Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Oranje imponeert niet en blijft steken op gelijkspel in Slowakije

Laatste update:

Oranje is niet verder gekomen dan een 1-1 gelijkspel in de oefeninterland tegen Slowakije. De formatie van bondscoach Ronald Koeman speelde een matige eerste helft, waarin men op achterstand kwam door een doelpunt van voormalig Willem II'er Adam Nemec. In de tweede helft herstelde Oranje zich enigszins, wat resulteerde in de gelijkmaker van Quincy Promes.

Koeman liet Oranje in de City Arena in Trnava andermaal in een 3-5-2-formatie aantreden. Virgil van Dijk en Georginio Wijnaldum kregen rust en begonnen op de reservebank, omdat zij afgelopen zaterdag nog met Liverpool de Champions League-finale tegen Real Madrid speelden. Mede daardoor kreeg Daley Blind een plaats in de defensie, maar de verdediger annex middenvelder van Manchester United liet zich al vroeg in de wedstrijd aftroeven door Nemec.

De spits van Dinamo Boekarest, die één seizoen voor Willem II speelde, promoveerde na negen minuten spelen een zeer fraaie pass van Marek Hamsik met het hoofd tot doelpunt. Kort na de treffer kreeg Donny van de Beek een goede mogelijkheid op de gelijkmaker, maar de middenvelder van Ajax schoot in de handen van de Slowaakse doelman Martin Dúbravka. Halverwege de eerste helft kwam Oranje goed weg, toen een poging van Juraj Kucka buiten het bereik van Jeroen Zoet op de lat strandde.

Met een vrije trap van Memphis Depay en een schot van Patrick van Aanholt was Oranje in het eerste bedrijf dicht bij een treffer, terwijl Hamsik en Kucka aan de andere zijde het doel van Zoet maar net misten. Nederland had het in de eerste helft bijzonder lastig met de fellere Slowaken en Koeman besloot in de rust in te grijpen. Van de Beek moest plaatsmaken voor de debuterende Ruud Vormer. De eerste mogelijkheid in de tweede helft was voor Daley Blind, wiens poging gekeerd werd door Dubravka.

Nog binnen het uur spelen kreeg Depay een behoorlijke kans op de gelijkmaker. In eerste instantie kreeg hij een fraaie pass van Davy Pröpper niet mee. De aanvaller kwam vervolgens alsnog tot een schot, dat werd gekeerd door Dubravka. Na 59 minuten spelen kreeg Oranje de verdiende gelijkmaker. Promes ontving op de rand van het strafschopgebied de bal en krulde het leer in de verre hoek: 1-1. Kort daarna had Vormer zijn eerste interland kunnen opluisteren met een doelpunt, maar een lob werd door een Slowaakse verdediger van de lijn gehaald.

In de slotfase bracht Koeman nog Terence Kongolo, Eljero Elia, Steven Berghuis, Marten de Roon en Wout Weghorst in het veld. Oranje had nog met een overwinning uit Trnava kunnen vertrekken, maar een gevaarlijke voorzet van Janmaat, een inzet van de sterk invallende Vormer en een kopbal van Depay leverden geen treffers op. Komende maandag staat voor Oranje de volgende oefeninterland op het programma, als de ploeg van Koeman het in Turijn opneemt tegen Italië.

Terechte uitslag?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eerste helft een Nederland zoals ik dat de laatste jaren wel vaker heb gezien; weinig tempo aan de bal, te statisch zonder bal en te weinig druk op de bal wanneer ze ‘m kwijtraken. Slowakije etaleerde onder leiding van Lobotka en Hamsik alleraardigst veldspel.

In de tweede helft een wat agressiever Oranje, met wat meer druk vooruit, meer durf in de passing en vooral meer beweging richting de goal van Dubravka. Uiteindelijk is een gelijkspel een terechte afspiegeling van de gehele wedstrijd denk ik.

Janmaat en Promes erg matig, Vormer en de Ligt vielen mij positief op.

31 mei 2018 om 22:43

Alleen was het vandaag geen tikkie terug tikkie breed. De bal ging wel snel naar voren. Weet trouwens niet wat ik van Depay moet verwachten.

31 mei 2018 om 22:43

Yup helemaal mee eens, Vormer viel echt goed in. Laat meteen weer zien hoe belangrijk een beetje mentaliteit is al denk ik niet dat het daar aan schortte bij Donny.

31 mei 2018 om 22:46

Pröpper vond ik ook erg slordig in de eerste helft. Tweede helft wel wat beter maar dat was vooral Vormer's verdienste denk ik, het middenveld begon echt direct beter te lopen met hem binnen de lijnen.

31 mei 2018 om 22:49

Ik vond Vormer degelijk. Voor zijn doen misschien goed. Maar niet het gene wat dit Oranje verder kan helpen.

31 mei 2018 om 22:54

Vergeleken met de rest kan hij ons wel degelijk verder helpen. Of vond je Strootman zich wel revancheren?

31 mei 2018 om 23:08

Net de analyse nog meegekregen. Daar waren ze toch best onder de indruk van Ruudje. Goede pressing. Gezonde agressiviteit. En toch een paar hele mooie balletjes gezien van hem. En dan een hele goede actie die hij zelf opzet, maar waar hij hem net niet juist genoeg kreeg aangespeeld.

31 mei 2018 om 23:12

"Voor zijn doen misschien goed" Mwa daar doe je Vormer tekort mee vind ik. Laat heel het seizoen (en vorig jaar eigenlijk ook al) zien dat hij in uitstekende vorm verkeerd. Is aanvoerder van de Belgische kampioen, als ik me niet vergis ook speler van het jaar geworden in België en met 14 goals en 24 assists een uiterst productief seizoen achter de rug. Ik wil maandag wel een middenveld met Wijnaldum, Pröpper/Van de Beek (die vond ik allebei matig vandaag overigens) en Vormer zien. Hij had in ieder geval een goede drive naar voren vandaag, zonde dat hij z'n debuut niet kon bekronen met een goal want de mogelijkheden waren er zeker.

31 mei 2018 om 22:45

Promes heeft gewoon degelijk gespeeld. Bijna al het gevaar kwam via hem en maakt ook nog eens een knappe goal.

31 mei 2018 om 22:51

De vrij was de beste verdediger, blind zwaar ondermaat. Ik hoop dat het van dijk de vrij en een links benig cv. Wel bizar de drive van van Aanholt en Janmaat

31 mei 2018 om 23:30

De Ligt heeft 72 van de 76 passes goed ingespeeld. Gewoon goed dus. Hoort daar te staan.

31 mei 2018 om 23:55

Ben ik niet met je eens, ik vond de Vrij slecht spelen.

Jemig wat is die Memphis een frustrerende speler.

31 mei 2018 om 22:41

Ja echt wel.. behoorlijk irritant om naar te kijken

31 mei 2018 om 22:45

Heel gretig om te scoren en te winnen. Ik vraag me toch echt af wat voor Nederland het beste systeem en spelers het zouden moeten wezen. Ik ben niet zo fan van Promes.

31 mei 2018 om 22:57

Ik zou misschien toch voor Memphis in het midden en Berghuis en Babel op de flank. Laat Memphis maar goals maken en de mensen om hem heen het spel maken. Vond Berghuis bij vrijwel ieder balcontact dreigend en Babel doet het de laatste tijd niemand.

31 mei 2018 om 22:45

Kreeg helaas weer wat vervelende trekjes vandaag, talent zit er wel maar die laatste stap zetten blijft nog wel een dingetje..

31 mei 2018 om 22:46

Typische momenten speler. Speelt een hele wedstrijd prut maar kan wel het verschil maken.

31 mei 2018 om 22:50

Memphis moet in de spits. Promes of op 10 of op de flank. Berghuis zal ik ook op de flank zetten of Babel. Babel kan bijvoorbeeld ook in de spits samen met Memphis.

31 mei 2018 om 22:52

Zeker en dat is het hem. Hij kan echt wel voetballen, maar z’n beslissing is echt 9 van de 10 keer verkeerd. Alsof hij gewoon te dom is om uit te voeren wat hij met z’n voeten echt wel kan.

Eigenlijk vind ik dit wel prima. Win je deze wedstrijd met spectaculair spel dan is het alleen maar zuurder dat je niet aan het WK meedoet.

Verlies je deze wedstrijd dan biedt dat ook geen enkele hoop op de toekomst en vervalt iedereen weer in cynisme. Een verdienstelijk gelijkspel is dan zo slecht nog niet.

Volgende keer misschien meer in de hoeken schieten? Volgens mij waren alle schoten op doel recht op de keeper af, op het doelpunt en dat ene schot van Vormer na...

31 mei 2018 om 22:56

Klopt helemaal viel mij ook op 😀

3dubbel zaad. Deze spelers zullen het iig niet gaan doen voor ons.

Zo, wat was Memphis beroerd zeg. Tegen ploegen in de top kan je toch niet met hem in de as spelen. Telkens maar moeilijke oplossingen zoeken, ballen die van zijn voet springen en rare acties die niet gevraagd worden in het centrum. Ik ben normaal niet zo van het zeiken op hem, maar dit was echt heel erg slecht.

31 mei 2018 om 22:43

@giodinho7

vind je het gek als je nooit een bal op het goede moment krijgt en je medespelers zich nooit een keer goed aandienen. dan moet je het in je eentje doen en dat kunnen alleen spelers van het kaliber Messi, Robben en Neymar

31 mei 2018 om 22:54

Ik zou je gelijk geven als dit iets eenmaligs was of alleen bij Oranje, maar ook bij PSV heb ik me dood geërgerd aan zijn spel. Ook daar ging hij maar in het centrum lopen en moeilijke dingen proberen waar hij de kwaliteiten totaal niet voor heeft. Vandaag waren er ook genoeg momenten waarbij hij gewoon gebruik kon maken van zijn snelheid of een simpele balletje breed kon geven, maar dan kwam er weer een hakje of een trucje of weer terugkappen en het op techniek willen doen. Ik zou hem gewoon weer lekker op flanken neerzetten. In het centrum heb je toch wat balvastere spelers nodig.

31 mei 2018 om 23:01

Ik denk dat Depay beter rendeert met een wat balvastere speler bij zich waar hij omheen kan spelen. Hij moet kunnen zwerven. Met Promes naast hem heb je twee van dezelfde types. Ik miste Babel.

1 juni 2018 om 01:41

@japie_krekel

Dat is wel heel gemakkelijk. Feit is dat wij als land een speler vrij snel bestempelen als geweldig, terwijl de werkelijkheid in de meeste gevallen heel anders is. Memphis is een goede speler, maar heeft niet het materiaal waarmee hij speelt bij Lyon. Hij is geen speler die een ploeg op sleeptouw kan nemen als Arjen Robben. Hetzelfde geldt voor Promes. Het zijn geen wereldtoppers en zo geweldig zijn ze simpelweg niet. Memphis heeft de potentie, maar ik betwijfel of het er ooit echt volledig uit gaat komen.

Een gelijkspel tegen Slovenie is en blijft gewoon lachwekkend. Ondanks de matige generatie heb je in principe nog steeds een veel betere ploeg. Echter weten deze jongens niet wat er gevraagd word op absoluut topniveau en dat zie je bij Oranje telkens weer terug. We verwachten teveel van jongens als Promes, Strootman, Wijnaldum enzovoort. Ook verwachten we teveel van jongens als Van De Beek, Kluivert, Til enzovoort. We hebben momenteel nog steeds geen potentiele topspelers.

31 mei 2018 om 22:51

Memphis was zeer slecht maar hij speelde juist een sterke tweede seizoenshelft bij Lyon. Als er iemand terecht is opgeroepen is hij het wel. Wie had je anders willen zien in plaats van hem? Er is geen enkele aanvaller die momenteel van aantoonbaar hoger niveau is als je het mij vraagt.

31 mei 2018 om 22:51

Vooral vd Beek en Blind waren heel droevig. Ook Promes was naast zijn doel, drama. Opstelling tegen Italië lijkt me wel duidelijk. Van Dijk voor Blind, Wijnaldum voor vd Beek en Babel voor Promes. Nieuwe rechtsbank mss, Janmaat was ook niet heel sterk, mja wie? Dan gewoon weer winst.

31 mei 2018 om 22:58

@dominicvedder

Blind en Strootman vind ik nooit een succes. die halen heel het tempo uit je spel

31 mei 2018 om 22:59

Kijk je wel eens voetbal, dat Memphis (geweldige 2e seizoenshelft) en Vormer (zeer goed seizoen: 14 goals, 24 assists) geselecteerd zijn is niet meer dan normaal. Strootman hoort ook gewoon bij de selectie, doet het aardig goed bij Roma. Ben absoluut geen fan van hem (in Oranje), zou hem in de sterkste 11 ook niet in de basis zetten, maar bij de selectie zijn alle 3 deze namen gewoon logisch en te verantwoorden.

Wat is die Depay vermoeiend om naar te kijken zeg. Probeert de meest onmogelijke dingen die hij niet beheerst, en vertikt het om de simpele weg te nemen. Eerste helft was dramatisch van Oranje, tweede helft had je hem gewoon moeten winnen.

31 mei 2018 om 22:51

Juist dat proberen om onmogelijke dingen te doen zorgt ervoor dat Oranje voor verrassingen kan zorgen. Als de bal op Depay wordt gespeeld kan er altijd wat gebeuren en komen er gevaarlijke momenten. De combinatie met Promes beviel me op zich ook wel en die twee wisten elkaar goed te vinden, hebben veel snelheid en scorend vermogen. Je kan Weghorst daar wel neerzetten maar dan wordt het helemaal statisch met lange ballen en weinig verrassing

31 mei 2018 om 23:25

Tja, het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Bij Manchester United waren die verrassingen vooral veelvoudig balverlies en het was hetzelfde liedje bij OL. In de tweede seizoenshelft liep dat beter maar daar lopen met ondermeer Fekir en Aouar wel spelers rond die hem die ruimte kunnen geven en voor creativiteit zorgen en die zie ik bij Nederland niet.

Eerste helft was echt dramatisch maar de tweede helft was prima en optimistisch voor de langere termijn. Vooral Vormer viel me positief op, heerlijke mentaliteit.

31 mei 2018 om 22:45

Je moet ook naar de lange termijn kijken, die jongen is 30. Gaat misschien nog 2 jaar mee. Heb je dus niet veel aan.

31 mei 2018 om 23:04

Dat is behoorlijk kortzichtig. Iemand die twee jaar zorgt voor een fantastische mentaliteit in het team en dat hopelijk ook meegeeft aan de jongere garde die het moet doen op de lange termijn. Lijkt me alleen maar positief.

Wanneer mensen bezig zijn over de lange termijn doen ze wel eens alsof heel de ploeg vol moet zitten met jonkies. Nou nee, dat werkt niet. Er zijn een paar minder begaafde maar ervaren spelers nodig om de juiste mentaliteit te tonen en aan te reiken.

31 mei 2018 om 23:26

De EK kwalificatie duurt 1,5 jaar dus je kan er heel veel aan hebben..

1 juni 2018 om 00:10

@RuudGeels
Volgens die redenatie kan België bijvoorbeeld ook meteen afscheid nemen van Witsel en Tielemans er maar meteen neergooien. Overigens heb ik liever Vormer in m'n team dan Witsel, persoonlijke voorkeur.

31 mei 2018 om 22:48

Misselijk ventje die vormer. Leuk voor hem.dat hij nog ff mocht snuffelen maar uiteraard een paar klasse minder dan dat je wilt hebben in oranje.

31 mei 2018 om 22:58

Waarom is Ruud Vormer een misselijk ventje dan? Wat een onzin, die jongen gaf alles vandaag en zat kwa niveau zelfs boven Strootman die bij Roma in de basis staat.

31 mei 2018 om 22:59

Op zich eens, maar vanwaar is het een misselijk ventje dan? Kan hij iets doen aan zijn gebreken? Gewoon niet doen.......

31 mei 2018 om 23:22

Leuk om te horen dat Vormer goed speelde. Anderzijds, straks moet ik nog vrezen dat ie vertrekt. Al is hij wel al 30. Dus ja.
Zeg al lang dat Nederland de weg naar boven moet inzetten met dergelijke spelers. Nooit het grootste talent geweest maar met een goede mentaliteit kom je al een heel eind. Als je Strootman en Wijnaldum soms zag...

31 mei 2018 om 23:53

Precies, op basis van talent horen Strootman en Wijnaldum boven Vormer te staan maar Vormer bewijst wederom dat talent lang niet alles is. Strootman is na zijn blessure nooit meer de oude geworden, logisch gezien de houterige manier waarop hij nu ballen afkapt vanwege het lage vertrouwen in zijn knie. Erg jammer maar ik denk echt dat Vormer op dit moment meer kan brengen, ook gezien zijn bewijsdrang richting Koeman.

en dan zeggen mensen dat het allemaal niet zo slecht is en dat je negatief bent als je vind dat we een hele matige selectie hebben. sorry hoor maar er zit echt totaal geen voetballend vermogen of creatief vermogen in de ploeg.

vandaag speel je met 5 verdedigers en nog zag ik die Slowaken er af en toe heel makkelijk doorheen komen. ik weet dat oefenwedstrijden geen graadmeter zijn omdat het veredelde oefenpotjes zijn maar toch voorspel ik weer een supermoeizame kwalificatie

1 juni 2018 om 01:47

Men is ook wel erg naief door te denken dat we ons dit keer wel even kwalificeren. Er moet gewoon gebouwd worden aan een nieuw model en dat heeft tijd nodig. Tegen Portugal was alles ineens hosanna, en nu staan we weer met beide benen op de grond. We hebben niet het materiaal als voorheen waarin we wedstrijden nog vrij makkelijk wonnen met 3-0/3-1 terwijl het op 75% ging. De huidige ploeg moet 101% geven, elke wedstrijd weer. Zolang er geen nieuwe potentiele wereldtoppers zijn voor de creatieve posities, zitten we in de gevarenzone. Jongens als Kluivert, Van De Beek, Til enzovoort zijn het ook gewoon allemaal niet. Dat worden ook gewoon weer de Promesjes, Klaassens en de Depay's.

Vind het allemaal wel zo negatief, iedereen zeurt nu wederom weer om het Nederlands elftal, het was niet goed slap bla bla, Slowakije speelde gewoon goed, Slowakije heeft okk top spelers (o.a Hamsik, Ruznak etc.). Ik zie hier wel verbetering in maar ai ai wat een paas van Merek Hamsik manman

31 mei 2018 om 22:45

@voetbalkunde

als we nu al onder de indruk gaan zijn van de selectie van Slowakije dan is het einde zoek. Hamsik is inderdaad een geweldenaar en is 2 klassen beter als alles wat wij hebben lopen maar voor de rest valt het wel mee hoor met de kwaliteit daar

31 mei 2018 om 22:51

Nou nou, Hamsik is echt een topspeler inderdaad. Ook Skriniar is wel van goed niveau maar de rest valt best mee toch? Ruznak speelt bij Real Salt Lake in de MLS, die schaar ik niet onder topspelers hoor. Sterker nog, als hij niet in de ED had gespeeld had ik hem waarschijnlijk niet eens gekend

1 juni 2018 om 01:50

Omdat het ook zo negatief is. Als je niet meer kunt winnen van ploegen als Slowakije, weet je dat je nog een hele lange weg te gaan hebt en dat er nog heel erg veel verbeterd kan worden. Het blijft gewoon zeer pover en het is te hopen dat Koeman de "sweet-spot" kan vinden in deze ploeg. Het moge duidelijk zijn dat geen van deze spelers structureel belangrijk kan zijn voor de ploeg in aanvallend opzicht.

Ik ben nog het meest geschrokken van het niveau van de scheids! Floot heel de wedstrijd dood.

is niemand het nou met me eens dat als van persie fit is je hem er gewoon bij moet hebben?. Je moet iemand erbij hebben die alles al heeft mee gemaakt en die jonkies ook een beetje kan helpen... Ik zeg niet dat hij alles moet spelen maar als hij een goede voorbereiding heeft en veel speelt waarom niet?

31 mei 2018 om 22:47

Ik ben ook een enorme fan van Robin maar die is echt niet meer fit te krijgen. Zal volgend jaar nog wat invalbeurten bij Feyenoord hebben en dan stopt hij ermee.

31 mei 2018 om 22:58

hoe zou je dat nou weer moeten weten? hij is bij feyenoord gekomen toen hij 5 maanden niet gespeeld had. En heeft nog redelijk veel rond de 70/80 minuten gespeeld. Nu krijgt hij een goede voorbereiding en denk ik dat hij nog meer gaat spelen. Maar paar inval beuren? kom op zeg

31 mei 2018 om 23:18

Van Persie is al 3 jaar niet meer fit, dat geeft hij ook gewoon zelf aan en hij zegt zelfs dat hij elke ochtend met pijntjes op staat. Dat die nog een jaartje gaat ballen bij Feyenoord is toch wel mooi, zegt wel wat over wat voor liefhebber hij is dat hij zich kan opladen voor een jaartje eredivisie terwijl zijn lichaam gewoon echt niet meer wilt.

31 mei 2018 om 23:34

ik weet dat het al 3 jaar wat minder gaat. maar in die 3 jaar heeft hij ook geen goede voorbereiding gehad. Pijntjes heeft hij inderdaad. Weet alleen niet hoe erg. Ik zeg ook niet dat hij alleen maar geselecteerd moet worden om alleen maar te spelen. Maar hij kan ook nog van waarde zijn in de kleedkamer etc en de jonkies een beetje te helpen. want het nl elftal mist gewoon iemand die alles heeft meegemaakt

1 juni 2018 om 00:16

Je positieve insteek is te waarderen maar gewoon niet realistisch meer. Ik volg hem al jaren, de laatste 5 jaar heeft hij constant last van pijntjes. Die houdt er binnenkort mee op.

1 juni 2018 om 19:24

dus je bent het er niet mee eens dat je er iemand bij moet hebben die alles al heeft meegemaakt? Als hij een goede voorbereiding heeft krijgt hij er miss minder last van. want in die 5 jaar heeft hij gewoon geen goede voorbereiding gehad. maar we zien t wel

1 juni 2018 om 20:04

Ik hoop hetzelfde als jou hoor, maar gaat denk ik niet meer gebeuren.

Eerste helft voor hun, tweede voor ons. Het was vrij matig, maar geef Koeman wel wat tijd. We hebben gewoon weinig toppers en dat is duidelijk te zien. Tegen Italië zal het beter moeten.

31 mei 2018 om 22:48

@007

als Oranje zoals vandaag speelt dan winnen die Italianen wel met een nulletje of 5

31 mei 2018 om 23:19

En als ze zo effectief spelen als tegen Portugal dan loopt het weer heel anders. Dit is pas het derde oefenpotje onder Koeman, we moeten het allemaal nog maar zien. Niet zo zeiken.

31 mei 2018 om 23:57

Japie, je bent weer lekker negatief vandaag. Jammer want dat is helemaal niet nodig gezien het spelbeeld van de tweede helft. Slowakije was helemaal nergens en verdiende dan ook helemaal niks. Een beetje meer scherpte voorin en we hadden deze wedstrijd gewonnen met 1-3/4. Zou je ook eens de positieve punten kunnen meenemen de volgende keer? Geeft een geloofwaardiger beeld.

1 juni 2018 om 00:13

@consy

ik vond het voetballend gewoon weer erg armoedig. ik snap ook wel dat dat ons huidige niveau is en dat die jongens hun best doen maar sinds Robben, RvP en Sneijder zijn gestopt zie ik voetballend gewoon zo weinig dat ik onze wedstrijden amper kan uitkijken.

we hebben een collectief van dienende spelers die in Oranje niet zoals bij hun clubs sterspelers kunnen bedienen. wat er dan overblijft is veel goodwill maar heel weinig voetbal

Vind het maar niks die 5-3-2 countertactiek tegen zwakkere landen. Met een 4-3-3 met Babel, Memphis en Berghuis voorin win je hier vanavond gewoon met 0-3 net als tegen Roemenië uit een paar maanden geleden.

31 mei 2018 om 22:46

@pieterpost

dat vind ik ook gewoon een povere voorhoede hoor op Memphis na, maar dat is natuurlijk ook geen wereldtopper

31 mei 2018 om 22:58

Je kunt het pover noemen ik noem het subtop. En dat is genoeg om van een tegenstander als vanavond eenvoudig te winnen. Dat hebben we gezien in Roemenië en dat neem ik dan als graadmeter. Met deze selectie moet je je ook kinderlijk eenvoudig plaatsen voor het EK, want met subtop ben je gewoon veel beter dan de meeste landen.

31 mei 2018 om 23:02

@pieterpost

Depay is Europese subtop maar Babel en Berghuis toch niet? Besiktas en Feyenoord zijn vind ik Europese middenmoot in het beste scenario

31 mei 2018 om 23:10

Babel blonk dit jaar uit in de cl met Besiktas en had als hij geen dertiger was geweest nog wel een stapje omhoog kunnen doen. En Berghuis gaat nu als het goed is een stap omhoog maken dus dan heb je wel wat meer dan Europese middenmoot. Maar goed bij Slowakije hebben ze geeneens Europese middenmoot voorin hoor..veel landen onder de absolute top hebben het veel slechter voor elkaar dan wij.

31 mei 2018 om 23:31

Nou uitblinken ... 2 goals. En dat stapje omhoog: voor iemand die al in Engeland, Duitsland en Spanje heeft laten zien dat hij dat niveau niet aankan is dat misschien nog de Franse competitie.

31 mei 2018 om 23:33

Als Depay Europese subtop is is Babel dat ook, Babel heeft het gewoon verschrikkelijk goed gedaan op het hoogste podium, namelijk de CL waar Besiktas gewoon 1e in de poule geëindigd is. Hadden alleen pech dat ze toen ook direct Bayern tegenkwamen.

31 mei 2018 om 23:35

Want doelpunten zeggen alles? Hij was gewoon een enorme toegevoegde waarde aan Besiktas dat gewoon een uitstekende CL-campagne had. Twee doelpunten in de CL-groepsfase is gewoon ook niet verkeerd. Babel is gewoon helemaal opgeleefd, en is ook veel effectiever en consistenter dan de buitenspelers die we nu hebben.

31 mei 2018 om 23:38

@pieterpost

dat weet ik niet. we hebben misschien spelers bij grote clubs maar het zijn allemaal dienende spelers. andere landen hebben misschien geen spelers bij grote clubs maar wel een of twee spelers die een mannetje kunnen uitspelen of creativiteit in hun spel hebben. kijk bv naar een Ijsland die een Sigurdsson hebben die heel het spel daar verdeeld met zijn dieptepasses en creatieve inzicht. geen echte wereldtopper maar wel iemand die in staat is kansen te creeren voor de aanvallers en het tempo te versnellen. zo een speler hebben wij niet aangezien Blind Ziyech passeerde om onverklaarbare redenen

31 mei 2018 om 22:46

Ja iedereen kan natuurlijk zijn eigen voorbeelden erbij halen. Deze discussie is niet te winnen, er zijn voorbeelden genoeg waarbij we met 4-3-3 ook waardeloos speelden. (met name onder Blind)

31 mei 2018 om 22:49

@ruudgeels

mee eens. we hebben geen creativiteit of voetballend vermogen in de ploeg dus welke opstelling je ook hanteert, voetbal ga je niet krijgen in dit Oranje. je moet het achterin maar zien dicht te houden en hopen op een goaltje door een fout van de tegenstander

31 mei 2018 om 22:55

Volgens mij loopt er voorin iemand met de naam Depay die vaak te creatieve oplossingen zoekt en heb je met Proppet bijvoorbeeld iemand die veel voetballend vermogen heeft. Ben wel heel benieuwd wat jij onder ‘voetballend vermogen’ rn ‘creativiteit’ verstaat als die twee daar niet eens bij in de buurt komen...

31 mei 2018 om 22:58

@japie_krekel

Klopt, op die manier moet je het de komende jaren aanpakken. Het enige dat telt is efficiëntie.

31 mei 2018 om 23:06

@dammie

spelers als een Ozil, Modric, Mahrez, De Bruyne, Iniesta, Neymar, Ziyech etc. dat zijn spelers waar ik aan denk als ik aan voetballend vermogen en creativiteit denk.

spelers die een mannetje kunnen uitspelen op techniek, die het tempo van de ploeg kunnen versnellen, die spelers regelmatig vrij voor de goal zetten met een goede steekpass, spelers die de oplossing naar voren zien en niet steeds balletjes breed of terug spelen maar ballen in de diepte geven, op het juiste moment en op de juiste snelheid zodat je een man meer situatie creeert

dat versta ik onder voetballend en creatief vemogen

31 mei 2018 om 23:28

Echt niet, Messi valt niet onder creatieve spelers, en je vergeet Ziyech.

31 mei 2018 om 22:49

Zelfs al is dat zo. We spelen over een aantal maanden tegen naar mijn mening de beste ploegen in de wereld. dan kunnen we niet met 433 aantreden. Vandaar moet er dus op dit systeem getraind worden en dat doet Koeman prima.

Wel mooie goal van Promes!

Liefst nooit meer Blind, kan gewoon niet verdedigen.

31 mei 2018 om 23:03

Nog best ver moeten scrollen hiervoor. Zo'n duel mag je never nooit verliezen als centrumverdediger. Hoewel daar normaalgesproken Van Dijk staat natuurlijk.

31 mei 2018 om 23:37

Ik snap ook niet zo goed waarom hij erbij is. Hij speelt nooit bij Manchester United en is vaak ongelukkig bij Oranje. Had graag gezien dat een andere speler een kans kreeg daar. Nathan Ake bijvoorbeeld.

Oja Strootman was volgens de poll weer de slechtste, is echt de zondebok geworden. Er waren meerdere spelers die veel slechter waren.

31 mei 2018 om 23:06

Er waren meerdere spelers net zo slecht bedoel je.. ik zou namelijk Strootman niet beter durven noemen dan andere spelers die slecht speelden eigenlijk. Strootman vertraagt continu het spel, is verdedigend gemaakt agressief (zo komt het op mij in ieder geval altijd over) en laat zich echt belachelijk snel opnaaien (en dat als aanvoerder notabene..). Strootman vind ik absoluut geen slechte speler trouwens, maar in Oranje mist hij een leider en tegelijkertijd stofzuiger naast hem. Vandaag is hij en aanvoerder en cvm en moet hij zich met het spel bemoeien; dat is gewoon teveel en dat kan hij niet allemaal.

Het was precies zoals Strootman zei: De eerste helft stond het niet goed, de tweede wel en dan zie je dat je meer in de duels komt, sneller de aanvallers aan kunt spelen en meer door kunt schuiven. Natuurlijk hebben we voorin geen wereldtoppers, waardoor er erg veel verkeerde keuzes gemaakt worden (vandaag met name door Depay en Van Aanholt), maar op kracht, snelheid en inzet is veel te bereiken. Heeft een Babel, Depay of Promes zijn dag dan win je gewoon van dit soort landen. Achterin staat het namelijk gewoon prima, al was Blind een aantal keer te laat vandaag.

de vrij, de ligt, prommes, vormer en memphis waren de beste, de rest niet goed. slappe eerste helft en tweede helft beter

31 mei 2018 om 23:01

Memphis de beste? Hebben wij dezelfde wedstrijd zitten kijken? Ik vond Memphis erg matig voetballen! Constant de moeilijke oplossing zoeken en balverlies. Snap niet dat hij 90 minuten heeft mogen spelen

Nu even individueel over de spelers:

Depay en Promes: Ik zie in ieder geval vleugjes individuele klasse. Een paar goede sleepbewegingen en schoten. Logisch dus dat ze opgesteld worden, hebben de beste techniek. Moeten wel minder slordig worden. (maar beslissend zijn is het belangrijkste) Ze hebben allebei hun beste jaren nog voor zich dus dat ziet er goed uit.

De Ligt: Uitstekend. We zitten gebakken op die positie de komende jaren.

Alle middenvelders: Te weinig creativiteit. Tuurlijk deed Ruudje het goed, maar die jongen is al 30. Die gaat het de komende jaren ook niet voor je doen. Strootman, Pröpper en Wijnaldum spelen allemaal teveel breed en te ver naar achteren.

Overige spelers: Niet op gelet.

31 mei 2018 om 23:08

We hebben helaas ook geen creativiteit op middelveld. Wij missen een isco of oziel of een couthino op het middenveld. Hoeft natuurlijk niet van dat niveau te zijn, maar gewoon iemand die depay en promes zo voor het doel kam zetten. Iemand met een dribbel van uit et middenveld die alleen zich hoeft bezig te houden met aanvallen

31 mei 2018 om 23:09

Propper te veel breed??? Meeste dieptepasses kwamen van hem.

31 mei 2018 om 23:11

Pröpper was niet extreem slecht maar ook zeker niet goed.

1 juni 2018 om 00:01

"Overige spelers: niet op gelet"
Sorry maar dan houdt alles op hoor, jammer dat je met 1 zin je complete bijdrage ongeloofwaardig maakt. Over Ruud, ik lees nou al meerdere reacties over zijn leeftijd maar wanneer het EK voor de deur staat is die jongen nog maar 32 hoor, hoezo zou hij het dan de komende periode niet voor ons kunnen doen?

1 juni 2018 om 00:13

Ik kan toch niet op alle spelers even goed letten? Tuurlijk heb ik er wel naar gekeken, maar op de aanvallers en De Ligt heb ik specifiek gelet.

Eerste helft was echt slecht van Nederlandse zijde, zonde. Slowakije daarin tegen liet leuk spel zien en kwamen terecht op voorsprong. De wissel in de rust van Vormer voor van de Beek snapte ik niet, ik zou eerder Strootman eruit halen dan van de Beek (aanvoerder of niet). Vind Strootman toch keer op keer matig spelen in Oranje.
Vormer viel wel goed in en mooi dat hij zijn debuut nog mag maken!
prima speler om erbij te hebben en het plezier spatte ervan af.
Al met al een terechte uitslag, beetje jammer alleen dat het Nederlands elftal zo erg is ingezakt dat we tegenwoordig tevreden mogen zijn met een 1-1 tegen Slowakije.

Tjongejonge, wat een sympathieke vent die Vormer! Voegt nog echt iets toe ook als nieuwe 'Dirk kuyt'

Echt hoor hoe snel het kan gaan.. de ene dag is Oranje weer terug en is depay de held vam Oranje en de andere dag bakt er niemand wat van en is depay weer een koekenbakker.. Depay is de enige speler met dreiging en die verassende dingen wil proberen. Zulke wedstrijden moet je verder niet veel van verwachten. Koeman is hier ej daar dingen aan het uit proberen en dat is te zien. 1 ding is in ieder geval zeker, strootman kan helaas niet imponeren bij Oranje

We missen gewoon echt wat creativiteit op het middenveld. Memphis drama. Tuurlijk is het een oefenwedstrijd maar als iedereen het elftal ophemelt na portugal dan mogen we ook kritisch zijn als het niet goed is.

31 mei 2018 om 23:11

Memphis heeft de overige interlands prima gepresteerd. Ik vond hem niet slecht vandaag.

Natuurlijk kan je er slechte punten uit pikken, maar ik haal best wat vertrouwen uit de goede punten die ik zag. Je ziet aan Memphis dat hij zich te graag wilt laten gelden, hopelijk kan hij de rust vinden. Voor de rest was get doelpunt van Oranje ijzersterk, goede steekbal van de Ligt, het opendraaien van Memphis en het afronden van Promes. Italië is een nieuwe wedstrijd, goede ploeg, kijken hoe Oranje Italië weet te bespelen.

Zeer nuttige wedstrijd. We hebben geleerd dat we tegen mindere teams gewoon 433 of aanvallend 352 moeten spelen, we hebben geleerd dat het niet op 70% kan met dit elftal en we hebben best een redelijke 2e helft gespeeld. De eerste helft was echt drama en toen had je zomaar 8 spelers aan kunnen wijzen om als pispaaltje te gebruiken maar de 2e helft hebben ze als team laten zien toch best redelijk te zijn. Als je de hele wedstrijd met de druk en de inzet speelde van de 2e helft dan winnen we die wedstrijd gewoon. Verder snap ik de meerwaarde van die 5 verdedigers niet zo tegen dit soort landen. Met De Ligt, De Vrij en Van Dijk heb je gewoon prima verdedigers die het met z'n tweeën centraal zouden moeten kunnen oplossen. Van Gaal is ooit met 3 centrale spelers begonnen als noodgreep maar inmiddels is het niet meer nodig tegen gelijkwaardige of mindere tegenstanders. Verdedigend hebben er een hoop spelers vooruitgang geboekt. Gewoon een aanvaller erbij gooien. Die hebben we over het algemeen veel meer nodig in dit soort wedstrijden.

1 juni 2018 om 00:04

Niet mee eens als het gaat om die systemen. Het gaat om de uitvoering van de spelers, de tweede helft bewees dat je genoeg kunt creëren met dat systeem. Het gaat simpelweg om scherpte en dus een stukje kwaliteit, in 3-5-2 of 5-3-2 kom je met genoeg mensen voor de goal.

1 juni 2018 om 08:06

Opzich is het inderdaad wel mogelijk om aanvallend te spelen met 352 maar is zie de meerwaarde van die 3 verdedigers er dan niet zo van. Je kunt ook met 2 verdedigers spelen en dan heb je een man meer om aan te vallen. Tegen kleinere teams is dat zeker te doen.

1 juni 2018 om 00:32

Het centrum van de verdediging was idd het probleem niet in de eerste helft, dat waren de backs. Die prachtige voorzet van de Slowaken kwam van de flank, daarop had Oranje geen antwoord in de 1ste helt. Dan had je misschien beter met een 4-3--3 of 3-5-2 moeten spelen.

Aan de andere kant kan met de huidige tactiek ook aanvallend gespeeld worden, dat zag je het beste tegen Brazilië in 2014.

Anyhooo, deze wedstrijd bewees idd dat er nog wat gesleuteld moet worden, maar ook weer genoeg lichtpunten gezien.

Ik heb ivm werk niet alles kunnen zien helaas. Maar de stukken die ik zag speelde er een onsamenhangend team. Precies hiervoor is koeman aangenomen en dit is pas z'n derde wedstrijd! We verliezen in ieder geval niet meer en dat is een hele stap. We zijn nog een stuk verwijderd van de kwalificaties en dat biedt een beetje perspectief, want er wordt gebouwd aan een team dat wat meer resistentie heeft dan voorheen! Alles wat we nu doen is een test qua formatie en spelers en langzaam komen we er wel.. Ondanks dat we deze match wat positiever ingeschat hadden!

Hypocriet???
Blind selecteerde spelers, oranje speelde slecht: trainer Blind werd afgemaakt. Koeman selecteert dezelfde speler, voetbalt slecht: speler wordt afgemaakt.
Kam Iemand mij uitleggen, waarom in dit geval Koeman niet de gebete hond is door betreffende speler op te stellen??????

Deze wedstrijd hadden we moeten winnen. We hebben tal van mogelijkheden en kansen gehad plus nog een legio aan kansen op kansen. Slowakije is nauwelijks gevaarlijk geweest. Zoet heeft bijna niets te doen gehad. Memphis schoot of kopte alles recht in de handen van de doelman. Vromer had twee keer moeten scoren. Eerst wordt hij heel slecht aangespeeld door Promes en daarna verkiest hij een schot recht en hoog (i.p.v. laag in de korte hoek) op de keeper van 12 meter.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren