Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Salah lijkt af te haken: ‘Onze Arabische ster is twee maanden uitgeschakeld’

Laatste update:

Mohamed Salah zal niet op het WK te zien zijn, claimt Turki Al-Sheikh. De voorzitter van de sportautoriteit van Saudi-Arabië, president van de Sportfederatie van Islamitische Solidariteit en tot voor kort erevoorzitter van de Egyptische club Al-Ahly meldt dat de aanvaller van Liverpool ongeveer twee maanden is uitgeschakeld met een schouderblessure.

Salah raakte zaterdagavond in de verloren Champions League-finale tegen Real Madrid (3-1) geblesseerd aan zijn schouder na een duel met Sergio Ramos. Na afloop liet manager Jürgen Klopp al weten te vrezen voor de aanwezigheid van de Egyptenaar op het WK en nu stelt Al-Sheikh, die nauwe banden heeft met de Egyptische voetbalbond, via Facebook dat de sterspeler niet zal spelen in Rusland.

"Met groot verdriet melden wij dat onze grote Arabische ster twee maanden is uitgeschakeld. Dit betekent dat hij het WK gaat missen. We wensen hem een spoedig herstel. Ik denk niet dat Liverpool het Salah toestaat om cortisonen te nemen, want het is gevaarlijk voor de speler op de lange termijn. De club ziet graag dat Salah op een normale manier herstelt", aldus Al-Sheikh.

Het is de vraag in hoeverre de mededeling van Al-Sheikh correspondeert met de werkelijkheid. De voetbalbond van Egypte claimde zaterdagavond contact te hebben gehad met de medische staf van Liverpool en was op basis van dat gesprek ‘optimistisch’ dat de aanvaller aanwezig kan zijn op het WK in Rusland. Dat liet dr. Mohammed Abu Ola via Twitter weten.

Verwacht jij dat Mohamed Salah zal spelen op het WK?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nog effe afwachten, dit kan zomaar loos alarm zijn, ik hoop dat Salah toch meegaat.

27 mei 2018 om 14:40

Klopt. Saoedie Arabie zit in dezelfde wkpoel met Egypte. En die hebben er veel voor over dat hij niet gaat spelen. Dit komt niet van een onpartijdige hoek.

als dit echt zo is, is het gelijk het einde van Egypte op het wk, want deze man is zo'n beetje de enige speler die daar echt het verschil kan maken. heel zuur voor het team, en het hele land

Voor Liverpool niet heel ongunstig, hij sluit dan in de voorbereiding redelijk uitgerust aan. in plaats van een WK te hebben gespeeld (wat toch al met al een Maand aan zware inzet is)

27 mei 2018 om 14:42

Egypte heeft echt een goede selectie. En hebben een paar hele getalenteerde middenvelders en aanvallers. Egyptenaren hebben veel flair, maar hebben nog iets... Hector Cuper. En wie hem van zijn Valencia tijd kent, weet waarom Egypte weer op het WK present is. Hij heeft weer een countermachine ontworpen.

27 mei 2018 om 14:50

Ja met als finisher; salah..dus Egypte gaat nu helemaal niet meer verrassen..kans is enorm geslonken

27 mei 2018 om 15:00

Hector de eigenwijze aka El Cabezon? Dat wist ik niet.

27 mei 2018 om 15:12

Klopt Alex. Hij had veel gezondheidsklachten. Nu nog, de kettingroker. Maar landenvoetbal heeft die wel aangedurfd. Ligt wel hier en daar in het ziekebhuis vanwege hartklachten.

Het is wel een voetballand om van te houden. En hij is met zijn eigenwijze fratsen net de trainer die iedereen in toom weet te houden. Ze zijn van hem gaan houden, en hij denk ik ook van de Egyptenaren. Dit Egypte wordt voor mij verrassing nummer 1 van komend WK. Hopen dat Salah alsnog meedoet. Gebeurt dat niet, zullen ze wel minder zijn, maar ik sluit met hun selectie niets uit. Zij hebben altijd hele leuke voetballers.

27 mei 2018 om 15:47

Moet zeggen dat het wat veldspel betreft niet zo denderend gaat als bijv de ploeg van 2006-2010.
Met de spelers die er zijn kan er vooral aanvallend veel beter gevoetbalt worden. Je ziet dat Cuper en het hele team te veel leunt op Salah aanvallend gezien. Verdedigend staat het dan wel erg goed.

Ik denk dat Cuper zijn team minder afhankelijk moet maken van Salah willen ze ver komen.

27 mei 2018 om 15:56

Dat was echt een prachtig elftal met hele mooie voetballers. Ook op de confederations cup 2009 hebben ze dat tegen Italie en Brazilie laten zien. Is een aanrader voor een ieder om samenvattingen van die wedstrijden terug te zien.

Maar, los van dit alles. Dat team was niet in staat om klinisch te zijn. Dit team heeft dat wel. Zij wachten nu veel meer op de fouten van de tegenstander en counteren die dan weg. Je hebt wel een speler nodig die voorin de goals maakt. Dat wel. Overigens vind ik Salah veel meer dan een doelpuntenmaker. Hij is zo cruciaal in de manier waarop hij zich aanbiedt en de bal in het team weet te houden waardoor zijn ploegmaats kunnen aansluiten.

Dat is mooi shit.
Missen we gewoon 1 van de smaakmakers.
Eerst al Neymar en nu ook Salah.
Jammer dit

27 mei 2018 om 14:41

Neymar is er toch gewoon bij?

27 mei 2018 om 14:41

Neymar is toch gewoon op tijd fit?

27 mei 2018 om 14:43

Neymar is er gewoon bij hoor. Traint ook alweer.

27 mei 2018 om 15:26

Oké dat heb ik helemaal gemist! Ben blij dat hij er in iedergeval wel bij is dan!

Met groot verdriet? Saoedi Arabie ligt er echt niet wakker van dat Salah niet meegaat, zijn eerder blij dan verdrietig aangezien ze nu een veel grotere kans hebben om de poulefase te overleven

27 mei 2018 om 14:43

Ik denk dat Rusland en Uruguay vrij makkelijk doorgaan. Rusland heeft met Dzagoev , Golovin en Smolov een paar hele goede voetballers.

27 mei 2018 om 15:40

@allen
Laten we de objectiviteitsdiscussie maar even links leggen. Dat is toch niet meetbaar en is ook niet iets wat nu aan dit onderwerp wat toevoegt.

Wat ik interessanter vind in deze discussie is om helder te krijgen tot hoever we vinden dat de overtreding van Ramos gewoon is, of meer dan gewoon dus ernstig. Of hoe kunnen wij zien of dat een ongeukje is, of dat er een stuk opzet in verborgen zit.

Om vast te stellen dat wij over hetzelfde praten, laat ik voorop stellen of we allemaal hebben gezien dat niet de arm waaraan Salah is getrokken geblesseerd is, maar zijn andere arm. Dus in die zin is niet de trekbeweging waar de meesten het hierover hebben de oorzaak van de blessure.

Dan is er voor mij nog 2 vragen. Is het de val bij het opvangen? Of de draai van Ramos na de val op de rug van Salah terwijl zijn linkerarm klem komt te zitten? Is het de klap van de val.. dan denk ik aan een sleutelbeenbreuk (ik ben van origine Fysio), dus dit soort dingen interesseren mij veel. Al is mijn werk nu vooral in een andere sector.

Ook wil ik voordat ik verder ga 2 twijfelpunten wegnemen. Het klopt dat Salah eerst zijn arm haakte, maar Ramos klemde vanaf toen die arm, en gooide met zijn hele gewicht in de val en op snelheid Salah mr de grond. Ramos heeft dit zo lang mogelijk geklemd, waardoor Salah met zijn rechterarm niet zichzelf kon opvangen en de klap veel harder op links is gegaan. Hierover kan ik iedereen vertellen dat de val Ramos in geen geval als natuurlijk is. En als bewijs adviseer ik een ieder even voor de grap naar de de foto te kijken die circuleert. Ramos heeft alleen oog voor hoe die gaat vallen, Salah alleen oog voor de bal.

Dan terug naar de blessure van Salah: is het opvangen die de blessure heeft veroorzaakt? of de extra draai die Ramos met een geklemde arm erin gooide? Ik heb mij verbaasd dat zijn rechterarm niet uit de kom is gegaan. Want dat was mijn eerste gedachte. Die draai die Ramos hier maakt lijkt onschuldig, maar is zeer geniepig en zeker niet natuurlijk.

De vraag blijft, heeft Ramos deze specifieke blessure beoogd? En in deze ernstige mate? Dat kan men natuurlijk nooit beantwoorden. Wel kan vastgesteld worden dat dit zeker een actie is waarin Ramos bepaalde risicos om Salah aan zijn schouder te blesseren op de koop toe heeft genomen en zelfs heeft uitgelokt. Ik denk alleen dat hij de rechter schouder beoogde te blesseren, maar dat hij de linker heeft geblesseerd. Ramos als een onschuldige kwakkelende eend neerzetten die niet bewust is van wat voor gevolgen zijn daden met zich meebrengen, is wel naief. Vind ik.

Ik denk dat we meer en beter kunnen beooordelen waar de blessure is ontstaan, in dat duel, als we zeker weten wat de blessure is. Ik zal hierop terugkomen.

Maar ik vermoed dat het niet het sleutelbeen is wat is gebroken, maar de schouder die in een moeilijke positie klem is komen te zitten na de val, en nadat Ramos met zijn volle gewicht er nog op ging.

Edit: dit was een reactie op een reeks reacties.. allemaal zijn ze weggehad. Dus hangt die nu ergens los. Ik snap dat men nu deze reactie niet in comtext kan teruglezen.

27 mei 2018 om 15:52

Of het Ramos zijn intentie was om een signaal af te geven of om hem te blesseren, daar komen we nooit achter. Wat ik zag is dat Ramos zijn arm langer dan nodig vasthield. Ik denk niet dat Ramos precies wist wat de gevolgen waren, maar hij weet dondersgoed dat hij de oorzaak is.

27 mei 2018 om 16:19

Er is door BEIN soccer een tweetje geplaatst dat zijn schouder ontwricht was volgens mij. Ik kan hier geen links plaatsen dus als je geïnteresseerd bent kan jet altijd opzoeken.

Hartverscheurend. Na zo een prachtig seizoen, zou een mooie prestatie op het WK de kerst op de taart zijn.

Ramos heeft het weer voor elkaar. Ze vielen wel samen maar toen ze op de grond kwamen ging hij nog even door op zijn arm. Ongelofelijk dat hij hier gewoon mee weg komt. Uitgerekend de belangrijkste speler van Liverpool. Hoe toevallig

27 mei 2018 om 15:31

Alleen de arm waar Salah last van heeft was niet de arm die Ramos vasthield. Het was namelijk zijn andere arm waar hij mee op de grond viel.

27 mei 2018 om 15:54

Ja, maar Ramos blijft de oorzaak van de val. Ik denk dat Ramos een genie is en precies weet dat de gevolgen zouden zijn. Wel weet ik dat het een smeerlap is en de intentie er was hem mee te nemen naar de grond.

27 mei 2018 om 16:08

Als je geen verstand van zaken hebt en weet niet bij judo of een val werkt moet je ploeg van valsspelers niet verdedigen. Als je valt raakt juist de vrije arm geblesseerd omdat het alle krachten opvangt!

27 mei 2018 om 17:31

Ik zeg dit niet snel en het is niet netjes, maar ik hoopte er werkelijk op dat iemand Ramos gisteren de wedstrijd uit zou trappen. Wat een ongelofelijke eikel is die vent. Ik ben er 100% van overtuigd dat hij dit bewust deed om Salah uit de wedstrijd te halen. Nare voetballer die Ramos.

27 mei 2018 om 17:31

@cocaafc Zoveel onzin in een comment. Ramos is blijkbaar helderziend en weet de gevolgen...
Salah begon met vastpakken niet vergeten. Tuurlijk hield Ramos hem te lang vast maar ik denk echt niet dat hij de intentie had om hem een finale te bestelen.
Ik dacht jij wel objectief kon reageren maar blijkbaar speelt emotie een rol.

27 mei 2018 om 17:28

Ramos blijft een nare speler, wordt meestal niet bestraft met een kaart. Uefa is hen te goed gezind en de refs blijven pro real. De ballon d’or wordt nu ronaldo en niet salah. Als salah de CL had gewonnen dan verdiende 200% zeker de ballon d’or

Goed nieuws voor Rusland. Nu maken zij zeker kans om door te gaan naar de knock-out fase van het WK.

27 mei 2018 om 14:44

Rusland maakte al kans. Maar nu Salah is weggevallen is het vrij voornamelijk dat ze daadwerkelijk tweede worden

27 mei 2018 om 18:26

Laatste berichten zijn dat Salah alleen de openingswedstrijd mist. Maar goed, niets is zeker.

27 mei 2018 om 14:44

Rusland maakte al kans. Maar nu Salah is weggevallen is het vrij voornamelijk dat ze daadwerkelijk tweede worden

Ik vraag me af waarom iemand van de SA-bond dit naar buiten brengt in plaats van iemand van Salah's management of Egyptische bond? Desondanks heb ik nog steeds hoop, en kan misschien toch nog een paar minuten maken op het WK.

Misschien kunnen al die mensen die interessant willen doen over de blessure van Salah hun mond houden. Er is nog niks bekend dus zowel de Egyptische bond als de president van de Sportfederatie van Islamitische Solidariteit weten helemaal niks.

Turki Al Sheikh heeft recent nog publiekkelijk gezegd dat hij hoopte dat Salah om een of andere reden niet tegen Saudie Arabie op het wk kan spelen want volgens hem is stelt Egypte zonder Mo niks voor. Dat hij hier zich dus verdrietig doet voorkomen is onzin.

Ik zie steeds verschillende verhalen voorbij komen dus weet niet wat ik moet geloven, hoop dat hij gewoon het wk haalt

Ik geloof niet dat deze blessure echt de bedoeling was van Ramos.
Een bewuste overtreding was het zeker, maar Salah had ook best bel ff in zn ballen kunnen grijpen om los te komen. Of een tikkie, whatever. Met lieve jongens red je het niet tegen Real.

27 mei 2018 om 17:34

Nee? Nou ik wel! Ramos is er de figuur naar om een tegenstander te ontregelen door hun beste speler uit de wedstrijd te werken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren