Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bruggink lovend: ‘Voor Nederlandse topclubs is hij al niet meer te betalen’

Laatste update:

Alireza Jahanbakhsh maakt een uitstekend seizoen door bij AZ. Met achttien doelpunten is de Iraanse aanvaller momenteel topscorer van de Eredivisie, terwijl hij in de competitie ook nog eens twaalf assist afleverde. Arnold Bruggink is laaiend enthousiast over Jahanbakhsh en verwacht dat hij komende zomer naar het buitenland zal vertrekken.

“Jahanbakhsh is een speler die AZ echt sterker maakt. Hij is enorm gegroeid dit seizoen. Een multifunctionele speler met scorend vermogen, bepalend voor zijn elftal”, zegt Bruggink in gesprek met de VARA Gids. “Deze zomer speelt hij het WK met Iran en zal hij waarschijnlijk naar het buitenland vertrekken. De Bundesliga zou hem goed passen. Voor Nederlandse topclubs is hij al niet meer te betalen.”

“Hij is geen momentenvoetballer, teert niet op een paar acties, maar is de volle negentig minuten van waarde”, voegt Arno Vermeulen, chef voetbal bij de NOS, toe. Het contract van Jahanbakhsh in Alkmaar loopt nog tot medio 2020. “AZ zal hem in de zomer kwijtraken, daar houden ze bij de club al rekening mee.”

Denk jij dat Alireza Jahanbakhsh klaar is voor de volgende stap?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wie bij AZ goed speelt doet het automatisch op een hoger niveau ook goed.

24 april 2018 om 10:43

Zoals Vincent Janssen?

24 april 2018 om 10:45

Adam Maher?

De echte NL top is toch altijd net even wat anders.

24 april 2018 om 10:45

Precies

24 april 2018 om 10:54

Hij kan ook beter een stap maken naar een mooie club in het buitenland. Het is ondertussen wel bekend dat spelers van AZ het bij Ajax en PSV niet kunnen laten zien. Bij Feyenoord lijkt het een ander verhaal met Haps en Berghuis toch 2 spelers in de basis met een recent AZ verleden. Zou als Ajax of PSV zijnde ook niet naar Jahanbakhsh kijken. Beide hebben met Neres en Lozano al goede buitenspelers.

24 april 2018 om 10:44

Klopt gaat het sws goed doen.

24 april 2018 om 10:47

Hoezo? volgens mij juist tegenovergesteld

Jansen is niet echt geslaagd bij Tottenham denk je wel?

Jozy Altidore......

Gudelj (fantastisch gedaan bij Ajax of toch niet?)
Henk Timmer (compleet mislukt bij Ajax, ja bij Ajax)
Lindenbergh (mislukt na Az)
Perez ook geen succes
El Hamdaoui al helemaal geen succes
Sigthorsson ook gefaalt

kan er nog wel een paar bedenken

Maar er mislukken meer spelers na vertrek bij AZ dan dat er slagen volgens mij

24 april 2018 om 10:56

Ik denk dat @Tubes sarcastisch was..

24 april 2018 om 10:57

Dat is precies mijn punt.

24 april 2018 om 11:06

Volgens mij herken je zijn sarcasme niet

Er zijn er bij Ajax ook een aantal met een AZ verleden geweest die wel oké waren:
De Zeeuw (volgens mij gewoon een prima aankoop geweest)
Moisander (niet geweldig, maar toch van waarde geweest)
Viergever (onderschat door de Ajax fans, speelde best goed vorig jaar op linksback. Naar mijn mening onbegrijpelijk dat hij geen nieuw contract krijgt.)

El Hamdaoui is naar mijn mening niet geslaagd door De Boer. Speelde in eerste instantie geweldig bij Ajax onder Jol samen met onder andere Suarez. Er zijn filmpjes van goals die hij gemaakt heeft bij Ajax, echt waanzinnige doelpunten. En verdiep je ook een in het verhaal van El Hamdaoui over die periode. Ajax / De Boer is zeker voor een deel verantwoordelijk voor het falen van El Hamdaoui.

24 april 2018 om 12:01

Az95 waar heeft El Hamdaoui dan wel geschitterd??? Zou dat alleen maar aan de Boer/ajax hebben gelegen????

24 april 2018 om 12:02

Perez heeft het naar behoren gedaan, gezien zijn leeftijd op dat moment. Of had je verwacht dat die via Ajax nog een stap hogerop zou maken?

El Hamdaoui deed het bij Ajax sportief gezien uitstekend, was in zijn eerste seizoen topscorer terwijl hij een half jaar niet meedeed. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen die bij AZ vertrekt mislukt.

Moreno heeft het prima gedaan bij Espanyol en later Psv, Dembele is sterkhouder van Tottenham, Moisander heeft jarenlang uitstekend meegedraaid bij Ajax en speelt nu alle bij Bremen. Viergever heeft het ook verdienstelijk gedaan, geen uitblinker maar kan prima mee bij Ajax. Heb je Sergio Romero, die dan wel reserve doelman is bij Man Utd maar daar is men lovend over hem, staat bovendien nog gewoon in de basis bij Argentinie. Pelle heeft het uitstekend gedaan bij Feyenoord, Southampton en Italie, Ari doet het verdienstelijk in Rusland, evenals Wernbloom. Daarnaast hebben jongens als Gouweleeuw, Klavan en Gudmundsson het ook prima gedaan en zo zijn er nog wel een paar. Er wordt nu echter een beeld geschetst alsof iedereen is mislukt, maar dat is overdreven.

24 april 2018 om 12:13

@voetballer 2,

Bij AZ deed die het wel redelijk

Bij Ajax deed die het ook goed tot De Boer kwam. Hij heeft bij Ajax een paar jaar stil gestaan doordat hij is teruggezet etc. Stilstand is achteruitgang en hij heeft daarna nooit meer zijn AZ niveau gehaald.

Ik zeg toch ook niet dat het alleen maar aan Ajax/ De Boer ligt? Maar ik denk wel een deel, en de problemen zijn zeker door De Boer begonnen door niet met hem te communiceren en hem zomaar uit het team te halen, terwijl hij goed speelde hoor aan het begin.

24 april 2018 om 12:16

@azalkmaar2,

Is toch nog wel een aardig lijstje lijkt mij. Sommige leden hier op VZ doen net alsof iedere speler na vertrek bij AZ is mislukt haha....

24 april 2018 om 14:14

Wernbloom is denk ik een voorbeeld van een AZ-er die ongelooflijk goed terecht is gekomen na zijn vertrek, echter is hij niet naar een top-3 club gegaan in Nederland. Man, wat een speler!

24 april 2018 om 17:10

Dembele doet het goed bij de Spurs maar voor de rest vallen de spelers van AZ inderdaad tegen op een hoger niveau.

dat Janssen het niet zou redden bij de Spurs was te verwachten. hij legde hier veel goals erin maar qua aannames, handelingssnelheid en techniek komt hij natuurlijk zwaar tekort voor dat niveau

24 april 2018 om 20:54

Als de AZ spelers toch floppen kunnen ze hem net zo goed voor de hoofdprijs naar het buitenland verkopen. Of aan Ajax natuurlijk, maar dan loop je het risico dat het toch wel goed gaat.

in Nederland kan alleen Ajax hem betalen maar denk niet dat die interesse er is zo lang daaar Bande, Kluivert, Johnson, Neres rondlopen. De rest in Nld gaat geen 15 Mio of meer voor een speler neerleggen wat hij denk ik wel waard is.

24 april 2018 om 10:50

Eens, maar ik vraag me af of Neres nog blijft. Er schijnt echte interesse in hem te zijn. Wordt dan vooral weer de vraag op welk moment hij verkocht wordt, en welke andere spelers er dan als vervanging nog beschikbaar zijn.

24 april 2018 om 11:09

Ajax gaat ook never nooit 15 mil neerleggen voor deze speler. Vraag me af of überhaupt iemand 15 mil gaat neerleggen voor deze speler. In geen enkel topduel beslissend geweest. Niet een. clubs kijken toch echt naar andere dingen dan alleen statistieken in de eredivisie. Zijn toch echt teveel miskleunen geweest. En zelfs met die extra info gaat het gewoon nog mis. Kijk naar bv Klaassen.

Het lijkt er zelfs op dat de spelers die zonder al te veel poespas vertrekken een grotere kans hebben om te slagen, Pröpper, de Roon, Hatebooer...

24 april 2018 om 11:47

Ali kan toch ook weg zonder poespas? Hij wil naar Duitsland, ik denk dat ie wel slaagt daar

Ik zou hem wel dolgraag op de plek van Neres willen hebben. Met Jahanbakhs op rechts maakt Huntelaar/dolberg 15 doelpunten meer per seizoen.

24 april 2018 om 10:49

Dus 30 doelpunten erbij? Volgens mij vergeet je even dat Neres 14 assists heeft en 14 doelpunten ...... dat mis je dan ook (jahanbaks zal er bij Ajax niet zoveel maken als bij AZ waar hij iedere bal krijgt)

24 april 2018 om 10:53

Denk dat hetzelfde geldt voor De Jong en PSV. Ik denk dat hij bij beide heel goed past maar lekker naar het buitenland moet gaan. Een speler zoals hij kan ook in de middenmoot van de grote competities denk ik wel mee. Bovendien verdient hij daar een stuk aangenamer dan in NL.

24 april 2018 om 11:01

Ziyech geeft geweldige passes op Huntelaar maar die jongen lijkt het afmaken te zijn verleerd. Heeft niks te maken met aanvoer want dat is er genoeg van Ziyech Neres en Kluivert.

24 april 2018 om 12:04

Dat fabeltje gaat ook iedereen maar geloven. Huntelaar heeft zelf gewoon legio mogelijkheden laten liggen. Jorgensen is vorig seizoen ruim topscorer geworden met praktisch dezelfde buitenspelers als nu, alleen nu hij minder scoorde lag het in ineens aan de buitenspelers. Wat een geleuter zeg.

Hij is klaar voor de volgende stap......, maar niet buiten Nederland. Ik heb in het verleden exact de zelfde verhalen gehoord over Janssen maar is nu bij het grote publiek volledig buiten beeld geraakt. Een beetje realiteitszin is deze keer ook weer op z'n plaats.

24 april 2018 om 11:54

Waar moet hij dan heen gaan volgens jou? Feyenoord kan hem niet betalen. Ajax en PSV willen niet betalen wat AZ voor hem wilt hebben. Zou hem ook afraden om naar Ajax of PSV te gaan, blijkt een slechte match de laatste jaren. Vindt Jahanbakhsh ook totaal niet bij Ajax passen als persoon.

24 april 2018 om 12:58

Dat de top3 hem kan of wil betalen maakt nog niet dat Jahanbakhsh ook meteen geschikt is voor 1 van de grotere buitenlandse competities.

24 april 2018 om 13:16

Hou op zeg. Jahanbakhsh kan echt wel naar een van de grote buitenlandse competities. Misschien niet de grote topclubs maar een middenmoter of subtopper wil hem denk ik graag overnemen.

24 april 2018 om 12:05

Janssen kan nog altijd slagen in het buitenland, die zou ik niet zo snel afschrijven. Natuurlijk is het geen Kluivert of Van Nistelrooij, maar nog wel degelijk een prima spits. Hij is beter dan Dost en die heeft het in de subtop ook aardig gedaan.

24 april 2018 om 17:19

op wat voor basis baseer je dat Janssen beter is als Dost dan? Dost heeft nog wat laten zien bij Wolfsburg en Sporting. Janssen heeft alleen bij AZ wat laten zien

25 april 2018 om 07:36

Maar het grote publiek in Nederland is slechts met Ajax bezig, trouwens VZ vormt hierop geen uitzondering.

Het is niet realistisch te denken dat je pas slaagt bij een transfer naar Barcelona, Madrid .......

Een paar niveaus daaronder en je harkt best wel wat kluiten binnen en kunt een gelukkig leven leiden.

Ik zie hem niet naar Ajax of PSV gaan. Ajax zou het kunnen betalen, maar denk niet dat ze dat doen. PSV is twijfelachtig of ze hem kunnen betalen, maar denk dat ze liever de cruciale posities versterken, zeker wanneer Lozano blijft. Hij zal een mooie internationale stap maken, maar hij moet rustig aan en naar een middenmoter in Duitsland ofzo vertrekken, dat zal hem goed doen.

Is hij al eens beslissend geweest in een topwedstrijd? Men doet alsof hij de eredivisie ontstijgt maar volgens mij geeft hij geen thuis tegen de betere tegenstanders.

24 april 2018 om 12:06

Onzin. Is zeer vaak belangrijk geweest met assists in topwedstrijden. Heeft ook wel eens gescoord, alleen blijft dat nooit hangen omdat AZ die wedstrijden nooit wint.

24 april 2018 om 12:28

1 penalty tegen Ajax en 1 assist tegen PSV dit seizoen in 6 topwedstrijden. Wat is jouw definitie van zeer vaak belangrijk in dit geval? (als de statistieken op vi.nl kloppen)

Tegen de “kleine” broeders prima, tegen de tradiotionele top 3 niet. Zondag niet gezien tegen Feijenoord. Juist dan moet je laten zien dat er voldoende potentie aanwezig is voor een buitenlandse stap omhoog. Er zijn te veel voorbeelden van Nederlandse “toppers” die verpieteren in het buitenland. Maar ik zie Ajax of PSV geen 15 miljoen neertellen voor deze speler - en dat zal wel min of meer het bedrag zijn waarvoor AZ hem denkt te verkopen. We gaan het zien. WK voor een speler natuurlijk een geweldig podium en buitenkans om de hoofdprijs te scoren!

24 april 2018 om 12:55

Hij is de beste speler van AZ. Hij was afgelopen zondag het slachtoffer van het systeem van Van de Brom. In een 5-3-2 met Weghorst kan je ook niks uitrichten.

Nou hij heeft veel te weinig laten zien in grote wedstrijden. Afgelopen zondag deed hij volgens mij niet mee!

De NL top gaat hem niet betalen (of ze het kunnen, laat ik in het midden, want natuurlijk zouden ze dat puur financieel wel kunnen). Ik denk dat Ali ook helemaal niet naar de NL top hoeft voor een volgende stap. Ja, de stap van AZ naar een topclub in een topcompetitie is heel erg groot en het is inderdaad niet verstandig om die in één keer te zetten, maar hij zou prima naar een middenmoter of subtopper in de BL kunnen gaan. Daar is de druk niet zo groot als bij Ajax/psv, maar het spelniveau is zeker een stap omhoog.

Als hij zich ook daar goed weet te ontwikkelen, kan de stap naar de top alsnog plaatsvinden, hoewel ik niet zeker ben dat hij daar uiteindelijk naar toe kan groeien. Maar wie weet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren