Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Real kan beter Çakir en Kuipers hebben dan Cristiano Ronaldo op zijn best’

Laatste update:

Een 2-2 gelijkspel in de return van de halve finale van de Champions League tegen Bayern München was voor Real Madrid voldoende om andermaal de eindstrijd te bereiken. De Duitsers leken op slag van rust recht te hebben op een strafschop, na een handsbal van Marcelo, maar scheidsrechter Cüneyt Çakir floot niet. Mundo Deportivo schrijft in een commentaar dat de Koninklijke in het tweeluik met Bayern wel heel erg geholpen werd door de arbitrage.

In de heenwedstrijd in München (1-2) zag Björn Kuipers een duw van Dani Carvajal in het strafschopgebied over het hoofd. “Real kan beter Çakir en Kuipers hebben dan Cristiano Ronaldo op zijn best. Ze zullen weer een finale spelen, in de wetenschap dat de gekozen scheidsrechter daar is om zijn werk goed te doen. Om onderdeel te zijn van de geschiedenis van Real Madrid”, schrijft de Spaanse sportkrant. “Het heeft geen zin om erover te klagen, het zal niet helpen.”

“Uiteindelijk herinnert niemand zich dat Kuipers en Çakir een doorslaggevende rol hebben gespeeld voor Real, ondanks dat ze geen doelpunten hebben gemaakt. Alhoewel, bijna”, vervolgt Mundo Deportivo. “Bayern zit in hetzelfde schuitje als Juventus. Beide grootmachten hebben gezien dat Real altijd speciale hulp krijgt. Çakir en Kuipers hadden in de halve finale een belangrijkere rol dan de sterspelers van Real Madrid.”

“Het is een schande dat de handsbal van Marcelo niet werd gezien. Zes scheidsrechters stonden er rond het veld, maar niemand zag het. Ga maar door”, zei Çakir in het Turks”, stelt het dagblad in het commentaar. “Kuipers had zijn werk ook goed gedaan in de heenwedstrijd. Toen Carvajal Robert Lewandowski duwde, sloot hij zijn ogen om niets te kunnen zien. De fans van Real moeten erkennen dat Kuipers en Çakir een grote rol hebben gespeeld in het bereiken van de finale.”

Ben jij het met dit commentaar eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja, Barcelona had Messi op zijn best en de scheidsrechter op zijn best en dat was ook niet voldoende!

Ik vind het gejank wel overdreven zeg, hebben ook nog 10 andere wedstrijden gespeeld hé.

2 mei 2018 om 11:43

maar dat waren vooral makkelijke tegenstanders.

je hoort mij niet zeggen dat de scheidsrechters Real opzettelijk helpen, ik vind het gewoon ongelooflijk dat in zo'n belangrijk toernooi waar zoveel geld in om gaat er nog steeds geen video ref is.
Real wordt flink geholpen, maar man city - liverpool had ook heel wat anders af kunnen lopen.
En zo zijn er nog veel meer fouten van doorslaggevend belang en dat is gewoon mateloos als neutrale kijker.
Je hebt steeds het idee dat je voor de gek wordt gehouden of dat je naar ongerechtigheid kijkt. En dat is in de sport super vervelend, behalve als je eigen club een keer geluk heeft met de scheids natuurlijk

2 mei 2018 om 11:45

Psg, Juve, Bayern makkelijk ?

Wat vind je dan wel top als ik vragen mag.

2 mei 2018 om 11:49

Haha laat lekker joh, ik geniet alleen maar van die zure fans die al 3 seizoenen lang na elke gewonnen Champions League pot van Real ergens de schuld opschuiven terwijl Ramos binnenkort die beker weer in ontvangst mag nemen! Vamosssssss

2 mei 2018 om 11:52

Hoe zou dat nou komen?dat er bij de competitie wel video ref er is en niet in zo halve finale champions league,volgens mij wordt hier toch genoeg geld verdiend.

2 mei 2018 om 12:00

Juich nou niet te vroeg. Straks verliezen ze die finale en dan sta je toch een klein beetje voor lul!

2 mei 2018 om 12:07

met die makkelijke wedstrijden bedoel ik de poulewedstrijden.
In de knockout hebben ze zware tegenstanders gehad

2 mei 2018 om 12:10

@son goku hoezo laten gaan? hoezo zure fan?
Ik ben een neutrale toeschouwer (nou ja... ik hoop dat ajax de cl wint, maar dat is net niet gelukt dit jaar) en ik wil gewoon leuk voetbal zien met uitslagen die niet door de scheids zijn beïnvloed. T gaat me (zoals ik zeg) dus ook niet alleen om real, maar om veel meer wedstrijden.
T is gewoon mateloos irritant en het verpest het kijk plezier.

Als real het beste speelt en ze winnen verdient, vind ik dat prima en gun ik het ze van harte. Maar er zijn in bijna elke wedstrijd (dus niet alleen real maar ook andere wedstrijden) zoveel cruciale fouten van scheidsrechters dat het niet meer leuk is om te kijken.

2 mei 2018 om 12:12

Makkelijke poule wedstrijden? We zaten in een poule met Spurs en Dortmund. De moeilijkste poule in Cl was dat.

2 mei 2018 om 13:22

Tottenham en Dortmund zijn geen kleine clubs hoor

2 mei 2018 om 13:45

Son Goku, het is gewoon om gek van te worden wanneer je als neutrale toeschouwer ziet hoe zo'n grootmacht als Real er keer op keer mee weg komt.
Gisteren en de vorige week maakte de arbitrage cruciale fouten die de uitslag zonder enige twijfel hebben beïnvloed.
En over zuur gesproken: inderdaad, dat arme Bayern! Over twee wedstrijden bezien in alle opzichten de betere ploeg, en dan zo uitgeschakeld worden.
Tragisch!

2 mei 2018 om 14:10

Daarom. het spel gaat te snel en een video scheidsrechters is gewoon cruciaal in de CL waar de beste spelers met een super hoog tempo spelen.
Dit artikel is wel heel erg anti Real en word weer zwaar overdreven. Elk jaar zie je gestuntel van de scheidsrechters in de CL. Vorig jaar was dat met Barca-PSG en dit jaar zijn er ook een paar voorbeelden van ongelooflijke beslissingen. Echter is Real geheel op eigen kracht al deze moeilijke tegenstanders voorbij gekomen dus laat mensen maar praten zoals Ramos het zegt. Hij gooide weer een aantal keren zijn leven in duels gisteren en de hele campagne al.
Real verdiend het wederom in de finale te staan en hebben de cup al met 1 hand vast. Ervaring en optimale temaprestatie zullen ze weer de beker over de streep trekken tegen een ploeg die geen enkele finalisten in de pleog heeft zitten behalve een speler in een ongelooflijke flow. Maar het middenveld zal wederom de slag winnen en dat is Real.

2 mei 2018 om 15:23

@rinusmichels,

Volgens mij volg je de Champions leahue niet eens, Real heeft als enige bij alles een lastige loting gehad, zowel de poulefase als in de knock out fase.

2 mei 2018 om 15:44

real heeft zeker geen geluk met de loting gehad, maar de poule door komen was in principe geen probleem met een onthutsend zwak Dortmund.

Maar verder hebben ze idd grote tegenstanders geloot.

Maar goed...dat is verder het hele punt niet. Ze moeten gewoon snel video ref doen....bij american football werkt het uitstekend en duidelijk.
Ben je eindelijk van het gezeur af.
T mooiste aan voetbal is dat niet altijd de beste wint, maar zorg in ieder geval wel dat degene wint die het volgens de regels verdient.

2 mei 2018 om 11:47

Het is lachwekkend indd, de scheidsrechters waren prima en zeker niet de reden dat Real in de finale staat. Zuur stukje van deze Catalaanse krant.

2 mei 2018 om 12:37

Toevallig dat vz het “Spaanse krant” i.p.v. Catalaans Haha. Toen psg werd genaaid hoorde je bijna niemand, ook niet op nl tv.

2 mei 2018 om 12:10

Ik vind het gejammer op Real ook nutteloos hoor, maar puntje bij paaltje moet je kijken naar wat er fout gaat. Ongeacht wie er voordeel of nadeel van heeft.

Dit jaar worden er, in reguliere competities en in Europa, belachelijk veel wedstrijden beslist door toedoen van foute beslissingen van de arbitrage. Ik zie 100% rode kaarten gewoon door laten gaan, buitenspel waar voor gevlagd wordt terwijl het verre van is, en andersom. Penalty's die wel gegeven worden voor niks en niet gegeven worden voor 100%tjes, ballen over de lijn die niet goed gekeurd worden en ga zo maar door.

Niet alleen deze wedstrijd, maar bijvoorbeeld City tegen Liverpool, waar gewoon 4 doelpunten worden goedgekeurd of afgekeurd terwijl het andersom had moeten zijn. En dan hebben we het voornamelijk alleen over de wedstrijden die er toe doen. Maar bij de potjes van de mindere goden tegen elkaar is het ook altijd bal. Bij grote uitslagen hoor je ook niemand over dat momentje. of momenten die niet direct grote impact hebben. Maar bij elke wedstrijd zijn er rustig een moment of 5 te vinden waar de scheidsrechter of de assistent gewoon finaal fout zitten. Daar moet echt iets aan gedaan worden, want de belangen zijn gewoon groot. Het gaat niet om een zakje pinda's ofzo.

Het is gewoon genant hoe slecht de arbitrage het doet en het lijkt de laatste jaren eigenlijk per jaar alleen maar erger te worden.

2 mei 2018 om 13:47

Arbitrage maakt net zoveel fouten als vroeger alleen nu wordt alles lang en breed herhaald van 30 standpunten. Inderdaad videoref is nodig en ze zijn ook aan het testen om kinderziekten eruit te halen. Voor alsnog liggen correcte beslissingen van de VAR op rond de 95% las ik laatst, dus helemaal waterdicht krijg je het niet.

Wat ik wel vind, dat wanneer de VAR overal wordt ingevoerd, je ervoor moet zorgen dat de beslissingen duidelijk uitgelegd worden aan de spelers, het stadion en de kijkers (net als in American football) zo krijg je dat beslissingen worden geaccepteerd.

Zeker in grote toernooien moet dit gewoon ingevoerd. Ik zou als clubs de vereniging zoeken en het eisen dat het in CL en EL wordt ingevoerd.

2 mei 2018 om 14:31

Achja, zo maken de spelers op hun beurt ook zo veel fouten in een wedstrijd. Voetbal is emotie en met zo'n videoref haal je wel een heel groot gedeelte daarvan weg..

2 mei 2018 om 15:07

Het stuk emotie en het stuk acteren is echter inmiddels buiten proportie. Het is nu vaker misleiden dan daadwerkelijk emotie. Ronaldo die volledig uit zijn kanarie gaat terwijl het gewoon hands is. Ramos die naar zijn bovenbeen grijpt alsof die geraakt is, maar als die het fluitsignaal hoort loopt die weer verder.. Dit zijn even twee voorbeeldjes van de afgelopen 2 wedstrijden real.

Maar ook het fopduiken ipv ten val gebracht worden etc.

Natuurlijk is voetbal emotie, maar het moet wel emotie zijn om de juiste redenen, niet om te misleiden en niet omdat de scheids een fout maakt. De emotie moet komen van de spelers en de arbitrage hoort eigenlijk onzichtbaar te zijn. Het begin met VAR zal idd erg wennen zijn, maar als de kinderziektes daar eruit zijn en de spelers door hebben dat foppen geen zin heeft en een fluitsignaal vrijwel altijd correct is, dan kunnen ze weer gewoon focussen op voetbal ipv op de scheidsrechter.

2 mei 2018 om 15:31

Dat gebeurt overal en niet alleen bij madrid.. als dat het probleem is kun je beter de spelers ipv de scheidsrechters gaan straffen.. Zet maar 2 wedstrijden schorsing op een schwalbe en geef iedereen een kaart die om een kaart vraagt.

3 mei 2018 om 09:35

dat zeg ik ook, ik geef alleen voorbeeldjes. En volledig mee eens dat er zwaarder gestraft moet worden. Bij scheidsrechter klagen is geel, niet waarschuwen, niets een keertje door de vingers zien, gewoon geven. Tijdrekken idem.

Maar voor schwalbes heb je echt iets meer nodig om hier kaarten voor te geven. Want wordt die geraakt, is het zwaar genoeg om te gaan liggen of gaat die zelf etc..
Daar kan een scheids best wat extra hulp bij gebruiken.

Kuipers? Die floot een prima wedstrijd daar is echt niks mee hoor. Ook zeer kinderachtig dit om alles op de scheids te duwen terwijl ze niks zeggen over dat Bayern zoveel kansen heeft gemist. Zeer kinderachtig dit van deze krant.

2 mei 2018 om 11:36

Niet zo serieus nemen die krant, het is maar een Catalaanse krant die wel vaker negatief is over Real Madrid...

2 mei 2018 om 11:41

Die handsbal van Marcelo vind ik discutabel. Heeft niemand dat dan gezien? Zo niet, wat waren de grensrechter en de man achter het doel aan het doen dan? Indien wel gezien, waarom anders geïnterpreteerd? Bal naar de hand of de hand naar de bal? Het blijft gek.

2 mei 2018 om 11:47

Precies dat gebeurt gewoon weleens. Cakir floot een prima wedstrijd en als die zo erg voor real was had die geen 6 minuten extra gegeven.

2 mei 2018 om 12:03

En dan had hij Cakir ook wel kaarten gegeven aan Bayern, ipv alleen aan Real. Dit soort stukjes slaan nergens op!

2 mei 2018 om 12:08

Exactly

2 mei 2018 om 12:48

Maar nogmaals, waarom geeft hij dan geen 100% penalty? Dat is gewoon raar.

2 mei 2018 om 12:58

Ik vond het ook een penalty maar de grensrechter had dit moeten zien.
Het was ook moeilijk want Marcelo sprong gewoon en draaide nog om.
Leek niet opzettelijk maar was wel hands.

2 mei 2018 om 12:10

Ik vond beide scheidsrechters prima fluiten. Alleen ze misten wel wat of durfden geen strafschop te geven ik weet het niet. Soms heb je nou eenmaal het geluk dat de arbitrage beslissingen in jou voordeel maakt en soms heb je pech. Ook zonder die penalty heeft Bayern het aan zichzelf te danken dat ze niet door zijn. Als je zoveel kansen mist en ook nog eens zoveel mogelijkheden om zeep helpt dan ga je niet winnen.

De CL draait sowieso om geluk hebben dat alles mee zit. Het zijn maar 2 wedstrijden dus elk foutje kan fataal zijn. Daarom ligt er een grote nadruk op beslissingen van een scheidsrechter omdat het bijna altijd invloed heeft op het scoreverloop. In een competitie valt alles wel weg te strepen over 38 wedstrijden maar in de CL kan elke beslissing een uitdoelpunt kosten bijvoorbeeld.

Ga ook maar eens na hoe vaak geluk een factor speelt. Barcelona tegen Psg. Vorig jaar Real tegen Bayern. Liverpool in 2 wedstrijden tegen City. Als het geluk aan je zijde is kun je gewoon erg ver komen in de CL. 1 slechte pot kost je gewoon de CL (zie Barcelona)

2 mei 2018 om 12:40

Laat maar gaan joh, is alleen maar lekker die haat. Ik kan genieten van die zure gezichten bij Veronica en bij Jack van Gelder. Toen psg werd genaaid in Barcelona hoorde je bijna niks.

2 mei 2018 om 13:34

Hahaha je hebt t over die zure gezichten maar jij bent zelf ook een zure door gelijk barcelona erbij te halen terwijl dit artikel toch niet dchrijven? zal zeker niet met je clubvoorkeur te maken hebben😂 en je hoorde zeer zeker wel hoe schandalig barca toen door arbitrage won van psg!

2 mei 2018 om 18:53

Nee ik ben nie zuur. Ik geef alleen een vergelijking. Nee toen was er weinig aandacht voor. Helemaal als je met real vergelijkt

2 mei 2018 om 12:48

Als je 1 penalty niet fluit, dan kan het wel dat je dat niet hebt gezien enz, maar 2 penaltys niet fluiten is beetje overdreven.

2 mei 2018 om 12:54

En niet te vergeten ze krijgen er zelf 1 in de blessure tijd tegen juve allemaal heel erg verdacht

2 mei 2018 om 13:40

Mwoa, ik ben geen Real fan (in tegendeel), maar dat voorval tegen Juve was in mijn ogen toch echt een strafschop. Ik had het liever anders gezien maar daar kun je toch moeilijk de scheidsrechter de schuld van geven..

2 mei 2018 om 12:49

Veranderd precies niks aan het feit dat Bayern een 100% strafschop had moeten krijgen. Geef nou gewoon toe dat jullie compleet gedomineerd zijn door Bayern en Juve en geniet van de zoveelste onterechte finale.

2 mei 2018 om 13:32

We zijn gedomineerd door Bayern, niet door juve. We staan terecht in de finale. Ga beter letten op Lazio die ook lekker de boel weggaven in wat... 5 minuten? 3 goals? Wees niet zo zuur.

Bayern maakt de kansen niet af dus dan komt het doordat de sheids geen penalty geeft. Ik hoor je niet over de goal van Isco, puur omdat je afgunst je verblind.

2 mei 2018 om 13:38

Hahaha dit is wel pure haat! Als real zo gedomineerd is kan je t ook omdraaien hoe schandalig juve en bayern dan wel niet zijn door toch te verliezen😂 gedomineerd door bayern ben ik eens maar als jij als bayern munchen zeinde zoveel kansen mist verdien je de finale ook niet!!

2 mei 2018 om 13:41

Juve heeft ons zeker niet gedomineerd hoor. Hebben cadeautjes gekregen door oa Navas. Dat duel hadden we meer kansen en gewoon moeten scoren.

2 mei 2018 om 14:53

Real kreeg cadeautjes van Chiellini, Dybala en de scheids. Juve was thuis beter tot de rode kaart en uit was het gelijk.

2 mei 2018 om 12:51

Cakir? Die floot ook een prima wedstrijd, niets mis mee. De handsbal was een pingel, maar ik dacht eerst dat het niets was, net zoals duizenden andere kijkers. İn de herhaling werd het pas echt duidelijk.

Jeetje dit is wel erg ver gezocht.
Natuurlijk ligt alles onder een vergrootglas met deze wedstrijden maar dit gaat me iets te ver.

Bayern had inderdaad een penalty moeten krijgen. Maar waarom weer met die onzin over de scheids aankomen? Als hij in het voordeel van Real zou fluiten, dan had hij in minuut 95 afgefloten. Maar dat deed hij niet en liet doorspelen tot minuut 96. Als Bayern toen had gescoord dan zou je er niemand over horen praten.

2 mei 2018 om 11:47

Het heeft niks met voordeel voor Real te maken, Ulreich moet gewoon geen amateurblunder maken en zijn team proberen in de wedstrijd te houden. Ik heb ook liever gehad dat Juventus deze halve finale speelden, maar het is niet de schuld van Real dat Bayern kinderlijke blunders maken. Moeten ze maar niet alle concurrentie in de nationale competitie opkopen.

2 mei 2018 om 12:58

Ja, bayern word een penalty ontnomen en het is opeens de schuld van Bayern. Word eens wakker man.

2 mei 2018 om 13:16

Haha alsof een ontnomen penalty de oorzaak is van Ulreich die het niveau behaalde van de gemiddelde eredivisie-keeper. Bij de wedstrijd tegen Juventus was het 100% met inmenging van de Uefa, maar gisteravond is Real doorgegaan omdat Bayern alle topspelers in eigen competitie opkoopt, waardoor ze totaal geen tegenstand krijgen, en zo kunnen ze zich ook niet doorontwikkelen

Laten we hopen dat Salah ons gelukkig maakt in Kiev.

2 mei 2018 om 14:19

Als cokir dat deed dan zou het helemaal verdacht overkomen.

Mundo is toch ook van Catalaanse oorsprong? Maar de focus ligt nu wel heel erg op Real vindt ik. Ook Bayern en Barcelona worden wel eens gematst maar omdat Real wint telt de rest niet mee.

2 mei 2018 om 12:42

Ja dat “vergeet” vz te vermelden.

2 mei 2018 om 12:51

Veranderd precies niks aan het feit dat Bayern een 100% strafschop ontnomen werd, en verdiend had om door te gaan.

2 mei 2018 om 12:58

Verdiend? Sorry hoor, maar wanneer je zo veel kansen verspeelt in beide wedstrijden dan verdien je niks.

2 mei 2018 om 13:00

Ach als bayern 1 had gemaakt zou real weer 1 maken. Wie zegt dat penalty zou zitten? Haters gonna hate

2 mei 2018 om 13:29

Tuurlijk baalde er zelf ook heel erg van, maar vorig jaar was helemaal afschuwelijk. Nu had Bayern het heft in eigen hand en zat het niet echt mee terwijl we vorig jaar echt heel erg hard genaaid werden waardoor we niks meer konden uitvoeren

2 mei 2018 om 18:55

Precies, als bayern gewoon kansen afmaakt, dan hoor je niemand over scheids.

Wat een zielig gedoe allemaal. Alles proberen om Real omlaag te halen, 0 objectiviteit. En dan is het iemands beroep op krantenstukken te schrijven, ik zou hem er gelijk uitgooien. De jaloezie en het wijzen naar Real is de laatste tijd wel erg fanatiek bezig.

2 mei 2018 om 13:00

Tja, dit is een Catalaanse krant. Dit is dezelfde krant die toen Real de strafschop tegen Juve kreeg Benatia en Vasquez had gefotoshopped om de lezers het idee aan te smeren dat de strafschop zeer onterecht was.

Bayern had zelf niet twee maal moeten blunderen in de defensie en het was geen probleem geweest. Uiteraard is dit een strafschop, maar kijk altijd eerst naar jezelf.

2 mei 2018 om 12:00

Bayern schrijft dit stuk toch ook niet. Die hoor je niemand over de scheids, behalve dat ze "van zichzelf" hebben verloren.

Ach ja dat is sowieso niet serieus nemen deze catalaanse voetbal krant zijn gewoon zure catalanen die het niet kunnen verkroppen dat Real Madrid in de finale staat en barca niet, dat doet pijn!

2 mei 2018 om 15:12

Over kuipers is zever, maar over die turk klopt gewoon voor de volle 100%. Als je niet inziet dat bayern een penalty moest krijgen dan ben je gewoon niet objectief. Trouwens dat was ook gewoon rood voor Marcelo, rood en penalty. Dan maar zwijgen over de fout op Lewandowski wat ook een penalty was. Real is naar de finale dat kan niemand hen ontnemen, maar dat wil niet zeggen dat Cakir slecht gefloten heeft.

Tja men kan niet ontkennen dat zowel vorig jaar als dit jaar Real van bayern wint door fouten van dezelfde scheidsrechter.
Juve verdiende in turijn ook een penaltie door een handsbal van Casemiro, maar die kregen ze dan niet, terwijl Real wel eentje kreeg in minuut 93 en 12 sec.
Arbiters maken fouten maar bij Real is het wel telkens in hun voordeel.
Tegen atletico haalden ze ook strafschoppen door een buitenspeldoelpunt.

2 mei 2018 om 11:37

En real word ook benadeeld maar dat vergeten mensen dan weer te noemen. Het geldige doelpunt van Isco tegen Juventus?

2 mei 2018 om 11:49

Dat jij als Barça fan nog praatjes hebt over de scheidsrechters.. De afgelopen jaren hebben ze jouw ploegje anders ook vaak geholpen.

2 mei 2018 om 12:10

@ramos.93 Eindelijk word er toegegeven dat Madrid is geholpen. Voor de zoveelste keer.

2 mei 2018 om 12:32

Elk team wordt weleens "geholpen". Dat zou jij toch wel moeten weten.

2 mei 2018 om 12:49

Niet zo vaak als Madrid of Barca. Dat zou jij toch moeten weten.

2 mei 2018 om 11:51

Hoe bedoel je fouten Real was male beter.
Real met 11 Schoten op doel en Bayern met 2 en dit was de thuiswedstrijd.
Uit had real ook de betere statistieken Real 12 schoten Bayern 3.
Mensen geven graag de scheidsrechter de schuld.

2 mei 2018 om 12:04

Ik blijf me verrassen om hoe hypocriet voetbalfans zijn. Het hoort eigenlijk een beetje bij het spelletje. Je maait een speler neer maar zeurt bij de scheids dat je niks hebt gedaan. Je maakt hands en zegt van niet. Etc. En de fans doen het ook. Leuk en aardig allemaal, maar hou er aub een keer mee op. Je weet toch wel dat Barca even hard voordeel van de scheids heeft gehad, zo vaak zelfs dat men Barca Uefalona noemt. En dan toch bij Real topics komen als Barca fan en zo komen praten. Ongelooflijk.

Heb zelf niet zo zeer een voorkeur tussen Barca of Real (de RM in mijn naam staat niet voor Real Madrid), maar de hypocrisie van beide kanten is echt misselijkmakend.

2 mei 2018 om 12:11

Ik kan alleen maar respect hebben voor jou reactie.
Mij zul je nooit Uefalona horen zeggen. Elke team heeft weleens de scheids mee.

Kan me ergens in de irritatie vinden, maar ze moeten de boel niet opblazen als of de Bayern en Juventus het zichzelf niet te moeilijk hebben gemaakt. In eigen huis zoveel kansen om zeep gooien en vervolgens je eigen kansen niet afmaken en enige wat je leest is dat de scheidsrechters beslissend waren.

Ben totaal geen Real fan en ja ze hebben inderdaad vaak geluk gehad, maar ze staan niet zomaar 3 jaar achter elkaar in de CL finale. Ze hebben ook zat teams op eigen kracht verslagen.

2 mei 2018 om 12:07

Velen hebben hier nog nooit als scheidsrechter meegedaan met een pot op een honderd meter veld. Je kunt simpelweg zulke snelle bewegingen van de bal en spelers niet altijd even goed volgen. Je gaat bij twijfel ook niet even lekker makkelijk een penalty geven als je het niet goed hebt gezien in een CL halve finale. Kom zeg. Wat een gezeur.

Video ref is allemaal leuk en aardig, maar die hebben we nog niet in de CL, klaar.

Haha de pot verwijt de ketel. Toegegeven dat Real vaak voordeel heeft met de scheids. Heel irritant wordt dat ook. Maar Barça idem. Dan kan die catalaanse krant dit leuk aan kaarten maar als het bij Barça gebeurd hoor je ze er nooit over. Die 2 clubs zijn al meer dan een aantal keer gigantisch geholpen. Buiten dat was het alleen Cakir. Kuipers floot gewoon een prima wedstrijd.

2 mei 2018 om 11:40

En zelfs Cakir verdient gewoon complimenten. Heeft de wedstrijd uitstekend geleid en zoals Van Gaal zei: ik snap dat hij hem niet geeft. Marcelo steekt z’n arm niet uit naar de bal, draait z’n lichaam er nog voor, maar de bal komt toch tegen de hand. Volgens de regels een penalty, maar niet iedereen geeft hem en dat is het probleem (lees: ik was het helemaal eens met wat Van Gaal daar zei), want door die inconsequentie krijg je dit soort gezeik.

Verrassend dat een Barcelona krant schande spreekt van de resultaten van Real.. Waar was diezelfde krant met kritiek toen Messi als een natte krant over het veld liep tegen Roma en zijn Barcelona volledig in de steek liet? Juist, toen hoorde je ze niet. Volgens mij hadden ze zelfs die wedstrijd het liefst op de scheids afgeschoven. Wat een trieste bedoeling daar. Leer er maar mee leven dat ‘het beste team ooit’ van Guardiola nooit gepresteerd heeft wat Real wel heeft gedaan. Hala Madrid!

2 mei 2018 om 13:15

@smk88

En leer ermee leven dat het Real Madrid nooit heeft gedaan wat het beste team ooit (doe die haakjes maar weg hoor) heeft gedaan.

En met nog een pak rammel uitdelend ook....

Win maar 2x de treble en kom dan terug, want de laatste 10 jaar domineert Barcelona gewoon in Spanje.

2 mei 2018 om 14:40

Het Barcelona van Guardiola speelt dit Real op een hoopje. Zelfs nu nog wint Barcelona het merendeel van de onderlinge duels...

Het is best grappig om te zien hoe alle Real-fans op de banken stonden toen Barcelona met 6-1 won van PSG na wat scheidsrechterlijke hulp, maar nu doen alsof hun neus bloedt. Nu is het allemaal van 'bayern en Juve hadden kansen genoeg', 'die keeper krjigt een kortsluiting', 'real speelde best goed en verdiende het ook', ... Dat is juist maar gaat volledig voorbij aan het feit dat Real naar de finale gaar door scheidsrechterlijke hulp. Als hij penalty fluit voor die handsbal, gaat Bayern en niet Real naar de finale. Die actie van Ramos op Lewandowski kan je ook fluiten. Dat is toch ongelofelijk dat de bal niet op de stip gaat? Maar dat vinden ze bij Real best goed, want ja de ref geeft Bayern toch nog 6 minuten op het einde? Logisch, er kwamen 5 minuten extra tijd bij, wat gezien de tweede helft een redelijke beslissing was, en Navas lag de volledige eerste minuut van de extra tijd op de grond. Ja, dan komt er op het einde nog een minuutje bij. Nee, dat meten met twee maten en gewichten is wel duidelijk nu. Gewoon blind zijn voor het feit dat Real anders in de halve finale gestrand was en een mislukt seizoen had. Nu is het weer van 'we zijn het beste team van Europa'. Ik ben zelf niet altijd objectief als het over Barcelona of Real gaat, maar het is duidelijk dat ik niet alleen ben.

2 mei 2018 om 15:06

Leuk dat je met al jouw speculatieve lullificatie komt, maar feit blijft gewoon dat geen een team de prestatie van dit Madrid heeft kunnen nabootsen.

Welke Real fans stonden op de banken? Ik en sommigen van mijn mede Madrid-fans hielden gewoon ons mond dicht, maar als jij, aan de hand van een paar 'fans', wilt gaan generaliseren moet je vooral niet vergeten hoe stupide je klinkt.

En dan haal je de actie van Ramos erbij op Lewa, in welke wereld zou dat een penalty zijn? Ramos raakte eerst de bal aan en zelfs spelers van Bayern appelleerden in de eerste instantie niet. Als jij dat een penalty vindt, is de 'overtreding' van Hummels op Benz ook een penalty.

Nogmaals, je hebt teveel speculatieve nonsens in je argumentatie, wat moeten Madrid fans dan doen? Niet blij zijn? ''oh, eigenlijk moesten we verliezen dus laten we maar niet blij zijn dat we de derde CL-finale op rij hebben gehaald en waarschijnlijk een prestatie gaan leveren wat in de moderne voetbal geen een club is gelukt.'' Verwachtte je zoiets?

Vind deze opmerkingen toch wel ver gaan voor een krant. Die zouden toch ietwat professioneel moeten zijn.

Kan goed zijn dat je zegt dat er beslissingen in het voordeel van Real vielen, maar ze zeggen hier dat "de scheidsrechter er is om zijn werk te doen". Hier impliceren ze gewoon dat er sprake is van omkoping.

2 mei 2018 om 13:02

Dit is een Catalaanse krant die vaak Real afkraakt en Barça ophemelt. Verre van professioneel als je 't mij vraagt.

Ik ben Barca fan pur sang, maar wat een onzin, Bayern heeft het volledig aan zichzelf te danken. Die handsbal van Marcelo was erg moeilijk te zien voor de scheids, dan had de grens het maar moeten zien! Niet gebeurt, altijd dat geschreeuw achteraf.

2 mei 2018 om 11:45

voor de scheids wel, maar er staat ook nog zo'n knuppel op de achterlijn naast de goal.
T gebeurt recht voor zn ogen. Die lui heb ik zelden een beslissing zien maken en staan er echt voor niks.

Je hoort mij niet zeggen dat real geholpen wordt, maar ik vind het mateloos irritant dat er in zo'n belangrijk toernooi zoveel cruciale fouten van scheidsrechters zijn. Niet alleen bij real, maar bij veel meer wedstrijden en het is zo makkelijk om er wat aan te doen.

Voor de neutrale kijker is het tenenkrommend.

2 mei 2018 om 11:56

RinusMichelss, fouten gebeuren op elk niveau binnen het voetbal, dat het goed uitpakt, dat is dan geluk voor Real. Bayern heeft het gewoon aan zichzelf te danken met het afronden, kijk voor de gein eens Müller terug met die laatste bal, man man man.

2 mei 2018 om 12:12

ja maar dit zijn fouten die niks met voetbal te maken hebben. Je kunt ze uitsluiten door de beelden te gebruiken.

De blunder van de keeper hoort bij het voetbal. De gemiste kansen van bayern horen bij het voetbal. Maar zoveel cruciale fouten van scheidsrechters horen niet bij het voetbal (en dan bedoel ik niet alleen de wedstrijd van real, maar ook bij andere ploegen). Dat is toch niet meer om aan te zien.

Kan iemand mij eraan herinneren wanneer Barca of Madrid zo erg benadeeld werden in kwart of halve finale in de CL de laatste 10 jaar als Bayern de laatste seizoenen vs Madrid.....juist nooit.

Nu vond ik het dit jaar meevallen en had Real de scheids wat mee maar daarentegen staat vorig seizoen wat veel erger was. De volstrekt belachelijke buitenspeldoelpunten van Ronaldo. De niet gegeven strafschoppen, het rood geven aan Vidal maar er net voor weigeren Casemiro een tweede gele prent onder zijn neus te duwen.

Ook Barca had vroeger altijd het dubbeltje aan hunt kant. Ik kijk elke week Premier League en het gebeurt erg zelden dat er zo veel dwalingen zijn ten voordele van 1 ploeg in 1 wedstrijd.

Ik geloof niet in toeval en kijk geen CL tot het volgende schandaal wel blootlegt waarom de Spaanse 2 nou altijd dat geluk aan hun kant hebben. Net zoals ten tijde met Fuentes en het dopingonderzoek dat het daglicht niet mocht zien stinkt dit potje al jaren.

2 mei 2018 om 11:44

Wat een enorme bullshit. Die Spaanse ploegen zijn gewoon ontzettend goed geweest de afgelopen jaren. Op dit moment zijn mensen er echter een beetje klaar mee, ik kan me daar wel bij aansluiten eigenlijk. Op een bepaald moment wil je iets nieuws zien, maar om dan krampachtig te gaan zoeken naar allerlei complottheorieen over dat de Uefa zou willen dat de Spaanse ploegen doorgaan, enorm onzinnig. Komt ook simpelweg voort uit frustratie dat die Spaanse teams het telkens zo goed doen.

Daarnaast raakt je argument kant noch wal, want ook de EPL staat bol van de discutabele beslissingen.

2 mei 2018 om 17:38

Gemakkelijk spreken, ben je Bayern dan voel je je 2 jaar op rij bestolen.

Was het andersom en waren alle beslissingen in het voordeel van Bayern, dan stond Real vorig jaar en dit jaar niet in de finale. In een sport waar zo veel geld omgaat en zoveel fans meeleven kan het niet zijn dat kwalificatie afhangt van die scheidsrechter.

Als Real-fan wil je toch hebben dat je team wint zonder controverse en niet dankzij scheidsrechterlijke dwalingen, of zie ik dat verkeerd.

2 mei 2018 om 19:58

Elke club wil winnen. Maar je hebt nu wel een anti Madrid bril op. Want bayern kreeg een penalty voor een handsbal wat er geen was. Vervolgens een zeer discutabele penalty van een duikeling van onze landgenoot. En als je alle overtredingen van Vidal op een rij zet had hij al eerder het veld mogen verlaten. Beetje makkelijk om alle dwalingen in het voordeel van real te zien.

Ach wat een onzin. Dit is toch die Catalaanse krant als ik me niet vergis? Ja, logisch commentaar dan, maar niks aan het handje natuurlijk als Barca wordt geholpen door de scheids.

Gisteren vond ik overigens helemaal niet dat Bayern is benadeeld, ik had eigenlijk zelf graag gezien dat Bayern had gewonnen maar als je zo met de kansen omgaat, sorry hoor, dat kan echt niet op dit niveau. Dan heb ik het nog niet eens over die blunders van Ulreich en Rafinha.

Komt een beetje erg afgunstig over dit.

2 mei 2018 om 12:09

Helemaal eens, behalve met dat niet is benadeeld. Volgens mij moest de bal gewoon op de stip in minuut 44.

Snap niet waarom men niet praat over de prachtige prestatie's van Bayern en Jupp? Is de wereld verblind met haat jegens Real Madrid?

Voor de wedstrijd was het al de wereld vs Real Madrid maar dit slaat nergens op, Bayern was op alle vlakken beter maar ze gaan niet door, geef ze daarvoor lof ipv te praten over de scheids kom op man.

2 mei 2018 om 17:43

Dus dat, het is een kwestie van misgunnen. Men is het blijkbaar zat en jaloers dat Real op weg is om de 3e CL titel achter elkaar binnen te halen. Vele spreken alleen maar over Real, dat zij het niet verdienen en dat de scheids ze geholpen hebben lol. Ze zijn helemaal de kluts kwijt zo te zien. Ja het was hands, en ja Real was niet top. En Bayern speelde goed, maar ze hebben het aan zichzelf te wijten dat zij niet door zijn. Kansen missen, fouten maken en Real strafte dat gewoon goed af. Daarbij was Real aan het strijden voor wat het waard was en ze staan ze heerlijk weer in de finale!

Ik vind Real een mooie club, maar als je alles bij elkaar optelt hadden ze nooit in de finale mogen staan. Veel te veel geholpen door de scheidsrechters.

2 mei 2018 om 11:54

Geholpen bedoel je die afgekeurde goal van Isco tegen Juve ?
En die domme overtreding van benatia in de laatste minuten ?
Ja Bayern speelde beter deze wedstrijden maar dat hebben ze puur aan hun zelf te danken door niet klinischer te zijn.
Je kan wel zeggen scheids dit scheids dat maar Real heeft wel Psg, Juve en Bayern uitgeschakeld en als je dat doet verdien je de finale.

2 mei 2018 om 12:04

Je bedoeld dat Isco duidelijk buitenspel stond? Je bedoeld dat Vasquez een schwalbe maakte?! Alsjeblieft zeg de scheidsrechters zijn omgekocht door Real!

2 mei 2018 om 12:09

Haha wat zit jij vol met haat joh.
Juve die niks bereikt buiten om de Serie A.
Real staat al voor de 3e keer in de finale en gaat die ook winnen.
Fijne dag verder.

2 mei 2018 om 12:14

Omkoping van arbritage? Hou toch op man ja bij jullie was het duidelijk bewezen in het verleden bij ons is dat kul.

2 mei 2018 om 13:04

Een juve fan die jankt om scheidsrechters omkopen.. interessant.

Wauw. Een scheidsrechter maakt elke wedstrijd wel een fout, mist iets, en dat is logisch met het dynamische en snelle spel. Wij hadden het niet beter gedaan. Maar de heksenjacht op fouten die voordelig zijn voor Real Madrid is toch gestoord? Is het Real die een fout mee krijgt, dan is het omkoperij, scheids met Real shirt aan, etc etc. Is het een bayern, man city of wie dan ook dan is het een gelukje, dan kan het gebeuren.. Ja we hebben wel eens mazzel, maar vaak genoeg ook niet. Om dan als krant dit soort dingen over de scheids te gaan zeggen, vind ik erg sneu.

2 mei 2018 om 11:57

Precies als hun clubje het een keertje zou meekrijgen zou je ze niet eens horen.
Bij Madrid word alles gelijk onder vergrootglas gelegd. Eerst was het dat Real een te makkelijke loting krijgt dan hebben ze eindelijke een moeilijke, verslaan ze die ook en is het nog steeds niet goed.

2 mei 2018 om 12:01

Jullie zijn gewoon al jaren de sterkste club van allemaal. Daar hoort nou eenmaal veel afgunst bij. Men gunt het de underdog meer, en pakt alles aan om de overwinning van Real af te schuiven op geluk en arbitrale dwalingen. Intussen staan jullie op het randje van de derde UCL zege op een rij. Een unicum. Kan ik alleen maar bewondering voor hebben, net als voor Barcelona in hun gloriejaren.

2 mei 2018 om 12:05

ja dat komt omdat het bij Real elke wedstrijd gebeurd!! En dan niet 1 fout maar heel de wedstrijd door!

2 mei 2018 om 12:06

Bedankt !
Iemand die teminste positief kan zijn over Madrid.
Zoals jij al zegt dat ze al voor de 3e keer in de finale staan kan je alleen maar bewondering voor hebben.

2 mei 2018 om 12:07

Oja en die afgekeurde goal van Isco tegen jullie ?
Hoor je niemand over praten. Kijk de beelden aub dan zie je dat die gewoon goedgekeurd moest worden.
Zeik niet zo elk team heeft weleens de scheids mee.

2 mei 2018 om 12:23

Is dat echt zo? Noem eens een aantal overduidelijke arbitrale fouten in het voordeel van Real Madrid. Geen twijfel of 50/50 momenten, maar cruciale fouten.

2 mei 2018 om 12:26

Of wat te denken van "buitenspel" voor Bale gister , wat op één lijn was. Bale schiet hem er niet in, dus niemand heeft het erover. Wat ik maar wil aangeven is dat die fouten door scheidsrechters altijd zullen blijven bestaan, en iedereen daar soms voordeel of nadeel uit haalt.

2 mei 2018 om 17:48

Snap je, het is duidelijk dat mensen gewoon zwaar aan het haten zijn op Real vanwege het succes. Ze kunnen het niet hebben dat Real 3 maal op rij in de CL finale staat. Tsja dan ga je al snel huilen ja en naar smoesjes zoeken. Ze hebben het niet over de fout van Rafinha, de fout van Ulreich, zelfs zij zijn gevrijwaard van het verlies terwijl dat toch extreme fouten zijn die een rol hebben gespeeld in het verlies van Bayern, naast het missen van vele kansen! Het begint zo wel erg zielig te worden.

Bizar dat de Catalaanse kranten hier net degene zijn die het over hebben aangezien hun clubje daar zelf niet de minste beslissingen in hun voordeel heeft gehad de afgelopen jaren. Pot verwijt de ketel.

Onvoorstelbaar, dat eeuwige gejank om omkoping en weet ik veel wat. Bayern heeft het gewoon compleet aan zich zelf te danken. Twee keer had er een penalty gegeven kunnen worden, klopt. Dus? Dat gebeurt zo ongelooflijk vaak. Het waren vrij discutabele/moeilijk zichtbaar momenten. Real Madrid had het geluk aan hun zijde. Of geloven jullie dat de UEFA dit opzettelijk doet? Fouten maken is menselijk, en, zoals ik al zei, waren het moeilijk zichtbare situaties.

2 mei 2018 om 12:04

Ben het met je eens hoor maar die handsbal van Marcelo was zichtbaar voor Cakir zelf, de grensrechter en de man op de achterlijn. Vind het toch wel kwalijk dat niemand dat dan ziet. Verder floot hij een uitstekende wedstrijd in mijn ogen.

2 mei 2018 om 12:21

Wellicht wel zichtbaar, maar ik kan mij ook voorstellen dat hij het zag maar waarnaam als onopzettelijk/aangeschoten. Vanuit één camera hoek kon je duidelijk zien dat het inderdaad een bijzondere beweging van Marcelo was. Vanuit andere hoeken leek het alsof hij zijn arm lang zijn lichaam had en hier niks aan kon doen. Blijft toch moeilijk, in een split second zien wat er gebeurt én een beslissing maken.

2 mei 2018 om 12:56

Klopt, daarom zijn al die complottheoriën ook lachwekkend. Scheidsrechters zijn sowieso al wat huiverig om penaltys te geven in deze fase van het toernooi dus het moet wel heel duidelijk zijn.

Gaat wel ver dit zeg. Vond zowel Kuipers al Cakir prima fluiten. Zuur dat een gemiste penalty toch beslissend blijkt te zijn maar het blijven ook maar mensen. Spaanse clubs hebben al jaren wat meer de scheids mee dan tegen maar in een complot geloof ik niet.

Tja, Bayern had ook gewoon een van de 100 veelbelovende aanvallen af kunnen maken. Of Sven Ulreich had geen kortsluiting in z'n kop moeten krijgen. Of Rafinha in de eerste pot.

Persoonlijk vond ik het een pingel, maar die hands regel is toch altijd lastig te interpreteren. Ga er maar aan staan zonder enige herhaling, met zoveel druk erop.

Zucht, hou toch eens op dat met bashen op scheids etc. Dit zijn volwassen mannen he die dit schrijven.. denk toch eens na.

Begin eerst eens met de video scheids en speel eens met pure speeltijd. Dat tijdrekken ow ow ow, ik snap het.... maar het ziet er altijd zo zielig uit.

Real staat gewoon verdiend in die finale, aangezien zij 1 doelpunt meer hebben gescoord dan Bayern. Volgens mij is het niet moeilijker dan dat.

2 mei 2018 om 12:12

Bedankt kerel eindelijk iemand die normaal kan reageren zonder haat.

Mundo Deportivo. Nuff said!
Ik blijf deze frustratie zo heerlijk vinden! Vierde CL-finale in vijf jaar tijd, dat moet pijn doen bij het vieze huisblaadje van FC Barcelona. Ben benieuwd wat ze van het optreden van Ovrebro in 2009 vonden of van de geregisseerde "Remotada" vorig jaar.
Catalanen die het hebben over scheidsrechterlijke dwalingen zijn natuurlijk bij voorbaat al niet serieus te nemen. Maar goed, ik zie er de humor wel van in.

De reden dat Real in de finale staat is omdat Real beter was in afmaken dan Bayern, dat een sportkrant dat niet opgemerkt heeft zeg!

Waarom zou specifiek Real nu eigenlijk geholpen moeten worden? Wanneer het om geld of omkoping zou gaan zijn er toch wel meer (sjeik)clubs die wat 'te bieden' hebben?

Eerlijk gezegd is het niet de eerste keer dat ik Cakir fouten zie maken, zeker deze ongegeven penalty, maar dat gezegd hebben floot hij niet slecht. Heel veel voordeel, niet in schwalbes trappen.
Alleen een beslissend moment mist hij en zijn assistenten compleet terwijl iedereen in het stadion en dit op TV wel.
Dit zal het laatste jaar zijn dat Real de finale haalt, ze zullen hem waarschijnlijk winnen op een paar oplevingen van uitzonderlijke spelers. Dat gezegd hebbende Bayern en ook Juventus hebben aan getoond dat het beste van de ploeg af is. Dit blijkt ook wel in de Spaanse competitie waar de ploeg na een uitstekend begin, zwaar is teruggevallen.
Real zal dus net als Barcelona langzaam maar zeker moeten gaan vernieuwen en zich opmaken voor het einde van het tijdperk Ronaldo/ramos/modric.

Ik zie weinig Duitsers/Bayern supporters klagen over de scheids maar in Spanje blijft het een topic. Ik zie zelfs Dortmund fans klappen voor Bayern die vocht.

Bayern was over twee wedstrijden de beter ploeg, maar dit komt ook omdat Real ze laat voetballen tot op zekere hoogte.
Wat men vergeet is dat wanneer Real een goal moest maken ze dat ook direct deden omdat ze dan even een tandje opschakelen. Ditzelfde gebeurde tegen Juventus (waar niemand het overigens heeft over de 1-1 van Isco die onterecht werd afgekeurd, dan was het al direct gelopen).

Als je het programma van Real ziet, wie ze allemaal hebben uitgeschakeld dan kun je niets anders zeggen dat wanneer ze dit jaar de Championsleague winnen dit ongekend is. De enige grote kanshebber die ze dit jaar ontlopen hebben is Manchester City.

Tevens vergelijk ik Real Madrid met Ajax, of je bent voor ze of je bent tegen ze.

Daarom is het vaak ook moeilijker voor deze ploegen om de competitie winnend af te sluiten( Al moet ik zeggen dat dat voor Ajax in Nederland meer geldt dan voor Real in Spanje). In de eredivisie zijn er van de 16 tegenstanders waarschijnlijk 15 clubs die liever van Ajax winnen dan van Psv.

Ik vind het erg overdreven allemaal. Bayern was beter over twee wedstrijden maar zijn nooit in de positie geweest dat ze niet hoeften aan te vallen. Real heeft elke keer vanuit een zetel gevoetbald en de keer dat ze achter kwamen thuis, was het na 6 minuten alweer rechtgetrokken.

Wat die strafschop gevallen betreft; die van Marcelo had zeker op de stap gekund. Maar daarmee kun je niet zeggen dat anders Bayern gewonnen had....dan was het 1-2 geweest met nog 45 minuten te spelen en met die stand was het verlengen geworden. Denk dat de blunder van die keeper ze eerder echt de das heeft omgedaan.

Blijft overeind dat alle haters van Real blij mogen zijn, het is wel zo dat Real Madrid heel snel nieuw bloed nodig heeft, zowel op de bank als op het veld.

Dit was een redactioneel commentaar van Mundo, een soort column dus. Daar mag je gewoon meer zeggen zonder feitelijk juist te hebben. Wel lafjes dat voetbalzone e.a. dit overnemen als zijnde serieus artikel

De regels zijn soms niet in orde en dan komt een scheids onder immense druk. Voorbeeld: hands in de 16 is penalty. De intentie achter die regel is duidelijk, maar er zijn zo vreselijk veel grensgevallen. Als je als verdediger helemaal in het hoekje van de 16 uitglijdt dan is het soms heel natuurlijk om je val te willen opvangen met je hand. Maar als nu net de bal daar ligt em je dus met je hand de bal raakt is het een penalty. Dus terwijl er niet eens sprake is van een kans voor de tegenpartij, krijgt die dan wel een penalty. Die beloning staat niet in verhouding tot de overtreding.

Er moeten andere regels komen. Kijk eens naar het hockey, waar je strafballen hebt maar ook strafcorners, afhankelijk van het soort overtreding. We kunnen bijvoorbeeld een korte corner introduceren. Of een vrije trap op 20 meter van de goal, zonder muurtje.

Natuurlijk werd Real weer mooi geholpen. Ik vind het pure waanzin dat Real strafschop toegekend kreeg tegen Juventus, terwijl Bayern er geen kreeg in beide duels.
Hier haal ik wel meer uit naar de Uefa met zijn doelllijnrechters. Vind he waanzin dat de Uefa de videoref in de Bundesliga bespot terwijl de doelllijnrechters gewoon slechter presteren.
Hoog tijd dat Rummenigge met Bayern het voortouw neemt om de Uefa onder druk te zetten. Hopelijk volgen dan de andere clubs.

Ik vind dat dit achteraf gezeik is natuurlijk had bayern kunnen winnen van real en die handsbal in de 1é helft had gewoon een penalty moeten zijn of căkir een levenslange schorsing geven samen met kuipers.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren