Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Almere City stunt en stuurt Roda terug naar Jupiler League

Laatste update:

Roda JC Kerkrade komt volgend seizoen uit in de Jupiler League. Het team van Robert Molenaar speelde donderdag in Flevoland doelpuntloos gelijk (0-0) en hoopte het karwei zondag af te maken. Almere City vertrok echter met een 1-2 overwinning uit het Parkstad Limburg Stadion en mag in de finale van de play-offs aantreden tegen De Graafschap.

Hidde Jurjus zal zich de degradatie mogelijk persoonlijk aanrekenen, want de doelman ging in de fout bij de eerste treffer. De huurling van PSV bokste na een vrije trap een vangbare bal weg, waarna Damon Mirani de paal raakte en Silvester van der Water in de rebound de 0-1 kon binnenschieten. Roda moest daardoor tweemaal scoren om het vege lijf te redden, maar verder dan de gelijkmaker kwam men niet. Aanvankelijk leek het nog een prettige avond te worden voor de fans van Roda, want de thuisploeg nam het initiatief en liet duidelijk zien snel te willen scoren. Na acht minuten kreeg men een eerste kans: Chiel Kramer redde op een knal van Tsiy William Ndenge.

De keeper van Almere moest even later opnieuw handelend optreden, op een kopbal van Ognjen Gnjatic na een hoekschop, en aanvaller Dani Schahin trapte na een kwart wedstrijd spelen voorlangs. Roda werd sterker en sterker en de 1-0 leek in de lucht te hangen. Simon Gustafson probeerde het na 24 minuten uit een vrije trap en de middenvelder raakte de bovenkant van de kruising. Even later, in minuut 32, was het dus raak voor het Almere van trainer Jack de Gier. In de slotfase van de eerste helft claimde Roda nog recht te hebben op twee strafschoppen, maar scheidsrechter Allard Lindhout liet steeds doorspelen.

In de tweede helft had Schahin de spanning al gauw terug kunnen brengen: de in Oekraïne geboren Duitser schudde Mirani van zich af, maar schoot na 51 minuten recht op de uitgekomen Kramer. Twee minuten later was het alsnog raak: Schahin kopte de bal uit een hoekschop van Gustafson door de benen van Leeroy Owusu en op die manier werd het gelijk. Het publiek ging er weer helemaal achter staan en probeerde Roda nog verder naar voren te schreeuwen. Ondertussen bleef Almere echter ook zijn mogelijkheden krijgen.

Een schot van Jergé Hoefdraad werd gekraakt en Gaston Salasiwa prikte naast. Aan de andere kant mikte Donis Avdijaj vanuit de tweede lijn over en schoot Ndenge uit de draai naast. De Zwarte Schapen uit Almere hadden het duel acht minuten voor tijd in het slot kunnen gooien, ware het niet dat Jurjus goed redde op een poging van Sherjill MacDonald. Roda bleef daardoor in leven, maar via Faris Hammouti werd het alsnog 1-2. De koempelclub uit Limburg glijdt daardoor na drie seizoenen weer af naar het tweede niveau van de Nederlandse voetbalpiramide.

Een terechte zege voor Almere City?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Erg mooi dat Almere City de finaleronde heeft bereikt ten koste van Roda. Ik hoop dat Almere City en Emmen allebei naar de Eredivisie promoveren. Ik verwacht dat Almere doordat ze een Eredivisieploeg hebben uitgeschakeld vol vertrouwen de finaleronde tegen de Graafschap ingaan en ik verwacht dat Almere over 2 wedstrijden nipt te sterk is voor de Graafschap. Ik verwacht jammer genoeg niet dat Emmen ten koste van Sparta de Eredivisie ingaat maar ik gun de provincie Drenthe echt een Eredivisieclub en hopelijk verslaat Emmen Sparta over 2 wedstrijden.

13 mei 2018 om 21:54

Waarom wil je in godsnaam 2 van die droevige clubs zonder achterban met kunstgras de eredivisie in wensen? Sparta en de Graafschap zijn twee veel mooiere clubs met een stuk grotere achterban.

13 mei 2018 om 21:56

Volgend jaar echt gras in almere

13 mei 2018 om 21:58

Als het goed is dan speelt Almere volgend jaar op echt gras dus dat probleem is er niet.
Maar een achterban is er inderdaad amper.

13 mei 2018 om 22:00

We hadden allang een sterkere competitie moeten hebben, bijvoorbeeld een Beneliga. We zijn een direct CL ticket al kwijt. Veel clubs op kunstgras. We verpauperen zwaar.

13 mei 2018 om 22:20

CL ticket kwijt komt door arrogant, slecht beleid van de Knvb. Na het debacle van het mislopen van EK 2016 had er streng ingegrepen moeten worden wat betreft jeugdelftallen, tactiek en misschien dat gelijk de bondscoach ontslaan ook zin had.

Ik sta overigens compleet achter dat Beneliga concept, maar dan zou ik meer voorstander zijn een NFL concept met o.a. divisies.

13 mei 2018 om 22:21

Die directe CL ticket die we kwijt zijn komt o.a. door jou clubje. Niet door een Roda of almere city. En als je een sterke competitie wil moet je o.a. bij je eigen club zijn. Verdeel de tv gelden de aankomende 5 jaar maar eens in 34 gelijke delen en zie wat er gebeurt! Heb je geen Beneliga voor nodig.

13 mei 2018 om 22:23

Duimen voor de Graafschap! Ik denk dat heel Nederland (op flevoland na) De Graafschap liever in de eredivisie ziet dan Almere City

13 mei 2018 om 22:56

Zo werkt het niet Robby, in Spanje krijgen Barcelona en Real ook aanzienlijk meer en toch kan een Sevilla de vloer aanvegen met Man Utd op old trafford. We zijn hier in Nederland doorgeslagen met 4-3-3, het opbouwen m.b.t. verdedigers en het belachelijk maken van de levensstijl van Memphis.

Gelukkig is de Jupiler League op de kaart gezet dit seizoen.

13 mei 2018 om 23:23

@forzesitterd; volgens mij zijn de verhoudingen procentueel gezien schever in de eredivisie dan in welke topcompetitie dan ook.
Overigens snap ik niet waarom je de knvb verwijt dat ze in 2016 niet hebben ingegrepen. Dat had zo ongeveer 6 jaar eerder al moeten gebeuren. Toen al zagen we de bui toch al hangen?

13 mei 2018 om 23:32

Ja, laten weten het eerlijk veredelen. Dan gaan de clubs pas meer punten pakken in europa! Nederland heeft niet zoveel tv geld als engeland. Dus dat zou zelfmoord zijn. De grote clubs gaan dan al helemaal niet presteren met minder uitgave

14 mei 2018 om 00:12

Almere heeft meer potentie dan veel clubs uit het betaald voetbal omdat het nog een jonge club is in een stad met 250.000 inwoners. Promotie eredivisie zou wel eens een enorme bootst kunnen geven. Wat betreft dat plastic gras, een kwestie van tijd en dan zal dat ook tot het verleden behoren. In G. B. is hybriedegras erg in opkomst en het zou mij niet verbazen dat ze het hier ook zullen gaan gebruiken.

14 mei 2018 om 00:17

Mwah Ijs, ik zie niet waar we na 2010 iets hadden moeten veranderen, vooral met het uitschakelen van Brazilië toen als hoogtepunt.

Het is gewoon zonde dat we mensen als Piet de Visser en John Achterberg niet raadplegen voor advies over het verbeteren van het Nederlandse spel. Ook moet er iets komen zodat al het jeugdige talent niet naar Engeland vertrekt.

13 mei 2018 om 21:55

Wtf, hoop je dat echt? Almere en Emmen? Doe maar De Graafschap, Sparta. Je miet er toch niet aan denken Almere City in de ED

13 mei 2018 om 22:16

Je moet Almere en Emmen een seizoen in de Eredivisie hebben zien spelen om erachter te komen of ze wat toevoegen. Almere en Emmen hebben misschien niet een Eredivisie waardig stadion maar als beide clubs degradatie weten te ontlopen in hun eerste jaar Eredivisie dan kan er bij beide clubs misschien een stadionuitbreiding komen. Ik vind dat Emmen en Almere goed aanvallend voetbal spelen en ik hoop dat beide clubs volgend jaar hun kwaliteiten mogen laten zien in de Eredivisie.

13 mei 2018 om 22:22

Het stadion van Emmen is groter dan die van VVV

13 mei 2018 om 22:31

Haha wat heb je nou weer aan de graafschap en sparta. De graafschal wint nipt van telstar en sparta van dordrecht. Aan beide heb je niet veel, doe mij maar eens wat nieuwe clubs dan elke keer dezelfden

13 mei 2018 om 22:50

Bij Almere komen 1500 supporters wat moeten ze met een groter stadion.

13 mei 2018 om 22:56

Ja maar 0,0 uitstraling. Maar toch mogen ze van mij erin hoor

13 mei 2018 om 23:00

Misschien meer toeschouwers ontvangen?

13 mei 2018 om 23:33

Moet ik zeker wel aan denken. Wordt een stabiele eredivisieclub straks. J'almere

13 mei 2018 om 21:55

En ik verwacht dat mijn clubje doorgaat. Volgend jaar weer fijn tegen Ajax, net als 2 jaar geleden!

13 mei 2018 om 22:08

Dat komt omdat Sjaak zich realiseert dat De Ligt, Neres, De Jong, Kluivert en Dolberg bijvoorbeeld steeds minder uitdaging zien waarschijnlijk om voor 3.000 man in Almere te ballen nu bovenop Rotterdam. In grotere stadions tegen clubs met een mooie achterban, zoals bij Twente en Roda, is het net aantrekkelijker voetballen. De stap naar het buitenland wordt dan net weer even aantrekkelijker.

13 mei 2018 om 22:12

Slechte professionals als je je niet op kan laden voor een ED wedstrijd

13 mei 2018 om 22:18

Ach in spanje heb je ook drie kleine clubjes (Leganes, Eibar, Girona) die in stadions onder of rond de 10000 spelen dus dat maakt niet zoveel uit.

13 mei 2018 om 22:20

De Spaanse competitie heeft al meer uitstraling dan de NL. Spelers die toch al op de wip zitten, kan dit weer een druppeltje extra zijn.

14 mei 2018 om 07:47

Grappig, voor 3000 man voetballen is geen uitdaging voor Ajax, maar dat er bij Jong Ajax niet eens 1000 op de tribune zitten, daar mogen jl clubs niet over zeuren.

13 mei 2018 om 22:17

Iedereen z'n mening, maar persoonlijk lijkt mij het mooi als Sparta erin blijft en De Graafschap promoveert. Altijd heerlijk sfeertje met de supporters van De Graafschap en Sparta vind ik gewoon een mooi club. 1 echt nieuwe club in de vorm van Fortuna vind ik wel genoeg.

13 mei 2018 om 23:05

Emmen 4 life. Nog nooit erin gezeten. Hopen op wat anders dan FC Oss uit (met aller respect voor Oss)

Almere is klaar voor de eredivisie!!
Alleen graafschap nog.

Leuk hoor, weer een underdog die wint. Heerlijk die play-offs. Maar aan de andere kant staan nu de nummer 7 (emmen) en 9 (almere, met een doelsaldo van -8!) van de Jupiler League in de finales. Omdat ze toevallig deze twee weken in vorm zijn maken ze serieuze kans op promotie. Gaat eigenlijk gewoon nergens over. Almere City is nog nooit hoger geã«indigd dan 8e in de Jupiler League en er komen nog minder mensen kijken dan bij FC Oss (lees: geen hond). Laat een club eerst een keer 3e of 4e eindigen voordat ze in aanmerking komen voor promotie.

In het belang van de Eredivisie hoop ik dat Sparta en De Graafschap winnen. Gelukkig is er volgend seizoen een kunstgrasveld minder in de Eredivisie, dat staat vast.

FC Twente, Roda JC, Nec, Cambuur, Go Ahead maken de Jupiler League wel enigszins aantrekkelijk. Benieuwd wie direct promoveert.

Gefeliciteerd Almere supporters, sterkte Koempels. Scheelt mijn club wel 2 verliespunten volgend jaar, maar Roda JC hoort in de Eredivisie.

13 mei 2018 om 22:02

Ja daar gaat het toch om in het voetbal. City en Barcelona spelen hun eigen competitie aan gort maar net wanneer het erom gaat geven ze niet thuis. Real begon onthutsend zwak maar wanneer de belangrijkste wedstrijden er zijn staan ze er. Als je als eredivisie club niet over 2 wedstrijden kunt winnen van de nummer 8 of 9 van de Jupiler League dan hoor je toch ook niet in de eredivisie thuis. Je moet in vorm zijn en thuis geven wanneer het erop aankomt.

13 mei 2018 om 22:27

Het doel van promotie/degradatie moet een zo sterk mogelijke Eredivisie zijn. Als een club op basis van 38 wedstrijden 9e eindigt komen zij totaal niet in aanmerking voor een niveau hoger en is er geen enkele aanleiding om te denken dat zij een verrijking zijn voor de competitie. Deze play-offs waar 8 ploegen aan mee mogen doen gaat compleet voorbij aan het doel van promotie/degradatie

13 mei 2018 om 22:54

Ik geloof niet dat het voor het niveau van de Eredivisie heel veel uitmaakt.

14 mei 2018 om 00:33

Eens. Het is toch onvoorstelbaar dat dit kan? Zijn er meer landen met zo'n idioot promotie systeem? Almere City heeft mijn sympathie omdat ze als eerste van plastic naar gras gaan... Hoe minder kunstgras hoe beter. Volgend jaar hopelijk Vvv eruit, daarna Excelsior en dan de rest over op echt gras.

14 mei 2018 om 13:40

@est-1913

Ik snap je punt wel maar ook op basis van 38 wedstrijden vind ik niet dat je direct kunt oordelen. Een ploeg kan ook bijvoorbeeld een periode halen en uiteindelijk 15e worden. Dan spelen ze goede play offs en kunnen ze ook promoveren als de nummer 15 van de Jupiler League. Dat is ook een raar beeld.

Dordrecht bijvoorbeeld heeft periode 3 gewonnen terwijl ze in periode 4 helemaal laatste zijn geworden. Dat is ook een raar iets in mijn ogen.

De enige oplossing voor een zo sterk mogelijke regeling is door direct naar de halve finales te gaan. Dan pak je alleen de beste teams op de ranglijst erbij en de 16e en 17e van de Eredivisie. Het nadeel is dan dat de Jupiler League na de winterstop voor spek en bonen is als er niets meer te halen valt. Dus dan daalt de kwaliteit van de JL ook

13 mei 2018 om 22:04

Iets met spijker en de kop!

Dat hele, pieken op het juist moment, vind ik ook belachelijk.

Waarom niet gewoon een play-off met clubs die in de top 5 belanden???

13 mei 2018 om 22:10

Ik zou willen pleiten voor een Duits systeem, maar dan met een directe degradant. Nummer 18 degradeert direct, nummer 16 Eredivisie speelt tegen nummer 3 v/d eerste divisie, nummer 17 speelt tegen nummer 2 v/d eerste divisie.

Play-offs zijn geweldig entertainment, maar je wilt toch de beste clubs op het hoogste niveau. Niet de nummer 13 die één periode gepresteerd heeft in de play-offs geluk heeft o.i.d.

13 mei 2018 om 22:34

Komt bij dat je ook gewoon ontieglijke mazzel kunt hebben per loting. Stel: FC Eindhoven (willekeurig voorbeeld) pakt komend seizoen de eerste periode doordat ze alle toppers pas na die periode krijgen. Vervolgens worden ze 14e of weet ik veel. En dan zien dat ze eind van het seizoen in de play offs 4 a 6 wedstrijden de sterren van de hemel spelen. Zou ook vrij krom zijn in mijn ogen

14 mei 2018 om 02:45

Toch zelfde met play offs voor Europees voetbal, te gek voor woorden dat een club die bijvoorbeeld 9e wordt in competitie Europa in gaat en de nummer 5 met lege handen staat en dat terwijl we de punten in Europa hard nodig hebben. Van mijn part schaffen ze die play offs direct af. Aan eind competitie sta je op de plek die je verdient hebt

14 mei 2018 om 07:15

Ben het helemaal met iedereen hierboven eens, dat het te gek voor woorden is dat de nummer 9 kan promoveren. Maar de reden hierachter is natuurlijk dat de competitie aantrekkelijk gemaakt moet worden voor zoveel mogelijk clubs; anders zouden al die clubs in de JL van nr 20 tot en met pakweg 7 nergens meer voor spelen.

13 mei 2018 om 22:11

Natuurlijk is de achterban bij Almere een stuk minder dan bij de rest van de clubs die je opnoemt.

Almere is pas 17 jaar een betaalde voetbalclub in tegenstelling tot de rest van de ploegen die je opnoemt.

Inderdaad nogal krom dat de nummer 9 nog play-offs mag spelen maar dat komt door de situatie met de huidge Jong elftallen.

13 mei 2018 om 22:15

Ligt voornamelijk aan de periode titels natuurlijk, alsmede aan het hoog eindigen van jong PSV en jong Ajax. Maar ik vind het wel prima zo; heb vandaag vanaf half een echt genoten van de play-offs

13 mei 2018 om 22:13

Mooi voor de Jupiler League maar jammer voor Roda. Begint de Jupiler League een klein beetje op de Championship te lijken..

13 mei 2018 om 22:14

Als je via een al jarenlang bestaand instrument als de nacompetitie promoveert dan verdien je dat ongeacht de plek waarop je bent geëindigd. Het is daarom onzin om daarover te klagen.

13 mei 2018 om 22:18

Niet eens. Dat bestaande instrument is niet op eerlijkheid gebaseerd is maar op entertainment. Zou jij het ook eerlijk vinden als de club met de lekkerste broodjes knak promoveert? Of de club waarvan de kidsclub het vaakst de lat raakt in de rust?

Ik vind het onzin dat een club die op basis van 38 wedstrijden 13e eindigt met een doelsaldo van -24, kan promoveren op basis van 6 wedstrijden.

13 mei 2018 om 22:23

Wat een enorm stupide voorbeeld. Dit is op het veld beslist niet in de snackbar. Op het veld telt het resultaat. Wat jij er bij haalt slaat werkelijk nergens op. Als clubs dit systeem dat al vele jaren bestaat niet bevalt moeten ze dat voor de competitie veranderen en niet zoals jij achteraf gaan huilen.

13 mei 2018 om 22:26

Wat een onzin. Wat jij zegt heeft niets met voetbal te maken. Deze nacompetitie wel, want dit gaat al jaren zo. Waarschijnlijk hebben de clubs hier zelf voor ingestemd. Dus hoezo niet eerlijk? Dan moeten de clubs pleiten voor een andere opzet en dat doen ze niet.

Dat een nummer 9 zich ten koste van de nummer 16 van de eredivisie zich plaatst voor de finale po, dan moet de eredivisie club zich schamen dat ze 2 wedstrijden op rij niet weten te winnen van de nummer 9 van de jl.

13 mei 2018 om 22:30

De voorbeelden waren uit kritiek op jouw retoriek dat je niet mag klagen op de status quo. Als je een zo sterk mogelijke Eredivisie wilt, is dit niet het systeem.

13 mei 2018 om 22:39

Jou voorstel zal er voor zorgen dat het niveau in de jl verder achter uit gaat. Aangezien dat zo'n 10 clubs zo'n beetje vanaf de winterstop nergens meer voor spelen. Je wilt toch sterke promovendus uit een zo'n goed mogelijke jl? Het niveau zal hierdoor achter uit gaan in de jl

13 mei 2018 om 22:49

Nou een broodje knakworst en een kids club hebben niets met een wedstrijd in de nacompetitie te maken. Je kunt het met een systeem niet eens zijn, maar dan moet dat voor de competitie worden aangepast en niet als de uitkomst je niet bevalt. ADO promoveerde ook vanuit de middenmoot van de eerste divisie en is nu al jaren een stabiele factor in de eredivisie dus wat is je punt?

13 mei 2018 om 22:57

NAC is ook al nipte nummer 5 (maar dat had ook 6 of 7 kunnen zijn) gepromoveerd en die doen het gewoon redelijk in de eredivisie. Hadden die dan ook nooit mogen promoveren. Het systeem is zoals het is en als clubs als Roda niet over 2 wedstrijden kunnen winnen van Almere dan verdient Roda het gewoon om te degraderen. Ook hebben clubs als Almere nog nooit eredivisie gespeeld dus daar kan ook geen oordeel over geveld worden. Kijk naar Spanje (bv Leganes). Stel Almere weet in de eredivisie te blijven misschien kunnen ze dan ook uitbouwen naar een stabiele eredivisieclub..

14 mei 2018 om 01:08

Ja Leganes speelt afschuwelijk voetbal en er komt geen klap. Zeker geen toegevoegde waarde naar mijn mening

14 mei 2018 om 02:51

Slaat toch nergens op dat een club die in de competitie bijvoorbeeld 16 punten minder heeft kans op promotie heeft doordat ze een goede play off spelen, voor Europees voetbal hetzelfde. Dat hele gedoe slaat nergens op terwijl het Nederlandse voetbal toch gebaat is dat de beste teams in eredivisie of Europees spelen ipv de nr 9 uit Jupiler League of eredivisie promoveert of Europa in gaat

13 mei 2018 om 22:22

Ik ben het helemaal met je eens. Natuurlijk kan ik me het leedvermaak van FC Twente, Roda of NEC goed voorstellen. Maar uiteindelijk maakt dit onze competitie minder aantrekkelijker. Ik ben benieuwd of goede spelers zoals Lozano in de toekomst nog voor ons zullen kiezen, als ze op zaterdagavond in Almere voor 2.000 man op kunstgras moeten spelen. Dan toch liever een Grolsch Veste waarbij 25.000 man je uitfluiten.

13 mei 2018 om 22:40

Almere city speelt volgend seizoen op echt gras...

13 mei 2018 om 22:53

Of een Lozano wel of niet komt hangt echt niet af of twente, sparta almere of wie dan ook er in de ed speelt.

13 mei 2018 om 22:28

Voor Almere en Emmen is er met promotie zeker mogelijkheden.
Voetbal zal waarschijnlijk meer gaan leven, stadions zullen voller raken. In hun provincies zijn er zeker mogelijkheden voor deze 2 clubs. Met succes komt volk en als ze plezier hebben blijven ze misschien ook wel.

Almere wil al naar gewoon gras toe wat ook positief is voor de Eredivisie. Misschien versnellen ze dat wel met promotie en switch Emmen terug naar gras.

Schaam je dood Roda, meer woorden kun je er eigenlijk niet aan vuil maken.

Zo het geluk van Roda houd hier vanavond op. Mooi weer een nieuwe club in de eredivisie.

13 mei 2018 om 21:57

Had juist dit jaar verwacht dat ze het wel gingen halen vanwege die kwaliteiten en de goede vorm. Maar het "geluk" van andere jaren in de playoffs was er dit jaar niet.

Jammer van de derby tegen Fortuna, had dat graag gezien.
de JL wordt zo wel erg spannend met Roda, Twente, Nec, Cambuur, Sparta (?), Graafschap (?)

13 mei 2018 om 22:02

Ja helaas als Schahin zijn dag niet heeft dan is Roda niet veel.

13 mei 2018 om 22:05

Die Duitser van Schalke kan er ook wel wat van, alleen heeft hij hele agressieve momenten. Dit zal wel als een mokerslag aankomen in Kerkrade, Nijmegen en Enschede. Dit maakt direct promoveren alleen maar lastiger. Voor de neutrale toeschouwer alleen maar leuker.

13 mei 2018 om 22:53

Ja het word komend seizoen spannend in de jup

13 mei 2018 om 23:49

Nou, prachtig. De nummer 8 of 9 van de Jupiler League promoveert, maar wel weer een nieuwe club in de Eredivisie. Het is lachwekkend dat het hier in Nederland op deze manier gaat. Met zo'n notering op de ranglijst heb je niets in de Eredivisie te zoeken. Ik ben bang dat de Eredivisie volgend jaar nog veel zwakker wordt dan dit seizoen het geval was.

14 mei 2018 om 07:31

Het is niets nieuws. Heerenveen promoveerde toen ze 16de eindigen...we weten allemaal waar daar uiteindelijk van gekomen is, een stabiele eredivisie club.

14 mei 2018 om 09:18

Het is lachwekkend dat de nr16 van de eredivisie daar niet van weet te winnen.

13 mei 2018 om 21:56

Totaal niet, heb helemaal niets met Roda.

13 mei 2018 om 22:02

Wel lekkere broodjes braadworst in het uitvak

13 mei 2018 om 22:10

Bij Twente was het eten in het uitvak ook altijd lekker. Zit er komend seizoen helaas ook niet meer in.

13 mei 2018 om 22:14

En brand bier!

Prachtig Almere! Heb zin in de 2 wedstrijden. Hopen op een prachtige strijd!

Dit word een leuke jl, roda nec Twente maby sparta en graafschap nog.

13 mei 2018 om 22:25

Vergeet Ajax, psv en Utrecht niet!!!!!

14 mei 2018 om 00:22

Utrecht? Was dat niet dat team dat kansloos laatste werd?

Hahahaha nog geen 1,5 jaar geleden zei die rijke Rus: "Binnen 5 jaar wil ik CL in kerkrade." Nu mogen ze naar dordrecht en 2de elftallen.

13 mei 2018 om 21:55

Dus ze hebben nog 3.5 jaar het kan nog. In ieder geval voor Groningen 1 lange reis minder.

13 mei 2018 om 21:59

Komt Fortuna voor in de plaats, dus gewoon weer twee maal vier uur kachelen in de bus

13 mei 2018 om 22:04

Dat klopt maar anders waren het 3 ritten naar Limburg en blijven nu 2 😀ook lang geleden met Fortuna.

13 mei 2018 om 22:06

Helaas voor mij als Limburger worden het geen 3 uitwedstrijden lekker in de buurt

ON: Wat was Roda onthutsend zwak vandaag zeg, Almere leverde veel meer strijd.

Het geluk zat Roda ook niet echt mee met het houtwerk en dat penalty moment maar Almere heeft het in mijn ogen meer dan verdiend.

Wat is die Overtoom een goede spelers zeg!! Die gaat wel opgehaald worden door een Eredivisie club volgende seizoen

13 mei 2018 om 22:23

@fcoldambt, niet alleen voor Groningen overigens...... Spijtig voor de Roda fans, maar de meerderheid van voetballend Nederland zal er geen traan om laten. Club zonder uitstraling.

13 mei 2018 om 22:12

Hij wilde de cl, maar belandde in de cel, 1 letter kan behoorlijk wat verschil maken.

13 mei 2018 om 22:22

Met de beoogde opvolger van Zoet in de goal.
Na 1 goed seizoen al kopen blijf een gokje.

13 mei 2018 om 23:06

Maar die heeft volgens mij ook nog steeds niet die aandelen door het gerommel bij hem.

Wauw Totaal niet verwacht maar wat was Roda slecht zeg..

Zo we krijgen een grasveld club in de eredivisie. De Graafschap een lichte voorkeur.

Jurjus heeft voor Roda te weinig punten gepakt dit seizoen. Ook de 1e doelpunt mag hij op zijn conto schrijven. Almere de terechte winnaar na 2 wedstrijden.

Ongelooflijk Twente,Roda Jc en NEC volgend jaar in de Jupiler leauge

13 mei 2018 om 21:55

Nog even en de juup wordt beter dan de eredivisie :'

13 mei 2018 om 22:03

het beste Ajax speelt al in de JL, haha!

13 mei 2018 om 22:07

En Go Ahead en Cambuur en eventueel Sparta en De graafschap

13 mei 2018 om 22:14

Hoop zo dat promotie voor Emmen en Almere ze een grote boost geeft in de provincie. Dat ze elke thuis wedstrijd uitverkocht zijn en echt stappen kunnen maken naar het worden van grotere clubs.

Voor mij was Roda totaal geen zekerheid. Speelde misschien wel het slechtste voetbal. Maar dat vond ik ook van Nac, Willem II, Excelsior en in zeker zin Twente, Sparta en Groningen.

13 mei 2018 om 22:41

Nac speelde juist heel goed voetbal..

Gerechtigheid na al die jaren wanbeleid.
Mooie namen volgend seizoen in de JL

13 mei 2018 om 21:58

Twee wanbeleid clubs eruit,dat kan geen toeval zijn.
Sparta heeft de sympathie van de neutrale voetbalfan en mag er in blijven!

13 mei 2018 om 23:31

Sparta is net zo goed een wanbeleidclub, daarom moeten ze nu ook nacompetitie spelen en blijven ze (waarschijnlijk) met pijn en moeite in de Eredivisie. Ze ontslaan daar trainers bij de vleet (pastoor was even een uitzondering, al is ook hij ontslagen), kopen elk seizoen weer een vreemdelingenlegioen bij elkaar die er niets van kunnen en roepen na promotie gelijk dat ze in de subtop moeten kunnen eindigen. Het is vooral aan de onverwachte komst van Advocaat te danken dat ze in de winterstop goede zaken hebben kunnen doen en nog boven Twente zijn geëindigd. Als die straks weer weg is zie ik het weer somber in voor ze, ik heb niet zo'n hoge pet op van Henk Fraser.

13 mei 2018 om 22:26

Mooie namen, uitgezonderd Roda. Wat een grauwe club zonder uitstraling is dat.
Wel een angstgegener minder voor psv

Leuke ploeg hoor dat Almere! Kende het team eigenlijk niet zo goed maar was vooral gecharmeerd van Van der Water, jammer dat ie uitviel.
Daar zou ik me als Eredivisieploeg wel aan willen wagen als ze het niet halen. Wat ik ze wel van harte gun overigens!

13 mei 2018 om 21:59

Gaat volgens mij al naar Heracles Almelo.

Wie wordt er kampioen volgend seizoen in de eerste divisie?? En dan kan Sparta er ook nog bij komen. Dat wordt een fantastisch mooi seizoen zeg. Overigens denk ik niet dat Roda JC en Twente er anders over denken

13 mei 2018 om 21:58

Ondanks het kunstgras en de kleine achterban gun ik het Almere City wel om in de Eredivisie te spelen. Wat een leuk voetbal spelen zij. Heb ze niet heel erg gevolgd dus ik weet niet hoe hun spel was in de competitie, maar in de play-offs vind ik ze erg leuk spelen. Ik heb vandaag enorm genoten vam Overtoom, wat een drive heeft die gozer.

13 mei 2018 om 22:00

Volgend jaar echt gras in Almere.

13 mei 2018 om 22:00

Almere stapt over naar echt gras volgend seizoen. Hoezee

13 mei 2018 om 22:02

Daar word ik blij van

Roda was natuurlijk voor de instorting van Twente al degradatiekandidaat. Niet genoeg spelers die met het mes tussen de tanden spelen. Almere terechte winnaar, wordt een mooie pot tegen De Graafschap. Zou leuk zijn als we voor het eerst een club uit Flevoland in de Eredivisie hebben, ook al is het misschien maar voor één seizoen

JAAAHHH!!! we flikken het!!! Waatt een wedstrijd hele tijd onder druk en scoren uit een afgeslagen bal en een counter... Ik kan niet meer... Dit wordt een leuke 2.5 uur terug!!!!

13 mei 2018 om 21:57

Haha mooi man! Dik verdiend!

13 mei 2018 om 22:01

Thanks, tis hier nog heel gezellig in het uitvak haha😂

13 mei 2018 om 22:07

En dan ga je op Voetbalzone? ;-)

13 mei 2018 om 22:13

Moeten wat als we vast gehouden worden .. suc6 donderdag man moge de beste winnen!!!

13 mei 2018 om 22:18

Jullie ook!

13 mei 2018 om 21:59

Gefeliciteerd! Zo zie je maar dat de 2e bal winnen en met goed positiespel kansen creëren en effectief er mee omgaan kan opleveren. SUCCES verder!

13 mei 2018 om 22:27

Thanks gap, sportief!!

13 mei 2018 om 22:44

Trots op de jongens!

Auw! Dat zagen we na de winterstop niet aankomen. Toch kan ik hier meer mee leven dan in 2014. Het was een hopeloze opgave met het budget na wat caanen heeft verkloot! Het is triest, maar ik hoop dat we nu met dit nieuwe beleid samen met Korotaev. Bouwen aan de toekomst en please fans blijf de club steunen en samen komen we terug waar we horen, de eredivisie! Over almere, leuk en goed gespeeld en ik zie hun het wel redden! Veel succes tegen de Graafschap en misschien de eredivisie.

13 mei 2018 om 22:07

Komt Korotaev nou daadwerkelijk naar Kerkrade of is hij nog steeds bezig met de rechtzaak? Het is te hopen voor jullie dat de duur van de JL van korte duur is.

13 mei 2018 om 22:15

Tja! Vreemd rechtsysteem daar maar Korotaev is onschuldig bewezen/bevonden. Echter wil aleksei zijn naam zuiveren, zijn verzoek bij de hoge raad is doorverwezen naar de lagere rechter. Als die hem vrijspreekt komt hij als het goed is binnen enkele dagen onze kant op!

13 mei 2018 om 22:24

Dat is wel fijn dat het snel duidelijk is. Hopen dan maar!

Leuk voor JL clubs, maar clubs met stadions van 20 en 30 duizend naar de JL en clubs met 3.000, 8.000 of 12.000 er voor terug. Leuk voor de provincies wellicht, maar op langere termijn slecht voor het NL voetbal.

13 mei 2018 om 22:07

Aan de andere kant is het al een jaar of 5 drama met roda, waar het al vaker net aan er in bleef en zelfs al een keer degradeerde. En nu kunnen ze 2 wedstrijden op rij niet winnen van de nummer 9 van de jl. Of zo'n club nu zo goed voor de eredivisie is vraag ik me ook af.

Uiteraard zou roda op lange termijn meer mogelijkheden hebben dan bijvoorbeeld een almere, maar ze hebben de laatste jaren niets klaar gespeeld.

13 mei 2018 om 22:12

Er zitten bij PEC al zeker 5 jaar meer mensen op de tribune dan bij NEC, en sinds de uitbreiding van het stadion ook meer dan bij Roda, of is dat niet wat je bedoelt?

13 mei 2018 om 22:19

Nee ik bedoel dat het voor mensen in Emmen leuk is om een seizoen een ED club dichtbij te hebben en dat Ajax, Feyenoord en PSV naar de stad komen en dat ze de naburige ED club nu eens de loef kunnen steken. Maar per saldo schieten we er niks mee op qua lange termijn.

13 mei 2018 om 22:22

Ik denk dat als Emmen in de Eredivisie komt, dat het ze niet heel veel uitmaakt hoe ver de clubs zijn. En voor Zwolle is een wedstrijd tegen Emmen niet anders dan een wedstrijd tegen bijvoorbeeld Heerenveen. Ja, de kans is groter dat je hem wint, maar dat heb je bij elke promovendus wel.

13 mei 2018 om 23:47

Andrenijmeijer, Emmen is strikt genomen nog steeds een dorp (heeft geen stadsrechten). Voor de lange termijn kunnen we niks zeker zeggen. Wel is het zo dat in de 'buurt' van Emmen een concurrent is omgevallen (veendam). Het verhaal van Twente is bekend. Het is dus niet zo gek dat clubs als Emmen kunnen vissen uit een grotere vijver.

14 mei 2018 om 10:00

@droppie,
Leuke discussie. Het is alleen niet helemaal waar. Het concept ''stadsrechten'' is sinds 1825 (toen hebben de laatste ''steden'' in Nederland stadsrechten verkregen) komen te vervallen in Nederland (europa) en sindsdien kennen we eigenlijk alleen nog maar gemeentes.

Tegenwoordig worden steden eerder beoordeeld op: inwonersaantallen, voorzieningen en grootte.

Had dit nooit verwacht maar Roda heeft het echt goed verpest in de laatste wedstrijden. Hoop toch wel echt dat de Graafschap volgende week wint want die horen als club veel meer in de eredivisie thuis. Van Roda vind ik het best jammer maar het zou voor veel supporters wat reistijd schelen.

13 mei 2018 om 22:06

Sittard is net zo ver weg hoor

13 mei 2018 om 22:09

Maar nu hoef je niet 2x die kant op

De JL gaat spannender worden dan de eredivisie. Iig met 8200 trouwe FcTwente supporters + wachtlijst van 2000 mensen die in ruim 1 week de kaart hebben verlengd.

Net in het seizoen dat er weer eens fatsoenlijk beleid werd gevoerd, en met wss het sterkste elftal sinds de laatste jaren, degradeer je tegen fucking Almere City (met alle respect, maar toch nummer 9!!! van de juup).

Ongelooflijk. Waar ik vorig jaar doodsbang was voor degradatie was dat dit jaar eigenlijk een stuk minder, want ik vind de selectie oprecht sterker dan die van vorig jaar. Roda leek ook prima in vorm aan het einde van de competitie, dus voor de verandering had ik eens wat vertrouwen voor de play-offs. Vervolgens speel je twee hele povere wedstrijden tegen de nummer 9 van de Jupiler League, waarin je meer kansen mist dan je het hele seizoen gehad hebt. Enorm zonde en onnodig dit.

Maargoed, als je over twee wedstrijden niet van Almere City kunt winnen, dan verdien je het ook gewoon niet om in de Eredivisie te spelen. Als je ook bij de 1-2 kijkt hoe makkelijk die speler van Almere kan wegdraaien bij twee mensen, daar kom ik echt niet met mijn hoofd bij. Dan is het ook geen kwestie van kwaliteit meer.

Enorm klote, maar hopelijk staat er volgend seizoen een goed elftal waarmee je in één keer terugkeert, want met NEC en Twente erbij zal dat niet eenvoudig worden. Van Veldhoven en Molenaar mogen wat mij betreft overigens gewoon blijven zitten. Almere City gefeliciteerd!

13 mei 2018 om 22:07

Precies! Alle credits aan Almere ten eerste! Heb jij wel niet het gevoel dat je hier beter mee kunt leven dan in 2014? Ik heb namelijk het gevoel dat het ook een onmogelijke opgave was met de beleidsvoering van afgelopen jaren. Het is en blijft pijnlijk maar we kunnen nu bouwen met gezond beleid!

13 mei 2018 om 22:17

Dat gevoel heb ik inderdaad wel. In 2014 was de druk veel hoger dan nu. Toen speelde Roda nog 42 jaar onafgebroken Eredivisie en was degradatie eigenlijk ondenkbaar (misschien dezelfde situatie als bij Hsv). Tegenwoordig hebben mensen zich er bij neergelegd dat Roda een laagvlieger is waar de kans op degradatie gewoon reëel is, en Roda heeft al een seizoen Jupiler League achter de rug gehad. Ik denk dat daar het verschil zit.

13 mei 2018 om 22:11

Precies, wat jij beschrijft dat had ik dus ook het idee. Misschien was het andere jaren niet eenvoudiger, maar ze hadden wel het juiste vecht/overlevingsvoetbal wat bestand is tegen Jupiler League clubs. Dan speel je misschien 1x 0-0 tegen Helmond en 1x 1-0, maar je wint wel.
De Play-offs zijn sowieso een loterij.

Sterkte in deze tijden en hopen dat jullie snel alles op de rit hebben.

Leuke pot om te kijken, met een verrassende overwinnaar. Jammer voor Roda, maar wel leuk voor Almere. Hoop overigens toch op de Graafschap en Sparta, maar zou het Almere en Emmen zeker wel gunnen. Vers bloed is ook wel leuk.

Grote clubs volgend jaar in de Jl; Twente, Nec, Roda... Geen goed nieuws voor Twente want zij moeten financieel gezien zo snel mogelijk terug naar de Eredivisie.

Klote voor de fans. Maar de JL is even de winnaar komt een leuk seizoen aan. Nu Sparta er nog bij en het is compleet.

Als je over twee wedstrijden, niet van Almere City kan winnen, met zoveel kwaliteiten voor Roda begrippen. Dan degradeer je terecht.

Ongelooflijk, wat was dat Roda gigantisch zwak. Jupiler League wordt wel aantrekkelijk nu. Twente, Roda, NEC en misschien Sparta.

Hopelijk wint De Graafschap wel de finale. Prima stadion, spelen op gras, leuke supporters. En voor de Eredivisie ook Sparta graag. Emmen en Almere City in de Eredivisie, dat kan natuurlijk niet.

13 mei 2018 om 22:03

De Graafschap leuke supporters? Je hebt het over die idioten die spelers aanvallen op het veld, die reclameborden slopen, die voor ongeregeldheden zorgen in Velsen bij Telstar of die debiel die in een microfoon stond schelden? Dit alles in de laatste 3 jaar. Dat zijn echt geen leuke supporters.

13 mei 2018 om 22:07

Ongeregeldheden zorgen in Velsen? Waren dat geen ajax en Feyenoord supporters? De telstar en graafschap supporters gingen juist gebroederlijk met elkaar om en dronken samen een biertje.

13 mei 2018 om 22:10

Gelukkig zijn ze bij Ajax poes lief en aardig.

13 mei 2018 om 23:09

Dat heeft toch niets met het wangedrag van De Graafschap supporters te maken? Zoiets van maar zij doen het ook? Beetje onvolwassen vind je niet?

14 mei 2018 om 02:02

Hij wil daarmee relativeren dat iedere club relschoppers ertussen heeft zitten. Maar De Graafschap staat wel degelijk bekend om haar goede supporters. Vaak een opkomst van minimaal 7000 man, altijd sfeeracties met twee fanatieke supportersgroepen, uitsupporers van altijd 150-200 man en dit alles alleen nog in de Jupiler league. Die negatieve gebeurtenissen zijn echt een smet hierop. Ik hoop echt dat we Almere kunnen verslaan, maar vaak als het er echt om gaat geven we niet thuis.. Ben benieuwd.

13 mei 2018 om 23:05

Waarom kunnen Almere City en Emmen niet in de eredivisie?

Het zag er prima uit na de winterstop wat Roda JC liet zien. Verrassend dat het dan misgaat. Jurjus als keeper toch redelijk verantwoordelijk voor de degradatie n.a.v. deze wedstrijd. Hij maakt het verschil in negatieve zin. Wordt een mooi seizoen volgend seizoen met Roda, Twente, Nec, Go Ahead Eagles en wellicht Sparta.

Jurjus is na zijn Graafschap periode helemaal de weg kwijt.

Maak bijna altijd wel eens een cruciale fout. Komt voor nu veelste kort voor PSV 1.

13 mei 2018 om 22:20

Had Jurjus een mooie toekomst voorspeld. Helaas loopt ‘t voorlopig anders.

Ik volg Roda al jaren op een afstandje. Regelmatig wedstrijdjes bezoeken (ookal is het 2 uur rijden). Dit was een apart seizoen. Slechte start, maar wel een sterk einde van de competitie. Maar wat ik de afgelopen twee wedstrijden heb gezien is echt Eredivisie onwaardig.

Nu is mijn enige vraag: Waar is de koempelmentaliteit gebleven? Die heb ik totaal niet gezien, ook nauwelijks bij het publiek.

Nu schoonschip maken en helemaal opnieuw beginnen (hopelijk met Korotaev).

Psv, succes met Jurjus! De slechtste keeper van de afgelopen tientallen jaren van Roda.

13 mei 2018 om 22:08

Ik vind de sfeer in het stadion de afgelopen vijf jaar sowieso langzaam aan minder geworden. Opzich vind ik dat ook niet zo gek. In het eerste jaar Jupiler League merkte je nog wel dat het nog heel erg leefde, maar na de afgelopen paar jaar wanbeleid en vaak afgrijselijk voetbal is het steeds iets minder geworden. Op een gegeven moment zijn mensen het gewoon zat.

Gelukkig is er op bestuurlijk niveau dit seizoen al schoon schip gemaakt. Die lijn doortrekken en voor volgend seizoen een goed elftal neerzetten.

13 mei 2018 om 22:14

Klopt, dat was mij dus ook opgevallen en dat vindt ik jammer. Maar zoals jij zegt, wat er de afgelopen paar jaar is gebeurd heeft daar zeker invloed op gehad (ik ben hierdoor ook minder komen kijken).

Op bestuurlijk vlak is er inderdaad rust in de tent, alhoewel ik hoop dat dit ook zo blijft met deze degradatie. Desondanks hoop ik nog steeds dat Korotaev komt. Molenaar en Harm blijven hopelijk ook zitten.

13 mei 2018 om 22:11

Precies! Ik woon ook op grote afstand van kerkrade waardoor ik niet vaak aanwezig kan zijn. Echter vond ik dat de fans vooral de laatste 10 minuten van de eerste helft erg stil bleven. Juist op het moment dat je je club moest steunen.

Een aantal jaar terug vond ik Roda JC echt gewoon een mooie en goede club, maar moet wel zeggen dat dat standpunt van mij inmiddels wel aardig veranderd is de laatste jaren.

Toen was Harm van Veldhoven daar de hoofdtrainer en presteerden ze gewoon goed. Ze eindigen altijd ongeveer rond de 10de plek en speelden mee voor een plaats om een ticket voor Europees voetbal af te dwingen via de play-offs en met spelers als Junker, Skoubo, Hadouir, Kah, Tyton, de Fauw, Vormer, Hupperts, Malki, etc. etc. liepen er echt gewoon goede spelers rond, maar de afgelopen jaren was er echt gewoon sprake van wanbeleid bij Roda en had ik het idee dat ze zo'n beetje alles binnenhaalden, wat ze maar konden binnenhalen.

13 mei 2018 om 22:13

Dat klopt helemaal. Ergens rond 2011 stond er een geweldig elftal met de spelers die je opnoemt die zesde werden met heel leuk voetbal. Na de degradatie zijn helaas weer de verkeerde mensen aangesteld die er een rotzooi van hebben gemaakt en iedere transferperiode een heel elftal matige spelers aantrokken. Gelukkig zijn de verantwoordelijken daarvoor al lang de deur gewezen.

Sinds afgelopen zomer is het met van Veldhoven als technisch directeur een stuk rustiger en ik hoop dat hij gewoon aanblijft. Realistische man die goed ligt in de club en geen gekke dingen doet.

Conclusie die je kunt trekken nu is dat Jurjus ( keeper Roda ) de grote verantwoordelijke is voor de degradatie van Roda JC, Niet alleen vandaag, maar op zoveel cruciale momenten heeft deze keeper gefaald. En dat terwijl ik Jurjus bij De Graafschap destijds erg goed vond, en juist de redder van de Doetinchemmers vond. Maar nu.. Mooi voor Almere City, de lachende derde is De Graafschap uiteraard. Ik schat De Graafschap wat hoger in dan Almere City. Maargoed, ik gun het Almere City ook erg. Jammer voor Roda, dat gaat wat worden volgend seizoen in de Jupiler met clubs als Roda JC, FC Twente en NEC ( wie weet ook Sparta ?).

13 mei 2018 om 22:04

Jurjus was bij de Graafschap ook niet altijd goed, wat mij betreft overschat. Dat weten de Roda supporters nog al te goed toen hij daar speelde in nog een graafschap shirt.

13 mei 2018 om 23:41

Hij speelde juist in de thuiswedstrijd met de graafschap tegen Roda een zeer sterke wedstrijd (3-0 en penalty gestopt). Maar is dit seizoen zeker een stuk minder, maar hij blijft jong en talentvol. Al heeft Roda JC daar weinig plezier aan gehad..

14 mei 2018 om 08:04

Heb het over de wedstrijd in Kerkrade waar die zich liet verrassen.

Het moet niet gekker worden, Almere in de eredivisie? Ik heb nog nooit hier op vz een almere supporter gezien en dat zegt denk ik genoeg over het feit dat die club bij lange na niet groot en goed genoeg is voor de eredivisie. Maar blijkbaar is 3/4 seizoen kwakkelen in de juup en aan het eind een paar potjes winnen genoeg voor de eredivisie.

13 mei 2018 om 22:09

Almere is nog een hele jonge stad. Hoelang hebben ze daar een profclub? 10-15 jaar? De stad is groeiende en dit kan ook het begin worden voor een grotere achterban. Gun ze de tijd.

13 mei 2018 om 22:17

En die tijd mogen ze ook hebben, als het maar niet in de Eredivisie is. Zo een club voegt helemaal niks toe aan de Eredivisie.

13 mei 2018 om 22:30

Het enigste waar ik moeite mee heb is dat Almere een erg klein stadion heeft, maar voor de rest? Ik zie geen reden waarom een andere ploeg wel eredivisie voetbal mag spelen en een andere niet.

13 mei 2018 om 22:36

RKC heeft ook een klein stadion, de fietsenstalling, maar hebben ook jarenlang Eredivisie gespeeld. En dat met een achterland waar meer concurrerende clubs zitten dan bij Almere. Almere heeft ook veel meer inwoners dan Waalwijk

13 mei 2018 om 22:56

@007
De eerste reden geef jij al dus die hoef ik niet te noemen. Maar ongeacht dat, ze hebben totaal geen achterban. Behalve de kleine 3000 supporters heeft niemand wat met Almere City.

13 mei 2018 om 23:13

De belangrijkste reden vergeet je echter. Ze winnen en plaatsen zich voor de volgende ronde. Daar gaat het om en nergens anders.

13 mei 2018 om 23:23

Ach, ze spelen wel aantrekkelijk voetbal. Wat dat betreft voegen ze wel wat toe hoor. Beter dan dat betonvoetbal van sommige andere teams onderin. Aan dat kleine stadion kan ik me ook niet echt storen, ook dat is voetbal in Nederland.

Het grappige is dat v.d Water nu ineens wat minder bravoure had in z'n woorden. Tegen de Graafschap heb je twee ploegen die hun kans willen pakken. Almere zal nu misschien wel de favoriet zijn om door te gaan. Juist dat kan in het voordeel van de Superboeren gaan werken.

Wat betreft Roda. Ze hebben de laatste jaren een aantal keer de dans kunnen ontlopen. Na de 1-1 zag je dat Almere er steeds meer in ging geloven. De thuisploeg werd vreselijk slordig en dan kan dit gebeuren. Het winnende doelpunt was voor Roda echt het bewijs dat ze moesten degraderen. Wat Overtoom daar deed mag echt niet.

We hebben al een Excelsior in de Eredivisie met 2.500 supps gemiddeld op de tribunes.

Doe maar de Graafschap dan. Niet nog een club die zo weinig publiek heeft

13 mei 2018 om 22:15

Doe je huiswerk eerst eens voordat je iets roept. Gemiddeld 4.200 toeschouwers bij Excelsior, terwijl de capaciteit 4.400 is (bezettingsgraad van 95 procent). Uitbreiding van het stadion naar 5.500 staat nog steeds op de planning.

13 mei 2018 om 22:40

Het ligt er maar aan hoe je het wil zien. Een club als ADO met een bezettingsgraad van 75% word ik ook niet vrolijk van...

13 mei 2018 om 23:15

Ik wel. Zijn toch zo'n 12000 mensen.

14 mei 2018 om 00:26

Nou das jammer dan. Ik vind het wel lekker als er meer dan 10K aanwezig is bij een wedstrijd. Ook bij Zwolle dus. Of die bezettingsgraad dan hoog of laag is boeit me dan vrij weinig!

Almere heeft op zicht goeie plannen. Willen naar een gras veld in plaats van kunstgras. Hopelijk als ze promoveren zullen ze dat versnellen. Misschien geen grote stadions maar wel echt gras erbij dan. Hoop echt dat voor Almere City en Emmen dat ze met promotie echt tot leven komen in de provincies.

Roda terecht verloren, het is gewoon treurig.
In de competitie zag het er niet uit en over 2 wedstrijden niet kunnen winnen van de nummer 9 van de Eerste Divisie. De competitie wordt in elk geval een stuk spannender. Heb je toch misschien wel 4 clubs met begrotingen die thuis horen in Eredivisie haha.

Wij hoeven niet naar de Eredivisie toe, de Eredivisie komt naar ons op deze manier

Zuur Zuur dit.
In Enschede zijn ze net van de schrik bekomen en al bezig met het volgende seizoen, al een kleine 10.000 seizoenskaarten verkocht, achteraf bekeken, is directe degradatie minder erg, dan wat die arme Roda supporters hebben moeten meemaken, jammer!

14 mei 2018 om 00:44

Het word wel steeds meer, een uurtje voor jou sprak iemand over 8000 verkochte kaarten en daar weer voor waren het er 5000. Of is dit wederom via Twentse telling gebeurd?

Voor de Eredivisie is het te hopen dat Sparta en de Graafschap promoveren. Clubs als Emmen en Almere City hebben helemaal niks te zoeken in de Eredivisie.

13 mei 2018 om 22:19

Ben ik het niet mee eens. Promotie zou deze clubs misschien wel een echte boost geven. Ik neem toch aan dat er aanzien meer mensen naar het stadion trek als je in de Eredivisie speelt. Dan kunnen er mogelijk stappen worden gezet voor een groei, gezien ze de hoogste clubs zijn in hun provincies.

Komt volgend seizoen in elk geval meer echt gras in de Eredivisie.

13 mei 2018 om 22:54

Het uitvak van Almere City was vandaag amper uitverkocht. Als er bij mogelijke promotie amper aanzien is, wie zegt dan dat in de Eredivisie wel ergens toe zal gaan leiden? Daarbij zijn ze in de middenmoot geã«indigd en hebben ze 76 tegengoals gehad het afgelopen seizoen. Met zulke statistieken heb je met dit elftal niks te zoeken in de Eredivisie.

13 mei 2018 om 23:23

Dat mag jij vinden maar als ze zich plaatsen is het verdiend en krijgen ze de kans zich te bewijzen. Op voorhand zeggen dat ze niets in de eredivisie hebben te zoeken is onzin. Laten we dat maar afwachten als ze zich eventueel plaatsen.

Sorry voor de Roda fans, maar volgend seizoen weer een club extra met een echt grasveld....

Hopen dat we een clubje van Flevoland in de eredivisie krijgen

Opgelucht na de wedstrijd van Sparta en dan nog zoiets zien gebeuren maakt de opluchting nog groter. Blijft wel triest hoeveel verdriet dit sommige mensen doet, maar al met al was het wel een logische uitslag vandaag

13 mei 2018 om 22:32

Dat is altijd hartverscheurend. Kinderen, ouderen, mannen. Maakt niet uit. Het is echte emotie.

13 mei 2018 om 23:24

Het is maar voetbal hè. Er zijn wel ergere dingen in het leven.

14 mei 2018 om 03:41

Nico50
En toch maakt die emotie het voetbal zo mooi
Als supporter kan zoiets echt pijn doen

Dit had ik echt niet verwacht. Op papier heeft Roda JC echt een heel goed team (voor dit niveau uiteraard). Opvallend dan dat het ze toch niet lukt om erin te blijven. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren in de toekomst van Roda JC. Complimenten voor Almere City trouwens. Mooie stunt dit, heb nu al zin in de volgende ronde. Sparta moet FC Emmen zien te overleven en Almere City en De Graafschap gaan strijden om wie de nieuwe club in de eredivisie wordt. Geen idee waar dit gaat eindigen.

Wat een wereld van verschil. In Engeland kan een grote club als Aston Villa promoveren via de play-offs en hier Almere City..

13 mei 2018 om 22:23

De afgelopen jaren zijn er ook heel wat grote clubs gedegradeerd in Engeland en kleine clubs gepromoveerd. Nu is het een keer andersom.

13 mei 2018 om 22:37

Ja precies maar als ik dat zei de afgelopen maanden zeiden ze dat ik niet in het verleden moest leven... Nu gebeurt het in Nederland en is het compleet anders... Beetje krom..

13 mei 2018 om 22:34

Dit komt door het rare en slechte play-offs systeem dat Nederland hanteert.

13 mei 2018 om 23:26

Waarom dan? Omdat de mogelijke uitkomst niet bevalt?

14 mei 2018 om 03:28

Is toch idioot en komt niveau toch niet ten goede, als je een slecht seizoen draait en een goede play off speelt heb je als je geluk hebt meer dan een club die in competitie misschien 20 punten meer behaald heeft met lege handen achter blijft. Zelfde voor Europees voetbal, lopen hier steeds te klagen dat we Europees te weinig punten halen en daardoor minder clubs Europees voetbal kunnen laten spelen of ch League plaatsen kwijt raken dan helpt het ook niet dat de nr 9 na 4 goede play off wedstrijden Europa in gaat ipv de nummer 5 die in competitie misschien 15 punten meer heeft gehaald. Die hele play offs slaan nergens op. Kijk het is verder niet anders natuurlijk maar van mijn part schaffen ze het snel af. Gewoon na competitie kijken wie waar staat, de beste clubs Europa in en de nr 16 en 17 spelen promotie degradatie tegen Jupiler League clubs die hoogst zijn geëindigd. Misschien dat het niveau hier dan ook weer iets beter wordt

13 mei 2018 om 23:05

In Engeland zijn er ook veel meer grote clubs.

Wow zoveel misgunners zeg. Wat maakt het uit dat Almere een stadion heeft wat je amper een stadion kunt noemen, geen 200 jaar bestaat en een middenmoter uit de JL is? Als ze die playoff finale winnen staan ze gewoon verdiend in de Eredivisie! Het is toch leuk voor die spelers dat ze beloning krijgen om hun prestaties de laatste paar wedstrijden? Als het een klein Engels clubje was dan vond iedereen het waarschijnlijk prachtig.

En wie zegt dat ze kansloos zijn volgend seizoen? Ze zullen zich ongetwijfeld versterken, een club als VVV doet het toch ook gewoon goed? Dat was volgens velen ook degradatiekandidaat nr 1

13 mei 2018 om 22:22

Precies. Leicester mocht ook CL spelen terwijl ze nog nooit top 7 in de PL hadden gehaald. Liever nieuwe namen dan steeds weer die clubs met een slecht beleid die de dans ontspringen.

13 mei 2018 om 23:10

De vergelijking met VVV gaat niet helemaal op. VVV was vorig kampioen geworden van de JL. Ze beschikte dus al over een selectie die als beste was geã«indigd in de JL. Almere City daarentegen eindigde dit jaar in de middenmoot met rond de 75 goals tegen. Dus ze zijn amper het niveau van de eerste divisie ontgroeid.het heeft dan ook niks te maken met de ene club wel of niet gunnen, maar gewoon met de mogelijkheden van een club. Ik begrijp dat sommige graag voor de underdog zijn in de play-offs, maar clubs als Almere City zullen het niveau van de Eredivisie alleen verder naar beneden brengen.

13 mei 2018 om 23:29

En ADO en NAC dan? Die waren ook middenmoot en draaien nu gewoon mee. Dit is huilen op voorhand. De ploeg die zich plaatst verdient het. Simpel as that.

14 mei 2018 om 03:33

Dus het komt er op neer dat een club die een goede play off speelt het meer verdiend dan een club die een goed seizoen draait, play off slaat nergens op, knap van de clubs die dat wint hoor maar die paar wedstrijden in play offs zijn belangrijker dan het seizoen zelf, maakt geen reet uit waar je eindigt, je hoeft alleen een periode titel te halen en een goede play off te spelen en rest van seizoen boeit niet, al verlies je verder alles

Het beleid is beloond. Twee keer niet winnen van een middenmoter uit de Jupiler betekent terechte degradatie. Zeker na al die bizarre ontsnappingen in voorgaande jaren. Bij Twente en NEC zullen ze alleen niet staan te juichen.

Niet meer dan verdiend. Geen enkel moment het gevoel gehad dat de spelers beseften waar het om ging. Nu even uithuilen.

13 mei 2018 om 23:09

Verdomme man. Toen Denz en ik je kwamen opzoeken op de tribune bij Almere had ik nooit kunnen vermoeden dat het na dit tweeluik al afgelopen zou zijn... Over het hele seizoen genomen is de degradatie niet verrassend maar na de korte opleving aan het eind van het seizoen, die ons allemaal weer hoop gaf, is de klap toch enorm. Sterkte kerel en tot volgend seizoen...

Moet ik weer al die clubs en steden van buiten leren. Gelukkig ken ik er al een paar: NEC-Nijmegen, Twente-Enschede...

13 mei 2018 om 22:41

Ik help je even: den bosch-den Bosch, top oss-oss, MVV Maastricht-maastricht, jong Ajax-amsterdam, jong PSV- Eindhoven, FC Eindhoven-eindhoven, Helmond Sport-Helmond, Cambuur Leeuwarden-leeuwarden, FC Dordrecht-dordrecht, jong AZ-alkmaar, jong Utrecht-utrecht

Nog een jaar of 2 dan heeft de eerste divisie nog grotere stadions dan de eredivisie...jammer Roda jullie hadden van mij mogen blijven. Wat moeten we straks met alle respect met emmen of Almere in de eredivisie. Het niveau was al bedroevend maar dit gaat de eredivisie zeer zeker geen goed doen zo.

13 mei 2018 om 23:31

Ach wat moeten we met Vitesse dat met Russisch geld op de been wordt gehouden? Dan maar liever Emmen of Almere.

14 mei 2018 om 03:50

Volgens mij is nico een beetje voor Almere city
Maar bij menig post reageer je wel onzinnig
Wat moet city met het buitenlandse geld of psg
Je mag evt best wel in realisme reageren dat de eredivisie op deze manier niet het beste uithangbord is met een club als Almere city
En een bezettingsgraad van max 3000 man
Staat wel tegenover dat het verdiend was tegen RJC maar een beetje objectief reageren helpt wel hoor

14 mei 2018 om 09:25

@voetbalgekje
Ik heb werkelijk helemaal niets met Almere, maar ik kan er slecht tegen dat uit een soort dedain vanuit andere clubs op nieuwkomers wordt neergekeken die op sportieve gronden de eredivisie dreigen te halen. Niet meer en niet minder.

14 mei 2018 om 14:31

Nieuwkomers zijn helemaal niet erg en dat zeg ik ook niet...maar naar mijn inziens voegen emmen en Almere niks toe aan de eredivisie en dan kan je het wel hebben over een rijke Rus maar tot nu toe is het nog niet zo slecht uitgevallen en heb ik slechtere spelers gezien die over komen. Dan erbij kan Vitesse alweer op eigen benen staan maar het zou je beter passen om je dieper in ded materie te storten voor je weer onzin uitkraamt. En dan nog eens ben ik het niet eens met de gang van zaken over de periodetitel. Zie je het voor je dat ze zo'n systeem ook in gaan voeren als play off van de eredivisie dat ik noem maar een excelcior 2 wedstrijden wint en met geluk zo in de cl komt? Dus naar mijn mening deugt dit niet en word nu de eredivisie alleen maar zwakker terwijl de eerste divisie alleen maar sterker en zwaarder word...Leuk voor hun maar niet goed voor het nl voetbal. En dit is een mening die ik heb en die mag ik hebben is dat zo gek? Dat jij een hekel aan Vitesse hebt mag je helemaal zelf weten en lig ik echt niet wakker van maar gezien alle reacties hier ben ik niet de enige die deze mening heeft. En jou zou het sieren om dit ook oppervlakkig te houden dan op 1 clup af te geven over een onderwerp wat in dit geval niet eens ter zake is maar ik geloof dat je zelf zo'n bekrompen mening hebt en niet eens verder kannadenken dan je neus lang is helaas.

14 mei 2018 om 17:36

Hoe kom je erbij dat ik een hekel aan Vitesse heb? Maar je bent kennelijk de periode Karel A. al vergeten en is het ook niet zo dat niet in Arnhem maar elders aan de touwtjes wordt getrokken. Daarnaast is het natuurlijk onzin dat als een club 2 wedstrijden wint die geplaatst is. Plaatsing voor een nacompetitie gebeurt door een periode te winnen of door je plaats op de ranglijst. Er worden geen lootjes getrokken of zoiets. Het enige waarop ik aansla is dat je met elkaar een traject afspreekt hoe promotie naar de eredivisie zal verlopen en als de uitkomst daarvan je niet bevalt moet je niet gaan janken maar de opzet veranderen. Almere en Emmen hebben als ze zich zouden plaatsen dat op sportieve gronden verdiend.

15 mei 2018 om 08:41

Nu loop je je eigen woorden nog te verdraaien ook wie haalt er ineens zaken bij dat Vitesse met Russisch gel bij elkaar word gehouden en in leven? Je begint aan het begin van ons hele verhaal met die onzin wat er hier niks te zaken doet of ben ik nou degene die dat heeft gezegd? Je zegt zelf dat je liever Almere of emmen hebt omdat Vitesse betaald word door Russisch geld maat niet meer en niet minder. Is geen normale onderbouwing en waarom dat je dit erbij haalt is totaal achterhaald en je neemt niet eens de moeite het verhaal op de korrel te nemen en je te verdiepen erin. Het valt me nog mee dat je nog net niet verteld dat Vitesse 1 grote vreemdelingen legioen is en alleen maar uit huurlingen bestaat..doet er niks aan af dat het systeem voor geen meter deugd zonder op de man af te spelen of op de clups af...dus denk eerst ff na voor je iets de wereld in helpt...die mannetjes hebben ze al genoeg bij de pers.

Leuk voor Almere, maar dit is toch niet goed voor het niveau van de Eredivisie. Laat alleen de bovente 3 ploegen in aanmerking komen voor promotie uit de JL. En schaf de play off zo veel mogelijk af. Voor Europees voetbal mag het helemaal verdwijnen. Het is belachelijk dat de nr 9(!) kan maakt op een plek in de EL. Vervolgens presteren ze niks en zakt NL nog verder weg. Voor promotie/degradatie ligt het wat dichter bij elkaar. Laat de nummer 18 direct degraderen. De 17 speelt een play off tegen de nr 2 van de JL en de nr 16 tegen de nr. 3 van de JL. De nr 3 zal dan nog wel een play off 'vooronde' moeten spelen tegen de nr. 4. Thats it. Lijkt me ook veel duidelijker, eerlijker en beter voor het niveau van de eredivisie.

De jupiler league gaat er wel op vooruit!
Clubs als Roda,Twente,Nec,Cambuur,Go ahead,Volendam,Rkc,jo Ajax,Psv Az en misschien ook Sparta en de Graafschap er nog bij.
Daar word je volgend seizoen niet zomaar even kampioen.
De eredivisie gaat er helaas wel op achteruit.

Nou... als Cambuursupporter (ja, die zijn er nog) kan ik hier wel mee leven. Kan me nog een zeer onterechte uitschakeling door Roda herinneren enkele seizoenen geleden. Gerechtigheid...

13 mei 2018 om 23:26

Is bijna 10 jaar geleden. Zit je daar nog zo erg mee? En daarnaast, Cambuur kon het thuis afmaken tegen een B-team van Roda ( door schorsingen en blessures ) en liet dat toen na. Zelfreflectie zou ook een beetje op zijn plaats zijn.

Hoewel ik blij ben dat Roda is gedegradeerd doet het wel pijn aan mijn ogen om te zien dat de nummer 7 en 9 in de finale staan. Enige voordeel is nu wel dat de Jupilear League echt spannend gaat worden volgend jaar met clubs als Cambuur, Twente, Nec, Roda en misschien zelfs nog de Graafschap. Volgend jaar lekker Jupilear kijken in plaats van Eredivisie!

Lekker voor Roda, paar jaar geleden hadden ze er al uit moeten vliegen tegen helmondsport, lekker Almere gun het jullie wel.

14 mei 2018 om 09:30

Helmond, dat 90 minuten met een man meer speelde en er nog niks van bakte?

Hoe zuur het ook is, laat ik het positieve erbij pakken. Het verplicht ze om druk bezig te blijven met een neerzette van een goede organisatie. Daar zijn dit seizoen eerste stappen voor gezet met Harm van Veldhoven ed. Er is materiaal gekomen dat goed genoeg is en financieel verantwoordelijk. Dan kan dit gebeuren na bijna 10 jaar een club afbreken. Dat vind ik persoonlijk nog het ergste, dat hij bestraft wordt voor goed werk. Aan ja, Jurjus en Rosheuvel, het zijn de de v Leers of Malki's die we op handen dragen. Maar het dat is de positie waar je nou eenmaal in zit. We zullen zien wat voor selectie we samen kunnen stellen.

Wat kan ik trouwens genieten van het vuur bij Avdijai, niet gemeen, moet zich wel leren inhouden tegen de scheids op sommige momenten, maar pure passie. Ja hij was niet blij met de wissel, mag toch? Hij doet het niet respectloos richting trainer en staf, geeft een hand maar is temperament vol. En de eerste die letterlijk van zijn stoel schiet bij een kans.

Wat een gelul over bestaansrecht, almere city heeft een.potentiele achtervan van een stad van 250.000+
Inwoners. Ze zijn.op weg om eindhoven in te halen. En dan zouden de graafschap, dordrecht 118.000, en emmen, 56.000 inwoners meer reden en achterban hebben dan Almere City?
Bij Almere ontbreekt zeker nog het een en ander. maar vanaf volgend seizoen echt gras en wedstrijden eredivisie zullen vast meer mensen naar het stadion trekken.
Ikzelf heb een seizoenskaart van Ajax, maar zal misschien wel een.paar wedstrijdjes meepakken. Woon in almere en zo goed als 250 meter van het stadion..
Daarmaast moeten traditie en achterban nog groeien maar als enige bvo in heel flevoland zou er op termijn toch iets meer potentie kunnen komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren