Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax legt bod van 28 miljoen euro op David Neres naast zich neer’

Laatste update:

David Neres lijkt zich in de kijker te hebben gespeeld bij een grote club uit de Bundesliga. Voetbal International meldt maandagmiddag namelijk dat Ajax een bod van ruim 28 miljoen euro heeft ontvangen van een, niet nader genoemde, Duitse topclub. De Amsterdammers hebben naar verluidt echter laten weten dat Neres niet mag vertrekken uit de Johan Cruijff ArenA.

Neres werd anderhalf jaar geleden door Ajax voor twaalf miljoen euro opgehaald bij São Paulo en beleefde afgelopen seizoen zijn definitieve doorbraak. Met 15 doelpunten en 14 assists in 38 officiële duels was hij tot nu toe van grote waarde voor Ajax en met 14 goals dit seizoen kroonde hij zich tot clubtopscorer van de Amsterdammers in de Eredivisie.

De 21-jarige dribbelaar tekende bij zijn aankomst in Nederland in de winter van 2017 een contract tot medio 2021, waardoor Ajax een sterke onderhandelingspositie heeft. Dat geldt overigens niet voor Neres’ collega op de andere flank Justin Kluivert. Het negentienjarige talent heeft nog een tot medio volgend jaar doorlopende verbintenis en lijkt bezig te zijn aan zijn laatste weken als hij niet bijtekent.

Zou jij 28 miljoen euro een goed bedrag vinden voor David Neres?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ze zijn niet goed bij hun paasei. Heb nog niks van Neres gezien om te denken dat ze er meer voor kunnen krijgen.

7 mei 2018 om 17:52

Waarom zou je? Op dit moment verdwijnt dat geld toch op een grote berg en wordt er weinig mee gedaan. Bovendien loop je de kans dat Kluivert ook al weg gaat en dan mag je weer met 2 compleet nieuwe vleugelspitsen het seizoen in gaan, oftewel weer een half jaar verder eer die een beetje gewend zijn.

7 mei 2018 om 18:01

@ Cyberize. Ik denk dat ze het salarisplafond met die berg geld moeten verhogen. En dan sporadisch zo'n grote verkoop doen om dat salaris op te brengen. Zit wat risico in maar je moet wat porberen om het team bij elkaar te houden.

7 mei 2018 om 18:03

Ik vind Johnsen en Nunnely beide beter dan Kluivert. Kluivert heeft een grote mond, maar presteerd tot op heden weinig.

7 mei 2018 om 18:05

Johnsen heeft sinds de winterstop misschien twee leuke wedstrijden gespeeld...

7 mei 2018 om 18:07

Haha wat een grap. Johnsen en Nunnely hebben zelfs mindere statistieken in de jl. kluivert is gewoon een goed talent maar hij is nog wel wat wisselvallig.

7 mei 2018 om 18:14

Helemaal mee eens. Al denk ik wel dat Kluivert bijtekent. Dan nog het team zoveel mogelijk intact houden. Het loopt ook nog niet met de trainer en als het zo doorgaat met onrust bij Ajax wordt PSV weer simpel kampioen.

7 mei 2018 om 18:23

@cyberize7x

Als Ajax betere buitenspelers haalt met wat meer ervaring, dan hoeven die echt niet een half jaar aan te passen.

Kijk maar naar Lozano, die stond er meteen. Was ook redelijk duur, maar je wist van tevoren al dat hij erg goed is. Had voor hij naar PSV kwam al meer gepresteerd dan de beste buitenspelers die in de Eredivisie rondliepen.

7 mei 2018 om 18:24

Een houding heeft hij wel. Maar op zich niet slecht gepresteerd voor zn eerste volle seizoen. Waarvan Younes er nog wat van speelde..
Meer continuïteit en rendement moet hij aan werken. En tijd zat ..hij is 18. Daarom moet hij ook zeker niet weg.

7 mei 2018 om 18:28

Transferinkomsten zijn geen vaste inkomsten. Derhalve heel overstandig om daarmee het plafond te verhogen.

7 mei 2018 om 18:30

@calm
en toch vraag ik me ook af hoeveel clubs zich bij PSV gaan melden voor Lozano deze zomer. Ben heel erg tevreden over Neres verder hoor, en hoop dat hij blijft. Maar de markt is knettergek op dit moment, en het WK kan het nog gestoorder maken. Benieuwd hoe men bij PSV reageert ben zo'n idioot bod.

7 mei 2018 om 19:01

Als je kijkt naar de transferinkomsten van de laatste jaren bij Ajax wordt het alleen maar meer lijkt het wel. Voor je beste drie a vier spelers kun je het plafond toch ophogen. Ik vind het wel zorgwekkend dat de topscorer van Ajax er maar 14 heeft gemaakt dit seizoen dat verklaart misschien de tweede plaats.

7 mei 2018 om 19:15

En de topscorer van de Eredivisie speelt bij het team dat 3e werd. Ajax heeft als enige club 5 spelers met 10 of meer goals (en Ziyech 9). Ik geloof niet dat ze daardoor het kampioenschap zijn misgelopen..

7 mei 2018 om 19:19

Calm, als we Neres gewoon houden i.p.v. verkopen hoeft hij zich ook niet aan te passen, makkelijke oplossing he?!

7 mei 2018 om 19:22

@cyberize7x ik vind al die gewenningsprocessen altijd een beetje onzin. je speelt al je hele leven als rechts of linksbuiten en je gaat naar de Eredivisie, niet naar Barcelona of Real ofzo dus waar moet je nou precies aan wennen? Lozano stond er gelijk bij PSV en hetzelfde geld voor Berghuis bij Feyenoord. waarom zou dat andere buitenspelers dan niet moeten lukken?

7 mei 2018 om 19:58

@cyberize7x Ligt eraan wie "je" is. Blijkbaar is er iemand (of meerdere mensen) geinteresseerd in het vergroten van die grote berg. Vanuit hun standpunt is dit het overwegen waard, tenzij ze verwachten er meer voor te kunnen krijgen. Vanuit de supporter is er weinig reden om dit een goed idee te vinden. Met name doordat ze weten dat die andere groep rondloopt, dus gedachten als “oh cool 28m dan kunnen we 3 spelers van 9m halen”gaan niet op.

7 mei 2018 om 20:02

Berghuis is 28, had al jaren in de ED gespeeld en keerde na een mislukt avontuur terug, dat is heel iets anders dan een 20-jarige knul die uit de sloppenwijken van Rio de Janeiro wordt overgevlogen en gaat voetballen in een land waar hij de taal nog nooit van gehoord heeft, nog nooit temperaturen onder de 10 graden heeft gevoeld, omgeven door mensen die hij niet kent. Lozano stond er vrijwel direct, maar dat is eerder een uitzondering hoor. We zullen zijn of die Romero bijvoorbeeld volgend jaar ook bij 27 goals betrokken is voor PSV in de competitie. Ik snap niet dat mensen nog discussiëren of de cijfers van Neres goed zijn of niet, 14 goals en 13 assists in het eerste seizoen dat je in de basis staat..

7 mei 2018 om 20:04

En dan Mino Raiola's in een nog betere onderhandelingspositie brengen om spelers als Kluivert voor een jackpot salaris te behouden terwijl ze gewoon vervangbaar zijn? Lijkt me geen goed idee.

7 mei 2018 om 20:09

Berghuis is 26

7 mei 2018 om 20:15

Oops foutje, je hebt gelijk. Hij is 26 inderdaad.

8 mei 2018 om 04:07

Al zal PSV geen 28 krijgen voor Lozano met zijn raar gedrag.
En spelers van Ajax zijn in de regel altijd het dubbele waard dan die van Psv.
Puur omdat Ajax een vele grotere naam heeft.
Maar voor 28 zou ik die Neres lekker wegdoen.

9 mei 2018 om 20:01

@bierpens

Klopt, het verhogen van het salarisbudget zou een must moeten zijn om nog enigszins te kunnen concurreren met clubs als Everton, Lazio en Valencia om spelers binnenboord te kunnen houden. Helaas wil dat tot op heden niet lukken en zal dat hoogstwaarschijnlijk resulteren in het verliezen van belangrijke basiskrachten als De Ligt en Onana.

9 mei 2018 om 20:04

@calm

Als, als.. Klinkt allemaal erg makkelijk in theorie maar in de praktijk blijkt het dus vrij lastig om een daadwerkelijk ervaren speler binnen te halen die ook daadwerkelijk een aanwinst voor het eerste is. De laatste paar ervaren spelers die werden aangetrokken zijn vrijwel allemaal flops geweest, zie een Heitinga, Ziemling of Westermann.

9 mei 2018 om 20:09

@japie Krekel

Ik moet je gelijk geven in beide gevallen, maar dan noem je dus ook meteen spelers op die al wat jaren mee gaan. Spelers als Neres komen op jonge leeftijd naar een geheel nieuw continent, spreken de taal niet en kennen helemaal niemand. Een Lozano was ook vrij jong maar die heeft ook al wat internationale ervaring in de benen.

9 mei 2018 om 20:12

@dante

Je bedoel ik Ajax als club mee. Kijk enerzijds is het fijn om lekker geld te verdienen met de verkoop van spelers maar ik vind dat je als voetbalclub ook het sportieve aspect niet mag vergeten. Ik vind dat je ook een verantwoordelijkheid hebt naar je supporters die geld betalen om de club te zien spelen en die willen dan het liefst ook vermaakt worden met goede spelers. Voor clubs als Willem 2 of Excelsior snap ik dat er weinig verwachtingen hoeven te zijn maar bij Ajax vind ik dat toch een ander verhaal.

Toch moet je in dit soort gevallen een soort middenweg zien te vinden, enerzijds het zakelijke niet vergeten maar anderzijds ook je supporters het beste proberen voor te schotelen. Bovendien, sportief succes levert uiteindelijk ook weer aanzien en geld op.

7 mei 2018 om 17:55

14 goals, 13 assists voor een 20-jarige (nu net 21) speler in zijn debuutseizoen? Zowel tegen PSV (thuis) als Feyenoord (uit en thuis) beslissend geweest. Als je dat 'niks van hem gezien' noemt heb je je ogen dicht gehad denk ik kerel.

7 mei 2018 om 18:01

3 goals in zijn debuutseizoen

Dit seizoen 11.

7 mei 2018 om 18:04

Dit seizoen 14 en daarmee topscorer van Ajax. 15 als je andere competitie ook mee doet tellen.

7 mei 2018 om 18:04

Leuk dat je iemand probeert te verbeteren, maar als je de topscorerslijst er even bij pakt staat Neres op nummer 10 met 14 goals.

7 mei 2018 om 18:05

Nee, dit seizoen 14 (en 13 assists). En ik noem dit zijn debuutseizoen omdat hij vorig jaar nog vooral aan het wennen was aan Nederland en zijn nieuwe club en niet heel veel gespeeld heeft toen.

7 mei 2018 om 18:07

Heb genoeg gezien maar vind 'm absoluut niet meer dan 28 miljoen waard. Het is maar wat een gek ervoor geeft, en als een gek dit er voor wil geven snel verkopen.

7 mei 2018 om 18:12

Lucas1234, gauw verkopen? Wat heb je nou aan al dat geld dan?! Hij heeft nog een 3 jarig contract, Kluivert drijgt al te vertrekken. Welja joh, laten we onze andere buitenspeler ook nog bij het eerste beste bod verkopen. En dan weer met heel het land Overmars afkraken als er half juli geen fatsoenlijk elftal staat. Nee, nee, Overmars doet hier het enige juiste. Er vertrekken al genoeg mensen, volgend jaar komt er weer wel iemand met een zak geld voor Neres.

7 mei 2018 om 18:27

14.

En zn 'debuut seizoen' , dat een halve was en traore oogappel van Bosz was? Speelde hij 4 wedstrijden ofzo? En toch 3 goals..😉

7 mei 2018 om 18:45

@ lucas1234, het kan zijn dat jij dat vindt maar dan volg jij de markt niet goed genoeg. Jonge flankspelers (21 jaar en jonger) die in een overvolle 16 van de tegenstander betrokken is bij 27 goals in een seizoen zijn er niet veel.

In de huidige markt schat ik zijn markwaarde op 35 a 40 miljoen.

7 mei 2018 om 19:23

@sanderkoevoets voor een aankoop van 12 miljoen zijn dat natuurlijk geen hele overtuigende cijfers. kijk eens naar een Jahanbahaksch of Berghuis die veel minder hebben gekost en een hoger rendement halen

7 mei 2018 om 19:31

Jawel, dat zijn prima cijfers. Berghuis en Alireza kwamen hier op hun 20e/21e niet eens bij in de buurt. Tuurlijk kostte hij meer, dat komt omdat hij al dusdanig goed is op die leeftijd. Precies daarom zal Ajax als het hem volgend jaar weer verkoopt 20 miljoen winst maken, meer betalen aan het begin, meer winst maken aan het eind.

7 mei 2018 om 20:36

Hij is topscorer van Ajax, niet van de eredivisie

7 mei 2018 om 21:52

Laten we nog eens een seizoen afwachten voordat dit weer mislukking wordt in het volgende seizoen. Nog niks geleerd van Dolberg. Dat die gasten talent hebben zie ik ook wel, maar laat ze eerst een een paar jaar presteren voordat er gedacht wordt dat spelers 40, 50 of 80 miljoen waard zijn

7 mei 2018 om 22:15

Niemand zegt dat hij 40, 50 of zelfs 80 miljoen is? Waar haal je dat vandaan. Mensen zeggen alleen dat wij hem niet willen verkopen, gewoon niet. Dan is er weer geen vervanger die goed genoeg is, verneuken we weer het begin van het seizoen. Ajax heeft geen geld nodig, er vertrekken waarschijnlijk al 3 basisspelers. Deze jongen is er net een jaar en heeft nog 3 jaar een contract. Genoeg is gewoon een keer genoeg. Ookal verlies je soms wat marktwaarde, zoals nu met Kasper, dat kan Ajax wel aan op financieel gebied, makkelijk zelfs. Echter het vertrek van 4 a 5 basisspelers, dat is iets wat NIET op te vangen is. Daarom zegt Overmars nee tegen 28 miljoen, zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?

7 mei 2018 om 18:03

Betrokken bij 27 goals en nagenoeg de beste in iedere topwedstrijd. Vooral niks zien....

7 mei 2018 om 18:28

Dat is inderdaad zo, statistieken zijn echt goed. Alleen hij is met name in de tweede seizoenshelft echt enorm wisselvallig. Sommige wedstrijden leek hij wel onzichtbaar. Nog één seizoen Ajax en daar uitgroeien tot de beste van de competitie, en dan die stap pas maken. Denk dat dat sowieso beter is voor zijn ontwikkeling, en op termijn ook voor de portemonnee van Ajax. Er vertrekken er al genoeg lijkt het wel deze zomer.

7 mei 2018 om 18:39

Mee eens hoor.. veel onzichtbaar geweest. Dat moet wel minder. Echter scoorde hij ook gewoon droog 1 of soms 2 goals terwijl je m verder de hele westrijd niet zag. Vind ik op zich ook niet verkeerd hoor 😉 Wil m zeker nog een jaar bij Ajax zien. Kan alleen maar beter worden.

7 mei 2018 om 18:40

@NEC dat wisselvallige begrijp ik nooit helemaal. Hij krijgt vrij weinig ballen en zijn output ervan is gigantisch (stuk hoger dan bijvoorbeeld Lozano en Jahanbaksh) alleen krijgen die 2 (noem ze even A) vb 100 ballen en Neres (B) er 60. A verwerkt er 65 goed (65%). B verwerkt er 45 goed. (75%) maar A zal statistisch gezien qua absolute cijfers beter scoren. Terwijl speler B eigenlijk meer output heeft. Voorbeeld hiervan is verschil van bijna 400 passes meer van Jahanbaksh waarmee hij 8 keypasses meer geeft en 1 assist meer dan Neres. Jahanbaksh schiet enorm veel meer dan Neres maar Neres schiet procentueel meer in het doel en meer op doel maart Jahanbaksh scoort (zonder penalties even) er 4 meer dan Neres. Dribbelen idem. En zo met vrijwel alles muv defensieve contributie geval. Neres is juist vrij constant in wat hij brengt, is ook reden dat hij muv 2 maanden waar ETH Ziyech op rechts liet spelen en Neres centraal eigenlijk elke pot wel bij een goal direct betrokken was.

7 mei 2018 om 21:32

En volgens deze theorie is Ziyech een enorme prutser. Tegenover elke wereldpass staat 15x balverlies ;-)

On: blijkbaar dwingt Neres dan onvoldoende af om hem vaker de bal te geven.

7 mei 2018 om 22:48

Niet bepaald, want Ziyech zijn pass->keypass ratio is gewoon zeer goed. Zou anders zijn als hij zoveel balverlies zou hebben en maar helft van dit aantal keypasses zou geven. Alleen zijn schoten zijn een doorn in het oog op dat vlak en daar is alle kritiek ook terecht op. Zijn schoten moeten gewoon beperkt worden in aantal. Dat deel van On ben ik niet mee eens, hij dwong juist meeste af van team, dat is punt. Alleen itt bij AZ en PSV is het niet de vleugelspeler die de belangrijkste speler was dit jaar in aanvallend opzicht maar een middenvelder in de vorm van Ziyech. Iemand als Jahanbaksh zit qua balcontacten dichter bij Ziyech dan bij Neres.

8 mei 2018 om 09:07

@nec

Volgens mij heeft die onzichtbaarheid alles te maken met de trainerswissel. Hij kreeg een stuk minder vrijheid en zowel hij als Ten Hag moesten ff uitzoeken hoe hij het beste tot zijn recht komt in de visie van Ten Hag.

Van strak rechtsbuiten heeft hij weer een wat meer zwervende rol en je ziet zijn prestatie weer omhoog gaan. Sterker nog Excelsior uit is misschien het beste voorbeeld voor hoe belangrijk Neres eigenlijk is.

Bij traore werd geroepen, sterk aan de bal en houdt twee man bezig waardoor de rest meer ruimte krijgt. Ajax was echt helemaal niets tegen Excelsior zonder Neres. Hij komt erin en de wedstrijd veranderd echt volledig, maakt meteen een aktie tussen 2 a 3 man en vervolgens stelt de tegenstander zich in op Neres. Ziyech krijgt daardoor veel meer ruimte rondom de 16 van de tegenstander en er moet opeens gekozen worden. Zelf Masraoui mocht de 16 in wandelen om zijn aktie te maken.

Wat heel Ajax dit seizoen genekt heeft is het ontbreken van Europees voetbal, daar had deze jongen nog sneller en grotere stappen gezet. Wat misschien nog vreemder is, is hoe lyrisch mensen zijn over Lozano en Berghuis, maar ook Kluivert (als super mega talent, wat echt reuze meevalt) en hoe niet lyrisch over hem. Een Braziliaan die op jonge leeftijd een belangrijk aspect van tactische gedeelte bezit (looplijnen, wanneer diepgaan, wanneer inhouden) en zo af en toe ook laat zien ook het speelse van akties maken te bezitten. En het ergste als bepaalde mensen wat scherper voor het doel waren geweest had hij op een stuk meer assists gestaan.

7 mei 2018 om 18:10

Hij heeft meeste geslaagde dribbels per 90 minuten van Eredivisie, na Ziyech meeste gecreëerde kansen van Ajax. Is topscorer en 2e qua assists van Ajax geworden wat hem MVP maakte. Was beste speler van eerste seizoenshelft verkozen, net als grootste talent. Als je het talent bij Neres niet kan zien dan ga je het bij niemand zien, dat ETH hem als middenvelder heeft lopen misbruiken eerste 2 maanden doet niets af aan de speler Neres. Maakt alleen duidelijk dat het een speler is die op de flank hoort.

7 mei 2018 om 18:18

Waarom werk jij niet bij een grote club? Zo makkelijk roepen dit. Kijk naar de statistieken van Neres. Die zijn echt behoorlijk goed.

7 mei 2018 om 18:29

Als ze slim zijn bellen ze me vanavond. 😂 Nee gekheid, moet denk ik nog een beetje wennen aan die ontplofte markt, als je je bedenkt dat de afgelopen jaren bedenkt dat veel betere spelers met meer kwaliteiten voor minder zijn verkocht. Maja snap het punt, de markt is op hol geslagen en de topclubs zijn de weg kwijt dus lekker misbruik van maken.

7 mei 2018 om 19:18

Dan zal ik je alvast verklappen dat de heer Ziyech de ballen bij hem panklaar legt in zijn voeten, zo’n ballen krijg je niet van pak m beet Guus Til met alle respect

7 mei 2018 om 20:58

Zou ik toch zn goals terugkijken... en hij is juist de man met de geniale assists.

8 mei 2018 om 06:55

Strik er omheen? Voor 60 miljoen nog niet verkopen. Geef de schaal dan gelijk aan PSV. Ziyech, Kluivert en Neres weg. Leuk als je vervangers klaar hebt staan, maar die zijn er niet van dat kaliber. Willen ze komen? Eerst maar eens zien met dat salarisplafond van Ajax.

28 miljoen en een mooie strik, altijd doen

7 mei 2018 om 18:09

Tuurlijk niet. 4-jarig contract, paar weken terug pas 21 geworden, bij 25 doelpunten betrokken in de Eredivisie (goals + assists), Braziliaanse aanvaller en Ajax die bekend staat om goede talenten met een gevulde kas. Als Milik 35 miljoen waard is en Klaassen 30 voor de gekke Neymar/Mbappe transfers dan moet je voor Neres makkelijk 40 krijgen. Zeker als het beginbod al rond de 30 miljoen is.

7 mei 2018 om 20:27

40 is wel een beetje belachelijk natuurlijk. Als hij nog een seizoen zo draait kun je wel wat meer conclusies trekken maar we moeten niet doen alsof het zon geweldenaar is. Ajax heeft een plan met hem het js niet zo dat ze dit bod hebben afgeslagen puur en alleen omdat ze t te laag vonden. Overigens vind ik de vergelijking met Klaassen overbodig, dat was de vedette en aanvoerder en een speler dir jaren heeft aangetoond stabiel te kunnen presteren

7 mei 2018 om 18:17

Dit is na Ziyech de meest beslissende speler van Ajax. Wanneer Ziyech vertrekt, moet je hem koste wat het kost behouden. Ben ook enorm fan van die jongen. Geen rare manieren (zoiezo weinig emotie), gewoon lekker voetballen. Acties maken, trucjes proberen, simpel spelen wanneer de situatie erom vraagt en betrokken bij een hoop doelpunten. Voor mij al de beste speler van de Eredivisie.

7 mei 2018 om 18:01

Dortmund weet ik wel zeker. Schurlle doet het niet goed genoeg en Philipp is inmiddels meer een tweede spits/schaduwspits geworden. Hoop dat het bestuur nog even doorpakt en dat Neres voor 30/35 miljoen op te halen valt.

7 mei 2018 om 18:09

Denk dat Neres minstens 40/45 miljoen moet opleveren. Contract tot 2021 en Mvp van Ajax dit seizoen.

7 mei 2018 om 18:18

35 voor jahanbaksh is een betere, ook omdat jahanbaksh graag naar Dortmund wilt

7 mei 2018 om 21:56

Dat vermoed ik ook. Dortmund heeft goede ervaringen met Brazilianen. Julio Cesar, Evanilson, Amoroso etc.

Ajax zal de prijs willen rekken richting de 35 miljoen en geef ze eens ongelijk.

7 mei 2018 om 20:33

Zelfs 35 vinden ze denk ik te laag en daar ben ik opk het mee eens.

Mooi! Lekker binnen houden. Geld zat om niet te hoeven verkopen

28 miljoen voor Neres is in deze tijd gewoon te weinig. Goed dat het afgewezen is. Voor 40 miljoen kunnen we beginnen met praten.

7 mei 2018 om 17:58

Zeker, hij hoeft niet weg, maar als het dan toch moet, dan voor de hoofdprijs. Geen enkele reden om met minder genoegen te nemen.

7 mei 2018 om 18:05

Lozano niet minder dan 80 dan zeker! Alles boven de 17,5 miljoen gewoon doen

7 mei 2018 om 18:10

Wat een onzin. Ajax heeft het geld absoluut niet nodig en Neres kan nog beter. Waarom zouden we in NL alles maar *gratis* weggeven?

Ook de vergelijking met Lozana is onzin, gaat jet artikel toch niet over? En volgens mij is Neres niet minder bepalend geweest dan Lozano dus je opmerking over 80M dan voor Lozano is eerder triest dan grappig.

7 mei 2018 om 18:18

Neres is 2 jaar jonger en bij meer doelpunten betrokken dan Lozano, waarom zou laatstgenoemde dan precies 2x zo duur moeten zijn?

7 mei 2018 om 18:27

Omdat er psv in zijn naam staat, alleen frappant dat als een ajacied zoiets zegt het arrogant zou zijn...

On topic :

Ajax moet dit nooit doen natuurlijk, ziyech is al moeilijk op te vangen, maar ook nog Neres kwijt? Dan heb je totaal geen topspeler s meer in de aanval.

7 mei 2018 om 18:37

Hij is kampioen geworden. Maar doorgaans staan spelers van Ajax in het buitenland veel hoger aangeschreven en betaald men daar ook meer voor.

7 mei 2018 om 18:46

Klopt. De naam Ajax achter een speler schroeft de transfersom flink op tov de andere clubs in Nl. Ook al denk ik wel dat Lozano en Neres dicht in marktwaarde zouden kunnen liggen omdat lozano ook Wk gaat spelen

7 mei 2018 om 18:59

Op basis van wat zou lozano zo veel moeten kosten? Kwa rendement schelen beide niet veel al heeft al met al Neres betere cijfers.

7 mei 2018 om 19:10

Waarom zeggen mensen dit eigenlijk? Ik welk opzicht is de naam Ajax, op transfergebied, belangrijker? Denk namelijk niet dat clubs daar naar kijken.

7 mei 2018 om 19:33

Neres betere cijfers?
Grootste grap.
Cijfers van Lozano zijn toch echt beter.

7 mei 2018 om 19:52

Potdikkie je hebt gelijk. Lozano is in de Eredivisie bij welgeteld 1 goal meer betrokken dan Neres, 28 om 27. Neem dan nog mee dat Neres is bijna 2 jaar jonger is en dat Lozano tegen Ajax en Feyenoord in geen van de 4 wedstrijden een goal of een assist leverde (tegenover een goal en 4 assists van Neres in de 4 topwedstrijden) en je kunt inderdaad wel concluderen dat Lozano 2 keer zo veel moet kosten, kuch kuch* Nee, Lozano's prestaties zijn niet beter dan die van Neres, want ook her aantal geslaagde dribbels en aantal gecreëerde kansen zijn in het voordeel van de Braziliaan en zoals hier boven al toegelicht, qua directe betrokkenheid bij goals ontlopen ze elkaar niets. Lozano heeft wel meer rode kaarten

7 mei 2018 om 20:16

Neres heeft bovendien meer gespeeld dus ja Lozano is echt beter.
Moeilijk te accepteren.

7 mei 2018 om 20:36

Sander Neres is dit seizoen 28 keer in de basis gestart en lozano 29 keer. Zal overall wel meevallen dus.

7 mei 2018 om 20:39

Neres heeft maar 85 minuten meer gespeeld. Als lozano zijn handjes thuis had gehouden dan had hij meer gespeeld.

7 mei 2018 om 20:41

Ja, hij heeft ook nog bijna 100 minuten meer gespeeld inderdaad. Neres speelde 2400 minuten, Lozano 2300. Ik denk dat, als je een beetje objectief probeert te kijken, ook jij ziet dat Neres gewoon gelijkwaardig presteert aan Lozano. Eerstgenoemde is bovendien jonger en heeft veel meer laten zien in de toppers (tegen Ajax/PSV en Feyenoord). Volgend jaar als we ze in Europese duels zien kunnen we meer conclusies trekken maar als jij nu wil concluderen dat Lozano 'echt beter' is en niet kunt zien dat ze beide gewoon evenredig presteren in de Eredivisie dan denk ik dat jij degene bent die dingen moeilijk te accepteren vind.

7 mei 2018 om 22:34

Niet zozeer de naam Ajax, maar meer het feit dat iedereen weet dat Ajax een bod van 20 of zelfs 30 miljoen kan afslaan, daar waar Feyenoord en PSV dat niet zomaar kunnen. Feyenoord heeft de beste speler van het vorige seizoen hier kunnen houden na een bod van 20 miljoen, maar dat was vier seizoenen geleden echt ondenkbaar geweest.

En dat kon ook alleen maar omdat vorige zomer Kongolo en Karsdorp verkocht werden. Ajax had voor die spelers meer gekregen dan dat Feyenoord er nu voor kreeg. Daar ben ik heilig van overtuigd. Maar door het afwijzen van het bod op Jorgensen zet Feyenoord ook een stap die richting in. Maar een enkel voorbeeld is natuurlijk niet genoeg om structureel meer te kunnen vragen bij ieder bod dat binnenkomt.

8 mei 2018 om 00:05

Oh nu is het ineens gelijkwaardig.
Eerst was Neres nog beter,
Over objectiviteit gesproken?
En Neres heeft 32 wedstrijden met 2500 minuten en geen 28 met 2400 minuten...
Jullie zijn wel goed in cijfers mooier maken.

8 mei 2018 om 09:48

28 basisplekken zegt hij, de andere 4 waren invalbeurten 2400-nogwat minuten. Excuses sat ik het niet op de minuut nauwekeurig voor je noteer hier raar persoon. Ik dacht in eerste instantie dat Neres net bij een goaltje meer betrokken was inderdaad, maar achteraf gaf ik je gelijk dat het inderdaad Lozano is die 1 goal meer heeft. Echter, hij presteert niets in topwedstrijden, dribbelt minder vaak succesvol, creã«ert nagenoeg evenveel kansen en heeft minder key-passes. Al met al vind ik dan Neres, zeker als je in ogenschouw neemt dat hij nog 2 jaar jonger is, minimaal even goed presteren, misschien zelfs net een tikkeltje beter. Enfin, het zal ook een kwestie van smaak zijn, maar ik heb tien keer liever Neres. Bijna hetzelfde rendement over heel het seizoen gezien (op sommige puntjes net iets beter, op sommige net iets minder) maar dat is tenminste een normale jongen, lekker basic. Laat die pitbull die elke maand iemand een ros verkoopt zijn ongekend grote collectie directe rode kaarten maar uitbreiden bij jullie, over een jaartje of 2 kan hij al de geschiedenisboeken in: meeste directe rode kaarten aller tijden wereldwijd. Geniet ik ondertussen wel lekker van Samba Neres

7 mei 2018 om 19:58

Ik snap je redeneerlijn alleen ik heb niet het idee dat we nooit meer een speler van dit kaliber bij Ajax gaan zien. Hij is wel effectief en een goede technische speler maar echt exceptioneel niet meteen.

7 mei 2018 om 20:41

Klopt, maar tegenwoordig gaan zulke spelers ook al voor hoge bedragen weg..

Sterk optreden van Overmars mocht dit waar zijn, de tijd zal het leren of het de juiste keuze is geweest.

7 mei 2018 om 18:24

Klopt. Een jaar geleden riep de halve wereld dat Neres een flopaankoop was. En nu kan Ajax een bedrag vragen van 2-3 keer de aankoopprijs. Niemand weet waar hij over een jaar staat, maar ik zou het risico wel aandurven.

7 mei 2018 om 18:51

Valt wel mee hoor tenzij je mening vormt op basis van Johan Derksen zijn mening

9 mei 2018 om 15:50

Ik kijk nooit naar Derksen en co. Ik zit op deze site en luister naar voetbalfans op verschillende media en van verschillende clubs. De mensen die Neres tijd wilden geven waren erg lastig te vinden.

35 is een prima bedrag, 28 net te weinig.

7 mei 2018 om 18:44

Dan zou ik toch schakelen naar alireza als je alleen naar de eredivisie spelers kijkt. Stuk goedkoper en een completere voetballer.

8 mei 2018 om 11:46

tuurlijk, alireza die letterlijk in geen enkele wedstrijd tegen de toppers het heeft laten zien en dan mag je ervan uitgaan dat zeker in Duitsland het niveau van de Nederlandse toppers zo rond het niveau van de middenmoot/subtop in die competitie ligt. Dat vertaald zich dus naar heel veel wedstrijden onzichtbaar voor de zogenaamde completere voetballer....

Ik heb zo'n vermoeden dat dit om Bayern zal gaan. Aangezien robben niet wat hij wilt gaan doen. Goed dat Ajax dit afslaat want waarom zouden ze hem laten gaan. Praten bij pas 40 miljoen eerder niet.

7 mei 2018 om 17:54

Dit lijkt me erg stug, ik denk dat Bayern echt voor spelers gaat die zich op een hoger niveau hebben bewezen.

7 mei 2018 om 17:56

Neres is natuurlijk geen opvolger voor Robben... Lijkt me ook heel sterk dat Bayern interesse heeft in Neres. Prima speler maar heeft nog veel te leren, kan wellicht ooit in de Duitse subtop terecht maar zeker geen Bayern niveau!

7 mei 2018 om 18:46

Bayern München zal ene Douglas Costa laten gaan en vervolgens een neres ophalen? De enige reden die ik kan bedenken is om de Bundesliga weer spannender te maken. Laat neres eerst een seizoen leuk spelen voordat er überhaupt een club als Leverkusen langs komt.

Top, enige aanvaller die dit jaar voldeed en ik niemand anders liever had gezien van de Eredivisie. We hebben een tekort aan vleugelspelers en 28 miljoen is veel geld maar niet een bedrag dat je niet kan weigeren met oog op vertrek van Ziyech en Kluivert heb je hem veel te hard nodig. Onze MVP dit seizoen.

7 mei 2018 om 17:55

Prima signaal. Nu afwachten hoe Ajax denkt aan aanvallers te kopen. Tadic verdient veel dan maar het plafond open schroeven. Ajax moet echt zo hard doorpakken straks.

7 mei 2018 om 17:59

Ach, Tadic geloof ik pas als er handtekeningen staan op alle benodigde papieren. Typisch zoethoudertje alleen dit keer itt Balotelli, Eto'o, Gomez etc er een die nog haalbaar lijkt door situatie van club en geschiedenis van Veldmate - Tadic van jaren geleden. Geloof er niets van dat zie serieus gaat komen.

Goed signaal. Laten we nou eindelijk eens wat talenten behouden. Geld hebben we zat.

Niet dat ik Neres nou zo geweldig vind. Maar hij heeft wel potentie.

Hij is meer waard, ik zie hem bij een middenmotor in de Engelse competitie.

7 mei 2018 om 17:57

Minstens 45 miljoen. Je moet gebruik maken van die rare markt.

28 miljoen is een prachtig bedrag voor Neres! Maarja in deze tijd is 28miljoen niet veel meer dus ik snap dat Ajax op een hoger bod wacht.

Nou, de jongen die door vele als miskoop werd bestempeld lijkt nu al het dubbele waard. Persoonlijk geloof ik dat Neres nog veel meer in huis heeft dan er nu uit is gekomen. Ben benieuwd hoe hij zich aankomend seizoen manifesteert.

Jaartje wachten heren, Neres blijft nog een seizoen in Amsterdam. Ajax kan zich niet weer verloorloven om een heel nest aan sterkhouders te laten gaan. Ziyech, Kluivert (zo lijkt het toch) en misschien Onana is al wel voldoende. Dan is Veltman ook nog een half jaar geblesseerd en geniet De Ligt de nodige interesse. Poot stijf houden dit maal Marc, Neres is NIET te koop!

28 miljoen euro is natuurlijk niet genoeg als hem met andere spelers vergelijkt die meer geld opleverden. Neres moet nog minimaal een jaar blijven en dan kan hij voor 35+ weg.

Wat moet je met 28 miljoen? Geld zat in Amsterdam. En ook Neres moet eerst maar eens een seizoen stabiel spelen, was ook te wisselvallig. Na een goed jaar kun je die 28 miljoen alsnog wel krijgen of nog meer in deze gekke transferwereld.

28 miljoen voor niet eens de beste speler en terwijl je geen kampioen bent geworden. Ajax heeft nog steeds de naam mee in het buitenland..

7 mei 2018 om 17:58

14 goals en 13 assists vanaf de flank als 20 jarig broekie in je debuutseizoen zijn gewoon prima statistieken; zeker als je daarbij meeneemt dat hij in alle topwedstrijden (buiten PSV uit) beslissend was. Zo kun je het ook bekijken maar goed, zeggen dat het alleen aan de naam Ajax ligt is natuurlijk makkelijker.

7 mei 2018 om 18:08

Neemt niet weg dat het helpt als je presteert bij een club met de naam die Ajax heeft. Als je dit presteert bij AZ ga je niet zoveel opleveren.

7 mei 2018 om 18:28

Klopt, daar heeft Ajax zelf voor moeten presteren en ze hebben zelf hun kapitaal opgebouwd. Beide hebben tot gevolg dat ze een betere onderhandelingspositie hebben dan de gemiddelde andere Nederlandse club.

7 mei 2018 om 18:13

En terecht ! Ajax heeft heel wat toekomstige toppers voorgebracht. Men kijkt naar individuele ontwikkeling en niet naar collectie prestaties.

Inpakken en wegdoen, prima bod. Daarbij, Ajax kan wel nee zeggen maar Neres bepaald, zie Kluivertje.

7 mei 2018 om 18:01

Alleen heeft Neres een contract tot 2021 en niet tot volgende zomer. Ajax wilt nog 1 jaar behouden en hem dan met nog 2-jarig contract voor zelfde soort (liefst hoger natuurlijk) bedrag verkopen. We hebben nu juist een extra vleugelspeler nodig, waarom zou je dan je beste flankspeler verkopen.

7 mei 2018 om 19:37

Je hebt natuurlijk gelijk. Echter bij zo'n bod gaan ze ook met Neres praten. Dan krijgt hij een riante salarisverhoging aangeboden waarna hij kan bepalen of hij blijft of niet. Wil Ajax hem aan z'n contract houden gaat zaakwaarnemer naar het gerecht en zal hij vertrekken. Voor Ajax hoop ik wel dat hij blijft, leuke speler op de flank. Maar als he alle berichtgeving volgt kunnen ze meer dan de helft van t elftal gaan kwijt raken aankomende transfer periode.

7 mei 2018 om 21:23

De club mag geen gesprek met Neres starten zonder toestemming van Ajax, althans, officieel. Anders versterken ze je positie.

Verstandig! Als je snel je talenten verkoopt dan geef je het verkeerde signaal af naar talenten die wmje wenst aan te trekken.

7 mei 2018 om 19:43

Da's een beetje Ajax eigen...

7 mei 2018 om 22:39

Anderzijds, als je spelers een toptransfer ontneemt geef je het signaal af dat grote talenten niet zomaar uit de Eredivisie kunnen vertrekken wanneer ze dat wel zouden willen. De vraag is dan: komen spelers naar Ajax omdat ze dat als een doel op zich zien of komen ze naar Ajax omdat ze weten dat het een goede springplank is naar een nog hoger niveau? In het eerste geval kan je je poot steviger houden maar in het tweede geval moet je er wel voor zorgen dat je talenten niet afschrikt met het beleid.

Ajax zal veel meer moeten betalen qua salaris richting de 3 miljoen. Met een beetje pech lopen er 5 a 6 weg deze transfer periode.

7 mei 2018 om 19:47

Dat gaat Ajax niet doen, ook al zouden ze grote spelers dat wel.moeten gaan betalen. Maar dan worden de financiële risico's te groot, zelfs voor de AFC met 150 Mln + op de bank.

7 mei 2018 om 22:44

Daarnaast zou het ontzettend onverantwoord zijn om het salarisplafond ineens driemaal zo hoog te maken. Dat is niet iets dat een club moet willen, wanneer de vaste inkomsten niet ineens significant zijn toegenomen.

Grappig hoe veel Ajacieden 28 miljoen voor neres te weinig vinden, maar 25/30 miljoen voor alireza wordt beschouwd als "veel te veel". Ik weet dat Neres jonger is, maar alireza heeft met een minder team een stuk beter seizoen gedraaid.

7 mei 2018 om 17:56

Het heeft te maken met de naam Ajax. Spelers van Feyenoord gaan ook voor minder geld weg. Ajax heeft veel goede spelers afgeleverd in het verleden.

7 mei 2018 om 17:57

De enige speler die AZ voor veel geld heeft verkocht, heeft het bedrag niet waargemaakt in Engeland.

7 mei 2018 om 18:04

,het is maar de vraag of hij dat bij een topclub ook kan, krijgt ie veel minder ruimte, de druk is totaal anders, hij zou niet de eerste zijn die bezwijkt onder de druk. En Ajax heeft geen geld nodig, dus waarom zouden ze hem verkopen?

7 mei 2018 om 18:15

Maar Ajax zelf bezwijkt totaal onder de druk de afgelopen jaren dus is het argument van presteren onder druk van tafel.

7 mei 2018 om 18:25

Daarnaast heeft Neres qua input afgezet tegen output op letterlijk alles muv defensieve stats beter. (Doelende op schotconversie, passing, dribbelen, voorzetten etc) Verschil is dat Alireza veel meer ballen krijgt en er relatief gezien minder mee doet. Qua absolute cijfers scoort hij hierdoor (enkele punten) beter maar Neres doet statistisch gezien meer goed met de bal dan Alireza. Om even voorbeeld te pakken, als Alireza 100x schiet. 40 gaan op doel en 10 gaan er in en Neres schiet 25x, 15 op goal en 5 gaan erin doet Neres meer met zijn schoten dan Reza. Dit is nu ook geval. Neres heeft bij Ajax nieteens een van de meeste balcontacten, Alireza zit bij de top van Eredivisie qua balcontacten. Dit is iets wat met losse stats van goals-assists vaak vergeten lijkt te worden.

7 mei 2018 om 18:46

Leeftijd.. club waar je vandaan komt.. zelfs nationaliteit .. voor Brazilianen wordt meer betaald doorgaans. En zn eerste volle seizoen al betrokken bij 27 goals. Zou t toch niet raar vinden dat hij meer zou opleveren

Dit had Ajax gewoon moeten accepteren. Onder Ten Hag zal Neres denk ik niet echt betere cijfers halen dan afgelopen jaar. Toen Keizer er nog was speelde Neres nog uitstekend, maar nu valt dat allemaal wel mee. Helemaal nu Ziyech lijkt te gaan vertrekken... Hij zal niet meer zoveel kansen krijgen voor het doel.

7 mei 2018 om 18:07

Accepteren? Je gaat toch nooit het openingsbod accepteren?

7 mei 2018 om 18:10

Maar als hij komend seizoen vergelijkbare cijfers haalt is dat toch ook prima voor Ajax? En dan is ie pas een jaartje ouder en kun je hem voor hetzelfde bedrag verkopen. Of denk je dat Ajax met 28 miljoen gegarandeerd een speler kan kopen die in zijn eerste volledige seizoen dezelfde cijfers als Neres kan halen?

7 mei 2018 om 18:50

Lief dat je je zo druk maakt om Ajax maar een nieuwe Neres vinden is niet zo 1 2 3 gedaan dus sla het geld maar even een keertje over.

7 mei 2018 om 18:24

Minimaal niveau Douglas Costa ? Die is nu op de brommer al niet meer bij te houden. Die explosiviteit zal Neres nooit krijgen, maar ik dicht hem wel een grote toekomst toe. Ik vind persoonlijk dat Douglas Costa en Willian al langere tijd tot de wereldtop behoren. Worden beide zeer ondergewaardeerd. (Al krijgt Willian gelukkig sinds vorig seizoen eindelijk die erkenning)

Zie nog nergens een bron.. en weten ook niet welke club. Wie zegt dat dit niet weer een gerucht is zoals de 50 milj voor Dolberg..?
In deze voetbalwereld hap je niet meteen natuurlijk. En ik zie m t liefst blijven..
Was dit seizoen belangrijk en kan dat nog meer worden..

Tegenwoordig strooit men met geld dus zo'n bod op neree verbaasd me niks. Nuchter kijkend is die jongen het natuurlijk niet waard.

Wel een leuk spelertje voor RB Leipzig. Die halen wel meer van dit soort spelertjes die zich nog niet echt bewezen hebben, maar wel veel potentie hebben.

Dit kan eigenlijk alleen Schalke 04 zijn: Grote Duitse club, op zoek naar een buitenspeler en bereid 28 miljoen te bieden.

7 mei 2018 om 18:03

Bayer Leverkusen was optie geweest als ze niet recentelijk Paulinho hadden gekocht. Ook Leipzig sluit ik niet uit.

7 mei 2018 om 18:11

Schalke is een club die niet zomaar even bedragen van meer dan 20 miljoen kan neerleggen voor spelers, ook al halen ze nu CL. Bovendien speelt Schalke volgens hun systeem niet met zo'n type buitenspelers. Denk dat ze eerder hun geld investeren in opvolgers van Goretzka en Meyer. Dan zou ik bij Neres eerder denken aan clubs Dortmund, Leipzig en Leverkusen

7 mei 2018 om 22:04

Inderdaad. Die drie clubs lijken qua spelopvatting logisch, alleen betwijfel ik of Leipzig en Leverkusen aankopen met dit soort bedragen doen.

Excuses voor mijn ontwetendheid, ik volg de Nederlandse competitie niet al te veel. Maar Neres is toch een linksvoetige rechts-buiten?

Het zou S04 kunnen zijn, die kunnen nog wel wat op die positie gebruiken. Ze hebben de laatste tijd slecht gepresteerd op de transfermarkt maar met de CL inkomsten is er wat extra ruimte.

Dortmund verwacht ik niet met Pulisic, Yarmolenko, Philipp en Sancho die allen waarschijnlijk beter presteren.

Verder kan ik geen "topclub" bedenken, Bayern zeker niet. Tenzij we de subtop ook als top gaan meerekenen.

7 mei 2018 om 18:49

Ik denk eigenlijk juist dat het om de club gaat die jij support. Linksbenige rechtsbuiten inderdaad. Een type 'dembele'.

Het geboden bedrag is bizar. Het meest krankzinnige is nog dat het bedrag is afgewezen. Maar goed, aan Ajax niets te verwijten gezien de gekke markt van tegenwoordig.

7 mei 2018 om 19:06

Bedankt voor de bevestiging. In de Duitse media wordt juist gepraat over Gelsons Martins van Sporting Lissabon voor zo'n 60 miljoen. Er wordt dus in ieder geval wel rondgekeken voor die positie.

Ik heb liever dat Neres blijft dan Kluivert,
Kluivert gaat voor dezelfde route als El Ghazi, Kishna, etc.
Te vroeg vertrokken en carrière die als een nachtkaars uitdooft voordat ie überhaupt begonnen is.
Kluivert heeft zn hand overspeeld, wegwezen met dat divaatje.

Toch gek te noemen dat er hier zoveel mensen zeggen dat Ajax dit moet accepteren, dat zullen dan ook wel geen Ajacieden zijn . Neres heeft prima cijfers voor zijn eerste seizoen ik de basis, ik zie persoonlijk Kluivert liever gaan dan Neres. Hij brengt elke wedstrijd veel dreiging met zich mee en heeft genoeg kwaliteiten om zich nog verder te kunnen ontwikkelen. Nee, Ajax moet kosten wat het kost David proberen te behouden. Prima reactie dus vanuit Amsterdam om dat bod te weigeren.

7 mei 2018 om 18:21

Echt he. Is nagenoeg altijd belangrijk en is boven alles nog, voor mij tenminste, publieksvermaker nummer 1. Wat een acties weer van hem dit seizoen

7 mei 2018 om 18:49

Precies! Neres is dit seizoen meerdere keren zeer belangrijk geweest en is voor mij persoonlijk een zekerheid op de rechtervleugel. 28 miljoen is natuurlijk belachelijk veel geld, maar een vervanger heeft Ajax momenteel ook niet klaar staan, naar mijn weten niet eens een concurrent op die positie.

Gelijk verkopen man, 30 miljoen moet ook nog kunnen. Nou dan heb je toch enorm veel eruit gehaald en wat heeft hij nou laten zien nog? Prima geld verdienen en winst maken op Neres. En verder kijken voor een vervanger.

7 mei 2018 om 18:20

Gelukkig ben jij niet de beleidsbepaler bij Ajax want anders zou je zo'n reactie niet geven , kijk even naar zijn statistieken 15 goals en 14 assists dat is veel voor een buitenspeler , maar jij zal er wel meer kijk ophebben denk ik .

7 mei 2018 om 18:49

Neres zal zijn potentie echt niet in totaliteit waarmaken. Zijn persoonlijkheid heeft hij ook niet echt mee. En die cijfers zijn leuk, maar laten we nou niet doen alsof het super cijfers zijn. In de Eredivisie scoort Johnsen van Ado er al 18 in, nou zeg wat super. Is hij nu klaar voor de PL, voor een Spurs? We overdrijven soms echt enorm zeg, alsof de Eredivisie nog datgene is wat het is. Neen, dat is niet meer zo helaas. Dus als je dan een Neres hebt, waarvoor iemand straks 30 miljoen wil betalen dan moet je dat meteen doen. Hij is ook helemaal niet constant geweest ofso, zoals een Sanchez dat wel was vorig seizoen. Maar we zullen het nog wel even zien.

Aanvullend: Eerst bod natuurlijk niet meteen accepteren, maar onderhandelen totdat je 30a35mil krijgt. Maar dat lijkt me wel vanzelfsprekend mag ik hopen.

Grap van de eeuw 28 Miljoen voor een zwakke buitenspeler.
Dan is Janhanbaks 50 miljoen waard en Berghuis 40 Miljoen ? Dit is steningmakkerij niet meer dit is echt het meeste ongegronde nieuws ooit!
Kan mij niet voorstellen dat er een club 28 miljoen wilt betalen voor een matige speler zoals Neres is toch niet een geweldige buitenspeler nog veel te onregelmatig.

7 mei 2018 om 18:33

Neres is qua output in alles beter dan Jahanbaks, alleen tweede krijgt veel meer ballen en scoort relatief gezien beter qua goals/assists erdoor. Puur cijfermatig doet Neres het stuk beter. Maarja, als speler a 100 ballen krijgt en er 60 goed verwerkt doet hij het bij meeste beter dan speler B die 60 ballen krijgt en er 50 goed verwerkt. Berghuis en Neres zijn speler B typisch, Ziyech en Alizera speler A typisch. Neres veegt de vloer aan met Alireza op schotconversie (maar Reza schiet meer -> excl penalties schiet hij er maar 4 meer in in véél meer pogingen), voorzetten (5% verschil slagingspercentage in voordeel van Neres maar Jahanbaksh geeft meer voorzetten -> meer absolute cijfers maar relatief weer minder) Passingacc in voordeel Neres. Dribbelen per 90 minuten Neres meeste van Eredivisie, zijn slagingspercentage ook hoger dan Reza. Keypasses scheelt zich er 8 (en 1 assist) met rond de 400(!) passes minder gegeven. Neres heeft de 'pech' dat hij minder dominante rol heeft dan Alireza.

7 mei 2018 om 18:35

Neres is de jongste van deze die je opsomt. Is zn eerste volle seizo3n. 21 jaar en betrokken bij 27 goals.. Berghuis is zeker een goede buitenspeler voor Nederlandse begrippen. Maar ook een stuk ouder met 27 jaar. Krijg je minder voor denk ik. Zeker geen 40 . Jahanbaks 25 geloof Ik? Gaat ook niet voor 50 weg hoor. Hoe ik t geld ook een iedere Nederlandse club gun.

7 mei 2018 om 18:39

Mhmm.. het is maar hoe je het bekijkt, volgens vele hier was/is Lozano ook 70 miljoen waard en heeft bijna gelijkwaardige statistieken als Neres.. Hij draaide een prima seizoen alleen voor jou vast en zeker in het verkeerde shirt. Man wat een frustratie weer, de bedragen die je daarna noemt van andere spelers heeft daar dan ook mee te maken. De verdere discussie dus niet waard. Ajax hoeft niet te verkopen, dat geeft ze de luxe om deze bedragen te kunnen weigeren.

Bod is méér dan conform marktwaarde. Enige reden waarom wordt afgewezen is dat Ajax directie niet aan achterban kunnen verantwoorden om een speler als Neres te verkopen. Verwachting dat Ziyech, De Ligt, Kluivert en misschien Onana verkocht worden. Dan is verkoop Neres moeilijk uitlegbaar, omdat financiele noodzaak er ook niet is.

Zo lang je niet hoeft te verkopen, altijd je beste spelers gewoon aanhouden, anders kom je sportief nooit ergens.

Mensen zeuren (terecht) altijd dat Nederlandse clubs worden leeggekocht, maar zoals hierboven al vaak voorbijkomt, hoor je misschien wel al diezelfde mensen roepen 'strik erom en verkopen!'.

Waarom? Het sportieve moet voorop staan, en dus moet je zoveel spelers zien te behouden en aan iets bouwen waar je kan, in ieder geval met je beste spelers en de goede spelers die bij je filosofie passen.

Zucht....

Sommige reacties snap ik echt niet
Neres is in de meeste wedstrijden de enige die wat doet die druk naar voren zet en dan heb ik het over de aanval. De goals en assisten die hij heeft gegeven spreekt voor zich. Ik vind het een leuke voetballer met veel potentie. Een speler waar je nog minimaal 2/3 van moet kunnen genieten

Het word tijd dat Ajax er tijdens de CL kwalificatie staat. Dus liever geen dragende krachten verkopen (behoort neres NOG niet bij).Hoop dat Ajax een transferperiode tegemoet gaat waarin op een niet Ajax-achtige manier geïnvesteerd wordt.

Komkommertijd is weer aangebroken hoor. Waarschijnlijk net zo'n onzinverhaal als dat verhaal dat Ajax een bod van 50 miljoen op Dolberg niet geaccepteerd had vorig jaar.

28 miljoen voor iemand die nog niet eens wekelijks met kop en schouders boven de rest van het niveau van de Eredivisie uitsteekt (a la Ziyech) is echt niet weinig, kan me moeilijk voorstellen dat er zoveel mensen zijn die echt vinden dat hij meer zou moeten kosten. Ja, hij zal misschien potentie hebben en ja hij heeft al met al een goed eerste seizoen gedraaid, maar voor hetzelfde geld raakt hij volgend jaar geen ene knikker meer en kom je nooit meer in de buurt van dit toch wel behoorlijke bedrag.

7 mei 2018 om 18:43

Voor hetzelfde geld koop je met die 28 miljoen spelers die een flop worden. Die kans acht ik net zo klein als dat Neres niks meer raakt of niet meer in de buurt van dat bedrag komt

7 mei 2018 om 20:01

Zo blijf je een handelshuis dat elk jaar een nieuw team moet opbouwen.

Je moet ook wel spelers houden, zeker met een langdurig contract. Ajax heeft al gewoon geld om de selectie te versterken. Ook wanneer ze dit bod weigeren.

Bedrijfseconomisch is het misschien verstandig om Neres te verkopen. Maar sportief niet.

Ik weet niet of het slim of dom is om het bod te weigeren, maar dat je zo’n (openings)bod al krijgt is eigenlijk ongelooflijk. Vind hem nog redelijk blind, maar hij is natuurlijk nog jong en dat valt bij te leren. Veel beter dan een Kluivert natuurlijk, dus als topclub zou ik eerder voor Neres gaan dan voor Kluivert.

Niet verkopen Neres is een publiekslieveling die ik nog heel erg graag in Amsterdam wil zien. Het is mijn favo speler at this moment. Heel goed dat Ajax vooralsnog niet meewerken. ik zou hier echt van balen als hij gaat. Neres is elke wedstrijd zowat wel goed voor een assistje of goal.

Verkopen voor +- 35 miljoen en daarna Pavon halen voor 25 miljoen, is toch goed man

7 mei 2018 om 18:44

Pavon is onhaalbaar, is geen FIFA.

7 mei 2018 om 18:49

Geef hem een lekker salaris en iedereen in Argentinië is haalbaar, ook Pavon

7 mei 2018 om 18:57

Oké, even 30 miljoen neerleggen en 5 miljoen salaris en hij zal wel naar Nederland komen IPV naar bvb Arsenal gaan voor zelfde bedrag en salaris. Mooi niet dus.

7 mei 2018 om 19:03

Arsenal heeft al Ozil, Mkhi, Laca, Auba, Iwobi en Welbeck voorin lopen, die zullen Pavon niet halen pik

7 mei 2018 om 19:20

En ze hebben ook met Welbeck op de flank gespeeld en de door Arsenal-Fans meest gewenste versterking na een verdediger is een extra winger. Ozil, Lacazette, Auba zijn beter vanuit een centrale rol.

7 mei 2018 om 20:08

Ben zelf woonbaar geweest in Londen afgelopen jaar en meerdere wedstrijden van Arsenal bezocht, zelfs bij Arsenal Fan tv meerdere keren in beeld geweest, en de meeste fans willen een stabiele cvm, degelijke cv en goede keeper. Aanvallende impuls is er voldoende

Premier League en Laliga en Bundesliga. Doen lekker boodschapen bij Ajax voor al de premier League.

Soms is het bijna aandoenlijk hoe ajax zich moet manoeuvreren in de voetbalwereld van vandaag. Het aankoopbeleid van Ajax is eigenlijk gewoon goed. Elk seizoen vertrekken er spelers met veel winst waarvan een deel zelf is opgeleid. Elk seizoen weer moet Ajax alles uit de kast halen om versterkingen binnen te halen die ook echt een versterking zijn en ook nog eens in onze rotcompititie willen spelen.

Het is gewoon zuur, Ajax doet gemiddeld gewoon goede aankopen die met veel winst worden verkocht. Als dit een club in de bundesliga ofzoiets was dan zou je met zo veel winst uit je aankopen serieus kunnen denken aan een opmars en dan kan je met de winst ook echt nieuwe goede spelers aantrekken. Voor 28 miljoen zou Ajax echt wel een geweldige vervanger voor Neres kunnen kopen, misschien wel iemand die op dit moment beter is (maar dan wel minder potentie heeft natuurlijk). Het probleem is dat Ajax geen echte goede spelers kan kopen, omdat die simpelweg niet naar de Eredivisie komen. Jaar in jaar uit worden de goede spelers verkocht en moet er ergens weer een onbekend talent uit de hoge hoed worden getoverd.

Ik snap dat Ajax Neres niet gaat verkopen. Die jongen doet het goed en kan het nog wel beter doen, waarschijnlijk is hij volgend seizoen nog net zo veel waard. Je gaat hier gewoon geen vervanger voor halen, en de kans dat dat je het kampioenschap kost is gewoon te groot. Tja, misschien dat hij het aankomend seizoen slechter doet en je hem dan nog maar voor 10 miljoen kan verkopen, dat zou kunnen. Maar Ajax moet dit risico op dit moment durven te nemen, het is echt van groots belang dat ze eindelijk eens de selectie op orde hebben en weer een kampioenschap pakken. Dat financiã«le risico kunnen ze lopen met die 150 miljoen op de bank. Het sportieve risico, na 4 jaar op rij geen prijzen gepakt te hebben, kan Ajax zich niet veroorloven.

Komen wel andere clubs die meer bieden en anders houden. Gaan we richting de 40 miljoen dan ook gewoon voor jahanbaks 20 bieden

7 mei 2018 om 18:58

Helemaal mee eens !

45 vragen en dan 37-38-39 eruit komen en in de tussentijd jahanbaksh contracteren pas als die rond is dit rond maken anders vragen ze het dubbele

Mooi bedrag maar in deze markt te weinig. Daarnaast is hij erg belangrijk met assists en goals. Als ze hem echt willen hebben mogen ze na de voorrondes terug komen met een hoger bedrag. Ajax moet proberen tot en met de voorrondes iedereen te behouden. Wanneer je nu je beste spelers laat gaat kan je die voorromdes CL sowieso op je buik schrijven. Daarnaast komen ze volgend jaar of in de winter wel weer terug, wanneer hij nog wat beter is geworden.

40-45 miljoen en dan praten anders lekker op zouten. Neres heeft nog een 3 jarig contract en speelt net pas een volledig seizoen met Ajax. SWS moeten we niet verkopen, zeker als je zometeen Kluivert en Younes verliest. Als vervanger zegt iedereen Jahanbaksh, maar ik denk niet dat Ajax meer dan 10-13 miljoen gaat uitgeven aan een Eredivisie speler. Verder heeft hij wel een tweejarig contract dus dan is het wel ietsje goedkoper. Ik vraag me ook af of Ajax hem wel kan halen als hij een goed WK speelt.

Duitse topclub waarvan de naam niet genoemd word ? Maar er is er maar 1...

Meteen verkopen en Jahanbaks halen!!

Ik snap mensen niet.

Iedereen roept continu dat Ajax niet met geld bezig moet zijn maar dat ze kapitaal op het veld moeten hebben staan. Nu komt er een mooi bod en roept iedereen dat Ajax dit moet accepteren omdat ze toch nooit meer dit bedrag geboden gaat worden.

Ik vind dat Ajax er goed aan doet dit bod te weigeren. Ajax hoeft niet te verkopen heeft het geld niet nodig en moet de selectie op pijl houden. En de kans is groot dat je in de toekomst ook nog wel een leuk of misschien zelfs leuker bod krijgt. Zo niet, dan nog; geld is niet het grootste probleem.

Ajax kan nu ook gewoon een speler als Jahanbaks kopen; een beetje concurrentie binnen de selectie is niet slecht. Wanneer je Europees presteert is heb je zoveel wedstijden dat je een brede selectie nodig hebt ook. Jahanbakhs is ook nog lekker multifunctioneel, dus komt toch wel aan zijn speeltijd.

Neres zeker behouden. Heeft het goed gedaan als jonge nieuwe speler. Kluivert daarin tegen zou voor 28 miljoen direct weg mogen van mij. Moet meer respect voor zijn vader hebben en naar zijn ervaring luisteren. Hoop echt wel dat Kluivert het goed gaat doen waar dan ook maar situatie wordt te dwingend. Koop maar eens een ervaren buitenspeler voor 20 miljoen die er direct staat. Geld mag best een keer uitgegeven worden. Ook op oog met de Europese wedstrijden en weer eens kampioen worden.

Tja, Ajax heeft met o.a. Neres, Kluivert, De Ligt, Onana, Ziyech en Van de Beek toch een aardig kapitaal op het veld staan. Als je nu de complete basiselftallen van Ajax en PSV zou verkopen, dan zou het mij niet verbazen als je voor het elftal van Ajax twee keer zoveel zou krijgen. En toch is PSV uiteindelijk makkelijk kampioen geworden. Ik weet nog niet helemaal wat het moraal is van dat verhaal, maar opvallend is het wel.

7 mei 2018 om 23:11

Je kan dan zeggen dat Ajax heeft gefaald in het maximale eruit halen wat er in de spelers zit.
Natuurlijk heeft Nouri in het begin al voor een grote klap gezorgd, en daarna natuurlijk de trainerswissel.

Allemaal zaken die we de directie mogen aanrekenen(niet Nouri natuurlijk). We zijn het er wel over eens dat Ajax haar selectie meer waard is dan die van Psv, dan kan je enkel concluderen dat PSV het heel goed heeft gedaan en Ajax niet.

Overigens hoop ik niet dat ze Neres verkopen. Heeft een dip gehad, maar de laatste maand toch weer goed op dreef.

Voor Bayern te jong, dus Dortmund, die hebben geld zat na het verkopen van Dembele aan Barca. Vind 28 wel ok voor Neres anders, verkoop Kluivert voor 12 haal Alireza voor dat bedrag en met Bande, Cerny en Johnsen ben je klaar voor volgend jaar in de aanval.

Lekker houden, voor de poen hoeven ze het niet te doen en die jongen heeft het dit seizoen toch leuk gedaan.

Netjes is een groei diamant, die is over 2 á 3 jaar een een speler van wereldformaat.
Goed voor zeker 80 / 90 miljoen.

7 mei 2018 om 22:17

Echt? Dan ga ik Neres aandelen kopen

De tijden veranderen! Daar kon je vroeger van Nistelrooij voor kopen

Kom maar naar Alkmaar net die 28 miljoen, krijg je nog een betere flankspeler ook.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren