Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Word ik moe van, bij club als FC Twente kan het niet van één speler afhangen’

Laatste update:

Oussama Assaidi werd eind 2016 als een belangrijke aanwinst binnengehaald bij FC Twente, maar de aanvaller slaagt er niet in om de Tukkers in zijn eerste volledige seizoen in Enschede onder de rode streep vandaan te trekken. Met nog drie wedstrijden te gaan staat Twente met vier punten achter Sparta Rotterdam op de laatste plaats van de Eredivisie en Assaidi ziet het somber in.

“Er zijn twee trainers ontslagen. Ik ben boos, moedeloos, van alles. Het is frustrerend en slopend. Waar ligt het aan? We hebben drie trainers gehad”, is hij duidelijk in gesprek met TC/Tubantia. De aanvaller merkt dat de hoop van de FC Twente-fans vooral op hem gevestigd is: “Ik hoor steeds: “‘Ous moet het doen, Ous moet het doen’. Daar word ik moe van.”

“Bij zo’n grote club als FC Twente kan het niet van één speler afhangen. Dan moeten er meer mannen opstaan en het verschil maken”, gaat hij verder. Assaidi noemt een eventuele degradatie, die na de nederlaag tegen ADO Den Haag van afgelopen weekend weer een stapje dichterbij is gekomen, ‘zuur’, maar geeft ook aan dat er reëel naar de resultaten moet worden gekeken.

“Als het gebeurt, dan verdienen we het. Je staat waar je staat. Ik vraag me steeds af waarom het Roda JC Kerkrade en Sparta wel lukt en ons niet. Ik heb er geen antwoord op. Ik hoop dat God ons helpt”, sluit hij af. FC Twente ontvangt dinsdagavond PEC Zwolle in de Grolsch Veste, terwijl het zijn laatste twee wedstrijden van het seizoen af zal werken tegen Vitesse en VVV-Venlo.

Denk jij dat FC Twente nog aan rechtstreekse degradatie weet te ontsnappen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

als hij nou zo goed was had hij niet bij een club als fc twente gespeeld en hij laat ook zien dat hij helemaal niet goed meer is

16 april 2018 om 13:39

Hij is verreweg de beste speler van FC Twente, zonder hem waren ze al een aantal speeldagen officieel gedegradeerd. Assaidi is een speler die met veel blessureleed te maken heeft en dat gaat op een gegeven moment z'n tol eisen.

16 april 2018 om 13:50

Chihinho, het lijkt me, op basis van je hier typt, niet dat je Assasidi heel veel hebt zien spelen bij ons?
Hij begon redelijk maar oh oh wat zakt hij door de ondergrens vaak.
De hoop is echt niet op hem gevestigd, daar is hij simpelweg echt te wisselvallig voor.
Of we beter of slechter af waren met of zonder hem laat ik in het midden maar dat is echt geen uitgemaakte zaak.

16 april 2018 om 13:54

"hij is verreweg de beste speler van FC Twente"
.
Tsjah, wat zegt dit nu precies?

16 april 2018 om 14:07

Dan heb je niet elke wedstrijd gezien. Z'n laatste goede wedstrijd was tegen Nac, 12 december 2017. Daarna zie je een opeenstapeling van fragmenten waarin hij net zo lang dribbelt tot hij de bal kwijt is met hier en daar een goed moment. Het laatste goede moment is al weer een aardige poos geleden. De andere momenten is hij geblesseerd.

Waarom het Sparta en Roda wel lukt?
goede vraag, want een betere selectie hebben ze zeker niet naar mij mening.

Dit klinkt wat vreemd, maar heb toch ook het idee dat de misgunst jegens twente meespeelt in deze. Thuissupporters schreeuwen toch net wat harder als ze twente over het randje kunnen duwen. Bovendien heb je tegen spelers als assaidi meer het idee dat je een stapje meer moet zetten dan tegen een sjahin (of hoe die spits ook heet).

16 april 2018 om 13:44

Het is voor een club als Sparta en Roda misschien 'gebruikelijker' om tegen degradatie te strijden. Het lijkt bij Twente momenteel chaos en wanorde te zijn met 3 trainers en een van halst die een stap terug moest zetten. Qua kwaliteit op het veld zou twente beter moeten zijn dan de twee andere clubs maar ze lijken niet goed gewapend te zijn voor een degradatiestrijd.

16 april 2018 om 13:51

St Mass,

Eens, als ik twente zie voetballen dan zie je dat het DNA wat anders ademt dan strijd, passie, losse voortanden en graspollen achter de oren. Dat zegt deze club en deze selectie helemaal niets.

16 april 2018 om 16:17

Nee en geloof (als roda supporter) dat het een aantal jaar duurt voordat een club eraan went. Zo versla je AC Milan in San Siro en paar jaar later mag je naar Telstar... maar goed toch een gevalletje eigen schuld bij alle clubs de laatste jaren.

Hahahaha, van wie hoort hij dat dan?
Ik help je uit de droom 'ous moet het doen' heb ik nog niemand horen zeggen om mij heen.
Wel dat je alleen maar naar beneden kijkt met de bal aan je voet, dat je jezelf oeverloos vastloopt, je de bal te dicht tegen de middellijn komt ophalen, dat je moet ophouden met je handen omhoog te gooien zodra de bal naar een ander gespeeld wordt en dat je een keer een voorzet op maat zou moeten afleveren....

oh ja, en je bent nooit fit... Eerst een jaar nodig om af te vallen en daarna constant pijntjes.

VZ leden begrijp me goed, hij heeft goede doelpunten gemaakt en kan heel goed voetballen, maar wat hij hier zegt is echt totale onzin, hij praat zichzelf iets aan wat er gewoon niet is. De supporters hopen echt niet meer op Assaidi, daarvoor heft hij gewoon veel te weinig laten zien.
Ik hoor alleen maar dat Pusic hem en Jenssen eens zou moeten passeren ipv te blijven opstellen.

Ik hoop van harte dat hij er de komende 3 wedstrijden er telkens 3 injast maar in zijn huidige vorm en staat zie ik hem dat never nooit niet doen.

16 april 2018 om 14:46

De enige reden waarom ik altijd hoop dat Assaidi speelt is dat anders Tighadouini wordt opgesteld. Die presteert het om zichzelf nog vaker vast te lopen dan Assaidi. Wanneer Assaidi aan de bal is kan je zien dat hij balvaardig is en bijna niet van de bal te zetten. Alleen loopt bijna elke aanval bij hem dood en haalt hij de snelheid eruit. Hoevaak Cuevas wel niet voor niets hem voorbij draaft.. We hebben gewoon te weinig achter de hand. In deze fase presteert niemand, maar ik zie op de bank niet veel verbetering.

Hij heeft wel een punt. Maher en Holla presteren absoluut onder hun kunnen. En rest is bagger. De komende twee wedstrijden, zes punten halen, anders is het over. Heracles, wint niet van Sparta.

16 april 2018 om 14:11

Assaidi heeft in de tweede seizoenshelft nog geen enkele keer een 6 gehaald en speelt net zo slecht als de rest. Het publiek zegt helemaal niet (meer) dat Assaidi het moet doen, want zij zijn er inmiddels ook achter dat hij dat alleen een enkele keer kan. Deze jongen heeft zelf meer dan genoeg fout gedaan om dezelfde woorden te krijgen als elke andere speler.

Als je dit zo leest dan heeft bij Twente binnen de club niemand er meer vertrouwen in dat ze het gaan redden.

Dat denk ik eerlijk gezegd ook hoor, dat ze direct gaan degraderen. Maar als je er zo in staat, dan ga je zeker geen wedstrijden meer winnen dit seizoen

16 april 2018 om 16:14

Amen Fratelli,

Dat je als supporter de handdoek in de ring gooit, ok, maar de spelers blijven gewoon elke maand datzelfde salaris opstrijken en dienen dan ook gewoon elke pot opnieuw er vol in te klappen.

Dat je er moe van bent is te zien Assaidi. Het gebrek aan kwaliteit op het veld speelt Twente dan niet eens het meeste parten, het gebrek aan spelers die met hart en ziel voor lijfsbehoud strijden is dat wel.

Dat je een degradatie "zuur" noemt geeft genoeg aan. Een degradatie is dramatisch voor de club die nog steeds in zeer financieel zwaar weer zit.

En dat geneuzel dat 1 speler het spel moest dragen kennen we wel bij Twente. Eerst waren we zonder Ruiz niets, toen zonder Tadic, toen zonder Ziyech, etc.

16 april 2018 om 15:05

Ja, maar assaidi is niet van het niveau Ruiz, Tadic of Ziyech en dat is ook niemand anders in die selectie

Assaidi wordt er moe van dat mensen er vertrouwen in hebben dat hij degene is die Twente voor degradatie moet behoeden? Een Ronaldo zou zich vereerd voelen en dat respect/vertrouwen terugbetalen met prestaties. We zien hier de reden dat Assaidi het niet helemaal gemaakt heeft, buiten zn blessures natuurlijk, hij kan niet met druk omgaan. Op een andere manier kan im dit interview niet uitleggen. Dat is geen schande, dat kan gewoon je karakter zijn, maar Assaidi doet haast verwijtend over het feit dat mensen hem een van de beste voetballer van Twente vinden..

16 april 2018 om 15:41

Ik vind het wel eerlijk van em, hij geeft ook aan dat de trainerswissels hem geen goed hebben gedaan. Tevens zal hij, toen hij in de zandbak voetbalde, niet het idee hebben gehad dat hij Ronaldo is of dat er nog een dikke carriã¨re in zou zitten (hij is alweer 29). Ook heb ik nooit het idee gehad dat hij helemaal fit is dit jaar maar dat er wel constant alle hoop op hem gevestigd werd (omdat hij de enige is met een actie). Maar ja, kan er naast zitten natuurlijk.

16 april 2018 om 15:49

Ik nam ronaldo niet als voorbeeld vanwege kwaliteit, maar vanwege zijn mentaliteit. Niets te nadele van Assaidi verder, die kan er ook niet aan doen dat door de hele breedte in de club gefaald wordt, das echt niet de strekking van mijn post. Maar het geeft wel aan waar het Twente aan ontbreekt: mentaal weerbare strijders. Assaidi kan blijkbaar niet goed met die druk overweg en Maher is ook geen speler die elke wedstrijd kan strijden tegen degradatie. Toevallig zijn dat op papier wel de 2 spelers die verreweg het meest met een bal kunnen.

16 april 2018 om 16:14

Het is een collectief falen inderdaad, en het valt behoorlijk op dat wanneer Twente een tik krijgt (een tegengoal/rode kaart), die deze niet meer te boven komt (vaak in de 2e helft). Ik denk alleen wel dat je vooraf had kunnen weten dat zowel Maher als Assaidi geen spelers zijn welke een team ter hand neemt. Alleen Assaidi heeft dit seizoen nog enig niveau gehaald, Maher zit er te kort denk ik. Maar mentaal weerbaar is het inderdaad allerminst, daarvoor heb je teveel huurlingen vrees ik.

Assaidi is niet een dragende speler...en zeker niet met deze enorme last op zijn schouder. Je kon t ook zien aan ziyech toen hij aanvoerder was...hij speelde als bagger. Pas toen hij daarvan verlost was, ging t weer stukken beter. Assaidi is niet zo'n speler, net als Maher overigens. Geen spelers om degradatie voetbal mee te spelen.

Ik blijf hoop houden, er zijn nog 3 wedstrijden te spelen, maar dat t zeer moeilijk gaat worden, tja dat lijkt mij duidelijk. Kampioen ben je na 34 wedstrijden..degradant ook!

Cool. Spelen we gewoon 3x tegen Twente dit jaar. Tegen wie ze ook nog mogen, niet meer tegen VVV.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren