Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Barcelona-transfer uitgesteld: ‘Het staat al vast en het is onmogelijk’

Laatste update:

Barcelona kan pas op zijn vroegst vanaf december over de Braziliaanse middenvelder Arthur beschikken. Hij krijgt van zijn huidige werkgever Grêmio namelijk geen toestemming om eerder dan het einde van het Braziliaanse seizoen de overstap te maken naar het Camp Nou. Dat heeft Grêmio-voorzitter Romildo Bolzan Junior gezegd.

Barcelona bereikte eerder dit jaar al een akkoord met Grêmio over een eerste optie op de aankoop van Arthur, zo maakte de club bekend. De Catalanen kunnen komende zomer gebruikmaken van de optie om hem binnen te halen, als het voldoet aan een bedrag van dertig miljoen euro, plus een maximum bedrag van negen miljoen aan variabelen. De kampioen van Spanje had in eerste instantie geen haast met de komst van Arthur en verwacht werd dat hij pas in januari 2019 zou transfereren. Echter, nu Andrés Iniesta naar het Japanse Vissel Kobe is verkast, wordt in de Spaanse media gemeld dat Barcelona Arthur eerder zou willen aantrekken. “Wij hebben een optie op hem, en wanneer de trainers vinden dat hij moet komen, dan maken wij gebruik van die optie”, liet voorzitter Josep Maria Bartomeu deze week weten.

Grêmio kijkt er anders tegenaan en zal niet eerder dan december meewerken aan een transfer van Arthur. Zij geven hem pas vrij wanneer de Braziliaanse competitie en de Copa Libertadores voorbij zijn. “Er bestaat geen kans dat Arthur de club in de komende maanden gaat verlaten”, wordt de voorzitter van de Braziliaanse club geciteerd door Sport. “Het staat al vast en er is een contract getekend, het is onmogelijk. Barcelona heeft nooit laten weten Arthur halverwege het Braziliaanse seizoen aan te willen trekken. Het enige recht dat Barça heeft, is een optie om hem te kopen. Mochten ze daar gebruik van willen maken, dan moeten ze dat doen voor 15 juli.”

Eind april meldde Mundo Deportivo nog dat het geen uitgemaakte zaak is dat Barcelona Arthur zal aantrekken. Barcelona zou naar verluidt inmiddels al een eerste betaling van vier miljoen euro hebben overgemaakt, maar ze twijfelen toch of ze hem daadwerkelijk moeten aantrekken. De aankoopoptie loopt tot 15 juli en voor die tijd moet Barcelona een besluit nemen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Beetje een gek verhaal. Barca is dus niet helemaal overtuigd? Iemand die meer weet over deze speler?

25 mei 2018 om 10:43

Beetje een gekke reactie, er staat letterlijk in het verhaal dat Gremio hem niet eerder wil laten vertrekken en dat Barca hem juist wel snel wil hebben nu Iniesta vertrokken is. Verhaal uberhaupt wel gelezen? Het enige dat ik over hem weet is Youtube...

25 mei 2018 om 10:56

Jouw reactie is juist gek, in de laatste alinea staat letterlijk:

"ze twijfelen toch of ze hem daadwerkelijk moeten aantrekken."

Kennelijk is er toch twijfel of hij wel goed genoeg is. De komende maanden zullen we het wel horen of ze hem voor tegen de 50 miljoen euroi gaan aantrekken of niet.

25 mei 2018 om 11:13

Barca wil hem eerder, maar twijfelt of ze hem nu echt willen.. Ik vind dat best gek, maar kan aan mij liggen.

25 mei 2018 om 17:48

Ik zou Tiago kopen. Griezmann niet. Ik zou Martial halen

Perfect. Arthur kan beter later komen. Barca moet nu echt een topmiddenvelder halen. Eriksen en Thiago lijken me geschikt. Met de komste van een nieuwe middenvelder plus doorstromen van Alena en Oriol zijn er niet veel minuten meer over voor Arthur. Daarnaast kan Samper hopelijk dan ook spelen. Ik vraag me af wat Barca met Samper van plan is. Mocht Eriksen/thiago gehaald worden, is zelfs Griezmann totaal overbodig! Barca kan volgend jaar met dit team veel bereiken:

Keepers: Cillessen Mats en Ortola

Verdediging: Alba, Umtiti, Pique, (roberto), Semedo, Marlon(terughalen), Vermaelen, Digne, Cucurella/miranda/cuenca(kans geven)

Middenveld: Coutinho, Busi, Rakitic, Paulinho, Samper(wanneer zal ie fit zijn?), Alena, Denis, Oriol(kans geven) + Thiago/eriksen kopen! (needed)

Aanval: Messi, Suarez, Dembele, Munir, Alcacer + eventueel Oyazabal/brandt/gnabry/griezmann/guedes(kopen)

Mina verhuren,
Vidal verkopen
Gomes verkopen
Deulofeu verkopen
Ik reken erop dat Rafinha door inter fenitief wordt overgenomen.

Natuurlijk kunnen Coutinho en Denis ook op de flanken spelen en Roberto kan op het middenveld ingezet worden. Griezmann is wat mij betreft niet nodig. Een linksbuiten kan Barca wel gebruiken, maar een topmiddenvelder moet toch echt prioriteit zijn. Spelers als Oriol, Alena en Samper moeten gewoon genoeg minuten krijgen en dat zijn eigenlijk al te veel talenten op het middenveld. Er is dan ook geen plaats meer voor Arthur.

25 mei 2018 om 10:59

Sta zeker voor een terugkeer van Marlon, vind de komst van Mina onnodig als we naar hem kijken. Met Samper is het wel gedaam helaas, en dat is jammer want verwachtte altijd veel van hem. Gelukkig staat de nieuwe, Oriol, al op en dan kun je hem idd beter de kans geven.

25 mei 2018 om 12:24

Ja, Marlon heeft het prima gedaan bij Nice. Hij heeft zelfs Sarr uit de basis gespeeld, die misschien wel grootste talent van Nice is.

Samper heeft helaas een drama seizoen gehad vooral door zijn blessure. Helaas, maar ik vrees dat hij niet veel meer gaat bereiken. Die jongen had zoveel spelinzicht, iets wat je bij de meeste talenten niet ziet.

25 mei 2018 om 11:02

Ter stegen vergeten?

25 mei 2018 om 11:18

Mats is ter stegen

25 mei 2018 om 15:10

Oh sorry

25 mei 2018 om 11:15

Waarom Eriksen? Die jongen is enorm duur en je hebt Coutinho al. Middenveld met Busquets, Paulinho en Coutinho met als back-up/roulatie Rakitic, Alena en nog wat jongens die jij opnoemt. Voorin moet je een vervanger halen voor Alcacer, die lijkt te vertrekken.

25 mei 2018 om 12:34

Alcacer lijkt idd te vertrekken, maar gelukkig komt Munir dan terug. Bovendien verdient Arnaiz ook een kansje. Hij heeft leuke dingen laten zien. Echter kreeg hij te maken met blessures, waardoor ook B-ploeg voor een degradatie staat.

Waarom Eriksen? Ik heb eigenlijk het liefst Thiago, maar Eriksen is ook een uitstekende middenvelder. Ik vind gewoon de komst van Griezmann echt onnodig. Ten eerste staat dat in de weg van de ontwikkeling van Dembele. Ten tweede kan Coutinho als kinksbuiten spelen. Ten slotte levert Barca heel veel kwaliteit in na het vertrek van Don Andres. Ik vond het middenveld dit jaar al helemaal niet top, en nu is echt een topmiddenvelder nodig.

Laten we eerlijk zijn, het is niet zo dat al die talenten gaan schitteren in de CL. Bovendien vind ik Paulinho helemaal geen basisspeler. Hij is een prima 12de man, maar toen hij 90minuten moest spelen, zag je dat hij het niet kan brengen. Ik vrees ook voor blessures van Coutinho dat zeker zullen komen. Ik ken hem goed van Liverpool.

Kortom, een topmiddenvelder is nodig. Thiago zou perfect zijn. Eriksen is ook een optie.

25 mei 2018 om 13:20

Thiago zou het beste zijn inderdaad. Een speler als Eriksen moet je er nu niet bijhalen, aangezien je dan teveel dezelfde hebt. Coutinho is zo'n type, Messi kan zo'n rol spelen..

Griezmann vind ik ook totaal onnodig. Je hebt genoeg kwaliteiten voorin. Dat je en groot talent ophaalt ergens snap ik, maar dit is onzin.

25 mei 2018 om 11:30

Iedereen roept eriksen maar die is ook overbodig! Heeft geen verdedigende kwaliteiten, wel een goed schot en scoringsvermogen, maar is geen spelverdeler als iniesta. Zou ik eerder voor thiago gaan die is een stabielere cm. Zowel aanvallend als verdedigend goed en verdeeld het spel en heeft slimme passjes in huis zoals don iniesta. Dat is wat barca nodig heeft, met coutinho hebben ze al een type eriksen

25 mei 2018 om 12:38

Eigenlijk ben ik het helemaal met je eens. Im heb ook het liefst Thiago. Mocht hij onhaalbaar zijn, komt Eriksen bij op(andere suggesties?). Met de komst van Eriksen heeft barca Griezmann niet nodig, omdat Coutinho op linksbuiten kan spelen. Daarom noem ik Eriksen, maar eigenlijk heeft Barca een type Xavi nodig, Thiago.

25 mei 2018 om 11:30

Wat ben ik blij dat je Guedes noemt, heerlijk speler

25 mei 2018 om 11:46

Inderdaad, Arthus kan beter later komen. Op dit moment is het toch niet noodzakelijk om hem erbij te hebben. Ben het op alle vlakken met je eens, behalve het behouden van Paco Alcacer. Komt simpelweg zelfs tekort als invaller bij Barca. Haal dan liever Munir terug. En trouwens wat ik mij afvraag wat voor rol denken jullie dat Coutinho krijgt het aankomend seizoen? Als linksbuiten of een soort LAM zoals ze dat mooi op Fifa noemen dus linker aanvallende middenvelder. Dit is toch een droomopstelling voor het aankomend seizoen?

Ter Stegen
Sergi/Semedo
Pique
Umtiti
Alba
Raki/Paulinh
Busi
Coutinho
Messi
Suarez/Grizi
Démbele
25 mei 2018 om 12:44

Ik denk dat Coutinho op Iniesta’s positie gaat spelen, mocht er geen klasse middenvelder gehaald worden.

Opstelling ziet er goed uit. Alleen is Paulinho toch echt geen basisspeler en ik weet niet hoe lang Rakitic nog zoveel minuten kan spelen. Ik hoop dat Alena een wonder wordt, wie weet. Trouwens, Ik denk dat Dembele niet op linksbuiten gaat spelen. Ik vraag me af waarom Valverde hem daar niet opstelde. Veel mensen beweerden hier op VZ dat hij daar wel degelijk kan spelen, maar wss klopt dat niet.

25 mei 2018 om 14:01

Coutinho speelt zijn beste matchen als hangende linksbuiten. Dat kan ook perfect werken met Alba die er dan overheen gaat. Heeft al een paar keer op de positie van Iniesta gespeeld, maar komt daar voorlopig minder tot zijn recht. Coutinho moet zijn acties kunnen maken terwijl je op de positie van Iniesta toch juist het spel moet kunnen controleren en verdelen.

Dembélé is zo goed als perfect tweebenig. Hij is eigenlijk links, maar trapt beter met rechts. Zou dus perfect op de linkervleugel moeten kunnen spelen. De reden dat hij daar niet gespeeld heeft, is eenvoudig doordat ofwel Iniesta meer op de linkerkant speelde (in een 4-4-2) of Coutinho.

Daarnaast hebben zowel Rakitic en Paulinho een heel goed seizoen gespeeld, dus snap niet zo goed vanwaar je twijfels komen. Zeker Rakitic was ijzersterk dit seizoen en heeft eigenlijk nauwelijks teleurgesteld. Hij is erg geliefd in de kleedkamer en doet zoveel nuttig werk op het middenveld. Ook Paulinho heeft mij echt kunnen overtuigen tegen alle verwachtingen in. Brengt wat meer body op het middenveld en heeft ook scorend vermogen. Hij heeft zeker een terugval gehad in het laatste deel van het seizoen, maar vergeet niet dat hij eigenlijk al anderhalf seizoen speelt sinds zijn transfer. Daarnaast heeft hij het eigenlijk voortreffelijk gedaan. In het Bernabeu was hij bijvoorbeeld enorm sterk als basisspeler, dus hij is echt meer dan een 12de man. Ik had hem bijvoorbeeld ook graag in Rome gezien als je ziet hoe we daar overlopen werden.

Net zoals jij heb ik erg veel vertrouwen in Alena, die overigens definitief deel uitmaakt van de A kern volgend seizoen. Lang geleden dat ik nog eens zoveel potentieel in een jeugdspeler heb gezien. Ik hoop echt dat hij kansen krijgt en misschien hoeven we dan zelfs niet meer te praten over een vervanger van Iniesta. Zou mooi zijn als er eigenlijk nog eens iemand uit de jeugd het kan maken als basisspeler. Daarnaast zou ik ook Cucurella en Arnaiz/munir een kans geven in het eerste. Digne en Alcacer kunnen dan vertrekken.

Tenslotte nog een noot over de eventuele transfer van Griezmann. Eerst en vooral is het een fantastische speler waar ik zelf groot fan van ben, van zijn tijd al bij Soicedad waar hij nog als rechtervleugel speelde. Hij is heel polyvalent en kan eigenlijk op elke positie vooraan spelen. Uiteraard wordt het heel erg druk vooraan, maar ik denk niet dat zo'n kwaliteitsinjectie de club slecht zou doen. Suarez speelde eigenlijk het overgrote deel van het seizoen erg matig tot slecht. Wordt puur verbloemd door zijn statistieken die best behoorlijk zijn. Dus wat extra concurrentie zou hem juist goed doen denk ik. Wie weet hoelang hij ook nog op topniveau kan presteren. Griezmann zou de ideale opvolger kunnen zijn.

25 mei 2018 om 14:03

Dembele is perfect tweevoetig (zegt dat hij linksvoetig is maar neemt penalties en corners met rechts) dus kan op beide, ik denk dat het voornameljik van zijn voorkeur afhangt

25 mei 2018 om 12:12

Zag net dat Rabiot te koop staat bij PSG aangezien zijn contract volgend jaar afloopt. Dat lijkt me ook een uistekende optie om het middenveld te versterken, ook nog jong met veel potentie. Eriksen hoeft van mij niet zo nodig, Coutinho kan prima op die positie spelen en hij zal ook meer dan 100m kosten.

25 mei 2018 om 12:48

Rabiot heb ik maar circa 10wedstrijden gezien. Hij speelde uistekend tegen Barca heen wedstrijd vorig jaar(4-0). In de andere 9wedstrijden vond ik hem tegenvallen. Hij is vergelijkbaar met Gomes imo. Ik denk dat hij absoluut niets voor Barca is. Maarja misschien zit ik mis, heb hem niet vaak gezien zoals gezegd.

Thiago zou toch echt perfect zijn.

25 mei 2018 om 13:02

Ik vind hem niet vergelijkbaar met Gomes, Rabiot komt het beste totzijn recht in een rol zoals busquets die vervuld bij Barca. Hij is verdedigend erg sterk met een goede tackle op de bal, daarnaast blijft hij altijd rustig aan de bal, goed in de passing en kan zelfs een man passeren. Gezien zijn leeftijd zie ik liever Rabiot dan Thiago komen, ook gezien de blessure geschiedenis van Thiago.

25 mei 2018 om 12:21

Yerry Mina

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren