Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Buffon voor drie wedstrijden geschorst na rode kaart

Laatste update:

Gianluigi Buffon is door de UEFA aangeklaagd vanwege zijn uitspraken bij de Champions League-wedstrijd tussen Real Madrid en Juventus (1-3). De Italiaanse doelman werd vlak voor het eindsignaal met een rode kaart van het veld gestuurd door scheidsrechter Michael Oliver, nadat Buffon woest had gereageerd op de in blessuretijd gegeven strafschop. Hij leverde na afloop forse kritiek op de leidsman.

De sluitpost deelde onder meer een duw uit aan Oliver en gaf de leidsman na afloop een veeg uit de pan. “Eén man kan dus blijkbaar alle dromen van een elftal verwoesten. Dan heb je geen hart, dan zit er een vuilnisbak op de plek waar je hart hoort te zitten. Als je niet de persoonlijkheid hebt om in een stadion als dit te fluiten en de juiste beslissingen te nemen, ga dan toch lekker met je vrouw en kinderen op de tribune zitten, frisdrank drinken en friet eten”, aldus Buffon.

Cristiano Ronaldo benutte in blessuretijd de strafschop, die gegeven werd na een overtreding van Medhi Benatia op Lucas Vázquez, en schoot Real Madrid daarmee naar de halve finale van de Champions League. De UEFA stelt dat Buffon zich met zijn uitspraken niet heeft gehouden aan de ‘algemeen geldende gedragsregels’ en wil hem daarom bestraffen. Op 31 mei doet de strafkamer van de UEFA uitspraak en het is nog onduidelijk waarvoor Buffon precies moet vrezen.

Update 5 juni 15.25 uur – Buffon voor drie wedstrijden geschorst na rode kaart
Gianluigi Buffon is door de UEFA voor drie Europese duels geschorst. De doelman, die Juventus heeft verlaten en waarschijnlijk gaat tekenen bij Paris Saint-Germain, krijgt de straf vanwege zijn rode kaart in het duel met Real Madrid in de kwartfinale van de Champions League. Buffon ging na een toegewezen strafschop tekeer tegen Michael Oliver, waarna de arbiter besloot de sluitpost van het veld te sturen.

Vind jij het terecht dat Gianluigi Buffon een straf krijgt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

buffon sprak gewoon de waarheid.

11 mei 2018 om 16:45

Ging wel wat te ver als je het mij vraagt. Was de scheids in dat interview gewoon persoonlijk aan het aanvallen. Je mag zijn beslissingen bekritiseren maar niet zijn persoonlijkheid en al helemaal niet als je hem slechts 90 minuten kent. Buffon staat er om bekend een geweldige sportman te zijn en ook een goede verliezer, maar hier ging die echt wel veel te ver. Hij zou beter moeten weten met al zijn ervaring.

11 mei 2018 om 17:29

Nou benatia moet gewoon niet in de rug lopen van vasquez ( excuus voor de spelfouten in de namen), ik denk dat buffon hen anders nog wel had gehad aangezien hij er ook kort op zat.. ik vond het een domme actie van benatia en de scheids gaf terecht een strafschop, ik hoopte dat Juventus ging winnen maar helaas

11 mei 2018 om 17:42

Probleem is dat de scheidsrechter boven alles staat, als ze gewoon er telkens een potje van maken hoef je je van mij niet in te houden als voetballer

11 mei 2018 om 18:13

Mee eens. Waarom inhouden als de scheids een een potje van maakt. Daarom moet de VAR aanwezig zijn. Net als bij basketbal en problem is opgelost

11 mei 2018 om 18:40

Omdat de scheidsrechter nou eenmaal de baas is op het veld??

11 mei 2018 om 22:44

Generaaltje
Nou als jouw team zo hard wordt benadeeld ( niet met die penalty) en real een ticket naar de halve finale cadeau krijgt, dan vind ik wat buffon deed nog best meevallen.

5 juni 2018 om 18:24

Ik zie mensen over de VAR zeiken maar die hadden ook gewoon een penalty gegeven omdat het ook gewoon een 100% strafschop was.

11 mei 2018 om 16:50

Het schuim zat nog net niet op zijn mond. Een kerel van 40 moet beter weten.

11 mei 2018 om 17:04

Nee hij sprak gewoon de waarheid want ze zijn gewoon genaaid.

11 mei 2018 om 17:07

Ben t ook met buffon eens, dan kan hij 40 zijn hij heeft groot gelijk.
Dit was een naai lesje van de 1e categorie.

11 mei 2018 om 17:12

Sneu hoe iedereen zijn gedrag goed praat

11 mei 2018 om 18:42

Mag tegenwoordig de waarheid niet meer geuit worden? Het was fel, maar niks is gelogen.

11 mei 2018 om 19:05

Dat is jou mening.

Helemaal mee eens. Buffon altijd maar ophemelen. Hij kan ook zwaar irritant zijn. Misselijk ventje

5 juni 2018 om 16:01

Als de champions league op deze manier van jouw ontnomen wordt door de scheids, dan is vind ik dit heel normaal. En dats niet de enige keer voor real. Al drie keer de ucl gekoch in de afgelopen 4/5 jaar. Tegen Atletico in de finale was het offside doelpunt van ramos wel meegeteld en daardoor hadden ze die finale gewonnen. 2017 tegen bayern met 2 offside goals van ronaldo een afgekeurde goal van lewandowskie. En dit jaar tegen juve.

11 mei 2018 om 17:14

Onzin! De scheids heeft prima gehandeld. Buffon (en benatia) moeten gewoon normaal doen.

Stopte hij niet na dit seizoen? Vreemde beslissing om nu naar buiten brengen dat ze een straf willen geven. Had dat dan 2 weken terug gedaan.

Overigens keur ik het gedrag na de wedstrijd niet goed en verdiende het naar de regels wellicht wel een straf. Ik vind het alleen vreemd dat ze dit zo laat doen bij een keeper die de straf niet meer meemaakt als keeper.

5 juni 2018 om 17:47

Hij stopt bij Juventus, niet per se met voetballen.

Wat een onzin.
Of het nou wel of geen penalty was maakt niet uit maar na zo’n wedstrijd snapt iedereen toch wel waarom je zo iets zou zeggen

11 mei 2018 om 17:08

+ Buffon zegt toch eigenlijk nooit iets negatiefs over een ander

11 mei 2018 om 17:31

Ja nee dat is een goed excuus. Stel een verdediger heeft nog nooit een rode kaart gehad en maakt nu een overtreding waardoor beide kruisbanden van de ander scheuren, zeg je toch ook niet tja hij heeft eigenlijk nog booit een echt zware overtreding gemaakt dus je kunt hem niet schorsen.

11 mei 2018 om 22:48

Alfonsekcei
Ja mr dit is niet hetzelfde situatie, want Juventus werd heel hard genaaid hier. Hij sprak de waarheid.

Ik snap dat je dit soort dingen niet hoort te zeggen maar op zo'n moment vol emotie vliegt er van alles uit en dan kan bij iedereen gebeuren. Vind schorsing hier voor ook niet nodig zeker niet bij een legende als buffon

11 mei 2018 om 16:37

Naja Buffon zei het geloof ik 2/3 dagen later nog eens. Toen vroegen ze of hij er nog zo over dacht en werd hij nog net zo boos.

Mijn emotie en charme van Buffon zeggen ook, nee laten gaan voor zo'n legende. Maar tegelijketijd kan je hem ook niet ander behandelen dan andere spelers.

11 mei 2018 om 16:50

Aan de andere kant, deze straf is gewoon een wassen neus. Buffon stopt na dit seizoen, waarom zou je hem dan nog straffen?

11 mei 2018 om 17:15

Om de boodschap dat dergelijk gedrag van een speler niet door de beugel kan. Dat een speler stopt mag geen reden zijn om een speler niet aan te pakken als hij de controle over z'n emoties verliest en vervolgens nog dagenlang door blijft zeuren over een scheidsrechter.

Ik ga niet zeggen dat wat Buffon zei correct was (al begrijp ik compleet zijn standpunt), maar wat is de UEFA een lachertje seg. Spelers bestraffen wanneer het hun goed uitkomt of de buitenwereld wat druk zet krijg ik zo wat de indruk. Wat een wankele organisatie.

11 mei 2018 om 17:13

Hoezo komt het de Uefa goed uit? Buffon stopt na dit seizoen en Juventus is al uitgeschakeld. Je kunt genoeg negatieve verhalen over de Uefa zeggen, maar voor Buffon gelden dezelfde regels als voor andere spelers. Als je zo tekeer gaat tegen een scheidsrechter en dan vervolgens nog minstens 7 dagen na afloop door blijft zeiken, is het niet meer dan normaal dat de Uefa maatregelen neemt.

11 mei 2018 om 22:55

Sirus
Dus, ondanks dat real met de hulp van de scheids door is gegaan, willen jullie ook nog dat niemand iets ervan zegt??? Al die realfans moeten blij zijn en hun mond dicht houden, want het cadeau wat ze gekregen hebben heeft nog bijna geen team gekregen en zal ook niet zoveel gegeven worden.

12 mei 2018 om 03:33

Waarom de term "jullie"? Ik ben in dit geval een neutrale liefhebber. Ik ben geen fan (in de zin van supporter) van zowel Real Madrid als Juventus en heb ook zeker niets tegen beide clubs. Echter was de situatie rondom de penalty twijfelachtig en dan kan men beter bescheiden blijven en het accepteren. Als scheidsrechter kun je nou eenmaal voor zoiets fluiten. Niemand hoor ik over de domme actie van Benatia waardoor je de scheidsrechter een reden geeft om te fluiten.

Uiteindelijk gaat dit onderzoek overigens over de reactie van Buffon en objectief gezien is een straf gewoon terecht. Als je dat ontkent, ben je niet objectief en heeft een verdere discussie weinig zin. Ook al zou de wedstrijdleiding er volledig naast zitten (hypothetisch), dan nog moet je het beperken tot 30 seconden aan pure frustratie als speler en binnen een bepaalde grens.

Als je het zeven dagen later nog niet snapt en die grens ruim overschrijd, pak je als speler gewoon een terechte straf. De Uefa heeft dus gewoon gelijk. Al die sentimenten zeggen niets als men gewoon naar de feiten kijkt.

Haha geef hem een schorsing voor de champions league. Zal die vast rot vinden

Zou het zwaar onterecht vinden als Buffon wat voor sanctie ook zou krijgen. Hij deed die uitspraken na afloop van de wedstrijd onder de emotie, dan zeg je vaak niet de beste dingen of verwoord je ze een beetje onhandig. Daarnaast zegt hij niet heel erge dingen vind ik. Ook vind ik dat ze hem moeten ontzien omdat Buffon altijd heel erg respectvol is tegenover iedereen in het voetbal. Dat hij een keertje zijn frustratie de vrije loop laat vind ik dan niet erg. Hij is al gestraft door de rode kaart, laat het verder zitten en besteedt er verder geen aandacht aan.

11 mei 2018 om 16:45

Ik ben wel benieuwd wat voor straf ze hem zouden geven, hij stopt toch na dit seizoen.

11 mei 2018 om 17:10

Hij heeft zeker een week lang lopen spuwen over de scheidsrechter en weigert z'n excuses aan te bieden. Dan praat je niet over termen als 'op het moment onder emotie', maar over blijvende frustratie en subjectiviteit. Helemaal niet vreemd dus dat de Uefa hem wil bestraffen. Voor Buffon gelden dezelfde regels als voor letterlijk elke andere speler in Europa.

11 mei 2018 om 17:11

Dat je vol met emotie zit zou geen argument moeten zijn om wangedrag goed te keuren.

Naast de waarheid die hij sprak was hij niet diegene die de scheidsrechter een duw gaf..

Gewoon terecht! Niemand komt aan de scheidsrechters ook al heet je Buffon!

11 mei 2018 om 16:37

Slimme, Douglas Costa duwde de scheids geniepig en de scheids zag Buffon voor zich. Ken je feiten

11 mei 2018 om 16:51

Scheids werd ook omsingeld door 4-5 spelers en werd ook nog eens naar alle kanten getrokken en geduwd. Dan komt Buffon nog heel gewelddadig in zijn gezicht schreeuwen.

Zelf vond ik die rode kaart streng bestraft, zeker omdat het zijn laatste Europese wedstrijd was. Maar Oliver heeft gewoon volgens de regels gehandeld als je het mij vraagt. Vond geel imo terecht voor Buffon.

11 mei 2018 om 17:11

Dan moet hij de regels omtrent een penalty ff goed bestuderen, dan was dit allemaal niet gebeurt

11 mei 2018 om 17:18

@riciotto dat je nog vol houdt dat het geen penalty is... je bent duidelijk niet objectief. Iemand in de rug lopen is gewoon een overtreding

11 mei 2018 om 17:25

Benatia moet gewoon niet zo dom verdedigen, dan geef je de scheidsrechter ook geen reden om te fluiten. Hij vouwt zowat zijn been om hem heen, hoe kan een scheidsrechter daar in een split second nou geen overtreding in zien?

11 mei 2018 om 17:46

Hij had de bal met zijn been. De fout is de aai op de rug voor de scheids.

11 mei 2018 om 18:22

Ik zou als ik jou was nog een paar herhalingen kijken en een bezoekje aan een oogarts. Benatia raakte bal namelijk niet

13 mei 2018 om 08:53

Dat je de bal raakt wil niet per definitie zeggen dat je geen overtreding maakt.

5 juni 2018 om 18:29

Benatia duwt de speler en wrapped zijn been om de speler heen... dan pas raakt hij de bal. Overtreding, dus strafschop omdat het in de 16 is.

Daar zou hij slecht van slapen hoor. Snap niet dat de Uefa zich hier nog druk om maakt. Na dit seizoen stopt hij waarschijnlijk dus hij heeft er toch geen last van. Buiten dat zou een schorsing trouwens wel terecht zijn. Voor de scheidsrechter moet je respect tonen. Daarbij maakt het niet uit of je nou Buffon heet of bijvoorbeeld Melvin Platje.

Ze hadden die scheids een straf moeten geven en niet Buffon, laat maar weer is zien dat de Uefa (alweer) zichzelf voor schut zet!

Los van het feit dat dit zijn laatste seizoen is of uberhaupt gelijk had (twijfelachtig), ging hij gewoon flink tekeer en elke speler zou geschorst zijn als je dagenlang door blijft zeuren over de scheidsrechter. Je kunt het wel of niet schorsen van een speler niet af laten hangen van sentimenten. Ik kan me dus wel voorstellen dat de Uefa dergelijk gedrag niet tolereert.

De enige reden dat hier zoveel ophef over is, is omdat het over buffon gaat. Als iemand als suarez het had gedaan werd er schande over de actie gesproken. Het was gewoon een overduidelijke penalty en biffon misdroeg zich. Het uitschelden van een arbiter is ook nog erg laag voor een icoon als hij.

11 mei 2018 om 17:26

Ik vond het ook gewoon een penalty. Daarom vind ik het ook zo bizar dat Buffon een week lang hierover bleef zeuren. Dat heeft ook niks meer met 'reageren in de emotie' te maken.

12 mei 2018 om 03:41

Het vreemde is vooral de hele discussie. Op de persoon speelt sentiment de absolute hoofdrol (betreft Buffon) en betreft de penalty is objectiviteit schijnbaar een lastig iets. Het is geen zware penalty, maar je kunt er als scheidsrechter inderdaad gewoon prima voor fluiten. Erg vreemd dus dat er zo'n discussie is over de gegeven penalty.

Als je Buffon heet mag je blijkbaar alles doen en flikken. Men praat alles goed dat Buffon doet ook als Buffon te ver gaat. Bizar gewoon! Buffon staat niet boven de wet.

11 mei 2018 om 18:23

Ach de Uefa die neem ik al jaren niet meer serieus corrupte bende, Buffon mag dit niet doen maar het was een emotionele uitbarsting maar die scheidsrechter zat gewoon op zo’n moment te wachten dat zag je aan alles die had die penalty aan de andere kant nooit gegeven ,

12 mei 2018 om 03:46

@sloep01

Dat is natuurlijk geen argument dat standhoud. Feit is dat Juventus dat moment niet kreeg en Real Madrid wel. Bovendien was de overtreding niet zwaar, maar wel degelijk een overtreding. Feitelijk dus gewoon een terechte strafschop.

Verder is dit niet de eerste keer dat Buffon door het lint gaat en in eerdere gevallen kwam hij er wel gewoon mee weg. Nu praat men over dit moment, maar uiteindelijk heeft hij zichzelf in deze situatie gemanoeuvreerd en dan is het gewoon terecht dat dergelijk gedrag bestraft word, wie het ook is.

11 mei 2018 om 18:57

Niet alleen bij Buffon hoor, maar bij veel spelers met een rijke carrière is dit het geval. Bij Real zitten er ook genoeg. Net als bij elke topploeg.

Zijn droom werd verwoest met deze gegeven strafschop. Ik kan het enorm goed begrijpen dat hij helemaal doordraait want om op deze manier een strafschop te geven is gewoon inderdaad harteloos. Hij had ze het uit moeten laten vechten in verlenging vind ik. Zeker als je in de vorige wedstrijd een penalty niet gaf aan juve. Dat soort dingen mag je best meenemen en dan is dat quitte en heb je een mooie verlenging. Maar dit is gewoon zo verschrikkelijk pijnlijk. Als je al heel je leven vol voor de CL vecht met je ploeg en het steeds maar misgaat in finales enzovoort en je speelt zo'n fantastische wedstrijd door 0-3 voor te staan en de hoop volledig terug is, en dan komt er die penalty. Jongens, dan raak je het gewoon volledig kwijt geloof me nou maar. Ik neem aan dat iedereen dan wel voor kan stellen. Buffon heeft zijn mening hierover, niemand heeft hierin gelijk want het is een interpretatie, iedereen denkt daar anders over. De scheids besloot als een robot te fluiten en een beslissing te nemen puur op wat hij ziet. En dan valt Benatia hem dus duidelijk aan. Als je iemand vol in zijn rug loopt voor 95% en 5% de bal raakt is dat gewoon een overtreding natuurlijk, waar dan ook op het veld, dus ook gewoon in de 16. Dus de scheids had het goed natuurlijk, alleen kun je je afvragen, kun je hem wel geven gezien het spelbeeld. Dat is ook wat Buffon bedoelt,je kan best naar het spelbeeld kijken en daardoor door laten spelen. Zoveel topscheidsrechters doen dat en deze scheids is gewoon erg jong nog. Dat heeft Buffon ook duidelijk aangegeven. Ik vind in ieder geval dat Buffon volledig los mag gaan hierover. Daarvoor heeft de scheids al de de kaart getrokken dus dat is al een straf opzich. Waarom nog even een trap nageven aan deze legende. Real is over 2 wedstrijden natuurlijk terecht door en nu natuurlijk op naar de volgende CL. Wat betreft Buffon: Hier mag die het niet bij laten zitten, hij moet gewoon doorgaan. Gewoon een voorbeeld nemen aan Zoff. Ook gewoon na zijn 40e nog in Europa cup finales!

12 mei 2018 om 03:51

Buffon moet z'n straf gewoon accepteren, z'n excuses aanbieden aan de scheidsrechter en het erbij laten. Het is een prof in de meest pure zin van het woord en dan moet je je er als speler ook naar gedragen (zeker met de staat van dienst van Buffon). Gezien z'n politieke standpunten en z'n temperament nooit een fan geweest van de persoon Buffon en het is als doelman wel een legende, maar dat mag geen aspect zijn in de overweging om een speler te straffen of niet. Buffon verdient een toekomstige straf, legende of niet.

Laat die man toch met rust. Heeft zich altijd keurig gedragen als sportman en nu lopen 1x op een rotmoment alle emoties te hoog op en dan is ie de sjaak. Daarbij moet UEFA eens kijken naar de kern van waarheid wat al jaren een groot probleem vormt met scheidsrechters. Je hoort te weinig dat scheidsrechters gestraft worden voor hun fouten.

11 mei 2018 om 21:42

Welke fouten heeft deze scheids gemaakt dan buiten dat hij Isco z'n goal niet gaf? Scheidsrechters worden wel degelijk gestraft, Aytekin vorig jaar is het laatste voorbeeld.

12 mei 2018 om 03:53

De penalty was terecht en als een speler in de 5-7 dagen erna nog steeds loopt te zeiken, mag de Uefa daar best tegen optreden. Scheidsrechters blijven mensen, maar uiteindelijk valt en staat alles bij de betreffende penalty. Objectief gezien kun je daar voor fluiten en dat deed deze scheidsrechter.

Passend dat nu naar buiten komt dat Buffon een schorsing van 3 wedstrijden krijgt net nadat er een artikel geplaatst is waarbij duidelijk wordt dat Ramos voor zijn aanslagen niet gestraft zal worden

5 juni 2018 om 15:37

Tja, die komt wel vaker weg met zijn streken. Overigens puur naar de zaak Buffon kijkend vind ik een korte schorsing wel terecht.

5 juni 2018 om 16:04

Ik vind 3 wedstrijden (als hij überhaupt nog CL zal spelen) best lang, hij ging wat over de scheef met het uiten van zijn emoties, 3 wedstrijden vind ik daar te lang voor.

5 juni 2018 om 17:09

Ik vind 3 wedstrijden erg lang. 1 had op zijn plaatst geweest. Buffon heeft weinig fout gedaan in deze zaak.

5 juni 2018 om 17:32

Ja, was ik er vergeten bij te zetten. Met korte doelde ik op 1 wedstrijd, hoogstens 2. Alles daarboven vind ik wel een beetje gortig.

Dit is zeer normaal wat buffon gedaan heeft als je kijkt naar de werk van de scheidsrechters in de heen en weer wedstrijd. De finale wordt gewoon voor je ogen ontnomen door de scheidsrechters. Niet over dat het wel of geen penalty was. Maar ik verwijs hier naar de overtreding van carvajaal op cuadrado voor het doel waar niks van gezegd werd. Daar had carvajaal zeker rood moeyen krijgen en een penalty voor juve. 90% doelkans. Maar daar heeft niemand ietsvan gezegd. En dan maak je alsnog een comeback en geeft de scheids in het laatste minuut dan wel een penalty gegeven en een rood en mag je de ucl vergeten. En dan wil je dat juve spelers er ook nog niks van zeggen. Sorry hoor maar dit is dan duidelijk geen voetbal meer.

Tja, 2 maten en 2 gewichten. Er zijn er die geschorst zijn voor een halve finale en dan toch langs het veld mogen staan.

5 juni 2018 om 16:20

Ik denk dat je Ramos bedoelt? Leuk geprobeerd, maar hij stond niet langs het veld. Hij stond namelijk officieel gezien in de catacombe. Dan kan je niet geschorst worden. Maar jij moet weer slachtoffer rol spelen.

5 juni 2018 om 17:33

Precies en dat staat ook precies in de regels. Hij mocht ook niet in de catacombe staan. Officieel had hij geschorst moeten worden. Je kan het zo opzoeken op de site van Uefa.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren