Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Mos: ‘Hij is minstens zo goed als Kluivert, die is toch een beetje gehypet’

Laatste update:

PSV streeft ernaar dat straks de helft van de selectie en ook basis bestaat uit zelfopgeleide spelers. Jong PSV eindigde afgelopen seizoen immers als vijfde in de Jupiler League en zowel PSV Onder-19 als Onder-17 werd kampioen. Oud-trainer Aad de Mos ziet wekelijks zowel trainingen als wedstrijden op De Herdgang, dat op fietsafstand van zijn huis ligt.

“De jongens van de toekomst voor PSV heb ik allemaal al voorbij zien komen”, zo stelt De Mos in gesprek met Voetbal International. In de optiek van de trainer in ruste moet Yanick van Os zich laten verhuren. “Ik heb bij PSV in de jeugd zo veel keepers voorbij zien komen, maar er was er maar één van wie je wist: die gaat het eerste elftal halen. Dat was Jeroen Zoet. De rest was te klein of niet goed genoeg. Yanick moet snel op een hoger niveau gaan spelen, anders blijft hij een Jupiler League-keeper.”

De Mos hoopt dat Armando Obispo de Jupiler League, een hotsenknotsecompetitie volgens de oud-coach van PSV, snel verlaat en een serieuze kans bij PSV 1 of elders in de Eredivisie krijgt. Ook over Dante Rigo heeft De Mos zijn oordeel klaar. “Hij heeft het tijdens trainingen en in wedstrijden van Jong PSV niet afgedwongen. Hij moet het nu laten zien, anders blijft hij een eeuwige belofte.”

Kenneth Paal is een middenvelder die bij PSV 1 als linksback werd gebruikt. “Paal is bij PSV als een prostituee gebruikt door verschillende trainers. Hij heeft op 10, op 8 en als linksback gespeeld. Niemand weet wat zijn positie is en daardoor weet hij het zelf ook niet meer. Die jongen raakt zo in de vergetelheid. Het is goed dat hij wordt verhuurd, hij moet op zoek naar een trainer die hem een vaste plaats en vertrouwen geeft.”

Donyell Malen was afgelopen seizoen goed voor dertien treffers namens Jong PSV en maakte ook al in het eerste zijn opwachting. “Hij is minstens zo goed als Justin Kluivert. Die is toch een beetje gehypet. Malen heeft de potentie een grote speler te worden. Ik ken zijn bovenkamer niet, maar met zijn voetbalkwaliteiten zit het meer dan goed. Hij moet blijven en na de zomer het seizoen van zijn doorbraak beleven.”

Donyell Malen is minstens zo goed als Justin Kluivert

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

volgens De mos wordt Jong PSV nog kampioen in de ere divisie. Er lopen zoveel spelers rond die beter zijn dan basis spelers bij andere clubs.

30 mei 2018 om 07:53

Waarom krijgen ze dan geen kans? Sommige huidige basisspelers kunnen zo vervangen worden met allen respect als je echt goed bent.

30 mei 2018 om 08:00

Omdat het niet zo is...
Ze worden 5de in de JL en dat is niet omdat ze klaar zijn voor de eredivisie op een enkeling na

30 mei 2018 om 09:02

Haha wat een onzin! PSV is kampioen van Nederland geworden en als ze nog een beetje gas hadden gegeven dan was het ook nog met een groot verschil geweest. Welke huidige basisspelers kunnen er zo vervangen worden? De enige 2 waar ik me in kan vinden zijn Ramselaar en Brenet.

30 mei 2018 om 09:19

@memphis inderdaad, wederom word psv onderschat. maar dat geeft niet, we zullen net als vorig jaar wel moeten strijden voor de 3e plek met utrecht en az ;p

30 mei 2018 om 09:48

Jasonrhijn

"waarom krijgen ze dan geen kans?"

Jason toch, het antwoord is toch heel simpel en logisch? Die enorme talenten krijgen alleen maar geen kans omdat de basisspelers die voor ze staan gewoon klasbakken zijn. Immers, ze zijn niet voor niets met ruime voorsprong en afstand kampioen geworden toch? Dus heel logisch dat ze weliswaar veel beter zijn dan basisspelers van andere clubs maar nog niet beter dan wat PSV al heeft.

30 mei 2018 om 09:49

memphisdepay

Isimat, Bergwijn, Luuk de Jong, Hendrix, zijn allemaal heel simpel te vervangen.

30 mei 2018 om 10:04

@memphisdepay

Je schrijft: "haha wat een onzin! PSV is kampioen van Nederland geworden en als ze nog een beetje gas hadden gegeven dan was het ook nog met een groot verschil geweest. Welke huidige basisspelers kunnen er zo vervangen worden? De enige 2 waar ik me in kan vinden zijn Ramselaar en Brenet".

Wat een lange tenen weer. Hij zegt het misschien wat onhandig, maar strikt gezien, heeft hij wel gelijk. Als die Obispo in potentie werkelijk zo goed is als De Mos beweert, zijn de verdedigers die er nu in staan bij PSV in kwalitatief opzicht geen enkel partij voor hem en krijgen ze op dit moment nog uitsluitend de voorkeur omdat ze over meer ervaring beschikken. Om die achterstand goed te kunnen maken, zal Obispo echter aan spelen moeten toekomen, zolang hij die speeltijd niet krijgt, zal de achterstand alleen maar groter worden. Hem aan de kant houden vanwege een gebrek aan ervaring komt op hetzelfde neer als dat je een nieuwe auto koopt en hem vervolgens in de garage zet omdat hij nog niet is ingereden. Zolang hij in de garage staat, kun je er ook geen kilometers mee maken. Als PSV niet de bereidheid en het lef toont om spelers vroegtijdig voor de leeuwen te gooien en de risico s die dat onmiskenbaar met zich meebrengt op de koop toe te nemen zolang ze beheersbaar blijven, zal het jeugdproject dat de club heeft aangekondigd en waarin fors is geinvesteerd, als een kaartenhuis in elkaar storten. Het is onrealistisch om te verwachten dat je kunt oogsten, zonder dat je eerst hebt gezaaid omdat je teveel angst hebt dat de oogst zal mislukken.

30 mei 2018 om 10:09

Tuurlijk. Dat hebben we bijvoorbeeld gezien van Hendrix tegen Willem 2. Hendrix is van groot belang want hij zorgt voor balans op het middenveld en kan uitsteken ballen veroveren. Luuk de Jong en Bergwijn hebben een uitstekende 2de seizoenshelft gedraaid en Isimat heeft over het hele seizoen ook gewoon prima gepresteerd.

30 mei 2018 om 08:02

Dat zegt hij absoluut niet. Hij geeft alleen aan dat er enkele spelers rondlopen die te goed zijn voor jong PSV, voor de rest zegt hij niets over hoe goed de rest van t team is. Ik vind t zelfs een kritische noot hebben, hij impliceert mijns inziens dat die spelers te weinig kansen krijgen. Daar zijn overigens veel psv'ers het mee eens. Zou graag komend seizoen obispo naast schwaab willen zien

30 mei 2018 om 09:56

Hij loopt alles daar in Eindhoven zo te hypen dat het genant wordt. Ik dacht bij de kop van dit artikel dat het over Bergwijn ging, dat is namelijk een mooie en serieuze discussie. Wie is er beter, Bergwijn of Kluivert? Maar dan komt die clown met Malen. Hoeveel wedstrijden heeft die gozer in de eredivisie gespeeld? Twee?

Ja Aad. Volgens jouw is Obispo ook veel beter dan de Ligt. Dan iemand deze man nog serieus neemt! Erger me vaak aan hem op de Belgische tv.

30 mei 2018 om 08:11

Het gaat niet om wat Aad zegt,het gaat erom dat hij in de picture blijft toch ?
stel je voor dat hij in de vergetelheid raakt,dat zou een ramp zijn voor een voetbalman die toch nog binding wilt houden met het hedendaagse voetbal. Laat de man gewoon zn zegje doen.dat doen wij immers ook hier.

30 mei 2018 om 09:23

Hij zegt niks geks, vind je kluivert wel goed spelen dan? Verder vind ik het wel geinig wat hij zegt over paal haha. En iedereen ziet wel dat de ligt verder is hoor, gaat ook aad niet zegge.

30 mei 2018 om 11:23

Hij zegt wel iets geks natuurlijk. Kluivert heeft zich op 18-jarige leeftijd in de basis van Ajax geknokt. Malen is weggegaan bij Ajax en via Engeland bij Jong PSV terecht gekomen, waar hij het goed heeft gedaan. Echter slaat het nergens op om te zeggen dat hij al verder is dan Kluivert.. Als ik dus zeg Johnsen (of voor mijn part Cassierra, die heeft nog wat meer goals/assists) is beter dan Bergwijn, dat vind jij niet gek?!

30 mei 2018 om 09:45

@skaradonna

Je schrijft: "ja Aad. Volgens jouw is Obispo ook veel beter dan de Ligt. Dan iemand deze man nog serieus neemt! Erger me vaak aan hem op de Belgische tv".

Als hij dat daadwerkelijk vindt, waarom zou hij dat niet mogen zeggen? Jij zegt hier op VZ toch ook gewoon wat je vind? Als jij iemand niet serieus neemt en je aan hem ergert omdat zijn mening niet aansluit bij die van jou, zegt dat vooral iets over jou en ben je zelf degene die niet serieus genomen kan worden. Ik begrijp sowieso waarom sommige mensen zoveel moeite hebben met een afwijkende mening. Al heeft De Mos nog zo lang gewerkt in het voetbal en zou hij er meer kijk op moeten hebben dan wij met zijn allen bij elkaar, dan nog blijft ook zijn mening maar gewoon een mening en is het geen feit. Zelfs niet als de helft van de voetbalwereld het met hem eens is. Ik neem de meningen van De Mos in de meeste gevallen ook met een flinke korrel zout, maar dan niet omdat ik het inhoudelijk niet met hem eens ben, maar omdat hij vaker van mening wisselt dan de gemiddelde vrouw van schoenen. Ik zie Obispo niet wekelijks spelen en kan derhalve niet beoordelen of hij in potentie (dat bedoelt De Mos volgens mij) beter is dan De Ligt. Maar De Ligt is basisspeler bij Ajax en Oranje en zijn transferwaarde wordt geschat op 50 a 60 miljoen. Daarom is het denk ik niet zo gewaagd om te stellen dat De Ligt lichtjaren verder is dan Obispo ondanks dat hij tot de zelfde leeftijdscategorie behoort. Alleen de Wet van de Remmende Voorsprong zou er in theorie nog voor kunnen zorgen dat Obispo De Ligt voorbij streeft en zolang dat nog niet het geval is, is wat De Mos doet niets anders dan appels met peren vergelijken en streeft een dergelijke vergelijking m.i. ieder doel voorbij. Maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat hij die vergelijking daarom niet zou mogen maken.

30 mei 2018 om 10:28

Iedereen kan zien dat de Ligt lichtjaren verder staat behalve Aad omdat alles wat Ajax doet negatief is. Bance was eerst groot talent tot Ajax hem kocht en werd onmiddellijk miskoop volgens hem. Zoals hij zelf ooit zij: “of je houdt van Ajax of je haat ze”. Nou wat zou het zijn? Van mij mag hij ook gerust zijn reactie op Voetbalzone plaatsen zoals Jan en Ik.

30 mei 2018 om 10:28

Iedereen kan zien dat de Ligt lichtjaren verder staat behalve Aad omdat alles wat Ajax doet negatief is. Bance was eerst groot talent tot Ajax hem kocht en werd onmiddellijk miskoop volgens hem. Zoals hij zelf ooit zij: “of je houdt van Ajax of je haat ze”. Nou wat zou het zijn? Van mij mag hij ook gerust zijn reactie op Voetbalzone plaatsen zoals Jan en Ik.

30 mei 2018 om 10:28

Iedereen kan zien dat de Ligt lichtjaren verder staat behalve Aad omdat alles wat Ajax doet negatief is. Bance was eerst groot talent tot Ajax hem kocht en werd onmiddellijk miskoop volgens hem. Zoals hij zelf ooit zij: “of je houdt van Ajax of je haat ze”. Nou wat zou het zijn? Van mij mag hij ook gerust zijn reactie op Voetbalzone plaatsen zoals Jan en Ik.

30 mei 2018 om 10:28

Iedereen kan zien dat de Ligt lichtjaren verder staat behalve Aad omdat alles wat Ajax doet negatief is. Bance was eerst groot talent tot Ajax hem kocht en werd onmiddellijk miskoop volgens hem. Zoals hij zelf ooit zij: “of je houdt van Ajax of je haat ze”. Nou wat zou het zijn? Van mij mag hij ook gerust zijn reactie op Voetbalzone plaatsen zoals Jan en Ik.

30 mei 2018 om 10:28

Iedereen kan zien dat de Ligt lichtjaren verder staat behalve Aad omdat alles wat Ajax doet negatief is. Bance was eerst groot talent tot Ajax hem kocht en werd onmiddellijk miskoop volgens hem. Zoals hij zelf ooit zij: “of je houdt van Ajax of je haat ze”. Nou wat zou het zijn? Van mij mag hij ook gerust zijn reactie op Voetbalzone plaatsen zoals Jan en Ik.

30 mei 2018 om 10:29

Iedereen kan zien dat de Ligt lichtjaren verder staat behalve Aad omdat alles wat Ajax doet negatief is. Bance was eerst groot talent tot Ajax hem kocht en werd onmiddellijk miskoop volgens hem. Zoals hij zelf ooit zij: “of je houdt van Ajax of je haat ze”. Nou wat zou het zijn? Van mij mag hij ook gerust zijn reactie op Voetbalzone plaatsen zoals Jan en Ik.

30 mei 2018 om 10:30

Iedereen kan zien dat de Ligt lichtjaren verder staat behalve Aad omdat alles wat Ajax doet negatief is. Bance was eerst groot talent tot Ajax hem kocht en werd onmiddellijk miskoop volgens hem. Zoals hij zelf ooit zij: “of je houdt van Ajax of je haat ze”. Nou wat zou het zijn? Van mij mag hij ook gerust zijn reactie op Voetbalzone plaatsen zoals Jan en Ik.

30 mei 2018 om 10:30

Iedereen kan zien dat de Ligt lichtjaren verder staat behalve Aad omdat alles wat Ajax doet negatief is. Bance was eerst groot talent tot Ajax hem kocht en werd onmiddellijk miskoop volgens hem. Zoals hij zelf ooit zij: “of je houdt van Ajax of je haat ze”. Nou wat zou het zijn? Van mij mag hij ook gerust zijn reactie op Voetbalzone plaatsen zoals Jan en Ik.

30 mei 2018 om 10:30

Iedereen kan zien dat de Ligt lichtjaren verder staat behalve Aad omdat alles wat Ajax doet negatief is. Bance was eerst groot talent tot Ajax hem kocht en werd onmiddellijk miskoop volgens hem. Zoals hij zelf ooit zij: “of je houdt van Ajax of je haat ze”. Nou wat zou het zijn? Van mij mag hij ook gerust zijn reactie op Voetbalzone plaatsen zoals Jan en Ik.

30 mei 2018 om 10:30

Iedereen kan zien dat de Ligt lichtjaren verder staat behalve Aad omdat alles wat Ajax doet negatief is. Bance was eerst groot talent tot Ajax hem kocht en werd onmiddellijk miskoop volgens hem. Zoals hij zelf ooit zij: “of je houdt van Ajax of je haat ze”. Nou wat zou het zijn? Van mij mag hij ook gerust zijn reactie op Voetbalzone plaatsen zoals Jan en Ik.

30 mei 2018 om 10:30

Iedereen kan zien dat de Ligt lichtjaren verder staat behalve Aad omdat alles wat Ajax doet negatief is. Bance was eerst groot talent tot Ajax hem kocht en werd onmiddellijk miskoop volgens hem. Zoals hij zelf ooit zij: “of je houdt van Ajax of je haat ze”. Nou wat zou het zijn? Van mij mag hij ook gerust zijn reactie op Voetbalzone plaatsen zoals Jan en Ik.

30 mei 2018 om 10:30

Iedereen kan zien dat de Ligt lichtjaren verder staat behalve Aad omdat alles wat Ajax doet negatief is. Bance was eerst groot talent tot Ajax hem kocht en werd onmiddellijk miskoop volgens hem. Zoals hij zelf ooit zij: “of je houdt van Ajax of je haat ze”. Nou wat zou het zijn? Van mij mag hij ook gerust zijn reactie op Voetbalzone plaatsen zoals Jan en Ik.

30 mei 2018 om 10:30

Iedereen kan zien dat de Ligt lichtjaren verder staat behalve Aad omdat alles wat Ajax doet negatief is. Bance was eerst groot talent tot Ajax hem kocht en werd onmiddellijk miskoop volgens hem. Zoals hij zelf ooit zij: “of je houdt van Ajax of je haat ze”. Nou wat zou het zijn? Van mij mag hij ook gerust zijn reactie op Voetbalzone plaatsen zoals Jan en Ik.

30 mei 2018 om 10:30

Iedereen kan zien dat de Ligt lichtjaren verder staat behalve Aad omdat alles wat Ajax doet negatief is. Bance was eerst groot talent tot Ajax hem kocht en werd onmiddellijk miskoop volgens hem. Zoals hij zelf ooit zij: “of je houdt van Ajax of je haat ze”. Nou wat zou het zijn? Van mij mag hij ook gerust zijn reactie op Voetbalzone plaatsen zoals Jan en Ik.

30 mei 2018 om 10:30


30 mei 2018 om 10:32

Gsm bleef hangen

Hij is bijzonder positief over Malen. Maar kan je van die jongen zeggen dat het een PSVer is? Meer bij Ajax en Arsenal gespeeld dan bij PSV.

30 mei 2018 om 08:15

Ja, hij speelt bij psv dus psv-er. Als hij nou zegt dat het een kind van de club is..

30 mei 2018 om 09:52

tphoooml

Bazoer heeft ook meer bij PSV gespeeld dan bij Ajax of Wolfsburg. Is hij dan nog steeds een Psv'er?

30 mei 2018 om 14:40

Waar speelt Malen dan? Oh, bij PSV

Ik moet het nog zien hoor Aad. Kluivert zou er goed aan doen om te blijven en Malen moet lekker minuten maken. Dan zien we wel wat het schip strand.

Het wordt wel tijd dat deze spelers minuten in het eerste gaan maken om weer een stap te zetten.
Dat hoeft bij PSV niet zo rigoureus als dat het bij Ajax gaat, maar wel vaker invallen, minuten maken en proeven aan het grote werk. Zeker als de stand dit toelaat. PSV heeft een paar mooie talentjes rondlopen, maar die moeten nu wel de ruimte krijgen om zich verder te ontwikkelen. Ben benieuwd! Het Nederlandse voetbal kan wel weer een goede generatie gebruiken, dus laten we onze talenten niet om zeep helpen.

30 mei 2018 om 09:56

Dnsdkr

Dit seizoen heeft Cocu echt behoorlijk veel speeltijd gegund aan jeugdspelers. Laat hem dat komend seizoen doorzetten.

Al denk ik wel dat er wel een selectie gemaakt gaat worden. Ik denk dat Rosario, Mauro Jr., Malen, Obispo en Gudmundsson bijvoorbeeld weer meer kansen gan krijgen maar dat Rigo, Paal, Lammers en Lundquist verhuurd zullen gaan worden.

30 mei 2018 om 10:03

Laten we het hopen, Constant Kante!

Zou mooi zijn om weer een talentvolle generatie rond te hebben lopen! Ik juich dit alleen maar toe!

Zou Lammers trouwens niet goed genoeg zijn als 2e spits van Psv1? Die jongen scoort vrij makkelijk!

30 mei 2018 om 10:09

Persoonlijk vind ik Lammers een uitstekende speler. Snap niet helemaal waarom hij verhuurd wordt terwijl nog niet duidelijk is of Luuk de Jong weggaat of niet. Gaat die weg, had je Lammers uitstekend kunnen gebruiken. Lekker Romero en hem laten vechten om de basisplaats!

Donyell Malen was trouwens een van de toptalenten uit de Ajax jeugd en heel Ajax was behoorlijk teleurgesteld toen deze jongen voor Arsenal koos. Ik ben zo benieuwd of het hem lukt om via PSV alsnog de weg naar de top te vinden! Vooralsnog doet ie het goed bij Jong.

Ja Aad je bent positief over iedere psv-er we weten het nu wel bij Ajax kunnen ze er niets van volgens jou stap eens over het oud zeer jegens Ajax over 😉

Waarom toch krijgt deze al na 1988 geflopte trainer steeds maar weer een podium? Geen club of land wil nog met hem in zee, hij woont toevallig in Eindhoven en heeft de hele dag geen rãºk om handen en dus zit deze nono de godganze dag op de Herdgang. En alle spelers, van de JO9-1 tot aan Jong-PSV zijn volgens Aadje Afkoopsom de allergrootste talenten van Nederland.
Echt, deze man is al 30 jaar vã³lledig de weg kwijt.
Zo lang PSV nog iemand als Nick Viergever moet kopen en het bod op Denzel Dumpfries nog maar eens verhoogd heeft naar 5,5 miljoen zal het wel los lopen met al dat super talent, denk je ook niet Aad?

Malen is inderdaad heel getalenteerd. een zeer bal vaardige aanvaller, maar Aad loopt wel weer gigantisch te overdrijven door hem met Kluivert te vergelijken.. Donyell heeft zijn eigen carriere gesloopt met een domme transfer (ook Raiola overigens), puur voor de quick cash. Dat is prima hoor, maar feit is wel dat hij nu minstens een jaar achterstand heeft op Kluivert (die hij overigens op de bank hield bij Ajax vroeger).

Aad, zoals wel vaker, heeft geen idee waar hij het over heeft.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren