Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Vertrek veeleisende Umtiti dreigt; Mourinho biedt negen miljoen’

Laatste update:

Het is nog maar de vraag of Samuel Umtiti volgend seizoen onder contract staat bij Barcelona. De 24-jarige verdediger, die tot medio 2021 vastligt en een afkoopclausule van zestig miljoen euro heeft, wil volgens Sport een fikse salarisverhoging, een eis die Barcelona tot op heden niet bereid is in te willigen.

Volgens de Catalaanse sportkrant verlangt de Frans international dat hij in de toekomst qua salaris op gelijke hoogte komt te staan met onder anderen Andrès Iniesta en Luis Suárez, maar Barcelona zou hieraan niet willen meewerken. De kans is dan ook aanwezig dat Umtiti aan het eind van het seizoen de topclub verlaat, waarbij vooral Manchester United een mogelijk nieuwe bestemming is.

De club van José Mourinho aast al maandenlang op de verdediger, die door zijn relatief lage afkoopclausule een van de beste opties op de huidige transfermarkt is, zo klinkt het. Mourinho heeft Umtiti ook gebeld om hem een aanbieding voor te leggen; op Old Trafford kan de Fransman jaarlijks negen miljoen euro netto verdienen, het bedrag dat Umtiti ook van Barcelona verlangt.

Volgens Sport is de onderlinge relatie tussen club en speler flink beschadigd door de slechte onderhandelingen tussen de twee partijen. Barcelona hekelt vooral de starre houding van Umtiti en diens broer annex zaakwaarnemer Yannick Umtiti. De Catalaanse grootmacht wil graag voor het WK in Rusland een nieuwe verbintenis hebben met Umtiti.

Verwacht jij dat Samuel Umtiti ook volgend seizoen bij Barcelona speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo , zo'n eis terwijl die net het 2e jaar bij Barca zit?
Weet niet hoeveel hij op dit moment bij Barca verdient, maar ben van mening dat Barca dit soort gedrag zelf heeft afgedwongen.
Een Neymar en Suarez die meer verdien(d)en dan Iniesta bijvoorbeeld.
Sinds de komst van Suarez/neymar zijn ze buiten proportionele salarissen gaan uitdelen (muv Messi natuurlijk). Volgens mij (een persoonlijke schatting) is het salarishuis van Barca sindsdien minimaal verdrievoudigd.
Volgens mij verdienen Coutinho en Dembele ook lang niet slechts , en dan moet je er nog rekening mee houden dat ze super jong zijn en nog minimaal 2/3x in aanmerking komen voor een verlenging,wat betekent dat ze telkens .. x meer gaan verdienen dan dat ze al doen.

26 maart 2018 om 15:13

Als Barcelona slim is, gaan ze gewoon akkoord met die eis van Umtiti van 9 miljoen per jaar. Als Barcelona dat niet doet, zal Umtiti ongetwijfeld vertrekken, want 60 miljoen voor hem is een koopje. Arsenal zou ik wel een goede optie vinden voor Umtiti, mocht hij weggaan. Arsenal heeft dringend behoefte aan een leider achterin en met Umtiti zou het ongetwijfeld veel stabieler staan. Omringende spelers zullen dan ook veel beter presteren. Man Utd zou ook niet slecht zijn, want na Bailly heeft Man Utd zeer matige verdedigers.

Sowieso is de Premier League een absolute stap vooruit t.o.v. die overschatte La Liga. In Premier League zit alles veel dichterbij elkaar dan in La Liga. In La Liga, bij Barcelona, heb je slechts vier topwedstrijden, terwijl je in die Premier League 10 topwedstrijden zou hebben met Spurs, Liverpool, Man Utd, Man City, Arsenal en Chelsea.

26 maart 2018 om 15:26

Niveau in La Liga is vele malen hoger dan in de Premier League, je kan het minder spannend vinden dan in Engeland dat is een ander argument. maar clubs als Sevilla, Valencia, Villareal. doen niks onder voor Man United, Liverpool, Chelsea, Arsenal etc. het zijn enkel geen topwedstrijden omdat Barcelona de absolute top is, alleen clubs als Real Madrid, Bayern en misschien City kunnen zich daarmee meten. Daarnaast spelen lagere clubs in Spanje ook veel beter voetbal dan de lage clubs in Engeland.

26 maart 2018 om 15:33

Vind juist Premier League een overschatte competitie. Spaanse voetbal is vele malen technischer. Alleen door het budget heeft de PL meer allure. Gevaar is dat de clubs daar veel op naam kopen en er weinig gedachte achter zit, zie bijvoorbeeld een Everton. Dit terwijl kleine clubs als Girona en Eibar met beperkte middelen een ontzettend leuke ploeg hebben.

26 maart 2018 om 15:35

Verschrikkelijk kortzichtige reactie @zermatt..

Jij vindt dat Umtiti naar Manchester United moet want daar is meer uitdaging, terwijl nota bene Sevilla hoogstpersoonlijk dat United uit de Champions League heeft geknikkerd. Je onderschat clubs als Villareal, Valencia en Sevilla behoorlijk.

Daarnaast zeg je dat Arsenal een stap vooruit (?!?!?!?) is ten opzichte van Barcelona, door de competitie. Volgens die beredenering zouden Brighton, Stoke en West Ham United ook een stap vooruit zijn, puur door de competitie. Slaat natuurlijk nergens op, Arsenal is 2 stappen achteruit voor iemand van Barcelona (met alle respect).

De Premier League is misschien de meest interessante competitie door hun kapitaalkracht en oppertunistische spel, maar je doet wel heel erg laagdrempelig over de Spaanse competitie.

En Zermatt, ga een keer de discussie aan wanneer er op je gereageerd wordt..

26 maart 2018 om 15:45

@28ossie, Girona is een satelietclub van Manchester City. Bijna alle spelers van Girona staan onder contract bij Man City. Daarom doet Girona het nu zo goed.

26 maart 2018 om 15:50

@ Zermatt_Person Girona doet het zo goed omdat Stuani en Portu en in mindere mate Granell geweldig spelen, spelers die niks met City te maken hebben...

26 maart 2018 om 15:53

@SavedByTheBell, ik reageer ook geregeld als mensen op mij reageren. Nu doe ik dat ook tegen jouw. In de Premier League verdedigen gewoon veel moeilijk dan La Liga, omdat er in de Premier League veel harder wordt gespeeld. In Spanje is het vooral technisch goed verdedigen, maar in de Premier League is veel meer duelkracht, snelheid, fysiek en vooral tempo nodig om goed te verdedigen. Kijk naar Otamendi. Hij was de beste verdediger van La Liga bij Valencia, maar had het in z'n eerste twee jaar erg moeilijk in Engeland bij Man City. Op basis van competitie is de stap van Barcelona naar top 6 Premier League een stap vooruit, maar op basis van club niveau niet.

26 maart 2018 om 15:57

Objectiviteit is ver te zoeken bij jouw Zermatt als je premier league wordt aangevallen als iemand het een overschatte league vindt. Want dat is gewoon zo en de resultaten in Europa liegen er niet om. Leuk zoveel spanning maar dat maakt het niet een betere league dan La Liga.

26 maart 2018 om 16:05

@ Zermatt - dit is de eerste keer dat je reageert, terwijl je vaak genoeg merkwaardige reacties plaats waar ik dan meer uitleg over wilt, om deze vervolgens nooit te krijgen.

Omdat Otamendi moeite heeft om aan te haken bij Mancheser City, is de Premier League beter? Anders wil niet zeggen beter. Je geeft zelf aan dat La Liga vooral technisch verdedigen is, dus anders dan in de Premier League. Ofwel, Otamendi moet wennen aan de speelstijl en niet aanhaken aan het oh zo hoge niveau van Stoke City uit.

Hoe kan je in godsnaam vinden dat op basis van competitie de gehele top 6 van Engeland een stap vooruit is ten op zichte van Barcelona? Bij Barcelona domineer je de competitie, sta je standaard in de halve finale van de Champions League en dan is een stap naar Arsenal, Liverpool of Tottenham een stap omhoog? Vandaar dat 'vaste basisklanten' Pedro en Cesc naar Chelsea gingen, omdat ze bij Barcelona hun plafond bereikt hadden.

Ik ben zelf veel meer fan van de Premier League dan La Liga, omdat ik het attractiever vind, niet beter. Spanning, intensiteit, duelkracht en tempo maakt iets niet beter, wel spannender. Objectiviteit is ver te zoeken.

26 maart 2018 om 16:17

@ModricMagic, volgens mij heeft Engeland toch echt veel meer punten gepakt op UEFA ranking dit seizoen dan Spanje.

26 maart 2018 om 16:23

modricmagic, lekker makkelijk he. Eerst zeggen 'als iemand het een overschatte league vindt' en vervolgens komen met 'want dat is gewoon zo'. Hallo?!

Overigens blijf ik normaal gesproken ver van die hele nutteloze discussie welke league beter is, want dat valt niet te bewijzen, door niemand niet. Zelfde als je zou zeggen dat Barca of Real lachend kampioen zou worden in Engeland of City in Spanje. Kan je allemaal roepen en beargumenteren waarom iemand dat denkt, maar het valt niet te bewijzen dus het enige wat vast staat is dat het verspilde energie is. Of je moet houden van uitzichtloze discussies, dat kan ook natuurlijk.

26 maart 2018 om 16:23

Leuk die punten, maar als het er op aankomt liggen Tottenham, United en Chelsea er in de eerste knock-out ronde weer uit, waarvan United en Chelsea tegen Spaanse ploegen, daarnaast staan de overgebleven Engelse ploegen tegenover elkaar dus staat er maximaal 1 Engelse ploeg in de halve finale en kunnen er best 3 Spaanse ploegen in de halve finale staan...

26 maart 2018 om 19:35

Is dat je graadmeter Zermatt? 1. Het Europese seizoen is nog niet voorbij. Ik durf te wedden dat Spanje Engeland nog voorbij gaat. 2. Als je dan toch die punten pakt, kijk dan ook even naar overall: 103.998 voor Spanje en 77.758 voor Engeland.. Dat is nogal een verschil?

26 maart 2018 om 19:45

Dit seizoen is nog niet voorbij. En op de totale ranking staat Spanje al 15 jaar bovenaan. Op dit moment heeft Spanje 103 punten en Engeland 77. Dit is een veel betere afspiegeling omdat het over een langere periode is.
Dus de feiten spreken jou gewoon tegen. La Liga is 26 punten beter als de Premier League.

26 maart 2018 om 15:16

Ik begrijp Umiti wel, het is over het algemeen bekend dat de keepers en verdedigers minder verdienen dan de rest van de selectie bij Barca. Nu eist hij gewoon veel en komt er uiteindelijk een compromis dat rond het salaris van een Rakitic en Paulinho ligt.

Hier trouwens een salarislijst van Barca.
https://www.totalsportek.com/money/barcelona-playe...

26 maart 2018 om 15:47

Dat is toch niet alleen daar zo.. dat is toch overal zo. Ik kan me niet zo snel een team voor de geest halen waar de topverdieners niet middenvelder of aanvaller is. En dat komt door exact dezelfde reden dat aanvallers altijd ballon d’or winnen. Zij krijgen de aandacht, zij maken de goals zij zijn de reclame. Maar untiti die zich oo dezelfde hoogte plaatst als iniesta en suarez is gewoon teveel van het goede.

26 maart 2018 om 15:53

Als je bij Man city kijkt zit het allemaal veel dichter bij elkaar qua salarissen. Deze verschillen zorgen gewoon voor scheve gezichten in de kleedkamer wat ik wel kan berijpen.

Zou een aderlating zijn zeg, draagt zo beetje de hele verdediging..

26 maart 2018 om 14:20

Lijkt mij een eis als meer verdienen dan Pique een meer dan normale... Al is het afwachten of het waar is

26 maart 2018 om 14:46

Natuurlijk niet, Pique is een icoon van Barcelona, speelt al 10 jaar in het eerste. Waarom zou zo'n mannetje dan in zijn 1e volledige seizoen direct 'eisen' meer te verdienen? Ook vind je hem nu beter dan Pique, zo werkt het niet he..

26 maart 2018 om 16:00

Dat kan inderdaad, maar het is echt niet doodnormaal om als broekie in je eerste seizoen net zoveel geld te gaan eisen als absolute grootheden in de voetbalwereld. Kom eens op zeg, het is niet dat hij voor een hongerloontje speelt ofzo he, hij verdient al miljoenen. Nee, meneertje wil in zijn debuutseizoen gelijk net zo veel als Iniesta en Suarez verdienen, koekoek!! Als die jongen zo stabiel blijft spelen beloont zijn baas hem echt wel volgend jaar ofzo met een contractverlenging en bijbehorende salarisverhoging. Waarom zou je daar gedurende het eerste seizoen dat je in de basis staat al zelf over gaan janken? Ik kan daar echt met m'n kop niet bij, sorry. Wees blij dat je bevoorrecht bent om bij een van de mooiste en grootste ploegen ter wereld te voetballen joh!

26 maart 2018 om 16:47

Sanderkoevoets

Volg jij Barca überhaupt? Umtiti moeten buiten de tegenstander uitschakelen ook de fouten en laksheid van teamgenoot Piqu㩠oplossen... Dus een Sergi Roberto hoort volgens jou altijd meer te verdienen dan een pakweg Suarez?
Overigens heb ik geen idee wat de rang van status is wat Piquã© 's salaris betreft. Ik mag toch hopen dat hij geen topverdiener is...

Dat krijg je ervan als je als Barcelona zijnde altijd voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten. Bied die jongen gewoon een marktconform salaris en dan blijft hij gewoon.

26 maart 2018 om 14:26

Jezelf op gelijke hoogte stellen als Iniesta en Suarez als Umtiti zijnde is niet markt conform.

26 maart 2018 om 14:47

Heb je wel gelezen hoeveel salaris hij zou hebben geëist? Evenveel salaris als iniesta en suarez is belachelijk.

26 maart 2018 om 14:47

Wat United biedt is niet marktconform

26 maart 2018 om 15:00

Het zou wel verfrissend zijn om te zien dat Utd een jongere speler binnen haalt voor een hoog salaris ipv die vedettes die voor veel geld/salaris binnen gehaald zijn en al (bijna) over de top waren en zijn.

26 maart 2018 om 15:22

Ze hebben met Zlatan Alexis en Matic idd wat oudere spelers gehaald, maar ook Pogba Lukaku Bailly Lindelof en vast nog wel wat. Dus weet nou niet of verfrissend helemaal het goede woord is. Maar zou sws een topaankoop zijn. Leuk koppel met bailly xD Maar geloof er eigenlijk weinig van dat dit gaat gebeuren.

26 maart 2018 om 15:34

Ik denk ook dat dit eerder een wandelgangen-bericht is dat uitgemolken wordt.

26 maart 2018 om 17:48

Klopt, spelers in spanje lekken altijd dat United interesse heeft als ze meer willen verdienen, het is standaard dat United wordt gebruikt. Ronaldo deed het, Ramos deed het en ga zo maar door.

26 maart 2018 om 15:01

Barcelona die met een dubbeltje op de eerste rang zit? Meen je dit echt? Barcelona is de club die de hoogste salarissen betaald aan haar werknemers. Daarbij zijn ze ook absoluut niet meer vies van hogen uitgaven als je kijkt naar het aantrekken van o.a. Dembélé en Coutinho.

26 maart 2018 om 17:49

Barcelona geeft 84% van de totale begroting uit aan salarissen lol

26 maart 2018 om 15:11

Wat is marktconform? Wilde city ook op de eerste rij zitten voor sanchez, of is 570pw misschien niet marktconform. Op basis van wat zou umtiti hetzelfde moeten verdienen als iniesta en suarez. Die jongen is net 24 jaar oud en is bezig aan zijn tweede seizoen.

Dat clubs als united iedereen maar bedragen van 9+ miljoen bied om te komen, maakt dat het niet marktconform.

26 maart 2018 om 15:24

Wie verdiend er 570k pw? xD
En United is niet de enige. Real, Barca zelf, Psg, City, Chelsea betalen allemaal enorme salarissen. Lijkt me dan toch wel marktconform, ook al klinkt het bizar.

26 maart 2018 om 15:36

Ik zou het lekker opgeven om telkens het salaris van Sanchez te debatteren. Mensen geloven toch wat ze zelf willen... Al kan ik het me heel goed voorstellen dat handen gaan jeuken als je weer een astronomisch bedrag ziet staan

26 maart 2018 om 18:16

Haha oh ging het over hem

Als Barcelona deze jongen (ook) verliest dan is de zoveelste blunder na Thiago en Neymar ( al is Neymar geen blunder omdat ze genoeg geld voor kregen )

26 maart 2018 om 14:43

Thiago was op het moment dat die vertrok ook nog niet klaar voor Barca, aangezien toe Xavi er ook nog rond liep, en Busquets, Iniesta, Cesc. Daarnaast is Thiago extreem blessure gevoelig. Mits fit wel een heerlijk voetballer natuurlijk.

26 maart 2018 om 15:08

Thiago was de ideale vervanger voor Xavi en die hebben ze voor een prikkie de deur uit laten lopen. Als dat geen wanbeleid is dan weet ik het ook niet meer.

26 maart 2018 om 15:19

Kan wel zijn, maar op dat moment was die niet goed genoeg, hij wou basisspeler zijn, maar je kon niet een van die andere heren op de bank houden voor Thiago. Dus dan is het beter dat hij vertrekt, Barca blijft wel bestaan, met of zonder Thiago. Als ik ook zie hoeveel blessureleed die heeft gekend de afgelopen jaren en hoe weinig die heeft gespeeld, ben ik er niet heel rouwig om dat die is vertrokken.

26 maart 2018 om 15:45

Lucas, snap jouw punt niet. Thiago was een talent en wou enkel meer speeltijd zoals er in zijn contract beloofd werd en zelf een clausule werd opgesteld. Vilanova en zijn staff maakte een blunder en Thiago’s clausule was ingeschakeld en daarom kon die jongen naar Bayern.

26 maart 2018 om 15:58

Er werd destijds 25 miljoen voor betaald, je kan het een blunder noemen maar ik vond het destijds geen slecht bedrag voor een talent die nog niet definitief was doorgebroken en daarnaast vaak geblesseerd was. in 2013 was de transfermarkt een stuk minder idioot dan nu.

26 maart 2018 om 20:34

Lucas1234

Dat Thiago zo makkelijk weg kon bij Barcelona was een blunder van formaat en dat moeten we niet proberen ontkennen. Vind het wel nog steeds een erg smerige streek van Guardiola omdat die zogezegd niemand van Barcelona ging weghalen.

Wel mag die illusie van mensen dat Thiago te weinig speeltijd kreeg echt eens weg. Ik denk niet dat hij veel minder minuten gemaakt heeft dan bijvoorbeeld een Asensio nu bij Real. Puur door nalatigheid van de toenmalige staf (hij haalde zijn quota voor aantal speelminuten niet omdat hij in de laatste wedstrijd van het seizoen niet werd opgesteld) werd zijn clausule niet automatisch verhoogd. Gevolg was dat zijn clausule van 30m op tafel werd gelegd en dat Barcelona hem niet meer kon houden. Thiago zou nu altijd spelen bij Barcelona.

26 maart 2018 om 14:43

Ach als hij meer geld wilt gaan verdienen moet ie vooral naar united gaan. Als hij wilt gaan laat hem gaan. Uiteindelijk zien en merken ze zelf wel wat voor grote club barca is.als je bij Real of barca speelt wacht je op salaris verhoging tenzij je messi of ronaldo bent. Klaar

Mocht dit waar zijn zou het natuurlijk wel een flinke aderlating zijn voor Barca. Laat Piqué ook beter spelen en speelt zelf ook erg sterk. Hoewel er elke dag ladingen met spelers aan Manu worden gelinkt denk ik niet dat veel spelers erheen trekken zolang Mou daar aan het roer staat.

Gaat toch niet gebeuren, mooie stap achteruit anders.

Zo, als Umtiti weggaat dan verliezen we een absolute wereldtopper. Behoort momenteel tot de besten op zijn positie. Ik zou gewoon negen miljoen neertikken, zodat we in ieder geval langer van de diensten van Umtiti verzekerd zijn.

26 maart 2018 om 14:31

Hij vraagt wel écht veel salaris, dus dan zou ik 'm wel proberen een jarenlang contract voor te schotelen met een minimale afkoopsom van 200 miljoen (bij wijze van). Als Barcelona zo'n salaris biedt dat even hoog is als Suarez en Iniesta moet je je wel verzekeren van nog 5 jaar Umtiti.

26 maart 2018 om 14:33

Probleem is , als je dat doet en je wilt hem over 3 jaar weer verlengen , dan moet ie een salarisverhoging krijgen. Stel hij blijft zn hele carierre bij Barca , dan zal die nog minimaal 3x verlengen, op het eind zal die dus 30 miljoen ofzo moeten verdienen.

26 maart 2018 om 14:55

Indien Umtiti vertrekt zou ik direct die 50 miljoen doorsluizen naar Amsterdam voor de Ligt.

26 maart 2018 om 15:10

Doe normaal man! Deze man speelt pas 2 seizoenen bij barca, waarvan dit seizoen pas echt uitstekend en we moeten hem evenveel gaan betalen als Iniesta en Suarez?! Iniesta en Suarez die het al jaren laten. Belachelijk als barca hiermee akkoord gaat. Laat maar lekker weg gaan. Gaat hem zn eigen carriere kosten. Wij kunnen gelijk De ligt en Alderweireld ophalen!

26 maart 2018 om 16:22

De Ligt en Alderweireld zijn echt wel minder dan hem! Vooral de Ligt heeft nauwelijks ervaring op het niveau waarop Umtiti actief is er is nogal een verschil tussen spelen tegen Ronaldo of tegen Weghorst. Daarnaast wat voor een bedrag zal Alderweireld wel niet kosten denk dat Tottenham ook niet voor een laag bedrag zal laten gaan. Het salaris is wel erg hoog en het zou niet terecht zijn als hij net zo veel als Suarez verdient maar bij een topclub als Barcelona horen topsalarissen als hij bij United dat wel kan verdienen zou ik het niet zo gek vinden om over te stappen. Dat jij dan stelt dat het zijn carrière gaat kosten is overdreven want het zal ook niet meer heel lang duren wanneer United weer bij de top kan gaan horen er is toch wel potentie met spelers als Bailly, Pogba, Rashford, Lukaku, Martial en de Gea. Bij Barcelona moeten er toch nog wel een hoop spelers bij als ze niet minder willen worden want er zijn toch een hoop spelers op een leeftijd waarbij ze maximaal 3-2 jaar nog van topniveau zullen zijn

Pfoeee, zou toch heerlijk zijn naast Bailly.

Je wilt toch niet van barca naar Man U? Beetje dom, maarja geld

26 maart 2018 om 15:03

Premier League is veel uitdagender dan die overschatte La Liga. In La Liga heb je slechts vier topwedstrijden als Barcelona zijnde. Atletico Madrid en Real Madrid. Daaronder stelt het niets voor. In Premier League heb je een veel bredere top en zit alles dicht tegen elkaar. Ook moet je in Premier League veel harder verdedigen dan in La Liga. Qua competitie is de Premier League gewoon paar stappen voorwaarts t.o.v. La Liga. Als club zijnde een klein stapje terug inderdaad. Maar ik vind van Barcelona naar Man Utd of Arsenal gewoon een stap vooruit t.o.v. Barcelona, puur op basis van competitie. Arsenal zou in mijn ogen vol voor Umtiti moeten gaan, omdat Arsenal zo'n iemand erg goed kan gebruiken. Ze hebben dan gelijk een leider achterin en Mustafi + de backs zullen dan ook veel beter spelen. 60 miljoen is betaalbaar en ook het jaar salaris van 9 miljoen is betaalbaar. Het liefst zou ik Umtiti bij Man City of Liverpool zien, maar zij hebben net al Laporte en Van Dijk gekocht. Arsenal of Man Utd zou in mijn ogen dus hun slag moeten slaan!

26 maart 2018 om 15:13

Kijk jij wel naar La Liga, clubs als Sevilla, Valencia, Villareal doen echt niet onder voor clubs als Manchester United, Arsenal, etc. daarnaast hebben veel clubs in het rechterrijtje in Spanje recentelijk nog Europees goede resultaten gehaald. (Real Sociedad, Malaga, Espanyol, Atletic Bilbao) het verschil is enkel dat er een gaatje is tussen de top 3 en de nummer 4 t/m 7. maar als je elke club op de ranglijst naast de club legt die die plaats inneemt in Engeland is de Spaanse club sterker.

26 maart 2018 om 15:25

Verschrikkelijk kortzichtige reactie @zermatt..

Jij vindt dat Umtiti naar Manchester United moet want daar is meer uitdaging, terwijl nota bene Sevilla hoogstpersoonlijk dat United uit de Champions League heeft geknikkerd. Je onderschat clubs als Villareal, Valencia en Sevilla behoorlijk.

Daarnaast zeg je dat Arsenal een stap vooruit (?!?!?!?) is ten opzichte van Barcelona, door de competitie. Volgens die beredenering zouden Brighton, Stoke en West Ham United ook een stap vooruit zijn, puur door de competitie. Slaat natuurlijk nergens op, Arsenal is 2 stappen achteruit voor iemand van Barcelona (met alle respect).

De Premier League is misschien de meest interessante competitie door hun kapitaalkracht en oppertunistische spel, maar je doet wel heel erg laagdrempelig over de Spaanse competitie.

26 maart 2018 om 15:44

La Liga is juist veel moeilijker. De clubs zijn beter dan in de Premier League en Barcelona speelt met heel veel ruimte in de rug. Je zal elke wedstrijd weer opnieuw de volle concentratie moeten opbrengen. Een van de belangrijkste aspecten voor een verdediger, concentratie. Dit jaar doet Real het slecht en Barcelona bijzonder goed(nog ongeslagen) maar normaal gesproken kan je bijna geen puntverlies veroorloven als topclub in La Liga, want dan gaat de concurrent er mee vandoor. In de PL laat City ook even zien dat die competitie niets voorstelt als je op z'n Spaans speelt. Europees liet Sevilla ook even zien dat het zich met gemak kan meten met de top in Engeland.

Je bent ook blijkbaar de enige die denkt dat het een stap vooruit is van Barcelona naar United of Arsenal... De enige reden dat de Premier League een vooruitgang is, is dat het de vermakende competitie is en dus meer geld. Je zegt dat de PL dichter op elkaar zit?
City heeft net zo'n voorsprong als Barcelona. Daaronder zitten in beide competities de best of the rest. Daarna komt de subtop. Beide competities hebben een hele lange middenmoot. Gevolgd door de clubs die helemaal onderaan staan. Staat even dicht op elkaar.

26 maart 2018 om 16:01

Aan de andere kant lopen er echt wel een hoop spelers in het rechterrijtje van de premier league rond die met gemak een basisplaats zouden hebben bij clubs in het linkerrijtje van la Liga. De stap van Barca naar Arsenal of United is natuurlijk geen vooruitgang maar ik denk toch wel dat de Engelse competitie een stuk zwaarder is eerlijk gezegd.

26 maart 2018 om 16:18

Heeft grotendeels met de speelstijl te maken, bij wedstrijden in Engeland ligt het tempo vaak torenhoog waardoor speler het vaak conditioneel en fysiek niet kunnen belopen en waardoor er veel technische fouten worden gemaakt wat veel kansen oplevert en het ook aantrekkelijk maakt voor de kijker. In La Liga gaan ze meer uit van techniek , tactiek en denken ze meer vanuit de organisatie het is daarom ook geen verassing dat Sevilla met technisch positiespel Man United kapot kan spelen, ook door uit grotendeels uit de duels te blijven. Ik betwist ook absoluut niet dat de Priemier League geen leuke competitie is, ik kijk heel graag naar de grote wedstrijden, omdat er altijd veel gebeurd, echter als het op niveau aankomt ligt het niveau in Spanje gewoon een stuk hoger.

26 maart 2018 om 15:26

Ja want veel geld in je korte carriere proberen te verdienen is dom ..

26 maart 2018 om 16:15

Ach Umtiti verdient in een seizoen meer dan de gemiddelde nederlander in 30 jaar. Niets te klagen volgens mij. En mocht hij echt graag meer geld verdienen dan kan hij aan het einde van zijn carrière nog altijd richting China of Qatar, oid.

26 maart 2018 om 18:20

Veel mensen hier op vz lijken dit niet te weten, maar elke euro die je nu niet verdiend, krijg je nooit meer terug.

26 maart 2018 om 19:48

Iets wat je nooit hebt gehad, kan je ook niet terug krijgen, dus wat is je punt precies?

27 maart 2018 om 02:38

Ik hoop zo dat je een grapje maakt!

Wow als je hem en Bailly heb. Daar kan je bijna niet doorheen komen. Zieke verdediging en ook nog De GEA.. Heavy

Hij verdiend absoluut een salaris verhoging maar snap ook dat Barca niet wil dat hij meer gaat verdienen dan Suarez en Iniesta, dat levert gegarandeert onrust op in de kleedkamer. maar dat kan je volgens mij heel makkelijk afwenden door een mooie tekenbonus te geven.

Gewoon verkopen en Stefan de Vrij lekker binnenhalen, je gaat er niet eens echt op achteruit. Het is toch graag of niet?

26 maart 2018 om 14:52

Volgens mij heeft De Vrij gister een vijfjarig contract bij Inter getekent. Helaas was wel een goede versterking geweest.

26 maart 2018 om 15:06

Of Mathijs de Ligt binnen halen. De Ligt vind ik een veel beter talent dan De Vrij. Ik denk dat De Ligt kan uitgroeien tot beste verdediger van deze eeuw bij Barcelona. De Vrij tekent al bij Inter. Toby Alderweireld zou trouwens ook een ideale verdediger zijn voor Barcelona, maar ook hij schijnt 180 000 euro per week te eisen.

26 maart 2018 om 16:18

Je gaat er niet eens echt op achteruit? Heb jij Umtiti het afgelopen seizoen wel gevolgd? Is samen met Ter Stegen de voornaamste reden dat Barcelona zo weinig tegendoelpunten te verwerken heeft gekregen. En dus ook staat waar het nu staat.

Een vertrek van Umtiti zou een aderlating zijn voor de club. Weet erg goed te verdedigen met ruimte in de rug en een belangrijke vaste waarde. De ideale vervanger zou naar mijn mening de Ligt zijn. Geweldige speler dat in de toekomst een wereldtopper wordt en naast de ervaren Pique goed kan functioneren en ontwikkelen. Desnoods kan hij nog rouleren met Vermaelen.

Lekker laten gaan als hij zoveel geld eist, genoeg verdedigers die voor Barca willen spelen en een pak minder geld vragen.

26 maart 2018 om 15:33

Als een speler weg wil als hij niet zijn onnozele salariseisen ingewilligd ziet, dan moet je hem lekker de deur wijzen. Zulke spelers kleden je in de jaren daarna volledig uit.

Allemaal ervan uitgaande dat dit waar is he, kan zomaar een wandelgangen-bericht zijn.

26 maart 2018 om 15:09

Wie dan? Wie is van het niveau Umtiti die er vanaf dag 1 uitstekend presteer en nog is makkelijk 10 seizoenen mee kan? Er komt niks in mijn hoofd buiten Sanchez van Tottenham.

26 maart 2018 om 16:19

Juist jij snapt het

26 maart 2018 om 15:09

Inderdaad. De Ligt zou ik een goede optie vinden, nu Umtiti weg zal gaan. Arsenal zou in mijn ogen een ideale club zijn voor Umtiti, maar ook voor Arsenal zelf. Met Umtiti heeft Arsenal een echte leider achterin en zullen Mustafi en de backs ook nog eens beter presteren. 60 miljoen is een koopje wat Arsenal moet kunnen betalen voor Umtiti.

26 maart 2018 om 15:18

Onnodig om een andere club hierbij te betrekken, het gaat om Barcelona, Umtiti en Manchester United niet Arsenal. Met alle respect bij Manchester United is het een kwestie van een tijd dat ze weer opstaan van deze dramatische jaren en weer gaan behoren bij de Europese top bij Arsenal moeten we wachten op de pensioen van Wenger.

26 maart 2018 om 15:23

@ Zermatt

"nu Umtiti weg zal gaan" ... niet alleen neem je dat gerucht voor waar aan, je ziet het al als een voldongen feit. En dan geef je nog Arsenal als ideale bestemming. Bij Barcelona kan hij dit jaar de treble winnen, terwijl Arsenal volgend seizoen waarschijnlijk geen CL zal spelen. Dat moet je dan maar even uitleggen... Umtiti inruilen voor De Ligt zou als Barcelona zijnde een heel slechte deal zijn ... alhoewel jij hierboven op basis van lucht beweert dat De Ligt de beste verdediger van deze eeuw kan worden.

26 maart 2018 om 16:24

Zijn nog aan het onderhandelen en wat dat betreft heeft Umtiti een prima onderhandelingspositie. Zeker als andere clubs wel bereid zijn om 9 miljoen + afkoopsom te betalen. Ik verwacht dat hij 'gewoon' bijtekent met een fikse salaris verhoging.

26 maart 2018 om 16:28

Gaandeweg dit bericht realiseerde ik me idd ook dat Utd vaak erbij gehaald wordt als Spaanse spelers over een nieuw contract onderhandelen, puur omdat Utd hoge salarissen makkelijk kan betalen. Dan hoeft Utd niet eens geïnteresseerd te zijn, maar het is een handige tactiek.

Dat hij nu gelinkt wordt met Manchester United, is niet per ongeluk. Dat is zowat de meest toonaangevende niet-Clasico club dat de hoogste salarissen durft te betalen.

Vaak als een speler van Barcelona of Real Madrid een nieuw contract wilt, dan worden ze in verband gebracht met Manchester United, want dat is realistisch genoeg om die twee clubs nerveus te maken dat ze alsnog op de salariseisen ingaan.


Zie Cristiano Ronaldo, zie Sergio Ramos en over een paar maanden, zie Samuel Umtiti.

26 maart 2018 om 15:11

Bij Varane hebben ze het ook talloze keren geprobeerd maar Manchester werd telkens afgewezen door Varane en Real Madrid, ze proberen het nu bij Umtiti.

26 maart 2018 om 15:13

Barcelona is niet meer de club dat bepaalde biedingen kan afwijzen zowel de eisen van spelers als biedingen van andere clubs. Het is raar maar hoe kan een jongen die er net 2 seizoenen op heeft zitten zoveel geld eisen? Als dit waar is dan weet je al op voorhand dat Dembele dit ook gaat doen over paar seizoenen, Coutinho ook en zo kan je blijven doorgaan met geld smijten.

26 maart 2018 om 15:25

Waarom zou Barcelona geen club zijn die bepaalde biedingen kan afwijzen? Dat moet je even uitleggen...

26 maart 2018 om 15:50

Klinkt juist erg logisch. 60 miljoen voor Umtiti is een erg laag bedrag en alle verdedigers die jij opnoemt zitten nog lang niet aan zijn niveau. Als je ook kijkt naar de namen die jij opnoemt zie ik niet in waarom ze hem niet zouden nemen. Bailly doet het goed maar is blessure gevoelig, Fosu-Mensah speelt meestal rechtsback en heeft nog niet genoeg laten zien voor een basisplaats, Lindelof heeft ook te weinig laten zien dit seizoen en Tuanzebe is er ook niet klaar voor.

Tegen het grove geld van de PL valt niet veel te beginnen. Maar je bent toch wel oliedom als je van Barca naar het United van Mourinho gaat zeg.

Waarschijnlijk is het gewoon een beetje tactiek om dat salaris binnen te hengelen.

26 maart 2018 om 15:15

Ah hoezo oliedom? Niet alles draait om een voetbalclub ook al ben je een voetballer. Uiteraard is dit een stap terug maar de meeste spelers met Afrikaanse roots hebben toch alle plezier in Engeland en als hij daar ook meer geld kan krijgen waarom niet?

26 maart 2018 om 15:25

Je hebt gelijk, ik had specifiek het sportieve aspect moeten benoemen. Wat betreft het persoonlijke en financiã«le plaatje zou het wellicht een mooie stap kunnen zijn ja.

Dan ga je toch lekker meer knaken verdienen bij Man United. Zo af en toe een prijsje toevoegen aan je prijzenkast. Lekker doen joh ! Voorlopig gaan ze daar niet zo veel winnen met Mourinho aan het roer en de ontwikkelingen bij City door Pep!

Hoop dat Barcelona niet zwicht voor zulke rare eissen. Die gozer speelde vorig seizoen niet echt heel goed. Dit seizoen wel. Lekker laten gaan en investeren in een goede jonge verdediger.

26 maart 2018 om 15:58

Misschien staat er volgend seizoen wel een nieuwe coach voor de groep en met 2 of 3 aankopen staat united er ook weer beter voor. Barcelona kan best hem laten gaan maar ik heb niet het idee dat Barcelona van plan is om met grote bedragen te blijven gooien en dat zal moeten gebeuren wanneer je hem verliest. Ik weet niet hoe goed die Mina is want hij heeft nog te weinig gespeeld maar Umtiti opvolgen zal lastig voor hem zijn en dan nog moet er een nieuwe verdediger bijkomen voor op de bank. Maar wie zou jij dan graag bij Barcelona zien?

27 maart 2018 om 06:36

Het is jammer dat de vrij onlangs getekend heeft bij Inter. Die zou er goed passen.
Alderweireld zou zeker een goede aankoop zijn. Maar als ik mag kiezen zou ik gaan voor de Ligt. Als je hem gisteren zag spelen tegen Portugal dan kan je concluderen dat hij het daar gaat redden.

Ik verwacht trouwens niet dat Mourinho zal vertekken. Mocht hij dat wel doen dan is het de vraag wie er voor de groep gezet wordt. Over algemeen vind ik de keuzes wat betreft het aanstellen van trainers in Engeland wenkbrauwfrossend.

Weer een speler die United gebruikt voor een gigantische salarisverhoging. Niet normaal dit. Enige aparte van dit verhaal vind ik dat Iniesta en Suarez ‘maar’ 9 miljoen per jaar verdienen.

26 maart 2018 om 15:51

Dat is volgens mij een netto salaris, waar we meestal bruto bedragen te lezen krijgen.

Hier moet La liga en de clubs uiteraard snel wat aan gaan doen. De meeste clausules zijn nu peanuts voor veel clubs. Ze snijden zichzelf in de vinger en dat hebben we met Neymar kunnen zien. Voor de bond is dat ook niet fijn. Zulke spelers verliezen. En als je dan ziet dat Umtiti voor maar 60 miljoen weg kan, is toch echt een koopje als we kijken naar de huidige transfermarkt. Door de ontploffing van afgelopen zomer, zijn veel clausules bij Spaanse la liga spelers bijna niks meer waard geworden lijkt het. Daar moet snel verandering in komen.

26 maart 2018 om 16:06

Inderdaad maar dat kan je op maar 1 manier oplossen en dat is om de contracten van de spelers te verbeteren.

27 maart 2018 om 06:38

In Spanje zijn ze volgens mij begonnen met het opnemen van transferclausules. Nu de markt uit haar voegen is gegroeid betalen ze daar de prijs voor. Elke Spaanse topclub kan wel een voorbeeld aan halen. Atletico Madrid zat anderhalf seizoen geleden met Oblak ongeveer in het zelfde schuitje.

Damn, Bailly en Umtiti als centrale verdediging is heerlijk. Het liefst dan nog Cancelo van Inter als opvolger van Valencia. Daarnaast nog een goede middenvelder, zoals Kovacic of Vidal en United kan concurreren met City.

Ik zou als Barca lekker gedag zeggen en de Ligt halen. 60 miljoen graag.

Waarom heeft barca altijd een afkoopclausule? Moet dat in Spanje of wat is daar de reden van? Bij Real doen ze dat dacht ik ook, alleen dan absurd hoog zodat ze niet voor een “schijntje” weggaan

26 maart 2018 om 19:10

Verplichting in Spanje.

Zal dan ook wel een reden zijn dat ze willen verlengen met Vermaelen. En dan komt Griezmann er nog bij. Die komt ook niet voor een hongerloontje.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren