Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘De armoede, dat was de concurrentie. Dat waren Ajax en Feyenoord’

Laatste update:

PSV kroonde zich zondag tot kampioen van de Eredivisie en is door sommige commentatoren en voetbalvolgers bestempeld als ‘de kampioen van de armoede’. Het spel van het team van Phillip Cocu zou niet sprankelend genoeg zijn voor een koploper van de Eredivisie, maar Willen van Hanegem vindt die kritiek onzin.

De icoon van Feyenoord vindt het ‘complete onzin’ om PSV ‘de kampioen van de armoede’ te noemen, zo schrijft hij in zijn column voor het Algemeen Dagblad: “De armoede, dat was de concurrentie. Dat waren Ajax en Feyenoord. De wedstrijd tegen AZ verleden week was geen pareltje, maar zo terugkeren uit geslagen positie was volgens mij beslissend.”

Cocu heeft volgens Van Hanegem het maximale uit de groep gehaald: “Hij zal zich realiseren dat er komend seizoen iets moet gebeuren. Want dit PSV kan zomaar een seizoen als Feyenoord tegemoet gaan.” Ajax kreeg met 3-0 klop van de titelverdediger en moet volgens de 74-jarige Kromme in de spiegel kijken: “Ajax grijpt al jarenlang overal naast. Ze stuurden Marcel Keizer de laan uit, terwijl die door de vreselijk nare situatie met Nouri wel heel veel op zijn bordje kreeg. Erik Ten Hag werd binnengehaald als de grote verlosser. Dat komt omdat veel mensen in dit land altijd maar blind achter bepaalde mensen aanrennen.”

“Ten Hag speelde een paar keer met vijf verdedigers en opeens was hij een tactisch wonder. Eindelijk iemand die het anders deed, hoorde ik. Die 1-7 nederlaag tegen PSV thuis met FC Utrecht, daar mocht je niets van zeggen. Dat was een bedrijfsongevalletje. Nu vallen diezelfde mensen die op zijn rug klopten over zijn manier van praten. Wat interesseert mij dat nou? Kijk naar zijn prestaties, hij heeft het niet goed gedaan. Met spelers als Onana, De Ligt, Ziyech, Frenkie de Jong, Van de Beek, Huntelaar en Kluivert had Ajax meer in huis dan PSV.”

Ben jij het met Willem van Hanegem eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van Hanegem slaat de spijker op zn kop over Keizer en het achter aanrennen.

95% vd Ajacieden wilde Keizer weg (of bij voorbaat al niet aangesteld zien worden). Hoofdreden was het gebrek aan ervaring.. Want Ajax moest een ervaren coach hebben omdat onervarenheid niet past bij zo’n club. Het is tenslotte geen kleuterschool...luidde het..

Toppunt van achternarennen. Sinds 1989 (beenhakkers 2e termijn) is Ajax aardig wat keren kampioen geweest. Onder de ervaren coaches Olsen, Adriaanse, Jol, Ten Cate, Bosz en Ten Hag is welgeteld...tromgeroffel...1 kampioenschap behaald.. Alle andere titels dus behaald onder de onervaren coaches...

Ow en voor Beenhakker 2 hadden we Cruijff, Mos en Beenhakker 1 van Jong Feyenoord en Veendam..

16 april 2018 om 08:41

Waarom is in jouw lijstje Ten Hag onervaren en was Koeman dat niet?
Ik zie 10 titels terug sinds die periode.
3x vgaal, 1x Olsen, 2x koeman en 4x de Boer.
Die ervaren trainer Adriaanse stond bovenaan toen hij werd ontslagen en later dat seizoen ‘broekie’ Koeman de titel op zn naam mocht schrijven. Doet die laatste het dan opeens beter? In de jaren die erop volgden schreef Koeman maar 1 titel bij.
Bijzonder suggestief en eenzijdig lijstje wat mij betreft. Het zou je sieren het falen van vBasten, Blind en Wouters ook te benoemen terwijl je een punt wil maken

16 april 2018 om 16:52

En dat suggestieve is nu juist wat het probleem is... Koeman had 1 jr Vitesse, noem ik niet ervaren. Ten Hag noem ik persoonlijk ook niet ervaren maar werd bij aanstellen door alle anti-Keizer types en media als ervaren gehypt. Dus dan nu niet kwalificeren als onervaren… Neem dan Bosz…die is pas ervaren. Agovv, Heracles en Vitesse zijn een garantie voor Europees succes… Nee Natuurlijk niet, maar toch lukte het. Wat zegt dat? Dat het allemaal geen reet uitmaakt. Wat maakt Emmen, Cambuur, Telstar en Jong Ajax minder? Goed werk afleveren (niet altijd in kampioenschappen uit te drukken) bij die clubs kan moeilijker zijn dan Barca kampioen maken met Messi.. Zie Rijkaard met Sparta (degraderen) en Barca (winst Cl)

Want hoe slecht was Keizer nu? Slecht omdat hij zich niet plaatste voor Europees voetbal? Zeg er dan ook bij dat Nice 2x werd weggetikt maar de bal er niet invloog. Slecht omdat hij 10 punten achter PSV stond bij de winterstop? Zeg er dan ook even bij dat a) PSV in die beginfase veel mee zat, b) Bosz minder punten had dan Keizer op dat meetpunt, c) Keizer geen backs kreeg, hij Wober er pas na 5 duels bij kreeg, Dolberg en Kluivert hopeloos uit vorm waren; Slecht omdat hij er tegen Twente uit vloog in de beker? Zeg er dan ook bij dat Bosz er in dezelfde ronde uitvloog maar dan tegen Cambuur.. Slecht omdat hij op een bepaald moment Siem de Jong en Huntelaar verkoos boven Dolberg en vd Beek? Zeg er dan ook bij dat Siem en Huntelaar 3 duels op rij wel scoorden als wissel daar waar de basis 11 niet wist te scoren. Precies…suggestief. En die suggestiviteit wordt gebruikt door de media en klakkeloos als waarheid overgenomen door 90% vd fans.

Adriaanse stond idd 1e en dat is een mooie parallel met Keizer. Die stond weliswaar geen eerste, maar had de boel op de rit. Zijn opvolger had de taak om voort te zetten met bovendien een sterkere en stabielere selectie. Als het Ten Hag was gelukt waren de credits wel naar hem gegaan en niet naar Keizer… Suggestief..

Vwb het wel of niet noemen van Van Basten en Blind etc doet dat er niet toe. Gaat om het gemiddelde in de discussie wel of niet ervaren. Neem De Mos, Beenhakker en Cruijff ook even mee en de teller slaat nog verder door in het voordeel van de onervaren Ajax-coach

16 april 2018 om 09:03

Veel van die coaches verloren de titel op pas op de laatste speeldag en waren niet afgedroogd met 10 punten verschil.

16 april 2018 om 17:04

En veel van die coaches werden er ook in de voorrondes uitgekegeld door Kopenhagen, Zagreb, Praag, die Oekraïense club (Bosz), etc..

Mijn hele punt is dat men de rijen gesloten had moeten houden en achter Keizer had moeten blijven staan. Men had beter moeten weten dan weer de oren te laten hangen naar media.

Je zult zien dat juist dat nu Ten Hag gaat redden. Kunstmatig. Want alleen dat redt Overmars vervolgens weer. En dat gaat mis want de match met Ten Hag is zeldzaam dramatisch.

Het heeft PSV vaak ff mee gezeten op beslissende momenten dit seizoen, dat is deels geluk deels kwaliteit. Het voetbal was idd niet altijd om over naar huis te schrijven, ik zou er in ieder geval geen seizoenskaart voor kopen. Neemt niet weg dat de ploeg die na 34 wedstrijden bovenaan staat altijd de terechte kampioen is. En dat de rest , zeker Ajax vooral kritsch naar zichzelf moet kijken.

16 april 2018 om 09:08

@baradona. Ik weet niet welke club jij support. Maar zowel in Amsterdam en in de Kuip heb ik wedstrijden gezien die tenenkrommend waren zelfs. Je kan me niet wijs maken dat er een team boven uit steekt met sprankelend voetbal. AZ kreeg vol lof, maar ook veel wedstrijden door de ondergrens. In de jaren 80 en 90 werd je kampioen met mooi voetbal. Tegenwoordig wordt je tactisch kampioen....eeuwige discussie over ‘terecht’ en ‘mooier voetbal’ koop je niks voor. Gaat om resultaat.
OT: gefeliciteerd Eindhoven!

AZ staat ver voor op Feyenoord en verloor 2x nipt (2-3; 2-3) van PSV

Maar Willem is weer vermoeiend, kampioen van de armoede terwijl PSV meer punten haalde dan andere kampioenen van de afgelopen 10 jaar... en dan zijn er nog wedstrijden over

16 april 2018 om 07:40

Hij zegt juist dat ze dat niet zijn?!

16 april 2018 om 07:47

@jan1980 Het is nog vroeg dus ik begrijp dat je vermoeid bent en het niet helemaal goed leest. Maar damn wat wat jij zegt heeft Willem nooit gezegd

16 april 2018 om 07:49

Jan, even beter lezen.. Van Hanegem geeft juist aan dat Feyenoord en Ajax de armoede zijn op dit moment. Psv de terechte kampioen.

16 april 2018 om 08:04

Anders lees je even het artikel goed.

16 april 2018 om 08:09

En wat wordt je als je directe concurrenten armoede zijn? Juist kampioen van de armoede.

16 april 2018 om 08:11

Haga die conclussie raakt kant nog wal. Ik zou even wachten met reageren tot je wakker bent.

16 april 2018 om 08:25

De laatste keer dat kampioen met meer punten kampioen is geworden dan dit PSV was 20 geleden.
Dus al die andere jaren dat Ajax kampioen is geworden zijn het allemaal kampioen van de armoede ?

16 april 2018 om 08:36

Mensen, het puntenaantal is niet lineair te schalen aan de kwaliteit. Als de middenmoot/subtop een sterk jaar heeft, haalt de kampioen nou eenmaal minder punten. Het gaat alleen om bovenaan eindigen, 74, 81 of 89 punten boeit vrij weinig tot niets. Overigens vind ik PSV geen kampioen van de armoede want ze draaien een ongekend stabiel jaar.

16 april 2018 om 08:44

Kennelijk deed de concurrentie het in de tussenliggende jaren een stuk beter en dus minder armoedig.

16 april 2018 om 09:27

@jan1980, misschien moet je het artikel 2 keer lezen. Dat je, jezelf nog probeert te verdedigen maakt het nog triester. Van Hanegem geeft juist lof aan Cocu, dus waar roept hij wat jij beweert? Hij spreekt het juist tegen...

16 april 2018 om 08:12

Vorig jaar vonden mensen Feyenoord niet saai, maar zeiden wel dat door de Europese campagne Ajax tenslotte krachten te kort kwam voor de eredivisie. In mijn mening was dat ook de realiteit (kijk naar PSV - Ajax). Vergeet ook niet dat incident met Zoet. Dat is ook nog nooit gebeurt in de eredivisie...En toch was Feyenoord gewoon de terechte kampioen.

16 april 2018 om 08:34

Maar juist in de eerste seizoenshelft liep Feyenoord weg. Toen ze beide Europees speelden.

16 april 2018 om 09:11

@007

Dat is mijn inziens een kul-argument. Ajax had toch een betere/bredere selectie? Hebben die paar wedstrijden dan echt zoveel invloed? Daarnaast, Feyenoord presteerde juist in de eerste seizoenshelft als beste. De tweede seizoenshelft presteerde zowel Ajax als PSV beter dan Feyenoord.

Beetje makkelijk om te zeggen dat Ajax geen kampioen is geworden vanwege de Europese campagne in de tweede seizoenshelft.

16 april 2018 om 09:38

@007, dan vind het wel knap dat toen Feyenoord en Ajax in de eerste seizoenshelft beide Europees speelde dat juist Feyenoord veel beter presteerde. Na de winterstop presteerde Ajax juist beter dan Feyenoord terwijl Feyenoord geen Europees meer speelde. Feyenoord is wel degelijk de terechte kampioen want ze liepen in het eerste seizoenshelft uit op Ajax.

16 april 2018 om 09:39

@Jules,
Dit seizoen heeft jou team ook ontzettend veel pech gehad met blessures. Dat gebeurde vooral toen Feyenoord in de CL speelde.
Ik zei al meteen na de uitschakeling van PSV en Ajax in Europa dat Feyenoord daar last van gaat krijgen. En kijk wat er gebeurt is!

Ook jullie en ook Ajax hebben nooit de mogelijkheden om op twee fronten te vechten. Ik ben absoluut van mening dat Feyenoord mede door Ajax' Europese campagne kampioen is geworden, maar wat maakt dat nu uit? Wat maakt het nu uit dat Zoet werd teruggefloten door de technische hulpmiddelen die jou club de 2-1 overwinning gaven? Feyenoord was vorig jaar de terechte kampioen en nu PSV.

16 april 2018 om 08:43

Ajax heeft 4 titels die continu onderuitgehaald worden.

16 april 2018 om 09:15

Nu verdraai je toch echt de werkelijkheid. Ik lees met name andere supporters die aangeven dat Ajax alleen maar kampioen is geworden omdat de rest het zo slecht deed en dan steeds wijzend op het punten totaal. Dat is niet iets wat de eigen fans deden. Er waren er hooguit een paar die continu herhaalde dat ze het spel onder De Boer niet leuk vonden, net zoals er nu ook een paar Psvers niet altijd blij zijn geweest met het spel maar wel de titel op waarde schatten. Supporters halen zeer zelden hun eigen kampioenschap omlaag dus dat lijkt me niet.

16 april 2018 om 09:42

Dit komt voornamelijk omdat Ajacieden steenvast roepen dat ze het beste en mooiste voetbal spelen. Nou, onder de Boer als je moeite had met slapen dan kon je de wedstrijden onder de Boer bekijken en hoefde je geen zorgen te maken over je nachtrust... Probleem is gewoon dat Ajax een grote mond heeft en de supporters ook dus dan wordt er wat verwacht. Vorig seizoen in de EL toen hadden ze hun grote bek waargemaakt. Toen speelde ze prachtig voetbal en volgens mij was iedereen toen ook lovend over Ajax. Zelfs veel Feyenoord supporters waren niet negatief over het spel van ajax. Bij PSV en Feyenoord wordt een kampioenschap op basis van tactiek eerder gewaardeerd dan bij Ajax omdat Ajax vindt dat zij het mooiste spel spelen.

16 april 2018 om 09:43

Feyenoord was dik terecht. PSV wordt veel meer onder uit gehaald omdat zij minder aanvallend spelen en te vaak met 1-0 wonnen of door geluk, of penalties. Feyenoord won veel vaker wedstrijden met grotere cijfers. Niet dat PSV onterecht kampioen is geworden, maar op Feyenoord viel minder aan te merken.

16 april 2018 om 10:22

Daarom heeft PSV de meeste schoten sinds de kampioen vanaf 2010/2011. Daarom heeft PSV de meeste schoten op doel sinds de kampioen vanaf 2010/2011.

16 april 2018 om 10:57

Wat zeggen schoten op doel nou? Je kan 20 keer op goal schieten maar dat kunnen ook kansloze schoten zijn. Dan zei kaatst iemand toen PSV een drama wedstrijd speelde; ja maar ze hadden 20 schoten op goal. Ja allemaal buiten de tweede lijn en allemaal slecht. Schotenn op doel zeggen he-le-maal niks.

16 april 2018 om 18:51

Nee 100 keer de bal doelloos rond tikken zegt veel....
Not.
Schoten op doel zeggen zeker wel wat.
Veel balbezit hebben en weinig doelpogingen geeft aan dat je doelloos rondtikt.

Gefeliciteerd PSV. Terechte kampioen. Al dat gelul over dat psv zogenaamd overwinningen"gestolen" zou hebben in de laatste minuut... Geef ze eens ongelijk. Deden die lullen bij Ajax het maar wat vaker, door bikkelen tot de laatste seconden. Ajax heeft het zelf laten liggen tegen de "kleintjes", met die arrogante kut mentaliteit. Begrijp me niet verkeerd. Ben er doodziek van dat ik PSV moet feliciteren, had het liever andersom gezien, maar er valt gewoon niets op af te dingen. Het is gewoon een puinhoop bij Ajax en het wordt nog moeilijk zat om het voor je begin van het nieuwe seizoen weer goed op de rit te krijgen. En iedere Ajacied die dit niet toe kan geven is geen haar beter dan die directie zelf, die niet kunnen reflecteren op hun eigen handelen

16 april 2018 om 08:23

Real Madrid heeft dit seizoen geloof ik 10 doelpunten tegen gekregen in de laatste 5 minuten van een wedstrijd.
Zonder al deze doelpunten stonden ze nu voor op Barcelona.
Kunnen we stellen dat Barcelona kampioen is door geluk omdat real steeds punten in de laatste minuten laat liggen ?
Een wedstrijd duurt 90 minuten plus blessuretijd.
Wanneer een goal gescoord wordt doet er niet toe.

16 april 2018 om 08:28

Hahaha Barca staat ongeslagen bovenaan. Je kan mij niet wijs maken dat Real, met een paar minder tegengoals die ze in de slotfase tegen kregen (ik denk dat je dat aantal 10 gewoon zelf hebt verzonnen maargoed), ineens bovenaan zouden staan. No way vriend, daarmee haal je nooit 16+ punten extra! Niet te vergelijken dus..

16 april 2018 om 08:36

Het is mij niet duidelijk welk punt je nou probeert te maken? Ik zeg toch juist dat psv de terechte kampioen is doordat het niet uitmaakt wanneer je scoort, als je maar wint? Volgens mij zeggen we precies hetzelfde, alleen in andere bewoordingen

16 april 2018 om 08:42

Misschien even goed lezen wat hij zegt want dat is precies wat hij bedoelt namelijk.

16 april 2018 om 08:46

Kjk maar zelf na.
Ik kijk af en toe naar de wedstrijden van real en het viel me op dat ze vaak in de laatste minuten punten verliezen
Zo'n paar die ik kan opnoemen:
Uit Betis
Uit Celta
Uit Villareal
Uit levante
Uit espanyol
DIt kan zomaar ongeveer 10 punten schelen.
En dan heb ik nog niet over hoevaak barcelona in de laayste minuuten scoort. Sowieso tegen atletico and sevilla (wedstrijdenvolledig bekeken) en dan zal er vast nog wel een paar wedstrijden zijn.
Nogmaals ik zeg niet dat barcelona niet bovenaan staat dankzij geluk. Sterker nog ze zijn veruit de beste in de competitie. Echter scoort Barca vaak in de laatste minuten en krijgt real weer juist veel tegen. Dus als een beslissende treffer in de laatste minuten een indicatie of een ploege geluk heeft ( wat gesuggereert wordt bij Psv) , dan staat barcelona wel meet heel veel geluk bovenaan.

Van Hanegem heeft best gelijk. Ajax heeft ook beter materiaal, maar dat had PSV meestal toen de Boer vier titels op rij pakte met ons. Tenslotte gaat het om winnen, een geheel maken van de groep, en dat deed PSV heel goed. Soms met wat geluk, soms met stijl. Als Ajacied moet ik gewoon toegeven. Cocu heeft een topprestatie geleverd met z'n ploeg. Niks negatief over te zeggen. Feyenoord en vooral Ajax zijn compleet door het ijs gezakt.

Als de concurrentie armoedig is en Psv is daar kampioen van dan is dat toch wat ze noemen kampioen van de armoede. Dat is wat anders dan een armoedige kampioen want dat zijn ze niet.

17 april 2018 om 12:52

De Eredivisie is armoede (zie Europese prestaties dit seizoen) dus de kampioen ook maar dat is al jaren lang het geval..

"kampioen van de armoede" is sowieso onzin. PSV staat na 31 wedstrijden op 80 punten en kan dus zelfs nog eindigen met 89 punten. Ook in seizoenen waarin de concurrentie wel heel goed is word je daarmee normaal gesproken kampioen. En tegenover al die slechte wedstrijden van dit seizoen stonden ook genoeg hele goede. Utrecht uit, Feyenoord uit, Ajax thuis, de laatste 20 minuten tegen AZ uit: ook dat was het PSV van dit seizoen.

16 april 2018 om 09:14

Precies, daarnaast heeft PSV dit seizoen de meeste schoten op goal wanneer je dit vergelijkt met de Kampioenen sinds 2010/2011. Op twee seizoenen na maken ze ook de meeste doelpunten (2011/12 scoorde Ajax meer, 2014/15 scoorde PSV meer).

Daarnaast, welke kampioen speelt 34 wedstrijden sprankelend? Iedereen heeft 'lelijke overwinningen'.

16 april 2018 om 09:24

Als ja als PSV van de 31 wedstrijden er 26 wint welke halve zool zal dan twijfelen of dat terecht is of niet natuurlijk zijn ze de meer dan terechte kampioen , alsof de 4 titels met de Boer zo sprankelend waren hou op zeg nee als had Ajax het nog zo goed gedaan tegen 26 overwinningen in 31 wedstrijden valt gewoon niet tegen op te boksen , Ajax moet de hand in eigen boezem steken en eens kijken waar ze de fout in zijn gegeven , tegen Vitesse, Den Haag en Fc Utrecht haalden ze van de 18 te behalen punten er 3 rest my case .
, niet zeiken maar kijken waar je het hebt laten liggen en de credits in dit geval aan PSV geven die dat soort wedstrijden wel won .

16 april 2018 om 10:32

Precies,

Zelfde geldt voor Feyenoord dit seizoen. Ik had niet verwacht dat wij kampioen zouden worden, maar ik had op zijn minst verwacht dat we zouden meestrijden om het kampioenschap.

Maar als je vervolgens 11 verliespunten hebt tegen NAC en Vvv. Tja..

16 april 2018 om 09:18

Kampioen van de armoede is wat anders dan een armoedige kampioen. Dat eerste zegt iets over de rest, dat laatste iets over de kampioen. Vond je de concurrentie niet armoedig presteren dit seizoen dan?

16 april 2018 om 09:37

@tubes:

"vond je de concurrentie niet armoedig presteren dit seizoen dan?"

Niet armoediger dan in veel andere jaren. Volgens mij is het hele seizoen iedereen al vol lof over AZ en Ajax kan nog eindigen op 79 punten. Dat is meer dan de aantallen waarmee ze hun laatste vier landstitels behaalden (73 in 2011, 76 in 2012 en 2013, 71 in 2014).

16 april 2018 om 11:47

(cabinessence)
Zie mijn reactie hierboven , Als je van de 31 wedstrijden er 26 wint dan kun je nooit spreken van onterecht of slecht voetbal je staat waar je dan hoort te staan toch , dat gezeur van onterecht alsof Frank de Boer met die 4 titels sprankelend speelde dat was ook tenenkrommend hoor soms maar het gaat om winnen en dat heeft mijn club te weinig gedaan klaar .

Volledig terechte opmerkingen van Willem. Ik ben ajax fan, maar PSV is de terechte kampioen. Niks op af te dingen. 10 punten meer als de nummer 2, dat zegt genoeg. Tuurlijk niet altijd sprankelend, maar wel de beste. De rest daaronder moet zich schamen. Psv gefeliciteerd !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren