Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Salah troeft De Bruyne af en kroont zich tot Speler van het Jaar

Laatste update:

Mohamed Salah is zondagavond op het gala van spelersvakbond PFA verkozen tot Speler van het Jaar. De aanvaller van Liverpool krijgt de voorkeur boven Kevin De Bruyne, Leroy Sané, David Silva, Harry Kane en David de Gea, die allen eveneens waren genomineerd. De Bruyne werd gezien als de voornaamste concurrent van de aanvaller van Liverpool. Leroy Sané van Manchester City werd verkozen tot Jonge Speler van het Jaar.

Salah is bezig aan een fabelachtig seizoen met Liverpool. In 33 competitiewedstrijden was de Egyptenaar goed voor 31 doelpunten en 10 assists. Met zijn 31ste doelpunt, dat hij zaterdag maakte in de uitwedstrijd tegen West Bromwich Albion (2-2), trad Salah in de voetsporen van Alan Shearer (1995/96), Cristiano Ronaldo (2007/08) en Luis Suarez (2013/14). Zij wisten ook 31 keer te scoren in een seizoen. Andy Cole (1993/94) en Shearer (1994/95) deden het ooit beter met 34 competitiegoals, maar in die seizoenen werden nog 42 competitieduels afgewerkt.

Collega-voetballers die zijn aangesloten bij de spelersvakbond mochten stemmen en hebben dus voor Salah gekozen. De prijs wordt uitgedeeld op basis van de optredens in de Premier League, maar de aanvaller is ook in de andere competities op dreef. Zijn totaal staat op 41 officiële doelpunten in 46 wedstrijden en met Liverpool maakt hij nog kans op de Champions League. Door zijn prestaties wordt Salah onder meer met Real Madrid in verband gebracht.

Mohamed Salah is de terechte winnaar van de prijs

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dik verdiend natuurlijk, legendarische cijfers van hem. Hopelijk kan hij dit doortrekken tot het einde.

Er zijn nog wedstrijden te spelen en ze kom nu al met de uitslag?

22 april 2018 om 23:15

City was al bestempeld als kampioen van Engeland maanden geleden.
Niemand heeft verwacht dat Liverpool het zo goed zou doen met Salah als grote man.
Ook zit Liverpool nog in Championleague en maken ze goed kans om finale te halen.

22 april 2018 om 23:16

4 hele wedstrijden.

23 april 2018 om 01:33

Toch heeft ie een punt. Ze doen dit elke jaar en stel er is een scenario waar 2 clubs nog kampioen kunnen worden en 1 speler in die 4 matches zo beslissend is en het kampioenschap binnensleept..

23 april 2018 om 01:49

Kampioenschap was al beslist, totaal onnodig om te wachten.

Salah is een uitstekende aankoop gebleken van Liverpool. Hopelijk kan hij deze vorm vasthouden en Liverpool naar de finale van de CL schieten.

Salah en de Bruyne echte wereldklasse. En dan te bedenken dat Chelsea de nr. 1 en nr. 2 spelers van de PL verkocht heeft voor niet al te veel geld.

22 april 2018 om 23:14

Te goedkoop om zoiets te schreeuwen.

bij Kevin kon je het zien dat hij heel veel talent had, bij Salah was dat minder zichtbaar. Chelsea heeft gegokt en heeft ze verkocht uiteindelijk kan je nooit weten hoe het afloopt met zo een verhaal.

Ik denk ook niet dat Chelsea spijt heeft, zo iets kan gebeuren in het voetbal.

22 april 2018 om 23:19

Het hangt echt van de coach af. KdB en Salah zijn wereldvoetballers, maar wel met een bepaalde stijl. Klopp en Guardiola spelen veel meer het spelletje voor deze spelers.

Dus echt goedkoop vind ik het niet. Plus dat de constatering gewoon correct is. Valt geen speld tussen te krijgen.

22 april 2018 om 23:24

Want Mourinho is geen liefhebber van een pijlsnelle counter voetballer die ook makkelijk scoort?

Of een typische '10 met een drive naar voren en ook makkelijk kan scoren?

Mourinho kon beide spelers aardig gebruiken hoor alleen waren die jongens niet goed genoeg destijds, simpel.

23 april 2018 om 00:09

Salah is nooit een serieuze aankoop geweest. Dat was puur voor de Egyptische aanhang en om hem daarna met winst door te verkopen. Missie geslaagd.
Echter kon iedere voetbalkenner zien dat De Bruyne een gigantisch talent was , een van de grootste op dat moment. Volgens mij waren ze er in Nederland van overtuigd dat Fischer (dacht dat het Fischer was maar kan me best vergissen) een groter talent was dan De Bruyne.
De Bruyne was op jonge leeftijd de Belgische competitie al ontgroeid. Later , een periode die veel mensen zijn vergeten of uberhaupt niet eens weten , bij Werder de pannen van het dak gespeeld. Chelsea had de kans om hem terug te halen destijds van Werder , maar waren blijkbaar nóg steeds niet overtuigd van hem... De Bruyne is duidelijk een blunder van Mourinho/Chelsea geweest.

23 april 2018 om 19:46

Daar kan Chelsea niet veel aan doen. Daar is Mourinho verantwoordelijk voor.

Verdiend.

Je kan niet om de cijfers van Salah heen kijken, dat zijn cijfers die werelds zijn.

Hij heeft Liverpool leven gegeven nadat er onzekerheden bestonden nadat Coutinho naar Barcelona ging, hij heeft zich enorm goed ontwikkeld en verdient alle lof, hij niet alleen zijn teamgenoten ook maar vooral Jurgen Klopp.

Ben benieuwd of Liverpool hem kan houden als Real Madrid aan de deur komt kloppen.

22 april 2018 om 23:38

Het zijn inderdaad echt geweldige statistieken. Ik neigde persoonlijk naar de Bruyne, maar begrijp ook volkomen dat de prijs naar Salah gaat. Heeft ongelooflijk goed z'n stempel gedrukt op het seizoen van the Reds. Als je dan weer die goals tegen Bournemouth en West Brom ziet (laatste pot dan niet gewonnen), waar de klasse vanaf straalt.. En dat is al het gehele seizoen. Niemand had het ook verwacht van 'm, wat het des te bijzonder maakt.

Kwestie van tijd voor hij nog een goal maakt en dan ook het record van Shearer aan gort schiet.

Ik denk eigenlijk dat ze het allebei hadden verdiend dit jaar. En ik neig zelf, als ik dan moet kiezen, iets meer naar Kdb. Puur omdat hij het hele seizoen gewoon geweldig is. Salah is toch echt magistraal vanaf december zo'n beetje.

Maar nogmaals, allebei verdienen ze het naar mijn idee.

22 april 2018 om 23:14

De Bruyne heeft ook een 'mindere' periode gehad niet zo lang geleden. Vind dit zwaar terecht eigenlikk

22 april 2018 om 23:15

Juist andersom, Salah is veek consistenter geweest. De Bruyne heeft echt pieken gehad.

22 april 2018 om 23:15

Salah is al het hele seizoen fantastisch hoor.

22 april 2018 om 23:26

Kevin heeft periodes gehad dat hij te vermoeid leek volgens vele City supporters en hij leverde dan ook af en toe een zwakke wedstrijd.

Salah was er bijna elke wedstrijd voor Liverpool, geen teken van vermoeidheid gezien of iets in dat richting hij bleef maar gaan en zie nu..

Hard work pays off

Dit was voor mij al te verwachten. Zijn eerste jaar Liverpool en al diverse records aan het verbreken.

Tja verdiend was gewoon de beste dit jaar! Gewoon in je debuut seizoen al de 31 goals geëvenaard en het kan nog verder niks meer dan lof.

22 april 2018 om 23:17

Gaat er nog wel 4 bij maken xD

22 april 2018 om 23:29

Helemaal niet. Chelsea vergeten?

22 april 2018 om 23:54

Debuutseizoen bij Liverpool, niet de BPL.

23 april 2018 om 00:44

Ja dat bedoelde ik ja

Zo zie je maar weer eens dat doelpunten veel belangrijker zijn voor dit soort prijzen. Voor mij was KDB de terechte winnaar puur om 't feit dat ze mede dankzij hem de landstitel pakten tegen zeer sterke ploegen. Zelden verloren daarnaast, maar goed voordat ik verkeerd begrepen wordt gun ik het Salah natuurlijk van harte en is hij was naast KDB de andere kandidaat die hem verdiende.

Salah is enorm belangrijk voor Liverpool en hopelijk weet hij ze ook langst Roma te knallen zodat ze een leuke finale beleven en Real of Bayern uitschakelen. Gun het hem enorm en Klopp ook, want hij heeft wat recht te zetten tegen Bayern toen hij de finale verloor met Dortmund hehe.

22 april 2018 om 23:16

Het is een teamsport, Salah kon niks doen om Liverpool kampioen te maken. Echt niks, niet zijn schuld dat de Bruyne in een veel beter team speelt. Het gaat om het individu, Salah was de speler van het jaar.

22 april 2018 om 23:28

Inderdaad. Ruil die 2 van teams en City wordt hoogstwaarschijnlijk nog steeds 1e en Liverpool komt niet in de buurt.

22 april 2018 om 23:39

En wie maakt City zo goed? Die rosse knul. De Bruyne zit 3 niveaus boven al de rest in mijn ogen. Zijn inzicht, steekballen, voorzetten, afstandsschoten.. er is niets wat hij niet kan. Perfect tweevoetig. Salah kende natuurlijk ook een geweldig seizoen en piekte later wat altijd een voordeel is bij deze verkiezingen. Vooral de prestaties van de laatste weken blijven hangen dus ja. Ik ga niet zeggen dat hij onverdiend wint maar voor mij was er 1tje die het net wat meer verdiende, de kampioenenmaker van City. De Bruyne was gewoon briljant en zijn goals en assists leverden ongeveer even veel punten op als die van Salah. Salah zijn totaal mag dan wel impressionant zijn maar ze waren niet allen even belangrijk en beslissend. Velen niet echt. Kdb trok zijn ploeg vaak over de streep, en zeker in de toppers. Echter geven zoals zo vaak doelpunten de doorslag en dan is de cm kansloos.

22 april 2018 om 23:47

Uhm nee, wat of wie City zo goed maakt is Guardiola, was Kevin er niet dan had hij wel een ander voetballer gebruikt in deze rol.

22 april 2018 om 23:51

"was Kevin er niet dan had hij wel een ander voetballer gebruikt in deze rol."

Achja, want voetballers met dergelijk inzicht en passing vind je bij de vleet... Wat voor onzin is dit nu?

Dat is net het verschil tussen KDB en Salah. Het hele spel van City draait door KDB en Silva. Bij Liverpool kan je, kort door de bocht, een andere veelscorende spits zetten die misschien hetzelfde resultaat haalt. Bij City draait het systeem door Kdb, Bij Liverpool draait Salah door het systeem van Klopp.

22 april 2018 om 23:52

@Bon Jovi
Kevin is een radartje in het geheel van de City machine. Tuurlijk was hij in topvorm dit seizoen maar Silva en Fernandinho waren net zo belangrijk hoor.

22 april 2018 om 23:55

Niet even belangrijk en beslissend? In de meeste duels ooit gescoord in de PL (met nog 4 wedstrijden te gaan), meeste doelpunten in de onderlinge duels van de top 6 en dan ook nog flink wat assists (buiten wat hij sowieso qua spel bijdraagt).

"de Bruyne zit 3 niveaus boven al de rest in mijn ogen. Zijn inzicht, steekballen, voorzetten, afstandsschoten.. er is niets wat hij niet kan."

3 niveaus zelfs? Overdrijven is ook een vak.

" Echter geven zoals zo vaak doelpunten de doorslag en dan is de cm kansloos."

Een PL-volger als jij zou beter moeten weten dan dit roepen. Net alsof hij 31 intikkers heeft gemaakt en verder 0.0 bijdraagt.

22 april 2018 om 23:56

Consy nota bene Pep zelf noemt de Bruynz veruit zijn beste speler. Ikzelf ga niet beweren dat ik een ongelofelijke voetbalkenner ben maar die Pep kent er wel iets van..

22 april 2018 om 23:56

Liverpool draaide in het begin door Mane, hij was degene die Liverpool op sleeptouw nam nadat hij een dip kreeg rond december begon Salah pas te draaien.

23 april 2018 om 00:01

Lfc11
Leuke weetjes. Maar hoe veel punten leverden ze op? Niet meer dan die van de Bruyne, als de krant juist zat althans. Daarom zeg ik dus dat ze niet allen even belangrijk waren. Niet zo gepikeerd reageren.

Maar goed we hebben het weer puur over goals en assists. Kdb mocht van mij winnen omdat hij wekelijks City op sleeptouw nam en ze met lichtjaren voorsprong op de rest naar de titel leidde.

23 april 2018 om 00:01

Mane? Die heeft vanaf zijn rode kaart tegen City een dip gehad tot en met december.

@bon Jovi: Ja, leuk die metingen qua punten van 'de krant', maar dat is maar net hoe je dat soort dingen meet. Een 3-1 zal wel niet tellen, maar kan toch wel het verschil maken. Maar De Bruyne had ook een terechte winnaar geweest. Echter is Salah dat ook.

23 april 2018 om 01:02

Maar ik vind hem dus (dit jaar) niet zozeer een kampioenenmaker. Dat is het collectief. Zelfs al haal je Kevin weg en zet je er niemand voor in de plaats, had ik ze alsnog kampioen zien worden. Een middenveld met Fernandinho, Silva en Gundogan en een aanval met Sane, Aguero/Jesus en Sterling/andere Silva... En dan kan je (Blieke) wel zeggen dat City draait door Kevin, maar dat komt vooral omdat het team daarop is ingesteld. Hij krijgt de meeste ballen, hij geeft dus ook de meeste ballen. In mijn ogen maakt het systeem Kevin daarom belangrijk en bepalend. Bij Salah is dat niet zo, waardoor ik het juist knapper vind dat hij zo geweldig presteert. En wat bedoel je met 'de krant'? Punten opleveren is iets heel subjectiefs en dan moet je een wedstrijd kunnen aanvoelen en weten te voorspellen hoe het anders was afgelopen.

23 april 2018 om 02:28

Tuurlijk joh, haal Kevin er gewoon uit. Jij gaat er nog een waterdrager van maken ook. Wat diegenen die jij opnoemt zijn. Wat een onzin lees je hier allemaal. Er zijn weinig coaches verloren gegaan hier op voetbalzone.

23 april 2018 om 02:42

@arseneal

Meen je dat nu serieus dat het systeem bepaalt hoe belangrijk KDB is? Je weet toch dat KDB van nature een spelmaker is, hij zou in elk systeem de ballen opvragen en verdelen.

En Salah (en Mane en Firmino), die floreert door de unieke pressing en counterstijl, daar is het niet zo? Omgekeerde wereld dit...

Ik wil zeker geen afbreuk doen aan de prestaties van Salah, want hij verdient het evenzeer, maar hoe De Bruyne hier als vervangbaar wordt afgeschilderd is stuitend.

23 april 2018 om 08:34

Vond KdB niet eens zo goed in de CL tegen Liverpool en Salah was zo dodelijk. Hij wachtte gewoon op zijn kans om te scoren terwijl Kevin zo graag de grote man wou zijn en leed zo vaak dom balverlies...

23 april 2018 om 10:27

Ik had het misschien duidelijker moeten verwoorden, maar ik vind dat het systeem hem zo belangrijk maakt als hij nu is geworden, niet dat als het systeem niet op hem ingesteld was hij niet belangrijk was geweest. Long story short: iedereen levert de bal in bij Kevin, waardoor hij ook statistisch een veel grotere impact kan hebben. En alsof David Silva dat van nature niet is? Voordat Kevin kwam was hij de aangewezen persoon en deed dat ook fantastisch. Je gaat me niet vertellen dat Kevin op natuurlijke wijze die rol heeft overgenomen. Daar heeft Pep zeker zijn rol in gehad, en dat meen ik ja. Over Salah kan je discussieren. Verder zeg ik nergens dat Kevin op kwaliteiten vervangbaar is. Ik snap niet waar dat ineens vandaan word gehaald. Alleen dat zonder hem ze nog steeds zo'n belachelijk elftal hebben, wat veel beter blijft dan de concurrentie. En GenGhibi, D Silva, Gundogan en Aguero waterdragers? En dan noem je mijn stuk onzin? Pot, ketel en al die dingen

23 april 2018 om 14:32

Je noemt een middenveld met Gundugan, Fernandinho en Silva. En je laat KDB weg. Daarin zijn Gundugan en Fernandinho veredelde waterdragers ja. Silva is daar dan de 10. Lees dan eerst even terug wat je geschreven hebt. En KDB speelde onder Pellegrini zowat overal. Kan hij ook. Salah kan ook genieten van een uniek counterpressing systeem. Nooit zulke statistieken kunnen voorleggen. Terwijl dat bij KDB wel zo was. Was ook assist-koning in Duitsland.

Gefeliciteerd Salah, mijn stem zou naar de bruyne zijn gegaan, 15 assist, 8 goals en momenteel de beste pass accuration ter wereld wat ik ook erg indrukwekkend vind.
Maar Salah is ook een geweldige speler met een geweldig seizoen die heb niet onterecht heeft gewonnen.

22 april 2018 om 23:32

41 goals en 9 assists. Is enorm rustig voor de goal. Geen enkele verdediger weet raad met zijn wendbaarheid en snelheid.

22 april 2018 om 23:36

Maar voetbal is in mijn ogen meer dan doelpunten maken.

22 april 2018 om 23:48

Maar voetbal draait om doelpunten maken..?

22 april 2018 om 23:53

Voetbal draait om 1 doelpunt meer te maken dan de tegenstander, er zijn meerdere manieren om dit te bereiken. Je hebt een veroveraar nodig om in balbezit te komen, De Bruyne heeft als aanvallende middenvelder 70 om 30 qua balverover n balverspelingen. Iemand die de bal de ruimte ingeeft met een goede pass. De bruyne is statistisch gezien met een pass accuratie van 84 de beste passer op dit moment. Iemand die aangeeft voor het doelpunt. De Bruyne heeft 15 assists tegenover 9 van Salah en dan tot slot nog iemand die op de juiste plek staat en daar is Salah wel goed in met zijn doelpunten.

Ik zeg niet dat het onterecht is dat Salah heeft gewonnen want hij heeft een fantastisch seizoen gehad maar ik had zelf voor de Bruyne gekozen.

22 april 2018 om 23:53

Als je een aanvaller bent, ja. Of zijn Busquets, Modric, David Silva, KBD koekenbakkers?

Verdiend !!! Wat zal Chelsea zich achter de oren krabben als ze salah en de Bruyne nu zo zien voetballen

Belachelijke keuze. Wat heeft Salah ook alweer gewonnen met die goals? Precies. KdB had een cruciale rol in de landstitel en de League cup.

22 april 2018 om 23:32

Voila. Gaat ook over de Premier League.

22 april 2018 om 23:33

Het gaat erom hoe een speler presteert. Niet wat hij wint. City heeft veder een veel beter team dan Liverpool en met die goals heeft hij city uitgeschakeld

22 april 2018 om 23:54

Bij de Ballon D'or gaat het dan weer wel om wat je gewonnen hebt? Belachelijke keuze. Kevin De Bruyne verdiende het, er was laatste maanden een enorme hype rondom Salah heen, zijn cijfers zijn verschrikkelijk goed daar kan De Bruyne nooit mee meten omdat het een middenvelder is.

23 april 2018 om 02:22

Ja in de premier League. Al scoort hij er 50. Liverpool is toch uiteindelijk niet kampioen geworden door zijn goals. Waar KdB de site speler is van een voetbalmachine dat nu al kampioen is geworden. Dat is waar het uiteindelijk om gaat.

23 april 2018 om 09:51

Hoezo won kante het vorig jaar inplaats van kane bijvoorbeeld? Die scoorde veel meer hoor. Je kan niet om salah heen. De bruyne wisselde goeie met slechte wedstrijden ad en presteerde in een top team.

22 april 2018 om 23:34

Het gaat om de speler die het best heeft gepresteerd. Het is een individuele prijs en heeft weinig te maken met de collectieve prijzen. Met jou logica zouden slechts 23 spelers recht hebben op deze prijs en dat zijn enkel de spelers onder contract bij City. Onzin natuurlijk. Salah gaat de meeste goals maken ooit in Engeland en dat voor een buitenspeler. Fenomenaal.

22 april 2018 om 23:54

Je kunt het ook in de context van met zestien punten verschil kampioen worden vooral door de bijdrage van één bepalende speler bekijken. Dan krijg je toch een ander beeld van een individuele prestatie, en prijs. Niets ten nadele van Salah, maar de rol van de Bruyne is beslissender geweest.

22 april 2018 om 23:58

Ja, bijdrage van één bepalende speler? Want Aguero, Silva, Jesus, Sane en ook Sterling zijn een stel koekenbakkers bij elkaar.

23 april 2018 om 00:01

Als het enigste argument dat Salah het meer verdient dan KDB de omringende ploeg is, dan is dat vrij zwak.

Ik vind de voorhoede van Liverpool anders ook niet misselijk...

Ik had voor de Bruyne gekozen. Desondanks begrijpelijk.

Doet me toch een beetje denken aan Mahrez in het kampioensjaar van Leicester City.
Nu is de vraag of Salah die vorm meerdere seizoenen kan vasthouden en op het WK met Egypte.

Salah is brilliant en het is ook geen onverdiende uitverkiezing, maar als het puur gaat om de PL moet je hem eigenlijk aan De Bruyne geven. Hij heeft echter de pech dat City een beetje uitgeblust is sinds een paar weken. Het geheugen van mensen is immers extreem kort. Vorig jaar december weten we allang niet meer. City en De Bruyne zijn nu alweer gewoon 'lang niet zo goed als iedereen zei'.

Dat Salah dan ook nog een hoofdrol tegen City in de CL speelt natuurlijk gigantisch mee, want deze prijs heeft niets met de CL te maken, maar heeft stiekem natuurlijk alles met de CL te maken.

Dus gefeliciteerd Salah, maar ik had hem het zilver gegeven.

23 april 2018 om 09:52

Weten we niet, maar het zit wel in hun achterhoofd ja, veder dat je hem zilver gaf is jou mening, maar hij verbreekt in zijn debuut jaar alle rexords qua scoren zowat. Dat zijn Ronaldo en messi cijfers en die zijn zeldzaam.

23 april 2018 om 10:14

Ja hij doet het zonder meer fantastisch en het is inderdaad mijn mening en gelukkig voor Salah doet die er niet toe

23 april 2018 om 11:40

Hahaha ja dat is ook waar. Vind salam door zijn doelpunten dit seizoen recht hebben op deze prijs en de gouden bal als die de cl wint en belangrijk is in de finale

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren