Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ten Hag wekt verbazing: ‘Hij is overal van onder de indruk’

Laatste update:

Ajax-trainer Erik ten Hag heeft verbazing gewekt bij Kenneth Perez. De coach gaf zondag na afloop van de 1-0 overwinning op Heracles Almelo aan dat hij zeker weet dat PSV bang is voor zijn ploeg. Perez is van mening dat de coach zich beter anders had kunnen formuleren, en niet alleen bij die uitspraak.

“Ik verbaas me sowieso over Ten Hag, hij neemt heel veel krachttermen in zijn mond. Ook over Klaas-Jan Huntelaar: ‘Geweldig rendement!’ Nou, helemaal niet. Hij had al lang op vijf of zes doelpunten meer moeten staan dan nu het geval is. Ik vind dat hij, terwijl hij altijd een kritische trainer is geweest, overal van onder de indruk is”, aldus Perez bij Natafelen met Kees. Dat een Ajax-trainer hoog van de toren blaast, is voor Perez niet nieuw. “Dit is ook typische Ajax, dat maakt ook Ajax. En daarom hebben zoveel mensen ook een hekel aan Ajax."

Valentijn Driessen, chef sport van De Telegraaf, is niet overtuigd van de opvolger van Marcel Keizer: ‘Je ziet hier niet een Ajax-trainer. Qua uitspraken wel, maar als je het hele plaatje ziet, dan denk je niet: ‘Hier staat iemand met volle overtuiging, die geloof ik.’ Ik geloof het ook niet.”

Erik ten Hag is de juiste trainer voor Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ten Hag is zo vol van zichzelf dat zelfs ik en mijn mede Ajacieden hem arrogant vinden. En dat is bijna knap want over het algemeen houden wij wel van een beetje zelfvertrouwen.

Ten Hag is bezig met zichzelf op de borst te slaan. Terwijl realiteit is dat het voetbal niet verbeterd is en ten opzichte van de laatste wedstrijden onder Keizer zelfs minder is geworden. Gekke keuzes zijn er gemaakt. Onze nieuwe Deen staat rechtsback ten faveure van onze aanvoerder. Ik heb nog geen seconde kunnen ontdekken waarom. Misschien had Veltman het sentiment tegen maar ik vond hem op rechtsback echt niet slecht spelen. Vervolgens gooit hij Veltman in het centrum waar hij tijden niet gespeeld heeft. En dan moeten wisselen (omdat hij zon flut opstelling maakt) en dan zichzelf op de borst slaan omdat hij zo lekker wisselt.

Ik blijf bij wat ik gelijk heb gezegd heb. Ten Hag is geen Ajax trainer. Die man krijgt een stijve plasser van het woord controle. Heb ik als Ajacied helemaal niks mee. En al die gekke uitspraken hangen mij ook al de keel uit.

10 april 2018 om 11:05

Lijkt er inderdaad op dat hij nog niet gewend is aan Ajax. Bij een club als Utrecht deed hij dit soort uitspraken nooit. Nu probeert hij geforceerd veel zelfvertrouwen uit te stralen, maar iedereen prikt daar doorheen. De Boer en Bosz konden dat, door hun ervaring als topsporter of trainer bij andere clubs, wel op een natuurlijke manier brengen. Maar we moeten ook gewoon realistisch zijn. Trainers die dat hebben zijn schaars. Bij PSV en Feyenoord lopen ook doetjes rond die nou niet bepaald in staat zijn om er op tactisch gebied echt een voetbalmachine van te maken... Ajax had zeer veel geluk met Bosz, dat was een match. Maar een vergelijkbare trainer vinden is haast onmogelijk..

10 april 2018 om 11:10

Stel dan gewoon een interim trainer aan tot het einde van het seizoen en probeer Bosz te halen. Of beter nog ontsla Keizer niet als je toch geen betere alternatieven hebt. Teveel trainer wisselen is niet goed. Snap ik. Maar nu zitten we opgescheept met een mismatch van jawelste. Ik heb nog geen idee achter dit spel kunnen ontdekken en ik heb ook nog geen vooruitgang kunnen ontdekken. Iemand een kans geven begrijp ik. Wellicht wordt het beter als hij en voorbereiding heeft. Maar ga niet doen alsof we naar geweldige wedstrijden zitten te kijken. Ik heb ook ogen. Het is werkelijk waar niet om aan te gluren.

10 april 2018 om 11:21

Ik was tegen Keizer. Had hem echt nooit als serieuze kandidaat gezien en vond zijn aanstelling samen met het vertrek van Bosz direct het allerslechtste dat Ajax kon doen na vorig seizoen. Toen wist ik al dat Ajax dit jaar zo slecht ging zijn als het nu is. Zijn ontslag kwam echter op een raar moment. Toen had ik hem niet ontslagen. Ten Hag vond ik vervolgens een van de betere opties, want er zijn gewoon heel erg weinig goede alternatieven.. Noem eens een trainer die bij verschillende clubs attractief spel erin heeft geslepen, met jeugdspelers wil werken, prijzen kan winnen en haalbaar is voor een Eredivisieclub..? Dus ja, Ten Hag was voor mij een van de betere opties. Wat hij nu echter laat zien is niet de Ten Hag die ik had verwacht. Ik had verwacht dat hij, net als bij zijn vorige teams, er een duidelijke spelopvatting nahield waarmee hij het maximale uit zijn spelers haalde. Ik verwacht geen attractief spel, wel een duidelijke hand van Ten Hag/herkenbare speelstijl. Dat is echter niet terug te zien en qua persoonlijkheid lijkt het ook geen match met de club... Nu is dit de eerste keer dat hij hoofdtrainer is bij zo'n grote club, dus hopelijk moet hij gewoon nog wennen. Maar wat ik zie beloofd niet veel goeds. Ik zie nog weinig aanknopingspunten om te kunnen zeggen dat het volgend seizoen wel gaat lopen..

10 april 2018 om 11:27

Het aanstellen van Keizer was gewoon arrogantie ten top. Totaal overmoedig. Binnen Nederland kan ik geen trainer bedenken met het juiste profiel. Maar er zijn toch ook gewoon buitenlandse trainer of ben ik nou zo gek?

Dat keizer ontslagen werd begreep ik qua ontwikkeling en vooruitgang van de spelers. Maar op een gegeven moment leek het beter te worden en dan gooi je hem er uit?

En waarom niet gewoon weer bij Bosz proberen als je keizer ontslaat. Ten hag vind ik zo'n ontzettende mismatch.

10 april 2018 om 11:33

Denk niet dat Bosz zelf terug had gewild na de manier waarop hij weg was gegaan. Buitenlandse trainers zijn in de zomer geprobeerd volgens mij, bijvoorbeeld die Schmidt. Die is volgens mij echter naar China gegaan, omdat hij daar miljoenen kon verdienen.. Nogmaals, goede trainers zijn schaars. Zelf was ik trouwens fan van een Belgische trainer. Van der Broeck of zo.. Was toen ook clubloos in de winter en had hetzelfde profiel als Bosz qua speelstijl. Hij is nu echter weer onder de pannen in Belgie..

10 april 2018 om 11:46

@De Toekomst, dit is dus het bewijs dat die zgn ervaring waar iedereen om riep die anti-Keizer was, evenmin een garantie voor succes is. Wat de meute vergeet is dat Ajax een traditie heeft van relatief onervaren coaches. Men roept populistische uitspraken over dat Ajax ervaren coaches moet hebben na zonder zelf na te denken. Want in het verleden zijn de successen niet behaald met de ervaren trainers. En wie was er eigenlijk wel ervaren..? Ten Cate, Adriaanse, De Mos en Olsen...? Chapeau...

Keizer had laten zien met jong Ajax en met Cambuur hoe hij wil en een team kan laten voetballen. Andere jonge coaches hadden intern blijkbaar eveneens een goede indruk gemaakt waarna zij hoofdcoach werden. Dat hoort bij Ajax.

Wat men bij Keizer vergeet is dat hij (itt tot Ten Hag) niet beschikte over de aankopen die het team direct versterkte. En dan heb ik het niet alleen over de backs maar ook over bijv. Wober. Die kwam namelijk pas na de 5e pot. Ten Hag kwam in een gespreid bedje itt tot Keizer. En nee...keizer hoefde niet slechts voort te borduren op Bosz want Keizer had geen Sanchez, Klaassen, Traore, Tete, Bazoer en Riedewald... Scheelt nogal.

Als Keizer de laan uit wordt gestuurd omdat hij te weinig presteerde onder die omstandigheden rechtvaardigt dit nu volledig een ontslag voor Ten Hag. Want de selectie is beter, het spel minder, Ajax staat nog altijd 2e, en de match is lachwekkend. Ik ben niet gauw voor het wegsturen van een trainer, maar voor het eerst kijk ik echt met afgrijzen naar een Ajaxtrainer. Zelfs Koster accepteerde ik beter...

10 april 2018 om 12:06

Keizer was geen onervaren trainer. Die man was 48 jaar volgens mij en had een loopbaan van niks. En zijn prestaties bij Jong Ajax... Die man had de beschikking over spelers als De Ligt, Van de Beek, Nouri, Eiting, Cerny, Cassierra, Serero, Bazoer, Tete, Riedewald, Sinkgraven, Neres, Boer.. Niet allemaal even veel wedstrijden, maar heel vaak had hij een geweldig team voor Jupiler League niveau. Zijn prestaties als trainer van Jong waren normaal met dat materiaal, niet iets om warm van te worden. Reiziger doet het dit seizoen met mindere spelers zelfs nog beter.. Keizer was een trainer van niks. Een schitterend voorbeeld van iemand die omhoog gevallen was. Hij verdiende die aanstelling op geen enkele manier en het was een hele grote fout om hem aan te stellen. Daarbij noem jij Ten Hag ervaren, maar zo ervaren is hij ook weer niet.. Enkele clubs gehad als hoofdtrainer.. 2 op Eredivisie niveau. Als jij dat al ervaren noemt.. En ja, jonge trainers kregen kansen, maar die staken er ook echt bovenuit. Van Gaal, Cruijff, De Boer, Koeman. Terwijl andere jonge trainers als Van Basten, Blind ook weer teleurstelde.. Kortom, je kan het nooit weten, maar jouw onderbouwing klopt niet helemaal als je zegt datg onervaren trainers beter zijn bij Ajax en Keizer ook noemt als jonge en onervaren trainer..

10 april 2018 om 12:15

Hoezo is Phillip Cocu een doetje? Daarnaast mag je wel iets meer respect opbrengen voor een trainer die in 5,5 seizoen trainer. 3x kampioen is geworden en 1x de beker heeft gewonnen. En dat andere doetje is na iets van 20 jaar weer kampioen geworden en kan dit seizoen voor de derde opvolgende keer een prijs pakken.

10 april 2018 om 12:18

Gezien de matige kwaliteiten van de spelers van PSV vind ik dat Cocu er wel degelijk een voetbalmachine van gemaakt heeft (relatief gezien dan).

10 april 2018 om 12:30

Fan van een trainer waar je de naam niet van kent? Dat zal een goed gefundeerde mening zijn...

10 april 2018 om 12:59

Dat ik het niet precies onthouden heb hoe zijn naam was, maakt mijn mening niet minder goed onderbouwt. Heb het voor jou opgezocht en ging om Hein Vanhaezebrouck. Werd kampioen met AA Gent en is nu trainer bij Anderlecht.

10 april 2018 om 13:01

Gezien de matige kwaliteiten? Zoet, Arias, Van Ginkel, Hendrikx, Ramselaar, Pereiro, Lozano, Luuk de Jong.. Daar kan je echt wel meer structuur mee krijgen in het spel dan nu het geval is. Zelfde geldt voor Gio bij Feyenoord. Ik zie totaal geen geoliede machine, terwijl er wel ruim voldoende ervaring en talent is bij spelers.

10 april 2018 om 13:05

De Toekomst...ik zeg nergens dat Keizer ervaren is.. Sterker nog het hele stuk is een pleidooi tegen de eis van een ervaren trainer... En dat keizer prima spelers had doet er niet toe. Het gaat erom hoe hij hen liet spelen en bovenal welke indruk hij intern heeft achtergelaten. Blijkbaar een goede want het waren niet slechts 2 mensen die het in hem zagen zitten he... En voordat hij naar Ajax kwam en nog bij Cambuur zat werd hij bij Voetbal inside al genoemd als potentiele Ajax 1 trainer...die uitspraak wordt op miraculeuze wijze dan weer niet herhaal en herhaald en herhaald..

Rijkaard had overigens ook vrij aardig materiaal bij Barca...en iets minder bij Sparta.. Desondanks wordt hij als topcoach gezien..

10 april 2018 om 13:07

Iemand moet kampioen worden of de beker winnen. Maar het is niet dat dit gebeurde met geweldig spel of wel? Bosz is de laatste trainer geweest die erin slaagde om wel met attractief spel indruk te maken. De Boer had ook duidelijk zijn stempel gedrukt op Ajax, al was dat niet echt opwindend.. En qua persoonlijkheid zijn het gewoon doetjes. Zeker Gio is een watje, een slapjanus. Een hartstikke lieve trainer die altijd respectvol en positief blijft. Goede eigenschappen, maar soms moet je als trainer ook bikkelhard kunnen zijn en prestaties eisen. Gio vind het echter allemaal al snel leuk. Noemt de huidige achterstand "jammer", terwijl het een grote schande en topclub onwaardig is..

10 april 2018 om 13:09

Maar wat presteerde hij bij Cambuur? Volgens mij won hij geen wedstrijd..

10 april 2018 om 15:10

mag weg

10 april 2018 om 15:54

Jemig @ De Toekomst... Dat is toch het hele punt, wederom... Men keek bij zijn aanstellen verder dan de gemiddelde supporter. Logisch... Zelfs bij degradatie met Cambuur viel het de echte kenners niet op maar de mensen die er dagelijks mee bezig zijn wel... Keizer viel blijkbaar op bij Cambuur ondanks dat hij de club niet voor degradatie wist te behoeden. En dat hij opviel kwam dus destijds al ter sprake bij VI. Een jaar later zat bij jong Ajax en was daar veelbelovend. Uiteraard geldt dat hij vroeg, wellicht te vroeg, werd doorgeschoven. Maar dat wil niet zeggen dat het een minkukel is. Als Ajax tegen Nice gewoon had gescoord dan speelde men minimaal Europa League en had Keizer een vracht meer credits gehad..

Nu werd hij namelijk afgerekend op zijn zgn gebrek aan ervaring. Dat dat nergens op slaat had je toen al kunnen bedenken, maar nu wordt dat nog eens onderstreept door de strapatsen van Ten Hag. Want Ten Hag werd door de menigte gezien als de ideale opvolger en ervaren. Uiteraard herinnerd nog maar 10% van die voorstanders zich hun stellingname nog maar en roept 90% dat men nooit achter Ten hag heeft gestaan...maar hee...zo gaat dat. Hiddink was ook de topper na Van Gaal, maar na falen was iedereen zgn altijd al voor Koeman. En bij Advocaat net zo, totdat hij zelf ook De ligt boven Hoedt verkoos en blunderde tegen Fra... That's life

10 april 2018 om 11:06

Dat herken ik helemaal niet. Wel dat Ten Hag zelfverzekerd is over zijn handelswijze, niet dat hij zichzelf constant op de borst slaat.
Hier is het probleem dat hij een Ajax-trainer speelt ipv een Ajax trainer is. Hij is nu gemaakt aan het bluffen en arrogante teksten aan het roepen, terwijl dit niet in zijn aard zit. Hij werkt veel liever in de luwte om zich dan op het veld te bewijzen. Ten Hag moet gewoon zichzelf weer worden, echter voelt hij waarschijnlijk niet het vertrouwen om dat ook daadwerkelijk te doen

10 april 2018 om 11:09

Precies. In principe was ik zeker een voorstander van de komst van ten Hag en ik ben nooit een fan van Keizer geweest. Bosz was mijn eerste keus, maar ook met ten Hag kon ik leven, maar ik heb me de afgelopen maanden kapot geërgerd aan ten Hag. Ook ik als Ajacied vind hem te vol van zichzelf en ook aan z'n interviews erger ik me kapot. Net alsof hij alles heeft uitgevonden en op de een of andere manier merk ik ook totaal geen vreugde bij de spelers van Ajax. Lijken net robots die vol zijn gestopt met opdrachten en dat lijdt dan tot het dramatische spel van Ajax. Wat verlang ik naar Bosz als trainer en nee, ik zie Bosz niet als de verlosser of wat dan ook, maar ik ben altijd al een fan van Bosz geweest en als je gewoon pakweg naar de laatste 10 jaar kijkt, dan was Bosz, ondanks dat hij geen prijzen won (en die hij dit seizoen wel zou winnen als hij nog bij Ajax zou zitten, dat durf ik wel met overtuiging te zeggen) met Ajax, dan was Bosz de best functionerende coach van Ajax van de afgelopen 10-jaar.

10 april 2018 om 11:12

Dit, precies dit. Behalve dat ik nooit echt voorstander ben geweest van ten Hag. Maar wat je hier zegt herken ik mijzelf enorm in.

10 april 2018 om 11:29

Keizer, Ten Hag en Danny Blind bij Oranje. Allemaal trainers die te klein waren voor hun functie, maar in de media de indruk probeerde te wekken dat zij achter elke beslissing een geniaal, uitgekookt en waterdicht plan hadden bedacht. Alle trainers die roepen dat zij wel een plan B hebben, precies weten waar zij heen willen qua speelstijl, looplijnen, hoog in de concentratie... Veel woorden en vaak maken zij het ook nog ingewikkeld door er van alles bij te halen, zodat wij het idee moeten krijgen dat zij het helemaal uitgevonden hebben... Bosz had echter een duidelijke spelopvatting en kon dat er wel inslijpen. Ook deed hij niet zo ingewikkeld tijdens mediaoptredens. Hij legde kort, duidelijk uit waarom hij voor dingen koos of, als het eigenlijk om het even was (bijvoorbeeld bij de keuze tussen 2 spelers voor de basis) gaf hij gewoon eerlijk toe de keuze op gevoel gemaakt te hebben. Niks doen alsof hij professor voetbal was, gewoon duidelijk en begrijpelijk communiceren. Ten Hag, Keizer en Danny Blind zijn daar echter te onzeker voor in de functies..

10 april 2018 om 11:58

Ik denk dat de voorbeelden die je noemt vooral ten onder gaan door beeldvorming van de media. Vergeet niet dat je 20jr terug alleen Studio Sport en de papieren kranten had. 15jr terug kwam daar Barend en Van Dorp bij VI via internet. Inmiddels zijn er 5 praatprogramma's, 5 kranten in papier en digitaal, social media en tig fora en sites die allemaal hun duimpjes moeten verzamelen voor inkomsten.

Sensatie zoekerij is exponentieel gestegen en Keizer en Blind zijn vanaf moment 1 bij de enkels afgezaagd. Vwb Ten Hag ben ik het met je eens; vwb Keizer en blind niet. Wat beide gemeen hebben is botte pech. Ajax onder Keizer speelt Nice 2x weg maar vergeet te scoren. Tegen Rosenborg pakte de 4-2-4 briljant uit, waren de wissels logisch maar vloog alles er vlak voor tijd in. Daarbij moest Keizer veel spelers missen door transfers (sanchez, Klaasen, Traore, Tete, Riedewald, Bazoer) of vorm (dolberg en Kluivert).

Blind had hetzelfde bij Oranje. Hij heeft Robben alleen 20 minuten in zijn eerste wedstrijd kunnen gebruiken tegen Ijsland. Daar raakte hij geblesseerd en kwam pas weer terug in de laatste wedstrijd. Onder Advocaat hebben we kunnen zien hoe belangrijk Robben was… Ook had Blind elk duel te maken met een waslijst aan geblesseerde basisspelers. Zweden werd weggetikt door Oranje, maar Strootman besloot Marcus Berg een assistje te geven en een goal van Dost werd afgekeurd. Dat is een cruciale pot. Wint Oranje die dan was er weinig aan de hand voor Blind, zelf met de Nederlaag tegen Bulgarije..

Conclusie: succes en falen kan zo dicht bij elkaar liggen

10 april 2018 om 12:23

Ik vind het toch opvallend hoe de Ajaxfans met Bosz weglopen. Geen kampioen geworden met een naar NL maatstaven topselectie, Europees een leuke campagne maar veel geluk gehad en tactisch gefaald in de finale en vervolgens tactisch volledig door het ijs gegaan in Duitsland. Ik kwalificeer Bosz als een 1 trick pony.

10 april 2018 om 15:21

Guardiola en Klopp zijn dat ook.. Europees was een waanzinnige prestatie, nationaal had hij het op slot ook uitstekend op de rit. Met hem waren wij dit seizoen kampioen geworden. En topselectie? Viergever, Veltman, Sinkgraven stonden grotendeels in de verdediging. Oude rot Schone op het middenveld en voorin leuk gedribbel, maar weinig rendement op de flanken. Ook was Dolberg toen nog relatief onbekend... We hadden met Sanchez een topper en met Klaassen ervaring en duelkracht op het middenveld, maar voor de rest is het huidige team verder in hun ontwikkeling en ook goed aangevuld met Huntelaar, Tagliafico en Neres die dit seizoen echt pas mee ging doen. Ook Wober doet het goed.

10 april 2018 om 16:13

@zwartgras, dat ben ik zo met je eens. Niet eens een 1 trick want welke trick dan? Hoog drukzetten? Nul rendement die Bosz. En ook geen echte ajacied want alweer na een jaartje weg. Beste selectie in jaren inderdaad, met Sanchez en Klaassen. Finale was dramatisch, maar echt om je te schamen. Matige trainer, zeker bij Ajax niet goed. Natuurlijk is Ten Hag slechter, maar dat is logisch.

10 april 2018 om 13:35

Filip en De Toekomst

Ben het met jullie eens. Ten Hag is gewoon géén 'ajaxcoach'. Hij is een discipel van Fred Rutten, die op zijn beurt weer een leerling is van Guus Hiddink. Erik ten Hag heeft dus een compleet andere voetbalvisie en -achtergrond. De vraag is of dat wel past bij Ajax, maar goed dat is een vraag die ik stelde vanaf het moment dat duidelijk was dat Ten Hag het stokje van Keizer over ging nemen. En het antwoord is op zich best eenvoudig. Als Ten Hag Ajax kampioen maakt, is het een tipcoach, zo niet, dan is het een Ajaxonwaardige, schorre provinciaal die niks in Amsterdam te zoeken heeft en daar niet past.

Maar tegelijkertijd wil ik jullie wel voorhouden dat Erik ten Hag gewoon wel een coach is met kwaliteiten. Want als we nou eens echt compleet eerlijk zijn, wat kan Ten Hag er dan allemaal precies aan doen dat Ajax weer naast de titel grijpt? Toen hij het overnam stond Ajax zeven punten achter. Sindsdien heeft Ten Hag toch die achterstand niet groter laten worden? Kleiner ook niet, dat is waar. Maar is dat alleen Ten Hag zijn schuld? Denk 't niet. Ten Hag is uiteindelijk toch ook maar slachtoffer van het zeer geringe puntenverlies van Psv? Ga maar na, hoe vaak hebben we ploegen gehad die met 85-89 punten kampioen werden? Dat komt echt niet heel vaak voor. In wezen heeft Ajax onder Keizer/ten Hag nu al bijna meer punten gehaald dan in álle kampioenjaren onder Frank de Boer: 73, 76, 76 en 71 respectievelijk.

En het is bekend dat Ten Hag een opbouwtrainer is. Zodra hij een groep echt helemaal naar Zijn hand heeft gezet, in plaats van dat hij halverwege een seizoen in moet stappen, dan maakt Ten Hag Ajax gewoon kampioen. En de vraag is of die massale antipathie tegen de provinciale 'niet bij Ajax passende' trainer dan weer als een blad aan een boom omslaat of dat 'men' dan nog zo kritisch is over de trainer.

10 april 2018 om 15:27

Bij Ajax is altijd kritiek op de trainer. De Boer kreeg kritiek over beslissingen en het saaie spel, Bosz over zijn soms zeer risicovolle spel en het niet opstellen van enkele spelers. Elke Ajax trainer krijgt kritiek. Ajax heeft zoveel supporters, er zijn altijd groepen die zich laten horen. Ik zie nu dat Ten Hag door veel supporters gewoon objectief wordt beoordeeld. Men geeft duidelijk aan waarom ze hem nu niet bij Ajax vinden passen. Zijn spelopvatting zonder veel amusement, zijn interviews/hoe hij overkomt en zijn wisselbeleid. Kritiek is heel concreet en ook opvallend breed gedragen. Het enige waarover verschil is tussen supporters is of hij volgend seizoen nog de kans verdient. Ik vind van wel, maar Ten Hag moet echt stappen gaan maken. Op dit moment is het gewoon een optelsom aan dingen, waardoor er zoveel onvrede is en hij moet ervoor zorgen dat dat minder wordt.

10 april 2018 om 15:23

Flip, het zou fijn zijn om het gewoon lekker bij jezelf te houden.
Ik als mede ajacied vind hem in ieder geval niet te arrogant.
Hooguit niet gewend nog en nog niet wetende hoe te reageren/acteren.
Volgend seizoen kunnen we zien of het een goede keuze is geweest of niet.
Op het moment heeft hij natuurlijk nog niet helemaal het elftal naar zijn hand kunnen zetten.

10 april 2018 om 16:38

Ik vind het knap dat je vrienden en jij die man arrogant vinden, want ik zie een bange, onzekere man die wartaal uitslaat tijdens interviews op tv en op persconferenties, die denkt dat hij met die nonsens die hij uitslaat zijn hachje kan redden. Terwijl hij door zijn matige mediaoptredens meer onrust creeert. Zeer waarschijnlijk nemen zijn spelers hem niet serieus (genoeg).

Overigens heeft hij wel degelijk een uitstekende visie die tot resultaat en sprankelend aanvallend voetbal kan leiden; tegen Zwolle was dat duidelijk, alleen zal hij eerst voor rust in de tent moeten zorgen, overwicht op de groep moeten krijgen en uiteraard zal de directie hem de tijd moeten gunnen.

Tot dit seizoen heb ik nooit twijfels gehad over het functioneren van Overmars. Nog steeds doet hij dit seizoen veel goede dingen, maar hij had dit seizoen twee dingen anders moeten aanpakken. Allereerst had je spelers met een eenjarig contract na het EL-succes moeten verkopen. Viergever en Younes dus. Wellicht zelfs Dolberg ook bij dat miljoenenbod. Daarnaast is het ontslaan van Keizer midden het seizoen en het aanstellen van een trainer zonder enige Ajax-achtergrond zeer twijfelachtig. Ten Hag mag van mij nog steeds een kans krijgen hoor, maar Keizer het seizoen af laten maken en daarna De Boer of Bosz aanstellen was logischer geweest en had waarschijnlijk meer kans van slagen gehad.

10 april 2018 om 11:01

Younes had nog een optie en het was realistisch dat die nog gelicht kon worden. Viergever was onze linksback en deed het daar verdienstelijk, terwijl Ajax er niet in slaagde een andere linksback te halen in de zomer. Het behouden van die 2 spelers vind ik dus niet heel gek, maar het pakte gewoon verkeerd uit. Voor de rest haalde Ten Hag overal het maximale uit zijn ploegen, wist er een tactisch plan/stabiliteit in het spel te krijgen.. Zijn aanstelling begreep ik wel, want zoveel betere opties zijn er gewoon niet.. De Boer was ook niet erg geliefd door zijn speelstijl, Bosz had echt niet zo snel alweer teruggekomen.

10 april 2018 om 12:19

Makkelijk achteraf gelul. Iedereen wilde graag dat we die lijn doorzetten en dat was minder goed gelukt als we sterkhouders zouden verkopen. Nou is dat ook niet gelukt, maar de kans was dan nog minder. De blessure van Dolberg was gewoon ongelukkig of hij zonder de blessure wel presteerde weet ik niet.

Hoezo moet er perse iemand met een Ajax-achtergrond aangesteld worden? Een van de meeste succesvolle trainers die we laatste tijd hebben gehad had dat niet, inderdaad: Bosz.

10 april 2018 om 13:34

Uiteindelijk telt maar 1 ding: een prijs. Als je het kritisch gaat bekijken is de laatste pakweg 15 jaar maar 1 trainer dan echt succesvol geweest bij Ajax: De Boer. Bosz was weliswaar de trainer die Ajax het meest aan het voetballen kreeg, maar zijn periode was helaas te kort om prijzen af te dwingen (dit seizoen was het hem mogelijk wel gelukt). Halen we aan de andere kant de Boer weg, dan is het laatste kampioenschap pas in 2004. Volgens mij sindsdien iets van 4 bekers (dat dan wel), maar echt succes is er verder niet geboekt door trainers. Verder ben ik het met je eens, en wil ik aanvullen dat alle geruchten over Dolberg nooit bevestigd zijn door iemand. Al helemaal als Sjakie verwijst naar de miljoenen van Monaco. Daarbij had Younes nog een optie in zijn contract dat hij automatisch langer aan Ajax was verbonden (mits hij voldoende speelde), iets waar Keizer duidelijk gebruik van wilde maken.

Ten Hag is een prima coach, maar past totaal niet bij Ajax. Hij heeft Utrecht veel geholpen en heeft ze ook goed laten voetballen icm hun vechtlust. Bij Ajax gaat dit niet werken. Hij had dan beter naar PSV of Feyenoord kunnen gaan, maar die mogelijkheid was er niet.

10 april 2018 om 11:36

Ik denk ook dat veel mensen de inbreng van De Jong onderschat hebben bij Utrecht. Waar iedereen denkt dat het Ten Hag was die Utrecht hogerop heeft getild, kon een groot deel daarvan op het conto van De Jong geschreven worden. Ten Hag is dus niet minder als bij Utrecht, maar dit is wat het is.

10 april 2018 om 11:44

Ten Hag deed zonder De Jong hetzelfde bij Go Ahead. Ook daar haalde hij met vergelijkbaar en herkenbaar spel het maximale uit zijn spelers.. Ook zagen de spelers, die juist met beiden werkte, het vertrek van Ten Hag en de aanstelling van De Jong als hoofdtrainer allebei als iets heel negatiefs.. Ik denk dus dat jij iets te makkelijk je conclusies trekt. Waar De Jong nog even voort kan borduren op de basis die zijn voorganger gelegd heeft, heeft Ten Hag bij Ajax juist te maken met een ploeg die opnieuw naar zijn hand gezet moet worden en de druk om direct prestaties te leveren. Volgend seizoen kunnen we pas gaan zien wat beide trainers echt in hun mars hebben.

10 april 2018 om 11:49

Mag ik vragen waarom jij er zo stellig van overtuigd bent dat een groot deel van het Utrecht succes op het conto van de Jong moet worden geschreven? Het was Ten Hag die bij Utrecht de boel omgooide, de spelers langere dagen en meer vlieguren liet maken. Het is Ten Hag die het team verschillende tactieken heeft aangeleerd, uiteraard samen met zijn staf. Maar om nou te doen alsof iedere pannenkoek dit had kunnen bereiken met de Jong als assistent, nee. De Jong heeft de lijn prima doorgetrokken, maar hij heeft verder helemaal niets veranderd hoor. Het enige wat je zou kunnen zeggen is dat hij altijd 4-4-2 met een ruit speelt waar Ten Hag dit afwisselde met een 5-3-2 systeem. Maar het is natuurlijk ook niet zo moeilijk om voort te borduren op een succesformule waaraan je zelf hebt meegewerkt.

10 april 2018 om 13:23

Dat de spelers het niet eens waren met de aanstelling van de Jong is al meermaals aangetoond dat dit onzin was. Wellicht dacht een enkeling hierover maar dit verhaal is de wereld in geslingerd zonder enige bronnen, verzonnen onzin verhaal dus.

Ik vind Ten Hag niet helemaal bij Ajax passen qua persoonlijkheid. Maar in principe had ik dat ook bij Utrecht en Bayern. Ten Hag leek me veel meer iemand voor de clubs uit het Oosten van het land. Misschien Groningen, paar jaar terug had ik hem daar graag gezien.

Maar om nu allemaal conclusies te gaan trekken op basis van deze drie maanden. De man is op een belachelijk moment aangesteld, met een vrij lastige missie om even PSV in te halen die een flinke voorsprong hadden en nu ook niet tekenen van verzwakking vertoonde.

Je moet dan midden in het seizoen eigenlijk een hele nieuwe start maken. Ik denk dat men dit heel erg onderschat heeft, daarnaast blijft het een jonge en vrij instabiele ploeg. Misschien komt het omdat ik geen Ajax fan ben en dus wat neutraler tegen alles aankijk, maar ik vind dat de echte balans pas volgend seizoen kan worden opgemaakt.

10 april 2018 om 11:09

Natuurlijk, maar men wil nu wel al vooruitgang zien. Qua spel is dat er niet. Ook zijn er veel discutabele beslissingen qua opstellingen en wissel. Aangevuld met zijn mediaoptredens de laatste tijd, maakt hij zichzelf niet echt geliefder bij het publiek. Veltman er uit halen? De Ligt aanvoerder maken? Siem de Jong in de spits in plaats van Cassierra? Younes met dat invallen? Ik kan sommige dingen echt helemaal niet plaatsen en het lukt hem niet om dat met een goede argumentatie toe te lichten, die argumenten zijn vaak juist zeer zwak en twijfelachtig..

Ja iedereen schreeuwde om ten hage aan te stellen als trainer voor Ajax. Hadden ze het niet gedaan en had keizer of iemand anders gefaald, zouden ze zeggen waarom is ten hag niet aangesteld.... ten hag hoort niet bjj een grote club als Ajax

10 april 2018 om 11:42

Iedereen? Praat voor jezelf. Ik was er helemaal niet blij mee en zag liever Bosz, Koeman of een andere coach mét bagage naar ons komen.

10 april 2018 om 12:57

Ik had ook liever Bosz terug gehad maar ik denk niet dat dat reëel is.

10 april 2018 om 13:02

Was zeker niet reëel nee. Maar om te zeggen dat iedereen op Ten Hag zat te hopen is wat mij betreft uit de lucht gegrepen.

dat zeiden ze ook over Bosz, die ook keihard bekritiseerd werd totdat Ajax eindelijk goed begon te voetballen ergens in maart, vanaf de kwartfinale EL ongeveer en kijk hoe mensen nu over hem praten. Ten Hag maakt geen beste indruk inderdaad maar geef hem even de tijd, hij zit er net

10 april 2018 om 13:02

Ajax kan ook niet veroorloven om Ten Hag nu te ontslaan. In zo'n situatie zal de nieuwe trainer dan gelijk onder druk komen te staan want kijkende naar de vorige twee coaches moet je binnen een half jaar resultaten laten zien. Welke trainer stapt er dan in?

Toch is Ten Hag geen pannenkoek, als je kijkt naar zijn cv. Als hoofdtrainer de Eagles direct kampioen gemaakt, toen aangetrokken door Bayern, daarna goed werk geleverd in Utrecht. Ook veel ervaring met jeugd, wat goed bij Ajax past. Qua profiel is het heus niet zo'n gekke keuze.

Hij heeft nu 12 wedstrijden de tijd gehad bij Ajax, nog niet eens 4 maanden, dus waar hebben we het over? Ik lees hier vaak dat De Boer en Koeman te vroeg zijn ontslagen, dat die meer tijd nodig hadden. Laten we dat Ten Hag ook geven. We weten bovendien dat trainerswissels maar zelden iets opleveren.

Ach, ik kan hier niet zoveel mee. Het klopt dat zijn aanstelling tot nu toe geen effect heeft gehad, eerder een neveneffect. We moeten echter niet vergeten dat Bosz in eerste instantie ook al witte zakdoekjes te zien kreeg na de uitschakeling tegen Rostov en een paar matige wedstrijden waarin het spel echt heel-heel matig was. Bovendien was hij een ex-Feyenoorder en ook dat lag erg gevoelig.

Echter, op een gegeven moment begon het te draaien. Zowel in Europa als de competitie. En zelfs toen was Ajax bij tijd en wijlen heel erg matig. Excelsior - Ajax moest gewonnen worden om in te lopen op Feyenoord (feyenoord had verloren of gelijk gespeeld), maar Ajax speelde 1-1 en schoot er dus niets mee op. De wedstrijd uit bij Groningen (natuurlijk was het een overtreding op Onana), maar het spel was matig.

Bosz heeft uiteindelijk totaal geen prijzen gepakt en is alleen in de EL tot de finale geraakt met thuis vaak fantastisch voetbal. Uit was het ook niet altijd even goed en werd de verdediging vaak eenvoudig gekraakt. In de finale is Ajax eigenlijk tactisch overklast door de mannen van Mourinho.

Zowel Keizer (met het hele gedoe rondom Nouri en de LB die hij niet kreeg en het vertrek van Sanchez) en Ten Hag (amper voorbereiding) kun je m.i. dus weinig aanrekenen. Dit is voetbal. Je kunt ook zeggen dat het Ajax dit seizoen wel heel erg vaak niet heeft meegezeten.

Eerste (uit)wedstrijd tegen Heracles. Kans na kans, had 0-4 moeten staan. Wordt 1-0 en dan scoort Kuwas op zeer fraaie wijze de 1-1, nadat Dijks hem even teveel ruimte gaf. De volley uit bij Twente van Thesker (die hij noooooit meer zo maakt). De kansenregen thuis tegen Ado, het zondagsschot uit bij Vitesse en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ook tegen Nice was Ajax in feite de betere ploeg, alleen had het de pech (uit bijv. bal op de lat van Sanchez) en thuis ook wat kansen.

Natuurlijk was het ook vaak niet best (vooral tegen Rosenborg). Maar als je al vroeg in het seizoen de kansen niet afmaakt en zelf op soms onmogelijke wijze een goal tegenkrijgt, zakt het vertrouwen al snel weg. Ik durf te beweren dat Ajax vaker puntverlies heeft geleden in wedstrijden dat het beter was, dan punten heeft gepakt in wedstrijden dat het minder was. Bij PSV eerder het tegenovergestelde.

Je zag na de overwinningen op Heerenveen, Feyenoord, AZ en PSV dat de ploeg van Keizer weer leuk begon te voetballen. Ook in de beker was er niets aan de hand, totdat Assaidi van onmogelijke afstand op doel schiet en de bal van richting wordt veranderd... Verlenging, verlies met pingels en exit Keizer.

Nogmaals, alles hangt af van toevalligheden en vertrouwen. Van mij had Keizer door mogen gaan (meen ik serieus, ook al vond ik hem te licht voor deze positie, rust in een groep is erg belangrijk), maar nu moet je Ten Hag ook de ruimte geven om echt de voorbereiding te doen voor het komende seizoen. Geloof me, als Ajax zondag wel wint van PSV (wat zeer goed mogelijk is), moet PSV echt nog wel even aan de bak. Zeker uit bij Roda.

Kortom: laat Ten Hag nou maar even met rust en beoordeel hem vanaf komend seizoen. De kansen op het kampioenschap zijn nihil, maar het is nog mogelijk. Spreek het vertrouwen uit en wacht af.

10 april 2018 om 16:36

niet mee eens dat Ajax tactisch werd overklast, Mourinho deed maar wat zoals hij altijd doet. tegenhouden en afbreken en gebruik maken van de kracht van zijn spelers die fysiek en kwalitatief veel sterker waren dan de selectie van Ajax. verder zat er totaal geen idee achter

normaal moet je als United zijnde een Eredivisieclub met minimaal 3-0 willen oprollen maar Mourinho liet zijn team spelen alsof het Roda JC tegen Ajax was.

als die met geluk afgeslagen goal van Pogba niet in de goal was beland had ik het nog wel willen zien. dan had ik Ajax zomaar zien winnen daar met niet eens 1/5e van het budget van United. echt een schande voor het beroep coach imo die Mourinho

10 april 2018 om 17:46

Door Fellaini op te stellen werd elk luchtduel gewonnen. Alle gaten werden dichtgelopen, waardoor Ajax zijn eigen spel niet kon spelen.

10 april 2018 om 17:46

Door Fellaini op te stellen werd elk luchtduel gewonnen. Alle gaten werden dichtgelopen, waardoor Ajax zijn eigen spel niet kon spelen.

10 april 2018 om 18:02

naar mijn mening was dat niet echt de reden van de nederlaag van Ajax. als Ajax van een club met het budget van een United wil winnen, moeten ze echt een topdag hebben en boven zichzelf uitstijgen en dat lukte ze niet in die wedstrijd. als dan United ook nog eens in het zadel word geholpen door een afgeslagen goal van Pogba dan word het gewoon moeilijk voor Ajax en dat was het geval

Wanneer leek het de ajax leiding precies een goed idee om iemand die zoveel onrust uitstraalt aan te stellen? De arme man durft niet eens iemand aan te kijken. Daarnaast is op een rustige manier verstaanbaar spreken ook niet echt zijn sterkste kant. Dat weet je van te voren. Moet je zo iemand boegbeeld van de club maken?
Een ondoordachte beslissing.....wéér. Maar ja, als je directeur een keeper is.
En dan hebben ze het over het gogme van ajax. Nou dat snapt iedere amateurclub nog wel. Dat werkt niet.

10 april 2018 om 13:49

Zo, hier zit een zuurgraad aan die het gemiddelde lakmoespapier doet wegbranden. Ten Hag is een trainer die een kwalitatief mindere ploeg beter liet voetballen, bij vlagen echt attractief voetbal liet spelen. Bekend is met de formatie, en enigszins in het profiel past wat Ajax wil hebben als trainer. Dat hij als persoon (los van zijn kwaliteiten als trainer dus) niet helemaal past bij Ajax ben ik met je eens. Maar niet op een rustige manier verstaanbaar? Kijkt niemand aan? Het klinkt mij allemaal wat vreemd in de oren. De sneer naar van der Sar en ‘het gogme van Ajax’ worden verder ook lekker onderbouwd. Wat en (belangrijker) hoe zie jij het dan liever?

Op controle is toch hoe Ajax speelt al 10 jaar lang , met uitzondering van vorig jaar.

Misschien is dat wel gewoon de speelwijze van Ajax.

Niet een trainer gaat dit Ajax kampioen maken , ze zijn gewoon niet goed genoeg !!!

Ik geloof niet dat ik ooit eerder heb meegemaakt dat er na krap 3 maanden al zo massaal aan de stoelpoten van een nieuwe trainer wordt gezaagd. Ongekend! Ongetwijfeld een gevolg van "sociale" media, waarin journalisten min of meer gedwongen worden meer te delen via twtter ed, dan ze daadwerkelijk iets te melden hebben. Van Driessen kan ik het nog enigszins begrijpen. Die is met het op non-actief stellen van Bergkamp zijn directe lijntje naar de Ajax-leiding kwijt en handelt uit rancune. Maar de rest van de kenners en analisten? En maar roepen dat in het voetbal de emotie regeert, en als er weer een trainer wordt ontslagen, verzuchten dat het toch echt geen effect zal sorteren. Maar ondertussen hijgerig meehollen in het kolderieke circus van de "journalistiek" dat het voetbal omgeeft. Walgelijk!

10 april 2018 om 12:55

Ik heb het zelf ook, ik ben doorgaans zeer positief ingesteld maar van het ontslag van Keizer en vooral ook Bergkamp snap ik helemaal niks. Het is ook raar dat je in Oktober een contract voor het leven geeft en Bergkamp in December op non-actief stelt. Daarmee is er een einde gekomen aan het plan Cruijff, je ziet nu al weer de overbodige breedte aankopen als Kristensen en minder vertrouwen in de opleiding.

Keizer had gezien de situatie met Nouri nog behoorlijk gepresteerd en kreeg het net weer op de rit, ik vond dat hij een fatsoenlijk kans verdiende, het bestuur had vertrouwen in hem moeten uitspreken en volgend seizoen een eerlijke kans moeten geven. Ik vind het ronduit schandelijk dat er zo met hem wordt omgegaan, ik kan er op dit moment geen goed voor voor opbrengen.
Ik ben ook teleurgesteld in van der Sar en Overmars, ze hebben nu de juiste kennis en ervaring, maar doen dat door deze acties straks teniet, het is helaas een kwestie van tijd geworden voordat ze het schip verlaten. Ze brengen de continuïteit van de club in gevaar.

10 april 2018 om 14:47

@spaanse Bas
@ lausho

Helemaal eens.
Ajax was na Nouri 3 maanden knock out. Niet fris in de koppies, niet scherp. En allemaal heel begrijpelijk. Tegen de winterstop begon er eindelijk wat lijn in het spel te komen en toen moest Keizer weg. En icoon Bergkamp ook. Geen supporter die dit begrijpt!

Maar.... dat is niet de schuld van Ten Hag.

Hij moet halverwege het seizoen een aangeslagen ploeg managen en na 3 maanden zaagt heel Nederland aan zijn stoelpoten. Het spel is soms niet om aan te zien (tegen Utrecht en Groningen bijvoorbeeld), maar soms verzuimt Ajax om met ruime cijfers te winnen door de kansen niet af te maken.

Geef Ten Hag minstens een heel seizoen de kans om Ajax naar zijn hand te zetten.
Vorig seizoen riep iedereen moord en brand want wie haalde het in zijn hoofd om Feyenoorder Bosz binnen te halen. Het begin liep stroef, maar nu roepen diezelfde mensen om zijn terugkeer. Zoals Keizer de tijd had moeten krijgen, moet Ten Hag deze ook krijgen.

10 april 2018 om 17:47

Kan hij maar ten dele wat aan doen. Maar toch Ten Hag heeft ook niet een nieuw elan gebracht, sterker nog, het is minder geworden. En hij zit als trainer ook in het technisch hart, dat is al helemaal een doodsteek, als je de Cruijff en Ajax filosofie ook maar een beetje had begrepen was je daar nooit mee akkoord gegaan.

Ik wil terug naar het plan Cruijff en vindt elke seconde die we daarmee wachten te laat. Dat betekend, Bergkamp terug en een trainer aanstellen die de druk bij Ajax wel kent en vooral ook goed naar de opleiding kijkt, ik zou bv. Frank de Boer met de huidige middelen en ervaring graag een kans geven.

Bosz was allemaal leuk, maar hij had de beste selectie in jaren, kwam soms met meer geluk dan wijsheid door en pakte geen prijzen. Daarnaast zie je na een jaar wel waar zijn loyaliteit ligt, niet bij Ajax, maar bij zijn portemonnee en eigen persoon. Bosz had echt de perfecte mix van talent, spelers die bleven en goede aankopen.

Bij Utrecht stond een trotse Ten Hag de pers te woord en had iedereen het idee dat Utrecht beter ging voetballen bij Utrecht en terecht kreeg Ten Hag hier de complimeneten voor. Dit soort clubs is zijn niveau, want hij kan niet goed naar buiten treden en bij een topclub ben je ook een boegbeeld. Hij voelt dit zelf denk ik ook en begint hierdoor te struikelen over zijn eigen woorden. Je hebt gewoon heel veel sporters die functioneren goed als ze de beste zijn, maar bij Ajax is de beste trainer uithangen niet goed genoeg. Plaats hem daarom in het rijtje van Fred Rutten. Goede trainer verder, maar moet bij een lagere club zitten om zelfvertrouwen te houden. Is daarom denk ik bij een grote club wel een goede veldtrainer, want hij kan waarschijnlijk echt wel iets. Hij heeft wel gelijk met een hoop uitspraken, maar je neemt het gewoon niet van hem aan. De Ligt, Van de Beek, Kluivert etc. kunnen ook niet goed voetballen dankzij Peter Bosz, Keizer en/- of Ten Hag. Die zijn en/- en of waren al goed. Je hebt gewoon een goede sfeer nodig en met zijn stemgeluid krijgt hij dat niet voor elkaar.

10 april 2018 om 13:42

Kan zijn, maar als zijn plafond Utrecht is dan weet je dat nooit zeker zo lang hij nog bij Utrecht zit. Gezien zijn cv vind ik het niet gek dat een club uit de Top3 het eens heeft geprobeerd. Misschien doet hij het wel geweldig, mensen kunnen verrassen en bovendien kunnen ze groeien. Bovendien had Ajax ineens een trainer nodig, dus de keuze was een stuk kleiner dan in mei/juni.

Heb jij wel eens promotie gemaakt? En hoe wisten jij en je baas op dat moment dan zo zeker dat je het in je nieuwe baan goed zou gaan doen? Je moet mensen soms een kans geven, iets gunnen, om te laten zien wat ze kunnen.

10 april 2018 om 17:50

Ajax had niet ineens een trainer nodig, ze waren zo stom om Keizer en vooral ook Bergkamp te ontslaan. Schande is het.

Komt op mij zeer geforceerd over, alsof hij zich een iets wat arrogante houding aan probeert te meten, die hij van nature niet heeft. Veel ajaciden zijn over het algemeen inderdaaad vol zelfvertrouwen, maar als het gewoon waardeloos is, dan is het waardeloos en moet je kritisch zijn, Ten Hag lijkt dat minder te zijn.

In de media is het altijd al een lompe boer geweest. Maar geef hem wel de tijd. Volgend seizoen maakt hij ook de voorbereiding enz mee. Dan kunnen we halverwege volgend seizoen wel zien of deze combinatie werkt.

Idd Ten Hag is iets te veel met het opheerlijken van zijn eigen spelers, maar ik vind dat een De Boer en Bosz wel een kritische houding hadden dus wat hij zit te lullen over dat is typisch Ajax klopt nou ook weer niet. Waar de meeste mensen een hekel aan hebben is.de Amsterdamse bluf

Nou @tukkertje91. Ik stel vast dat hij in een gesprek niet in staat is iemand in de ogen te kijken. Die schieten namelijk alle kanten op. Komt wat verwilderd over. Wat is daar onbegrijpelijk aan? Verder vind ik het onbegrijpelijk dat een keeper de belangrijkste man in je organisatie is.het is natuurlijk politiek incorrect om zoiets te stellen ( zijn dan alle keepers...bla bla bla) maar materieel wèl juist. Dat weet je als voetballer toch? Komop man. Een keeper....serieus?
Daarom vind ik dat soort belangrijke beslissingen/ aanstellingen in schril contrast staan met het zgn gogme van Ajax. Daar horen wat mij betreft kerels te staan die een zekere autoriteit uitstralen Daar hoef je het niet mee eens te zijn natuurlijk, het is mijn mening maar.

Komt ook nu weer met de uitspraak dat Dolberg na zijn blessure het nieuwe systeem moet leren. Jij wordt met de dag gekker. Dolberg speelt al jaren bij Ajax. Laat ten Hag zelf nu eens leren normaal te doen dan maakt hij zichzelf ook niet zo belachelijk

10 april 2018 om 17:49

Daar zie je dus aan dat plan Cruijff dood is helaas, daar leren ze al vroeg het de Ajax normen kennen, Ten Hag gooit dat dus weer overboord. Daarom breken talenten ook relatief makkelijk door.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren