Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Reiziger hekelt acties NEC'ers: 'Dus laat Fortuna maar lekker promoveren'

Laatste update:

Jong Ajax kan zaterdag kampioen worden van de Jupiler League. De ploeg van Michael Reiziger heeft een kleine voorsprong op Fortuna Sittard en NEC en bij winst op MVV zijn de Ajacieden hoe dan ook verzekerd van de titel. Jong Ajax mag echter niet promoveren naar de Eredivisie en Reiziger heeft een duidelijke voorkeur wie volgens hem een stapje hogerop mag.

Reiziger verwijst in zijn redenering naar het besluit om het gewonnen duel met NEC (2-0) over te spelen nadat Teun Bijleveld onrechtmatig meespeelde. Jong Ajax won eerder deze maand wederom van de Nijmegenaren (1-0), maar de affaire zit nog diep bij de oud-verdediger: "Sinds twee weken ben ik helemaal voor één club", zegt Reiziger in gesprek met De Telegraaf.

"Bestuurlijk kon ik begrijpen dat NEC de wedstrijd tegen ons overgespeeld wilde hebben. Het was hun laatste kans en die wilden ze pakken. Maar op sportief gebied vond ik het minder. Zeker door de teksten van de NEC’ers daarna", aldus Reiziger, die duidelijk aangeeft te hopen dat de Limburgers als tweede eindigen: "Dus laat Fortuna maar lekker promoveren."

Verwacht jij dat Fortuna Sittard tweede gaat worden in de Jupiler League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Welke teksten ging het om? Toch niet alleen Achabar?

Hadden jullie de administratie maar iets beter bij moeten houden. Natuurlijk grijpt NEC deze laatste kans met beide handen aan om kampioen te worden en te promoveren. Zoiets is al moeiljk genoeg met al die veredelde jeugd elftallen met miljoenenaankopen in de Jupiler League

25 april 2018 om 13:17

Administratie van Ajax klopte gewoon, het was de KNVB die de zaakjes niet op orde had. Er is vanuit Ajax zelfs navraag geweest of de desbetreffende speler wel of niet geschorst was.

25 april 2018 om 14:01

Klopt, navraag of niet, er staat in de reglementen dat een club zelf moet bijhouden wanneer een speler geschorst is. Dus dan kun je hoog of laag springen, dan mocht hij gewoon niet spelen. Dan is het alsnog heel slordig van de KNVB.

25 april 2018 om 14:25

-NEC- jij blijft dit gewoon volhardend volhouden he.. Denk jij nou echt dat jouw club, mochten ze in een zelfde situatie navraag hebben gedaan bij de KNVB waarop zij het antwoord kregen: 'Nee, NEC-speler x is gewoon speelgerechtigd', de betreffende speler op de tribune hadden gehouden?? Het was immers hun eigen verantwoordelijk om het bij te houden.

25 april 2018 om 14:46

@sanderkoevoets om vervolgens bij de volgende gele kaart weer geschorst te worden omdat hij volgens de Knvb op dat moment pas zijn vijfde kaart zou krijgen. Lekker laten lullen die gast. Ajax heeft het volgens de regels gedaan wat ook blijkt aangezien de Knvb ze niet straft en daarnaast zou elke club hetzelfde hebben gedaan.

25 april 2018 om 15:49

Sanderkoevoets, ik geef alleen even aan wat de regel is. Natuurlijk is KNVB de schuldige in deze zaak, maar dan hoeft NEC er niet voor te boeten. Dit zijn gewoon de regels en een fout van de KNVB. Moet NEC dan maar zeggen: ach, kan gebeuren joh, volgende keer beter. Nee natuurlijk niet, die grijpen dat met twee handen aan en maken daar terecht een zaak aan. Lijkt me heel logisch toch?

25 april 2018 om 16:27

Ronzie

"ajax heeft het volgens de regels gedaan wat ook blijkt aangezien de Knvb ze niet straft "

Ajax heeft de belangrijkste regel die er bestaat geschonden: namelijk het feit dat Ajax verantwoordeljik is voor de spelers die het opstelt en Niet de Knvb. Ajax wist dus, omdat ze het keurig bijgehouden hadden, dat die speler niet speelgerechtichgd was en dacht lekker slim de Knvb hiervoor verantwoordelijk te stellen met die brief. Dát was een misrekening. Daarbij mag Ajax gewoon nog blij zijn ook dat de Knvb Ajax matst, want de sanctie had een reglementaire nederlaag moeten zijn. In die zin is Ajax, dus, ook wel degelijk 'bestraft', want de wedstrijd moest over.

Dat andere cubs hetzelfde gedaan zouden hebben, vind ik een frivole opmerking. Lijkt mij normaler dan die andere clubs gewoon geen genoegen hadden genomen met de brief (wetende dat je gewoon een probleem hebt omdat die speler gewoon niet speelgerechtigd was) en hadden die gewoon de Knvb gebeld en erop aangedrongen dat wat de Knvb mededeelde niet klopte en niet kon kloppen. Om problemen voor te zijn en blijven. Dat Ajax dit niet deed, dat is dus de keuze van Ajax. Maar doe niet alsof die houding ook andere clubs zouden hebben gehad. Die hadden wat meer hun eigen verantwoordelijkheid voor ogen gehouden lijkt mij.
]

25 april 2018 om 13:18

'Op bestuurlijk gebied kan ik het begrijpen, maar de teksten van sommige NEC'ers niet'.

Gezever om die miljoenenaankopen is ook hilarisch van NEC kant. NEC heeft juist veruit de hoogste begroting van de Jupiler, en het is ongeloofelijk dat die niet ruim boven alle niet-jeugdteams staan.

25 april 2018 om 13:23

Sterker nog NEC was eerst koploper en degradeerde toen hun interim-trainer om vervolgens terug te zakken naar de 3e plaats...

Ik gun Fortuna ook de promotie naar de Eredivisie. Daarvoor moeten ze nog 1x alles geven en winnen !

25 april 2018 om 13:45

Hopelijk gunt psv het Hofland en Fortuna en geven ze niet 100%. Jong PSV kan nog de periode pakken maar enkel eer en een kleine geldprijs levert dat ook niets op.

25 april 2018 om 16:30

The-Jump

Ik hoop dat PSV Fortuna en Hofland helemaal niks gunt en gewoon zijn sportieve plicht doet! Niets ten nadele van Fortuna en Hofland trouwens, daar gaat het totaal niet om. Vind gewoon dat je als club je hierin chique moet opstellen. Bovendien kan er nog een periodetitel worden gewonnen. Waarom zou je daar niet om spelen eigenlijk? Je bent toch sportman??

25 april 2018 om 13:26

Best knap dat je zoveel dingen fout kan hebben in drie zinnen.

Allereerst lag de administratiefout niet bij Ajax, klagen over miljoenenaankopen in professioneel voetbal is overbodig, er is niks veredeld aan het jeugdelftal van Ajax en het is kennelijk te moeilijk om kampioen te worden tegen een stel tieners?

Lachwekkend.

25 april 2018 om 13:29

Het gaat hier om de reacties van de supporters... maar ja, dat zeggen is zinloos. Die lezen nl toch niet wat er geschreven wordt.

25 april 2018 om 14:10

Promoveren staat toch los van de jeugdelftallen ? Die spelen immers om spek en bonen. Zonder de jeugdelftallen moest je boven de andere JL teams eindigen om kampioen te worden, dat is nu niet anders.

Denk daarnaast ook even na over het feit dat zonder de jeugdelftallen er geen Jupiler League was geweest. (of nog erger, een competitie waarin maar 16 teams meedoen)

28 april 2018 om 09:04

De KNVB moet het op orde hebben als je daar navraag doet
En reiziger heeft het vooral over de supporters van NEC

Het lijk mij ook wel leuk om Fortuna weer een jaar in de Eredivisie te hebben. Ze hebben daarnaast ook een geinig stadionnetje met de Fernando Ricksen-side!

25 april 2018 om 13:21

Geinig stadionnetje? Fortuna heeft het grootste stadion van de Jupiler League volgens mij.

25 april 2018 om 13:41

Geinig stadionnetje hoef je niet negatief op te vatten trouwens. Ik denk, ik zeg het maar even.

25 april 2018 om 13:49

De graafschap heeft de grootste capaciteit met 12600. NEC en fortuna volgen met 12500. Dus inderdaad top 3, had ik ook niet verwacht om eerlijk te zijn.

25 april 2018 om 14:30

Bijna, het stadion van De Graafschap is net nog iets groter. Scheelt niet heel veel.

Zou mooi zijn om Fortuna na al die jaren weer is terug te zien in de Eredivisie.

25 april 2018 om 17:57

Met Google kwam ik op die resultaten. Enkel die van Fortuna wist ik met zekerheid.

26 april 2018 om 00:24

Ik vat het ook totaal niet negatief op hoor maar het is geen stadionnetje voor de Jupiler League.

26 april 2018 om 00:27

De capaciteit is hoger ja maar Fortuna heeft een groot vip vak wat heel wat plaats in beslag neemt. Het stadion van de Graafschap en NEC zijn veel compacter dan dat van Fortuna.
Het is een eenvoudig vierkant stadion maar qua grootte is het groter dan die andere twee.

25 april 2018 om 14:09

Ik bedoel het inderdaad positief! Als sportliefhebber heb ik wereldwijd meerdere grote stadions in diverse competities bezocht als Premier League, Nfl, NHL en natuurlijk de Eredivisie. Ik kan helaas niet zeggen dat het 'grootste stadion van de Jupiler League' een voetbaltempel of imposant bouwwerk is...gewoon een leuk geinig stadionnetje!

Zijn er nou zoveel rare uitspraken geweest vanuit het NEC-kamp? Nee toch? Ik heb ook een voorkeur voor Fortuna maar die afgunst van zoveel mensen voor NEC vind ik nergens op slaan. Er maar één schuldige in dit verhaal en dat is de KNVB.

25 april 2018 om 13:21

Pfoe inderdaad wel heftig dat Reiziger zegt een voorkeur voor een club te hebben. Goed dat we daar drama om maken, stel je eens voor dat meer mensen voorkeur voor een bepaald team krijgen.

25 april 2018 om 16:14

Je moet toegeven dat het een beetje kinderachtig klinkt, ook al is het deels begrijpelijk.

25 april 2018 om 13:29

Ik zit echt veel op Voetbalzone en dan vooral de Ajax topics. Maar jij krijgt het voor elkaar om echt iedere uitspraak van een trainer, voetballer, supporter af te kraken. Ik snap dat Ajax jullie rivaal is, maar om alles te gaan bashen wat met Ajax te maken heeft komt wel heel zielig over.

Dan nog een reactie op deze topic.

- Bestuurlijk kon ik begrijpen dat NEC de wedstrijd tegen ons overgespeeld wilde hebben. Het was hun laatste kans en die wilden ze pakken. Maar op sportief gebied vond ik het minder -

Helemaal mee eens met Reiziger. We kunnen toch moeilijk zeggen dat het een sportieve actie was? NEC wist dat hij niet mocht spelen. Mochten ze verliezen dan zouden ze hier gebruik van maken zodat Ajax zou verliezen of de wedstrijd overgespeeld moet worden.

Is het slim van Nec? Ja heel slim.
Is het sportief van Nec? Nee absoluut niet.
Is NEC de gunfactor bij Ajax en veel andere voetbalvolgers verloren: absoluut.

Ik zag meerdere peilingen (VI en Telegraaf o,a) en na die actie van NEC hoopt bijna 90% dat Fortuna zal promoveren.

25 april 2018 om 13:51

Ajax hield zich prima aan de regels. Ajax telt 5 gele kaarten en ziet die speler niet op de lijst van geschorste spelers staan. Ajax neemt contact op met de Knvb en deze geven aan dat er geen schorsing is. Ajax stelt hem op en Knvb blijkt een fout te hebben gemaakt. Wat is dan de fout van Ajax hierin? Als zij iets fout hadden in de administratie, dan hadden ze nooit navraag gedaan.

Als ik niet allergisch ben voor pinda's, ga ik ook niet vragen of er pinda's in iets verwerkt zitten. Ajax doet netjes navraag en Knvb heeft het fout.

Ik vind trouwens dat NEC niets verkeerd doet ook hoor, maar Ajax zeker ook niet. Ik vind dat de Knvb er erg makkelijk vanaf komt door het maar even over te laten spelen en dan klaar. Zeker als dat besluit komt van iemand met een NEC verleden.

25 april 2018 om 14:46

@frtorres

Tukkertje1984 heeft gewoon gelijk met zijn chronologische opsomming van het gebeurde en het recht om Bijleveld gewoon op te stellen. De Knvb stelt de reglementen op en maakt een kapitale fout door de vijfde gele kaart niet te registeren.

Ajax ziet tot zijn verbazing, dat Bijleveld op vier kaarten staat, schijnbaar niet geschorst is, doet hierover officieel schriftelijk navraag en krijgt zwart op wit het antwoord, dat de speler idd pas op vier gele kaarten staat geregistreerd en dus mag worden opgesteld, conform aan hun eigen regelgeving. Blijleveld speelt en Ajax doet hiermee niks verkeerd.

Een ouderwetse vormfout, over profiteren gesproken: Feyenoord zou er wellicht middels zijn advocaat zou gretig gebruik van hebben gemaakt, toen de bond besloot de eigen fout te corrigeren met de beslissing het duel en de overwinning nietig te verklaren. Zoals er in het recente verleden al eerder van vormfouten bij overtredingen van de regels werd geprofiteerd, maar dat terzijde.

Als Ajax de beslissing van de bond om over te spelen bij de rechter aanhangig had gemaakt, dan was denk ik nog in het gelijk gesteld ook. Sportief toch van Ajax, dat ze niet in beroep gingen tegen het rechtbreien van de fout, die de Knvb zelf maakte?

Gelukkig versloeg Jong Ajax NEC ook in de replay. Gerechtigheid heeft hiermee gezegevierd.

Verder heb ik het al eerder mijn irritaties erover uitgesproken en er al vaker discussies met je over gehad: bij Ajax-topics sta je altijd vooraan om op de club af te geven, liefst nog bovenaan de reeks reacties.

25 april 2018 om 13:31

Ik heb vorig jaar 3/4 van de trainers en spelers horen roepen dat ze het Feyenoord zo gunde om kampioen te worden.

25 april 2018 om 13:48

Over kleinzielig opstellen gesproken. NEC het grootste gelijk van de wereld? Juridisch gezien misschien, maar sportief gezien sloeg het natuurlijk nergens op. Bijleveld maakte het verschil niet en dat werd nog eens onderstreept doordat NEC daarna gelukkig ook weer werd verslagen. En zeker doordat vanuit het NEC kamp er nog mensen waren die de fout van de Knvb nog (gedeeltelijk) aan Ajax wilden toeschrijven, terwijl Ajax toch in ieder geval geen blaam trof.

Bestuurlijk gezien zeker logisch dat NEC die laatste strohalm pakt, dat heb ik zeker begrip voor. Maar wees er dan eerlijk over dat je sportief geen enkel recht hebt op punten in die wedstrijd, maar de kans om een fout van de Knvb juridisch af te straffen met beide handen wilt aangrijpen om toch de punten te "stelen". Prima als je er eerlijk over bent, maar om nou met beschuldigende vingers te wijzen naar een partij die geen fout heeft gemaakt...
Dan snap ik heel goed dat daarna de sympathie weg is en je liever hebt dat een ander team promoveert. Maar blijkbaar gaat jouw begrip maar één kant op.

25 april 2018 om 14:01

Ik vind het eerlijk gezegd ook trieste teksten van een speler die zo'n carrière heeft gehad, hoe klein van geest kan je zijn zeg?

En nu Reiziger zo ver in achting is gedaald mag hij van mij ook lekker ontslagen worden en niet meer aan de bak komen. Heerlijk die simpele Michael Reiziger-redenaties, kan je de wereld heel gemakkelijk in goed en slecht indelen, houdt het lekker overzichtelijk. Dus vanaf vandaag is Reiziger slecht en gun ik hem geen geluk.

Wanneer gaan trainers zich eens als volwassen mensen gedragen? Stel je voor dat iedereen zoals Reiziger redeneert, het zal een ongezellige rancuneuze bende worden dan. Lekker voorbeeld voor je jeugd ook.

25 april 2018 om 19:44

Volgens mij zijn de slechte voorbeelden niet trainers, die eerlijk hun persoonlijke mening verwoorden. Maar dat vind jij een probleem?

Ik ben heel benieuwd hoe jullie beiden reageerden toen feyenoorders vrijgessproken werden door vormfouten. Hebben jullie dat gedrag toen ook veroordeeld, zoals jullie dat nu bij reiziger doen?

25 april 2018 om 15:51

Willem van Hanegem ben jij het?
Nogmaals NEC had 0,0 gelijk. Knvb had voor de wedstrijd goedkeuring gegeven dat bijleveld mee kon spelen. Nu verliezen ze en begonnen ze te janken.
Dat ze die inhaalwedstrijd verloren was gewoon karma

25 april 2018 om 17:03

Juridisch heeft NEC gelijk. Je kan wel door blijven gaan, maar als je een zaak wint dan heb je gelijk. Moeilijk te begrijpen misschien voor jou, maar zo werkt het in deze wereld.

25 april 2018 om 17:08

Sjaak Swart ben jij dat?

NEC had 1000en gelijk. Vandaar dat de Knvb Ajax niet onbestraft liet. Sterker, jij mag de Knvb danken op je blote knietjes, want de normale straf was een reglementaire nederlaag geweest.
Ajax heeft zelf vastgesteld dat de speler niet speelgerechtigd was. Niet de Knvb is verantwoordelijk voor de opstelling van Ajax. Dat is Ajax zelf. Eigen verantwoordelijkheid, weet je wel? Dus niet NEC was aan het janken, Ajax jankt, want die dachten eventjes de eigen verantwoordelijkheid door te kunnen spelen aan de Knvb. Foutje! Van Ajax. Dus nee, niks karma, gewoon terecht en spreek gewoon van geluk dat je nog een herkansing kreeg. Zoals eigenlijk altijd is het echt exact tegengesteld aan wat jij roept.

Precies -Nec-, zo is het exact! En inderdaad, sommige mensen vinden het allemaal moeilijk te begrijpen maar dat ligt echt aan die mensen niet aan de materie.

25 april 2018 om 19:07

Inderdaad had Nec juridisch vokkomen gelijk, alleen had ik als club zijnde misschien maar sportief mijn verlies genomen.

Wat zou het toch prachtig zijn om Fortuna volgend jaar in de Eredivisie te zien.
Zullen hoogstwaarschijnlijk maar een jaartje daar kunnen verblijven, maar ik gun het ze echt van harte!

Zielige uitspraak. En welke teksten? Volgens mij heeft vooral NEC heel veel stront over zich heen gekregen, terwijl van alle drie partijen ZIJ toch het minst schuldig zijn.

25 april 2018 om 13:24

Waar heeft Fortuna zich schuldig aan gemaakt dan?

25 april 2018 om 14:06

Wow ik had de memo niet gekregen dat Fortuna meedeed met de wedstrijd Jong Ajax - Nec.... Ik bedoel natuurlijk de Knvb. De haat richting NEC is hier schijnbaar even groot als de liefde voor Fortuna.. 10 duimpjes voor een onzin comment.

25 april 2018 om 17:12

Ajaxbarca023

Het van zich afschuiven van de eigen verantwoordelijkheid voor welke spelers Ajax opstelt. De denkfout bij iedereen zit hem in het feit dat men, kennelijk, vindt dat de Knvb verantwoordelijk is voor de opstelling van jong Ajax. Terwijl dat natuurlijk niet zo is. En terwijl dat ook niet anders is geworden omdat de Knvb een brief schreef, want in die brief stond een evidente fout, waarvan Ajax evident wist en kon weten dat de Knvb fout zat. Die omstandigheid zo laten, zoals Ajax deed, is de verantwoordelijkheid van Ajax zelf en is onder geen enkel beding de verantwoordelijkheid van de Knvb geworden.

Zo simpel is dat.

25 april 2018 om 13:27

Volgens mij hadden enkele bestuursleden, Achabar en nog wat spelers de mond vol over het overgespeelde duel.

Volgend jaar weer geen derby van Gelderland... Dat krijg je ervan als je als koploper je trainer degradeert ten faveure van Pep de 2e, die vervolgens terugzakt naar een 3e plaats...

25 april 2018 om 14:12

Dit is de quote die ik kan vinden van Achachbar:

"ik las het zondag op de website van het AD. Mijn eerste gedachte? Een extra kans. Dit zie je niet vaak. Maar natuurlijk is het wel gerechtigheid."

Wat een schoft inderdaad.

25 april 2018 om 14:39

Deze (al dan niet) quote zal niet zeer doen in Amsterdam !

Wel had hij gezien zijn verleden wat andere quotes over Ajax... Maar goed, de feiten zijn nu dat ook de overgespeelde wedstrijd van nec verloren ging en dat jullie op een mooie 3e plaats staan...

25 april 2018 om 13:27

Als er iemand van alle drie de partijen nergens iets aan kan doen, is het Fortuna Sittard wel... of vergis ik me hier in?

25 april 2018 om 13:29

NEC heeft gedaan waar ze recht op hadden, maar die zullen nooit op sympathie kunnen rekenen vanuit Amsterdam voor deze actie. Daarnaast heeft Ajax navraag gedaan of ze Bijleveld mochten opstellen, en hebben ze een volmondig “ja” gekregen van de KNVB. Dus als er iemand als schuldige gezien mag worden is het de KNVB wel.

25 april 2018 om 13:55

Ik vind dat als je een club bent en dondersgoed weet dat hij 5 kaarten heeft, zelf zo slim moet zijn om niet bij een buitenkansje de regels te overtreden. Dat de KNVB amateuristisch is, wisten we wllemaal al.

25 april 2018 om 14:33

Dan zou Bijleveld misschien gewoon op 4 kaarten blijven staan, en de weken daarna geschorst worden bij een volgende prent, omdat de KNVB hun administratie nog steeds niet op orde zouden hebben.

25 april 2018 om 15:58

Waar hebben akax en fortuna zich dan schuldig aan gemaakt? Had je nec gehoord als ze hadden gewonnen?? Hoogstwaarschijnlijk was er dan niet zo'n ophef geweest. NEC was sportief geweest als ze gewoon hun verlies hadden gepakt.

25 april 2018 om 17:20

En alweer een bijdrage waarin om de bekende weg gevraagd wordt. Ik ben nooit de lulligste om jou die dan ook te wijzen.

Hier zijn je antwoorden.
1. Fortuna heeft zich nergens 'schuldig' aan gemaakt. Beetje raar om die club hierin te betrekken. Ajax heeft geprobeerd de eigen verantwoordelijkheid voor het opstellen van de eigen spelers proberen af te schuiven op de Knvb. Zo werkt dat natuurlijk niet.

2. Had je Ajax gehoord, als zij een wedstrijd hadden verloren en de tegenstander bleek een niet speelgerechtigde speler had opgesteld? Ik beantwoord die vraag wel even voor jou: natãºãºrlijk had Ajax dat gedaan! Vanzelfsprekend! En de ophef was dan niet minder maar 100 keer groter geweest natuurlijk. Want, misschien wist jij dat niet, er zijn namelijk vele meer Ajaxfans in Nederland dan NEC fans. Dus ja, dan was de ophef ook doverse malen groter geweest. Evident zelfs.

3. Je suggestie dat NEC 'sportief' had moeten zijn is net zoiets als hier stellen dat Ajax, in een vergelijkbaar geval, zijn verlies zou hebben genomen. Ondenkbare en volstrekt lachwekkende suggestie van jou dat Ajax dat wã©l zou hebben gedaan. Uiteraard niet. Die hadden exact hetzelfde gedaan. Wat dus betekent dat jij hypocriet bent.

25 april 2018 om 18:18

punt 1!! Fortuna hoort er ook bij aangezien zij er het meeste last van hadden gehad als de inhaalwedstrijd door het hypocriete NEC gewonnen zou zijn.
punt 2!! Nee natuurlijk niet, Net zoals je NEC niet had gehoord als ze gewonnen hadden van Ajax ondanks dat er een niet speelgerechtigde speler meedeed bij Ajax.
punt 3 NEC had zich er gewoon bij moeten neerleggen aangezien voor de wedstrijd er gewoon goedkeuring was van de Knvb, net zoals Ajax dat ook zou hebben gedaan .
Dus om mij hypocriet te noemen terwijl jij het zelf bent is wel erg triest

Klene mannen praat van Reiziger.
Er heeft een speler meegespeeld die niet mee had mogen doen de geldende sanctie daarvoor is het duel overspelen.
Eigenlijk alleen maar winst voor Ajax en Reiziger zou je zeggen. Jong Ajax is een opleidingselftal en dan is een extra potje alleen maar meegenomen dus hij zou deze meneer eigenlijk dankbaar moeten zijn.

25 april 2018 om 13:25

Ja joh, laten we dan alles maar overspelen

25 april 2018 om 13:28

Lezen is een kunst....wellicht eens proberen?
Het gaat hier om de reacties van de supporters... maar ja, dat zeggen is zinloos. Die lezen nl toch niet wat er geschreven wordt.

25 april 2018 om 14:57

Dat is nog veel zieliger, een trainer met een prachtige loopbaan als speler die als een klein verongelijkt kind op teksten van supporters reageert.

Helemaal eens met Reiziger. Vooral die uitspraak van Achabar schoot mij ook in het verkeerde keelgat. NEC had uit oogpunt van sportiviteit deze wedstrijd nooit moeten laten overspelen. Ten eerste, het was niet de fout van Ajax, maar van de Knvb. Ten tweede, men was op waarde geklopt, en niet vanwege de superieure klasse van ene Bijleveld. Net als dat ik hoop dat Twente degradeert, als uitgestelde straf, hoop ik nu dat Fortuna Sittard direct promoveert. Laat NEC zich maar gewoon waarmaken in de NC. Als ze goed genoeg zijn, promoveren ze wel. En daar heb ik dan weer geen enkele moeite mee.

25 april 2018 om 13:43

Dus als Psv een geschorste speler had opgesteld, ook al ligt de schuld bij de knvb, dan vindt jij niet dat de wedstrijd Psv - Ajax moet worden overgespeeld omdat Ajax op waarde is geklopt?

25 april 2018 om 13:56

Als ze dat eerst nog zelf hebben nagevraagd bij de Knvb, vind ik zeker dat PSV geen blaam treft. En na zo te verliezen, moet je eigenlijk al niet eens meer willen dat je door overspelen misschien toch nog de punten kan pakken. Zelfs als je daarmee kampioen zou worden, kleeft daar altijd een dikke smet aan.

Ik zou het bestuurlijk wel snappen als Ajax die kans zou aangrijpen, maar sportief zou ik het niet kunnen vinden. En ik zou me schamen als Ajax zich daartoe zou verlagen, ook als ze daarmee wel het beoogde resultaat zouden halen.

25 april 2018 om 16:17

"en na zo te verliezen, moet je eigenlijk al niet eens meer willen dat je door overspelen misschien toch nog de punten kan pakken. Zelfs als je daarmee kampioen zou worden, kleeft daar altijd een dikke smet aan."

Geen enkele club zou die kans afslaan hoor, de belangen zijn veel te groot. Lekker praten vanaf de zijlijn.

25 april 2018 om 17:31

Ja, ik vind dat PSV de terechte kampioen is. Niet overspelen, ik zou me schamen.

Ik gun het Fortuna ook meer, al snap ik zeker dat NEC hun kans probeerde de pakken. De jupiler league is de hel van het nederlandse voetbal, je kan er beter zo snel mogelijk uit, anders wordt het elk jaar weer lastiger.

NEC wist voor de wedstrijd al dat er een onrechtmatige speler op de lijst stond. Zo bleek, omdat zij direct na de verloren wedstrijd daarop reclameerde. Als zij de wedstrijd hadden gewonnen, hadden zij ook niets over gezegd, dat is dus berekenend, maar onsportief. Daarom was het ook terecht dat ze de overgespeelde wedstrijd terecht verloren. Dat Reiziger daarom een voorkeur uitsprak voor Fortuna Sittard is zijn begrijpelijke reactie en is gezien bovenstaande te billijken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren