Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Bommel is Heitinga de baas en grijpt koppositie tegen negen Ajax-talenten

Laatste update:

PSV Onder-19 heeft zaterdag de topper tegen de leeftijdsgenoten van Ajax als winnaar af weten te sluiten. De Eindhovense talenten, getraind door Mark van Bommel, waren met 0-2 te sterk voor het elftal van John Heitinga, dat door rode kaarten voor Boy Kemper en Brian Brobbey met negen man het laatste fluitsignaal haalde. PSV gaat nu met een voorsprong van twee punten, en een wedstrijd minder gespeeld, aan kop voor achtervolger Ajax.

In de openingsfase kregen beide ploegen kansen om de score te openen. Aan de kant van de thuisploeg was het Danilo Pereiro die de bal niet in het net kreeg, terwijl namens PSV Joël Piroe en Justin Lonwijk net niet konden afronden. Na 25 minuten spelen was het echter wel raak toen Zakaria Aboukhlal van rechts naar binnen sneed en vanaf de rand van de zestien de bal fraai langs Issam El Maach krulde.

Negen minuten later kreeg de ploeg van Heitinga een nieuwe domper te verwerken toen Kemper wegens vasthouden zijn tweede gele kaart ontving en moest inrukken. In de tweede helft leek PSV de voorsprong snel uit te breiden, maar een rebound die na een schot op de paal van Lonwijk wel raak was werd afgekeurd wegens buitenspel. Pereiro stelde vervolgens Ryan Gravenberch na een knappe actie bijna in staat om voor de gelijkmaker te tekenen. De middenvelder mocht van dichtbij uithalen, maar zag zijn poging over de lat gaan.

De kansen waren daarna via onder meer Piroe die de paal raakte, Aboukhlal en een kopbal van Amar Catic weer voor PSV en met nog een dikke tien minuten begon het er nog rooskleuriger uit te zien voor de bezoekers toen ook Brobbey met zijn tweede gele kaart van de middag naar de kant moest. De ploeg van Van Bommel wist vervolgens dat numerieke overwicht in de slotfase via Catic ook op het scorebord tot uiting te brengen.

Vond jij dat PSV Onder-19 het verdiende om te winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Belachelijk slechte scheids zeg. Desalniettemin wel terechte overwinning van PSV.

21 april 2018 om 16:40

Vond het idd geen goede scheids maar van beide kanten rare dingen. Nu moet ik zeggen dat het ook vervelend was dat er geen herhalingen waren. Waardoor je ook niet kon zien als de scheids het bij het goede einde had.

21 april 2018 om 16:43

Je kon de stream wel terugspoelen. Maar ook dan was het door het camera standpunt nauwelijks te bepalen.

21 april 2018 om 16:45

Zo hoort voetbal toch ook te zijn. Het echte leven heeft ook gern herhalingen!

21 april 2018 om 16:49

JacobusD, zeer rare instelling dit.. Als je met herhalingen je sport eerlijker kunt maken is dat altijd een pre.

21 april 2018 om 16:51

waar ik me in het algemeen en vandaag in het bijzonder aan stoor is dat er niet opgetreden wordt tegen tijdrekken. bal werd constant weggegooid of geschopt. iemand die lang voor de bal blijft staan etc... ik zou wat dat betreft een slechte scheids zijn, want ik zou gelijk geel geven.
ik vind wel dat je ook in het bespelen van de scheidsrechter een duidelijk verschil ziet in psv en ajax. psv zoekt veel meer op wat ze kunnen doen zonder over de grens te gaan. de laatste wissel was ook tekenend. die jongen kreeg een seintje dat hij gewisseld ging worden, rende naar de andere kant van het veld, had lang niet door dat hij moest wisselen, en strompelde met zware kramp heel langzaam naar de kant.

21 april 2018 om 16:52

Mag je het niet op steken, Heitinga begon al met verkeerde opstelling. Is mooi dat hij risico neemt met zo'n jong team maar pakt nu gewoon niet goed uit. Zowel o17 als o19 verliezen er kans op kampioenschap door vandaag. Scheidsrechter leek wel een voorkeur te hebben met enkele merkwaardige beslissingen. Desalniettemin won PSV hier gewoon terecht en gaat voor eerst sinds het een landelijke competitie is kampioen in o19 worden (sinds '92 dus)

Wat stonden er een paar mafkezen langs de lijn op de toekomst. Tieners ziektes toewensen waar kinderen met basisschoolleeftijd bijstaan. Dan moet je wel echt en volidioot zijn. Verder een terechte overwinning. Ajax veel te lang in leven gehouden, dat wel. 2 punten los met een wedstrijd minder, dat gaat de ploeg van Van Bommel niet meer weggeven.

Dinsdag kan PSV o17 op De Herdgang kampioen worden tegen Ajax. De wedstrijden tussen PSV en Ajax zijn op meerdere niveaus beslissend. Het is te hopen dat het dinsdag voor de derde keer onze kant op valt.

21 april 2018 om 16:42

Echt he. Zelfs dat kinderstemmetje riep de gekste dingen. Al met al wel een terechte overwinning voor PSV. De scheids had het niet makkelijk, maar via de stream van Ajax was het steeds ook echt onmogelijk om te bepalen of hij goed of fout zat. Op een gegeven moment vielen ze bij elk contact in de zestien al op de grond, dus kan me voorstellen dat je als scheids daar niet in mee wilt.

21 april 2018 om 16:42

Was dit seizoen tegen Feyenoord ook al het geval, volwassen mannen die kinderen in hun gezicht doodwensen. Zieke geesten, helaas bij veel te veel clubs.

21 april 2018 om 17:38

Wat ik niet begrijo is dat clubs (dus niet alleen Ajax) dergelijke typess niet weren van hun velden. Het geeft een nare sfeer.

21 april 2018 om 16:43

Hoe dan ook elkaar dat soort ziektes toewensen is niet normaal. Maakt niet uit voor welke club je bent! Uiteindelijk is het maar een spelletje!

21 april 2018 om 16:58

Kampioen worden is eigenlijk maar bijzaak. Het gaat vooral om de persoonlijke ontwikkeling van de spelers.

21 april 2018 om 17:10

Klopt, maar beide kan ook: én spelers ontwikkelen én kampioen worden.
Het een sluit het ander natuurlijk niet uit. Voor die jonge gasten is kampioen worden ook alleen maar leuk.

21 april 2018 om 17:32

Kampioen worden is leuk en het kan beide. Maar feit blijft wel dat het een bijzaak is. Persoonlijke ontwikkeling staat altijd op Nr1. Dat is ook de reden waarom er bij Ajax veel jeugdspelers van jongere teams meedoen bij 019. Op die manier hebben die jonge gasten het moeilijker en worden dus meer uitgedaagd wat goed is voor hun persoonlijke ontwikkeling.

21 april 2018 om 17:43

Dit gaat wel om de onder 19 waar de Youth League op het spel staat. Met het oog daarop zou het echt wel fijn zijn om kampioen te worden. Juist van Youth League leren ze enorm veel van

21 april 2018 om 20:27

Ik vind het maar makkelijk om het weg te stoppen met "persoonlijke ontwikkeling staat voorop". De hogere mensen binnen Ajax zullen dat vast denken en de supporters zullen er waarschijnlijk ook zo over denken, maar de spelers en technische staf van Ajax U-19 willen natuurlijk dolgraag kampioen worden.

Netjes hoor, het niveau wel slecht zeg van beide kanten.

PSV O17 kan dinsdag ook kampioen worden tegen ajax

21 april 2018 om 16:45

ik heb de 2e helft gezien en het viel mij ook erg tegen. wellicht vanwege de voorsprong van psv en de rode kaart voor ajax. psv hoefde niet meer zo nodig en ging achteruit hangen en ajax ging misschien mede daardoor alleen nog met lange ballen spelen.

21 april 2018 om 16:48

Lange ballen spelen deed Ajax in de eerste helft ook al veel. Werd steeds door een speler (even zijn naam kwijt) doorgekopt, maar de tweede bal was dan weer voor PSV. Qua voetbal geen hoogstaande wedstrijd inderdaad, paar losse mooie combinaties maar dat was het wel. Spanning maakt een hoop goed

21 april 2018 om 17:01

Heitinga mag zich wel schamen ja met zo'n tactiek. Lange ballen op de spits en dan de 2e bal proberen te winnen. Tactiek van een Championship club. Erg beschamend. Combinatievoetbal vanuit het middenveld was ver te zoeken.

Ook niet vreemd. Wij hebben zoutzak Heitinga voor de groep en bij PSV een echte winnaar. Wordt tijd dat we bij ajax er de bezem doorhalen.

21 april 2018 om 17:34

@tibbe

Je schrijft: "ook niet vreemd. Wij hebben zoutzak Heitinga voor de groep en bij PSV een echte winnaar. Wordt tijd dat we bij ajax er de bezem doorhalen".

Dan moeten ze beginnen bij nepsupporters zoals jij. Een echte supporter spreekt met respect over oud-spelers van zijn club, ook als hij het niet hen eens is. Misschien moet je een cursus 'omgaan met teleurstellingen" gaan volgen, want daar heb je duidelijk moeite mee. Dat PSV kampioen gaat worden, heeft in deze competitie alles te maken met de competitie opzet. Aan het eind van de reguliere competitie had Ajax een voorsprong van 20 punten en die had PSV normaliter nooit meer ingehaald. Die punten ben je als de kampioenscompetitie begint, echter allemaal kwijt. Deze wedstrijd zat het Ajax ook niet mee omdat het team een uur lang met een man minder heeft gespeeld en op het eind zelfs met 2. Dan valt de score nog reuze mee. Het kampioenschap is verloren en dat is spijtig, maar ik ben de tel kwijt hoeveel titels de 0o 19 al op zak heeft. Deze zij PSV derhalve van harte gegund. De O19 is een opleidingsteam en dan is het feit dat een speler van 15 en 1 van 16 zich moeiteloos aan het niveau hebben aangepast veel belangrijker en dikke winst.

21 april 2018 om 20:21

@scepticus

Allereerst vind ik het ongelooflijk dat je voor deze comment duimpjes krijgt, maar goed,

Je schrijft:

“dat PSV kampioen gaat worden, heeft in deze competitie alles te maken met de competitie opzet. Aan het eind van de reguliere competitie had Ajax een voorsprong van 20 punten en die had PSV normaliter nooit meer ingehaald”

Uhm. Ajax wist toch ook vantevoren aan wat voor soort competitie ze begonnen? Die is voor alle ploegen gelijk en dus ook voor Ajax. Het ligt toch lijkt mij aan Ajax zelf dat ze alanog achterhaald zijn. Ook tien punten (ik neem aan dat de voorsprong gehalveerd is) zou voldoende moeten zijn. Dat kun je echt niet wijten aan de competitie-opzet.

22 april 2018 om 02:22

Nee, de voorsprong werd niet gehalveerd, ze begonnen weer op 0. Op zich was dit te verwachten, PSV heeft een sterke lichting in die leeftijdsklasse, terwijl bij Ajax de sterkste spelers weer afgeroomd werden door Engelse clubs. Daarbij heeft de Ajaxjeugd, die vaak jong naar een hoger team doorgeschoven worden, vaak conditioneel meer moeite aan het eind van het seizoen. Tel daarbij nog een paar internationale toernooien op. Daarbij zijn de onderlinge ontmoetingen voor PSV vaak belangrijker, waardoor ze altijd met de sterkste opstelling tegen Ajax komen. Ajax past zich juist nooit aan, want de opleiding is belangrijker dan het winnen. Dus speelt de U19 met spelers uit de U17, die daardoor hun beste spelers kwijt zijn en dus ook verliezen....enz. Ik vond de scheidsrechter wel een drama....

22 april 2018 om 08:06

Ajax is wel spelers kwijt maar haalt net zoveel spelers weer terug. Dit is toch dat vreemdelingen legioen met 10 nationaliteiten ?

22 april 2018 om 10:58

@gaudi

Je schrijft: "uhm. Ajax wist toch ook vantevoren aan wat voor soort competitie ze begonnen? Die is voor alle ploegen gelijk en dus ook voor Ajax. Het ligt toch lijkt mij aan Ajax zelf dat ze alanog achterhaald zijn".

Allereerst vind ik het vreemd dat je voor een dergelijke reactie duimpjes krijgt, omdat die duidelijk gebaseerd is onwetendheid en waarschijnlijk ook gemakzucht. Als je even de moeite had genomen om naar de stand van de O19 te kijken, had je kunnen zien dat Ajax daarin 24 uit 11 heeft en PSV 26 uit 10. Als Ajax 10 punten had mogen meenemen uit de reguliere competitie zou dat betekenen dat de club maar 3 van de 11 wedstrijden in de kampioenscompetitie gewonnen zou hebben en dat is natuurlijk niet zo. Ajax heeft pas 2 wedstrijden verloren en 1 gelijk gespeeld. Je geeft een oordeel over mijn bijdrage en dat mag, omdat dat de bedoeling is van een site als VZ. Alleen praat je als een blinde over de kleuren omdat je kritiek hebt zonder dat je je hebt verdiept over de competitie opzet. En die is zo dat ieder team aan het begin van de kampioenscompetitie weer op 0 begint. Daardoor is er geen enkele sprake dat PSV een achterstand op Ajax zou hebben ingehaald, zoals jij beweert. Je hebt natuurlijk gelijk dat de competitie opzet van te voren vaststaat en de club die op basis van de daarvoor geldende de regels kampioen wordt, de terechte kampioen is. Maar dat heb ik nergens in mijn betoog bestreden, wat ik alleen heb aangestipt, is dat PSV zonder die competitie opzet nooit kampioen zou zijn geworden. En dat staat nog steeds kaarsrecht overeind.

22 april 2018 om 11:17

@janssen

Je schrijft: "ajax is wel spelers kwijt maar haalt net zoveel spelers weer terug. Dit is toch dat vreemdelingen legioen met 10 nationaliteiten?"

Je hebt op zich wel gelijk, maar dat is een kwestie van oorzaak en gevolg. Ajax is geen krokettenfabriek, waar je net zoveel kroketten kunt produceren als je wil als je maar over voldoende grondstoffen beschikt. Bij een voetbalacademie ben je afhankelijk van het talent en er wordt in een klein land als NL niet iedere dag een groot voetbaltalent geboren. Als die dan ook nog eens op hun 16 e naar het buitenland gaan, lijkt het me logisch dat je dat grote verloop niet volledig uit eigen gelederen kan opvangen, maar daarvoor ook aangewezen bent op het buitenland.

Ik denk dat vrijwel iedereen, als hij of zij de keuze had, het liefst een team zou zien dat uitsluitend uit landgenoten bestaat. Dat geldt niet uitsluitend voor Ajax. Dat is echter zo goed als onmogelijk als je succes nastreeft en dus zal je prioriteiten moeten stellen en je moeten afvragen wat je belangrijker vind: dat er een team staat waarmee succes kan worden behaald of een team dat uitsluitend uit landgenoten bestaat. Bovendien gaat het hier om een jeugdteam waarvan er doorgaans hooguit een man of drie per lichting het eerste elftal weet te halen en daar basisplaats weet te bemachtigen. Je kunt je daarom afvragen of het nu werkelijk zo heel erg is dat de selectie uit zoveel nationaliteiten bestaat.

Dikke pluim:
Scheidsrechter, liet zich niet intimideren door agressief scheldend publiek.

Grote schande:
Het publiek op de toekomst. Het is een grof schandaal hoeveel er werd gesmeten met allerlei ziekten naar de 22 jeugdspelers op het veld. Steun je elftal en stop met jonge spelers 90 minuten te schofferen.

Daarnaast: Er komt met Mark van Bommel een prima coach aan. Van Heitinga ben ik nog niet overtuigd.

21 april 2018 om 16:54

ik vraag me af waarom dat soort mensen niet van de tribune gehaald worden. het is idd te absurd voor woorden.
pluim voor scheids is wat mij betreft niet terecht ...floot erg slecht.

21 april 2018 om 17:03

De scheids was inderdaad erg slecht. Ik kon hem totaal niet volgen. Dan liet die veel toe en dan begonnen die met kaarten te strooien. Erg warrig.

Jammer inderdaad van zulke mafkezen langs de lijn die niet kunnen relativeren dat het om een jeugdwedstrijd gaat of te wel de ontwikkeling van het individu.
Flink veel spanning op de wedstrijd waarin psv het overtal van 11 tegen 9 slecht uitspeelt,scheidsrechter was mijn inziens juist sterk,hoewel er inderdaad geen herhaling aanwezig was om er op terug te zien.
Bakker aan Amsterdamse zijde vond ik de beste man.

Zelfs op dat niveai is de arbitrage ronduit belabberd. Eerste helft 100%strafschop Ajax niet gegeven. En de kaarten voor Ajax werden erg gemakkelijk gegeven terwijl er niet veel gebeurde. Terwijl voor soortgelijke overtredingen aan psv zijde geen kaart gegeven werd. Uiteindelijk ee erg geflateerde zege voor psv

21 april 2018 om 17:13

Geflatteerd kun je het naar mijn mening niet noemen. Over en weer en aantal kansen gehad, maar op een gegeven moment speelde PSV zelfs overtalsituaties van 5 tegen 2 niet eens fatsoenlijk uit. Iets meer scherpte en het had 0-3/0-4 moeten zijn. Niet per se qua spelbeeld, wel qua creëren van mogelijkheden en aanvallen opzetten.

Ik heb de wedstrijd eens gezien.

Ten eerste, wat een stel mafkezen zeg langs de lijn. Ik hoorde ziekte's, die wel twintig keer herhaalt werden, en dat tegen stel tieners. Bizar.

En over de wedstrijd. Tja, ik was niet onder de indruk van PSV O19. Begonnen wel goed, maken een fantastische goal, en toen Ajax met 10 man kwam te staan na een halfuur, werden zoveel kansen slordig maar dan ook slordig uitgespeeld. Tweede helft was echt zwaar ondermaats, zelfs tegen 9 man kwamen ze nog in de problemen.

Maar goed, ze hebben gelukkig gewonnen, en dat is het belangrijkste.

21 april 2018 om 17:05

Volgens mij is de persoonlijke ontwikkeling het belangrijkste van jeugdelftallen. 😉

21 april 2018 om 17:24

Zeker weten. Maar ook winnen, en kampioen worden, hoort bij voetbal. Ik vind die linksbuiten Catic wel een hele leuke speler.

21 april 2018 om 17:48

Eens, maar ik mis dit relativeringsvermogen als er wel een jeugdkampioenschap wordt behaald.

21 april 2018 om 17:30

Dat eerste blijft natuurlijk diep triest, is echt iets van alle niveaus en blijf het walgelijk vinden. Vandaag bleef het 'gelukkig' bij schreeuwen en schelden..

Heb dat doelpunt van Aboukhlal voorbij zien komen en die zat er goed in. Is ook een groot talent trouwens, speelt sinds dit seizoen voor PSV die hem overnamen van Willem ll.

Waarom krijgt Heitinga in godsnaam de A1, het talenten elftal van Ajax, onder zijn hoede?

21 april 2018 om 23:50

Omdat de voetballerij bestaat uit vriendendiensten. Zowel bij de kleine clubs als bij de kleine clubs. Bij Ajax Heitinga, bij PSV Bommel en bij Feyenoord straks Kuyt. Alledrie hebben niks bewezen en krijgen het hoogste jeugdteam onder de hoede.

22 april 2018 om 08:09

Maar dit ouds toch ook de filosofie van Johan ? Oud voetballers zijn volgens hem ook goede trainers en bestuurders.

22 april 2018 om 09:01

Jaa maat niet alles wat Johan zei was goed hoor. Spelers van 16 jaar kregen ook geen contract, want je moest rekenen op hun clubliefde was ook iets van hem. Dat is de reden dat Fosu Mensah niet meer bij ajax zit.

@prologic,wie wil je er dan voor de groep hebben staan?

In deze fase gaat het om ontwikkeling,zowel de spelers als de coach toch?

21 april 2018 om 23:51

Nah iemand die al bezig is met de ontwikkeling. Heitinga begint dit seizoen pas, laat hem dan bij de o15 ofzo beginnen of als assistent. Een trainer als Dave Vos bijvoorbeeld laat het al langer zien.

Komend seizoen en voortaan meer live jeugdwedstrijden op AN en PN? leuk.

Krijgen we ook nog een artikel over Feyenoord-Vitesse waarbij Vitesse terecht won en nu 3e staat ten koste van Feyenoord?

21 april 2018 om 17:40

Artikelen over jeugdwedstrijden worden sowieso zelden geplaatst. Alleen de mini Klassieker en dit soort topwedstrijden, helemaal als ze zo bepalend voor het kampioenschap zijn en getraind worden door bekende oud voetballers.
Overigens zou dat wel leuk zijn, om een vaste rubriek te hebben met nieuws, uitslagen, standen en topscorers van jeugdelftallen (bijvoorbeeld alle Jo19 en Jo17 elftallen). Vermoed alleen dat je voor zoiets aardig wat extra mensen moet aannemen

21 april 2018 om 17:42

Deze zal toch meer belang hebben aangezien dit om kampioenschap en dus Europese wedstrijden volgend seizoen gaat. Ajax gaat geen YL spelen voor het eerst tenzij Ajax 1 de vCL doorkomt.

21 april 2018 om 20:07

Er wordt nog meer over de e divisie gesproken dan over de jeugd hoe schandalig kan het zijn.

21 april 2018 om 22:32

Ben ik met je eens, ik ben heel erg bezig met jeugd en vind het onderbelicht maar ik snap het ook wel beetje. Sinds de teams in Eredivisie hun jeugdteams in totaal over meer dan 10 verschillende competities zijn verdeeld, is iets lastiger dan één competitie uitlichten op wekelijkse basis.

Er gaat tegenwoordig veel mis bij Ajax. Gaan nu ook al met de eens zo geroemde jeugdafdeling achter de feiten aanlopen. Wordt tijd dat er eens flink de bezem door de diverse afdelingen gaat.

21 april 2018 om 22:35

Je kan ook overdrijven, Ajax speelde vandaag met 4 spelers die qua leeftijd o19 zijn, dat zijn er bijna net zoveel als PSV er in de selectie had opgenomen die jonger zijn. Stonden 2 o16 spelers basis, 1 o17 basis en 1 bank en rest allemaal o18. Gewoon een heel jong team waar de beste spelers van zijn doorgeschoven, gegokt en verloren dit jaar. Is kwalijk met oog op volgend seizoen Europees want dat valt nu weg voor de jeugd. Ajax koos ervoor - net als PSV in mindere mate - beste spelers niet te spelen en bij Jong Ajax/interland/Ajax 1 te laten spelen deze week. Dan kan dit gebeuren.

21 april 2018 om 23:53

Niet mee eens. Ajax kiest voor maximale weerstand van talenten, waar PSV kiest voot pure winst. Ik vind de visie van Ajax in de jeugd veel beter dan die van psv.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren