Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax krijgt uitnodiging voor eerste editie ‘Super WK voor clubteams’’

Laatste update:

Ajax gaat volgens het Spaanse Mundo Deportivo een uitnodiging ontvangen voor het ‘Super WK voor clubteams’, dat in 2021 voor het eerst gespeeld moet worden. De FIFA maakte onlangs al bekend dat men het WK voor clubteams op de schop wilde gooien. Het deelnemersveld moet binnen enkele jaren uitgebreid worden naar 24 clubs.

Daarvan komen twaalf deelnemers uit Europa en tijdens de eerste editie moeten dit in ieder geval de ‘autenthieke clubs’ worden: Barcelona, Real Madrid, Bayern München, AC Milan, Liverpool, Ajax, Internazionale, Manchester United, Juventus en Paris Saint-Germain. De overige twee Europese clubs worden gekozen uit Manchester City, Chelsea, Atlético Madrid, FC Porto, Benfica en Borussia Dortmund.

Verder zullen er twee clubs uit Noord-Amerika, twee clubs uit Afrika en twee clubs uit Azië van de partij zijn. Zuid-Amerika is met vier of vijf clubs aanwezig op het nieuwe WK voor clubteams en het definitieve aantal hangt er vanaf of een club uit Oceanië een ticket zal krijgen. Het kleinste continent krijgt slechts één of geen plaats op het toernooi. Voor de tweede editie zal de selectie van de Europese deelnemers weer veranderen.

Dan zullen de laatste vier winnaars van de Champions League, de laatste vier finalisten van het miljardenbal en de vier clubs met de beste coëfficiënt Europa vertegenwoordigen op het WK voor clubteams. Uiteindelijk moet het toernooi eens in de vier jaar gehouden worden en zal het voortaan halverwege juni afgewerkt worden. Het nieuwe WK voor clubteams levert voor zowel de FIFA als de clubs de nodige financiële voordelen op. Het is nog onduidelijk waar het toernooi gespeeld zal worden, maar China wordt momenteel genoemd als mogelijke speellocatie.

Vind jij dit een goed idee van de FIFA?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een eer om uitgenodigd te worden voor dit toernooi! Ik kan niet wachten om te kijken naar al deze prachtige affiches! Al denk ik dat we vrij weinig kans maken tegen de meeste teams.

Laatste 4 winnaars champions league ? Dan komt real madrid wel heel vaak, sodeju zeg !

15 mei 2018 om 12:17

Finale: Real madrid vs Real madrid

Klonk geloofwaardig, totdat PSG bij de authentieke clubs werd ingedeeld. Daar kan ik toch wel wat authentiekere clubs voor bedenken die wel een historie in de Europese top hebben. Zou leuk voor het imago van Ajax zijn als ze mee mogen doen, al zijn ze natuurlijk sowieso kansloos tegen de overige Europese clubs.

15 mei 2018 om 12:21

Is idd vrij weinig 'authentiek' aan Psg, ze hadden beter de 12 Europese ploegen kunnen kiezen met de meeste Europese prijzen (europa Cup I & II, CL, EL) dat zou een stuk logischer zijn. Dit klinkt toch weer een beetje als PSG heeft een zak geld betaald om er bij te mogen zijn.

15 mei 2018 om 12:29

Zoiets had ik inderdaad ook.
Authentieke club en dan PSG noemen.... Je zou daar toch eerder Benfica noemen of grote club uit de balkan/oostblok, zodat je tevens een breed publiek binnen Europa aanspreekt ipv alleen maar Noord/zuid Europese clubs pakt.

Ik zou zn toernooi best tof vinden, zodat je ook meer zicht hebt op de clubs in Zuid-Amerika bijv....
Ik kijk graag naar WK Clubteams, dus dit zou ik ook wel kijken.

15 mei 2018 om 16:15

Inderdaad. Benfica of Porto. PSG en City hebben er niets te zoeken op basis van prestaties. Feyenoord en PSV dan zeker nog meer.

16 mei 2018 om 09:22

Die namen worden alleen genoemd ivm het grote geld wat er zit en daardoor hebben ze een bepaalde statuur gekocht. Zo blijkt maar weer.

Ik zou echt een oostblok/balkan club erbij pakken zodat het niet alleen een Noord/zuid europees feestje is.... Denk aan Rode Ster of Dinamo Kev (was toch ook een grote naam vroeger?), maar wel in ogenschouw nemen dat ze in de hoogste landelijke divisie spelen.

15 mei 2018 om 12:54

Ja, maar als je dan een Franse club zou moeten nemen (en dat zullen ze willen) blijft er verder ook weinig over.

Ik bedoel clubs met goede Europese prestaties uit Frankrijk zijn Stade Reims (te klein inmiddels), St Etienne (ook geen Europese subtopper meer), Paris SG (zo hebben ze ook eerder al EC finales gespeeld) en Olympique Marseille ('besmet' CL winnaar)...

Kortom, uit Frankrijk blijft er ook weinig over verder

15 mei 2018 om 13:14

Inmiddels te klein doet er blijkbaar voor de organisatoren niet toe. Ajax is toch ook geen Europese topper meer. Vergeleken met de andere clubs die genoemd worden hebben ze qua kwaliteit toch een enorme achterstand.

15 mei 2018 om 14:41

Ajax zal nooit gezien worden door de Fifa als klein. Ze zien wat voor spelers er bij Ajax vandaan komen.

15 mei 2018 om 18:00

Het gaat om clubs die het voetbal gemaakt hebben zoals het nu is. Ajax hoort daar zeker bij.

15 mei 2018 om 15:49

Inderdaad... wissel PSG voor Porto en je hebt al een authentiekere club.
Of sterker nog, als we toch ook naar verleden kijken Nottingham Forest of Liverpool.

15 mei 2018 om 17:36

Als je gewoon het artikel leest zie je dat Liverpool al in de lijst met genoemde clubs staat.

16 mei 2018 om 09:03

Ik heb het artikel gelezen maar over Liverpool heen gelezen, excuus.

De autentieke clubs met P$G?

Ben zelf geen voorstander van dit uitgebreide wk. De speelschema's zijn al veel te vol op dit moment. De Fifa doet dit om weer meer geld te verdienen.....

Zou wel een mooi extra zakcentje zijn voor Ajax.

Ik snap de meerwaarde van dit toernooi niet zo, ook al zijn het zeer mooie affiches. Het is toch gewoon een soort CL, maar dan met een enkele club van buiten Europa? Daarnaast vraag ik me af of topclubs hun beste selecties gaan sturen na een lang en zwaar seizoen.

15 mei 2018 om 12:07

Eigenlijk moet je in de champions league alle clubs in één pot gooien. Soort competitie maar dan krijg je wel veel meer wedstrijden. Misschien na de groepsfase of iets. Nu kan je nog wat geluk hebben qua loting wat gunstiger is.

15 mei 2018 om 13:28

Er zullen aardig wat knaken te verdienen zijn dus gaan die topclubs echt geen B selecties sturen. Iets zegt mij dat dit gewoon de opmaat is voor een Internationale competitie over een jaar of 10. Op Engeland na zijn die nationale competities zo voorspelbaar geworden dat voor een Bayern, Juventus, Psg, Real en Barca de lol er vanzelf een keer af gaat om het grootste gedeelte van de wedstrijden met 2 vingers in de neus te winnen.

15 mei 2018 om 15:37

Denk dat ajax hem wel snapt als ze de bankrekening gevuld krijgen.

Leuk initiatief, maar waarom staat PSG er tussen? Kies dan uit het rijtje

Benfica, Porto, Olym. Marseille, Sevilla, Spurs.

15 mei 2018 om 12:17

Galatasaray zou ook nog kunnen.

15 mei 2018 om 12:38

Gala? Dan komen Feyenoord en PSV nog eerst.

Tim gewoon de clubs met de meeste Europese prijzen en of wel sowieso een cl ec1 prijs in de kast. Rode Ster, Marseille, Fey PSV HSV Vila Forest. Anderlecht is wel een mooie traditie club, maar kwa prijzen niet zo groot internationaal als deze clubs.

15 mei 2018 om 13:04

Op grond waarvan? Nog nooit een echte Europese prijs gewonnen...

15 mei 2018 om 13:06

Wel een Uefa Cup, meende in 99. Maar dat was het dan ook.

15 mei 2018 om 13:17

Europese prijzen in het verleden doen er niet toe vind ik. Het is toch veel logischer om te kijken naar clubs die in het heden Europees goed presteren. Anders is het toch ook helemaal geen leuk toernooi met waarschijnlijk hele grote uitslagen en saaie wedstrijden.

15 mei 2018 om 13:23

@ Maro Ben het wel met je eens, maar andere kant krijgen kleinere clubs landen nu wel een kans. Hopelijk met Benfica erbij en geen Chelsea City. Anders hoef je het toernooi niet te spelen, kan je het gewoon op CL houden. Al die grote clubs worden al zo ontzetten bevoorrecht met al die plaatsen in de CL.

15 mei 2018 om 18:03

Psv??? Feyenoord kan ik me voorstellen maar wat heeft PSV voor invloed gehad op het Europese voetbal?

15 mei 2018 om 12:21

Benfica op basis van de gewonnen CL of Eurpacup1 of anders een Celtic.

15 mei 2018 om 12:25

Anderlecht zou ook niet in het rijtje misstaan

15 mei 2018 om 14:18

Celtic past hier ook prima bij denk ik

15 mei 2018 om 14:55

ze moeten gewoon kijken naar CL overwinningen en aantal halve en finale plaatsen. Vervolgens El/uefa cup overwinningen en finale plaatsen. Zoiets.

Het zou wel grappig zijn als Notthingham of Rode Ster uitgenodigd wordt.

15 mei 2018 om 16:17

Spurs stelt wat dit aangaat ook weinig voor. Benfica, Porto, Sevilla inmiddels is legitiem.

15 mei 2018 om 17:04

Spurs 2 x Uefa cup EC II gewonnen, maar eens dat dit minder zwaar weegt natuurlijk.

Leuk initiatief. Alleen ben je als ajax zijnde natuurlijk compleet kansloos tegen de meeste clubs

15 mei 2018 om 15:17

En dat boeit omdat?
Ze mogen tenminste meedoen.
Het wordt wel een mooi toernooi alleen denk ik dat het jaar hierna een stuk minder interessant wordt.

Tja, qua historie nog steeds een van de grootste clubs ter wereld. Helaas is het niveauverschil veel te groot geworden met de andere clubs uit dat rijtje. Ondanks dat, een eer om mee te mogen doen.

Lijkt me best een interessant toernooi om eens in de 4 jaar te organiseren, geeft wat mij betreft toch iets meer prestige dan het huidige WK voor clubteams aangezien heft niveau verschil tussen Europa en 'de rest' zo groot is.

Lol.. PSG een authentieke club noemen... Die club zat nog in de poepluiers toen de rest van dat rijtje al een flink gevulde prijzenkast hadden.

Een grote eer natuurlijk als dit werkelijk waar is. Maar laten we eerlijk zijn, wat heeft Ajax tussen deze ploegen te zoeken? Buiten dat natuurlijk super tof om hier aan mee te mogen doen.

''barcelona, Real Madrid, Bayern München, AC Milan, Liverpool, Internazionale, Manchester United, Juventus en Paris Saint-Germain. De overige twee Europese clubs worden gekozen uit Manchester City, Chelsea, Atlético Madrid, FC Porto, Benfica en Borussia Dortmund.''

Dit zijn op een enkele na feitelijk CL waardige clubs die elk jaar standaard door stromen naar de laatste 16 van het grootste en beste voetbal toernooi ter wereld.

15 mei 2018 om 12:40

Laat het eerste toernooi maar een mooie pilot worden met de grootste clubs ter Wereld (aan prijzen) dan heeft Ajax gewoon een heel mooi plekje.

15 mei 2018 om 12:46

Tuurlijk, en qua prijzen hoort Ajax daar ook gewoon tussen te staan. Ik bedoel het dan ook meer voetballend, het niveau verschil is echt groot geworden de afgelopen jaren. Ik vraag me alleen af waarom PSG er tussen staat?

15 mei 2018 om 13:25

Voor Ajax kan het heel gunstig uitpakken, flinke smak geld. Waarom altijd die grote clubs bevoorrechten.

Raar en ongeloofwaardig criterium. Is Celtic geen authentieke club? Of Anderlecht? Of Arsenal? Of Hsv? Of zelfs Psv? Dus het criterium kan dan niet zoiets subjectiefs zijn. Kies dan voor merites en dus actuele prestaties. Anders wordt het niets meer dan een exhibition event dat er alleen is om nog meer geld genereren en dat kan de Fifa toch niet willen? Oh, wacht....

15 mei 2018 om 12:35

Serieus Anderlecht Arsenal noemen met geen enkele cup met de grote oren in de kast? HSV Aston Vila Forest PSV Feyenoord Marseille Rode Ster, die hebben tenminste allemaal 1 of meerdere keren die beker gewonnen. PSG eruit kieperen die heeft helemaal niks in dit rijtje te zoeken. En dan sowieso Porto en Benfica toevoegen.

15 mei 2018 om 13:01

Wat raar? Al die clubs die al "gekozen" zijn hebben meer Europa Cups in de kast dan de clubs die je nu noemt.

15 mei 2018 om 13:41

Het ging mij om de term 'authentiek'. Je wordt niet authentiek door een beker te winnen. Of niet on-authentiek door er niet één te winnen. En als we alleen op historie afgaan, dan is het toch geen competitief toernooi, maar een nep-romantisch-nostalgisch vehikel om geld mee te verdienen? Nee, dank u.

15 mei 2018 om 18:26

Eens, maar de eerste editie willen ze met "grote" historische clubs houden en dat zijn teams als Bayern, AC, Inter, Real en United ook gewoon.

Waar zijn Aston Vila Nothinham HSV Rode Ster,(om er even wat op te noemen) die hebben toch ook een mooie prijzen kast, beter gevuld dan een City. Daarnaast zal ik Benfica en Porto al boven PSG kiezen.

Eerste jaar leuk daarna alleen leuk voor de grote clubs om nog meer geld te pakken ten opzichten van de kleinere landen.

Vind het natuurlijk jammer dat Ajax er voor gekozen is, maar wel begrijpelijk. Zou zeer goed voor het Nederlands voetbal zijn als Ajax weet te verassen.
Zou leuk zijn als ploegen op een vergelijkbare manier als in Europa gekozen worden, door hoe de ploegen presteren in de eigen competitie.
Al met al lijken het mooie affiches en hoop ik oprecht dat Ajax hoge ogen gaat gooien

15 mei 2018 om 13:11

Waarom jammer? Vind het wel mooi, dat Ajax in dat rijtje staat. Nu zijn er tenminste meerdere landen vertegenwoordigd en 2 uit Spanje, 3 uit Italië en 2 uit Engeland, zou mooi gecompleteerd worden met het liefst Benfica. PSG die nog geen cup heeft gewonnen vervangen door Porto en ipv City, Chelsea Fey Psv, of Dortmund, Dan heb je uit alle landen met de meeste prijzen goeie vertegenwoordiging.

15 mei 2018 om 13:23

Jammer slaat natuurlijk op dat het niet PSV, volgens mij laat ik in de rest van mijn reactie duidelijk zien dat ik blij ben dat er een Nederlandse ploeg meedoet en dat ik Ajax alle succes wens. Helaas alleen jammer dat het niet PSV is

15 mei 2018 om 13:26

Ja oke, geef ook aan, dat een PSV Fey zeker op basis van het verleden een plek boven PSG verdiend, even als Benfica Porto oa.

PSG een authentieke club? Heb ik dan iets gemist vanuit het verleden? Denk dat Ajax er weinig te zoeken heeft nu, maar eerlijk is eerlijk vanuit de historie horen ze er wel bij. Hedendaags natuurlijk niet meer. En dan kunnen we wel weer beginnen over die finale van vorig jaar. Maar dat was natuurlijk meer geluk dan wijsheid.

Als je het eerste wk met authentieke clubs wil doen waarom niet met wat meer landen en de grootste club van het land. Zo zou je er een Celtics, dynamo kiev, fc Kopenhagen, CSKA Moskou ofAnderlecht i.p.v landen met meerdere deelnemers. Als dit zo doorgaat heb je over een paar jaar hetzelfde als in de vl paar landen met meerdere clubs en landen die er niet bij zijn

Schitterende clubs al zullen we er totaal niet aan te pas komen hoe graag ik ook zou willen.

15 mei 2018 om 16:21

Wanneer je hier aan meedoet word je zelf ook interessanter hè zowel in sportief als financieel oogpunt.

Dus in plaats van dat de gat met grotere clubs kleiner te maken kiest uefa ervoor om een cup te organiseren en rijke en succesvolle teams nog rijker te maken. Zo zie ik het gat tussen suptop en top nog groter worden. Psg heeft btw veel historie voor mensen die het niet weten

Psg als authentieke club, laat me niet lachen. Met dit toernooi erbij wordt er echt roofbouw gepleegd op de spelers. Zo heb je geen enkele zomer meer om ff op adem te komen. Alleen door de geldwolven van uefa en fifa. En dan wordt het toernooi waarschijnlijk nog gehouden in china ook. Het hele idee is alleen berust op geld en niet op een sportief aspect.

Ajax zou zich onsterfelijk maken door te zeggen dat ze niet meedoen aan dit toernooi, omdat ze een authentieke voetbalclub zijn en niet geã¯nteresseerd zijn in dit waarschijnlijk poenerige toernooi. Het begint wel schaamteloze vormen aan te nemen, het binnenharken van geld door organisaties die zouden moeten opkomen voor de belangen van het clubvoetbal.

De rijken nog rijker maken dus.
Een eer om uitgenodigd te worden maar daar heeft een nederlandse club natuurlijk niks te zoeken.

15 mei 2018 om 15:44

Hun eigen bankrekening vullen natuurlijk.
Weet niet wat het startgeld is maar dat zal niet onder de 15 miljoen liggen.

Niet heel raar.
Ajax is en blijft een grote naam in het voetbal door de geschiedenis.
En ex ajacieden die overal ter wereld spelen op hoog niveau.

Hierdoor kan Ajax misschien een goede stap zetten. Een goed Ajax zuigt ook Feyenoord en PSV mee.

Wat ik mij dan serieus af vraag, hoe willen ze dit in godsnaam gaan combineren met de nationale competities van ieder land? Gaan competities dan eerder of later beginnen als zo'n WK eens in de 4 jaar gehouden wordt? Of hoe willen ze dat gaan doen?

Want de bedoeling is dat dit toernooi halvewege juni gespeeld gaat worden? Maar hoelang duurt het toernooi dan? Is dat 2 weken of 3 weken? En hoe gaan ze dat combineren met teams die dadelijk al in Juli/augustus moeten beginnen met voorrondes EL & CL bijvoorbeeld?

Dan hebben spelers amper tot geen rust en/of vakantie gehad?

Nou zal Ajax waarschijnlijk maar 1x mee doen en daarna nooit meer, want tegen de namen die ik nu lees kunnen we in de huidige tijd natuulijk niet tegen op!

Gewoon baseren op de clubs die het meeste succes gehad hebben in de Champions League. Dan kom ik op dit lijstje:

Real
Barca
Milan
Inter
Juve
Bayern
Liverpool
United
Ajax
Porto
Benfica
Steaua

Psg authentiek noemen en city en chelsea op de shortlist zetten, maar clubs als Arsenal en Lyon niet noemen??

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren