Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kluivert zet Ajax voor het blok: ‘Hij wil de best betaalde Ajacied worden’

Laatste update:

Justin Kluivert kan niet met de volle overtuiging zeggen dat hij ook volgend seizoen bij Ajax speelt, zo liet hij enkele dagen geleden optekenen. De pas achttienjarige aanvaller beschikt over een contract dat volgend jaar zomer afloopt. De geboren Amsterdammer liet begin vorige maand nog weten ook na medio 2019 nog Ajacied te willen zijn, maar tot op heden is er nog steeds geen sprake van een nieuwe verbintenis voor de Oranje-international.

Volgens Valentijn Driessen gaat het erom spannen of Kluivert daadwerkelijk een nieuwe verbintenis met Ajax gaat ondertekenen, en zeker als het kamp-Kluivert de financiële eisen niet laat zakken. “Het punt is dat ze bij Ajax een bepaald beleid hebben. Als je nog maar één jaar contract hebt en je tekent niet bij als jeugdspeler, dan ga je of naar de B-selectie of naar de tribune”, vertelde de chef voetbal van De Telegraaf bij Voetbal Inside. “Dus ze moeten hem eigenlijk wel verkopen.”

"Aan de andere kant is het helemaal niet verstandig om hem te verkopen. Zijn vader heeft het liefst dat hij natuurlijk blijft. Zijn moeder heeft echter alles voor het zeggen en die heeft Mino Raiola ingeschakeld”, verklaart Driessen. “En met Raiola ben je zo weg. Dan speel je alleen niet meer iedere week, dus het beste zou zijn om gewoon te blijven.”

Kluivert zou echter fors meer willen verdienen, als tegenprestatie voor het ondertekenen van een nieuw contract. “Kluivert wil alleen door het salarisplafond van Ajax heen. Hij wil de best betaalde Ajacied gaan worden. Op basis van die drie acties en een doelpunt," verwees Driessen naar diens verrichtingen tegen AZ. “Als je deze jongen meer dan anderhalf miljoen gaat geven, staan overmorgen Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong voor je deur.” Het salarisplafond van Ajax bedraagt naar verluidt een miljoen euro per jaar.

Denk jij dat Justin Kluivert komend seizoen nog voor Ajax speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die heeft het echt hoog in zijn bol zitten.

1 mei 2018 om 07:30

Ik vind het ook echt onwaarschijnlijk hoe hij zichzelf ziet. Het lijkt echt alsof hij denkt dat hij er al is.. Komt op mij over als een verwaand mannetje..

1 mei 2018 om 08:22

Wie zegt dat dit bericht waar is? Daarnaast lijkt me dat zijn moeder en zaakwaarnemer eerder de schuldigen zijn. Ach ja doorselecteren

1 mei 2018 om 08:52

Ik ben er vrijwel zeker van dat deze salariseisen niet direct van Kluivert afkomen maar het werk is van Raiola.

Het is in de voetballerij vrij normaal dat de zaakwaarnemer dit soort onderhandelingen voert zonder de speler er actief er bij te betrekken.

Mochten Raiola en Ajax er niet uitkomen dan zal Kluivert uiteindelijk het laatste woord hebben en Raiola vertellen met minder genoeg te nemen.

Die gaat gewoon bijtekenen let maar op.

1 mei 2018 om 09:07

@panerai
Maar die jongen leest ook het nieuws en als hij dan echt wil blijven tikt hij zijn zaakwaarnemer dan op de vingers. Of hij vraag, hey Mino waarom duurt het zo lang, ik wil blijven? Maar nee, zelfs in zijn interviews geeft Kluivert geen overtuigend antwoord dus dit is niet het wek van alleen Raiola, hij wil zelf ook mee.

1 mei 2018 om 09:27

Of het is een spelletje wat hij van Raiola mee moet spelen zodat er toch aan die salariseisen zal gaan worden voldaan. Maar ook in die situatie is Kluivert natuurlijk net zo goed verkeerd bezig.

1 mei 2018 om 09:31

Of het nou van Kluivert afkomt of niet, hij had gewoon weg moeten blijven bij die Raiola.

1 mei 2018 om 09:40

Verkeerd bezig? Hij vraagt waarschijnlijk wen salaris later of vergelijkbaar met dat hij elders man verdienen. Nooit leuk voor club en fans, maar vind het altijd belachelijk dit spelers kwalijk te nemen. En zelfs zaakwaarnemers als mino erbij is.

1 mei 2018 om 09:41

een salaris lager of vergelijkbaar met wat*

1 mei 2018 om 09:50

Ik mag die gozer niet echt en hy is nog lang niet rijp voor buitenland,maar ergens snap ik hem wel...in buitenland kan die zoveel meer verdienen alleen door ze naampie al,dat die zegt of je geef dit anders ben ik weg.dat geeft die eigelijk aan maar dat is wel duidelijk voor de rest

1 mei 2018 om 09:52

Alles van Valentijn driessen word maar klakkeloos over genomen , serieus hij mag dan behoorlijk wat info verkrijgen op zijn positie maar dit vind ik ongeloofwaardig, Kluivert hoeft helemaal niks voor het geld te doen, en komt op mij ook niet over als iemand die perse het meest wil verdienen als een soort status symbool ofso

1 mei 2018 om 09:57

Ik neem het hem niet kwalijk hoor Dante, het hoort inderdaad bij het spelletje. Net als dat Ajax die speelt wanneer ze spelers willen aantrekken. Ik vind alleen dat hij het nog niet waard is. 1,5 mil vragen (mits dit waar is natuurlijk) is waarschijnlijk een beetje het zelfde als die 5 mil die Ajax op de Boca verdediger heeft geboden. Te ver van de realiteit voor één van de partijen.

1 mei 2018 om 10:11

Raiola heeft toch aardig wat voetballers rijk gemaakt en zelfs matige voetballers bij hele grote clubs gekregen. ik snap wel dat spelers hem als zaakwaarnemer willen hebben

1 mei 2018 om 10:23

Ronzie, rare vergelijking. Een openingsbod voor een transfer is iets heel anders. Ajax wil waarschijnlijk tot een miljoen of 8-9 gaan voor Magallan dus 5 miljoen is een prima openingsbod. Zijn marktwaarde is momenteel 2.0 miljoen euro volgens transfermarkt.nl dus zo schandalig is dat allemaal niet hoor. Er staat overigens niet bij hoe lang zijn contract nog doorloopt, weet iemand dit?

1 mei 2018 om 10:37

Tussen verdienen en krijgen zit een groot verschil. Hij moet eerst maar eens laten zien dat hij het verdient.

1 mei 2018 om 13:14

Ja misschien inderdaad een slechte vergelijking Sanderkoevoets. Bedoel meer dat het geen ze nu naar vragen zelfs voor hoogzitten niet echt past bij de realiteit.

1 mei 2018 om 14:19

Ik vind het knap dat iedereen z'n mening al gegeven heeft voordat er daadwerkelijk iets duidelijk wordt.
en ach, Justin.. Een veel te snel omhoog gevallen pubertje, wat verwacht je dan van zo'n pikkie? Die knul wordt helemaal gek gemaakt, eerst kwam Mourinho hem ff vertellen dat hij alvast zijn koffertjes klaarzetten moest, dan komt die goudzoeker van een Raiola zich ermee bemoeien en tot slot maken de media het karwei af.

Ik hoop dat hij nog twee jaartjes lekker bij Ajax blijft voetballen, aan de andere kant, wie neemt het hem kwalijk als hij kiest voor zijn eigen financiële onafhankelijkheid? Bovendien kan hij dan zijn vader helpen met het aftikken van een paar gokschulden, wie weet het?

1 mei 2018 om 07:33

Ligt er aan of hij daadwerkelijk de best betaalde wil zijn of dat hij anderhalf miljoen wil verdienen.
Als het dat 2e is vind ik het met de huidige financiële situatie bij Ajax persoonlijk niet zo erg.
En dan mogen de jong en de ligt ook meer krijgen als ze bijtekenen.
Vind dat ajax beter kan betalen dan weer opbouwen

1 mei 2018 om 07:51

Goed punt. In de huidige markt en de financiële situatie van Ajax zouden ze best een het salarisplafond mogen vergroten. Een -17 speler van een gemiddelde PL krijgt al een fors salaris, dus Kluivert kan dit geld makkelijk ergens anders verdienen.

1 mei 2018 om 08:58

Ik denk dat 1,5 miljoen geen gek bedrag is, bij PSV verdienen de Jong, Lozano Zoet en Pereiro ook al ruim meer dan 1 miljoen en die kunnen het ook betalen dus dan zou Ajax dat ook moeten kunnen lijkt me.

1 mei 2018 om 09:43

Deels mee eens, ik vind ook dat Ajax haar salarisplafond gestaag moet gaan verhogen, daar is zeker ruimte voor. Echter dan is het nog niet aan Kluivert (en zijn zaalwaarnemer) om dit salaris te verlangen. De Jong, Zoet en Lozano verdienen een dergelijk bedrag, Bergwijn toch niet? Kluivert is een A-junior die pas een jaar in het eerste speelt. Dat Ajax zulke salarissen gaat betalen om Ziyech, Huntelaar of Onana aan boord te houden/binnen te halen, oke dat kan ik begrijpen. Maar als je Kluivert een dergelijk salaris biedt staan Donny, Tagliafico, De Ligt en Neres morgen ook bij Overmars op kantoor natuurlijk. Ajax is financieel enorm gegroeid de afgelopen jaren en daar hoort zeker een hoger plafond bij wat mij betreft, maar dat wel voor je absolute toppers, niet voor je 18 jarige eigen jeugd die net goed en wel doorgebroken is en nog niet tot de absolute sterkhouders behoort.

1 mei 2018 om 09:47

@mattie_nl

Je schrijft: "goed punt. In de huidige markt en de financiã«le situatie van Ajax zouden ze best een het salarisplafond mogen vergroten. Een -17 speler van een gemiddelde PL krijgt al een fors salaris, dus Kluivert kan dit geld makkelijk ergens anders verdienen".

Ik zou me eens in de FFP regels verdiepen, voor ik dergelijke uitspraken de wereld in stuur. De salarissen worden betaald uit de begroting en niet uit het eigen vermogen en dat geldt ook voor de spelersaankopen. Als je over de financiele situatie bij Ajax hebt, moet je dan ook naar de begroting kijken en niet naar het eigen vermogen. Ajax heeft een kostendekkende en geen winstgevende begroting zonder CL deelname en uitgaande transfers. En de afgelopen jaren hebben aangetoond dat die inkomsten niet vanzelfsprekend zijn, terwijl de club de salarissen ook moet doorbetalen als er geen CL deelname wordt gehaald en/of geen spelers voor veel geld verkocht worden. Ajax heeft zich heel veel moeite getroost om de begroting op orde te krijgen en dan ga je dat natuurlijk niet ongedaan maken om de zakken van een aasgier als Raiola te vullen.

De mogelijkheden van Ajax vergelijken met die van een PL club is ronduit bizar. Zelfs de rode lantaarndrager van de PL krijgt alleen al aan tv geld meer geld binnen dan de gehele begroting van Ajax bedraagt. Bovendien is het laatste dat je moet doen, je eigen begrotingsdiscipline doorbreken voor een veredelde A junior die alles nog moet bewijzen. Ik hoop dat je begrijpt dat als ze hem meer geld geven, de andere spelers binnen de kortste keren ook op de stoep staan met een hogere looneis. Als het Kluivert om het geld gaat, moet hij lekker naar een grotere club gaat. Bij Ajax blijven, doe je niet voor het geld maar om sportieve redenen.

1 mei 2018 om 10:07

@sanderkoevoets

Je schrijft: "deels mee eens, ik vind ook dat Ajax haar salarisplafond gestaag moet gaan verhogen, daar is zeker ruimte voor".

Ik vraag me af hoe je tot die conclusie komt, want die is complete onzin. Ajax heeft een in het gunstigste geval kostendekkende begroting. En als je net zoveel uitgeeft als er binnen komt en je gaat nog meer uitgeven, word je begroting verliesgevend. En dat is tegen de FFP regels. Ajax weet al jaren geen CL deelname af te dwingen waardoor de winst van Ajax uitsluitend uit de verkoop van spelers moet komen. En ik neem aan dat je begrijpt dat het geen vanzelfsprekendheid is dat je ieder jaar voor een megabedrag aan spelers verkoopt en dat moet je ook niet willen omdat je die spelers nodig hebt om sportieve vooruitgang te boeken. De spelerssalarissen moeten uit de begroting betaald worden en juist omdat die begroting verliesgevend was, is een salarisplafond ingesteld om de uitgaven omlaag te krijgen en daarmee te bewerkstelligen dat die weer minimaal kostendekkend is. Dat is nodig om aan de FFP regels te kunnen voldoen.

Om hogere salarissen te kunnen bekostigen dient de begroting omhoog of de uitgaven omlaag gebracht te worden. DE begroting is al jaren op hetzelfde peil en door de salarissen te verhogen, gaan de uitgaven juist omhoog ipv omlaag. Wat jij zegt, klopt dus helemaal niet. Er is helemaal geen financiele ruimte om de salarissen op te waarderen. En bovendien lost dat ook helemaal niets op omdat de hoogste belastingschaal in NL 52 bedraagt en de helft van een eventuele salarisverhoging derhalve rechtstreeks in de kas van de fiscus verdwijnt. Een speler van Ajax (of Psv) kan in het buitenland zoveel meer verdienen, zelfs in het premiership, dat de bescheiden loonsverhoging die een Nederlandse club hem eventueel zou kunnen bieden, hem echt niet op andere gedachten gaat brengen als hij weg wil. Als Ajax talentvolle spelers (langer) aan zich wil binden, moet de club die spelers een goed sportief verhaal vertellen. Het is volslagen zinloos en brengt onverantwoorde risicos met zich mee om je als modale club te mengen in de financiele ratrace van de kapitaalkrachtige clubs. Ajax moet haar plaats kennen en geen te grote broek aan trekken om te voorkomen dat de club een zelfde lot wacht als Twente.

1 mei 2018 om 10:33

Oke Scepticus, ik ben geen expert in financiën en ik kan me vinden in de strekking van jouw verhaal. Duidelijk uitgelegd, het is wellicht niet zo simpel om dit zomaar te verhogen, en als het al kan is het misschien niet zo nuttig als ik in eerste instantie dacht omdat de topcompetities ons alsnog makkelijk afbluffen. Kan je mij uitleggen hoe het kan dat PSV wel dergelijke salarissen kan betalen dan?

1 mei 2018 om 11:15

@sanderkoevoets

Je schrijft: "kan je mij uitleggen hoe het kan dat PSV wel dergelijke salarissen kan betalen dan?".

PSV doet nooit uitspraken over salarissen en alle informatie die daarover in de media verschijnt, berust waarschijnlijk op speculatie. PSV heeft een iets lagere begroting dan Ajax en dus ook minder mogelijkheden. Aan de andere kant geeft PSV minder uit aan de jeugdopleiding en heeft de club veel minder jeugdspelers onder contract dan Ajax. Ajax heeft in het verleden veel problemen gehad vanwege de ongelijkheid die er was in de salariã«ring en heeft de salarissen daarom min of meer gelijk gesteld. Ik weet niet of PSV hetzelfde systeem hanteert, maar het lijkt me duidelijk dat je door op het salaris van de ene speler te besparen, de ander wat meer kan geven. Je kunt je spelers ook meer betalen als je er minder onder contract neemt. Op die manier zou PSV (sommige) spelers wellicht iets meer kunnen betalen, maar van alle Nederlandse clubs geeft Ajax veruit het meeste uit aan salarissen en heel groot zullen die verschillen, als ze er al zijn, dan ook niet zijn.

1 mei 2018 om 11:28

Realistisch verhaal. Toch moet je creatief zijn omdat je alleen met sportieve vooruitzichten er niet komt. Salarissen verhogen heeft ook geen zin dat is hier duidelijk uitgelegd.
Waarom niet spelers mee laten profiteren van een hoge transfersom. Als ze die waarmaken en daardoor wat langer blijven prima toch. Een win-winsituatie.
Stel kluivert: geef hem 5 jarig contract. Na 1 jaar ontvangt hij 10% transfersom, gaat hij na 2 jaar weg 20%. Na 3 jaar 25% .... hang me niet op aan cijfers. Gaat om idee. Laat pizza bakker ook wat meeprofiteren omdat je daar toch niet onderuit komt. Stort evt dat bedrag in pensioenpot voor ze of fiscaal handige constructie later. En je hebt een mooi plan voor de jongens. Zo ook met de Ligt etc. Ervoor proberen te zorgen dat belangen van beiden hetzelfde zijn. Namelijk langer blijven en meer waard worden. Kunnen ze mooi hier rijpen en werken aan financiële plaatje.

1 mei 2018 om 11:33

Duidelijk, bedankt. Dat klinkt logisch inderdaad. Verder vind ik het overigens gek dat Panerai ook stelt dat Pereirro, toch geen onbetwiste basisspeler, ook ruim meer dan een miljoen verdiend. Dat heeft ie niet gek voor elkaar dan haha!

1 mei 2018 om 11:56

We hebben Pereiro voor 7 miljoen gekocht dus het zou me niet verbazen. Verder vind ik het wel goed dat sommige spelers boven die 1/1.5 miljoen zitten. Zolang het maar echte meerwaardes zijn. Als Ajax De ligt kan behouden tegen 3 miljoen per jaar is dat toch geweldig met de bankrekening die ajax tot zijn beschikking heeft?

1 mei 2018 om 12:05

@sanderkoevoets,

Dat heeft er alles mee te maken dat je anders dit soort spelers niet naar Nederland kan halen.

Pereiro mag op het moment dan geen onbetwiste basisspeler zijn, hij heeft wel het meeste potentie van alle PSV spelers, op Lozano na dan.

1 mei 2018 om 12:28

Niet mee eens Panerai. Een Neres bijvoorbeeld vind ik aardig te vergelijken. Beide zijn direct vanuit Z-Amerika naar een Nederlandse topclub gehaald, beide lijken een aardig hoge potentie te hebben en het zijn allebei technische voetballers (positie is weliswaar verschillend maar beide aanvallend ingesteld natuurlijk). Qua leeftijd schelen ze niet zo heel veel, Pereiro is een jaartje ouder. Ajax betaalde een flinke duit meer (12 miljoen vs 7 miljoen) maar dat heeft ook te maken met het ontploffen van de markt (en met het feit dat buitenspelers over het algemeen iets duurder zijn dan middenvelders). Enfin, al met al redelijk vergelijkbare jongens lijkt me, maar Neres is dus gewoon haalbaar voor een aanzienlijk minder salaris. Het lijkt me dus echt geen strikte noodzaak om Pereiro een salaris van 1.5 miljoen te betalen, toch?

1 mei 2018 om 12:30

Edit: Pereiro is van origine zelfs ook een rechtsbuiten, net als Neres. Echter vind ik hem persoonlijk een stuk beter renderen als 10, maargoed dat heeft verder niet zo veel met m'n verhaal te maken

1 mei 2018 om 07:41

Mooi juist dat Kluivert meer geld wilt. Krijgt ie nooit dus is snel vertrokken.
Laten we Kluivert succes wensen,en hopen dat hij slaagt waarheen hij ook gaat. Besef dat hij vrij is om zijn eigen beslissingen te maken,zoals wij ook dat doen.
Ik denk trouwens dat Ajax hier alleen maar sterker uit kan komen,omdat er altijd weer nieuwe spelers komen die de ander snel doet vergeten. Die titel,daar maak ik me geen zorgen over...die komt er sowieso !

1 mei 2018 om 07:46

Ligt echt niet aan Kluivert, ligt aan zijn begeleiding ( Moeder/raiola). Kan zoon 18-jarig jongentje niks aan doen, toen ik 18 was kon ik zulke beslissingen ook echt niet nemen, gaat te ver om hem hiervoor te beschuldigen.

1 mei 2018 om 08:00

Kluivert zelf of zijn begeleiding? Ik ben bang de laatste. Hoe zitten jullie bij een salarisonderhandeling? Laat staan Kluivert over 1.5 miljoen. Kom op, een achttienjarige verzint dit niet.

1 mei 2018 om 10:37

Ik vind dat in dit soort gevallen te makkelijk naar Raiola gewezen wordt, terwijl je zelf de begeleiding kiest die je wilt. Wil je een rustige opbouw, dan kies je zoals De Ligt of Vd Beek voor een Barry Hulshof of Sjaak Swart als begeleider en wil je snel binnen zijn, dan kies je voor Raiola of Mendes. We moeten niet doen alsof Raiola spelers gijzelt en bij een andere club neerzet terwijl ze dat zelf niet willen.

1 mei 2018 om 10:56

Ik geef aan dat het waarschijnlijk de begeleiding is die dit voorstelt, voor zover het bericht de waarheid is. Kluivert is vrij om Raiola te kiezen en ze zijn vrij om het salaris te vragen. Zegt Ajax nee, dan zal men verder moeten kijken.

1 mei 2018 om 08:32

Nee hoor volledig terecht. Is toch raar dat waterdragers en middelmatige voetballers als Schone, Viergever, en bijvoorbeeld Wober meer verdienen dan Kluivert? Ze hadden zijn contract al lang eerder moeten openbreken en hem belonen had je nu de discussie niet. Tevens is de wereld veranderd qua transfersommen en salrarissen maar gaat Ajax niet mee. PSV betaalt Lozano toch ook gewoon 1,7 Mio zonder de bonussen meegerekend. En die hebben wat minder geld op de bank. Ook Jorgensen en Van Persie zitten op 1,5 Mio.... tja

1 mei 2018 om 09:20

Je oordeelt te snel. Het is Driessen die het schrijft, iemand die er bekend om staat om ongenuanceerde uitspraken te doen, en stukken te schrijven die bol staan van de overdreven vooroordelen.

1 mei 2018 om 09:26

Ben bang dat Ajax nu al moet gaan kijken naar een ander flanker.kluivert is te veel getroeteld de laatste jaren en dit is het resultaat.er zullen andere jongens gaan opstaan op die positie Kluivert is een aardige voetballer maar nog geen Neymar of een Ronaldinho.dit is maar een Nederlandse opleiding divisie waar we over praten en geen premeur League.

1 mei 2018 om 10:08

Ze hebben Bandé al gecontracteerd en Johnson kan ook op die positie uit de voeten. Maar laten we even afwachten hoe dit verder afloopt. Valentijn brengt graag sensatie.

1 mei 2018 om 10:22

Ajax Moet gewoon ophouden met spelers die Raiola hebben als zaakwaarnemer.

Ieder die hem als zaakwaarnemer neemt gelijk banken en verkopen. Niets meer in investeren. Komt toch niets van terecht en ze willen altijd snel weg en dik cashen. Vrijwel alle jeugd op enkele na die hem hebben als waarnemer zijn mislukt.

Gewoon een beleid. Nu eens en voor altijd afscheid nemen. Raiola niet meer welkom binnen Ajax. Gewoon finito, klaar basta. Weg met die pizzabakker.

1 mei 2018 om 10:59

@ Patrickvandenbroek

Dat gaat hem niet worden, je bent in NL gewoon vrij om je te laten vertegenwoordigen door wie je wil.
Daar mag een club geen restricties aan opleggen. Ze kunnen hooguit Raiola de toegang tot het complex ontzeggen meer niet.

Echter heb je dan ook een probleem omdat je dan ook geen contractbesprekingen kunt voeren omdat je weigert met hem zaken te doen en loopt zo'n speler gratis de deur uit.
Als de speler in kwestie al niet naar de rechter stapt om dit alsnog af te dwingen.

Overigens dient Raiola het belang (financieël) van zijn client en niet dat van Ajax, daar is Overmars/v/d Sar voor aangenomen.

Raiola heeeft overigens gewoon een eigen voetbalmakelaarskantoor en doet lang niet alles zaken zelf, de high profile doet hij zelf de andere laat hij rustig door zijn staf af handelen zoals alle voetbalmakelaars die een eigen kantoor hebben dat doen. Of denk je nu letterlijk dat alle voetbalmakelaars alle belasting en wetten kennen van de landen waar ze zaken doen?

Dit soort bedrijven hebben fiscale en andere juristen in dienst of onder speeddail in hun telefoons staan.

1 mei 2018 om 10:26

Valt bij hem wel mee denk ik, zal meer het werk zijn van Raiola en zijn maffia moedertje die doen alles voor geld. Nu dus ook Justin indoctrineren.

1 mei 2018 om 11:01

@ Fcrrr

Volgens mij is Justin 18 en daarmee handelsbekwaam en heeft dit verder weinig met zijn moeder of Raiola te maken.

Raiola en zijn moeder kunnen hem hooguit sturen meer niet. Hij mag zelf gewoon beslissingen nemen.

Daarbij jij werkt toch ook voor een salaris en gaat toch ook niet akkoord met minimumloon terwijl je collega naast je 3x zoveel verdiend.

FF in perspectief blijven zien.

1 mei 2018 om 17:12

@ the ref,

Als je vraagt om dingen in perspectief te blijven zien, is het wel handig als je dat zelf ook blijft doen.

18 is handelsbekwaam, maar zoals je weet hebben spelers een makelaar die hun belangen behartigt. Uiteindelijk bepaalt Justin zelf, maar laat zich door zijn jonge leeftijd en gebrek aan kunde daarin voorlichten.

Verder moet hij beseffen dat hij dit jaar pas basisklant is en nog droog achter zijn oren moet worden... dan gelijk de duurste speler worden is dikke onzin.

En niet akkoord gaan met het minimumloon is nogal overdreven als je hoort dat hij nu gelijk de best betaalde Ajacied wil worden.

Over perspectief gesproken

1 mei 2018 om 18:30

@ Ajaxwestham

Net aan basisklant met zo'n beetje het beste toekomstbeeld en genoemd in alle lijstjes met jonge veelbelovende talenten en lijstjes met grootste nieuwe binnenkomers.
Zaakwaarnemers zijn niet achterlijk natuurlijk die proberen zulke dingen gelijk te cashen, spelers hebben hier ook wel oren naar ook een 18 jarig broekie als Justin Kluivert.

Oh en Kluivert heeft genoeg mensen in zijn omgeving die heb genoeg kunnen vertellen hoe het werkt. Zijn vader, Bogarde, Davids, etc. Dus zou me daar niet zo druk om maken.

Omtrent dat minimumloon zou ik het stukje ff opnieuw lezen want dat ging juist niet over Kluivert en zijn teamgenoten maar meer om hoe jij en ik bij soort gelijk werk tegenover elkaar zouden staan. Of naast elkaar.

Idd ff het juiste perspectief lezen .

1 mei 2018 om 10:35

Makkelijk reactie van je. Je schat de situatie ook totaal verkeerd in, waardoor je heel zielig over komt met je statement.


Lees je niet dat zijn moeder alles voor het zeggen heeft. Dus blijkbaar niet zijn vader. Zijn vader die voetballer is geweest. Logisch meer weet van alle in en outs in de voetbalwereld. Maar nee ze moeder heeft het voor het zeggen. Want wat ziet zn moeder in Justin. Natuurlijk euro’s!!!!! Die ze ook in die pa zag van ‘m. En die kan ze alleen maar met Raiola binnen halen. Denk je nou echt dat zij zich druk maakt met dat Kluivert basisspeler is of oude bank zit ergens anders??? Dat is nu toch wel duidelijk. Hoeveel oren en ogen heb je voor dat wel nodig.
Het is voor mij onmogelijk dat die kleine etterbak bij Ajax aankomt huppelen om vervolgens om salaris verhoging te vragen. Alleen zijn moeder is natuurlijk euroblind. Die heeft totaal niet gezien wat hij dit jaar heeft gepresteerd. Individueel niet en met het team niet. En een zaakwaarnemer zoals Raiola ligt daar ook niet wakker van. Tel daarbij alles bij elkaar op en je krijgt deze uitslag. Zo ‘n jonge broekie als Justin heeft bijna niets te zeggen. Die knikt bij alles ja of nee.

Ik zou zeggen bekijk het hele plaatje eerst voordat je iemand wil vernederen.

1 mei 2018 om 10:49

Ziyech, De Ligt, Neres, vd Beek en Tagliafico zijn al 5 spelers die beter en constanter zijn dan Kluivert. Je mag wat mij betreft hoog inzetten, maar je moet wel realistisch blijven.

1 mei 2018 om 13:59

Gast ik vind het zeer logisch. Als je erens 2 miljoen kunt gaan verdienen en je besluit toch bij je club te blijven voor minder geld dan is dat toch coulant?

Ajax heeft genoeg geld tijd om het in de selectie te steken en i.p.v. winstpremie voor de directie.

Lekker verkopen komr er niemand lekker op de tribune zetten . Zulke mensen heb je niks

1 mei 2018 om 07:51

Inderdaad, als dit waar is dan krijg je zo'n Tete actie. Die zaakwaarnemer is echt een verschrikking voor Ajax. Dat ie een goed salaris verdient oke, maar zo goed en constant is hij niet. Hopen dat er enkele clubs bereid zijn 15 miljoen neer te leggen, en anders gewoon een seizoen bij Jong Ajax en transfervrij weg laten gaan. Voet bij stuk houden...

1 mei 2018 om 08:16

Niet mee eens. Ajax is tegenwoordig bereid om meer te betalen voor transfers, dan met het salaris plafond op den duur ook omhoog. Uitonderhandelen naar 1.3mio, 5 jaar contract zonder clausule. En geef desnoods De Ligt zo’n zelfde contract. Is nog altijd goedkoper dan Kluivert een jaar JL te laten spelen en dan tranfervrij te laten vertrekken.

1 mei 2018 om 08:35

Dat Ajax zijn salarisplafond weleens wat omhoog kan schroeven, daar ben ik het wel mee eens. Dat ze dat moeten gaan doen om Kluivert, die net komt kijken, langer te kunnen binden onder druk van de zaakwaarnemer, daar ben ik het niet mee eens. Als Kluivert een dip krijgt, of zich niet doorontwikkeld, dan zit je met een dure speler opgescheept voor 5 jaar...

1 mei 2018 om 08:52

Zoals sprengers zeg mag het salarispalfond best omhoog. Maar niet voor een jongen als Kluivert die pas net komt kijken, erg wisselvallig is en absoluut geen dragende speler. Dat mag je dan geven voor De Ligt, of Onana als die blijft. Die zijn het waard maar Kluivert echt nog niet.

1 mei 2018 om 09:08

'a'jax is tegenwoordig bereid om meer te betalen voor transfers'' je draait het nu wel een beetje om. Volgens mij is het niet zo zeer dat Ajax ineens bereid is om meer te betalen, ze hebben weinig keus, de transfermarkt is gek en de prijzen zijn gewoon omhoog gegaan, voor het geld van vroeger kan je niet meer dezelde spelers halen dus ze moeten wel.

1 mei 2018 om 09:22

Dan is Ajax toch bereid om meer te betalen? Het feit dat de prijzen zijn gestegen doet daar niks aan af.

1 mei 2018 om 10:25

Uitonderhandelen naar 1,3miljoen ? Op basis van wat ? Die 5 doelpunten die hij gemaakt heeft? Het jongetje is 18 jaar en heeft nog amper iets bewezen. Dan lees ik hier dat hij meer moet verdienen als mannen als Schone, Viergever etc. maar dat kan toch nooit de bedoeling zijn.

1 mei 2018 om 10:42

Tete heeft Ajax aan zichzelf te danken. als jij het pikt dat je trainer een groot talent als Tete passeert voor een gebrekkige back als Veltman dan moet je het niet gek vinden dat die jongen weg wil

Mocht dit kloppen, lekker laten vertrekken. Is niet super bijzonder is één van de laatsten die ik zo een een salaris zou geven. De Ligt en Van de Beek verdienen het veel meer. Kluivert Jr lekker uitzwaaien en op zoek gaan naar een klasbak op links., een Braziliaan wellicht voor nog meer samba voetbal lijkt me super.

1 mei 2018 om 07:48

Reken daar maar niet op want we hebben Bande al gehaald. Verder hebben we ook nog Johnson en Kuhn.

1 mei 2018 om 09:42

Nog meer samba? Nou het samba spat ervan af idd. Eerste woord dat altijd in me opkomt de laatste jaren als ik ajax zie spelen

1 mei 2018 om 09:46

De 21-jarige Neres speelt anders een aardig 'samba' debuutseizoen, zowel zijn speelstijl als zijn cijfers (14 goals, 11 assists) zijn prima. Bovendien ook direct beslissend in de topwedstrijden, niet alleen tegen de kleintjes.

1 mei 2018 om 09:52

Ja leuke speler idd. Maakt de opmerking "nog meer samba" niet minder belachelijk, of zelfs tenenkrommend.

1 mei 2018 om 10:35

Nou nou, tenenkrommend is ook wel weer wat overdreven vind je niet? Ik neem aan dat hij gewoon doelt op meer 'samba' op de andere flank, samen met onze Samba Neres die al op rechts staat. Hij bedoelt heus niet dat er voetbal a la Manchester City op de mat gelegd wordt hoor.

2 mei 2018 om 13:23

Dante

Tenenkrommend? Waar slaat dat nou op? Als je Ajax niet volgt hoef je niet meteen zo een onnozele reactie te plaatsen. David Neres laat samba voetbal zien ja, trucjes en dribbels. Speelt mensen door de benen, wipt de bal over ze heen en dat soort acties. Dat is samba voetbal , een light versie van Neymar en dat is toch ook een samba speler? Waarom je zo reageert is me oprecht een raadsel.

Sorry hoor, als hij weg gaat vanwege deze kwestie ja dan mag hij van mij enorm falen. Het zou gewoon nergens op slaan! Hij moet gewoon blijven zeker nog een jaar of 2 minimaal. Deze man is pas 18 en heeft nog amper wat laten zien. Hij kan een goede worden maar dan moet ie niet achter geld aangaan!

1 mei 2018 om 08:08

Nee joh. Hij hoeft toch niet te falen? Maar ben het met je eens dat hij niet zoveel geld verdient. Dan nog, als hij dat wil prima, maar dan moet hij z'n geluk ergens anders zoeken. En dan kunnen wij het hem toch nog steeds gunnen dat hij succesvol wordt?

1 mei 2018 om 07:49

ik had waarschijnlijk ook achter het geld aangegaan,en een grote europese club...als ik zou denken de juiste kwaliteiten te bezitten.

1 mei 2018 om 08:01

Ja joh? Op je 18e al als je net een blauwe maandag in het eerste staat bij de grootste club van je thuisland? Tevens de club die jou heeft opgeleid tot profvoetballer. Het is aan Kluivert om de komende 2 jaar uit te groeien tot échte sterkhouder van Ajax, prijzen winnen. Dan kan je oprecht je logo kussen! Kom op man, als hij nog 2 seizoenen bij ons speelt en écht uitblinkt kan hij alsnog op z'n 20e naar een mooie club in het buitenland verkassen. Die jongen is opgegroeid als zoon van een multimiljonair, die hoeft echt niet op zijn 18e hals over kop te vertrekken om zijn financiële toekomst zeker te stellen ofzo he..

1 mei 2018 om 09:32

Kluivert sr is toch nagenoeg failliet?

1 mei 2018 om 09:47

Ja joh, die man was vorig jaar nog TD van een van de rijkste clubs ter wereld, die zal wel op water en brood leven inderdaad!

Haha, als dit echt waar is verkopen, opzouten en nooit meer zeggen dat je een ajacied bent. Hij is amper goed genoeg voor een basisplaats bij Ajax, maar wil wel de bestbetaalde speler worden. Lachwekkend natuurlijk.

1 mei 2018 om 07:45

Hij is zeker goed genoeg voor een basisplaats maar mag inderdaad vertrekken als dit waar is.

1 mei 2018 om 07:51

Van een basisspeler verwacht ik meer dan sporadisch wat laten zien. Hij is dit seizoen ook in zeker de helft van de westrijden onzichtbaar geweest. Dat hij dan eens een bal in de kruising jaagt zal best, maar dat is mijns inziens niet basiswaardig.

1 mei 2018 om 08:06

Dit is gewoon een mythe, hij heeft zijn uitschieters gehad maar haalt bijna elke wedstrijd minimaal een voldoende waarin hij dreigend is en keihard werkt voor het team. Zijn statistieken zijn ook best goed voor een 18 jarige in zijn debuutseizoen. Ik zie al voor me dat met elke dag Kluivert minder gemaakt gaat worden en we gaan doen alsof hij een Ebecilio is.

1 mei 2018 om 08:16

Nouja, mythe. Ik kijk elke wedstrijd en heb hem minimaal de helft van de wedstrijden niet mee zien doen. Ja, hij is jong en ja, daar hoort wisselvalligheid bij, maar hij speelt bij Ajax en is basisspeler. Daar horen andere kwaliteiten bij dan slechts hard werken en sporadisch iets van je kwaliteiten laten zien.

1 mei 2018 om 10:11

Tis ook wel minder dat niemand anders opgesteld 'kon ' worden. Had je een fitte (ook mentaal) Younes erbij gehad kon Kluivert meer op de bank zitten. Nu speelt hij alles alsof hij dé man is waar niet om heen kan. Vind het een groot talent. Maar te jong om.constant te presteren.


En al die m3nsen die maar (wat graag) roepen wat die jongen wel niet denkt... Dit is echt een Raiola ding. Dat zn moeder daar nog eens voor zorgde maakt t nog lastiger.

Ongekend dit. Wat denkt hij? Hij heeft potentie hoor, maar speelt enorm wisselvallig en haalt vaker een 4 dan een 9. Maak ajax eerst maar eens kampioen voor je dit gaat vragen.
Dat is ook een beetje t ajax van nu. Er zit nauwelijks nog iemand in de selectie die zo'n jongen even op zn plek wijst. Geen Vertonghen, geen alderweireld of poulsen...

Als dit waar is mag je wat mij betreft weg. Beetje dankbaar zijn dat je hier mag spelen zou al mooi zijn

Begrijpelijk. Hij heeft zich al jarenlang bewezen bij het eerste.

Lekker wegwezen dan niemand is groter dan de club. En tuurlijk vragen kan altijd maar waarop is deze vraag gebaseerd is niet het grootste talent is niet de beste speler waarom
Dan het meest willen verdienen ?!
Kies voor je carrière en niet voor het geld of kijk liever verder. Opzich is met bande al een vervanger in huis.

Als het waar is en Kluivert er zo over denkt ... laat gaan.. het is niet anders.. er is vast nog wel iemand op die positie die een handvol goals en een handvol assists kan maken..

Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van deze jongen, maar het is zijn goed recht. Als hij (totaal niet logisch) volgend jaar naar een mindere club uit de premier league zou gaan krijgt hij waarschijnlijk al meer salaris. Nee heb je ja kun je krijgen.

1 mei 2018 om 07:56

Ja maar het draait toch niet enkel om het salaris? Ja, bij Watford kan hij missschien wel meer verdienen inderdaad. Maar hoe kom je erbij om als O19 speler (want dat is hij immers nog) die een klein jaartje vast bij het eerste zit, de club die je heeft opgeleid te 'dwingen' om je grootverdiener te maken en zelfs het salarisplafond (ruim) te doorbreken? We weten natuurlijk niet of dit echt waar is maar dit is echt van de zotte. Ik snap dat Raiola altijd het onderste uit de kan wil halen maar als Kluivert gewoon een zelfde soort contract als De Ligt; Frenkie en Donny kan tekenen (tot '21 of '22) voor een aardig salaris (lees: idioot hoog salaris voor een 18-jarig ventje dat toch al uit een stinkend rijke familie komt) in je vertrouwde omgeving met uitzicht op veel speeltijd moet hij dat toch altijd doen?!

1 mei 2018 om 09:32

Z'n moeder zal wel schulden af te betalen hebben die ze opgedaan heeft in het criminele circuit ofzoiets.. We weten natuurlijk niet of dit verhaal klopt, ik vind Valentijn Driessen een steeds triestere 'journalist' worden.

1 mei 2018 om 09:40

Of het waar is laat ik in het midden maar ik denk dat de bron van Driessen niet altijd even betrouwbaar is, heb dit gerucht al hele tijd geleden ook gehoord en nu komt Driessen er opeens mee uit. Dit is niet zijn gerucht, dit heeft hij ergens opgepikt, waarschijnlijk gefactcheckt en nu dan naar buiten gebracht.

1 mei 2018 om 09:50

Ik vind Valentijn ook een enorm nare 'journalist' inderdaad, ik weet ook niet of dit waar is zoals ik hier boven ook al vermeld. Maar waar dat 'schulden in het criminele circuit' nou weer ineens vandaan komt is me helemaal een raadsel? Dat vind ik persoonlijk nog een gekker verhaal haha!

1 mei 2018 om 10:03

Google maar eens op moeder justin Kluivert

"hij wil de best betaalde Ajaxied worden" ? Op basis waarvan dan?. Ik denk dat het tijd wordt voor een verkoop want op basis van een paar goede wedstrijden gaat deze salarisverhoging niet lukken. Eerst maar eens stabiel worden en echt wat toevoegen. Genoeg (betere) vervangers te vinden. Krijgt een beetje grootheidswaan.

Als dit waar is moet je lekker afscheid nemen van Kluivert. Die jongen heeft werkelijk waar nog niets gepresteerd en dan al zulke eisen.. Hij is niet eens het grootste talent dat Ajax heeft, laat staan de beste speler. Daarbij ben ik van mening dat je hem niet zal missen.

Bizar, mocht het waar zijn. Het lijkt me dat hij qua waarde voor de club niet de best betaalde ajacied zou moeten zijn. Dat zouden Ziyech, Onana, Neres en eventueel zelfs nog van de Beek moeten zijn. Ver daarachter komt Kluivert wat mij betreft.

1 mei 2018 om 09:32

Besef even dat Kluivert momenteel op een jeugdcontract speelt, zit nu een van laagste salarissen van de A-selectie. Dat hij meer zou moeten gaan verdienen was logisch maar topverdiener is ridicuul. Dat moet je gebruiken voor je beste spelers om ze nog één seizoen te behouden, niet aan een talent enkel en alleen omdat hij het geluk mee heeft (achternaam -> interesse grote clubs) en een keiharde zaakwaarnemer die hem hierin steunt. Leg hem een contract van de 2e categorie rond (basisspeler) dat constant oploopt, alles meer dan dat niet aan beginnen.

1 mei 2018 om 09:59

Jeugdcontract? Dan is het overduidelijk. Hoog in de boom zitten en uiteindelijk vinden ze een middenweg. Dat is klassiek onderhandelen.

1 mei 2018 om 21:10

Een basisspeler met een jeugdcontract is weer het andere uiterste natuurlijk. Niemand die van hem verwacht dat hij daar akkoord mee blijft. Maar iedereen weet ook dat Ajax hem heus een aanbieding doet die een heel stuk beter is dan een jeugdcontract.

Lekker laten gaan dan. Denkt na één seizoen dat hij al een hele meneer is. Laat hem dan maar lekker ergens in Italië of Spanje de bank warm houden en over een jaar of drie terugkeren bij een subtopper in de Eredivisie

Doei Kluivertje!!

Grootheidswaan van deze jongen.

1 mei 2018 om 07:57

Jij gaat er gelijk vanuit dat dit waar is? Stelletje makke domme schapen hier. De media spreekt altijd de waarheid he?

1 mei 2018 om 08:23

De telegraaf heeft het over Ajax meestal gewoon goed hoor.

Buiten gooien!!! hij kom net kijken en wil al gelijk de best betaalde speler zijn ?

Ben benieuwd of het waar is. Ajax mag best het salarisplafond verhogen, Kluivert speelt er 1 jaar, heeft geen titels en is niet de beste speler in de selectie.. volgens mij hoor je dan ook niet de best betaalde Ajacied te worden.
Carriere technisch maakt het gelukkig geen zak uit of je een geldwolf bent, de PL-clubs kopen je toch wel

1 mei 2018 om 08:24

Inderdaad, het is een kwestie van tijd dat Ajax het salarisplafond moet verhogen. Ze zijn bereid om meer te betalen voor tranfers, dan is dit een logisch gevolg. Stel je kan hem nu voor 4jr vastleggen, kost het je 3miljoen en je verkoopt hem na 2 jaar voor minimaal 15miljoen, keurig gedaan. Een vervanger haal je er niet voor.

Als hij dit alleen al eist hoop ik dat ze de onderhandelingen gelijk stop zetten. Mijn god dit zou arrogantie ten top zijn en erg ondankbaar richting de club waar je bent opgegroeid.

Als Kluivert niet wil blijven dan maar snel verkopen. Is een talent dat nog niet alles heeft laten zien en bereikt. Men weet genoeg als Raiola je zaakwaarnemer is. Raiola heeft al menig talent de carrie om zeep geholpen. Kluivert moet lekker bij tekenen en lekker gaan voetballen.

Als dit waar is zou ik als Ajax zijnde niet eens meer serieus met deze jongen onderhandelen. Ik zou liever de Ligt het geld geven. Justin laat zich waarschijnlijk opfokken door z'n moeder en Raiola. Dan maar weg, laat hem lekker op de bank zitten bij Manchester United of zo. Geen speler is groter dan de club. Ook niet Kluivert jr.

Gelijk de aanbieding intrekken en verkopen....

Ajax onwaardig! Iedere keer dat misplaatste kussen van het logo. Eng mannetje dat denkt het al gemaakt te hebben. Zoals @fcbogarde aangeeft. Intrekken die aanbieding en moven.

1 mei 2018 om 07:50

Daar moeten voetballers sowieso mee stoppen. Altijd dat kusje op het logo en twee weken later is het ruzie omdat ze niet krijgen wat ze willen. Dat eeuwige geslijm om de supporters mee te krijgen, gek word je ervan. Spelers moeten beseffen dat ze werknemers zijn die net als alle andere mensen na twee / drie jaar vertrokken zijn. Clubliefde bestaat amper nog. Dat is alleen bij de oudere generatie nog van toepassing.

Toedeledoki Justin. Raiola breng hem aub weg naar een andere club! Bande hebben we al in huis. Voor de rest lekker door selecteren.

Je zou toch verwachten met zijn vader dat hij wat slimmer is. Dat zijn moeder alles voor het zeggen heeft en Raiola inschakelt zegt in mijn optiek alles. Justin Kluivert mag blij zijn dat hij in het eerste speelt. In de jeugd ook nooit extreem bijzonder en nu na een mislukt jaar voor Ajax opeens eisen dat je de bestbetaalde speler wordt terwijl hij niet eens de beste speler is van Ajax. Verre van zelfs, waar een van Beek en de Ligt veel verder zijn in de ontwikkeling. Laat hem wat mij betreft maar eenzelfde carrière hebben als Depay, waar Kluivert er hopelijk nooit bovenop komt. Depay was in het begin ook zo'n mannetje die zichzelf enorm goed vond, maar nu maakt hij het ook echt waar na zijn vertrek bij PSV.

Niemand is groter dan de club. Zeker zo’n snotneus niet. Keer blazen en hij ligt om in een grote competitie. Gauw verkopen, hij is niet eens beslissend voor Ajax! Voor hem 3 anderen. Zet Bandé of Johnson lekker op zijn plek...

1 mei 2018 om 08:21

Idd volgens mij zag Marc dit al een tijdje aankomen en is daarom Bande al in huis. Justin lwkker verkopen voor minimaal 9 dan hebben we Bande weer terug verdient.

Dit moet toch haast wel onder invloed van die gek van een Raiola zijn?! Hoe vol van zichzelf Kluivertje soms ook lijkt, ik kan me niet voorstellen dat hij dit oprecht zelf verwacht van de club waaraan hij zijn hele (nog prille) profcarrière te danken heeft.. Ik begin het ook vervelend te vinden dat hij zo ongeveer iedere wedstrijd zijn Ajax-logo kust terwijl hij achter de schermen geen enkele intentie heeft om de club terug te betalen door een zelfde soort contract als Frenkie, Donny en Mathijs te ondertekenen. Komop Justin, Ajax heeft je gevormd, je kan hier nog 2 seizoenen alles spelen als je zo door gaat, verpest dit nou niet voor jezelf...

Ik snap de reacties van de meesten hier die zeggen "hij heeft zich nog niet eens een heel seizoen bewezen, verkopen die handel", maar als je zoveel geld hebt als Ajax kan je beter een Kluivert, de Ligt en de Jong aan boord houden als je weer kampioen wilt worden.
Als je daarmee die jongens anderhalf miljoen per jaar moet geven, ben je 4,5 miljoen kwijt. Als je die 3 verkoopt, heb je weer extra centen op de bank. Maar is het niet een keer tijd om weer een titel te pakken ipv geld te verdienen?
Ik snap dat Ajax beursgenoteerd is en er winst moet worden gemaakt, maar met deze 3 jongens aan boord heb je meer kans op een kampioenschap en dat levert Ajax veel meer op dan 4,5 miljoen.

Of zeg ik nu iets heel geks?

1 mei 2018 om 07:53

Als je nu uitzonderingen gaat maken is het hek van de dam. Zeker voor iemand als Kluivert die lang niet het hele seizoen heeft overtuigd..

1 mei 2018 om 08:10

Die gedachte begrijp ik volledig, maar dan vraag ik me hardop af (zonder enige sneer naar Ajax overigens) waarom je het niet zou doen? Als je al 4 jaar op rij geen kampioen bent geworden, wat is een miljoen of 4 tot 6 nou als de kans groter is dat je met deze jongens kampioen kunt worden en dus meer geld kunt genereren?

Het idee van verkopen van Kluivert klinkt aanlokkelijk, maar dan? Moet je weer gaan scouten (wat ook niet gratis is), een andere speler aantrekken (die ongetwijfeld duurder zal zijn dan de 4,5 miljoen aan salaris voor die 3) en moet misschien wel een jaar wennen aan de Eredivisie..
Waar is hier dan je winst?

1 mei 2018 om 08:19

Vervanger is al in huis met Bande. Er staat altijd weer iemand op. Ik zou helemaal niemand verder meer halen voor Justin. Als Ajax hem voor meer dan 9 verkoopt is het inderdaad gewoon winst

1 mei 2018 om 08:58

Je zou het niet doen omdat een speler het wel waard moet zijn om het salarisplafond te doorbreken. Er zitten in het team meerdere spelers die het wel waard zijn, maar daar is Kluivert er geen van. Dus daarom zou je het niet doen. Gebeurd het voor De Ligt, Onana, Ziyech etc zou ik het geen probleem vinden. Maar Kluivert is nog niet zo dragend als die spelers. Als je Kluivert nu al 1,5 mil gaat geven, wil elk doorgebroken talent dat na 1 jaar leuk voetballen in het eerste.

1 mei 2018 om 08:46

Inderdaad probeer de jonge spelers die zo goed als zeker voor grote bedragen verkocht gaan worden langer te binden. Geef ze meer salaris dit haal je toch wel weer terug bij verkoop. Kluivert, vd Beek, De Ligt, Neres, Onana en als ze zich dit seizoen bewijzen F. de Jong en Dolberg. Een salarisplafond van 1 miljoen hoe gek ook is niet meer van deze tijd. Zelfs bij Psv zijn er spelers die meer verdienen en Ajax wil toch de grootste en beste van NL zijn dan moet je betalen voor de beste spelers.

1 mei 2018 om 09:26

Precies. Ik denk dat Ajax toch op den duur niet kan vasthouden aan het salarisplafond. Ze moeten dit gewoon doen. Hij zal in elk geval 1 miljoen per jaar gaan verdienen. Maar laat Ajax daaraan ook de afspraak maken dat hij dan ook nog minstens 2 jaar blijft. Kost je dan een miljoen extra, maar dat verdien je uiteindelijk terug op de transfersom.
Als de Ligt en de Jong ook komen kun je altijd zeggen dat het extra salaris gebonden is aan de belofte 2 jaar te blijven. Dan kunnen zij dat salaris ook krijgen tegen dezelfde belofte. Dit is de enige manier om spelers langer vast te houden. Is ook een leuk sein naar andere Nederlandse clubs: die zullen uiteindelijk hun salarissen ook moeten verhogen. Want Bergwijn kan bij PSV ook op de stoep staan voor anderhalf miljoen.

Gewoon laten banken tot de winterstop, Johnson en Nunnely doorschuiven en De Ligt 2 mil geven.

Is pas 18..... en nu al zulke eisen stellen! Maar ja war wil je met Raiola als zaakwaarnemer! Laat hem maar vertrekken en ergens lekker bank warm houden in Italië of Spanje en z’n toekomst vergooien!

Nog mensen hier die hem gewoon het allerbeste wensen,en hopen dat ie slaagt ?

1 mei 2018 om 08:04

Ik hoop best dat hij slaagt mocht hij vertrekken, voor het Nederlands elftal. Maar ik betwijfel het ten zeerste. Hij is 18, zeer getalenteerd maar ook nog zeer grillig. Bijna niemand slaagt na zo'n stap, ik snap echt niet waarom hij niet nog 2 jaar wil uitgroeien tot echte topper bij Ajax; dan is hij nog pas 20 en voor het geld hoeft hij het echt niet te doen hoor.

1 mei 2018 om 08:11

Waarom zou je hem niet het allerbeste wensen? Wat moet ik hem nu wensen dan? Een gebroken been, zodat z’n carrière op losse schroeven staat (no pun intended)? Dat hij voor de rest van zijn leven wegrot in de kelders van La Liga of The Premiership? Waarom zou je zijn succes misgunnen? Hij is jou, mij of andere leunstoelanalisten hier geen sikkepit verschuldigd. Gekkigheid.

1 mei 2018 om 08:15

Ik snap ook niet als Overmars zijnde dat je niet tot een akkoord kan komen met een speler. Ze kunnen hem toch zeggen dat als er een club komt waar hij heen wil dat Ajax hem echt wel laat gaan. Ze kunnen hem toch gewoon uitleggen dat Ajax graag aan hem wil verdienen. Van mij part krijgt die jongen nog een extra bonus als hij tekent.. of een percentage als hij verkocht wordt.

1 mei 2018 om 09:03

Het ligt allemaal aan Raiola. Tete is ook vertrokken terwijl hij eigenlijk nog genoeg kansen had bij Ajax. Maar toen begonnen de onderhandelingen voor een verlenging en liep alles stroef, toen speelde Tete in eens niet meer en is ook door de achterdeur vertrokken. Raiola is een goede zaakwaarnemer voor toppers als Zlatan en Pogba of als je geld wil verdienen, maar ik ken weinig talenten die er echt beter op zijn geworden onder zijn begeleiding. Waar speelt Bouy nu bijvoorbeeld? Eigenlijk zou Ajax Raiola moeten verbieden, maar je kan je spelers moeilijk verbieden om een zaakwaarnemer te kiezen.

1 mei 2018 om 09:42

Van Hooijdonk was een jaloerse oude man die met jonge spelers zaten te kloten vanwege een misplaatst gevoel van superioriteit, maar het was gewoon puur pesten. Daar zat geen enkele vorm van begeleiding in. Miepen om Van Persie omdat die een vrije trap wou nemen, petje kapot knippen van De Guzman omdat die de aangewezen vrije trappen-specialist was, Tiendalli die een luier op zijn plek zag staan omdat Van Hooijdonk dacht dat hij bang was en in zijn broek poepte voor Kone, terwijl hij oprecht geblesseerd was.

Nee, mensen als Van Hooijdonk zijn een slecht voorbeeld, die zijn niet bezig met de jeugd uit een vorm van oprechte betrokkenheid, dat zijn eikels omdat ze eikels zijn en een enorm ego hebben en iedereen die niet gelijk naar hun toe gaan en knikkend "ja meneer" zeggen, zijn fout en hebben geen respect. Willen gewoon op hun wenken bediend worden. Helemaal in het hedendaagse klimaat waarbij steeds meer aandacht uitgaat naar het serieus nemen van mentale problemen, is iemand als Van Hooijdonk met zijn denkwijze achterhaald.

Dit mannetje wilt echt het onderste uit de kan halen.
De enige spelers die het zouden verdienen zouden echt grote namen zijn, die je toevoegd aan je selectie qua ervaring etc.
Je gaat zoon snotneus van 18 die net komt kijken toch geen uitzondering maken.
Als hij graag voor meer salaris op de bank wilt gaan zitten in Italie of Spanje prima toch.

Tja, dit ga je krijgen als je de verkeerde mensen aan het roer hebt staan.
Links en rechts wordt er, qua clubs dan, aan die jongen getrokken en in het buitenland worden doorgaans ‘forsere’ salarissen uitgedeeld. De drang naar een beter salaris moet echter niet ten koste van alles of je lange termijn planning gaan (uitzonderingen daar gelaten).

Ik hoop dat Patrick met z’n vuist op de tafel gaat slaan, maar ik denk dat moeders en Mino jammer genoeg de overhand hebben.

Bah, als dit werkelijk waar is moet hij lekker zijn spullen pakken en vertrekken. Hier heeft Ajax niets aan, die jongen verdient het op basis van zijn prestaties totaal niet om ''groot'' verdiener te zijn in Amsterdam, ga eerst maar eens wekelijks je niveau halen voor je met dit soort eisen aan komt zetten. Ajax moet hier dan ook niet in mee gaan, dan zullen er meerdere gaan volgen, wat alleen maar voor meer onrust gaat zorgen en ontevreden spelers.

Stop met dit poppenkast gedrag en teken gewoon bij, de club die jou heeft gemaakt tot wat je nu bent, waar jij elke keer het mooiste logo die er bestaat van kust als je een doelpunt maakt. Je hebt tot nu toe je hele carriere aan hun te danken, neem maar eens een voorbeeld aan je leeftijdsgenoten.

Niemand is groter dan de club.

Dat komt denk ik hoofdzakelijk door zijn zakenwaarnemer die ook weer moet verdienen Ajax moet zijn poot lekker stijf houden en opzouten met dit arrogante gedrag , laat hem maar lekker gaan dan zullen we eens kijken bij welke topclub hij gaat slagen , want echt veel hij hij nog niet laten zien hoor dit seizoen ,

Dit begint een beetje een soap te worden. Meneer Kluivert speelt pas een jaar in het eerste van Ajax waar ik hem lang niet alle wedstrijden in vind uitblinken. Als Kluivert zonodig de bestbetaalde speler wilt worden dan mag hij van mij betreft lekker vertrekken! Samen met z'n moeder en Raiola!

Ik vind dat Ajax het salarisplafond omhoog moeten doen. Niet alleen voor Kluivert maar ook voor De Ligt, vd Beek, Neres en Onana spelers die volgend jaar hopelijk het team gaan dragen. Met een hoger salaris en gelijk een jaartje extra contract kun je ze daarna ook voor een hoger bedrag verkopen. F. de Jong en Dolberg hebben door hun blessures dit jaar te weinig laten zien om hiervoor in aanmerking te komen.

1 mei 2018 om 08:48

Salarisplafond omhoog helpt niks. Dan vertrekken ze ook gewoon. Ajax is dan niet ineens betere club. En dan over 10 jaar in de shit zitten zeker omdat sommigen veel te veel verdienen

1 mei 2018 om 09:44

Salaris speelt in de meeste gevallen zeker een rol bij de wens om te vertrekken. Daarnaast heb je ook gewoon meer kans om betere spelers aan te trekken als je ze een hoger salaris kan bieden. Maar inderdaad, tuurlijk moet het niet te gortig worden.

Zoals ze bij AT5 al zeiden: Strik eromheen en bij Raiola in de voortuin achterlaten

De eis is nu dus duidelijk van Raiola.

Ajax zal hier dus (terecht) niet aan voldoen, zodat het kamp Kluivert het excuus heeft om te vertrekken.

Lekker verpatsen voor 15 miljoen aan de hoogste bieder, anders lekker a la Boilesen op de tribune zetten.

Het geld voor salarisverhoging zou Ajax beter aan De Ligt en Onana moet geven. Laat hen maar de beste verdieners zijn, waarbij ze zich committeren aan nog 1 seizoen Ajax !

1 mei 2018 om 09:16

Mensen gaan al te graag mee in het beeld van de arrogante, ondankbare voetballer die niet de gewone voetbalsupporter op hun blote knieën bedankt dat ze zoveel kunnen verdienen. Het is een rare vorm van "entitlement".

Hoop dat hij vertrekt

Op basis waarvan wil hij de best betaalde speler van Ajax worden??? Ik zeg.......doei Doei !!!!

Logisch dat Kluivert deze eis op tafel legt......Ajax wil je meedoen om de prijzen? Dan moet je je rug rechten en uitzonderingen maken en oom Dagobert van die miljoenenbaNS rekening af laten stappen.....

1 mei 2018 om 09:03

Miljoenenrekening

1 mei 2018 om 10:38

Door verlies te gaan draaien en het geld te verdampen, om vervolgens weer te moeten besparen? Ik hoop dat Ajax op termijn het plafond wat kan verhogen, maar de inkomsten moeten voor de kosten uitlopen en niet andersom. Winst door goede verkopen of CL dat zijn incidentele meevallers en daar kun je niet op bouwen.

Ik denk dat Ajax nu eerst weer op de kosten moet besparen, koop geen middelmaat ala Kristensen, Orejuela en ook Casseirra kun je je vraagtekens bij zetten, die is al 2 seizoenen aan het wennen en inmiddels heb je met Sierhuis, Mazraoui en Zeefuik ook prima jeugdspelers, die 15 miljoen minder kosten en 3 miljoen per jaar aan afschrijving meebrengen op de balans en zeker niet minder zijn. Geld wat je overhoudt kan evt.

Kluivert verdient letterlijk niet het topsalaris bij Ajax, hooguit zou je wat tekengeld er tegenaan kunnen gooien.

Als dit waar is mag hij wat mij betreft weg. Ook niet meer terug huren. Dit ventje heeft op dit moment alleen maar zo veel internationale aandacht omdat zn pa een wereldvoetballer was.

Justin is niet eens een van de dragende spelers. Wat mij betreft afstand van doen. Uberhaupt de hele raiola stal verkopen. Weg met die vent uit amsterdam

Denk sowieso dat Ajax beter bij gebaat is om hogere salarissen te geven aan spelers uit de jeugd die bepalend voor hun zijn. Het risico is alleen wel dat genoeg jongens een goed debuutseizoen hebben, om vervolgens toch weer weg te zakken.

Maar ik zou Kluivert niet verkopen of op de tribune zetten omdat hij nog een jaar over heeft. Hij is nog piepjong, in dat jaartje kan veel veranderen en dat schrikbeleid van "bijtekenen of anders" werkt toch niet. Vooral omdat een Veltman gewoon transfervrij wou vertrekken, maar het toen wel mocht vanwege zijn staat van dienst. Dan kan je zeggen, "blijf lang genoeg en dan wordt dit aan jou ook gegund", maar er zijn geen garanties in een voetbalcarriã¨re. Zie Kishna en zijn knieã«n. Of Nouri.

Maar als hij niet bijtekent loopt Ajax 160 miljoen mis, lastige afweging..

Wat een charlatan, dit snotjong! Elke week dat clublogootje kussen na een geslaagde dribbel en de grootverdiener willen worden? Als Ajax zijnde moet je met zulke spelers helemaal niet meer willen onderhandelen. Gelijk met een statement komen: 'wij willen alleen spelers die met volledige overtuiging voor Ajax willen spelen en laten ons niet chanteren. De hoogste bieder kan Kluivert komende zomer op komen halen.' Daarna kan Kluivert drie jaar volwassen worden op de bank bij een leuke middenmotor in Engeland en vervolgens een ontnuchterend interview geven in VI waarin hij toegeeft beter wat langer in de Nederlandse top had kunnen blijven - leuk kadertje erbij met namen als Zakaria Labyad, Zakaria Bakkali, Anwar El Ghazi, Ricardo Kishna... In het gunstigste geval, want bij de eerstvolgende intikker tijdens een uitleenbeurt aan clubs als Huddersfield Town of Stade Rennes is het vingers in de oren en 'je gelijk halen.' Dag Kluivert, succes in de wereld. Jouw wereld.

1 mei 2018 om 10:21

Veeg even het schuim langs je mondhoeken weg... Je weet niet eens of dit bericht al dan niet klopt en je gaat helemaal te keer. Zodanig, dat je het presteert om Anwar el Ghazi en Ricardo Kishna als voorbeelden op te noemen. Je vergelijking slaat als een tang op een varken.

Al zou Ricardo op geld belust zijn, dan zou je het in zijn geval ergens nog kunnen begrijpen vanwege zijn knieproblemen.

Weet jij wat voor contract Justin Kluivert momenteel heeft en wat hij ongeveer zou willen verdienen? Als je dit zou weten, dan zou je dit bericht als leugen wegzetten, want een speler van 18 jaar oud zou nooit met zo'n absurd salariseis komen. Dat hij meer wil verdienen klopt wel, ja.

Altijd gehoopt dat hij volgend seizoen mijn verwachtingen zou gaan vervullen, maar op deze manier mag hij wat mij betreft gewoon weg. Het is niet voor niets een plafond en dat moet je niet zomaar openbreken.

Zoals ik al eerder heb gezegd: wel het salaris, maar dan ook de verplichting 2 jaar te blijven. Ajax moet gewoon af van dat salarisplafond. Als je hem aan boord kunt houden en andere grote talenten na hem moet het gewoon mogelijk zijn kampioen te worden en Champions League te spelen. Dit jaar de voorrondes, maar met een Kluivert in vorm in je ploeg is de kans van doorkomen gewoon groter, want hij is echt het grootste aanvallende talent van Nederland. Het komt er nu nog niet altijd uit, maar hij zal stabieler worden, vooral als er om hem heen ook sterkere spelers komen. Tegen PSV lukte het niet, mede door de slechte wedstrijd van Huntelaar....

1 mei 2018 om 12:05

Dus jij zou je salarisplafond doorbreken voor een talent dat op dit moment het nog lang niet elke wedstrijd laat zien, en pas een seizoen echt bij het eerste zit? Is toch te gek voor woorden? Natuurlijk is het een groot talent en verdient hij misschien een verbeterd aanbod, maar dit gaat echt te ver.

Lekker weg laten gaan en verpieteren bij lage PL-club op de bank. Misschien dat zij (zaakwaarnemer / Kluivert / mama) dan wat wijzer worden. Heeft aardige goals gemaakt maar is zeker niet constant genoeg geweest. Daarbuiten kun je pas wat eisen, als je goed presteert. Jammer van dit ventje, maar als hij zich gek laat maken, dan moet hij dat dan maar worden ergens op de bank. Jammer dat papa Kluivert niets van zich laat horen. Maar daar luistert hij gewoon niet naar.

Is Kluivert niet onlangs verkozen tot European Wonderboy? Dit is geen kleine verkiezing heh. Raiola probeert hierop in te spelen en ridicule eisen te stellen zo dat Ajax hem wel moet verkopen en met die titel op zak moet dat wel lukken. Raiola verdient nou eenmaal veel meer bij een transfer dan als iemand bijtekent. Het is puur deze geldwolf die hier achter zit. Kluivert en zijn mama laten zich gek maken en Kluivert kan zo prima de volgende Bouy of Kishna worden. Verkopen voor 15 Miljoen en doorselecteren dus, we laten ons niet chanteren.

Dan verdiend Donny het nog eerder, de meest consistente Ajacied van dit jaar in mijn ogen. Lekker laten vertrekken, die op niks gebaseerde hautaine houding van die jongen stoort me al maanden.

Als dat salarisplafond nog steeds op 1 miljoen Euro ligt zullen ze dat moeten verhogen. Niet alleen om hem te behouden maar ook voor de rest. Aan de andere kant kun je er ook voor kiezen hem te verkopen maar veel gaat dat niet opleveren. Aan het einde van de verrekening kun je door hem nu meer te laten verdienen zelf ook meer gaan verdienen. Nu verkoop je hem met een 1 jarig contract voor 10 miljoen, met een doorlopende verbintenis over een jaar waarschijnlijk voor 25, dat is een half miljoen extra als salaris wel waard lijkt me. Overmars zal dat ook best begrijpen.

Als ze hem toch laten gaan omdat ze nu ook wel snel gezien hebben wat Bande kan en ook Neres hebben en Cerny die terugkomt en eventueel de ervaren Alireza van AZ halen, hebben ze genoeg opties.

Voor de vetrekkende de Ligt hebben ze Schuurs al maar hebben ze nog wel een linksbenige speler nodig. Die Magallan van Boca is nog een rechtsbenige verdediger waar ze echt al genoeg van hebben in het eerste en jong. Met het vertrek van Viergever en Dijks moet er een linkspoot bij. Zou proberen om Blind, Denswil of Riedewald terug te halen en Stekelenburg voor Onana, mocht die ook vertrekken zoals hij wenst.

Opbrengst voor Onana (15), de Ligt (40), Ziyech (15) en Kluivert (10), ongeveer 80 miljoen. Uitgaven voor Stekelenburg (2), Riedewald (6) en Alireza (10), ongeveer 20 miljoen, met de al uitgegeven bedragen voor Bande en Schuurs, komt dat uit op 50 miljoen winst.

Stekelenburg
Kristensen
Schuurs
Riedewald
Tagliafico
vd Beek
de Jong
Eiting
Alireza
Dolberg
Neres
1 mei 2018 om 10:21

Ik denk dat je zelfs te laag kan zitten met zeker Ziyech maar ook de ligt.
Beide hebben een contract voor minstens 3 jaar en Ajax kan en zal zn poot stijf houden. Voor de ligt zie ik wel 3 clubs tegen elkaar gaan opbieden en als van dijk voor 85 miljoen verkocht kan worden zie ik de ligt ( meer potentie minder ervaring op hoger niveau) voor minimaal 60/65 gaan... Ziyech na een goede wedstrijd op wk brengt ook 30 op.

1 mei 2018 om 17:02

Ja maar die spelen tegen Portugal, Spanje en Iran. Maximaal een gelijkspel tegen Iran en dan naar huis. Hoeveel goede wedstrijden kan je dan spelen. Van Dijk is overbetaald omdat Klopp het hem had beloofd. City en Chelsea waren max tot 65 gegaan. en de Ligt is nog wat verder weg in zijn ontwikkeling, maar we gaan het zien

Oh oh oh Valentijn driessen, wilt ff media aandacht met onderwerpen die totaal niet kloppen. Kluivert wilt het contract van younes en neres. Ajax wilt dat niet. Dit is hun discussie. Valentijn je bent echt een azijnpisser. Vies ventje.

1 mei 2018 om 10:26

En waarom zou jij dit weten als ik vragen mag?

De arrogantie straalt van zijn gezicht. Kijk voetballen kan hij ,maar heeft niet het recht om dit te doen. Gedraag je als een man, en niet als een icoon.

Wat een grootheidswaanzin bij Kuivert jr., Heeft eigenlijk maar één matig seizoen gespeeld en is heel wisselvallig. Zijn meerdere jongens in de selectie die het eerder verdienen dan Kluivert maar die hoor je niet. Laat dit over het paard getild ego trippertje anders maar lekker gaan.

Als dit waar is dan is het einde verhaal voor Kluivert bij Ajax lijkt mij. Kan mij niet voorstellen dat ze hierin meegaan.

Als hij nu elke wedstrijd wat liet zien en beslissend is dan kan je er misschien nog wat van zeggen.
Laat hem eerst lekker een heel seizoen constant spelen. Op deze manier gaat ie maar lekker ergens banken in zuid Europa.

1 mei 2018 om 10:34

Tsja het is zoals het er staat...zijn laatste duel was goed en daar word alles nu op gegooid...ik hoorde niks van hem toen hij week in, week uit als een krant voetbalde.

Lekker verkopen dan en laat hem zijn carrière lekker in buitenland verzieken, als dit waar is hoeft hij in ieder geval geen schoenen meer te kopen

Dit gebeurt dus altijd als mino in het spel is! Mino houd de speler een vette worst voor de neus (geloof nu roma) met een jaarsalaris dat het salaris van Ajax overtreft (basissalaris zonder kampioensverdubbelaar) en vervolgens vertrekt zon jongen naar de door mino aangerade club en eindigt na 2 jaar tribune ergens in de vergetelheid en mino heeft zn zakken gevuld.
Jammer dat de familie kluivert hier ook in dreigt te trappen en jammer dat bij Ajax nog steeds geen beleid wordt gemaakt waarbij iedereen die met mino aankomt als zaakwaarnemer meteen mag vertrekken.

1 mei 2018 om 10:42

Inderdaad, daarom zou ik bv. nu ook zorgen dat Mitchell Bakker eerst zijn contract verlengt, voordat we verdere energie in hem gaan stoppen.

1 mei 2018 om 11:06

@ramondore

Je schrijft: "dit gebeurt dus altijd als mino in het spel is! Mino houd de speler een vette worst voor de neus (geloof nu roma) met een jaarsalaris dat het salaris van Ajax overtreft (basissalaris zonder kampioensverdubbelaar) en vervolgens vertrekt zon jongen naar de door mino aangerade club en eindigt na 2 jaar tribune ergens in de vergetelheid en mino heeft zn zakken gevuld. Jammer dat de familie kluivert hier ook in dreigt te trappen en jammer dat bij Ajax nog steeds geen beleid wordt gemaakt waarbij iedereen die met mino aankomt als zaakwaarnemer meteen mag vertrekken".

Je zou best eens gelijk kunnen hebben. Het is duidelijk dat Raiola Kluivert jr. zo snel mogelijk weg wil brengen zodat hij weer een vette commissie kan opstrijken. Kluivert sr. is met zijn zoon begaan en omdat hij weet waar Abraham de mosterd haalt en het besef heeft dat het voor diens loopbaan veel beter is dat hij nog een aantal jaar bij Ajax blijft om zich rustig verder te kunnen ontwikkelen, geeft hij het nodige tegengas. Raiola doet voor de vorm of hij daarvoor gevoelig is, maar legt ondertussen salariseisen bij Ajax op tafel waarvan hij van te voren weet dat de club daar onmogelijk op kan en wil ingaan omdat men daarmee precedenten zou scheppen die verregaande gevolgen zouden kunnen hebben voor toekomstige loopbaangesprekken. Een dergelijk scenario zou makkelijk denkbaar kunnen zijn, aangezien het hier om een louche zaakwaarnemer gaat die zijn eigen belang ver boven de morele zorgplicht die hij voor een jochie als Kluivert jr. zou moeten hebben, stelt.

Doei Kluivert als er spelers zijn die het verdienen zijn het De Ligt, Van de Beek, Onana en wellicht Neres omdat hij qua statistieken voor een buitenspeler het wel goed voor mekaar heeft in tegenstelling tot onze winger op links. Maar meneertje Kluivert kan beter lekker voor het geld gaan kiezen en ergens op de bank terecht komen. Veel succes.

ze zullen wel een middenweg vinden. je kan beter hoge eisen stellen als speler om vervolgens omlaag te gaan met je salariseisen dan dat je dat je laag begint en er moet nog wat van af. dat lijkt me de logica erachter iig want anders denkt Kluivert dat hij beter presteert dan dat hij daadwerkelijk doet

jaartje tribune zitten of Raiola regelt een transfer t.w.v. 30mil.
Klinkt als een top plan.

Dat jongetje moet lekker vertrekken ,als hij de grens van betalen wil verhogen ga dan maar . Er is geen behoefte aan deze mentalitijd . Lekker laten gaan met ze ster alure.

Idd hij heeft het echt in zijn bol zitten dat zijn vader hem niet terug fluit is jammer
Hij gaat het niet redden zo om met zo'n eis te komen hij wil te graag maar hij is er nog lang niet

Heel simpel eigenlijk, met dit soort eisen hem aan zijn contract houden en volgend jaar bij Jong Ajax stallen. Het is sneu naar Kluivert toe maar het is goed om te beseffen dan spelers niet met Raiola in zee moeten gaan als ze verder kijken in hun carriere dan snel scoren.

1 mei 2018 om 10:34

@az_haarlem dat moet je zeker doen als je de marktwaarde van je spelers tot 0 wil reduceren. ik zou dat heel dom vinden. laat Raiola maar shoppen met die jongen en kijk of je er nog wat miljoenen uit kan trekken als Ajax zijnde

bovendien zal je dan ook niet meer zo snel grote talenten aan je binden als club. het zou betekenen dat elke speler met sportieve ambities die niet wil verlengen uiteindelijk verpietert in het tweede van Ajax. daar zit geen enkele speler op te wachten

1 mei 2018 om 12:02

@japie_krekel

Ben ik met je oneens. Wanneer een speler van Ajax toe is aan een stap hogerop, dan krijgt die ook vaak de kans. Zie Sanchez en Klaassen vorig seizoen. Het verschil is alleen dat bijna iedereen het erover eens is dat Kluivert nog niet toe is aan die stap. En hij dus op dit moment door toedoen van Raiola hoog van de toren aan het blazen is.

1 mei 2018 om 12:20

uiteindelijk is dat iedere speler zijn goedrecht vind ik, of wij nou vinden dat hij goed of slecht presteert of niet. hoe vaak is het niet voorgekomen dat een speler van Ajax door wilde maar dat Ajax die speler wilde lozen omdat ze niet tevreden waren? nu zijn de rollen een keer omgedraaid. dan verkoop je die Kluivert gewoon maar spelers terugzetten naar het tweede en dat soort primitieve middelen dat vind ik echt triest altijd. niemand is verplicht een contract te verlengen

Wat een kapsones. Walgelijke mensen, lekker manipuleren.

Die is natuurlijk toegefluisterd door Raiola die als geen ander weet dat Ajax nooit door dat plafond heen zal gaan en zeker niet voor een 18 jarige talent die nog een hoop moet leren. Raiola is een kampioen als het gaat om het kapot maken van NL talenten door hen gouden bergen voor te schotelen. Als Kluivert niet uitkijkt zien we hem over een paar jaar op huurbasis weer terug in de eredivisie.

Die is natuurlijk toegefluisterd door Raiola die als geen ander weet dat Ajax nooit door dat plafond heen zal gaan en zeker niet voor een 18 jarige talent die nog een hoop moet leren. Raiola is een kampioen als het gaat om het kapot maken van NL talenten door hen gouden bergen voor te schotelen. Als Kluivert niet uitkijkt zien we hem over een paar jaar op huurbasis weer terug in de eredivisie.

Zijn moeder ging al met pa om de poen en roem en als zij de touwtjes in handen heeft met die pizza bakker dan is het niet moeilijk te raden waar dit toe leidt.

Ik zag dat Elia te koop was? Nou, ik zou zeggen, haal vast een vervanger, zet meteen de druk erop bij die jongen om toch maar het contract te tekenen. Wat mij betreft kun je hem wat tekengeld geven, maar verdiend hij niet eens om topverdiener te zijn op dit moment. Wel kun je hem een salarisverhoging na bepaalde prestaties in het vooruitzicht stellen, bv. 15 doelpunten of een landstitel, maar eerst presteren en dan pas met zulke eisen komen.

Talenten worden veel te zeer opgehemeld, dan gaan ze vanzelf naast de schoenen lopen.

Dat heeft hij natuurlijk helemaal afgedwongen. De klasse druipt er echt vanaf, week in week uit bij verre de beste van Ajax. Schitterende acties, doelpunten om bij weg te zwijmelen en telkens zo beslissend in de topduels. Tuurlijk moet je dan een 18-jarige jongen een miljoenensalaris geven!

Snel verkopen die jongen daar komt helemaal niets van terecht die heeft het veel te hoog in zijn bol zitten.
Leuke speler voor de subtop maar lang niet zo goed als hij zelf denkt dat hij is.

Patrick gaf vorige week al 2 dingen aan..
Bij Raiola uit de buurt blijven en snel bijtekenen..
Het lijkt er echter op dat hij meer naar zn moeder luistert aangezien de di gen niet gaan zoals zn vader graag zou willen..
Strik erom heen en weg ermee..
Hij denkt dat hij boven de groep en club staat, de kleine mafkees 🙊

Als dit zo is dan lekker opdonderen. Succes op de bank/tribune bij een andere club dan. Ben toch al niet meer zo overtuigd nu hij geen concurrent heeft. Trekt ook alleen maar naar binnen.

Ajax moet zo snel mogelijk af zien te komen van deze blaaskaak. Ja, misschien speelt hij over 2/3 jaar de pannen van het dak, maar dat is gebaseerd op speculatie. Deze competitie heeft hij tegen niet al te sterke tegenstanders een paar leuke acties en doelpunten gemaakt, maar dat doen wel meer getalenteerde jeugdspelers. Deze knaap heeft evenwel veel te veel babbels en eigenwaan, en dat moet je in de kiem smoren. Ajax moet op zoek naar kerels en b.v, geen geld inzetten op verwaand pubergedrag.

Pfff als dit waar is dan, zullen we in Nederland nooit meer topspelers kweken. Met zo mentaliteit gaat het hem niet worden. Ajax heeft zichzelf in de vingers gesneden want dit krijg je als je je spelers ophemelt, je moet waken over zulke dingen, kluivert had ik heel anders gezien, ik ging vn uit dat hij wel slimmer zou zijn maar blijkbaar heeft hij het heel hoog in zijn bol

Driessen neem ik nooit zo serieus. Mocht Kluivert wel zulke eisen op tafel leggen dan de hand schudden en verkopen. Zulke mentaliteit hoef ik niet in Ajax te zien.

Laat eerst maar eens een heel seizoen zien dat je het echt aan kunt en kom dan nog maar eens terug voordat je nu een hoop eisen gaat stellen verwend joch 🤔

Dit soort situaties krijg je nou eenmaal met Raiola...

Je kunt niet het onmoglijke vragen, afscheid nemen dus. Er rest Ajax niets anders.

Met een speler als kluiver win je de oorlog ook niet...ja, als je 6-0 wint.....dan is t wat...bij enige serieuze tegenstand nog nix goeds gedaan!!
Als je dan zulke eisen stelt, strik er om heen,taart er achteraan , en mooi weg wezen...

bah bah wat een naar arrogant ventje. Blij dat wij nooit van dit soort spelers hebben. Ook wel typisch. Blij zijn dat hij überhaupt speelt.

1 mei 2018 om 14:45

ik vind Kluivert ook een verwaand gozertje , maar jouw reactie is weer echt zo kort door de bocht . "blij dat wij nooit van dit soort spelers hebben " . Jij hebt liever spelers die stomdronken , coke snuivend achter het stuur zitten ( Reis ) of een malloot die een ruit in diggelen slaat ( Pieters ) en die dan weken geblesseerd is .............. Tsja , moet een beetje lachen om je .

Het is een eilimakertje die zich eerst maar eens een heel seizoen ECHT moet bewijzen.
Ze kunnen beter Matthijs de Ligt een beter salaris geven,die heeft een AJAX hart en speelt elke week super.

wat is eigenlijk de exacte reden van dat salaris plafond? als ze spelers meer laten verdienen en daardoor meer toppers kunnen behouden dus ook europees meer kunnen laten zien, zouden ze er financieel toch juist op vooruit gaan op lange termijn?

Ze nemen wel hun vriendjes ik dienst doe Ajax absoluut niet naar het niveau kunnen brengen waar ze naar toe willen en betalen ze riant. Eigenen zich zelf bestuur en Direcktie dikke bedragen en ze presteren niks. Wat heeft die stomme ten Hag meer dan Kluivert. Trainers van de beloften of andere Ajaxieden die er rond lopen. De spelers willen ze altijd uitbuiten en dan ook weer zo denigrerend gaan praten over Justin omdat hij zich zelf goed vind. Als ik hem was ga ik weg en laat Ajax niks verdienen. Laat die Overmars lekker op toeven naar Gohead daar hoort hij thuis. Alle bekwame Ajaxieden houden ze buiten de deur. Ajax wil alleen jongetjes die onderdanig zijn aan het beleid ja knikker.

Ze nemen wel hun vriendjes ik dienst doe Ajax absoluut niet naar het niveau kunnen brengen waar ze naar toe willen en betalen ze riant. Eigenen zich zelf bestuur en Direcktie dikke bedragen en ze presteren niks. Wat heeft die stomme ten Hag meer dan Kluivert. Trainers van de beloften of andere Ajaxieden die er rond lopen. De spelers willen ze altijd uitbuiten en dan ook weer zo denigrerend gaan praten over Justin omdat hij zich zelf goed vind. Als ik hem was ga ik weg en laat Ajax niks verdienen. Laat die Overmars lekker op toeven naar Gohead daar hoort hij thuis. Alle bekwame Ajaxieden houden ze buiten de deur. Ajax wil alleen jongetjes die onderdanig zijn aan het beleid ja knikker.

Best betaalde Ajax speler ? Ik dacht ooit gelezen te hebben dat Huntelaar ver boven het salaris plafond zat.

Wat een gek. @blackpool. Al jaren bewezen? Haha. Neres betere stats dan "ons grote talent". Denk dat papa hem even moet influisteren wat het juiste is.

Wat een gek. @blackpool. Al jaren bewezen? Haha. Neres betere stats dan "ons grote talent". Denk dat papa hem even moet influisteren wat het juiste is.

Wat een gek. @blackpool. Al jaren bewezen? Haha. Neres betere stats dan "ons grote talent". Denk dat papa hem even moet influisteren wat het juiste is.

Dit zijn niet de woorden van Justin, maar van zijn zaakwaarnemer. Die probeert er gewoon het maximale uit te halen. Dit is gewoon een spelletje.

Uiteindelijk zal hij rond de 7 a 8 ton gaan verdienen. Dat is verschrikkelijk veel geld voor zo'n mannetje. Niet alles serieus nemen.

Nu Ajax zoveel op de bank heeft staan, vind ik dat er voor een aantal spelers uitzonderingen gemaakt mogen worden wat betreft salaris. Met andere woorden, de inkomsten van Ajax als club zijn hoger dus gooi het salarisplafond dan ook omhoog voor de spelers. Dat lijkt me helemaal niet zo gek. Ik denk dat je op die manier ook de selectie iets langer intact houd om een hecht team te smeden. Iets wat toch hoog nodig is bij Ajax.

Haha wat een komiek zeg. Hij heeft misschien meer aan een mental coach dan aan een Riola. Eerst met zijn uitspraken in de titelstrijd, de constant grote air en arrogantie en dan nu menen de best verdienende Ajaxied te moeten worden. (en daarmee dus ook dekken dat je de beste/waardevolste bent)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren