Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Arsène Wenger houdt het voor gezien en verlaat Arsenal na 22 jaar

Laatste update:

Arsenal neemt afscheid van Arsène Wenger. De Fransman maakt vrijdag via de officiële kanalen bekend dat het tijd voor hem is om de club te verlaten. "Na lang nagedacht te hebben en na enkele besprekingen met de club, voelt het voor mij goed om aan het einde van het seizoen op te stappen bij Arsenal", aldus de manager van the Gunners.

In totaal was Wenger 22 jaar in dienst van Arsenal. "Ik ben dankbaar dat ik dit voorrecht heb gehad om de club voor zoveel memorabele jaren te mogen dienen. Ik wil de staf, de spelers, de directeuren en de fans bedanken, zij maken deze club speciaal. Ik vraag aan de fans om achter het team te blijven staan om zo hoog mogelijk te eindigen."

Stan Kroenke, grootaandeelhouder van Arsenal, laat weten: "Dit is een van de moeilijkste dagen die we hebben meegemaakt in al onze jaren in de sport. Een van de redenen om betrokken te raken bij de club was wat Arsène de club heeft gebracht, zowel binnen als buiten het veld. Arsène was van ongekende klasse en we zullen hem altijd dankbaar blijven."

Wenger wist met Arsenal onder meer drie keer de Premier League en zeven keer de FA Cup te winnen. "Hij heeft de identiteit van de club veranderd met zijn visie. We gaan ervoor zorgen dat we zijn visie gaan waarborgen door Arsenal te laten meestrijden voor de grootste prijzen in de sport. We vragen aan al onze fans van over de hele wereld om Arsenal te blijven steunen en een ode te brengen aan een van de groten van Arsenal en van het mondiale voetbal", besluit Kroenke.

Een juiste beslissing van Arsène Wenger?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben benieuwd of Arsenal daadwerkelijk hier beter van wordt.

En vraag me ook af of Wenger stopt met trainen of ergens anders aan de slag gaat.
Misschien Psg?

20 april 2018 om 10:57

nou wees eerlijk...op het moment kan het eigenlijk niet slechter.

Wenger heeft heel erg veel goede dingen voor de club gedaan, hij zou een standbeeld moeten krijgen, maar t is nu toch echt al een paar jaar op.

20 april 2018 om 11:07

Ik denk dat het juist beter kan gaan zonder Wenger. Wenger bleef maar hangen in het verleden met spelers zelf opleiden en groot te maken. Dat kan hij als de beste, maar in deze tijd moet je prijzen pakken en de beste spelers er neer zetten en niet steeds bezig willen zijn met spelers te laten ontwikkelen. Met Wenger werd er geen geld uitgegeven dus welke toppers kwamen er naar Arsenal die er al stonden? Het zegt ook genoeg dat er niemand in de selectie bij de absolute wereldtop hoort. Arsenal is echt een springplank voor toppers die dichtbij de wereldtop behoren en wanneer Wenger ze groot heeft gemaakt verlaten ze de club. In deze tijd werkt de aanpak van Wenger niet meer. Arsenal gaat de komende jaren vaker meedoen om het kampioenschap.

20 april 2018 om 11:20

Klopt, maar het is ook niet alsof je met het huidige materiaal kunt verwachten dat ze kampioen worden. Ik vind de meeste spelers bij Arsenal geen wereldtop, maar meer allemaal net-niet.

20 april 2018 om 11:21

Ozil is wereldtop, Sanchez was bij Arsenal wereldtop, Auba werd altijd gezien als een topper -imo nog steeds-, Lacazette schoot de EL en Ligue 1 aan flarden en is nu opeens ook geen topper meer?

Geen geld uitgeven is ook een achterhaald argument als er net 100 miljoen uitgegeven is aan spitsen, een bod van 100 miljoen op Lemar werd door Monaco geweigerd.

Het enige dat Wenger zeker te verwijten is, is dat hij een te groot romanticus is en niet meegegaan is met de tijd. Het beleid van Arsenal is het beleid dat ik graag zie, liever dan de Manchesters die er 100en miljoenen tegenaan gooien voor 1 landstitel en een kwartfinale CL.

20 april 2018 om 11:28

Wenger weg is het einde van een legendarische club. Zie Manu, er is niets meer over van de eens zo legendarische voetbalclub die het ooit was.

Arsenal krijgt waarschijnlijk ook een manager die alleen maar weet hoe hij met geld moet smijten en gaat vrolijk meedoen met het financiele geweld.

Ik snap echt niet hoe iemand die zichzelf fan van het voetbal noemt daar nu blij mee kan zijn

20 april 2018 om 11:28

Men moet ook stoppen met doen alsof Arsenal een soort Barca/Real is dat elk jaar 50/50 om de titel speelt. Natuurlijk konden de afgelopen jaren beter maar ze hadden zeker ook slechter gekund.

Wordt veel te negatief gedaan.

20 april 2018 om 11:40

Nick

Ik ga ervan uit dat wij niet zo'n coach krijgen, aangezien het bestuur hetzelfde blijft.

20 april 2018 om 11:43

Ik zou gaan voor een coach die goed kan bouwen want team is behoorlijk uit balans. Je backs zijn ok, maar de keeper, de cbs en het hele middenveld op Ozil na is waardeloos. Je hebt geen consistente buitenspelers, je enige echte toppers zijn Auba en Ozil.

20 april 2018 om 12:25

Bellapartita maar wie heeft die spelers aangetrokken dan? Wenger toch zeker?

20 april 2018 om 13:12

Ozil en Sanchez OK, maar Aubemeyamg moet zich eerst nog maar eens bewijzen bij Arsenal en dat geldt eigenlijk ook voor Lacazette wat dus net een speler is die het net niet heeft.

20 april 2018 om 11:06

Either die a hero a live long enough to see yourself become the villain.

Maar vraag me net als jou af of Arsenal hier wel beter van gaat worden. De laatste jaren was het makkelijk om naar hem te wijzen, maar goed. We zullen zien!

20 april 2018 om 11:14

Wat bedoel je met hero villain

20 april 2018 om 11:17

Or live long.. Als je Dark Knight quote, doe het dan wel goed.

Arsenal is aan iets nieuws toe. Goede keuze dus, beetje zuur dat hij afscheid moet nemen nu het zo slecht gaat. Benieuwd naar zijn opvolger..

20 april 2018 om 11:40

Lol 1x a getypt in plaats van or en dan meteen een sneer krijgen dat je quote niet goed is...

20 april 2018 om 11:44

Als hij af kan sluiten met de EL vergeet iedereen dit seizoen meteen. En terecht, want je wint een europese prijs en je speelt volgend jaar Champions League.

20 april 2018 om 11:07

Arsenal wordt bijna ingehaald door Burnley, staat ruim 30 punten achter de nummer 1 en ook nog eens ruim achter de top 4 en jij vraagt je af of Arsenal hier echt beter van gaat worden. Wenger heeft de afgelopen twee jaar zwaar ondermaats gepresteerd. Zelfs het goede voetbal waar hij voor staat zien we zelden tot nooit meer. Deze beslissing is eigenlijk al zeker 3 jaar te laat. De opvolger van Wenger heeft een hele grote achterstand ten opzichte van de concurrentie.

20 april 2018 om 11:21

De vraag is of het zonder Wenger beter zou zijn.

20 april 2018 om 11:24

Die achterstand valt allemaal best mee. Het materiaal is niet goed genoeg voor een kampioenschap, maar met de juiste opdrachten en tactiek zeker genoeg voor een top 4 plek. De nieuwe coach moet op de juiste posities versterken om die laatste stap te zetten.

20 april 2018 om 12:21

@Samcro, daar ben ik het niet met je eens. Ik vind dat Arsenal op bijna elke positie een mindere speler heeft dan de concurrentie en dus denk ik dat er iets meer voor nodig is dan andere opdrachten en tactiek. Er zit in mijn optiek teveel middelmaat bij Arsenal in de selectie, zowel in het basiselftal als op de reservebank zitten spelers die bij lange na niet het niveau hebben dat Arsenal zou moeten willen nastreven.

20 april 2018 om 12:26

@Hangover96, Ja als Arsenal de EL zou winnen. De kans is er alleen wel dat Arsenal er tegen Atletico eruit gaat. Dan zou het dichtbij komen van Burnley samen met uitschakeling EL, Fa cup en het kansloze verlies in EFL cup finale een seizoen wat werkelijk triest is. Dat Arsenal zich nu alleen nog focust op de Europa league kan ik best inkomen, maar tot Februari was de competitie nog net zo belangrijk en dan vind ik het feit dat Arsenal dichterbij Burnley staat in punten dan de Spurs best wel zorgelijk.

20 april 2018 om 14:27

Tactiek is juist het allerbelangrijkste wat je als team nodig bent. Het kan je maken of breken. Nu is het te zien dat er aan bepaalde aspecten geen waarde wordt gehecht.

Met een bepaald strijdplan kun jij wedstrijden winnen. Onder Wenger zie ik toch niet echt bepaald deze richting. Bij hem denk ik aan een respectgehalte en daarbij veel individuele kwaliteiten die de doorslag moeten geven

Het einde van een tijdperk. Wie volgt hem op?

20 april 2018 om 11:00

Zal wel een standaard naam uit de carroussel worden, verwacht ik. Persoonlijk gok ik op Ancelotti.

20 april 2018 om 11:03

Van Gaal natuurlijk, dit is echt een van Gaal club, veel jonge spelers, laatste jaren wat achterop geraakt. Van Gaal kan daar wonderen verrichten. Plus de wedstrijd Arsenal - Man U wordt dan om te smullen.

20 april 2018 om 11:07

Van Gaal en Ancelotti zijn toch korte termijn-managers? Ik weet niet of Arsenal daar echt op naar zoek is, maar het zal in ieder geval moeilijk worden om Arsene op te volgen ondanks de mindere seizoenen van de laatste jaren.

20 april 2018 om 11:11

Van Gaal een korte termijn manager? Hij geeft jeugd de kans tot vervelends aan toe. Wat is er precies korte termijn aan hem?

20 april 2018 om 11:18

Dat hij vaak niet langer dan 3 jaar bij een club blijft zitten... dat is er korte-termijn aan.

20 april 2018 om 11:20

Nog liever Wenger dan van Gaal. Wat veelzeggend is want ik vind dit fantastisch nieuws! Respect voor zijn werk maar hij had na de FA Cup winst 3 seizoenen geleden al afscheid moeten nemen. Van Gaal bracht bij Utd nog veel saaier voetbal gekoppeld aan matige resultaten. Nu een jonge kerel die offensief voetbal ademt graag.

20 april 2018 om 12:28

Vind Ancelotti niet perse een korte-termijn-manager. Werd vaak onterecht weggestuurd imo. Volgens mij heeft bij Milan 7/8 jaar gezeten.

20 april 2018 om 12:32

Bij Milan zoiets ja, bij zijn andere 7 jobs was het wel 2/3 seizoenen maximaal. Het lange is dan eerder de uitzondering.

20 april 2018 om 11:05

Ik verwacht eerder een jonge trainer die de potentie heeft om net zolang te blijven als wenger
ik gok op van bronckhorst

20 april 2018 om 11:12

Henry en Van Bronckhorst

20 april 2018 om 11:14

Jardim, Nagelsmann, Tuchel of Ancelotti. Maar persoonlijk vind ik Jardim het meest logische. Hij hanteert bij Monaco dezelfde filosofie als bij Arsenal en hij is tactisch gewoon sterk. Daarom lijkt me Jardim de meest ideale kandidaat.

20 april 2018 om 11:14

Tuchel wellicht? Sarri?

20 april 2018 om 11:44

Tuchel gaat naar PSG en Sarri heeft volgens mij net zn contract verlengd.

20 april 2018 om 11:16

Hopelijk wordt Nagelsmann(?) van Hoffenheim of die Eddie Howe van Bournemouth Wenger op. Beide jonge veelbelovende trainers die hun teams mooi verzorgd voetbal kunnen laten spelen.

20 april 2018 om 14:12

Misschien moet Arsenal juist niet meegaan en gewoon een Engelsman aanstellen. Iemand die Engelse jeugd een kans geeft.

20 april 2018 om 16:46

Een buitenlandse trainer kan toch ook de jeugd een kans geven?

20 april 2018 om 11:25

Tuchel volgt hem op

20 april 2018 om 12:21

Misschien krijgt Bergkamp wel een belletje vandaag?

20 april 2018 om 12:26

Hopelijk haalt Arsenal Ralph Hasenhüttl die ook nog eens mooi voetbal speelt wat bij Arsenal past.

20 april 2018 om 14:41

Wat als Simeone het overneemt van Wenger. Zijn contract loopt af dit seizoen dus het zou heel goed mogelijk zijn, alleen denk ik niet dat hij zo perfect zou passen bij Arsenal.

Legend die te wienig word bewonderd en teveel verguist

20 april 2018 om 10:59

tja dan kom je toch bij t zinnetje: resultaten uit het verleden...

Wenger heeft geweldig veel gedaan voor Arsenal, hij verdient echt een standbeeld. Maar wat hij de laatste paar jaar aan t doen was, dat kan gewoon echt niet meer.
En dat is idd zonde voor zijn uitstraling, want hij is echt legendarisch daar, maar korte termijn geheuren in de voetbalwereld is nou eenmaal vrij groot.

Over 10 jaar zal er ongetwijfeld met veel ontzag op de periode wenger worden terug gekeken.

20 april 2018 om 11:02

Het zijn idd vooral de resultatennuit het verleden maar los van de resultaten heeft hij voor een complete cultuuromslag (en daarmee de weg naar de top van de BPL) gezorgd. Vooral daarom zal hij (door mij en velen met mij) herinnerd worden. Prijzen zijn leuk en horen er bij maar Wenger heeft imo een veel grotere prestatie geleverd.

20 april 2018 om 11:00

Absolute legende, maar hij heeft wel afbreuk gedaan aan zijn eigen legende door te lang te blijven zitten. Zijn stijl en insteek zijn een jaar of vijf geleden de boot ingegaan en daarin is Arsenal ietwat afgegleden. Het was ook niet langer houdbaar, dus een wijs besluit. Zal alsnog de geschiedenisboeken ingaan als een van de beste en memorabele managers uit 'onze' tijd.

Ik hoop dat Tuchel het overneemt!

20 april 2018 om 11:19

Tuchel gaat volgens mij al naar psg

20 april 2018 om 11:01

Je wordt gewoon afgerekend op de resultaten van afgelopen tijd. Leuk dat die het 10 jaar geleden goed deed met Arsenal, maar daar koop je niks voor. Waarom moet je iemand bewonderen en niet verguizen als die het gewoon slecht doet en standvastigheid blijft zitten? Als je dat niet zou doen, dan zat die er waarschijnlijk nog steeds. Denk niet dat je als Arsenal fan daar op zit te wachten.

20 april 2018 om 11:07

Als je 5 jaar te laat weggaat doordat je niet presteert, dan heeft hij er zelf voor gezorgd dat de bewondering richting hem bekoeld is. We zagen Arsenal allemaal seizoen na seizoen afglijden. Dan wordt vanzelf vergeten wat hij tussen 1996 en 2006 heeft opgebouwd.

Weer het afscheid van een Legende helaas !

20 april 2018 om 11:15

Helaas is een groot woord. Wij zijn bijna allemaal opgegroeid met Wenger bij Arsenal, een van de weinigen constanten in de voortdurend veranderlijke slangenkuil van de voetballerij, dus in dat opzicht is het wennen en jammer - maar ze zullen altijd verbonden zijn zoals Sir Alex bij United.

Anderzijds is zijn vertrek sportief gezien een zegen in mijn ogen. Hij had zelfs al 3-5 jaar eerder moeten vertrekken want de sportieve prestaties van de afgelopen tijd zijn hem ook aan te rekenen en die blijven ook nog hangen.

Ik Gun die man nog wel een afscheidsprijs in de vorm van de Europa League !

20 april 2018 om 10:57

Zou wel een mooi afscheid zijn inderdaad!

20 april 2018 om 11:01

Ik niet. Dat zou betekenen dat Arsenal volgend jaar gewoon CL kan spelen. Gezien het feit dat ze werkelijk niks klaar hebben gespeeld dit seizoen gun ik ze dat juist niet.

20 april 2018 om 11:03

Het winnen van een Europeese prijs is zeker wel wat klaar hebben gespeeld hoor.

20 april 2018 om 11:05

Waar slaat dat nou weer op? Als je de EL wint door onder meer Atletico te verslaan verdien je het toch gewoon?

20 april 2018 om 11:07

Onzin, als je de EL wint heb je wel degelijk wat klaargespeeld dit seizoen. Hetzelfde geldt voor United afgelopen seizoen. Ik gun het Wenger van harte persoonlijk. Heb verder weinig met de club, maar Wenger is gewoon een legende. Hoewel de resultaten ronduit bedroevend zijn laatste jaren, vind ik het bewonderenswaardig dat hij zijn eigen weg is blijven bewandelen, in plaats van mee proberen te gaan in de gekte van City, Chelsea en United. Ik moet nog maar zien of het beter wordt onder zijn opvolger...

20 april 2018 om 11:11

Wat een kinderachtige gedachte...

20 april 2018 om 11:17

De EL winnen stelt zo weinig voor dat je kunt spreken van niks klaar gespeeld? Bijzonder. Wanneer Arsenal de EL wint dan hebben ze dus een goed seizoen gedraaid en dan verdien je het ook om CL te spelen.

20 april 2018 om 11:52

ik denk wat keizer bedoeld is dat hij het arsenal niet gunt omdat ze zaadvoetbal hebben gespeeld dit jaar en er helemaal niks in zit in dat elftal en daarom niet beloond horen te worden dit jaar maar natuurlijk als ze het wel zouden winnen is het verdiend natuurlijk . ik zie het zelf niet gebeuren ,

20 april 2018 om 12:29

Als Arsenal dit jaar zaadvoetbal speelde dan wil ik niet weten hoe lelijk het voetbal van de rest was (uitgezonderd City en in mindere mate Lpool en Spurs).

20 april 2018 om 11:02

Ik ook! Zou gunstig zijn voor de bekerwinnaar

20 april 2018 om 11:11

Niet als Burnley nog 6e wordt en Arsenal 7e. Als Arsenal voorronde EL moet spelen en de EL wint, kan die groepsfase EL ticket niet worden doorgeschoven naar Knvb beker winnaar.

20 april 2018 om 11:12

Echt? Oh dat wist ik niet, bedankt man!!!!!!!

20 april 2018 om 12:49

Als Southampton de FA Cup niet wint (als 1 van de andere 3 clubs dus wint) heeft de nummer 7 van de competitie ook voorronde EL, dus dit is onjuist.

Einde van een tijdperk. Hopelijk voor de Arsenal supporters komt er een frisse wind die een mooie nieuw tijdperk kan inluiden..

Dit is breaking news kan je toch wel stellen! Ben heel benieuwd wie hem gaat opvolgen. Hoop zelf op Tuchel; dat wordt smullen tegen het Liverpool van Klopp

20 april 2018 om 10:58

Tuchel is vgm al op weg naar PSG.

20 april 2018 om 11:01

Oh dat is jammer. Misschien de trainer van Hoffenheim?

20 april 2018 om 11:03

Gekke gedachte misschien, zou het geen goede keus vinden van Arsenal maar van Bronckhorst? Oud speler, ervaring als coach.

20 april 2018 om 11:09

Er zijn al veel Feyenoordsupporters die hem liever kwijt zijn. Lijkt me helemaal niks voor Arsenal op dit moment. De fans zullen ook graag een gevestigde naam zien lijkt me.

20 april 2018 om 11:09

Dat is wel een hele gekke gedachte inderdaad. Laat Gio zich eerst eens bewijzen, op een (heel goed) jaar na, kotsen de fans hem nu alweer uit.

20 april 2018 om 11:12

Nee, je zal de Arsenal supporters niet blijmaken met Gio als hoofdcoach. Ze verlangen naar een coach die iets neerzet voor de komende jaren en ook nog eens fris en goed voetbal speelt. Je denkt toch aan types Tuchel en zulke jongens uit Duitsland.

20 april 2018 om 11:17

Weet ik, ik zou het ook niet verstandig vinden. Maar bij Arsenal heb ik de laatste tijd wel vaker beslissingen gezien die ik niet verstandig vond, denk dat de meeste dat wel met me eens zijn. Ik zag Vieira naar voren komen als kandidaat, en daardoor dacht ik eigenlijk aan Gio.

Ik zou het zelf wel leuk vinden als er een topper komt.

Ik heb oneindig veel respect voor wat deze man betekend heeft voor Arsenal. Maar toch denk ik dat dit een goede keuze is.

Goed dat hij zelf de beslissing heeft genomen, toch pijnlijk dat het hoofdstuk zo afgesloten moet worden en hopen op een laatste prijs met de EL, bedankt voor alles. Het zou toch raar zijn om iemand anders dan Wenger bij Arsenal te zien

Ik hoop dat de Arsenal fans zich niet alleen de laatste jaren herinneren. Dan zou je deze grote trainer tekort doen.

Dat werd tijd. Maar natuurlijk het einde van een tijdperk

Wow je wist dat het eraan zat te komen maar het voelt toch wel gek geen wenger bij Arsenal.

Einde van een tijdperk! Zolang ik Arsenal support staat deze man al aan het roer, eigenlijk bijna zolang als ik leef al. Hoewel het tijd is om te vertrekken, voelt het toch heel vervelend. Hopelijk sluit hij het in stijl af en pakt hij de eerste Europese prijs! Levende legende deze man!

jeetje. Zou arsenal nu weer eens gevaarlijk kunnen worden en voor de titel gaan?
Vond wenger-arsenal al jaren geen gelukkige combinatie namelijk.

Bedankt Wenger, heeft erg veel voor Arsenal betekend al is het de laatste jaren natuurlijk veel te matig. Met als hoogtepunt The Invincibles.

Een legende van het voetbal. Nog steeds als enigste trainer een heel seizoen ongeslagen in de Premier League. Hopen dat hij de Europa league nog kan meepakken in zijn laatste maanden

Een droom die uitkomt voor vele Arsenal supporters denk ik. Nu op zoek naar een goede aanvallend ingestelde coach en wat doen aan de verdediging en het middenveld en Arsenal kan weer omhoog gaan kijken.

20 april 2018 om 11:16

Een droom die uitkomt is veel te respectloos. Ja de resultaten waren de afgelopen jaren minder,m aar deze man heeft Arsenal wel gemaakt tot een club die goed voetbal speelt en bovenin mee doet normaal gesproken.

Ik ben voor een nieuwe wind, maar ik verwacht dat we de eerste seizoenen niet veel beter gaan presteren. Nu scheelt het dat Wenger bezig is geweest met life after Wenger en de club al enigzins aan het herorganiseren was. Maar kijk wat er met United gebeurde na Saf. Een switch na zo lang dezelfde manager te hebben is extreem lastig en direct doorgroeien wordt moeilijk.

20 april 2018 om 11:26

Wenger is er hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor dat al die mensen van Arsenal verlangen dat ze meedoen om het kampioenschap. Dat lijken de meesten zich niet eens te realiseren.

20 april 2018 om 11:39

Precies. Natuurlijk, de meeste willen hem weg, maar hij is zelf verantwoordelijk voor de huidige sfeer. Hij had moeten gaan na 1 van dr FA cup winsten, de ene moment was beter als de ander. Ik wil hem ook al jaren weg, niet wegjagen, maar op 1 of andere manier een waardig afscheid. Het zit er nu nog in hopelijk de EL winst. Al met al, dit doet pijn, verschrikkelijk veel pijn. Niet alleen omdat hij weggaat, maar alles eromheen van nu en de afgelopen jaren.

Wenger, je was een pionier en verdient in mijn ogen niets dan lof en respect.

Het werd wel tijd en het moest en zou een keer gebeuren. Het publiek heeft al jaren geen vertrouwen meer en er wordt ook al jaren weinig gepresteerd op de FA cup na. Het is tijd voor vers bloed. Hopelijk blijft Arsenal wel mooi voetbal spelen met de nieuwe manager.

Hier zullen veel mensen blij mee zijn.. Aan de andere kant is het wel een stuk historie van de club maar Arsenal moet verder.. Spelers als Elneny, Xhaka, Monreal en Ospina zouden nooit bij Arsenal gespeeld hebben als Wenger er niet had gezeten

Zat er al jaren aan te komen. Een echte legende, die naar mijn mening net te laat gaat stoppen. Had net als Alex Ferguson op toppunt moeten stoppen. Wel mooi dat Arsenal zijn loyaliteit beloonde en hem er nooit uitgooide. Ik ben benieuwd wie er nu zal komen, wat frisse energie zal Arsenal wel goed doen denk ik.

Bedankt voor alles Arsene. Ondanks de mindere periode in de laatste tijden is het voor mij een ware legende. Hopelijk herinneren de fans van Arsenal dat ook een verdient hij een waardige afscheid. Hopelijk herinneren de fans hem aan de goeie presentaties die hij heeft geleverd. Arsenal succes in de toekomst en de opvolger (hopelijk Viera) veel succes bij Arsenal.

20 april 2018 om 11:17

De woorden niemand is groter dan de club gelden altijd, maar als er iemand in de buurt komt is het Arsene Wenger. Hij heeft zoveel betekent voor Arsenal, dat is bijna niet voor te stellen.

Jammer dat hij pas vertrekt als de club een diepte punt heeft bereikt. Hopelijk wint hij de uefa cup want anders vertrekt hij toch op een pijnlijke manier...

Niks dan respect voor deze man. Arsenal speelt altijd mooi en aantrekkelijk voetbal. Ja, niet genoeg prijzen gepakt maar hij zal altijd worden gezien als de man die Arsenal een eigen identiteit gaf en mooie voetballers heeft gehaald met als hoogtepunt “the invincible” tijdperk.

Hopen dat hij t kan afsluiten met een prijs.

Niks dan respect voor deze man. Arsenal speelt altijd mooi en aantrekkelijk voetbal. Ja, niet genoeg prijzen gepakt maar hij zal altijd worden gezien als de man die Arsenal een eigen identiteit gaf en mooie voetballers heeft gehaald met als hoogtepunt “the invincible” tijdperk.

Hopen dat hij t kan afsluiten met een prijs.

Nou, dit gaat raar aanvoelen. Had het niet verwacht. Nu we het weten, kunnen fans in het stadion toch zorgen voor een betere sfeer, want je weet dat er verandering aankomt en dan kan je focusen op de laatste maanden van Wenger als Arsenal-manager. Mensen in het algemeen zijn dan sneller bereid om dan wel een hart onder de riem te steken.

Altijd dankbaar, maar het was wel nodig. Zijn tijd is geweest.

Nu hopen dat Arsenal het niet verkloot en gelijk een goede manager weet aan te stellen voor volgend seizoen.

20 april 2018 om 11:19

Ik denk ook dat de reden dat dit nu bekent gemaakt wordt gedeeltelijk is om zo de fanbase weer te verenigen. Er is nu eindelijk duidelijkheid, en daar kan verder op gebouwd worden. Iedere liefhebber van Arsenal wil dat deze man afscheid neemt met een hoogtepunt, en daar moeten we met zijn allen alles voor geven.

Niks dan respect voor deze man. Arsenal speelt altijd mooi en aantrekkelijk voetbal. Ja, niet genoeg prijzen gepakt maar hij zal altijd worden gezien als de man die Arsenal een eigen identiteit gaf en mooie voetballers heeft gehaald met als hoogtepunt “the invincible” tijdperk.

Hopen dat hij t kan afsluiten met een prijs.

Het moet gebeuren maar is toch wel erg jammer om een icoon te verliezen. Heeft zoveel betekend voor Arsenal de afgelopen 20 jaar. Had zo graag gehoopt dat deze man kon vertrekken met een kampioenschap maar dat zit er echt niet meer in onder Wenger. Hopelijk wint Arsenal nog de Europa Leaugue zodat Wenger tenminste met nog een beetje eer kan vertrekken.

Ik denk dat Arsenal fans alleen blij kunnen zijn met dit nieuws.
Heeft al jaren niet echt wat gewonnen.
Arsenal verdiend een betere trainer prachtige team, speelde natuurlijk wel mooi voetbal maar als je daarmee geen prijzen pakt heb je er eigenlijk ook niks aan.

Er moet ook een grote schoonmaak komen bij Arsenal.
Nieuwe Cvm, nieuwe CV erbij, Misschien een echte buitenspeler.

Voorderest ben ik benieuwd wie er nu gaat komen in plaats van Wenger.

End of an era. Ondanks de vele kritiek die hij de laatste jaren heeft gekregen, hebt die wel veel voor de club betekent. Qua financiele mogelijkheden heeft die altijd goed gepresteerd. Het echt de laatste 2 jaar dat die verzaakt, net nu er juist veel financiele mogelijkheden waren. Beetje jammer dat die dan juist niet investeerd waar het juist nodig was (verdediging). Ondanks dat zal die over x aantal jaar herinnerd worden om het seizoen 2003/2004 en niet de laatste jaren. Legend!

Niets meer dan respect voor Wenger. Iemand die de club helemaal heeft omgegooid en opgebouwd. Van het Boring Arsenal naar Arsenal met tiki taka voetbal. Met hand op de knip toch stabiel presteren en spelers beter maken.

Ik hoop op een mooi afscheid en dat hij met respect van de supporters en mensen direct betrokken de club verlaat!

einde van een tijdperk van een geweldige trainer. van het "boring arsenal" naar het geweldige voetbal gebracht. zelfs ongeslagen kampioen geworden, doe dat maar na in pl.tuurlijk waren er mindere jaren maar we moeten vooral niet vergeten wat hij heeft betekent voor Arsenal.

Denk dat dit voor beide partijen het beste is. De laatste jaren is Arsenal toch wel minder geworden. Gun die man wel een Europa League als afscheidscadeau dat zou ook gunstig zijn voor mijn club als we de beker winnen .

Een legende, maar al een tijdje op z’n retour. Beste nieuws wat ik dit jaar heb gelezen. Bedankt voor de bewezen diensten Arsene. Hopelijk kan Arsenal nu weer verder groeien!

Sterf als een held of leef lang genoeg om zelf de schurk te worden. Wenger is een held niet alleen voor Arsenal supporters maar onder voetbal supporters algemeen. Maar wat hij de laatste jaren heeft gedaan is onbegrijpelijk. Zoveel hoop geven aan de supporters om dan altijd weer te falen in de doelstellingen. Kijken wie hem gaat opvolgen.

Stoppen op 4/20, wat een legende

Prachtige carrière die aan glans heeft ingeboed, omdat hij te lang is blijven zitten. Verdient veel meer respect dan hij krijgt.

Jemig, nooit geweten dat ik zo blij zou zijn met dit nieuws. We moeten niet vergeten wat deze man voor Arsenal heeft betekend, voornamelijk de ommekeer waar hij voor heeft gezorgd. En dan nog het kampioenschap met de Invincibles! Maar het heeft voornamelijk de laatste jaren te lang geduurd dit, het is tijd voor verandering. Een nieuw gezicht, een nieuw Arsenal! Bedankt Wenger! Au revoir

Dit is geweldig nieuws!

Dankjewel Wenger, jarenlang heb je boven kunnen gepresteerd en de club vanuit niets groot gebracht.
Maar de laatste jaren werd het duidelijk dat het simpelweg niet meer liep. Ondanks dat hoop ik dat hij nog wel een functie binnen de club krijgt, dat is meer dan verdiend voor deze heer.

20 april 2018 om 11:38

Ben het volledig met je eens. Heb altijd gezegd dat Wenger out prima is, zo lang het niet op een rottige manier gaat. Daar heeft Arsene simpelweg te veel voor betekend.

Wow, dit komt onverwachts. Desondanks ben ik er wel blij mee. Wenger is een legende en verdient een standbeeld, maar de laatste jaren zijn de resultaten (en zelfs het voetbal) ondermaats. Er is een frisse wind nodig en een trainer die weer kan zorgen dat Arsenal een club wordt die om de prijzen kan gaan spelen. Ik hoop dat Arsenal snel een nieuwe trainer aanstelt zodat diegene vast kan beginnen met de voorbereiding. Trainers als Tuchel, Jardim, Sarri en Nagelsmann zie ik graag komen, waarbij mij de kans op Tuchel het grootste lijkt.

Hopelijk kan Henry als assistent aan de slag.

Arme man.. Begon ondertussen de dino van de PL te worden...
Wat heeft hij eigenlijk toch veel bereikt in de gloriejaren met Pires, Henry, Bergkamp, Vierra, Ljungberg en ga zo maar even door..
Dat was echt om te smullen.
Arsene, het ga je goed. Geniet aub van je pensioen.
Wat mij betreft ga je lekker nog je kas spekken met analistenwerk, maar leer ook even een tijd door de weeks niet met voetbal bezig te zijn ;-).

Hij was een geweldige coach die helaas een jaar of 7 te lang door is gegaan bij Arsenal. Begin deze eeuw was hij geweldig maar hij is niet mee veranderd met het moderne voetbal. Voor Arsenal is het goed dat hij weggaat. Hij is een clublegende maar hij gaat je niet meer verder helpen in de toekomst. Benieuwd wie zijn vervanger wordt. Ik hoop op een jong iemand die mag gaan bouwen aan een mooi elftal.

20 april 2018 om 11:30

Wat Arsenal jaren gepresteerd heeft toen ieder jaar zijn beste spelers werden weggekocht, en er weinig geld was voor vervangers is zo ontzettend ondergewaardeerd. Mensen vergeten dat deze man met spelers als Squilacci en Chamakh gewoon ieder jaar minimaal 4de werd.

3 keer maar het kampioenschap (?!) en zowiezo 0 keer de Cl.. Oei.. voor mijn gevoel was de prijzenkast toch iets voller. Valt me enorm tegen zeg..

Blijft daarentegen een Arsenal legende.. het geweldig mooie voetbal zal me altijd bijblijven.. Ik had hem een CL winst zeker wel gegund. Hopelijk blijft hij aan Arsenal verbonden in een andere rol.

20 april 2018 om 11:16

Wenger zal dan ook niet herinnerd worden om de prijzen die hij gewonnen heeft, misschien de FA Cups waar hij recordhouder mee is, maar vooral om wat hij voor Arsenal en het voetbal in Engeland betekend heeft.

20 april 2018 om 11:50

Ah het blijft een wereldcoach.

Als je over Wenger praat praat je automatisch ook over verzorgd, mooi, aanvallend voetbal en dat hij weinig prijzen heeft gemaakt is inderdaad heel jammer maar hij zal vooral herinnerd als een wereldcoach ondanks de niet veel gewonnen prijzen
.

Iets in mij zegt dat Simeone hem gaat opvolgen...

20 april 2018 om 11:31

Hoop het toch absoluut van niet. Dat anti voetbal past niet bij de club Arsenal, en niet bij de huidige spelersgroep.

20 april 2018 om 11:39

Wie zie je dan wel als opvolger?

20 april 2018 om 11:46

Ik denk dat hij bij Arsenal niet hetzelfde voetbal zal brengen als bij Atletico. Die strijdersmentaliteit wel en dat ontbreekt bij het huidige Arsenal.

Simeone hoeft ze niet te leren voetballen, dat kunnen ze al...

20 april 2018 om 11:58

Ik vind het ontzettend moeilijk om eerlijk te zijn.

Ik zie drie opties:
1. Een ervaren manager als Ancelotti die voor 1 of 2 jaar Arsenal komt leiden, met als assistent een Henry, Viera of Arteta die hem daarna oplvolgt
2. Direct bovengenoemde namen voor de groep gooien en een gok nemen in principe.
3. Voor de trainers gaan die al vaak genoemd zijn. Tuchel, die man van Monaco, die man van Hoffenheim, die man van Bournemouth.

Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een ervaren manager met een voormalig arsenal speler als assistent, of naar de trainer van Monaco. Echter denk ik als één van de namen van de derde optie gehaald wordt er wel rekening gehouden moet worden met een zeer matig eerste jaar.

20 april 2018 om 12:00

@freeza

Je hebt opzich wel een punt. Zo had ik het niet direct bekeken.

Echter vind ik dat Atletico misschien wel een betere selectie heeft qua voetballers dan Arsenal nu, en nog steeds laat hij het team veel te defensief voetballen. Dat vind ik ontzettend jammer, en ik hoop absoluut niet dat Arsenal ooit zo gaat voetballen.

Mocht Simeone een andere speelstijl hanteren, dan juich ik het toe. Maar ik vrees dat hij dat niet zal doen. Maar nogmaals, je hebt zeker een punt.

En toch voelt dit heel raar en als een soort "einde van mijn tijdperk". Eerst Ferguson en allerlei andere top spelers en nu Wenger die ik al zo lang als ik voetbal volg als coach van Arsenal zie. Het word wel wennen hoor

dus thomas tuchel komend jaar de nieuwe trainer van arsenal

20 april 2018 om 11:33

Tuchel is volgens de meeste bronnen onderweg naar PSG

De laatste jaren is het prut geweest met hem bij Arsenal, maar ik zal voor de "invincibles" periode koesteren.
Wat een voetbal was dat zeg van boring Arsenal naar ongeslagen de dubbel winnen en oogstrelend mooi voetbal spelen.
De laatste jaren had ik het idee dat hij af ging wijken van zijn visie om jeugdige spelers te laten groeien en ging die mee in het sterren kopen wat andere ook deden.
Wenger zou inderdaad een standbeeld verdienen, maar of die er net als die van Bergkamp er komt betwijfel ik.

Ik vind het eveneens goed nieuws, maar dan ook om andere reden. Wenger wordt al jaren afgeschilderd als een slechte trainer. Als de ballenjongen een bal te laat het veld in gooit krijgt Wenger waarschijnlijk de schuld. Als een speler onderweg van huis naar de training een lekke band krijgt en daarom later is, krijgt Wenger de schuld. De goede resultaten worden niet meer op zijn naam gezet omdat hij zogenaamd teveel fout doet. Zo gaat het overal in de voetbalwereld, niks geks aan. Maar nu hij aankondigt te gaan stoppen, hoop ik dat deze man, ondanks zijn mindere laatste jaren en het misschien te laat stoppen, als een held wordt gezien in Londen. Misschien een ongepaste vergelijking, maar Frank de Boer heeft Ajax 4x kampioen gemaakt, maar veel mensen herinneren hem als een coach die geen mooi spel laat zien. In zijn laatste jaar werd hij verguisd. Nou zijn we bij Ajax kritisch en moeilijk, maar bij Arsenal zal het 3x zo groot zijn. Geef deze man (Wenger) een standbeeld of noem een tribune naar hem. Hij heeft het verdient.

Heftig, niet geheel onverwacht maar toch... Voelt heel raar dit, weet niet wat ik hiervan moet vinden. Misschien beter uiteindelijk voor de club.. There's only one Arsene Wenger

Mijn voetbalhart huilt...

Ondanks alle mooie en slechte tijden denk ik dat het moment inderdaad is aangebroken om afscheid te nemen van deze legende. Mijns inziens kon dit al eerder, maar goed...

In mijn ogen was de enige die kon bepalen wanneer Wenger stopte, Wenger zelf.

Wenger kan ongelooflijk trots zijn op hoe hij de club heeft opgebouwd en wat hij de club heeft gebracht.

Mede dankzij deze man ben ik groot fan van Arsenal geworden. Mede dankzij zijn aankopen ben ik groot fan van Arsenal geworden. Mede dankzij zijn beleid ben ik fan van Arsenal geworden. Deze man heeft niet alleen Arsenal veranderd, hij heeft de Premier League en zelfs het voetbal wereldwijd veranderd.

Met zijn -in die tijd- vooruitstrevende kijk op het voetbal, heeft Wenger het voetbal in een stroomversnelling gebracht. Hij bracht toen het moderne voetbal. Hij bracht toen Wenger-ball: snel combinatiespel en zeer direct op het doel van de tegenstander af. Helaas is ook deze tactiek ingehaald.

Het seizoen waarin we ongeslagen kampioen werden, zal ik nooit vergeten. Net zoals dit team ben jij een invincible!

Arsene Wenger, ondanks dat ik vaak genoeg op je heb afgegeven, zal ik je altijd dankbaar blijven! You sir, are a legend! Je verdient een standbeeld.

In Wenger I trust... Merci Arsene!

Wat quotes van Arsene Wenger:
- If you donã¢â‚¬â„¢t believe you can do it, you have no chance at all.
- I believe the target of anythig in life should be to do it so well it becomes an art.
- Young players need freedom of expression to develop as creative players... They should be encouraged to try skills without fear or failure.
- I believe in work, in connections between the players, I think what makes football great is that it is a team sport. You can win in different ways, by being more of a team, or by having better individual players. It is the team ethic that interests me, always.
- For me, motivation is a person who has the capability to recruit the resources he needs to achieve a goal.
- In a competitive world, not everybody can follow the pace; you will leave people out. We now accept that we must take care of these people. You cannot let them die in the streets; people will not accept it. And that is right, too.

20 april 2018 om 11:34

De mooiste vind ik: I think we can go the whole season unbeaten.

Om die quote te maken voordat het seizoen begonnen is en het dan waar te maken....legend.

20 april 2018 om 11:40

Ook, ik zat nu meer op de quotes waar je nu nog wat aan kan hebben.

20 april 2018 om 11:43

Mooi eerbetoon.

Het was tijd voor een nieuwe trainer, maar zoals je zegt. Wenger hoorde te bepalen wanneer hij er mee stopte. Dat verdiende hij.

Hoe staan jullie in tegenover volgend seizoen? Ik ben enigzins bang voor een zelffde terugval als United, maar aan de andere kant heb ik het idee dat Wenger de club veel beter achterlaat en voorbereid op life after Wenger dan SAF heeft gedaan. Vandaar misschien ook de mindere jaren, zodat die nieuwe trainer met een goede basis kan beginnen.

Ik vind dat er momenteel geen slecht team staat, en als we op enkele plekken de juiste aankopen doen dan hebben we volgend jaar een heel sterk team.

20 april 2018 om 12:56

De selectie van Utd had precies nog 1 goed jaar in zich. SAF heeft nooit gekeken naar wat hij achterliet buiten zijn eigen legacy.

20 april 2018 om 14:29

Die zaten er zeker in, maar de key-players hadden geen goede jaren meer over, zoals Rvp. Onvermijdelijk zou ik het niet noemen als je naar de selectie keek, alleen als je daar een Moyes voor zet die van het respectabele Everton komt, dan wel

20 april 2018 om 12:08

Niets aan toe te voegen, enkel wat tranen.

Tot 2008 (?), CL-finale, was het allemaal wel goed. Maar daarna was het wel over. Nog even bondscosch na het EK?

Pffff hoe goed ik deze beslissing ook vind, dit voelt echt niet lekker .

Dit komt best hard aan. Uiteindelijk is het beter voor Wenger en voor de Club.

Merci beaucoup Arsene!

Misschien is Wenger iets voor Barca, de enige trainer die aanvallend voetbal speelt en vrij is in de zomer.
Het is te hopen dat Valverde vertrekt, Wenger zou een goede optie zijn

20 april 2018 om 13:00

Dat zou wel echt te droog voor woorden zijn: na al die jaren verguisd te zijn bij Arsenal, en slechte resultaten boeken, naar Barcelona gaan en daar kampioen worden en de CL winnen haha!

Arsène bedankt! Bedankt voor de geweldige jaren en de reden dat de club zo veel fans heeft over de hele wereld. Bedankt voor de Invincibles, de vele prijzen en de CL-finale. En ondanks de zware afgelopen jaren, bedankt! Een echte clubman in hart en nieren, ik hoop op een mooi afscheid in de vorm van de Europa League! Ik moet wel zeggen dat ik een gevoel van verdriet krijg bij dit nieuws, hoe goed deze beslissing ook is.

Arsenal is een erg overschatte club als het gaat om het mondiale voetbal. 0 Europese Prijzen!
Maar de man had wel eigen visie en probeerde jhet met jong talent

Ze kunnen hun spandoeken weer opbergen bij Arsenalfantv, het is dan eindelijk zover. Gun hem overigens wel de EL als afscheidsprijs.

Hij zit er al zo lang, het zal wel even wennen worden. Ik hoop dat ze wel de europa League winnen, dat zou echt een tof afscheid zijn. Blijft toch mijn favoriete Engelse club (a)

Bedankt Arsène voor de prachtige voetbal jaren! Je hebt ongelooflijk veel betekend voor de club, wat nu af en toe vergeten word.
Mooi voetbal,jonge talent de kans geven en een voorbeeld persoon. Arsenal laat je gezond en vol potentie achter.

Only one Arsène Wenger

Ten Hag eruit bij Ajax. Wenger erin

Ik weet dat vele Arsenal-fans hem eruit wouden maar nu hij echt vertrekt zal dit toch pijn doen bij iedereen.

Een fantastische coach was het maar helaas ging hij niet mee met de tijd en werd hij koppiger en koppiger. Als je aan Arsenal denkt denk je aan Wenger en andersom ook.

Ik hoop van harte dat hij niet stopt als coach, ik zou hem nog graag bij een grote club zien met betere spelersmateriaal. Jammer dat Kovac naar Bayern is vertrokken anders had ik Wenger daar wel willen zien.

Misschien is Dortmund wat voor hem?

20 april 2018 om 13:01

Al is Dortmund geen grotere club en zijn zij in hetzelfde vaarwater als Arsenal eigenlijk.. Bovendien heb je gewoon weinig kans om Bayern te verslaan. Als het een andere club wordt zou het een hele grote club moeten zijn waar de spelers zelf hun verantwoordelijkheden in het veld kunnen nemen (Barca, Real, Bayern, Juventus).

Goed nieuws! Wenger is helaas een aantal jaar te lang doorgegaan waar het alleen maar minder is geworden. Ik gun Wenger nog wel een mooi afscheid met een EL titel. Ook in de mindere jaren heeft ie toch prijzen gepakt. Bedankt voor alles Wenger, maar het is gewoon tijd voor iets nieuws bij Arsenal. Ben erg benieuwd wie hem gaat opvolgen.

kan Overmars niet even een lijntje uitgooien?

Heel erg jammer van het vertrek. Niemand kan deze man opvolgen.

een geweldige coach en sieraad voor het voetbal, jammer dat hij weg gaat. gedraagt zich altijd als een gentlemen, geeft jeugd nog een eigen kans en koopt niet alles wat los en vast zit en hij probeert zijn teams altijd leuk en aanvallend voetbal te laten spelen. als ik een club had had ik liever iemand als Wenger aan het roer dan pakweg zo een Mourinho bv

Wenger heeft het goed gedaan bij Arsenal, alleen de laatste paar jaar vielen de resultaten tegen en Arsenal wilt natuurlijk weer naar de top en ik denk dat Ralph Hasenhüttl wel de beste trainer is die Wenger kan opvolgen, die houd ook van mooi voetbal wat bij Arsenal past.

Het valt mij op dat de naam Patrick Vieira nog niet genoemd is. Wenger zou hem zelf ook graag als opvolger zien dacht ik.

Patrick Vieira en Thierry Henry voor de groep. 2 iconen, en beide bekend bij de huidige generatie voetballers.

Ramsey kan prima meedraaien naast ozil en nog een klasbak op het middenveld

Eindelijk! Dit had al 12 jaar geleden moeten gebeuren.
Na al die jaren die Arsenal geleden heeft kan de club eindelijk omhoog kijken ipv naar beneden.

20 april 2018 om 14:30

12 jaar geleden....jij hebt Arsenal echt goed gevolgd de afgelopen 12 jaar.

20 april 2018 om 21:57

Ja Arsenal alleen maar achteruit gegaan in die 12 jaar. Ik weet niet waar jij Arsenal hebt gevolgd, op Fifa carrière?

21 april 2018 om 00:10

Achteruit? Je snapt er oprecht niks van hè?

Ik heb Wenger altijd gerespecteerd en zal het blijven doen. Maar verwacht dat Arsenal volgend jaar kampioen wordt

Een frisse wind is o zo belangrijk voor Arsenal, het komt nu toch regelmatig uitgeblust over. Zou leuk zijn als ze volgend jaar weer echt mee kunnen doen om de titel.

Hehe na zolang geen prijs. Werd t ook een x tijd.

20 april 2018 om 14:32

FA Cup is geen prijs? Weet zeker dat Spurs, Chelsea en Utd er vol voor zullen gaan.

En ik begon al overtuigt te raken dat Wenger nog de pijp uit zou gaan op de bank bij arsenal zo lang zit die al daar. 22 jaren is erg lang en mensen vergeten wel een beetje door de resultaten van de laatste jaren dat Wenger gewoon een goeie coach is. En in mijn ogen is een europa league nog steeds een mooie prijs om mee af te sluiten. Het is hem gegunt in ieder geval. Had dit niet zien aankomen en wens hem t beste.

De sjeiks hebben t v wenger verneukt. Hij was de beste wat betreft scouting. Maar de laatste jaren is het gewoon een kwestie v voor 200 miljoen een nieuwe as v je elftal inkopen . Eigenlijk wel jammer

20 april 2018 om 19:09

Onzin vind ik, spelers leerde van de spelers is meermaals gebleken en Arsenal kon de spelers behouden, maar toen Arsenal dit niet meer kon en de spelers naar mate minder werden werd het duidelijk wat voor tactische achterstand Wenger had en hoeveel de aandeelhouders over de jaren hebben geprofiteerd.

V. Persie leerde van Henry, Henry werd professioneel gevormd door de routinier van die tijd en ga zo maar door. Vieira, Dixon, Keown dat zijn de grote namen die voor de fysieke dominantie zorgde waardoor de rest aanvallend voetbal kon spelen.

Tactisch omzetten heeft Wenger over de jaren nooit gedaan en snapte alleen het management van een team. Scouten zoals Arsenal valt ook wel mee, want de b-spelers van Barca wegkopen en de top talenten van Southampton zou iedereen kunnen.

Het was gewoon een super goede match financieel gezien en op de perfecte tijd ingestapt met een platform aan goede spelers. Is misschien heel negatief richting Wenger, maar ik vind dat de eer des te meer richting de spelers van toen moet gaan.

Niet te snel nee roepen en even nadenken en misschien kun je het dan (gedeeltelijk) met mij eens zijn.

Prachtige staat van dienst, maar dit had wel een keer 100% eens 0% oneens poll kunnen zijn.

Dubbel gevoel bij dit nieuws. Aan de ene kant verheugt dat er nieuwe stappen gezet worden en er kritischer gekeken wordt naar de resultaten. Aan de andere kant verliest de club zo’n prachtstuk, dat ik bij zijn vertrek automatisch een beetje feeling met de club kwijtraak. Wenger is de reden van alles wat de club betekent (voor mij). Alles hangt nu af van de opvolging. Zetten we de lijn door van possession voetbal? Of slaan we een nieuwe weg in? Is het belangrijk dat een Wenger-sympathisant coach wordt? Een oud-speler? Of gewoon de best beschikbare trainer? Mag hij zijn eigen staf vormen? Of komt er een staf die de identiteit waarborgt? Genoeg vragen.

Beste beslissing ooit van wenger, alleen jammer dat het 10 jaar te laat is. Toch nog een mooie seizoenseinde voor arsenal. Betere prijs kunnen ze niet hebben: weg wenger!

Een einde dat niet snel genoeg kan komen mijn inziens, maar dit gaat maximaal op tactisch vlak dus positieve stappen opleveren. Arsenals aandeelhouders zitten er om geld te verdienen en niet om prijzen te winnen.

Wenger was over de jaren heen tactisch altijd zwak, dus daar kun je winst op boeken, maar voor de rest zie ik Arsenal niet ineens aanhaken bij de grote transfers en/of andere grote clubs die wel presteren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren