Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Bruyne erkent zijn meerdere in Salah: ‘Hij zal toch wel winnen’

Laatste update:

De Engelse spelersvakbond PFA maakte afgelopen zaterdag de genomineerden voor de prijs van Speler van het Jaar bekend. Mohamed Salah (Liverpool), David de Gea (Manchester United), Harry Kane (Tottenham Hotspur) en de drie Manchester City-spelers Leroy Sané, Kevin De Bruyne en David Silva zijn de kanshebbers om op 23 april de prijs in ontvangst te nemen. De Bruyne behoort tot de grote favorieten, maar de Belg vindt dat Salah de prijs verdient.

De Bruyne is bezig aan misschien wel het beste seizoen uit zijn carrière, maar dat geldt ook voor Salah. De Egyptenaar scoorde tot dusver veertig keer in alle competities, waarvan dertig keer in de Premier League. “Als ik niemand mag kiezen van ons eigen team, dan verdient Salah het”, zegt De Bruyne in gesprek met NBC Sports. “Hij zal het waarschijnlijk toch wel gaan winnen. Hij is geweldig bezig en om te concurreren met iemand die zo vaak heeft gescoord, dan ga je het niet winnen. Ik ben erg tevreden met mijn prestaties dit seizoen en die van het team.”

Spelers mogen niet stemmen op zichzelf of ploeggenoten, waardoor er voor De Bruyne weinig opties overblijven. Als de regels anders waren geweest, was zijn stem naar David Silva gegaan. De Spaanse middenvelder ging eerder dit seizoen door een zware periode toen zijn zoon te vroeg werd geboren. “De situatie waarin hij zich bevond en dan zo presteren, dat is ongelofelijk. Maar als Salah wint, dan is dat verdiend.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja het is niet anders. Goals worden nou eenmaal zwaarder mee geteld. Zoals het nu allemaal beoordeeld wordt zal er bijna nooit meer een middenvelder kans maken om de beste speler te worden. Salah en De Bruyne verdienen het beiden, maar ik vind het van De Bruyne knapper, omdat zijn spel, goals en assists ervoor zorgen dat City de kampioenschap wint.

15 april 2018 om 12:59

Het is altijd lastig om verschillende posities te beoordelen, De Bruyne zou ook een waardig winnaar zijn, maar wat Salah doet is gewoon schandalig goed..

15 april 2018 om 13:01

Kante had vorig seizoen immers een karrenvracht aan goals en assists. Nee is gewoon onzin hoor.

Hazard in 2015 had ook niet belachelijk veel doelpunten. Hij stond volgens mij niet eens in de top 10. Kompany in 2012, Vidic het jaar daarvoor...

Er wordt echt wel naar meer dan goals gekeken in Engeland. Het is gewoon zo dat Salah uitstekend presteert. Zijn aanstaande verkiezing afdoen als een gevalletje 'meeste goals wint toch' vind ik niet terecht en doet Salah echt tekort

15 april 2018 om 13:34

Ik doe Salah niet tekort. Het is een uitstekende prestatie en de spelers die jij opnoemt waren in de meeste gevallen kampioen geworden, dus dat zegt ook wel wat. Naar mijn mening zou De Bruyne de winnaar moeten zijn

15 april 2018 om 13:45

Begrijp me niet verkeerd, ik kan er in komen dat enkele mensen De Bruyne naar voor schuiven hoor. Het is een nipte afweging vind ik. Echter vind ik het onzin om bij een overwinning van Salah te concluderen dat dat louter vanwege het verschil in doelpunten tussen beide spelers is

15 april 2018 om 13:19

En de goals plus assists van Salah zorgen ervoor dat Liverpool de CL kan winnen. Wat is nu knapper? In het onderlinge duel maakte Salah het verschil, niet de Bruyne.

15 april 2018 om 13:32

Volgens mij gaat het hier om PREMIER LEAGUE PLAYER OF THE YEAR..

15 april 2018 om 14:12

Lol@afc: hoe kortzichtig kan je zijn.. op dezelfde manier. De bruyne zorgt ervoor dat ze 20 pnt voor staan op liverpool

15 april 2018 om 16:14

De prijzen moeten gewoon anders verdeeld worden.
Gouden Bal:
1 voor keeper
1 voor verdediger
1 voor middenvelder
1 voor aanvaller
1 voor MVP. Allround zeg maar grootste impact zoals Salah bij Liverpool dit seizoen. Zowel europees als nationaal likt me dit het eerlijkst.

15 april 2018 om 23:58

De Bruyne was vooral zeer goed voor de winterstop en Salah daarna. De laatste wedstrijden blijven toch beter hangen bij de mensen.

Respect, vind de Bruyne sowieso altijd al een nuchtere gozer, maar dit bevestigd het maar weer.

Hij erkent zijn meerdere helemaal niet naar mijn mening.

Eerst zegt hij dat hij Salah zou kiezen indien hij iemand moet aanduiden die niet bij City speelt. Daarna zegt hij dat Salah toch wel wint gezien zijn aantal goals. Daarmee lijkt hij er dus op te doelen dat men bij zulke verkiezingen (net als bij de ballon d'or bijvoorbeeld) teveel naar doelpunten kijkt en zich daarop baseert. Daar ben ik het overigens helemaal niet mee eens. Vind het behoorlijk flauw van De Bruyne zelfs. De meesten onder ons zullen dit wel een mooi artikel vinden maar ik proef toch een beetje een onderliggende boodschap die ik persoonlijk onzin vind. Misschien zelfs een beetje afgunst

15 april 2018 om 13:05

Je hoeft het toch niet eens te zijn met de eventuele uitkomst om je meerdere in deze te erkennen. Hij vind dat dit soort prijzen teveel op cijfers worden gebaseerd en daarom zal hij hem niet winnen. Dus hij erkent zijn meerdere in salah, omdat die betere cijfers heeft. Of hij het ermee eens is dat er veel naar cijfers wordt gekeken, dat doet er niet toe in dit geval.

15 april 2018 om 13:12

'Daarmee lijkt hij er dus op te doelen dat men bij zulke verkiezingen (net als bij de ballon d'or bijvoorbeeld) teveel naar doelpunten kijkt en zich daarop baseert.'


Doen en hebben eze toch ook gedaan bij Ronaldo. De doelpunten in de laatste 3 CL Cups hebben hem de bal gebracht. Niet omdat hij de 'beste' speler was/is. ( neemt niet weg dat ik CR7 geweldig vind)

On: beiden geweldige spelers, de Bruine op het middenveld en Salah is momenteel van een andere planeet. Zeer bepalend.

15 april 2018 om 13:34

Dat is een heel andere discussie he. Het gaat hier over de beste speler van de bpl en ik ben het er niet mee eens dat men in deze verkiezing enkel of teveel naar goals kijkt.

De gouden bal is een ander beest. Dat gaf ik enkel aan als voorbeeld.

Of vind jij dat men in Engeland bij de verkiezing teveel naar goals kijkt?

15 april 2018 om 13:52

Juist omdat jij die bal erbij haalde heb ik op je gereageerd. Hele andere discussie idd 😉

Persoonlijk vind ik de Bruyne een betere speler, andere positie maar voor het spel van Man C bepalend. Maar Salah laat het de laatste maanden zien, veel bepalende goals, goed loopwerk, assists. Geweldige speler die de verkiezing verdient zal winnen. ( mocht hij m winnen) niemand kan dan zeggen dat hij m cadeau kreeg, dit valt ook ten deel aan de Bruyne.. we wachten het af...

15 april 2018 om 14:23

Ik denk (hoop) dat de bruyne hem wint, want dat vind ik gewoon de beste voetballer van de twee. Salah fantastisch ook, maar toch een heel andere speler en in mijn optiek in totaalplaatje de mindere van de twee.

15 april 2018 om 14:37

"hij is geweldig bezig" negeer je voor het gemak maar even.

Bij het lezen van de titel verwachtte ik een negatiever artikel, maar vind hem toch sportief en realistisch overkomen hier. Persoonlijk vind ik dat Salah hem verdient, al 3 keer Potm in de Premier League. Een record geloof ik.

15 april 2018 om 16:33

Hoezo negeer ik voor het gemak? Welke idioot zou durven zeggen dat hij niet geweldig bezig is?

Dat is een gegeven dat een concurrent dat zegt vind ik, betekend verder niks. "messi is een goede voetballer"

15 april 2018 om 14:57

Ben ik persoonlijk met je eens!
Ik beproef toch een beetje een bepaald soort egoïsme / onzekerheid bij De Bruyne, welk beiden onnodig zouden zijn. Ik geef beiden aan, omdat ik hem het voordeel van de twijfel wil geven en niet zeker weet of het egoïsme is, of dat zijn zelfvertrouwen destijds onder Mourinho zo is aangetast dat hij zo reageert. Hij lijkt namelijk best 'down-to-earth' en dat heb ik aan hem gewaardeerd.

Uiteraard is hij een mens, topsporter en hoort daarbij ook het gevoel dat hij de beste is of in ieder geval het streven om het beste te zijn. En al helemaal als je zo goed bent als De Bruyne en op zo'n hoog niveau presteert, want het blijft een sublieme voetballer.
Maar er was laatst ook zo'n artikel, waarin hij kritiek kreeg, en hij het pareerde door te zeggen dat hij verdiende om speler van de BPL te worden. Ik vind het ook flauw en onnodig, past niet bij het profiel wat ik van hem heb. Dat vind ik wel jammer.

In dit bericht beproef ik dezelfde ondertoon. En dat kan dus net zo goed komen, omdat hij onzekerder is geworden sinds zijn periode bij Chelsea, want dat was nergens voor nodig voor deze jongen.

Dat zal waarschijnlijk wel gebeuren maar wat men ook mee laat wegen is bij welke club je speelt dus de kwaliteiten om de speler heen waardoor je soms makkelijk en soms moeilijker kan excelleren.
In mijn opinie zouden ze allebei mogen winnen.

Volgens De Bruyne is de winnaar Salah omdat hij als enige reden zo vaak heeft gescoord ? Salah was ook gewoon belangrijk voor Liverpool niet alleen qua doelpunten maar ook qua spel.

15 april 2018 om 13:04

Inderdaad. Behoorlijk flauw. Al helemaal aangezien men bij deze verkiezing in Engeland wel met meer dingen rekening houdt dan enkel en alleen het aantal gemaakte goals.

15 april 2018 om 13:09

Nee, volgens de bruyne zal salah winnen omdat hij zoveel gescoord heeft en omdat dat zwaar weegt in deze beslissingen. Hij zelf vind cijfers niet het belangrijkste, maar hij zou buiten city spelers ook voor salah kiezen. Als hij niet alleen naar doelpunten kijkt en ook salah kiest, geeft dat aan dat hij salah ook op andere fronten dan alleen doelpunten goed vond dit jaar.

Alle stemmen zijn toch al gegeven in februari?
Hoe kunnen de prestaties daarna dan nog meegenomen worden?
Salah was toen ook al volledig los in zijn prestaties,maar de Bruyne stond met City al een straatlengte voor in de PL en was bepalend in de Cl
Gelijke kansen dan zou je zeggen.

Die bal die de Bruyne gisteren gaf was evht orgastisch. Niet normaal wat een voetballer

Eventjes naar de lijst gekeken. De voorbije 10 edities zijn er 3 verdedigers (kompany en Vidic 2x) en 1 defensieve middenvelder (kante) verkozen en slechts 2x was de winnaar tevens de topscorer, Suarez in 2014 en Ronaldo in 2008. Niemand kan betwisten dat beide heren die betreffende seizoenen buitengewoon waren en de prijs gewoon verdienden.

Het idee dat men bij deze verkiezing vooral naar doelpunten kijkt kan dus meteen de prullenbak in

15 april 2018 om 13:54

Volgens mij werd van Persie ook topscorer in 2012 toen hij die prijs won.
Met 30 doelpunten was hij dat seizoen ook van ongekende waarde ondanks dat Arsenal geen kampioen werd.

15 april 2018 om 13:57

In 2012 won Kompany na de titel onder Pellegrini volgens mij

edit: ik keek naar de premier league player of the season niet de pfa verkiezing. Overigens vind ik de pl player of the season een mooiere lijst hoewel de meeste namen overeenkomen. In de pfa verkiezing lijken doelpunten inderdaad toch een iets belangrijkere rol te spelen

15 april 2018 om 14:02

Toch maar even opgezocht, Kompany heeft hem nooit gewonnen volgens het lijstje wat ik voor me heb: van Persie in 2012, Bale in 2013, Suarez in 2014, Hazard in 2015, Mahrez in 2016 en Kante in 2017.

15 april 2018 om 14:26

Je hebt in engeland twee verschillende prijzen. Eentje gekozen door spelers en trainers en eentje gekozen door fans, een panel etc etc. Daar zit het verschil in met het lijstje.

De Bruyne en Silva komen sowieso in het Premier League team van het seizoen, samen met Fernandinho. Wat een heerlijk middenveld.

15 april 2018 om 13:48

Ik geef je op een briefje dat Alli ipv Fernandinho of Silva in het team staat. Engelsen he...

Of Silva moest er als flankspeler instaan. Kane en Alli zijn hoe dan ook verzekerd van een plaatsje

15 april 2018 om 13:58

Harry Kane heeft dat toch wel zelf afgedwongen? Niet zoveel te maken met zijn nationaliteit, of bedoel je dat niet zo met betrekking tot Kane?

15 april 2018 om 14:07

Nee hoor, ik doel vooral op Alli.

Kane is gewoon de beste spits in de bpl imo. Echter zie ik hem ook wel winnen als hij een seizoen minder goed speelt vandaar dat ik zeg dat ze verzekerd zijn van een plaatsje.

15 april 2018 om 14:11

Ah op die manier, daar zit wel wat in indd.

Mijn stem gaat naar David Silva. Die man verdeelt zo buitenaards goed het spel en beschikt over een techniek waar je U tegen zegt. De Bruyne had in het begin van het seizoen een periode waarin hij grootste dingen liet zien. Momenteel laat hij veel minder van zich spreken. Dit terwijl Silva altijd dominant aanwezig is. En dat al seizoenen lang. Met het oog op dit voetbalseizoen mag de prijs van mij best naar Salah gaan. Want ook bij hem zit ik op het puntje van mijn stoel. Alleen ja, hij wordt beoordeeld op zijn beslissendheid. Ik zou het leuk vinden als er ook eens aandacht wordt geschonken aan minder prominente voetballers. Spelers die niet elke wedstrijd op het scorebord staan. De topscorers krijgen namelijk voldoende aandacht, terwijl een D. Silva hooguit voorbij komt in een analyse bij de Bbc.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren