Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Benatia: ‘Misschien moet de arbiter de regels nog een keer uitleggen’

Laatste update:

Juventus stevende woensdag na een knappe comeback af op een verlenging in het Estadio Bernabéu. In blessuretijd wees scheidsrechter Michael Oliver echter bij een 0-3 stand naar de stip, nadat Medhi Benatia in een poging de bal weg te werken tegenstander Lucas Vázquez vloerde. De Marokkaanse verdediger was zich na afoop van geen kwaad bewust en vond het geen strafschop.

“Ik ging voor de bal en Lucas Vázquez ging liggen”, gaf de verdediger van Juventus na de wedstrijd als verklaring. Het was een pijnlijk moment voor Juventus, want na de 0-3 thuisnederlaag leek het erop dat de Italiaanse topclub een verlenging had afgedwongen in Madrid. Uiteindelijk schoot Ronaldo de 1-3 tegen de touwen en is Juventus uitgeschakeld. “Ik ging om Vázquez heen en had de bal. Hij ging liggen omdat hij op dat moment niets anders meer kon. De bal kan van mijn voet afspringen en van richting veranderen. Het is absurd om op deze manier te worden uitgeschakeld.”

Doelman Gianluigi Buffon reageerde woedend en werd met rood van het veld gestuurd. “De scheidsrechter moet misschien de regels maar eens opnieuw uitleggen, want als een aanvoerder niet eens meer mag praten tegen de scheidsrechter nadat een strafschop is toegekend, wie mag dan nog wel wat zeggen?”, aldus Benatia. “Real Madrid is een geweldig team, maar iedere keer als ze voor een uitdaging staan, dan komen ze in een situatie terecht waarin Ronaldo scoort.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

ga toch weg hahah duw+schop 100% penalty snap al die comotie niet

12 april 2018 om 00:38

Ga jij weg. Er heerst een enorme discussie rond deze penalty. Voor jou is het 100% strafschop maar voor andere is het 100% geen strafschop. Feit is dat wanneer er discussie heerst, het kwartje altijd in het voordeel van Real valt. Ik wou trouwens zien of Juve in de 93ste minuut deze penalty had meegekregen, ik vrees ervoor...

12 april 2018 om 00:50

"feit is dat wanneer er discussie heerst, het kwartje altijd in het voordeel van Real valt."

Als het kwartje zogenaamd altijd in het voordeel van Real valt, hoezo werd Isco zijn goal dan (onterecht) afgekeurd. Als deze gewoon telde, ontstond deze hele discussie ook niet.

12 april 2018 om 01:07

De feiten zijn toch gewoon objectief? Benatia raakte de bal niet, hij raakte zijn tegenstander wel, zowel een trap als daarna dat hij erover valt/duwt. Vasquez stond voor hem en was in balbezit. Vasquez werd door Benatia naar de grond gewerkt waardoor hij niet op doel kon schieten. Waarover kan je dan discuseren?

De discussie is er alleen maar omdat Juve een geweldige pot speelde, als underdog terug kwam op 0-3 en we op een verlenging afstevende waar we allemal veel zin in hadden. Dan krijg je in de laatste minuut ineens een anti-climax, penalty, rood Buffon en de wedstrijd is ineens over.

12 april 2018 om 04:14

Gewoon terechte penalty. Misschien moet meneer benatia naar zichzelf kijken aangezien hij aan de verkeerde kant stond te dekken.

12 april 2018 om 05:53

Dit is echt geen penalty komop zeg.. vazguez gaat als een dode zwaan naar de grond. Juventus is gewoon genaaid. Hoeveel schwalbes heeft real gedaan en niet bestrafd man?

12 april 2018 om 07:17

Omdat er een discussie van wordt gemaakt door de huilers,
wees een vent en neem je verlies hoe zuur deze ook is.
Benatia is gewoon een dwaas door iemand zo in de rug te lopen...en een schijnheil door nu de schuld bij de scheids te leggen.
Enige fout die de scheids maakte was om direct rood te trekken voor Buffon.

12 april 2018 om 09:59

Dat rood leek overdreven maar Buffon heeft de ref ruw aangeraakt en dat is altijd rood.
Spijtig voor buffon want normaal is hij een voorbeeld voor velen....

12 april 2018 om 00:40

Volgens mij zien jullie iets dat ik niet zie namelijk die duw. Enige contact was aan de voorkant van zijn lichaam en veel te zacht voor een penalty.

12 april 2018 om 00:42

Haha SilentStrike, ik dacht dat ik de enige was, maar zo een duidelijke duw als hier beweert wordt zie ik ook niet. Waarschijnlijk omdat het op volle snelheid is dat men zo denkt, maar een duw is het zeker niet.

12 april 2018 om 00:51

https://imgur.com/a/kvwc4
daar is je duw.

KV zijn hoofdletters, wc4 gewoon kleine letters.

12 april 2018 om 00:53

SilentStrike Ik vind jou altijd overkomen als een nuchter lid, die zijn comments op de waarheid laat berusten. Maar vanavond sla je de plank echt flink mis. Ik heb nu al meerdere posts van je gezien waarbij je sterk volhoudt dat dit geen penalty was. Dat kun je toch niet menen? Ik vind dit erg jammer en heb sterk het gevoel dat de uitschakeling vs Bayern je nog behoorlijk diep zit. (Of zelfs de 0-4 nog verder terug). Ik vind het dus typerend dat een Bayern fan, Barca fan, en een lid met een Italiaanse naam de enige zijn die zeggen dat deze penalty onterecht was. En laat die Italiaan nu ook nog eens een Juve fan zijn.

12 april 2018 om 00:53

Tja Silentstrike

Die scheids had Isco's geldige goal niet moeten afkeuren, dan was Real zonder deze penalty ook door.

Wat een blunder van jewelste is dat nu he?

12 april 2018 om 01:00

Nou Real Madrid fan, ik ben voor geen ven deze maar weet wel dat deze strafschop een cadeautje is. Er is licht contact maar Vazquez laat zich natuurlijk gewoon vallen. Zelfs een fractie eerder dan er contact is. Slim, matenaaierij, je mag t noemen wat je wil maar een terechte strafschop, nee dat niet...

12 april 2018 om 01:06

Silentstrike haat Real Madrid sinds de 2 uitschakelingen tegen Real Madrid hij is totaal niet objectief, zoekt elke keer een reden om Real Madrid te kraken maar Real Madrid zal zijn club weer kraken letterlijk en figuurlijk.

12 april 2018 om 01:35

Ik was absoluut voor Juventus vanavond dat zal ik niet ontkennen, maar ik zie gewoon de penalty niet. Benatia komt hard en onbesuisd aanvliegen maar vliegt niet tegen Vazquez aan. Hij vliegt er langs en tikt het aan de voorkant van zijn borst aan maar dat is gewoon niet genoeg voor een penalty. Tenzij ik iets over het hoofd zie, maar daar heeft voor alsnog niemand mij op gewezen.

12 april 2018 om 02:38

Silentstrike

Waar zijn de handen op dat moment van Benatia? Juist op de rug van Vázquez... Of ontken je dat ook?

12 april 2018 om 03:34

Beetje raar. Op de foto blijkt uit niets dat Benatia daadwerkelijk duwt met die hand. De arm is ook gewoon volledig geboden, dus kracht lijkt er niet gezet te worden. Rare conclusies die, naar ik aanneem, Madrid fans trekken. Ik leg mijn hand ook vaak op de rug van mijn vriendin, maar ik begrijp dat ik mijzelf gelukkig moet prijzen dat ze niet telkens op straat geduwd wordt.

Je ziet juist aan de voeten van Vasquez day hi bewust valt. Gaat gewoon liggen.

12 april 2018 om 06:00

Zijn intentie was de bal weg schoppen met zijn lange been. Maar hij raakt de bal niet. Vasquez staat voor de goal heeft 100% kans die gaat toch niet maar zo vallen. Zo'n actie is gewoon penalty willen of niet. Ik denk dat veel mensen niet het aanvaarden omdat juve op 0-3 trg kwam en liever een verlenging hadden gezien dan zo'n slot. Het was gewoon peno

12 april 2018 om 08:06

Romantisch dat je nog denkt dat voetballers in de 16 niet zomaar vallen als ze een kans hebben. Maar dat is natuurlijk ook erg naïef. Het maakt mij verder niet uit, want ik ben geen fan van 1 van de betrokken clubs. Ik vind het lastig oordelen maar neig toch wel naar een veel te makkelijke duikeling van de speler van Madrid. En zoals gezegd vind ik de argumentatie dat hij geduwd wordt omdat er een hand op zijn rug te zien is wel veel te eenvoudig. De manier waarop die voeten van Vasquez naast elkaar en beiden al zo gebogen hangen geven mij vooral de indruk dat de beste man totaal geen moeite doet om te staan en dus bewust gaat liggen. Als ik in zo'n positie zou willen scoren en ik wordt daadwerkelijk geduwd, dan hangen mijn voeten niet als slappe vaatdoekjes op de grond maar gebruik ik zeker 1 been om te compenseren. - net even enkele keren de beelden terug gekeken en Vasquez maakt geen enkele poging om die bal überhaupt te koppen, wat in die positie logisch zou zijn aangezien aannemen op de borst veel tijd kost en die krijg je op die positie niet. Bij het eerste contact dat hij voelt laat hij inderdaad zijn benen hangen en maakt hij geen enkele poging om zichzelf sterk te maken en te blijven staan. Ik vind het definitief een onterechte penalty.

Helaas is het hedendaagse voetbal vooral veel theater richting de scheids en is er van echt mannelijk gedrag veel te weinig sprake meer.

12 april 2018 om 09:29

een hand op iemands rug betekent niet gelijk dat je m ook echt duwt.
Ik heb zo vaak de hand op de rug van mn vriendin...ze had het al lang uit gemaakt als k haar elke keer voor over had geduwd.

Natuurlijk is er contact, maar heb net nog 15x de herhaling gekeken en er is echt niet veel aan de hand. Als Vasquez op straat had gelopen en iemand had dit bij hem gedaan zonder dat hij het aan zag komen, was hij nooit op de grond beland.

Maar ja..dat is voetbal tegenwoordig...zo als Robben het vaak triest zegt: Ik voelde iets, dan mag ik toch gaan liggen?

12 april 2018 om 00:46

Inderdaad gaat nergens over gewoon penalty punt en in mijn ogen geen discussie waard.n Men reageer uit haat of uit rancune anders kan ik het niet verklaren. Niveau nou van aantal is ontzettend laag.

12 april 2018 om 07:23

Dus je wil zeggen dat Vasquez zich niet liet vallen!? Ik kijk vaak kickboksen, het zou wat zijn als ze daar met schwalbes zouden beginnen! Ik ben gek op voetbal maar het word verpest door zulke acties! Kortom, het zijn afgetrainde atleten die prima donna's zijn. Zwakkelingen in mijn ogen. Het voetbal word gewoon verpest door zulke acties.

12 april 2018 om 18:23

Een Real fanboy die beweert dat het terecht was en vervolgens nog over het niveau praat, hahah.

12 april 2018 om 02:14

Die schop raakte hem niet, die duw was geen duw, stond gewoon in zijn rug. Vazquez weet dat en liet zich vallen, er was nauwelijks contact. Die bal was verder te hoog voor Vazquez om hem binnen te kunnen schieten dus daarom viel die. Het is gewoon een gegeven dat Barcelona en Real Madrid jarenlang de scheidsrechters mee hebben in de CL.

12 april 2018 om 03:19

Die duw was geen duw? Waar waren Benatia zn handen? In Vasquez zn rug om m te steunen als hij achterover viel of wat? Wat een blinde haat zeg.

12 april 2018 om 08:08

Hij stond niet in zijn rug, hij liep hem in de rug en raakte de bal niet. Simpele beslissing.

12 april 2018 om 08:03

Absoluut oneens kerel, Vázquez laat zich heel opzichtig vallen. Die val lijkt hij al in te zetten voordat Benatia bij hem is. Overigens gaat Benatia alleen maar voor de bal. Zo jmmr dit, was echt een grote afknapper na een prachtige match tot dan toe.

12 april 2018 om 10:03

Leuk dat Benatia voor de bal raakt maar die raakt hij niet! Hij raakt puur en enkel de speler. Of lucas hem nou binnen kon schieten of niet (zullen we nooit weten) het is het ontnemen van een scoringskans! Dus een penal. Als die banatia, met de zelfreflectie van een champignon, de bal had gespeeld had de scheids nooit gefloten. Eigen. Domme. Schuld.

12 april 2018 om 08:48

Het is nooit anders geweest, als de nood het hoogst is, dan wordt Real altijd een handje geholpen. Hoe zou je zelf zijn, al er een pak geld op jou ligt te wachten ?

12 april 2018 om 09:36

Precies 👊. Net nabeschouwing gezien en toevallig "het" moment. Een 100% strafschop. Teminste de scheidsrechter kan 'm geven.

Het voetbal word verpest door de haatreacties, niet door uefa

12 april 2018 om 00:40

Wat een haat op Real Madrid en wat laat men zich hier kennen echt kinderachtig. Velen zeg ik met respect laten zich van hun slechste kant zien.

12 april 2018 om 00:50

Niet voor niets wordt Real constant geholpen wanneer Real dreigt uitgeschakeld te worden.
Vorig jaar tegen Bayern en dit jaar tegen Juve.
Ik weet is pijnlijk om t3 horen maar zwaar waarheid

12 april 2018 om 01:14

Vanavond werd Real niet geholpen. Anders telde die goal van Isco wel. Anders had Douglas wel rood gehad voor die schop die hij uitdeelde.

De scheidsrechter creerde de situatie op het einde niet, het was Benatia die zich liet verrassen door Vasquez. Omdat Vasquez tussen hem en de bal vrij voor het doel kwam, zag hij zich genoodzaakt om een huzarenstukje te proberen.

Hij zegt zelf dat hij zijn been om Vasquez heen wilde krullen om zo de bal voor hem weg te tikken. Kom op zeg, hoeveel risico wil je nemen in de zestien. Mis je de bal, dan krijg je een penalty tegen.

Mijn inziens heeft Benatia de bal nimmer eerder geraakt dan dat hij in contact kwam met Vasquez. Sterker nog, ik zie hem de bal helemaal niet raken terwijl hij duidelijk Vasquez wel raakt. Dan is het toch een overduidelijke strafschop?

12 april 2018 om 01:46

@aqua1 Haha ja man ongekend gewoon. Wat een huilebalken zeg, gewoon dikke duidelijke pen. Denk dat de meeste van die geheime barca supporters zijn die nog verdrietig zijn van gister en het Real niet gunnen dat ze doorgaan.

12 april 2018 om 08:06

Ik ben een barca supporter, geen geheim hoor. Die verdienden tegen Roma helemaal niets in de uitwedstrijd. Geen probleem mee. Zowel Barca als Real worden en werden regelmatig bevoordeeld door de arbiters.

12 april 2018 om 08:33

Iedereen vergeet wel dat Bayern vorig jaar thuis ook een onterechte strafschop kreeg wat nergens op sloeg. Alleen verschil is dat Bayern niet kon profiteren. 2-0 vlak voor rust kon het worden.

12 april 2018 om 18:28

Haat op Real, omdat ze weer voor de zoveelste keer worden geholen door uefa.

Misschien zelf niet dom en lomp en onbesuisd erin gaan .

12 april 2018 om 09:12

Hij kon ook niet veel anders dan proberen om hem op deze manier hem te stopen. Anders was hij er sowieso ingegaan. Het gaat ook heel snel allemaal.

Het feit dat er overal op internet zoveel commotie is zegt eigenlijk wel genoeg.. Doodzonde dat zo'n kraker tot zo'n teleurstellend einde komt.

12 april 2018 om 00:43

Commotie? Heeft meer met haat te maken want dit was gewoon een zuivere penalty is niet eens een discussie over mogelijk alleen maar kinderachtige reacties lees ik.

12 april 2018 om 08:25

Waarom moet het dan meteen haat zijn? Wat is dat toch met enkele Real fans hier, als iemand het er niet mee eens is, is dat gebasseerd op subjectiviteit, haat etc.

12 april 2018 om 09:20

Comotie? Dit heeft meer met liefde voor Real Madrid te maken, want dit was gewoon absoluut geen penalty. Is niet eens een discussie over mogelijk, alleen maar blinde reacties van Real Madrid supporters lees ik.

12 april 2018 om 00:44

Yup echt balen. Ik vond het echt geen penalty en had graag de verlenging willen zien.

12 april 2018 om 00:57

Dat er geen commotie is over het feit dat Isco zijn geldige doelpunt onterecht is afgekeurd en Real een geldig doelpunt bestolen is, zegt eigenlijk wel genoeg.

Goed verhaal, maar hij raakte de bal niet eens.

Juve was zelf verantwoordelijk voor het sterke spel, maar ook voor de penalty.

En ik vond de scheids eigenlijk prima fluiten

12 april 2018 om 01:01

Precies. Om een of andere reden denken sommige spelers dat als ze voor de bal willen gaan maar hem niet raken, het niet erg is dat ze de tegenstander in balbezit wel raken. De regels zijn zo simpel, raak je de bal niet maar wel je tegenstander, dan is het een overtreding. En in de zestien is het dan een strafschop.

De scheidsrechter floot inderdaad prima al was hij soms wel wat mild. Die actie van Douglas zal mijn inziens wel tegen rood aan, hij had gegeven kunnen worden.

Tja Benatia is jouw domme schuld om zo in te komen. Terechte penalty kan je zo moeilijk over doen maar het is wel zo.

12 april 2018 om 01:40

Wat had hij anders moeten doen? Vasquez vrij laten waardoor het dan 100% goal was.

12 april 2018 om 03:21

Klopt. Veel verdedigers hadden hetzelfde gedaan. Maar wees dan ook een man en accepteer de overtreding gewoon in plaats van nu te zeuren over de scheidsrechter.

Ik ben niet voor of tegen Real of Juve. Had Juve vanuit de underdogrol en heroische comeback wel graag zien doorgaan. Maar dit is voor mij gewoon een strafschop. Benatia springt vol in zijn rug en raakt de bal ook nauwelijks. Een overtreding. Hier zou je voor fluiten als het rond de middencirkel gebeurt, dus ook als het in de 16 is. Dat er zoveel discussie over is, heeft volgens mij meer te maken met de voorkeuren die mensen hebben dan de daadwerkelijke situatie.

12 april 2018 om 00:53

Wijze woorden van je tussen al die emoties!

12 april 2018 om 01:04

Mee eens. Het voelt altijd onnatuurlijk als een scheids het spel opeens bepaalt omdat deze een onzichtbare rol hoort te hebben tussen de echte 22 helden. Maar had hij de penal niet gegeven dan was de commotie terecht nog vele malen groter geweest, indien juve vervolgens door zou gegaan zijn.

12 april 2018 om 18:31

Heel veel Real doen alsof ze niet voor Real zijn, om voor Real op te komen. Jij bent waarschijnlijk ook zo een.

Het is altijd zo grappig, ik ging voor de bal. het probleem is dat je de bal niet speelde, dan ishet een overtreding. En een overtreding in de zestien is een strafschop. Zo zijn de regels.

Hoe komt het toch dat sommige spelers denken dat als je intentie is om voor de bal te gaan, je niet bestraft kan worden voor een overtreding als je de bal niet raakt maar wel je tegenstander?

12 april 2018 om 09:46

Ik denk omdat voetbal een contactsport is. Er is bij ieder duel contact met elkaar, ook als er geen bal zit. De scheids bepaalt of het contact zo zwaar is dat het een overtreding os. Dit contact was heel licht. Hij liep om vasquez heen en raakte hem daarbij aan. In mijn ogen veel te weinig om als overtreding te bestempelen.

12 april 2018 om 11:43

En vervoglens schopte hij Vasquez in zijn zij . onder zijn oksel. Staat een mooie foto bij het recente topic hier op voetbalzone waar je he exact ziet gebeuren. Alleen het duwen was licht, dat ben ik met je eens maar daarna schiet hij Vasquez vol in zijn zij / onder zijn oksel. Vanaf dat moment is alle twefel weg, zeker als je ook nog hoort dan Bentalia zegt dat hij de bal eerst speelde, op de foto is duidelijk te zien dat dat helemaal niet kan omdat hij door Vasquez heen moet.

Dit is er aan de hand: Er is geen goede oplossing voor een scheids op deze overtreding.

Mensen spreken van schande en er onstaat commotie omdat juve er direct uit gedonderd wordt wat natuurlijk altijd raar voelt, ookal hoort het bij het spel.

Maar draai het om:

Wat als real de penal niet had gekregen en juve scoort in de verlenging. Dat had een veel grotere schande geweest aangezien het wel degelijk een overtreding was. Iedereen kan dat zien.

Dus deze penal is hoe dan ook niet commotie vrij, maar naar mijn idee was het geven van de strafschop het minst onredelijk om te doen.

Het maakt allemaal niet meer uit.

De hele wereld zag dat Juventus kan voetballen en nog altijd één van de beste teams ter wereld zijn maar ze zagen tegelijk ook dat het een penalty was.

Uefa is voor Real Madrid? Dan vraag ik me echt af waarom Real Madrid dan toch dure aankopen doet, de beste spelers opstelt, spelers rust geeft in eigen competitie, schorsingen oploopt in de Champions league, goals worden onterecht afgekeurd, Real Madrid de moeilijkste tegenstanders loot..?

12 april 2018 om 01:51

Haha laat ze man. Carvajal wordt geschorst, terwijl KDB en Busquets voor hetzelfde vergrijp niet worden geschorst. PSG en Juve achtereenvolgend loten is een zware weg en daarmee helpt de Uefa Real Madrid? Lol, man laat ze lekker janken. Vele zijn nog verdrietig van de uitschakeling van Barca en kunnen er niet tegen dat Real gewoon door is. Eerste match werd Juve weg gespeeld 0-3. Nu gebeurd het andersom en uiteindelijk in de tweede helft heeft Real orde op zaken gesteld en met een dikke terechte penalty de overwinning (in twee matches) binnen gesleept.

12 april 2018 om 03:42

Orde op zaakjes gesteld is wel erg groot uitgedrukt. Ook de tweede helft was Real gewoon barslecht, Juve zat er rond minuut 75 aardig doorheen en Real speelde niks klaar. Dat het een terechte penal was zal niks afdoen aan het feit dat ze echt niet na zullen genieten van deze wedstrijd, tegen de komende tegenstander zal het een stuk beter moeten. Wel bizar hoe erg ze Ramos missen, terwijl Juve juist veel dreigender leek zonder Dybala.

12 april 2018 om 06:59

Helemaal met je eens. Deze mensen hebben de oogkleppen op, dat is duidelijk.

Ze zeggen dat real madrid door scheids wordt geholpen en dat perez uefa heeft betaald. Heeft ie ze nou betaald om real madrid te laten winnen of verliezen? Volgensmij wordt een bloedzuiver goal van isco onterecht afgefloten ..

Kom op mensen als we al om deze penalty gaan discussieren dan houdt het nooit op. Ik ben niet voor Real en ook niet voor Juve al had ik ze wel gegund, maar dit was toch gewoon zwaar terecht gegeven. Als dit bij onze eigen club gebeurde zou iedereen gaan schreeuwen dat het een penalty is.

Misschien moet jij eens karate gaan proberen. Je hebt er de skillz voor Benatia

Vorig jaar werd Bayern zwaar genaaid tegen Real. Nu Juve. Persoonlijk vind ik het zwaar onterecht als Real de CL weer zou winnen. Net als vorig jaar. Bayern toen veruit de betere ploeg en door de scheids om zeep geholpen.

12 april 2018 om 06:58

Veruit de betere ploeg? Waar heb je het over man? Wees eens objectief..

12 april 2018 om 08:35

Bayern werd thuis ook geholpen hoor met een penalty cadeau. Vergeten? Verschil is dat Vidal de penalty miste. Gewoon duidelijk een penalty gisteren.

Geweldig toch dat er hier nog een paar mensen zijn die beweren dat het geen strafschop is. 100% duidelijk toch. Linkerbeen komt voor Vazquez, rechterbeen zit gewoon in zijn rug. Hij zit in de tang. Normaal scoort Vazquez die bal, zonder bruut inkomen van Benatia.
off topic: Van mij had die ervoor al uit mogen gaan. Op 2sec tijd maakte hij, een paar minuten daarvoor, 2 schandalige overtredingen op Kroos en Asensio.

Ik bdn 100% eens met benatia. Vooral mwt het feit over dat de aanvoerder recht heeft om met de scheids te praten. We moeten niet allemaal gaan janken bij de scheids, zoals hedendaags wel het geval is, maar de aanvoerder heeft dat recht wel vind ik, zeker op zo'n groots moment

12 april 2018 om 08:34

Buffon krijgt rood omdat hij aan de scheids zat lijkt me. Van praten was niet echt sprake.

Laat een ding duidelijk zijn. Waarom zou vasquez in godsnaam zich laten vallen met het risico dat de scheids niet fluit terwijl hij een bal vrij kan inkoppen. Dat zou toch helemaal nergens op slaan? Dit is gewoon een domme overtreding uit onmacht en laatste strohalm.

12 april 2018 om 09:58

Omdat hij uit balans is

Elke keer als het moment terug kijk begint het met de verbazing dat op zo'n ? Moment vazquez 5 meter van het goal helemaal vrij staat. Benatia is te laat, wil een laatste poging wagen om tegen te houden en raakt de bal te eerste al niet en omklemd vazquez zodanig dat die niks meer kan doen. Volgens mij is dat een 100% Scoringskans ontnemen en een terechte penalty. Het moment daarna met buffon had denk ik niet gehoeven van de scheids, maar je weet niet wat er allemaal gezegd is natuurlijk? Maargoed ik heb het idee dat de haat tegen Real groter is dan het objectief kijken naar situatie.

12 april 2018 om 07:50

Helemaal eens met jouw uitleg. Ik snap ook niet zo goed waarom Real Madrid nu zoveel negatieve onzin op zich af krijgt. Die rode kaart had ik nooit gegeven trouwens. Ik had kosten wat het kost Buffon de kans gegeven om die penalty tegen te houden. Dan maar even 30 seconden niet luisteren naar wat hij zegt.

De penalty was een penalty maar naar het hele wedstrijdbeeld kijkend had real de scheids wel weer mee

Benatia mag wat mij betreft weleens in de spiegel kijken. Eerst pakt hij een gele kaart op de middenlijn en daarna komt hij ontzettend onhandig inspringen bij die penalty. Over het algemeen vind ik het een goede verdediger maar dit soort dingen kan hij handiger aanpakken.

We kunnen het er wel over eens, in dat het een penalty was. De antipathie tegen Real kom voornamelijk door het structureel en constant vallen zeuren en duiken. Ronaldo jongens wat een klein kind en gehuild. En dan zo reageren bij de goal. Logisch dat iedereen tegen Real is zo. Wordt idd steeds erger en zou mooi zijn als scheidsrechters meteen geel zouden geven hiervoor.

Zelfs op de NOS zeggen ze vanochtend: "de scheidsrechter ridiculiseert zichzelf"!

Hij pusht in de rug en raakt nooit de bal hierdoor wordt een zekere doelpoging verhinderd = altijd penalty
Frustraties hieromtrent gezien het wedstrijd verloop zijn te begrijpen maar decref had het juist !

Ach, we weten allemaal dat Real veelal gehaat wordt hier op Voetbalzone. Het is altijd de fans van Real versus Barca-fans en de rest. Deze haters zijn dan geneigd om de realiteit een beetje uit het oog te verliezen. Dat Real gisteren ook genoeg beslissingen tegen kreeg en vorig seizoen ook tegen Bayern, kun je ze niet aan hun verstand brengen.
Maar ja, de haat jegens Real bevestigt ook de enorme grootte van de club, zullen we maar zeggen! Ik maak me er niet druk om. Real is door en velen zullen even een tijdje met frustratie hier blijven zitten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren