Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Labyad onderging al keuring en gaat voor zeven miljoen euro naar Ajax’

Laatste update:

Zakaria Labyad lijkt de derde versterking van Ajax voor komend seizoen te worden, na Hassane Bandé en Perr Schuurs. De Telegraaf schrijft woensdag dat de overgang van de 25-jarige aanvallende middenvelder van FC Utrecht naar Amsterdam min of meer een feit is.

Labyad, dit seizoen goed voor twaalf goals en acht assists, bereikte met Ajax al overeenstemming over een vierjarige verbintenis en werd dinsdag medisch gekeurd. Dat gebeurde op De Toekomst, op de vrije ochtend van Labyad. Volgens het dagblad kan de transfersom door bonussen oplopen tot dik zeven miljoen euro. “Zoals je zult begrijpen, focussen wij ons volledig op de play-offs waarin we Europees voetbal willen veilig stellen”, luidt de reactie van directeur voetbalzaken Jordy Zuidam.

FC Utrecht speelt immers woensdagavond in de play-offs uit tegen sc Heerenveen. Zaterdag is de return. FC Utrecht moet daarna nog een ronde overleven om een ticket voor de voorronde van de Europa League te bemachtigen. Naar verwachting hebben Ajax en FC Utrecht na die duels een vervolgafspraak om een klap om de transfer van Labyad af te ronden.

Labyad geeft zelf aan trots te zijn dat hij met Ajax in verband wordt gebracht. "Natuurlijk is dat zeer eervol, maar ik wil me nog niet bezighouden met een transfer. Op dit moment wil ik me focussen op de play-offs en zorgen dat we Europees voetbal halen", benadrukt hij aan het dagblad.

Labyad wordt al langer aan een overgang naar Ajax gelinkt. Trainer Erik ten Hag werkte bij FC Utrecht al samen met de zesvoudig Marokkaans international, die de jeugdopleiding van PSV doorliep en 45 competitiewedstrijden in de hoofdmacht van de Eindhovenaren speelde. Hij kende vervolgens een weinig succesvolle periode bij Sporting Lissabon, dat hem verhuurde aan Fulham en Vitesse. Bij FC Utrecht kwam Labyad in anderhalf jaar tijd tot 43 Eredivisie-wedstrijden, waarin hij 14 keer scoorde.

Ajax heeft behoefte aan een speler als Zakaria Labyad

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Topspelers lijken te vertrekken en voor middelmaat gaan we 7 miljoen betalen.... We zakken steeds verder weg.....

9 mei 2018 om 06:46

Precies, zoveel geld op de bank, zoveel mogelijkheden om de hele competitie aan gort te spelen........ en dan kom je met dit. Ik geloof niet dat wij het bayern van Nederland kunnen worden maar je moet als Ajax zijde toch streven naar een betere kwalitwit spelers dan dit !! Er zijn echt wel betere mogelijkheden met dat geld dan labyad, slecht begin van de dag dit pffff

9 mei 2018 om 08:54

Werd dat aan het begin ook niet over Schone gezegd die gratis overkwam en toch een enorme meerwaarde heeft gehad voor Ajax. Geef eerst eens een speler de kans voor hem al van te voren af te schrijven.

9 mei 2018 om 09:31

@dessers Fcu, precies. Het is elk jaar hetzelfde liedje natuurlijk, dat verandert nooit. Het team dat de EL finale haalde was vantevoren ook vanalles mis mee. Traore was een belachelijke huurling etc.

@fcbogarde, ouwe doemdenker, topspelers vertrekken al weet ik hoe lang na korte of middellange termijn bij Ajax. Doen ze bij AZ ook, bijv naar...ajax. Welkom in het wereldje.

9 mei 2018 om 09:38

Nou, als Ziyech, Onana, de Ligt, de Jong, Kluivert en wellicht Tagliafico na een goed WK inderdaad allemaal vertrekken kun je wel spreken van een fikse aderlating hoor... Zie maar eens vergelijkbaar materiaal terug te kopen. Als al je talenten op 19-jarige leeftijd vertrekken kun je net zo goed de jeugdopleiding sluiten.

9 mei 2018 om 10:19

Ik ben er als Utrecht supporter wel blij mee, 7 miljoen euro voor Labyad haha wow!

Streek doet het fantastisch op 10 dus die plek is mooi bezet.
Als ze Bahebeck(waar ze mee bezig zijn) weten te behouden zijn de spits posities(waar Labyad afgelopen maanden speelde) voor aankomend seizoen ook mooi bezet, Makienok is ook al bijna terug.

9 mei 2018 om 10:28

Bogarde, Boliesen etc
Ik denk dat jullie vergeten zijn dat Labyad op zn 18e al in de basis stond van PSV en wijnaldum en Lens op de bank hield. Gozer was echt een supertalent die daarna te snel voor geld heeft gekozen. Op zn 25e is hij mentaal helemaal stabiel en met een trainer die hem echt weet te raken, denk ik dat jullie en velen nog versteld gaan staan van wat voor mega kaap deze Labyad hgaat blijken te zijn!
Natuurlijk ben ik teleurgesteld dat onze supertalenten de Ligt en Kluivert zo'n domme misstap maken als labyad eerder en veel te vroeg vertrekken. Maar eerlijk: met Per Schuurs (grootste foruna talent sinds van bommel), Bande (soort traore 2.0) vind ik dat jaax er echt niet slecht op inspeelt.
En Ziyech is 25 en gewoon toe aan een volgende stap. Als Ajax dan relatief goedkoop Labyad terughaalt. Die tot zn 20e als een veel groter talent te boek stond dan Hakim, dan vind ik dat ze echt wl goed beleid voeren.

9 mei 2018 om 10:36

Het belangrijkste is niet dat er zoveel spelers vertrekken, maar dat het op tijd gebeurt, zodat ze niet weer tot op het laatste moment bezig zijn de selectie in orde te brengen.

Als ze slim zijn bij Ajax verkopen ze nu Kluivert voor 20 miljoen, Neres voor 35 miljoen, de Ligt voor 50 miljoen (met de afspraak dat hij nog een jaar blijft), Ziyech voor 30 miljoen en Onana voor 15 miljoen. Dan krijg je in 1 keer 150 miljoen binnen. Je zult dan ook weer 100 miljoen moeten uittrekken voor nieuwe spelers, maar dan ben je voor de komende 2 jaar klaar.

Schuurs en Bande zijn al zeker. Labyad komt daar nog bij zo te horen.

Volgens mij moeten ze dan nog een aantal aankopen doen, namelijk (qua spelers waar ze al mee in verband gebracht worden):
Magallan: 10 miljoen
Tadic: 10 miljoen
Pizarro: 15 miljoen

Daarnaast hebben ze zeker nog een keeper, een spits en 2 vleugelspelers nodig om een respectabele selectie samen te kunnen stellen.

Zelf zit ik te denken aan:
Keepers: Mitryushkin van Sion als jong supertalent en eventueel Stekelenburg als ervaren keeper. Of Batalla van River Plate vind ik ook een jonge uitstekende keeper.

Spits: Marcondes oppikken in Denemarken of Morelos bij Rangers. Of als ze iemand willen die al wat langer meedraait Pesic bij Rode Ster.

Vleugelspelers: Dit vind ik de lastigste categorie, omdat dit sterk af hangt van de keuze die je maakt qua spits. Maar Elyounoussi van Basel en Pavon van Boca.

Als ik alles hier zo neer zet lijkt het wel Football Manager, maar dat is wel zo ongeveer wat Overmars moet gaan doen nu er zoveel spelers dreigen te vertrekken.

Mijn opstelling zou worden zoals bijgevoegd. Met als kanttekening dat het goed zou zijn voor Ajax om 1 speler te halen die echt een enorme meerwaarde is en daar kunnen ze ook best een keer 25 miljoen voor neertellen. Ze hebben de inkomsten en het vermogen om dat te doen, en een dergelijke speler kan ervoor zorgen dat de jonkies zich sneller en beter ontwikkelen. Dan is die aankoop opeens een stuk minder duur.

Labyad vind ik persoonlijk een aankoop die niet basis waardig is, maar prima speler voor de breedte. Alleen is 7 miljoen voor een speler die niet voor de basis gehaald wordt wel erg veel.

Stekelenburg
Mazraoui
de Ligt
Magallan
Tagliafico
F. de Jong
vd Beek
Tadic
Aankoop
Dolberg
Bande
9 mei 2018 om 11:04

@comokum:
Nee daar ga je fout iedereen was juist heel blij met de komst van Traore. Hadhet geweldig gedaan bij Vitesse, alleen bij Ajax werd het juist niet veel met hem helaas.

Tuurlijk zullen altijd de beste weggaan. Maar ik snap deze aankoop echt niet. als je dan zo'n speler haalt moet dit wel iets beter zijn dan Labyad. Ik snap hier niks an 7 miljoen ook nog eens echt belachelijk!

zo ga je nooit stappen maken in Europa

9 mei 2018 om 11:24

Maar hoe ga je de salarissen regelen? Ajax heeft inderdaad de mogelijkheid om zonder al te veel financiële risico's met geld te gaan smijten, maar een speler die 25 miljoen kost wil ook meer dan een miljoen aan salaris. Die transfersommen betekenen dat grotere clubs ook geïnteresseerd zijn, clubs die qua salaris meer te bieden hebben.

9 mei 2018 om 14:41

Je speelt denk ik teveel FM inderdaad, al moet ik zeggen dat ik je zeker wel creatief vind! Maar een Tadic gaat natuurlijk niet 3 keer achteruit qua salaris en Ajax kan het salarishuis niet op zijn schop gooien omdat dan de hele balans eruit zal vallen.
In mijn ogen zal het grootste gemis Onana zijn, een betere keeper gaan we helaas niet krijgen. De Ligt is natuurlijk hét talent van Ajax, ook zijn gemis zal voelbaar zijn in kwaliteit. Ziyech is misschien wel de beste voetballer van Ajax, maar ik heb er vertrouwen in dat Labyad hem gaat doen vergeten. Misschien niet door zijn fluwelen traptechniek maar ook Labyad is een voetballer pur sang en past perfect bij Ajax als aanvallende middenvelder.

Van Leer
Mazzouri
Wober
Tagliafico
Kristenssen
De Beek
F. de Jong
Bandé
Labyad
Neres
Dolberg
9 mei 2018 om 06:47

0 scouting als je 7 miljoen voor Labyad betaalt.

9 mei 2018 om 06:50

Dit komt niet vanuit de scouting maar van Ten Hag die heeft dit doorgedrukt. Ik ben zeker geen voorstander hoor. Maar voor de Eredivsie meer dan prima. Maar heel zwart wit met het vermogen mocht het iemand anders wel uit de koker zijn. Maar misschien ook wel goed iemand die ouder is en stabieler presteert toch? We moeten positief blijven. Ik kan wel heel moe van alles worden. Maar daar wordt je als supporter niet beter van.

9 mei 2018 om 06:55

Meer in de zin van, hadden we niemand kunnen vinden voor 7 miljoen met meer toegevoegde waarde dan Labyad? Al begrijp ik het dat die stomkop Ten Hag per se Labyad wilde hebben.

9 mei 2018 om 07:40

Ajax wilde Labyad al jaren terug contracteren toch ? toen ie bij PSV zat.
Denk dat Ten Hag alleen maar de directie bevestigde dat Labyad nog steeds een prima speler is.

Kluivert gaat dus ook weg, en ik denk zelf dat er nog meer spelers vertrekken.

9 mei 2018 om 08:47

@messibarsa,

het verhaal wat nu rond gaat is dat niemand binnen Ajax overtuigd was van Labyad, maar dat Ten Hag hem perse wilt hebben. Denk dat ze bij Ajax wel klaar zijn met spelers halen uit de eredivisie, gelet op de resultaten in het verleden.

Labyad is ook gewoon een matige speler. Leuk voor Utrecht, misschien nog net een stapje hoger bij AZ, maar echt geen niveau Ajax. Dit is echt pure middelmaat terug halen voor vertrokken kwaliteit. Dat was eindelijk een gepasseerd station en is blijkbaar met ten Hag weer binnengehaald....

9 mei 2018 om 08:56

Dus als iedereen tegen is en alleen de trainer voor, dan getuigd het van wanbeleid als de rest de transfer wel goedkeurd.

9 mei 2018 om 11:07

@ninjakai:

Ajax is wel klaar met spelers uit de Eredivisie gelet op het verleden?

Is nu ineens alles bagger wat hier word gehaald in NL? Ajax heeft zat hele goede aankopen gedaan binnen NL zlefde als PSV en Feyenoord.

Jongens als Suarez, Strootman, Mertens en heel veel andere waren top aankopen binnen Nederland. Maar nu ineens zou je hier niks meer kunnen kopen?

9 mei 2018 om 07:49

Dat krijg je zonder plan Cruijff en een man die bij toptalenten tot de verbeelding spreekt namelijk Bergkamp, een er ontbreekt ook een duidelijke visie. Ten Hag is een botte hark die niks van topniveau weet. Ik denk dat spelers het ontslag van Keizer ook niet begrijpen, die had een goede connectie met de spelers.

9 mei 2018 om 10:34

lausho

'zonder plan Cruijff'?? Huh?

Het is toch exact volgens het plan Cruijff dat je, als je geen jeugdtalent beschikbaar hebt, de open plekken in je team opvult met ervaren spelers die er meteen staan?

Sowieso, wat een enorm negatieve stemming rond die Labyad zeg! Is gewoon een uitstekende speler voor Ajax. Heeft een uitstekende techniek, mooie pass, is fysiek sterk, heeft een goed schot en scorend vermogen. Oftewel, een uitstekende aanwinst voor Ajax!

Ik zeg het al vaker, het is echt heel erg waarschijnlijk dat Ten Hag Ajax gewoon kampioen gaat maken, met Labyad als één van zijn pionnen. En dan lopen ál die mensen die nu Ten Hag (én in dit geval ook Labyad) afzeiken gewoon weer voorop in de polonaise om te vertellen dat die Ten Hag zo'n goeie trainer is.

9 mei 2018 om 10:51

Labyad is een aantal keer gewogen en te licht bevonden!
Ik ben sinds jaar en dag ajax-supporter en ondanks dat het de feiten zijn, zal ik nooit middelmaat accepteren en dit is middelmaat!

en ik ga zeker geen polonaise lopen voor ten hag, wat die ook presteert!

Ik ben vaak bij de trainingen van ajax en een aantal spelers gesproken en die hebben het totaal niet met ten hag!

ben blij als ie weer weg is, past totaal niet bij ajax!! ook al wordt ie kampioen, deert me niet! gewoon spelers en trainers nodig die bij ajax passen!

wilde nooit meer op jou reageren omdat je overal een reactie plaatst, welke me altijd enorm irriteert, je bent de arno vermeulen van deze site en weet 100% zeker dat jij nooit maar een beetje hebt kunnen voetballen, merk dat aan al je meningen!! nogmaals 100%

9 mei 2018 om 13:54

" En dan lopen ál die mensen die nu Ten Hag (én in dit geval ook Labyad) afzeiken gewoon weer voorop in de polonaise om te vertellen dat die Ten Hag zo'n goeie trainer is. '

Als de resultaten niet naar behoren zijn beginnen de supporters vanzelf te klagen, wat naar mijn idee (op een normale manier) dan ook logisch is. Als je toch eens na zou gaan hoe vaak bijvoorbeeld De Boer, Gio en Cocu al op straat hadden gestaan na al dat klagen, schelden en zeuren van hun eigen fans binnen de club, dan waren ze allemaal al 10x op straat gezet. Het enige wat je als trainer kan doen zijn goede resultaten boeken en het tegendeel bewijzen, dan lopen ze vanzelf met je weg, dat is ook met spelers zo.

Ik ben persoonlijk wel tevreden over het aantrekken van Labyad, het is misschien geen Ziyech, maar ik snap ook niet zo goed waarom mensen denken dat hij als vervanger gehaald zou zijn. Labyad kan ook op meerdere plekken uit de voeten, ook op de linker vleugel. Voetballende kwaliteiten heeft die jongen genoeg en de kans dat hij belangrijk kan worden sluit ik dan ook zeker niet uit.

Het is misschien geen top aankoop, maar ook zeker geen misselijke speler om in je selectie erbij te hebben.

9 mei 2018 om 14:45

Jij bent bij veel trainingen van Ajax en de spelers gaan uitgerekend jou vertellen dat ze niks met Ten Hag hebben. Ja, en ik een paar keer bij de vergadering van G20 geweest en daar vertelden sommige wereldleiders me dat ze alleen maar liegen op de televisie en daar helemaal klaar mee zijn.

9 mei 2018 om 07:59

We zakken steeds verder weg? Hoe komen we aan die topspelers dan? Buiten eigen jeugd zijn deze toch ook gewoon gekocht of hebben "we" deze gemaakt op een avond ergens in een schuurtje?
Onana, Tagliafico, Nerds, Ziyech allemaal gekocht toch?

9 mei 2018 om 12:38

Helemaal mee eens. Ik schrik er behoorlijk van dat Ajax zo makkelijk zulke bedragen neerlegt voor zulke spelers. Bande ken ik persoonlijk niet maar als ik de verhalen moet geloven gaat Ajax daar ook veel te veel voor betalen.

Haal dan maar gewoon een topspeler voor 20 miljoen. Heb liever 1 topspeler dan 3 net niet spelers.

9 mei 2018 om 19:54

Dat zeiden ze ook over neres. Piet de jong vond jen naar matig. En u wil dortmund er 30 mln voor betalen.....

Ben benieuwd of hij het niveau van Ajax aan kan. Toch wel verrast door deze transfer naar de eerdere berichten deze week.

Negatief advies van scouts en bestuur en Ten Hag wil hem toch.. onbegrijpelijk weer!

9 mei 2018 om 06:46

Idd als je zo iemand transfervrij kan halen, dan kan je het gokje wagen. Maar 7M is wel bizar hoog

9 mei 2018 om 06:51

7 miljoen is niet zoveel hoor. Zeker weten een goede Eredivisie speler. Hij kan zeker wel van meerwaarde zijn. We moeten ook niet overdrijven he.

9 mei 2018 om 07:44

7M voor labyad is wel veel. 7M voor andere spelers niet, het gaat om context.

9 mei 2018 om 08:43

Echter kan het door bonussen oplopen tot 7 miljoen dat plaatst het in mijn ogen toch wel in een ander perspectief. Welke prestaties dan geleverd dienen te worden ben ik wel benieuwd naar.

9 mei 2018 om 09:29

"zeker weten een goede Eredivisie speler."

Maar daar ga je, als Ajax zijnde, toch geen 7 miljoen voor uitgeven? Dan verwacht je toch wel iets meer dan een 'goede eredivisiespeler', of in ieder geval de potentie.

9 mei 2018 om 10:39

Gewoon 12 goals en 8 assists gemaakt ook, Ajax krijgt enorm veel geld binnen deze zomer, ruim boven de 100 miljoen als je geluk (lees: pech) hebt. Dan kun je gewoon gelijk een uitblinker bij een stabiele subtopper ophalen voor dit bedrag.

9 mei 2018 om 06:48

Ten Hag lijkt op een saboteur, wil van Ajax FC Utrecht maken.

9 mei 2018 om 07:23

Mooi toch? Speelt Ajax eindelijk weer eens een bekerfinale 😀

9 mei 2018 om 07:24

Dat juich ik toe, dan winnen we misschien eens van Ajax

Belachelijke aankoop. 7 miljoen verbranden voor een speler die alleen de bank zal warm houden en die totaal niet in je elftal past. Ze zullen hem als ie speelt wel weer zinloos op de vleugels zetten waar hij niet rendeert als hij ooit mee mag doen. Leuk al dat geld, maar doe er iets nuttigs mee.

9 mei 2018 om 07:42

Een sterke bank heb je ook nodig. Je hebt meer spelers nodig dan die 11 die op het veld staan. Maar inderdaad het wordt tijd dat het geld eens nuttig wordt besteed.

7 miljoen is best veel voor Labyad. In de Eredivisie zal hij het vast leuk doen, maar denk niet dat het een speler is die je in Europa een ronde verder kan helpen.

9 mei 2018 om 10:04

Gewoon een bewezen goede speler die constant presteert. Ajax heeft meer betaald voor een Sinkgraven, Wober, Bande. Allemaal onbewezen jonge spelers.

Met Labyad heb je ook iemand die na een goed seizoen niet gelijk Barcelona en Madrid voor de deur heeft staan, aangezien hij dan al 26 is. Ajax moet nu ieder jaar een heel nieuw elftal kopen doordat al die jonge talenten het hoog in hun bol krijgen.

9 mei 2018 om 10:42

Scoorde in de EL-voorrondes begin dit jaar ook gewoon 3 keer, waaronder tegen Zenit. 7 miljoen is best veel ja maar we moeten niet blijven doen alsof je voor 7 miljoen tegenwoordig toppers koopt. Neres mag bij ons voor 30 miljoen nog niet weg maar 7 miljoen voor Labyad zou veel te veel zijn?

9 mei 2018 om 10:48

Edit; ook in Nederland zagen we hem wel in de grotere wedstrijden. Scoorde tegen PSV, assists tegen zowel Feyenoord als AZ en maakte nota bene beide treffers in de J.C.Arena tegen ons.

9 mei 2018 om 07:01

Kan me goed in je reactie vinden. Over het algemeen krijgt elke speler gewoon de kans hoor, Lamprou maakte het zichzelf heel moeilijk met z'n uitspraken en ook hij heeft aanvankelijk nog wel krediet gehad. En over Ten Hag, sterker nog, het gaat volledig tegen het advies van het scoutingapparaat in. Blijkbaar maakt Ten Hag nu gewoon de dienst uit.

In zijn Vitesse tijd was het veel te vaak alles (een 8) of niets (of een 4). Het lijkt mij toch dat je als speler van Ajax altijd op een bepaalde ondergrens (minimaal 6) moet kunnen spelen.

Ik verwacht dat het bij Ajax niet anders zal wezen. Al heb ik hem in zijn Utrecht tijd niet echt gevolgd.

Tegen het advies van Overmars en de scouting in.
Dit is dus puur een eis van Ten Hag.
Een trainer die al zwaar ondermaats presteert en dan ook zijn eigen spelers aantrekt, dat kan nooit goed gaan.

9 mei 2018 om 06:55

Een eis? Wat heeft hij te eisen dan? Volgens mij moet technisch directeur overmars de aankoop doen na een ok van hogerhand kan dit worden toegezegd. Lijkt me niet dat ten hag toegang heeft tot het transferpotje.

9 mei 2018 om 07:51

Tja, bij plan Cruijff was dit niet mogelijk geweest, trainer is een passant en bepaald niet het beleid.

Schuurs komt,de Ligt gaat
Bande komt, Kluivert gaat
Labyad komt, Ziyech gaat

En ik maar denken dat we bij Ajax echt toppers willen gaan halen en in Europa ook weer mee wilde doen.

9 mei 2018 om 06:56

Schuurs was geen vervanger van de Ligt op het moment van kopen, idem voor Bande en Kluivert. Dat waren toevoegingen aan de selectie.

9 mei 2018 om 07:13

ik zeg ook niet dat ze DE vervangers zijn, ik zeg alleen dat er 3 weggaan en er drie voor terug komen die op hun posities uit de voeten kunnen. Hier gaan we op achteruit

9 mei 2018 om 07:19

Kluivert is echt niet zo'n topper hoor...

9 mei 2018 om 09:07

Schuurs is een prima aankoop voor de toekomst.
Bande zou een directe concurrent zijn voor kluivertje niet een vervanger per definitie.
Komst van labyad zal niemand kunnen verklaren alleen ten hag

9 mei 2018 om 10:57

Haha dat laatste meen je toch niet serieus he. Zou wel erg naief zijn.

Kluivert op links of Labyad op links... 13 miljoen winst deze zomer!! Ik zie het probleem niet!! Behalve een kwaliteitsinjectie die er niet is.

Lachwekkende aankoop en pure middelmaat. Moet deze jongen dan de ontwikkeling van vd beek en de jong gaan voorkomen. Sowieso een lastig figuur en vriendje van ten hag, die er over een half jaar toch weer uit ligt. Het is niet voor niets dat iedereen weg wil opeens. Overmars noet vertrekken, maakt er echt een zooitje van.

Prima als spelers als Labyad voor de bank gehaald kunnen worden. Zie hem niet direct als vervanger voor Ziyech, eerder als vervanger voor bijvoorbeeld Younes (voor de flank). Ajax was al met Tadic bezig toch, als vervanger voor Ziyech? Als dat niet lukt, neem ik aan dat ze voor een andere speler gaan.

7 Miljoen voor een bankspeler is wat Ajax zich momenteel kan veroorloven. Wees er blij mee. Utrecht blij, Ajax een prima wisselspeler.

9 mei 2018 om 06:58

Denk niet dat Ajax 7 miljoen gaat betalen voor een wisselspeler, dan hadden ze wel iemand van Jong Ajax doorgeschoven. Bovendien kent de trainer hem en zal wel gecharmeerd zijn van hem dus zie hem wel een basis plek krijgen.

9 mei 2018 om 07:14

Ik denk dat je niet echt voor een vervanger van Ziyech moet gaan zoeken. Ze hebben denk ik meer aan een speler zoals Wouters, Davids of Nigel de Jong nodig op het middenveld. Als je kijkt naar het verleden en kijkt wat ze op het middenveld hadden rondlopen waarmee ze successen hebben behaald...

9 mei 2018 om 13:40

Type spelers zoals Wouters, Davids en N. de Jong zijn zeldzaam. Vaak vergeten trainers of (selectiebeleid) dat zulke spelers erg belangrijk in je elftal zijn. Kijk alleen de koppel Zidane met de sloper en bal afpakker Makelele. Ook een mooi koppel Kaka met Gattuso erachter. Sneijder met N. De Jong.

9 mei 2018 om 19:26

Maradonna had ook zijn mannen bij en naast zich in het nationale team en bij Napoli.
Dit soort voetballers worden vaak over het hoofd gezien. Zeker de laatste tijd

Veel geld maar alles is veel geld, cassiera 5 miljoen en in de Jupiter league duwen dat is pas zonde van het geld. Koop Vincent Janssen, die jakhanbas van az, ga achter van ginkel aan, Ajax wakker worden en word het celtic van Nederland. Ten hag kan je pas af schrijven na dit seizoen, geef hem een kans.

9 mei 2018 om 07:00

Nou nee hoor, die kun je nu wel afschrijven al. Presteert niet, spelers moeten hem niet, media niet etc. De man heeft geen enkele binding met Ajax noch Amsterdam en zijn voetbalvisie strookt niet met waar Ajax voor staat. Omdat hij zelf ook geen topspeler was heeft hij niets maar dan ook helemaal niets om hem meer tijd te gunnen. Dit was vanaf het begin een mislukt huwelijk.

9 mei 2018 om 07:05

Keizer, topvoetballer??

9 mei 2018 om 07:06

Exact Piranha. De druk van presteren ligt er komend seizoen meteen op. De speelwijze van Ten Hag past niet bij Ajax. Spelers en supporters houden er ook niet van. Als dan de resultaten tegenvallen, zal de media er een schepje bovenop doen. AJAX zit echt op de verkeerde weg....

9 mei 2018 om 16:19

Marcel bedoel je? Nee die ook niet maar had in ieder geval nog affiniteit met Ajax en Amsterdam. Ookal was ik het ook niet eens met zijn aanstelling. Als Ajax echt iets wil moeten ze niet met die B keuzes aankomen maar enkel het hoogst en best haalbare. Je ziet dat dit discount beleid tot mindere prestaties leidt en dat zelfs talenten die een jaar of twee bij de selectie zitten liever zo snel mogelijk weg zijn. Als je een topcoach hebt zorg je voor meer aantrekkingskracht bij nieuwe spelers en blijven spelers ook langer binnenboord. Ten Hag voor Keizer is lood om our ijzer en je moet nog een afkoopsom betalen ook. Het moment van ontslag was zelfs nog dommer want de spelersgroep stond achter Keizer na de lastige Nouri periode en begon goed te draaien. Om dan 4 maanden voor het einde van de competitie alles te gaan omdraaien was zelfmoord.

Labyad zie ik niet als de vervanger van Ziyech.
Het is nu belangrijk mocht Onana vertrekken een doelman te halen die er meteen staat. Ook een goede verdediger is geen overbodige luxe. het middenveld is goed bezet. Misschien dat je voor de voorhoeden nog een topper kan aantrekken

9 mei 2018 om 07:05

Ben het met je eens maar wat is nu de laatste keer dat Ajax zelf echt een topper wist aan te trekken?

9 mei 2018 om 07:07

Sanchez ? dat was wel een topper in de verdediging. Een goede aanvaller , dat wordt wel eens tijd dat ze dat gaan doen. Blijkbaar is Ajax niet in staat om ze zelf op te leiden, of ze willen al naar 1 redelijk seizoen weg.....

9 mei 2018 om 07:09

Inderdaad. Trek je portemonnee nu echt en toon ambitie! Niet van die spelers waarvan je weer moet hopen “hopelijk is het wat”. Haal Blind en Klaassen terug. Voor op het doel Stekelenburg mocht Onana vertrekken zodat die Kroaat zich verder kan ontwikkelen.

Je kan geen top spelers halen met een salaris plafond van 1 miljoen, helaas en dat is de waarheid. Je krijgt altijd van die middelmatige spelers met zo nu en dan een uitschieter

Ach hij is als invaller in ieder geval beter dan siem de jong. Kunnen we de bank ook weer eens vullen met middelmatige spelers

Is toch weer een lachertje dit? Met dit soort spelers kan je niet Europa in. Net zoals een schone. Leuk voor in NL maar Europees....

Hoop toch wel dat dit een bankzitten wordt. Vindt het nu niet de man waarvan ik zeg die hebben we direct nodig als versterking voor het eerste omdat ik Frenkie op de plek van Ziyech graag zie maar als backup van Frenkie is het toch prima. En ik hoop al helemaal dat hij geen linksbuiten wordt want dat is hij helemaal niet en daarin ben ik het met van der Gijp compleet eens dat Ajax eens spelers moet halen voor hun positie en niet omdat ze op meerdere plekken uit de voet kunnen maar het overal net niet zijn.

Hoop niet dat dit een voorbode is op wat er gekocht gaat worden want we hebben nu wel echte directe versterkingen nodig om alle spelers op te vangen die weg zullen gaan.

Als je puur kijkt naar de kwaliteiten van labyad wordt dit wel een gemis voor Utrecht. Maar sinds de winterstop lijkt hij al meer bezig met een transfer naar Ajax dan met z'n eigen spel bij de FC dus wat dat betreft ga ik hem niet echt missen en ik denk dat dat voor veel van de fans geldt

Lekker hoor 7 miljoen voor iemand die toch al een half jaar niet met onze club bezig is hoop dat het snel word afgerond anders breng ik hem zelf naar Amsterdam haha zie liever jongens met minder talent die trots zijn om voor ons te spelen dan een labyad die zich te groot voor onze club voelt. Hoop dat Utrecht een poging probeerd voor Maher als je hem aan het voetballen krijg kan je een zelfde situatie als Labyad krijgen gratis binnen halen en met dikke winst verkopen

Las eerder bij de geruchten van deze transfer dat dit veel kritiek kreeg maar ik denk zeker dat deze kerel een aanwinst kan zijn voor Ajax. Prima voetballer die volgens mij zelf heel graag voor Ajax wil spelen en goed met Ten Hag overweg kan.

Natuurlijk is 7 miljoen heel veel maar vergeet niet dat alle clubs weten wat Ajax op de bank heeft en wat Ajax zelf vraagt voor spelers. Dan weet je dat je als Ajax zijnde ook overal de hoofdprijs betaald zoals 5,5 voor onze Deens verdediger en nu 7 voor Labyad.

Dadelijk vang je 60 miljoen voor De Ligt en vinden we het weinig voor een 18 jarige (wat ik overigens een topper vind)

Niet zo negatief mensen. Labyad is een pure breedte aankoop. Al is 7 miljoen wel aan de hoge kant

9 mei 2018 om 08:54

@futures, en daar gaat het dus fout. De gouden regel binnen Ajax moet zijn, breedte aankopen doen we niet. Ik kan er nog mee leven als we een speler halen en een jeugdspeler haalt hem door ontwikkeling in, maar een speler waar we van te voren al het idee van hebben dat het een breedte aankoop is, mag never nooit meer gebeuren. Overmars moet hier ook gewoon niet in mee gaan en Ten Hag op zijn plek zetten.

Hij doet het maar met de spelers die Overmars haalt, hij mag aangeven wat voor type hij mist en welke positie versterking nodig heeft, maar namen is een no go. Klaar, Kan die daar niet mee leven dan levert hij maar zijn contract in.

Als je dan ook al leest dat de Boer al gepolst is als plan B, zou ik zeggen helemaal niets halen wat Ten Hag wilt, want blijkbaar is er geen onmetelijk vertrouwen in Eth.

Voor Labyad een mooie transfer, ten hag heeft het altijd in hem gezien en heeft hem ook weer aan het voetballen gekregen, als er iemand met lastige jongens om kan gaan is het ten hag wel,
het is wel te hopen voor labyad en ten hag dat er in het begin wel gepresteerd wordt want anders kan het een kort avontuur voor hem worden.

Wat een slecht begin op de vroege morgen. Ajax is wat mij betreft de weg kwijt als deze transfer er doorheen wordt gedrukt. Het is algemeen bekend dat dit een aankoop is die Ten Hag graag wilt.

Met de goede aankopen van de afgelopen tijd had ik toch echt gehoopt dat trainers niet bepalen wie er wordt gehaald, krijgen wij dan bij Ajax uiteindelijk weer een Jol scenario? Mensen met overgewicht naar Ajax halen? Wordt hoogtijd dat Ajax de hoofdscout van AZ gaat losweken, zoals eerder is aangegeven in een artikel op Voetbalzone.

Eerst de Ajacieden lekker maken met een speler als Tadic en daarna met pure middelmaat aankomen, dit heb ik eerder gezien. Als je pure middelmaat wilt, haal dan Assaidi voor veel minder geld.

PS Bericht aangepast op de computer, omdat het niet mogelijk is om in alinea's te typen op mijn mobiel.

9 mei 2018 om 07:54

Ten Hag zit ipv Bergkamp in het technische hart, maar de ziel en focus rondom plan Cruijff is er nu volledig uit. Maarja als Ten Hag of Bergkamp tegenover een de Ligt staat maakt nogal uit.

Dat wordt een heerlijk sfeertje volgend jaar bij PSV-Ajax 😆, ‘het dondert en het bliksemt’ mag weer uit volle borst..
OT: ik blijf het een zeer vaardige voetballer vinden die ik liever niet naar de concurrentie zie gaan. Ben bang dat ze daar nog plezier aan gaan beleven.

Wat negatief allemaal, als breedte aankoop doet Ajax hier naar mijn mening toch gewoon prima zaken. Een speler die de competitie kent en over genoeg creativiteit beschikt om het verschil te kunnen maken.
Ten Hag kan goed met hem overweg, dat werkt vaak ook in positieve zin door op het veld.

7 miljoen vind ik wel iets aan de hoge kant, maar dat wordt straks snel vergeten als hij straks belangrijk is en zijn doelpunten/assists maakt.

Ik vond het een goede voetballer bij Psv. Ik hoop dat hij tenminsten dat niveau of beter bij Ajax kan halen.

Neeeeee!!!
Ajax Ajax Ajax kappen met die spelers die subtop zijn, trek de portemonnee en haal goede spelers maar niet labyad kom op hoor.....
jeetje dit is zuur wakker worden zeg gatver

Mark my words: Labyad, lievelingetje van Ten Hag komt en dat zal ten koste gaan van Frenkie de Jong!
Om gek van te worden!

9 mei 2018 om 08:55

Hoe kom je daarbij? Labyad is een flankspeler/10 terwijl de jong kan spelen als 6 of eventueel als 8 zie dan ook niet in waarom je dit beeld schetst.

9 mei 2018 om 09:12

De Jong gaat niet op 8 worden gezet. Daar blijft Van de Beek staan en daar zal eerder een Siem de Jong zelfs als back-up gelden of de multifunctionele Mazraoui. Daar is Ten Hag sowieso gek op. Op 6 zal een Ten Hag altijd terug grijpen op de geroutineerde Schöne en op de plek van Ziyech zal dan inderdaad lievelingetje Labyad eerder de kans krijgen dan Frenkie de Jong. Het feit dat Ten Hag dit er zo doordrukt zegt genoeg. Labyad speelde onder Ten Hag bijna nooit vanaf de flank. Kwam juist vanaf het middenveld. Leuke speler voor de breedte, maar dan betaal je er nooit 7 miljoen voor. Echt doorgeslagen. En dan is Labyad ook nog een jongen die moeilijk kan gaan doen als hij te vaak op de bank zit. Ten Hag liet al eerder doorschemeren dat hij De Jong lekker op '4' wil laten staan. Doodzonde voor zijn ontwikkeling. Die moet je op het middenveld zetten. Inderdaad op '6', maar misschien nog beter op '10'. Daar kan hij zo veel mogelijk zijn stempel drukken met zijn spel tussen de linies, overzicht, steekpasses en rushes. En als dan ook nog een Tadic wordt gehaald dan kun je het als De Jong zijnde helemaal vergeten op het middenveld.

9 mei 2018 om 15:37

Ik zeg ook niet dat die op 8 gaat spelen, maar dat het eventueel een mogelijkheid is. Daarbij centraal achterin durfde ze ook een creatieve speler te zetten met de jong dus waarom niet op 6?

Ajax verkoopt dit seizoen Ziyech, Kluivert, De Ligt, Onana en Neres wat meer dan 100 miljoen gaat opleveren en wat wordt er voor teruggekocht? Labyad!
Ik heb nu al zin in het komende seizoen. Wil iemand mee doen met de wie wordt er als eerst ontslagen bij Ajax poule? Ten Hag, Overmars of vd Sar?

9 mei 2018 om 10:48

Haha, wat een raar argument weer. Geen van de spelers die jij noemt zijn nog verkocht en het seizoen is nog maar net voorbij. Kom over drie maanden maar terug, dan kun je pas zeggen of het wel of niet goed is.

Mensen slaan echt door.

Iit de meeste Ajax fans hier op vz heb ik er wel vertrouwen in. Labyad is een speler met veel talent die een wedstrijd kan beslissen en ook anderen vrij voor de goal kan zetten. Ik denk dat hij met zijn techniek ook in kleine ruimte erg belangrijk kan zijn in wedstrijden tegen de "kleintjes" van de eredivisie.

9 mei 2018 om 09:23

Met Frenkie de Jong heb je al zo'n speler in huis. Met vertrek van Ziyech zou er eã­ndelijk ruimte voor hem kunnen komen op het middenveld. Die jongen was bij iedere andere club uit de top 5 van Nederland al basisspeler geweest op het middenveld, maar bij Ajax was dat nou eenmaal druk bezet. Op linksbuiten speelde Labyad onder Ten Hag bij Utrecht eigenlijk bijna nooit. Die positie is als Kluivert vertrekt dan wel wat dun bezet, maar daar heb je in principe wel al een Bandã© voor veel geld gehaald en daar lopen ook nog talenten als Johnson en Cerny. Van het plan Cruijff lijkt dan plotseling niets meer over: aankopen gaan talenten weer in de weg zitten. Doe dan een breedteaankoop zoals Schã¶ne dat ooit was. De ideale 12e man destijds. Heeft zich weliswaar meerdere malen goed opgewerkt tot een basisspeler, maar die jongen zeurde nooit als hij geen basisplaats kreeg en liep een talent als Eriksen daarmee niet in de weg. Dat is in een geval van Labyad wel anders. Die hoef je geen twee keer achter elkaar op de bank te zetten, terwijl je voor alle plekken waar je hem zou kunnen neerzetten in principe talenten hebt lopen. En er dan ook nog 7 miljoen voor betalen.

9 mei 2018 om 09:36

Ja een Viergever bijv. Zonde dat Ajax zo'n speler als 12de man transfervrij naar PSV laat gaan :s.
Verder zijn er veel interessante spelers op te halen voor een prikkie.
-Van Ginkel: Beste middenvelder van NED competitie (11 mln) (best wel goedkoop tussen al die bedragen door!)

-Van Drongelen (links back, gedregadeerd met HSV waarschijnlijk en goede talentvolle speler)

-Bazoer: terughalen, gaat misschien nog degraderen met Wolfsburg en heeft maar 220 minuten gespeeld dit seizoen

-Labyad (komt al)
-Magallan (komt ook al)

-Assaidi: Twente is gedegradeerd. Goede aanvaller. (2 mln ?)

Haal je deze spelers terug dan zal je niet veel aan kwaliteit inboeten. Misschien nog een back-up halen in de vorm van een zeer talentvolle vleugelspeler die je nog een jaar kan laten wennen aan het niveau.

9 mei 2018 om 10:29

Bazoer terughalen???? Als je dat trage frank de boer voetbal wil spelen moet je dat doen ja. Die jongen loopt alleen maar met de bal en vertraagd alles

9 mei 2018 om 12:55

Is die positie bij Ajax niet zo belangrijk dat je kan rouleren met de Jong en Labyad? Dat vult elkaar (vorm) dan toch aan?

Right, een speler halen die ten Hag wil, maar waar de rest eigenlijk niet achter staat. Benieuwd wat dat gaat worden.

Tot dusver zijn het hoopgevende berichten voor mij als PSV-supporter. Ziyech, Kluivert en De Ligt wellicht weg. En wat komt er voor terug? Bandé, Schuurs en Labyad.

Maar goed, de transferperiode duurt nog heel lang. Ajax is het aan z'n stand verplicht om komend seizoen weer eens een prijs te gaan pakken en ze hebben voor Nederlandse begrippen straks een krankzinnig vette bankrekening, dus ik zie het wel gebeuren dat er straks een paar echt spectaculaire aankopen gedaan worden. Ajax heeft straks de middelen om een paar spelers te gaan halen die normaal gesproken onhaalbaar worden geacht voor de eredivisie en misschien moeten ze dat ook maar eens gaan doen...

9 mei 2018 om 12:44

Maar heeft al dat geld geen groter doel? Van de beurs af? Minder tegenstrijdige belangen?

Cruyf was geen voorstander van dure aankopen. Wel van talent de kans geven en daarin investeren. Dat ging de laatste jaren goed. Nu begint het grote geld een rol te spelen, zie Kluivert en de Ligt.

Dat is jammer, want als ze doorselecteren waar nodig en een jeugdige kern vasthouden die steeds meer ervaring heeft, heb je het plan van Cruyf. Dat heeft tijd nodig en die krijg je niet met aandeelhouders..

9 mei 2018 om 20:28

"cruyf was geen voorstander van dure aankopen. Wel van talent de kans geven en daarin investeren."

Alle respect voor Cruijff, maar hij kwam uit een andere tijd en ik vrees dat zijn visie in hoog tempo achterhaald begint te worden. Bouwen op eigen jeugd valt niet mee als de beste spelers op 18/19-jarige leeftijd al vertrekken. We zijn hard op weg naar een situatie waarin je nog hooguit een jaar of twee plezier hebt van je echt grote talenten uit eigen jeugd. Dan moet je toch eens gaan kopen, want je zult heus niet elk seizoen een nieuwe Kluivert en een nieuwe De Ligt hebben.

Dus nu een lievelingetje van ten hag binnenhalen in plaats van kwaliteit waarmee je Europa in kan????? Serieus? Wat hebben we hier aan!!! De beste spelers gaan weg en er komt weer middelmaat voor terug. Typisch Ajax weer!

9 mei 2018 om 12:46

Dat is het enige wat Labyad kan gaan opbreken. Ten Hag die sneuvelt en de volgende wil er vanaf.

Aan zijn kwaliteiten zal het niet liggen..

onze top 3 is lekker ambitieus qua transfers. Viergever, Ayoub, Labyad. wat moet je er allemaal mee? met een goede scouting moet je toch wel wat beters kunnen vinden in het buitenland of geef anders maar een paar jongens uit de eigen opleiding de kans. deze spelers gaan je elftal niet naar een hoger niveau tillen

Snap heerlijk gezegd niet waarom dit een slechte aankoop moet zijn. Gewoon een prima technisch begaafde speler die is gehaald als vervanger van Ziyech. Iedereen heeft weer commentaar maar Ayoub en Amrabat zijn ook maar middelmaat, maar daar word niks over gezegd. Geef die jongen gewoon rustig de kans en de tijd om wat te laten zien. Altijd die vooroordelen, Bah!

Geweldig! Mensen hebben nu al een oordeel klaar liggen over Labyad, terwijl de beste man nog geen minuut heeft gespeeld bij Ajax. Geef hem eerst de kans om daarna een oordeel te vellen. Het is een speler met de nodige ervaring en qua cijfers heeft hij het dit seizoen goed gedaan.

9 mei 2018 om 11:04

hij heeft geen minuut gespeeld bij Ajax inderdaad maar mensen hebben hem de afgelopen 2 jaar bij Utrecht toch wekelijks zien voetballen dus wat is precies je punt? na 2 jaar kan je echt wel beoordelen of je een speler van Ajax niveau vind of dat je hem tekort vind komen

10 mei 2018 om 01:11

Is dat zo, Japie Krekel? Kunnen supporters dat beoordelen?
Ik denk van niet.

Toen Jan Wouters de overstap maakte van FC Utrecht naar Ajax, waren de reacties van de supporters van Ajax vergelijkbaar met de reacties die nu worden gegeven op Labyad. Wouters kon alleen maar schoppen en had niets bij Ajax te zoeken.

Misschien hebben de beroepskrachten bij Ajax er gewoon wat meer kijk op dan de supporters.....

10 mei 2018 om 01:45

dat is een voorbeeld van waar de supporters het verkeerd zagen maar ik heb er ook wel een waar de zogenaamde voetbalmensen naast zaten. supporters van onze top 3 schreeuwden bv al jaren om Ziyech. niemand durfde zijn handen eraan te branden totdat Overmars onder druk van de supporters toch maar zwichtte om hem te halen en rara...wie was direct de beste speler van Ajax. juist ja, Ziyech

supporters die al jaren trouw het nationale en internationale voetbal volgen hebben er niet altijd minder kijk op omdat ze toevallig geen cursus in Zeist hebben gevolgd. voetbal is helemaal niet zo ingewikkeld zoals een hoop van die voetbalmensen het willen doen voorkomen

Zou er van balen als het doorgaat als PSV supporter! Nog steeds een damn shame hoe hij vertrokken is. Maar niks aan te doen! Als je als Ajax zijnde iemand als Labyad koopt voor zeg 5 mil, 7 met bonussen, doe je goede zaken!

Denk dat mensen hem onderschatten. Technisch zeer vaardige speler met een goed (hard) schot. Daarnaast ook prima vrije trappen..

Mooie prijs voor 7 miljoen. Logisch dat Utrecht dit minimaal verlangt.
Belangrijk geweest voor Utrecht dit seizoen.
De vraag is of Labyad de overstap waar kan maken.

Utrecht supporters lachen zich dood ... Ajax supporters huilen, maar ....
It ain't over till it's over

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren