Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Dan probeer ik aan te kaarten dat Ajax dit seizoen ook mazzel heeft gehad’

Laatste update:

PSV krijgt komende zondag de eerste kans om de landstitel veilig te stellen. Om kampioen te worden, moeten de Eindhovenaren in het Philips Stadion zien te winnen van Ajax. Guus Hiddink is lovend over het werk van trainer Phillip Cocu en zegt in gesprek met het Algemeen Dagblad dat hij de kritiek op het spel van PSV niet altijd terecht vindt.

“In mijn laatste periode bij PSV konden we nog spelers als Gomes, Alex en Jefferson Farfán halen, hè. Topkwaliteit. De voetbalmarkt was totaal anders dan nu, de tijden zijn enorm veranderd. Als ik dan zie hoe Cocu met het beschikbare materiaal omgaat, en hoe hij daar het maximale uithaalt, dan vind ik dat heel erg knap”, zegt Hiddink. Hij noemt Cocu inmiddels een ‘ervaren trainer’ en benadrukt dat de oefenmeester zijn derde titel in vier jaar kan pakken.

“Bij zijn eerste klus als hoofdcoach. Dat zegt toch alles? Dat verdient heel veel waardering”, concludeert de oefenmeester, die 2016 voor het laatst actief was als interim-manager van Chelsea. “Laatst belde er wel een club uit China, daar heb ik geen trek meer in. Maar als een bond belt of ik mee wil helpen om de trainersopleiding sturing te geven, dan zou dat best leuk zijn.”

Nu Hiddink voorlopig met pensioen is, voetbalt hij twee keer per week met een vast groepje bij het Amsterdamse Zeeburgia. Tot het groepje behoort ook Sjaak Swart, met wie er geregeld discussies zijn over de kampioensrace in de Eredivisie. “Alleen Sjaak kan het allemaal totaal niet relativeren, dat vind ik wel weer mooi. Die is nog steeds over de rooie van die penalty bij AZ - PSV. Dan probeer ik aan te kaarten dat Ajax dit seizoen ook mazzel gehad tegen AZ, maar dat heeft allemaal niet zoveel zin. Daar luistert Sjaak niet naar, hoor.”

Gaat PSV de titel komende zondag veiligstellen tegen Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sjaak is gewoon een fanatieke Ajax supporter misschien inderdaad voor andere mensen vervelend om naar te luisteren en zelfs als Ajacied denk ik soms stil maar weer... Snap dan ook dat voetbalzone zulke dingen erg leuk vind om te plaatsen want het zorgt voor veel afzeik reacties over en weer. Zo hebben de modjes ook weer wat te doen. Net zoals de broertjes kerkhof of hanegem tja... ik denk dat iedereen respect voor de oud voetballers heeft maar af en toe zoiets hebben van beter even stil zijn. Niet al te veel waarde aan hechten. Ze praten niet namens de club

12 april 2018 om 09:34

Je hebt ook gelijk. Al zou ik Van Hanegem niet persé in dat rijtje zetten. Die lijkt op Feyenoord juist extra kritisch en zuur te zijn, ondanks zijn liefde.

12 april 2018 om 22:20

V Hanegem heeft daarnaast 10x meer voetbal knowhow en nuchterheid dan die anderen bij elkaar.

Mooi heh. 71 jaar en 80 jaar oud en nog steeds balletje trappen en discussies voeren over "hun" club.
Als je het toch zo lang kan volhouden, dan teken je er toch voor.

Buiten dat... hiddink luister ik nog wel naar. Maar Swart vind ik inmiddels al een tijd (zelfs als ajax aanhanger) bijzonder irritant.

12 april 2018 om 09:45

Je moet Sjaak Swart dan ook met een flinke korrel zout nemen en niet druk maken als hij weer eens beweerd dat Ajax is benadeld.

13 april 2018 om 08:15

ja, maar mijn zout is inmiddels wel beetje op bij hem zeg maar. Het is maar goed dat de gladheid voorbij is..

Die laatste zinnen raken precies de kern. De strafschop van Ajax in Alkmaar was nog dubieuzer dan die van PSV. En wat te denken van die strafschop tegen Twente waardoor ze ook toen 2 bonuspunten kregen? Die oude kerels die elkaar onderling sarren, mooi is dat.

12 april 2018 om 09:09

Haha wat zou ik graag gewoon bij zon discussie erbij willen zitten. 2 koppige oude mensen die niet thuisgeven.

12 april 2018 om 11:33

Aangezien vi stopt op rtl 7 kunnen ze misch alsnog verder gaan met Swart, Hanegem en de broertjes van de Kerkhof.

Ach altijd als er over Ajax gezegd word dat het Lucky Ajax is hebben andere ploegen ook geluk gehad, in een seizoen is die balans in principe gewoon recht. Dus op die momenten moesten PSV en andere clubs niet zeuren. Voetbal is emotie.

12 april 2018 om 09:47

Precies, iedere club heeft wel eens een voordeeltje. Al met al lijkt mij het sterk dat er een club veel vaker benadeeld wordt dan een andere club. Supporters (ook ik) zijn in het algemeen vrij goed de momenten te benoemen waar men onrecht is aangedaan, maar wanneer het mee zit is het al snel een reactie als 'laat ons het ook eens meezitten.' :-)

Nou Guusje misschien moet de KNVB dan bij jou maar eens snel aankloppen voor dat trainersgilde want dit jaar hebben ALLE buitelandse trainers hopeloos gefaald. Dus daar kan zeker wel wat getraind worden.

Daar zouden ze een camera bij moeten hangen bij die discussies tussen Sjaak en Guus. Goud lijkt me dat. PSV heeft uiteraard veel mazzel gehad net zoals Feyenoord vorig seizoen en alle andere kampioenen de jaren daarvoor. Zonder geluk wordt je namelijk geen kampioen. Ajax heeft het honderd procent aan zichzelf te wijten. Want als je in zo'n matige competitie gelijk speelt tegen Twente en ADO en verliest van Heracles dan verdien je het gewoon niet.

12 april 2018 om 09:36

Uit onderzoek is een aantal jaar gebleken dat de term Lucky Ajax of PSV onzin is. Als ik het mij goed herinner kreeg was de meest "lucky" in die periode Vitesse daarna Feyenoord, PSV en dan pas Ajax. Maar als je alle voors en tegens weg zou strepen zou het "lucky" gehalte gemiddeld gezien maximaal 1,5 punt extra opleveren. Als dat allemaal nog geldt dan is het met 7 punten nog steeds de verdiensten van PSV zelf (voor alle critici).

12 april 2018 om 10:05

Het is maar net wat je onder mazzel rekent. PSV heeft heel veel wedstrijden dit seizoen in de laatste minuten over de streep getrokken. Nou kun je wel vertellen dat dit een kwaliteit is maar het is uiteraard ook een beetje mazzel want het liefst sta je in de 70e minuut gewoon met 3-0 voor. En zo heeft Feyenoord vorig seizoen opvallend veel penalties mee gekregen in eigen huis, daarnaast moest het in de een-na laatste wedstrijd op bezoek bij vriend Fraser in de Gelredome die liever Feyenoord zag winnen dan Vitesse. Wat is geluk, wat is kwaliteit? Ik denk dat je daar een boek over kunt schrijven. Nogmaals, PSV wordt gewoon verdiend kampioen. Begrijp me niet verkeerd.

12 april 2018 om 10:45

@keyboardheld

Misschien doel je op een ander onderzoek, maar ik ken het AD onderzoek van 2016. Het lag net andersom (wat Vitesse betreft dan). Het onderzoek richtte zich op beslissingen rond goals en rode kaarten. Er zijn toen veel wedstrijden geweest waar de foute beslissingen invloed hadden op de uitslag. Er waren meerdere ploegen die 2, 3 of 4 punten teveel hadden gekregen. Vitesse en daarna Ajax hadden te weinig punten gekregen, waarbij Ajax desondanks kampioen werd, maar Vitesse twee plekken hoger op de ranglijst zou zijn geeindigd.

Ik geloof totaal niet in wat voor conspiracy theories dan ook. Scheidsen maken fouten (een stuk minder dan spelers) en die hebben invloed. Shit happens.

12 april 2018 om 10:55

@afcavosje. Waar haal je het van die strafschoppen voor Feyenoord vandaan? Feyenoord heeft vorig eredivisieseizoen in totaal 3 strafschoppen gekregen. Is niet alleen niet veel, maar zelfs bizar weinig..

Ik vind sowieso heel die discussie raar. Het is echt niet alleen mazzel hebben, zoiets moet je ook afdwingen. En natuurlijk heeft iedere club wel eens pech en wel eens geluk. Misschien heeft PSV dit seizoen iets meer geluk dan Ajax, zou kunnen. Maar er zijn ook seizoenen waarin Ajax meer geluk heeft dan Psv. Het geluk van een kampioen noemen ze dat volgens mij.

Om te zeggen dat PSV alleen maar kampioen wordt omdat ze meer geluk hebben, vind ik net zo grote onzin als de term Lucky Ajax gebruiken. Het is af en toe net alsof PSV en Ajax alleen maar geluk hebben, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo. Het is ook een kwaliteit, zoals die 2-3 tegen AZ. Dat is gewoon mentale kracht om terug te komen, die 2-2 is een blunder van de keeper, maar als Lozano niet doorloopt is er niks aan de hand. Dus je kunt stellen dat die blunder voor een deel is afgedwongen.

PSV wordt gewoon de verdiende kampioen. Ik hoop niet dat dat komende zondag gebeurt, maar ik vrees van wel.

12 april 2018 om 09:37

PSV absoluut de terechte champ.
Ongeacht of dat zondag of de weken erna gebeurt.
Als Ajacied hoop ik logischerwijs niet zondag, maar als ze het verdienen het zei zo.
Ik gun alle normale PSV supporters een top feest als het zover is.
Maar hou het netjes en ga niet op een nare manier sarren.
En ja nieuw seizoen nieuwe kansen , voor de hele top 3.
Gelukkig maar.

12 april 2018 om 09:48

Er is een top 2, geen top 3. Ook volgend jaar. Vorig jaar was echt het seizoen dat alles meezat voor Feyenoord. Dit jaar en het jaar voor vorig jaar ook 20 punten verschil.

12 april 2018 om 10:51

@falonso

Ben het ermee eens, en PSV is gewoon de terechte kampioen straks. Nog los van de mazzel die ze gehad hebben, kan Ajax absoluut geen aanspraak op de titel maken. Geen mooi of dominant spel, dus dan verdien je het niet.

Wel vind ik (als Ajacied) dat het 'geluk afdwingen' vorig jaar bij Feyenoord veel meer zichtbaar was dan dit jaar bij Psv. Feyenoord ging voor 100%, elke pot weer, en dat had soms succes, ook na achterstand. Bij PSV zie ik die overtuiging lang niet elke wedstrijd. Bij hun lijkt het geluk soms gewoon uit de lucht te vallen, en zou ik dus zelf minder snel zeggen dat het een 'kwaliteit' is.

Tuurlijk heeft Hiddink gelijk. PSV (bijv. tegen Pec) heeft geluk gehad en Ajax (bijv. tegen Groningen) ook. Maar.... aan het eind van het seizoen na 34 wedstrijden heeft elke club evenveel geluk/pech gehad, dus... PSV Kampioen...

Over het hele seizoen heeft PSV de meeste 'mazzel' gehad, dat lijkt me helder. Dat was vorig jaar het geval met Feyenoord en dat zal Ajax vast ook (meerdere) keren hebben gehad. Het gaat pas opvallen als het team dat mazzel heeft bovenaan staat, niet 'oppermachtig' is (behoudend speelt, toppers niet wint) en met een relatief klein verschil bovenaan staat. Hetzelfde zou je (ongeveer) kunnen zien als het gaat om degradatie, omdat de belangen daar ook groter zijn.

12 april 2018 om 10:49

Waar haal je vandaan dat dit helder is? Voor wie is dit helder? Niet voor mij want ik ben het absoluut niet met je eens. Ik denk dat je niet meer of minder mazzel heeft gehda dan de rest. En wat versta jij onder mazzel?

Wat mij dit jaar wel opvalt is dat (bijna) iedereen met een PSV-hart alles zo bagatelliseert. Ik vind het geluk van PSV dit jaar heel bijzonder, terwijl ik dat bij andere clubs niet zie. Maar bij PSV wordt steeds heel hard geroepen dat het vooral te danken is aan doorzettingsvermogen en kwaliteit en realiteitszin van Cocu, en/of dat andere clubs ook geluk hebben.

Als je een echte topclub bent, moet je ook je eigen prestaties heel realistisch kunnen bekijken om verder te groeien. Maar ik vrees voor PSV dat ze tevreden zijn na dit seizoen, en dat ze te weinig aan de selectie zullen veranderen om succesvol te blijven.

Voorbeeld: PSV-PEC. Na afloop staat er 4-0 op het bord en volgens mij was iedereen wel tevreden. Waar bijna niemand over sprak was dat PEC gigantisch verzwakt was die wedstrijd en dat PSV desondanks vreselijk worstelde met Pec. Dan volgt een rode kaart, reservekeeper zonder ervaring in de Eredivisie moet het veld in, gaat vrijwel direct afschuwelijk in de fout, wedstrijd gespeeld. Maar wie in Eindhoven heb ik horen zeggen: dit PEC was heel erg verzwakt en we hadden erg veel geluk met het spelverloop?

12 april 2018 om 10:47

Je pakt er nu 1 wedstrijd uit van de 30? Maar wat maakt het uit dat het team verzwakt iswat kan PSv er aan doen dat de keeper van Zwolle rood pakt. Als je met 4-0 wint kan je gewoon tevreden zijn. Waarom is dat dan geluk?

PSV heeft soms best geluk gehad maar niet meer dan andere clubs. Heeft niks met bagateliseren te maken is gewoon realiteit. Als jij dit niet ziet ben jij ook verre van objectief.
Alleen bij PSV wordt het uitvergroot omdat ze bovenaan staan.

Daarnaast heeft PSV ook genoeg wedstrijden gehad waar ze genaait zijn maar daar horen we nooit iemand over want dat telt dan niet.

12 april 2018 om 10:56

Mooi voorbeeld van een reactie waarin je het bagatelliseert. Je toont gewoon zijn gelijk aan.

PSV heeft veel punten gehaald uit wedstrijden waarin ze de zaak niet onder controle hadden. Dat je dan kampioen wordt is mooi (en ook terecht), maar het punt van "objectief" is nou juist dat je er nog steeds kritisch over zou moeten zijn.

Het is niet een kwestie van meer of minder geluk hebben dan anderen. Dat is subjectief, en je schiet er hoe dan ook niks mee op. Het is een kwestie van realistisch naar je eigen prestaties blijven kijken, blij zijn met de titel, maar ook zien dat die niet tot stand is gekomen door stabiel spel en dominantie. En dan heb ik het niet over dominantie in 34 wedstrijden, want dat kan geen enkele club.

12 april 2018 om 12:57

Edo

Het zou denk ik al een enorm stuk kunnen helpen als je uitlegt wáárom PSV fans "kritisch zou moeten zijn" op het behalen van de landstitel dit seizoen.

Want even voor de goede orde, ik ben zelf niet echt representatief voor de meeste PSV fans, omdat ik hier PSV al een heel seizoen tot op het bot afkraak juist vanwege dat 'gebrek aan controle'. Maar, ik ben één van de weinigen.

Alleen blijft het natuurlijk wel zo dat al die kritiek (normaal gesproken gericht op het feit dat PSV 'onaantrekkelijk voetbal' zou spelen, maar ik vind het wel mooi dat jij het hebt over 'de zaak onder controle hebben' op het spel van PSV vooral afkomstig is uit één hele speciale hoek. En je weet denk ik wel welke hoek ik bedoel, waarmee ik oprecht niet een oeverloze clubdiscussie wil uitlokken trouwens. En dan is mijn reactie, tja nogal wiedus dat 'jullie' (excuus voor de generalisering, ik bedoel daar niets persoonlijks mee) het niks vinden, maar het heeft gewoon wel een beetje de geur van een 'verliezers blues'. Ja, jullie worden wel kampoioen maar wij spelen gewoon veel beter dan jullie'.

Niet dat ik jou dat ooit heb zien zeggen hier trouwens, maar even refererend aan de opmerkingen van Kluivert Jr. hier op VZ die zoiets zei. Dus wij worden geen kampioen, ja dan halen we jullie titel wel neer door over de schoonheid ervan te spreken.

Maar ja, wat is dat dan precies 'mooi/lelijk/aantrekkelijk/saai/controle'?... Is dat vast te stellen? Bij mijn weten niet. Althans, niet objectief.

Dus wat blijft er dan nog over om kritisch op te zijn, als PSV fan? Men voelt daar echt het tegendeel, kan ik je melden. Gedoodverfd om buiten de top3 te eindigen dit seizoen maar eigenlijk gewoon ongenaakbaar bijna hele seizoen aan kop gestaan met steeds een ruime voorsprong...... Best lastig om dan nog kritisch te gaan zitten doen, in mijn ogen.

Hoewel ik daar wel weer een nuance bij heb. Dat PSV de selectie grondig mopet gaan renoveren, dat staat wel buiten kijf wat mij betreft. Die kampioensroute in de CL vooronde is minder zwaar dan de route die onze nummer twee op de ranglijst moest volgen om kwalificatie af te dwingen maar kan nog steeds pittige opponenten opleveren. Maar daar zul je echt nog wat lwaliteit voor binnen moeten halen.

12 april 2018 om 12:21

Ja maar zo blijf je bezig, PSV trof PEC in de eerste seizoenshelft op de toppen van hun kunnen. Hebben daarna nooit meer zo goed gespeeld . Toen Ajax uit tegen ze speelde waren ze dramatisch in vorm. Dat is dan toch net zo goed geluk?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren