zeer logisch dus. Maar dat moet hij zelf inzien en niet meteen zeggen dat dat is omdat hij zwart is, terwijl Fernandinho praktisch op dezelfde positie speelt.

Guardiola gaf hem vanaf dag 1 de voorkeur? Dus op de eerste trainingsdag zei Guardiola dat de eerste blanke mid-mid voortaan basis stond? Pff, lees je wel wat je zegt? Op basis van wat hij heeft gezien op trainingen kreeg Busquets de voorkeur, dan ben je wel degelijk voorbij gestreefd (dat is een feit) in de pikorde bij Barcelona. Heel simpel.

4 juni 2018 om 19:47

Ik denk dat je als trainer een bepaalde voorkeur hebt voor een bepaald type spelers. En de een kan weer beter omgaan met dit soort type en de ander met een ander soort. De Boer kon niet echt goed met Marokkaanse spelers omgaan leek het en Van Gaal niet met grote ego's. Tja, ieder zijn ding, maar dat wil totaal niet zeggen dat je racistisch of fout bent. Je hebt gewoon niet die bepaalde kwaliteit.

4 juni 2018 om 19:49

@Formus

Bedankt voor je reactie, eerlijk is jou uitleg wss gewoon het antwoord. Daarom zeg ik ook, ik denk ook niet dat Guardiola een racist is. Ik vind het juist knap dat Toure zijn mond heeft gehouden, ik zou daar veel moeite mee hebben gehad. Maar hij weet dat hij niks kan zeggen anders gooit hij zijn eigen ruiten door. Toure is gewoon volwassen en prof geweest door in de media stil te zijn.

4 juni 2018 om 19:54

Guardiola lijkt ook vooral moeite te hebben met (te) sterke karakters, met als beste vb naast Route: Zlatan bij Barca en Dr Wolfhart bij Bayern. Dat komt omdat Pep zelf natuurlijk ook een ego heeft van hier tot Tokyo 😉

4 juni 2018 om 20:06

@SavedByTheBell

Het gaat mij erom dat mensen zoals jij op voetbalzone altijd wel heel goed weten wat “onzin” is en wat niet. Toure praat racisme... onzin. Je weet het heel goed, terwijl ik me afvraag of je ooit racisme hebt ervaren? Een vriend van mij noemde ze op school chocola.. klinkt onschuldig, maar als 19 mede studenten dat dagelijks tegen je zeggen, gaat er ironisch genoeg iets aan je vreten. Klinkt dit super racistisch? Ik vind van niet, maar het is gewoon racistisch. Zoals ik al vaak aangeef, denk ik ook niet dat het racisme kwestie is, maar ik ga daar ook niet zo over struikelen als jij. Tegenwoordig voelt iedereen zich op zijn pik getrapt als het over racisme gaat, terwijl mensen hier gewoon op een fatsoenlijk manier met elkaar over zou moeten kunnen praten. Nogmaals, hoe kan iemand jou voorbijstreven in de pikorde, als die persoon al hoger dan jou in de pikorde stond? Precies nu jij begrijpend lezen vriend.

4 juni 2018 om 20:48

Net doen alsof die racismekaart niet gebruikt wordt in Nederland irriteert mij. Ik bemiddel mensen in de bouw en techniek en krijg dagelijks te horen wil niemand met een kleurtje of ik wil geen Marokkanen/ Turken. Maar Hollanders zoals jij met waarschijnlijk een naam als Jan zullen altijd als eerst zeggen dat racisme niet bestaat!

4 juni 2018 om 22:04

Ik denk er nu veel dingen doir elkaar gaan. Ik zie hier niemand zeggen dat er geen rasisme bestaat, maar omdat Toure zich gediscrimineerd voelt wil niet zeggen dat het ook zo is. En dat is wat mensen hier proberen te zeggen, je kan niet ontkennen dat tegenwoordig heel snel geroepen wordt dat het racisme is, zonder enig bewijs. Maar als je blank bent weet je nirt waarover je praat dus mag je daar geen oordeel over geven,maar als niet blank bent mag je ongefundeerd zeggen dat je gediscrimineerd wordt.

Naar mijn mening is deze reactie van toure heel laag! Als wisselspeler ben je nooit tevreden en toure was simpelweg minder goed dan fernandinho. Het is mogelijk dat pep.. het karakter van toure niet kon waarderen of zelfs een hekel had aan hem maar hoe laag kan je zijn om dit te baseren op racisme!

4 juni 2018 om 19:00

@danosoostv

Misschien dat Toure zichzelf dat ook heel vaak heeft afgevraagd en er niet uitkwam, hij concludeerd dit niet.. voor hemzelf is het ook een vraagteken.

Walgelijke uitspraak. Schaam je dood Yaya. Ga lekker met pensioen jankbal. Een van Peps favoriete spelers (Keita) was notabene Afrikaans.

Wat is dat voor kind? Hij komt nergens met concreet bewijs. In zijn tijd bij Barcelona is hij vervangen door (wat later is gebleken) een van de allerbeste Cvm's ooit. Bij City was hij al lang en breed over zijn top heen en had Pep simpelweg de keuze uit betere spelers.

4 juni 2018 om 18:27

Nu ja, nu is hij over zijn top. Toen hij weg ging bij Barca heeft hij de beste seizoenen van ze leven gedraaid. Dat lijkt me geen toeval, met alle respect naar Busquets maar Touré was veel beter OP DAT MOMENT

4 juni 2018 om 18:58

Mja... Wellicht had Roma ook betere spitsen in de tijd dat Totti begon. Ik denk dat men hoopte op een jeugdspeler die uit kon groeien tot legende. Bleek een prima keuze te zijn geweest.

4 juni 2018 om 19:12

Busquets is echt top hoor, past ook meer bij Barca maar ik vond Touré op zijn top wel veel beter dan Busquets. Iedereen zijn eigen mening.

5 juni 2018 om 00:46

Mja. Altijd een machtige middenvelder geweest, veelvoudig Afrikaans voetballer van het jaar. Maar Busi, Xavi en Iniesta klikte gewoon.

Wat een slap gelul van Toure. Hij kan al 2 jaar het tempo niet meer bijbenen in de BPL. De andere middenvelders bij City kunnen dat echter wel. Jongens als Mendy en Fernandinho hebben het toch goed naar hun zin onder de trainer Guardiola. Hij past gewoon niet in het technische voetbal wat Guardiola wil spelen. Om meteen weer racisme als oorzaak geven dan ben je wel erg diep gezonken.

Pff altijd lastig dit soort situaties. Als je dat echt zo hebt ervaren en erover wilt spreken moet je toch met een hard bewijsstuk komen.

Een donker iemand die het op de racisme kaart gooit. Verassend! Not.

Toure was een wereldspeler, maar deed altijd alles al in een wandeltempo, nu is hij ouder en kan hij het niet meer aan op dat tempo..

Touré toch... Op zijn top was het wel echt een geweldenaar, 1 van de beste middenvelders ooit in de PL. Snap niet dat Guardiola hem weg deed bij Barca. Los daarvan geloof ik niet dat hij racistisch is maar hij heeft wel een punt. De spelers met wie hij problemen had (Dinho, Toure, Ibra, Muller, Eto’ etc) waren wel donkergetint of niet de brave schooljongetjes zoals Iniesta. Hij heeft wel spelers als Mendy gehaald naar City gehaald dus een racist is hij denk ik niet. Ik vind dat als jij zelf nooit racisme hebt ervaren dat je daar niet over moet praten. Als Nederlander in Nederland word jij niet gediscrimineerd want je bent niet een minderheid. Discrimeren kan hem in de kleinste dingen zitten die de meeste mensen totaal over het hoofd gaan. Ik hou niet van mensen in een hokje zetten maar Spaanse mensen zijn toch redelijk racistisch over het algemeen imo in tegenstelling tot de mensen hier en in België

4 juni 2018 om 19:34

Racisme en discriminatie werkt naar mijn optiek toch echt wel twee kanten op... Maar dat is een andere discussie. Je zegt het goed; het waren niet de braafste kindjes van de klas. Zou het niet mogelijk zijn dat dit de reden is? In jouw lijstje zie ik namelijk genoeg verschillende etnischiteiten. Of zou hij echt tegen alles zijn wat niet Spaans is?

4 juni 2018 om 20:48

Dit is een domme reactie maarja wat verwacht je van iemand die Woenselaar heet. Ik zeg nergens dat hij racistisch is of iets dergelijks. Misschien moet je beter gaan lezen. Ik benoem de spelers waar hij problemen mee had. Ibra als voorbeeld, die is niet het makkelijkste persoon maar Guardiola heeft hem niet behandeld hoe het hoort volgens Zlatan in zijn boek. Hetzelfde geld voor Eto’o die had ook kritiek op Pep. Zijn toch echte topspelers die op dat moment bij elke club in de wereld konden spelen waar Guardiola om wat voor reden dan ook problemen mee had. Ik zeg nog ik denk zeker dat hij geen racist is maar hij wil gewoon de baas zijn. Guardiola heeft het niet zo met sterke karakters

4 juni 2018 om 21:14

Wat sneu zeg, mijn niveau bepalen op basis van mijn username. Grote persoonlijkheden botsen vaak met trainers omdat zij zichzelf boven anderen plaatsen in de pikorde, en vinden dat zij recht hebben op meer. Bij een aantal coaches werkt dit niet, daarom botsen deze personen die jij opnoemt met de coach. In mijn stelling ga ik mee in jouw verhaal, ik Kan me namelijk ook niet voorstellen dat dit racistische motieven had. Een lesje begrijpend lezen zou goed doen. Verder raad ik je aan om de theorie van Tuckman te lezen, dit verklaart waarom deze 'persoonlijkheden' botsen met coaches zoals Guardiola. Deze kan een coach namelijk niet gebruiken in het proces van teambuilding

Yaya Toure is de man die weg wou vanwege het niet krijgen van een verjaardagstaart.

Guardiola heeft vaak genoeg conflicten met mensen die niet in zijn systeem past, maar dat is niet een ras-ding, dat is een ego-ding dat botst. Moeilijke karaktertjes passen niet in zijn straat en helemaal niet als ze niet passen in zijn systeem, dat heilig is. Dat geldt nu voor Yaya Toure, die al een tijdje gewoon ondergeschikt is aan Fernandinho, Silva en vooral De Bruyne, maar eerder ook voor Ibrahimovic, Ribery, Götze en Eto'o.

Waar was hij met deze uitspraken toen Pep coach werd van City? Heb je geen ballen aan je lijf? Als dit echt de reden was, waarom nu pas je mond openen? Bang om je salaris kwijt te spelen? Ik zeg niet dat Toure een leugenaar is, maar als je bewijzen hebt moet je dat aantonen en niet zomaar iets vertellen. Racisme bestaat zeer zeker, en ik geloof best dat sommige trainers voorkeuren hebben. Maar ze zijn niet helemaal dom want zij kunnen ook hun job verliezen.

Wow had ik niet verwacht van Yaya.... Sterling, Sane, Mendy, Fernandinho, Jesus, Danilo, Kompany, Delph, Walker, Abidal, Dani Alves, Seydou Keita, Henry.... Allen hebben samengewerkt met Guardiola, hebben gemeenschappelijk dat ze zwart zijn en ook nog eens een professioneel goede relatie hebben opgebouwd met Guardiola. Hij zag het gewoon niet in je kwalitieten zitten, Yaya. De beste man wou tot het seizoen voor Guardiola kwam, geen meter te veel lopen bij City en nu loopt hij te zagen dat het om zijn huidskleur gaat. Wat een belachelijke uitspraak. Henry is nog vol lof over Guardiola en Walker schijnt een uitstekende relatie te hebben met Pep. Pffff, belachelijke reactie.

En dan roept hij ook nog eens dat hij in de basis thuishoorde hahaha... Gast het team is zonder jou vlekkeloos kampioen geworden en je bent echt niet beter dan een Kdb, Gundogan of Fernandinho. Het zou goed kunnen dat hij je niet mocht, maar met deze uitspraken toont Touré ook aan waarom Guardiola hem niet graag had: waarschijnlijk was hij een onruststoker in de kleedkamer, uit rancune omdat hij niet mocht spelen, maar zijn donkere ploeggenoot Fernandinho wel... Wat een kneus die Touré.

Weet niet of het per se met racisme te maken heeft. Vgm heeft guardiola het gewoon moeilijk met spelers die niet als een schoothondje naar hem luisteren, genoeg voorbeelden eto'o/zlatan/toure. Blijft een geweldige coach maar een hele enge man.

4 juni 2018 om 19:02

Yaya Toure blijkt toch ook een enge man te zijn? Hij probeert Guardiola's imago kapot te maken vanwege een persoonlijke vete.

4 juni 2018 om 19:03

Als ik toure zo hoor lijkt het me ook niet een al te fijne speler, en zlatan is ook een gek. dus best logisch dat sommige coaches niet met deze spelers op kunnen schieten.

Aangezien niemand hier Pep Guardiola of Yaya Toure kent, lijkt het me verstandig dat jullie je mond houden in plaats van oordelen over iets waar je geen idee over hebt. Iedereen doet altijd alsof ze erbij waren.

4 juni 2018 om 19:01

Als het echt waar was had toure makkelijk met voorbeelden of argumenten kunnen komen, anders is dit gewoon speculeren en eigenlijk zelfs smaad. Zoals ik al aangaf heeft hij met heel veel donkere mensen gewerkt en enkele afrikanen dus aan zijn afkomst/huidskleur zal het echt niet liggen.

Guardiola heeft met henry, abidal, eto'o, keita, dante, alaba, boateng, douglas costa, benatia, kompany, clichy, fernandinho, sterling, ihenacho, sane, sagna, mendy en delph gespeeld die neger en/of afrikaans zijn. Hoe kan je dan ooit zeggen dat de problemen met guardiola door je afkomst/complex komen? Toure is echt niet serieus te nemen als hij zijn opmerking echt meent.

'De dag dat hij 5 afrikaanse spelers in zijn team zet beloof ik dat ik hem een taart ga opsturen.' Dan moet je wel eerst 5 afrikaanse wereldtoppers vinden en die zijn er amper.

4 juni 2018 om 19:02

Het n-woord niet gebruiken man. Genoeg donkere mensen die het niet aangenaam vinden om op zo'n manier herinnerd te worden aan de slavernij die hun voorouders hebben ondergaan.

4 juni 2018 om 19:21

Toch gebruiken ze het woord onderling zelf wel.

4 juni 2018 om 20:13

'hij doet het, dus ik mag het ook...' Meest belachelijke drogreden ooit. Grow up man.

4 juni 2018 om 22:06

Ben jij donker? Ik wel namelijk en ik ken niemand die daar een punt over maakt.

4 juni 2018 om 22:54

Nope, maar ben wel van buitenlandse origine, omringd door verschillende mensen met een donker huidskleur, die erop benadrukken dat ze nooit door eender welke ras neger genoemd willen worden. Onderling wordt het meer gebruikt als 'maat', maar het lijkt me bizar dat een vreemdeling 'maat' zegt tegen een kerel die ze niet kennen, toch? Accepteer gewoon het feit dat mensen die niet donker zijn, het woord niet gebruiken. Da's ook niet het einde van de wereld.

4 juni 2018 om 23:54

@jesuismoi: is het woord neger zo erg dan? Het is toch gewoon een woord voor een zwart persoon net als blank voor een wit persoon is.

5 juni 2018 om 00:21

@lacazette, nee dan gebruik je 'persoon met een donker huidskleur'. Denk niet dat je idool Lacazette zoiets graag zal horen. Wees gewoon respectvol en laat dat woord links liggen, het is ook niet het einde van de wereld om dat woord niet te gebruiken.

4 juni 2018 om 19:18

Noem mij dan 1 speler uit 'donker' Afrika waar hij een goede band mee heeft?

4 juni 2018 om 19:26

Hij noemde Keita toch al

4 juni 2018 om 20:11

@dylinsku

Seydou Keita (malinees), Mendy (franse Afrikaan), Eric Abidal (franse Afrikaan), Boateng (duitse Afrikaan), Thierry Henry ( Franse Afrikaan), Kyle Walker (jamaicaan volgens mij, maar wel een donker huidskleur), Fernandinho (braziliaan, maar wel donker huidskleur), Vincent Kompany (belgische Afrikaan), Sterling (jamaicaan), Delph (volgens mij ook Jamaicaan), Sane (duitse Ghanees)... Enzovoorts. Genoeg donkere spelers lijkt me wel!

Denk je dat hij dat gedaan zou hebben met iniesta...... wat val je hier hard door de mand yaya.

Wat is dit toch een sneue man.
Waarom je niet speelde vorig seizoen? Kijk nog eens wat minuten terug die je wel gespeeld hebt, dat zou genoeg moeten zijn.
Ik heb werkelijk nog nooit iemand met zo'n salaris er zo weinig voor zien doen.
Zelfreflectie 0.0.
Om nog maar te zwijgen over de rare dingen over zijn verjaardag enzovoorts.

De racisme-kaart trekken vind ik altijd zo treurig. Desalniettemin vind ik de Pep-verheerlijking die onder (met name) Barca-fans al 10 jaar plaatsvindt ook altijd zo walgelijk dat ik nog wel enige sympathie kan opbrengen voor Touré. Mourinho wordt overal afgezeken, vaak terecht, terwijl er op Guardiola zelden kritiek is. Dat heeft mij altijd verbaasd, Guardiola gedraagt zich ook als een totale idioot langs de lijn en de verhalen die over hem naar buiten komen van bankzitters zijn nooit positief. Ja, als je opgesteld wordt dan ben je wel enthousiast ja. Een goede coach weet alle 23 spelers tevreden te houden.

Nu mag je van mij alle kritiek hebben op Pep als persoon, als trainer en de keuzes die hij maakt. Als trainer vind ik hem doorgeslagen en als je niet tot zijn inner circle hoort zal je weinig krediet hebben en kansen krijgen. Maar een racist zie ik echt niet in hem.

5 juni 2018 om 09:57

ja of hij vindt andere jongens gewoon beter. Hij kan er tenslotte maar 11 opstellen en we hebben zelf gezien dat Toure t de laatste jaren steeds moeilijker krijgt om het allemaal te belopen.

Wat laf dit. Dan had hij afgelopen seizoen weg moeten gaan maar dat deed hij niet. Dan was t vast niet zo erg om nog n jaar met pep te werken

4 juni 2018 om 19:19

Ik, die ook een gekleurde huidskleur hebt zal ook niet zomaar weggaan bij me werk omdat er een racist rondloopt. Dan zal hij wel weten wie ik ben (heb het totaal niet over een fysieke actie). Maar met woorden kan ik iemand wel klein maken als die denkt mij rascistisch te behandelen. Geen enkele racist maakt kans bij mij. Heb me mond klaar. Als ik Touré was en ik had dat gevoel bij Pep, had ik hem man tot man gesproken erover. En was er dan wel achter gekomen als hij donkere spelers mensen niet mag of wel. Zonder dat hij dat toegeeft.

5 juni 2018 om 09:56

kijk hoeveel donkere spelers er altijd gespeeld hebben in de teams van Pep. Dit heeft dus niks met huidskleur te maken.

En niet alleen omdat ze toevallig al in zn team zaten. Hij heeft zelf fernandinho, walker, mandy, jesus, danilo, en sane gekocht.

Daarnaast speelt sterling dankzij pep beter dan ooit en krijg delph opeens weer veel kansen.

Pep vindt andere jongens nu gewoon beter dan Toure en die kan daar niet mee omgaan.

Grappig hoe hier men zo denkt over Touré. Terwijl jullie nog de in en outs weten wat er speelde bij Barca en Mancity. Wie weet mag Pep wel geen donkere spelers. Dat kan!! En aangezien hij dichterbij dan jullie is gekomen bij hem, neem ik aan dat hij hem VEEL beter dan jullie kent. Nee maar dan mag Touré dat niet zeggen anders is het te makkelijk. Dan gooien we het op “rascisme” 🤔. Het moet dus stil gehouden worden als het zo is of die richting op gaat.

4 juni 2018 om 19:22

Nee, we weten de ins en outs niet. Maar als je Guardiola al langer volgt dan vandaag werkte hij in het verleden (En nu overigens ook) gewoon met donkere ofwel Afrikaanse spelers. Toure is gewoon niet goed genoeg en/of past niet in Pep's systeem en wist al hoelaat het was toen Pep kwam. Dan had hij toen lekker moeten vertrekken in plaats van z'n geld tellen en nu pas met dit, overigens ridicule, verhaal komen.

4 juni 2018 om 19:26

Het klopt wat je zegt dat hij nu pas komt met dit nieuws. Als hij dat vind had hij het veel eerder moeten aangeven. Maar waarom zou je vertrekken omdat er een racist op je werkvloer rondloopt? Ik vertrek niet. Ik krijg dan het gevoel dat hij nog meer controle krijgt, en dat zou ik juist niet toelaten.

4 juni 2018 om 19:29

Waarom zou je vertrekken? Nou, misschien om je verhaal naar buiten te brengen, een statement te maken en daardoor andere - donkere - spelers ervan behoeden om onder de zogenaamd racistische Guardiola te spelen. Het is gewoon een klein kind met een onzinnig verhaal.

4 juni 2018 om 19:37

Nogmaals Damsko, het punt is dat hij dit in het openbaar zegt zonder enig vorm van bewijs of wat dan ook. We kunnen alleen maar speculeren op basis van wat wij weten over deze gasten. Gezien hun verleden, een Touré die kinderachtig deed over dat ze bij City zijn verjaardag was vergeten en Guardiola die ook successen heeft geboekt met donkere/getinte speler is het moeilijk om Touré te geloven.

Als andere spelers en meerdere mensen hier over uitspreken dat er een bepaalde lijn in zit(in zijn racisme) dan moeten we verder kijken ja. Maar zulke dingen zo roepen in het openbaar kan zo je reputatie verpesten.

4 juni 2018 om 19:43

Als ik vertrek ben ik die lafaard. Dan zal die racist zeggen zie dat heb ik weer mooi geflikt. En daar doe ik niet aan mee. Ps dit is hoe ik erover denk tenminste

4 juni 2018 om 19:49

Speculeren betekent nog niet de waarheid of feiten spreken. Ik zeg nergens dat Pep een racist is. Maar om het zo makkelijk weg te schuiven zodat we niet kunnen kijken als er een bepaalde lijn in zit (wat jij aangeeft), dat is pas met een blinddoek kijken.

Hij kan het fout hebben Touré dat kan ja. Maar er kan ook een vorm van waarheid in zitten. Maar dat ‘wil’ men gewoon niet zien. Dat is gewoon een feit wat ‘ik’ zie hier.

4 juni 2018 om 19:52

Dat is toch de omgekeerde wereld? Als je dan blijft en je doet er niks aan - want Toure komt er nu ook pas mee naar buiten nu hij weg is - speel je maar een man in de kaart en dat is jezelf.

En in je reactie op Cfc:

Ja, Toure kan het goed of fout hebben, maar dan moet hij wel met concrete voorbeelden komen waarom hij vindt of denkt dat Guardiola een racist is.

En omdat hij daar niet mee komt zijn het precies de redenen die @dutch_cfc al aangeeft waarom dit verhaal voorlopig onzinnig lijkt en Toure zich als een verongelijkt kind gedraagt die nu makkelijk de racisme kaart trekt.

4 juni 2018 om 19:53

Stel het is zo, wat ik betwijfel, dan is het achteraf nadat je bent vertrokken dergelijke uitspraken doen natuurlijk niet geloofwaardig. Zeker omdat hij niet veel gespeeld heeft. Wanneer hij zou zeggen dat hij zou vertrekken toen hij nog een basisspeler was en dergelijke argumentatie eraan zou vast plakken, zou het meer invloed hebben dan wat hij op dit moment doet. Want je bent niet de lafaard naar mijn mening wanneer je vertrekt, je geeft dan juist een signaal af indien je dit goed aanpakt.

4 juni 2018 om 20:43

Het is niet makkelijk wegschuiven. Als iemand vindt dat hij of zij slachtoffer is van racisme neem ik het in eerste instantie serieus.

Probleem met Yaya Tourã© gezien zijn reputatie (wat hij zelf doet overigens) is dat hij niet geloofwaardig overkomt. Maar goed laten we hem de benefit of de doubt geven, in dezelfde tekst staat dat hij zich afvraagt waarom Guardiola hem heel weinig opstelt. Mijn conclusie is simpel: je bent niet goed genoeg. Daar hoef je geen Guardiola, voetbal expert of racist te zijn om in te zien dat hij Yaya Toure overbodig is voor City.

4 juni 2018 om 19:23

Ik neem aan dat je weet dat Pep met genoeg donkere spelers heeft gewerkt, die hij wel opstelde?

4 juni 2018 om 19:28

Het betekent niet omdat je samen werkt met donkere mensen je geen racist kan zijn. Ik neem aan dat jij dat wel snapt.

4 juni 2018 om 19:31

Dan ben ik heel benieuwd waar dat op gebaseerd is dat hij een racist zou zijn. Het is heel makkelijk om dit in de media te roepen zonder concreet bewijs.

4 juni 2018 om 19:42

Niemand zegt dat hij een racist is. Touré vraagt zich dit openlijk af. En aangezien hij hem beter kent dan “wij”. Mag hij zich dat afvragen. En ik denk ook niet dat hij dat voor de plezier doet.

4 juni 2018 om 20:37

''tourã© begrijpt niet waarom Guardiola hem vorig seizoen zo weinig gebruikte bij City en wijst onder meer naar zijn goede statistieken. "het voelt alsof hij soort van wraak wilde nemen en jaloers op mij was. Hij zag mij als een rivaal. Het was alsof ik hem uit de schijnwerpers haalde", aldus Tourã©, die een duidelijk doel heeft met het interview: "ik wil de Pep-mythe vernietigen."

Hij mag het zich openlijk gaan afvragen, maar vorm van zelfreflectie heeft hij niet. Yaya Toure is echt geen City materiaal meer. En gezien Guardiola's keuzes die hij maakt kun je hem onmogelijk gelijk geven. Zijn manier van werken en keuzes maken hebben ervoor gezorgd dat City (met 100 punten en meeste doelpunten ooit en langste overwinning reeks) kampioen is geworden.

Dus zoals ik al zei, Yaya Tourã© komt over als een klein kind die niet naar zichzelf kan kijken want nogmaals hij is niet goed genoeg voor Pep's huidige Manchester City..

Fernandinho, Alaba, Delph, Jesus, Boateng, Abidal...

Die hebben geen donkere huidskleur of wat? Of kon/kan Pep met hen ook niet opschieten?

Wat een malloot eej. Ik begrijp best dat hij en Guardiola niet door een deur konden en ik begrijp ook dat het volgens Toure iets persoonlijks en wellicht oneerlijk was. Maar het op racisme schuiven vind ik zo belachelijk, kinderachtig en idioot. Bijna even erg als racisme op zich.

4 juni 2018 om 19:23

Hij is een internationale coach real8madrid. Het zou zeker opvallen als hij nooit had samen gewerkt met een donkere speler. Ik zeg niet dat hij een racist is. Alleen tegenwoordig camoufleert de hele wereld. Je weet niet wat echt is en wat niet.

5 juni 2018 om 21:15

ja @damsko1103 of dat ligt aan de manier waarop het bij jou is ingeprent; 'vertrouw die witmangs niet zijn allemaal racisten alleen sommigen camoufleren het'. zolang er geen duidelijk bewijs is of wat dan ook is iemand gewoon onschuldig van zo'n zware beschuldiging (want dat is het). Juist het feit dat hij met donkere spelers werkt toont aan dat hij het niet is, net als dat je donkere vrienden je geen racist kan zijn; je beoordeeld diegene dan immers op Meer dan de huidskleur, op hun karakter, kwaliteiten of wat dan ook in welke context.

ik snap dat het vervelend is als je denkt dat mensen op een bepaalde manier naar je kijken, maar soms is het niet zo dat ze denken wat jij vermoedt dat ze denken en discrimineer je dus eigenlijk zelf aangezien je een gedachte die je bij een stereotype zoekt op iemand plakt.

zo gebeurt het ook dat talloze donkere guys puur om huidskleur elkaar een box geven en kort praatje maken en vervolgens beide geen idee hebben wie ze zijn. Ik ken genoeg gasten die dat dezelfde vooroordelende bullshit vinden, maar alleen de andere kant doet het altijd fout, Toch?

Dat is het makkelijkste om te zeggen door te refereren naar je huidskleur. Ik denk niet dat Guardiola een racist is. Het is geen geheim dat niet iedereen met Guardiola kan opschieten, maar dat ligt meer aan zijn karakter dan dat hij een racist is. Dit soort termen wordt te makkelijk gebruikt. Kijk hoe Guardiola Hart heeft 'behandeld'. Sommige mensen vonden dat Guardiola hem niet goed had behandeld aangezien hij een boegbeeld was van City. Is Guardiola racist tegen Engelsen?

Schei toch uit met die onzin.

Dit zonder enig bewijs of argument roepen zou wat mij betreft strafbaar moeten zijn.

Touré heeft wel vaker rare dingen gedaN, maar dit slaat alles.

5 juni 2018 om 21:21

eens, eigenlijk is dat het al, de eerste openlijke smaad- of lasterzaak (het liefst voor het Europees gerechtshof, dan geldt het gelijk voor de hele EU + Partners) moet zsm komen en Keihard bestraft worden. hetzelfde geldt wat mij betreft voor massaal openlijk iemand kapot maken met een verzonnen metoo verhaal. de echte gevallen, die walgelijk zijn en nog harder moeten worden afgestraft, sneeuwen nu onder door kinderachtige vetes en hypes om ergens maar bij te horen. (basis zijn lastercampagnes tegen grapjes online, racismeclaims en doodsbedreigingen naar mensen waarvan een reactie op facebook verkeerd begrepen is (verkeerd Gelezen), gebroken gezinnen door verzonnen metoo situaties met o.a. docenten, publieke personen etc en ga zo maar door)

Racisme en seksueel overschrijdend gedrag moet worden uitgebannen in deze wereld, maar mensen die misbruik maken van de macht die de aandacht op dit soort problemen en begrippen met zich meebrengen moeten even hard worden veroordeeld.

OT: Touré kon het gewoon niet meer belopen en alle andere donkere spelers bij Barca, Bayern en City hebben tot nu toe niets dan lovend gesproken over Pep, behalve Eto'o.

Als ik zie dat Walker, Kompany, Delph, Fernandinho, Sane, Sterling en Jesus constant spelen bij City, dan kan ik concluderen dat Toure een hypocriet is die niet naar zichzelf kan kijken en anderen de schuld geven van zijn falen.

Ook erg populair om direct de racisme kaart te trekken, iets wat in Nederland helaas ook steeds vaker wordt gedaan.

4 juni 2018 om 19:39

Dus jij ziet in Nederland geen racisme???? Ben je serieus???

4 juni 2018 om 19:48

Dat wordt niet gezegd of wel soms? El Fenomeno bedoelt dat er steeds vaker ten onrechte racisme wordt geroepen.

Racisme is nog steeds een probleem en mag erg stevig aangepakt worden. Echter als ik in Amsterdam weiger om iemand op straat geld te geven wanneer die daar naar vraagt en de persoon in kwestie begint vervolgens luidkeels racist te roepen dan mogen we ons ook vragen gaan stellen.

4 juni 2018 om 19:55

Nou daar ben ik het dus niet mee eens. Ik vind van wel. Simpel dan hebben we een andere mening dat kan. Ik heb volop bewijs hierover, maar dit is een voetbalforum dus wil ik hieraan niet te veel aandacht besteden op deze site. Over dit onderwerp is al teveel gezegd. We hebben allemaal een mening laten we die maar van elkaar respecteren. Ik snap jullie standpunt en begrijp dat ook. Kijken als jullie ‘het’ ook door eeen andere bril kunnen zien!!

4 juni 2018 om 20:03

Dan ben jij precies zo'n type die ik met mijn laatse alinea bedoel, maar dit is allemaal off topic.

4 juni 2018 om 20:05

Wat vind je wel? Dat er wel gezegd wordt dat er geen racisme in Nederland is?

Nou dat zie ik sowieso nergens hier. Maar al helemaal niet in de comment van El Fenomeno waar jij dus ten onrechte op reageert.

4 juni 2018 om 20:06

@real8madrid Off-topic als iemand je geld vraagt waaraan je ziet die heeft geen ene cent. Helemaal niks!!! Geef hem gewoon, al is het één euro. Je zal daarvoor weer beloond worden. Ik weet dat het jouw geld is en jij bepaald wat je ermee doet. Maar ik gooi dit als tip op jou. Jouw goede daden zullen altijd beloond worden. Vergeet dat niet. En het maakt niet uit aan welke kleur je het geeft! Want geen ene kleur is belangrijker dan de ander. 🙏🏾

4 juni 2018 om 20:13

Deze reactie van jou zegt genoeg over jou. Je kent me niet. Dus dat woordje “type” kan je weglaten bij mij. Ik ken Nederland heel goed jonge. Heb er jaren lang gewoond. Dus ik kan en mag me mening geven over Nederland. Maar zeggen dat ik zo’n type ben wat jij bedoeld. Jonge dan ben je nog erger dan de rest. Vooroordelen zonder me goed te kennen. Aub ga knikkeren of zo. Je bent zeker nog niet klaar voor de grote mensen wereld. Je weet toch als puppies zijn geboren en hun oogjes zijn nog dicht. Zo een “type” ben je voor mij. Maar wat je zelf zegt dit is ook Off-topic.

5 juni 2018 om 21:30

@damsko1103 maar als je weet dat diegene er geen eten, drinken of kleding/onderdak voor gaat regelen, maar jij zijn verslaving daarmee betaald. is het dan een goede daad of juist een slechte? zo iemand helpen is helpen met papierwerk, diegene een goede maaltijd geven, diegene helpen aan nieuwe kleding, een onderdak, een baan, van zijn verslavingen/problemen af helpen of luisteren naar wat zo iemand dwars zit. een simpele euro in zijn hand drukken en verder lopen en je met je eigen business bezig houden is geen hulp of goede daad, dat is zelfverheerlijking.

daarnaast, als die man dan Racist roept, heb je groot gelijk gehad, dan is het gewoon een slecht persoon (jou moedwillig in de problemen willen brengen omdat je 2 seconden niet doet wat hij wil), plus dat dit enkel bevestigd dat het een onterecht probleem is in onze samenleving, de onterechte smaad die de stempel racist geeft.

hij insinueert daarmee namelijk dat een persoon die lichter getint zou zijn wel die euro zou krijgen, wat nergens op gebaseerd is. misschien heeft hij wel alleen een pinpas op zak, misschien heeft hij die euro wel precies nodig om een cadeau/iets te kopen voor zijn zieke familielid. het is puur speculatie wat iemand's beweegredenen zijn en Daarom worden mensen ziek van die 'racismekaart', de claim dat iets racisme is wat het niet is. het is beledigend en vernederend om voor racist te worden uitgemaakt terwijl je je misschien dagelijks inzet voor alle mensen in NL, voor elke afkomst, situatie, kleur of wat dan ook. ik hoop dat ook JIJ nu in ziet dat dat praktisch hetzelfde is jou onterecht voor moordenaar uitmaken terwijl je nergens iets mee te maken zou hebben.

Nou dit kan toch niet. Die Yaya doet nu net of Guardiola 1 of andere slavenhandelaar is. Tegenwoordig hoef je maar een tintje blank te zien of je hebt iets tegen mensen die een tintje de andere kant op zijn. Ben toch wel benieuwd wie de uitvinder is van pigment.. want als we die te pakken krijgen ..

Dat kan wel zo overkomen natuurlijk want je hebt altijd meer affiniteit met culturen die dichter bij je persoonlijkheid staan. Je kan die ook beter managen en dat heeft dan niet echt iets met racisme of discriminatie te maken. Beetje jammer dat hij zich zo laat gelden want als hij echt niet met pep door een deur kon had hij ook kunnen vertrekken en die erg mooie maandelijkse cheques ergens anders kunnen ophalen. Gevalletje valse rancune

Tsja in hoeverre zit hier een kern van waarheid in? Pep houdt wel van intelligente spelers, misschien heeft het daarmee te maken?

Lastig om dit te beoordelen want we kennen de waarheid niet, beide kanten van het verhaal blijven vreemd. Wat meer vreemd is de vele reacties hier die Yaya meteen een idioot vinden en het onzin vinden wat hij roept zonder enig waarheid te kennen. Maar blijkbaar is dat precies het probleem, die Pep mythe, de hype rondom hem, alles wordt als goud gezien onder Pep, en ja hij laat z'n team grandioos voetbal spelen maar we kunnen daarmee niet meteen Pep's kant kiezen. Erg jammer.

4 juni 2018 om 20:49

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het zo zeer met Pep te maken heeft maar in het klimaat waarin wij tegenwoordig leven. Helaas is racisme een serieus probleem in ons maatschappij. Het klopt dat je mensen heb die daar overheen kijken net zoals je mensen hebt die overal en bij alle misverstanden of situaties gelijk racisme roepen. Een welles vs niettes wereld leven we in.

Vanuit beiden kampen om het maar zo te noemen, wordt er continu olie op het vuur gegooid en naar mijn meer mening nog meer verdeeldheid gecreerd.

4 juni 2018 om 22:59

Nee klopt, heb je helemaal gelijk in. Dat is zo jammer. We zijn daarin zo diep gezakt, vooral op sociale media. Totaal geen objectiviteit meer. We lezen een verhaal of artikel en meteen hebben we ons oordeel klaar liggen zonder de andere kant van het verhaal te horen. Uiteindelijk gaat het om objectiviteit en als iets niet duidelijk en compleet is om daar neutraal in te staan, zonder dat je meteen je oordeel laat beïnvloeden door je eigen bevindingen die al van te voren in je mindset gegraveerd staan.

Het enige wat yaya hier doet is racisten een kans geven om racisme af te wuiven als verleden tijd of niet meer voorkomend ... terwijl het integendeel zo extreem geã¯nstitutionaliseerd is ondertussen dat de waarde van een donkere persoon weer als minder word beschouwd .. het erge is dat yaya (juist of fout ) toevoegt aan dit probleem door geen ondersteunde statements te maken . Kan er niks uit op maken . Echt zonde want racisme is nog steeds een groot probleem

5 juni 2018 om 21:34

de waarde? hoe zien de 2 (in potentie) duurste spelers ter wereld, Neymar en Mbappe, er ook alweer uit? voor hoeveel is Dembele ook alweer gekocht door Barcelona, voor hoeveel... moet ik doorgaan?

5 juni 2018 om 23:20

Ik bedoel waarde als in dat er afrikanen in Uganda worden verkocht of Afro Amerikanen dagelijks worden gebrutaliseerd door de politie .. zelf de armoede in Afrika word minder belicht . ECHTE WAARDE

hij heeft veel donkere spelers in zijn team dus denk ik niet dat hij racist is of hij bedoelt Afrikanen. maar nog steeds allemaal het zelfde zoals zijn basisspelers FernandinHo sterling jesus mendy sane

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren