Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Zidane: ‘Het is duidelijk dat onze successen andere mensen irriteren’

Laatste update:

Real Madrid plaatste zich woensdagavond ten koste van Juventus voor de halve finales van de Champions League en na afloop werd er nog veel nagepraat over die kraker. De Koninklijke kreeg in de absolute slotfase een strafschop en Gianluigi Buffon werd door scheidsrechter Michael Oliver naar de kant gestuurd. Trainer Zinédine Zidane is niet te spreken over het vele commentaar dat zijn ploeg te verwerken kreeg.

“Als mensen het hebben over ‘diefstal’ raak ik verontwaardigd. Het is duidelijk dat de successen die wij behalen andere mensen irriteren. Niemand kan de geschiedenis van deze club veranderen. Wat er ook gezegd of geschreven wordt, het blijft de beste club van de wereld. En als je de beste bent, creëert dat vanzelf jaloezie”, vertelde hij zaterdag tijdens een persconferentie. “Er zijn anti-Madridista’s, dat kunnen we niet veranderen. We kunnen alleen doorgaan met wat we al doen en ons werk voortzetten.”

Buffon reageerde na de uitschakeling van La Vecchia Signora gepikeerd door te stellen dat Oliver een ‘vuilnisbak in plaats van een hart’ had: “Wat Buffon gezegd heeft, heeft hij gezegd. Het was op een verhit moment, ook al kwam het al even na de wedstrijd. We moeten zijn gevoelens accepteren. We verdienden het om door te gaan naar de halve finales, dat is ook wat mij het meest interesseert”, reageert Zidane. “Mensen zijn een beetje geobsedeerd door Madrid, maar daar kunnen wij niets aan doen. Het enige wat wij kunnen doen is ons eigen werk en proberen om ons goed voor te bereiden.”

“We proberen daar buiten te blijven. We denken dat we goed hebben gespeeld en het over twee wedstrijden verdienden om door te gaan. Woensdag speelden we niet slecht, maar we werden zenuwachtig nadat we een aantal kansen misten. Uiteindelijk verliep de wedstrijd zoals hij verliep. Maar ik vond het mooi, het was erg spannend en uiteindelijk gingen we door”, gaat de trainer, die zijn ploeg vrijdag tijdens de loting voor de halve finales aan Bayern München gekoppeld zag worden, verder: “Bayern zal het ons erg moeilijk maken, misschien nog meer dan wie dan ook dit seizoen.”

Denk jij dat Real Madrid de finale van de Champions League gaat bereiken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Over 2 wedstrijden gezien had het een verlenging moeten zijn.

14 april 2018 om 14:20

Nee joh, over twee wedstrijden juist niet. Real Madrid was de eerste wedstrijd echt sterker, zeker de tweede helft. Deze wedstrijd was Juventus effectiever, maar niet per se beter. Real over twee wedstrijden dus terecht door, maar wel erg gelukkig.

14 april 2018 om 14:28

Grotendeels ben ik het met je eens. Maar als juve die terechte penalty had gekregen net zoals die van real in duel 2 terecht was. Dan hadden we een verlenging gehad.(had de pingel wel moeten zitten) Ik snap je zeker maar het gaat dan om de doelpunten.

14 april 2018 om 15:06

Maar dan had de goal van Isco ook gewoon goedgekeurd moeten worden en dan was Real dus sws gwn door zonder verlenging.

14 april 2018 om 15:08

Real was alleen sterker na die rode kaart van Dy Bala, tot de 0-2 was Juve de betere ploeg maar ze wisten niet te scoren.
Juve werd ook een duidelijke penaltie ontnomen, Casemiro die duidelijk handsbal maakte.

14 april 2018 om 15:36

Juve had meer balbezit maar het onbrak hen echt aan creativiteit, hebben nauwelijks uitgespeelde kansen gehad. Zelfs in bernabeu hebben ze maar echt 2-3 uitgespeelde kansen gehad. Real heeft over de 2 wedstrijden beter gespeeld imo en dus naar mening ook terecht door. Juve mag trouwens Navas op haar blote knieën gaan bedanken voor die 2 cadeautjes.

@Poll: Denk je dat Real de halve finale gaat halen. Mwaaa, ja ik denk het wel.

14 april 2018 om 13:53

Het is gewoon slordig werk eigenlijk hahaha. Maar goed het is zaterdag en bier smaakt altijd lekker. Zelfs onder werktijd.

Nee, over het discutabele optreden van de scheids en hoe dat succes dan tot stand komt. dat zal het zijn. Maar goed, hij wordt wel in die situatie gebracht en dan moet je gewoon relativeren, want het is ook maar een mens. De ene keer zit ie wat meer mee dan de andere keer. Het is eigenlijk nooit goed. Voetballers maken in die 90 minuten een aantal fouten, maar verwacht men dat de scheids een robot is. Soms is het discutabel, maar vaak is het gewoon menselijk. Volgende keer anders, beter of niet. De reacties zijn een logisch emotioneel gevolg. En door....

Bij mij persoonlijk is het het succes niet.. Het zijn de maniertjes. Real opzich is niks mis mee, maar de maniertjes van Ronaldo, het constante schoppen van Ramos, de twijfelgevallen die altijd in het voordeel van Real uitvallen dat zijn de redenen dat ik ze niet zo sympathiek vind

14 april 2018 om 14:11

Het is voor mij vooral de arrogantie (die misschien wel logisch is na al hun succes) die ik onuitstaanbaar vind

14 april 2018 om 14:12

Precies dit. Maar dat is bij Barça precies hetzelfde. Ik weet niet wat het is met die Spaanse clubs, maar het gebeurt iets te vaak allemaal bij hun. Zeer irritant en daardoor een zeer groot afkeer gekregen voor die clubs.

14 april 2018 om 14:53

Precies. Ik ben een harde Barca fan, maar kan verlies accepteren en objectief beoordelen. Maar arrogantie bij deze Zidane, Real in algemeen en een groot deel van Real-fans gaat veel te ver. Zidane vind ik misschien wel de beste middenvelder ooit, of at least 2de beste(na Iniesta), maar zijn arrogantie is ook aww zo misselijkmakend. Ik geniet werkelijk waar van Ronaldo. Hij maakt doelpunten die niemand(zelfs Messi) kam nadoen. Maar dan zijn arrogantie na elke doelpunt..... zijn manniertjes(wil elke wedstrijd 5penalties)... hij noemt zichzelf de beste ooit.... zoiets zou een Messi nooit zeggen en dat prijst hem.

Ik wil dan ook paar woorden kwijt over een deel van Real-supporters. Doe je ogen eens open. Zoals ik manniertjes van Suarez, Alba en Busquets zie, onterechte beslissingen/overwinningen en het slechte spel van Barcelona wijs, lees ik heel weinig Real-supporters iets over zeggen. Ik weet zeker dat 90% zou zeggen dat Real 2 Cl’s Helemaal verdiend heeft gewonnen.

Het zit soms mee, soms tegen en dat is voetbal. Saarom ben tegen videoref. Ik vind dan ook niet erg dat Real nu dus door is, maar de arrogantie van deze Zidane maakt me wel misselijk.

14 april 2018 om 15:27

Arrogantie van Zidane? Heb je het artikel wel gelezen? Hij heeft het tegen de mensen die de recente overwinning bestempelen als 'diefstal', wat natuurlijk verre van is. Zidane heeft zichzelf altijd bescheiden opgesteld jegens de media en de rest van de voetbalwereld, zelfs na zijn historische back-to-back CL winst, een prestatie dat geen ene coach is gelukt. Hij staat niet bekend om gekke uitspraken, 'slechte' karakter, uitbundig juichen of iets dergelijks waar andere coaches wel om bekend staan. Ik snap werkelijk waar niet waar je het vandaan haalt om uitgerekend Zidane als arrogant te bestempelen, verklaar jezelf nader aub.

14 april 2018 om 15:28

Ik ben een ontzettend groot fan van Ronaldo en ben dus totaal niet objectief. Zijn gedrag in het veld stoort mij vaak en ik herken mijzelf hier totaal niet in. Ik had het bijvoorbeeld veel mooier gevonden als hij na de benutte penalty van afgelopen woensdag een vergelijkbare reactie gaf als na zijn omhaal. Maar.....ik denk, weet bijna wel zeker, dat niet anders kan. Hij moet geloven dat hij de beste is van het gehele universum om daadwerkelijk de beste te kunnen zijn. Ik denk dat een deel van zijn succes puur te maken heeft met het feit dat hij elke dag tegen zichzelf zegt dat hij de beste is en dit probeert te bewijzen. Hij heeft gewoon een ongelooflijke drang naar succes en erkenning. En met alles wat hij ermee bereikt vindt ik het prima

14 april 2018 om 16:16

@El Principe:

Zidane zegt volgende: “wat er ook gezegd of geschreven wordt, het blijft de beste club van de wereld.”..... “We verdienden het om door te gaan naar de halve finales,”(minder relevant).

Daarnaast vond ik zijn recente uitspraken over het vormen van een erehaag een vertoon van arrogantie.

14 april 2018 om 16:47

Haha als dit jouw redenen zijn om Zidane als arrogant te bestempelen kunnen we wellicht 80% van de voetbalwereld hetzelfde etiket opplakken.

14 april 2018 om 17:12

Zidane als coach arrogant?

Tja, Madrid is volgens heel veel specificaties ook gewoon de beste club ter wereld. Logisch dus dat een werknemer van de club die mening toegedaan is en uitspreekt. Dat zegt letterlijk elke speler en werknemer van United, Bayern en ook Barca ook over zijn club. Heb je ook een hekel aan Barca?

Zijn uitspraken over die erehaag was ik het zelf ook niet mee eens. Begrijp me niet verkeerd, ik vond het heel zielig dat Barca dat in januari niet voor Madrid wou, ook al kan het me weinig schelen. Echter had ik graag gezien dat Zidane daarboven stond en Barca dat eerbetoon wel gaf, dat verdienen ze dit seizoen. Hij wou dat niet en dat vind ik jammer en net zo zielig als ik dat van Barca vond in januari.

Echter heeft arrogantie er niets mee te maken. Koppigheid, ja. Lange tenen en wrok, wellicht. Maar geen arrogantie.

Ben het er heus mee eens dat Madrid wel een beetje dat arrogante en autoritaire heeft hoor. Vind ik ook terecht gezien de historie. Maar ik kan me er in vinden dat bepaalde mensen zoals jij daar helemaal niets mee hebben, dat mag uiteraard.

Maar Zidane? Een van de meest nederige coaches in het voetbal... Nee dat is gewoon onzin hoor. Als je een argument voor je aversie aan wil halen wijs dan op Marcelo met zijn domme interview "ons overkomt niet hetzelfde als Barca want wij zijn Madrid". Dan heb je een heel goed punt, maar naar Zidane wijzen is nonsens

14 april 2018 om 21:15

Barcelona gaf die erehaag niet, want Barca deed niet mee aan de competitie. Dat hoort niet bij de traditie.

15 april 2018 om 03:06

Dat is onzin. Ze namen deel aan de cl toch? Die moet je winnen om het wk te kunnen winnen. 90procent van de tijd wint de cl winnaar ook het wk.

Daarnaast gaven Spaanse clubs vaker een erehaag aan de wk winnaars, waaronder Madrid een keertje aan Barca. Dus hoezo geen traditie?

Dat men het niet wil doen is helemaal prima. Maar verberg je niet achter zulke zielige smoesjes zeg, wat kinderachtig

16 april 2018 om 17:26

Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt een fan van Zidane, maar vond zijn uitspraken wel arrogant klinken. (vooral erehaag)

Over een erehaag gesproken. Ik snap het echt niet, hoe halen mensen onzinfeiten naar buiten en verdraaien de waarheid ??

@real8madrid:
Madrid heeft helemaal geen erehaag gevormd voor Barcelona na het winnen van wk voor coubs. Ik snap dit onzin echt niet meer. Lees gewoon op Marca over alle keren wanneer een Barca of Real voor de andere een erehaag vormden.

Ga gewoon informeren over historie voordat je feiten begint te verzinnen.
A guard of honor is alleen gevormd in Spanje als de tegenstander ook in zelfde competitie heeft gespeeld(zijn wel uitzonderingen m.b.t Cl). Zo werd ook geen erehaag gevormd na het winnen van Europees Supercopa, of zijn jullie dat vergeten? Daarom vind ik dan ook arrogant van Zidane om zoiets te zeggen. Ik weet zeker dat er geen discussie zou bebben onstaan over het vormen van erehaag, als Ronaldo daar niet om had gevraagd. Daar begon het allemaal.

Ik heb nog moeite gedaan om de bron(marca) weer te vinden, zodat voor mensen gewoon makkelijk is om heel even tijd te nemen en zich te informeren.

http://www.marca.com/en/football/real-madrid/2017/... Graag gedaan!

14 april 2018 om 14:59

Al dus een Chelsea fan.
Die heilige Hazard heeft met mooie maniertjes.
David Luiz Diego Costa Duikelaar Drogba gek conte en mou.

14 april 2018 om 16:31

Succes telt wel degelijk mee onbewust. In de jaren 90 liepen we allemaal te zeiken over de maniertjes van Italianen, toevalligerwijs zo'n beetje de meest succesvolle competitie in die tijd. Nu hoor je iedereen over de maniertjes van Spanjaarden en zijn de Italianen mooie gepassioneerde mensen.

Iedereen had wel zin in een verlenging denk ik . De grote gun factor voor Juventus en met name Buffon speelt ook een grote rol. Tel daarbij op het onsympathieke gedrag van Ronaldo die wedstrijd en iedereen hoopt Juventus. Dan krijg je dus irritaties wanneer je onterecht of terecht een strafschop krijgt in de allerlaatste minuut, hem benut en je doorstoot naar de halve finale.

PSG is het overkomen tegen Barcelona, alhoewel PSG helemaal niks deed in Camp Nou. Bayern vorig seizoen tegen Real. Barca tegen Inter in 2010 eerste wedstrijd en Chelsea tegen Barcelona in 2009.

Je hebt ze mee en je hebt ze tegen. Iedereen vergeet bijvoorbeeld wel de twee flaters van Navas(te gek voor woorden op dat niveau) of de onterechte goal van Isco. Er word heel vaak gekeken naar dat ene moment. Benatia gaat wel als een wilde in op Vasquez. Daarvoor torpedeerde hij al Asensio en Vasquez. Beetje dom zou Maxima zeggen.

Het is de manier hoe, je mag best een hand in eigen boezem steken. Het valt niet te verwijten dat spaanse top clubs ala madrid of barca toevallig de moment opnames altijd mee hebben. Van tijd tot tijd spelen ze ook de meest mooie voetbal van allen en dat word ook zeker niet ontkent.

Je schreeuwt zelf wel alles van de daken als het jezelf overkomt, maar de weg andersom zijn het allemaal jaloerse mensen ? Nee zo werkt dat niet. Zo zie je maar weer hoe professioneel of groot een club is dat dit soort moment opnames zelfs de beste uit hun wedstrijd kan halen en laat dat nou net een ding zijn wat Real Madrid de laatste jaren ontzettend mee heeft. Nogmaals ze hebben het naar mijn idee ( buiten de wedstrijd van bayern om ) de laatste twee titels ook wel verdiend, maar ga nou geen excuses zoeken zoals jaloezie en geef gewoon als een vent toe dat jullie de engelen vaker boven de schouders hebben hangen.

14 april 2018 om 16:41

Oh?

Doe me een plezier en wijs me even de laatste keer aan dat Zidane iets te klagen had over de scheids op de persconferentie? Wellicht woensdag, toen de gelijkmaker van Isco onterecht werd afgekeurd? Of zaterdag toen Grizzi vanuit buitenspel de 1-1 binnenschoot in de derby? Nee?

Hou toch op, Zidane heeft nog niet 1x over de scheids geklaagd. Noch Benitez voor hem of Ancelotti daarvoor. Mourinho, tja, die heeft altijd wel wat te zeiken.

14 april 2018 om 19:51

"spaanse top clubs ala madrid of barca toevallig de moment opnames altijd mee hebben"

Wat lul je? Douglas Costa had na 60 minuten (?) rood moeten hebben voor die trap op Asensio's been. Die kreeg Costa niet. De bal was weg, Costa trapte Asensio alleen om de man te raken, geen enkele intentie kan er zijn om de bal te spelen die allang weg is.

Hoe is dat in het voordeel van Real Madrid? Juve was er hoe dan ook uitgegaan.

Succes niets mis mee! Maar het gaat om de manier waarop!

Als ajax kampioen wordt en psv een minder jaar heeft bijvoorbeeld, vind ik dat jammer maar heb dan wel zo van noujah ze waren en hebben het zelf laten liggen prima.

Maar na de buitenspelgoals van vorige jaar en nu dit jaar weer waar zoiets... ben ik er wel gewoon klaar mee hoor.

Ook de vele schwalbes van Ronaldo, het kaarten aannaaien/schoppen van Casemiro, Carvajal, Ramos etc... Net als zoals ik op een gegeven moment ook klaar was met Barca... het vallen van Neymar en Suarez de hele tijd...

14 april 2018 om 16:44

Hoe vaak heb ik jou nou de voorbije dagen zien terugwijzen naar die 2 buitenspeldoelpunten tegen Bayern? 12 keer?

Jammer dat je niet 1 keer wat te melden had over de 2 onterechte strafschoppen van Bayern of het eigendoelpunt van Ramos dat net zo goed uit een buitenspelsituatie resulteert.

Ik begrijp best dat de beslissingen in het voordeel van de winnaar meer onder de loep komen te liggen dan die in het voordeel van de verliezer. Maar een jaar na datum belicht je de hele situatie nog steeds enorm eenzijdig. Beetje belachelijk, niet? In ieder geval niet serieus te nemen

14 april 2018 om 18:07

Denk dat je me verward met iemand aders

14 april 2018 om 16:55

Praat dan ook eens over de penalty die bayern in munchen kreeg voor de bal op carvajal zijn borst die vidal toen het stadion uitschoot.

14 april 2018 om 17:14

of na de zoveelste schwalbe van schoonduiker Robben

Tja dat is op voetbalzone ook wel te merken na de wedstrijd. Het word Real totaal niet gegund en daar is op zich niks mis mee maar de meesten verliezen alle realiteit uit het oog wanneer je een discussie aangaat. Maar ja dat krijg je als je 2x op rij de CL wint dus dan nemen we dat maar voor lief.

14 april 2018 om 15:07

Oke, en overweeg jij niet soms dat jij dan misschien verkeerd zit, omdat een groot massa anders denkt?

Denk trouwens niet dat het aan 2 Cl’s ligt.

14 april 2018 om 15:12

Niet alleen nee, maar het feit dat Real hem 3x wint in de afgelopen 4 jaar helpt wel natuurlijk.

14 april 2018 om 15:20

Ik denk dat het niet aan het aantal ligt, maar eerder aan ‘verdienste’: veel mensen vinden dat Real niet alle 3 verdiend heeft gewonnen.

Je hebt mij vraag niet beantwoord trouwens.😋

14 april 2018 om 15:32

Ik kan ook al ben ik voor Real gewoon objectief kijken en ik geef toe dat Real wel eens geluk heeft gehad met scheidsrechterlijke beslissingen (ook vaak genoeg tegen maar daar hoor je dan weer niks over) desalniettemin kan ik die mensen die bij de penalty van afgelopen wedstrijd omkoping en weet ik wat allemaal schreeuwen totaal niet serieus nemen. Een penalty die je gewoon kan geven word moord en brand om geschreeuwd en een goal van Isco die had moeten tellen vergeet iedereen dan maar even voor het gemak.

14 april 2018 om 15:47

Men negeert altijd de onterechte beslissingen tegen real maar zodra er een beslissing in hun voordeel wordt gefloten is het meteen UEFA dit en UEFA dat. Op dat moment wordt alles gewoon uitvergroot in de media, en heb je weer die ene week waar alle krantenartikels over dat dubieus moment gaan. Het is maar hoe je de dingen in perspectief brengt.

De irritatie is omdat ze al jarenlang de scheidsrechter mee krijgen in de CL.
Casimiro die ongestoord overtredingen mag maken en niet met rood van het veld wordt gestuurd terwijl de eerste de beste tegenstander rood krijgt.
Ook kreeg Juventus en Paris st Ger geen penalties maar de eerste de beste van van Kroos en Vasques wordt bestraft met een penalty.
Het is ongelooflijk wat voor een geluk Real de afgelopen 3 jaar in de CL heeft gehad dat mensen het niet meer op geluk gooien maar op sturing van boven.
Vorig jaar werd Bayern in 2 wedstrijden keihard genaaid.
De arrogantie waarmee ze het dan vieren alsof ze het allemaal op eigen kracht gedaan hebben is misselijkmakend.
Bij Juventus werd bijna elke speler op een gele kaart getrakteerd. Ronaldo mag ongestoord schwalbes maken, die jonge centrale verdediger die achter op de hakken van higuain gaat staan krijgt geen kaart en zo kan je uren doorgaan hoeveel dit team wordt gematst.

14 april 2018 om 15:26

Dan nog te bedenken dat de 1e titel tegen Atletico voortkwam uit een buitenspelgoal van Real en zij ook de hele wedstrijd niet konden scoren op dat buitenspel momentje na, en dat Zidane nog zo'n mond durft te geven kijk zijn plek op de ranglijst en kijk wat die voor spelersmateriaal heeft schandalig!

14 april 2018 om 16:20

De kopbal in de 93e minuut van Ramos kwam voort uit een corner die totaal niet buitenspel was. Wellicht heb jij het over hun tweede ontmoeting waar Ramos een halve centimeter voor zn verdediger uitkwam in 2016.

14 april 2018 om 18:31

Je hebt gelijk ik bedoel de 1e titel van de opeenvolgende kampioenschappen

14 april 2018 om 15:37

Waarom zou je de competitie moeten domineren. Real werd vorig jaar gewoon kampioen en dan ben je over 38 wedstrijden de beste.

14 april 2018 om 16:33

Klopt, oh wat spijtig voor Madrid dat ze 3x de cl wonnen in 4 jaar.

Kansloze opmerking

Dat is de wereld waar we in leven momenteel. Als je kritiek hebt ben je een hater, als je lovend spreekt over ze en hun mening deelt ben je een kenner. Lekker makkelijk want zo hoef je nooit in de spiegel te kijken.

Het weigeren van de traditionele erehaag, de ontelbare onbestrafte schwalbes van Ronaldo en anderen, het bewerken van videobeelden na een classico in de hoop de hele wereld te besodemieteren, de scheids hele wedstrijden beinvloeden.. Redenen genoeg om geen sympathie te voelen voor Real zonder meteen een "hater" genoemd te worden.

Ik heb me echt verbaasd de afgelopen dagen. Natuurlijk weet ik dat Madrid niet de meest geliefde club is en natuurlijk is het moeilijk objectief te zijn, al helemaal op dat moment zelf. Ik kan de teleurstelling van de Juve-fans, de Madrid-haters (bij gebrek aan een beter woord) maar ook de neutrale kijkers die een comeback van de underdog en icoon Buffon ongetwijfeld toejuichten heel goed begrijpen.

Maar al dit gedoe is waanzin. Liverpool heeft wat geluk met de ref tegen City maar dat vind iedereen prima. City is namelijk welf niet de meest geliefde club en de meesten onder ons waren het erover eens dat Liverpool de kwalificatie gewoon verdiende. Marseille schakelt Lazio uit met 2 buitenspeldoelpunten en daar spreekt niemand over. (ook zij verdienden imo gewoon om door te storen)

Maar dan is daar Madrid. Madrid kreeg in extremis gewoon een terechte strafschop, hoe kut vele mensen dat ook vonden. Verder zag Madrid de gelijkmaker van Isco onterecht afgekeurd worden. Niet alleen dat maar Benatia had volgens de regels na die strafschop overtreding zijn tweede geel moeten ontvangen. Ik denk dat de scheids een beetje onder de indruk was van de reactie van de Juve spelers en het daardoor vergat. Nu maakte het niet uit maar stel eens dat Ronaldo mist en er verlengingen gespeeld worden, dan staat Benatia daar nog, ten onrechte.

Natuurlijk is de rode kaart voor Buffon kut en een discussiepunt. Het feit is gewoon dat hij de scheids tot 2x toe duwt en erg agressief benadert. Volgens de reglementen is dat rood. Een andere scheids had wellicht meer rekening gehouden met de omstandigheden en het op geel gehouden en dan had niemand van ons daarover geklaagd, ook Madrid fans niet. Echter trok deze man wel rood en dat recht had hij. Dat men het jammer vind is heel begrijpelijk, ik deel die mening, echter heeft niemand het Recht om die beslissing aan te klagen, de ref hanteerde immers gewoon de regels.

En toch. Toch ontstaat er deze hele storm rond Madrid. Dit terwijl de penalty terecht was en Madrid een geldig doelpunt werd ontnomen...

Zoals ik zei, de aversie richting mijn club begrijp ik en dat laat me eerlijk gezegd koud. Maar de mensen die zelfs 3 dagen na datum nog steeds volledig verblind zijn door hun afkeer en geen greintje objectiviteit kunnen opbrengen, tja die zijn gewoon zielig, niets meer.

14 april 2018 om 16:48

Ik vond de penalty helemaal niet zo terecht. Volgens mij duikt Vazquez al omdat hij iemand hoort/voelt aankomen.

14 april 2018 om 17:01

Het is niet zo dat Benatia vanop 6 meter ingevlogen komt met beide benen gestrekt op een halve meter hoogte en Vazquez op de knieen raakt.

Het zal bijgevolg nooit unaniem zijn. Maar als ik hier voor de tv zit en beide commentatoren en alledrie de heren in de studio zijn het erover eens dat het een penalty is dan lijkt het me duidelijk. Al helemaal als je de volgende dag de nabesprekeningen van beinsports, skysports etc bekijkt en ook daar de consensus is dat het terecht was. Een goede 80 procent van de neutrale analisten is het erover eens, dan mogen we concluderen dat het terecht was, niet?

Ik had zelf als scheidsrechter ook geen moment getwijfeld hoor, aan de andere kant ook niet

14 april 2018 om 17:16

"dat men het jammer vind is heel begrijpelijk, ik deel die mening, echter heeft niemand het Recht om die beslissing aan te klagen, de ref hanteerde immers gewoon de regels."

Iedere beslissing van de scheids word er geklaagd en om kaarten gevraagd. Zelfs na duikelingen probeert Ronaldo de scheids te beinvloeden dus lijkt me beetje ongepast om als Real supporter dit te schrijven. Als de scheids de regels zou hanteren had Ronaldo in de 1e helft al rood gehad bij de 2e schwalbe.

Toen Guardiola trainer was vond iedereen uit Madrid Barcelona zo slecht en zielig vanwege de schwalbes en scheids proberen te beinvloeden. Werkelijk iedere discussie draaide daarop uit en het leek de enige troost die er was voor een Madrileen. Nu gebeurd er hetzelfde in Madrid en lees ik nergens een reactie van een Madrileen die afkeurt dat er zoveel geduikeld word en zo vaak de scheids word besodemieterd. Het is die dubbele standaard en hypocrisie die Madrid zo foeilelijk maakt voor me.

14 april 2018 om 17:23

Die schwalbes en dat kaarten vragen is inderdaad ontzettend irritant. Vind ik nog steeds verschrikkelijk hoor, van alles Spaanse clubs, ook de mijne.

Wel een beetje dom om te denken dat Ronaldo rood pakt dan. Als de scheids schwalbes bestraft met geel (waar ik al jaren om roep) dan krijgt Ronaldo geel en houdt hij daarna wel op.

Dubbele standaard en hypocrisie? Wil je mijn reactie nog even aandachtig lezen? Er is overduidelijk sprake van een dubbele standaard, echter geldt die in negatieve zin voor Madrid waar elke beslissing wordt aangekaart en na elke wedstrijd om niks gezeik ontstaat. Niet andersom hoor

Het is ook gewoon diep driest als er zogenaamd is omgekocht zou die goal van isco ook wel tellen en juve is wel de laatste club die over omkopen mag praten.

14 april 2018 om 17:10

Als er sentimenten bij komen kijken, verliezen mensen het overzicht en het vermogen om objectief te reageren. Het is duidelijk dat je die penalty gewoon kunt geven. Over de rode kaart van Buffon is nog niet veel duidelijk. Kennelijk een inschattingsfout van de scheidsrechter over wie hem duwde. Buffon bleek dat niet te zijn. Maar goed, ik verwacht dat die kaart wordt kwijtgescholden als dat de reden was en qua speeltijd maakte het ook eigenlijk niet meer uit. De penalty van Ronaldo had ook Buffon er niet uit gehouden.

Deze week zijn veel traantjes gevloeid

Tja, je wint in 4 jaar 3x de Champions League. Dan verlies je vaak de gun-factor onder het neutrale publiek en gaan ze de underdog aanmoedigen. Zo werkt het vaak in de voetballerij. Jaloezie vind ik overigens een ongelukkig gekozen woord. Het is meer de gun-factor.

Overigens verwacht ik dat Real Madrid de finale haalt. Hoe goed Bayern ook in vorm is, tegen Real Madrid lijken ze altijd volledig in paniek te raken en blijft er weinig over van het spel dat ze normaal spelen. Vorig jaar hebben ze over twee wedstrijden zo'n 30 minuten goed gespeeld en daarna was het eigenlijk klaar. Datzelfde scenario verwacht ik eigenlijk ook dit jaar weer in het tweeluik.

Mijn voetbalhart huilde Zidane. Net zoals het huilde toen jij je rode prent kreeg na het uitlokken door die Italiaan.

Ik heb niks met juve en hun doping verleden. Maar de laatste 2 minuten zijn moeilijk te accepteren als je echt een voetballiefhebber bent.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren