Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Real Madrid bereikt derde finale op rij na afgrijselijke keepersfout

Laatste update:

Real Madrid heeft zich voor het derde seizoen op rij geplaatst voor de finale van de Champions League. De titelverdediger vocht dinsdagavond een titanenstrijd uit met Bayern München en had uiteindelijk aan een gelijkspel genoeg om zich te verzekeren van een plekje in de eindstrijd: 2-2. Het elftal van Zinedine Zidane had de heenwedstrijd vorige week met 1-2 gewonnen. Bayern verweerde zich kranig, maar een afgrijselijke keepersfout van Sven Ulreich werd de Duitsers uiteindelijk fataal.

Bayern had na de minimale nederlaag uit de heenwedstrijd nog voldoende om voor te spelen. Trainer Jupp Heynckes moest het in Santiago Bernabéu weliswaar stellen zonder de geblesseerde Arjen Robben, maar desalniettemin overrompelden de Duitsers Real Madrid in de openingsfase. Bayern schoot werkelijk furieus uit de startblokken en had slechts drie minuten nodig om de score te openen. Een voorzet vanaf de rechterflank van Thomas Müller werd in het strafschopgebied slecht verwerkt door Sergio Ramos, waarna Joshua Kimmich, die in de heenwedstrijd ook al trefzeker was geweest, van dichtbij doel trof: 0-1. Real Madrid had het zonder onder anderen Dani Carvajal en Isco lastig, maar deed vrijwel onmiddellijk wat terug.

Karim Benzema kopte na elf minuten voetballen al de gelijkmaker tegen de touwen na een fraaie voorzet van Marcelo. Het doelpunt van de Fransman was een hard gelag voor Bayern, maar bracht de ploeg niet van zijn stuk. Het bezoek was de bovenliggende partij in het vervolg van de eerste helft en dook ook enkele keren zeer gevaarlijk op voor het doel van Keylor Navas. De grootste kans was voor James Rodríguez, maar zijn volley van een meter of drie scheerde op slag rust hoog over. Namens de thuisploeg dwong Cristiano Ronaldo Ulreich nog tot een redding, terwijl Marcelo in de slotminuut van de eerste helft goed weg leek te komen doordat een handsbal onbestraft werd gelaten door scheidsrechter Cüneyt Cakir.

Bayern wist het krachtsverschil in de eerste helft weliswaar niet uit te drukken in een voorsprong, maar kon absoluut hoop putten uit zijn optreden voor rust. Het team van Heynckes begon zo vol goede moed aan het tweede bedrijf, maar een vreselijke keepersfout van Ulreich zorgde ervoor dat Benzema binnen een minuut de 2-1 op het scorebord kon brengen. De doelman van Bayern ging op onbegrijpelijke wijze voorbij aan een terugspeelpass van Corentin Tolisso en gaf Benzema zo de mogelijkheid om het leder in een leeg doel te schuiven. Die tegentreffer vereenvoudigde de opgave van Bayern niet, maar de ploeg richtte zich desondanks weer op.

James Rodríguez bracht een kwartier na de treffer van Benzema alweer de gelijkmaker op het scorebord, door in twee instanties raak te schieten. Bayern moest tegelijkertijd behoedzaam blijven: Ronaldo had vlak voor het doelpunt van Rodríguez de 3-1 op zijn voet, maar hij volleerde van dichtbij over. Bayern mocht zodoende blijven hopen op een stunt en was zestien minuten voor tijd via Tolisso opnieuw dicht bij een treffer. Het schot van de middenvelder uit de draai werd echter uit het doel geranseld door Navas. De doelman haalde even later ook een poging van Müller uit de benedenhoek. Bayern zocht naar een winnend doelpunt, maar strandde uiteindelijk in het zicht van de haven.

Real Madrid is verdiend door

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Beste spits in de wereld bewijst het maar weer eens.

1 mei 2018 om 22:40

En hoe!

1 mei 2018 om 22:41

Hahah. Wat een drama verdediging van bayern. Alaba en die keeper. Pfff wat een fouten.
Navas voor mij motm. Wat keepte hij een wereldpot.

1 mei 2018 om 22:42

Hahah ben je boos? Heeft er al 15 inliggen en alweer in de finale. SIIIIIIIIIIIIIII

1 mei 2018 om 22:43

Navas was inderdaad briljant vandaag! Man of the match in mijn optiek..

1 mei 2018 om 22:43

Nonens spreek je uit. Omdat Ronaldo in de halve finales niet heeft gescoord? Maakt hij in de finale weer een goal of 2/3, piep jij als eerste anders believe that!

1 mei 2018 om 22:43

Navas was inderdaad briljant vandaag! Man of the match in mijn optiek..

1 mei 2018 om 22:43

Nonens spreek je uit. Omdat Ronaldo in de halve finales niet heeft gescoord? Maakt hij in de finale weer een goal of 2/3, piep jij als eerste anders believe that!

1 mei 2018 om 22:46

Inderdaad, de B-keus doet Bayern de das om. Rafinha en Ulreich, diepe zucht.

1 mei 2018 om 22:48

Moet wel zeggen dat de beste man bar en bar weinig toevoegt aan het spel. Ook als spits totaal niet, komt amper in de bal en wacht alleen op het balletje.

1 mei 2018 om 22:49

Nou leuk, maar ook de tweede tegen Juve was hij slecht maar meneer eist alle aandacht op met zn sixpack nadat ie een penalty maakt. Sorry, maar om de beste van de wereld te zijn moet je ook voetballend iets toevoegen aan je elftal, en dat doet Ronaldo al heeeeel lang niet meer.

1 mei 2018 om 22:52

Met Vidal, Robben, Neuer, Coman Boateng, Alaba, (ontbrak 1e wedstrijd) was Real gewoon scheel getikt. Ongelofelijk dat je met een halve B keus zo goed kan spelen, maar jezelf zo weinig beloont. En Muller mag voor mij stoppen met voetballe. In pricnipe speelde je 2 wedstrijden met 10 man. Verschrikking die vent.

1 mei 2018 om 22:52

Is niks nieuws aan. Huntelaar achtige spits. Maar ik zag hem wel een keer verdedigen vandaag

1 mei 2018 om 22:53

Warabe, hij is nog steeds top scorer in de Cl. I know it hurts

1 mei 2018 om 22:53

Ja klopt maar speelde weer onopvallend. Denk dat Ronaldo moe is.

1 mei 2018 om 22:54

Zonder Muller was Bayern niks geweest dit seizoen.

1 mei 2018 om 22:57

Alaba? Die speelde een goed pot! Je bedoelt die Süle wat een beperkte speler. Ik hoop dat Liverpool gaat wervelen in de finale en real oprolt.

1 mei 2018 om 23:18

Sule was juist 1 vd betere bij Bayern.

1 mei 2018 om 23:27

Deze man snapt het!

1 mei 2018 om 23:58

Hahah siiii bruuuur, Vamos, Halamadrid

2 mei 2018 om 00:27

Alaba bekritiseren??? Door hem is het 2-2 geworden dankzij zijn rushes..

2 mei 2018 om 01:09

Hoezo B-KEUS? Alaba en Neuer waren in de eerste halve finale wedstrijd geblesseerd. (neuer nog steeds). Dan nog niet gesproken over Boateng, Robben en Vidal die ook geblesseerd waren. Bayern had geen keus, behalve de keus om Bernat linksback te zetten in plaats van Rafinha want dat is wel een fout geweest in mijn optiek.

1 mei 2018 om 22:41

Zlatan speelt nu in USA, knul.
Ben je wel wakker?

1 mei 2018 om 22:41

Benzema is echt niet de beste spits er ter wereld. Dat vind ik eerder Lewandowski of Aguero of Suarez. Benzema is wel een van de beste meevoetballende spitsen. Ronaldo was bijvoorbeeld nooit zo succesvol zonder Benzema. Verder is dit Bayern Munchen echt achteruit gegaan, sinds het vertrek van Pep Guardiola. Met name vorig jaar, onder Ancelotti, was het echt drastisch achteruit gegaan bij Bayern Munchen en was het dramatisch. Ook vandaag weer was Bayern Munchen erg matig. Ik vind dan ook niet dat Bayern Munchen beter is gaan draaien, sinds het vertrek van Guardiola, terwijl veel Duitse media dat wel beweerde.

1 mei 2018 om 22:45

Houd aub eens op met die verheerlijking van Pep en geef gewoon je mening over deze wedstrijd

1 mei 2018 om 22:47

Je schrijft exact hetzelfde betoog als vorige week Zermatt. Guardiola dit, Ancelotti dat. Bayern speelde bij vlagen echt wel goed voetbal tegen een Real dat echt op de ultieme moment altijd weer weet te pieken. Het Bayern van Guardiola heeft nooit de finale bereikt dus zoveel beter was het destijds niet.

1 mei 2018 om 22:49

Van Ancelotti en Heynckes dit jaar en vorig jaar ook niet. Lekker makkelijk weer.

1 mei 2018 om 22:53

Zermat kan je niet gewoon stoppen met het continue verheerlijken van oppergod Pep? Het wordt echt vervelend om dit elke x te moeten lezen.

1 mei 2018 om 22:54

Gast Bayern onder Heynkess speelt formidabel. Al ben ik het wel met je eens, al zet je Robert Maaskant voor de groep dan winnen ze ook gewoon de Bundesliga en komen ze ook minstends rond de halve finales. Want die ploeg heeft zoveel kwaliteit. Vandaag mis je gewoon 6 topspelers en nog kun je zon elftal op de been zetten en spelers als Martinez laten invallen.

1 mei 2018 om 22:55

Wauw dat ongemak in je tekst waarmee je nog even moet melden dat "Bayern drastisch achteruit is gegaan." In wat voor opzicht precies? Ze waren 2 keer sterker dan Real deze halve finale. Simpelweg pech dat Cakir die 100% penalty mist en Rafinha en Ulreich allebei een mega blunder maken. Vorig jaar tegen Real natuurlijk die zwaar onterechte rode kaart en 2 buitenspelgoals in de verlenging dat ze de kop kostte. Bij Guardiola gingen ze er in eigen huis een keer met 0-4 af en dat jaar erop verloren ze kansloos met 3-0 van Barcelona en kwam Barcelona uit binnen no time 0-2 voor.

1 mei 2018 om 22:56

Dat klopt, maar ik zeg ook niet dat de prestaties nu veel beter zijn. Ik denk dat Bayern redelijk constant is gebleven. Guardiola heeft ze niet kunnen brengen wat ze willen, de CL, echter hebben Ancelotti en Heynckes dat ook niet gebracht mee. Vlak voor de finale stranden ze vaak, dus zal er iets moeten gebeuren om net als Real Madrid structureel te pieken op het juiste moment.

1 mei 2018 om 22:59

Jij bent intussen echt een karikatuur van jezelf geworden.

1 mei 2018 om 23:05

Domineren hier Madrid 2 wedstrijden terwijl Bayern onder Pep met de billen bloot ging... Wat zeg jij nou Zermatt?

1 mei 2018 om 23:14

@real8madrid,
Real Madrid was toen veel beter dan nu. Daarbij had het Bayern van toen een off-day en ging elke kans van Ronaldo erin. Toen was Ronaldo (en Real Madrid) ook nog eens veel beter dan nu. Alles zat gewoon tegen in die wedstrijd van Bayern Munchen kant, terwijl Bayern in dat seizoen met grote afstand het beste voetbal ter wereld speelde. In mijn ogen was 2013/14, qua voetbal, het beste Bayern Munchen ooit. Alleen hadden ze op het verkeerde moment een down, waardoor Real met 0-4 won.

1 mei 2018 om 23:15

Bayern is veel beter gaan draaien sinds het vertrek van Pep. Zijn spel is heel dom vooruit tikken. Tegen RM en Barca pak slaag gekregen, tegen AM ging zijn tactiek uit het raam en deed Bayern zelf wat nodig was en kijk wat er gebeurde.
Hoeveel wedstrijden van Bayern heb je eigenlijk gezien 2 of 3?

1 mei 2018 om 23:21

@zermatt:

Precies, in jou ogen ja. Mogen (bijna) alle anderen die geen dekbedovertrekken van Pep hebben het niet met je eens zijn?
Wees toch eens objectief en doe die ballenknijper van Pep is uit.

1 mei 2018 om 23:30

Jezusmina, moet je nou altijd Pep erbij halen? Bayern domineert hier 2 wedstrijden echter gaat Real door door 2 slechte fouten. Wordt jij zelf niet moe van je eigen betogen?

Alles zat tegen toen Bayern met 0-4 van Real verloor? Zat het dit Bayern tegen? Stonden ze dan wel in de finale en was het dan wel goed geweest? Bayern speelde goede wedstrijden, had hier moeten winnen eigenlijk.

Persoonlijk vind ik het tikki takka geen bal aan omdat het eindeloos rondgetik is en dan 8 seconden actie. Het is maar wat je leuk vindt maar ik zie graag passie en vechtlust in het voetbal zoals Liverpool en Bayern dat dit seizoen laten zien. Je praat echter alsof Pep de voetbalgod is terwijl hij in mijn optiek niets beters is dan Mourinho. Eindeloos rondgetik of een bus parkeren is voor mij hetzelfde.

Ik wil actie zien!

1 mei 2018 om 23:32

Een club als Bayern moet wel ff een iets betere 2e keeper halen.

2 mei 2018 om 00:07

Klopt maar als je moet scoren waarom wissel je James voor martinez?

1 mei 2018 om 22:43

Diego Costa speelt pas op donderdag

1 mei 2018 om 22:48

Lord Bendtner was er niet.

1 mei 2018 om 22:48

Al maakt Ronaldo er 10 in de finale! Hij is en wordt nooit de beste voetballer.. Kom op zeg altijd de prijs naar iemand die de goals maakt...

1 mei 2018 om 23:01

Door de scoren win je wedstrijden zo simpel is het. Ronaldo is gewoon een fenomeen dat heeft hij met zijn omhaal tegen Juventus wel bewezen.

1 mei 2018 om 23:17

Nogmaals al maakt hij 10x zo’n goal. Hij is en wordt nooit de beste voetballer. Is toch niet erg? Hij kan geweldig afmaken!

1 mei 2018 om 23:18

Inderdaad belachelijk dat het altijd naar een aanvaller gaat. Maar dat geldt ook voor de jaren dat Messi de gouden bal won. In 2010 had hij niet eens bij de eerste drie moeten zitten (iniesta had moeten winnen, xavi en sneijder erbij)

1 mei 2018 om 23:18

Tja dat is jouw mening dan.

1 mei 2018 om 23:18

Haha, ach Klopp gaat Madrid straks klop geven.

On. Wat kruipt Madrid hier door het oog van de naald zeg. Naar mijn inziens is Munchen een terechte strafschop ontnomen en moest er een gruwelijke blunder van Ulreich (en natuurlijk van Rafhina) voor nodig zijn om alsnog en wederom Madrid in de finale te zien. Er maar even vanuit gaan dat Liverpool de finale haalt dan staat ze (wederom) een hels karwei te wachten. Liverpool zal zijn kansen wel afmaken met die drie voorin.

1 mei 2018 om 23:31

Ik verwacht het eerlijk gezegd niet. Hoop van wel, maar zal wel een laat doelpunt van Ronaldo + shirt uit scene worden, zoals elke keer tegenwoordig.

2 mei 2018 om 08:14

Ja precies, Real gaat die finale echt wel weer pakken. Je ziet nu toch al dat ze zelfs winnen van een ploeg die voetballend 2 klassen beter was. En als het dan qua spel echt niet lukt, dan zal de scheidsrechter zoals altijd ook wel weer bijspringen. Dat is nou eenmaal de status die Real over de jaren heeft verzameld. Want zowel tegen Juve als deze wedstrijd tegen Bayern hadden ze net een zetje van de scheids nodig. En vorig seizoen tegen Bayern ook al heel opzichtig.

Die finale hoeft wat mij betreft niet eens gespeeld te worden, ze kunnen de beker ook nu al naar Madrid brengen. Ronaldo zal ongetwijfeld weer de belangrijke goals maken in de finale en om die reden de gouden bal winnen.

Tempus similis rivo manat, et historia identidem accidit, sed nova aqua sempur additur. Vrij vertaald; de geschiedenis herhaalt zich, andere tijd, andere plek, zelfde uitkomst.

2 mei 2018 om 08:14

Overigens vind ik die Zidane wel echt een koning als je ziet hoe hij de club weer zijn glans heeft teruggegeven. Echt heel erg knap!

Jammer, had het bayern gegund na deze pot

1 mei 2018 om 22:43

Müller wordt vannacht wel x wakker van die laaste kans....scheelde een muts haar

1 mei 2018 om 22:45

Dacht je van Ulreich..

1 mei 2018 om 22:48

Die gozer is zo slecht he. Dat die nog steeds in de basis mag staan. Deed vandaag ook alels verkeerd. Ongelofelijke blunder van Ulreich. Vorige week al Rafinha. Het is ongelofelijk hoe Bayern zichzelf zo te kort doet. Voor de 2e keer op rij eigenlijk.

1 mei 2018 om 22:48

Moeilijk wakker worden als je niet kan slapen :P

1 mei 2018 om 22:49

Tjah, Bayern heeft het aan zichzelf te danken. Zijn over twee wedstrijden de betere ploeg. Vandaag hadden ze het altijd moeten afmaken, maar als de ref geen penal fluit en je keeper een kortsluiting krijgt staat het wordt het 1-3 ipv 3-2. Dan wordt het moeilijk. Real was te pakken in eigen huis. Dat hebben al veel ploegen getoond dit seizoen, maar ze staan wel weer in de finale. Hopelijk maakt Liverpool er gehakt van.

1 mei 2018 om 23:39

Gaat niet gebeuren niet Liverpool of Roma gaat Real Madrid niet verslaan tenzij heel de ploeg een kortsluiting krijgt in de finale.

2 mei 2018 om 01:14

Heeft te maken met het feit dat Ulreich en Rafinha beide wissels zijn voor een reden

2 mei 2018 om 01:14

Wie wil je er dan neerzetten? Een 17 jarig ventje die nog geeneens een DFB Pokal wedstrijd heeft gespeeld? Of wou je soms Starke op doel hebben??

1 mei 2018 om 22:46

Hoewel ik neutraal naar deze halve finale heb gekeken, heb ik door die 2 blunders en een niet gegeven penalty toch een rare nasmaak hieraan overgehouden.

1 mei 2018 om 23:09

Penalty was niet terecht geweest. Armen langs het lichaam, kijkt niet eens naar de bal. De vraag is of hij uberhaupt in de zestien was ten tijde van.

1 mei 2018 om 23:22

Volgens mij was het precies op de 16 meter lijn?

1 mei 2018 om 23:31

Hahahahahah duidelijker kan niet. Armen langs het lichaam? Kijk de herhaling maar eens strekt z'n arm volledig uit. Of hij kijkt naar de bal of niet, knippert of niet überhaupt kan zien of niet, hands is hands. Als de verdedigende partij hier voordeel van heeft en het arm niet langs het lichaam is, is het gewoon hands. Voor de rest was hij in het strafschopgebied.

2 mei 2018 om 00:27

Nope, in de reglementen staat expliciet dat er sprake moet zijn van opzet en een beweging van de hand naar de bal en niet andersom. Er staat helemaal niks van armen langs het lichaam of iets dergelijks. Dat is ook helemaal geen natuurlijke beweging bij een sprong. Leuk dat jij het zo duidelijk vind, maar uit je beargumentatie blijkt dat je de regels simpelweg niet kent, dus dat zegt dan niet zoveel ben ik bang...

1 mei 2018 om 22:46

En we spelen weer een finale!!! Hala madrid!!!!

1 mei 2018 om 23:41

Ik heb hem gemist. Real terecht door of had Bayern het, los gezien van de twee blunders in beide wedstrijden, meer verdiend op basis van het veldspel?

2 mei 2018 om 01:15

Bayern had 100% de finale verdient. Bayern was oppermachtig...sadly.

1 mei 2018 om 22:42

Inderdaad het zat niet mee.Penalty en keeper die een blunder maakt.100% kansen missen...

1 mei 2018 om 22:42

Hoezo dat? Een penalty moment, rest floot cakir voor het eerst in de historie prima. Bayern mist zelf al die mogelijkheden, ze moeten die kansen gewoon afmaken. Bayern doet zichzelf veel tekort door domme fouten en missers

1 mei 2018 om 22:50

Floot prima????

Kerel, die penalty is ontzettend beslissend. En meteen na rust maakt Real de 2-1 dus kan hij een normale wedstrijd gaan fluiten. Tot die tijd gingen alle twijfelgevallen naar Real en naaide hij Bayern daar waar mogelijk. En daar ging die vrolijk mee door toen het weer 2-2 stond. Regelrechte schande deze vent, met zn Madrid Pyjama.

1 mei 2018 om 22:53

2e helft floot ie alleen maar in het voordeel van Bayern

1 mei 2018 om 23:23

Precies, waar welnReal een gele kaart kreeg kregen de Duitsers dat niet.

1 mei 2018 om 23:41

Ja wou net zeggen hebben we dezelfde wedstrijd gezien of niet ? Alleen die freaky hands bal waar je 9 van de 10 keer geen penalty voor krijg ga huilen. Als je moet winnen met zo’n penalty verdien je het ook niet.

2 mei 2018 om 00:37

Bommelinoranje,
Inderdaad! Leek wel of hij het penaltymoment in de rust aan het bekijken was en vervolgens besloot om te gaan marchanderen. Want hij floot bijna elke situatie in het nadeel van Real en gaf Bayern geen enkele kaart (en Real wel) voor soortgelijke/ernstigere overtredingen. Die Turk is wel echt een van de allerslechtste scheidsrechters in Europa. Altijd wordt het een chaos bij hem. Pure incompetentie!!

2 mei 2018 om 01:35

ChrisKoekenberg
Die 1 van de 10 keer krijg je alleen als je bij real speelt😂😂. Wat een onzin wat jij zegt. Dus het is normaal om een bal in de 16 even met je hand te stoppen? Dus van jiu perspectief zouden hands legaal zijn.dit is niet de eerste keer dat real met de hulp van de scheids wint. Tegen Juventus in de kwartfinale worden 2 penalties voor juve niet gegeven. Vorig jaar tegen bayern weer zo'n schande met 2 offsidegoals voor ronaldo en een afgekeurde goal voor lewa. En het jaar daarvoor tegen atletico in de finale een offside goal van ramos, waar anders atletico gewoonen had en nu ook nog een keer tegen bayern.

1 mei 2018 om 22:42

Inderdaad het zat niet mee.Penalty en keeper die een blunder maakt.100% kansen missen...

1 mei 2018 om 22:43

Diep diep triest natuurlijk. De fout van de scheids was minstens net zo groot (en doorslaggevend) als die van Ulreich.

1 mei 2018 om 22:44

Iets met azijn zeiken

1 mei 2018 om 22:45

Aldus een real fan.

1 mei 2018 om 22:56

Azijn zeiken? Real heeft iedere keer het voordeel van de twijfel(als je daar dan twijfels in kunt zien). Moet een keer ophouden dit. Buiten mijn commentaar moet ik wel mij complimenten geven aan Navas. Onterechte kritiek wat hij krijgt.

1 mei 2018 om 23:24

Die kritiek is al jaren onterecht. Geweldige keepert is het.

1 mei 2018 om 23:42

Bij twijfel is het sowieso niet fluiten toch ?

1 mei 2018 om 23:49

Hahahahahaha. En dit zegt een bafca liefhebber.

2 mei 2018 om 01:36

En bij juventus geldt deze regel niet natuurlijk, want anders zouden jullie niet winnen.

2 mei 2018 om 00:03

Weten we nu waarom Barca Cillissen niet kwijt wil?

Had je neuer op doel gehad, was je gewoon (terecht) in de finale gekomen. Over 2 wedstrijden de betere, Real gewoon een stuk effectiever. Navas tweede wedstrijd goed gekeept, zaten een paar 100% kansen tussen. Jammer maar helaas, Gefeliciteerd Real.

1 mei 2018 om 22:47

Ik ben het er niet helemaal mee eens. Het gaat natuurlijk om doelpunten maken, maar Bayern had sws over 180 minute drie kwart het betere van het spel. Daarom alleen al vind ik het onterecht dat Real door gaat. Tel daar de belachelijke beslissing van de niet gegeven penal bij op en het geluk van de tweede treffer en ik kom tot de conclusie dat Real enorm onverdiend door is.

Ik zou me als Real supporter kapot schamen denk ik. Natuurlijk ben je blij met de finale maar de manier waarop (tijdrekken, pech voor Bayern etc...) Ik zou me kapot schamen. De sterkste 11 van Bayern had Dit real met ruime cijfers verslagen.

1 mei 2018 om 22:50

Hoezo kapot schamen, luister Bayern had zeker het betere spel maar dan moet je je kansen afmaken dan hoor je iedereen anders maar dat gebeurde niet
En ik ben ook ajax fan maar haalde wij niet op een soort gelijk manier de finale vorig jaar, schalke en lyon

1 mei 2018 om 22:51

Met andere woorden, je bent het wel eens met Giesburts.
Ik overigens ook, helaas toch Real door. Hopelijk wint Liverpool de finale.

1 mei 2018 om 22:51

Mij hoor je daar zeker niet over, alleen schreeuwen van blijdschap en dat gevoel het ik weer

1 mei 2018 om 22:55

Ajax fan, helemaal niet soort gelijk. In het eerste duel speelde Ajax beide ploegen van de mat en tegen Lyon de eerste helft ook beter. Real is in de eerste wedstrijd niet beter geweest dan Bayern dus wat je hier zegt klopt niet

1 mei 2018 om 22:56

Real liet Bayern komen... ja dan hebben ze het betere van het spel. En hoezo kapot schamen? Winnen van kampioen van Frankrijk, Italië en Duitsland!

1 mei 2018 om 23:07

Uiteraard schaam je je omdat jouw spelers het doel wel weten staan. Waarom zou je ook niet

1 mei 2018 om 23:12

Alleen van PSG wonnen jullie. De rest hebben jullie te danken aan puur geluk en de uefa

1 mei 2018 om 23:17

Hoezo kapot schamen?

Ik ben ook geen fan van het snelle liggen, tijd rekken etc. Maar als je fan van een club bent
zit dat in je hart, en dan ben je blij als ze winnen, no matter what.

2 mei 2018 om 00:49

Ajax 111,

Schamen? Ben jij wel helemaal goed wijs!? Real schakelt gewoon wederom de lastigste tegenstanders uit. Psg, Juve en Bayern. Kampioenen in hun land en allemaal gezien als kanshebbers voor deze editie. Psg werd weggespeeld, Juve in één wedstrijd zeker en in de andere wedstrijd had Real ook de meeste kansen. Enkel Bayern was over twee matches beter. Maar hoe kun je je schamen als je tegen wereldtoppers als James, Thiago, Alaba, Lewandowski, Ribery, Hummels en Müller als winnaar van het veld stapt!? Het is niet zo dat Real een tegenstander trof die veel minder was, zoals Barca wel had met Roma. In Nederland is Ajax tegen Twente in de cup wel een goed voorbeeld, dacht ik zo. Dan pas kun je spreken van schaamte. Onthoud heel goed dat zogenaamd het beste team aller tijden (Barca 2009-2012) nimmer zo kon heersen in Europa. Ik snap dat het frustratie is, maar probeer realistisch te blijven. Deal?

2 mei 2018 om 00:51

Real wint gewoon weer de CL. Ze winnen onverdiend en als dat niet lukt helpt de scheidsrechter of keeper van de tegenstander wel.

Het is werkelijk ongelofelijk dat ze 3 seizoenen achter elkaar elke knock out overleven terwijl ze de onderliggende partij zijn. Hulde voor Zidane en zijn onmetelijk effectieve ploeg.

2 mei 2018 om 01:03

Real heeft Bayern niet uitgeschakelt, Bayern heeft zichzelf uitgeschakelt. Puur geluk en een wonder, en ja die Turk van een Casay mag nooit meer fluiten voor Real. Jezus christus..

1 mei 2018 om 22:52

Hou gewoon eens op met als. Enkel feit telt en die zie je; 2-2. Bayern had het thuis af moeten maken. Hier was een gelijkspel gezien de kansen van beide partijen gelijk. Bayern moet enkel baar zichzelf kijken dat zij hun kansen verprutsen. Fijne avond en tot de finale, howdoeeeeee

1 mei 2018 om 23:18

Oh. Apart. Ik zie geen als in mijn reactie staan. Ik doel natuurlijk op het feit dat de keeper van Bayern een enorme blunder gemaakt heeft.

Dat terzijde, ik mag toch gewoon mijn mening hebben dat ik het jammer vind en dat ik vind dat Bayern de beter was? Daarnaast benoem ik dat Real gewoon een stuk effectiever was. Ironisch dat je het trouwens hebt over 'feiten' en vervolgens 2 zinnen later dus maar gewoon wat roept als je zegt dat kansen gelijk waren.

Hier wat feiten voor je: Bayern had 22 schoten waarvan 10 op goal. Real had er 9 waarvan 3 op goal. Als jij vindt dat het dan gelijk is moet je wellicht wat aan je rekenvaardigheden doen. Zal maar niet de feiten van de thuis wedstrijden erbij pakken, maar naast mijn mening is Bayern feitelijk gezien dus ook de betere.

2 mei 2018 om 01:41

Navas, helemaal niet zo goed in de eerste wedstrijd een paar reddingen gemaakt, maar dat doelpunt zit bij bijna geen keeper. Vandaag ook dat doelpunt van rodrigues, vanaf deze hoek kan je heel moeilijk scoren. Hij redt wel wat moeilijke ballen, mr als je makkelijke ballen doorlaat....

Zeer onverdiend dit, maar wel lekker!!!

Bayern heeft genoeg kansen gehad en als je keeper dan ook nog zo'n blunder maakt wordt het wel heel lastig.

1 mei 2018 om 22:45

Deze blunder vond ik minder cruciaal vergeleken met fout van Rafinha vorige week.

1 mei 2018 om 22:54

Ze blijken achteraf beide cruciaal want Bayern komt een goal te kort

1 mei 2018 om 23:09

bommel: die van Rafinha crucialer want daar geef je een uitgoal weg

Anders gaat Bayern naar de finale met 1-1 2-2

1 mei 2018 om 23:12

Eventueel voor de verlenging misschien. Maar Bayern moest eigenlijk toch drie keer scoren om door te stoten vandaag.

Ze hebben geknokt tot het einde tegen een tegenstander die gewoon beter was. 110 procent inzet, klinisch zijn voorin, een portie geluk en wat sluwheid en ervaring waren genoeg vnv

Er zat meer in voor jullie Bayern-fans.

1 mei 2018 om 22:43

Uiteindelijk heeft Bayern het 100% aan zichzelf te wijten. Hoe kan je op dit niveau in godsnaam zo veel kansen missen en met zo'n keeper komen aanzetten. Real heeft dit CL seizoen enkel in Turijn weten te overtuigen maar staan wel weer gewoon in de finale. Dat mogen andere ploegen zich ook aanrekenen. Ben benieuwd of Liverpool morgen de voorsprong kan vasthouden want die zullen in de finale een stuk effectiever zijn dan Bayern vandaag.

1 mei 2018 om 22:45

In Parijs vond ik ze ook indrukwekkend zonder mooi te spelen.

Gek hoe ze uit sterker lijken dan thuis dit seizoen

1 mei 2018 om 22:48

Inderdaad vreemd misschien vinden ze het wel fijn dat ze dan totaal het spel niet hoeven te maken. Thuis heb je toch te maken met publiek die nog een bepaalde dominantie willen zien.

1 mei 2018 om 22:56

Ervaring ispure nonsens. Veel spelers van Bayern hebben al de CL gewonnen en een WK titel achter hun naam staan.

1 mei 2018 om 22:58

Als jij de wedstrijden tegen Juventus de meest overtuigende vond van Real, dan laat dat wel zien hoe ongelofelijk slecht real dit seizoen is en hoe ongelofelijk het is dat ze in de finale staan. Juve was over 2 wedstrijden gewoon beter namelijk

1 mei 2018 om 23:03

Veel Real Madrid spelers hebben al 3x de cl gewonnen en meer dan 1 internationaal toernooi achter hun naam staan

1 mei 2018 om 23:04

Beetje een kinderlijke visie forzalazio

De wedstrijd in Turijn was net een fantastisch voorbeeld van de grootste kwaliteit van Madrid: gamemanagement. Ze wisten perfect wanneer door te drukken en wanneer en hoe Juve aan de bal te laten zonder in de problemen te komen.

1 mei 2018 om 23:18

Er word enkel over de wedstrijd in Turijn gesproken, niet over beide wedstrijden tegen Juve.

1 mei 2018 om 23:48

Ook al valt best mee. Als ik jouw reacties lees vergelijk je Real met FC Twente terwijl ze wel in de finale staan nu ?

1 mei 2018 om 22:47

Zoals ik vooraf al verwachtte, Real die wederom op individuele kwaliteiten en ervaring de wedstrijd weet te winnen. Dit is Real die goed de druk aankan, terwijl Bayern voor doel zo angstig was en zelfs achterin waren de zenuwen goed te zien hehe.

Geniet ervan boys!

2 mei 2018 om 00:26

Bayern mist snelheid voorin dat is het Ronaldo heeft de bal niet maar is gewoon gevaarlijker met zijn loopacties

1 mei 2018 om 22:53

@ real8madrid

Wat vond je van die penaltyfase? Tegen Juve vond je het een 100 penal, wat vond je dan van de actie van Marcelo? En die van Ramos?

Als je die van Juve penal vond, dan is die van Ramos ook zuiver penalty. Om nog maar van die handsbal van Marcelo te zwijgen.

1 mei 2018 om 23:00

Ik vond Marcelo eerst helemaal geen penalty. Na de juiste herhaling wel. Die van Ramos absoluut niet. Lewa schopt de bal gewoon buiten, was hij nooit meer bij geweest en wordt ook amper aangeraakt.

Ik bedoel maar, niemand appelleert? Dat jij vanop de bank dan zo stellig bentdat het een strafschop is vind ik een beetje gek

1 mei 2018 om 22:56

Eerlijk is eerlijk. Het was een mooi potje, de afgelopen jaren tegen Real Madrid was er altijd een bittere nasmaak. Dit jaar heb ik zeker genoten van Bayern spelers die voor elke meter vochten. Dit laat zeker het niveau van Bayern zien die mee kan met Real Madrid. Gefeliciteerd en veel geluk in de finale !

Ik ga alsnog een standbeeld plaatsen haha!

1 mei 2018 om 23:02

Het was een fantastische pot. Doelpunten, open voetbal en 97 minuten spanning.

Mee kan met Madrid? Jullie hebben ons gewoon anderhalve wedstrijd gedomineerd

Bedankt voor de sportieve reactie kerel!

1 mei 2018 om 23:16

Bayern was heer en meester en verdiende wel meer, maar ik ben voor Real dus ben wel blij. Hopen dat Real de CL nu ook gaat winnen en volgende seizoen, James terug halen en een spits please.

1 mei 2018 om 23:51

Ik heb de 2e helft met angst gekeken

2 mei 2018 om 00:55

Tuurlijk kan Bayern mee met Madrid. Bayern kan wanneer het loopt mee met elke ploeg. Behoren imo gewoon tot de top 4 ploegen (Barca, Real, Bayern en Juve) ter wereld. Bayern verdiende meer. Maar dat Kimmich 2 keer moet scoren zegt eigenlijk al veel. De afronding was ondermaats, en dat is jammer. Het is een kwestie van tijd voordat Bayern de CL weer pakt! No worries

2 mei 2018 om 01:04

Bittere nasmaak zou eigenlijk nu moeten volgen na een dergelijke uitschakeling...knap dat je dat niet hebt.

2 mei 2018 om 01:08

Ik ben op dit moment trots misschien komt het morgen. Ik heb lang niet zo genoten van Bayern qua passie en voetbal, je koopt er niks voor maar het is een beginnetje.

2 mei 2018 om 01:17

Bayern-Dortmund 6-0. Dit was precies dat Bayern van toen. Bij verre de meest sterke ploeg van Europa. Echter, zoveel geblesseerden

1 mei 2018 om 23:19

Ja man, tuurlijk het is duidelijk, Bayern was beter. Maar man wat een strijd, Varane heeft in 2 matches zijn leven gegeven en nog meer. Allen waren aan het strijden, zelfs Ronaldo verdedigde vaak mee. Heerlijk dat het gelukt is en op naar die 3e CL titel op rij!

Wanneer wordt het tijdrekken nou is afgestraft ipv beloond?

1 mei 2018 om 22:41

Amen to that. Ik wacht op het moment dat men zuivere speeltijd gaat invoeren bij voetbal..

1 mei 2018 om 22:42

Hij kreeg toch geel

1 mei 2018 om 22:45

Dat geel maakt niets uit op het einde van een wedstrijd. Er konden er zo nog 7 geel krijgen en 7 minuten pakken.

1 mei 2018 om 22:47

Ja die gele kaart maakt ze niks uit. In het laatste kwartier zijn er zeker 4 spelers van real op de grond gaan liggen en die tijd krijgt bayern er zeker niet volledig bij, bovendien halen ze het tempo uit de wedstrijd.

1 mei 2018 om 22:42

Ja inderdaad. Neem het Real niet kwalijk, logisch dat ze het doen.

1 mei 2018 om 22:44

Wat mij betreft wordt tijdrekken nog zwaarder gestraft. En zodra de tijdrekkende club alsnog achter komt dan de extra tijd inkorten. Zo leren ze het snel af.

1 mei 2018 om 23:00

Hulde voor deze reactie, had het niet beter kunnen verwoorden!

Misselijke ploeg dat Real, een keer een wissel en zo een halve minuut winnen is ergens nog te begrijpen. Maar echt minuten op de grond liggen om een blessure te faken en vervolgens het veld weer in mogen na tien seconde behandeling. Dat snap ik niet.

1 mei 2018 om 23:09

Inderdaad, Barcelona is daar de koning in en sinds dat effectief is gebleken doen de andere clubs waaronder Madrid het na! Moet afgeschaft worden!

2 mei 2018 om 00:32

Als bayern de 3-2 had gescoord dan zaten ze zeker nog meer tijd te trekken barca kan beter ene wedstrijd uitspelen dan real en bayern

2 mei 2018 om 00:46

Geen idee wat je schrijft want je mist wat interpunctie, maar Barcelona heeft zeker een rijke historie aan tijdrekken.

1 mei 2018 om 23:52

Ze hebben nog een extra minuut gekregen toch ?

Heb van oudsher wel een voorkeur voor Madrid maar die verdween vanavond als sneeuw voor de zon. Wat een afgrijselijk voetbal spelen zij dit seizoen zeg. Wat een anti-voetbal met minutenlang tijdgerek, geen enkele slimme aanval, en lomp gedrag richting de scheids.

1 mei 2018 om 22:45

Als de scheids ballen had gehad had die Modric zijn 2e geel gegeven toen hij zo op zijn horloge keek.

1 mei 2018 om 22:57

Als als

1 mei 2018 om 23:07

Wij Real fans telt gewoon de finale, basta! Bayern voetbalt dan wel leuk mee maar daar bereik je niks mee!

1 mei 2018 om 23:56

Eens ze speelde na de gelijkmaker wel heel erg afwachtend. Maar daar zijn wel meer teams kampioen mee geworden.

Bayern natuurlijk veel beter vandaag. Madrid mag Navas op de knieën danken voor het uitvoeren van zijn taak..

Gefeliciteerd Real fans..

Wat een faal bij Bayern. Hadden over twee wedstrijden makkelijk kunnen winnen. Echt op zn Nederlands gespeeld.

En God wat kan ik Real moeilijk verdragen

1 mei 2018 om 22:47

Dat heb ik nou bij Barca, maar die zijn gelukkig de laatste jaren zo goed als waardeloos in Europa.

1 mei 2018 om 22:58

Ik ben uberhaupt wel een beetje klaar met de spaanse clubs.. mag wel weer wat meer variatie wat champions league winnaars betreft.. Hebben we hopelijk ook wat minder theater en gejank!

1 mei 2018 om 23:09

Persoonlijk vind ik beide clubs uit Madrid even erg als Barca - kereltjes als Ramos, Godin, Costa.. kunnen er ook wat van. Elk jaar word ik een beetje meer Primera Division-moe.

1 mei 2018 om 23:13

En toch zou je elk van die gasten in je ploeg willen hebben.

Ramos in het Nederlands elftal, zie je het al voor je?

1 mei 2018 om 23:32

Bon Jovi is Belg

Daar mag hij ook voor spelen trouwens hoor

1 mei 2018 om 23:55

Met Barca heb ik het ook, lood om oud ijzer wat mij betreft.

Heb ook wel een zwak voor Bayern. Eigenlijk al sinds Makaay er 4 maakte tegen Ajax

1 mei 2018 om 23:58

Wie wil er nou geen Ramos in ze team ?

2 mei 2018 om 13:51

Chi7

Ik weet niet of ik ze in mijn ploeg zou willen hebben. Misschien voor hun kwaliteiten, maar hun gedrag is echt ergerlijk. Er bestaat nog zoiets als waardigheid. Ik zou Mourinho ook niet als trainer hoeven.

Ben jij niet op z'n minst een heel heel heel klein beetje beschaamd om het gedrag van Ramos? De captain en het gezicht (samen met Ronaldo dan) van Real Madrid? De Koninklijke? Grootste club ter wereld? En het uithangbord daarvan is dan 's werelds grootste sukkel. Geef mij maar Casillas. Een man van klasse.

Ik kan me ook ergeren aan spelers van mijn eigen team die om kaarten vragen etc. en wat ze in Spanje doen is gewoon x 10 van wat ik in Belgiã« en Engeland zie.

Geen toeval trouwens dat zelfs in de Premier League de meest irritante speler een Spanjaard is (ander Herrera). Dele Alli komt wel in de buurt, maar die Spanjaarden zijn een ras apart.

Heerlijk!
Keylor bedankt en Benzema bedankt!

Slaap lekker jongens haha!!!

1 mei 2018 om 22:43

Ulreich nog het meeste van al denk ik

1 mei 2018 om 22:46

Dat je het nog leuk vindt om voor zo'n club te zijn....

1 mei 2018 om 22:47

Man wat een afgunst weer hoor. Moeten we dat ook over jouw cluppie zeggen man man.

1 mei 2018 om 22:51

Wat bedoel je daar precies mee?

1 mei 2018 om 22:52

Mijn club wordt in ieder geval niet bevooroordeeld door de KNVB. Mijn club heeft ook geen corrupte historie zoals Real die met franco heeft. Dus ja van mij mag je best wat zeggen over Feyenoord.

1 mei 2018 om 22:57

Omdat dit pure haat is. Die gast zit altijd Real af te zeiken wordt er een beetje moe van.

1 mei 2018 om 23:11

Niet pure haat. In Spanje ben ik neutraal, maar je kan moeilijk zeggen dat Real vanavond een aantrekkelijke en mooie pot heeft gespeeld voor de liefhebber. En dat doen ze al een tijdje niet bepaald... Tuurlijk ze winnen prijzen, maar geen voetbalharten

1 mei 2018 om 23:12

Ik benoem gewoon de feiten. Maarja dat wordt tegenwoordig gelijk afgeschilderdals haat.

1 mei 2018 om 23:28

"dat je het nog leuk vind om voor zo'n club te zijn"

Benoemt letterlijk geen enkel feit over Madrid enkel over Feyenoord.

"ik benoem gewoon de feiten. Maarja dat wordt tegenwoordig gelijk afgeschilderdals haat."

Clown

1 mei 2018 om 23:43

Ik heb het toch over de tijd van franco. Wil je zeggen dat dat geen feiten zijn. Dat franco nooit een groep soldaten in de kleed kamer heeft gestuurd om Barcelona spelers te bedreigen.

1 mei 2018 om 23:59

Ik vind het heel leuk! Ben ermee opgegroeid en waarom zou ik het niet leuk vinden? Wat ging er verkeerd vandaag? Buiten dat Real zeer matig was heb ik niks te klagen, zo te zien jij wel maar ik lig daar niet wakker van, jij blijkbaar wel...

Get over it! Real staat terecht in de finale, ik doe Bayern niet tekort, ze waren beter vandaag en als ze meer hadden afgemaakt dan stonden zij terecht in de finale. Real heeft gestreden net als Bayern.

Het is helaas weer een poppenkast in de comments, zeer jammer. Je kunt tegenwoordig maar beter je mond houden als Real fan zijnde...

2 mei 2018 om 00:00

Als Real fan eens dat vanavond geen mooi spel was maar wel mooie pot. En volgens mij waren de 2 kwartfinales tegen juve wel heel aantrekkelijk gespeeld ?

2 mei 2018 om 01:00

Volgens mij geeft de KNVB jullie standaard een thuiswedstrijd in het bekertoernooi?

2 mei 2018 om 07:36

Maar laten we eerlijk zijn. Real Madrid is toch ook een kutclub? Ik vind het wel opmerkelijk dat Real elk seizoen onwijs cruciale beslissingen mee krijgt? Vorig jaar ook met rood van Vidal. Waarom krijgt Bayern nooit de scheids mee dan? En waarom maar 5 minuten extra tijd? Terwijl Real ongeveer 7-8 minuten tijd had gerekt. Casay is een kut scheidsrechter, altijd al geweest en met name in Real-wedstrijden.

1 mei 2018 om 22:55

Heb meerdere hartaanvallen gekregen van deze wedstrijd... Maarja HALA MADRIIII

De beste ploeg is niet altijd de winaar helaas. Complimenten aan het klinische Real.

Die de boer is ook niet serieus te nemen zeg als analyticus. Veel te biased.

1 mei 2018 om 22:49

Nog altijd 10 keer beter dan Rico Verhoeven, een of andere acteur die fan is van feyenoord of drenthe die altijd praat als of hij DE man van Real was terwijl hij via de bank bij Real zo diep is afgegleden naar dat hij op zijn 29ste niet goed genoeg meer is voor profvoetbal.

2 mei 2018 om 00:24

Ik heb wel genoten van Hiddink!

Drie keer op rij naar de finale, wat een knappe prestatie van Real Madrid zeg! Heel veel respect daarvoor.
Absoluut niet de beste van de twee, maar wel de ploeg die zijn kansen greep.

Voor Bayern heel erg zuur, hadden misschien ook wel recht op een strafschop, hoewel Marcelo er weinig aan kon doen. Ze moeten het echter vooral zichzelf verwijten, teveel kansen gemist.

Tja, wat kan je er over zeggen? Is het geluk van Real of onkunde van Bayern? Ik ga niet te lang zeuren, Bayern heeft het uiteindelijk aan zichzelf te danken.

1 mei 2018 om 22:52

Wat die keeper deed en Rafinha in het eerste duel was toch duidelijk onkunde. De b-keuze heeft ze de das omgedaan in deze tweeluik.

Voetbal wordt er niet leuker op.. als je niet voor de Spaanse clubs bent.

wat een flutkeeper die Ulreich. die kost je gewoon een finaleplek

en wat is trouwens die onzin met al die spelers die niet juichen tegen hun oude club? uit gewoon je vreugde, je staat nu bij een andere club onder contract

1 mei 2018 om 22:44

Hij staat officieel onder contract bij Real ook, aangezien hij hun eigendom is. Als James dit niveau vast weet te houden, zie ik absoluut kansen voor hem bij Real mocht Bayern hem niet overnemen.

1 mei 2018 om 22:46

Ligt toch wat lastig bij hem, want volgens mij staat hij nog onder contract bij Real momenteel

1 mei 2018 om 22:50

het is toch de normaalste zaak van de wereld dat je juicht na een goal. dan had Real hem maar niet moeten verhuren

1 mei 2018 om 22:49

ik mis Neuer.

1 mei 2018 om 23:33

Ik mis de video scheidsrechter.

1 mei 2018 om 22:58

Niemand die hem het kwalijk neemt als hij juicht.

Mag hij toch lekker zelf kiezen of hij juicht of niet? Biertje bij het voetbal smaakt beter dan dat glaasje azijn hoor. Wie ben jij dat jij gaat uitmaken wat iemand anders wil doen? Hij is gewoon respectvol. Zowel voor Bayern (hij werkt zich immers te pletter en speelt op zijn best) als voor Madrid. Wat valt er nou te klagen?

1 mei 2018 om 23:12

Mwa ik kan niet klagen. James was veel te lief voor Real dat klopt. Hij had bij zijn doelpunt gelijk de bal moeten pakken en verder moeten gaan, ook had hij niet de bal moeten uitspelen dat was totaal onnodig. Aan de andere kant werkt hij hard voor Bayern en zakt in als een offensieve spelers om mee te helpen.

Jaa niet normaal deze adrenaline zeg. Bayern veel beter bedanktje naar Ulreich. pff wat was dit stressen.

Madristaaaa’s.. van Harte Gefeliciteerd..
Real 3e keer op rij in de finale & kunnen hin record verscherpen. Echt ongekend.
Bayern was de betere, maar Real de gevaarlijkste i guess??
Mocht het Liverpool zijn, Ronaldo do me a favour & prik er even 2.. of 3!

Bayern maakt het ons weer heel erg lastig maar we gaan naar Kiev!!! Derde finale op rij. Zoiets als wat Ulreich deed nog nooit gezien wat een fout was dat. Held aan onze kant was Navas, wat een wereldpot keepte hij zeg. Hala Madrid!!!

Ongelooflijk Bayern over twee wedstrijden zoveel beter. Dit real doet me echt denken aan het Portugal op het ek. Voetballend niet super, maar gigantisch effectief.

Spannende wedstrijd, maar voetbaltechnisch van een slecht niveau, passes komen niet aan, Bayern dat aan het eind achterin rond tikt om over de keeper nog maar te zwijgen.
Real verdiend door ondanks dat Marcelo 100% hands maakte.
Hopelijk wint Liverpool morgen, wordt een mooie finale.

1 mei 2018 om 22:46

Zeker niet verdiend door, zeer zeker niet

1 mei 2018 om 22:52

Als je de kansen niet afmaakt.. En als Bayern weinig vuist maakt ben je terecht door. Ok Real heeft de statistieken tegen maar Bayern had weinig in te brengen verder

Onverdient, maar weer een finaleplek voor Real. Erg knap. Voor Bayern is het vooral pijnlijk dat Rafinha (1e pot?) en nu Ulreich enorme fouten maken.

Wat een wedstrijd, wat een spanning! Op naar de 3de cl op rij. Hala Madrid!!!!

Wat wordt ik als neutrale kijker toch kotsmisselijk van dit Real Madrid. Alleen maar zeuren en gaan liggen. En dan speelt James de bal ooknog uit als Asensio (die halve Spanjaard) gaat liggen. Navas was wel fantastisch trouwens. Voor de rest heeft Bayern het gewoon zelf verpest trouwens.

Bayern had het beste spel. Real ging het best met de kansen om en is verdiend door. Toch balen, vind Bayern aantrekkelijker voetbal spelen.

Voor de neutrale kijker was dit een spannende wedstrijd, maar madrid gaat geen zielen winnen met dit voetbal en theater. Roma of Liverpool zijn niet kansloos tegen dit Real.

1 mei 2018 om 22:59

Real is ook niet kansloos tegen Roma of Liverpool

1 mei 2018 om 23:04

Madrid is de club met de meeste ervaring in de Champions League en een ploeg als Roma of Liverpool zal underdog zijn. Daarom zeg ik dat ze niet kansloos zijn tegen dit Madrid.

Was billenknijpen maar real heeft het hm toch geflikt. Beste aan reals kant was zonder twijfel navas. Superwedstrijd van zijn kant

Fout van de keeper. En Bayern heeft geen geluk. Penalty niet gezien door de scheids en veel ballen die erin hadden gemogen.
Jammer maar hoop nu dat Liverpool dit Real verslaat want dit team verdient het niet om 3 keer op rij de CL te winnen.

Bayern terecht eruit, Bayern was wel beter maar als in beide wedstrijden zo’n grote blunder maakt dan verdien je er gewoon uit te liggen.

2 mei 2018 om 00:29

Als je in beide wedstrijden zulke blunders maakt, ben je niet beter,

Geluk was aan ons zijde deze ronde. Op naar de derde.

Hala Madrid!

Byern.
Navas Motm! Goed dat die zijn haren geknipt heeft lag blijkbaar daaraan !

Fout van de keeper. En Bayern heeft geen geluk. Penalty niet gezien door de scheids en veel ballen die erin hadden gemogen.
Jammer maar hoop nu dat Liverpool dit Real verslaat want dit team verdient het niet om 3 keer op rij de CL te winnen.

Bayern had zomaar 2 penalty's kunnen krijgen, best gek dat Real ze wel krijgt (Juventus)

Dezelfde scheids dezelfde fouten als vorig seizoen.
Dit is niet normaal meer.
Dit is een schande

Wat een drama voor het Europese voetbal dit. Real is efficient maar daar is ook alles mee gezegd. Bayern is 2 klassen beter maar Real heeft altijd geluk met hoe balletjes voor hun vallen en hoe ze voor hun eigen goal niet vallen. Ook uiteraard altijd de scheidsrechter mee. Juve thuis, Bayern thuis, het is allemaal wel erg toevallig. Al met al, vreselijke club dat Real. Salah en co, laat ze aub alle hoeken van het veld zien. Mia san Mia!!

Hoe is het mogelijk dat Bayern niet in de finle staat..

1 mei 2018 om 22:59

Kansen niet afmaken en slechte keeper

Fout van de keeper. En Bayern heeft geen geluk. Penalty niet gezien door de scheids en veel ballen die erin hadden gemogen.
Jammer maar hoop nu dat Liverpool dit Real verslaat want dit team verdient het niet om 3 keer op rij de CL te winnen.

Byern.
Navas Motm! Goed dat die zijn haren geknipt heeft lag blijkbaar daaraan !

Gefeliciteerd Realfans.

Heel jammer. Onterechte overwinning in dit tweeluik.tijd rekken, rollen bollen, het was weer een ouderwets Real vanavond. Oprecht kan ik mij geen mooie/goede wedstrijd van de Koninklijke herinneren.

Hopen dat ze de finale verliezen(en dan het liefst van Liverpool).

1 mei 2018 om 22:49

Wat dacht je van de cl finale vorig seizoen

1 mei 2018 om 22:55

Je bevestigt in feite mijn punt. Dat is toch heel wat wedstrijden geleden haha!
Die wedstrijd was inderdaad goed.
Bedankt voor de reminder aan de finale, waarin overigens Juventus by far het mooiste doelpunt maakte!

1 mei 2018 om 23:01

Vond die van Ronaldo tegen Juve in Turijn toch net iets mooier

1 mei 2018 om 23:06

Meningen verschillen... Ik vond die van Mandzukic mooier.

Fout van de keeper. En Bayern heeft geen geluk. Penalty niet gezien door de scheids en veel ballen die erin hadden gemogen.
Jammer maar hoop nu dat Liverpool dit Real verslaat want dit team verdient het niet om 3 keer op rij de CL te winnen.

Fout van de keeper. En Bayern heeft geen geluk. Penalty niet gezien door de scheids en veel ballen die erin hadden gemogen.
Jammer maar hoop nu dat Liverpool dit Real verslaat want dit team verdient het niet om 3 keer op rij de CL te winnen.

Fout van de keeper. En Bayern heeft geen geluk. Penalty niet gezien door de scheids en veel ballen die erin hadden gemogen.
Jammer maar hoop nu dat Liverpool dit Real verslaat want dit team verdient het niet om 3 keer op rij de CL te winnen.

Tja, ik vind het toch opmerkelijk hoe Real in de eindfase van de CL zo vaak zoveel gelukjes heeft. Heeft met niets te maken met een scheids die ze helpt oid, gewoon geluk. Hoort erbij. Toch jammer, ik had nu liever de voetballende ploeg door zien gaan. Ook het etteren, liggen, met z’n allen op de scheids afrennen...ik vind het niets. Maar goed, Real Madrid dus in de finale.

1 mei 2018 om 22:44

Zuivere speeltijd is de oplossing.

Bij deze wil ik Real alvast feliciteren met de CL beker. Ik verwacht Liverpool in de finale.

1 mei 2018 om 22:45

Dus net alsof dit uitgebluste Real Liverpool even verslaat. Ik zie Liverpool als de favoriet!

1 mei 2018 om 22:51

Naja Juve, Paris en Bayern verslagen...

Niet om te zeggen dat Madrid dat varkentje wel even wast maar Liverpool als favoriet? Dat lijkt mij persoonlijk niet

1 mei 2018 om 22:53

Als jij denkt dat Liverpool tegen Real favoriet is dan heb jij weinig kijk op voetbal haha!

1 mei 2018 om 23:18

Das wel een mooie en knappe route ja Maar ik denk dat het topniveau van Liverpool hoger ligt dan dat van Real op het moment. Het is de vraag alleen of Liverpool dat niveau in Kiev ook weet te behalen over 1 wedstrijd. Mocht Madrid alsnog winnen dan zal dat wel zijn, omdat ze meer ervaring hebben en klinischer zijn.

Wat jammer Bayern had het moeten redden vanavond. Madrid wel weer erg zwak hoor vanavond denk dat Liverpool de favoriet is voor de Champions League Madrid verdiend het dit seizoen ook gewoon niet. Die hebben heel veel nieuwe spelers nodig om volgend seizoen Barcelona weer te kunnen volgen.

Real Madrid in 2 wedstrijden misschien niet de betere, maar veel efficiënter. Bayern heeft het vooral aan zichzelf te wijten. Zoveel kansen en zo weinig rendement bij Lewandowski, Muller en Ribéry.

Vandaag nog maar eens bewezen dat VAR echt noodzakelijk is.

Walk over voor Liverpool in de finale...

Voor iedereen die net als ik hoopt op een underdog dit jaar, is dit het beste. Als je Bayern ziet voetballen denk ik dat je beter Real in een finale kunt treffen. Allebei lastig, maar als je 90 minuten je kop erbij houdt is dit Real te pakken. Met de zekerheid dat of Klavan, of de eigen-goal-Roma verdediging daar gaat staan, blijft het de vraag of dat gaat lukken. Maar als een underdog eens wat wil, moet dit het jaar zijn.

1 mei 2018 om 22:47

Ik volg je logica, alleen Real en finales... tja.., die pakken ze gewoon altijd.

1 mei 2018 om 23:04

Die pakken ze altijd? Really?

Ik wil best even de geschiedenisboeken in duiken, dan noem ik zo 4 a 5 verloren finales op. En dan heb ik het tot noch toe alleen over Europese finales...

1 mei 2018 om 23:15

Je neemt het wel heel letterlijk. Okay, niet aaaaaltijd, maar wel bovengemiddeld vaak. Iets van 70-75 procent van de keren?

1 mei 2018 om 23:17

3 denk ik. Tegen Liverpool, Benfica en Inter.

De laatste in '81. Daartegenover staan 12 gewonnen finales, waaronder de laatste 6. Die pakken ze altijd is overdreven maar de cijfers zijn toch overwegend positief

1 mei 2018 om 23:26

@chi:

Nu ik het terug lees, inderdaad iets te letterlijk. In mijn hoofd lag de klemtoon op "gewoon altijd". Haha, sorry voor deze onnodige discussie

2 mei 2018 om 03:53

Hah, ja met de ratio van Madrid vs de ratio van Klopp zou je denken dat de toto's nogal eenzijdig gaan uitvallen. Toch blijft het balletje rond en is Liverpool nog altijd ongeslagen in deze gehele CL campagne. Daar waar Real's laatste ontmoeting met een hoog tempo hanterend PL team niet volgens plan ging. Ik verwacht het ook niet, maar als er nog een team over is wat Real een halt kan toeroepen is dat Liverpool imo.

1 mei 2018 om 22:51

Real verliest zelden finales though, Liverpool mag wellicht goed seizoen draaien maar ze komen wel tegenover de club met meeste bekers en de winnaar van afgelopen 2 seizoenen. Dat gevoel alleen zal ze grote angst geven. Dat was vandaag duidelijk te zien bij Bayern. Puur angst voor Real en op ervaring afgetroefd.

2 mei 2018 om 03:44

Unstoppable force meets immovable object. Meest scorende ploeg van nu vs de meest winnende ploeg van de laatste jaren, geweldig toch. Real verliest zelden finales, en toch zou je denken dat als er een ploeg is die dit nu moet kunnen, het Liverpool is. Hoe ze zonder angst vol op het wereldwijd opgehemelde City klapten.. toon die ballen tegen Real, en je maakt prima kans.

2 mei 2018 om 06:56

Toen ik Real zo slordig tegen Dortmund en Spurs zag spelen vond ik ze nog geen finalist waardig, maar ze tonen al jaren dat ze wel grote wedstrijden op een of ander manier weten te overleven. Zelden hebben ze pech in kwart of halve finales. Of ze krijgen het op een of ander manier in de slotfase voor mekaar of ze spelen tegenstander wel zoek. Ik kan me niet zo goed herinneren wat de laatste finale was dat Real Madrid verloor. Misschien Copa Del Rey of Super Cup tegen Barca of Atletico en dat zijn wedstrijden op zich waar het 50/50 is.

Liverpool is niet kansloos, maar door de individuele ervaring en de finale ervaring van gehele Real schat ik hun kans niet hoger dan 40% in eerlijk gezegd.

Ik zou dit Salah en Klopp het enorm gunnen als ze de winnaar van afgelopen 2 seizoenen weten te verslaan, maar makkelijk wordt het zeker niet. We zagen overigens wel weer dat Real niet onsterfelijk is. Tegen Dortmund, Spurs, Bernabeau Juve en beide matches vs Bayern vond ik Real niet de beste partij, maar goed maybe kijk ik wel door een Barca bril haha.

Zolang het een geweldige wedstrijd wordt boeit de winnaar weinig.

1 mei 2018 om 22:53

Ik denk dat Liverpool liever Bayern treft. Veel balbezit maar niet erg klinisch, daar weten die pijlsnelle jongens van Liverpool wel raad mee

2 mei 2018 om 03:40

True, Real is veel klinischer. Aan de andere kant denk ik dat Liverpool een gigantisch voordeel met Salah heeft (nog meer dan normaal) aangezien Marcelo het dan niet kan maken om 50 minuten op linksbuiten te hangen. Dan haal je toch bijna de scherpste angel van Madrid eruit, vandaag waren zijn loopacties en voorzetten gevaarlijker dan alles wat Ronaldo in totaal heeft gedaan.

1 mei 2018 om 22:54

Klavan zal waarschijnlijk niet starten. Lcb: van dijk Rcb: Lovren, mits er achterin geen nieuwe blessures vallen.

Wat was bayern slecht met kansen afmaken zeg gelukkig is real toch nog door. Mooi om al die afgunst en gejank de komende weken weer te zien van mensen die er niet tegen kunnen dat real 3 keer achterelkaar in de finale staat.

Dan baal je als Bayern dat je doelman aan match fixing doet. Ik had Real vooraf getipt als CL winnaar maar ik zag tegen Juventus en nu ook tegen Bayern geen ploeg die onverslaanbaar is. Hopen op een leuke finale.

Man wat was dat billenknijpen zeg ! Maar eind goed al goed. Bayern ligt achter ons en we kijken morgen toe naar wie de andere finalist gaat worden. Navas zonder paardenstaartje keepte ineens geweldig ! Kijk uit naar de finale !

Als de selectie van Bayern volledig fit was, met onder andere Neuer, Boateng, Vidal, Robben en Coman, denk ik dat ze over 2 wedstrijden door waren gegaan. Vond ze vandaag ook weer goed spelen, ondanks alle afwezigen. Maargoed, 'als' telt niet in het voetbal. Gefeliciteerd Real, knap zo voor de 3e keer achter elkaar in de finale

Bayern heeft het thuis laten liggen,nu ook veel kansen maar tegen zo’n blunder kun je niet voetballen.
Betekent niet dat het een grote prestatie is van Real.

Echt hoe heeft Bayern het kunnen laten liggen zeg!!!
Pfff wat een kansen en wat een blunder! Real onverdiend door

Zo onverdiend echt ongelooflijk in de eerste wedstrijd Rafinha de fout in nu Ulreich maar goed zonder geluk vaart niemand wel en dat geluk hadden ze ook al tegen Juventus

Gefeliciteerd Real fans, helaas moest Bayern het weer zelf weggeven door blunders achterin.

Lewandolski weer met zijn Higuain masker op vanavond dat maar nooit belangrijke matches weet te beslissen.

De ontnomen penalty kan je over zuren, maar Bayern maakt het zichzelf over 2 wedstrijden te moeilijk en geven het zelf weg.

Wat een knappe prestatie van Real, 3 jaar op rij finalist en wellicht weer de winnaar. Petje af voor jullie.

Geniet ervan en hopelijk een even spannende finale als deze halve finale.

1 mei 2018 om 23:27

'lewandolski weer met zijn Higuain masker op vanavond dat maar nooit belangrijke matches weet te beslissen.'

Hij scoorde er ooit 4 tegen Real.

2 mei 2018 om 00:33

Precies, 5 jaar geleden? OF was het 6 jaar geleden? En verder alsnog de finale verloren. Destijds was Duitse voetbal heersend, maar kom op joh wanneer was hij voor laatst beslissend in de CL waardoor Bayern even op adem kon komen?

Dit wat echt te leip, niet normaal. Wat een stress haha. Bayern was beter, maar wij gaan door!!! Jammer dat wreal niet kon domineren. Maar toch, 3e CL is coming! Vamoasssss

1 mei 2018 om 23:05

Ja ja ! 3 finales op rij ! Heerlijk ! Laten we lekker genieten hiervan en hopen dat er straks ook echt een 3e beker op rij bijkomt!

1 mei 2018 om 23:14

Ja man uiteraard. Heerlijk dit. Gewoon even 3 keer achter elkaar in de finale staan, is abnormaal. Een gigantische prestatie. Er is valt veel over te praten, maar dit is top.

Er moet straks nieuwe impulsen gaan komen, dat kan niet anders meer. Het team bestaat uit veel dertigers en er is een jonge frisse toppe wind nodig, vooral voorin. Een Salah, Mbappe, Hazard en noem maar op haha.

Maar nu idd, die 3e CL titel binnenslepen! Wat een match, zat echt alles in gewoon. Blij dat het gelukt is.

Gerechtigheid bestaat dus. Real heeft Keihard voor deze kwalificatie gewerkt. Real voetbalde tegen 12 man want de scheidsrechter was bepaald geen thuisfluiter. Fantastische Modric en Navas. Mooi voor Benzema dat hij er twee mocht maken.

Mbt Bayern:

Jupp Heynckens mag met opgeheven hoofd aan zijn pensioen beginnen.
Het is tijd dat Neuer terugkeert.

1 mei 2018 om 23:01

Real voetbalde tegen 12 man? Wablief?

1 mei 2018 om 23:55

Gerechtigheid zegt ie

Navas inderdaad heel sterk en goed voor Benzema dat hij eens de netten doet trillen, want raakt dit seizoen geen pepernoot. Volgend seiwoen toch maar eens opzoek naar een betere spits.

Bayern over twee wedstrijden beter, verpesten het zelf dat ze hun kansen niet afmaken integendeel tot hun tegenstanders. Jammer dat de penalty niet werd waargenomen, voor de rest een vermakelijke wedstrijd tot de laatste 10 minuten. Want sommige Real Madrid spelers lagen vaker op de grond dan ze stonden, en dat tijdrekken afschuwelijk. Maar ja, 4e finale in 5 jaar tijd, ongekend!

1 mei 2018 om 22:46

Ja walgelijk, en we misten Robben.

1 mei 2018 om 22:48

Neuer ook, die zou 3/4 goals tegen gehouden hebben.

1 mei 2018 om 22:50

Jezus man...

1 mei 2018 om 23:12

Bayern miste veel spelers. Ook Coman, Vidal, Boateng hadden allen hun rol kunnen spelen.

Maar vooral Neuer had hier toch makkelijk op zijn eentje het verschil gemaakt - moet je eens nagaan hoe veel kattensprongen Navas heeft gemaakt. En dan is Neuer nog een klasse beter. Ulreich is er -jammer genoeg- 6 minder.

Tja, ik blijf het zeggen. Volgend jaar eens de geldbuidel opentrekken. Dan kom je dit niet meer tegen. Zeg het ondertussen al een jaar of 4, ze moeten eens geld durven uitgeven aan kwaliteitsvolle spelers en niet blijven zeuren over nieuwe grootmachten als PSG en City die met geld smijten. Het moet gedaan zijn met het halsstarrig vasthouden aan hun transferbeleid van goedkope buitenkansjes. Met een goede back-up keeper ga je hier gewoon door.

Bayern had hier mee verdient!

Bayern liet het uiteindelijk vorige week liggen. Anders was de kwalificatie wel een feit geweest.
Alweer ontzettend jammer dat Real het geluk aan hun kant heeft. Bayern had namelijk 2 penalty's moeten krijgen. Deze 2 doellijnrechters mogen niet meer meedoen. Cakir heeft wel een degelijke match gefloten. Een hoofdscheidsrechter heeft soms niet altijd de juiste blik.
James, Süle waren de beste aan Bayerns kant. Bij Real waren dit Benzema en vooral Modric. Modric was de belangrijkste man geweest bij Real terwijl Ronaldo en Kroos afwezig waren.

Je kan zeggen wat je wilt maar de laatste keer dat real al maar een beetje pech had met de scheids in dit soort wedstrijding kan ik mij niet herrineren

1 mei 2018 om 22:54

2 wedstrijden terug? 1-1 tegen Juve van Isco onterecht afgekeurd?

1 mei 2018 om 23:31

Isco stond buitenspel.. heel klein beetje buitenspel is ook buitenspel!

1 mei 2018 om 23:34

Nee stond hij niet hoor. Niet zo moeilijk op te zoeken?

ik ben superblij, maar als bayern door zou gaan had ik ze de beker gegund. wat een team is het toch, petje af. en jammer dat ze zo veel kansen hebben gemist


hala madrid

Bah wat een naar gevoel heb ik over deze pot

Ulreich zal niet best slapen maar genoten van Bayern. En Madrid? Ach waren niet beter over twee wedstrijden maar ja dat kennen we nu wel van ze. Leuke pot vanavond iig

Als je vindt dat Real verdient heeft gewonnen, dan mag je je hele account inleveren bij VZ. Walgelijke gelijkspel, Bayern was dominant op elk vlak. Real moet het weer van geluk hebben..zoals altijd.

1 mei 2018 om 22:48

Jajoh ? Real was gewoon veel klinischer wat een TOP team ook moet hebben. Fijne avond verder !

1 mei 2018 om 22:50

Klinischer?? Haha, dan snap je geen zak van voetbal. Ze hebben geen shit gedaan..

1 mei 2018 om 22:55

Geen shit gedaan ? 2 gescoord wat ze door heeft gebracht. En bayern dan ? Alles gemist dan snap jij volgens mij geen zal van voetbal. Fijne avond !

1 mei 2018 om 22:55

4 schoten op doel, 2 doelpunten. Dat durf jij niet klinisch te noemen? Zoek het nog eens eventjes op

1 mei 2018 om 22:58

Bedankt. Mensen vergeten wat voetbal is na een emotie uitbraak.

1 mei 2018 om 23:47

Ah joh, mensen zijn helemaal de kluts kwijt joh. Roepen ook al dat Real onverdiend in finale staat haha. Je verslaat Psg, juve en Bayern en nog is het niet genoeg lool. Duidelijk misgunnen van Real. Maarja, haters zijn er altijd, 3e CL titel op rij komt eraan.

2 mei 2018 om 00:24

4 schoten? Je krijgt er 1 cadeau, haha. Ook echt die schoten dan als doelpunten meetellen...

1 mei 2018 om 22:49

Als je vindt dat Real het 'altijd' van geluk moet hebben kan je meteen je account inleveren op VZ. Jammer dat je je frustraties niet de baas bent. De spelers van Bayern deden dat een stuk beter na afloop.

1 mei 2018 om 22:51

Lol, als je kijkt naar de handsbal van Bayern en het feit dat Bayern vorig jaar ook beter was.. Real ook tegen Juve weer, er is weinig goeds aan Real. Dat het geen 2-15 is geworden vind ik een wonder..

1 mei 2018 om 23:07

2-20 nog beter. Het was leuk geprobeerd van Bayern maar uiteiiiindelijk liggen ze er gewoon uit. Na PSG en Juve nu ook Bayern uitgeschakeld ! Wat een prestatie! Vamossss !

1 mei 2018 om 23:13

Vorig jaar ook beter? Beetje last van je korte termijn geheugen kerel? In 2 wedstrijden 5 schoten op doel tegenover 23 van Madrid...

1 mei 2018 om 23:15

Bayern vorig jaar ook beter? Ik snap dat je een emotionele uitputting hebt, sterkte, maar dat betekent niet dat je meteen onzin mag gaan uitkramen. Vorig jaar had Bayern misschien net 5 schoten op doel tegenover de 25 van Madrid. Eveneens had Neuer in München ervoor gezorgd dat het niet 1-5 werd.

1 mei 2018 om 23:17

@evangelista

Tel even tot tien, neem nog een slokje, en ga lekker slapen. Je raaskalt een boel onzin, morgen kom je tot je zinnen.

2 mei 2018 om 00:25

Naja misschien ook wel. Real is in ieder geval onverdiend doorgegaan...zowel tegen Juve als tegen Bayern

2 mei 2018 om 11:15

Tegen Juve vind ik niet. Real heeft zowel 0-3 aan Juve gegeven uit dat vergeten mensen snel. En wat betreft de penalty was die zeker terecht volgens het boekje.
Beide handen in de rug van de tegenstanders plus nog veeelste gevaarlijk inkomen. Het was gewoon een situatie waar een doelpunt uit kon komen.

1 mei 2018 om 22:51

Zal mij een worst wezen verdient of onverdiend Real Madrid staat in de Finale Hala Madrid vamos!

1 mei 2018 om 23:13

ze waren vooral dominant voor het doel.

Bayern schiet zichzelf zwaar in de voet hier. Hadden zoveel kansen maar zo vaak verprutsen ze die. Lewandowski wat een ramp zeg, deed weinig juist en leek wel ofdat die enkel ballen inleverden. Kimmich speelde beginfase sterk maar daarna werd hij vrij zwak. Hele leuke wedstrijd met hoog tempo, het was op en neer gaan. Bayern erg dominant maar qua afwerking kwamen ze echt te kort. Real met erg veel geluk door, gefeliciteerd madridistas. 3e finale op rij, wat een man die zidane.

1 mei 2018 om 22:46

Lewa was bemoeid maar kreeg gewoon snel 3 spelers om zich heen. Wat wil men dan doen...

Navas.. zoals ik hem tegen Juventus vervloekte, zo dankbaar ben ik hem vandaag. Prachtig voor Benz dat ie z’n doelpunten heeft gemaakt. Zei het vanmiddag nog: die gaat scoren. 🤣 Real gewoon efficiënter, Bayern heeft dit aan zichzelf te danken. Heel ongelukkig in de afronding. Sowieso de morele winnaar van de avond, er had meer ingezeten voor ze. Heel jammer! Maar wat ben ik blij met deze finale. Hala Madrid en slaap lekker allemaal!

Ontzettend hard gestoord aan dit Real.

90 minuten lang, achter de feiten aan gelopen. Ik heb alleen 1 goede aanval gezien, en dat was bij de 1-1. 2-1 was een gigantische cadeautje van die keeper. Maar voor de rest? Niks nada noppes gezien van Real. Ongelooflijk dat je dan toch de finale nog bereikt. Ik had het ook zwaar terecht gevonden, als Bayern hier had gewonnen en de finale had bereikt.

Het wordt nu wel een dingetje met Real en K.o. wedstrijden. Telkens als we een goede uitgangspositie hebben, gaat het in de tweede wedstrijd, gigantisch moeilijk. Juventus thuis was al een goed voorbeeld, en nu vandaag tegen Bayern.

Blij, heel blij. Maar ik besef ook, dat we vandaag ook zwaar terecht, uit konden liggen.

Kijken wie de tegenstander wordt morgen.

1 mei 2018 om 23:01

Nou sorry hoor. Maar ik vond Bayern echt dominant. Ik heb Real niks anders zien doen, dan alleen maar achteruit lopen en hopen op counters. Speel deze pot overnieuw met Neuer in goal bij hun, en je verliest kansloos. Het lijkt er echt sterk op dat Real altijd moeite heeft in thuiswedstrijden in KO wedstrijden met een goede uitgangspositie.

Begrijp me niet verkeerd. Ontzettend blij dat we weer de finale hebben bereikt. Maar we konden er ook net zo goed uit liggen.

Wat een hoop gehaat met ‘uefadrid’ schei toch uit scheids floot een prima wedstrijd. Als Real zo werd gegund had die niet een minuut extra gefloten.
Bayern de betere ploeg maar daar win je niet alles mee. Motm Navas voor mij wat een geweldige keeper.

1 mei 2018 om 22:47

De scheids floot degelijk, maar de doellijnrechters hebben gefaald. Zij hadden strafschop moeten aangeven.

1 mei 2018 om 22:48

Ik vond de scheids ook prima, op het penaltymoment na. Maar die minuut extra hadden er ook wel 3 mogen zijn.

1 mei 2018 om 23:14

Dat klopt, maar om dit als argument voor uefadrid te gebruiken is onzin. Die 3 minuten bijtrekken zie je nagenoeg nergens namelijk.

1 mei 2018 om 23:58

Echt zo, begint er super zielig uit te zien maar ja wat doe je eraan he. Real wint van Psg, Juve en Bayern en nog zeiken. Het zijn niet anders dan hatertjes die het Real niet gunnen of Barca fans. Maar Real gaat lekker op weg naar die 3e CL titel op rij!

De bloemen voor Bayern. Petje af hoor, die hebben echt geweldig gespeeld.

Real heeft geknokt voor wat het waard was tegen een betere tegenstander. Een geweldige Navas en Ramos houden Real overeind. De engeltjes van Zidane moeten toch een keer opraken?

1 mei 2018 om 22:49

Ramos gaf anders wel de 1-0 weg aan Bayern. Roma of Liverpool zullen ook wel denken dat Real achterin niet zo sterk is.

1 mei 2018 om 22:57

Was eerder asensio die kimmich niet dekte. Kimmich liep in de eerste helft telkens vrij omdat asensio zijn man niet volgde. Ramos heeft wel heel slecht weg gewerkt bij die eerste goal.

1 mei 2018 om 23:02

Het wegwerken kan je Ramos 100% kwalijk nemen. Het staat ook gewoon genoteerd als een fout van Ramos. Voor de rest maakte hij veel routine defensieve kopballen die je in de premier league tig keer voorbij ziet komen. Ondanks dat is hij wel een van de beste verdedigers in de wereld, met name door zijn defensieve inzicht, hij kan erg goed zien waar het gevaar vandaan komt en reageert daarop vakkundig. Maar hij maakt wel vaak onnodige overtredingen en maakte vandaag een grote fout. Misschien speelt hij een wereldpot in de finale. We zullen zien.

1 mei 2018 om 23:20

@discpriest

Niet alleen zijn routine kopballen. Hij stond fantastisch gepositioneerd, want ook veel ballen over de grond heeft hij onderschept. Daarbij is zijn mentaliteit van vitaal belang voor dit Real. De verdediging staat of valt met Ramos, dat zagen we tegen Juve wel.

2 mei 2018 om 21:49

Met of zonder Ramos kreeg Madrid veel verdedigingswerk te doen. Ze mogen van geluk spreken dat Bayern niet klikisch was.

Ten eerste gefeliciteerd Real supporters. Wat ben ik trots op de jongens van Heynckes en ook weer teleurgesteld, ze hebben Heynckes zo in de steek gelaten. Het doet stiekem wel pijn om Alaba, Sule, Thiago en Kimmich zo in tranen te zien, alle 4 hard gevochten. Wat ga ik Heynckes volgend jaar missen zeg, zulk voetbal zet Bayern weer op de kaart. Kimmich overigens meest scorende verdediger in de CL, dit jaar toch wel de beste Rb.

Als ik dit vergelijk met het voetbal wat Pep speelde is dit toch veel mooier en veel leuker toch?

1 mei 2018 om 22:50

Maar even serieus. Sta jij nog steeds achter ons koopbeleid? Hoe kunnen we op deze manier vertrouwen op Robben. Dit is alweer de tigste keer dat hij ons in de steek laat(is niet zijn schuld tuurlijk)

1 mei 2018 om 23:05

Eerlijk gezegd, ik ben nooit kritisch op een beleid van een club. Met geld kom je ook niet verder. Maar nu mag je wel geld gaan uittrekken voor een leuke winger. Dan heb je Coman, Robben, Ribery en Gnabry + een nieuwe speler.

1 mei 2018 om 22:50

Sportieve reactie. Gewoon een ploeg waar je trots op mag zijn. Dit is weer het Bayern waar ik ook zo van genoot. Direct voetbal, hard werk en een echt team. Hoop dat Bayern dit vol kan houden, dan is de volgende CL een kwestie van tijd.

1 mei 2018 om 23:02

Heynckes heeft hier voor gezorgd dat Bayern een team werd die voor elkaar vocht. Ik hoop het ook aangezien er een nieuwe coach komt. Die een heel andere systeem heeft maar ook wel het vechtende stukje in zijn team zet.

1 mei 2018 om 22:50

Dat 90 minuten lang gaan.. ongelofelijk zeg!

1 mei 2018 om 22:51

Tolisso heeft ook goed gespeeld en gestreden voor wat het waard was, vond hem echt goed op het middenveld. Jammer dat er zoveel spelers ontbraken bij Bayern, hadden Real echt bij de keel.

1 mei 2018 om 23:19

Het voetbal van Pep vind ik beter op vlak van visie, maar wel countergevoelig tegen de Spaanse top.
Feit is wel dat Heynckes met Bayern het veel beter aanpakt dan Guardiola en Ancelotti tegen de Spaanse top.

Totaal niet verdiend door, maar wat boeit het ook. De manier waarop je in die finale komt zal over jaren niet herinnerd worden. Gestreden tot op het bot. Dat is ook zeker wat waard. Derde keer op rij in de finale, bijzondere prestatie.

Moet wel echt iets gaan veranderen, de ploeg is gewoon niet scherp. Het was gewoon op alle vlakken voetballend onvoldoende.

Enorm veel respect voor Bayern; geweldige wedstrijd van hun kant. Het ontbrak aan wat geluk maar ook zeker een dekselse Navas die een paar Casillas-achtige reddingen had. De ploeg mag in ieder geval met opgeheven hoofd het toernooi verlaten.

Uefadrid! Ongelofelijk hoe we hier weer zijn benadeeld. Maargoed, dat kunnen wij als team niet controleren. De echte schuldige hier is ULREICH. Met zijn ongelofelijke amateuristische blunder! Wij verdiende de finale veel mer dan Real, voor zij die de wedstrijd hebben gezien kunnen dit beamen. Dat bespaarr mij tijd om dat te gaan beargumenteren. Ik hoop dat Bayern een keer hun portomonee naar buiten trekt! KOOP SPELERS, KOOP SPELERS. Trekt 100 miljoen en KOOP spelers met KWALITEIT. Robben zou toch terug zijn voor de return? Dus niet, zoals altijd laat hij ons weer keihard vallen. Tuurlijk is niet zijn schuld, maar hier moet Bayern gwn echt wijzer van worden. Hoe kun je op Robben rekenen? Elke keer laat ie ons weer in de steek. Stop alle contractonderhandelingen met Robbery. Koop 2 frisse buitenspelers als gaat dat 180 miljoen kosten. Of Robben gaat banken, en nee geen gezeur..of hij mag vertrekken klaar.

1 mei 2018 om 22:50

Real heeft Psg, Juve, en byern verslagen. Byern was amper getest. Als je die allemaal verslaat verdien je de finale. Fijne avond verder !

1 mei 2018 om 23:15

Begin dan maar met het kopen van een spits. Als je ziet hoeveel grote kansen er gemist worden, zowel Lewandowski als Muller lijken geen echte afmakers te zijn.

1 mei 2018 om 23:48

Muller was ooit een echte klinische afmaker. Maar sinds het ek dat hij er 0 maakte, heeft hij nooit meer dat niveau bereikt. Wat mik betreft vertrekt hij. Maar Lewa is toch wel een pure afmaker. Het zat tegen, maar om Lewa niet een echte afmaker te noemen gaaat TE ver. En zoooveel 100% kansen heeft Lewa niet gehad. Verder lijkt hij okk niet echt meer blij bij Bayern, dat speelt hoogstwss ook een rol.

Hoe we de finale hebben bereikt maakt mij geen niets uit, maar wat was het toch zenuwslopend wedstrijd! Finale dat telt zo simpel is het ben echt blij siiiiiiiiiim!

Gekke wedstrijd, bewijst nog maar eens wat een geweldenaar James is en hoe jammer het is hem niet in het wit te zien spelen. Navas keepte volgens mij een van ze beste wedstrijden, heb me meer dan eens laten opspringen vandaag. Respect voor bayern, er had meer in gezeten denk ik, gelukkig voor ons was het niet de dag van de duitsers vandaag.

1 mei 2018 om 23:10

James vond ik op zijn goal na niet heel geweldig. Dit duel was met name Alaba erg aanwezig en werden alle aanvallen van achteruit verzorgd. Ik heb echt veel grote kansen gezien die erin hadden moeten gaan, maar Navas had zeker ook een paar mooie reddingen in huis.

Zonde Bayern had meer verdiend..... Het heeft Real wel echt enorm veel mee gezeten de afgelopen 2 rondes zeg niet normaal... Hoop dat het geluk tegen mijn cluppie in de finale een keer op is!

De grootste blunder die ik ooooit gezien heb van een keeper, wat bezielde hem? Hij ging letterlijk naast z,n schoenen lopen, alsof zn lichaam blokkeerde. Maar Bayern meteen contract ontbinden en weg ermee, dit heeft ze de CL finale gekost.
Daarnaast 100.000% strafschop, Marcelo maakt de duidelijkste handsbal van het jaar. Welke hand langs het lichaam? Schandalige arbitrage wederom.

Was dat geen hands ? Oh nee het is real hahaha

1 mei 2018 om 22:51

Jep real die de finale haalt voor de 3e keer !
Niet zo zaniken joh elke team heeft weleens een gelukje. Als je zulke top teams verslaat verdien je de finale.

1 mei 2018 om 23:00

Dit jaar steekt er niet echt een club bovenuit. Dat blijkt ook wel als je ziet dat een (momenteel) zeer pover Real de finale haalt.

Real heeft weer eens zoveel geluk. Eerst tegen Juve en nu Bayern die verzuimd dit Madrid af te straffen. Beide wedstrijden waren ze beter maar door 2 blunders uitgeschakeld. Hadden ze Neuer, Vidal en Robben gehad dan waren ze zeker door gegaan.

1 mei 2018 om 22:53

Waarom geluk tegen Juve. Door die domme overtreding van Benatie in de laatste minuten ? Als je nog de herhaling kijkt zie je dat die met beide handen geduwt word. En vergeet ook niet dat Real Juve 0-3 had gegeven. Fijne avond verder !

1 mei 2018 om 22:59

Geluk ?is geen toeval als Bayern al 2 wedstrijd op een rij alles mist zowat. Moet Real nu serieus de schuld krijgen over hoe Bayern zijn kansen mist? Het niet gekker worden.

Zoveel beter, maar toch zoveel pech. Alsof bayern de finale nooit had mogen bereiken.

Was het een penalty in de 44 min die handsbal van marcelo ? Ik vond zelf van wel

1 mei 2018 om 22:57

Zeker wel

Tja, als je van die lading kansen over beide wedstrijden maar 3 keer scoort haal je het niet. Kun je wel onverdiend vinden maar scoren en verdedigen horen nog steeds gewoon bij het voetbal, Bayern kan alleen zichzelf de schuld geven.

Ik hoop dat Real met een andere instelling de finale speelt want deze schertsvertoning is Real Madrid onwaardig. Matige finale, blijf er niet voor thuis. De sleet lijkt er bij Ronaldo ook op te zitten. Na het kadootje tegen Juve 180 minuten onzichtbaar tegen Bayern.

1 mei 2018 om 23:01

Zolang Ronaldo niet scoort heb je vrij weinig aan hem. Verder vond ik Asensio bijvoorbeeld ook zwak spelen. Isco werd echt gemist dit duel.

Met veel gelukt zijn we door gegaan

Diep diep triest. Nederlaag voor het voetbal, dat zal elke objectief mens zeggen die de wedstrijd heeft gezien. Ik zou me werkelijk kapot schamen als ik voor Real zou zijn. Een cadeautje van de keeper een een nog grotere fout van de scheidsrechter zorgen ervoor dat je - geheel tegen de verhouding in- een CL finale gaat spelen.

Natuurlijk moet je hier blij mee zijn als Real supporter zijne, maar de manier waarop... diep diep triest.

P.s. Er moet in mijn ogen een ander systeem komen voor blessuretijd. van minuut 75 tot 90 heeft de bal ongeveer 5 minuten gerold, dankzij duikelingen en nep blessures van Real. Dat kan toch niet? Marco van Basten even uw aandacht a.u.b.

1 mei 2018 om 23:09

Waarom moet je je schamen? Real Madrid is zo geslepen niet normaal! De grote spelers als Modric, Ronaldo, Marcelo weten precies wanneer ze moeten exceleren dat is gewoon grote klasse. Dit is echt een kampioensteam hoor en is echt complimenten waard.

1 mei 2018 om 23:18

Tissues zijn in de aanbieding bij de Etos!

Neem nog een slokje, en ga lekker slapen, morgen is de pijn al minder.

1 mei 2018 om 23:25

3e CL titel op rij komt eraan gap en dat zou er 4 zijn in 5 jaar tijd. Oftewel ongekend, daar doet zo'n avond als vandaag niets aan. Real is door, Psg, ...out, Juve, ...out en nou Bayern. Real is gewoon geslepen als wat en weet wat het moet doen.

En ja tuurlijk wil je het liefst domineren en alles, maar de CL titel binnenslepen is uiteindelijk toch waar het omgaat. Dat Bayern zichzelf tekort doet, is dan ook hun eigen schuld.

Wat was Bayern ontzettend goed zeg! Ik was hier volledig neutraal in van te voren (had ook de eerste wedstrijd niet gezien), maar wat speelden zij Real volledig van de kaart. Dat middenveld had bizar veel voetballende kwaliteiten en deed me terugdenken aan de hoogtij van Barcelona (xavi, Iniesta, Busquets).

Het is ontzettend jammer om zulk spel niet beloond te zien worden, want ze wisten aanval na aanval op te zetten, voornamelijk via de linkerkant waar Alaba ook weergaloos was. Ik kan niet geloven dat Bayern ook nog eens veel blessures had, want ik had vooraf gedacht dat Real en Bayern redelijk aan elkaar gewaagd waren. Nu ben ik toch wel tot de conclusie gekomen dat in volle sterkte dit Bayern 99 vd 100 keer Real zou uitsluiten. Het is dan ook jammer dat Real nu uiteindelijk doorgaat door gigantische blunders van reserve spelers van Bayern..

Tegelijkertijd blijft Real ook van zeer hoge kwaliteit. Varane is een monster, Benzema liet het weer is zien, Ronaldo is natuurlijk een klasse apart en iedere keer dat Modric de bal krijgt, kruip ik weer iets dichter bij het scherm. Overigens vond ik Navas wellicht nog wel de beste van vandaag, waar ik hem eerlijk gezegd toch vaak onderschat.
Al met al een van de leukste wedstrijden die ik ooit als neutrale kijker heb gezien - de voetbalelite met haar spijtige overvloed aan geld is dus nog wel goed voor kortstondig vermaak -, nu hopen dat Liverpool ze morgen joint en hopelijk Real de titel kan ontnemen!

Wat een wedstrijd weer en wat heeft Bayern kansen gehad om het om te draaien. Maar dit is de kracht van Real. Hoe dan ook, ze krijgen het voor elkaar om te winnen als het echt moet. Het blijft bizar want ze spelen totaal geen aantrekkelijk voetbal. Het geluk is aan Real's zijde weeral, maar dat is voetbal.

Ik ben aan de andere kant wel blij voor het Spaanse voetbal, want nu krijgen we weer een Spaanse club in de finale. Sinds 2014 onafgebroken, knap!

Het is extra zuur dat Barcelona een off day had vs Roma want als iemand dit Real kon verslaan in de CL dan was Barcelona het wel....wel knap van Real met het bereiken van de finale want het was niet de verdiensten van Real dat ze die bereikt hebben...maar meer van Bayern die het nalaat om Real gewoon echt pijn te doen...voor de rest niet veel te zeggen...behalve dat Liverpool wel echt de finale moet bereiken want anders krijg je de meeste saaie finale van de laatste 100 jaar in de CL als Roma de finale weet te bereiken... (al is Real wel top favoriet en zie ik ze ook vs Liverpool makkelijk hun 3e CL op rij pakken).

1 mei 2018 om 23:11

Als als als maar barca was allang uitgeschakeld dus hoe moet men Real kunnen uitschakelen? Volgens mij toonde Real inde supercopa finale al aan oppermachtig te kunnen zijn tegen Real en die copa finales won volgens mij toch Real ook hecht ik geen waar aan Copa wat Barca wel doet waarde hechten aan Copa Del Rey!

1 mei 2018 om 23:34

Als je geen waarde hecht aan die prijs snap je bijster weinig van het Spaanse voetbal of wil je graag arrogant over komen. Het is een knappe prijs, natuurlijk niet zo mooi als de Champions League beker maar hou je een beetje koest en toon wat respect.

Geluk is naast kwaliteit altijd een factor in voetbal, het eerste heb ik bij de winnende ploeg vanavond genoeg gezien, het tweede veel minder. Maakt het voor de neutrale kijker leuker om te zien dat daar een wedstrijd mee beslist word? Nee, niet echt..

Je kunt het allemaal geluk noemen, maar als je alles bekijkt over de wedstrijden uit en thuis, dan hebben ze het ook gewoon geweldig gedaan kom op. Bijvoorbeeld Bayern uit en thuis vorig seizoen. Gewoon 6-3 gewonnen over 2 duels. Dan kun je wel zeggen geluk met buitenspelgoals en geen gele kaarten enzovoort maar ze hebben het ook gewoon geweldig gedaan en de kansen afgemaakt en piekten op de juiste momenten. Dit kunnen ze gewoon goed. Zelfde geld voor Juve met de penalty van Oliver. Dan wordt er naar 1 moment gekeken, namelijk de penalty en Real is weer door '' geluk'' door maar kom op. Real heeft Juve uit met 0-3 verslagen. Ook geluk? Nee. Nu weer geluk met Bayern zijn gemiste kansen en de blunder van Ulreich? Real heeft zich daarvoor wel in een geweldige positie geplaatst door 1-2 te winnen. Als er dan zulk soort dingen meezitten dan kan dat er voor zorgen dat je doorgaat, Ja. Maar ze hebben het ook gewoon zelf gedaan, hoe erg de scheids ook meezit of wat dan ook. Het is zeker een feit dat Real het vaak mee heeft in de CL, en dat kun je geluk noemen maar bedenk daarbij wel dat zij zichzelf in een zodanige positie werken dat 1 zo'n moment ervoor kan zorgen dat ze het net over de streep trekken. En dat doen ze echt zelf, omdat ze gewoon geweldig presteren. Ze zijn gewoon terecht doorgegaan naar de finale vind ik. Kijk die Varane zeg. Wat een verdediger. Ze hebben gewoon een hele goede mentale instelling in zulke grote wedstrijden. Nu op naar de 3e op rij. In finales zijn ze al helemaal altijd sterk. De vorige ook allemaal overtuigend gewonnen tegen Atletico en Juve. Dus mijn inziens volledig terecht gewonnen. Tegen Liverpool weer een nieuwe uitdaging. Deze zullen ze ook gewoon weer gaan winnen denk ik. De klasse druipt van deze ploeg af. Op naar de 13e cup!

1 mei 2018 om 23:35

Als je die scheidsrechterlijke dwalingen afdoet als een onaangename bijzaak, dan kan je natuurlijk alles recht praten.

Keylor MOTM voor de zoveelste keer in cruciale wedstryden in de afgelopen jaren, ondanks dat RM hem niet goed genoeg vindt en wekelyks aan n andere keeper wordt gelinkt. Ondankbaar tuig daarzo

1 mei 2018 om 23:14

eerder Modric. Stel u voor Real zonder Modric vandaag. Modric had ongelooflijk hard gewerkt achterin. Partner Kroos faalde enorm. Zijn houding was ik al gewoon tijdens het Bayern-tijdperk. Hij deed geen enkele poging om de 2-2 te verhinderen.

paar dingen die ik kwijt wil.

1. Mooie/leuke/ spannend wedstrijd gezien.
2.ronaldo speelde matig en eerste wedstrijd ook (maar het zal te maken hebben dat ronaldo weinig ballen kreeg)..
3.bayen speelde zo goed (had eigenlijk moet winnen)
4.vanaf nu geen keepers problemen bij Real en zeker niet zeggen dat we de Gea moeten halen (want we hebben misschien wel de beste keeper ter wereld)

Op naar de finale (al denk ik dat we die verliezen van Liverpool).

1 mei 2018 om 23:10

Never nooit dat Real verliest van Liverpool. Real gaat Liverpool opeten op het middenveld.

1 mei 2018 om 23:17

Dat zou ik niet zo snel zeggen.
Ronaldo verkeert in minder periode.
Mo salah daar gaan we niet eens over praten maar iedereen weet dat realmadrid (bijna) elke wedstrijd 1 of 2 goals tegen krijgen, en het zo niet gek zijn als Mo Salah 2 of 3 keer scoort.
En Liverpool krijgt weinig doelpunten tegen.

1 mei 2018 om 23:26

Alles wat je zegt klopt maar Real is een andere ploeg dan waar Liverpool in Engeland tegen speelt. Veel leper en gesleper. Middenveld van Real is echt veel en veel beter dan dat van Liverpool. Daar zal het verschil uit komen.

1 mei 2018 om 23:29

Als lijnkeeper is Keylor wereldtop, maar op overige punten zorgt hij soms voor onrust in de verdediging. De Gea halen zou wel een verbetering zijn t.o.v. Keylor, omdat zijn reflexen minstens net zo goed zijn, maar zijn dominantie in het doelgebied beter.

Twee keer achter elkaar de CL winnen is al knap, maar drie keer is een ongekende prestatie. Hopelijk wordt liverpool de tegenstander in de finale en krijgen we de twee beste voetballers van dit moment tegen elkaar te zien spelen.

1 mei 2018 om 23:36

bestheerlijk, ik neem aan dat je doelt op CR7 en Salah.

Vind je dat echt de beste voetballers? Denk eerlijk gezegd dan toch aan Iniesta en Messi.
Ronaldo vind ik meer een machine en Salah meer een stunt speler die bij liverpool gewoon in die flow zit, net als Vardy bij Leicester zat. Is dat dan ook gelijk de beste? Nee joh. Ik heb gezien dat Salah op fifa een kaartje heeft van 98 wat gelijk staat aan Pele. Kan het nog gekker? . Kom op Salah heeft geweldige kwaliteiten maar beste van de wereld? Messi in zijn allerslechtste vorm met 100 kilo overgewicht is nog altijd 1000x beter dan deze jongen.

1 mei 2018 om 23:56

Ja daar doel ik inderdaad op. Beide mannen zijn enorm op dreef in dit toernooi en daarom schat ik in dat zij het meeste kans maken om voetballer van het jaar te worden. Salah heeft nog jaren om zich te bewijzen. Iniesta en Messi zijn geweldige voetballers, maar laten het vaak toch afweten in de grote wedstrijden. De vergelijking tussen Salah en Pele is inderdaad erg gek haha. Ik bedoelde met deze reactie niet dat ik Salah over het algemeen beter vind dan Messi. Momenteel vind ik dat wel, maar Messi kan volgend jaar weer enorm belangrijk zijn en goed presteren.

Ik kijk toch anders naar dit soort wedstrijden dan de gemiddelde fan blijkbaar. Frappant is dat in beide wedstrijden de thuisploegen zich tactisch niet van hun beste kant lieten zien. Daarnaast, ondanks dat Bayern ogenschijnlijk vandaag de betere ploeg was, vergeet iedereen het resultaat in de beoordeling mee te nemen. Real is bij uitstek een ploeg die verandert naar gelang de stand. Dat zag je vandaag ook na de 0-1. En ook weer na de 2-1. Ik vind het makkelijk om te zeggen dat de beste ploeg niet door is. Op een enkel moment heeft Bayern de leiding in het tweeluik genomen. In Duitsland. Juist toen schakelde Real, en scoorde prompt twee keer. Ik denk ook dat juist daarom Heynckes twee keer een zeer aanvallende ploeg in het veld heeft gestuurd. Verdedigend is het zwak. Met deze tussenstand begon Bayern vandaag goed, maar reageerde Real direct. Natuurlijk, als je naar de statistieken kijkt, zeg je, Bayern was beter. Echter, als ik naar de tussenstand kijk, hebben ze niet gebracht wat ze hadden moeten brengen. Bayern was de eerste wedstrijd slordig, Real was in de tweede wedstrijd het middenveld kwijt. Daar heeft Bayern te weinig van geprofiteerd. Moeilijk om te zeggen dat Real het niet verdiend heeft. Al vond ik Bayern vandaag beter dan vorige week.

Wat een spannende pot was dit. Bayern was goed en Real thuis weer niet heel sterk. Toch hebben ze psg, juve en bayern uitgeschakeld dat zegt natuurlijk ook wel wat. Real heeft laatste jaren weinig geld uitgeven om spelers te halen en toch blijven ze presteren.

De UEFA heeft aan Bayern gevraagd of zij opzettelijk (opgelgde) kansen wilden missen. Dit zodat het bij de UEFA zo geliefde Real Madrid sowieso door zou gaan... #huilenmaar. Halal Madrid

Er kwam ontzettend veel gevaar vanaf de linkerkant van Bayern. Als Carvajal daar had gestaan waren ze er wellicht minder vaak doorgekomen. Madrid had een paar kansen om de wedstrijd eerder te beslissen, als bijvoorbeeld Cristiano niet over had geschoten toen hij een op een tegenover Ulreich stond. Voor Madrid is het ook fijn om te zien dat James het zo goed doet. Ik moet nog zien of Liverpool het tegen Madrid kan redden, want het middenveld van Madrid is sterker. Veel zal afhangen van de vorm van Keylor en Cristiano.

Bayern vijf jaar op rij uitgeschakeld door Spaanse club, drie keer Real, een keer Barca en een maal Atletico. De bestia negra is nu omgedraaid.

Het is overigens wat mij betreft echt duidelijk dat er versterkingen nodig zijn.

Een degelijke rechtsback, een spits, en een vleugelspeler.

1 mei 2018 om 23:47

Je zou denken dat het ook niet zo moeilijk moet zijn een reserve voor Carvajal te vinden. Voor de spitspositie hoeft Madrid ook geen absurd hoge eisen te stellen. Gewoon een goed aanspeelpunt dat net iets meer doelpunten per seizoen meepikt dan Benzema. Hoeft echt geen Lewandowski te zijn. Op de vleugels hoeft er niemand bij te komen. Asensio en Vazquez doen het echt niet verkeerd. Bale kan wel vertrekken. Het zou wel heel gunstig zijn, als Perez kan voorkomen dat Bayern James gaat overnemen.

Liverpool zal Madrid slopen in de Finale hopelijk

2 mei 2018 om 00:58

tja als madrid verdedigt zoals vandaag dan zal salah er wel 2 inschieten

Wat mij betreft een dubbel gevoel.
Enerzijds is het verdiend om in de finale te staan als je zowel PSG als Juventus als Bayern weet uit te schakelen, anderzijds heb je deze wedstrijden andermaal enorm veel meeval gekend.

PSG was niet bij machte om Real pijn te doen. Maar ook tijdens die wedstrijd hadden ze het 'geluk' dat er eentje bij zat waar de absolute ster van het elftal niet meedeed. Of dit een verschil had uitgemaakt, laat ik in het midden.

De heenwedstrijd tegen Juventus was Real superieur. Absoluut niets op af te dingen, al verdiende Juventus wel een strafschop voor een overtreding op Dybala.
De terugwedstrijd was een pak spannender en indien je de strafschop uit de eerste wedstrijd niet geeft, is de overtreding van Benatia ook te licht. Je kan ze beiden geven of beiden niet geven, maar je moet wel consequent zijn.

En tot slot Bayern. Ik denk dat de Duitsers volgend jaar een eventuele wedstrijd tegen Real maar beter laten schieten. Ze hebben voor het tweede jaar op rij alles tegen wat tegen kan zitten.
Een eerste wedstrijd (zo goed als) zonder Robben en Boateng, zonder Alaba en zonder Vidal. Een wedstrijd waarin andermaal een strafschopfase zowat identiek aan die van Benatia niet wordt gefloten. Een duidelijke duw met twee handen in de rug van Lewandowski. Verder de heenwedstrijd meer kansen voor Bayern en ook het betere van het spel. Een prachtgoal van Marcelo en een flater van Rafinha (ook weer een meevaller), gaven Real een heerlijke uitgangspositie.

Nu de terugmatch sloeg echt alles. Een heerlijke wedstrijd met enorm veel tempo en passie, met wederom een sterker Bayern dan Real en met wederom meer doelpogingen voor de Duitsers. Als je dan zelf zo een cadeautje uit handen geeft, moet je uiteraard in eigen boezem kijken. Maar toch hebben de Duitsers recht tot klagen. De handsbal van Marcelo is een duidelijke penaltyovertreding en schandalig van de man achter doel dat hij deze niet ziet en geeft.
Daarnaast is ook de overtreding op Lewandowski betwistbaar. Deze fase zal in vijf van de tien gevallen gewoon op de stip gaan, al hebben Spaanse ploegen hier blijkbaar steeds het voordeel.

Kortom, Bayern verdiende voor het tweede jaar op rij om Real uit te schakelen, maar het zijn de Madrilenen die aan het langste eind trekken.

Nog twee laatste puntjes waar ik toch nog bij stil wil staan:

1) Ik wil toch nog even benadrukken, speciaal voor de fans v Madrid, dat Ronaldo twee wedstrijden volledig onzichtbaar was, op wat duikpartijen en klagen op ploegmaats na. Moeten we hem daarom afbreken? Zeker niet, maar ik las de voorbije weken voortdurend dat Messi zijn team in Roma niet heeft kunnen leiden naar de kwalificatie. Ronaldo heeft geluk dat hij een beter team rond zich heeft, want zijn invloed betreffende deze twee wedstrijden is nihil. (heb het uiteraard niet over zijn fenomenale 15 eerdere doelpunten, dat ter zijde).

2) Ik erger mij persoonlijk aan het feit dat weinig Madridsupporters inhoudelijk en objectief weerwoord kunnen bieden. Er zijn tal van fases in hun voordeel gevallen die gewoon 100 procent duidelijk zijn en de enige reactie die men daar op kan geven is: ''huilen huilen, Real voor de derde keer naar de finale.'' Nogmaals, een welgemeende proficiat voor die knappe prestatie, maar toegeven dat er een enorme hoeveelheid geluk is bij komen kijken, maakt je een veel sportievere supporter.

Gefeliciteerd aan iedereen die Madrid een warm hart toedraagt en succes in de finale!

1 mei 2018 om 23:48

Je hebt bij elke club wel supporters die niet inhoudelijk kunnen reageren. Vooral clubs als Real en Barca die veel succes kennen hebben veel successupporters. Maar ik vind het aantal successupporters die voor Real zijn op voetbalzone wel meevallen. Ook op deze topic zie ik gewoon veel objectieve Real supporters.

1 mei 2018 om 23:52

@lebuffon hier valt het op zich inderdaad nog wel mee ja. Ik erger mij vooral aan de talloze reacties op de Facebookpagina van voetbalzone. Daar loopt het echt de spuigaten uit.

Heynckes is sowieso een veel betere trainer voor Bayern. Je maakt jezelf belachelijk door dat te ontkennen. Guardiola is gewoon een liefhebber van prachtig voetbal maar wordt er altijd uitgecounterd. Ancelotti legde dit pijnlijk bloot en Real won 1-0 0-4. Heynckes maakt in alle opzichten een machine van zijn ploeg. Hij was ook de laatste coach die Real uitschakelde in de CL met Bayern. En hij was ook degene die Barca versloeg met 4-0 en 0-3. En dit keer had Real heel veel moeite met Bayern. En Bayern was nog niet eens compleet. Moet je nagaan. Bayern onder Heynckes is veel beter dan onder Guardiola dat is gewoon een feit. Ook bij City wordt Guardiola gewoon tactisch omver geblazen. Dit keer door een andere Duitser die Liverpool er 2 keer van laat winnen. Guardiola kan bij Barca gewoon geweldig presteren met Iniesta, Xavi, Busquets en Messi. Maar dan noem ik ook een aantal spelers op. Enrique kon ook de treble winnen met Barca. Guardiola kan geweldig voetbal laten zien maar onder Heynckes is Bayern gewoon veel stabieler

Het is jammer dat dit niet de finale was.

Anyhow, geinig hoe vele zo bashen op Navaz maar welke keeper kan zeggen van al die CL finales?
Het is geen toeval.

Of de vz leden hier met hun uefadrid ofzo lol, of dingen als: als bayern compleet was , want dan....

Haha sorry maar ik geniet.
Het kon beide kanten opgaan sowieso en om eerlijk te zijn met nog een half uur op de klok schatte ik de kans groter dat Bayern doorging.

Maar mensen zijn ook een potje onsportief zeg.
Het maakt allemaal niet uit Zidane staat weer in die Finale met deze selectie, dat terwijl hij zelf haast geen spelers echt zelf heeft laten halen
Maar deze pot had Real beter kunnen verliezen as ze die finale niet winnen.
Ik ben benieuwd..

Maar hoe dan ook Real heeft achterin gewoon serieuze problemen ik zeg het al jaren.
Kova en Modric wat een bazen trouwens, ik vind het echt bijna jammer dat hun niet eerder samenspeelden bij Real.
Varane vond ik zoals best vaker wat minder.

Als je een Varane moet inzetten met iets aan zijn arm , zo een persoon gaat hoe dan ook minder voluit een sliding bijvoorbeeld maken.
die focus mag volgend jaar echt zwaar op defence liggen.
Ramos had het zwaar vanavond maar puike match uiteindelijk een echte leider.
Leuk dat James scoorde, bayern had wellicht wat meer verdiend, maar eerlijk is eerlijk, dit was bayerns eerste echte test van het seizoen of?
En Real heeft de storm overwonnen tegen alle grootste clubs en dit al een paar seizoenen.


26 mei ....

2 mei 2018 om 00:57

Ben het eens met je wat betreft Varane. Hij heeft echt alles in huis om de beste cv ter wereld te worden, maar hij groeit nauwelijks en oogt behoorlijk vaak verschrikkelijk laconiek.
Over Kova en Modric ben ik het iets minder met je eens. In die zin dat ik je gelijk geef wat betreft Modric. Had niet zijn beste dag, maar was zo belangrijk. Kovacic is aan de bal heel goed, maar qua positionering en omschakeling bij balverlies werd Casemiro echt gemist op die positie. Dan zie je dat Kovacic een stuk minder goed zijn mannetje staat. Voor de balans is Casemiro eigenlijk veel meer geschikt tussen Kroos en Modric in.

2 mei 2018 om 07:47

Ja het is best jammer van Varane vind ik, nogsteeds prima verdediger daar niet van maar hij staat gewoon stil. Stil qua ontwikkeling bedoel ik dan. Had echt gedacht dat hij verder zou zijn anno 2018.
En klopt Modric heeft veel betere potten gespeeld maar zelfs een mindere pot van Modric is vaak nog goed.
Wat je zegt over Casemir ben ik het ook wel mee eens, ik verbaasde me eigenlijk dat Casemiro niet basis stond.
Het hangt ook af van de tegenstander wie dan het beste past.
Maar mijn eigen voorkeur gaat naar Kova maar dat komt meer door zijn type spel.de omschakeling is of oogt minder maar dat komt omdat Casemiro gaat veel minder vaak naar voren dan kova. Wat dat betreft hebben ze beide een net andere rol altijd.
Kova mag meer zwerven.
Maar het komt echt door dat wereldmiddenveld dat het achterin bij Real wonderbaarlijk genoeg nogsteeds stand houd al die jaren maar iets moet wel gebeuren qua defence.
Benieuwd of ze nou eens eindelijk goede voor achterin gaan halen want het is wel magertjes daar.
Maar goed op naar de finale.
Ik hoop op Liverpool

Mooie revenge voor 2012, waarin Real heer en meester was, maar al die grote kansen miste en zo Bayern onterecht naar de finale ging.
Bayern speelde duidelijk beter en scherper vandaag. Mijn god, dat middenveld speelde echt heerlijk. Drie rasvoetballers stonden daar. De druk op Modric en Kroos was nog nooit zo groot geweest. Hele goede opstelling van Jupp was dit.
Ik bedank Navas echt voor vandaag. Man, wat was hij in beast mode! Jammer van de twee tegengoals (waarbij hij bij het doelpunt van James ook gewoon in de fout ging).
Ik hoop dat Perez heeft gezien dat vandaag Zidane en Navas ons naar de finale hebben gebracht, want er is, met name in de aanval, echt wel een flinke kwaliteitsinjectie nodig. Waar Real vorig seizoen behoorlijk overtuigde in de CL, was dat dit jaar een heel stuk minder tot nu toe.
Maar goed, derde finale op rij. Wat een prestatie!! Heerlijk om te zien dat velen hier op deze site en in die studio van Veronica flink zaten/zitten te balen. Buig wederom voor de Koninklijke! Grootste en meest succesvolle club of all time!

Bayern heeft zich zo ontzettend tekort gedaan en door 2 persoonlijke fouten liggen ze er uit. Het verbaast me wel dat ronaldo zo onzichtbaar was. De laatste 3 wedstrijden in de CL voegde die amper iets toe.

Los van alles wat er gebeurt is dit seizoen zou het niet fijn zijn om alleen met de kampioenen van elk land lekker een toernooi te beginnen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren