Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Koeman kiest toch voor Bas Dost in punt van de aanval

Laatste update:

Zoals verwacht maakt Hans Hateboer vrijdagavond zijn debuut in het Nederlands elftal. De rechtsachter van Atalanta start in de defensie, samen met Matthijs de Ligt, Stefan de Vrij, Patrick van Aanholt en de nieuwe aanvoerder Virgil van Dijk.

Georginio Wijnaldum, Davy Pröpper en Kevin Strootman moeten voor de controle zorgen op het middenveld en verder heeft Ronald Koeman basisplaatsen ingeruimd voor Memphis Depay, Quincy Promes en Jeroen Zoet. Laatstgenoemde krijgt de voorkeur boven onder anderen Jasper Cillessen, die bij Barcelona niet wekelijks speelt.

Koeman kondigde donderdag op de persconferentie al aan dat Oranje voorlopig afstapt van het bekende systeem met twee buitenspelers: “De komende vier interlands wil ik gebruiken voor iets anders. We hebben niet meer de echte toppers, dus dan zoek je het in andere dingen. Ik zeg niet dat we nooit meer 4-3-3 gaan spelen”.

Opstelling Oranje: Zoet; Hateboer, De Vrij, Van Dijk, De Ligt, Van Aanholt; Wijnaldum, Strootman; Promes, Dost en Depay.

Update 23 maart 19.40 uur - Koeman kiest toch voor Bas Dost in punt van de aanval
Niet Davy Pröpper, maar Bas Dost staat vrijdagavond in de basis bij het Nederlands elftal. Ronald Koeman heeft toch besloten om zijn elftal in systeem te laten starten waarin Memphis Depay achter Dost en Quincy Promes staat opgesteld. “We hebben met Memphis en Promes jongens die de diepte zoeken en snelheid hebben. Je kunt ook directer spelen met Dost in de spits en Bas verdient het om te starten”, aldus Koeman voor de camera van FOX Sports.

Een goede opstelling van Ronald Koeman?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geen Dost, jammer. Had hem wel eens willen zien!

23 maart 2018 om 18:46

Inderdaad, ook wel pijnlijk voor hem. Heeft het meermaals gehad in interviews over de teleurstelling die het zou opleveren en het opgeleverd heeft. Hoop dat hij nog een keer een kans krijgt, overigens wel een prima opstelling en misschien ook wel de beste voor dit Nederlands elftal

23 maart 2018 om 18:49

Kan ook zijn dat de KNVB afspraken met Sporting heeft of dat nl volgende week wel met hem speelt in andere formatie

23 maart 2018 om 20:05

Kunnen we vanavond allemaal zien waarom de vorige bondscoaches hem niet hebben opgesteld. Slechte techniek loopt wel eens tegen mindere ploegen tegen een bal aan, maar verder heb je er echt niks aan. Kan geen bal vasthouden en laat zijn team niet beter worden. Nou Bas bewijs mijn ongelijk maar.

23 maart 2018 om 20:18

Wel eens tegen een bal aan? Bijna de gouden schoen gewonnen, net achter Messi.

23 maart 2018 om 19:03

Ik verwacht wel dat dost gaat spelen tegen Portugal en dat hoop ik ook naast een depay

Counter opstelling! Niks mis mee. Ik laat me graag verrassen.

23 maart 2018 om 19:32

is helemaal geen counter opstelling, Juventus speelde jaren zo in de Pirlo-jaren, denk je echt dat ze counter gingen spelen tegen de kleintjes?

23 maart 2018 om 19:37

Zeker een snelle counteropstelling
Dat zie je toch wel?
Defensief middenveld met ballafpakkers,weinig creativiteit maar wel degelijk hopenlijk in de verdediging.
Verder 2 rappe aanvallers en geen spits

23 maart 2018 om 19:53

elke opstelling kan counter offensief zijn of aanvallend dominant. Zelf een 433 kan counter zijn, het gaat om de instructies, rollen en vrije ruimtes. Mensen moeten stoppen om zo snel te beoordelen hoe een team gaat spelen alleen gebaseerd op opstelling, het is veeel meer dan dat.

Persoonlijk gehoopt dat Dost het nu eens 10x achter elkaar mocht laten zien, maar opzich een prima opstelling. Zin in!

23 maart 2018 om 19:05

Inderdaad en als je ake geen linksback zet zet hem dan centraal ipv de ligt. Verder prima opstelling

23 maart 2018 om 19:25

De ligt is veel beter als Ake. Ik vind persoonlijk niks mis met deze opstelling. Missen alleen echt creatieve man op het middenveld

23 maart 2018 om 19:39

Of de Ligt beter is dan Aké is moeilijk vast te stellen. Laat staan dat hij 'veel' beter is. Aké speelt wekelijks goed bij de nummer 10 van de Premier League, de Ligt in de Eredivisie. Heeft natuurlijk ook goed gespeeld in de EL, maar blijft lastig vergelijken. Persoonlijk had ik eerder met Aké op die plek gespeeld ipv de Ligt aangezien Aké wekelijks laat zien dat hij die spitsen aan kan.

23 maart 2018 om 20:27

Denk dat verdedigend ze elkaar niet veel ontlopen maar Ake heeft qua ervaring wel een streepje voor. Die heeft bijvoorbeeld al wel is tegen Kane gevoetbald. De Ligt kan wel beter voetballen

Had wel verwacht dat er 1 echte spits zou spelen ipv 2 vleugelsaanvallers. Benieuwd hoe ze gaan het gaan doen in toch wel een uitdaging tegen Engeland. Succes!

23 maart 2018 om 18:46

Promes speelt toch best veel als spits in Rusland?

23 maart 2018 om 19:02

Nee, op papier staat hij vaak op links, maar hij krijgt de vrijheid om vaak naar het centrum op te komen. Ik denk dat hij zo'n zelfde rol nu ook gaat krijgen onder Koeman.

23 maart 2018 om 19:15

@Koni: dit is identiek aan Depay.. Beide hebben bij hun club deze vrijheid. Denk dat Depay nu van links komt en Promes van rechts

23 maart 2018 om 18:47

Denk dat Koeman graag met snelle spelers speelt tegen die sterke kopsterke verdedigers.

Meest logische opstelling, deze bondscoach doet gewoon normaal, misschien dat er eens weer resultaten gaan komen. Ben erg benieuwd.

Really? Weer Strootman en Wijnaldum op 1 middenveld? Als iets niet heeft gewerkt de laatste periode dan is dat het wel.

23 maart 2018 om 18:45

Wie dan? Het zijn toch ook gewoon de beste middenvelders?

23 maart 2018 om 20:30

Kies een middenveld wat werkt. Strootman en Wijnaldum zijn allebei te vergelijkbaar, en nemen een middenveld te weinig op sleeptouw. Verdedigen allebei net niet echt, zetten wel druk. Ik zou zelf met Blind/wijnaldum/pröpper spelen of met Blind/strootman/pröpper.

23 maart 2018 om 21:11

Memphis, sinds wanneer is Strootman een van de beste middenvelders? Sinds zware blessure, vind ik dat hij nooit meer de oude is geweest. En de ontwikkeling die ik dacht dat hij zou maken, vind ik vooralsnog ook teleurstellend.

23 maart 2018 om 18:48

De Ligt wel wou je zeggen?

23 maart 2018 om 20:31

De Ligt heeft in Oranje nog nooit in een 3 mansverdediging gespeeld. En bovendien heeft de Ligt 1 potje meegedaan en dat werkte niet, Wijnaldum/strootman werkt al 10 wedstrijden achter elkaar niet.

23 maart 2018 om 18:50

Dat gaat prima werken, maar dan moet je niet Strootman al het verdedigende werk laten opknappen en Wijnaldum telkens aan de bal laten wat onder Blindje wel het geval was.

23 maart 2018 om 20:32

Maar wie gaat dan het verdedigende werk doen? Zijn allebei middenvelders die wel druk zetten maar geen ballen afpakken. Dan moet je de Ligt laten inschuiven oid.

23 maart 2018 om 18:59

Is toch logisch, zijn de beste spelers van Oranje en zijn gewoon prima bezig bij hun clubs. Je denkt toch niet dat een Ijsland ook meteen afstand neemt van een Sigurdsson wanneer hij even matig presteert e.d.

Kom op man, ze moeten gewoon goed gebruikt worden en onlangs speelden zij te risicovol door de gebruikte formaties. Op het middenveld was het vaak niet sterk bezet. En met deze opstelling kan dat weleens anders zijn, meer behoudender en niet gefocust op dat 4-3-3 oneindig getik waardoor je geheid fouten gaat maken als middenvelder, omdat je nauwelijks vooruit kan spelen.

23 maart 2018 om 19:02

Zullen weinig verdedigende taken hebben. Vandaar 5 mans verdediging.

23 maart 2018 om 19:32

Proper mag het verdedigend oplossen. Hij speelt ook op 6 bij brighton. Strotta op 8 en Gini op 10 zeg maar

23 maart 2018 om 20:40

in een 5-3-2 lijken mij dat vrij logische keuzes. twee lopende middenvelders met creativiteit ervoor. en achter jou heb je 3 verdedigers waar er wrs eentje zal van inschuiven. niets mis mee.

Prima opstelling, wel jammer dat hij blijft vasthouden aan strootman en wijnaldum.

23 maart 2018 om 19:57

Strootman is gewoon de beste Nederlandse middenvelder die er is. Aan Koeman de taak om dat eruit te laten komen.

Wel zoet en geen Cillessen 🤔 depay kan je beter ernaast zetten...en had heel graag dost gezien...

23 maart 2018 om 18:49

Als je met Dost speelt moet je met buitenspelers voetballen, met dit systeem is Depay en Promes een logische keuze.

23 maart 2018 om 18:52

Hangt er van af. Met 5-3-2 heb je ook buitenspelers, Hateboer en van Aanholt namelijk. Had op zich nog wel gekund, Dost als diepe spits en daar omheen Depay/promes. Soort 5-3-1-1

Logische opstelling. Persoonlijk zie ik liever Aké spelen i.p.v. Van Aanholt, maar dat maakt verder weinig uit.
Ook een duidelijk signaal naar Cillessen: spelen bij je club.

Ik ben blij in het vertrouwen in Memphis en hoe Koeman er tot nu toe mee omgaat. Zowel op de persconferentie positief over die jongen als nu in de basis. Oranje's meest talentvolle speler, nog steeds, en willen we weer kans maken om mee te doen in de top hebben we hem keihard nodig. Keihard. Hopelijk geeft dit hem motivatie en vertrouwen om de volgende stap te maken in zijn carriere: een constante en volwassen speler.

23 maart 2018 om 18:51

Aké als linkerverdediger bij een 5-3-2 lijkt mij niet werken. Van Aanholt heeft wat meer aanvallende intenties.

23 maart 2018 om 18:54

Ik kan me daar wel in vinden. Overigens hoop ik dat Daley Blind uiteindelijk ook gewoon weer in de basis terecht komt en dan zou hij ook op de linksback terecht kunnen. Ik herinner mij nog wel een pass die hij gaf in Zuid-Amerika... Afhankelijk of hij weer veel gaat spelen, natuurlijk.

En ik sluit Willems voor die positie ook niet uit! Nee, de linksback plek is niet 'ons' grootste probleem.

23 maart 2018 om 19:07

Ake centraal ipv de ligt. Speelt hij bij bournemouth ook

23 maart 2018 om 19:06

Ik had Ake opgesteld als centrale verdediger. Nu zijn van de 5 verdedigers er 4 rechtsbenig, dat vind ik persoonlijk iets minder. Dan verlang je wel weer een beetje terug naar Frank de Boer.

23 maart 2018 om 19:17

Ondanks dat Aké het goed doet bij Bournemouth, denk ik dat De Ligt beter is. Zelfs nu al.

Wat betreft linksbenig: begrijp ik, maar aan de andere kant is De Ligt dé ideale speler voor de opbouw. Beter dan welke centrale verdediger dan ook en dat is natuurlijk ook een grote pre.

Het is een stukje smaak, een stukje gevoel en een stukje tactiek waarvoor je voor de één of de ander kiest.

Ik verwacht wellicht nog wel een andere opstelling tegen Portugal, met andere namen (gedeeltelijk natuurlijk). Veel invalbeurten. Dit zijn immers prima try-outs.

Had liever Tete op RB gezien, maar ben wel benieuwd hoe het uitpakt met Hateboer

23 maart 2018 om 19:03

In deze formatie heb je een aanvallend ingestelde vleugel verdediger nodig, Tete is een goede rechtsback maar geen aanvallende. In dit systeem zou hij eerder als VRC spelen.

23 maart 2018 om 19:15

Precies soortgelijke positie als Azpillicueta bij Chelsea. Ik denk trouwens dat Tete die rol prima zou kunnen bekleden.

23 maart 2018 om 19:18

De rechtsback in dit systeem is meer passend bij Hateboer, Karsdorp, Janmaat etc. Dat zijn aanvallend ingestelde backs. Tete is een uitstekende back, maar voor mijn gevoel wel in een 4 mans verdediging zodat hij zich vrijwel alleen verdedigend hoeft te laten gelden

Huh... geen Cillissen! Wat is dat nou? Is toch gewoon aanzienlijk beter dan Zoet.

23 maart 2018 om 18:58

Als Cillissen wedstrijdritme heeft is het verschil klein, maar op dit moment is Zoet de beste.

23 maart 2018 om 19:18

Voor mij is dat lood om oud ijzer. Cilissen zal denk ik wel de voorkeur krijgen tegen Portugal

23 maart 2018 om 20:16

Ligt eraan door welke bril je kijkt. Vind deze keepers aardig gelijkwaardig. Dit seizoen heeft zoet toch wel een streepje voor dus vind het gewoon een terechte keuze. Doe nu niet alsof kiezen voor Zoet een rare keuze is

Ziet er prima uit. Propper zal als een soort valse spits soms in de zestien duiken tussen Depay en Promes in. En van Aanholt en Hateboer zullen als extra (buitenste) middenvelders fungeren om Strootman en Wijnaldum te steunen en zelf opkomen vanaf de flanken voor voorzetten e.d. Met deze formatie kan je prima van tactiek wisselen tijdens de wedstrijd. Aanvallen met de backs opkomend en Propper vanuit het middenveld waardoor je de aanval (depay en Promes) steunt. En met Dost erbij kan je nog aanvallender spelen wanneer dat nodig is. En wanneer je verdedigend moet staan, kan dat in een klap omgedraaid worden met 5 verdedigers. Als dit goed uitgevoerd wordt en daar heb ik wel vertrouwen in dat Koeman dat voor elkaar krijgt, dan heb je gewoon een solide team staan straks. Hopelijk kan het ook vandaag meteen tot uiting komen.

Toch wel verrassend dat Strootman in de basis staat.
Iedereen weet hoe goed hij kan zijn, maar zijn laatste wedstrijden voor Oranje waren verbijsterend slecht. Zelden zoiets gezien.
Duimen dan maar dat hij vanavond doet wat hij kan.

Dit is een logische opstelling. We hebben op het moment voldoende defensieve kracht om defensief te spelen. Bovendien komen onze beste middenvelders het best tot hun recht in een countertactiek. Daarnaast hebben we met Depay en Promes lekker snelle en dynamische aanvallers.

Heb er zin in.

Ik verwacht dat Dost tegen Portugal wel gaat spelen.
Koeman wilt verschillende spelers zien en aangezien die niet 100% overtuigd van dost is met deze opstelling, kiest hij ervoor om Dost tegen Portugal (land waar hij nu speelt ) te laten spelen

Naar mijn mening hoort Ake ipv de Ligt te starten. Speelt wekelijks in een 352 opstelling bij Bournemouth en is misschien wel de beste speler van Bournemouth. Overigens ook vrijwel altijd verkozen tot POTM. Snap echt niet waarom de Ligt boven Ake wordt verkozen.

23 maart 2018 om 19:07

De redenen die je opnoemt helemaal gelijk, ik mis alleen deze nog. Ake is linksbenig, nu zijn alle 3 centrale verdedigers rechtsbenig.

23 maart 2018 om 19:11

De Ligt is tweebenig

23 maart 2018 om 19:17

Hij is nog linksbenig idd. Bij dit soort wedstrijden moet je naar mijn mening de beste spelers laten spelen. Ik hoop dat Ake zal spelen tegen Portugal.

Hopelijk dient Wijnaldum als diepe middenvelder achter de 2 spitsen, want Wijnaldum als controleur werkt voor geen meter. Hij mist gewoon het inzicht en de traptechniek om de 'spielmacher' te zijn vanuit het middenveld. Als lopende aanvallende middenvelder heel nuttig, maar gebruik hem dan ook zo.

Voor die CVM positie hebben we maar 1 geschikte speler, en dat is Blind. Helaas is die niet helemaal fit.

Een logische opstelling. Zie graag een keertje
Cisselen
Hatebor de ligt van dijk de vrij van aanholt
Wijnaldum strootmanPromes
Dost depay

Vooral benieuwd hoe de 3 Cv's gaan samenspelen en of eentje komt inschuiven. Verder valt de keuze voor Jeroen wel te begrijpen.

Hopen dat Zoet veel zekerder keept dan voorheen. Bij PSV staat ie z’n mannetje wel maar in NL-elftal komt ie altijd zo onzeker over. Ideale mogelijkheid voor Koeman om Zoet het vertrouwen te geven, maar mijn voorkeur was 10 vd 10 x naar Cillesen gegaan. Ondanks zijn gebrek aan wedstrijden.

23 maart 2018 om 19:47

Zeker weten, vund hem trouwens dot jaar en met name na de winter heel matig. Cillessen is echt 3 klassen beter dan Zoet.

23 maart 2018 om 20:24

@arnhemmer Minimaal 3 klassen beter sowieso! Misschien wel 4 of 5 klassen. Ik denk dat Cilissen misschien wel een klasse beter is dan David de Gea. Echt een wereldkeeper niet normaal!! Zoet moet blij zijn met een basisplaats bij PSV ik denk dat hij volgend jaar in de Jupiler Legeau speelt. Man man man gelukkig zijn er mensen die er wel verstand van hebben en ben jij geen bondscoach. Wordt gewoon eens volwassen en bekijk iets objectief. Ik snap dat je een persoonlijke voorkeur maar overdrijven is ook een vak.

Wat een inspiratieloos middenveld zeg met proper strootman en Wijnaldum.

Wat een prima opstelling. Enige wijziging die ik zou aanbrengen is fake voor de ligt. Omdat Ake een echte linksbenige verdediger is. Verder een prima opstelling. Eventueel had je kunnen spelen met de roon, proper en wijnaldum.

Prima opstelling! Ik ben heel erg benieuwd ! Tv staat al op Veronica!!!

Zijn er echt geen betere middenvelders in NL? Bijv. een type Eriksen.

En naar mijn mening is een af en toe spelende Cillessen altijd nog beter.

En dan die voorhoede, pffff

Wat een verademing deze man. Praat rustig en legt leuk uit. Gaat wel goedkom3n vanavond. Die Engelsen gaan er niet vol op lijkt me

Van Gaal kon het, maar was rete-irritant als bondscoach, Hiddink oude wijn in oude zakken en totaal niet de coach voor een ploeg die de strenge hand van Van Gaal nodig had en Blind is een mislukkeling die werkelijk elke gunfactor ontbeerde. Met Koeman heeft Oranje eindelijk weer eens een trainer die zowel de tegenwoordigheid van nu meebrengt, normaal doet en ook goed ligt bij het publiek en de spelers. Ik denk dat de vibe die hij meebrengt alleen al zorgt voor een heel andere sfeer bij Oranje. Daarnaast zorgt het wegvallen van Robben en Sneijder misschien voor een heel nieuwe dynamiek in de selectie, met nadruk zal de druk nu meer op De Vrij, Van Dijk, Wijnaldum, Strootman en Depay komen te liggen; zij moeten zich nu bewijzen als sterkhouders waar anderen zich aan op kunnen trekken. Zoals overigens iedereen weer op nul begint en zichzelf vanavond al kan belonen.

Daarom bezwaren tegen een introductieve Dost, een falende Strootman, een grijze Wijnaldum of een blunderende De Ligt overboord en weer met een schone lei beginnen. Waarbij in ieder geval een signaal even duidelijk als belangrijk is: speel je bij je club, dan maak je kans in Oranje. Als Zoet vanavond uitblinkt tegen Engeland heeft ie niet een maar twee streepjes voor op Cillessen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren