Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Messi onder vuur na absentie: ‘Cristiano had het wel gedaan’

Laatste update:

Spanje was dinsdagavond oppermachtig tegen Argentinië en won uiteindelijk met 6-1 van de ploeg van Jorge Sampaoli. Bij de bezoekers was Lionel Messi, net als bij het duel met Italië (2-0), afwezig, aangezien de aanvaller van Barcelona geen risico's wilde nemen met zijn hamstringproblemen. Hugo Gatti vindt dat Messi hoe dan ook minuten had moeten maken.

De 73-jarige oud-international, die achttien caps op zijn naam heeft staan, zegt in gesprek met El Chiringuito dat de sterspeler zijn gezicht had moeten tonen en stelt dat Cristiano Ronaldo dit wel had gedaan als de Portugees eveneens had gekampt met lichte pijntjes. "Messi had echt moeten spelen, mensen wilden hem zien. Ik weet zeker dat Cristiano het wel had gedaan."

Gatti benadrukt echter dat Argentinië niet afhankelijk is van Messi, ondanks het feit dat het land met de dribbelaar in de gelederen structureel meer punten haalt. De voormalig doelman wijst op de andere spelers met veel kwaliteit die de nationale ploeg rijk is: "Ik denk niet dat Messi degene is die het team maakt. Ik geloof niet in dat soort dingen."

Ben jij het eens met Hugo Gatti?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Erg fijn dat deze man dat denkt. Ik snap niet wat het hier mee te maken heeft? Altijd die Messi vs. Ronaldo vergelijking, enorm vermoeiend.

Messi vond het, om wat voor reden dan ook, beter deze wedstrijd niet te spelen. Een beslissing waar hij het volste recht op heeft gezien het feit dat Barca nog om alle prijzen speelt en er in de zomer een WK wacht. Dat zijn landgenoten zich dan zo voor paal zetten kan hij in dit geval weinig aan doen. Dat is meer iets waar Sampaoli zich druk om moet gaan maken door bijvoorbeeld simpelweg eens de beste spelers te selecteren en op te stellen.

29 maart 2018 om 09:38

Inderdaad, vind het wel grappig dat hij beweert dat Messi had moeten spelen, maar dat Argentinie niet afhankelijk is van hem.

Hoe ik dit interpreteer betekent dus dat het niet moet uitmaken of Messi speelt of niet. Dus waarom zou je dan het risico lopen dat de blessure erger wordt door hem te laten spelen? Dalijk is de blessure zo ernstig dat hij niet eens meer mee kan naar het Wk

Ik zeg dit niet vaak over dit soort artikelen, maar de mening van deze beste man slaat kant noch wal. Raar ventje.

29 maart 2018 om 11:07

Dat rare ventje is een 73-jarige oud international die als zeker als Argentijn kritiek mag hebben op zijn eigen land. Neemt niet weg dat je verder gelijk hebt.

29 maart 2018 om 11:46

Daarom zeg ik ook, ik ben niet het type om iemands mening te bekritiseren. Iedereen mag een mening hebben.

Maar de manier waarop de mening van deze meneer tot stand is gekomen wekt toch grote verbazing bij mij op. Het ene spreekt het andere keihard tegen. En dan heb ik het nog niet eens over de oerdomme verwijzing die hij maakt naar Cr7.

Vandaar dat ik hem een raar ventje vind.

Maar goed, we zijn het er in ieder geval over eens dat het nergens op slaat.

29 maart 2018 om 09:38

Helaas leven we in de luxe dat we twee van de beste voetballers ooit in hetzelfde tijdperk zien spelen. De discussie Ronaldo en Messi zal altijd blijven bestaan en het maakt hun legendes alleen maar groter.

29 maart 2018 om 12:30

Ronaldo is misschien de beste afmaker ooit, maar zeker niet de beste voetballer ooit. Hij is niet eens de beste voetballer bij Real Madrid, wel de meest effectieve.

Als je lichte hamstring problemen hebt snap ik goed dat je geen oefenpotjes gaat spelen. Natuurlijk is het voorbereiding op het Wk, maar dan moet ook zonder Messi kunnen. Je hebt genoeg anderen, laat die maar eens goed samenspelen want dat zal nodig zijn in de zomer.

Wanneer je land met 6-1 verliest, jij niet speelt maar toch de kop-van-jut bent... Het is totale onzin wat Gatti zegt. De afgelopen jaren is Ronaldo juist enorm vaak gespaard in wedstrijden wat erg verstandig is. Ik ga daarnaast niet zeggen dat Argentinie met Messi Spanje had verslagen maar je zat een schrijnend gebrek aan samenhang tussen de voorste linies en een gebrek aan creativiteit. Messi heefr een zwalkend Argentinie naar het WK geloodst en het mag een wonder worden genoemd naar drie finales.

Wat een ontzettende onzin. Als je last hebt van pijntjes is het onzin om in een vriendschappelijke wedstrijd toch te gaan spelen. Iedereen wil hem zien spelen, maar als hij zichzelf overbelast door op zulke momenten toch te spelen, heb je een groot risico dat hij juist later wedstrijden moet missen door blessures.

Juist een mooie test voor Argentinië om eens te kijken hoe goed ze zijn met al die wereldsterren als Messi er niet bij is. En zo werd, net zoals uit de statistieken al overduidelijk was, eens temeer duidelijk dat al die grote namen maar weinig laten zien in hun nationale elftal en dat Messi ze eigenhandig naar het WK heeft gebracht. Maar goed, meneer zal het wel beter weten dan alle statistieken en common sense, want hij "gelooft niet in dat soort dingen"

Ik denk met Messi erbij dat Spanje nog had gewonnen het Argentijnse Elftal elftal heeft een zeer goede voorhoede maar het middenveld en de verdeging zijn niet goed genoeg en tegen landen als Spanje Duitsland en Brazilië word je dan genadeloos afgestraft

29 maart 2018 om 10:09

ik opper voor Mercado-Garay-Otamendi-Rojo in verdediging. Op middenveld Lo Celso-Banega-Lanzini. Voorin Di Maria-Aguero-Messi...Dan wordt t geen 6-1

29 maart 2018 om 10:49

Maar wel 3-1 Spanje is gewoon een van de favorieten voor de WK

29 maart 2018 om 11:06

Zeker is Spanje favoriet voor WK. Hoewel Spanje in de breedte erg sterk is, wordt ieder land minder bij ontbreken van de vijf beste spelers. Bovendien denk ik dat met Di Maria, Aguero en Messi de kans groter is op meer dan 1 goal.

En als hij wel had gespeeld en hij zijn hamstrings had afgescheurd was Messi natuurlijk weer volksvijand nummer 1, want ja, hij had beter moeten weten...

Wat een onzin kraamt hij uit zeg. Volgens mij werkt zijn bovenkamer niet helemaal goed meer en is hij niet in staat om logisch na te denken.

Altijd maar weer die Messi / Ronaldo vergelijking, moe word men ervan. Genieten van 2 grootse spelers is het enige wat we kunnen en moeten doen.

On: volgens mij speelde Ronaldo ook de finale van het ek niet door klachten. Dit was een oefenpotje, geen nut om je fysiek nog meer leed te voorzien. Zeker als je nog om alle prijzen speelt en een wk voor je hebt waar het voor t echie moet gebeuren.

29 maart 2018 om 09:53

Dit was wel vanwege een blessure opgelopen tijdens de finale en hij wou zeker wel doorspelen maar dit kon niet. Dat heeft natuurlijk niks te maken dat het onzin is dat Messi er bij deze wedstrijd bij moest zijn. Messi (evenals C. Ronaldo) moet steeds meer zijn wedstrijden uitzoeken.

29 maart 2018 om 10:04

Inderdaad, als je 50 -60 wedstrijden speelt per jaar is een oefenpartijtje niet persé nodig om je kunstjes te laten zien.

(Klopt over Ronaldo ek)

Wat een onzin zeg. Messi is een voetballer die altijd alles wilt spelen. Bij Barcelona slaat hij zelden wedstrijden over. Hij zal echt niet uit eigen wil een wedstrijd tegen Spanje in het prachtige Metropolitano hebben overgeslagen..

Als grote Ronaldo fan zeg ik, laat Messi met rust. Moet Messi ook van de brug springen als Ronaldo dat doet?. Messi zou echt wel willen spelen maar als dat niet verantwoord is vanwege een blessure moet je een speler niet gaan afzeiken

Juist. En als Messi wel had gespeeld en er straks uitlag met een hamstringblessure en de resterende wedstrijden mist van Barcelona, dan was het dom van hem om te hebben gespeeld. Ik heb het niet vaak bij een artikel, maar deze man kraamt echt onzin uit.

Wat een onzin. Messi is ligt geblesseerd en dus ik het logisch dat hij een paar oefenwedstrijden laat lopen. Voor Messi is het noodzaak om op dit soort momenten rust te nemen zodat hij straks als de competities beslist worden en het WK er is 100% fit is. Het is ook niet zo dat Ronaldo een heel seizoen lang zomaar alles kan spelen in topvorm. Die piekt ook pas nu richting het einde van het seizoen. En om te kunnen pieken moet je soms rust pakken. Heel verstandig dus.

Ik heb meer met Ronaldo dan met Messi maar wat deze man zegt is natuurlijk onzin, met een blessure ga je geen risico's nemen.
Dit lijkt me eerder een gefrustreerd gebaar na die afslachting, daar kunnen de Argentijnen niet mee omgaan.

Messi moet aan het eind van het seizoen schitteren, want Barcelona strijdt nog om de titel, de CL en de Copa del Rey en daarna volgt het WK waar hij moet staan. Ik zou er niet eens om denken om nu nog vriendschappelijk te spelen met zon zwaar programma voor de boeg, niet eens als ik fit was.

Kortom, die man die spoort niet.

Sorry, onnodig wat deze man zegt! En totaal niet gebaseerd op feiten. Feit is dat Messi hamstring klachten heeft en daarom rust heeft gehouden. En dat is met pijnklachten aan de hamstring het beste wat je kan doen. Zeker met het drukke programma wat Messi heeft de komende maanden.

Ach.. je kunt beter nu deze wake up call krijgen dan later in het jaar.. er is nu voor Argentinië voldoende tijd om te herstellen en met gezonde revanche gevoelens en met Messi het WK aan te vallen.. ze zijn nu geen favoriet meer, haalt dus druk weg.. zo erg is deze nederlaag helemaal niet..

Wat een dikke bullshit alweer.
Messi is een speler die alles wil spelen en al zeker tegen het land van een deel van zijn ploegmakkers.
Trouwens, vanuit de Argentijnse bond kwam recent nog een artikel naar buiten waarin men pleitte voor dat Messi minder wedstrijden zou spelen naar aanloop van het WK. Nu laat hij een vriendenmatch schieten omwille van een blessure, is het weer niet goed.
Trouwens, een Ronaldo liet ook de finale van het EK schieten omwille van een blessure in de eerste paar minuten, om maar even de vergelijking te ontkrachten. Wat trouwens niet meer dan logisch is in mijn ogen. Blessure = geen risico nemen, klaar.

29 maart 2018 om 12:44

Heel scheve vergelijking. Messi kampt met pijntjes en Ronaldo moest noodgedwongen het veld verlaten omdat het gewoon echt niet meer kon. Hij probeerde nog even maar moest met tranen in de ogen het veld verlaten.

Verder overigens echt volledig met je eens hoor. Als Messi kleine klachten heeft moet hij een nutteloze oefenpot altijd laten schieten. Er komen de komende weken en maanden genoeg belangrijke wedstrijden aan, ik sta volledig achter Messi in deze.

Gewoon een heel slechte vergelijking. Messi zou ook gewoon spelen in een wk finale met een paar klachten of pijntjes, bij oefenwedstrijd zou geen van beide dat risico nemen.

Chill het is maar een oefenwedstrijd? Heb liever dat Messi nu niet speelt en niet ernstig geblesseerd raakt in een wedstrijd die bedoeld is om aan te klooien dan wanneer het wel uitmaakt of je wint of niet.

dat zou idd wel slim zijn geweest. In deze fase van het seizoen met klachten aan de hamstring 2 oefenpotjes spelen. Alle belangrijke wedstrijden komen eraan en veel rustmomenten voor het WK zijn er ook niet meer.
Ideaal moment dus om een weekje gas terug te nemen. Daar hebben en barcelona en de nationale ploeg het meeste aan.

Als je nou gewone pijntjes hebt...oke... Maar deze man weet toch ook dat een hamstring ook helemaal af kan scheuren. Dan komt zelfs wk deelname in gevaar.

Wie is in godsnaam Hugo Gatti? Maar 18 caps op zijn naam dat zegt al genoeg. Hugo moet z'n kop houden en golf gaan kijken. Sampaoli bepaalt of Messi speelt en niemand anders. Als Messi lichte pijntjes had had ik hem ook niet laten spelen op voorzorg. En het was en blijft een oefenwedstrijd he Hugo. En begin alsjeblieft niet steeds over dat Ronaldo dit en dat doet en Messi niet. Je hebt wel lef om zo over Messi te praten.

Wat een onzin. Ronaldo is, net als Messi, bovenal een professional. Die mannen weten heel goed wanneer ze beter niet kunnen spelen en zullen dan ook geen risico's nemen voor een nietszeggend oefenpotje terwijl het wk voor de deur staat en we de belangrijkste periode van het seizoen ingaan wat betreft clubvoetbal. Als Messi met pijntjes kampt moet hij vooral rusten en daar heeft niemand wat over te zeggen buiten hijzelf en de medische staf.

Ik vind het prima wat Messi doet. Als je niet helemaal fit bent hoef je geen risico te nemen door oefenpotjes te gaan spelen. Wie zegt dat Ronaldo dat niet zal doen. Die wil alleen maar geschiedenis schrijven door records te breken. Die gaat ook echt niet meer risico nemen dan nodig. Hij is zelfs tegen ons gewisseld iets wat hij nooit zou accepteren als de wedstrijd zo belangrijk was.

Daarom ging Ronaldo eraf tegen Nederland. Omdat hij gezichtsverlies probeerde te voorkomen.

Is maar een oefen wedstrijd. Toch is Ronaldo een betere leider. Hij kan het team goed motiveren. Messi gaat op het WK zijn best doen. Let the guy be

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren