Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Het is heel pijnlijk, maar wij willen voor Ajax kampioen worden’

Laatste update:

Terwijl Ajax zondag in een onderlinge confrontatie definitief het hoofd moest buigen voor landskampioen PSV, staan de beloften van de Amsterdammers er florissanter voor. Jong Ajax won maandag de inhaalwedstrijd tegen NEC met 1-0 dankzij een doelpunt van Dennis Johnsen en gaat zodoende met nog vier speelronden te gaan aan kop in de Jupiler League.

Dani de Wit hoopt dat een kampioenschap van de beloften de nare smaak van een verloren seizoen in de Eredivisie een beetje weg kan spoelen: “Er leeft bij mij zeker een extra drive om voor de club nog iets van het seizoen te maken. Het is heel pijnlijk wat er in Eindhoven gebeurde en natuurlijk werkt zoiets door bij Jong Ajax, maar wij willen voor de club kampioen worden van de Jupiler League”, vertelt hij aan Ajax Life.

“Wij kunnen niet goedmaken wat er bij het eerste elftal is gebeurd, de schaal die wij hopen te winnen is ook een stukje kleiner, maar we kunnen wel voor een mooie afsluiter zorgen en een opsteker voor de toekomst. We willen geschiedenis schrijven.” De Wit geeft verder aan dat de tweede overwinning op NEC in korte tijd wel even gevierd mag worden.

Jong Ajax was al eerder te sterk voor de Nijmegenaren, maar doordat de niet speelgerechtigde Teun Bijleveld meedeed moest het duel worden overgespeeld. De Wit denkt dat zijn ploeg uiteindelijk goed met die tegenslag is omgegaan: “De eerste helft lieten we goed voetbal zien, in de tweede helft werd er iets anders gevraagd. We wilden het zo graag, dat spatte ervan af. Het was uitdelen en incasseren, maar we zijn allemaal nog heel.”

Denk jij dat Jong Ajax kampioen gaat worden van de Jupiler League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Toch nog een prijs in Amsterdam, weliswaar geen goedmaker voor wat er gebeurt bij het grote Ajax maar toch. Er is een goede lichting op komst waar Ajax hopelijk in de toekomst van kan profiteren!

18 april 2018 om 00:19

Ik hoop het ook, maar aan de andere kant ben ik de laatste jaren wel steeds sceptischer geworden. Zelfs in de jaren van het saaie Ajax van Frank de Boer, leek het wel uit den boze om niet te geloven in de zweem van schier bovennatuurlijk talent dat een jonge speler in een Ajax-shirt had. Na Christian Eriksen waren respectievelijk Siem de Jong en Davy Klaassen de draagende sterspelers van de Ajax-elftallen, gehypete Denen als Nicolai Boilesen, Viktor Fisher en de aanstormende Lucas Andersen werden welhaast heilig verklaard. 'talenten' als Stefano Denswil, Jairo Riedewald, Anwar El Ghazi en Mitchell Dijks bleken niet de verwachte Godenzonen, maar rechtstreekse middelmaat, waartoe redelijk laat publiekelijk erkend ook Joel Veltman toebehoord, die hard op weg is om via de achterdeur de nieuwe Ricardo van Rhijn te worden. Ironisch genoeg heeft Ajax door eigen schuld een groot talent in Kenny Tete moeten verliezen en buiten eigen invloed helaas het meest exceptionele talent Abdelhak Nouri verloren zien gaan. Mathijs de Ligt is een wereldtopper in spe geef ik toe, maar de hosanna rond Kluivert en Van de Beek vind ik vooralsnog erg voorbarig omdat een doorgerijpte Eredivisiespelers als Davy Klaassen ook niet eens op de tribune zit bij Everton... Ik zou in dat licht wel eens willen horen of de komende lichting zo uitzonderlijk wordt. Zijn Kaj Sierhuis, Che Nunnely, Dani de Wit, Carel Eiting en Leon Bergsma werkelijk zo bijzonder? Oprechte vraag, niet cynisch bedoeld.

Tja , je koopt een Spits van 5,5 miljoen. Oftewel meer dan de begroting van 50 procent in de Jupiler League . En wint de Jupiler League.
Is dat echt een geweldige prestatie ?

17 april 2018 om 18:27

Ja. Want die spits is velen malen jonger (net als vele anderen spelers van jong ajax) dan de concurentie. Dus ja dat zulke jonge gasten een heel jaar boven in meedoen tegen ervaren jupiler spelers is zeker een goede prestatie.

17 april 2018 om 18:33

En dan nog Johnson ( 2 miljoen ) plus die Back van columbia voor 4 miljoen.
Alleen deze vier spelers bij elkaar is al 10 miljoen .
Begroting fortuna 2 miljoen
Begroting NEC 8 miljoen.

17 april 2018 om 18:38

Dus als PSV de 19 jarige mbappe koopt, rashford en dembele , en PSV wint de eredivisie is het een knappe prestatie want deze spelers zijm jonger dam de concurrentie ?

17 april 2018 om 19:22

Jep wel als Ajax dan Sanchez, Vertonghen en Eriksen van nu terug in het elftal heeft. En Twente een Tadic en Ruiz van nu enz. Enz. Dan wens ik PSV superveel succes als ze het verder met zelf opgeleide spelers moeten doen die niet ouder mogen zijn dan 23....... Dan wordt het toch vrij knap. Want Rashford, Dembele en Mbappe gaan die bal niet 80 minuten in de ploeg houden en verdedigen en keepen is niet zo hun ding.

17 april 2018 om 18:28

Voor een team vol met A-junioren, tieners en een paar 20'ers wel.

17 april 2018 om 18:30

Ja het is grote luxe voor Jong Ajax dat die spits er rond loopt, maar laten we niet doen alsof de andere jongens er geen zak van kunnen. Overigens verdient Cassiera wel meer kansen in het eerste, heeft het in de minuten die hij heeft mogen maken ook niet slecht gedaan.

17 april 2018 om 18:31

Ja, want een spits van 5,5 miljoen kan ook falen. En volgens mij speel je voetbal met meer dan 1 spits. Als PSG een speler voor meer dan 200 miljoen koopt, oftewel meer dan de begroting van 50% van de Champions League deelnemers, is dat dan echt een geweldige prestatie?

Heel leuk al dat geld, maar je moet het op het veld laten zien. En veel van de andere spelers zijn erg jong, die winnen het op hun positie dus van profs. Want blijkbaar is die verdediger van 19/20/21 goed genoeg om een spits die al jaren profvoetbal speelt, van scoren af te houden. Blijkbaar is die middenvelder van 19/20/21 goed genoeg om die middenvelder van 30 te verslaan in onderlinge duels. En ja, blijkbaar is die spits, die natuurlijk nog steeds jong is ondanks de hoge transfersom, goed genoeg om zo vaak te scoren.

17 april 2018 om 18:40

Er spelen ook gewoon heel veel spelers van eredivisie niveau bij vooral jong Ajax en jong PSV. Voor een aantal spelers is er echt wanbeleid gevoerd door beide clubs door een jaar spelers op een te laag niveau te laten spelen. Spelers als Lammers, Gudmundsson, Cassierra en Johnsen bijvoorbeeld had je gezien hun weinige speeltijd in het eerste moeten verhuren aan een eredivisie club. Het is gewoon doodzonde dat die jongens die het talent misschien wel beschikken om basisspeler te worden hun minuten in de jupiler league moeten maken terwijl ze met gemak mee kunnen bij de meeste clubs uit het linkerrijtje.

17 april 2018 om 20:17

Wie zegt dat ze bij een eredivisieclub in de basis staan? Een cassiera had inderdaad wel gekunt maar een Johnsen? Die had voor heerenveen ook nog nooit gespeeld dus die had waarschijnlijk niet kunnen rekenen op een basisplek ergens in de eredivisie.

17 april 2018 om 18:33

Tja Real madrid heeft een selectie meer waard is dan 50% van de champions league, das als Real madrid champions league wint is echt een geweldige prestatie?

17 april 2018 om 18:40

Wat is dit nou voor een vergelijking ?
Johson , die spits en back kosten meer dan de begroting van alle JL clubs ?
Is dat bij real dan ook zo ?
Dus in de CL spelen geen Barcelona ? Geen PSG , geen man city , geen man united ? Geen Bayern?
Welke club in de JL daarentegen kan wel even tien miljoen opstellen ?

17 april 2018 om 18:48

Die vergelijking klopt wel want het gros van de CL ploegen hebben niet de mogelijkheid om even EUR222 miljoen neer te leggen voor ene Neymar.

Eurootjes hebben geen voetbalschoenen aan. Die talenten die Ajax voor (te?) veel geld koopt moeten het wel even laten zien. Ajax koopt geen gearriveerde en bewezen topspelers a la PSG.

Daarnaast hebben alle Jong ploegen een andere handicap: ze spelen niet met hetzelfde elftal. En de gemiddelde leeftijd is veel jonger dan gemiddeld in de Jupiler league.

Dus als je een vergelijking wil maken, dan moet je alle factoren meenemen, niet alleen begroting.

17 april 2018 om 18:57

Dus indirect zegt jij dat die spits van 4 miljoen niet perse beter hoeft te zijn dan de andere Jupiler League spelers.
Dan is de vraag , waarom wordt er dan een speler van 4 miljoen gekocht die op dit moment niet van toegevoegde waarde is? Loopt er dan niks beters rond in de jeugd of in de Jupiler League?
Deze spelers zij weliswaar geen neymar , maar voor Jupiler League begrippen wel toppers ( althans als je er 4 miljoen betaald dan moet het wel zijn)
En zoals ik al eerder zei, wat heeft leeftijd nou ermee te maken ?
Als PSV rashford , mbappe en dembele haalt voor 300 miljoen ( allen 20 jaar en jonger ) en heel eredivisie kapot speelt , Dan zal niemand dat bijzonder vinden ? En ook nier als we erbij vermelden dat ze alle drie jonger zijn dan gemiddeld in de eredivisie?

17 april 2018 om 22:35

Dat is exact dezelfde vergelijking die jij maakt alleen op een ander niveau. Jij stelt dat geld prijzen wint, wat ik wil aangeven is dat dat op elk niveau zo is.

17 april 2018 om 18:49

Word je nou niet een moe van jezelf met het continu benoemen van bedragen? Ik vind het stuitender dat er een ploeg of 15 rondlopen op het NL'se 2e niveau met allemaal jarenlange ervaring t.o.v. de Jong elftallen en dan niet kunnen winnen.

17 april 2018 om 19:36

En daarnaast staan die aankopen niet eens altijd basis. Sierhuis staat soms ook spits en Johnsen speelde ook gewoon in de jeugd van Heerenveen. Orejuela en Cassiera, met een rechtsback alleen word je niet kampioen en een spits heeft aanvoer nodig en hij is jong.

"Met nog 4 speelronden te gaan" Als ik me niet vergis, zijn dit er nog maar 2.

17 april 2018 om 22:44

Allebei keertje overspelen natuurlijk

Worden er bij jong Ajax de beste spelers op dit moment opgesteld of de spelers met de meeste potentie zoals het plan van Cruijff?
Het lijkt erop dat alles op prestaties is gericht bij de jeugd

Als die spelers van het 1e ook maar 10 % van de mentaltiteit van De Wit zouden hebben waren we kampioen geworden

Uh fortuna is na jong Ajax de gemiddeld jongste ploeg....Ajax zou de Jup altijd moeten winnen maar door het vele wisselen wilt het maar geen team worden...ik blijf erbij dat het model met de jong teams in de jup niet werkt...en blijf het raar vinden dat traditionele clubs worden gebruikt bij het opleiden van Jong team spelers zonder dat zij daarvoor gecompenseert worden......dan zoudenbde andere clubs meer geld hebben betere voetballers en zou de tegenstand groter worden.....hetgeen zou resulteren in een hoger niveau in het nl profvoetbal en uiteindelijk ook voordeel voor de topclubs maar nee zoals Real madrid niet solidair is met de ajaxen in europa zo is ajax niet solidair met bv Fortuna...

17 april 2018 om 21:54

Het vele wisselen is uit de lucht gegrepen en valt reuze mee. Er wordt meer gewisseld met de A1 en jong Ajax dan met Jong Ajax en Ajax 1. Dat hele argument blijft maar gebruikt worden maar is lang niet zo bepalend als metn het doet voordoen.
En je argument kan je ook omdraaien. De teams in de Jupiler league willen de Eredivisie halen, dus dan zijn jong teams een goede toevoeging als ze het niveau omhoog brengen. Want als ze al niet van jong teams kunnen winnen hebben ze in de Eredivisie ook niet veel te zoeken. Voor de Jupiler clubs wordt de weerstand groter waardoor het niveau automatisch omhoog gaat, zonder dat er geld voor nodig is.

17 april 2018 om 23:34

De traditionele clubs in de Jupiler League worden gecompenseert volgens precies dezelfde redenatie die jij aanvoert waarom die clubs meer TV gelden zouden moeten ontvangen.

Jong Ajax en Jong PSV verhogen het niveau van de Jupiler League namelijk met al die talenten. Daardoor hebben de traditionele clubs meer tegenstand dan voorheen. Waardoor het niveau in de Jupiler League stijgt en uiteindelijk ook in het voordeel is van de tradtionele clubs in de Jupiler League.

Ze hebben allemaal een dubbele maat, ze willen wel extra geld volgens jou redenatie maar als de redenatie omgekeerd geld (zoals ik hierboven doe) zijn ze plots tegen beloftenteams. Die inconsequentheid geeft aan dat het deze clubs louter om het eigen perspectief gaat en dat ze helemaal niet verder willen kijken naar het bredere plaatje. Jammer, want ik denk dat er best een compromis te vinden is, waarbij zeker die traditionele clubs meer te winnen bij hebben dan te verliezen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren