Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Er werd met fakkels gegooid in treurige poging om duel gestaakt te krijgen’

Laatste update:

Ajax verloor zondagmiddag kansloos van PSV en de meegereisde Amsterdamse fans lieten zich tijdens dat duel niet van hun beste kant zien. Na een treffer van Steven Bergwijn werd vanuit het uitvak vuurwerk naar een tribune met PSV-supporters gegooid, waarna scheidsrechter Danny Makkelie de wedstrijd even stillegde. Sjoerd Mossou denkt dat er meer achter die actie zat.

“Bergwijn had net de 3-0 binnengeschoten, toen de Ajax-supporters een poging waagden het Eindhovense kampioensfeest alsnog te verzieken. Brandende fakkels werden richting het publiek beneden gegooid, in een diep treurige, vooraf geregisseerde poging om de wedstrijd gestaakt te krijgen”, schrijft de columnist in het Algemeen Dagblad.

Dat de actie mislukte, kwam voor de journalist echter niet als een verrassing: “Zoals haast alles bij Ajax door mislukking wordt omgeven. Want de misschien wel grootste vernedering uit de clubgeschiedenis, gisteravond in Eindhoven, staat in het licht van de laatste seizoenen natuurlijk niet op zichzelf”, vervolgt hij wijzend op het ‘structureel en onnavolgbaar wanbeleid’ in de Johan Cruijff ArenA.

Mossou signaleert onder meer politiek gekonkel, intern geruzie en een communicatief dramatische clubleiding en denkt dat het ontslag van Marcel Keizer en de vier seizoenen op rij dat Ajax nu geen kampioen is geworden zijn weerslag nog zal hebben: “Dat kan, bij veruit de rijkste club van Nederland, onmogelijk zonder gevolgen blijven.”

Ben jij het eens met Sjoerd Mossou?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk eerder dat het een van te voren afgesproken plannetje was om als het zeker was dat PSV kampioen zou worden het vak ontruimd zou worden zodat ze de vernederding niet hoeven mee te maken.
Is het vak na déze actie ontruimd?

16 april 2018 om 14:28

Ik denk eerder dat dit helemaal niet vooraf besproken is.. Hoe komt die Sjoerd Mossou hier in godsnaam bij en waarom stelt hij het alsof het een feit is. 1600 Ajacieden zaten in het uitvak en 2 of 3 malloten worden baldadig en gooien een fakkel naar beneden. Verwerpelijk gedrag waarvan de supportersvereniging van Ajax alsook de club zelf zich natuurlijk onmiddellijk distantieert. Waarom komt zo'n B-journalist dan stellen dat dit vooraf is afgesproken om de wedstrijd maar te staken als er niet gewonnen kan worden. Wat een belachelijke insinuatie zeg..

16 april 2018 om 14:49

Er waren al waarschuwingen vanuit supportersgroepen rond ajax dat ze, wanneer een zeker verlies duidelijk werd, zouden uitbreken uit het vak om de feeststemming te verzieken, het vuurwerk was dus blijkbaar een onderdeel hiervan

16 april 2018 om 14:53

Dat zullen waarschijnlijk dezelfde Hans Worsten zijn geweest die eerder een poging deden de de beker finale tegen Zwolle (tijdelijk) gestaakt te krijgen omdat een deel van de Ajax aanhang nog niet binnen was door fakkels naar nota bene hun eigen keeper te gooien.

Een actie van een kleine groep kan natuurlijk ook geregisseerd zijn en het doel hebben de wedstrijd gestaakt te krijgen, volgens mij zegt Mossou nergens dat het hele uitvak met fakkels gooide.

16 april 2018 om 15:13

thucan: Heb je daar bronnen van? Ik vind dit namelijk een zeer raar verhaal.. Bovendien heeft mensen moedwillig verwonden door met fakkels te smijten mijns inziens niets te maken met 'de feeststemming verzieken' maar goed ik denk dan ook niet met een hooligan-brein.. Nee Mossou zegt niet dat het hele uitvak met fakkels gooide nee, dat moest er nog eens bij komen.. Hij stelt het echter wel alsof het een geplande actie van het collectief was, tevens zonder enige vorm van een bron.

Edit: typo

16 april 2018 om 16:31

Als ik baldadig ben ga ik ook altijd fakkels naar mensen gooien. Dat moet toch kunnen.

16 april 2018 om 16:41

Vooral bij de woorden 'vooraf geregisseerd' denk ik echt dat Sjoerd die idioten schromelijk overschat. Ze regisseren helemaal niets, het enige wat ze doen is agressief reageren als een stel holbewoners als ze iets niet aanstaat.

16 april 2018 om 22:49

En waarom grijpen die 1597 man dan niet in en geven die 2 of 3 malloten aan?
Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat die groep debielen een tienvoudige aantal is dan altijd maar wordt gezegd. Volgend jaar weer een leeg uit vak die die hufters

16 april 2018 om 14:44

Diegene die daarvoor verantwoordelijk waren zijn al “aangesproken” door harde kern.

17 april 2018 om 12:15

daar heb je wat aan, lever ze uit aan de politie maar dat gebeurt niet

Sjoerd Mossou.. tja, dan heb je eigenlijk alles wel gezegd. Die roept ook maar wekelijks wat bij studio voetbal. Pure insinuatie dit, buiten dat het natuurlijk volslagen belachelijk is wat die “supporters” doen.

Belachelijk natuurlijk van een stelletje hersenlozen door fakkels in het publiek te gooien. Je zal een oog verliezen of brandwonden oplopen door zo’n idioot met een fakkel. Helaas niet de eerste keer dat de kinders can (het oude) 410 zich niet kunnen gedragen. Ik ben er bij iedere thuiswedstrijd getuige van. De bekerfinale was precies hetzelfde. Je niet kunnen gedragen tijdens voetbal, het is blijkbaar lastig..

16 april 2018 om 14:13

Precies. Als je zoiets zwaars beweert als dat het een vooraf georganiseerde actie is, dan mag je daarvoor wel met bewijzen komen.

16 april 2018 om 14:33

Ze hebben het wel eerder gedaan, beker finale tegen pec.

16 april 2018 om 14:39

Is dat het sluitende bewijs dat deze actie is geregisseerd? Lijkt mij niet... Dus zo stellig als in het artikel staat, kan je het nu niet onderbouwen door een gebrek aan bewijs.

16 april 2018 om 15:00

Sluitend bewijs? Mossou is journalist geen rechter. Sinds wanneer heeft een journalist sluitend bewijs nodig om een artikel te plaatsen? Als dat zo zou zijn zouden de kranten nog niet half zo dik zijn als dat ze nu zijn.

16 april 2018 om 15:09

Ik zeg niet dat hij een rechter is en van mij mag hij zijn mening geven. Zoiets beweren vind ik echter, zonder enige onderbouwing of bewijs, veel te ver gaan. Zoals hij het nu neerzet, gaat het niet meer om een mening. Het is een zwaar sturende, negatieve stelling met als doel de Ajax-supporters neer te zetten als een georganiseerde groep mensen die doelbewust geplande acties uitvoert met het risico op letsel bij andere supporters. En als hij dat kan onderbouwen, al is het maar met aannames, oké, maar dit gaat mij gewoon te ver.

16 april 2018 om 15:11

Nouja, sluitend bewijs is een groot woord, maar je kan wel beweren waar je bron vandaan komt. Als een journalist allemaal maar in de krant kwakt zonder bronvermelding zou ik snel mijn abonnement opzeggen op die krant.

Mossou is gewoon een sensatiebeluste pruts journalist, al jaren. Daarom werkt hij ook bij het AD.

16 april 2018 om 15:13

Absoluut geen bewijs. Maar het was ook het eerste dat door mijn hoofd schoot...

Verder vond ik de spelers van Ajax tijdens de wedstrijd al enorm onsportief, maar het uitpubliek deed er een schepje bovenop.

Heb altijd respect gehad voor Ajax, maar er zitten een aantal hele slechte verliezers tussen. Daarnaast nog alle interne problemen en al best lang geen prijs. Maar volgend jaar roepen de supporters weer "wij zijn Ajax, wij zijn de beste". Hoe misplaatst eigenlijk hahaha.
De club glijdt af, dat is best zonde eigenlijk...

16 april 2018 om 15:21

En sommige voetbalsites veel minder artikelen

16 april 2018 om 15:24

@gluubstertj: Je schrijft: "De club glijdt af, dat is best zonde eigenlijk..." Ja we presteren al een paar jaar niet lekker, 4 jaar geen titel (een keer met 1 puntje achterstand en een keer met 2 puntjes achterstand) en in die 4 jaar ook nog een Europese finale gespeeld. Wij balen er allemaal van, zeker van de EL-finale en die titel die we 2 jaar terug cadeau deden op de laatste speeldag aan Psv. Maar doe nou a.u.b. niet zo dramatisch alsof we steeds lager en lager eindigen, we worden nog altijd gewoon 4x 2e nadat we 4x 1e werden. Er zijn heel veel clubs (in Nederland en elders) die dat nooit in hun hele bestaan halen, bij ons spreken we inmiddels van een crisis. Ajax komt er echt wel weer aan hoor, prijzen zullen er heus ook weer komen in de toekomst.

16 april 2018 om 15:27

Op basis van de behaalde titels en prijzen is Ajax nog steeds het best presterende team in Nederland.

16 april 2018 om 15:31

@sanderkoevoets:

Mijn beste, je geeft zelf aan dat er inmiddels crisis is? Is mijn conclusie dat de club afglijdt dan niet enigszins juist?

Let op: dit betekent niet dat de club zich niet kan herpakken. Voetbal is opportunisme he!? Daarnaast bedoelde ik het absoluut niet alleen qua prestaties.

4 jaar geen prijs, Nouri, vreemd beleid(als ik het zo mag noemen), op sleche voet uit elkaar gaan met de enige juiste trainer in tijden, de Johan Cruijff arena of toch gewoon Arena?

Er gaat teveel mis in korte tijd. Tel daarbij op het kansloze gedrag van supporters EN spelers gister.. Juist ja, afglijden dus!

16 april 2018 om 15:47

Afglijden klinkt als een negatief proces waarbij de resultaten steeds minder en minder worden en er ook geen uitzicht is op herstel op de korte termijn. Een crisis is tijdelijk en kan eerder overwonnen worden. Ajax glijd niet af, omdat de resultaten de afgelopen jaren zeer stabiel en zeker niet dramatisch waren.

16 april 2018 om 15:54

@de toekomst:

Fair enough. Wellicht is afglijden niet de juiste benaming qua resultataten. Qua beleid blijf ik bij mijn standpunt.

16 april 2018 om 15:59

Qua beleid heb je ook zeker gelijk, het is vooral het afgelopen jaar door meerdere factoren erg onrustig binnen de club. Ik bedoelde eigenlijk precies wat De Toekomst verwoord. Met wat meer geluk had je in 8 jaar tijd 6 titels in plaats van 4 en had je per ongeluk Man United verslagen. Het wordt beslist op details, dat weten we allemaal. Maar het is niet dat Ajax ernstig onder de maat presteert over het algemeen.

16 april 2018 om 16:09

Ik vind het wat overtrokken dat een journalist zonder onderbouwing iets zou beweren.
Er worden landen aangevallen zonder enig bewijs dat ze wat hebben gedaan wat niet door de beugel kan.

Moskou brengt het ook niet als een vaststaand feit. De mogelijkheid dat een klein deel van de Ajax supporters met het werpen van fakkels het doel had om de wedstrijd te laten staken is zeer aannemelijk. Wat was anders het doel van het gooien van fakkels in een vak vol mensen?

16 april 2018 om 16:13

Driessen vind jij wel een topper? Mossou doet niet anders dan wat journalisten van andere kranten doen. Niet boos worden als het journaille je cluppie of supporters aanpakt.

16 april 2018 om 16:16

Een goede journalist doet aan hoor en wederhoor en schrijft niet zijn eigen ideeën op.

16 april 2018 om 16:21

@tornado72

Een journalist hoort objectief te zijn en verhalen op basis van hoor en wederhoor in te zetten en niet op basis van insinuaties en speculaties.

Met dat in het achterhoofd, mag ieder voor zich bepalen wat men van Mossou vindt.

En dat staat natuurlijk los van de achterlijke actie van die paar nepsupporters

16 april 2018 om 16:48

@tornado, nogmaals, ik weet mijn god niet wat er in die lui om ging en als ik net aangeef dat Moussou niet kan zeggen dat het geregisseerd is, kan ik niet zeggen dat het niet geregisseerd is...

En ook Driessen zegt dingen die hij niet kan onderbouwen of onderbouwt.. En dan vind ik het ook een zwaktebod. Dus insinueer niet dat ik wel fan ben van Driessen, want dat is niet zo. Insinueer ook niet dat ik alleen fan ben van Ajax-journalisten, want dat is ook niet zo...

Ik kan aan jouw teksten wel zien waarom je het in deze opneemt voor Moussou, want qua insinueren en onderbouwen kom je nu net zo zwak over en vooringenomen over..

16 april 2018 om 17:53

Ik ben wel fan Driessen hoor. Veel meer dan van Mossou.
Liever een type als Driessen dan die journalistjes die iedereen naar de mond schrijven/praten.

16 april 2018 om 18:28

Helemaal mee eens. Laat het eerst maar een rustig worden daar.

16 april 2018 om 14:14

Vooraf geregisseerd ook echt, wat een ongelooflijk vermoeiende kwal is deze kerel toch ook.
Om de een of andere reden blijven we een podium geven aan dit soort gasten..

Of het is gewoon een of andere psychisch gestoorde die denkt even leuk te doen? Waarom moeten we speculeren? Er is niemand die ook maar iets geeft om de mening van Sjoerd.

16 april 2018 om 14:52

Jou reactie geeft aan dat het je wel interesseert grote vriend

16 april 2018 om 15:54

Als je niks zinvols weet te vertellen reageer dan niet. Alleen maar om wat duimpjes te krijgen en daarbij met je popi jopie taalgebruik, ik ben je vriend niet dus ga weg.

16 april 2018 om 21:29

Maar hij heeft wel gelijk. Beetje flauw om te zeggen dat niemand om zijn mening geeft. Juist wel, anders was hij niet in zijn positie en zou jij niet zo gepikeerd erop reageren.

Goed dat de SV van Ajax zich inmiddels ook heeft uitgesproken, dit gedrag kan echt niet. Zelfde geldt voor die 'supporters' die de bus staan op te wachten en als gekke er op staan de slaan. Laten we als Ajax supporters bescheiden blijven en gewoon weer even normaal doen.

16 april 2018 om 14:15

Ik ben tegen dat duw- en trekwerk hoor, maar ik denk dat het misschien wel goed was om een keer die bus op te wachten. Het lijkt net alsof ze na 4 jaar nog steeds geen bewust hebben van wat er allemaal fout gaat, er moet toch een manier zijn om dat te kunnen overbrengen, en ik denk dat dit de beste optie was. Al vond ik het geweld wel onnodig.

16 april 2018 om 14:27

Haha... Alsof we al 4 jaar met dezelfde spelers spelen.. De spelers die er nu in staan zaten 3 jaar geleden voor het allergrootste deel niet eens in de selectie/op de bank... Ajax is in de tussentijd al zo'n 3x van basis en 2x van selectie gewisseld haha... Moeten we een De Ligt die net 1 jaar basisspeler is verantwoordelijk houden voor de 4 jaar zonder titel? Of Neres, Huntelaar, Ziyech, Dolberg..? Alleen Veltman en Schone waren er de hele tijd bij volgens mij...

16 april 2018 om 14:27

Dus als jij je werk doet en jouw baas vind dat je dat niet goed genoeg doet, dan vind jij intimidatie het geschikte middel om de boodschap over te brengen.

Vorig jaar hadden we 81 punten en dit jaar kunnen we 79 punten halen. Meer dan bij de 4 titels onder de Boer (73, 76, 71 en 71).
Tel daarbij op de stroeve start door o.a. het drama m.b.t. Nouri. PSV deed het gewoon beter, klaar!

16 april 2018 om 14:41

Met Steek eens. Gewoon prima seizoen qua punten, zeker gezien de omstandigheden en gebeurtenissen. De kans dat je volgend seizoen wel kampioen wordt met ongeveer 80 punten is zeer aannemelijk. PSV draaide gewoon een super seizoen.

16 april 2018 om 14:54

@koosajax:

Mag toch hopen dat je dit niet meent?

Nu door deze kansloze actie zal ineens het bestuur en de spelers denken na 4 jaar och moeten het anders doen?

Beetje als volwassen mannen een bus met spelers van gemiddeld 22 jaar opwachten en bedreigen. Doe toch effe normaal man kansloze types!

16 april 2018 om 18:33

Zeker weten. Met geweld los je ook niks op. Ze moeten eerst maar een bij zich zelf te raden gaan die daar de leiding hebben. En koppen met spijkers slaan.

Ik ben van mening dat een kleine groep supporters dit doet uit baldadigheid en machteloosheid. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand met een hoger IQ dan een baviaan dit doet.

16 april 2018 om 16:11

Daar zul je nog versteld door staan!!
maar ik geloof ook niets van een vooraf geplande meerderheid die dit doet Maar het vergt wel planning, van meerdere personen, daar kun je niet bij weglopen.

Pure speculatie en dan nog zo overdreven stellig reageren. En grootste vernedering in de historie? Laat me niet lachen. Alleen die van 2 jaar terug vond ik al erger. De wedstrijden tegen Salzburg bijvoorbeeld ook

16 april 2018 om 14:29

Nee salzburg niet man. Is gewoon sterker club dan ajax en heeft met bepaalde mate druk gezet wat toen nog nooit eerder had gezien. Ze overdonderde ajax gewoon. Die wedstrijd is een wedstrijd die me altijd zou bij blijven

16 april 2018 om 14:30

Maar het is geen vernedering in mijn ogen

16 april 2018 om 14:39

Wellicht als het 1 wedstrijd was, maar ook in de terugwedstrijd werden ze hard aangepakt. Terwijl De Boer voor de wedstrijd zei dat ze ervan hadden geleerd.

16 april 2018 om 14:43

In mijn ogen wel... Zat toen op de tribune.. De vernedering kon niet groter voelen. Iedereen dacht dat Salzburg wel te kloppen was, worden we thuis gelijk zo kansloos weggespeeld in de eerste helft al.. Stadion liep gelijk leeg, sfeer was weg. Heb me nooit zo verslagen gevoelen als toen.

Ik zat onder het uitvak en het uitvak is daarna niet ontruimd. Was wel even schrikken maar eigenlijk was het nog mooier dat het niet werd ontruimd want zo werd de vernedering voor de “supporters” nog groter met de volle 90 min!

16 april 2018 om 15:21

Eigenlijk had je ze nog een uurtje moeten laten zitten, wanneer de alcohol en drugs zijn uitgewerkt en lekker met een kater daar zitten met 3 - 0 aan de broek kijken hoe de tegenstander het kampioenschap viert. Kun je wel weer zeggen dat het een klein deel van het publiek is, maar dat kleine deel stond ook de bus op te wachten. M.a.w. kleine groep (vuurwerkgooiers) plus kleine groep (busopwachters) is alweer een wat grotere groep. Het vuurwerkgooien vind ik ook vele malen kwalijker dan wat ze bij Ziyech flikten, wat supporters met eigen spelers doen moeten ze zelf weten. Maar je zal maar met je kleine daar onder dat vak zitten vuurwerk aan je mik geslingerd, schrik je je kapot denk ik. Paar wedstrijdjes zonder publiek ,net zoals Twente indertijd.

Haha ik weet niet eens waar ik moet beginnen met reageren.. Zoveel onzin of uit zijn verband getrokken zaken wordt samengebracht tot één kern; werkelijk alles in Amsterdam is in en in slecht, zwak, kansloos en zogenaamd 100% uitzichtloos is voor de toekomst... Grootste vernedering in de historie...? Structureel en onnavolgbaar wanbeleid...? Volgens mij is het beleid in Amsterdam zeer helder, verantwoord en logisch. Als je ziet waar Ajax op sportief en financieel gebied stond voor de fluwelen revolutie mogen wij mannen als Van der Sar, De Boer en Overmars heel, heel erg dankbaar zijn. Natuurlijk maken ook zij fouten, maar over een lange periode zijn zij een goede zet gebleken. Ze begonnen met de doelstelling minimaal 50% van de seizoenen (1 op de 2 seizoenen dus..) kampioen worden. Daar staan ze nu ook op. Politiek gekonkel, interne ruzie en een communicatief dramatische clubleiding...? Ten eerste lijkt het mij dat er heel erg veel overlap zit in die 3 punten, maar Moussou schrijft het natuurlijk expres zo op dat het veel groter en erger lijkt.. Onze leiding moet keuzes maken in het belang van de club en als anderen (Bosz, Bergkamp) andere ideeën erop na houden is soms beter om afscheid van elkaar te nemen. De neuzen moeten wel dezelfde kant op staan. Verder is ruzie niet perse iets negatiefs en kunnen we totaal niet oordelen over de communicatieve vaardigheden van Van der Sar en Overmars. Wat zij intern doen, zien we niet. In de buitenwereld treden zij ook zelden op de voorgrond en dat vind ik juist wel lekker.

16 april 2018 om 14:37

Je kan natuurlijk niet spreken van beleid als je in een jaar 3 trainers hebt gehad.
Ik ben het met je eens dat de buitenwereld overdrijft want nu men opeens met 3-0 verliest, wordt de media opeens wakker.
Jouw voorstelling van zaken is overdreven positief en van de media overdreven negatief.

16 april 2018 om 14:49

Hebben we 3 trainers gehad? Ik bekijk het sowieso per seizoen, omdat dat in de voetballerij gangbaar is en kom tot 2 tenzij jij die ene wedstrijd van interim-trainer Reiziger ook meeneemt.. Bergkamp was verantwoordelijk voor 2 van die trainers als jij Bosz nog wel mee rekent en die is daarom ook weg.. Houden we Ten Hag over en ondanks dat het nog geen match lijkt, kunnen we ook nog niet opmaken of het definitief een mislukking is. Dat kan pas na zijn vertrek. Van Bronckhorst begon zijn eerste halfjaar ook zwaar klote, maar herpakte zich wel met een titel.

16 april 2018 om 14:56

Mijn voorstelling overdreven positief? Volgens mij verwijs ik duidelijk naar de betere sportieve en financiële prestaties, genoemde doelstelling qua kampioenschappen en het gebrek aan informatie om over de communicatieve vaardigheden van Van der Sar en Overmars te kunnen oordelen.. Als je het daar niet mee eens bent, hoor ik graag inhoudelijk waarom. En over die 3 trainers.. In de voetballerij is het gangbaar om per seizoen te kijken in plaats van per jaar, maar als jij Bosz nog mee wil nemen oké.. Bergkamp is voor 2 van de 3 trainers verantwoordelijk. Het vertrek van Bosz is zijn schuld, de aanstelling van een incapabele Keizer ook. Daarom is Bergkamp weg en proberen ze het nu met Ten Hag die er gewoon nog zit en zich dus nog kan herpakken.

16 april 2018 om 15:02

Nee maar je kan ze wel verantwoordelijk stellen voor het uitblijven van prijzen.
Ik ben het met je eens dat men ten Hag enorm hard aanpakt en dat hij meer krediet verdient.
De enige reden waarom men hem zo hard aanpakt is zijn manier van praten.
Ik ben het niet met je eens dat er goed beleid gevoerd wordt.
Goed beleid hoort op prestaties van het eerste elftal gericht te zijn. Bij Ajax zijn de cijfers belangrijker dan de prestaties.
Haalt een technische man cijfers dan wordt hij beloond via de bonusregeling.
Ik vind dat de leiding teveel met de bonussen bezig zijn. De nummer 1 bonus hoort een prijs te zijn en niet hoeveel spelers van Jong Ajax in het eerste gedebuteerd hebben.

16 april 2018 om 15:06

De toekomst

Waar lees jij de doelstelling eens in de 2 jaar kampioen?

16 april 2018 om 15:23

@ bombanera99: ja daar ben ik ook benieiwd naar, Ajax heeft elk jaar toch het kampioenschap als doel. Anders klopt de uitspraak "Wij zijn Ajax, wij zijn de beste" ook niet?!

16 april 2018 om 15:26

Het was even zoeken en ik zat er zelfs naast.. Ging om 3x kampioen in 10 jaar.. http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=175711

16 april 2018 om 15:35

Gluubstertj: Beleidsbepalers houden zich ook echt bezig met een liedje/leus als "wij zijn Ajax, wij zijn de beste" natuurlijk.. Ben je nou echt zo dom of doe je alsof? Even ter uitleg: Je wil elk jaar mee doen om het kampioenschap maar je mikt op een succes rate van minimaal 50% (er zijn immers nog meer ploegen die het kampioenschap als doelstelling hebben he..). Tot dusver hebben deze beleidsbepalers, die 8 jaar actief zijn, 4 kampioenschappen behaald. Dat is dus nog binnen de gewenste marge. Het was mooi geweest als het dubbeltje vorig jaar en het jaar ervoor net onze kant op was gevallen (het scheelde met resp. 1 en 2 punten namelijk vrijwel niets), dan hadden de beste heren namelijk 6/8 kampioenschappen gepakt en zou men spreken over top beleid. Nu heb je pech en pak je 4 jaar op rij niets, helaas voor ons maar we zullen weer prijzen gaan pakken hoor, don't worry!

16 april 2018 om 17:39

De toekomst

Ik heb meer het idee dat dit de persoonlijke mening van Overmars is. Ik heb geen officiele doelstelling gezien.
Een club als Ajax hoort elk jaar kampioen te worden.
De bedoeling dit jaar was dat Ajax kampioen wilde worden.
Natuurlijk kan Ajax niet elk jaar kampioen worden.
Ik ben het met je eens dat de leiding van Ajax beleid uitvoert.
Ik denk niet dat door vervanging van de leiding er wat gaat veranderen. Het probleem zit in de structuur van de club waarbij mensen uit het zakenleven Ajax vooral zien als een cijfer. Cijfers die gehaald moeten worden.
De jeugdopleiding van Ajax is waar het bij deze mensen om draait. Hoeveel waarde er uiteindelijk aan een jeugdspeler wordt toegevoegd om zo duur mogelijk te verkopen en pas op de tweede plaats komen de prestaties van het eerste. Het gaat om de eerste plaats om de keiharde cijfer doelstellingen die behaald moeten worden.
De beleidsbepalers willen de illusie verkopen dat deze altijd hand in hand gaan maar we hebben gezien dat dit ook weleens een conflict is.
Tel daarbij op dat de selectie van Ajax structureel wordt overschat. Er zitten vaak talenten bij en men schat de selectie vaak in aan de hand van geschatte potentie in plaats van hoe goed ze op dit moment zijn. Dit schept irreële verwachtingen.
Het maakt niet uit wie je dus voor de groep of in de leiding zet als je de structurele problemen weigert te tackelen.
Ik als PSVer ga ook niet doen alsof er bij PSV goed beleid wordt gevoerd.
Ik geef alleen wat ik al jarenlang bij Ajax zie. En alle individuen bij Ajax lijden hieronder.
Ik vind het ook triest dat men ten Hag nu wil fileren. In NL willen we altijd op kwetsbare mensen hakken die in de media belachelijk gemaakt worden om hun verbaal vermogen.
Ik heb nog nooit een journalust horen schrijven bij Frank de Boer dat hij niet bij Ajax past met zijn verkapte 4-4-2 controle balbezitsysteem verpakt in een 4-3-3. Ten Hag speelt veel aanvallender dan Frank de Boer.
Het is allemaal op illusies gebaseerd afhankelijk van de persoon.

Tja, deze versie zou betekenen dat diegenen die hiervoor verantwoordelijk zijn over voldoende hersencapaciteiten beschikken om een dergelijk plan te kunnen bedenken en uit te voeren. Ik betwijfel dat.

Hoop dat psv ingrijpt en volgend jaar geen “supporters” van Ajax meer toelaat. Volstrekt debiel gedrag. Eigenlijk zouden de mensen in het vak eronder aangifte moeten doen voor poging tot mishandeling.

16 april 2018 om 14:36

Jup, zal ook een grote kans van slagen hebben zo'n aangifte.. Niet dus.. Vaak is het al lastig om de daders te vinden. Daarna moet je nog bewijzen dat het een poging tot zware mishandeling is gericht op het toebrengen van blijvend letsel aan degene die aangifte doet.. Daarnaast moet ook nog bewezen worden dat degene duidelijk de intentie had om zwaar lichamelijk letsel toe te brengen aan die persoon... Kortom, kansloos. Kost alleen maar tijd en nog meer overheidsgeld, zonder dat het ook maar iets gaat oplossen/kans van slagen heeft.

16 april 2018 om 14:53

Dat hoop ik niet, met uit supporters is het nog leuker winnen. Zonder uit supporters is gewoon minder sfeervol. Dat gooien met vuurwerk is volstrekt achterlijk

16 april 2018 om 19:00

Het punt is dat je dan iedereen straft. Doe er gewoon alles aan om de daders te pakken en keihard te straffen. Uguh voetbalwet. Want als je nu beslist geen uitsupporters toe te laten, dan is het hek van de dam. Elk papiertje wat naar beneden gegooid wordt, wordt dan een reden om supporters te weren. Nogmaals, het is niet eerlijk om echte fans te straffen voor iets wat een paar holbewoners doen. Vind ik dan.

Belachelijk inderdaad maar nog belachelijker is, dat we met zijn allen weten dat dit niet de laatste keer zal zijn. Doen de ajax fans het niet komen er wel weer andere debielen met een dergelijke actie.

Wat ik me vooral afvraag is, hoe krijgen uitsupporters notabene vuurwerk het stadion in? Is PSV hier dan ook niet al is het maar 1 procent verantwoordelijk voor?

Denk niet dat die supporters genoeg hersens hebben om zoiets te bedenken

Simpel , voorlopig geen Ajax supporters meer toelaten in Eindhoven.
Tuurlijk zijn het een paar die het verziekt , maar als je incidenten ( voor zover je van incidenten jan spreken ) erbij pakt ,zijn de Ajax supporters relatief meer betrokken bij dit soort praktijken dan supporters van andere clubs.

16 april 2018 om 14:46

Wil je wel even met feiten en cijfers komen ipv onderbuikgevoelens.
Los van het feit dat de idioten die ditsoort dingen uitvoeren, en daarmee ook nog eens de hele club in een.kwaad daglicht stellen, gewooon heel zwaar gestraft dienen te worden.moet je toch oppassen met generaliseren.
Vond dat de suppoerters zich al langere tijd van hun betere kant lieten.zien in uitwedstrijden.

16 april 2018 om 19:02

Hou toch op man. Meer betrokken dan andere supporters? Heb je daar iets van cijfers of bronnen van? Zei je dat ook toen PSV supporters muntjes naar daklozen en zwervers gingen gooien bijvoorbeeld?

Moet zeggen dat ik.als ajacied zwaar de pest in had. Maar zo iets bedenk je toch niet? Er hadden zwaargewonden kunnen vallen...

Dat er daarnaast meteen weer eem complottheorie uit de hoed getoverd word.is jammer. Waar een.paar idioten zich misdragen wordt door moussou meteen alle supporters weer veroordeeld, en heel Ajax is al tijden verwerpelijk bezig volgens deze riooljournalist..man o man.

En dan ook nog eens de grootste vernedering uit de club historie?
Een keer 3-0 verliezenvan.Psv?
Psv had helemaal niets te vertellen in Amsterdam eerder Dit seizoen, maar daar werd niet in deze mate over gesproken.....
Wat een.kampioenschap al niet losmaakt bij sommige mensen..
Beetje goedkoop scoren van deze nietszeggende journalist in een periode dat het lekker makkelijk Ajax bashen.is..

ik ging altijd heel naief uit van totale neutraliteit bij journalisten. helaas blijkt tegendeel vaak waar. ook bij sportjournalisten dus. ik weet niet waar het tussen sjoerd en ajax mis is gegaan, maar ik zou als krant tegen sjoerd zeggen: schrijf over elke club, behalve nac, willem 2 en ajax. jammer, want ik vind hem verder best wel sympathiek

Sjoerd Mossou is meer anti-Ajax, dan Sjaak pro-Ajax is. Ik ben dus totaal niet verbaasd over deze aannames van meneer Sjoerd.

Aller eerst vind ik dit zeer triest maar elk normaal mens en zeker een club als ajax,psv,feijenoord,enz enz weet dat bij zo een wedstrijd vuurwerk mee genomen word. Worden er tegewoordig geen controle meer gehouden ? Je kan toch veel eerder afreizen naar een club kan je 1 voor 1 controleren dus vind ik dat ook de thuis spelende club hier een straf voor moet krijgen .

16 april 2018 om 17:02

Ja. thuisspelende clubs zijn verantwoordelijk voor veiligheid van hun stadions, vooral voor de supporters van thuisspelende én ook uitspelende clubs. Zou het ook mogelijkheid zijn dat ook thuisspelende club paar wedstrijden zonder publiek moeten spelen, zware boete betalen en ook puntenaftrek in de competitie krijgen? Als ik ooit denk als vaker zo'n situatie voorkomt zou in het stadion van een club om zwaardere straffen krijgen zoals licentie betaald voetbal intrekken en opnieuw laten beginnen op amateurbasis in lagere competitie of zware puntenaftrek van bijvoorbeeld 12 of 18 punten min in de Eredivisie?

Ik vind het een beetje overdreven dat er steeds van een vernedering wordt gesproken. Het is niet alsof Ajax met 7-0 of iets dergelijks verloor.

Is grootste vernedering uit de clubgeschiedenis nou niet flink overdreven? Sterker nog, ik vond het helemaal geen vernedering. PSV is de verdiende winnaar en terechte kampioen, maar we doen nu net alsof het gister 7-0 is geworden?

Dat het Ajax publiek zich als apen misdraagt is schandalig, maar daar kunnen de spelers en wij echte Ajacieden niks aan doen. Je bent diep triest als je met vuurwerk gaat kloten, laat staan als je het naar mensen gaat gooien, zeker uit frustratie. Opsluiten, geen stadionverbod maar gewoon opsluiten!

Beide rode kaarten waren terecht, niks op aan te merken. Maar de eerste was gewoon 2x geel, 2x net over het randje en niet meer. Die van Siem was vies, maar ik geloof niet dat hij dat heel opzettelijk deed.

Al met al lijkt het alsof het gister een vernedering was, met 2 rode kaarten, 3-0 verliezen (weliswaar tegen de nummer 1), kampioenschap voor PSV juist tegen ons, opgewachte bus etc. Maar ik vind het allemaal overdreven. Ik ben allang blij dat dit hele drama voorbij is. Sterker nog, ik ben blij dat PSV heeft gewonnen! We waren toch al uitzichtloos, dan liever de puntjes op de i zetten en verdergaan met het leven, volgend seizoen weer een nieuwe ronde!

Ik hoop dat de laatste maanden, met gister als de kers op de taart, nu echt op ontploffen staan. Ten Hag eruit, er gaat niks beter dan voorheen! Bestuur hoeft van mij niet weg maar moet wel heel heel heel goed in de spiegel kijken. Die rugbykop mag ook weg en afscheid nemen van enkele spelers, waaronder Ziyech. Geweldige voetballer met goede statistieken. Maar je ergert je rot bij hem. Hij moet zich gewoon beperken tot wat hij wel kan en dat is steekpassjes geven en overzicht houden. Hij moet geen vrije trappen nemen. Gewoon focus en je best doen en dat is voor hem teveel gevraagd. Als hij al die onzin uit zijn spel houdt, kan hij een hele grote worden.

Gefeliciteerd Psv, en sorry voor de idioten die thuis aandacht tekort komen en daarom maar met fakkels gaan gooien.

16 april 2018 om 15:24

5-1 verliezen van PEC in een finale lijkt me een grotere vernedering indd.

16 april 2018 om 15:28

Dat, Salzburg, de ontknoping tegen de Graafschap. Ik kan er zo een aantal uit mijn mouw schudden die voor mij een stuk erger voelden dan dit verwachte verlies potje.

16 april 2018 om 19:05

Salzburg was echt een drama inderdaad. Maar PEC steekt er voor mij toch wel bovenuit. Een soort karma voor waarschijnlijk dezelfde idioten die toen vuurwerk op het veld gooide. Tijd voor een grote schoonmaak

16 april 2018 om 15:41

Nou..zie het zoals je wilt (als ajax-fan zou ik ook proberen er een positieve draai aan te geven) maar je hebt gisteren natuurlijk een enorme lel om je oren gehad lijkt me! De hele week weer een grote bek van "ze zijn bang van ons" "ze worden tegen ons geen kampioen" en "ik verlies nooit meer van Psv" en dat soort teksten en dan helemaal van het kastje naar de muur gespeeld worden in Eindhoven!

Je kon er de klok op gelijk zetten dat er iets zou gaan gebeuren toen de ajax fans eenmaal in de gaten hadden dat het schip gezonken was gisterenavond. Daarbij heeft ajax zelf ook een kwalijke rol gespeeld: zij zijn verantwoordelijk voor het fouilleren van de eigen supporters en dat hebben ze kennelijk zeer slecht gedaan, gezien de grote hoeveelheid vuurwerk die er "doorheen is geglipt."

Maar daardoor smaakte de overwinning des te zoeter natuurlijk.

16 april 2018 om 16:01

Ik probeer er absoluut geen positieve draai aan te geven, mooier dan gister kan ik het namelijk niet maken. Dan kan je heel leuk roepen dat er de ene week een grote bek gegeven wordt en dat we dan opeens van het kastje naar de muur getikt worden, maar wil je niet iedereen over 1 kam scheren? Niet elke supporter is hetzelfde, ik was namelijk helemaal niet zo positief gestemd dat we even de 3 punten kwamen binnenhalen, sterker nog, ik was ervan overtuigd dat PSV het echt niet zou laten lopen. Kampioen worden tegen Ajax, dat is de droom van elke supporter van Psv.

Overigens vindt ik van het kastje naar de muurd gespeeld worden zwaar overdreven. Wij waren niet best maar hebben zeker wel onze kansen gehad. Gewoon een hele goede wedstrijd van PSV met een geweldige sfeer en een hele slechte tegenstander. Maar weggespeeld wil ik het niet noemen, maar dat mag jij best zo zien.

Over het fouilleren ben ik het gedeeltelijk met je eens, maar ze worden bij het Philips stadion ook nog een keer gecontroleerd. Dat Ajax hier schuldig aan bevonden wordt is prima en logisch, maar het is ook onmogelijk om alles tegen te houden. Maar ik wil het niet goedpraten, het is een grote schande wat die idioten gister gedaan hebben.

16 april 2018 om 19:08

Waarom pretendeer je dat iedere Ajax-supporter zulke teksten de afgelopen week heeft gescandeerd? Ik had er namelijk van tevoren al nul komma nul vertrouwen in.

16 april 2018 om 15:58

Ter verdediging van Ten Hag, maar zonder voorbereiding en mede door blessures is het ook lastig om bij een nieuwe club gelijk je stempel te drukken als je midden in een seizoen binnenkomt... Ik denk dat als Frenkie de Jong en Dolberg gewoon fit waren gebleven, Ajax er nu al heel anders voor had gestaan. Frenkie brengt toch de creativiteit, versnelling en variatie in ons spel, terwijl we voorin moeite hadden met afronden. Zeker als je ook de blessures van Sinkgraven, Viergever, Huntelaar een periode en het wegvallen van Younes meeneemt blijft er voor Ten Hag zeer weinig spelersmateriaal over om mee te schuiven en het team naar zijn hand te zetten. Daarbij zal hij misschien zelfs bewust nog niet begonnen zijn met zijn speelstijl 100% door te voeren, omdat hij nog in een titelstrijd zat en veel wijzigingen punten kunnen kosten. Kortom, Ten Hag nu al afschrijven gaat te ver.

16 april 2018 om 16:16

Het is niet alleen pech wat we hebben gehad. Verliezen van Utrecht en Vitesse mag gewoon echt niet, want er stonden alsnog gewoon prima spelers opgesteld. Ik was al geen fan van de komst van Ten Hag, maar heb hem het voordeel van de twijfel gegeven. Ik kan alleen niets noemen wat beter gaat, jij denk ik ook niet? Gaat het nu beter dan onder Keizer? Naar mijn idee zat er juist een stijgende lijn in het spel van Keizer, er zat een idee achter. Dat zit er nu niet.

Daarnaast heeft hij zijn eigen glazen ingegooid met idiote media optredens, rare uitspraken (doet alsof hij nog trainer van Utrecht is na Utrecht-Ajax, bij Ajax moet je winnen, bij Utrecht mag je een keer verliezen. Hij schetste het af als oke.) maar ook het gedoe rond Younes heeft hij niet goed afgehandeld. Ik laat even in het midden wat er daar langs de kant gebeurd is, want de schuld ligt bij beide partijen. Maar feit is dat ook dit niet goed in zijn voordeel heeft uitgepakt. Dan nog Veltman wisselen voor een nieuwe rechtsback die er vervolgens geen f*ck van kan, maar wel 3 wedstrijden laten staan. Met al het geluk van de wereld winnen in en van Groningen, maar niet nederig blijven en zeggen dat je de overwinning gestolen hebt, nee hij steekt even wat extra veren in zijn eigen reet met "goede wissels".

Ik ben geen grote fan van Frenkie de Jong. Hij heeft kwaliteiten maar ik vind het allemaal een beetje overdreven. Dolberg is inderdaad gemist en we hebben ook pech gehad met blessures.

Ik vind gewoon dat een trainer die er nu 3.5/4 maanden zit, iets moet laten zien. Hij heeft gewoon nog niets laten zien. Er is geen idee achter zijn spel en spelers worden ook niet beter. De teamgeest is ver te zoeken, terwijl die onder Keizer eigenlijk gewoon super was. Als er nou iets was wat beter ging, iets! zou ik al blij zijn, maar als we harde feiten moeten concluderen kunnen we zien dat het gewoon niet goed genoeg is.

Als er nou een teken van verbetering was, ergens, kon je daarop voortborduren. Maar dat teken is er niet.

PSV is geen kampioen omdat ze betere spelers hebben of mooier voetbal, wel omdat ze voor elkaar door het vuur gaan en er een idee achter het spel zit. PSV is de terechte kampioen. Als Ajax nu kampioen was zou het weliswaar ook terecht zijn (kan er maar 1 bovenaan staan na 34 wedstrijden), maar zou het echt een lachertje zijn.

Leukste van alles is nog dat Keizer, nu 4 maanden later nog steeds populairder bij de fans is dan Ten Hag. Dat was van te voren misschien al zo maar je gaat toch uit van verbeteringen. Nu 4 maanden later zijn die er niet en moet je je afvragen wat Ten Hag hier doet. Je kan een keer puntjes verspelen, maar op de momenten dat het moest heeft hij het laten afweten. De wedstrijd van gister had onze kans geweest kunnen zijn op de eerste plaats, als hij gewoon zijn werk had gedaan in plaats van gelijk tegen Ado, verliezen van Utrecht en Vitesse. etc.

16 april 2018 om 16:31

Dat veld bij Utrecht was gewoon onbespeelbaar.. Daar moeten AZ en Feyenoord volgens mij ook punten liggen en toevallig na die duels werd het veld vervangen... Als voetballende ploeg was je daar gewoon zwaar de dupe.. Vitesse kan er een keer bij zitten qua verlies, Utrecht trouwens ook.. Alleen PSV was dit jaar constanter. Minder blessures, meer rust..

En over Keizer; populair? Niks van gemerkt... Volgens mij staan hij en Ten Hag er precies hetzelfde op. Ik zag trouwens ook echt geen structuur in het spel van Ajax onder Keizer, evenmin een stijgende lijn qua prestaties. Onder hem verloren we, net als nu onder Ten Hag, teveel punten om het PSV dit seizoen echt lastig te maken.

Qua media-optredens maakt Ten Hag het zichzelf echt onnodig lastig ja. Die man moet duidelijk wennen aan de aandacht die hij krijgt en hier beter mee om leren gaan. Keizer vond ik in de media echter ook maar een slappe, onzekere man. Boer en Bosz straalde overwicht uit. Deze trainers (nog) niet.

Verder heb ik dus nog wel wat vertrouwen in Ten Hag. In tegenstelling tot Keizer heeft Ten Hag wel bewezen wat meer te kunnen zetten op Eredivisie niveau en ik geef hem daarom een eerlijke kans om dat vanaf volgend jaar bij ons te laten zien.

Ach blijkbaar heeft Sjoerd nogal wat rancune tegen Ajax, ik vind het wel aandoenlijk dat je je als 'journalist' zo moet laten gaan en zo overdreven probeert te scoren. Grootste vernedering? Vooraf geregisseerde actie? Onjuistheden en onderbuikgevoelens regeren zijn vodje dat een column heet. Niets anders verwacht natuurlijk van deze uitstekende journalist, in prrogramma's komt er ook al niets zinnigs uit verder.

16 april 2018 om 16:13

Ik begrijp ook niet dat bladen en programma's hem werk geven.. Het is niet heel moeilijk om een meer neutrale, onderbouwde mening te geven. En als ze denken dat dit inhoudloze stukje "scoort" komen ze denk bedrogen uit. Zo'n stukje lees je 2x en daarna laat je alles van hem links liggen...

16 april 2018 om 21:36

Er is best aanleiding om te denken dat degenen die dat vuurwerk gooiden op voorhand bedacht hadden om ermee te gooien als het in een deceptie zou uitdraaien. Iets soortgelijks is eerder gebeurd. Daarnaast geeft hij hier een mening he. In zijn ogen is dit misschien wel de grootste vernedering. Daar mag je anders over denken, wellicht valt er veel te kiezen

Maar goed, als meninggever vind ik hem persoonlijk best oke, vergeleken bij wat de media ons meestal als sportjournalisten voorschotelen.

Wordt een beetje moe over dat gezeik van een vernedering. Ze hebben 3-0 op de klote gehad poe poe. Ze hebben wel vaker dik verloren in Eindhoven. Dat PSV toevallig tegen ze de titel pakt vind ik geen reden om het de grootste vernedering ooit te noemen.

16 april 2018 om 19:11

Eerder werd het ook 3-0 in Amsterdam. Toen werd er ook niet gesproken van een vernedering. Maar gewoon van een goede overwinning. Bij een vernedering verwacht ik een 5/6-0 met nul schoten op goal.

Waarom moet Ajax ook bezig zijn in zowel China als ook Australië... Ze hebben in Amsterdam nog genoeg werk te verzetten en dat ze maar eerst kijken om het hier netjes op de rail te krijgen. Geld in overvloed maar totaal geen aankoop beleid... Zonde, nee schande zeker voor Ajax!!!

16 april 2018 om 16:07

Geen aankoopbeleid? Sorry hoor maar met Ziyech, Neres, Tagliafico en Sánchez zijn er gewoon 4 toppers binnen gehaald de afgelopen 2 jaar, op laatstgenoemde is ook nog een slordige 35 miljoen verdiend in een jaartje tijd. Verder zijn Onana, Frenkie, Dolberg etc. slimme aankopen die gedaan zijn op jonge leeftijd, hetzelfde zien we nu weer met Schuurs, Johnsen, Cassierra, enz. Of ze er allemaal komen is altijd maar de vraag, een deel zal altijd wel falen, maar als je zo veel verdiend aan slim in- en verkopen als Ajax mag je wat meer risico in je aankopen leggen. Dan moet je zo'n Orejuela die er dan zo nu en dan tussen zit maar op de koop toe nemen. Nee, er valt Ajax veel te verwijten maar het aankoopbeleid vind ik zo slecht nog niet de laatste tijd. Enige puntje van kritiek was dat Overmars vaak pas 'laat' in actie kwam. Ik vind dat hij ook dat aan het verbeteren is: Bandé en Schuurs zijn al aangetrokken voor komende zomer bijvoorbeeld.

16 april 2018 om 16:20

Helemaal mee eens! Ajax aan- en verkoopbeleid is gewoon goed. En ja, af en toe zit er een miskoop tussen of een speler die niet 100% overtuigd, maar al met al zit Overmars zeker aan de goede kant als we de balans opmaken.

Mossou beweert iets wat best zou kunnen, maar (nog) niet is bewezen. Daar moet je voorzichtig mee zijn, want op veronderstellingen zijn wel vaker slechte beslissingen genomen en dito gevolgen ontstaan. Nog vrij recent, dacht ik zo. Hoe dan ook, ieder weldenkende supporter keurt dit soort crimineel gedrag af. Logisch, maar ik lees alleen maar wijzende vingers naar Ajax “supporters”. Nou, dan heb ik nieuws voor de rest van andere clubsupporters, bij bijna elke club huizen er randdebielen waar je liever niet mee wilt worden geassocieerd. Dan lees je b.v. dat bepaalde groepen namens clubs onderling afspreken om eens lekker te matten. We zijn in Nederland helaas nog niet zo ver dat we supportersgeweld en misdragingen daadwerkelijk gaan aanpakken. Voorbeeld, bij de aankomst van de spelersbus van Ajax gisteravond zag ik ook mensen met Politie op de rug vermeld. Alleen zag ik ze niet ingrijpen. Is het dan niet logisch dat je je als brutale vlerk meent alles te kunnen permitteren? We zullen er mee moeten leven, of daadwerkelijk gaan optreden, een tussenweg is er niet. Wat overigens ook geldt voor de sportieve toekomst van Ajax. Of we zullen er ook mee moeten leven dat het blijft kwakkelen, of er zal ook daar rigoureus moeten worden ingegrepen. Op alle vlakken. En dan weet je al dat ook dat waarschijnlijk niet zal gaan gebeuren. Soms is supporter zijn best een moeilijke ondervinding;-))

16 april 2018 om 21:43

Als je supporters iets flikken wordt dat uitgemeten in de media en terecht. Dan moet je op dat moment niet zeuren over wat anderen ook wel eens uitvreten maar de kritiek als een volwassene slikken.

16 april 2018 om 22:54

Volgens mij is er niemand die dat fakkelgooien goedkeurt. In breder verband wijd ik uit over supportersgedrag in het algemeen, zonder daarbij een club uit Rotterdam te noemen. Even het gekleurde brilletje opzij leggen;-)).

Hmm denk het niet, zelfs dat soort stupide plannen vereisen denk werk en dat is te veel eer voor die gasten. Ik hoop van harte dat ze ze pakken. Wat voor straf zou er opgelegd kunnen worden? Was het alleen een fak of ook knalvuurwerk. Bewuste poging tot zware verminking past denk ik wel?

16 april 2018 om 17:09

Dus de poging is niet van tevoren doordacht, maar wel bewust een poging tot zware verminking...? Denk niet dat die gasten bewust nadachten over het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel.

16 april 2018 om 23:13

hmm goed punt, waarschijnlijk de reden dat ik nooit de juridische weg ben gegaan.

het is ajax... dus zal wel met een sisser aflopen.

Kappen met uit-supporters in de eredivisie.

Voegt niets toe en kost allemaal maar geld.

Kan het vak mooi gebruikt worden voor eigen supporters.

16 april 2018 om 17:06

Voegt niks toe? Man man man... Voor de beleving in het stadion zou dat funest zijn..

16 april 2018 om 17:06

Voegt niks toe? Man man man... Voor de beleving in het stadion zou dat funest zijn..

18 april 2018 om 08:02

Niet voor mij.

Ik denk dat die Ajax tuig van gisteren te veel hersencellen missen om zoiets van tevoren te plannen.

Men verbaast zich hier over de stelligheid van Sjoerd, maar ik verbaas me over de stelligheid van mensen die beweren dat dit niet zo was. Ik vind het heel aannemelijk klinken dat als er na de beslissende 3-0 fakkels het stadion ingeflikkerd worden, dat die supporters dachten als de spelers het feestje niet verpesten dan doen wij het wel. De fakkels zijn in ieder geval bewust meegenomen. En het zou ook niet de eerste keer zijn dat Ajax door middel van fakkels een statement zou willen maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren