Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer lyrisch: ‘Dit vind ik mooi, hij gooit alle agressie erin’

Laatste update:

Ruud Vormer maakte donderdagavond zijn debuut voor Oranje door in de rust in te vallen bij de wedstrijd tegen Slowakije (1-1). De middenvelder van Club Brugge heeft het in het tweede bedrijf goed gedaan, constateert Ronald de Boer. De analist zag een enthousiaste Vormer: "Hij gooit alle agressie erin. Zo van: Die bal win ik. Jij gaat niet met die bal vandoor."

"Hij heeft diepgang. Bij de schietkans van Quincy Promes zorgde hij al voor de onderschepping. Hij heeft een goede pass en probeert meteen de diepte te zoeken", vervolgt De Boer bij FOX Sports. De oud-voetballer zag Vormer ook lange sprints maken: "Dit vind ik mooi. Die bereidheid, de wil om erbij te zijn. Niet in het begin van de fase gokken: ‘Jongens, zoek het maar uit’."

"De pass die hij kreeg (van Promes, red.) was echter net te hard zodat hij niet kon scoren. Ik had het hem wel gegund." De Boer is blij dat Vormer zich bij de nationale ploeg van Nederland heeft gevoegd, want de voormalig Feyenoorder neemt ervaring met zich mee. "We vergeten allemaal dat hij goed speelt bij Club Brugge. Toch geen slechte club in België."

"Hij is daar aanvoerder en neemt de ploeg op sleeptouw. Hij doet dat daar al een paar jaar." De Boer vindt niet dat de dertigjarige Vormer al over zijn hoogtepunt is: "Als je telkens fit blijft tussen je 24ste en pakweg je 34ste. Dan moet je op je 30ste kunnen oogsten." Mogelijk maakt Vormer komende maandag ook minuten als Oranje het in Turijn opneemt tegen Italië.

Ben jij het eens met de analyse van Ronald de Boer?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

"de pass die hij kreeg (van Promes, red.) was echter net te hard zodat hij niet kon scoren."
Dat was een waardeloze bal van Promes, niet eens net te hard, maar ook te diep. Als Promes die bal breed tikt i.p.v. diep geeft hij Vormer de kans te scoren, maar ook om terug te kaatsen.
Gezien de mogelijkheden tot grote kansen en de kansen die tot stand kwamen hadden we gewoon moeten winnen daar.

1 juni 2018 om 15:01

De eindpass was echt meerdere keren heel matig in de 2de helft. Iets effectiever en rustiger uitspelen en je schiet er zo 2 of 3 extra bij.

1 juni 2018 om 15:53

Viel het jou ook al op. Ik vond een gelijkspel helemaal niet de verhoudingen weergeven. Hoeveel mooie schietkansen heeft Memphis niet gehad. En hoe vaak was de eindpass bedroevend waardoor een 100% kans niet ontstond. Dat had Slowakije dus totaal niet.

Verdiend en mooi dat hij zijn debuut mocht maken en ook nog eens een goed debuut. We moeten nu natuurlijk niet doen alsof hij de redder is, maar in de huidige selectie met de huidige kwaliteiten op het middenveld past hij zeker in de selectie.

1 juni 2018 om 20:35

Precies. Koning van de armoede. Beter hebben we niet...van Cocu Davids en Seedorf naar Sneijder en van Bommel naar Strootman en Vormer......van Kluivert naar van Nisterlrooij naar van Persie naar Babel. Van Overmars naar Robben naar Depay. In 15 jaar tijd is er veel gebeurd.

Speelde goed en durfde de bal op te eisen was goed is op zijn positie.

Hij zal ons niet veel sterker maken, maar is zeker een goede toevoeging op dit moment. En schat hem hoger dan vd Beek op dit moment en niet veel minder dan een Propper.

Lijkt me ook een sympathieke speler die niet veel zal gaan klagen ofzo. Dat deed hij toen bij Feyenoord al niet.

1 juni 2018 om 10:12

Ik schat hem niet alleen hoger in dan vd Beek, maar ook zeker (voor het NL elftal) hoger dan een Strootman. Wat was die wederom waardeloos zeg.

1 juni 2018 om 10:20

Strootman speelde gisteren helemaal niet zo slecht.

Was gewoon degelijk en deed wat hij moest doen. We missen helaas bij Nederland iemand zoals bijv die Hamsik. We hadden voorheen vd Vaart en Sneijder en nu hebben we helaas niemand met wat inzicht.

Alleen Propper heeft dat nog een beetje in zich, maar is lang niet van dat niveau.
Strootman, van Ginkel, vd Beek, Klaassen, Vilenha, Vormer en Wijnaldum zijn allemaal geen slechte spelers. Maar niemand een echte 10 haha

Als je kijkt hoe hij presteerd in België dan is het vreemd dat hij nooit opgeroepen is. Ook ik had wel mijn twijfels, en het is maar op basis van 1 wedstrijd maart ik zou hem voorlopig de voorkeur geven boven strootman en donny. Natuurlijk is hij niet meer de jongste maar zolang hij meer laat zien als anderen verdient hij gewoon een kans.

1 juni 2018 om 10:07

Ik denk omdat de vorige bondscoaches te veel kijken naar namen en niet naar de vorm waarin een speler zit. Ik vind vorm echt de grootste reden om iemand wel of niet op te roepen voor het NL elftal.

Ben het dus absoluut eens dat het vreemd is dat hij niet eerder opgeroepen is. Had een aantal jaar geleden echt niet verwacht dat hij zich zo goed zou ontwikkelen. Maar waarom wel in België en niet hier in Nederland?

1 juni 2018 om 12:38

In Belgie wordt hij juist gebruikt, en niet als verdedigende middenvelder.

Dat doet Koopmeiners ook, en die is fysiek sterker, beter in de passing, 10 cm groter en 10 jaar jonger....Vormer is alweer 30 voordat het volgende toernooi begint is hij 32 ...

1 juni 2018 om 09:19

Ja, wat is er mis met een speler van 32? Op die leeftijd kan je toch gewoon nog topfit zijn?

1 juni 2018 om 10:10

Dus volgens jou theorie kan je makkelijk elf 32 jarige opstellen ? Dan ga je er gewoon keihard af hoor op het hoogste niveau, feit is gewoon dat na de 29ste je fysiek minder word. En bij de een gaat dat sneller als bij de ander.... dus 2 jaar is gewoon nog heel ver weg.

1 juni 2018 om 10:14

Ja, hij zegt ook dat het hele elftal 32 moet zijn... en Italie heeft jarenlang in e top meegedaan met een half bejaard elftal...

1 juni 2018 om 10:27

De selectie vanReal Madrid op het veld in de finale was ongeveer zo oud hoor, marcelo Ronaldo ramos etc. Allemaal dertigers.

1 juni 2018 om 11:13

@baradona,

Het verbaast me keer op keer hoe sommige VZ leden echt de meest bizarre conclusies trekken als reactie op vrij eenvoudige zaken.

Nee, natuurlijk ga je niet met een compleet team van 32-jarigen spelen. Er zijn echter zat spelers die nog tot ruim na hun 29ste fysiek dusdanig in orde waren dat ze tot meer dan prima prestaties wisten te komen. Tevens groeit de ervaring van die spelers ook door en dat heeft ook waarde. Er zijn spelers die juist pas na hun 30ste hun beste jaren hadden.

Nu al iemand afschrijven omdat hij over 2 jaar wellicht minder fit kan zijn is gewoon super onnozel.

1 juni 2018 om 09:37

"voordat het volgende toernooi begint is hij 32 .."

Eerst maar eens kwalificeren, daar gaat het nu om. En dan moet je gewoon je beste spelers opstellen en niet de in potentie beste spelers wat Blind deed.

1 juni 2018 om 09:44

Dan wat als hij dan 32 is?, ben je dan dement als een speler die leeftijd bereikt?. Hij presteert daar gaat het om, en zonlang een speler fit is presteert hoef je niet maat leeftijd te kijken.

1 juni 2018 om 09:57

Koopmeiners is toch nog lang niet het niveau van Vormer?? Waar hebben we het over...

Vormer is al 2 jaar de beste speler van BE en aanvoerder van de kampioen daar. En al is hij met dat toernooi 32 als hij het aan kan is het gewoon goed. In Oranje horen de beste te spelen niet de gene met mogelijk talent. Daar hebben we jong Oranje voor en hun clubs.

1 juni 2018 om 10:24

Koopmeiners? Laat die jongen zich nog maar eens bewijzen bij een club met wat meer druk er op.

1 juni 2018 om 12:05

En van de Beek doet dat zeker wel? Als hij een kans verdient dan Koopmeiners en Vilhena zeker ook.

1 juni 2018 om 13:29

van de Beek heeft in ieder geval al meer bewezen dan Koopmeiners en bij Ajax is de druk nog al wat hoger dan bij AZ. Verder vind ik ze beiden niet goed genoeg voor het NL elftal.

Vilhena trouwens ook niet, ondanks ik voor Feyenoord ben.

1 juni 2018 om 13:51

Ik vind van de Beek ook niet geschikt voor het Nederlands elftal. Dat is juist de reden dat ik zeg dat een andere speler (die hetzelfde als van de Beek heeft bewezen) ook een kans zou moeten krijgen aangezien van de Beek nu zelfs een basisplaats heeft.

En Vilhena vind ik een ander verhaal. 200 wedstrijden gespeeld in de Nederlandse top. Als sterkhouder van Feyenoord kampioen geworden en nog 3 andere prijzen gepakt vind ik wel dat je een streepje voor zou moeten hebben op van de Beek.

1 juni 2018 om 11:50

@baradona

Oranje is geen clubteam en ook geen opbouwteam. daar moet je per wedstrijd gewoon de beste internationals van dit moment selecteren, ongeacht hun leeftijd. automatismes krijg je er toch niet in aangezien een coach zo een selectie maar een paar keer per jaar een weekje bij zich heeft

1 juni 2018 om 13:51

Dank voor deze wijze woorden Japie..... echt heel leerzaam dit , vind je het heel erg als ik Ruud Vormer gewoon niet zo een goede voetballer vind?

1 juni 2018 om 14:11

@baradona

nee, dat vind ik zeker niet erg maar jij begon over leeftijd en dat heeft er weinig mee te maken

Speeldd indd erg sterk bij zijn debuut alleen was het soms aan de bal iets minder. Had toch minstens een voorzet beter kunnen geven, masr z’n inzet was toonbaar goed. Blijf erbij dat het geen ster is en je niet naar een veel hogwr niveau tilt, maar Vormer voegt dingen toe die andere spelera lijken te missen. Jammer dAt Promes zo slecht de bal aflegde anders had hij kunnen scoren.

Ik verbaas me eigenlijk wel over het feit dat we met 5 verdedigers staan te spelen, terwijl dat onze sterkste linie is.

1 juni 2018 om 11:45

@desteek77

gisteren was er weinig van te merken dat dat onze sterkste linie is. die Slowaken kwamen er af en toe erg makkelijk doorheen. op een gegeven moment was er zelfs een situatie dat er 2 verdedigers van ons tegen 1 Slowaak stonden en die Slowaak mocht 3 keer de bal aannemen zonder dat die 2 gasten ingrepen. dat mag echt niet gebeuren in de kwalificatie want dan loop je straks weer een eindronde mis

aangezien we maar moeizaam scoren door het gebrek aan creativiteit en individuele klasse in de selectie, moet je juist achterin haarscherp zijn. we moeten namelijk die 0 zien te houden en dan maar hopen dat de tegenstander een foutje achterin maakt waaruit we misschien kunnen scoren

1 juni 2018 om 11:57

Moet ik je uitleggen dat je met 10 man verdedigd en niet met (in het geval van gisteren) 5? Ik vond met name het middenveld gisteren in de eerste helft bedroevend met Strootman, Pröpper en v/d Beek. Daar zat totaal geen drive in. Strootman gaat 'm niet worden in Oranje.

1 juni 2018 om 12:06

@desteek77

als we maar niet met zn 10en achterin gaan staan het middenveld was inderdaad niet best maar heel Oranje is niet best. de wedstrijd tegen Portugal was een positieve uitschieter maar ook de enige goede interland sinds de oefenwedstrijd tegen Engeland onder Blind, al waren die Engelsen eigenlijk beter. dat is geen toeval meer maar een gebrek aan kwaliteit.

oefenwedstrijden goed spelen is ook niet belangrijk verder dus ik zal ook niet te zwaar tillen aan de wedstrijd van gisteren of aan de wedstrijd tegen Portugal. we gaan pas zien hoe ver we echt zijn in de kwalificatie, als het er echt om gaat en er druk zit op de wedstrijden

als we al blij worden van een Ruud Vormer die een beetje drive toont dan zegt dat eigenlijk alles over hoe slecht het is gesteld met Oranje momenteel. deze jongen is niet eens Van Gastel niveau en vroeger was dat een 2e rangs international

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren