Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Matig Oranje lijdt nipte nederlaag bij debuut Koeman

Laatste update:

Het Nederlands elftal is er niet geslaagd om de eerste wedstrijd onder Ronald Koeman om te zetten in een overwinning. In een matige wedstrijd wist Engeland met 0-1 te winnen in de Johan Cruijff ArenA, dankzij een treffer van Jesse Lingard na een uur spelen. Komende maandag neemt Oranje het in Genève op tegen Portugal.

In zijn eerste interland bracht Koeman een soort 3-4-3-formatie in het veld. De nieuwe bondscoach had basisplaatsen ingeruimd voor onder meer Jeroen Zoet, Matthijs de Ligt, Patrick van Aanholt, Hans Hateboer en Bas Dost. Bij de Engelsen ontbrak Harry Kane wegens een enkelblessure, terwijl onder meer Dele Alli en Jamie Vardy op de bank begonnen. Joe Gomez kreeg wel een basisplaats, maar de jonge verdediger van Liverpool moest zich al na tien minuten laten vervangen door Harry Maguire.

De eerste helft van het duel was niet bepaald een spektakelstuk. De Ligt zorgde namens Oranje voor het eerste gevaar, maar zijn afstandschot was een gemakkelijke prooi voor de Engelse doelman Jordan Pickford. Even later dook Quincy Promes op in het strafschopgebied na een fraaie pass van Van Aanholt, maar de aanvaller van Spartak Moskou kreeg de bal niet onder controle. Aan de andere zijde leverde Jesse Lingard een ongevaarlijk schotje af, terwijl Jordan Henderson maar net naast het doel van Zoet kopte. Op slag van rust kreeg Memphis Depay nog een schietkans in kansrijke positie, maar zijn poging kon Pickford niet verontrusten.

Direct na rust kreeg Kevin Strootman een schietkans op de rand van het strafschopgebied, maar hij kwam niet tot een gevaarlijk schot. Kort daarna trof Stefan de Vrij doel, maar de bal had eerder al de achterlijn gepasseerd. Engeland kreeg Oranje vervolgens onder druk en zette dat na 59 minuten spelen om in een treffer. Een afvallende bal viel voor de voeten van Jesse Lingard, die vanaf de rand van het strafschopgebied raak schoot. Kort na het doelpunt kreeg Dost een mogelijkheid namens Oranje, maar de spits van Sporting Portugal raakte de bal maar half met de hak.

Tien minuten voor tijd mocht Memphis Depay aanleggen vanuit een vrije trap, maar zijn poging eindigde in de handen van Pickford. Aan de andere kant schoot Kieran Trippier vanaf de punt van het strafschopgebied op de vuisten van Zoet. In de stand kwam in de slotfase geen verandering meer. Voor Oranje staat komende maandag een oefeninterland tegen Portugal op het programma. De Engelsen nemen het komende dinsdag op tegen Italië, dat vrijdagavond met 2-0 verloor van Argentinië.

Denk jij dat Ronald Koeman de boel weer op de rit krijgt bij Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
23 maart 2018 om 22:49

Moet gewoon een keer klaar zijn met het duo Strootman-Wijnaldum ... genoeg kansen gehad elke keer weer .. zit 0,0 voetbal in .. geen bal tussen de linies , geen creativiteit en geen gedurfde bal of risico in het spel ..

23 maart 2018 om 23:09

Mee eens die 2 zijn waterdragers bij hun clubs niks meer niks minder. Maar stel er dan een op en niet beide.

23 maart 2018 om 23:26

Spelen toch ook controleur bij hun club. Dus dan kan je dat inderdaad verwachten.

24 maart 2018 om 04:46

Ach ja, de discussie 6 of 8. Kan je beter bekijken met het nummer aan goals en assists in het huidige topvoetbal. Ook met de gemiddelde positie op het veld en waar je passes naar toegaan. Waarom klaagt iedereen over het gebrek aan creativiteit? Beide laten de bal mee rondgaan. Daar stopt het. Ouderwets controleur is het niet, maar eigenlijk is dat wel de rol die je vervult.

Kondigde voor de wedstrijd al aan dat ik hoogst verbaasd was dat ook Koeman weer met Strootman en Wijnaldum ging beginnen, na de waardeloze wedstrijden van die 2 de afgelopen periode in oranje. Kwam nogal een respons op, maar zullen we maar concluderen dat ze er weer geen kloten van bakten met zijn 2en? Zelden middenvelders met zoveel poep in de broek de weg naar voren zien zoeken. 0 creativiteit, 0 voorwaartse passes.

23 maart 2018 om 22:48

Ik zal Strootman blijven herrinneren met die weergaloze goal tegen ik meen Finland. Toen in zijn beginjaren kon hij de top nog bereiken. Ging altijd voorop in de strijd.

Toen kwam het blessureleed. Enorm jammer voor hem, maar hij is daarna nooit meer de oude geworden. We kunnen nu constateren dat hij dat ook nooit meer gaat worden. Enorm veel aan spelsnelheid ingeboet. Hij is denk ik bang om weer een blessure op te lopen. Iets wat ik best kan begrijpen. Toch moet hij ook eerlijk voor zichzelf en naar het team zijn dat hij niet meer het gewenste kan brengen. Ik begrijp ook niet dat er nog geen trainer is geweest die dit niet al heeft gezien.

23 maart 2018 om 22:49

Precies dit nu te bang om te schieten vanwege zijn houte knieën.

23 maart 2018 om 22:54

Niet alleen bij het schieten, ook bij het wegdraaien zie je de voorzichtigheid. Hij vermijdt elke explosiviteit. Bang om weer iets af ye scheuren. Nogmaals, best begrijpelijk, maar trek dan de benodigde conclusies.

23 maart 2018 om 22:55

Hij begint juist weer in vorm te raken bij Roma! Heb je die assist gezien die hij gaf tijdens de UEFA? Hij kan het wel gewoon nog!

23 maart 2018 om 23:06

Alsof Strootman er wat aan kan doen dat heel Oranje gewoon net effe tekort komt. Tegen Portugal kan alles weer anders worden,met Kluivert die een weergaloze goal maakt,waardoor Oranje opeens begint echt te voetballen.
Oranje heeft goals en vertrouwen nodig ! Daarna gaat het echt lopen !

23 maart 2018 om 23:07

Over die assist gesproken, dat was een pass op de linksbuiten die vertrok volgens mij perotti maar die bleef staan hij had nooit gezien dat de spits daar ook op kon lopen kijk maar eens in slowmotion naar die assist

23 maart 2018 om 23:32

@koenwd
En heb jij die volledige tweeluik in de CL gezien? (AS Roma vs Shaktar)
Uit was Strootman met afstand slechtste man aan Roma kant.
En thuis was hij totaal niet beste man op het veld.
Hobbelde beetje mee en ja inderdaad die mooie steekpass, maar meer echt niet.

Ik vond Strootman, Wijnaldum en van Aanholt vandaag echt niks toevoegen.
van Aanholt mooie rushes, maar welgeteld nul keer de bal goed voorgegeven.

24 maart 2018 om 01:13

Het probleem met Van Aanholt vond ik zijn onwennigheid in dit systeem.. Van Aanholt hoort buitenom te gaan zodat Depay maar binnen kan om in zijn kwaliteit te komen. Wat je 9 van de 10 keer zag was dat Van Aanholt richting de zestien rende terwijl Depay aan de zijlijn geplakt stond. Je zag dat Depay verwachte dat Van Aanholt langs de lijn over hem heen ging zodat hij de actie naar binnen zou kunnen maken. Zo’n basisfout verwacht je niet in een elftal wat door de grote Koeman is neergezet?!

24 maart 2018 om 08:05

Ik zal Strootman vooral blijven herinneren om zijn weergaloze assist op Marcus berg tegen Zweden waardoor er niet gewonnen werd en Zweden het cruciale punt pakte en NL geen 2e werd.

We hebben tegen Engeland gezien wat het de afgelopen jaren was en komende jaren wordt. Het zal onder Koeman met wat minder pech dan blind vast lukken om te kwalificeren, maar we zijn gewoon van het niveau Polen, Servië, etc. Letterlijk derderang en nog geen subtop

23 maart 2018 om 22:50

wie moet je dan opstellen? die jongens voetballen naar hun mogelijkheden, het zijn waterdragers, meer niet. mensen denken volgens mij dat het opeens 2 creatieve spelverdelers zijn als ze in Oranje spelen maar die kwaliteiten hebben ze helemaal niet. het zijn balonderscheppers, dienende spelers, geen bepalende spelers. dat zijn ze ook niet bij hun club. daar doen ze het vuile werk voor de bepalende spelers, zodat die kunnen excelleren

23 maart 2018 om 23:01

Niemand denkt dat Wijnaldum en Strootman creatieve mannen in oranje worden. Ik zeg toch juist van dat ik vantevoren alweer zag aankomen dat die 2 "waterdragers" niet ging werken naast elkaar? Al helemaal niet op een 2 man middenveld. In oranje zijn het namelijk beide ook nog eens hele matige waterdragers. Wie je dan moet opstellen? Hmm.. misschien wel wat creatieve input/ aanvullende spelers t.o.v. elkaar?

23 maart 2018 om 23:24

Koopmeiners van AZ is nu al een klasse beter dan Strootman, en Frenkie de Jong op de plek van Wijnaldum. Dan heb je al veel meer power, voetballend vermogen, potentie en toekomst.

23 maart 2018 om 23:27

Die zijn er eigenlijk gewoon niet. De enige spelers die in deze selectie nog met een mooie steekbal iemand vrij kunnen zetten voor de keeper zijn Berghuis of Propper. Ik zou Berghuis vervangen voor Dost en Promes en Depay iets meer de opdracht geven wat vaker diep te lopen.

23 maart 2018 om 23:33

Haha wat ben jij een clown. Strootman en Wijnaldum staan vaak in de basis bij Liverpool en Roma 2 clubs die bij de laatste 8 zitten en die ga je dan vergelijken met 2 spelers die tussen de 10-20 eredivisie wedstrijdjes gespeeld hebben. Potentie en toekomst daar kan ik me nog in vinden hoor en voetballend kunnen de Jong en Koopmeiners ook wel voetballen maar qua power, loopvermogen, balveroveringen en duels kunnen deze jongens echt niet mee.

23 maart 2018 om 23:38

Leuk dat ze volgens jou bij Liverpool en Roma het goed doen maar bij Oranje is het helemaal niks. Wie is dan de clown?

24 maart 2018 om 00:03

Wat denk jij dat jongens als Pogba en Kante bijvoorbeeld van Koopmeiners en Frenkie de Jong vinden? Die lachen ze natuurlijk aan het begin uit omdat ze fysiek nog lang niet op het niveau zijn om mee te draaien. Wijnaldum vond ik op het wk onder van Gaal gewoon hartstikke goed maar toen speelde hij ook gewoon achter een Sneijder in Vorm. Nu moeten ze constant de aanval op gaan zetten en als er dan ook nog jongens als Promes, Depay en Dost voorin lopen en naast je jongens als van Aanholt en Hateboer hebt staan dan zouden nog veel meer middenvelders het lastig hebben want die spelers moeten het absoluut niet van hun overzicht hebben en kun je redelijk domme spelers noemen. Daarnaast moet je hier gewoon niet aan komen met zulk soort onzin want die spelers spelen hartstikke veel topwedstrijden en dan is het toch raar dat ze het daar wel kunnen en hier niet? Net zag je ook weer een analyse op tv dat die jongens de bal ook lastig kwijt konden.

24 maart 2018 om 02:31

jij wil echt het EK mislopen ik ben geen Strootman of Wijnaldum fan maar die hebben zich wel bewezen in topcompetities. Koopmeiners en Frenkie De Jong hebben nog 0,0 bewezen in de Eredivisie. daar kan je echt niet mee aan komen zetten in een EK kwalificatie. dan word een eindtoernooi idd al zeker iets voor de toekomst

23 maart 2018 om 22:57

Niet alleen de twee middenvelders, maar ook die twee op de vleugels voegen niks toe. Verdedigend doen ze niet mee en voorin heb je ook niks aan hen.

23 maart 2018 om 23:02

1 troost, het was Engeland wat gewoon meer kwaliteit heeft als ons. ik heb er een hard hoofd in maar misschien winnen we wel van de mindere landen die we straks waarschijnlijk in onze kwalificatiepoule spelen

24 maart 2018 om 08:28

Vind ik geen troost. Dit laat gewoon zien dat NL is afgezakt naar de Europese middenmoot. Het is geen eens subtop meer. Koeman heeft het geluk dat Blind en Hiddink de klappen hebben opgevangen en hij te maken krijgt met realiteit vh publiek.

23 maart 2018 om 22:59

Ook bij de goal van Engeland liet Wijnaldum rustig zijn man echt 20 seconden vrij laten rondlopen. En uiteindelijk scoort hij ook.
Kansloos dat hij en Strootman diegene zijn met ervaring.
Ben het totaal eens dat ze beide uit de basis moeten verdwijnen.

24 maart 2018 om 00:33

Het voor het zeggen hebben bij onze nationale trots en Zoet opstellen.. Daarmee is alles wel gezegd. Cilissen was de enige die de afgelopen periode altijd een voldoende scoorde. Strootman en Zoet hoef ik voorlopig niet meer in oranje te zien.

24 maart 2018 om 10:08

Omdat Cilissen maar 1 wedstrijd heeft gespeeld.

24 maart 2018 om 12:55

Je kunt een voorkeur voor Cillesen hebben. Maar ik snap totaal niet waarom je Zoet deze wedstrijd afbrand. Die goal kon hij niets aan doen en verder heeft hij niets fout gedaan.

24 maart 2018 om 04:16

Als je met twee ook opkomende backs speelt ook met buitenspelers en twee verdedigende middenvelders dan ben je niet goed.

Vond hateboer opzich goed zijn werk doen maar met hem was primes overbodig daar. Dus met Memphis lekker centraal en het de Engelsen makkelijk maken omdat alledrie de bal in de voetjes wilden en er geen middenvelder stond die een steekvlam kan geven.

Het is triest maar de staat van NL voetbal.

Hateboer en van aanholt zijn gewoon middelmatig, net als de buitenspelers en spits. Je kan opzich ook zo weinig. Ik zou wel met een blok blijven spelen achterin maar zonder teveel opkomende spelers. Of gebruik er middenvelders voor die ook kunnen voetballen, karsdorp, blind. Maar dan in ieder geval voetballende middenvelders als vd beek die ook aanvallend wat kunnen.

Schrootman en Gini-weg-is-is-gezien.

Wat een geploeter. Nou kregen ze ook weinig steun van de vleugels, dit kan en moet echt beter. Heb wel goeie dingen gezien en veel vertrouwen in Koeman. Ben benieuwd naar de ontwikkelingen.

23 maart 2018 om 22:46

Wat was er goed dan? Ik had het idee dat Engeland op 70% speelde

23 maart 2018 om 22:51

Ik vond de Ligt goed spelen en Hateboer deed het aardig. Ik heb vertrouwen in Virgil en de Vrij en blij dat Dost in de punt staat. Ik vond overigens dat het Dost het prima deed. Dus Ja, het was slecht, maar pas de eerste pot van Koeman.

23 maart 2018 om 22:52

30. Max.

23 maart 2018 om 22:54

Dat is onzin Engeland speelt al jaren alsof ze op 70% spelen ook op eindtoernooien alleen kunnen ze niet beter en worden ze vroegtijdig uitgeschakeld.
Kijk ook hoe blij ze waren met hun doelpunt, niks 70 %..

23 maart 2018 om 23:32

Hateboer was helemaal niet goed. Van hem werd verwacht voorzetten te geven, maar hij heefr geen enkele bal voor gekregen.

24 maart 2018 om 00:09

ik had ook niet de indruk dat engeland het volle pond gaf. hoefde ook niet, nederland gaf ze alle ruimte en zij speelden op bpl autopilot. stond engeland niet in zo een verdedigende opstelling had de uitslag best wat hoger kunnen gelegen hebben.

matig engeland vs een vrij slecht nederland. het was te verwachten, een opstelling sleep je er niet in op 123.

24 maart 2018 om 04:18

Ja maar die winnen alle jeugdtoernooien nou en hebben belachelijk veel talent. Geef ze een paar jaar en die 70% is genoeg om wereldkampioen te worden in qatar

23 maart 2018 om 23:30

Zonder Kane ook. Scheelt ook nog wel wat.

Als ik dit zie begin ik bijna weer te verlangen naar Blind of hiddink. Daar wonnen we ook niet, maar die probeerde nog met voetbal kansen te creëeren en te winnen. Hier was niet eens 1 minuut de intentie om een goal te maken, schandalig. Waar heb ik nu 90 minuten naar zitten te kijken? Een Nederland met de kont in de 16, geen 1 creatieve voetballer (vind een depay ook geen speler die creatief is) met 3 kansloze schoten tussen de palen. Enig lichtpuntje was het optreden van De Ligt en leuk dat wout zijn debuut mag maken. En wat waren strootman en wijnaldum weer ouderwets slecht zeg

23 maart 2018 om 22:47

De Ligt het enige lichtpuntje vanwege zijn leeftijd? De Vrij speelde minstens even goed aan de kant van NL.

23 maart 2018 om 22:51

De verdedigers deden tenminste nog beter dan het middenveld en aanval, te kangzaam weer. Niet aanvallen op de bal enz

23 maart 2018 om 22:52

Eens, maar bij De Ligt is het natuurlijk de vraag hoe hij het als 18-jarige gaat doen tegen aanvallers van City en United. Een de vrij speelt ondertussen al 4 jaar wekelijk tegen zulke spelers.

23 maart 2018 om 22:54

Nee, niet vanwege zijn leeftijd... maar vanwege zijn optreden, De Ligt speelde een zeer sterke wedstrijd, dat heeft iedereen kunnen zien, dus mag dat toch ook gewoon benoemd worden?

23 maart 2018 om 22:56

Klopt grasveld, mag zeker. Maar waarom als ENIG lichtpuntje wanneer De Vrij zo mogelijk een nog betere wedstrijd speelt.

23 maart 2018 om 22:57

Wekelijks..? Welnee.. de helft van de Serie A clubs kun je toch ook nauwelijks serieus nemen..Spal, Crotone, Benevento, Sassuolo, Chievo etc..

23 maart 2018 om 23:07

Zijn alsnog beter dan 9 van de 10 Eredivisie teams helaas.

23 maart 2018 om 23:31

Als je zegt dat Sassuolo een team is die je nauwelijks serieus kunt nemen, kunnen we jou ook nauwelijks serieus nemen.

23 maart 2018 om 23:36

De ligt was de beste speler vandaag. Stond zelfs overal in de verdediging om foutjes van de vrij en v dijk op te lossen. Ik zeg nog een jaartje en dan hij overal de beste vedediger nederland. Ajax kan hier 100 miljoen voor gaan vragen.

23 maart 2018 om 23:53

De Ligt speelde prima en is een groot talent, maar bijzonder hoe snel er weer conclusies getrokken moet worden door sommigen. We hebben het allemaal al zo vaak gezien, maar nog steeds..

24 maart 2018 om 00:01

Ik keek de vrij de halve wedstrijd op zijn rug en ikvond de ligt met afstand een stuk beter spelen

23 maart 2018 om 22:49

Poeh...dit was tergend idd. Ik ben bang dat ik mijn spaarzame tijd hier niet meer aan ga verdoen

24 maart 2018 om 01:36

Volgende keer gewpon weer kijken. Niet vergeten dat ze nu tegen Engeland speelden. Die hebben in 10 jaar geen fatsoenlijke pot op de mat gelegd. 0 creativiteit vs 0 creativiteit, dan kan je ook geen leuke wedstrijd verwachten. Maandag tegen Portugal kunnen we lekker counteren, of jantje krijgen...

23 maart 2018 om 22:52

natuurlijk wilden ze wel winnen maar die Engelsen waren gewoon te sterk. als je overal een stap te laat komt lijkt het al snel of je je best niet doet. ook weer hoor ik de kritiek op Strootman en Wijnaldum. wat verwacht je dan? dat 2 pure balonderscheppers opeens aanvallen kunnen opzetten en het spel kunnen maken? ze laten precies zien wat ze bij hun clubs ook doen vandaag alleen wij hebben dan niet de bepalende spelers bij wie ze die bal kunnen inleveren

24 maart 2018 om 01:04

@japiekrekel. Koeman moet zorgen voor nieuw Elan, kies dan ook nieuw elan. Die drie achterin straalde in alles nieuw elan uit en kreeg ik ook het gevoel van nou dat kan nog wel eens wat worden. Doet in iedergeval niet onder voor zo’n 90% van de andere landen. Vervolgens zie ik weer strootman en gini met exact dezelfde problemen die ze altijd hebben. Dan krijgen we ook promes en depay weer voor geschoteld met meer van hetzelfde. Gevolg weer nauwelijks kansen. Babel kwam erin en stichte een stuk meer gevaar. Misschien mee beginnen. Is een slap aftreksel van wat wij verwachten van een spits, maar hij scoort in iedergeval op alle facetten. Bewegelijk, snelheid, kan een balletje vasthouden en kan ook iets voor zichzelf creëren. Je kan hem kwijt op de vleugel of in de spits.

23 maart 2018 om 23:01

Elke verdediger gaat goed spelen als hij 5 man opzich heeft kom op zeg. Nederland dat probeert te spelen op de counter zelfs in oefenwedstrijden slaat nergens op

23 maart 2018 om 23:04

ik denk dat je gewoon de kwaliteiten van dit elftal overschat. het is Nederland inderdaad maar niet meer het Nederland dat spelers als Gullit, Vanenburg, Bergkmap, Davids, Kluivert, Robben, Sneijder etc levert

23 maart 2018 om 23:05

Koeman beschikt van GEEN EEN creatieve speler net als Hiddink of Blind.

24 maart 2018 om 00:02

Jawel, maar die mocht niet spelen...kluivert

24 maart 2018 om 01:38

Hou toch op joh, die komt soms de back van Vitesse nog niet voorbij en die kan er helemaal niets van.

23 maart 2018 om 23:31

Bij Blind en Hiddink was het voor in even dramatisch als in deze wedstrijd, maar gaven we toen 10 kansen weg. Dus zeur niet zo. Genoeg perspectief onder Koeman

23 maart 2018 om 23:38

Toen probeerden we in ieder geval nog aan te vallen. Dit was echt vreselijk. Geen enkele intentie om te winnen.

24 maart 2018 om 00:03

Weet niet, maar ik heb die lichtpuntjes in dit elftsl niet gezien.
Ja, misschien de verdediging?

23 maart 2018 om 23:55

Zak in de stront jonge en zoek een ander paspoort, het zijn precies mensen zoals jij die het voetbal onaangenaam maken. Blind zegt ie ook gewoon, haha wat ben jij een pannenkoek!

Echt de meest lompe opstelling ooit die bij Engeland. Walker in een driemans verdediging terwijl die van nature langs de gehele flank wil stormen. Dele Alli en Vardy op de bank is ook heel dom. Ze moeten 4231 spelen met Vardy in de punt en daarachter Sterling, Alli en Lingard (of Oxlade). En Dier en Henderson als blok.

23 maart 2018 om 22:49

Nou, gelukkig niet vandaag.. dan had Zoet aardig wat meer te doen gehad. Het is dan ook een oefenwedstrijd, waarin hun ook meer rouleren dan normaal.

24 maart 2018 om 00:18

Nou over Zoet. Leek toch wel houdbaar die bal van Lindgaard. Geef mij maar Cillessen

23 maart 2018 om 22:50

Vardy in de punt met daarachter Rashford, Alli/lingard, Sterling had ik ook wel willen zien. MEt Dier en Henderson dan als blok. 3 Cv's tegen dit Oranje was te veel.

23 maart 2018 om 22:54

Lomp of niet. Engeland speelde op zijn Nederlands en Nederlands op zijn Engels. Verder 0-1 gewonnen lomp of niet, bondscoach van Engeland verdient gewoon complimenten.

23 maart 2018 om 23:13

Waarom complimenten? Engeland heeft gewoon veel betere spelers

Kansloos slecht Oranje gezien. Engeland was ook niet wauw maar zij hebben weer de kwaliteit om die ene goal te maken..

23 maart 2018 om 22:53

"Kwaliteit"? Eerder dat ze de onkunde niet hebben om zo'n goal tegen te krijgen.

Wat een onmacht tegen dit B-elftal van Engeland. En wat een gebrek aan controle op het middenveld. Zogenaamd de in de selectie twee Europees-meest-gelauwerde middenvelders spelen al jarenlang als twee onrustige debutanten: Strootman en Wijnaldum. Vooral laatstgenoemde, wat een dweil is dat toch keer op keer in Oranje… Balletjes te zacht, balletjes achter de man, eerst de bal krijgen en dan pas beslissen wat je er mee gaat doen. Van Aanholt ook erg matig. Hateboer vond ik meevallen, had een goede drive.

Wat was nou precies het idee ook met deze speelwijze met Dost in de spits? Geen enkele intentie van Promes of Memphis om Dost te bedienen vanaf de flanken.

Overigens mocht de nieuwe aanvoerder ook wel wat meer laten zien. Man man man, schuif een keer in en laat zien dat je het team op sleeptouw kan nemen. Bij Celtic en Southampton genoeg aanvallende impulsen gezien.

23 maart 2018 om 23:20

@Hangover beste kerel. Ik kan me vaak vinden in je analyses hoor, maar je slaat hier echt volledig de plank mis.

Waar De Vrij en Van Dijk achterin bleven schoof De Ligt juist onzettend veel door. Veel passes vooruit en ook drie doelpogingen van De Ligt. Koeman noemde De Ligt dan ook zojuist de beste man op het veld.

Het punt is alleen dat De Ligt de bal alleen maar kwijt kon bij Van Aanholt en Hateboer. Het middenveld bood zich simpelweg niet aan.

24 maart 2018 om 00:19

Wat een onzin. Speelde een prima wedstrijd.

24 maart 2018 om 01:45

Het probleem is dat er totaal geen voetbal op het middenveld aanwezig is. Met als gevolg dat alles via de vleugels gaat, maar die snappen er niks van. Op links iemand die het kan maar teveel ruimte wil geven aan Depay, op rechts iemand die wel durft maar niet kan voetballen. Depay en Promes zijn goede voetballers, echter zou ik altijd een plekje inruimen voor Berghuis. Dan heb je iig iemand die een steekbal kan geven en oog heeft voor Dost.

Een hele saaie wedstrijd gezien, mede door alle ‘vernieuwingen’ toch meer verwacht van oranje. Met name de eerste helft was erg slecht, er zat geen pit in geen gedurfde acties en ik kon niet echt een visie/idee terug zien in het spel van oranje. Het leek erop alsof oranje gewoon mee wou liften met wat Engeland deed ipv zelf dingen creeren. Ik snap dat het tijd nodig heeft en dat is ook het enige wat we nu kunnen doen namelijk koeman en zijn jongens de tijd geven.

Ik had echt meer verwacht van depay verwacht toch een van de spelers die tegen de PL spelers heeft gespeeld en toch de gene van wie we dachten dat hij het nu zou gaan doen. Van mij had kluivert erin gemogen voor depay. We missen een speler die de verdediger opzoekt dan uitspeelt en de bal voor geeft of schiet ( robben ) een speler die de wedstrijd in zijn eentje kan laten kantelen dit kon depay vandaag niet brengen daarom had ik graag kluivert even willen zien op zijn plek.

Daarnaast vind ik ook dat we een speler als nigel de jong missen. Strootman kan hard zijn en spelen maar een type nigel de jong is toch een echte krijger en iemand die voor het vuur gaat voor de bal, zo’n speler past ook beter in een 5-3-2. Ik zappte even naar marokko - servie en zag tot mijn verbazing dat marokko (in het begin van de tweede helft) gewoon aantrekkelijk voetbal speelde, toch weer even de gedachtes over ziyech die heeft achteraf toch de beste keuze gemaakt al moet dat allemaal nog blijken natuurlijk.

Leuk dat dost met de rug naar een verdediger een bal vast kan houden, maar ook hij zal nu echt meer mogen gaan brengen.

Al met al ik blijf de bondscoach en het team steunen! Veel succes

Zo slecht was t allemaal niet. Verdedigend stond het goed. Helaas aanvallend onmachtig

23 maart 2018 om 23:18

Dat lag er misschien ook aan dat de wisselwerking tussen de backs, buitenspelers en het middenveld niet goed was. Er stond een lijn van vijf spelers voorin. Bewegingloos. Pas in de tweede helft kwam daar ietsjes meer beweging in. Dan kun je als verdediger ook inschuiven en een extra man creeren. Ik zou volgende week dan liever met Propper en Van de Beek beginnen in plaats van Promes en Wijnaldum. Die jongens hebben ook diepgang, iets meer creativiteit en dan kan Strootman ook veel vrijer bewegen.

Waarom hebben wij niet eens een fatoenlijke creatieve speler? Pff wordt zo moe van Wijnaldum en Strootman constant. Die 2 zijn al jaren drama. Een Ziyech ofzo zo een speler die met een geniale pass ofzo een verassings effect.

23 maart 2018 om 22:53

Ik hoop dat Frenkie de Jong dat kan gaan worden!

23 maart 2018 om 23:48

Ik zou volgende wedstrijd wijndaldum wisselen voor frenkie of propper. Zij hebben een creatieve pass in de voeten.

24 maart 2018 om 02:16

Pröpper was oom belabberd slecht... dus doe maar niet

24 maart 2018 om 02:17

Pröpper was oom belabberd slecht... dus doe maar niet

24 maart 2018 om 02:17

Pröpper was oom belabberd slecht... dus doe maar niet

Jammer, maar het was stiekem wel te verwachten. Oranje is in opbouw, en Koeman kan dan ook niet toveren. Dit heeft gewoon weg heel veel tijd nodig, en we moeten (hoe pijnlijk het ook is) accepteren dat het Nederlands elftal geen toppers meer heeft tot op heden. Ik vond het achterin zeer stabiel vandaag, en dat toch tegen veel pijlsnelle spelers als Rashford, Rose en Lingard. Aan het Middenveld mag van mij zeker nog gesleuteld gaan worden, Strootman laat opnieuw zien in een Oranje shirt niet te kunnen presteren. Gebrek aan creativiteit was vandaag de sleutel, en deels toch ook wel een gebrek aan kwaliteit.

23 maart 2018 om 22:49

Een team in opbouw inderdaad, maar wat ik dan niet begrijp is waarom je met twee middenvelders speelt, ziet dat Engeland het middenveld veel te makkelijk controleert en vervolgens niet ingrijpt voor een hele helft.

Ik zie Engeland niet ver komen als ze amper kansen creëren tegen dit armzalig Oranje. Van Aanholt deed haast alles fout, net zoals de meeste spelers. Vind het raar dat ze geld krijgen om voetbal te spelen terwijl een simpele pass al teveel gevraagd is. Het middenveld werd ook overlopen.. zoveel ruimte was er voor Engeland lol. Hoop dat het goed gaat met Gomez overigens.

Als alle lapmiddelen zoals openbare trainingen, slapen in Huis ter Duin, persconferenties bij het bekendmaken van de selectie en pers bij de aankomst van de spelers verdwenen zijn blijkt dat het allemaal geen moer uitmaakt voor het voetbal. Dit is dus Oranje als de focus volledig op het voetbal ligt. In balbezit geen enkele inbreng gehad. Niemand van het middenveld of de aanval wist wat ze moesten doen.

23 maart 2018 om 23:21

Ja want in een week tijd krijg je een nieuw systeem er ook echt ingestampt. Kom op zeg, Van Gaal lukte het nauwelijks in zes weken. Geef het gewoon de tijd. Mensen worden nu al meteen zo negatief om niks. Aanvallen is makkelijker te trainen dan verdedigen. Verdedigend stond het goed, aanvallend niet. Kam gebeuren.

23 maart 2018 om 23:28

Misschien een betere tegenstander? Makkelijk scoren dit maar dat geeft niet. Geef iemand de kans er iets van te maken en brandt hem niet gelijk af. Wat wil je dan? Koeman maar weer wegsturen? Kansloze reactie dit.

24 maart 2018 om 10:08

Ik wil een trainer die stopt met de falende Strootman en Wijnaldum. Dat gaat nooit werken, dus begin daar dan ook niet meer aan. De focus moest zogenaamd op het voetbal, dus is Koeman begonnen met allerlei randzaken. De tactiek die hij nu voorstaat gaat nooit werken. Dit is precies die tactiek die hem bij Everton de kop gekost heeft. Probleem bij Everton was onder andere dat ie geen spits had voor dit systeem. Laat hij bij Oranje nu ook geen spits hebben die geschikt is voor dit systeem.

Denk je alles gezien te hebben. Krijg je dit voorgeschoteld. Dit was nog slechter dan het Oranje onder Blind, Hiddink en Advocaat.

Heb nu al medelijden met Koeman. Duitsland en Frankrijk gaan ons helemaal opvreten.

Verdediging staat in principe goed met De Vrij, De Ligt en v Dijk. De rest is Zeer Zeer pover!

23 maart 2018 om 22:56

De vergelijking met Blind gaat wel heel ver. Koeman laat in ieder geval nog zien een plan te hebben. Onder Blind leek het wel of hij alleen het wedstrijdformulier invulde en vervolgens op de bank plaatsnam.

23 maart 2018 om 23:06

Welk plan had Koeman? De bal op eigen helft houden?

23 maart 2018 om 23:13

Aanvallend: met opkomende vleugelverdedigers die ofwel buitenom gaan ofwel naar binnen ruimte creëren voor een bal over de flanken naar ofwel diezelfde vleugelverdediger ofwel de buitenspeler, die vervolgens chaos moeten veroorzaken in de verdediging van de tegenstander. Het was duidelijk te zien dat het nog aan ritme ontbrak.

Verdedigend:gegroepeerd met drie centrale verdedigers en twee relatief verdedigende middenvelders het veld klein maken om zo de toegang tot de zestien te blokkeren. Dit lukte vrij goed.

24 maart 2018 om 01:07

En denk jij echt dat Blind dat plan niet had? Dat hij 11 spelers op het veld zette met de opdracht: doe maar wat?

Strootman en Wijnaldum de meest ervaren mensen, laten het het meest af weten.
Stuur die gasten maar naar huis!! Wat waren die slecht zeg en ze liepen er bij alsof ze er helemaal geen zin in hadden.

Verdediging stond prima!

Wat een pover Oranje zeg. Tuurlijk is het de eerste wedstijd onder een nieuwe coach, maar ik zag vandaag geen creativiteit en impulsiviteit vanaf het middenveld. Met Strootman en Wijnaldum heb je geen middenveld. Deze twee willen de bal niet, en als ze hem hebben willen ze deze zo snel mogelijk kwijt. Dost kreeg geen aanvoer, maar Dost is ook geen spits die je moet hebben als je Oranje niet de dominante ploeg is.

De drie verdedigers waren prima, met name De Ligt. Mijn voorstel is dat je maar misschien met een valse 9 moet spelen, en maar met 5 of 6 middenvelders het spel maar moet gaan maken. Een balafpakker als Vilhena, Blind als spelverdeler en wellicht dat Strootman en Wijnaldum als controleurs dan beter voor de dag komen. En heel eerlijk: een Frenkie de Jong zou moeiteloos een Wijnaldum of Strootman vervangen.

En petje af voor De Ligt hoor. De beste man van het veld, terwijl je De Vrij en Van Dijk naast je hebt staan.

zoals ik al voorspelde, het word weer een hele moeilijke kwalificatie. 3 verschillende coaches voor Koeman en 3 keer was het weinig tot niks, dat is geen toeval meer natuurlijk maar een kwaliteitskwestie.

die Engelsen waren echt een klasse beter als wij en die speelden geloof ik op 50 procent. wij hebben 0 creativiteit waardoor we moeizaam voetballen en voorspelbaar en makkelijk te verdedigen zijn. fatsoenlijke aanvallen zitten er niet in want niemand ziet de creatieve oplossing

Ziyech excelleert vandaag dan weer bij Marokko, precies het type speler die wij zo hard nodig hebben op het middenveld. dankjewel Danny Blind

23 maart 2018 om 22:55

Ik denk dat dat eerder de invloed van van Basten is geweest. Die had t niet zo op Hakim. Jammer dat Marco zijn eigen emoties boven t belang van t land zet. Niet de eerste keer.

23 maart 2018 om 22:57

mee eens maar als Blind als eindverantwoordelijke coach naar zo een van Basten gaat luisteren dan is hij net zo schuldig

23 maart 2018 om 23:32

Je weet niet eens de groep voor kwalificatie en nu weet je al dat het moeilijk wordt? Pffff.....

24 maart 2018 om 02:32

Zweden, Ijsland en Tsjechie bleken de afgelopen jaren al een brug te ver en dat zijn nou niet echt landen waar ik normaliter van onder de indruk ben qua niveau. vandaar dat ik denk dat het er niet makkelijker op word met dezelfde selectie minus onze sterspeler Robben.

vandaag was het weliswaar maar een oefenwedstrijd maar ik zag nog steeds hetzelfde dramatische voetbal gespeeld worden als voorgaande jaren onder Hiddink, Blind en Advocaat. daar kan Koeman verder niks aan doen maar dat ligt gewoon aan een gebrek aan kwaliteit van de selectie

23 maart 2018 om 22:51

Hij had niet eens mogen schieten.
Wijnaldum liep er vlakbij maar weet niet eens waar zijn tegenstander is en komt dan te laat.

23 maart 2018 om 23:20

De bal draaide weg van Zoet, de bal was ook lekker hard ingeschoten waardoor het alleen vingertoppenwerk was.
De assist van Strootman was weer prima. *diepe zucht*

24 maart 2018 om 12:24

Zoet stond positioneel niet goed, wees voor 1x niet zo ontzettend gekleurd haha

24 maart 2018 om 13:45

Je gaat toch niet beweren dat de analisten op TV zo ontzettend (psv) gekleurd zijn? Die hadden het ook niet over een fout van Zoet.
Het gaat juist daarvoor fout. Wijnaldum in het niet meelopen met zijn man en Strootman die de voorzet er uit haalt met een soort van hakje recht naar achter waardoor de schietkans ontstaat.

24 maart 2018 om 04:02

Ben blij dat drost niet speelde. Je kunt koeman dingen verwijten maar niet dat drost speelde

Zolang een trainer Strootman,wijnaldum,promes,van Aanholt en Depay blijft opstellen en Van De Beek,propper,babel op de bank laat word het niks.

Meteen afstappen van 5 verdedigers .. dat gaat um gewoon niet worden.. niemand snapt er wat van achterin.. en stop nou eens met die strootman en Wijnaldum.. wat een drama! .. elke x mogen ze weer blijven opdraven ..

Niet veel op aan te merken. Engeland is nooit een attractieve ploeg geweest en NL ook niet de laatste tijd. Alleen jammer dat die Weghorst laat invallen ipv Kluivert, had misschien nog wat meer beleving kunnen brengen. Op naar maandag.

23 maart 2018 om 23:53

Die kunnen juist allemaal goed opbouwen. Alleen als er daarvoor niemand vrij komt kun je moeilijk een man inspelen lijkt me. De Ligt was ongelukkig met zijn lange ballen vandaag, maar je mag dat wanneer hij indribbelde er ook gewoon nauwelijks iemand aan te spelen was. Zet je daar een Propper en Van de Beek bij in plaats van Wijnaldum (die prima waterdrager is maar voetballend alleen leuk meetikt) en Promes (die gewoon niet in vorm is en niet goed genoeg kan verdedigen) krijg je voorin een stuk meer beweging denk ik. Als de backs dan ook beter spelen en een betere afstemming hebben met de mensen in het midden dan kun je als centrale verdediger ook makkelijker opbouwen. In een 433 ga je precies hetzelfde krijgen als het zo statisch is.

Persoonlijk ben ik bang dat resultaatgericht voetbal zoals Mourinho het spelletje speelt het enige is wat ons nog gaat helpen bij het winnen van wedstrijden. 0 creativiteit in de gehele selectie. Ookal ben ik een gigantische tegenstander van het anti-voetbal. Met de huidige staat van het Nederlands elftal zie ik geen andere optie meer.

23 maart 2018 om 23:04

Is toch raar we hebben net 4 attractieve interlands achter de rug en op eens moeten we anti-voetbal gaan spelen. Het is net alsof we nadat we onder advocaat weer een stap vooruit hebben gezet we nu 2 stappen achteruit doen.

23 maart 2018 om 23:09

Heb bij dit elftal niet het gevoel dat er een stijgende lijn in zit. Maar hoop uiteraard dat ik het verkeerd zie.

23 maart 2018 om 23:44

Hoe kan je nu na 1 wedstrijd zeggen dat je niet het gevoel hebt dat er geen stijgende lijn in zit? Dan moet je toch meer wedstrijden zien en dan pas kun je zien of er vooruitgang in zit.

Het is oprecht moeilijk om in woorden uit te drukken hoe ongelooflijk slecht Strootman en Wijnaldum weer speelden, ervaren spelers die in de top van de subtop spelen en het team altijd als eerste laten vallen.
Helaas maakt elke bondscoach dezelfde fout, deze mannen zijn hooguit wisselspelers.

Verdediging stond aardig, formatie kan wel werken wanneer de backs sneller de bal voorgeven.
Promes/memphis niet gezien, kunnen beter samen gaan rappen ofzo.

23 maart 2018 om 22:52

Memphis niet gezien? Vond hem vrij aanwezig. Niet alles lukte, maar hij was 1 van de weinigen die soms nog wat durfde

Wat een gekruk weer!! Dat 5-2-3 systeem is niks voor Oranje en zal ook nooit iets worden. Dan is 4-4-2 beter lijkt me. Die van Aalholt, Promes en Dost zijn ook 10 x niks. Dan zie ik liever Luuk de Jong, van Ginkel en Bergwijn, die scoren tenminste. ..

23 maart 2018 om 23:40

Een beetje objectiviteit is hier wel op zijn plaats, alsof je wedstrijden in de eredivisie kan vergelijken met interlands.. Dost noem je “10x niks” maar scoort aan de lopende band in Portugal, Luuk lukt het niet eens in de Eredivisie om constant te zijn.. Bergwijn is hetzelfde als Kluivert, beide nog ver van niveau dat Oranje moet na streven, en het nog maar de vraag is of ze zelfs nu van toegevoegde waarde zullen zijn. Van Ginkel is de enige die ik van die drie als toegevoegde waarde zie, maar dat heeft ook deels te maken met dat Strootman en Wijnaldum gewoon weg niet presteren in Oranje.

23 maart 2018 om 23:46

Ik denk dat je een lichte PSV voorkeur hebt.

Met een De Vrij en vdijk kunnen we toch prima 433 spelen? Wil je extra zekerheid defensief, zet je Tete op rechtsback. Zo kan je tenminste met 3 middenvelders spelen en vallen de gaten niet zo snel. Zo help je de 3 aanvallers ook.

24 maart 2018 om 02:05

Het klinkt heel makkelijk, maar zo zijn we in Nederland ook begonnen. Visie Cruijff. 4 3 3, waarvan 1 aanvallende kant, dus drie pure verdedigers en een halve buitenspeler (links dit geval) We klagen over geen voetbal in de plus dus zet je een spelmaker op 6. (Een type Schone alleen wendbaarder) Een loper en een voetballende middenvelder die kan scoren. Voorin een sterke spits met daar omheen spelers die hem kunnen bedienen.

In mijn ogen kunnen we beter stoppen met deze interland periodes, ze voegen niks toe, spelers geven niet 100 procent en de amusement waarde is enorm laag. Liever kijk ik naar de Jupiler League of niveau onder Championship dan de Internationale break.

Het is erg jammer dat Koeman wederom speelt met hetzelfde systeem en niks veranderd aan onze speelstijl. Nog altijd zie ik hetzelfde Oranje met een Promes, Dost, Strootman en Wijnaldum die niet het niveau halen als bij hun club.

Het niet laten invallen van Kluivert vind ik ook nergens op slaan. Die jongen werkt hard en is creatief, iets dat we in deze wedstrijd zeker miste en nodig hadden.

23 maart 2018 om 22:55

Ja Kluivert had moeten invallen want die werkt zo hard. Maandag even Ralf Seuntjes speeltijd geven, die werkt ook zo hard. En ach, we zijn toch bezig: Bryan Smeets loopt ook de ballen uit z'n broek laatste tijd.

Hou eens op zeg, met je Kluivert. Het is Oranje, geen peuterspeelzaal waarbij we iedereen maar wat moeten gunnen. Je speelt als je goed genoeg bent, of in ieder geval een niveau kunt (!!) bereiken die mag worden gevraagd bij Oranje. Daarom had Weghorst ook nooit mogen invallen.
Kluivert heeft een aantal keer leuk gespeeld tegen NEC en Ado, maar heeft op dit moment helemaal niks te zoeken in Oranje. Wie weet in de toekomst, maar nu niet.

23 maart 2018 om 22:59

Tuurlijk is Kluivert voor de toekomst. Maar zo 'hard ' als je dat benadrukt, zo hard moet je ook zijn tegen de jongens waar van verwacht wordt dat ze voor gevaar zorgen. Want Promes speelde als een krant en Memphis, al probeerde hij t , speelde ook niet goed. Alles zelf willen doen. Nooit op snelheid erlangs.. alleen maar hopen op de Memphis show. En ja... Tis oranje..
. Ik zou m lekker laten banken na 75 minuten 'showen '. Kan Kluivert laten zien wat hij kan. Niets mis mee.

23 maart 2018 om 23:02

Niemand speelde goed, eens. Maar Kluivert zou ook niks in kunnen brengen in dit Nederland elftal, omdat het als geheel totaal niet draaide. Spelers moeten weten dat ze een debuut moeten verdienen, niet een debuut krijgen omdat iemand anders minder speelt.

Memphis speelde overigens totaal niet de memphis show, had een paar mooie passen, maar kon zich gewoon niet onttrekken aan het algehele niveau van Oranje. Memphis gaat nooit op snelheid er langs, ook in zijn tijd bij PSV niet. Hij gaat altijd voor de actie, dus dat is niet opeens een memphis show.

23 maart 2018 om 23:19

Het is voor hem altijd de Memphis show. Wil t altijd zelf doen.. moet je zien als ie scoort.. vingers in de oren. Show. Een paar mooie passen misschien. Maar dan mogen we geen kritiek op m hebben? En wanneer ontrekt hij t mindere niveau nou wel een keer? Ik verwacht meer van iemand die vind dat hij een vd beste kan zijn. Laat dat een keer zien! Misschien zal hij juist wat meer verassing kunnen brengen als hij er gewoon simpel langs snelt. Is snel genoeg en heeft een trap in huis. Maar hij wil t teveel zelf doen. Dan mag je het ook een keer een halt toe roepen. Tis immers geen speeltuin toch... Gooi je Kluivert erin. Niet zozeer omdat hij t verdient maar omdat Memphis ook niet goed speelde.

Als je t hebt over spelers moeten t verdienen om hun debuut te maken.. zouden dus meerdere spelers überhaupt geen basis mogen staan. Stroot en Wijn, Promes.. wanneer laten die t wel zien in Oranje? Toch staan ze er elke keer weer. Ik verwacht geen wonderen. Maar je ziet t verschil met een Pröpper meteen.

24 maart 2018 om 02:13

Ene ego eruit, de andere erin. We zouden eigenlijk gewoon weer een linkspoot op links en een rechtspoot op rechts moeten hebben. Mischien dat onze spits dan wel een paar fatsoenlijke voorzetten krijgt en niet hoeft te wachten tot de buitenspelers naar hun goede been zijn gekapt en dan maar hopen dat ie em niet op goal schiet van 35 meter. Wijnaldum zou ik persoonlijk altijd opstellen, hij kan alleen de boel niet op sleeptouw nemen. Ook al stond het vandaag beter, met 5 verdedigers is het lastig voetballen als het geen team is.

Strootman en Wijnaldum zijn bij hun club gewoon twee waterdragers je moet geen iniesta acties van hun verwachten ‘En toch is het wel zonde dat Ziyech niet voor Nederland heeft gekozen want een beetje creativiteit hebben we echt nodig

Strootman zou in de Eredivisie op de bank zitten met dat spel, gadver wat laf en slap zeg.. gooi er dan zo'n jochie van 18 of 19 in dan heb je tenminste lef

23 maart 2018 om 23:00

joh, die speelt voetbal zoals het in het stenen tijdperk werd gespeeld toen ze nog met een kokosnoot voetbalden

Verdedigend vond ik Oranje best wel sterk De Ligt-Van Dijk - De Vrij lijkt me een goed centrum. De Ligt vond ik vooral erg sterk spelen. Voor de rest tja Promes was slecht, Wijnaldum slecht, Strootman slecht, Depay vond ik ook gewoon slecht ondanks dat hij als enige iets probeerde te forceren. De aanval is me toch een partijtje bagger geen positiewisselingen, geen goede combinaties wat irriteerde ik me zeg. Dost kan ik niet zo veel aanrekenen die werd niet in zijn kracht gespeeld.

23 maart 2018 om 22:59

Natuurlijk ben je sterk verdedigend met 5 verdedigers kom op zeg

23 maart 2018 om 23:12

Klopt en ze verdedigen allemaal goed dus ja er word beter verdedigd met 5 dan 4 is toch logisch?

Verschil is dat ze betere aanvallers hebben dan oranje waardoor ze hun potjes winnen

23 maart 2018 om 23:51

Als je goed had opgelet dan had je gezien dat Hateboer en Van Aanholt constant hoog stonden. Je speelde dus niet echt met 5 verdedigers.

23 maart 2018 om 23:57

Fouad, het idee is toch ook dat we een keer defensieve zekerheid hebben? Dan hebben we dat, en dan is het niet bijzonder omdat je met vijf man speelt. Waarvan de twee backs overigens nauwelijks 1 goede verdedigende actie hebben gemaakt.

24 maart 2018 om 02:20

Precies de reden waarom je niks creeert. Achterin een mannetje erbij, in het midden een mannetje te kort, waardoor Engeland de wedstrijd kon controleren.

24 maart 2018 om 04:44

Je kan niet als verdediger hoog staan als de andere team de bal heeft dan moet je terug naar je lijn (positie)

24 maart 2018 om 04:45

Dus je hebt een extra verdediger en die voerde zijn taak niet eens goed uit wat heb je dan aan die5 verdedigers gehad?

24 maart 2018 om 04:47

Dat is het probleem want als je dan omschakelt heb je een middenvelder te kort waardoor je het via de flanken moet doen, dek die flanken en Nederland is nergens. Met 5 verdedigers spelen betekend dat je counter voetbal speelt en niet balbezit wat we in Nederland gewend zijn. Voor counter voetbal heb je een spelmaker nodig een aanspeelpunt en een Ferrari (ala Robben).

De aanspeelpunt om te combineren met de andere medespelers voorin of om de ruimtes te creëren door diep te lopen, spelmaker om vanuit je eigen helft de spel te openen, de snelle speler om meters te maken op de helft van de tegenstander.

24 maart 2018 om 12:24

Fouad, nou dan heb je dus niet veel aan de vijf verdedigers gehad, maar slechts aan drie. Wat aangeeft dat het toch best knap was dat ze zo goed verdedigden toch? De backs waren inderdaad niet goed, zowel aanvallend als verdedigend. Toch heb je ook met 433 backs nodig. Ik zou het zo laten en juist een Promes eraf halen voor een middenvelder. De backs moeten namelijk je buitenspelers zijn en de buitenspelers staan aan de binnenkant om wat te creeren. Nou, Promes bijvoorbeeld is niet een heel creatieve speler. Daar kun je dan net zo goed Propper of Van de Beek neerzetten zodat je wat meer voetbal in je team hebt.

Echt niet te geloven die Memphis Depay. Wordt er nog gezegd dat hij een actie kan maken. Hij gaat nooit diep, probeert nooit in de versnelling zijn man voorbij te gaan. Ik heb hem alleen tegen zijn man zien leunen en dan de bal naar binnen spelen, geweldig. Daarnaast houdt hij voor een groot deel het tempo op en heeft hij geen één goede voorzet kunnen afleveren. Weg met Depay, weg met Strootman en weg met Wijnaldum. Het is tijd voor een wisseling van de wacht. Laat Donny van De beek, Kluivert en Berghuis het maar proberen, we hebben toch niks te verliezen op deze manier.

Nu merk je wat er over is na t stoppen van Robben en Sneijder. Mannen die wat teweeg konden brengen. Bedenk daarbij VPersie en in kortere mate VdVaart. Voor al die creativiteit is er niets voor in de plaats.

Vond het verdedigend wel voldoende. Daar heb ik vertouwen in. Dr is zo weinig beweging in t middenveld . Na komst Pröpper werd t al een stuk sneller en directer. Wat mij betreft Donny en Pröpper erbij tegen Portugal. Promes ook niet gezien. Gooi dan idd Babel of Kluivertje erin.

Ik verwachtte bij voorbaat al geen spetterende wedstrijd. We starten opnieuw en zullen moeten bouwen. En hoezeer ik Dost ook een goede spits vind. Je vermoord m met buiten spelers die geen enkele bal voor de pot gooien.
Verder bouwen!

Geef Koeman de tijd om het elftal neer te zetten, je kan toch geen wonderen direct verwachten. Het voetbal was te langzaam en vond de verdedigers beter dan de middenvelders en aanvallers. Hateboer nog blij zijn, dat hij geen geel kreeg, maar liet wel zien dat hij niet bang was. Babel was toch wat sterker dan Dist, maar Dost kon in feite er ook weer niet veel aan doen, want hij werd niet aangespeeld zoals hij het moet hebben. Vindt jammer dat kluivertje niet heeft in gevallen, was mooi geweest en zeker in eigen huis.

deze Oranjeselectie heeft al aardig wat trainers hun reputatie gekost. als Koeman straks de 4e is kan Frank De Boer zijn reputatie definitief naar de gallemiezen helpen met dit elftal

Had wel verwacht dat Koeman ook begrijpt dat Dost natuurlijk op een onbewoond eiland staat met 2 buitenspelers die graag naar binnen komen en zelf schieten maar helaas.

Van Beek kon enerzins wel voor creativiteit zorgen dacht ik zo maar wordt veels te laat ingebracht, Kluivert had ik ook wel aan het werk willen zien dan maar maandag, Strootman en Wijnaldum gaat hem niet worden, veels te statisch.

Maar ik acht Koeman wel slim genoeg dit allemaal te zien en te verbeteren, we geven Ronald de tijd.

Polletje, wat is het droevigst
- Van dijk voor 85 die geen bal normaal kan inspelen.
- Weghorst die in de 89e minuut mag invallen na 10 minuten powerpoint sheets op een iPad te hebben doorgenomen.
- Depay die definitief mentaal gestoord blijkt

Veel verkeerde keuzes van Koeman. Zoet moet maar niet meer op doel, middenveld van Strootman en Wijnaldum is hetzelfde als het afroepen van een nederlaag, en ook Promes presteert als vanouds in Oranje - niet dus. Dan speel je ook nog eens in 5-2-3 of 3-4-3, het is maar hoe je het bekijkt, maar Hateboer komt technisch te kort en wat Ajax en PSV in die van Aanholt hebben gezien, is mij een raadsel. Voegt aanvallend niets toe en is verdedigend pover. Alleen de middelste drie achterin scoren een voldoende. Maandag maar wat meer avontuur...

24 maart 2018 om 02:26

Met Strootman en Wijnaldum kan je prima spelen, maar niet wanneer je al met 3 CV's speelt. Depay moet plaats maken voor van Aanholt maar die bleef lekker tegen de zijlijn aan staan, waardoor het systeem totaal niet werkt. Op rechts ging dat iets beter, echter staat daar iemand die eigenlijk niet zo goed kan voetballen. Met Promes en Depay kan je net zo goed een pionnetje in de spits neerleggen, die krijgt dan evenveel ballen als Dost.

Combinatie voorin is inderdaad ook niet.
Promes en Depay zijn spelers die meer voor eigen succes gaan.
Als je Dost wil bedienen heb je meer aan Berghuis en Babel.
Niet dat het wereldmateriaall is maar toch.

Wat mij het meest zorgen baardt is het totaal gebrek aan creativiteit en individuele klasse van de middenvelders en aanvallers.Hopen dat jongens als Frenky de Jong, Kluivert, de rechtbuiten van Feyenoord voor wat branie en lef gaan zorgen in de toekomst.

Strootman. Die haalt alle creativiteit en snelheid uit de as van het veld. Die gozer moet je niet hebben op het veld. Een houthakker hebben we niet nodig. Creativiteit wel! We missen creativiteit, type Sneijder. Onwijs jammer dat Ziyech nu de sterren van de hemel speelt bij Marokko. Hadden hem goed kunnen gebruiken. Hopelijk herstelt Frenkie de Jong snel en kunnen we hem op het middenveld zetten.

Ik wil alleen een oordeel geven over Strootman en Wijnaldum. Dit duo heeft meer dan genoeg hun kans gehad om te schitteren. Helaas kunnen ze de kar niet trekken. Hoop zeker dat tegen Portugal minimaal één van deze twee op de bank komt. Propper dient z'n kans te krijgen. Voor de rest moeten we geen wonderen verwachten, zeker niet na een potje. Het waren juist de Engelsen die onder de maat presteerde. Als ze echt voor het WK goud willen gaan zullen ze veel beter moeten. Dit oranje hadden ze zeker met 3-0 naar huis moesten sturen. Wie weet pieken ze pas over twee jaar, dat kan ook.

23 maart 2018 om 23:20

Het zijn ook gewoon lopers en er wordt gewoon iets van ze verwacht wat ze niet waar kunnen maken. Dit zouden 2 uitstekende spelers zijn geweest achter een aanvallende middenvelder maar die hebben we helaas gewoon niet. Aanvallers zijn er weinig maar aanvallende middenvelders heeft het Nederlands elftal niet eens. Het is gewoon lachwekkend als je er überhaupt over nadenkt wie de creatiefste middenvelders zijn van Nederland want dan kom je gewoon echt bij namen als Afellay, Frenkie de Jong, en el Khayati uit zo armoedig is het op dit moment. Als je die van Aanholt ook weer ziet spelen vandaag dan vraag ik me echt af waarom Willems daar niet speelt die kan echt veel beter aanvallen dan die jongen, hetzelfde geldt natuurlijk aan die andere kant waarbij ik Janmaat ook gewoon echt hoger inschat.

23 maart 2018 om 23:53

Ja dat kun je wel zeggen. Maar aan de andere kant moet je ook gewoon naar een vaste basiself toe gaan werken. Ik vind ook dat mensen te vaak iets nieuws willen zien omdat het nu niet echt draait maar ik geloof daar persoonlijk niet echt in. Je gaat mij ook gewoon niet wijsmaken dat Hateboer een betere rechtsback is dan Fosu-Mensah, Veltman, Janmaat en Tete.

Willems zit er nu niet eens bij terwijl hij een van de creatiefste spelers is van het hele Nederlands elftal. Het is zelfs zo erg dat alleen Promes en Berghuis in mindere competities meer key passes geven de rest zit allemaal onder hem.

24 maart 2018 om 02:40

ik vind elke rechtsback een betere back als Veltman. ik vind dat echt zo een ongelofelijk slechte verdediger, die grossiert al 5 jaar op rij in cruciale fouten en geeft het ene na het andere cadeautje aan de tegenstander weg. elk duel op kracht word hij weggezet als een kind van 6 en bovendien voegt hij aanvallend ook nog eens 0,0 toe en is het een zwaar irritant en onsportief mannetje in het veld

Fosuh Mensah, tete en Janmaat kan ik wel begrijpen maar dat zijn net als Hateboer ook geen Europese hoogvliegers. het ontloopt elkaar qua niveau nauwelijks dus het is meer een kwestie van voorkeur dan dat er echt niveauverschil tussen zit

Als ik na de eerste helft al iets anders ben gaan doen ..
Ik wil niet eens te veel woorden vuil maken aan deze slappe wedstrijd van die gozers op het veld daar.

Zoet nooit meer oproepen. Uitstraling van een patatverkoper en kan er helemaal niets van. Van Aanholt na oproep van Weghorst dieptepunt in de geschiedenis van het Nederlands elftal. Ik heb nog NOOIT zo'n beperktr voetballer gezien. Een pass over 1.5m was al teveel gevraagd. Strootman en Wijnaldum vervangen voor Frenkie en Beek. Slechtste duo wat ik ooit heb gezien.

23 maart 2018 om 23:57

Misschien moet je dan wat meer naar voetbal kijken. Dan zul je zien dat er nog veel slechtere spelers zijn. Wat verwacht je nu eigenlijk? Dat een trainer gelijk een goed draaiend elftal neerzet? Dat heeft toch echt tijd en wat uitproberen nodig.

Wat hadden jullie allemaal verwacht? Dat we Engeland even ging oprollen met 3-0? De realiteit is weer ver te zoeken bij de meeste. Ook over 2 jaar is dit team nog aan het opbouwen we missen gewoon de ervaren spelers. We mogen blij zijn als we het EK halen maar daar lig je er dan ook in de eerste ronde uit. WK 2022 daar moeten we ons op focussen en hopelijk spelen spelers zoals de Ligt, Frenkie de Jong en Kluivert bij top clubs waar ze hun ervaring op kunnen doen.

De Engelse spelen al langer met elkaar en de meeste spelen gewoon Champions League elke week. Wij hebben een verjongd team, nieuw coach en de meeste spelers hebben nog nooit met elkaar gespeeld. Ik vind 0-1 nog best wel een goede score tegen zo'n team.

Ronald is gewoon aan het proberen en die moet je lekker de tijd geven. Hij heeft tijd zal om te experimenteren.

Tsja verdedigend zit het de komende jaren wel goed. Das uiteindelijk ook heel belangrijk want ook zo kun je wedstrijden winnen met weinig tegendoelpunten .

Maar je speelt het komende jaar alleen oefenwedstrijden . Dus waarom niet vers bloed een kans geven i.p.v. strootman , Wijnaldum en promes. Een middenveld met Propper en F. De Jong heeft in ieder geval meer creativiteit en aansluiting. Zet Bergeijk of Kluivert maar op en vleugel i.p.v. Promes. Die zijn nog jong en onbevangen en durven een actie te maken. Die Promes heeft toch nog geen een fatsoenlijke interland gespeeld. Dost is niet echt nuttig als hij geen ballen van de zijkant krijgt . Maar ja wie moet er anders in vredesnaam in de spits.

24 maart 2018 om 02:39

Dost lekker laten staan. Gewoon wat meer voetbal erachter zetten. Berghuis en Kuwas op de flanken. Middenveld F de Jong , Wijnaldum , Propper/Ginkel. Achterin Tete/Janmaat , de Vrij, van Dijk, Blind. Op doel Cillissen.

24 maart 2018 om 05:04

Zou ik bijna hetzelfde doen! Hoewel Wijnaldum toch meer en meer en twijfelgeval is. En bergwijn i.p.v. kuwas .

Gebrek aan kwaliteit en creativiteit!

01. Cillissen
02. Tete
03. Van Dijk
04. De Ligt
05. Blind
06. Van de Beek
07. El Ghazi
08. Vilhena
09. Babel
10. Van Persie
11. Kluivert

23 maart 2018 om 23:59

Als Koeman met deze opstelling zou spelen werd hij gelijk ontslagen. Enige realiteitszin kan geen kwaad lijkt mij.

Afgaande op de eindstand, Kun je er vrede mee hebben. Hoop dat Koeman volgende keer pröper of vd Beek opsteld. Op het middenveld ging alles net zo snel als in de 4e klasse. Alles bij Strootman en Wijnaldum ging of breed of achter uit. Volgende keer Strootman en promes lekker thuis laten

Geen drive geen trots geen moed.

Los zand was het, angstig kwamen ze over teveel solisten.
Promes tsja, leuke speler nls elftal bagger.
Depay leuke speler gaat dit elftal nooit dragen omdat hij geen leider is.
Middenveld te fragiele.
Duo centraal slechte coaching, maar nog slechter opbouw.

Nee nls elftal is klaar

Kunnen we niet ergens een creatieve speler vandaan toveren? Ik zou wanneer Blind kan spelen hem op de plek van Strootman zetten. Blind heeft tenminste nog wel creativiteit en kan verdedigen. Maar een linie daarvoor bij de aanval moet je ook wat hebben. Enige die ik kan bedenken is Propper of een Frenkie de Jong.
Noem mij maar gek, maar ik zou met Willems op linksback spelen. Die kan een bal op Dost zijn kop geven vanaf links. Wijnaldum moet alle ballen zo snel mogelijk inleveren bij Propper die een Memphis kan vrijspelen. En Strootman, tja laat hem maar even banken hoe jammer dat ook is.

Cilessen
Van Dijk
De Ligt
De Vrij
Hateboer
Wijnaldum
Blind
Willems
Propper
Dost
Memphis
24 maart 2018 om 00:13

Blind creativiteit? die speelt alles breed en terug. je hebt een type Sneijder/ziyech nodig. wie weet wat kan Frenkie De Jong die rol over een tijdje op zich nemen maar dan moet hij bij Ajax eerst de grote man worden op het middenveld

24 maart 2018 om 00:47

Naja Blind durft nog wel een pass na voren te geven. Ik vind dat hij sowieso ergens een plek in de basis hoort te krijgen wanneer hij fit is. Speelde in 2014 ook een geweldig WK en moet ook een leidende speler worden. En bleef in de afgelopen kwalificaties ook vaak bijna als enige overeind. Als je hem op de plek van Willems zet waar Blind in 2014 ook speelde heb je echt wel een sterke verdediging.

24 maart 2018 om 02:43

Blind heeft inderdaad weinig creativiteit, maar wel een hele goede inspeelpass naar voren. Zoekt ook altijd eerst de oplossing naar voren. Echter zie je bij NL vaak breed of terug omdat er nooit geen beweging is tussen de linies.

24 maart 2018 om 02:44

denk je dat we met Blind, Fosuh Mensah en Cilissen wel opeens van Engeland hadden gewonnen. dat maakt echt totaal geen verschil heel de selectie is middelmaat, wie je opstelt maakt niet uit. we hebben geen Bergkmap of Robben op de bank zitten helaas.

dat WK is overigens alweer 4 jaar geleden, een eeuwigheid in het voetbal. bovendien maakte er op dat toernooi maar 1 Oranje international het verschil en dat was Robben die ons eigenhandig naar de halve finale loodste

Wat een negatieve reacties na de EERSTE wedstrijd onder een nieuwe bondscoach. Het was inderdaad niet best, maar kom op man. Iets positiever mag ook wel. Nieuw systeem, tactiek, debutanten in de selectie. Verwachten jullie nou echt dat Koeman het in een paar dagen opgelost heeft en we een geweldige pot spelen. Iets meer realisme mag ook wel. Zeker gezien de resultaten de afgelopen jaren. De komende wedstrijden zal het ook nog lang niet goed zijn, maar is het wel de bedoeling dat er bij vlagen het spel getoond gaat worden die Koeman voor ogen heeft. In de Nations League moet het gebeuren, maar ook dat is eigenlijk te vroeg. Ik verwacht namelijk niet dat Nederland zo snel al een kans maakt tegen Frankrijk en Duitsland. Bij de start van de kwalificatie moet het niveau al flink hoger liggen.

24 maart 2018 om 00:14

ik hoor maar weinig mensen kritiek geven op Koeman. het is meer het gebrek aan kwaliteit van de selectie waar mensen zich zorgen om maken. er zit totaal geen voetballend vermogen in deze ploeg

Een zeer matig oranje alleen de verdediging vond ik een lichtpuntje (op van aanholt na). Zoet, de ligt, van dijk, de vrij en hateboer met een paar momenten vond ik sterk spelen. Het middenrif en aanval uiterst zwak. Weinig loopacties voorin waardoor Strootman en Wijnaldum geen passjes kunnen versturen. Verder wijndaldum ook zeer zwak in de passing. Dost heeft niks toen doen omdat er zo weinig dreiging komt vanaf de flanken. Volgende wedstrijd zou ik spelen met een snelle spits (Memphis?). Ook zou ik Wijnaldum wisselen voor een speler met een verassende pass of een creatieve actie (propper of frenkie).

Ben ik dan de enige die Engeland tegen vond vallen. Die gaan t wk ook niet winnen. Vond t echt pover ja ze waren beter maar dat had ik ook wel verwacht. T had net zo goed andersom kunnen zijn zoveel kansen hebben ze ook niet gehad. Al met al was t niet veel soeps van beide kanten..

Scheelt dat het moeilijker is om je niet te plaatsen voor het EK dan wel want anders wordt het wéér niks. Mijn conclusie is niet doelend alleen op deze wedstrijd. Ik vind de 'sterspelers/dragers' matig in Oranje met name Strootman en Wijnaldum. Ik zag Strootman ook iedere keer alleen maar zeiken, en dan denk ik Sneijder in zijn goudentijd in Oranje deed dat ook weleens maar bracht ook echt iets. Verder; Dost. Al bijna twee jaar werden Danny Blind én Advocaat verweten waarom hij zo weinig werd gebracht. Iedere keer wordt de Nederlandse competitie neergezet als 'mickeymouse' , en spelers die geselecteerd worden uit de Eredivisie worden gewoon omlaag gehaald , ik citeer : "tegen NAC en Sparta scoort iedereen". Tegen wie scoort Bas Dost dan met alle respect? Tondela en Fereinse.. Nou dat zijn toppers! Ik vind Dost een beperkte spits, en zeker niet goed genoeg om basisklant te zijn bij Oranje. Het EK zit erin, én de politiek hoeft zich niet druk te maken want als spelers zich niet verder ontwikkelen hoeft men in Den Haag zich niet druk te maken of we wel of niet naar Qatar 2022 moeten gaan.

24 maart 2018 om 00:16

Dost is geen wereldspits maar wie is dat wel? Weghorst, Luuk De Jong en Vincent Janssen zijn een nog groter drama

Laf voetbal. Jammer en zinloos. Met minder opdrachten en aanvallend voetbal kom je verder. In ieder geval meer steun van het Oranje legioen.

Jammer van nl kon veeel beter

Ik heb deze wedstrijd gekeken met lenzen van de Action in. Ik had pijn aan mijn ogen, tranen rolde over mijn wangen. Echter waren de lenzen niet de oorzaak, maar het vertoonde spel van Oranje. Strootman, Wijnaldum, Zoet en van Aanhoolt nooit meer oproepen. Lachwekkende pot.

En daar zijn de 16 miljoen bondscoaches weer..
1 wedstrijd en Koeman kan er geen hol van.. Vriendschappelijk, experimenteren..
Dost moest in de basis, nu wordt ie finaal afgekraakt hier, Hateboer moest in de basis afgekraakt, Zoet hetzelfde enzovoorts..
Geef het de tijd, ik zeg niet dat het wat wordt maar we moeten roeien met de riemen die we hebben de komende jaren en dat zegt helaas al genoeg.

Verdediging was prima en zou ik zeker zo houden. En ik snap Koeman dat hij weet dat hij de slag om het middenveld niet gaat winnen met een driemansmiddenveld omdat er maar 2 topper zijn(strootman en wijnaldum). Dus snap dat je dan denkt oke we gaan 353 spelen met 2 opkomende backs. Maar deze 2 mannen worden echt compleet verkeerde gebruikt en wat nog erger is heel slecht ondersteund. Doordat ze bij engeland achter de spits sterling hadden staan heb je dus zodra Oranje de bal hebt 2 man alleen al centraal op het veld staan namelijk spits rashford en Sterling samen met de overige engelse middenvelder speel je dus met strootman en wijnaldum met 2 man tegen 5. Dit wilde koeman omvangen met de zogehete omkomende backs oftewel wingbacks. Maar deze twee mannen hebben zich geen enkele keer aangeboden bij strootman en wijnaldum. Mijn advies zou zijn om bij balbezit de wingbacks breed te hebben staan met 1 cv die de rol als cvm in kan vullen zodra je in balbezit hebt. Deze rol vult ook een speler als christensen in bij Chelsea maar ook bij Denemarken. Dit is iemand die een goede pass in de benen heeft en er voorzorgt dat als de bal niet naar voren of opzij kan een tikje terug geven kan worden om die bal alsnog breed te spelen op deze wingsbacks. Zo maak je dit systeem veel efficienter. En ik laat in het midden of dit systeem het beste is van nl, maar op deze manier ben je veel efficienter aan de bal.

En het gemekker over stroot en gini begint weer. En weer wijzen naar as en liverpool. Het is wel een verschil of je voetbalt met coutinho, salah, dzeko, de Rossi, naigolan. We hadden toen ook het middenveld Sneijder en van de vaart dat werkte ook niet. Net zo min als dit middenveld. Ik zou strootman wisselen voor van ginkel of van beek of til. En ik zou 4-4-2 spelen. Gewoon de vrij van dijk tete ake gini blind ginkel van beek. Depay dost. Zolang verdedigers niet inschuiven, middenvelders niet bijsluiten, er niet tussen de linies wordt gespeeld word het niks. Je mist gewoon creativiteit. Maar als je met 3 CV speelt moet er wel een indrbbelen. En de middenvelders dieper staan. Maar dit alles is een kwestie van kwaliteit. Dit is gewoon geen top elftal. En verliezen van Engeland, Spanje, Duitsland, Frankrijk, Argentinië, Brazilië kan je incalculeren. Ik ben benieuwd hoe we tegen Portugal voor de dag komen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren