Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Twijfels over miljoenenaankoop Ajax: ‘Hij is een doorsnee voetballer’

Laatste update:

Ajax is dicht bij de komst van Lisandro Magallán. De 24-jarige centrale verdediger van Boca Juniors komt uit de koker van zaakwaarnemerskantoor Essel Sports van oud-voetballer Sören Lerby. Het Algemeen Dagblad meldt dat de invloed van het kantoor de laatste jaren alleen maar is toegenomen.

De Colombianen Mateo Cassierra en Luis Orejuela werden aangeraden door Essel en ook bij de transfer van Davinson Sánchez speelde men een rol. Doordat Ajax vaker samenwerkt met Essel, geeft men andere zaakwaarnemers uit Zuid-Amerika vaak ‘nul op het rekest’, zo valt er in de krant te lezen.

Het Algemeen Dagblad stipt echter aan dat er in Argentinië de nodige vraagtekens worden geplaatst bij de hoogte van het transferbedrag. Magallán wordt namelijk ‘niet als een uitzonderlijke speler’, maar als een ‘doorsnee’ voetballer gezien.

Ajax betaalt waarschijnlijk zo’n acht miljoen euro voor Magallán, een transfersom die door variabelen tot negenenhalf miljoen zou kunnen oplopen. In de Johan Cruijff ArenA ligt een vijfjarig contract klaar voor de voormalig jeugdinternational van Argentinië, die tot dusverre 58 wedstrijden voor Boca Juniors speelde.

Betaalt Ajax te veel voor Lisandro Magallán?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan scheelt het dat je in Nederland geen uitzonderlijke speler hoeft te zijn om uit te blinken.

24 mei 2018 om 07:23

@DR.Mario
Dat klopt maar voor een "gemiddelde" voetballer betaal je doorgaans geen acht miljoen.

24 mei 2018 om 07:31

Laten we nou maar afwachten he. Gezeur altijd vooraf. Voor hetzelfde geldt is gemiddeld daar hiero exeptioneel. Weten wij veel. Ik schrik niet meer van bedragen onder de 10 miljoen. Hoort erbij in deze tijden.

24 mei 2018 om 07:32

Tsja, als de beste man voor organisatie achterin zorgt en wanneer er prijzen worden gewonnen zal de prijs mijn derriere oxideren. Ajax had al veel langer behoefte aan, redelijk, ervaren verdediger en die staat er nu. Wanneer hij twee jaar leuk speelt is die 8 miljoen ook vast zo weer terug verdiend, dan is hij immers nog steeds pas 26.

24 mei 2018 om 07:35

Tegenwoordig wel hoor.
Alle transfers zijn omhoog gegaan.

24 mei 2018 om 07:39

Voor gemiddelde voetballers en tevens verdedigers Haps 6 miljoen en Sint Juste 5 miljoen vind ik redelijk vergelijkbaar.
Ten eerste hoop ik dat deze jongen iets beter is maar dat moeten we afwachten.
Ten tweede Ajax vangt meestal meer voor zen spelers maar moet doorgaans ook meer betalen als dat Feyenoord ergens op de deur klopt.

24 mei 2018 om 08:12

Tegenwoordig gaat het wel die kant op, kijk maar wat Heerenveen vraagt voor Dumfries. De markt blijft maar duurder en duurder worden.

24 mei 2018 om 08:55

Ik zou hem ongezien niet met haps of st juste willen vergelijken. Er zijn ook zuid Amerikanen (en een Deen) door Ajax aangekocht die dat niveau bij lange niet halen. Van deze moeten we het ook maar afwachten. De geluiden zijn wisselend

24 mei 2018 om 09:07

Welke deen dan? Ik kan alleen boilesen bedenken, maar die was een geweldig succes tot zijn paar grote blesures achter elkaar (dolde zelfs real madrid gek zo erg dat ze hem met een blessure eruit moesten trappen). Zelfde verhaal met Fisscher. Dolberg is ook nog steeds een succes al heeft hij door een blessure een minder jaar gehad.

24 mei 2018 om 09:33

@iseldiroed hij doelt natuurlijk op Kristensen die er erg weinig van kan

24 mei 2018 om 10:20

Daar staat tegenover Sanchez en Tagliafico wat gewoon super aankopen waren. Ik snap wel dat Ajax daar blijft vissen.

24 mei 2018 om 07:42

Verdedigers hoeven geen halve middenvelders zijn. Wij willen stabiele verdedigers die hun taak verdedigen uitvoeren. Dat is wat noodzakelijk is, daarna komt scoren en mee opkomen en andere dingen wel.

24 mei 2018 om 09:47

En dat is juist een beetje het probleem. Lisandro heeft een prima inspeelpass, maar ik vind hem verdedigend niet bijzonder sterk. Met De Ligt, Veltman, Wober en Schuurs heeft Ajax straks al voldoende Cv's in huis die voetballend sterk zijn, dus ik had liever gezien dat Ajax een pure mandekker hadden gehaald.

24 mei 2018 om 09:57

Veltman geblesseerd. Schuurs een talent maar de stap van Jupiler naar Eredivisie top is hoog en heeft aanpassingen nodig. Wober is degelijk. De Ligt is geen zekerheid met de topclubs die hem willen dit seizoen. Ik vraag me af hoe goed jij hem kent. Ik vertrouw op Overmars hij zal met de scouts hem actief hebben gevolgd.

24 mei 2018 om 18:29

Mede doordat ik er veel vrienden heb en er graag kom, volg ik vooral de Colombiaanse, Argentijnse en Braziliaanse competitie. Ook omdat ze daar nog niet zo als robots spelen, zoals hier in Europa, maar op passie en instinct. Elke keer als ik aan Magallan zie spelen, doet hij me aan Veltman denken. Voetballend prima, maar niet bijzonder groot of snel voor een CV. Dat compenseert hij dan nog weleens met een onbesuisde actie. Ik snap wat je allemaal zegt over die andere spelers, maar echt goede mandekker hebben we nóg minder. Dus ik had liever gehad dat ze zich daarop hadden toegelegd

We zullen wel zien. Het is iets wat we vaak horen over een gehaalde speler. Maar de laatste jaren zijn de meeste aankopen goed genoeg. Een topper haal je niet meer naar de eredivisie.

24 mei 2018 om 07:36

Ik vind de aankopen de laatste jaren helemaal niet goed genoeg. Het heeft ten eerste 0 prijzen opgeleverd en ten tweede zijn het ook vaak geen directe versterkingen die meteen worden ingezet. Kijk naar een Cassiera, Orejuela, Kristensen, Lamprou, Siem de Jong, Wober en Johnsen.

Natuurlijk zitten er ook goede aankopen tussen als Ziyech, Sanchez, Tagliafico en Neres. Echter is het per saldo voor het eerste niet echt voldoende. Ook voor dit seizoen verwacht ik er niet te veel van. Bande, Labyad, Schuurs en Magallan kosten bij elkaar 27 miljoen. Met alle respect, maar voor 27 miljoen lees ik 0 namen die aanmerkelijk beter zijn dan wat er al rondloopt. Je haalt dus spelers die maximaal gelijkwaardig zijn als wat je hebt en wat al 4 jaar onvoldoende is voor prijzen.

24 mei 2018 om 08:48

Inderdaad. Ajax moet ophouden met potentials aan te schaffen, die hebben we al meer dan genoeg rondlopen. Een team met 11 potentials en 0 ervaren spelers groeit ook niet snel door. Vroeger had Ajax 6 potentials en 5 doorgewinterde spelers waaraan die 6 zich konden optrekken. Dat werkte veel beter.

Neem nu een talent als De Ligt. Enorm talent natuurlijk maar die gaat zijn potentie natuurlijk nooit waarmaken bij Ajax. Dan kun je misschien beter een speler hebben die verder is in zijn ontwikkeling maar minder potentie heeft.

Ajax investeert gewoon geld om niet achteruit te gaan op kwaliteit, terwijl je het geld zou moeten investeren om vooruit te gaan.

24 mei 2018 om 09:05

De aankopen zijn prima. Psv wil trouwens regelmatig dezelfde spelers kopen. Zien zij het dan ook niet goed? Tagliafico hadden ze willen halen en nu ook die Benedetti dus zo verkeerd is Ajax niet bezig. Orejuela en Kristenen zijn bij mij ook nog niet afgeschreven eerlijk gezegd en al zouden ze floppen... tja de andere transfers maken die meer dan goed. Ik hoop juist dat dit een jongen is die lekker degelijk is en niet te snel wordt weggekocht. Niet goed genoeg voor de top maar wel voor Ajax zou ideaal zijn. Ajax is goed bezig lekker zaken doen met Lerby ipv Raiola.

24 mei 2018 om 09:09

El ninoo, je wilt ervaring? Dus je bent juist blij met siem en lamprou?

24 mei 2018 om 09:19

@elninoo In jou wereld is het weel heel makkelijk allemaal of niet? Wat schaar jij onder doorgewinterde spelers? Neymar,iniesta en Verratti? Vroeger kwamen die spelers uit onze eigen opleiding en bleven tot hun 25e. Mangallan is qua leeftijd juist perfect en hij speelt bij een Argentijnse topclub in de basis, veel meer kan ik in ieder geval niet over hem zeggen. Wacht het rustig af voordat je zo gemakkelijk roept dat Ajax doorgewinterde toppers moet halen.

24 mei 2018 om 09:37

Lamprou zeker ja. Noem maar is een club in Nederland met zo'n goede 3e doelman. Siem de Jong was bijhoorlijk van waarde bij Psv. Helaas bij Ajax tot nu toe te weinig gebracht. Ja dus daar zijn we blij mee

24 mei 2018 om 09:40

Cruijffstadion.

Lees mijn reactie nog eens rustig door. Dan begrijp je het wellicht beter. Ik reageer hier op een reactie boven mij. Niet op de transfer van magallan op zich. Ik denk dat jij zelf ook wel begrijpt dat magallan niet onder een potential valt met zijn 24 jaar of niet dan? Met potentials bedoel ik de jongens van 18, 19, 20 die net om de hoek komen kijken. Types als Schuurs, Wober, en dergelijken. Deze jongens hebben potentie maar gaan die potentie bij Ajax nooit waarmaken. Als ze er immers naartoe groeien dan zijn ze al weg en houdt Ajax er geld aan over dat leuk is maar als je er vervolgens wederom potentials van haalt, het een cirkel blijft waar de club in blijft hangen. Daarom zeg ik:" waarom niet investeren in jongens die stabieler zijn en verder in hun ontwikkeling maar minder potentie hebben. Potentie heeft Ajax niets aan, want die potentie maken ze toch nooit waar. Daarom zeg ik dat de club een speler als
Magallan, die ouder is en aan zijn cijfers te zien stabieler zijn dat wat er rond loopt. Tagliafico is zon zelfde jongen. Je weet dat tagliafico niet bij real Madrid of Barcelona gaat eindigen maar momenteel is het beter dan wat Ajax heeft ondanks dat bepaalde spelers meer potentie hebben. Dat zijn dus die doorgewinterde spelers waar ik het over heb. Spelers die het goed hebben gedaan in de zuid Amerikaanse internationale competities en niet meer door de ondergrens zakken wanneer er een keer druk op komt te staan. Ik denk dat jij oud genoeg bent om te begrijpend dat Ajax spelers als neymar, iniesta en Verratti niet meer bij Ajax gaan voetballen. Dat suggereren is leuk maar jij begrijpt ook wel dat dat niet mogelijk is, hoop ik. Ajax moet dus wat mij betreft mikken op stabiele spelers die misschien nooit de top zouden halen maar wel verder en stabieler zijn als wat er nu rond loopt. Die ouderen in die categorie trekken de jonkies ook mee en kunnen ze ook corrigeren daar waar nodig is. Een spelers als magallan met zijn leeftijd en ervaring in de zuid Amerikaans champions league lijkt mij dus meer dan broodnodig.

Ik hoop dat je deze reactie nu goed leest en begrijpt voordat je weer Een totaal misplaatste reactie eronder zet. Dus ja ik denk dat het in mijn leven wel makkelijker is dan in het jouwe gezien je manier van reageren. Probeer je reactie op het onderwerp te houden en niet op de man te spelen. Daar schiet niemand iets mee op.

24 mei 2018 om 09:45

@ Master D

Sorry hoor, maar je reactie is zo kort door de bocht. Je schrijft het zo op dat de mindere aankopen flink de overhand hebben, maar dat is natuurlijk een vertekend beeld. Lamprou is niet gehaald als eerste of tweede keeper, dus hoezo valt hij tegen en is hij niet goed genoeg? Kristensen is er net, waarom krijgt hij niet de tijd zoals Neres die wel van je krijgt? Johnsen was ook niet direct bedoeld voor het eerste, en speelde bij Jong aardig tot goed. Cassiera, Orejuela en de Jong ben ik met je eens, Wober is twijfelgeval want heeft het best aardig gedaan en stond vaak genoeg basis. Dat per saldo valt dus echt wel mee, en zeker als je het financieel per saldo bekijkt zal de balans juist positief zijn.

Daarnaast, omdat jij persoonlijk niet veel verwacht van de nieuwe aankopen, heeft ajax dus verkeerd ingekocht? Dat is natuurlijk onzin, je hebt geen idee hoe ze het gaan doen en of ze ajax sterker gaan maken, dat is een kwestie van afwachten. Als ze het nu opeens wel goed blijken te doen, dan is er opeens wel goed ingekocht? Je kunt niet op basis van jouw bescheiden mening en verwachting aannames doen en ajax hierop afrekenen.

24 mei 2018 om 09:51

@iseldiroed

Siem leek op papier een prima versterking en als ik eerlijk ben zie ik dat nog steeds wel zitten. Echter moet hij dan een langere reeks wedstrijden spelen achter elkaar. Lamprou niet echt. Dat is een keeper en moet gewoon de ballen tegen houden. Voegt verder weinig toe aan het veldspel dus is niet relevant.

Ik doel echter op spelers die in potentie niet uitblinken gezoen hun leeftijd maar wel verder zijn dan de spelers die Ajax nu heeft. Tagliafico is een perfect voorbeeld hiervan. Gewoon altijd een prima 7.5. Nu kun je een linksback hebben met potenentie die soms een 9. Speelt en soms een 5. Maar bij die gescoorde 5 kost deze speler je ondanks dat hij soms een 9 haalt je wel punten. Oudere spelers zijn vaak stabieler en ik denk dat Ajax baat heeft bij jongens die altijd maar een 7 scoren en niet uitblinken maar gewoon degelijk zijn. De Siem van vroeger (in zijn laatste seizoen voor zijn vertrek) was overigens daar een prima voorbeeld van. Werkte hard, maakte zijn doelpunten en droeg zijn steentje bij. Ajax zou ernaar moeten streven er altijd minimaal 5 van dat soort jongens bij te hebben. Dan kan de rest freewheelen en zijn potentie proberen waar te maken voordat ze verkocht worden.

24 mei 2018 om 16:22

Daar zijn ze nu toch ook juist mee bezig?? Dit gaat om een 24 jarige speler, geen talentje.. ze hebben net tagliafico gehaald.. ze hebben Labyad en Maggalan gehaald.. het lijkt er dus op dat ze inmiddels zelf ook wel doorhebben dat er niks gewonnen wordt met enkel talentjes

"magallán wordt namelijk ‘niet als een uitzonderlijke speler’, maar als een ‘doorsnee’ voetballer gezien."

Als hij een uitzonderlijke speler was geweest dan had hij ook niet naar Ajax gegaan maar naar een club daarboven. Sterk staaltje weer Ad.
Laten we nou eerst eens kijken hoe een speler presteert alvorens hem direct weer af te doen als slechte/te dure/whatever aankoop.

24 mei 2018 om 07:23

Precies! Anders heb je zo'n Sanchez geval, kan je leuk je bankrekening mee vullen maar die is na een jaar weer weg en kan je dus geen elftal mee bouwen.

24 mei 2018 om 09:51

Mwa.. Tagliafico werd bijvoorbeeld wel een stuk hoger aangeschreven en hij kwam ook naar Ajax. Sanchez was samen met Marlos Moreno het grootste talent van het Atletico Nacional dat de copa won. Dus Ajax kan wel degelijk spelers halen van een hoger niveau dan Magallan.

Over Orejuela waren twijfels omdat hij erg onrustig was in zijn spel en bij Cassierra omdat hij geen 4-3-3 spits was. Neres is eigenlijk de enige waarbij twijfels waren, maar hij ze heeft kunnen wegnemen.

24 mei 2018 om 11:27

@siepie
Bij Sanchez had Ajax gewoon het geluk dat Barcelona hem bij B wilde stallen anders had ie nooit in Amsterdam gespeeld.
Daarnaast kan je niet verwachten dat elke aankoop een Sanchez is.

Tagliafico werd misschien hoger aangeschreven maar was al eens in Europa gefaald wegens heimwee toch? Begrijpelijk dan clubs dan wat terughoudender zijn. Verder is Tagliafico ook geen uitzonderlijke speler, de criteria die het AD hanteert.

24 mei 2018 om 12:02

Bij beiden waren er inderdaad randvoorwaarden waardoor ze alsnog bij Ajax terecht konden komen. En echt 'uitzonderlijke spelers' zoals een Vinicius komen inderdaad nooit naar Ajax, maar ik wilde alleen aangeven dat er onder die categorie spelers nog steeds veel verschillende niveaus zijn. En dat Magallán niet in hetzelfde schuitje zit als Sanchez of Tagliafico. Voor een miljoen of 4/5 zou ik hem nog overwegen als breedte aankoop, maar de bedragen die nu genoemd worden zou ik nooit uitgeven.

Ik hoop overigens wel dat de transfer van Benedetti doorgaat! Dat is namelijk wel een mooie toevoeging als Ziyech vertrekt.

Groningen heeft ook eens een centrale verdediger van Boca gehaald, Matias Cahaís, was destijds tevens aanvoerder van Argentinië <21. Kon er alleen hélemaal niks van. Ben benieuwd naar deze jongen.

24 mei 2018 om 08:33

Bij Football Manager was hij ook een groot talent 😅

Hij is 24 jaar, geen 19 zoals Sanchez, dus ik denk dat iedereen doorheeft dat dit geen toekomstig Barcelona speler is. Ajax heeft wel gewoon een solide verdediger nodig, dus als dat is, prima
Het valt me op dat het AD vaak onrustige artikels over Ajax heeft..

Lekker afwachten. Qua leeftijd is het een fijne speler gezien we vrij vaak te maken hebben met en gat in de categorie 24-30 jaar.

Het zegt wel iets als je op je 24e pas voor het eerst een serieus aantal wedstrijden op het hoogste niveau bij je club speelt. Dan ben je geen geweldenaar waarschijnlijk. Lachwekkend dat je daar dan 8 miljoen voor gaat betalen en een jaar lang blind bent voor alternatieven. Maar goed schijnbaar kunnen we Wober (vorig jaar 9 miljoen) alweer afschrijven, want je haalt niet iemand van 24 jaar voor 8 miljoen om hem op de bank te zetten. Wetende dat de Ligt altijd gaat spelen en Schuurs ook Eredivisie minuten nodig heeft, valt Wober dus buiten de boot. Als de Ligt weggaat koopt men weer iemand anders.

24 mei 2018 om 07:36

Jouw conclusies! Er zijn gewoon zoals altijd 4 centrale verdedigers voor 2 plekken in de basis. Je moet gewoon presteren voor een plek. Heeft niks met iemand afschrijven te maken. Je gaat toch niet expres iemand goedkoop halen, wetend dat je al eerder een dure jongen hebt gekocht? Kwaliteit is key. Prijs maakt voor Ajax niets meer uit en terecht. Verreweg de rijkste en dan ga je moeilijk doen voor 2 miljoen meer... Ze konden hem ook voor minder halen en 60 procent van zijn rechten of zo. Dat wilt Ajax niet dus kiest men er bewust voor om meer te betalen.

24 mei 2018 om 07:44

Dit seizoen deden ze het ook niet met 4 centrale verdedigers voor 2 plekken in de basis(de Ligt, Wober, Viergever). Kwaliteit is bij Ajax helemaal geen key, anders hadden ze Orejuela in Colombia gelaten en nog slechtere Kristensen in Denemarken. Deze transfers maken wel duidelijk ja dat prijs voor Ajax niks meer uitmaakt. Bande heeft sinds zijn transfer bekend werd gemaakt ook geen knikker meer geraakt.

Nu moeten we het weer hebben van ene Magallan die op zijn 24e zowaar een keer op het hoogste niveau mag meedoen. Dan had ik hem lekker laten lopen of voor minder gehaald met 60% van de rechten. Verkopen ga je hem namelijk toch nooit meer.

24 mei 2018 om 07:59

Goedemorgen, wat een pessimisme. Houd jij je alsjeblieft stil als een der spelers die jij afkraakt komend seizoen goud waard blijkt.

24 mei 2018 om 08:06

Jij hebt liever niet dat ik ongelijk dan toegeef? Oke, vreemde gedachtegang. Als het niks wordt, heb ik liever dat jij je ongelijk toegeeft in plaats van stil blijft.

24 mei 2018 om 09:20

@master D

Je schrijft: "het zegt wel iets als je op je 24e pas voor het eerst een serieus aantal wedstrijden op het hoogste niveau bij je club speelt. Dan ben je geen geweldenaar waarschijnlijk"

Hij heeft meer dan 100 wedstrijden achter zijn naam staan. En dat is heel acceptabel voor iemand van die leeftijd. Dit seizoen heeft hij gewoon alles gespeeld en zijn club staat bovenaan in de competitie. Het is typisch voor iemand voor wie het glas altijd half leeg is om iemand al de grond in te trappen voor hij zelfs maar een contract heeft getekend. En waarom? Alleen maar omdat hij graag andere namen had gezien, die Ajax in de praktijk meestal helemaal niet kan betalen. Spelers in de categorie boven Magellan komen niet naar NL om tegen een schamel loontje in een schamele competitie te komen spelen. Daartoe zijn alleen spelers bereid waarnaar minder vraag is. Een speler waar wel voldoende belangstelling voor is, gaat liever bij een laagvlieger in de PL spelen, omdat het geld en het salaris er beter zijn. Ik zou eens proberen om met mijn teleurstelling om te gaan, want met de spelers die jij in je hoofd hebt, gaan nooit naar Ajax komen en dus zal je de komende tijd nog vaak worden teleurgesteld. Jij wilt namen zien, maar namen gaan niet voor 8 ton netto in NL spelen als ze ergens anders het driedubbele kunnen krijgen. Dat verwachten of verlangen, staat gelijk aan je kop in het zand steken. Sanchez was de regel die de uitzondering bevestigt en als Barca niet zo ongelooflijk dom was geweest om hem eerst in het B elftal te willen onder brengen, was ook hij nooit naar Ajax gekomen. En de aankoop van Sanchez heeft Ajax sportief amper wat opgeleverd omdat hij na 1 seizoen al weer vertrokken was. Ajax is Europees gezien een modale club in een kleine competitie en heeft alleen spelers in opleiding iets te bieden als opstapje naar een grotere competitie. Dat is de realiteit waar de bestuurders mee hebben te dealen, maar die door een deel van de supporters gewoon wordt ontkend. Die steken liever hun kop in het zand.

Dezelfde verhalen las ik over Tagliafico en Neres. Het blijft altijd een gok tot op zekere hoogte. Nico, Neres en sanchez waren een schot. Orejuela en cassiera blijken minder succesvol. Moet zeggen dat Ajax de laatste tijd redelijk succesvol is met spelers uit zuid-Amerika, die samenwerking met lerby gaat dus best goed. Snap de ophef van het AD niet eigenlijk.

24 mei 2018 om 07:56

Dat ligt er aan wat de rol was bij de transfer van Sanchez. Als ze daar louter door Ajax bij gehaald zijn om de transfer te begeleiden, kan je niet echt zeggen dat de samenwerking met Lerby heel vruchtbaar is.

Orejuela en Cassiera waren tips van hun kant en dat zijn vooralsnog dus 2 missers.

Wat een slecht artikel zeg, gaat AD zich nu ook bemoeien met scouting en hebben ze scouts in dienst? Of hebben ze de voorzitter of trainer of de spelers van Boca gesproken die dit bevestigen? AD is een sensatiekrant en dit is dan ook niets meer dan sensatie schrijven. Maw lachwekkend van AD om dit te schrijven.

24 mei 2018 om 08:17

Ad is een Rotterdamse krant, die moeten hun lezers zo nu een dan verwennen met een negatief stukje over Ajax. Zo werkt dat nou eenmaal.

Dankzij de klapper die Ajax met Sanchez germaakt heeft, kan Ajax zich aardig wat miskleunen veroorloven. Er hoeft af en toe maar een toppertje tussen te zitten en Ajax is spekkoper. En met neres heeft de tweede topper zich al aangediend, Ajax kon al een bod van boven de30 miljoen euro weigeren. Duur inkopen betekend ook nog veel duurder verkopen.

Hahaha hebben werkleijk nog geen seconde hem zien spelen maar hij is al doorsnee? Nee iedereen weet dat het waarschijnlijk niet de volgende Sergio Ramos word, maar anders was hij al lang ergens anders. Dan nog gebeurt het gewoon vaak dat spelers ietsje later in hun carriere groeien. Heb hem zelf maar een keer zien spelen tegen River Plate, maar hoor dat het een forse sterke gretige en harde verdediger is die vooraal voetballend veel nog moet leren en groeien, dan zit je in elk geval bij Ajax goed.

24 mei 2018 om 09:29

ik neem aan dat die mensen hem wel hebben zien voetballen als ze zo een stuk schrijven. het is niet heel moeilijk wedstrijden van Boca te bekijken want dat is toch een hele grote club in Zuid Amerika

bovendien zeggen de Argentijnse media hetzelfde over Magallan

Dat gezeur altijd met “te hoge” bedragen. Sanchez heeft meer opgeleverd dan alle zuid Amerikanen die tot nu toe zijn gehaald. Als je meer binnen krijgt kan je ook meer betalen en dat doet Ajax. Ik vind het wel fijn dat ze eindelijk wat mee risico durven te nemen.

Dubbel: mag verwijderd worden.

24 mei 2018 om 09:30

Sanchez kostte maar 5 miljoen euro. dat vind ik geen heel hoog bedrag

verder ben ik wel met je eens dat als je ambities hebt en het geld voor handen hebt dat je dat geld ook moet uitgeven dus ik heb niks tegen hoge transferbedragen. de prijs/kwaliteitsverhouding moet alleen goed zijn

Ben die AD een beetje zat aan t worden.. Zal er een Feyenoorder werken?

Nou... die Chilini van Juve kan er ook geen hout van. Maar wat een beest in de verdediging.
Inzaghi deed nooit mee met rondo’s omdat hij niet kon voetballen. Maar wat een spits was dat.
Weer die negativiteit van het AD
Clubs uit die landen krijgen ook mee wat er allemaal voor spelers wordt uitgegeven in Europa. Dus waarom zoden zij dan ook niet meer vragen voor een speler. Zo waren jaren geleden de Sneijder en van de vaart voor meer dan 20 miljoen verkocht. Nu worden er spelers voor het dubbele verkocht.
Over Sanchez wisten we ook niet veel. En zie nu.
Is weer makkelijk scoren met dit bericht

Volgens iedereen zijn ze allemaal gek bij Ajax,de ene miskleun na de ander.
Ze zitten allemaal bij elkaar om te praten hoe ze gezellig 8 miljoen over de
balk kunnen gaan smijten.
Kom op nou, ze weten heus wel wat ze doen hoor,wij kennen die gast niet en
wordt al afgebrand voor hij een bal heeft geraakt.
Het is verdorie nooit goed wat ze doen.
Laten we het nu eens rustig afwachten.

Als hij uit hetzelfde straatje komt als sanchez, dan is dus 1 van de 3 een klapper geweest. Eerst moet ajax geld uitgeven, geven ze geld uit, is het weer niet goed. En een doorsnee voetballer kan heel belangrijk zijn voor ajax, en daar gaat het nu toch om. Klaassen is ook een doorsnee voetballer en die was heel belangrijk voor ajax. Ik heb liever een doorsnee voetballer die wat ervaring heeft en een seizoen lang een 6 of 7 speelt, dan een jonge speler met misschien meer potentie die 8en afwisseld met 4en. Laat die jongen nou gewoon eerst eens een wedstrijd spelen voor je oordeelt.

Ook wel eens lekker om een doorsnee voetballer weer te halen. Er moeten ook waterdragers met de juiste mentaliteit in een team zitten. Nu nog een type Poulsen op 6 en we komen weer ergens.

Een doorsnee voetballer die doet wat hij moet doen en in dienst speelt van een team. Dat is precies wat Ajax nodig heeft. Geen ego´tje, geen spelbepaler, geen topper die in de picture staat. Juist iemand die gewoon doet wat hij moet doen. Iemand die altijd minimaal een 7 of 7,5 scoort. En voor dit bedrag...tsja. Bedragen in de voetballerij gaan toch nergens meer over.

24 mei 2018 om 09:28

@maestro

alsof onze top 3 al niet meer dan genoeg doorsnee voetballers heeft lopen. wat je juist nodig hebt is spelers met individuele klasse. je moet af van de types Viergever en Veltman en op zoek gaan naar spelers die wat toevoegen aan je elftal ipv spelers die een beetje meehobbelen en elke wedstrijd op hun tenen lopen om nog enigszins bij het niveau te kunnen aanhaken

Hij is misschien een doorsnee voetballer maar dan ben je in onze fantastisch competitie gauw een goede voetballer want elke speler uit het buitenland kan onze niveau aan

Een doorsnee voetballer met een winnaarsmentaliteit kan in de eredivisie zo maar een aanwinst blijken. Poulsen was ook niet bijzonder, maar ervaren en bracht wat nodig was bijv tegen van bommel

24 mei 2018 om 09:26

@jaapvan haafte

die Poulsen vond ik echt een zwaar overschatte voetballer. die kon aan de bal helemaal niks, hij was alleen redelijk in ballen onderscheppen. als je dat als topclub zelf niet meer kan opleiden vind ik dat best triest

24 mei 2018 om 10:30

Dat is te zwart wit, ervaring kun je niet opleiden, wel kopen. En mentaliteit kun je er deels in slijpen maar dat heb je van nature ook, of niet. En je hoeft echt niet te bijten of schwalbes te maken, maar soms mag een beetje meer 'over mijn lijk' mentaliteit best wel.

Prima toch kan lekker tot een jaar of 27 bij ons spelen met eventuele verlenging terwijl talenten blijven komen en gaan.

Ik kan me herinneren dat zo iets ook over Lozano werd gezegd. Dat er heel veel spelers beter waren in zijn leeftijdscategorie, dat hij op die leeftijd nog bij een club daar speelde betekende ook dat hij niet goed genoeg was, enzovoorts. Blijk uiteindelijk toch een aardige voetballer te zijn. Je moet altijd maar afwachten hoe het loopt, want er zijn ook genoeg 'nieuwe Messi's, nieuwe Ronaldo's' die het niet gehaald hebben. Het is van zo veel aspecten belangrijk dat je er nu nog helemaal niets over kunt zeggen.

De Argentijnse pers is ook niet uitzinnig over hem. Ajax betaalt teveel, ze zouden koers moeten wijzigen en zich moeten richten op dejeugd. Ik ben trouw supporter en vind dat we teveel miskopen voortbrengen. Wober, Kristensen, Bande, Urujuela zijn het allemaal net niet.

In Argentinië werden ook vraagtekens gezet bij Nicolas Tagliafico’s transfer naar Ajax, zou ook een redelijke doorsnee voetballer zijn. Toch maakte de back met zijn werklust en doortastendheid sneller indruk dan iedereen kon voorspellen, wat duidelijk maakt dat de maatstaven in die contreien gewoonweg verschillen met die van ons tegenwoordig. Ik kan me nog herinneren hoe Francesco Rodriguez bij PSV een totale mislukking werd indertijd, maar ik weet zeker dat hij voor Psv’s huidige verdediging een verrijking was geweest. Veelzeggend.

Natuurlijk kun je je afvragen of een kleine 9 miljoen de transfer van Magallan rechtvaardigt, maar los van het opbouwend vermogen en andere secundaire eisen die wij aan onze verdedigers menen te moeten stellen haal je met een latino als dit wel een fysieke vent met power en een over-mijn-lijk-mentaliteit binnen die in Europa het verschil kan maken. Dat je die jongen niet aflevert aan Barcelona of Real Madrid mag duidelijk zijn, maar pakweg Inter of Roma zal over een jaar of drie niet ondenkbaar klaar staan om een transfer te verzilveren. Ik vind deze investering dan ook verstandiger dan weer een spaarpot stukslaan voor twijfelaars als St. Juste, Luckassen of Dumfries, van wie je al met redelijke zekerheid weet dat clubs als Brighton, Hoffenheim of Stuttgart hun volgende lot wordt…

24 mei 2018 om 10:40

Back2reality, als hij zo goed was, ging hij niet naar Ajax maar naar de PL of PD. Wij , Nederlanders, zijn goed in het ophemelen van onszelf of anderen terwijl we onszelf niet eens kennen. Gebrek aan zelfkennis en zelfreflectie noemen ze dat.
Daarnaast hebben cultuurverschillen en acclimatiseringsproblemen invloed op de sportieve prestaties van voetballers. Power, latino, over-mijn-lijkkarakter zijn dan ook door jouw gebruikt, containerbegrippen.

als het daadwerkelijk een middelmatige speler is, dan slaat Marc behoorlijk de plank mis door Viergever weg te laten gaan. Misschien geen hoogvlieger die jongen, maar spreekt Nederlands en kan opbouwen. Vind het ook een rare afweging om deze jongen te halen. Eerst Frenkie de Jong op CV plek zetten om de opbouw te versnellen. En dan koop je nu een speler die totaal niet kan opbouwen. Geen consistent beleid denk zo.

Dit is gwn een goede verdediger die kan mee voetballen en een man kan uitschakelen er zijn natuurlijk betere maar die zijn ook duurder dit os een prima verdediger voor Ajax en nederlandse competitie en als die zijn draai vind heb ke zeker wat aan deze jongen hij is best wel sterk en aardig snel voor een verdediger niet de snelste maar best snel kan toch zijn mannetje stoppen door kracht en inzicht en beetje snelheid

Als ie vooral doorzettingsvermogen, hardheid en er flink in knalt dan is dat al heel wat. Zeker tegen de 'kleintjes' waar veel punten blijven liggen

Vind het gewoon een goeie aankoop voor Ajax. Hebben dan een goeie volle verdediging en we weten natuurlijk niet wie er nog weg gaat. Misschien besluit De Ligt wel te vertrekken en met deze transfer word dat meer dan goed opgevangen na het aantrekken van ook nog Schuurs. We gaan het zien. Hoop eigenlijk eerder op die Benedetti, vooral als Ziyech Amsterdam gaat verlaten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren