Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Ajax bevestigt duw supporters jegens Ziyech: ‘Van spelers blijf je af’

Laatste update:

De spelersbus van Ajax werd zondagmiddag na de nederlaag tegen PSV (3-0) in Amsterdam opgewacht door boze supporters. Zo’n 150 fans dwongen de bus voor aankomst bij de ArenA te stoppen, waarna de spelers moesten uitstappen. Hakim Ziyech is volgens De Telegraaf bij het verlaten van de bus enkele keren geduwd.

Het staat volgens de krant vast dat de ‘zwiep’, die door meerdere inzittenden van de bus zou zijn bevestigd, hard aangekomen is bij Ziyech. Zondagavond doken er al berichten op dat er sprake zou zijn geweest van een handgemeen tussen een supporter en de middenvelder. Enkele fans zouden tevens hebben geëist dat Ziyech dit seizoen niet meer opgesteld wordt bij Ajax.

Het feit dat Ziyech inmiddels alle Ajax-uitingen van zijn Instagram heeft gehaald, zorgt voor de nodige speculatie. De middenvelder werd eerder al nadrukkelijk in verband gebracht met een zomerse transfer. Dit seizoen kwam Ziyech in 36 wedstrijden tot 8 doelpunten en 15 assists. De gebeurtenissen bij de spelersbus zouden een nieuw dieptepunt vormen in de verstandhouding tussen Ziyech en een deel van de Amsterdamse aanhang, dat hem eerder uitfloot.

Update 16 april 12.36 uur- Ajax bevestigt duw supporters jegens Ziyech: 'Van spelers blijft je af'
Een woordvoerder van Ajax heeft tegenover Het Parool bevestigd dat supporters Hakim Ziyech zondag hebben geduwd. Uit de beveiligingsbeelden is gebleken dat de middenvelder en Joël Veltman als eerste uit de spelersbus stapten, waarna er consternatie ontstond en Ziyech een duw kreeg. Het duo liep vervolgens weer terug naar de bus. "Wij snappen het sentiment en de emoties van de supporters. Die delen wij. Maar van de spelers blijf je af", aldus een woordvoerder van de Amsterdammers.

Ajax laat tevens weten dat algemeen directeur Edwin van der Sar persoonlijk zijn excuses heeft aangeboden aan collega Toon Gerbrands van PSV voor het gedrag van de Amsterdamse supporters in het Philips Stadion. Zij staken vuurwerk af en gooiden dit naar beneden. "We gaan samen met PSV en de politie onderzoeken wie dit vuurwerk heeft afgestoken en wie daarmee heeft gegooid", stelt Ajax. "Zoals altijd bij dergelijke incidenten, zal dit een staartje krijgen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Trieste bedoeling in Amsterdam

16 april 2018 om 10:17

Is maar een klein deel die het verpest voor de rest. Moeten we niet vergeten. Heel erg jammer dit.

16 april 2018 om 10:23

Echt he, wat een stelletje zielige idioten. Eerst al met dat vuurwerk, daarna de bus opwachten en dan ook nog Ziyech duwen. Schamen voor de prestaties kan ik mee leven. Me doodschamen voor de eigen supporters; dat is erg lastig. Begrijp Ziyech heel goed hierin.

16 april 2018 om 10:25

Het is altijd een kleine groep, al jaren zo. Waarschijnlijk te klein om te worden aangepakt daar Ajax of de politie

16 april 2018 om 10:28

De hele vernedering gisteren lag buiten PSV ook aan Ajax zelf; als je onnodige rode kaarten pakt en je supporters inderdaad fakkels het thuisvak ingooien. Dan heb je de vernedering ook aan jezelf te danken. Ziyech heeft al met al volkomen gelijk.

16 april 2018 om 10:28

De hele vernedering gisteren lag buiten PSV ook aan Ajax zelf; als je onnodige rode kaarten pakt en je supporters inderdaad fakkels het thuisvak ingooien. Dan heb je de vernedering ook aan jezelf te danken. Ziyech heeft al met al volkomen gelijk.

16 april 2018 om 10:46

Goed verwoord Ewoud. Goh wat verachtelijk allemaal weer. Uitzoeken wie het zijn, stadion verbod en aangifte tegen degene die Ziyech hebben aangeraakt. Bah.

16 april 2018 om 11:11

Die rode kaarten en de twee andere voorvallen zou ik wel graag los van elkaar zien. De tweede gele kaart van Tagliafico is een terechte tweede gele maar is gewoon een overtreding die in het spel gebeurt en waar je geel voor kan geven en wat ook iedere wedstrijd gebeurt/kan gebeuren. Hij wil de bal spelen en is te laat. Punt. Die van Siem vind ik ook terecht en is wel echt onnodig en dom en zou je frustratie kunnen noemen.
Dat gedrag van hersenloze hooligans vind ik wel wat anders en veel erger. Vuurwerk in vakken van de tegenstanders gooien, de spelersbus tegenhouden en aan spelers (ziyech) zitten is schandalig en een ajacied onwaardig. Sowieso vind ik dat hele spelersbus tegenhouden zoals we dat ook al eerder bij Feyenoord en PSV zagen iets infantiels en onnozels. Ik zou als speler ook weigeren om op deze manier met dat soort raddraaiers in gesprek te moeten. Kritiek ok (en ook terecht) maar doe dat lekker op de club met een paar vertegenwoordigers van de supporters die wel een volledige zin zonder fouten kunnen uitspreken en geen pillen in hun mik hebben met een kop koffie erbij.

16 april 2018 om 11:13

Gewoon 410 + F-Side leeg en geen supporters meer mee naar uitwedstrijden.

Dan heb je de meeste wel te pakken.

16 april 2018 om 11:17

410 bestaat al anderhalf jaar niet meer...

16 april 2018 om 11:20

Vind ook beide kaarten terecht, maar denk dat die van Siem niet eens bedoeld was. Ook hij lijkt voor de bal te gaan en te laat te zijn. Als er één speler is die ik niet zou verdenken van opzet hierin, dan is het Siem de Jong. Normaal gesproken de rust zelve én hij heeft nog met Arias gespeeld.

16 april 2018 om 11:31

Onbegrijpelijk dat die bus stopt voor dit stelletje ongeregeld. Gewoon gas geven, want dit soort stakkers mist de wereld niks aan en als de bus gas geeft ipv te stoppen voor die halve garen springen ze echt wel aan de kant.

Hopelijk kan op basis van de beelden achterhaald worden wie dit zijn en worden ze levenslang bij elk stadion uit de buurt gehouden.

16 april 2018 om 11:39

En de f side is al jaren rustig. Deze personen zijn ook al op leeftijd. Vermoedelijk straf je hiermee dus veel onschuldige mensen

16 april 2018 om 11:40

@Hansi

Houd jij ff lekker je mond man. Ik zit ook op de ring van de f-side en gedraag me altijd keurig. Ik ga gewoon erheen om m’n club te steunen en daarna netjes naar huis. Ga dan niet lopen roepen dat dat vak dicht moet, want dan scheer je alle supporters over 1 kam. Ik kan daar zo kwaad om worden. Je weet niet eens wat je uitkraamt en wat voor consequenties dat heeft voor de normale supporter! Echt te bizar voor worden je comment. Raar konijn!

16 april 2018 om 11:59

De goede supporters worden idd gestraft, Hansi 😭. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om dat zooitje ongeregeld op te scoren en flink te straffen. Ik volg alles van Ajax en schaam mij ook diep voor alle ellende die wordt veroorzaakt. Zowel buiten als binnen het veld. Laten wij gewoon met ons allen achter de club gaan staan. Stop gewoon 's met zeiken...

16 april 2018 om 12:13

Dus omdat een paar mensen zich niet weten te gedragen, moet een hele tribune leeg blijven?

16 april 2018 om 12:53

De eerste gele kaart voor Tagfiaglico vond ik veel te zwaar gegeven. Bij de tweede heb ik ook twijfels. Hij gaat echt voor de bal en contact is er altijd. De rode kaart voor Siem de Jong was zeer terecht en Neres had ook rood verdiend in plaats van geel. Maar goed, uiteindelijk wel de juiste aantallen;-)).
Voor wat betreft het idiote gedrag met dat vuurwerk, bus opwachten en je als idioten misdragen: voor altijd stadionverbod. En waarom de politie daar niet krachtdadiger tegen optrad is me ook een raadsel. Stonden er bij en keken er naar. Leken ook wel teleurgestelde supporters....

16 april 2018 om 13:10

@bossie

De wil bij de politiek ontbreekt om dit probleeem aan te pakken. Ajax kan wel naar de politie stappen maar die doen niets met een aangifte voor het duwen van een speler of het belagen van de spelersbus.

Zolang er geen voetbalwet is, is aanpakken nauwelijks mogelijk anders dan de daders identificeren en die een stadionverbod geven.

16 april 2018 om 13:26

Klein deel 150 hooligans om je heen als speler.
Wat je klein noem.
Maar de eigen supporters die de marktwaarde van je beste speler verpesten doe je goed man.

16 april 2018 om 14:15

Weet je wat het probleem is? Dat van de meegereisde supporters de meesten elkaar wel kennen. Het is dus ook precies bekend wie er wat heeft gedaan. Alleen zal niemand de ander verlinken. Daardoor vindt ik dat je wel zo’n heel vak aan moet pakken. Niet praten, dan lekker voorlopig niet naar het stadion.

16 april 2018 om 14:58

Klein deel? Er is geschreven dat het om 200-300 supporters gaan en niet iedereen kan aanwezig zijn. Dus dat is wel redelijk groot.

16 april 2018 om 15:33

Ik las in de kranten dat het om 150 man zou gaan. Vind ik ook veel, maar is minder dan hetgeen jij noemt.

16 april 2018 om 17:19

@speedyAFC. Waarom alleen ID controle voor de vakken achter het doel. Doe het voor alle vakken, dan maak je het al iets lastiger. Tegenwoordig kunnen ze al het waslabel van je onderbroek lezen, gezichtsherkenning moet dus ook wel mogelijk zijn. Misschien wat meer investeren in het bestrijden van die hooligans, dat moet bij Ajax zeker mogelijk zijn En daar naast ook een goede relatie opbouwen met je supportersvereniging dan kom je ook een stukje verder.

16 april 2018 om 17:19

@speedyAFC. Waarom alleen ID controle voor de vakken achter het doel. Doe het voor alle vakken, dan maak je het al iets lastiger. Tegenwoordig kunnen ze al het waslabel van je onderbroek lezen, gezichtsherkenning moet dus ook wel mogelijk zijn. Misschien wat meer investeren in het bestrijden van die hooligans, dat moet bij Ajax zeker mogelijk zijn En daar naast ook een goede relatie opbouwen met je supportersvereniging dan kom je ook een stukje verder.

16 april 2018 om 18:23

😂😂 je bent goed op de hoogte. Zeg dan niks

16 april 2018 om 19:01

Bij Ajax gebeurt er bijna niets meer, bijna alle plekken zijn van seizoenskaarthouders en die hebben een vaste plek en van elke kaarthouders is het ID bij Ajax bekend. De kaarten zijn voorafgaande aan de wedstrijd gescand, Ajax weet precies wie waar zit.

Bij de uitwedstrijden zijn ook de uitkaarten gescand voordat de supporers een kaartje krijgen. Echter wie nou precies wat gedaan heeft, dan ben je afhankelijk van de beelden van de club waar je op bezoek ging. In dit geval van de PSV beelden dus.

16 april 2018 om 10:21

Hij heeft alles wat hij van ajax op instagram had verwijderd. Zo werk je wel iemand de deur uit

16 april 2018 om 10:30

Heeft hij al vaker gedaan. Instagram helemaal leeg, maar wel tekenend...

16 april 2018 om 11:10

Had hij allang verwijderd hoor. Dat jij toevallig gisteren keek.....

16 april 2018 om 11:12

Voor gister had hij nog de foto met Nouri en een profielfoto van hem in een Ajax shirt. Allebei weg.

16 april 2018 om 13:18

Die van nouri was allang weg. Zeker 2 maanden al. Zijn profielfoto weet ik niet. De man was Ajax allang zat

16 april 2018 om 13:33

Die van Nouri was niet allang weg. Dat is echt dikke gelul.

16 april 2018 om 15:07

Ik zag alleen foto van hem en die Amsterdamse kickbokser en een foto van hemzelf....... ruim voor het incident

16 april 2018 om 15:34

Gisteren zei hij nog (na de wedstrijd) dat Ajax voor hem de beste club in Nederland was. Maar dat was voordat die zogenaamde supporters hem gingen duwen.

16 april 2018 om 19:55

Koosajax

Je bent hier glashard aan het liegen als je durft te beweren dat die foto van Nouri er gister / vlak voor dat incident er nog stond.

Hij heeft die foto al weken geleden weggehaald.

16 april 2018 om 10:23

Indd zeer triest om je beste speler zo weg te pesten, ze weten niet wat ze de club aandoen joh.

16 april 2018 om 10:29

Beste speler? Dan mag hij dat wel is laten zien. Leidt met oerdom balverlies rond de eigen 16 gewoon de 2-0 in. "Maar hij gaf een mooie crosspass over 50 meter" hoor ik iedereen dan weer zeggen, maar daar tegen over staan ook een hele hoop tegen goals zoals de 2-0 vandaag door balverlies op posities waar je de bal simpel in dr ploeg moet houden. Ik ben altijd een fan van Ziyech geweest, maar dit seizoen is hij gewoon 1 van de zwakkere schakels met Schone bij Ajax. Door de laksheid van die 2 maken we het onszelf elke week lastig.

16 april 2018 om 10:43

1 van de zwakkere schakels ? Sorry hoor, maar dan snap je er niet veel van.

"daar tegenover staan ook een hoop tegengoals"

We hebben de minste doelpunten tegen van alle clubs ?
We creëren nog steeds de meeste kansen en dan met name Ziyech. Het zat gewoon niet mee. Daarbij komt dat je uit bij Psv kan verliezen, ze worden niet voor niets kampioen.

16 april 2018 om 10:46

Ik snap echt niet hoe slecht mensen met kritiek tegen Ziyech om kunnen gaan. Kijk het hele seizoen elke wedstrijd maar terug en let alleen maar op Ziyech. Dan snap ik oprecht niet dat mensen hem verreweg de beste voetballer van de Eredivisie kunnen vinden. Op die 3 geniale ballen per wedstrijd na leidt hij 25 keer dom balverlies en verdedigd hij amper mee. Bosz wist hem nog te triggeren, maar dit seizoen gooit hij er echt met de pet naar.

16 april 2018 om 10:52

Is dat niet onderdeel van zijn spel, net als dat van alle creatieve spelers. Die lijden nou eenmaal meer balverlies dan een controlerende speler, maar die creeren nooit zoveel als Ziyech. Ik gaf hem gisteren weer enkele geweldige ballen geven waar ook zomaar een goal uit had kunnen vallen als zijn teamgenoten wat scherper waren geweest. Daarnaast zijn Schone en VD Beek ook niet bepaald spelers die Ziyech laten excelleren, daar moet iemand achterstaan die gaten dichtlopen en verdedigend ijzersterk zijn.

16 april 2018 om 10:53

De aller zwakke schakel bij Ajax is naast een incapabele directeur, deze kleine groep nepsupporters. Die tijd genoeg hebben om na een wedstrijd 5 uur lang op de spelersbus te gaan wachten om zogenaamd te "spreken" met de spelers en Van Der Sar.

Wat mij nog meer verbaasd is dat de bus stopt voor deze gasten. En hoe idioot is het om met dit soort agressievelingen op straat het gesprek aan te gaan. Dat komt de veiligheid van spelers niet ten goede natuurlijk. Laat ze lekker voor niets staan, stuur maar een mail naar de klantenservice of zo. Maar geef dit soort ruziezoekers toch geen platform op deze manier. Ajax is een professionele beursgenoteerde organisatie. Dan ga je toch niet de deuren van de bus open doen? De volgende stap is dat een paar van die doorgesnoven nepsupporters je bus in komen...

16 april 2018 om 11:15

@zytto34

En nog 8 doelpunten en 15 assists.... Laat staan als hij 100% gemotiveerd is zoals jij het stelt...

Onzin gewoon, beste speler van Ajax!

16 april 2018 om 11:23

Freeza de beste speler van Ajax? Die stempel krijg je van mij alleen als je Ajax wekelijks op sleeptouw neemt zoals Suarez, Vertonghen, Eriksen, Klaassen en Sanchez dat deden. Ziyech is dit seizoen niks meer dan een momenten voetballer die het vaak in de duels waar hij er moet staan het laat afweten. Leuk hoor de assists op de 7-0 tegen nac of de 5-1 tegen sparta maken, maar hij stond niet op toen Ajax het lastig had tegen ado, vitesse, utrecht en twente. Op dat soort momenten had hij het verschil moeten maken dit jaar, maar dat heeft hij geen 1 keer gedaan. In lastige uitduels tegen heereveen, az, feyenoord en groningen bijvoorbeeld waren het ook andere spelers die opstonden.

16 april 2018 om 11:42

Wie is dan de beste van Ajax Zytto?

Niemand is duidelijk beter. Hij zit op zijn minst bij het groepje beste spelers. Voor mij zijn dat dit seizoen Neres, Ziyech en de Ligt geweest. Maar wat betreft dit nieuwsbericht maakt het natuurlijk niets uit. Al was Ziyech de slechtste, je blijft gewoon van andere mensen af en gaat ze niet duwen.

16 april 2018 om 11:57

Hoezo wordt ie opgesteld dan? Omdat ie verkocht moet worden?

16 april 2018 om 12:01

Ziyech was dit seizoen inderdaad dramatisch. Heeft maar 147 kansen gecreëerd voor ploeggenoten, het meeste van iedereen bij Ajax. Neres staat op nummer 2 met 64 (!) kansen. Daarnaast verovert hij by far de meeste ballen in de Eredivisie. Duidelijk een momentenvoetballer die er met de pet naar gooit. Dat Huntelaar de ene na de andere kans miste, lag ook aan Ziyech. Ik verlang terug naar een middenveld met Gudelj, Klaassen en Bazoer, met Serero als back-up. Spektakel gegarandeerd.

16 april 2018 om 12:26

Ziyech heeft niet eens de meeste balveroveringen van Ajax, en al helemaal niet van de Eredivisie. Vond het al zo raar dat die getallen ineens niet genoemd werden...

16 april 2018 om 12:53

Tot en met Utrecht-uit heeft hij 181 ballen veroverd, 29 meer dan nummer 2 Veltman. Ik kan me niet voorstellen dat hij die voorsprong heeft weggegeven.

16 april 2018 om 13:01

Ziyech krijgt bij iedere club met kritische supporters problemen. Hij kan daar gewoon niet mee omgaan. Zie ook op welke manier hij bij Heerenveen en FC Twente is vertrokken. En het publiek bij Heerenveen is toch bijna niet kwaad te krijgen. Hoe dan ook, hij wilde sowieso vertrekken bij Ajax, en ik ben daar wel blij mee. Ja, hij is creatief en is veel en vaak betrokken bij doelpunten, maar leidt ook ontzettend veel balverlies en kan niet met een beetje kritiek omgaan. En je kunt ook geen elftal om hem heen bouwen, want als je klaar bent is de vogel zelf al vertrokken....

16 april 2018 om 13:04

Squawka en Whoscored vertellen dat verhaal compleet niet. Ik kan me niet voorstellen dat een van de twee er al naast zou zitten, maar aangezien ze beide hetzelfde vertellen kan wat je zegt bijna niet kloppen, maar ik laat me graag overtuigen door een goede bron.

16 april 2018 om 13:26

Bij Twente is hij goed vertrokken. Wel gedurende zijn tijd af en toe haat/liefde verhouding, maar uiteindelijk is Ziyech door de voordeur vertrokken.

16 april 2018 om 14:17

Mijn bron is Pieter Zwart van VI Pro. twitter.com / Pieterzwartnl / status / 959733424364969984

16 april 2018 om 14:50

@kwetselaar: Nee klopt wat je zegt, Ziyech heeft wel de meeste gewonnen duels van Ajax (210, 13e plaats van alle ED spelers), misschien dat dat de verwarring veroorzaakte. Qua intercepties staat hij op 33, dat is inderdaad niet het meeste van Ajax (schöne, Veltman, Tagliafico en De Ligt hebben er meer), maar dat ik ook niet zo raar op zijn positie. Vergeleken met de meeste aanvallend ingestelde middenvelders in de Eredivisie is 33 eigenlijk nog best een hoog getal zelfs. 'balveroveringen' is eigenlijk een combinatie van gewonnen duels en intercepties natuurlijk, ik denk dus dat Ziyech zich betreft die statistiek toch wel in de top 10 van de eredivisie bevindt eerlijk gezegd hoor!

16 april 2018 om 14:54

Balveroveringen zijn alle mogelijke manieren om een bal te veroveren. Dus intercepties, tackles, opvangen van afvallende ballen, duels winnen etc.

16 april 2018 om 20:11

Een gewonnen duel is geen balverovering, Ziyech wint zijn meeste duels als hij de bal al heeft.

Daarnaast lijkt het er nog steeds niet op dat Ziyech de beste is, hij is het meest voorbijgelopen, dat lijkt me eerder het beeld van luiheid bevestigen dan ontkrachten.

17 april 2018 om 00:11

jij bent gewoon of blind of een leugenaar of je haat ziyech gewoon... die man rent zich rot om mee te verdedigen en hij verovert ook 2x zoveel ballen als de meeste ajaxieden. Dus wat lul jij nou uit je nek man!!! Triest zijn jullie die ckntinu alleen maar op balverlies letten en alle andere mooie dingen bagataliseren. door jullie krijgt Ziyech onodig een slecht imago en zie hier het resultaat. Een stelletje hersenloze ezels die niet met hun poten van een speler af kunnen blijven. Of stond jij er ook bij.

16 april 2018 om 10:24

Hij moest gewoon naar Feyenoord komen, hier behandelen we onze Marokkaanse spelers normaal. Ajax en Marokkanen is nooit een goed combi.

Denk dat het beste is voor Ziyech om nooit meer een wedstrijd voor die Purmerenders en Zaandammers te spelen.

16 april 2018 om 10:30

Ziyech had een god geweest hier, die had ons dat 2e seizoen met Pelle al naar de titel geschoten waarschijnlijk als we die prutser Immers daar niet hadden staan.

16 april 2018 om 12:58

Wat een blunder van Van Geel om toen Immers de voorkeur gaf ten opzichte van Ziyech. Typisch om met zo'n 'hard werkende speler' je spel helemaal om zeep te helpen in die jaren.

Ziyech zou in Rotterdam op handen gedragen worden, precies de speler die Feyenoord al jaren mist: een creatieve 10 die uit het niets iets kan creëren. Schandalig hoe hij nu wordt behandeld bij Ajax. Beste speler van de Eredivisie in mijn ogen.

16 april 2018 om 10:26

Ik vond dat vuurwerk gooien gister nog een graadje triester trouwens.

16 april 2018 om 11:15

ik hoop dat die supporters de komende jaren niet meer naar Eindhoven mogen

16 april 2018 om 10:28

*bedoening.

Jammer dat de domste gasten altijd de grootste bek hebben en daarom ook weer alle aandacht op zich gevestigd krijgen. Begrijp Ziyech volledig.

16 april 2018 om 10:29

Je bedoelt waarschijnlijk 'bedoening'. Maar je hebt verder gelijk, het is inderdaad triest. Maar ondanks het nooit mag gebeuren, kan Ziyech zich wel afvragen waarom ze nou net hem duwen. Daar kan ie misschien nog iets van leren. Daar wil ik overigens niets mee goed praten, hoor!

16 april 2018 om 10:44

Maar dat doe je eigenlijk wel door te zeggen dat Ziyech zich moet afvragen waarom ze hem juist moesten hebben.

Ik hoop dat Ziyech weggaat, al vind ik hem perfect voor Ajax. Voor mijn part weigert om de rest van het seizoen te spelen. Niet normaal wat die gozer dit seizoen over zich heen heeft gekregen terwijl de Ajax-lievelingetjes er altijd met de mantel der liefde vanaf komen.

16 april 2018 om 15:12

Nee, dat doe ik niet. Want je mag speler niet aanraken. En Ziyech moet zich niet afvragen waarom hij geduwd werd, maar zou zich wel kunnen afvragen waarom hij degene is die steeds aan de beurt is.
Alleen snap ik wel waarom hem het meest verweten wordt. Dat heeft te maken met zijn houding. En natuurlijk ook met zijn potentie.

17 april 2018 om 00:28

houding houding houding f@#$ houding, hij werkt niet bij de Mc Donalds. hij is een voetballer hij hoort kansen te creeëren assists te geven doelpunten etc.. en hij werkt keihard verovert veel ballen creeërt veruit de meeste kansen etc... Maar het is nog niet genoeg jullie willen dat hij jullie voeten kust en na elke wedstrijd met alle supporters knuffelt. gek is dit jongen kijken naar houding karakter hoedjes etc...

16 april 2018 om 10:40

Ziyech is qua uitstraling een heel erg misselijk mannetje, maar ook 1 van de meest begaafde spelers die we gekend hebben, het afgelopen decennium. Schandalig dat dat stelletje schoffies hun poten niet thuis weten te houden, het is schaamteloos.

17 april 2018 om 00:29

Uitstraling moet toch noet belangrijk zijn als hij een begaafde speler is? We gaan toch niet met hem trouwen ofzo....

16 april 2018 om 20:14

Ik kan de frustratie wel begrijpen, maar dan nog.
Als Ajax wint met 0-3 wat dan? dan werd PSV alsnog wel kampioen.
Een 3-0 nederlaag is natuurlijk zuur, maar kan natuurlijk gebeuren? PSV verloor zelf ook met 3-0 in Amsterdam. Ik vind de 2 rode kaarten veel meer tekent voor de club, vooral die van Siem.
2e plaats met geen prijzen is natuurlijk zuur voor een club, maar kijk eens wat voor selectie en spelers je hebt 6 jongens staan daar jonger dan 21 in de basis. Wij hebben Peet Bijen daar worden we elke week pis chagrijnig van. Wachten wij de bus op? Nee hoor wij hebben t helaas allang bij neer gelegd. Die paar die vuurwerk gooien kan Ajax of andere Ajax supporter niks aan doen, die heb je overal ook Bij PSV ook bij ons overal. PSV gooide zelf vuurwerk vanuit t uitvak naar de thuisvakken bij Twente en Twente deed dat bij Utrecht. Zielige figuren die moet je naar het brandwondencentrum sturen om hun eens te laten zien wat je kunt aanrichten. Denk alleen, dat het hun niks uitmaakt.

Wat een gedoe daar bij Ajax

16 april 2018 om 11:02

Prachtig dat ook altijd de frustratie direct op de beste speler wordt gericht. Wat is dat voor iets achterlijks? Stel je Ajax voor zonder Ziyech, hij zorgt ervoor dat het nog enigszins het aangluren waard is.

Zielige simpele zieltjes, stelletje ''volwassen'' kerels die het nodig vinden om zo'n bus op te wachten en zich dan ook nog fysiek gaan uiten.

Erg triest zeg. Je blijft met je poten van je spelers af, tevreden of niet

Ongelovelijk veel schaamtegevoel. De beste voetballer die Ajax heeft op dit moment zo behandelen. Tuurlijk, hij heeft zijn trekjes en mindere wedstrijden.... maar dit..... bah bah bah

16 april 2018 om 10:19

En dit zijn dan de supporters van een voetbalclub. Ze benadelen de club alleen met dit soort gedrag, idem dito bij Feyenoord. Ik begrijp de redenering van al die supporters nooit?

16 april 2018 om 10:46

Dit volk mag je eigenlijk geen supporters noemen. Het is jammer dat zei zichzelf zo wel zien en dat dat naar buiten toe ook zo wordt gezien. Maar laten we eerlijk zijn. Al die gasten die vuurwerk op andere mensen gooien, lopen rellen, dingen slopen en aan eigen spelers zitten zijn geen supporters. Dat zijn gewoon criminelen of aso's die in het voetbal hun uitlaatklep hebben gevonden omdat daar nu eenmaal meer is toegestaan dan in de normale maatschappij. Te schandalig voor woorden.

16 april 2018 om 11:07

@etihad

Er zit geen redenering achter. Deze gasten reageren puur op basis van frustraties. Als je je emoties niet onder controle hebt, en nooit hebt geleerd om na te denken over je acties, of om problemen op te lossen door er over te praten, dan krijg je dit. Het heeft dus geen zin om een redenering te zoeken.

16 april 2018 om 12:16

@ronzie

Ik begrijp wel wat je bedoelt. Je probeert ze duidelijk te distantiã«ren van de gemiddelde voetbalsupporter om hiermee het verschil tussen supporters die zich 'normaal' gedragen enerzijds en criminelen anderzijds duidelijk te maken. Het probleem met je beredenering is alleen dat het wel deels een ''no true Scottsman'' drogredenering is. Ook deze idioten zijn in principe Ajacieden.

16 april 2018 om 13:14

Ja, en ook de mannen die muntjes gooiden naar zwervers en briefjes van 10 in de fik staken voor hun neus waren 'in principe Psvers', ook de 7 mannen die Engelse schoolkinderen in elkaar trapten na PSV-NAC en nu een gebiedsverbod voor jullie huldiging hebben zijn 'in principe Psvers'.. Toch distantieer jij je (hopelijk) ook terecht van zulke radbrakers. Net zoals wij ons willen distantiã«ren van de imbecielen die fakkels in jullie thuispubliek gooiden gisteren bijvoorbeeld. Zo raar is dat allemaal niet hoor om daar afstand van te nemen. Ik vind het leuk dat ze op school over een "no true Scottsman" drogredenering geleerd hebben maar daarvan is hier geen sprake vind ik..

16 april 2018 om 14:04

@thefatman
Natuurlijk distantier ik me hiervan, dat is het enige wat wij kunnen doen.

Daarnaast ben ik het niet met je eens. Er is namelijk al een natuurlijke scheiding tussen normale supporters en harde kernen (zie het als extremisme) waardoor je in theorie al zou kunnen spreken van twee verschillende groepen. Het enige wat ze gemeen hebben is dat ze in hun beeld dezelfde club steunen, maar dat is het enige wat ze samenbrengt, voor de rest is het gedrag, beleving en uitingen voor beide groepen compleet verschillend. Net als dat Wilders Nederlander is, maar voor de rest totaal geen overkeenkomsten heeft met mij. Als ik me dan van zijn gedrag distantieer, is het dan ook een no true scotsman drogredenering?

16 april 2018 om 14:35

@ronzie

Nee, als jij je distantieert van Wilders omwille van zijn gedrag dan is hier geen sprake van. Maar indien jij dit doet omwille van het feit dat je Wilders zijn overtuigingen immoreel vindt en hem specifiek om deze reden niet ziet als een Nederlander dan is het wel een no true Scottsman. En dat is wat je mijns inziens wel doet in je eerste reactie.

Je geeft letterlijk het volgende aan:

''dit volk mag je eigenlijk geen supporters noemen.'' Dit doe je waarschijnlijk vanwege hun idiote gedrag wat je terecht als immoreel beschouwt. Het gevaar hierin schuilt in het feit dat je hiermee onbedoeld mogelijk een (onterechte) generalisatie in stand houdt.

16 april 2018 om 17:35

Nee, want met dit volk generaliseer ik juist niet elke Ajax supporter, ik maak bewust de scheiding tussen supporter en "dit volk" namelijk de criminelen/aso's. Dat maakt het twee verschillende groepen waardoor naar mijn inziens je voorbeeld niet opgaat.

16 april 2018 om 10:19

Beste voetballer vind ik hem zeer zeker niet, maar inderdaad walgelijk mocht dit gebeurd zijn.

16 april 2018 om 10:53

Mooi dat je dat zegt Torres! Het gevoel van schaamte blijft wel want ze horen toch bij de supporters van de zelfde club. maar het is fijn om te lezen dat mensen niet het moment aangrijpen om op alle Ajacieden af te geven.

16 april 2018 om 10:30

Deze randdebielen, excuse my language, met het IQ van een walnoot denken dat zij heeeeeeel belangrijk zijn voor de club Ajax, sterker nog: zij vinden zichzelf belangrijker dan de selectie. Hoe haal je het in je botte kop om met je doorgesnoven kop zo op die bus te gaan staan rammen onder het gebrul van: "uitstappen!" en nu blijkt dus ook nog dat men fysiek is geworden tegen nota bene een van je beste spelers?! Op zeker vriendjes van de paar debielen die in het Philips stadion met fakkels naar een thuisvak gooiden. Echt, voel een keer aan je hoofd mannen.. Hoe kun je, als je blijkbaar zoooo begaan bent met de club Ajax, zo onvoorstelbaar dom zijn en je eigen club dusdanig in een kwaad daglicht zetten. Dit geldt zowel voor de vuurwerkgooiers, als voor de busopwachters: Ik, en met mij nog vele Ajacieden, zijn zeer teleurgesteld dat jullie onze mooie club zo ten schande zetten!!

16 april 2018 om 10:33

Verander lekker je woordje mongolen in wat anders, zou wel zo netjes zijn. Malloten, debielen, gekken etc. is veel passender.

m***tjes staan ver boven dit soort debielen die zouden de spelers willen troosten Xd

Daarnaast ook echt zooo dom want nu pak je een lagere transfersom als Ziyech echt weg wilt door deze acties.

16 april 2018 om 10:40

Je hebt gelijk Fron010, ik was wat fanatiek in het taalgebruik, ben niet echt te spreken over de gang van zaken gisteren. Aangepast.

16 april 2018 om 10:42

Gewoon laten staan dat woord, iedereen weet wat en wie hij bedoelt. Censuur van de tere zieltjes slopen deze maatschappij.

En voordat je daar ook weer op reageert: Hij bedoelt de volgelingen van Dzjengis Khan.

16 april 2018 om 10:51

Achja, ik floep er zelf nogal regelmatig wat aanstootgevends uit maar goed, voor de netheid maar even veranderd. Ik ken aardig wat mensen die het woord als niet prettig ervaren, laat ik het dan ook maar niet op VZ gebruiken. Fun fact: ik had altijd een huisgenootje die uit Mongolie kwam die het woord zelf af en toe in de mond nam om van die typetjes als de 'fakkelgooiers' mee aan te duiden, dat vond ik dan wel weer mooi!

16 april 2018 om 10:31

Heb het ook echt te doen met de ajacieden nu. Dat zon klein groepje je zo voorschut kan zetten.. Vind dat opwachten bij de bus sowieso altijd beschamend. Ik bedoel dan heb je echt geen leven..

16 april 2018 om 10:33

Inderdaad. Om je kapot te schamen.zo mag je een speler niet behandelen.

Even een sidenote. Qua potentie de beste speler van Ajax. In het veld was hij niet de beste speler van Ajax. Dat was de Ligt. De goede wedstrijden van hem vond ik veel te weinig en zijn verongelijkte diva-gedrag ronduit stuitend.

Dan nog is het gedrag van de supporters zwaar beschamend.

16 april 2018 om 10:35

De tokkies van onze maatschappij zitten vaak in de harde kern van een voetbalclub. Ik vind het ongelofelijk dat voetballers en vd Sar nog met zulke dorpsidioten gaan praten. Laat ze lekker verwijderen door een x aantal agenten en ga naar binnen. Wat geeft hen het recht om werknemers van Ajax tegen te houden? Ik hoop dat Ziyech ook beseft dat miljoenen Ajacieden gewoon normale mensen zijn en enkele honderden maar doorgeschoven randdebielen zijn.

16 april 2018 om 11:16

Juist, waarom dit soort nono's een platform geven om te praten? 3x toeteren, even doorrijden, email adres klantenservice achterlaten en klaar.

In andere landen heb ik dit echt nog nooit gezien...

16 april 2018 om 13:08

Komt omdat ze hier in Nederland veel te soft zijn

16 april 2018 om 10:40

Ziyech kan de beste speler van ajax zijn/worden, maar hij speelt veel te vaak een onvoldoende en laat zijn koppie veel te snel hangen in zijn mindere wedstrijden. Met zijn potentieel en zijn leeftijd zou ie in zijn tweede seizoen een leider moeten zijn voor dit elftal, maar daar zit hij nog heel ver vanaf.. ik zou het niet betreuren als hij een nieuwe club gaat zoeken. Qua competitie kan ie erop vooruit gaan, maar qua niveau club zie ik dat niet gebeuren. Daar heeft ie teveel slechte wedstrijden voor gespeeld.

16 april 2018 om 10:42

Sorry hoor, maar beste voetballer? Er gaat bij hem veel te veel fout om de beste voetballer genoemd te worden..

16 april 2018 om 10:55

Zeker de beste voetballer en het gedrag is alleen maar af te keuren. Ik snap echter wel dat hij het mikpunt is van deze hersenloze. Hij laat in alles blijken nooit club liefde te kennen en zichzelf het enige belangrijke te vinden.

16 april 2018 om 11:13

Dus gaan we em maar fysiek aanvallen; jij bent net zo hersenloos als die debielen

16 april 2018 om 13:58

Dat jij het iq blijkbaar niet hebt om goed te lezen, betekent niet dat jij mij woorden in de mond moet leggen. Ik snap dat hij het mikpunt is, ik keur echter elkaar vorm van persoonlijke aanval (zowel fysiek als het uitsluiten volledig af).

Wat een malloten. Zo behandel je je spelers niet!
Zoiets doe je met argumenten, nooit fysiek of door beledigen!

Is en blijft de beste speler bij Ajax. Hadden ze beter Overmars en Co kunnen zwiepen.

dit is toch triest, ziyech is en blijft onze beste speler en wordt hij zo behandeld door de fans

Wat speelde hij gisteren in balbezit weer geniaal af en toe. Genot om naar te kijken. Lijkt me niet verstandig om hem weg te pesten.

16 april 2018 om 10:50

Dat vond ik ook, de passes die hij af en toe gaf, dat zie je niemand anders in de eredivisie doen. Jammer voor de Eredivisie dat hij, nu wel zeker, zal vertrekken in de zomer.

16 april 2018 om 17:20

Ziyech kan ook niet renderen met de huidige tactiek. Als je werkpaarden als Hendrix en van Ginkel achter Ziyech zet die al het vuile werk voor hem opknappen zullen zijn tekortkomingen veel minder opvallen. Maar wij hebben aanvallende voetballers als vd Beek en Schone achter hem staan. Daar ga je zware wedstrijden niet mee winnen.
Vroeger hadden we bijvoorbeeld Poulsen die in dit soort wedstrijden precies wist wat er gevraagd werd en de duels niet schroomde.

Gewoon met je tengels van hem afblijven, achterlijke 'supporters'. Dat je boos en niet tevreden bent is 1 ding maar gaat duwen en 'eisen'... rare mensen.

Wat hebben we er toch trieste supporters bij lopen.

En zoals altijd heb je er helaas weer teveel hersenloze tussen zitten. Ja, tuurlijk waren de verwachtingen van Ziyech hoog en heeft hij ze misschien niet allemaal waar kunnen maken, maar laten we niet vergeten dat Ziyech een beetje een "alles of niets" speler is. Of het is geweldig, of het is dramatisch. Hij scoort eigenlijk nooit een stabiele 7.

Ik wil ook verandering zien. Ik wil ook koppen zien rollen, maar dit is niet de manier.

Schaam je kapot, nepsupporters!

Dat zal op zeker het laatste duwtje richting de uitgang zijn geweest.

Erg triest. Heel triest. Hij was zeker niet de slechtste. Maar van alle spelers over het seizoen ben ik wel het meest teleurgesteld in Ziyech. Niet dat hij een slecht seizoen doormaakt , maar hij is veel te weinig beslissend geweest op belangrijke momenten. Niet zoals Klaassen vorig kaar en dat gat had hij kunnen en moeten vullen.

16 april 2018 om 10:50

Vertel me eens hoe hij dat moet doen in een niet draaiend elftal? Waar de kansen die hij wel creeert regelmatig verprutst worden? Dan is het toch logisch dat hij er soms moedeloos van wordt? Bij Twente hetzelfde verhaal. Mensen verwachten teveel wonderen, denk ik.

De gêne over gisteren wordt met het uur groter. Wat een achterlijk gedoe, schaam je rot 'supporters'.

16 april 2018 om 10:36

Volwassen reactie van jou Frtorres, hier boven ook al! Verantwoordelijk zal ik me nooit voelen voor zulke 'neanderthalers' (goede omschrijving btw), maar schamen doe ik me wel. Het is altijd gewoon kut om de club die je support zo in het nieuws te zien. Vooral dat vuurwerk uit het uitvak, dat vind ik misschien wel nóg erger dan de bus opwachten. Zolang het netjes blijft bij de bus (dat was nu niet het geval) vind ik dat nog gaan, ik zou het zelf nooit van mn leven doen maar dat kan ik nog begrijpen. Echter vuurwerk in een vak vol mensen smijten die toevallig voor de club zijn die voor staat tegen jouw club?! Niet te redden zulke mensen, een gevaar voor de hele maatschappij, meer kan ik er niet van maken..

Zoveel kritiek op de speler die het beste is van je team. En als enige gister wat liet zien. Gewoon weggaan uit Amsterdam Hakim, ze zijn jou niet waard. Hebben ze al meerdere malen laten zien.

16 april 2018 om 10:16

Ziyech is in potentie het beste, maar presteert niet goed genoeg. Een speler als hij moet wekelijks uitblinken en die enkele momenten per wedstrijd.

16 april 2018 om 10:18

Niet die enkele momenten*

16 april 2018 om 10:35

Hij mag van mij rustig rechtstreeks overkomen naar feyenoord....met hem op 10 en el Ahmadi en ayoub erachter doen we zeker mee tot het einde

Dit gaat echt veel te ver. Ik vind het overdreven hoe moeilijk iedereen over uitfluiten doet, want ziyech had voor dat uitfluiten al een vervelende houding naar alles en iedereen, ook bij voorgaande clubs, en dan vraag je er ook wel een beetje om. Maar blijf met je poten van iemand af, zeker iemand die je totaal niet kent en jou niets verschuldigd is. Bah wat komt Ajax toch vervelend in het nieuws na gister en dat allemaal omdat je een jaar geen kampioen wordt.. Al die gestresste mannetjes maar castreren om de toeloop van testosteron te verminderen..

16 april 2018 om 10:37

Een jaar? Vier jaar...

16 april 2018 om 10:43

Ja een jaar ja, je wordt dit jaar geen kampioen en dit jaar slaan alle stoppen door. Vorig jaar hadden we andere dingen om trots op te zijn er ontstond er dus geen probleem, nu wel specifiek vanwege dit jaar. Een jaar dus ja.

Het is weer een klein deel dat het verpest voor de rest, maar wat een ongelooflijk triest klein deel is dat dan toch. Waar in Nederland kom je met je klauwen fysiek aan de spelers om je ongenoegen te uiten?

Wat zijn er toch veel hersenloze in het voetbal.. snap dat het treurig is dat je als ajax zijnde al 4 seizoenen geen kampioen bent geworden. Maar je blijft gewoon met je tengels van iemand af. Verhaal halen bij de spelersbus is al net zo kansloos.. Want het seizoen voor ajax zit erop waarom dan nu nog gaan klagen?

Kunnen we misschien stoppen om deze mensen supporters te noemen? Supporters zijn mensen die supporten (clue's in the fekkin title). Maar als je een speler duwt omdat hij niet doet wat jij wil dat-ie doet (dit alleen al klinkt te bizar voor worden) dan ben je wezenlijk niet aan het supporten.

16 april 2018 om 10:19

Rody for president. Plaatsvervangende schaamte hier. Ook ik baal als n stekker van weer een jaar zonder prijzen, maar t zou nooit in me opkomen om überhaupt een spelersbus op te wachten, laat staan fysiek worden met n speler..

16 april 2018 om 10:23

Makkelijker gezegd dan gedaan voor velen. Toen een 'enkele' Utrecht supporters op de Bunniksode het Nazi lied zongen, waren het ineens duizenden supporters geworden door Ajax supporters en moest heel Utrecht zo hard mogelijk gestraft worden, pure vooroordeling was dat. Maar nu er een reeks incidenten gebeurd door de Ajax 'supporters' moeten we ineens selectief zijn? Praat geen enkele vorm van negatief gedrag goed, maar ik vind het wel apart om te zien dat, als je eigen club negatief in het nieuws komt, bagataliseren we het deels door het op een paar af te schuiven. En nu weet ik ook wel dat velen supp er niets mee te maken hebben. Vind alleen wel dat het eens tijd wordt dat we selectief gaan kijken, en geen volldige supp groepen bij een incident betrekken

16 april 2018 om 10:54

Yup, dat geldt voor allerlei aspecten in de maatschappij.. In de klas gebeurt het al, een enkeling verpest het voor de groep, waardoor de hele klas moet nablijven. In het leger idem, hele bataljon moet op kazerne blijven vanwege een paar gasten die het verpesten.

Zo geldt dat voor praktisch alle dingen in het leven:

Niet elke pitbull is vals en bijt kinderen, niet elke Marokkaan is anti Israel, niet elke voetbalsupporter is hooligan.. dat is hetgeen wat het probleem is van de samenleving. Was het maar zo duidelijk. Iets waar me mee moeten dealen helaas.

On: Ik vind Ziyech's maniertjes ronduit belachelijk, daarentegen vind ik de bus tegenhouden en een gesprek 'eisen' ook veel te ver gaan... daar begint 't al mee.

En handen af, sowieso... dus ook al helemaal van spelers en staf.

Spreek dan lekker met supporters van de tegenpartij af, dat is prima.

16 april 2018 om 10:57

Santo, dit soort reacties zie je bij ieder incident. Echt niet alleen wanneer het nu Ajax betreft. Niet dat ik het geheel oneens met je ben want ja dit zijn Ajacieden en je kan het niet zomaar afschuiven door te zeggen dat het geen supporters zijn. Het zijn supporters, alleen randebielen. Maar nogmaals doe niet alsof dit de eerste keer is dat je dit leest.

Wat doet dit allemaal ongelofelijk veel pijn. Blijf met je klauwen van de spelers af!

Van zulke 'supporters' moet je het hebben. In en in triest. Sterkte en succes toegewenst. Waar dat ook mogen zijn.

Nou lekker bezig groepje randdebielen.

Dat je ontevreden bent over een speler ok. Dat je een speler uitfluit..mwoah maar nog goed te praten. Dat je ontevreden bent en de bus opwacht, totaal onnodig en ineffectief, dat je de bus opwacht en ook nog eens aan spelers komt; buiten alle proporties.

Mag hopen dat er camerabeelden zijn en dat ervoor wordt gezorgd dat deze meneer (of mevrouw) zich nooit meer kan en mag vertonen in en rondom een voetbalstadion.

Mocht dit waar zijn is het absoluut schandalig van de "supporters" van Ajax. Van spelers blijf je af. Snap sowieso niet waarom er zoveel kritiek is op Ziyech, naar mijn mening veruit de beste speler van Ajax, eventueel samen met De Ligt.

Dit is echt zielig aan het worden. Denk dat we kunnen vaststellen dat Hackiem volgend seizoen 100% niet meer bij Ajax speelt.

16 april 2018 om 11:30

Hackiem? Nee, de kans was al zeeeeer klein dat hij zou blijven, die kans is nu verkleind naar 0 inderdaad. Hakim staat niet bekend om een speler die zeer goed met bepaalde vormen van kritiek omgaat, maar de hoeveelheid shit die hij door een klein deel van onze supporters over zich heen krijgt, daar is ook lastig mee om te gaan lijkt me.. Als er nu weer 150 tokkies op je bus staan te rammen en eisen dat jij (terwijl je een van de belangrijkste spelers bent, zowel tijdens PSV - Ajax als gemiddeld over het hele seizoen gezien) niet meer opgesteld wordt in de resterende 3 wedstrijden. Dan lijkt het me heel erg moeilijk om je op je plek te voelen bij een club. Helaas..

Dat noemen zich supporters ?
Schandalig echt .
Hakim is de beste voetballer die Ajax heeft .
Maar ook alle andere spelers dit niet

Ik hoop dat Ziyech weg gaat. Ajax verdiend Ziyech niet en genoeg clubs en supporters die hem wel zouden waarderen. Misschien moeten die supporters even bij Van der Sar een relletje zetten en niet bij je beste speler. Dombo’s!

Zo dat is me een partij triest hey. Schaam me als fan van Ajax echt kapot voor deze mensen. Keihard straffen. Van je spelers en van mensen blijf je met je poten vanaf.

Ongelovelijk. Beste speler Ajax. Snap nooit dat hij überhaupt is uitgefloten. Ja oké soms speelde hij ietsjes minder en zn gedrag is ook niet perfect maar hem zo behandelen is echt ongelovelijk. Dit maakt mij zo boos. Als het er zo aan toe gaat bij Ajax zou ik wel snappen als veel spelers willen vertrekken. Ik vrees helaas daarom ook voor een immense leegloop bij Ajax.

Ten eerste altijd met je handen van een ander afblijven. Denk je dat de spelers het leuk vinden om te verliezen. En dan nog ziyech de beste man aan ajax kant. Hem de schuld geven...

Schandalig. Alsof ook maar 1 speler door dit soort dingen harder gaat lopen of beter gaan presteren. Ben benieuwd of ie het nog kan opbrengen om voor het eerste uit te komen. Op deze manier zou het voor mij ook niet meer hoeven als speler.

Zielig, Ziyech wordt altijd met de nek aangekeken door de 'kenners' in het Nederlands voetbal, maar laat al jaren zien de lekkerste techniek van de Eredivisie te hebben. Sneu en raar dat die waardering nooit optimaal is..

16 april 2018 om 10:22

De kenners lopen namelijk weg met ziyech. Het zijn juist de mensen die Ziyech bij hun eigen club zien spelen die kritisch worden, zal ook wel iets zeggen toch? Ziyech mag ook best de hand een beetje in eigen boezem steken, want heeft gewoon veel te vaak een hele nare houding. Als je Ronaldo bent en wekelijks presteert pikken fans dit nog wel, maar Ziyech geeft 3 mooie passes per wedstrijd en heeft er voor de rest totaal geen zin in wat ie ook heel het seizoen uitstraalt. Vergelijk deze ziyech maar eens met vorig jaar.. Nee echt men doet nu alsof Ziyech een God is en men hem moet adoreren, maar ziyech heeft zich bij Ajax het afgelopen jaar gewoon slecht geprofileerd.

Ziyech is dankzij de supporters van Ajax sinds gister avond 10 miljoen minder waard. Slim bezig die gasten. Geen club gaat de volle mep betalen voor een speler die heel graag weg wilt en waar de supporters/club ook niet achter staan.

Ongelooflijk triest dat ze zon goede voetballer zo behandelen jammer dat ziyech hem niet een hoek terug had kunnen geven, want dan zou hij wel weer in de problemen zijn gekomen.

Dit zijn geen supporters. Maar randdebielen . Nooit meer in een stadion toelaten .
Spelers zijn heilig en blijf je van af .
Veruit de beste gisteren met ze passen .
Ik was als heel team op gestaan tegen dit soort fans.

16 april 2018 om 11:34

Ja! Met je team pak je die groep van 150 sprietjes wel aan.... Ze hadden gewoon ook nooit naar buiten moeten komen. Veiligheidsprotocol gewoon volgen en doorrijden....

Wat voor een club ook handig blijkt, is om 3 aanrijdroutes naar het stadion te maken zodat je altijd dit soort mensen, die tot 21.00 uur de tijd hebben om te wachten op een bus, kan ontwijken.

16 april 2018 om 11:39

Verschillende aanrijroutes terug naar je eigen thuisbasis, dat klinkt echt zielig als je er over na denkt... Wat mij betreft sturen ze beter een aantal ME busjes die kant op als men in de smiezen krijgt dat dat tuig zich rondom de Arenapoort verzameld. Gelijk aanpakken zulke pipo's.

16 april 2018 om 10:25

Supporters mogen inderdaad best verhaal komen halen, maar helaas blijft het zelden fatsoenlijk. De spelers zijn dan nog zo netjes geweest om daadwerkelijk in gesprek te willen gaan, om vervolgens zo te worden behandeld. Voortaan lekker blijven zitten in de bus en de supporters weg laten halen door de politie als het allemaal niet normaal kan.

16 april 2018 om 10:26

Wat is de juiste manier om verhaal te halen? Uitfluiten gaat schijnbaar al te ver. Moeten supporters weer brieven schrijven? Ik zie het nut niet in van verhaal halen, blijf lekker fluiten of maak een creatief spandoek.

16 april 2018 om 10:37

Ja maar dan nog is het maar de vraag wat voor nut een goed gesprek heeft. Denk jij persoonlijk dat spelers als Ziyech, Neres of Tagliafico dan denkt 'hey die supporter had gelijk, laat ik komend seizoen me 10% harder inzetten'. Nee bij ziyech versterkt het alleen maar het idee dat iedereen tegen hem is en de rest zal er misschien een half uurtje bij stil staan bij wijze van. Je mag je onvrede kenbaar maken, maar denken echt invloed te kunnen hebben op processen vind ik dom en onnodig.

Dat duwen van Ziyech kan niet, maar wat ik nog het meest afschuwelijke vond was dat vuurwerk in het vak gooien van aantal PSV fans, je bent toch niet helemaal goed in je bovenkamer als je zoiets doet?
Er zitten ook kinderen in dat vak, stel je voor dat hij zo'n fakkel in zijn gezicht krijgt. Ga je kapot schamen specifiek dat groepje ajax ''supporters''

Hahaha omdat geen kampioentje wordt. Sommige mensen hebben echt verkeerde keuzes gemaakt in hun tijd hier op aarde, dat wel of geen 1e plek oproept om je spelers op te wachten en zelfs aan te vallen. De grootste droeftoeters zitten in zo'n stadion. Lekker weg ziyech, ajax krijgt volgend jaar weer zo'n soap. Lekker naar spanje joh.

Blij dat het stereotype weer eens wordt bevestigd....
Ziyech, ga lekker weg uit dat wespennest man. Zoek een leuke club en laat daar zien wat je kan, in mijn ogen ben je nog steeds één van de beste spelers uit de Eredivisie. Als voorbeeld daarvoor kan je alleen al die magnifieke pass naar Huntelaar als voorbeeld neerzetten.
Ik zou als ik hem was geen stap meer zetten voor alles wat een Ajax logo heeft.

16 april 2018 om 10:25

Dst laatste deed ie het hele seizoen al niet meer hoor. Vorig jaar was Ziyech een strijder, nu geeft ie een paar leuke passes om reclame voor zichzelf te maken, maar voor de club zet ie zich allang niet meer in. Zo ging het ook bij Heerenveen en Twente, maar men blijft maar de hand boven het hoofd van ziyech houden omdat het momenteel zo'n beetje de enige technicus in Nederland is.

16 april 2018 om 11:42

Ziyech loopt bijna elke wedstrijdde meeste meters van alle Ajacieden. Bullshit dat hij zich dit jaar niet meer ingezet heeft. Nee, hij was niet altijd fantastisch dat klopt. Maar hij doet echt wel meer dan 'een paar leuke passes geven' hoor..

16 april 2018 om 13:00

Je kunt wel sjokken, maar das wat anders dan echt inzetten. Vorig jaar was Ziyech vaak met Klaassen de aanjager in het druk zetten, dit jaar is dat niet meer zo. Ik mis geen minuut van Ajax en als jij niet ziet dat Ziyech dit seizoen een stuk plichtmatiger is dan vorig jaar, dan mankeert er wat aan je ogen in mijn ogen. Ik heb de lat voor Ziyech gewoon hoger liggen en vind het ook onzin dat we nu allemaal de heilige Ziyech maar in bescherming zouden moeten nemen..

16 april 2018 om 13:27

Ik mis ook geen minuut van Ajax en bovendien heb ik nooit gezegd dat Ziyech niet plichtmatiger overkomt dan vorig jaar, dat maak jij er zelf van. Ik zeg alleen dat stellen dat hij 'enkel af en toe een leuke pass geeft' niet zijn hele spel correct beschrijft. Ik vind dat de kritiek op hem overdreven wordt. Ja, net na de winterstop had hij een paar potten waarin het balverlies echt niet door de beugel kon, niet zozeer de hoeveelheid maar de manier waarop (simpele passes over 5-10 meter op het middenveld bijv.), toen kreeg hij terecht weleens wat gefluit te horen. Echter ik vind niet dat je continu moet gaan zitten vitten op éã©n speler als supporters, zeker niet op degene die meer creativiteit in z'n poot heeft dan de andere tien bij elkaar. En als jij vind dat hij alleen elke wedstrijd 12km sjokt, kan ik me evengoed afvragen of jouw ogen wel helemaal in orde zijn.. Hij verzet stiekem nog best wel wat defensief werk in loopt elke pot 90 minuten heel dat middenveld over te banjeren omdat Elke aanval via hem moet komen, hij moet de bal halen en iets opzetten. Doet Ziyech dat niet, loopt heel Ajax voor geen meter. Dan kan je wel altijd met z'n allen naar hem wijzen maar ik vind hem, ondanks zijn tekortkomingen (die hij absoluut ook heeft), een van de belangrijkste schakels in onze ploeg.

16 april 2018 om 13:34

Je reageert op mijn reactie door die te weerleggen met die eindeloze statistieken waar mensen altijd mee aankomen als er een negatief geluid over Ziyech naar bovenkomt, vandaar dat ik nog eens extra benadruk dat je wel over kilometers of gegeven passes kunt beginnen, maar ik kijk gewoon naar wat ik zie. En ik vind Ziyech toevallig vaak een nare houding hebben. Een blik naar een medespeler van ‘die kan er niks van’, onvrede naar de supporters etc. Vorig jaar heb ik tegenover mn vader continu Ziyech lopen verdedigen, ondanks dat ik hem toen soms ook al zeer vervelend vond qua lichaamstaal. Nu presteert Ziyech duidelijk minder en hoef ik hem niet zo nodig meer te verdedigen. Je hoeft het niet met me eens te zijn, we hoeven helemaal niet van dezelfde types te houden of wat dan ook, maar ik vind het zwaar overtrokken om te stellen dat Ziyech de belangrijkste schakel is. Dat zou ie moeten zijn ja, maar dat is ook precies waarom men zo kritisch is en niet omdat ie er niets van zou kunnen. Die 3 passes was natuurlijk een gevalletje ‘bij wijze van spreke’, dat snap je vast wel.

16 april 2018 om 13:36

Dat balverlies maakt me overigens helemaal niet zoveel uit, het gaat mij puur om Ziyechs houding sinds aanvang van dit seizoen. Dat balverlies had ie vorig jaar ook wel.

16 april 2018 om 15:00

Uhh ik noem welgeteld nul statistieken in mijn stukje... Of jij moest 'elke wedstrijd 12km' als statistiek opvatten? Dat is gewoon een getal wat ik zelf heb verzonnen he, ik weet niet of hij 11, 12 of 13 kilometer loopt in een wedstrijd, ik weet wel dat hij erg veel meters maakt, bijna altijd een van de meeste van het team. Qua lichaamstaal ben ik het met je eens, die is vervelend, simple as that. Maar voetballen kan hij wel ongelooflijk goed. Gewoon uit nieuwsgierigheid: wie vind jij wel de belangrijkste schakel van onze ploeg dan? Matthijs de Ligt en Onana vind ik stabiele factoren achterin en ook van Nico ben ik gecharmeerd na zijn komst, maar verder kom ik niet hoor.

16 april 2018 om 15:24

Als jij zegt dat Ziyech wekelijks het meeste loopt, dan is dat toch je beroepen op een statistiek of niet dan? Droge kilometers zeggen mij niets, je moet kijken wat ie jn die kilometers daadwerkelijk doet. Dat is enkel mijn punt. Ik vind het dit seizoen heel lastig te zeggen wie de belangrijkste schakel is, er is niet iemand als Klaassen die er bovenuit springt. Van de Beek en de Ligt zijn te jong om nu al wekelijks de belangrijkste schakel te zijn, bovendien is dat voor verdedigers sowieso moeilijker bij een topclub. Maar we zijn het verder wel eens over Ziyech hoor, ik ben ook een groot fan van een Ziyech in vorm die er elke wedstrijd zin in heeft. Als ie er elke wedstrijd zin in had, dan was ie by far de belangrijkste schakel. Door zijn trotse karakter of wat dan ook heeft ie er niet wekelijks zin in en is ie wat mij betreft niet de belangrijkste schakel. Ik denk zelf persoonlijk dat de houding van Ziyech juist eerder medespelers slechter maakt, terwijl het plezier en de passie die een Onana uitstraalt veel oppeppender werkt. Onana maakt ook wel eens een fout, maar daar doet niemand moeilijk over omdat hij geen nare houding heeft. Ik word er gewoon moe van dat je nu ineens overal hoort dat Ziyech is weggepest, terwijl de oorzaak wel degelijk ook bij Ziyech zelf ligt. Nu doet men alsof men bij Ajax Ziyech eruit pikt omdat het een Marokkaan is en gaat men voorbij aan het feit dat er heel veel aan te merken valt op de prestaties van Ziyech. Hij doet nog niet half voor Ajax wat een Eriksen, Vertonghen of zelfs Klaassen deed week in week uit, dan heb je in mijn ogen niet het recht om verongelijkt te gaan doen. Als supporter heb je niet zoveel tools om je onvrede te uiten en dan ga je maar fluiten, moet je als speler of begeleidende staf ook niet heel het seizoen zielig over gaan doen. Als je als prof een half seizoen later nog geen stap wil zetten omdat er wel eens wat mensen floten, dan ga je het gewoon nergens maken. Heeft niets met zn nationaliteit te maken, maar alles met zijn persoonlijkheid.

Aangifte doen en levenslang stadionverbod graag. Schaam me kapot dat ik dezelfde sport/club liefheb dan deze sukkels.

Jammer dat er weer zo'n groepje mensen is dat graag het vooroordeel over voetbal als tokkiesport bevestigt. Identificeren en nooit meer toelaten bij een voetbalwedstrijd van welke club dan ook.

Je moet met je poten van anderen afblijven. Gewoon stadion verbod en boete voor deze mafkezen.

Als ik hem was, zou ik weggaan. Hoe hij wordt behandeld is gewoon niet goed. Hij heeft keer op keer bewezen dat hij een van de beste is met mindere dagen er tussen maar als zelfs dat niet kan. Dan zou ik gewoon weggaan. Is en blijft een mens.

16 april 2018 om 10:31

Dit keur ik enorm af, je blijft van hem af. Die verdere kritiek op hem zou hij zich aan moeten trekken en dat doet hij te weinig, mede daardoor komt hij behoorlijk tekort voor de top. Spelers worden bij Ajax juist vaak sterker door de kritiek en het verwachtingspatroon, maar Ziyech lijkt daar niet van te profiteren.

Als je goed kijkt naar zijn stats, en dus niet alleen blind op het aantal assists en doelpunten maar aantal pogingen versus succesvolle pogingen dan zou hij niet tevreden mogen en moeten zijn. Ik zal hem in ieder geval niet gaan missen en zie hem liever vertrekken dan blijven, men blijft hem, door die kortzichtigheid toch opstellen.

Wegwezen van die club Hakim, eerst fluiten die honden je uit en nu vallen ze je fysiek aan. ZE verdienen je niet, de boom in met die huichelaars

16 april 2018 om 10:29

Absoluut, ik zou geen stap meer zetten voor niemand meer daar. Dan pleeg je maar contractbreuk, want dit is toch waanzinnig? En het ergste is nog dat deze gastjes er mee weg gaan komen ook...

16 april 2018 om 10:38

Allemaal gevoed door de negatieve berichtgeving over zijn zogenaamde houding p op het veld en tov supporters. Hij was de boeman toen ie reageerde op de fluitconcerten en hij was degenene met de slechte mentaliteit en dan krijg je dit!

Man man man wat een trieste gasten zeg, hoop dat Ziyech weigert om te spelen voor Ajax en lekker alvast gaat rondkijken naar een andere club.

Wat een trieste vertoning van onze hersenloze supporters. Jammer dat een speler als Ziyech zo de deur uit word gewerkt. Dat verdiende hij zeker niet! Toch altijd weer een handje vol supporters die het kunnen verpesten. Ook met die situatie in het stadion. Beetje schaamte gevoel krijg ik hier van..

Ik schaam me kapot voor mijn mede Ajacieden. Boos zijn kan, praten mag, maar je blijft je met je poten van spelers af.
Ziyech staat op eenzame hoogte bij Ajax en in Nederland. Ik kan 10 andere spelers opnoemen die gisteren starten die het minder verdienen om in de basis van Ajax 1 te staan dan Ziyech.

Ik ben totaal niet blij met Ziyechs prestaties en zal eerder blij zijn dat hij is vertrokken dan teleurgesteld, echter blijf je met je poten van spelers af! Ik vind wel dat je kritiek mag uiten als men ondermaats presteert in de vorm van fluitconcerten, zeker bij Ajax. Van Ziyech is het verwachtingspatroon hoog voor dat geld, ik had verwacht dat hij het verschil zou maken en het team op sleeptouw nam, dat heb ik bij hem te weinig gezien of te onregelmatig, maar dan nog, je blijft er met je poten van af.

ziyech de speler die elke wedstrijd meerdere spelers 1 op 1 voor het doel zet alleen die de aanvallende spelers niet kunnen afwerken krijgt klappen? Dan kan je de halve selectie klappen, zucht...

Dit is toch niet te geloven een van de beste spelers in de eredivisie wat een IQ-loos gajes die moeten ze gelijk een permanent stadion verbod geven dit zijn geen gewone supporters maar zogenaamde succes supporters die denken dat alleen Ajax bestaat , dit is ook zo kansloos en intimiderend er is maar een remedie wegwezen met dit tuig er zijn dingen die je nooit moet doen dat is uitfluiten en je moet met je poten van de spelers afblijven .

Zullen we deze mensen geen supporters meer noemen?! Eerder relnichten!
Man man man hoe respectloos en onbeschoft kun je zijn?!!!

En zo ga je dus met je spelers om in Amsterdam.

Als PSV-Supporter vond ik Ziyech als enige speler van Ajax een voldoende halen. Hij heeft heel wat spelers in stelling gebracht om te scoren tegen Psv, en heeft mooie passes gegeven.

Ik ben blij dat de rest van Ajax prut was...

Zoek een leuke club die het WEL waardeert wat je doet.

Het is oh zo makkelijk om 1 speler de schuld te geven....

Ik snap echt niet waar die Ajax "supporters" mee bezig zijn.. Samen met de ligt de 2 lichtpuntjes van Ajax.. Je moet alles doen om hem te proberen te houden.. Dit zijn gewoon geen Ajax supporters meer die dit doen! Hierdoor wilt Hakim alleen maar sneller weg.. Ajax zonder Ziyech is nog triester dan ze gisteren hebben laten zien..

Heeft iemand van de directie al een statement gemaakt over het gedrag van deze "fans" mbt het vuurwerk gooien en dit akkefietje?

Schandalig zeg.... Deze gasten zou je moeten weren in het stadion. Wat een gekken zeg. Dat noemt zich "supporter".

Wat kansloos dit, schaam je kapot. Even voor alle duidelijkheid, dit zijn geen supporters!

Zulke figuren moet je als club niet willen en direct een stadionverbod voor het leven geven. Ik schaam me kapot als Ajacied.

Verschrikkelijk. De Ajax-supporters (jaja, een deel daarvan. Niet de hele groep) laten zich gelden zeg. Zo zie je maar dat bij zowel Feyenoord als Ajax serieuze randdebielen als fan zitten. Feyenoord werd een tijd geleden helemaal met de grond gelijk gemaakt omdat de supporters in Rome alles kort en klein sloegen. Nou, dit is misschien nog wel erger: je eigen spelers aanvallen. Waarom kunnen die mensen niet normaal met andere personen om gaan?

16 april 2018 om 10:46

Stormloop op het maasgebouw is eerder te vergelijken met dit dan die situatie in Rome waar geen enkele speler of bestuurslid bij betrokken was. Maar laten we er geen wedstrijdje van maken wat erger is, het is allemaal even schandalig

dit zijn géén supporters
voetbalterroristen!
hoe was het vroeger?
supporters van beide ploegen zaten gewoon door elkaar heen op de tribune
erg gezellig en leuke verbale rivaliteit .
daarna rellen ,uitvak, bus combi en zelfs wedstrijden zonder uitsupporters
erg jammer .
wat deze "mensen" zondag weer flikten pffff hemeltergend
dat leidt af van het echte voetbalgebeuren
Psv benutte de kansen beter
Makkelie een sneakie thuisfluiter
en een aantal zaken bij Ajax werden nogmaals onderstreept
Zyich teert op één of soms zelfs twee acties per wedstrijd
"vergeet" soms ( te vaak) mee te verdedigen
Schone heeft zijn beste tijd gehad
gelukkig heeft Ajax de toekomst!!!

‘Fans’, haha. Kinderachtige debielen, dat zijn het. Lekker weggaan Ziyech, het enige dat hij krijgt is stank voor dank.

Lekker naast Younes op de tribune gaan zitten. Lekker je rust pakken voor het WK en dan na de zomer aansluiten bij een mooie club die wel Champions League speelt.

Begrijp mij niet verkeerd ik veroordeel het ten zeerste dat er aan spelers gekomen word want dat mag nooit maar dan ook nooit gebeuren. Maar je mist hier wel de context met wat er allemaal over en weer is gezegd.

Iedereen heeft het over de "beste speler" van Ajax maar waarom laat hij dit dan niet zien in de grote wedstrijden. Op het middenveld speel je verdedigend dan met een man minder aangezien hij totaal niet terug verdedigd. Op het moment dat je hem dan op de flank zet is het niet zo'n probleem maar meneer wil zelf de spelmaker zijn. Op het moment dat je 3 a 4 mooie passes geeft in een wedstrijd betekend niet dat je een goede pot speelt want daar is verdedigen ook een onderdeel van.

De laatste maanden heb ik mij zo lopen ergeren aan Ziyech dat ik uitkijk naar zijn vertrek. De misplaatste arrogantie dat hij het mannetje is en iedereen maar blij moet zijn dat hij er nog speelt, om te kotsen.

Dit zag je al aankomen.. Toch een groot gedeelte van de Ajax supporters zijn al een heel tijd bezig om deze jongen van alles de schuld te geven, dat zie je zelf op deze site. En nu gaan ze hem ook fysiek te lijf. Ziyech moet zo snel mogelijk weg bij deze club, te veel van die gasten zijn de weg kwijt daar in Amsterdam.

Het wordt overigens ook steeds moeilijker om als neutrale voetbal liefhebber objectief naar Ajax te kijk.. De mensen zowel binnen als buiten de club zijn zo ongelofelijk kinderachtig.

Ben een Ajacied in hart en nieren, maar dit! Gadverdamme gewoon! Onze beste speler, die zich werkelijk waar de tandjes uit z'n lijf heeft gelopen de afgelopen 6 maanden. Maakt gewoon iedere wedstrijd de meeste kilometers en geeft ballen en passen die in heel Europa alleen spelers als de Bruyne kunnen geven. Ze hadden Overmars en van der Sar een douw moeten geven, de Echte veroorzakers van al deze ellende, maar dat durven die losers niet. Gadverdamme. Schaam me echt dood voor dat volk.

Die gast is jullie beste speler en dan behandele jullie hem als hij het hele seizoen slecht heeft gespeeld

Och wat schaam ik mij kapot voor dit soort debielen. Het jaarlijkse feest van onrust is weer compleet. Er moeten wellicht dingen veranderen bij Ajax maar op deze manier zou ik als Ajax standvastig blijven en vooral eerst deze debielen een stadionverbod uitdelen. Zulke supporters ben je liever kwijt dan rijk. Hoe kan je in godsnaam aan een speler zitten. Notebene Veltman krijgt het ook te verduren, kind van de club en een echte Ajacied. Schaam je kapot.

De fans van Ajax moeten er maar aan wennen dat je met mooi voetbal geen kampioen meer word,liever saai voetbal en aan het eind een prijs dan elke week mooi voetbal om aan het eind met lege handen staan. Dit soort spelers als Hakim moet je op handen dragen en niet uit fluiten, werkt averechts.

Tja wat moet je nou doen he. Ik zou zeggen van der Sar eruit en eventueel van Gaal benaderen voor de functie van technisch directeur, en hem dan ook de bevoegdheid geven om het hele zooitje te beoordelen en eventueel met de bezem door de organisatie. Het gaat echt van kwaad tot erger bij Ajax. Ten Hag doet het ook verschrikkelijk. Misschien eens een keertje een niet Nederlandse coach neerzetten die wel veel ervaring heeft, en salaris plafond verhogen. Ach er zal wel weer niks veranderen. Jammer dit seizoen, het mooiste uit en thuis shirt in jaren deden een mooier einde vermoeden.

Dit had ik niet verwacht. Ziyech was gisteren 1 van de weinige bij ajax die echt wou winnen. Natuurlijk is hij een uitgesproken speler maar hij was gisteren 1 van de weinige die weinig te verwijten valt. Los daarvan is spelers opwachten en duwen natuurlijk nooit goed. Een spelersbus opwachten is al op het randje maar als je dat al doet moet je gewoon met je poten van de spelers afblijven.

Bij elke club verpest een kleine groep het voor de rest. Trieste mensen die uit frustratie om een voetbalspelletje zo ver gaan.

Dit soort 'supporters' oftewel doorgesnoven plankton zetten de toon voor miljoenen supporters die zich wel kunnen gedragen en genieten van de grillen van Ziyech. Ik vind dat neanderthalergedrag bij voetbal sowieso stuitend. Ik ben zelf groot fan van de NBA (Amerikaanse basketbalcompetitie) en bezoek momenteel de Play Offs, waarbij ook veel op het spel staat. Echter zitten fans van beide clubs door elkaar heen, er heerst een goede sfeer en iedereen gedraagt zich netjes. Als je dan dat vuurwerk in Eindhoven ziet.. Vuurwerk gooien op kinderen en normale fans? Je beste speler duwen, tegen een bus aanrammen en 'uitstappen' schreeuwen. Wat is dat voor prehistorisch niveau? Wat mij betreft hebben we dit soort mensen niet nodig op deze planeet.

Waarom stappen ze nog uit voor zulke totaalodioten? Gewoon doorrijden en negeren lijkt me beter. Dit zijn geen mensen waar je je aandacht aan moet besteden en in gesprek mee moet gaan.

Je krijgt de indruk dat het bij Ajax in alle geledingen alleen maar erger kan. Nu ben ik ook geen fan van Ziyech - speler met heel veel creativiteit, maar ook met ontzettend veel dom balverlies en zijn houding staat mij niet aan - maar je moet als supporter met je tengels afblijven van spelers. En de bus met spelers opwachten - die opzichtig hebben gefaald - doet nog te veel eer aan diezelfde spelers. Er is gewoon maar 1 adequate remedie: seizoenkaart pas verlengen als in jouw ogen de nodige maatregelen zijn genomen om te veronderstellen dat het komend seizoen er wel zicht is op een prijs. Maar besef wel, garanties bestaan niet in het voetbal.

Schandalig dit. Ik kan donderdag helaas niet in het stadion zijn, maar eigenlijk zouden de echte Ajax supporters daar een teken moeten geven dat we niet allemaal zo zijn. Van spelers blijf je af. Hoe gefrustreerd je ook ben, daar is geen reden voor. Daarnaast is voetbal een teamsport dus het ligt echt niet alleen aan Ziyech dat Ajax geen kampioen is geworden en hij was ook gisteren niet de slechtste op het veld.

Jammer dat Ziyech gelijk alles met betrekking tot Ajax van zijn socialmedia heeft afgehaald, want hij weet ook wel dat niet alle supporters zo zijn of denken. Wel te begrijpen als je zo wordt aangevallen maar ik denk dat je als sporter daar wel moet boven staan. Het is in potentie een geniale voetballer die ook zijn carriere goed uitstippelt, nu dat laatste mentale stapje nog maken.

Ziyech een speler parel wat had ik hem samen met perreiro gezien in ons PSV.

Bij psv Zou hij gewaardeerd worden, unieke speler en een ras speler.
Hoe kun je je eigen fan noemen door je eigen spelers zo te vernederen.
PSV is gelukkig meer dan een voetbalclub want in de randstad zijn ze gek op PSV.

Met je poten afblijven van je spelers die gast gaat hard gemist worden bij Ajax.


Als het zulke grote jongens zijn die een speler durven te duwwen/slaan of wat dan ook. Dan moeten ze zich bekent maken en voor de gevolgen open staan.hou er even rekening mee wij betalen hun loon niet dus blijf met je poten van spelers af . En als je werkt en jij doet iets verkeerd dan staan er ook geen 100 man buiten het bedrijf jou op te wachten. STEUN JE CLUB in goede en slechte tijden !!!!

Werkelijk belachelijk gedrag, verhaal halen na een wanprestatie dat mag mits je dat op een normale manier doet. Dit is ver en ver over de grens, zo ga je niet met spelers van de club om. Er is echt geen enkele geldige reden daarvoor te geven.

Je zou het een zwarte vlek in de geschiedenis van Ajax kunnen noemen dit incident, maar aangezien gisteren een grote zwarte bladzijde was zal het niet eens specifiek opvallen. Werkelijk niks lijkt ons bespaart te blijven als supporters .. en dan is het seizoen nog niet eens afgelopen.

En wat staan die Amsterdamse agenten dom rond te kijken zeg.. Als die supporters zich als Oost Europese supporters gaan gedragen dan moet misschien de politie zich ook maar als Oost Europese politie gaan gedragen.

Voor een volgende keer zou ik er begrip voor op kunnen brengen dat de chauffeur gas bijgeeft. Liever een paar malloten het ziekenhuis in dan je eigen spelers in gevaar brengen.

Wat triest weer....... als de spitsen zoals Huntelaar hun vizier scherp hadden gehad dat had het totaal van zijn assists verdubbeld geweest. Trieste bedoeling daar

Als iemand een duw heeft verdiend dan is Ziyech wel. Die moet zo snel mogelijk Nederland uit lijkt mij. Ik ken weinigen die sympathie voor de beste man naar voren weten te halen. Ajax zal heel blij zijn als hij een goed WK speelt (net als de meeste sociale mensen).

16 april 2018 om 12:43

Hoe haal je het in je hoofd om dit goed te keuren?! Er zijn meer dan genoeg supporters die wel sympathie voor hem hebben! En zelfs als je dat niet hebt, blijf je met je poten van hem af!

17 april 2018 om 08:59

Hoe ik het in mijn hoofd haal? Gewoon door te denken hoe deze man keer op keer mensen als minderwaardig af te schilderen. Hij heeft geen enkel respect voor anderen. Beetje op het racistische af, dan kan ik een duw wel goedkeuren ja....doet het pijn? Nee....is het gevoelsmatig wel pijnlijk? Ja.... Nou doel bereikt.

Kleine toevoeging; zoals dat bij de Arena ging keur ik dus ook stellig af...slaat nergens op, zijn gewoon randdebielen. Maar nogmaals; een keer een duw van iemand die Ziyech eens aanspreekt op zijn trieste gedrag kan geen kwaad....dat vergeten ze bij Ajax blijkbaar te doen intern.

Voordat iedereen weer alles als waarheid aan gaat nemen, wil ik graag aan iedereen vragen om sceptisch te zijn over enige berichtgeving die niet wordt ondersteund met beeldmateriaal. Er staan daar veel supporters(waarvan iedereen een smartphone heeft) en ook nog eens redelijk wat pers, waardoor het mij zeer onwaarschijnlijk lijkt dat er daadwerkelijk iets heftigs gebeurd is zonder dat dit op beeld staat.
Ook wil ik graag even aangeven dat Ziyech al een tijdje geen ajax gerelateerde items meer op zijn instagram had staan, dus dat dit nu als argument wordt aangedragen maakt me alleen maar sceptischer.

Ik wil overigens niet het gedrag van deze supporters goed praten, mocht er daadwerkelijk iets gebeurd zijn.

16 april 2018 om 11:22

Onzin, ik volg hem ook op Instagram en hij plaatst haast dagelijks filmpjes die hij bij Ajax maakt.

16 april 2018 om 11:48

Nee dat is niet zo, zijn officiele instagram (@hziyech) heeft hij op 3 april al helemaal leeggemaakt (dat heeft hij schijnbaar wel vaker gedaan, alles in 1 klap eraf gegooid) en sindsdien heeft hij daar pas 2 foto's op geplaatst, beide niet Ajax-gerelateerd. Misschien bedoel jij een fanpage (@ziyech.22) bijvoorbeeld, daarop staan wel veel Ajax-gerelateerde foto's en filmpjes.

16 april 2018 om 13:43

Nee ik bedoel hziyech.. waar hij ook zijn persoonlijke filmpjes van ritjes in de auto tot vliegtuig filmpjes met Marokkaans elftal plaatst.

16 april 2018 om 17:58

Hij plaats idd filmpjes, maar dat is in zijn story. Die verdwijnen automatisch na 24 uur. Op de hoofdpagina van zn instagram stonden al langere tijd geen ajax gerelateerde zaken

Ongelooflijk, er zijn hier mensen die dit nog durven goed te praten. Lieve mensjes, Ziyech zet Iedere wedstrijd 3 tot 4 keer een Ajacied Alleen voor de keeper. Dat die stumpers vervolgens niet kunnen scoren ligt Niet aan Ziyech!! Wat moet die jongen nog meer doen dan? Bij Marokkop geeft ie ook zulke ballen en daar gaan ze er allemaal WEL in.

Als Ziyech de beste speler van Ajax was geweest dan had ie wel het verschil gemaakt en had Ajax gewoon bovenaan gestaan. Dat is niet het geval. Sterker nog...ziyech geeft niet thuis in de wedstrijden waarin Juist wat meer wordt gevraagd dan tegen een twente, Groningen of Vitesse. Als het bij Ajax niet loopt dan gaat hij gewoon mee in de misere.
Veel plezier bij Espanyol of dat niveau ergens...

Zou me niets verbazen als Ziyech, de Ligt, Onane volgend jaar weg zijn. Had ik wel gedaan. En dan?

16 april 2018 om 12:26

De kans dat dit gebeurt is net zo groot als voor dit incident. Dus wat wil je hiermee zeggen?

Zo jaag je dus je beste speler weg...
Ongelooflijk, wat zijn sommige figuren toch ontiegelijk dom.
Het loopt niet bij Ajax maar dat kan je toch moeilijk Ziyech kwalijk nemen. Een Ziyech moet je ten alle tijden voor je club en voor de Nederlandse competitie zien te behouden.
Die is dus weg en dat is een groot gemis voor Nederland... Bedankt, zogenaamde Ajax supportertjes...

Supporters krijgen gewoon veel te veel ruimte de laatste jaren. Bus opwachten, agressieve houding allemaal onder het mom van ik heb een seizoenskaart dus ik mag alles. Dit was vroeger ondenkbaar en iets van de laatste jaren.

Ziyech en volgens mij Veltman waren de eerste twee die ook de bus uit liepen om hen te woord te staan. Echt een gebrek aan intelligentie om zo te reageren vanuit de supporters.

Ziyech was naar mijn mening een v de weinigen die gisteren een voldoende haalde aan Ajax kant. Had zo weer een assist of twee al dan niet voorassists op zijn naam kunnen hebben staan.

Snel weg daar.

16 april 2018 om 11:41

Over welk vroeger praat jij dan Soccer81?
Want mijn vroeger, toen waren de supporters een heel groot stukkie heftiger dan tegenwoordig hoor.

16 april 2018 om 13:53

Jij hebt t waarschijnlijk over supporters onderling. Daar was het indd heftiger. Ik heb het over bus opwachten, tegen een bus slaan en een speler duwen.

Het zijn allemaal volwassen kerels die de laatste tijd met raar gedrag prominent in het nieuws komen. Trainers die weggestuurd worden door aanhoudende druk van supporters, spelers die fysiek belaagd worden. En waarom? Mag het omdat ze een seizoenkaart hebben? Clubs moeten veel harder optreden tegen dit stupide gedrag in plaats van ze hun zin te geven. Met deze mensen valt niet te praten. Zo leren ze dat ze op deze intimiderende manier hun zin krijgen. Er zijn genoeg manieren om op een fatsoenlijke manier inspraak te krijgen, maar dit is er duidelijk niet een van.

Als er geen rust is bij de club en bestuurlijk falen dan gedijt een selectie niet.Ervaren spelers staan niet op en de jonkies maken niet het verschil. Er is veel werk nog te doen voor ajax in zijn geheel.

En over 5 jaar speelt hij in de top van Europa en horen we steeds vanuit Ajax kringen: please come back to Ajax we miss you.

16 april 2018 om 11:45

Dat denk ik oprecht niet Riverplate, soms zegt een vd Gijp wel eens wat zinnigs, en daarom refereer ik maar even naar hoe hij het zegt inzake Ziyech:

Hij is op momenten net zo slim en technisch begaafd als Isco maar Ziyech lijdt in 1 wedstrijd meer balverlies dan Isco in een heel seizoen.

En dat klopt, kijk eens naar de top in Europa, op die positie staan alleen maar jongens die de bal nooit kwijtraken, daar heeft Ziyech echt teveel last van en ik ben ook bang dat dat hem opbreekt als hij de stap maakt.

16 april 2018 om 11:59

Ik zeg ook over 5 jaar. Niemand die weet wat voor stappen hij dan gemaakt heeft. Wat ik wel weet is dat bijna elke Ajacied zich dan op de borst slaat 'omdat Ziyech een echt jeugd exponent is van Ajax'. Beetje het Zlatan verhaal zeg maar.

Zyech heeft fantastische passes maar heeft giga veel balverlies. Dus er is geen discussie over zijn goede momenten, maar iedereen die maar blijft roepen dat Ajax zijn handen dicht moet knijpen met Zyech ( ook Hans kraay jr) die zijn blind voor het feit dat hij niet geschikt is bij Ajax. Daarnaast is het ook nog eens een rare gast, je kunt hem niet peilen.

Schande dat mijn "mede supporters" zich weer zo gedragen. Seizoenskaart afnemen en een stadionverbod geven. Wat mij betreft zijn dit soort supporters niet welkom.

Zodra ziyech weg gaat gaan ze weer lopen klagen dat ie weggaat. tevredenheid kennen ze niet. Bij ajax moet alles perfect.

erg lullig om er een speler uit te pakken terwijl Ziyech echt niet de enige speler is die dit jaar teleurstellend heeft gepresteerd bij Ajax. sowieso moeten supporters van spelers afblijven, dat kan echt niet

16 april 2018 om 11:47

Ziyech heft bij zijn clubs gewoon tot nu toe een uitermate slechte verbinding met de supporters, die moeten hun handen thuishouden, dat lijkt me helder, maar de slechte relatie komt echt niet uit het niets, dat is toch frappant bij 3 opeenvolgende clubs?

16 april 2018 om 12:36

ik denk dat we hier in Nederland iedereen langs dezelfde meetlat leggen terwijl niet iedereen hetzelfde is. Ziyech heeft denk ik een stempel waar hij niet van afkomt. dat is denk ik omdat hij vaak een uitgesproken mening heeft en hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind.

Kluivert heeft in de media soms nog een grotere mond dan Ziyech en laat nog veel minder zien maar dan word het opeens wel gepruimd omdat het een jongen van de club en de zoon van een clublegende is. Ziyech heeft dat krediet niet en word dan afgerekend op zijn persoonlijkheid als hij even wat minder presteert.

geeft hij 3 briljante passes waar niks mee word gedaan is het zijn schuld. leid hij balverlies en de achterhoede vangt het niet op is het ook zijn schuld. die jongen kan eigenlijk heel weinig goed doen waar hij in het Marokaanse elftal juist de gevierde man is. daarom is het inderdaad het beste als hij naar het buitenland vertrekt denk ik

16 april 2018 om 13:35

Dat weet t ik zo net nog niet Japie.

Kijk naar Theo Janssen bij FC Twente destijds, die liet het ook vaak lopen verdedigend en leverde ook echt de ballen soms zomaar in en dat wisselde hij af met waanzinnige steekpasses, assists en doelpunten.
Vergelijkbaar een beetje met Ziyech.
Theo is nooit afgemaakt door Twente Supporters, Ziyech vrijwel direct... Hoe komt dat? Ik denk echt persoonlijkheid, houding en gedrag.

je kan roepen wat je wil maar met je handen blijf je van anderen af stelletje hooligans

wat een debielen ziyech is de beste speler van ajax
en als zijn medespelers iets beter konden afmaken had ziyech dubbele cijfers met assisten.

en dat ze van psv verliezen dat kan gebeuren dat ze tegen de kleinere clubs niet presteren dan moet je klagen / piepen zoals tegen ado en zo heb je nog meer van die wedstrijden

volgend jaar zie ik somber in voor ajax aangezien ziyech het nu ook wel gehad heb er mee.
en er 100 geen waardige vervanger voor hem is die elke wedstrijd minimaal 2 100 kansen creã«ert

misschien moet ajax kijken of het mogelijk is om klaasen weer terug te halen want bij ajax speelde hij erg goed en je ziet dat ajax gewoon op het middenveld tekort komt.

en die mensen die bij die bus stonden dat zijn geen supporters die zijn gewoon een regel rechte schande voor het voetbal

Het is toch simpel, iedereen die op dit filmpje zichtbaar is, een stadionverbod geven. De agressie die zichtbaar is wanneer de bus aankomt, dat is ongelovelijk. Heel Nederland geniet nu nog meer over de soort van 'beste' club van NL die weer geen prijs heeft gepakt.

Logisch dat sterspelers nooit terug keren naar ajax...ibra, vd vaart, Sneijder, N de Jong en nu toch ook zeker weten Hakim.

Houden misschien wel van de club maar de 'supporters' die rond de club handelen in naam van de 'supporters' zijn walgelijk, vinden zichzelf GROTER dan de club, en zetten de club en de andere gewone voetballiefhebbers voor schut.

Vind management deels dingen te verwijten. Niet presteren ligt aan de spelers, die vinden de trainer niets blijkbaar..anders zet je toch je beste beentje voor. De selectie Is prima dus management valt daar niets aan te wijten. De trainer is wel verkeerd gekozen en komt over als een amateur. Ajax heeft de beste selectie maar een minder collectief. Zou volgend jaar zomaar wel kunnen werken met een paar jongens in de breedte erbij en een paar extra vedetten....

We kunnen hier nog jaren over praten

16 april 2018 om 12:40

100 % Spijker OP ZN Kop!! Ibra, Sneijder, Van der Vaart, Seedorf etc etc hebben een Schijthekel aan het Ajax publiek en terecht!!

Logisch dat sterspelers nooit terug keren naar ajax...ibra, vd vaart, Sneijder, N de Jong en nu toch ook zeker weten Hakim.

Houden misschien wel van de club maar de 'supporters' die rond de club handelen in naam van de 'supporters' zijn walgelijk, vinden zichzelf GROTER dan de club, en zetten de club en de andere gewone voetballiefhebbers voor schut.

Vind management deels dingen te verwijten. Niet presteren ligt aan de spelers, die vinden de trainer niets blijkbaar..anders zet je toch je beste beentje voor. De selectie Is prima dus management valt daar niets aan te wijten. De trainer is wel verkeerd gekozen en komt over als een amateur. Ajax heeft de beste selectie maar een minder collectief. Zou volgend jaar zomaar wel kunnen werken met een paar jongens in de breedte erbij en een paar extra vedetten....

We kunnen hier nog jaren over praten

16 april 2018 om 11:56

Ik zou ook nooit terug komen! En als iemand een duw verdiend is t ten hag en van de sar!!!

Aanpakken dat marginaal volk. Wat drijft een mens om een spelersbus op te wachten om vervolgens een speler aan te vallen? Cocaine is a hell of a drug...

Schandalig.. echt beschamend. Dit is de beste speler van Ajax, ik zou echt niet willen dat hij vertrekt.

16 april 2018 om 12:53

Als Ziyech de beste was zouden ze op de positie van Twente staan.

Dit zal dan wel het laatste 'zetje' zijn voor Ziyech naar de uitgang. Diep treurig dat zoiets gebeurt.

Te triest voor woorden zoiets en dat noemt zich supporters 🖓

Aanwezige supporters die hun handen durven te gebruiken voor de mensen die het harde werk daadwerkelijk wekelijks moeten leveren, schandalig. Het is gewoon een enorm zwaar seizoen geweest met een abnormale, emotionele valse start door de situatie van Nouri, het vertrek van Bosz, de aanstelling en het ontslag van Keizer, Spijkerman, Bergkamp en de aanstelling van Ten Hag. Van Duivenbode die uit de RvC is gestapt. Een 2e plaats is dan nog goed.

Wat ik niet begrijp is dat dezelfde mensen die eind juli al riepen dat het een zwaar seizoen zou worden met weinig verwachtingen, daar gisteren stonden te rellen. Het seizoen is gegaan zoals verwacht. Vroeg uit de CL-voorronde, vroeg uit de EL, vroeg uit de beker en we werden al vroeg de achtervolger van PSV. Waarom die woede dan over een titel dat eigenlijk in december al was verspeeld? PSV heeft gisteren gewoon laten zien dat het niet de kampioen van het 'mooie voetbal' is, maar de kampioen van de effectiviteit. Terecht dus.

Hoe goed of slecht een speler presteerd, je blijft van hem af. Wat een kansloze bedoeling. Wat willen ze hiermee bereiken? Alsof Ajax hierdoor beter gaat spelen de volgende wedstrijd. Denk dat Ziyech achteraf spijt zal hebbn van zijn keus om voor Ajax te gaan spelen. Niet alleen door dit incident, maar ook het uitfluiten in eerdere wedstrijden, de onrust bij het management, trainers wissel die tot nu toe niet goed uitpakt. Kan je vantevoren niet bedenken natuurlijk, maar hij speelt na de zomer echt wel ergens anders.

De meeste gewone supporters moeten Zyech niet, dus ga eens bij jezelf te rade. Die paar goed momenten maken het echt niet goed

16 april 2018 om 12:35

Dus het is terecht dat ze hem, als ik de berichten mag geloven, hebben geduwd?

16 april 2018 om 13:07

''de meeste gewone'' Onderzoek gedaan?

Toch best slecht dat de supporters Ziyech's kwaliteiten beter inschatten als de zogenaamde voetbalexperts en management van Ajax.

Al dat negatieve gelul over de supporters. Ik keur het gedrag af naar de spelers toe maar als je de passie weet te voelen wat zij voelen en uit en thuis altijd 90 min je club steunt mag je toch best verhaal halen ? Tis een grote puinzooi bij de mooiste club van allemaal

16 april 2018 om 13:22

Verhaal halen doe je op een formele manier zonder een handgemeen met spelers die zich inzetten voor de club.

16 april 2018 om 13:25

Het gaat er wel om hoe je het dan doet. Als je rustig staat te wachten en ook normaal het gesprek zou proberen aan te gaan, valt het idd nog wel mee. Maar de mensen die daar staan hebben al het nodige qua Alcohol/ drugs op en kunnen alles behalve normaal communiceren en gaan aan een speler zitten. Dan ben je een grens gepasseerd. Ik vind groepen die de bus in slechte tijden opdeze manier opwachten echt zielig.

Mail je klachten door naar de supportersvereniging, zij staan in contact met het bestuur en kunnen vragen of de selectie/technische staf bereid is te antwoorden.

Nog voor het eind van het seizoen aangeven dat je wil vertrekken is vaak olie op het vuur gooien. Had lekker een paar weken gewacht met het uiten van je vertrekwens. ik praat de duw niet goed maar je kunt wachten op negatieve reacties. Kijk naar Fraser, alle pijlen werden op hem gericht toen men wist dat hij ging vertrekken. Beter Ziyech niet meer opstellen. Nooit een gelukkig huwelijk geweest.

16 april 2018 om 13:27

Toen hij voor Ajax tekende had hij al kenbaar gemaakt dat hij circa 2 jaar zou blijven. Journalisten stellen hem vragen, hij geeft antwoord.

16 april 2018 om 13:42

Hij had ook zijn mond kunnen houden. Je hoet niet op elke vraag antwoord te geven. Eerst maar eens zien of er een club is die zijn contract wil afkopen voor de prijs die Ajax vraagt

16 april 2018 om 16:48

@Gabstra Ziyech gaat naar het WK als de topspeler van Marokko. Bet your life dat hij al gepolst is en dat hij tijdens het WK door de nodige scouts zal worden bekeken. Presteert hij daar, zullen de clubs die de vraagprijs willen neerleggen wel komen hoor.

Dit zal het laatste seizoen van Ziyech zijn geweest bij Ajax. Is naar mijn idee nooit een gelukkig huwelijk geweest.

Ten eerste, verschrikkelijk. Een ander woord is daar niet voor. Vuurwerk smijten is bezopen, spelers gaan duwen is net zo bezopen. Kan niet, mag niet keihard tegen optreden.

Ten tweede het bus incident zelf. Ik weet het niet hoor, maar dit was toch te verwachten. Daar moet je als Ajax beter en handiger op inspelen. Het is de laatste jaren niet meer voorgekomen bij Ajax, maar dit is niets nieuws. Dit hadden ze kunnen weten. Extra beveiliging inschakelen, andere verzamel locatie, van alles was mogelijk, doe dat dan ook gewoon iets. Bij alle clubs heb je dit soort types er tussen zitten, op het moment dat het minder gaat, komen ze vanzelf bovendrijven met dit soort incidenten. Het is niet goed te praten, maar wel te verwachten. Zeker als je ook nog eens een coach hebt die warrige analyses houdt vol met onzin. Je kunt dan echt op je klompen aanvoelen dat er iets knapt bij dat soort gasten en dat die verhaal willen halen. Dan kunnen we wel blijven roepen wat een gekken, dit kan niet, dit mag niet, maar we kunnen ook stappen nemen om te voorkomen dat het überhaupt kan gebeuren. Die gekken, die verander je niet, dus dan moet je hetgene wat jij en dergelijke situaties kan veranderen, veranderen zodat die gekken kansloos zijn.

16 april 2018 om 14:46

Als Ajax verstandig was geweest hadden ze een groepje van 5 supporters of iets dergelijks uitgenodigd voor een gesprek met Overmars en van der Sar. Kun je gewoon een rustig gesprek achter gesloten deuren houden en houdt de top van de supportersvereniging dit soort malloten in toom. Niet dat een gesprek met supporters iets oplevert, maar je voorkomt wel escalatie.

16 april 2018 om 14:58

Ik heb begrepen dat de supporterstrein van Ajax extra langzaam reed, zodat de bus eerder aan zou komen. Typerend voor dit seizoen dat zelfs dat niet gelukt is...

Ik ben een PSVer maar dit soort gedrag zie je bij alle supporters.
Je moet dit soort gasten niet te woord staan. Deze gasten denken dat ze de club zijn en dat spelers verantwoording moeten afleggen aan hen. De grootste individualisten die er zijn. Zielige kinderen die schreeuwen om aandacht.
Het hele begrip "supporter" is een overschat ding. Een support die koopt gewoon een kaartje en als het je niet bevalt dan kom je niet. Heel simpel.
Spelers moeten de bus niet uitstappen om dit soort zielige kinderen te woord te staan. Alsof de Ajax spelers er met de pet naar gegooid hebben. Het is gewoon een gebrek aan effectieve kwaliteit wat ze missen en wat gisteren weer tot uiting kwam. Dat is het verschil tussen PSV en Ajax. Ajax is erg slordig en onzorgvuldig in de laatste fase met een aanname teveel een te diepe of te korte bal enz. Geen enkele rust in de laatste fase en gehaastig. Dat is kwaliteit wat Ajax mist in de laatste fase.
Ook de mythe van de afvallende bal die door PSV gewonnen werd is onzin. De middenvelders van Ajax kregen ontzettend veel ruimte. Ziyech kon nadenken en de ballen wegleggen en Ajax veroverde genoeg afvallende ballen. Het hele probleem is de eindfase en het gebrek aan rust aan de bal.
Ziyech, Neres en Kluivert zijn veel te gehaastig en Huntelaar is gewoon op.

Ik ben een PSVer maar dit soort gedrag zie je bij alle supporters.
Je moet dit soort gasten niet te woord staan. Deze gasten denken dat ze de club zijn en dat spelers verantwoording moeten afleggen aan hen. De grootste individualisten die er zijn. Zielige kinderen die schreeuwen om aandacht.
Het hele begrip "supporter" is een overschat ding. Een support die koopt gewoon een kaartje en als het je niet bevalt dan kom je niet. Heel simpel.
Spelers moeten de bus niet uitstappen om dit soort zielige kinderen te woord te staan. Alsof de Ajax spelers er met de pet naar gegooid hebben. Het is gewoon een gebrek aan effectieve kwaliteit wat ze missen en wat gisteren weer tot uiting kwam. Dat is het verschil tussen PSV en Ajax. Ajax is erg slordig en onzorgvuldig in de laatste fase met een aanname teveel een te diepe of te korte bal enz. Geen enkele rust in de laatste fase en gehaastig. Dat is kwaliteit wat Ajax mist in de laatste fase.
Ook de mythe van de afvallende bal die door PSV gewonnen werd is onzin. De middenvelders van Ajax kregen ontzettend veel ruimte. Ziyech kon nadenken en de ballen wegleggen en Ajax veroverde genoeg afvallende ballen. Het hele probleem is de eindfase en het gebrek aan rust aan de bal.
Ziyech, Neres en Kluivert zijn veel te gehaastig en Huntelaar is gewoon op.

De schuld bij een dragende speler neerleggen altijd makkelijk natuurlijk om te doen als "supporter"

Ajax mag blij zijn met een 2e plek nog een goeie prestatie als je kijkt naar hoe het seizoen verlopen is..

Ziyech zal alleen al om het feit hoe de "supporters" zich dit seizoen tegen hem hebben gedragen gaan vertrekken

In een seizoen met bijna nul hoogtepunten was gister echt een gigantisch dieptepunt. Niet normaal hoe sommige mensen zich gedragen. Ik schok me dood van dat "uitstappen!" en dan ook nog spelers duwen, doe normaal, je maakt zo de dag nog tien keer erger, vooral als je nagaat dat een van de enige die nog iets degelijk deeds Hakim Ziyech was. Schaam me oprecht ook al zijn dit geen echte fans natuurlijk, verschrikkelijk.

Ja jammer . Maar dit is de schuld van het bestuur . Er was paniek en toen werd keizer ontslagen . De jongens zijn slecht gaan presteren onder ten hag

Hypocrieten. 6 jaar geleden werd de spelersbus van Psv nog tegengehouden en 2 jaar geleden door Feyenoord supporters. Gebeurd gewoon overal man. Ook hebben psv supporters ook met vuurwerk gegooid in het verleden. Psv idem dito. Bij elke club gebeurd dit.

Wat een schaamteloze respectloze actief van deze zogenaamde supporters zeg. Schaam me diep voor dit soort lui. Helaas is dit waarschijnlijk een opmaat voor een leegloop en ook voor zeer onrustige tijden. Er gaan sws weer koppen rollen en het zou me ook iets verbazen als het verblijf van Ten Haag bij Ajax ook maar tot een half jaar beperkt blijft.

Ziyech moet zo snel mogelijk weg daar weg weg weeeeeeeg !een speler is nooit individueel verantwoordelijk voor het niet behalen van resultaten door zijn( ja ja mensen daar komt t magische woord).............,,,,,,....,..,.,.,.,,.,,.,TEAM! Een speler als Ziyech verdient een soort van Ronaldo in de spits en dan passen ! Maar dat gaan ze wel in de zomer ondervinden bij ajax !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren