Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Telegraaf oordeelt: ‘Van der Sar faalt; Ten Hag wekt toorn selectie’

Laatste update:

Ajax werd zondag vernederd door PSV en als algemeen directeur is Edwin van de Sar verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de club uit Amsterdam. De Telegraaf schrijft in een analyse dat de voormalig doelman zijn functioneren kritisch tegen het licht zal houden en zichzelf moeilijk een compliment zal kunnen maken.

“Als hij thuis in de spiegel kijkt, kan er eigenlijk maar één conclusie volgen: gefaald”, valt er in het schrijven te lezen. De krant stipt aan dat de ‘de pijlen in eerste instantie’ op de directie van Ajax en Van der Sar gericht zullen worden en dat het ‘interne gekrakeel en de voortdurende trainersstoelendans’ bepaald niet in het voordeel van Van der Sar spreken.

“Voeg daarbij het eerdere vertrek van clubiconen als Wim Jonk en Dennis Bergkamp na onenigheid met Van der Sar en Marc Overmars (directeur spelersbeleid, red.) en het is duidelijk dat de algemeen directeur heel wat heeft uit te leggen”, klinkt het. Overmars geniet vertrouwen binnen de Raad van Commissarissen, maar de 47-jarige Van der Sar lijkt minder draagvlak te hebben.

“Als Van der Sar (in deze functie) de eer niet aan zichzelf houdt, is het de vraag hoe daar binnen de club op wordt gereageerd”, besluit het dagblad over de oud-goalie, dat overigens ook kritisch is op Erik ten Hag. Hij doet het qua punten minder dan Marcel Keizer, haalt in de ogen van de scribent niet het maximale uit de spelersgroep en wekt bovendien de toorn van een aantal voetballers uit de selectie van de runner-up.

“Het irriteert de spelers mateloos dat zij in de aanloop naar PSV al vanaf woensdag elf-tegen-elf moesten spelen. Partijtjes die ook nog eens om de haverklap werden stilgelegd, omdat een looplijntje een metertje te veel naar links of rechts werd gevolgd. Niet voor niets sprak Hakim Ziyech veel harder dan nodig was uit komende zomer te willen vertrekken en sommige medespelers adviseren Matthijs de Ligt zelfs nu al een stap te maken”, besluit De Telegraaf.

Moet Edwin van der Sar de eer aan zichzelf houden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

99% vd Ajacieden moet zich nu koest houden. Ten Hag moest en zou komen, Keizer was een prutser en Bergkamp een tiran. Iedereen papegaaide zonder zelf na te denken.

Even op de blaren zitten al vrees ik dat zoals altijd men hun eerdere standpunt alweer is vergeten..

Ajax moest een ervaren trainer want....nou want dat riep iedereen. Gebaseerd op niks. Sinds 1989 waren de coaches met ervaring Olsen, Adriaanse, Ten Cate, Jol, Bosz en Ten Hag. Aantal kampioenschappen...1...

Bergkamp zou de tiran zijn want... Ja want??? Hij gaf nooit interviews dus gebaseerd op wat was hij tiran? Omdat hij conform plan Cruijff een trainer uit eigen gelederen wilde laten doorstromen toen Bosz aangaf af te willen stappen van Plan Cruijff door de vaste assistent te wieberen..? Of omdat Bergkamp Jonks fanatieke Cruijff leer (vol op jeugd) iets realistische wilde maken? Want iedereen kiest voor Jonk, maar volgens die visie geen Ziyech en Neres he... Klaassen, vd Beek, Clement, Nouri, Eiting, Bazoer maken Ziyech niet broodnodig in die leer; en Cerny, Kluivert, El Ghazi, Younes maken Neres niet nodig...

Of Bergkamp dat overigens wilde weet ik dus zelf ook niet.. Wel weet ik dat men anti Bergkamp was vanwege het Keizer en Jonk verhaal..

16 april 2018 om 07:38

Eens, zsm plan Cruijff weer tot leven wekken, Ten Hag eruit, Bergkamp zsm weer terug in het Technisch Hart.

16 april 2018 om 07:43

Als ik verlies dan legt het ook aan me voetbalschoenen dus wil ik nieuwe. Maar de week later winnen we weer op me ouwe schoenen. Dus de directeur Van de Sar moet blijven. Als hij weg is of de trainer Ten hag weg is dan krijg je weer nieuwe die ook weg moeten. Zo blijf het altijd gaan ook met de krant die geld moet verdienen met negatieve nieuws. Volgende jaar heb iedere team weer nieuwe kansen.

16 april 2018 om 08:00

Ik geef toe dat ik persoonlijk voor de keuze Ten Hag was, maar echt niet dat 99% van de Ajacieden hier welwillend tegenover stond. Ik denk zelfs dat er een hoger percentage Ajacieden tegen was dan voor.

Daarnaast was er ook een zeer grote groep Ajacieden die Keizer het liefst zagen blijven tot aan de zomer om dan op zoek te gaan naar een nieuwe trainer. Hier was ik het ook mee eens, want uiteindelijk schiet je er weinig mee op als je op de helft van het seizoen er een nieuwe trainer voorzet. Je ziet het nu met Ten Hag.

Overigens vind ik dat Ten Hag eerst een volledige voorbereiding hoort mee te draaien om echt een oordeel te vellen. Dit argument is al vaker gebruikt, maar instappen tijdens de winterstop is gewoon niet makkelijk. Er zijn gevallen dat het slaagt, maar grotendeels gaan de clubs die dit doen er niet op vooruit.

16 april 2018 om 08:11

Miccoli.. instappen in de wintersport was nu juist wel makkelijk. Althans wel als je het afzet tegen Keizer. Keizer startte zonder de as Sanchez, Klaassen en Traore. Kluivert en Dolberg uit vorm. Tete en Riedwald weg van de bank. Sinkgraven geblesseerd en Nouri.. Bovendien kreeg hij zijn backs niet.

Ten Hag kreeg de backs wel en had alle andere problemen niet. Kan volledig voortborduren.

16 april 2018 om 09:34

En nog op trainingskamp geweest waarbij hij het team kan leren kennen en voorbereiden op tweede seizoenshelft.

16 april 2018 om 10:20

Je bedoelt dat trainingskamp waar Wober nog lang niet was aangetrokken, Siem de Jong er nog niet was en Nouri....? Keizer moest behoorlijk gehavend beginnen en Ten Hag kreeg geen puinhoop he. Als de halve selectie was weggekocht in december en Ajax 6e had gestaan dan was het een ander verhaal..

17 april 2018 om 20:57

Je vergeet viergever nog.vond k heel belangrijke speler

16 april 2018 om 08:34

99%? Merendeel dacht juist dat het ontslag van Keizer onverstandig was. Laat de man gewoon minimaal het seizoen afmaken. Trainerswissel zo halverwege werkt bijna nooit.

16 april 2018 om 08:57

@ Supervo

Wat een onzin, Bergkamp moest weg. Volledig terecht. Duwde keizer erdoor heen, frustreerde de relatie met Bosz en werkte Jonk eruit. En dat in twee jaar tijd he, dat is gewoon te veel. Snap niet dat jij roept dat Bergkamp conform plan Cruijff werkte, Juist Jonk was een van de weinige die dat plan Cruijff heel trouw wilde volgen. Jonk is ook nog verbonden aan Cruijff Footbal en verspreid nu via die organisatie de visie van Cruijff.

Volgens de visie Jonk waren Ziyech en Neres gewoon gekomen, Orejuela en Kristenssen daarentegen was hij voor gaan liggen. Daar had hij een back uit eigen opleiding willen zien, dan wel als echte back, dan wel een middelverlder of aanvaller die eigenlijk te kort komt op die positie en omgeturnd wordt tot back. In die leer is er een regel. Breedte versterkingen worden niet gehaald, die komen via de opleiding. Directe versterkingen zijn ten alle tijden welkom.

Dan vervolgens Keizer, die heeft behoorlijk wat steken laten vallen. Het klopt dat het wat beter ging vlak voor zijn ontslag, maar tijdens de kwalificatie voor Europees voetbal heeft hij behoorlijk geschutterd (bv de wissels tegen Rosenborg, eerst neem hij het initiatief over en was Rosenborg rijp voor de slacht, vervolgens wisselt hij weer en zien we opeens Veltman op het middenveld????), vervolgens schuttert hij weken lang in de competitie doordat hij iedereen te vriend wil houden. De basis elf wisselde wekelijks, met als hoogtepunt van de beek eruit voor Siem de jong tegen Utrecht, wat werden we daar afgeslacht op het middelveld. Maar er kwamen meer en meer blessures en Keizer werd gedwongen met een vaste elf te gaan spelen en vervolgens ging Ajax beter en beter spelen. Tegen twente twee keer gelijk was een mispeer, maar de eerste keer is hem vergeven, hij raakte daar Wober kwijt en moest gaan wisselen en toen kon twente terug komen. De tweede keer (de beker) haalt hij totaal onnodig de gevaarlijkste man van Ajax naar de kant dat mag je keizer aanrekenen, echter de vele gemiste kansen kon hij bar weinig aan doen. De beste man was ongeschikt als hoofdtrainer, als assistent had ik het wel willen zien, maar als eindverantwoordelijke twijfelde hij gewoon teveel en durfde hij geen keuzes te maken. Vele Ajacieden waaronder ik hadden zoiets, niet geschikt, maar nu moeten we het hier mee doen. Ze waren het ook niet zozeer oneens met het ontslag van Keizer, maar veel meer met het moment. Geef hem dan ook de rest van het seizoen en kijk maar waar het schip strand (vermoedelijk op exact dezelfde wijze als nu met Ten Hag).

Toen kwam ten Hag, ik weet niet waar jij vandaan haalt dat supporters die trainer perse wilde hebben. Ik hoorde juist veelal geluiden met waarom doen we zoveel moeite voor die trainer. Ze wilde een ervaren trainer, en Ten Hag viel niet in die categorie. Het liefst Bosz gewoon terug (al was dat zo goed als onmogelijk).

Ten Hag zelf is zo goed als over en sluiten. De afgang tegen PSV was te veel van het goede. Het voetbal is al wekelijks slecht, zijn analyses na wedstrijden verre van realistisch, zoveel draagvlak is er niet binnen Ajax voor deze man (niet onder supporters en ik vermoed ook niet binnen de organisatie zelf), dan is het heel snel afgelopen als de resultaten tegenvallen. Met een goede wedstrijd tegen PSV had hij wat krediet kunnen opbouwen, echter gaan we eraf als een degradatiekandidaat.

Maar goed jij wilt het liefst weer Bergkamp instellen en vervolgens weer naar Overmars wijzen als het 3 seizoen duurt voordat er een linksback wordt aangetrokken. En vervolgens maar zeuren dat Overmars niet anticipeert, maar alleen reageert.

16 april 2018 om 10:53

@ninjakai...ik denk dat je mn stuk niet hebt gelezen...

Vwb Bergkamp..: ben jij zelf Wim Jonk of klets je na wat je hoort op alle fora maar nergens feitelijk hebt gehoord of gelezen..? Plan Cruiff zegt ook dat (hoofd)trainers uit eigen opleiding moeten komen. Wie handelde daarnaar...? Precies... En als hoofdtrainers uit eigen opleiding komen, denk jij dat ze dan ervaren trainers zijn volgens de definitie die het gros bij 'ervaren' hanteert..of..? Ook staat er in plan Cruijff dat assistenten voor de continuiteit in het technische beleid moeten zorgen. M.a.w. trainers zijn passanten en assistenten (sommigen) vaste waarde. Is Bergkamp dan de tiran, of wilde Bosz breken met iets waar de hele organisatie een jaar eerder nog achter stond..?

Vwb Jonk: plan Cruijff is multi-interpretabel. Fanatiek als Jonk, realistisch als Bergkamp, minimaal als vd Sar. Jonk was – zo zegt men – van de leer dat aankopen alleen mochten komen als er in de jeugd geen alternatief was. Toen Ziyech kwam had Ajax Klaassen, Vd Beek, Clement, Eiting, Nouri, Bazoer voor het middenveld. Geen noodzaak toch? Op de vleugels Cerny, Ghazi, Kluivert en Younes toen Neres werd aangetrokken. Ook niet nodig. De leer van Jonk is interessant en soms sympathiek, maar dan moeten supporters niet roepen om de knip van Overmars want dat gaat niet samen. Althans, niet voor alle posities..

Vwb Keizer: wat men vergeet is dat Keizer geen backs kreeg, geen buitenspeler en geen centrale verdediger. 1 back viel af na medisch te zijn afgekeurd, die buitenspeler koos op de laatste dag voor Watford en Wober kwam pas na de 4e of 5e speelronde en miste dus de hele voorbereiding. M.a.w. Keizer kreeg een Ajax zonder Sanchez, Klaassen en Traore en kreeg de situatie Nouri om de oren wat gewoon een gigantische impact heeft. Vwb Europa..kom op.. Ajax speelt Nice 2x weg maar scoort te weinig. Hoor je niemand over. Tegen Rosenborg speelt Ajax 4-2-4. Je kunt ook zeggen: wat een vondst en wat een lef. Ajax staat op doorgaan maar wordt op het middenveld overlopen na wat wissels van Rosenborg. Er moet dus wat gebeuren. 1 oplossing is het bedwingen van hun pijlsnelle net ingebrachte vleugelspeler. Laat Keizer die stap nu voorzien hebben…hij heeft namelijk de eveneens pijlsnelle rechtsback meegenomen. Een logische wissel dus, sterker nog een vooruitziende blik. Maar daarmee is hun stormloop nog niet afgezwakt. 1 aanvaller eruit dus en wel de gene die tegen het eind vd wedstrijd het minst fit is. Dolberg eraf en consolideren door Veltman voor de verdediging te zetten. Veltman wordt door iedereen geen RB maar wel een goede CV genoemd, behalve als het even niet goed uitkomt.. Een gevalletje nooit goed. Want Ajax wordt werkelijk altijd naief genoemd. Als Keizer 4-2-4 was blijven spelen en had verloren dan had men gezegd dat K naief is. Nu verstevigt hij zijn verdediging en had hij moeten blijven aanvallen.. Kom op man.

Ow en vwb het wisselende team van Keizer…ook daar kletst iedereen elkaar na. 3 wedstrijden op rij scoren wissels De jong en Huntelaar de goals. Aan de ene kant krijgt Keizer naar zijn hoofd dat hij eens moet ingrijpen en als hij dan de spelers beloont die 3 wedstrijden op rij de punten binnenslepen, dan is het ‘hoe kun je die spelers nu een basisplek geven’… Tegenstrijdig he..? Daarbij waren de wisselingen in de opstelling helemaal niet groot, maar riep men bij elke wisseling elkaar gewoon lekker na. 3 linksbacks raken 3 potten achterelkaar geblesseerd, dat zijn al 3 wedstijden. Iedereen riep dat Kluivert en Neres eruit moesten en dat Schone, Ziyech en Younes eruit moesten en dat Veltman eruit moest. Maar als Keizer het daarmee eens is en wisselt dan is het niet goed..?

Vwb Ten Hag: hij had als opdracht om kampioen te worden en beter spel te vertonen met Ajax en kreeg daarvoor een prima ingespeeld team en de broodnodige backs. Beide niet gehaald en daarbij een complete mis-match met Ajax. Wat mij betreft einde verhaal.

16 april 2018 om 10:30

ik snap die reacties niet, er is feitelijk maar één meetmoment van belang: De dag dat Bosz het zat was en vertrok. Weggepest door een stelletje narcisten dat bang was dat hun autoriteit ondermijnd worden zou bij zijn aanblijven.
Met de werkelijk schokkende keuze om een omhoog gevallen coach als Marcel Keizer aan te stellen was het kwaad reeds geschied. De goede man is geen moment serieus genomen door zijn selectie die zich kort daarvoor nog alle ogen van Europa op zich gericht wist.
Tel daarbij het falende, onduidelijke en onlogische transferbeleid op en je hebt een cocktail voor mislukking.
En nu zitten we met de gebakken peren: wederom een Ajax onwaardige technische staf zonder enige uitstraling, een over het paard getilde selectie en een stel beleidsbepalers die er in geslaagd zijn om in minder dan een jaar tijd de zeer positieve flow van het afgelopen seizoen om zeep te hebben geholpen.
Ajax heeft een grote schoonmaak nodig, te beginnen met vd Sar, die heel goed verborgen heeft weten te houden waarom men hem aan het roer heeft gezet.
Er zal wel een leegloop qua spelers komen, en dat hoeft niet eens een slechte ontwikkeling te betekenen.
Onkunde verder buiten de deur werken/houden. Laat eens een paar deskundigen met een waarlijk Ajax hart naar de organisatie kijken, en volg hun aanbevelingen op. Een man zoals Keje Molenaar zou een prima keuze zijn om daar leiding aan te laten geven.


16 april 2018 om 10:55

Jc63..heb jij ooit 1 slecht woord vanuit de selectie over K gehoord...? Ik verneem hem graag..

16 april 2018 om 11:55

Nee, klopt. Maar ik heb ook geen speler zich openlijk positief over hem horen uitlaten, alleen als het ging om de tragedie rondom Nouri. Na het ontslag van Keizer was er enkel het gebruikelijke geblaat over dat men de fout/schuld bij zichzelf zoeken moest.
Maar de spelopvatting onder hem sprak wel boekdelen, iedereen deed maar wat en daarom kon het ook best wel vermakelijk zijn af en toe.
Ik heb zelden zo'n chaos gezien, en de wissels die hij pleegde, daar was echt geen touw aan vast te knopen.
Onder Marcel Keizer kenden wij een dramatische seizoenstart, en vooral de onnodige uitschakeling voor een Europees hoofdtoernooi.
Ik heb verder helemaal niets tegen die man, maar het is een lichtgewicht.

16 april 2018 om 13:14

Gekke wissels? Neres moest erin, Neres moest eruit want grootste miskoop, en Neres moest er weer in. Kluivert moest erin ipv younes, toen dat niet liep op rechts want rechts is zijn goede been, toen dat niet liep was hij een snotaap. Als Keizer conform het supportersgedrag wisselde was het ook niet goed terwijl men duidelijk kon zien dat Neres, Dolberg en Kluivert in de eerst 10 duels gewoon hopeloos uit vorm waren. Dus logisch dat Keizer daarmee zat.

Het mooie is dat iedereen zei dat Keizer moest wisselen want er werd niet gescoord. Toen De Jong en Huntelaar 3 duels op rij als wissel de punten binnenhaalden en Keizer hen vervolgens beloonde met een basisplan riep iedereen weer dat hij niet zoveel moet schuiven...

Ehhh???

16 april 2018 om 13:45

Misinterpretatie: Ik heb het over de wissels die Keizer deed tegen zowel Nice
als tegen Rosenborg die ons tot tweemaal toe plaatsing hebben gekost.

16 april 2018 om 14:49

Ik denk dat met het vertrek van bosz dat het sinds dien al bergafwaarts is gegaan met veel tegenslagen erbij natuurlijk..

Maar dat ajax nu verliest van psv en daardoor geen kampioen is is natuurlijk onzin denk dat de meeste wel wisten voor de winterstop dat het er niet meer in zat voor ajax was toen al duidelijk dat psv de schaal zou pakken.

Daarom erg jammer dat er nu door dit verlies tegen psv in ene de schuld bij ten hag en vd sar gelegd wordt.

Ten hag is gewoon geen type ajax coach dat is wel duidelijk maar ook hij net als keizer hebben er niet de kans voor gehad om dat te bewijzen.

Denk dat ajax blij mag zijn met de 2e prijs en dit na zo een seizoen nog een knappe prestatie is ook.

16 april 2018 om 16:31

De schuld ligt ook niet bij Ten Hag. Het is te wijten aan meeloperij. Ajax leek lang eindelijk de rijen eens gesloten te houden. Bergkamp, Overmars en Sar gingen lang niet in op alle heisa. Maar ineens klapt de boel en dat is het probleem. Sta gewoon achter je keuze en heb geduld. Keizer was aangesteld omdat men vond dat er niet verder gegaan kon worden met Bosz en omdat men - hoe vroeg ook - vertrouwen had in zijn kunnen. Vervolgens kreeg hij - en de hele club - een gigantische klap te verwerken. Het ging steeds beter en dan wordt hij er toch uitgekegeld. Dat is gewoon extreem slap. Daar gaat het mis.

Hou nou eens de rust, plant wat bomen rond de Toekomst, en straal eenheid uit. Zo moeilijk is het allemaal echt niet.

Ervaren trainer is voldoende! Maar wie?peter bosz terug en terug naar het af (jaar geleden😄

16 april 2018 om 07:52

Ervaren coach...? Toppunt van achter de meute aanrennen. Sinds de jaren 80 heeft Ajax heel wat kampioenschappen behaald. Van al die kampioenschappen werd er onder Olsen, Adriaanse, Ten Cate, Jol, Bosz en
Ten Hag (alle trainers met ervaring) welgeteld 1 behaald... Alle andere titels onder de onervaren trainers...

Ga je naar de coaches voor Beenhakker 2 dan kom je op de ervaren Mos, Cruijff en Beenhakker 1 (Veendam en Jong Feyenoord) onder wie Ajax fantastisch speelde...

16 april 2018 om 08:02

Om Ten Hag een trainer met ervaring te noemen slaat in mijn ogen nergens op. De man heeft bij het tweede van Bayern en twee jaar bij Utrecht gecoached. In mijn ogen is een ervaren trainer iemand die er minstens 10 jaar op heeft zitten en bij goede clubs heeft gewerkt.

16 april 2018 om 12:19

en GA Eagles als ik me niet vergis

16 april 2018 om 13:07

Ow maar daar ben ik het mee eens... Maar bij aanstellen werd hij als ervaren betiteld... Vraag is dus weer: wat is ervaren? Agovv, Heracles en Vitesse wel? Denk jij bij dat rijtje: die moeten we hebben want daar gaan we potten mee breken in Europa? Ik denk het niet en toch gebeurde het..

16 april 2018 om 12:19

waarom niet? de spelers zijn enthousiast over hem en de supporters ook. je hebt dan wel een coach die krediet heeft en in wie er vertrouwen is. ook is hij in staat gebleken om Ajax te laten spelen zoals ze dat graag zien in Amsterdam en hij is momenteel werkloos. zijn grote tegenstander Bergkamp is inmiddels weg en met Overmars kan hij prima overweg. ik zie meer voordelen als nadelen als je hem terug haalt

Van der Sar zeker gefaald. Hij zorgde mede voor dat een onervaren trainer Marcel Keizer kwam. En als opvolger kom je met Ten Hag die nooit een topclub heeft geleid. Ongelofelijk. Fout op fout. Ze hadden voor een ervaren trainer moeten gaan. Peter Bosz moeten terughalen dat was een groot succes. ajax leert niet van zijn fouten. En dat kan je de directie enorm kwalijk nemen.

16 april 2018 om 07:53

Voetbalexpert het wordt tijd voor een naamswijziging. Zie mn bovenstaande punt over ervaren coaches...

16 april 2018 om 08:28

Dat kun je wel blijven zeggen, maar de laatste 18 jaar was Ajax slechts 6x kampioen. 4 keer onder De Boer, die erg onervaren was, en 2x onder Koeman, die in principe ook onervaren was, maar als jij Ten Hag meerekent als ervaren coach dan was Koeman ook ervaren. Dus ervaren of onervaren, veel coaches bakten er sowieso niet veel van. Het is niet per definitie dat wanneer iemand nu roept om een ervaren coach dat ze complete onzin praten, omdat een ervaren coach duidelijk slechter presteert o.i.d. Geen enkele coach presteert bij Ajax behalve De Boer. Maar ik snap wel dat mensen nu roepen om een ervaren coach aangezien je dan wellicht iets meer rust krijgt. Kun je alsnog tweede worden, maar een ervaren coach maakt denk ik minder kinderfouten dan Ten Hag en Keizer doen. Overigens was ik vol voor de aanstelling van Ten Hag en dit halve seizoen als voorbereiding op volgend jaar. Dus ik hoop dat hij het nog een jaar mag proberen. En anders graag ome Peter terughalen als Van der Sar is opgestapt.

16 april 2018 om 09:52

Voetbalexpert heeft gelijk, Bosz terug halen de beste optie.

16 april 2018 om 11:07

Ik tel ongeveer vanaf 1980 he... Dan hebben we het over 38 jaar.. En ja, ik reken Ten Hag tot de ervaren coaches want zo werd hij door menig fan omschreven. Ik vind het begrip ervaren sowieso onzin. Alsof Bosz met Agovv, Heracles en Vitesse wel voldoende ervaring zou hebben om Europees potten te breken..? Natuurlijk niet, maar toch deed hij het.

Keizer is 1 of 2 je te vroeg voor de groep komen te staan, maar werd al in zijn Cambuur tijd (zelfs door Johan Derksen aan tafel bij VI) genoemd als potentieel Ajax 1 coach. Toen hij vervolgens bij jong Ajax zat was men zeer tevreden. Niet alleen Bergkamp, niet alleen de broertjes de Boer en Swart die de media halen, ook andere mensen die in mindere en meerdere mate invloed hebben op het technische beleid.

Wat mij betreft Keizer terug of Reiziger door.

16 april 2018 om 07:54

Met Keizer waren we wel kampioen geworden, tenminste had het niet aan ons zelf gelegen.

16 april 2018 om 10:28

@voetbalexper

Je schrijft: "van der Sar zeker gefaald. Hij zorgde mede voor dat een onervaren trainer Marcel Keizer kwam".

Zou me eerst eens in de bestuursmaterie verdiepen, voor ik er een oordeel over geef. Wat je zegt, is namelijk volslagen onzin. Van der Sar is Algemeen Directeur. Die is verantwoordelijk voor het zakelijk deel van de organisatie. Overmars is de Directeur die over de technische zaken gaat. Ajax is een beursgenoteerd bedrijf en de bevoegdheden en de verantwoordelijkheden liggen bij de gehele Directie. Dat is zo in de wet vastgelegd. Ieder besluit bij Ajax is een directiebesluit en daar dient de handtekening van alle directeuren onderstaan voor het definitief is. Geen enkele Directeur kan in zijn eentje belangrijke beslissingen nemen, ook Van der Sar niet. En er is ook nog eens een RvC die wat in de melk te brokkelen heeft. Een individu offeren terwijl er sprake is van een collectieve verantwoordelijkheid, is niet alleen volslagen belachelijk maar ook volstrekt onrechtvaardig en ongeloofwaardig. Bovendien is het ook nog eens volstrekt zinloos ook. De ballen die nu naast het doel gaan of op de paal komen, gaan er echt niet ineens in als er een nieuwe AD komt. Dat Ajax geen kampioen is geworden, is een technisch probleem en geen bestuurlijk probleem. Dat moet je ook daar de oplossing zoeken. Je gaat tenslotte ook niet de accu van je auto vervangen als je een lekke band hebt.

16 april 2018 om 12:00

Onzin om te zeggen dat een topclub een trainer moet hebben die eerder ook een topclub heeft geleid. Die kun je bijna niet vinden. Frank de Boer, Cocu en Van Bronckhorst hebben ook nooit eerder een topclub geleid. Bayern Munchen bijvoorbeeld, stelt nu ook Kovac aan die ook nog nooit een topclub leidde. Dan kom jij zeggen dat Ten Hag een fout was omdat hij nooit eerder een topclub leidde... Verder zat Keizer gewoon prima bij Ajax en hadden ze hem niet moeten ontslaan.

Dit is het resultaat van de spelletjes die worden gespeeld buiten het veld.
Je kan ook niet zeggen dat Ajax met Keizer meer of minder punten zou hebben gehaald als hij nog aan het roer stond. Wel kan je stellen dat Ajax geen sexy voetbal speelt zo als onder Bosz.
Het is je richten op het volgende seizoen en elkaar eens goed in de ogen te kijken.
En eens zien welke spelers blijven en vertrekken en eventueel nieuwe spelers aantrekken

Als PSV kampioen wordt is er alleen maar gezeik op Ajax en niemand beseft dat Feyenoord kansloos 4e staat

16 april 2018 om 07:57

Klopt, maar niemand had verwacht dat Feyenoord dit seizoen weer voor het kampioenschap kon gaan.
Daarnaast staan ze nog wel in de finale van de beker, dus hebben ze meer kans op een prijs dan Ajax.
Volgens mij tellen de prijzen aan het eind van het seizoen.

16 april 2018 om 08:53

Begin seizoen was Feyenoord samen met Ajax de twee grote favorieten. Feyenoord zou stabiel zijn en goed ingekocht.. en Ajax omdat ze door konden breien op vorig seizoen. Hoor t ze op tv nog zo zeggen.De meeste zagen PSV met geluk 3e worden want Utrecht en AZ zouden een aanval doen op de traditionele top.

Eindstand is PSV kampioen. Waarom? Omdat t een team is. Er rust heerst.

Vd Sar zei dat hij zn conclusies moet trekken. Nou is hij iet verantwoordelijk voor wat er op t veld gebeurt. Gaat hij niet over aankopen. Maar heeft dit zelf gezegd omdat hij achter de keuze ten Hag stond. Ben dus benieuwd wat daar gaat gebeuren. Maar ben niet vh stuivertje wisselen en wéér een andere trainer. Tenzij Bosz op wonderbaarlijke wijze wil herintreden. Geef ten Hag gewoon een jaar de tijd nog. In de naam van Bande en hopelijk wat aanvallende aankopen (niet weer een 19e jarige knul aub) is er concurrentie voor Kluivert en Neres. Twee jongens die zeker talent hebben. Maar je niet op kan bouwen (logisch) een heel jaar lang. Laat ze maar bikkelen. Dolberg volgend jaar in de spits. Hopelijk een seizoen zonder slepende blessures. En verder door selecteren.
Paar gifkikkers hebben we nodig. Type Poulsen (die blonde) . Ach we kunnen zeggen en hopen en denken wat we willen. Gebeurt vaak anders natuurlijk. Wonden likken. PSV terecht kampioen. Volgend seizoen schone lei.

16 april 2018 om 08:34

Mijn club heeft idd een compleet baggerseizoen achter de rug.. klopt als een bus.

Maarrrrrrrr.. en daar komt ie; als we de beker pakken hebben we uiteindelijk toch 2 (!) prijzen gepakt dit seizoen. Liever kansloos 4e met 2 prijzen in de pocket dan kansloos 2e met nada, noppes en niets. Toch?

16 april 2018 om 09:10

@guadalajara ik heb liever kans op champions league dan de beker en JC schaal.

16 april 2018 om 09:20

Kans op CL voetbal? Gezien de resultaten in de (voorronde-) CL de afgelopen pak hem beet 10 jaar zou ik er niet te veel op hopen.. Deceptie na deceptie. Afgang na afgang. We kunnen al jaren niet meer meekomen, laten we gewoon eens reeel zijn. De EL is meer iets voor NL clubs.

16 april 2018 om 09:27

Zou je nog steeds liever de beker hebben als ze het wél halen? Ik heb persoonlijk altijd liever voorronde champions league, hoe klein de kans ook is.

16 april 2018 om 09:45

Dit geeft ook gelijk prima weer waarom Feyenoord eigenlijk geen "topclub" meer is. Als je liever 4e wordt met geruime achterstand op de nr 1 en ook 2. En liever de beker wint.

16 april 2018 om 10:08

'topclub' Ajax staat toch ook dik 10 punten achter op de koploper ondanks het grootste budget en kwalitatief beste selectie? Voor ons is het een verloren seizoen geworden door de leegloop en enorme blessuregolf. De CL afgang die ons een mokerslag heeft bezorgd. Dan mag je als club zijnde toch tevreden zijn als je desondanks waarschijnlijk 2 prijzen pakt?

Ajax heeft volgens mij al 4 jaar niets meer gewonnen. Maar nu wel stoer verkondigen dat jullie liever voorronde CL (rostov, Wien, Nice vergeten zeker) spelen dan een prijs pakken? Serieus?

Jullie leven in het roemruchte verleden geloof ik.. of zijn de realiteit uit het oog verloren.

16 april 2018 om 11:12

Wat een clown ben je dan zeg, de voorrondes kom je toch niet door dat is al jaren niet gelukt, en dan ben je daar meer tevreden mee dan een beker wat een grap.

Ajax mag nu weleens even aan de slag, sinds PSV echt een stabiele ploeg heeft domineren ze de ED en dat terwijl Ajax de meeste knaken heeft en zogenaamd de beste jeugdopleiding, en als Feyenoord een uitschieter heeft staan jullie daar weer onder... Ik zou me zorgen maken maar goed.

Nooit mee eens geweest dat Keizer eruit moest, eigenlijk nog blij ook dat ze nu keihard op hun bek gegaan zijn. Ach als de mentaliteit in Amsterdam niet veranderd , kan ik het nu al op het bord zetten dat ze weer gaan falen.

Ten Hag past niet bij Ajax. Op 1 of andere manier mist hij uitraling, die hij bij Utrecht wel had. Edwin kappen met die shit en lekker opstappen.

Al jaren mismanagement bij Ajax. Van der Sar volstrekt ongeschikt. Door de kampioenschappen van De de Boer met Ajax onwaardig voetbal en het geweldige jaar met Bosz is het falen verbloemd maar dit jaar krijg j alsnog de rekening. Ervaren topmanagement benoemen en idem toptrainer. Betaal zo'n vent 5 miljoen. Heb je na 1 ronde CL terugverdient. Nu lopen de grote talenten de deur uit. Wanbeleid!

Sar heeft gezegd dat als de trainerswissel niet goed zou uitpakken, dat hij zijn conclusies zou trekken.

Nou dat lijkt me zo duidelijk als wat. Veel minder gepresteerd dan Keizer, de achterstand is groter geworden. En dan te bedenken dat Keizer het met Dijks moest doen en Ten Hag met Tagliafico.

Sar heeft gegokt en verloren. Hij kan dit niet wegwuiven.

Ik zeg grote schoonmaak kan beginnen : onana,Ziyech,younes, Veltman,Dolberg , viergever , schone , kluivert, de ligt zullen gaan dat is zo een 130miljoen ! Van de sar stapt op als ie nog geloofwaardig wil zijn ooit of gaat commercieel directeur worden ! Dan zou ik jongens als blind , Klaassen en Janssen , iranier van az proberen te halen geld is geen probleem dat heb je zat en dan zo spelen , van leer - ramus -magallan - blind - tagiliafico a F de jong - van de beek - Klaassen - jahanbaksh - Janssen - neres vrij op links

Ik geloof wel in Van der Sar. Wat hebben die mensen voor Van der Sar gebracht dan ? Die Jake en dat soort figuren ? Toen was het ook een Jan boel en had ik er helemaal geen gevoel bij. Dan liever wat oud spelers die succes gehad hebben die de boel verklungelen Je kunt mij toch niet vertellen dat die jongens als Van der Sar en Overmars geen gevoel voor de club hebben ? Van der Sar hoeft het voor het geld niet meer te doen en Overmars volgens mij ook niet. Dus dat zal het niet zijn. Die trainer heeft nu niet goed uitgepakt, maar laten we eerlijk zijn onder keizer was het ook niet gelukt. Het is alleen dat deze trainer zich niet telkens moet aanpassen aan de tegenstander. Ik denk dat je meer naar de spelers moet kijken die te weinig brengen. Sommige jongens zijn nog te jong en hebben te weinig ervaring om week in week uit constant te kunnen spelen. Daarbij denk ik ook dat er spelers lopen die meer voor zichzelf spelen dan voor de club. Die kunnen ze beter verkopen. Ze hebben volgens de kenners immers de beste spelers toch ? Denk dat Ten Hag met jonge spelers wel een soort Van Gaal is misschien. Dus nu kloten, maar kan volgend seizoen weleens totaal anders uitpakken. Niet weer paniekingrepen gaan doen. Schiet je toch niks mee op.

Eric ten Hag is geen trainer voor ons Ajax het is en blijft een Utrecht trainer er gaat niets goeds van hem uit.
Dus opzoek naar een nu wel goede Ajax trainer en alleen voor uit kijken

Men had de fout van het aanstellen van Keizer maar op 1 manier goed kunnen maken en dat is door destijds alles op alles moeten zetten door Peter Bosz terug te laten keren. Ajax speelde prachtig voetbal onder hem. Geen vertrouwen in Ten Hag.

Het rommelt helaas al langer achter de schermen zie het resultaat

Zoals gewoonlijk is De Telegraaf aan het onrust stoken. Dat is wat Ajax niet kan gebruiken. Onrust. Nu de focus op komend seizoen. Selectie op tijd op orde en geen gelazer in augustus. Duidelijkheid en rust. Ook geen gelazer op bestuurlijk niveau dus. Ik heb vertrouwen in Vd Sar en Overmars en ook met Ten Hag komt het m.i. wel goed.

Wat een geleuter hier zeg! Het is Ajax maar hoor. Niets bijzonders.

PSV heeft volwassen spelers, dat maakt het verschil!!!!! {

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren