Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Felle kritiek op aanpak van Ajax: ‘Dit is kil, koud en zakelijk’

Laatste update:

Valentijn Driessen heeft geen goed woord over voor de manier waarop Ajax is omgegaan met Amin Younes. De aanvaller kreeg onlangs te horen dat hij het seizoen moet afmaken bij de beloften, al zal hij daar ook geen wedstrijden spelen. De columnist van De Telegraaf noemt Ajax ‘kil, koud en zakelijk’.

Driessen stelt dat de 24-jarige Younes ‘genoeg kwalijk valt te nemen’, maar vindt het ‘curieus' dat hij in de ban is gedaan door Erik ten Hag: “In een warme familie help je een speler, een familielid dat na enkele mentale opdoffers diep in de put zit. Zelfs als hij er zelf voor verantwoordelijk is. Younes werd door iedereen binnen Ajax als een geweldig mannetje en dito prof beschouwd. Zijn werkethiek werd als voorbeeld gesteld”, klinkt het.

“Zo iemand verdient bij een faux pas en arm om de schouder en niet een trap na door hem zelfs in het tweede geen speelminuut te gunnen. Van voetbaljongens in een directie verwacht je dat ze persoonlijke bedenkingen of rancune opzij zetten in het belang van de speler en tevens in het belang van Ajax.” Driessen voegt eraan toe dat hij ‘onvoldoende empathisch vermogen’ waarneemt bij zowel de directie als trainer Ten Hag.

Het aanhangen van een theorie geeft dus geen enkele garantie tot het goed in praktijk brengen ervan (...) Ten Hags assistent Alfred Schreuder heeft wel empathisch vermogen, maar weet blijkbaar niet door te dringen tot Ten Hag. Het ontbreken van dit aspect in de top bij Ajax geeft te denken”, besluit de columnist. Younes, vijfvoudig international van Duitsland, kwam tot dusverre tot 17 doelpunten en 25 assists in 100 wedstrijden voor Ajax.

Ben jij het met Valentijn Driessen eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bullshit, Younes heeft er zelf een puinhoop van gemaakt. Met het faken van blessures, niet willen invallen, met het tekenen van een contract waar hij eigenlijk niet wil zijn. Heel goed dat Ajax zich niet laat sollen.. En daarbij ik heb deze draaitol na alle gebeurtenissen niet eens gemist...

6 april 2018 om 07:34

Hou toch op, man. Een beetje empathie is jou vreemd, geloof ik? Hier heeft toch niemand iets aan. In mijn ongeveer dertig jaar als ajacied ben ik nog nooit zo ontevreden over een trainer geweest als over deze. Wat ben ik blij wanneer hij opsodemietert. Gelukkig zal dat niet heel lang duren.

6 april 2018 om 08:11

ik vind dat younes en ajax gewoon vrede moeten sluiten ook met de trainer ten hag .
ik vind dat ruzie dom is want als ze mekaar weer zien later hebben ze nog steeds ruzie.

6 april 2018 om 08:14

Deze jongen heeft Ajax nu zo vaak benadeeld dat ik wel begrijp dat ze hem niet meer de kans geven. Als hij nou niet een blessure had gefaked en niet geweigerd had in te vallen was er niks aan de hand geweest. Dan had hij ondanks zijn transferactie die Ajax 5,4 miljoen heeft gekost nog gewoon onderdeel uitgemaakt van het team. Echter na ren stapeling van zoveel zaken om de club te benadelen, notabene de club die jou de kans heeft gegeven toen de carrière niet zo lekker ging, is de emmer gewoon overgestroomd. In mijn ogen heeft Younes dit helemaal aan zichzelf te wijten en heeft dit niks te maken met empathie van Ajax.

6 april 2018 om 09:00

@superstick:
Dit komt niet alleen vanaf d trainer. De Directie steunt dit, moetend ie ook weg dan?

Younes heeft zelf gegokt en verloren. Hij loopt hoe dan ook de deur uit aan het einde van het jaar. Waarom zou je dan wel blijven investeren in hem? Je hebt eigen spelers die wel waarde hebben nog en het ook nog eens goed doen!

Het is top sport en dan moet je soms hard zijn. Hij had zelf gewoon er voor kunnen kiezen lekker naar Napoli te gaan. Of zijn minuten te maken die hij kreeg. Het komt van 2 kanten en dan vind ik het goed dat Ajax zich niet laat sukkelen.

6 april 2018 om 14:26

Dus een speler mag doen en laten wat hij wil zonder gevolgen? Het is goed dat Ajax op de rem trapt. Nu geef je ook direct een boodschap af aan de volgende speler die zoiets in zijn hoofd haalt. Driessen doet alsof die jongen gratis bij Ajax onder contract staat.

6 april 2018 om 14:29

@warabe

En voetbalclubs zijn geen goede doelen die zomaar even geld overmaken zonder dat er een tegenprestatie is. Die jongen heeft zich misdragen en zoals Capis al zegt, gegokt en verloren. Voor hem zijn er genoeg spelers die wel alles op alles willen zetten voor een plekje in de ploeg.

6 april 2018 om 08:55

Ik ben het totaal met je eens. Younes speelt spelletjes met Ajax om onder zijn contract uit te komen. Had hem hoog zitten, maar als je op elk mogelijke manier je werkgever dwars gaat zitten, verdien je gewoon een straf. Ten Hag pakt dit goed aan. De Boer en Van Gaal hadden dit zeker niet anders aangepakt.

6 april 2018 om 09:31

Fcbogarde

"heel goed dat Ajax zich niet laat sollen"

Precies! Ajax is een kille, koude en zakelijke club. Exact zoals de chef Voetbal van De Telegraaf dat al aangeeft in zijn artikel. Mooi dat jij het nog een keer onderschrijft dan.

6 april 2018 om 10:00

Wat is er kil, koud en zakelijk aan het niet met je laten sollen? Soort van vuistregel in het leven: als je mensen goed behandeld, zullen ze jou goed behandelen. Younes heeft zichzelf in een onmogelijke positie geplaatst bij meerdere partijen. Daarnaast is Ajax toch geen liefdadigheidsorganisatie? Younes is een afleiding voor het team geworden, als je met zijn allen nog ergens om strijd, of in ieder geval met z'n allen in een proces zit, en er is er 1 die weg wilt, nergens tevreden mee is, en weigert mee te doen, dan moet die gewoon uit beeld verdwijnen.

6 april 2018 om 10:25

Younes is helemaal geen afleiding voor het team.
Kijk even zijn laatste invalbeurt na, hoe gretig hij was.

Heel treurig hoe Ajax met deze situatie is omgegaan.
Ten Hag had hem daarnaast ook niet voor lul moeten zetten.

6 april 2018 om 10:58

Ach dat eeuwig gemauw om die invalbeurt van een minuut. Younes had gewoon moeten invallen. Mensen hebben gewoon de pik op Ten Hag. En waar waren deze mensen toen Wober vorige week voor 3 minuten mocht invallen? Was het toen ineens geen vernedering? Nog een leuk voorbeeld: Gundogan. Vorige week viel hij ook voor maar 2 minuten in terwijl hij de weken er voor ook gewoon zeer belangrijk Vielen mensen hier ook over? Maakte Gundogan hier een probleem van?

Younes zet zich met deze acties boven de club, en dat is zeer jammer. Ik heb hem altijd een top gozer gevonden, maar blessures 'faken' en je niet verdiepen in de club waar je naar toe gaat om vervolgens onder een contract proberen uit te komen. Tja, dan ben je gewoon van het padje af. Als je dan terugkomt naar Ajax en ook nog eens invalbeurten gaat weigeren, dan verdien je de straf die hij nu heeft gekregen.

Kijk, dat Ten Hag het belabberd heeft gebracht naar de media met zijn 'beloning' verhaal, daar ben ik het mee eens. Ik vind sowieso de communicatie naar buiten toe van Ajax over dit conflict niet goed., maar dat praat de actie van Younes niet goed. Een speler hoort te luisteren naar zijn trainer. Als zij het niet met elkaar eens zijn, dan praten ze het maar uit.

6 april 2018 om 11:35

Bennl

"daarnaast is Ajax toch geen liefdadigheidsorganisatie? "

Zoals geldt voor Fcbogarde ook voor jou dank dat je nog even bevestigt dat Ajax inderdaad die kille, koude en zakelijke club is die Driessen stelt dat ze zijn. Inderdaad, geen liefdadigheid, prima omschreven, maar gewoon zakelijk. Ben je te gebruiken, prima, kunnen we je niet meer gebruiken, ja dan ben je het oude vuil.

6 april 2018 om 12:03

Miccoli

Waar je heen wilt met Gundogan/wöber dat weet ik verder niet. Kan de relevantie daarvan niet volgen namelijk. Want dat Younes compleet fout zat met zijn actie om te weigeren in te vallen, dat ben ik met jou eens. Ik weet ook niet waar die Ajaxfans zijn gebleven die destijds hier op VZ allemaal over elkaar heen vielen dat het 'vernederend' was en dat Ten Hag een gevaarlijke gek was. Maar misschien kunnen zij anders uitleggen dat Ajax een hele warme club is...?

Hoe dan ook, dat Younes zich in de nesten heeft gewerkt met de weigering, daar hebben we op zich geen discussie.

Waar we wel van mening over verschillen is (dus afgezien van dat inval verhaal) de stelling dat Younes zich 'boven de club' heeft geplaatst. Want over die contractperikelen met Napoli daar zeg ik zometeen wat over, centraal staat even dat verhaal over die blessures die hij 'gefaked' zou hebben. Even terug naar de basis, wie heeft dit beweerd? Dat was Mike Verweij, jawel, journalist van, tadaaaaaaaa, De Telegraaf!! Die heeft dit beweert op basis van niet nader genoemde bronnen. Wie die bronnen zijn, dat blijft vaag. Kunnen spelers zijn, trainers, materiaalmannen, etc. Maar, de bewering is voor rekening van die bron én Verweij. Is het daarom dan meteen waar of zo? Puur omdat het wel aannemelijk klinkt dat Younes, om een transfervrije status te verkrijgen, bewust wedstrijden heeft laten lopen met fake blessures? Beetje dun verhaal hoor, wat mij betreft. Zou tevens betekenen dat de medische staf van Ajax uit een stel kwakzalvers bestaat, althans niet uit kundige medisch personeel dat in staat is om vast te stellen of blessures aannemelijk zijn of niet. Waarom denkt niemand daaraan?

En waarom checkt niemand dit bericht op geloofwaardigheid? Want ga nog eens even na, welke periodes is Younes dan geblesseerd geweest in de eerste seizoenshelft? En hoe vaak is het voorgekomen uiteindelijk dat op vrijdag of zaterdag bekend werd dat Younes geblesseerd was en niet in de selectie zat? Maar iedereen neemt dit bericht maar zonder enige kritische noot over. Waarom? Tja, het past wel leuk in het frame over Younes natuurlijk. Vandaar ook dat dit verhaal, terwijl dat dus terug slaat op de periode vóór de winterstop, pas uit een la is getrokken nádat de toestanden rond de transfer naar Napoli bekend was geworden en niet al eerder. Maar dus wel frappant dat als De Telegraaf beweert dat Younes blessures 'faket' iedereen staat te knikken maar als De Telegraaf stelt dat Ajax een koude, zakelijke en kille club is iedereen verontwaardigd gaat zitten doen.

Maar hoe dan ook, laat ik het in de kern dan maar samenvatten. Younes heeft het, zachtst gezegd, allemaal heel erg moeilijk gemaakt voor zichzelf. Maar een normale warme club zou in dit geval gewoon op chique wijze de boel kunnen regelen door hem zoals dat hoort disciplinair te straffen voor zijn aantoonbare gedrag (weigeren in te vallen) maar hem vervolgens weer in genade aan te nemen. Hij is contractspeler. Dat hij weggaat in de zomer dat is zoals het is, maar een warme club gunt hem een normaal afscheid (geen afscheid met vuurwerk, René Froger, Ballonnen en confetti, maar wel eentje waar een speler die gewoon jarenlang een voorbeeldprof was) en blijft chique tot het einde.

Maar juist door toe te geven aan exact dat gevoel dat hier juist door Ajax supporters vandaag ook weer wordt uitgedragen ('tering ventje, vijf miljoen, blabla, hij naait, dus terug naaien, 'ik zou hem ook buiten geknikkerd hebben' en karma is a bitch) wordt perfect het gelijk van Valentijn Driessen weergegeven. En juist dát maakt Ajax dus een kille, koele, zakelijke club en niet een warm nest. Want leg jij mij anders maar eens uit Miccoli wat precies het 'belang' van Ajax kan zijn om niet gewoon chique te zijn in dit geval? Want als je bang bent dat anderen blessures gaan faken, gaan weigeren in te vallen en dat de anarchie, kennelijk, om de hoek staat te wachten bij Ajax, dan zijn de problemen bij Ajax nog een fiks stuk groter dan het kleine probleem dat Driessen hier signaleert (klein probleem, want 'who cares' dat men jouw cluppie koud en kil vindt, toch?) ....

6 april 2018 om 19:39

Dus Valetijn moeten we dan maar wel op zijn blauwe ogen vertrouwen?????

7 april 2018 om 09:11

robiero

dat is niet de vraag. De vraag is waarom Mike Verweij wél en Valentijn Driessen niet gelooft wordt.

Valentijn duikt er weer lekker bovenop he, de laatste tijd. Kom op zeg, je gaat toch geen ongemotiveerde spelers opstellen die bezig is met een andere club. Als je hem wel opstelt dan zou hij weer gaan zeuren dat hij de jeugd blokkeert.

6 april 2018 om 07:51

Exact. Het gaat er nog niet eens om wat hij in het verleden wel of niet gedaan heeft. Op dit moment is hij met hele andere dingen bezig dan voetballen bij ajax. Dan kun je hem beter buiten het elftal laten voor alle partijen

Haha what did i just read? Blijkbaar kan je bij Driessen alles maken. Of hij zoekt gewoon elk willekeurig punt om Ten Hag op te kraken. Younes werd al in genade aangenomen na dat hele gedoe met Napoli afgelopen winter (was nota bene al in die stad). Als je daarna nogmaals het voor jezelf verkloot bij Ajax, dan moet de maat ook een keer vol zijn. Bij goedkeuring van dat gedrag kunnen andere spelers anders ook mooi een loopje met Ten Hag gaan nemen.

Pffff Valentijn Driessen als moraalridder veel gekker moet het niet worden. Younes heeft zelf aangegeven niet in te willen vallen, en daarna niet mee te willen trainen. Tel daarbij op de belachelijke transfersoap en dan is het toch een duidelijk verhaal. Dan stop je je tijd en energie toch in andere spelers, en wens je Younes heel veel succes met zijn transfersoap.

Deze snotneus heeft het gewoon verpest voor zichzelf.. probeert Ajax aan alle kanten te naaien; geen transfersom, blessures faken, niet willen trainen (zodat zijn contract niet automatich verlengd) of invallen.. nou dan is het wat bij betreft prima zo.

Plus niet verlengen in je laatste contractjaar is sowieso banken.

Dubbelplus Kluivert is ook gewoon aantoonbaar beter. Meer rendement.

Ajax is ook een kille, zakelijke en koude club. Niks warms aan en dat zijn ze heel lang niet meer geweest, alleen voor diegenen die ze nog een beetje geld oplevert. Ook hier vind ik Ajax en Ten Hag veel te overdreven reageren. Younes had die invalbeurt niet moeten weigeren, laat dat duidelijk zijn, alleen is het statement van Ten Hag om die wissel vrij krom. Hij wilde hem “belonen” voor z’n harde werk door hem maar liefst 1,5 speelminuut te geven in een wedstrijd die al gespeeld was. Amateurisme ten top!

6 april 2018 om 07:53

Dat Ten Hag een fout heeft gemaakt is duidelijk. Dat maakt Ajax niet direct een kille club. Veel oud ajacieden zijn juist enorm te spreken over ajax. En jou statement over geld opleveren is aardig krom als Nouri nog zo dicht achter ons ligt.

6 april 2018 om 08:48

Dat met Nouri is heel mooi ja, maar ik heb het meer over de beleidsbepalers binnen de club, de supporters die hun eigen spelers uitfluiten, de Arena die nooit helemaal vol zit en zo zijn er wel meer dingen die Ajax een kille club maken.

Ik zie bijvoorbeeld een De Vrij in Italië. Het is al bekend dat hij naar Inter gaat en ondanks dat ze daar bij Lazio niet blij zijn over hoe alles gegaan is, staat hij nog elke week in de basis. Moet je bij Ajax niet flikken want je belandt zo bij de reserves.

6 april 2018 om 09:10

Volgens mij wisten ze van Tete en Riedewald ook dat die zouden vertrekken. Waren toch zga basisspelers in de belangrijke EL duels.

6 april 2018 om 11:53

Tete was 2e keus achter een Veltman en speelde dus ook niet als die fit was, en Riedewald is eigenlijk voorbijgestreefd door De Ligt op CV, Viergever op LB en Schöne op CM, dus niet echt basisspelers. Meer noodoplossingen.

6 april 2018 om 12:10

Supporters uitfluiten gebeurt werkelijk overal kerel, dat is echt een onzin argument. Je argument over de opkomstpercentages is veel sterker, ben dat ergens ook wel met je eens. Dit komt door het hoge yuppengehalte en bedrijven die een seizoenskaart (of meerdere) kopen om maar te zien of ze gaan. Echter zijn daar tegenover zoveel meer argumenten aan te voeren die Ajax een warme club maken, dus het is maar net wat je uitkomt welke argumenten je aandraagt.

6 april 2018 om 08:06

Indd eerst younes uitkotsen en smeken om hem niet meer op te stellen. En nu janken omdat hij niet voor een minuut wil invallen. Hoe hypocriet wil je het hebben?

6 april 2018 om 08:55

Eerst blessure faken om vervolgens er tussen door te willen glippen. Op t veld lukte dat steeds minder. Buiten t veld blijkbaar ook. Ik ben gewoon teleurgesteld in m. Vond t een zeer handige speler mits in vorm.

6 april 2018 om 08:35

De uitspraak belonen was idd dom. Gaat nergens over. Echter was Younes weken voor de winterstop bezig met andere zaken. Hij wilde weg. Basis plek verloren. Fake blessure. Net niet in aanmerking komen voor t lichten van optie dus.. En dus meer keuze aan clubs dacht hij. Dan t hele Napoli verhaal en wat erna komt. Overmars had m voor 10/12 miljoen kunnen verkopen van de zomer. Hoezo dan weer wijzen naar Ajax. Younes heeft t zelf verpest. En nu komen de de verhalen en t wijzen naar de oh zo koude club Ajax. Hou toch eens op. Typisch weer een stukje voor mensen die Ajax geen warm hart gunnen om weer es lekker er tegen aan te zwammen...

6 april 2018 om 08:44

Zal ik je eens even een geheimpje verklappen? Ik ben zelf voor Ajax

Maar dat het geen warme club is dat is al jarenlang zo. Het is meer een beursgenoteerd bedrijf dan dat het een voetbalclub is. Er worden al jaren geen grote prijzen gepakt (EL finale daar gelaten), maar er wordt wel altijd met trots bekend gemaakt dat de begroting weer wat omhoog gegaan is.

6 april 2018 om 08:50

Niet per se jij. Maar de situatie van Younes is gewoon aan zich zelf te danken. Hij wil zelf graag weg.. doet er alles aan maar vervolgens vind Driessen t nodig om aan de hand van die situatie Ajax weers es koud te noemen. Dat vind ik raar. En grote prijzen.. ja.. bedoel je Europees? Want dat is geen standaard regel.

6 april 2018 om 09:20

Nee, dat ligt uitsluitend en alleen aan de volledig over het paard getilde lompe boer uit Haaksbergen.
Misschien een hulptrainertje, meer is het niet. De man lult elke week weer uit zijn nek en ziet dingen die er niet zijn.
Heeft er niets van gemaakt en het zal ook niet wat worden. Geen mensenkennis en een tactisch onbenul. Zal me benieuwen wie dit weekend weer de zondebok wordt.

Younes heeft inderdaad geprobeerd weg te komen. Dat was niet uitsluitend eigenbelang, ook in het belang van Ajax. Helaas lukte dat niet vanwege persoonlijke redenen. Daar heeft Ajax geen enkele zeggenschap over.
Ajax toont zich een buitengewoon slecht werkgever. Een speler is geen eigendom!

6 april 2018 om 09:30

Maar dat ‘boertje’ zoals jij het noemt, piepelt Ajax toch niet? Dat boertje weigert niet in te vallen, dat boertje faked geen blessure, Younes toont gewoon een dramatisch mentaal zacht eitje te zijn. Ja Ten Hag had geen handige uitspraken na die geweigerde wissel, maar Youness weigert die wissel beurt. Dan is er maar 1 schuldige! Als Younes een (spreekwoordelijk) grote jongen was geweest had hij ingevallen en de volgende dag bij ten Hag op de stoep staan met de mededeling, eens maar nooit weer. Ik weet uit ervaring dat je daar meer respect afdwingt dan je kont in de wind gooien.

6 april 2018 om 09:33

Ach wel nee. Hag kwam al na dat Younes per se weg wilden met zn nep blessures. Al weken, maanden(?) Was Younes al niet te vinden op t veld. Alsmede door niet in vorm. Ajax had m voor meer kunnen verkopen al in de zomer. Bleef als beoogde basisspeler en om te concurreren met een jong talent in de naam Kluivert.

Speler is geen eigendom.. maar hij weet heus wel hoe t in elkaar ziet en met opzet heeft hij t aantal wedstrijden niet gespeeld. Om zo makkelijkker weg te kunnen..deed hij zelf. Vervolgens een super raar verhaal met Napoli. Zit hij ook zelf in. Niet Ajax.

Eens met dat ten Hag dat zo nooit had moeten zeggen daarna. Denkt hij niet over na en maakt de situatie alleen maar vreemder. Anders was t niet willen invallen van Younes een stuk minder opvallend.
Buiten dat. ..Als wieger naar mijn baas toe om een paar minuten iets te doen krijg ik dat ook te horen. Hij had gewoon moeten invallen en na afloop achter de schermen zn beklag moeten doen bij ten Hag. Niet doen alsof je de vedette bent en weigeren . Duidelijk ook op zn pikkie getrapt zijn. Miss toen ook met aantal wedstrijden die hij niet wil overschrijden in t achterhoofd.

Dat weg willen gaan is zeer zeker wel uit pure eigenbelang . Als dat niet duidelijk is...

6 april 2018 om 09:38

@kush

"typisch weer een stukje voor mensen die Ajax geen warm hart gunnen om weer es lekker er tegen aan te zwammen"e,

Eh, nou laat ik helder zijn, ik gun Ajax echt met heel mijn hebben en houden een enorm warm hart! Maar als je het artikel van Driessen leest, is nou juist hét punt dat Ajax dat warme hart nou net niet heeft! ....... Dus ja....

Los daarvan, wel een beetje een Calimero reactie he, 'och al die mensen die gunnen Ajax geen warm hart', please zeg! Je bent (supporter van) de grootste club van Nederland, hoezo sta je dan niet boven dit soort stukjes eigenlijk?

6 april 2018 om 09:53

Omdat er geen gezonde speler boven Ajax staat. En ik zeg er ook wat van omdat basis van Younes zn situatie Driessen mooi weer kan wijzen naar de 'koude club Ajax'. En nee ik ben geen 'supporter'. 30 jaar kijk ik elke week. Jaren een seizoenskaart gehad. Wat je wil je nou zeggen met je tussen haakjes?

Calimero .. laat me niet lachen man. Maar ach als t jou een vreugd doet t te zeggen prima.

Juist t punt waarom Ajax niet een warm hart heeft? Makkelijk praten langs de zijlijn. En ik ben gewoon van mening om iemand die situaties simuleert om weg te kunnen en weigert te spelen ( uitspraak Hag was oerdom daar niet van) niet te laten spelen. Kan Driessen wel empathie roepen. Maar die situatie met Napoli is toch Younes zelf. Dus moet Ajax maar empathie tonen en m een helping hand bieden? Iemand die met alle macht weg wilde en blessures faked. Moet niet gekker worden. Dus in mijn ogen juist NIET hetf punt waarom Ajax dat warme hart niet zou hebben.

Maar concentreer jij maar op woorden als Calimero 😉 want dat is echt op zn plaats toch? Even iemand bestempelen. Goed punt en sterk van je! Want dit is een stukje waar je lekker tegen aan kan zaniken. Ff je beklag kan doen.


Edit ik zie nu die tussen haakjes goed. Las te snel en daarvoor excuus.

6 april 2018 om 15:27

Nogmaals een speler is geen lijfeigene. Respect moet er van twee kanten zijn.

Kil, koud en zakelijk. Heh, die heb ik lang niet gehoord. Hulde voor Driessen. Volgens mij was het Younes zelf die al deze soap begon, maar kan het fout hebben hoor. De speler zelf heeft er een potje van gemaakt, niet Ajax. Dat Driessen weer de oude stereotypes van stal haalt is een zwaktebod van de journalist zelf.

Ik ben het niet met hem eens. Eerst een blessure simuleren zodat hij transfervrij kan tekenen. Dan blijkt het allemaal niet zo mooi te zijn in Italie en gaat hij toch weer de transfer blokkeren, waardoor Ajax geen transfersom voor hem krijgt. Krijgt hij een goed gesprek met Ajax en belooft hij om weer alles voor Ajax te doen, maar als ten Hag hem vraagt in te vallen, ja, in blessuretijd, heeft hij dat te doen. Het verdient misschien niet de schoonheidsprijs wat ten Hag deed, maar een Youness die zich 100% voor Ajax inzet valt gewoon in....

Arme Younes heb echt medelijden met die jongen. Bij hem heb ik gelijk het gevoel dat er een goede reden is om niet meer voor Napoli te willen spelen. Younes is een gevoelsmens dat zag je ook toen hij weigerde in te vallen. Je zag aan zijn hoofd dat hij zelf van ze eigen actie schrok. Maar zoals bekend houd ajax alleen van zelf opgeleide blonde koppies die niemand een vlieg kwaad doen en de bal van links na rechts kunnen overspelen.

6 april 2018 om 08:44

Nou inderdaad.. Die Zeefuik, Dankerlui en Mazraoui met hun blonde koppies.. Man man man.. wat een onzin. Medelijden? Hij heeft in ieder geval precies wat hij wilt bij Ajax. Een transfervrije status. Alleen heeft hij Napoli niet heel handig aangepakt. Hij kan nu niet eens op de bank zitten. Daar heeft hij re veel blaren voor..

6 april 2018 om 09:45

Tja niet iedereen kan zo blond zijn als davids, litmanen , finidi, silooy, bogarde, overmars, reiziger, rijkaard en kluivert

Is het nu Johan Driessen, of Valentijn Derksen hij begint aardig een buikspreekpop voor Johan Derksen te worden. Zoals al meerder gezegd hebben het de eigen schuld van Younes. Hij heeft nadat hij heel goed nagedacht had en zich goed verdiept had in de club Napoli en de stad Napels een contract daar getekend. Maar toen meneer naar de club en stad ging bleek het toch allemaal anders dan dat hij zich voorgesteld had. Hoe is dat mogelijk in 2017/2018. Dus hij heeft zijn huiswerk heel goed gedaan.

Dan vind meneer dat hij niet hoeft in te vallen op het moment dat het hem gevraagd wordt. En dan moeten we volgens meneer Driessen allemaal een arm over de schouder van deze meneer leggen omdat hij zo zielig is. Ik weet niet in welke wereld meneer Driessen leeft maar hij is echt niet meer van deze wereld.

'door hem zelfs geen minuten in het tweede te laten maken'

Dit komt toch niet door Ajax, maar door de regels van de Knvb (gezien het aantal minuten dat hij al in Ajax 1 heeft gemaakt).

Daarnaast, een speler die een blessure faked om niet te hoeven spelen om zo onder de optie uit te komen, mag best aangepakt worden (als dit waar is).

6 april 2018 om 08:11

Hij mag van de KNVB wel uitkomen voor Jong Ajax.

6 april 2018 om 08:22

Klopt, mijn excuses. Ik dacht dat ik had gelezen dat hij al aan zijn maximum zat, maar lees nu:

"younes mag volgens de regels van de Knvb nog minuten maken in het beloftenelftal van Ajax. Spelers ouder dan 23 jaar mogen niet vaker dan tien keer in de basisopstelling van het eerste elftal hebben gestaan of tien keer 45 minuten in een wedstrijd hebben meegespeeld. Younes staat op negen basisplaatsen en heeft ook slechts negen wedstrijden minimaal 45 minuten gespeeld".

Dank voor de correctie Blackpool.

Als je niet zoveel inspiratie of talent hebt om een originele column te schrijven, is Ajax een fijne boksbal om op los te gaan. Ik denk dat dit de essentie is van het hele verhaal.

6 april 2018 om 12:09

Dat van dat talent, daarin kan ik wel een flink stuk met je meegaan. Als je talent hebt als schrijver/journalist, dan werk je inderdaad niet bij De Telegraaf maar voor een echte krant of medium.

Maar dat Ajax een fijne biksbal is om op los te gaan, dat is in mijn ogen niet de essentie van dit verhaal. Ik denk dat de essentie is dat Ajax simpelweg geen warme club is, maar wel degelijk een killie, koude en zakelijke club. Overigens zeg ik dat niet eens vanwege de hele affaire Younes. Dit is al jaren bekend. In die zin zou je Driessen hooguit het verwijt kunnen maken dat hij in feite niets anders doet dan bevestigen dat een schimmel wit is. Want tja, dát wisten we allemaal toch allang?

Younes moet de hand in eigen boezem steken en Ten Hag moet zo snel mogelijk opzouten.

Verschrikkelijke man die Driessen. Had Ajax bij Younes anders gehandeld had hij dat weer veroordeeld. Ik vind ook dat Ten Hag anders had moeten handelen, aan de andere kant Younes is werknemer en kan zo maar weigeren in te vallen. Wij, en ook Driessen, weten niet wat er allemaal speelt. Driessen maakt gebruik van de krant te stoken. Is niks anders dan een rat.


O K Driesen, we zullen eens kijken als jouw familie je 5 miljoen door de neus boort.
Kijken of je nog naar je familie op de koffie gaat.
Kom op zeg hij heeft het toch zelf verkloot.

Het is net zo kil, koud en zakelijk waarmee Younes eerst een blessure veinst zodat hij onder de automatische contractverlenging uitkomt, vervolgens niet naar Swansea wil voor 10 miljoen maar naar Napoli. Daarna komt Ajax er voor 5 miljoen uit met Napoli en dan wil Younes ondanks getekende contracten ook daar niet meer naartoe. Als ie dan tot slot ook nog weigert in te vallen en de trainer daar weliswaar ongelukkige uitspraken over doet, dan snap ik dat voor Ajax de maat vol is.

6 april 2018 om 09:25

Als je dit bij een normaal bedrijf doet wordt je op staande voet ontslagen. Nu mag meneer Younes nog gebruik maken van alle faciliteiten terwijl het Ajax niets oplevert. Meneer hoeft niets te doen en krijgt daarvoor een flink salaris, auto, eten, drinken en sportbegeleiding.
Dus hard? Nog niet hard genoeg in mijn ogen.

6 april 2018 om 14:19

Lekiam

Een normaal bedrijf zal als een werknemer ervan wordt verdacht ten onrechte arbeidsongeschikt te zijn op zijn minst een verklaring moeten overleggen van een bedrijfsarts dat geen enkele sprake was van ongeschiktheid tot het verrichten van arbeid, voordat je overgaat tot ontslag op staande voet. Daarbij doet een werkgever er ook verstandig aan om de werknemer ook nog eerst een deskundigenbericht daarover te laten aanvragen bij het Uwv. Doet een werkgever dit niet en ontslaat die een werknemer op staande voet dan loopt die werkgever een immens grote kans dat het ontslag zal worden teruggedraaid en dat de werknemer een forse vergoeding kan claimen vanwege het ernstige verwijtbare handelen van de werkgever.

Het gedoe rond de transfer naar Napoli die niet doorging in de winter kan soweiso al geen grond opleveren voor een ontslag op staande voet. Immers, Ajax heeft Younes toestemming gegeven te onderhandelen en zelfs zelf al een overeenkomst gesloten met Napoli. Dat die deal uiteindelijk niet doorgaat, kan Ajax uiteraard op geen enkele manier aan Younes verwijten. Op Younes rust geen enkele plicht of verantwoordelijkheid als werknemer jegens Ajax om een deal met een derde partij aan te gaan. Tenzij er met Younes is afgesproken contractueel dat hij, bij vertrek, minstens een bepaald bedrag aan transferwaarde moet opbrengen. Ik neem zonder enige kennis van het contract van Younes aan dat die bepaling echt niet overeengekomen is.

Dus nee, ik deel je mening dat je hiervoor 'bij een normaal bedrijf' op staande voet zou worden ontslagen. Althans, het zou best kunnen, op zich, maar als de werknemer een rechtszaak begint, dan gaat die dat makkelijk winnen en zal die daar een forse schadevergoeding aan overhouden.

6 april 2018 om 10:01

Ik snap dan ook niet waarom er nog mensen zijn die medelijden hebben met deze jongen. Naar mijn mening heeft Ajax hem genoeg ruimte gegeven om zijn gewenste transfer te kunnen maken, alleen laat hij die vervolgens zelf afketsen. Als je dan terug in de selectie wordt genomen en het dan opnieuw verpest door werk weigering, verdien je van mij ook geen medewerking meer van welke werkgever dan ook.

Terecht hoe Ajax tot dit besluit is gekomen.

6 april 2018 om 14:35

grasveld7

"als je dan terug in de selectie wordt genomen en het dan opnieuw verpest door werk weigering, verdien je van mij ook geen medewerking meer van welke werkgever dan ook."

Ja, ook hier weer hetzelfde. Ook jij bevestigt exact de woorden van Driessen. Volledig empathieloos, koud, kil en puur zakelijk. Why?

Het gaat er niet zozeer om of ik nou wel of niet 'medelijden' heb met Amin Younes. Die jongen heeft zichzelf natuurlijk in een behoorlijk lastig parket gewerkt door een contract te tekenen bij Napoli en dan, als hij daar eerder heen kan, opeens helemaal af te willen zien van de overstap. Dat is heel erg dom natuurlijk. En Ajax heeft het initieel gewoon goed gedaan door hem ondanks het mislopen van die vijf miljoen in genade aan te nemen en hem terug te nemen in de selectie, waardoor hij zelfs theoretisch nog kans maakt op de WK selectie van Duitsland ook.

Mij gaat het er gewoon om dat zelfs na de fout van Younes om te weigeren in te vallen er nog alle reden was voor Ajax om hem niet zoals nu het geval is af te serveren en hem, als een soort vergeldingsactie, dan maar uit de selectie te pleuren. Ga even na, wat heeft die periode met die jongen gedaan precies? WK droom in duigen gevallen, overstap naar mooie club blijkt nachtmerrie en alles lijkt hem door de vingers te glippen. Hoezo heb je daar als club dan geen oog en oor voor? is het zo lastig om met die jongen de gesprekken aan te gaan, hem positief te ondersteunen en hem alle hulp te bieden die hij nodig heeft? Wat zou Ajax slechter af zijn precies als ze hem niet op deze manier zouden behandelen? Dat de supporters, zoals zovelen, boos worden? Dat die supporters liever zien dat Younes op een strontkar Duiverdrecht uit gereden wordt of zoiets? Met pek en veren.... Kom op zeg. Dát is nou exact hét verschil tussen een voetbalclub met gevoel en empathie en de koele en koude zakelijke club, die hier nu puur utilitarisme bedrijft door te stellen: "we verdienen toch niks meer aan hem, dus wat hebben we eraan, wegwezen ermee!".

Want dat hij blessures fakete, dat vind ik een belachelijk verhaal. Hoe kan hij daarmee zomaar wegkomen precies, met een enorme medische staf en begeleiding erbij? Dit zijn uitspraken van een journalist, op basis van anonieme bronnen. Hoezo neemt iedereen die klakkeloos en zonder enige kritiek over?

Neh, iedereen mag op zich van mij best vinden dat Ajax die Younes moet aanpakken, maar ga dan niet stampvoeten dat Valentijn Driessen daarvan niet mag vinden dat het wederom bewijst dat Ajax een kille en koude club is. Want dat is Ajax toch ook gewoon?

6 april 2018 om 15:48

''die jongen heeft zichzelf natuurlijk in een behoorlijk lastig parket gewerkt door een contract te tekenen bij Napoli en dan, als hij daar eerder heen kan, opeens helemaal af te willen zien van de overstap. Dat is heel erg dom natuurlijk. En Ajax heeft het initieel gewoon goed gedaan door hem ondanks het mislopen van die vijf miljoen in genade aan te nemen en hem terug te nemen in de selectie, waardoor hij zelfs theoretisch nog kans maakt op de WK selectie van Duitsland ook.''

Dit dus, waarom is Ajax dan volgens jou dan een kille en koude club? Ik zie dit uit de ogen van mezelf, ik hoef dit soort geintjes op kantoor ook niet te flikken, niemand niet.

Wij krijgen nog niet de helft mee van wat er allemaal achter de gesloten deuren gezegd wordt, maar je kan duidelijk ophalen uit de berichten die naar buiten stromen dat Younes dit hellemaal zelf heeft veroorzaakt. Die periode had hij ook gewoon het seizoen af kunnen maken in Amsterdam, maar nee, meneer moest en zou in de winter vertrekken. Ajax heeft hem daarom alle vrijheid gegeven om te gaan praten met andere clubs, Ze waren zelfs onderling al akkoord. Dat Younes zijn eigen ramen dan in gooit is niet iets wat je een club kan verwijten. Sterker nog, ik denk dat ze bij Ajax blij waren als hij was verkocht. Nu loopt hij deze zomer gratis de deur uit.

''dã¡t is nou exact hã©t verschil tussen een voetbalclub met gevoel en empathie en de koele en koude zakelijke club, die hier nu puur utilitarisme bedrijft door te stellen: "we verdienen toch niks meer aan hem, dus wat hebben we eraan, wegwezen ermee!".

Ga zelf maar eens na dat de spelers die er met de pet naar gooien veel minder waardering krijgen, ook vanuit de supporters. Letterlijk bij elke club zijn er van dit soort spelers geweest, die een vertrek proberen te forceren, of het niet meer kunnen op brengen om zich volledig te kunnen geven voor zijn huidige club, wat moet je dan als trainer? De competitie wacht niet tot dat die beste jongen bij zinnen is. In dit geval moet Ten Hag zich als een trainer laten zien, een leider, die bepaald wie er wel en niet speelt.

''want dat hij blessures fakete, dat vind ik een belachelijk verhaal. Hoe kan hij daarmee zomaar wegkomen precies, met een enorme medische staf en begeleiding erbij?''

Er bestaan situaties als 'spook' blessures, al heb ik daar zelf nog geen mening over gegeven, ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik daar van moet vinden.

6 april 2018 om 14:09

master D

Dat Younes niet naar Swansea wil dat kun je hem onder geen enkel beding verwijten. Prima dat die overgang voor Ajax het meest lucratief was, maar hij mag denk ik zelf natuurlijk wel bepalen waar hij zelf gaat spelen toch? Dat Ajax vijf miljoen overhoudt op grond van 'getekende contracten' is echt onjuist. We weten inmiddels wel dat Younes een contract tekende dat hem vanaf 1 juli 2018 bindt aan Napoli. Maar, op dat moment is hij transfervrij en dus heet Ajax dan verder nergens recht op, punt. Dat Younes in de winter afzag van de overgang om zijn moverende redenen, dat is lullig voor Ajax ,maar dat contract was nog niet getekend. Dus ook op die grond geen enkel recht voor Ajax. Dat ze hem dan 'met hangende pootjes' terug laten komen dat is natuurlijk helemaal geen gunst of wat dan ook, dat is gewoon een plicht. Want hij heeft gewoon een contract met wederzijdse verplichtingen. Waar ook Younes zich aan moet houden natuurlijk. Maar Ajax óók.

Maar, plaats dit eens in een menselijk perspectief. Ben jij werkelijk iemand die er de moraal van het Oude Testament op na houdt? Dus, ';oog om oog';? Jij 'naait mij', dus dan ';naai ik jou'? Nog los van de vraag of Younes hier Ajax aan het naaien is (want iedereen roept elkaar wel na over het faken van blessures maar waaruit blijkt dat dit ook zo was precies? Die suggestie is gewekt door een journalist van De Telegraaf, .... Dat is nou exact de krant die nu stelt dat Ajax een kille club is. Dus waarom geloof jij Mike Verweij dan wel en Valentijn Driessen opeens niet eigenlijk?

En jij vindt ook wel dat een voetbalvereniging (by the way, dát was toch de kern van waar het Cruijff om ging.... weg met die beursgenoteerde BS, Ajax moet weer gewoon een echte voetbalclub worden en geen bedrijf) zich moet bedienen van dat soort keiharde zakelijke afwegingen en gedrag?

Nou, dat vind ik op zich verder prima, als dat jouw mening is. Maar val dan niet over mensen die in dat geval je een spiegel voor houden en je ermee confronteren dat exact die houding precies datgene is wat Driessen Ajax verwijt. Het zijn kille principes van een koud beursgenoteerd bedrijf. Dus hoezo ga je dat hier dan tegenspreken? Het Is toch zo, dat geef je met je reactie nou net zélf precies aan!

En sowieso, ook tegen jou, who cares? Waar maak jij je druk om? Jij werkt toch niet voor of bij Ajax? Dus wat kan jou dat schelen?

Younes krijgt genoeg betaald, heeft voldoende kansen gekregen en heeft zelf misbruik van het vertrouwen gemaakt. Vervolgens wou hij ook helemaal niet verkocht worden. Als dit jou personeel was, had je al veel eerder naar een oplossing gezocht.

Tja, als je als journalist van de T. een ander een gebrek aan empathie gaat verwijten, heb je niet alleen een stuitend gebrek aan zelfkennis, maar ben je een bovendien een huichelaar van het niveau van Uriah Heep. De T. heeft niet alleen de karaktermoord als handelsmerk, maar deze ook nog eens tot een ware kunst verheven. Vraag dat maar eens aan slachtoffers van de "fluwelen" Revolutie als Rik van er Boog, Uri Coronel en Danny Blind, van wie de twee laatstgenoemde de helft van hun leven dienstbaar zijn (geweest) aan Ajax en daadwerkelijk iets hebben betekend voor de club, waar de T. deze uitsluitend ziet als een mogelijkheid om de oplage te verhogen. Die werden zelfs nog nagetrapt toen de strijd om de macht bij Ajax allang was gestreden en ze uitgeteld in de hoek lagen. Dat valt iemand als Danny Blind zelfs heden ten dage nog ten deel, de manier waarop die door het journaille van de T. wordt benaderd, is niet alleen vooringenomen, maar zelfs ronduit haatdragend. Over een gebrek aan empathie gesproken ...

Geen enkele journalist die uit naam spreekt van de T. heeft derhalve het recht om zich op de empathiek te beroepen. Deze "journalist" al helemaal niet omdat hij het zelf een empathisch vermogen tentoonspreid waar een roofdier jaloers op kan zijn. Zijn stellingname is bovendien regelrechte grafschennis aan het adres van Johan Cruijff, die jarenlang aan de T. verbonden is geweest. Die ging tijdens zijn revolutie ook niet bepaald zachtzinnig te werk om het doel dat hij met Ajax voor ogen had te bereiken. Hij deinsde er zelfs niet voor terug om mensen die zich een eeuwigheid voor Ajax hadden ingezet en in de meeste gevallen zelfs zonder (financiã£â«le) tegenprestatie van de club, onder de grond te moffelen om het doel dat hij voor ogen had, te bereiken. Als de huidige directeuren van Ajax een gebrek aan empathie zouden hebben, zou dat voor JC in het kwadraat gelden. Maar het is natuurlijk complete en totale onzin omdat het handelen van zowel JC als Ajax natuurlijk niet tegen de persoon gericht was of is, maar uitsluitend bedoeld om de zaak te dienen. Je kunt een miljoenenbedrijf als Ajax niet in goede banen leiden als je niet bereid en in staat bent om menselijke gevoelens af en toe op zij te zetten als de situatie daarom vraagt en op een zakelijke manier met ontstane problemen om te gaan. De situatie met Youness is uitermate vervelend, maar het zou wel heel krom zijn om hem de hand boven het hoofd te houden omdat hij zo sympathiek en toegewijd is. Wat er met Youness gebeurt, heeft niets met zijn persoon te maken, net zo min als dat met Enoh en Marcel Keizer het geval was. Het is een zakelijke beslissing met voor de mens Youness vervelende gevolgen.

Om de kwestie op een objectieve manier te kunnen beoordelen, dien je over de feiten te beschikken en de steeds wisselende verhalen die opduiken over het dispuut tussen speler en club, tonen m.i. nagenoeg aan dat noch de media noch de supporters en andere geã£â¯nteresseerden precies het naadje van de kous weten en er maar op los speculeren. Het feit dat de T. zonder de achtergronden te kennen, de kwestie-Youness aangrijpt om de directie van Ajax (voor de zoveelste keer) in een kwaad daglicht te stellen, toont eens temeer aan wat een verwerpelijk karakter die krant heeft. Elke controverse binnen Ajax, groot of klein, wordt aangegrepen om de mensen die aan de touwtjes trekken bij Ajax aan het wankelen te brengen in de hoop dat zij zullen worden vervangen door de een of andere slapjanus bij wie men wel weer een voet tussen de deur kan weten te krijgen. Nu Johan Cruijff er niet meer is, heeft de krant geen enkele ingang meer bij de club en is het geen uitzondering meer dat de concurrent uit Rotterdam beter op de hoogte is van het reilen en zeilen van Ajax dan de eigen redactie. Dat steekt kennelijk zo, dat men terug valt op oude gewoontes om de concurrentiepositie te verbeteren en het wapen van karaktermoord weer mag worden gehanteerd om het verloren terrein terug te veroveren. Over een gebrek aan empathie gesproken ...

Ajax - Younes = doodspoor.
Beide niet slim geweest ibt oplossing het inval probleem.
Younes weet niet wat hij wil ( zie Napoli contract).
Ajax (ten Hag) verkeerde beslissing ivm het invallen .
Younes blijkt uiteindelijk niet zo betrouwbaar.
Het faken van een blessure.
De media met name V. Driessen gooit telkens olie op het vuur.
Hier zijn Dus 2 verliezers.
Conclusie: Snel uit elkaar gaan, niet wachten tot einde seizoen.

Ajax - Younes = doodspoor.
Beide niet slim geweest ibt oplossing het inval probleem.
Younes weet niet wat hij wil ( zie Napoli contract).
Ajax (ten Hag) verkeerde beslissing ivm het invallen .
Younes blijkt uiteindelijk niet zo betrouwbaar.
Het faken van een blessure.
De media met name V. Driessen gooit telkens olie op het vuur.
Hier zijn Dus 2 verliezers.
Conclusie: Snel uit elkaar gaan, niet wachten tot einde seizoen.

Jong Ajax is een belofteteam. Geen reserveteam. De visie is toch duidelijk alleen beloften en spelers die wedstrijdfit moeten worden of blijven mogen spelen. De gunfactor speelt geen rol. Younes gaat helaas weg na dit seizoen, dus heeft Ajax het recht hem niet te laten spelen ten faveure van andere spelers .

Het moge duidelijk zijn dat Driessen geen fan is van Ten Hag. Beetje overdreven dit, Younes heeft het er zelf naar gemaakt. Ajax heeft bij voorbaat al een regel dat spelers met aflopend contract die niet willen verlengen meestla niet aan spelen toekomen. Als je er dan ook nog zo'n soap van maak is het logisch dat je crediet op is.

Er komt alleen maar onzin uit de mond van die man. Als hij te gast is bij Wilfred Genee en consorten, zap ik weg. Net als met Aad de Mos. Mag hopen dat bij Veronice de deur gesloten blijft voor meneer Driessen. Ajax staat volledig in zijn recht. De opmerking van Ten Hag was niet slim, maar die man kan wel vaker niet uit zijn woorden. Heeft ook een opleiding als trainer gevolgd en niet als journalist. Ik vind wel dat we hem de tijd moeten geven on zich te bewijzen. Hij stapt ook niet bij de makkelijkste club van NL binnen. Nogmaals volledig terecht dat Ajax een manipulerende en muitende speler terech wijst. Younes had zelf slimmer moeten wezen. Nu heeft hij zijn eigen glazen ingegooid. Verplicht vertrekken naar Napoli en geen WK (alhoewel hij m.i. geen speler is voor het Duitse elftal)

De Ajax is leiding is zeker kil en zakelijk en zonder enig gevoel. Dat is wel gebleken uit hoe het ontslag van Keizer is verlopen. In september, een dikke 2 maanden na het drama met Nouri, was er al besloten om afscheid van Keizer te nemen en een opvolger te zoeken. Dat getuigt van geen enkel gevoel waar je zou denken, probeer als club eerst maar eens bij elkaar te blijven en dit te verwerken. Zet een streep door het jaar en probeer weer wat plezier te hervinden. Niet bij de leiding van Ajax. Die zijn hier zomaar overheen gestapt. Ook nog een oliedomme beslissing vanuit voetbaloogpunt.

Met Younes is het vast niet anders gelopen wat ook niet helpt was het wederom uitfluiten Younes door de Ajax aanhang. Dat is niet de eerst. Dus niet alleen de leiding is rot, de aanhang daar word je ook niet blij van. Ajax heeft een serieus probleem.

Driessen heeft op het punt van empathische uitstraling wel een punt. Waarom komt de AD niet eens in de zo veel tijd gewoon tekst en uitleg geven van de handel en wandel bij Ajax? Het is toch jouw taak om de club in ieder geval op een positieve manier aan het publiek te presenteren. Of je het met het gepresenteerde eens bent of niet, opening van zaken voorkomt vaak veel achterdocht en anti sympathie. Het lijkt er veel op dat van der Sar een bloedhekel heeft aan publieke optredens - en dat zie je ook tijdens zijn weinige openbare verschijningen. Daarnaast blinkt de beste man ook niet uit in krachtdadig optreden, met alle trieste gevolgen en escalaties tot gevolg. Daarom vermoed ik ook dat van der Sar aan het eind van dit seizoen, of uit eigen beweging, of door een zetje in de rug van de Rvc, zich terugtrekt als AD. En ruim alle puin dan maar in een keer op door ook Overmars en de huidige technische staf de deur te wijzen. Een geheel nieuwe start na dit, in alle opzichten, rampseizoen is de beste manier om de neuzen weer in de Cruijff modus te krijgen; te beginnen met het vernoemen van de Arena aan de grootste Ajacied aller tijden....

6 april 2018 om 11:11

Helemaal mee eens. Ik vind dat Overmars, van der Sar en de RVC moeten opstappen. Over van der Sar. ik herinner me de dag van het ontslag van Keizer en het was wachten op uitleg van Ajax. Niets van dat. Van der Sar wist niet hoe snel hij in zijn bolide moest kruipen om hard het hek door te rijden. Dat ben je ongeschikt.

In het begin had ik een vermoeden dat Younes Ajax aan het belazeren was. Dat het een soort spelletje was dat Younes samen met Napoli speelde om onder de transfersom uit te komen. Toen was het hele verhaal van blessures faken etc nog niet naar buiten gekomen. Ik gaf Younes toen nog het voordeel van de twijfel.
Nu duidelijk is geworden dat Younes inderdaad met werkweigering, neppe blessures etc bezig was om dingen te forceren vind ik dat hij nu ook maar op de blaren moet zitten. Met andere woorden, Younes heeft Ajax opzettelijk miljoenen gekost. En mensen vinden dat Ajax dan alsnog Younes normaal moet behandelen? Nee, zo gaat het leven niet. Acties en consequenties. Laat dit een les zijn voor Younes.

Younes ging in goed vertrouwen naar Napels om gekeurd te worden en te tekenen na dat Ajax en Napels een transfersom overeen zijn gekomen. Dat hij vervolgens getekend heeft met ingang van juli 2018 heeft hij Ajax bewust een transfersom door de neus geboord. Vervolgens heeft hij ingezien dat hij geen speelminuten bij Napels kreeg en zodoende zijn plek in de WK selectie in gevaar kwam heeft hij zich later gerealiseerd. Hierna heeft hij zich met hangende pootjes weer bij Ajax gemeld om speelminuten te krijgen om zijn WK selectie niet in gevaar te brengen. Dat Ajax nu met hem klaar is heeft hij geheel aan zich zelf te wijten. Hij heeft er zelf een bende van gemaakt onder het mom van familie omstandigheden

Tuurlijk Valentijn... en als 1 van jouw collega's er met de pet naar gooit en weigert arbeid te verrichten, sla jij zeker ook voortdurend een arm om hem heen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren