Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kluivert troeft Donnarumma af en wint prestigieuze NxGn Award

Laatste update:

Justin Kluivert heeft de NxGn Award gewonnen voor het grootste tienertalent van de wereld. De achttienjarige linksbuiten van Ajax bleef onder anderen de winnaar van vorig jaar, AC Milan-doelman Gianluigi Donnarumma, in de verkiezing voor. Matthijs de Ligt eindigde op de vierde plaats in de verkiezing van Goal.

Enkel spelers die geboren zijn op of na 1 januari 1999 kwamen in aanmerking voor de prestigieuze prijs; onder anderen Kylian Mbappé van Paris Saint-Germain en Christian Pulisic van Borussia Dortmund vielen zodoende af. 37 journalisten van Goal brachten hun stem uit en de meeste stemmen gingen dus naar neo-international Kluivert.

De aanvaller speelde voor de amateurverenigingen ASV De Dijk en AFC alvorens hij in de zomer van 2007 de overstap maakte naar de jeugdopleiding van Ajax. Hij tekende in april 2016 zijn eerste contract en in september van dat jaar debuteerde hij in de Jupiler League voor Jong Ajax, in de met 1-0 verloren uitwedstrijd tegen MVV Maastricht.

Kluivert debuteerde in januari 2017 in het eerste. Peter Bosz liet hem in de 39e minuut als invaller binnen de lijnen komen tegen PEC Zwolle en inmiddels staat Kluivert op vijftig officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax. Daarin was de winnaar van de NxGn Award goed voor tien doelpunten en negen assists. De belofte heeft in de Johan Cruijff ArenA nog een contract dat tot medio 2019 doorloopt.

Zou jij ook op Justin Kluivert hebben gestemd?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik had niet verwacht dat Kluivert deze prijs zou winnen. Ook erg mooi om te zien dat de Ligt vierde is geworden.
Laten we, ongeacht je clubvoorkeur, er trots op zijn dat een Nederlandse speler deze prijs gewonnen heeft

28 maart 2018 om 13:12

Dit soort prijzen zeggen mij niet heel veel en ben dus niet trots o.i.d. Kan me wel goed voorstellen dat ajacieden (terecht) trots op hem zijn!

28 maart 2018 om 15:17

Aggg zolang zijn vader maar trots op hem is. Als jong ventje is dat toch het allerbelangrijkste. En mijn gevoel zeg dat Patrick dat wel is.

28 maart 2018 om 13:21

Kan me hier niet onttrekken aan de gedachte dat als hij Justin Janssen had geheten dat hij 27ste oid was geworden. Even paar namen die hij achter zich laat: Donnarumma, Lafont, Havertz, De Ligt, Vinicius Junior, Kean, Mount, Foden, Sancho, Pietro Pellegri, Sessegnon, Sarr, Upamecano, Barco, Leao, ... Hij is echt niet beter als iedereen in dat lijstje, qua huidige niveau én potentieel niet.

28 maart 2018 om 13:24

Kluivert speelde die Sarr wel helemaal weg in de vCL tegen Nice.

28 maart 2018 om 13:25

En dan vergeet ik nog spelers als Dalot, Felix, Wolf, Zagadou, Ömã¼r, Cuisance en Chong, Mauro Junior die iets dichter bij Nederlandse fans staan dan andere namen.

Sarr is dan ook geen back, als je Kluivert in de spits zet tegen Sarr die centraal staat krijg je dat Kluivert 90 minuten onzichtbaar is en Sarr een klasse pot speelt.

28 maart 2018 om 13:47

Kennelijk wel volgens de kiezers.!

28 maart 2018 om 13:54

Iemand hieronder zegt het al goed, gaat over kiezers uit verschillende landen die speler misschien 2x zien spelen, max. Dan kijk je extra compilatie erbij, zie je dat hij in Ajax speelt en herken je de achternaam. Hij is niet verkozen omdat hij de beste is van na 01-01-'99 geloof ik niets van, heeft op zijn snelheid eerste aanname en dribbel na niets dat echt klasse lijkt te worden. Laakt spelintelligentie, voorzetten zijn matig (kan nog goedkomen), passing is niets speciaals. Is niet beter als Kishna of Fischer waren, ben verre van zeker dat Kluivert subtop gaat halen, de echte top durf ik al bijna uit te sluiten.

28 maart 2018 om 14:10

Inderdaad niet gekozen omdat hij de beste is maar volgens het artikel kijken ze naast potentie en algemene voetbalkwaliteiten ook naar ervaring. Bij de meeste bovengenoemde spelers ontbreekt dit laatste. de ligt is i.i.g. mijn nummer 1

28 maart 2018 om 14:14

Maar Kluivert is ook geen spits maar een buitenspeler. Wat heeft het nou voor nut om deze vergelijking te maken als je één van de spelers weer op een andere positie zet dan hij daadwerklijk is.

28 maart 2018 om 14:18

Dat is het punt, ProHulst0s, die twee spelen niet tegen elkaar als ze op hun beste positie staan, altijd zal er een meer in zijn kracht spelen. Sarr op back heeft nadeel tov Kluivert op flank en Kluivert in de punt heeft dat weer nadelig tov Sarr op CV. @Primetime, Sarr is van Januari '99, Upamecano heb je gelijk in, was er niet zeker over en kon op mobiel niet even wegklikken en opzoeken omdat ik dan bericht weer opnieuw moest typen. Dat is wel nadeel aan de mobiele app.

28 maart 2018 om 15:15

@wolterx
Snelheid, dribbel en balaanname zijn wel 3 van de 4 essentiele kenmerken van een top buitenspeler. Als hij zijn voorzetten kan verbeteren (en daar heeft hij alle tijd voor) dan is hij gewoon een zekerheidje voor oranje in de toekomst.

Is nu zeker beter dan kishna was. Fischer was inderdaad ook al ver op jonge leeftijd. Helaas hebben zijn blessure op blessures hem ver teruggeworpen. Eeuwig zonde. En ja, dat kan bij kluivert ook gebeuren. Maar zonder pech, gaat hij een grote worden.

De Ligt is echter verder, en in potentie wereldtop, waar kluivert een leuke topspeler kan worden. Toch nog wel een verschilletje..

28 maart 2018 om 15:27

allemaal jeugdvoetbal, dat zegt niet zoveel. laat deze talenten het eerst maar eens laten zien in een topcompetitie voor we ze weer gaan bestempelen als "toptalenten"

28 maart 2018 om 16:39

Naast dat ook ik ontzettend verbaasd ben dat Kluivert deze verkiezing won en me afvraag hoe dat mogelijk is en onderbouwd kan worden lijkt het me toch buitengewoon voorbarig om nu al (bijna) uit te sluiten dat Kluivert de top kan halen. Kijk naar een Vardy die op de leeftijd die Kluivert nu heeft (voor zover ik weet) nog nergens was en zo ongeveer een decennium later kampioen werd in Engeland en nu voor het nationale team speelt. Wil daarmee niet zeggen dat Leicester een topploeg is momenteel maar denk toch wel dat je mag zeggen dat ze dat in hun kampioensjaar zeker waren. Niets is onmogelijk en Kluivert is nog ontzettend jong.

29 maart 2018 om 01:25

Zou het al beter begrijpen als de ligt dit had gewonnen. Vind ik een groter talent dan kluivert

28 maart 2018 om 14:49

Zodra ik las dat Kluivert boven de Ligt werd verkozen nam ik deze prijs al niet meer serieus. Kluivert is een leuk spelertje met potentie maar De Ligt ligt nu al mijlenver voor en heeft potentie voor de wereldtop. Dat zie ik Kluivert niet bereiken.

Komt alleen door zijn achternaam...

29 maart 2018 om 12:25

Ben het helemaal met je eens Jeorentje.
Ik roep dat hier ook altijd, kijk verder naar je eigen club!

Vanuit Rotterdam Zuid feliciteert een trotse Nederlander Ajax met hun eerste en 4e plaats in deze zeer prestigeuze prijs! In het bijzonder gaan de felicitaties natuurlijk uit naar Kluivert en De Ligt, die meer dan terecht dermate hoog geeindigd zijn.
Jongens, het ga julie goed, blijf asjeblieft zo lang mogelijk in Nederland en heeeel veel succes met jullie verdere ontwikkeling en carriere verloop!

Straks tussen 2020-2030 samen maar elk jaar strijden om die ballon d'or!

Nogmaals zeer terecht en gefeliciteerd!

29 maart 2018 om 13:20

@joentje

Natuurlijk is het mooi om te zien dat een Nederlander deze prijs wint. Maar daartegenover staat ook dat het natuurlijk te belachelijk voor woorden is dat hij hem wint.

Vind het onterecht, maar dit zal vast aan zijn naam hebben gelegen.. talent heeft ie zeker, maar vind bij de ligt een stuk beter.

28 maart 2018 om 13:15

Ja, dit slaat natuurlijk nergens op. Zal niet alleen aan de naam, maar ook aan de positie op het veld hebben gelegen. Die buitenlandse journalisten kijken natuurlijk nooit naar de eredivisie. Het lijkt trouwens alsof in Nederland iedereen het er wel al over eens is dat de Ligt een absolute wereldtopper gaat worden. Veruit de beste verdediger van Nederland en het ook de beste in het NL elftal. Hij had deze prijs moeten winnen.

28 maart 2018 om 13:46

Jij vind de Ligt beter dan de Vrij en van Dijk, en ook nog eens veruit? Hij is een groot talent, daarmee is alles gezegd. de Vrij en van Dijk hebben zich al op topniveau bewezen, terwijl de Ligt dat pas 2 potjes gedaan heeft. Wedstrijd tegen Bulgarije alweer vergeten zeker? En ook in de Eredivisie maakt ie nog foutjes.

28 maart 2018 om 13:56

De beste verdediger van Nederland en dus Nederlands elftal zeker niet. Maar dat kan die over 3 jaar wel zijn. De beste verdediger IN Nederland vind ik wel. Al zijn verschillende posities met elkaar vergelijken altijd moeilijk.

28 maart 2018 om 14:16

Maar 2 potjes? Al het hele seizoen en wat dacht je van de Europa League van vorig seizoen inclusief de finale waar hij de beste Ajacied was?
Ben het met je eens dat hij nog niet beter is dan Van Dijk, al valt over de Vrij nog te twijfelen. Het lijkt slechts een kwestie van tijd voordat hij ook van Dijk voorbij streeft.

28 maart 2018 om 14:32

@forzalazio1900: verschrikkelijk, of niet? De Vrij heeft zijn klasse al getoond tijdens het WK van 2014 en speelt fantastisch in Italie. De Spreekwoord heeft waarschijnlijk een voorkeur voor Ajax. Ajacieden staan er bekend om eigen spelers op te hemelen. Ook ik zie De Ligt als een groot talent. Dan is het zeker nog geen De Vrij. Aangezien Van Dijk al in een eerder stadium aangewezen werd als aanvoerder hoef je niet te verwachten dat die gaat banken. Wanneer ik moet kiezen tussen een fitte De Ligt en een fitte De Vrij zal ik in mijn keuze altijd voor De Vrij gaan. Fair enough, De Ligt speelde twee goede potjes, maar dat doet elk talent wel eens. Belangrijk is nu hoe hij zich verder ontwikkelt; hoeveel beter en constanter hij wordt. Ik zie De Vrij graag naar Inter/liverpool komen. Daar heeft hij zich ruimschoots voor bewezen.

28 maart 2018 om 14:55

Veruit de beste verdediger? De ligt is een talent, maar de Vrij en van Dijk hebben het al iets langer op een hoger niveau gepresteerd.

28 maart 2018 om 15:27

De Ligt de beste verdediger van het Nederlands elftal? Hou toch op man. De Vrij en Van Dijk zijn nog wel een paar niveaus hoger hoor. De Ligt is inderdaad een groot talent maar overdrijven is ook een vak. Hij moet het eerst maar eens wekelijks laten zien in het buitenland voor die status.

29 maart 2018 om 01:40

Lazio is geen top niveau en de hele serie a op 2
Ploegen na ook bij lange niet ..
Bovendien is de vrij
Zeer lang uit de roulatie geweest ...

29 maart 2018 om 02:46

Ajax en de Eredivisie daarentegen; das top!

29 maart 2018 om 12:26

Welke finale speelde lazio de afgelopen jaren...

Zeker prachtig dit, echter verdient De Ligt het veel meer. Is oo zijn positie zeker verder als Kluivert. Denk dat het aantrekkelijke spel en natuurlijk de naam Kluivert het verschil maakt.

28 maart 2018 om 13:42

Kluivert scoort ook bijna nooit een intikkertje en is daarmee de ideale ‘YouTube speler’. En aangezien Goal internationaal is en ze dus niet alle wedstrijden volledig uitzitten, baseren ze hun beeld vaak op die hoogtepunten. Daarom denk ik dat hun beeld van Kluivert en De Ligt anders is dan hier of bij de scouts die ze echt goed in kaart brengen.

Zo dat is een verrassende winnaar zeg. Je hebt toch het gevoel dat Matthijs de Ligt een stuk verder is in zijn ontwikkeling dan Kluivert. Natuurlijk is Kluivert een groot talent maar ik zie persoonlijk nog geen potentiële wereldtopper in hem. Ik hoop dat ik er naast zit, want het Nederlands voetbal kan wel weer een echte top aanvaller gebruiken!

28 maart 2018 om 13:34

Kluivert vind ik echt een talent die we zo vaak zien in Nederland. Spelers als de Ligt en Donnaruma zijn zoveel beter.

Hij is goed. Maar vindt De Ligt toch een stuk verder. Die presteert wekelijks. Kluivert nogal wisselvallig

Leuk voor Kluivert! Ben ik trouwens de enige die de hype rondom Pulisic niet snapt? Ik vind het maar een dribbelaartje met een enorm slecht rendement, maar hoe staan jullie hierin?

28 maart 2018 om 23:12

Niet helemaal met je eens. Heb die jongen een paar passeeracties zien maken waar het talent echt wel vanaf spatte. Mag nog wel wat aan zijn afwerking doen maar ik snap de hype wel enigszins.

Ridicuul, nieteens top 10 talenten naar mijn mening, met afstand grootste hype in buitenland die er is.

28 maart 2018 om 13:14

Inderdaad. Vind hem niet eens het grootste talent in de Eredivisie.

28 maart 2018 om 13:22

Nieteens grootste talent van Nederland na '99, laat staan van die groep + Eredivisie.

28 maart 2018 om 13:31

@ Wolterx, welke spelers van Nederland na '99 vind jij een groter talent dan Kluivert? En hebben die talenten zich ook al bewezen bij de top 3?

In Eredivisie zou ik sowieso De Ligt & Kluivert op 1 en 2 zetten.

28 maart 2018 om 13:42

Ik sla De Ligt hoogste aan, daarna Mount, ben heilig ervan overtuigd dat Chong niet onder doet voor Kluivert en als hij niet maanden geblesseerd was geweest debuut voor Man U al had gemaakt nu. Mauro Junior en Kluivert zet ik ongeveer gelijk voor nu.

28 maart 2018 om 13:44

Mauro Junior en Kluivert gelijk nu? Mauro Junior is voor PSV gewoon een goed talent en ik sluit niet uit dat hij het volgend seizoen beter dan Kluivert doet maar op dit moment is Kluivert verder.

28 maart 2018 om 13:48

Ja, qua huidig niveau neig ik nipt naar Kluivert maar dat komt omdat hij 50+ profwedstrijden in de benen heeft al. Mauro is nu jaartje in Nederland en heeft die stap zo makkelijk gezet van PSV o19 in voorseizoen naar speler van PSV 1 op dit moment, sla hem qua talent hoger aan wat ze voor mij 'ongeveer gelijk' zet.

28 maart 2018 om 13:49

Mauro presteert niet wisselvallig en presteert niet alleen tegen clubs uit het linker rijtje

28 maart 2018 om 13:57

Nou dat vraag ik me af of hij verder dan Kluivert komt. Die jongen is snel en op de eerste meters is hij ook extreem snel weg. Als hij wat leert meer het overzicht te houden en qua rendement sterker wordt dan kan hij ver komen.

28 maart 2018 om 14:24

@memphis

''ik sluit niet uit dat hij het volgend seizoen beter dan Kluivert doet''

Knap dat je dat kan baseren op... wat eigenlijk? 1 volledige wedstrijd waarin PSV kansloos ten onder ging, en een paar invalbeurten.

Mauro heeft letterlijk nog alles te bewijzen.

@jaouad

''mauro presteert niet wisselvallig en presteert niet alleen tegen clubs uit het linker rijtje''

Als je dit provocerend bedoeld, is je poging mislukt, omschrijf het dan op zijn minst goed, nu ziet het er best knullig uit. Je omschrijft het namelijk dat Kluivert alleen tegen de betere teams presteert.

28 maart 2018 om 15:31

Tja oftewel jou keuze, Mount en dan beginnen over Chong laat zien dat je Kluivert ssowieso gewoon niet zo mag.. Met de Ligt verreweg het talent met de meeste potentie..

En wees gewoon trots man het zijn Nederlandse jongens.. Alsof die lijsten "kloppen"

28 maart 2018 om 15:39

Grasveld7
Hij heeft wel vaker in de basis gestaan hoor en tegen die wedstrijd tegen Willem 2 stond hij niet in de basis. Daarnaast iets niet uitsluiten wil niet zeggen dat ik iets verwacht want op dit moment is Kluivert verder wat ik ook aangeef wat je denk ik uit mijn eerdere reacties prima op kan maken.

28 maart 2018 om 16:08

@ Wolterx, Moutn en Chong vind ik ook goede talenten, maar hebben mij nog niet overtuigd beter te zijn dan Kluivert. Zij acteren ook op een lager niveau waar je mag winnen. Bij Ajax is de druk veel hoger en vooralsnog gaat Kluivert daar wel aardig mee om.

28 maart 2018 om 16:44

@ManOnTheMoon, ik heb niets tegen Kluivert hoor, zeker niet. Maar vind hem geen speciale voetballer, is momenteel ook gewoon de zwakste schakel bij Ajax imo. Als hij Janssen had geheten en in jeugd van Chelsea oid had gespeeld had hij nu nog u23 gespeeld. We hebben laatste jaren veel grotere talenten gezien in Eredivisie maar Kluivert doen ze over alsof hij een wereldklasse talent is, dat is hij gewoon niet. Qua talent sla ik Chong hoger aan, Mount zeer zeker. Als die bij ons - Ajax dus - had gespeeld zou hij in Nederland echt op waarde geschat worden. Die jongen is echt een geweldenaar in wording, zou mijn ideale middenvelder voor erbij zijn bij Ajax maar Chelsea gaat die nooit verkopen aan Ajax nu.

28 maart 2018 om 13:27

Ik vind De Ligt een groter talent dus zou hem altijd op #1 hebben gezet.
Maar Kluivert was/is op zijn 17/18e al Ajax waardig en heeft zich sinds zijn debuut goed ontwikkeld.
Ik zou een plekje in de top 10 wel terecht vinden.

28 maart 2018 om 13:35

Mijn top 10 zou Donnarumma (winnaar van vorig jaar), De Ligt, Havertz, Foden, Sessegnon, Pellegri, Mount, Dalot, Barco en Upamecano bevatten. Ken Vinicius Junior niet goed genoeg - maar 2x hele wedstrijd zien spelen - en ben beetje schuw die naam te noemen door de gigantische hype rond die naam. Andere spelers die ik echt klasse vind zijn Felix en Leao van Portugal, halve Franse o19 (bizar hoe goed dat team is qua talent, denk aan Zagadou, Upamecano, Cuisance, Sarr...) en Hudson-Odoi van Chelsea, een Engelsman.

28 maart 2018 om 15:21

Leuk Fm/fifa rijtje..

Een dalot speelt bij FC Porto B.een Hudson-Odoi heeft nog nauwelijks gespeeld (sowieso vallen Afrikaanse spelers op jonge leeftijd eerder op vanwege het fysiek). Een Pellegri valt ook op door zijn goede bouw.

Ben het eigenlijk nauwelijks eens met je lijstje. Veel spelers die nog niet bewezen hebben het niveau van Kluivert te hebben. Uiteraard heeft Kluivert niet terecht gewonnen. Een De Ligt, Upamecano lijken de wereldtop te gaan halen, bij Kluivert zie ik dat niet snel gebeuren.

28 maart 2018 om 16:52

Dat is het punt juist, Kluivert heeft veel gespeeld omdat hij in Nederlandse competitie zit zonder concurrentie bij zijn club voor zijn positie (kwam erin door blessures, bleef erin door andere blessures en van Younes dit seizoen geen concurrentie gehad) die zou in buitenland nieteens op 1/5e van dit aantal wedstrijden zijn. Dalot begint nu door te breken bij Porto, dat is een juweeltje. Hudson-Odoi is een speler waar ik speciaal wedstrijden voor kijk, kan echt genieten van hem, niet voor niets al debuut voor Chelsea gemaakt en is nog jonger dan Kluivert is. Heb nog niemand gesproken die Hudson-Odoi heeft zien spelen en niet onder de indruk was, die jongen is absurd. Hoort in rijtje Gomes, Sancho en Foden, alle 4 zouden in Nederland al lang en breed Eredivisie spelen. Ook zien we Kluivert nu debuteren maar spelers als Havertz en Mount spelen nog gewoon o19 voetbal omdat die spelen voor landen waar wel concurrentie zijn. Kluivert zijn debuut is door gebrek aan alternatieven iets waar Dalot, Hudson-Odoi etc wel mee moeten concurreren. Ik zou Kluivert nu blind ruilen voor Hudson-Odoi, geen seconde twijfel over.

28 maart 2018 om 17:45

Heb veel van jouw reacties gelezen bij dit topic en ik moet zeggen dat ik het grotendeels met jou eens ben. Kluivert is geen terechte winnaar en zijn achternaam zal veel invloed hebben gehad. Wat echter onzin is, is jongens als Dalot, Hudson-Odoi etc. boven Kluivert zetten. Ik geloof best dat die jongens meer talent hebben en meer kans hebben om in de top te belanden, maar ze hebben nog helemaal niets (tot amper iets) bewezen. Kluivert heeft al 50 Ajax 1 wedstrijden achter de rug, dat spreekt toch wel een stuk meer aan dan een handvol wedstrijden of invalbeurtjes bij een grotere club.

Kluivert staat in mijn ogen daarom ook terecht boven jouw, zoals Oenieboy het ook al noemt, Fm/fifa lijstje. De enige jongens die zeker hoger mochten zijn Donnaruma, de Ligt, Upamecampo en Havertz.

28 maart 2018 om 22:44

Hudson-Odoi is zelfs veel beter dan al deze mannen. Ik kijk af en toe naar paar jeugdwedstrijden en keer op keer zie je hoe makkelijk hij het wel niet heeft. Vind hem jammer dat niemand hem heeft opgenoemt, want ik vind hem persoonlijk zelfs veel beter dan Kluivert.

Vind het vooral verbazingwekkend dat hij Mbappé en Pulisic voor is gebleven! Nochtans leuk voor hem en hopelijk gaat hij het waarmaken, want talent heeft hij zeker!

28 maart 2018 om 13:09

Die deden niet mee aan deze verkiezing. Zijn net te oud.

28 maart 2018 om 13:10

Enkel spelers die geboren zijn op of na 1 januari 1999 kwamen in aanmerking voor de prestigieuze prijs; onder anderen Kylian Mbappé van Paris Saint-Germain en Christian Pulisic van Borussia Dortmund vielen zodoende af.

28 maart 2018 om 13:29

@ Hankajax

Ze zijn net te oud, Mbappe is in 1998 geboren en Pulisic idem.

Daarnaast snap ik niet waarom Justin deze prijs heeft gewonnen. De Ligt is echt veel en veel constanter en speelt ook veel volwassener (vooral voor zijn leeftijd). Kluivert heeft ooit leuke wedstrijden maar varieã«rt die ook weer met wedstrijden waarin die vrijwel onzichtbaar is of veel balverlies heeft.

Niet om te sneren, maar in het buitenland kijken ze nog veel meer naar zijn achternaam dan hier in Nederland. Ik vind zelf Donnaruma echt een waanzinnig talent en ook de Ligt is een van de grootste talenten ter wereld. Persoonlijk vind ik Kluivert ietwat overschat, hoewel hij natuurlijk veel talent heeft.
Overigens vind ik het ook best vreemd dat Sessegnon van Fulham niet in de top 5 staat.

28 maart 2018 om 13:16

Kluivert is een groot talent maar ik vind persoonlijk De Ligt ook het grootste Nederlandse talent inderdaad.

28 maart 2018 om 13:47

Waar baseer je dan op dat ie overschat wordt? Ik zie werkelijk niet waar het deze jongen aan ontbreekt, op ervaring na, om het te maken als buitenspeler. Schitterende dribbel, een balaanname dat in de buurt komt van die van z'n vader, zeer doelgericht en vaak beslissend. Hij is getruukt, maar dat gaat niet ten koste van z'n effectiviteit (dat ontbreekt bij Memphis dan weer wel).

Het meeverdedigen komt op den duur ook vast wel, daar kan hij nog veel stappen in maken, maar dat zou je ook kunnen zeggen over Ronaldo en Messi.

28 maart 2018 om 13:58

Passing, looplijnen zijn tenenkrommend vooralsnog, vertoont weinig spelintelligentie in zijn loopacties, voorzetten zijn niet goed genoeg voor een vooral dienende vleugelspeler maar zeker niet slecht. Ook is zijn dribbel echt niet geweldig maar kan hij aardig op topsnelheid dribbelen en heeft hij goede acceleratie wat hem in Nederland zeker in begin moeilijk af te stoppen maakte. Wat hij wel heeft in dat onvoorspelbare, nu hij op links staat - waar hij hoort - dat is ook zijn grootste kracht icm zijn snelheid.

29 maart 2018 om 03:03

Een verdediger bij een topclub komt minder vaak aan de bak dan een aanvaller van een topclub; topclubs vallen vaker aan, dus Kluivert komt vaker in Eem situatie om een iets niet goed te doen dan een Mathijs de Ligt

Het is niet mogelijk om deze prijs twee jaar achter elkaar te winnen. Aangezien Donnaruma hem vorig jaar al heeft gewonnen, kan hij dus al geen eerste meer worden. Mooi dus voor Kluivert. Ook is het mooi om te zien dat Romero en Mount ook in de top 20 staan. Wel is waar geen Nederlanders, maar je krijgt toch het gevoel dat onze Micky Mouse competitie nog iets voorsteld.

28 maart 2018 om 13:48

Die regel verzin je ter plekke. Tuurlijk kan ie m wel 2x winnen

Ik vind dit vrij bizar. Als je kijkt naar de ontwikkeling die De Ligt heeft doorgemaakt, dan is die zoveel beter dan Kluivert. Ik vind het ongelofelijk dat iemand van zijn leeftijd al zo sterk en standvastig voetbalt. Ik hoop dat hij volgend jaar wel naar een club gaat waar hij zeker basis staat. Dus nog niet naar een Barcelona of zo, maar een club net daaronder.

Deze prijs kunnen we dus ook niet meer serieus nemen. Kom op man, Kluivert grootste talent van de wereld? Dat is gewoon lachwekkend.
Ik durf zelfs te wedden dat hij vroeg of laat bij Ajax uit de basis zal worden gespeeld. Is gewoon een beperkte voetballer in mijn ogen.

Pfff naam en populariteit zijn aw zo belangrijk tegenwoordig. Ik ben een Ajacied van harte en deze jongen heeft zeker potentie, maar ik schat hem niet zo hoog in. Sterker nog, ik verwacht niet dat hij ver gaat schoppen in wereldtop.

Ik zou eerder op De Ligt hebben gestemd. De Ligt zie echt een wereldster worden.

De Ligt zou in ieder geval voor Kluivert moeten staan. Stem is ongetwijfeld uitgebracht voor de laatste interlanderonde. Wel zijn het beide toppers uiteraard! Mooi dat we als Nederlanders weer onhoog kunnen kijken met potentiële toppers die eraan komen, zo ook Frenkie de Jong, Donny van de Beek en Bergwijn. En dan kunnen we ook nog jaren genieten van de Vrij, van Dijk, Hateboer, Tete, Ake, Depay, Wijnaldum, Klaassen, van Ginkel, Karsdorp, Kongolo, Propper, Promes, etc

Cillissen
Hateboer/de Ligt/van Dijk/de Vrij/Ake
Frenkie de Jong
Donny van de Beek/Propper
Depay/Babel (Kluivert of Bergwijn)
Prima elftal om eindtoernooien mee te behalen. Hopelijk breekt er nog eens een spits door en wachten op Xavi Simons over een jaar of 4

28 maart 2018 om 14:12

Ach dat kunnen we al jaren! Ik moet het nog maar zien jongens als Depay, Vilhena, Willems, Boetieus, Rekik, Bazoer, Riedewald, Bruma etc. Stonden ook hoog op die lijstjes en dat is allemaal ook niet echt geworden wat we er van verwacht hadden. Een eindtoernooi behalen is hartstikke leuk maar wij zijn wel Nederland dus er mag wel wat meer verwacht worden en dat is op dit moment zelfs met deze talenten nog lastig. Kijk maar is wat er in andere landen rondloopt dat is met alle respect beter dan van de Beek, Bergwijn of Frenkie de Jong.

28 maart 2018 om 14:15

Xavi Simons nog te vroeg om nu al Oranje in te schrijven over 4 jaar, zeker omdat we nieteens weten of hij überhaupt voor Oranje gaat kiezen. Hij is nu nog o15 maar is al zó bekend in buitenland, meen dat hij ook al ruim miljoen volgers op Social media etc heeft en overal enorm omhoog geschreven aan het worden is. Als hij over jaar of 2/3 zich zo blijft profileren als hij nu doet kunnen we langzaamaan gaan kijken of hij echt de gouden bergen kan brengen. Momenteel een van de grootste talenten in Oranje jeugdelftallen dat zeker.

Ik denk dat iedereen het wel erover eens is dat de Ligt en Donnarumma verder en beter zijn dan Justin op dit moment.

Ik snap deze uitslag niet, als ik dan alleen naar de Nederlandse genomineerde kijk, is De Ligt toch met afstand een veel groter talent, die heeft zich in alle opzichten veel beter ontwikkeld. Matthijs had van mij dan ook mogen winnen. Verder zou ik Justin op basis van de spelers die mee deden om die prijs buiten de top 5 hebben gezet. Die jonge moet nog zoveel leren.

Ik snap de uitverkiezing ergens wel. Een keeper blinkt minder snel uit dan een aanvaller. Ook oogt het werk van een keeper soberder omdat hij niet zo vaak in het spel betrokken wordt als een buitenspeler. Of ik het er mee eens ben is een tweede. Donnarumma heeft in ieder geval een dipje (gehad), dus die hoort ook niet op 1 te staan. Persoonlijk was ik voor Havertz of De Ligt gegaan.

Goed voor die jongen man!! Krijgt veel kritiek in dit land en naar mijn mening onterecht. Hoor vaak dingen als, hij is niet constant genoeg, weinig rendement, of deze is ook mooi, verdient nog geen selectie voor Oranje omdat Bergwijn het meer verdiende. Wat veel mensen vergeten is dat deze jongen pas 18 jaar is en nu al een basisplek heeft bij een Nederlandse topclub. De laatste speler die dit flikte was Arjen Robben, toevallig destijds ook een linksbuiten. Kluivert doet het gewoon erg goed en we zullen nog lang van hem gaan genieten.

28 maart 2018 om 15:29

hoe oud was Depay dan toen hij debuteerde bij Psv?

Wat is dat toch? Dat NL hem niet wil omarmen als groot talent, Ajacied? De naam Kluivert? Laten we hopen dat deze man itt Depay de juiste stappen maakt en doorgroeit zoals Robben..

28 maart 2018 om 17:04

Hij heeft wel te maken met een meer sceptische blik maar dat is alleen maar goed. Hij is gewoon geen talent die zo'n verkiezing hoort te winnen, zou bij toplanden nieteens debuut voor Jong elftal hebben gemaakt en hier zien we hem al in Oranje. Ik - en ken er nog genoeg andere - vinden hem niet het talent dat men hoopt dat hij is en dit soort uitverkiezingen helpen alleen maar mee met de hype in buitenland. Ik las laatst mensen hem in rijtjes met Mbappe, Donnarumma, Dembele zetten puur omdat zijn compilaties er mooi uitzien. De achternaam zal ook meespelen, we hebben - zeker bij Ajax - genoeg zonen van, broertje van of neefjes van gezien die gewoon echt meer kansen kregen dan andere door die naam. Joe van der Sar bijvoorbeeld nog vrij recentelijk vertrokken, die jongen was gewoon niet goed genoeg voor Ajax maar kon toch starten in de opleiding, is tem de o19 gebleven. En ik heb ook gevoel dat hij nu groter gemaakt aan het worden is omdat het perfect plaatje is. Zoon van Patrick, ook aanvaller, ook jong in Ajax 1 ook 18 met debuut in Oranje. Alleen heeft Justin echt pad open liggen, gebrek aan concurrentie, een van de slechtste periodes van Oranje met ook daar amper alternatieven voor toekomst. We willen volgensmij te graag dat hij wel dat talent is zoals een Robben dat zie ik er gewoon niet inzitten.

Wat een rare uitslag. Ik kan toch wel een paar grotere talenten opnoemen hoor. De Ligt bijvoorbeeld, die heeft het ook al laten zien in de Europa League campagne vorig jaar, heeft nu een paar goede interlands gespeeld en hij is veel belangrijker voor Ajax. Ook talenten als Upamecano, Havertz en Donnarumma horen veel meer aanspraak te maken op die prijs dan onze kleine Justin. Dat zijn talenten die al meekunnen in een grote competitie en Kluivert heeft buiten de Eredivisie nog niks laten zien. Ik wil hier trouwens niet mee zeggen dat Kluivert geen talent heeft en nooit iets gaat bereiken. Hij heeft zeker talent en kan heus wel een hele goeie speler worden. Grootste talent van de wereld is alleen iets te hoog gegrepen.

Dit soort verkiezingen zijn vaak populariteitspolls. Daarbij als je een hoop mansen laat kiezen krijg je soms rare uitslagen....

Nederland heeft een internationaal erkende prijs in de wacht gesleept op naam van Justin Kluivert...
Wat wij ervan vinden doet er geheel niet toe!
In ieder geval staat het Nederlandse voetbal weer eens op de kaart of beter op een lijstje en 2 plaatsen hoger bij de Fifa.

Leuk voor die jongen, hoop alleen van harte dat hij hierdoor niet nog arroganter wordt en naar zijn schoenen gaat lopen. Hopelijk weet hij zich te ontwikkelen en zijn rendement wat te verbeteren want dan kan het een prima optie zijn voor het Nederlands elftal.

Goede speler, prima ventje, maar grootstet talent ter wereld?! Het is hem gegund hoor, maar alleen in de Eredivisie vind ik De Ligt al een stuk beter. Kluivert zou momenteel verzuipen bij een topclub, De Ligt zie ik zich wel al staande houden (al blijft dat koffiedik kijken). Niet om De Ligt te overschatten, vind hem ook nog niet klaar voor een basisplaats bij een echte topclub.

Hopen dat Justin snel bijtekent want deze prijs kan wel eens een paar miljoentjes extra opleveren.

Ach kom op nou, niemand die deze prijs echt serieus neemt of wel?
Ik ben echt wel fan van Justin en heb het idee dat mensen hem graag zien falen, maar het is echt niet het grootste talent van de wereld. Gaat echt nog wel beter worden en denk dat hij een top voetballer zou kunnen worden, maar iemand die ook maar een wedstrijd pakt van bijvoorbeeld allen Matthijs De Ligt al dan weet je sws dat die beter is.
Het doet er ook niet, die prijzen zeggen allemaal niks, vind het alleen jammer omdat Justin al genoeg dingen heeft waardoor de aandacht naar z'n hoofd stijgt en dat gebeurt al vaak genoeg.

Sinds wanneer is de Ligt opeeens het allergrootste talent wat er op deze aardkloot rondloopt? Ik ben namelijk best wel benieuwd naar wat hem een grotere talent maakt dan bv een Achraf Hakimi.

De Ligt blinkt uit in de eredivisie en hem wordt (terrecht) een gouden toekomst beloofd; over 2 of 3 jaar zit die bij een absolute topclub!

Hakimi daarentegen zit al bij een absolute topclub, alleen is t voor hem wel wat lastiger om uit te blinken dan de Ligt! Uitblinken in een wedstrijd tegen Roda JC met medespelers als Veltman en Shone is natuurlijk stukken makkelijker dan uitblinken in een CL wedstrijd tegen Tottenham met medespelers als Modric, Ramos en uuuh, hoe heet die ene dude uit Portugal ook al weer?


Ik wil de Ligt niks te kort doen, het is een groot talent; maar we moeten weer niet finaal door gaan draaien en doen alsof er niks vergelijkbaars van zijn leeftijd rondloopt op deze wereld.

29 maart 2018 om 13:16

@badrmaghrani

Beter lezen. Niemand zegt hier dat de Ligt het allergrootste talent is op deze aardkloot. M A A R, als men zou moeten kiezen tussen Kluivert, of de Ligt, dan lijkt me de keuze duidelijk (voor jou misschien niet, dus om duidelijk te zijn, de keuze tussen die 2 wint de Ligt).

Verder is het natuurlijk te belachelijk voor woorden dat Kluivert deze wint.

De ligt heeft toch al veel meer laten zien als Kluivert op het hoogste niveau toen Ajax de el finale haalde was de ligt heel belangrijk en echt heel goed

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren