Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Nainggolan stopt als international na ontbreken in WK-selectie

Laatste update:

Radja Nainggolan stopt als international. Bondscoach Roberto Martinez heeft de middenvelder van AS Roma niet opgenomen in zijn voorlopige WK-selectie en dat blijkt de druppel te zijn bij de Belg. Op Instagram laat Nainggolan maandagmiddag weten dat hij niet meer voor de Rode Duivels gaat uitkomen.

"Met veel pijn in het hart maak ik een einde aan mijn internationale carrière. Ik heb er altijd alles aangedaan om er bij te zijn en België te vertegenwoordigen. Spijtig genoeg is ECHT zijn niet goed voor SOMMIGEN”, aldus Nainggolan, die aangeeft de nationale ploeg te zullen aanmoedigen tijdens het WK in Rusland: “Vanaf vandaag zal ik de eerste supporter zijn.”

Nainggolan was gedurende de periode van Martinez bij België altijd al een vraagteken, terwijl de mannetjesputter ook niet altijd op een lijn zat met voorganger Marc Wilmots. Zondagavond zou Nainggolan al zijn ingelicht over de keuze van de bondscoach, waarna de middenvelder zijn conclusies trok. De dertigjarige Nainggolan heeft in totaal dertig interlands gespeeld, met zes doelpunten tot gevolg.

Een begrijpelijke beslissing van Radja Nainggolan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kan ik goed begrijpen. Natuurlijk enorm pijnlijk voor Nainggolan en daarnaast enorm onrechtvaardig. Ik zou ook kappen totdat die clown Martinez weg is. Jezelf weer open stellen voor de nationale ploeg kan altijd nog.

21 mei 2018 om 14:15

En terecht, mensen die in china spelen of op de bank bij monaco zitten of in de belgische competitie spelen die worden voorgetrokken, SCHANDALIG

21 mei 2018 om 15:00

ik word sowieso moe van al die coaches die de illusie hebben dat ze belangrijker zijn dan hun spelers. de nationale bonden moeten gewoon ingrijpen bij dit soort wanbeslissingen van coaches anders is het einde zoek straks

21 mei 2018 om 15:17

Wat is dit nou weer ? De Coach is verantwoordelijk voor de resultaten. Wanneer de Coach Pietje niet goed genoeg vindt, roep hij hem niet op. Spijtig voor Nainggolan, maar Martinez heeft een andere basis elf in gedachte en het heeft niet zoveel zin om Radja op de bank te zetten. Dan krijg je alleen maar gemor onderling. Alle neuzen moeten dezelfde kant op staan op een eindtoernooi, anders ben je bij voorbaat kansloos.

Wat hebben die belgen toch een formidabel elftal.

Courtois
Meunier
Alderweireld
Kompany
Vertonghen
Witsel
Dembele
Carrasco
de Bruyne
Hazard
Mertens
21 mei 2018 om 15:26

Ja, laten we weer teruggaan naar een eeuw geleden, toen een keuzecommissie namens de bond bepaalde met welke spelers de coach moest werken 😂
En ik denk dat een coach zeker belangrijker is dan 1 individuele speler. Hij moet daar zelf zn keuzes in maken, hij gaat niet voor zn lol af als een gieter op het wk. Hij moet zelf kunnen inschatten wat het met de groep doet zo’n individu thuis te laten, of mss wel 2 of 3 van dat soort spelers.

21 mei 2018 om 15:27

@nl_modric totaal niet mee eens. als de coach van Argentinie Messi besluit thuis te laten omdat hij nou eenmaal verantwoordelijk is voor de resultaten of omdat hij niet past in zijn zogenaamde systeem, dan heeft dus iedereen dat maar gewoon te pikken?

Naingollan hoort bij de beste spelers van Belgie en hoort gewoon bij de selectie te zitten omdat je gewoon hoort te selecteren op basis van prestaties en sportieve gronden

21 mei 2018 om 15:29

@ijsmuts dat vind ik inderdaad en zo zou het bij clubs ook moeten gaan wat betreft het aankoopbeleid naar mijn mening. iemand die de lange termijn bewaakt kan beter het team of landsbelang beschermen dan een passant.

natuurlijk moet een coach ook inspraak hebben maar een van je sterspelers passeren is een wanbeslissing en op dat moment moet er ingegrepen worden in het kader van het landsbelang, niet in het kader van de persoonlijke belangen van een passant

Naingollan is veel belangrijker voor Belgie dan Martinez ooit zal worden want het is namelijk een sterspeler en het zijn dat soort spelers die je aan de prijzen helpen want die maken het verschil in het veld, niet een coach

21 mei 2018 om 15:43

Dit geeft meer gezeik en gemor in het hele land dan, zowat je beste zo niet DE beste middenvelder mee te nemen!

En het gaat niet om zijn kwaliteiten maar een persoonlijke vete tegen radj dus totaal onnozele trainer die al met 1 0 achter staat voor het al überhaupt begonnen Is!

21 mei 2018 om 16:14

Ouderwets natuurlijk. Zo’n commissie bestaat al snel uit gedateerde extrainers of juist uit mannen die best een oogje hebben op de functie van hoofdcoach. Tegenstrijdige belangen. Je moet 100 procent kunnen verwachten dat deze commissie zijn keuze maakt obv alle wedstrijden (moeten ze dus ook alles zien van iedereen). En dan nog; als ze bij VI aan tafel een idee of opstelling voor oranje mogen geven ziet het er bij derksen anders uit dan bij vdgijp en daar weer anders als bij kraay etcetc. Hoe denk je dat een pak m beet 5-koppige commissie tot een werkbaar verhaal komt? En als het niet werkt? Wie is er dan de schuldige?

21 mei 2018 om 18:12

Is naingolan echt zo goed? Zelfde zeker als strootman? Als de coach hem.niet vindt passen in de basis dan moet hij kijken of die kerel de rol van reserve accepteert. Als hij dat niet lan dan houd het op. Dat hij ook met de vorige coach gebotst is zegt ook wel wat. Bii de belgen is het grootste probleem het team. Belangrijker dan 11 individuen

21 mei 2018 om 18:35

Naingolan is echt een klasse beter als Strootman en hoort gewoon in de basis van Belgie te staan maar deze coach maakt zijn opstelling gebaseerd op het "ik mag je" gehalte ipv op sportieve gronden en daarom schiet de beste man zijn doel totaal voorbij als coach

21 mei 2018 om 15:40

Ik vind het een beetje kinderachtige reactie om gelijk te stoppen als international. En als de bondscoach er over 2 maanden uit vliegt je dan opeens beschikbaar stellen.? Wat heeft het dan voor nut om nu te stoppen? Dan moet je een echte vent zijn en je ook niet beschikbaar stellen als een eventuele andere coach wel. Beroep op je wilt doen. Een man een man een woord een woord

21 mei 2018 om 16:27

Nee, dit geval is anders. Ze hebben al jaren een moeizame relatie en nu mag hij thuis blijven omdat meneer Martinez het niet heeft op Nainggolan. Zo hoort het niet en zo werkt het niet. Het is dus meer dan terecht dat Nainggolan zich op non-actief stelt zolang Martinez er zit.

21 mei 2018 om 18:15

Op basis van wat ia dat terecht? Hij is 30 en heeft 30 interlands. Als het botst dan zal die coach hem ook niet kunnen raken. Je moet spelers hebben die er 100% voor gaan. Bij de belgen zijnhet iets te veel bv's

22 mei 2018 om 07:02

Ik vind het een beetje kinderachtig hoe de Ninja reageert. Je kan het er niet mee eens zijn , maar dan moet je niet als een klein kind gaan huilen en je meteen niet meer beschikbaar stellen.
Laat hij zich eens als een kerel gedragen, ziet er allemaal wel indrukwekkend uit , maar nu gedraagt hij zich als een verwend kind.
Mocht het zijn dat de coach het mist heeft , dan krijgt die heus wel de rekening gepresenteerd.

Groot gelijk! Wat een achterlijke bondscoach is dit wel niet. Kon hij evengoed De Bruyne en Hazard ook thuis gelaten hebben.

21 mei 2018 om 13:48

Naingolan en de Bruyne/Hazard op dezelfde hoogte? Jij durft!

21 mei 2018 om 13:53

Ik denk dat je de achterliggende betekenis niet echt snapt van mijn comment 😉. Ik bedoelde ermee met beslissende/bepalende spelers thuis laten, heb ik ergens gezegd dat ik ze van hetzelfde niveau vind? 😉

21 mei 2018 om 13:53

Omdat hij niet zoveel scoort en assists geeft wilt niet zeggen dat hij niet op dezelfde hoogte is. Hij is op cdm als box to box speler en aanjager een van de, zo nirt beste, op die plek.

21 mei 2018 om 13:54

Op de positie van Naingolan is hij ook de beste van België. Net als dat de Bruyne dit is op zijn eigen positie en Hazard uiteraard ook. Dus ja, dan had hij net zo goed Courtois enzo ook thuis kunnen laten. Als je de beste op de posities niet mee wil nemen..

21 mei 2018 om 13:56

Eerlijk gezegt is naingolan op dezelfde hoogte als hazard op de positie waar naingolan speelt kan hij van onschatbare waarde zijn. De Bruyne vind ik dat geval wel niet te vergelijken.

21 mei 2018 om 14:04

Radja zit gewoon op hun niveau hoor.

21 mei 2018 om 14:10

Ik ben het er ook wel mee eens dat Radja op hetzelfde niveau zit. Wat zou ik hem graag bij Chelsea, United of Liverpool zien, speelt de hele bpl aan gort. Dan ziet iedereen hem ook aan het werk, voor Roma is van deze kanten meestal weinig belangstelling

21 mei 2018 om 18:18

@troy; je maakt je volslagen belachelijk. Naingolan is allesbehalve een cdm. Hij speelt vaak s de meest vooruitgeschoven middenvelder

21 mei 2018 om 18:19

Op basis waarvan zit hij op hun niveau? Ik vond hem tijdens de cl niet spectaculair al blijft de keuze wel apart

21 mei 2018 om 14:14

Benteke, Januzaj en Chadli maar geen Nainggolan?? Wauw helemaal knetter die Martinez. Wie is beter dan Nainggolan in zijn positie? Sowieso top 3 zo niet de beste, hier gaan de Belgen spijt van krijgen

21 mei 2018 om 14:17

Ik kan dan ook niet geloven dat de bond nog niet aan het twijfelen geslaan is i.v.m. zijn contractverlenging of ze wel de juiste keuze gemaakt hebben.

21 mei 2018 om 14:21

Ik zie net dat die Martinez 4 keepers meeneemt dus hij had makkelijk 1 plaats daarvan aan Nainggolan kunnen geven. Dit is toch wel schokkend

21 mei 2018 om 15:39

Selectie van 28 nu, dus er vallen er nog 5 af 4 juni valt de beslissing.

21 mei 2018 om 18:22

Nee jouw gebrek aan kennis is schokkend. Elke ploeg neemt standaard 3 keepers mee. De mensen die je verder noemt spelen op totaal andere posities. Hij ziet in naingolan een basispeler of geen speler. Het is ook niet makkelijk. Belgie mist een goede dmc. Dat is naingolan ook niet

21 mei 2018 om 17:09

Zeer vreemde acties van vele bondscoaches. Wat een zuurpruimen zijn het zeg. Snap er helemaal niks meer van. Ik wil dan ook meteen zeggen dat het helemaal niks wordt met Belgie.

Doe dat nou niet joh.
Stel je voor dat Martinez na dit WK ontslagen wordt, dan heeft België je meer dan hard nodig.
Eeuwig zonde zulke beslissingen.

21 mei 2018 om 13:31

Als je opgeeft en dan toch weer doorgaat. Ben je dan nog steeds een opgever?

21 mei 2018 om 16:09

@Afnanticus1,

Wat insinueert je hier precies mee.
Ik zeg niet dat Nainggolan opgeeft, ik bedoel ermee dat hij misschien beter kan wachten tot na het WK en kijken wat er dan gebeurt.
Als Martinez wordt ontslagen en hij kan onder de nieuwe trainer wel een EK spelen dan zal hij daar vermoedelijk wel voor te porren zijn, gok ik.

21 mei 2018 om 13:42

Vergeet niet dat Nainggolan inmiddels ook alweer 30 jaar is. Dat zal in combinatie met zijn afwezigheid op eindrondes ook een rol hebben gespeeld bij zijn keuze.

21 mei 2018 om 18:38

@sirius alsof leeftijd een maatstaf hoort te zijn in een nationaal elftal. daar horen gewoon de beste spelers te spelen, ongeacht hun leeftijd, zolang ze maar fit zijn en dat is Naingolan. die Blanco van Mexico speelde op zijn 37e nog een WK en deed dat nog geweldig ook.

22 mei 2018 om 14:13

Maar ik heb het niet over de keuze van Martinez, maar de keuze van Nainggolan. Als hij 26 jaar was geweest, zou hij natuurlijk niet stoppen bij de nationale ploeg. Z'n leeftijd zal dus ook een rol hebben gespeeld in zijn keuze (die van Nainggolan).

21 mei 2018 om 13:46

Heeft afgelopen week net voor 2 jaar bijgetekend. Denk dat de bond Martinez onder geen beding ontslaat, dat is te duur nu.

21 mei 2018 om 14:37

En als Martinez goed presteert dan staat iedereen op de banken. De bond grijpt niet in op zulke details.

21 mei 2018 om 15:13

Precies, hij neemt hier een bewust risico.

21 mei 2018 om 16:20

Bij de Belgische bond niet hoor

Die ontslaan niet als dat betekend dat ze een ontslagpremie af moeten tikken. Wilmots moest het al enorm uithangen en spelers moesten zich openlijk in de media uitspreken voor de Belgische bond eindelijk in actie schoot. En dan was het nog heel voorzichtig met Wilmots onderhandelen om maar niet de volle pot te moeten betalen.

Nee hoor, zo gaat het op de meeste plekken maar bij ons niet. Zo lang Belgie de poule doorkomt blijft Martinez lekker zitten

Logische beslissing aangezien Martinez nog voor een paar jaar bondscoach zal zijn. Nainggolan is ook alweer 30, die heeft ook niet meer alle tijd om te wachten.

Wel opvallend dat er zoveel voetballers zo vroeg stoppen met voetballen voor hun land..

21 mei 2018 om 15:19

Alsof messi werd thuisgelaten voor een wk, dat jij dat durft te vergelijken zegt alles over jou. Als er mensen in china voorgetrokken worden en bankzitters zoals tielemans en felainie de voorkeur krijgen dan zou ik er ook mee stoppen. Naingolan is basisspeler bij as roma die de halve finale CL hebben gehaald.

21 mei 2018 om 18:40

@ozilkast dat vind ik echt onzin. dan moet Portugal Ronaldo ook maar thuis laten omdat hij al 33 jaar is?

Snap ik helemaal, ik had persoonlijk wel de noot toegevoegd 'zolang martinez nog trainer is'. Doodzonde dat deze fantastische speler er niet bij is.

21 mei 2018 om 13:59

Erg sneu voor hem, is gewoon veel beter dan een Fellaini of een Witsel die voor het geld koos.. Maar aan die toegevoegde noot heeft hij ook niet zoveel, dit was zijn laatste WK, volgend WK is hij 34, dan zou hij waarschijnlijk niet mee kunnen. Hij had misschien nog het aanstaande EK mee kunnen doen maarja waarschijnlijk is hij dan nog bondscoach.

21 mei 2018 om 15:04

Tja Martinez heeft deze week nog maar zijn contract verlengd. En Nainggolan is al 30. Tenzij er een ramp plaats vindt in Rusland (dan denk ik aan uitschakeling in groepsfase) zal Martinez bondscoach blijven tot Nainggolan 32-33 is.

Groot gelijk jongen. Ik verwacht dat België er in de kwartfinales uitvliegt, dan Martinez ontslagen en dan weer lekker voor je land gaan voetballen. Echt belachelijk dat deze jongen er niet bij zit. Martinez komt dan ook weer met zo'n flutreden, dat die jongen zogenaamd een 10 is. Zeg dan gewoon dat je hem niet mag, dan ben je een vent.

Tja ik snap zijn keuze erg goed. Op je piek van je carriere niet opgeroepen worden. Tja dan moet je er gewoon mee kappen als je door spelers als Witsel, Dendoncker etc wordt gepasseerd. Geweldenaar bij Roma helaas mocht het niet zo zijn voor onze Zuider Buren.

21 mei 2018 om 13:56

Niet te vergeten Ciman en Chadli, die Martinez spoort echt niet haha.

21 mei 2018 om 15:01

Chadli snap ik nog een beetje, door zijn polyvalentie. Maar sommige andere namen...

Begrijpelijk. Te triest voor woorden dat een persoonlijke vete tussen twee volwasse mannen een key speler weerhoudt van een wk.

En terecht. Onder een waardeloze bondscoach en beleid wil je niet meer spelen. Em dan zijn we nog dommer om zijn contract te verlengen. Bedankt Martinez

Man man man... Een voetballer als Nainggolan moet je altijd in je selectie willen hebben. Onbegrijpelijk en eeuwig zonde. #Martinezout

Zwaar terecht, ik zou het ook niet pikken. Met Dembele en KDB misschien wel na Spanje het beste middenveld. Maar ipv deze topspeler matige spelers oproepen als Dendoncker etc.

Ik snap wel dat die stopt als de trainer zo belachelijk is om hem niet op te roepen

Nainggolan is misschien wel iemand met een handleiding, maar ik snap hem echt wel.

Wilmots had het niet echt op Nainggolan en ook met Martinez is dit hetzelfde probleem, terwijl Nainggolan gewoon een fantastische middenvelder is die ook gewoon thuishoort in het Belgisch elftal.

Waarschijnlijk zal een lichting van geweldige voetballers bij Belgiã« nooit op hun volle potentie benut worden, aangezien de Belgische voetbalbond qua niveau lager is dan al het kwaliteit dat ze op het veld rond hebben lopen.

Ongelovelijk dat hij niet is opgenomen.

En na het WK een nieuwe coach waardoor hij weer beschikbaar is. Beetje zielige reactie. Teleurstelling is begrijpelijk maar het gaat wel om je land.

21 mei 2018 om 14:47

@Gabstra

Dat slaat echt nergens op, het gaat wel om je land? Dus? Het is geen oorlog, en we weten allemaal dat Nederland al na 3 dagen klaar was. Dit is voetbal en dit is een spel, en als jij al jaren op top niveau speelt en niet op waarde word geschat, jaa dan zou ik ook stoppen als International onder deze bondscoach. Het zou bij de bondscoach toch ook om land moeten gaan, dan wees niet zo’n rare en zet gewoon de beste spelers in je selectie. Wij gaan toch ook niet ineens Frenkie de jong meenemen inplaats van Strootman of Elia inplaats van Depay. Some things make sense... voor iedereen zou je denken

Tjah, ik vind dit wel een begrijpelijke keuze. Nainggolan zijn klasse hangt grotendeels samen met zijn "over mijn lijk"-mentaliteit die hij iedere seconde dat hij op een veld staat laat zien. Die mentaliteit wordt ook grotendeels gevoed door zijn soms koppige persoonlijkheid.
Misschien dat hij niet goed in de groep ligt, of dat alleen de bondscoaches een probleem met hem hebben, ik weet het niet. Maar om te vragen dat hij zijn gedrag aanpast in dat geval naar de wens van de coach zou betekenen dat je misschien wel zijn sterkste punt als voetballer op zich vraagt weg te nemen. Dan houdt het ook gewoon op. Bovendien kan hij bij Roma wel met iedereen prima over weg, dus het zal niet al te veel aan zichzelf liggen.
Misschien als voor het EK over twee jaar een betere bondscoach langskomt die niet met hem overhoop zal liggen, een beetje zoals de terugkeer van Van Bommel onder Van Marwijk bij het Nederlands Elftal destijds...

Een van de weinigen die bij het Belgische elftal niet altijd onderpresteerde. Op het vorige EK in Frankrijk speelde hij sterk, terwijl echt heel veel onderpresteerde op dat niveau. Jammer, want het is echt een hele goeie box-to-box middenvelder, misschien wel nu een van de beste ter wereld.

Triest figuur. Neemt de beslissing uit emotie terwijl Martinez maar een passant is. Komt onder een andere coach wel weer een kans.

21 mei 2018 om 13:49

Triest figuur? Hij wordt steevast gepasseerd door Martinez én zijn voorganger Wilmots. Onwerkelijk dat deze clowns hebben kunnen besluiten deze geweldenaar thuis te laten.

21 mei 2018 om 13:56

triest figuur ja. Bedank dan zolang Martinez bondscoach is. Je laat je interlandcarriere toch niet verpesten door een passant en zo'n beslissing uit emotie?
Waar is trouwens zijn zaakwaarnemer, Nainggoilan had tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden. Te dom om zelfstandig dergelijke beslissingen te nemen.

Maar misschien kan hij deze zomer lekker met een pruillipje en zelfmedelijden naast Dost zitten naar voetbal kijken op tv. Stelletje droeftoeters

21 mei 2018 om 14:16

Jeetje, teveel azijn gedronken vandaag? Wat een belachelijke reactie. Nainggolan is ook niet meer de jongste. Over twee jaar is hij 32. Hij heeft nu op zijn 30ste pas 30 interlands gespeeld. Echt bar weinig voor een speler van zijn kaliber.

21 mei 2018 om 14:27

oeh, iemand met een andere mening, dan zal die wel azijn gedronken hebben....

30 interlands is wel bizar laag voor zo'n bestempelde geweldenaar. Je zal bijna denken dat er meer speelt...

op je 32e en 34e kan je nog prima een eindtoernooi spelen, als je niet zelf de handdoek al in de ring hebt gegooid. Maar blijkbaar is Naingolan niet sportman genoeg om door te zetten maar geeft hij liever op.
Wat wint hij hier eigenlijk mee? Volgens mij alleen maar wat aandacht en zal hij wel steun vinden in de reacties op dit soort sites. Al met al blijft hij met legen handen en de komende eindtoernooien voor de tv zitten, waar hij zonder deze impulsactie nog een kans maakte

21 mei 2018 om 14:31

Niet meer de jongste en dan 30 zijn.. Pietverdriet is wat overdreven maar in de kern heeft hij gelijk. Stoppen doe je niet als international vind ik. Je weet nooit wat er gebeurt in de komende vier jaar. Ik snap dat hij enorm teleurgesteld en boos is, maar dit is niet handig.

21 mei 2018 om 14:55

@pietverdriet

Lol, je bent echt pissed, haha. En dan interpreteer je het ook op die manier, "omdat je je andere mening hebt". Je nuanceert het wel heel negatief, terwijl je aard van je bericht niet verkeerd is. Dat vind ik een beetje zuur aan je mening, maar prima. Ik vind echter dat je wat meer vanuit een andermans perspectief moet bekijken. De Belgische trainers, dus Wilmots en Martinez, hebben overduidelijk geen goede band gehad met Nainggolan, want anders doe je dat gewoon niet, want het is een van de beste box-to-box middenvelders ter wereld. Echter is het wel een speler die een uitgesproken mening heeft en een sigaretje rookt. Dus is het misschien wel een moeilijke jongen om mee te werken. En die karakter ga je niet eruit krijgen en de laatste twee Belgische trainers konden daarmee niet mee opschieten. En de volgende coach zal dat ook misschien als irritant ervaren. Daarnaast heeft Martinez al zijn contract verlengd en mits hij goed presteert op dit WK, dan blijft hij langer zitten en dan is dat een no-go voor Nainggolan. Januzaj, Dendoncker, Tielemans, Fellaini en Witsel hebben allemaal een veel minder goed seizoen gehad dan Nainggolan. Dan zou ik als Nainggolan echt de pest pleuris in hebben en ook gewoon mee stoppen. Kort gezegd, verplaats je even in andermans schoenen, want wat jij zegt is de ideale situatie, maar je moet die risico's ook open houden.

21 mei 2018 om 15:03

@Juicher

Niet meer de jongste op voetbalniveau he. Nu is hij 30 en mist hij deze eindtoernooi. En 30 zijn valt opzich wel in je voetbalcarriere. Over 2 jaar moet hij weer wachten en dan is hij al 32, wat voor een gemiddelde speler best oud is, waardoor je meer kans hebt op kwetsuren en dat je niet altijd het hele seizoen kunt spelen. Ik zeg niet dat stoppen een goede beslissing is, maar ik snap hem wel. Hij is een van de spelers die je als eerste op de wedstrijdformulier zet en hij is door de jaren heen gewoon keihard genegeerd. Wilmots stond al onder druk, dus moest hij Nainggolan voor het EK kiezen en laten spelen voordat hij weer praatjes kreeg van de media en fans. Maar daarvoor heeft hij hem amper geselecteerd. Het WK van 2014 en EK van 2012 is hij gewoon genegeerd, terwijl die toen al bij Cagliari echt goed speelde.

21 mei 2018 om 18:32

@fcgrun: ik kan me niet in zijn schoenen verplaatsen want ik rook geen sigaretjes. Dat is ronduit bizar voor een topsporter. Verder 30 maar nog maar 30 interlands gespeeld maar het zal vast altijd aan de coach liggen. Uitgesproken spelers heeft geen coach een probleem mee maar het moet niet de groepsdynamiek verstoren. Na9ngolan lijkt me daarin een heel lastoge jongen. Iemand die een selectie kan verdelen. De bruyne is ook kritisch op martinez Martinez ziet in hem geen basisspeler dan moet je je afvragen of je hem reserve wil maar vraag me af of een naingolan daar goed meee omgaat.

21 mei 2018 om 22:37

@Rolo1984

Gekke argument en best kinderachtig ook, met je "ik rook geen sigaartjes", dus daarom kan je niet in zijn schoenen verplaatsen. Als iemand een sigaret opsteekt, dan mag hij het toch lekker zelf weten? Als hij dan nog steeds de 90 minuten kan halen en top presteert, dan maakt me het echt niet uit. Zidane rookte bijvoorbeeld ook, Cruijff en Van Hanegem ook.

Ik weet niet wat er achter de schermen speelt, maar ik weet dat Nainggolan al vaker bonje heeft gehad. Met Wilmots en met Martinez.

Daarnaast is De Bruyne toch een andere speler, hij is meer een 10. Dus hij is een van de weinige spelers die onmisbaar is, want Belgie heeft geen andere echte "10" in het elftal zitten. Precies hetzelfde met Courtois. Die is ook niet met iedereen en alles mee eens, alleen is Courtois onmisbaar voor dit elftal. Met Nainggolan daarentegen zijn er met Fellaini, Dendoncker, Witsel, Dembele en Tielemans, 4 spelers die op zijn positie spelen. Dus Martinez kan dan een kul verhaal ophalen dat Nainggolan niet in zijn strategie past. Trots van beiden, dus ook van Nainggolan, staan in deze situatie heel erg in de weg.

Naingola is een goede kracht daar niet van maar laten we niet doen alsof het hier om een onmisbare schakel in het team gaat, goede speler maar niet onmisbaar.

21 mei 2018 om 14:00

Uhhh benteke, ciman, chadli, jordan lukaku, witsel, carasco, dedoncker..... geloof mij als je al deze allemaal leest is hij vrij onmisbaar!

21 mei 2018 om 14:05

Radja is de beste box to box middenvelder, er is geen betere dan hem in wat hij doet. Blinkt uit in alle aspecten, dat jij hem dan bestempelt als een doorsnee voetballer die je kan vervangen snap ik niet echt.

Die jongen brengt ook wat karakter in het team. Wil je een WK winnen, dan heb je zulke spelers hard nodig. Hiermee schiet Martinez zichzelf in de voet.

21 mei 2018 om 18:34

En daarom speelt ie bij de europoese topclub roma.......

21 mei 2018 om 18:45

@rolo1984 je hebt het wel over een club die met 4-1 Barca oprolde en met een beetje meer geluk tegen Liverpool nu in de Champions League finale had gestaan dus wat is je punt precies?

Kante bv speelt bij de nummer 6 van de Premier League maar is toch echt een van de beste controleurs ter wereld

22 mei 2018 om 14:35

Wat kortzichtig.

Aan de hand van jouw redenatie kunnen we menig spelers die niet spelen voor een Europese topclub niet bestempelen als de beste op hun positie. Want het is tenslotte een uitgemaakte zaak dat die spelers uitsluitend voor Europese topclubs spelen, of toch niet?

Die trainer begrijpt er helemaal niks van. Jan Wouters, Edgar Davids, Makelele, Mark van Bommel, Daniele de Rossi, Gattuso en deze Nainggolan zou ik niet alleen als eerste meenemen naar een eindtoernooi, maar ook meteen als eerste opstellen!

Roberto Martinez spoort niet!

21 mei 2018 om 18:35

Jij mag naingolan hebben. Da stel ik toch liever eerst de bruyne en hazard op

Belgie bestaat uit vele lieve schooljongens.
Een pitbull als Radja op het middeveld hadden ze zeker nodig. Die ezel die aan de scepter zwaait beslist echter anders...

21 mei 2018 om 18:43

@sergiorambo15 bijkbaar is Naingolan een persoonlijkheid en de bondscoach iemand zonder ruggegraat en die zijn bang voor dit soort spelers want met sportieve gronden heeft dit niets te maken. dat zegt dan meteen ook alles over je als coach en het feit dat je incapabel bent om die functie te bekleden

Je wilt toch met een zo´n sterk mogelijke selectie naar het WK gaan. Snap echt niet waarom ze hem dan niet meenemen. Rare beslissing. Ik vind trouwens 30 interlands op je 30e niet echt heel veel om eerlijk te zijn.

21 mei 2018 om 14:34

Nee, een coach wil met een zo sterk mogelijk team naar het WK gaan. Dat betekent niet per definitie de beste selectie. Iedereen schreeuwt nu dat het schandalig is, maar mocht België boven verwachting presteren dan is Martinez ineens weer de gevierde man. Lekker afwachten dus en kijken wat het oplevert.

21 mei 2018 om 15:10

Ja precies dat ik iets wat Van Gaal ook deed in 2014. Alleen in deze kwestie lijkt het meer op het geval Van Basten en Mark van Bommel toen die ook niet meegenomen werd omdat ze totaal niet met elkaar overweg konden. Dus ik geloof gewoon niet dat het te maken heeft met tactische redenen of wat dan ook maar gewoon omdat ze elkaar grote paardenlullen vinden.

21 mei 2018 om 15:14

Dat druipt er wel van af ja dat ze elkaar enorme paardenlullen vinden haha.

21 mei 2018 om 15:24

ik zie daar echt totaal de logica niet van in. alsof je team beter gaat spelen als je een paar sterspelers vervangt voor een paar simpele voetballers op die positie. ik denk eerder dat het tegendeel het geval is

21 mei 2018 om 19:23

Normaal gesproken wel natuurlijk Japie. Maar een coach kiest toch liever voor iemand die wel luistert naar tactische instructies. Om maar een voorbeeld te noemen. We moeten nou ook niet net doen alsof België nu kansloos is omdat nainggolang niet mee doet.

İn mijn ogen de beste speler van Belgie, wat een monster is deze speler, en wat een clown is Martinez!

21 mei 2018 om 18:36

Idd veel beter dan de 2e beste soeler van de BPL

Ik begrijp het wel ik hoop wel dat die clown van een Martinez na het wk vertrokken is en radja dan toch weer beschikbaar is zodat hij weer gewoon speelt in de nationale ploeg.

Matinez is lekker bezig. Hij had een middenveld kunnen hebben met Dembele, De Bruyne en Nainggolan maar kiest er voor om zijn meest complete middenvelder thuis te laten. Vraag me af hoeveel gezeik hij hiermee gaat krijgen mocht hij niet presteren.

Beste voor hem, met Martinez wordt het nooit meer goed.

Maar mensen, laat ons niet doen alsof er een soort Yaya Toure wordt gemist tijdens het WK he. Hij is een goeie speler maar past gewoon niet in het systeem van de coach. Ik kan dat begrijpen ergens. Je gaat naar Rusland en wil geen domme randzaken halen in de pers. Met Nainggolan is die kans gewoon heel erg groot. Voor je het weet krijg je in de nacht telefoon van je assistent-coach met de boodschap dat Radja ergens in een bordeel zit of op het balkon met een fles Hennessy en sigaretten ligt te chillen . Met social media is dat in een mum van tijd ontdekt.

Sympathieke kerel, maar ook met een kantje aan.

21 mei 2018 om 14:46

Geloof je echt dat hij niet in het systeem past? Of is dat eerder een smoes van Martinez? En wie is een betere box to box middenvelder dan Radja? We kunnen hem toch niet louter als een goede speler bestempelen terwijl hij de beste is op zijn positie?

21 mei 2018 om 17:47

Eerder een smoes, ja. Martinez is niet rechtuit, te braaf en is te veel 'robot' naar mijn mening. Met dat ik het begrijp bedoel ik dat ik ook wel besef dat het een risico is om hem mee te nemen. Maarja, er wordt zo dramatisch over gedaan vanaf het begin al.

21 mei 2018 om 14:53

dan verzin je een systeem waar hij wel in past. je moet je systeem namelijk aanpassen aan je selectie dus een systeem bedenken waarin al je beste spelers kunnen renderen. niet je eigen favoriete systeem willen doordrijven waardoor je beste voetballers buiten de boot vallen, dan schiet je als coach je doel voorbij. je systeem hoort ten alle tijden gebaseerd te zijn op je spelersmateriaal

21 mei 2018 om 17:49

Ben ik met je eens, maar ik ben de coach niet helaas

21 mei 2018 om 15:07

Op het EK zorgde hij anders nie voor problemen. Meer zelfs, hij was 1 van de enkelingen die een goed niveau haalden.

21 mei 2018 om 17:48

Tuurlijk, maar dit jaar kwam hij negatief in de pers en dat neem je als coach mee denk ik. Op het EK speelde hij onder Wilmots dus daar heeft Martinez niet veel mee te maken. Wilmots had hem wel meegenomen, maar die moest ook plaats maken op een bepaald moment. Als Martinez faalt zal ie ook vertrekken. Het valt niet mee om coach van de Rode Duivels te zijn

21 mei 2018 om 22:48

Wilmots nam hem in 2014 ook niet mee. Zag zijn fout uiteindelijk in. Maar Martinez lijkt nog koppiger. Jammer.

Negatief in de pers trouwens? Nou nou, hij dronk wat alcohol en rookte een sigaret.

22 mei 2018 om 00:09

Bon Jovi, voor alle duidelijkheid: Ik vind het ook jammer dat hij er niet bij is, he.

Hij rookte wat en dronk wat, inderdaad. Maar dat filmen was gewoon niet slim, dat is een minpunt aan Radja en dat mag ook gezegd worden.

Maar goed, we zullen zien of Martinez zijn gelijk zal halen. Ik betwijfel het.

België krijgt nu al een mentale tik en we zijn nog niet eens in Rusland.Berg je ambities alvast maar op.

raar dat de Belgische bond niet ingrijpt. een speler als Naingollan hoort gewoon bij de selectie te zitten met zijn kwaliteiten

hij heeft helemaal gelijk hoe kan je hem nou niet meenemen

Wel grappig. Nainggolan wordt door iedereen gelijk gegeven, maar Dost wordt als landverrader gezien. Nou zit er een verschil tussen te weinig speeltijd krijgen en niet opgeroepen worden, maar het contrast is wel erg raar.

Het beste team is niet altijd de beste 11. Als Naingolan niet lekker in de groep ligt.. who knows? Seedorf is ook onze beste middenvelder allertijden behalve in het NL elftal.

21 mei 2018 om 14:50

niet mee eens. een goede coach maakt van die beste 11 spelers ook het beste team. natuurlijk zullen er altijd een paar buiten de basis vallen omdat je een spits niet rechtsback kan gaan zetten maar Naingollan had op zijn minst bij de selectie moeten zitten. als bondscoach hoor je namelijk gewoon je beste spelers te selecteren

21 mei 2018 om 15:12

Nee hoor als bondscoach is je taak om het TEAM zo ver mogelijk te laten komen. Als spelers beter functioneren zonder Nainggolan dan heeft ie pech. Hoe goed die ook is.

21 mei 2018 om 15:19

@keizer! en is het ooit bewezen dat Belgie minder goed presteert met Naingollan in de selectie? zover ik weet niet dus ik zie geen enkele aanleiding hem te passeren

ik vind het altijd de grootste onzin om een sterspeler te vervangen voor een of andere simpele eenheidsworst omdat het team dan zogenaamd beter gaat draaien. ik geloof er echt helemaal niks van dat een mindere voetballer een team beter laat draaien dan als je een goede voetballer die ook op die positie speelt, op die plek neerzet

21 mei 2018 om 15:33

Je bent veel te zwart wit.. spelen meer dingen mee dan alleen voetbalkwaliteiten. En Nainggolan is geen god ofzo er zijn misschien andere spelers die de positie van Nainggolan anders invullen. En daardoor het team beter laat spelen. Nogmaals de beste spelers vormen niet altijd het beste team je hebt hier te maken met mensen geen robots

21 mei 2018 om 15:35

@keizer! natuurlijk, net als een Dendoncker die 2 klassen minder is als Naingollan en die gaat dan zogenaamd het team beter laten spelen? ik zie daar echt totaal de logica niet van in.

what's next? Brazilie laat Neymar thuis en neemt Fred mee omdat die het team zogenaamd beter laat renderen?

alles draait om voetbalkwaliteiten anders zouden niet elke keer de grote voetbalnaties als Brazilie, Duitsland, Argentinie, Frankrijk, Spanje etc er met de WK titels vandoor gaan en zouden landen als Peru, Ijsland of Costa Rica ook wel een paar WK titels hebben gepakt en dan zouden clubs als Real, Bayern, Barca etc niet bijna elk jaar in de halve finale van de Champions League terecht komen

21 mei 2018 om 18:40

@keizer: hoe kan jij iemand van zwart wit denken betichten als je zelf zegt " dat de coach van de beste 11 spelers maar het beste team moet maken"? Dat is totaal.niet zwart wit denken. Misschien moet je eens met een coahc praten

Wat vinden de Belgische supporters? Die zitten hier ook aardig veel op voetbalzone toch?

21 mei 2018 om 15:16

Ik kan je wel zeggen dat 95% van ons Belgen Martinez wel rauw lusten. Buiten het feit dat het belachelijk is dat hij Radja thuis laat neemt hij een Dendoncker wel mee. Nochtans was Dendoncker één van de slechtste spelers op de Belgische velden dit jaar.

21 mei 2018 om 16:52

Vind het ook een schande dat carrasco en Witsel meegaan. Die spelen tegen mensen die niet eens kunnen zien..

21 mei 2018 om 19:44

Ik had ook liever gehad dat ze in een betere competitie speelde. Eerlijkheid biedt mij wel te zeggen dat Witsel onmisbaar is geworden bij de Rode Duivels. ( helaas want het is zeker niet mijn favoriete speler) Hij brengt rust en balans in het elftal in een verder vrij offensief gericht elftal.

YFC is weer een ander verhaal.. Door het systeem kan je bijna niet anders dan hem meenemen want we hebben niet veel flankspelers die de gehele flank aankunnen zoals Meunier dat aan de rechterkant doet.

24 mei 2018 om 00:35

Dat doet Naingollan veel meer±d

Ik snap die coach wel anders had hij geen 4e keeper mee kunnen nemen

Beetje vergelijkbaar met Van Nistelrooij en Seedorf. Toen hadden wij ook een bondscoach die er niets van begreep en zijn eigen ego belangrijker vond. Maar goed, ik ben toch niet voor België.

Schande.. Hij kan blijkbaar niet vertrouwen op Radja..

onvoorstelbaar dit. Naigolan is een persoon met karakter. Misschien niet iemand die overal ja op zegt, maar ik vind hem persoonlijk altijd erg oprecht over komen. Misschien iemand die teveel zichzelf is. Van hem wordt gezegd dat hij niet maximaal geeft voor het voetbal. Wat drank en sigaretten incidenten. Nou misschien is dit door de bond besloten en willen ze radja niet met zijn fratsen in het team hebben. Alleen denk ik het gaat om het voetbal en niet om randzaken. Laat die man een peuk roken of drankje drinken. De beste man gaat altijd 90 minuten box-to-box. Een van de meeste complete en ondergewaardeerde middenvelders in Europa. Bedankt Martinez, bedankt belgische bond voor een coupe op radja naigolan.

21 mei 2018 om 16:50

Het feit dat hij zichzelf is en wat rare fratsen heeft met sigaretten en alcohol maakt hem ook zo goed. Vaak zijn dit soort type spelers die voorop in de strijd gaan

Best zielig van een bondscoach dat ie een persoonlijke vete zijn keuzes laat beinvloeden. Zo iemand moet je als Belgische bond toch ook niet aan het roer hebben willen staan. Laat Martinez zijn kinderachtige probleempjes in de zandbak uitvechten en benadeel de nationale ploeg die je vertegenwoordigt niet zo.

De kwalificatie was de makkelijkste groep die ze de laatste decennia hebben gehad, dat geeft een vertekend beeld van het talent van de bondscoach. Maar hij is zoo jong en om deze man de zwaar getalenteerde spelers die Belgie heeft te laten leiden, is zooo dom.

Het WK is nu al over voor ze omdat de beste man deze groep vedettes al niet kon motiveren en nu al helemaal in tweeën splijt. Misschien helpt hij Spanje een handje...?

Alsof die Belgen kanshebber zijn voor de wereldtitel. Die komen denk ik hooguit 8e/kwartfinale en dan is het toedeledokie.

21 mei 2018 om 16:00

Met Martinez en Wilmots als bondscoaches niet inderdaad. Belgie heeft wel degelijk een uitzonderlijk getalenteerde generatie, de sterkste in de geschiedenis van het land. Ik ben geen Belg dus maakt het mij persoonlijk verder weinig uit of en hoe ze presteren op eindtoernooien, maar het is wel eeuwig zonde dat deze ijzersterke ploeg zo wordt "misbruikt". Dit is de generatie die hen prijzen had moeten bezorgen. Lukt dat niet, en daar ziet het simpelweg naar uit, dan zullen ze bekend staan als de gouden generatie die heeft gefaald.

We zeiken in Nederland terecht regelmatig op de KNVB, maar de Belgische Bond is net zo dom. Kansloos dit.

De poll zou moeten zijn aan wie heb je meer bij belgie ? Nainggolan of martinez belgie heb echt een keer een goede coach nodig deze pannenkoek gaat het nog erger verpesten dan wilmots triest als je zulke spelers tot je beschikking heb.

Je mag nog wel een paar jaar in t NL elftal spelen en dan op het EK 2020 De winnende scoren in de finale tegen.belgie 🤗


Dromen mag altijd

die mensen van KBVB kunnen er niets van.
veel te weining kennis van zaken.
Is laatste jaren altijd zo geweest.
Heren van KBVB schaam jullie en heel diep dat deze generatie niets gaat winnen en zelfs geen ereplaats zal halen.
Dit is enkel en alleen enkel door jullie onbekwaamheid.
Wie Martinez haalt weet op voorhand dat dit moeilijk gaat worden...kijk naar zijn palmares.

Er zit een dunne lijn tussen echt zijn en een dwarsligger zijn. Heb geen flauw idee waar Naingolan zit in dat spectrum, maar als 2 coaches je negeren, moet je denk ik ook in de spiegel kijken. Luisteren naar je coach en zeggen wat je denkt, kan je gewoon combineren. Tegenwoordig is deugdzaamheid en gehoorzaamheid een soort scheldwoord, raar.

21 mei 2018 om 18:48

2 coaches zonder persoonlijkheid die blijkbaar bang zijn voor een persoonlijkheid als Naingolan. dat zegt naar mijn mening meer over de mentaliteit van deze coaches dan over de mentaliteit van Naingolan

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren