Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Koeman kiest voor Zoet en laat Hateboer debuteren in Oranje’

Laatste update:

Het Nederlands elftal treedt vrijdag in de Johan Cruijff ArenA aan tegen Engeland. Ronald Koeman maakt zijn debuut langs de lijn als bondscoach en bij zijn eerste interland als keuzeheer lijkt hij te gaan kiezen voor een 5-3-2-opstelling, zo werd donderdag op de persconferentie al duidelijk. Omdat Oranje deze week besloten trainde, is het lastig te voorspellen hoe het basisteam er tegen the Three Lions uit zal zien. Volgens het Algemeen Dagblad laten de contouren zich schetsen.

Koeman liet donderdag weten voorlopig af te stappen van het bekende systeem met twee buitenspelers. “De komende vier interlands wil ik gebruiken voor iets anders. We hebben niet meer de echte toppers, dus dan zoek je het in andere dingen. Ik zeg niet dat we nooit meer 4-3-3 gaan spelen”, aldus de bondscoach.

Tussen de palen lijkt Jeroen Zoet verkozen te worden boven Jasper Cillessen, die bij Barcelona op de bank zit. De drie centrale verdedigers zullen aanvoerder Virgil van Dijk, Stefan de Vrij en Matthijs de Ligt zijn. Op rechts maakt Hans Hateboer zijn debuut. Hij speelt bij zijn club Atalanta ook in een 5-3-2-systeem. Op links zal Nathan Aké starten en het middenveld bestaat verder uit Kevin Strootman en Georginio Wijnaldum.

Welke spelers er een aanvallende rol krijgen is nog onduidelijk. Met Davy Pröpper, Guus Til, Ryan Babel, Steven Berghuis, Bas Dost, Justin Kluivert, Memphis Depay Quincy Promes en Wout Weghorst heeft Koeman keuze genoeg. De wedstrijd in de Johan Cruijff ArenA gaat vrijdagavond om 20.45 uur van start.

Wie zie jij het liefst onder de lat bij Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben benieuwd, maar er zal vooral geprobeerd en veel gewisseld worden dus flinke conclusies kunnen we hier niet uittrekken. Het middenveld is overigens niet compleet met Strootman en Wijnaldum, denk en hoop dat Propper daartussen komt. Voorin is de keuze, reuze en ook daarin zal hij flink varieren tegen Engeland en Portugal. Denk dat iedereen zijn minuten wel gaat maken.

23 maart 2018 om 11:58

Ik was er al wel een beetje bang voor dat hij voor Zoet ging kiezen. Zoiets kwam gister al naar voren uit zijn bewoordingen. Ik zou gewoon ten alle tijde de beste opstellen en dus kiezen voor Cillessen.

En dat de keuze reuze is voorin valt wat mij betreft nog te bezien. Jij hij is reuze als je bekijkt dat er veel spelers voor slechts 2 posities zijn (nog zoiets)... maar kwalitatief is die keuze echt niet zo groots als jij hem voorspiegeld.

Ik hoop dat het Nederlands elftal weer prachtig voetbal gaat laten zien zoals de periode voor Van Marwijk..... Van Basten, Rijkaard, Hiddink. Dat was een lust voor het oog en ook Van Basten begon vanaf nul. Hoop van harte dat Koeman het ook op de rit krijgt. Maar bepaalde keuzes die nu al weer gemaakt worden zoals het verdedigende voetbal plus wat invullingen op de posities maar ook qua selectie. Vrees ik alweer met grote vrezen. En dan wil ik niet al te pessimistisch over komen. EK 2020 zal wel gehaald worden vermoed ik.

23 maart 2018 om 12:04

Feitelijk is de keuze, reuze toch? Je hebt 7/8 spelers voor 2 posities, waarbij ik geen enkel woord heb gerept over kwaliteit.
Feit blijft dat je, ongeacht de kwaliteiten, voor veel verschillende variaties kan gaan. Enerzijds kan je twee snelle spelers zoals Promes en Depay, anderzijds kan je kiezen voor een type Dost of Weghorst met een snelle jongen eromheen als tweede spits, of Til / Babel / Propper als valse spits eronder om zo de backs in hun aanvallende kracht te laten komen. Ook zou je Berghuis, Til, Propper op 10 kunnen zetten en dan hou je alsnog twee posities over om in te vullen.

23 maart 2018 om 12:10

Als hij bijgevoegd zou spelen heb je 3 sterke verdedigers In de personen van De Ligt, De Vrij en Van Dijk. Daarvoor heb je Strootman/van de Beek. Waarbij eerstgenoemde vooral controlerend denkt en laatst genoemde de schakel naar de aanval is. Dan zet je Kluivert en Wijnaldum wat meer aan de buitenkant, opdat je eroverheen kan. Vervolgens Is Dost je Spits en Depay en Babel eromheen.
Nu kan je ook Wijnaldum op de plek van Vd Beek zetten, Depay op die van Wijnaldum en dan een andere jongen rond Dost. Of je houdt Depay staan, zet Wijnaldum op Vd Beek zijn plaats en Berghuis op de positie van Wijnaldum.

Op deze manier speel je echt weer ouderwets. Ik win of verlies liever met 5-4 dan met 2-0.
Sowieso moet je in de basis aanvallend en vanuit balbezit denken. Want als jij 4x scoort moet je tegenstander er 5 maken om te winnen. Als je (zoals een koeman) denkt vanuit zekerheden en verdedigen, hoeft je tegenstander maar 1x te scoren om je te slopen en zal het publiek niet genieten.

Cillessen
De Vrij
De Ligt
Van Dijk
Wijnaldum
Strotman
Van de Beek
Kluivert
Depay
Dost
Babel
23 maart 2018 om 12:19

Ik vind Zoet al anderhalf seizoen sterk bij PSV. Cillesen doet het ook aardig als die een wedstrijdje mag opdragen in de Copa maar ik snap de keuze voor Zoet volledig.

23 maart 2018 om 12:39

Van Marwijk ? Gaat jou dus om vooral winnen (niets mis mee)en paar jaar later was het opeens fantastisch voetbal 😂😂

23 maart 2018 om 12:53

Datissjakie

Dit is de voorspelling van het AD! Dus dit wil nog helemaal niet zeggen dat Zoet daadwerkelijk in de goal staat vanavond.

Wat mij betreft kiest de bondscoach gewoon voor de beste doelman beschikbaar. Dat is in mijn ogen Cillisen. Maar ja, die mag dan niet keepen omdat die op de bank zit en zo. Tja. Ach. Ik zou altijd kiezen voor de betere speler, niet of die speler op dat moment in 'vorm' (wat is dat, vorm?) is of wat dan ook. Gewoon de beste speelt, klaar.

23 maart 2018 om 13:01

@enig
Ik denk dat hij Zoet laat keepen omdat het een oefeninterland is. Zie het als een beloning voor zijn ijzersterke seizoen bij Psv. Mocht PSV kampioen worden, en die kans is enorm, dan is dat zeker voor een deel op conto van Zoet.
Dat Cillessen de betere doelman is, vind ik ook. Maar het verschil is zeker niet gigantisch (zoals in de tijd van Sar).

23 maart 2018 om 13:02

@feynzo

Ja sorry, was Promes idd vergeten in de selectie

@wehave

Nee juist niet. Ik noem van marwijk als een mindere periode. Ik vond dat voetbal verschrikkelijk, ondanks een finale plaats in 2010.
Ik heb meer genoten van 2008 waar we door het tragische verlies van Boulahrouz zijn kind niet hebben gewonnen uiteindelijk. Maar tot dat moment was het hele toernooi een lust voor het oog.

Vanaf periode Van Marwijk is er geen fantastisch voetbal meer geweest (de 5-1 op spanje daargelaten). Ik doelde met hiddink op zijn periode in 98.
Misschien dat ik daarin onduidelijk was.

Ik houd meer van de schoonheid van het spel en van daaruit willen winnen. Door aanvallend en vanuit balbezit te denken krijg je mooier spel dan wanneer je verdedigend en uit zekerheden denkt

23 maart 2018 om 13:07

Vorm is moeilijk grijpbaar voor jou misschien. Maar je zou het kunnen bestempelen als recente prestaties.

23 maart 2018 om 13:07

@datissjakie
Ik kan me vergissen, maar de 5-1 tegen Spanje was in 2014 en toen stond toch echt Louis aan het roer.

En toch heb ik me vergist, want je zegt inderdaad vanaf de periode van Marwijk en daar valt de cyclus 2014 van van Gaal ook onder.
Mea culpa!

23 maart 2018 om 13:12

zoveel verschil zit er toch niet tussen Cillisen en Zoet. het is niet zo dat we het nu over Neuer of Lloris niveau hebben ofzo wat je nu op de bank zet. ik vind ze beiden redelijk gelijkwaardig. internationale subtop op zijn best maar echt niet meer als dat

23 maart 2018 om 13:38

@desteek: volgens mij staat er 'vanaf periode vanmarwijk' dus daar vallen alle nakomende bondscoaches ook onder...

23 maart 2018 om 13:39

@ijsmuts
Klopt. Dank voor het wijzen erop!

23 maart 2018 om 12:04

Met propper op het middenvelder, voeg je een derde middelvelder zonder scorendvermogen toe. Ik zou daar liever een depay of Promes zien.

23 maart 2018 om 12:49

Timvan der Meu

Propper geen scorend vermogen? En dus noem je twee aanvallers op?

Wat is dat precies, scorend vermogen voor een middenvelder? Dat een middenvelder gemiddeld acht goals maakt per seizoen bij Psv, dat is toch een redelijk gemiddelde? Zijn niet zo heel veel middenvelders die er ook nog veel meer dan tien inprikken per seizoen. Oh ja, hij heeft in oranje in acht interlands drie keer gescoord. Dat vind je te weinig voor een middenvelder?

23 maart 2018 om 13:07

Eens dat de Pomes en Depay niet de ideale aanvallende middenvelders zijn, maar met een Strootman en Wijnaldum achter je heb je genoeg passende kwaliteiten om in de omschakkeling deze twee gasten in de diepte weg te sturen. Hier is geen echte nummer 10 voor nodig. Hierbij uitgaande dat Engeland het initiatief zal nemen in de wedstrijd.


Propper heeft bij PSV en Oranje inderdaad wel een mooi aantal doelpunten gescoord, maar dat was in elftallen waar men het initiatief had. Dit jaar bij Brighton, waar hij vaak niet het initiatief in de wedstrijd heeft, laten de doelpunten nog op zich wachten.

23 maart 2018 om 13:15

wie heeft die passende kwaliteiten dan? Strootman en Wijnaldum hebben natuurlijk geen eindpass. dat hebben we kunnen zien in de kwalificaties en was juist het probleem. we hebben geen middenvelder die de creatieve oplossing ziet en de aanvallers kan lanceren. daarom kreeg je alleen tikkies breed en terug waardoor we zelfs voor allerlei B-landen voorspelbaar en makkelijk te verdedigen waren

23 maart 2018 om 13:38

Ik denk niet dat je kan verwachten dat wij Engeland tot de eigen zestien laten terugzakken. Die creatieve eindpass is dan noodzaak.


In dit geval gaat het om een pass in de diepte, waarna je een actie met dribbel moet maken en daarmee zelf de scoringskans moet creëeren. Deze pass in de diepte kunnen Strootman en Wijnaldum als verbindingsspelers als geen ander. Daarnaast ben ik het niet eens dat zij totaal geen eindpass hebben. Als voorbeeld die waanzinnige pass van Strootman in de Champions League op Dzeko.

23 maart 2018 om 13:46

Strootman geeft 1 keer een goede pass waarvan het nog de vraag was of die zo bedoeld was ook en hij heeft een eindpass in huis? bij Liverpool was het trouwens Coutinho met de eindpass, Wijnaldum heeft dat helemala niet in huis, dat is een pure lopen en Strootman is een pure controleur die ballen onderschept en aanvallen afbreekt.

beiden hebben ze kwaliteiten maar je kan niet gaan beweren dat het creatieve spelers zijn met een eindpass, dat zijn nou net juist de kwaliteiten die ze niet in huis hebben. bovendien neem ik aan dat jij de vorige kwalificaties ook hebt gezien en gezien hebt waar de ze die bal heen passen. dat is echt niet naar voren, die oplossing zien ze niet.

omdat ze toevallig 1 keer een goede pass geven in een Europese wedstrijd zijn het nog geen Sneijders of Ziyechs die daarom bekend staan

23 maart 2018 om 15:36

Ja precies ik beweer ook niet dat het Sneijders of Ziyechs zijn, dat zijn echte nr 10 middenvelders. Maar dat is juist mijn punt, dat Nederland in een 5-3-2 opstelling geen echte nummer 10 nodig heeft. Passen in de diepte met veel ruimte kunnen Wijnaldum en Strootman ook wel geven.
Ik heb dan liever een snelle scorende Depay of Promes dan Propper die de bal in de voet wilt hebben en het niet van ze snelheid moet hebben. Daarnaast nog 2 andere snelle wendbare aanvallers voorin en dan ga je het Engeland erg lastig maken.

23 maart 2018 om 13:57

Het blijft jammer dat hij de enige stabiele factor van dit moment vervangt. Zoet heeft in mijn ogen genoeg kansen gekregen. Keer op keer heeft hij bewezen simpelweg niet goed genoeg te zijn. Voetballend is het af en toe gewoon triest om naar te kijken. Hij wil zo graag, maar kan het gewoon niet. Dit is vragen om problemen.

Maarja, wat mag je ook verwachten van iemand die dacht dat Klaassen wel even een subtopper in Engeland komt
versterken..

23 maart 2018 om 17:19

Volgens mij heeft de media er van gemaakt dat het 532 wordt maar Koeman heeft het nooit genoemd. Ik verwacht dan ook meer een 3-5-2 systeem..

Ik kan het me hier redelijk in vinden. ik zou propper Depay en promes voorin zetten. Bewegelijke aanvallers is lastig voor engelse verdedigers. Een smalling heeft een dost en Weghorst in zn broekzak maar een promes veel minder

23 maart 2018 om 12:38

Precies wat ik ook dacht, de engelse verdedigers hebben de draaicirkel en snelheid van een olietanker maar zijn wel sterk in de duels, daarin heb je niks aan een spits als Dost/Weghorst, lekker met bewegelijke snelle spelers voorin gaan spelen.

23 maart 2018 om 13:16

een Walker en een Rose zijn toch echt een klasse beter als wat wij op de backposities hebben lopen. vooral Walker is echt een moderne back met atletisch vermogen en heel veel snelheid

23 maart 2018 om 13:46

Volgens mij is Rose al het hele seizoen geblesseerd, weet niet of die al terug is maar denk niet dat hij gaat spelen, daarnaast speelt Dier bij de Spurs op het middenveld, en niet in de verdediging. Ik had het meer over de centrale verdedigers zoals, Cahill, Smalling, Jones, etx.

23 maart 2018 om 12:38

Smalling is er niet bij geloof ik

23 maart 2018 om 12:45

Ja want Smalling is zon top verdediger. Dost tegen Smalling kan interessant zijn jo. Weghorst zal wel niks in te brengen dan hahaha. Maar snap wat je bedoeld idd

23 maart 2018 om 12:52

Het gaat niet om zijn kwaliteiten maar om het type verdediger dat die is. Zijn enige echte kwaliteit is zijn duelkracht, dan kan je het best een speler opstellen die gewoon niet de duels aangaat, maar veel sneller is.

23 maart 2018 om 13:19

Nee snap het ook idd. Maar ben wel benieuwd of Dost que slimmigheid dan alsnog de goals kan maken

23 maart 2018 om 14:38

Ik kan me er totaal niet in vinden niet weer strootman en wijnaldum als blok voor de verdediging dit is al 10 keer uitgeprobeerd en 10 keer mislukt. ik zou 442 gaan spelen.

zoet
hateboer de ligt van dijk ake
promes wijnaldum blind depay
dost babel

23 maart 2018 om 15:35

ik kan me hier niet in vinden.
A. Blind is niet opgeroepen
B. de vrij banken voor de Ligt? Danny Blind praktijken.
C. Promes en Depay zijn geen middenvelders maar vleugelspelers. Dat betekent dat je eigenlijk 424 speelt.

23 maart 2018 om 15:05

Ik zie dat eigenlijk niet gebeuren. Koeman boekte de laatste jaren juist succes met een Targetman, zoals Pelle en Lukaku. Laatste jaar had hij die niet bij Everton en toen ging t mis

23 maart 2018 om 17:18

Smalling is niet eens geselecteerd......

Ik vind dat die opstelling met 5 verdedigers waarbij je aanvallend het moet hebben van back als Ake en Hateboer wel erg depressief gedacht.... dat gaat Koeman nooit doen.......ake die begint al te bibberen als hij de middenlijn over gaat.....dat is een verdediger die centraal staat bji Bournemouth, begrijp me goed ik vind hem wel goed maar dan in de balans bij 4 verdedigers dan gaat hij niet te veel mee naar voren.

durf te wedden dat blind speelt als linksback Koeman weet ook dat hij daar een halve spelverdediger is en ook nog opkomt met een betere voorzet dan Ake. zie mijn opstelling

Cilissen is natuurlijk ook beter meevoetballend dan Zoet en juist bij dit systeem moet je keepr onderdeel zijn van de drie verdedigers. Zou me niet verbazen als De Vrij Rechts staat, Van Dijk centraal en Ake links in centrum. De ligt hoort er natuurlijk in maar Koeman wil een linkspoot links in het centrum zie voor mijn verwachte opstelling (niet gewenste, bijlage)

Cilissen
De Vrij
Van Dijk
Ake
Wijnaldum
Van de Beek
Strootman
Blind
Propper
Dost
Promes

Ben benieuwd naar vanavond! Het is wel interessant, wat de opstelling is, de tactiek etc. Zelf zou ik in een 5mans defensie kiezen voor van Aanholt, omdat die aanvallend veel sterker is dan Ake, dat heb je wel nodig. Dost in de punt met een vrije rol voor Depay/Promes. Backs veel opkomen en voorzetten, Wijnaldum en in mindere mate Strootman laten aansluiten. Centraal achterin zit het wel goed, de Ligt is nu veel verder en sterker dan tegen bijv. Bulgarije destijds, met van Dijk en de Vrij er naast zit dat wel goed.

23 maart 2018 om 12:40

In plaats van De Ligt zou je ook nog voor Ake centraal kunnen kiezen, doet het op die positie goed in Engeland al verschild dat denk ik niet heel veel. Al heeft het Ake het ook een tijd goed gedaan als back.

23 maart 2018 om 12:43

Ik zou inderdaad ook voor van aanholt kiezen om de linkerkant te bespelen, laat zijn aanvallende kwaliteiten de laatste tijd ook zien bij Palace.

23 maart 2018 om 13:59

Exact, ik denk ook niet dat die opstelling klopt. Ik denk dat Van Aanholt de linksback zal zijn en dat Akã© de linker centrale verdediger zal zijn. Dat is logischer.
Ik denk dat ze zo gaan spelen.

Zoet
Van Dijk
De Vrij
Aké
Hateboer
Wijnaldum
Strootman
Van Aanholt
Promes
Dost
Depay

Leuk voor Jeroen. Als hij het niveau dat hij bij PSV haalt ook in Oranje kan halen dan hoeven we ons niet druk te maken. Tot nu toe nog niet geweldig gepresteerd bij Oranje.

23 maart 2018 om 11:55

Komt ook deels doordat hij voornamelijk wedstrijden speelde in een periode dat het hele team beroerd was. Onzekere verdedigers voor hem en weinig zelfvertrouwen in de groep als geheel. Maar inderdaad, als hij zijn niveau van PSV haalt dan hebben we een prima keeper en maakt het weinig verschil met Cillessen

23 maart 2018 om 12:02

Klopt. Cillessen heeft in die tijd ook een aantal wedstrijden beroerd staan keepen. Cillessen zal tegen Portugal wel gewoon onder de lat staan denk ik. Ik neem in ieder geval aan dat Koeman nog geen definitie keuze heeft gemaakt.

Qua namen heb je dan best een redelijk elftal. Geef ons eerlijk gezegd nog wel een goede kans tegen Engeland. Portugal zal wel traditioneel niks worden.

23 maart 2018 om 13:57

Ik geloof niet dat dit de 11 zijn die Koeman gaat opstellen. De belangrijkste reden is dat Ake als linkervleugelverdediger in een 532 totaal niet past. Het is gewoon een centrale verdediger die eventueel ook als verdedigende linksback kan, maar aanvallend weinig toevoegt en ook niet het loopvermogen heeft. Hij zou juist perfect zijn als centrale verdediger in een 3.

23 maart 2018 om 14:15

Klopt, van Aanholt op links lijkt me ook iets logischer. Qua kwaliteit ga je er dan ook niet op achteruit vind ik, Aké op linksback ben ik nooit fan van geweest. Van Aanholt kan bovendien aanvallend wat meer brengen.

5-3-2 interessant! Daar kan je eigenlijk nog alle kanten mee uit, dat kan zowel aanvallend als verdedigend uitpakken. Zelf zou ik gaan voor een 4-2-3-1 opstelling ik denk dat daarmee ook een goede balans kan worden gevonden tussen aanval en verdediging. De exacte invulling zou ik daar niet precies voor weten want we missen toch wel echt een goede CVM die ook wedstrijden speelt. Als Blind weer zou spelen zou hij de verdedigende taak van deze twee zeker goed op kunnen vangen. Tijdelijk Propper op 10, iemand die ook verdedigend kan denken zou ook een oplossing kunnen zijn.

Cilissen
Hateboer
De Vrij
Van Dijk
Ake
Strootman
Wijnaldum
Promes
Propper
Memphis
Dost
23 maart 2018 om 12:08

Zo zet je Dost gewoon weer op een eiland, er is een reden dat Koeman voor 5-3-2 kiest. Deze opstelling is leuk voor fifa, maar in het echt ben ik het met Koeman eens.

23 maart 2018 om 14:59

@pnedved
Gelukkig heeft Koeman voor een systeem met 5 verdedigers gekozen. Als hij er zo over had gedacht als jij, was er niets veranderd t.o.v. tijdperk Advocaat / Blind. Dit 4-2-3-1 systeem wat jij op papier zet is natuurlijk gewoon 4-3-3, maar dan met een andere naam. Zie je dit zelf ook in?

23 maart 2018 om 15:14

Ik verwacht eerlijk gezegd een verkapte 4-4-2. Hij heeft allemaal verdedigers die dit kunnen spelen. Het hele drama met Blind en Hiddink is begonnen met Van Gaal, die zonodig 5 verdedigers op moest stellen in de hoop dat Robben en Depay goed waren. Dat waren ze nog ook, waardoor we 3e zijn geworden op een WK. Met een team dat we over 8 jaar niet zullen herinneren. Dan liever aanvallend voetbal, uniek spel en lekker aanvallen. Alles beter dan 5 niet creatieve verdedigers (de helft van je team!) neerzetten. Dat wordt armetierig van links naar rechts voetballen. Dan haak ik helemaal af.

Gewoon 4-4-2. Geen onzin opstellingen met 5 verdedigers!

23 maart 2018 om 17:01

Met 5 verdedigers spelen vind ik geen onzin, heb je 2 aanvallende backs kunnen die makkelijk van de backpositie naar voor lopen een actie te maken. Dan blijg je nog let 3 verdedigers achter die een mislukte actie kunnen opvangen, dit is zoals eerder is gezegd een aanvallend en verdedigende opstelling

Lijkt me meer dan terecht, Zoet blinkt wekelijks uit bij PSV en is daarom niet meer dan logisch dat hij onder d elat staat. Het zijn ook maar 2 oefeninterlands, als daarin blijkt dat hij het niveau toch niet aan kan kun je altijd terug naar Cillesen, maar ik denk dat hij geen problemen zal veroorzaken.

23 maart 2018 om 12:24

De interlands die hij heeft gekeept heeft hij alleen maar problemen veroorzaakt. En wellicht zijn al snel tevreden over een keeper die wekelijks uitblinkt bij psv ????? Uitblinken vind ik wel een erg groot woord. Wees moeten gewoon reëel zijn dat wel geen Internationale (sub)top meer hebben. Als Cilissen nou eens 1e keeper werd of verkast naar iets anders dan lijkt me de keuze erg gemakkelijk voor een bondscoach.

23 maart 2018 om 12:51

Zoet heeft nooit een echte kans gehad. De vorige bondscoaches wisselden telkens van keeper waardoor het lastig is om vertrouwen te krijgen. En met die verdediging voor je word niet een keeper zelfverzekerd.

23 maart 2018 om 13:06

Jazeker, tegen Bulgarije uit. Bekijk beide doelpunten nog maar eens zou ik zeggen. Iedereen viel toen over de Ligt, maar met een beetje doelman was geen van beide kansen een doelpunt geworden.

Ik moet daarbij wel zeggen dat Zoet op dat moment een stuk minder goed keepte dan nu.

23 maart 2018 om 13:30

Ja hij blinkt wekelijks uit bij Psv, heeft dit seizoen bijna tot geen fouten gemaakt, en dat een heel seizoen lang. Heeft ook op CL niveau laten zien dat hij het kan. Wat is er dan mis mee om voor deze twee interlands waarbij eer niets op het spel staat hem te laten keepen. Als hij goede indruk maakt kun je hem laten staan, doet hij dat niet kun je hem laten gaan.

23 maart 2018 om 13:46

@arnino
Zoet verdient zeker een kans, maar om hem bij een goed optreden te laten staan vind ik een beetje voorbarig. Daarbij geef je, wanneer je Cillessen niet één van de twee oefenpotjes laat keepen, een verkeerd signaal af naar je eerste doelman. Cillessen is in mijn ogen nog altijd (en zal hij ook blijven) een completere doelman. Doelman zijn is niet alleen ballen tegenhouden.

23 maart 2018 om 14:15

Waarom geef je dan een verkeerd signaal af? Misschien vindt Koeman Zoet gewoon beter en is cillesen dus helemaal geen eerste doelman bij Koemna. Daarnast zou ik het goed vinden om gewoon ene keus te maken en niet elke keer wisselen om zo wat vastigheid te krijgen in het elftal. De meningen zijn verdeeld over wie beter is, dus het zou een prima verklaarbare zet zijn om zoet te laten keepen. En waar basseer je je op dat cilessen altijd volgens jou een betere doelman zal blijven?

23 maart 2018 om 14:36

Ik zei completer, niet beter. Beter is lastig meetbaar.
Cillessen is completer omdat hij beter mee kan voetballen en sterker is de lucht. Qua lijn keepen vind ik ze gelijkwaardig en met uitkomen beide niet erg sterk. Zoet zal meer wedstrijdritme hebben, maar daar waar Cillessen voor Barca keepte deed hij dat uitstekend.

23 maart 2018 om 13:12

Vorig seizoen was Zoet anders helemaal niet zo goed. Bovendien speelt hij in Oranje eigenlijk altijd ondermaats. Het is wel duidelijk dat Koeman in dit geval naar speeltijd kijkt (valt natuurlijk ook iets voor te zeggen), want kwalitatief is Cillessen aantoonbaar beter (vooral in Oranje).

23 maart 2018 om 13:19

dat is jouw mening. ik heb Cilissen tegen Turkije gezien en die kostte ons zomaar even 3 punten in die kwalifactiewedstrijd. ook met Ajax heb ik hem weleens hopeloos zien falen tegen teams als Djnepr, Utrecht en Groningen, vooral bij lange ballen en afstandsschoten

ook van Zoet zijn er genoeg slechte wedstrijden op te noemen dus ik vind ze elkaar niet zoveel ontlopen eigenlijk

23 maart 2018 om 14:52

Sirius hoe kan je aantoonbaar beter zijn als je maar een handjevol wedstrijden speelt? Niet echt vergelijkbaar dus. Cillessen heeft ook genoeg wedstrijden in oranje gespeeld waar die nou niet echt goed was om het maar zacht uit te drukken.. Ik denk dat ze elkaar niet veel ontlopen en dus zou ik persoonlijk altijd kiezen voor diegene die het meeste speelt

24 maart 2018 om 16:33

@robinschmalbac...

Maar ik zeg ook niet dat Cillessen een top-doelman is. Natuurlijk maakt Cillessen wel eens een fout en natuurlijk speelt ook hij weleens een slechte wedstrijd voor Oranje. Echter is er een groot verschil tussen 'weleens een slechte wedstrijd' en 'altijd een slechte wedstrijd'. Dat laatste is tot nog toe van toepassing op Zoet in Oranje.

Voor het eerst in lange tijd heb ik weer eens zin om naar Oranje te gaan kijken, prima opstelling als het AD juist zit. Helpt ook mee dat de Arena voor het eerst in 3 jaar weer eens uitverkocht is, laten we er maar weer een leuk sfeertje van maken.

23 maart 2018 om 13:20

ik verwacht er niet zo veel van. nog steeds dezelfde selectie die hopeloos faalde in de laatste 2 kwalificaties. creativiteit en individuele kwaliteit zit er niet in het elftal en tot overmaat van ramp is de enige speler die het verschil kon maken Robben ook nog eens gestopt. ik hoop dat ik ernaast zit natuurlijk maar ik zie nog geen reden waarom we ons nu opeens wel even makkelijk gaan kwalificeren. een coach wint geen wedstrijden voor je, dat doen de spelers op het veld en dat zijn momenteel geen speciale voetballers

23 maart 2018 om 15:42

Japie hou nou eens op met telkens weer dat inmiddels oervervelende gereutel van je, alsjeblieft man!
Sta jij weleens positief in je leven, hoe hou je dat in godsnaam vol.
Voetbal is vooral een spel waar je spanning en ontspanning moet in balans brengen, door er positief mee om te gaan wordt het allemaal veel leuker, echt!

Zonder een minuut gespeeld te hebben vind ik Koeman al een verademing tov Blind en Hiddink. Sfeer ziet er goed uit ik Zeist (Fosu Mensah maakt leuke filmpjes dat heel het team 30 seconds zit te spelen), Van Dijk aanvoerder en prima 352 opstelling met de juiste namen. Nu nog Promes op 10 en Berghuis met Depay voorin en ik heb alle vertrouwen.

23 maart 2018 om 14:07

de sfeer ziet er goed uit omdat ze nog niet hebben gespeeld. als ze straks drie keer op rij punten verspelen in de kwalificatie is die sfeer zo weer weg dus laten we het nog even afwachten allemaal. het is geen toeval dat we ons met deze selectie twee keer op rij niet hebben geplaatst voor een eindronde. Hiddink en Blind waren niet geweldig maar het lag natuurlijk niet alleen aan hun. met iets meer kwaliteit hadden hun zich ook wel gekwalificeerd

23 maart 2018 om 15:50

Ja hoor daar is die weer, grr...brrr...
Het lag voor 99% aan blind en 1% elders.
Dit Oranje is een mooi team met potentie en nog veel groei mogelijkheden tot weer een Europese Top-team, zonder twijfel!
Hoewel nog niet ingespeeld verwacht ik zondermeer al goede resultaten.

Het zijn nog speculaties, maar ik hoop wel dat er een echte 6 opgesteld gaat worden. Koeman heeft zich al positief over Strootman en Wijnaldum uitgelaten, dus ze zullen sowieso wel gaan spelen. Echter zullen ze zonder breker achter zich gewoon weer overlopen worden en onzichtbaar zijn. Ondanks dat Propper niet helemaal in het profiel past, lijkt me dat de beste optie.

23 maart 2018 om 12:13

Propper heeft die rol ook wel bij Brighton en is daar behalve een stofzuiger ook nog eens een echte box to box speler geworden. Vraag me alleen wel af of je niet beter een aanvallend ingestelde speler erbij moet zeggen ipv Propper. Er staan al 3 man centraal en met Wijnaldum en Strootman heb je ook niet echt offensieve spelers staan. Als je Promes op 10 zet en Depay met Dost/Berghuis/Babel voorin dan kan je wat meer druk uitoefenen

Dit middenveld heeft wel nul scorend vermogen, helemaal als je Pröpper erbij zet. Ik hoop dat Koeman kiest voor een speler als Promes of Berghuis op tien en dan daarvoor Dost en Depay.

Kansloos om met Zoet te beginnen. Had toch Jasper gedaan heeft veel meer interland ervaring. Ik ben heel benieuwd hoe ze gaan spelen als team. Eerder was het allemaal redelijk los zand en dat zal uit eindelijk moeten groeien.

23 maart 2018 om 12:16

Stekelenburg heeft ook meer interland ervaring, moet die dan maar op doel? Zoet speelt dit jaar prima en verdiend wel een kans. Laat je Cillessen tegen Portugal keepen en dan is het maken van een definitieve keuze wat makkelijker.

23 maart 2018 om 12:48

Wanneer heeft cillessen bewezen een veel betere keeper te zijn ? Nergens een nooit .
We hebben het niet over Robben ( wereldklasse ) versus berghuis ( eredivisie niveau) . Dan laat je idd de beste spelen en is westrijd ritme van minder belang.
Maar zowel zoet en cillessen zijn redelijke keepers en ontlopen qua niveau niet zoveel .
Dan zijn andere factoren van belang zoals hoe vaak je bij je club speelt .

23 maart 2018 om 12:53

Want Zoet heeft niet bij Ajax gespeeld en is dus automatisch een mindere keeper dan die bankzitter van Barcelona?
Het is mede dankzij Zoet dat PSV nog voor staat op Ajax in de competitie. Geef hem gewoon eens de kans om met een fatsoenlijke verdediging voor hem te spelen in plaats van dat brandhout wat ie eerst voor hem had staan.

23 maart 2018 om 13:08

Als Cillissen een wereldtopper was geweest had die de voorkeur wel gekregen boven Ter Stegen. Aangezien dit niet het geval is dan zou ik altijd kiezen voor een keeper die zijn minuten maakt in plaats van een bankzitter. Zeker wanneer het niveau tusssen Cillessen en Zoet nihil is. En dat is het. Als Zoet vertrouwen krijgt (iets wat bij de vorige bondscoaches ontbrak) dan zal het gewoon de steunpilaar zijn, zoals bij PSV het geval is.

23 maart 2018 om 13:21

Moeilijk om te bepalen wat nou een keeper de beste maakt.vaak ben je ook afhankelijk van de trainer. Als die jou beter vindt,dan heeft de ander vaak pech,ook al is ie beter.

Echt heerlijk hoe Koeman de media strategisch aanpakt. De media afgelopen jaren dachten altijd alsof ze deel uitmaakte van het Nederlands elftal. Zo arrogant altijd en kwamen altijd over alsof ze superieur zijn ofso. En als het dan fout ging, waren zij meteen de eersten die het Nederlands elftal neerhaalden, zo zielig eigenlijk. Dus daarom heerlijk hoe Koeman dit aanpakt en hopelijk houdt hij het zo. De media is niet je vriend en moet je ver van je vandaan houden. Zie dat filmpje alleen al bij dit artikeltje, zo zuur en arrogant de vragensteller. Vind dat Koeman met zijn houding en veranderingen het goed aanpakt. De Media kan zoveel teweegbrengen als je hen hun gang laat gaan. Spelers zeggen het zelf, dus roepen dat het onzin is, zou alleen maar betekenen dat je er weinig van snapt.

23 maart 2018 om 12:35

media in nederland zitten er vrij kort op. is al zo sinds het misgegaan is in 2012. in de afgelopen 6 jaar hebben ze elke bondscoach met de grond gelijk gemaakt. van gaal werd voor het wk2014 ook veelvuldig beschimpt, dat is toch niet echt normaal te noemen. het helpt zeker niet om je al wankel team op de benen te hijsen.

respect voor koeman dat hij zijn carriere in de weegschaal legt voor het nationaal team. als het fout afloopt mag je er zeker van zijn dat de voetbalmedia zijn carriere onderuit zullen halen.

23 maart 2018 om 12:39

Klopt, de gevolgen daarvan kunnen veel (negatieve) invloeden hebben zonder het door te hebben. En van Gaal deed dat best prima (zoals we hem kennen), hoe hij met de media omging. Hij hield ze tegen of nam de klappen opzich, zodat het team niet de druk meekreeg vanuit de media. Daardoor konden zij gewoon hun ding doen op het veld en dat ging goed, zo hebben we dat op het WK kunnen zien.

23 maart 2018 om 13:24

zo had ik er nog niet over gedacht. Zo zie je maar hoe belangrijk een coach is als een team onder druk staat. Van Gaal heeft het inderdaad goed gedaan op het WK.

23 maart 2018 om 14:38

inderdaad. koeman lijkt dat nu ook te doen. nu ja, ik verwacht niet dat het ineens hossanna zal zijn bij nederland met de nieuwe tactiek. misschien winnen ze wel vanavond, engeland is niet eens zo sterk.

maar ik zie de eerste maanden best wel wat premature kritiek komen uit verschillende hoeken.

Vaak word 532 gezegd. Maar de backs zullen veel helpen in de aanval. Denk dat het eerder een 352 zal zijn. Vind dat een uitstekende opstelling. Ben wel benieuwd wie er allemaal in de basis begint. Heb veel vertrouwen in Koeman.

23 maart 2018 om 12:29

Klopt, dat is het mooie aan deze opstelling wanneer je het gewoon goed uitvoert. Het kan aanvallend waarbij de backs als het ware als flankspelers opkomen om de aanval te steunen, dan hou je 3 verdedigers achterin. Wanneer je verdedigend moet staan, tegen bijv. een sterkere tegenstander, kan je makkelijk omschakelen naar een 5 mans verdediging. Het is erg flexibel, als je maar goed erop traint en de spelers weten wat ze moeten doen.

Ugh. Vind Cillessen duidelijk een betere keeper, maar we hangen teveel vast aan het "je moet spelen"-principe. Vind niet dat dit veel hoeft uit te maken als het klasseverschil duidelijk is, vooral niet wanneer Cillessen het heel goed doet wanneer hij speelt en er veel positieve geluiden uit Barcelona komen over zijn presteren.

23 maart 2018 om 12:42

Als dat het geval was, dan zou hij Jasper toch niet oproepen, of een Wijnaldum (wat niet altijd basis staat afgelopen periode)? Koeman heeft zelf gezegd dat hij daar niet perse naar kijkt.

23 maart 2018 om 12:57

Wijnaldum speelt niet minder dan andere middenvelders bij Liverpool, Klopp rouleert heel erg veel met zijn middenvelders, ook omdat ze zo ongelooflijk veel meters maken.

23 maart 2018 om 12:49

Je geeft het zelf aan. Alleen als er klasseverschil is dan is speeltijd van ondergeschikt belang .
Maar wanneer heeft cillessen bewezen een klasse beter te zijn dan zoet ?

23 maart 2018 om 13:27

Denk dat Koeman Zoet en Cillesen evenveel kansen geeft. Afwachten dus wie straks de basiskeeper wordt.

23 maart 2018 om 12:59

Als Cillessen duidelijk een klasse beter was geweest dan hadden we denk ik niet bij elke bondscoach en soms zelfs elke interland dit soort discussies gehad. Zoet speelt wekelijks bij een topclub in Nederland en heeft zowel in de eredivisie als Europees zijn kwaliteiten laten zien. Cillessen zit bij een grotere club, traint met betere spelers maar speelt minder en biedt een bondscoach daarmee misschien ook minder zekerheid. Al met al denk ik dat je te maken hebt met twee doelmannen die mee kunnen in de Europese subtop maar zeker op dit moment niet tot de top behoren en elkaar ook weinig ontlopen. Dat zie je overigens ook terug in inhoudelijke discussies over de verschillen in kwaliteiten omdat er dan met argumenten als 'uitstraling' geschermd wordt.

23 maart 2018 om 14:31

keepers moeten ook spelen, voor ritme en vertrouwen. het laatste kan je omzeilen als je keeper mentaal sterk staat, maar ritme haal je niet zomaar op. dat scheelt al snel een paar percentages die je zuur kunnen opbreken. daarbij is cillessen ook niet van die kwaliteitsorde dat hij zo maar hoort te spelen. het is bovendien ook geen goed teken naar de andere keepers toe dat je een bankzitter de voorkeur geeft boven jongens die elke week onder de lat staan.

Zeer verdiend Zoet. Cilessen heeft één leuke redding gemaakt dit seizoen, dit een week lang is uitvergroot. Interland ervaring doet er niet toe. Hebben een keeper nodig met ritme, die zich laat zien bij zijn club. Cilessen heeft voor een carrière op de bank gekozen. Niets mis mee, geld is belangrijk, maar dan zit je wel op de blaren.

Lijkt allemaal zekerder zo, maar domme fout om niet met aanvallende buitenspelers te gaan spelen met opkomende backs wordt het een drama. Men vergeet dat de laatste keer succesvol 3-5-2 / 5-3-2 werd gespeeld toen we Robben en v Persie met daarachter Sneijder hadden staan, toen waren de opkkomende backs niet doorslaggevend (kuijt stond daar toen en ik meen Janmaat op rechts).

Jongens als Kluivert, Depay en Berghuis moeten gewoon als buitenspeler, niet zo moeilijk doen, dat zijn ze gewend

Kunne best een leuk team opstellen, enige wat je mist is een type Ziyech, liefst ook met zijn kwaliteiten, dan heb je een topteam in wording dat gewoon van eigen kracht moet uitgaan

23 maart 2018 om 13:07

Ik denk dat je niet moet kijken naar een bepaald systeem maar naar de spelers die je tot je beschikking hebt. Jongens als Berghuis en Kluivert gaan op dit niveau het verschil niet maken en daar moet je dan ook niet je speelwijze op aanpassen: die fout hebben we in het verleden vaak genoeg gemaakt. Ik denk dat 5-3-2 prima zou kunnen werken met een sterk blok achterin, (hopelijk) dienende spelers op het middenveld en scorend vermogen en beweeglijkheid voorin. Ik zou dan ook kiezen voor een combinatie Dost en daarom heen een Depay in een vrije rol en met snelheid.

23 maart 2018 om 13:22

we hebben niet de kwaliteit om tegen dit soort landen 4-3-3 te spelen. tegen Frankrijk werden we toen helemaal afgeslacht en Engeland heeft ook gewoon betere spelers als ons. speel je tegen mindere landen kan je idd 4-3-3 spelen maar tegen de sterkere landen moeten we ons gewoon aanpassen anders worden we overlopen met deze matige selectie

23 maart 2018 om 13:42

Je moet kijken naar de spelers die je hebt. Met Van Dijk, De Vrij en De Ligt (in potentie) zijn je centrale verdedigers misschien wel de beste spelers in je team. Met die spelers in een 5-3-2 heb je gewoon een verdediging die als een huis kan staan, en met constant opkomende backs en één of twee beweeglijke spitsen kun je proberen aanvallend wat te brengen. Het is niet klassiek Nederlands, en levert niet het mooiste voetbal op, maar kan wel zeer effectief zijn. En ik zou toch graag Nederland weer eens op een eindtoernooi zien, dan maar met minder mooi voetbal.

Hoop dat Ake of centraal gaat spelen of op de bank zit.. heb liever Van Aanholt als flankverdediger. Voor de rest .. tjah hopen dat Depay,Proper, Hateboer (hopelijk Van Aanbolt) Bas Dost kunnen bereiken..

Zoet begrijp ik, ik vind alleen dat Van Aanholt moet spelen op links in een 532 systeem i.p.v. Ake. Vind van Aanholt aanvallend meer brengen en Ake toch meer een pure verdediger

Jeroentje Zoet. Zijn ze helemaal gek geworden. Die gozer heeft Europees echt niks, maar dan ook niks bijzonders klaar gespeeld. Ik heb Jasper ongelooflijke reddingen zien maken bij Ajax en Barca die ik Zoet bij zn lang zal ze leven niet zie maken. Bizarre keuze om de nummer 2 keeper bij Barca (!!) te laten banken voor een middelmatige keeper van Psv.

23 maart 2018 om 13:24

noem eens een paar van die ongelofelijke dingen op dan. volgens mij zit hij 80 procent van de wedstrijden van Barca gewoon op de bank

23 maart 2018 om 14:19

Prologic, niks bijzonders? heb je sowieso de wedsatrijden tegen Atletico bezien? Wat dat betreft slaat je zin al nergens op. En daarnaast welke fantastische reddingen heeft cillesen dan gemaakt wat zoet nooit zou doen? En wat maakt hem zoveel beter dan?

23 maart 2018 om 16:06

Niks bijzonders? Willem II liet hij er nog 5 door volgens mij. Incident of niet, afgewezen wat mij betreft!

23 maart 2018 om 14:34

Het is moeilijk om een vergelijking te maken tussen een speler die lange tijd speelt en iemand die om de maand eens een b-wedstrijd mag meepikken...

23 maart 2018 om 16:07

Het gaat erom dat als hij een 'b-wedstrijd' speelt, bijvoorbeeld tegen valencia, dat ie dan alsnog wel de sterren van de hemel keept. En er niet incidenteel eens 5 doelpuntjes doorlaat zoals bij Willem II. Wakker worden nu!

23 maart 2018 om 16:53

Wat is de sterren van de hemel spelen? Omdat de media die ene of twee saves uitlicht van een enkele wedstrijd? Dat maakt je overall nog geen goede keeper. Zoet heeft ook dergelijke wedstrijden gehad, dus dit is een redelijk nonargument.

23 maart 2018 om 20:57

degelijke wedstrijden? Tegen Willem II, Pec, NAC en Twente wegen nu eenmaal niet op tegen het dagelijkse trainen met Messi, Suarez, Rakitic, Iniesta, Valencia, Sevilla, Atletico. Euroese wedstrijden (ervaring wat gewoon is vereist bij een keeper van Oranje) waren bij Zoet nou ook niet over om naar huis te schrijven. Nonargument van jou.

Cillessen is toch de betere keeper van de twee? Heeft in Oranje altijd naar behoren gepresteerd, dit in tegenstelling tot de vaak weifelende Zoet. Daarnaast heb ik Cillessen nog niet lang geleden prima zien presteren in de bekerwedstrijden van Barcelona. Dus geen enkele reden om te kiezen voor de in mijn ogen mindere Zoet.

zolang we met Strootman blijven spelen, gaat het niets worden. Ditzelfde geldt voor mindere mate voor Wijnaldum. Beiden laten niets zien in Oranje. Wijnaldum kan blijkbaar alleen uitblinken als het elftal speelt naar zijn manier van spelen. En strootman? Die man heeft zoveel cruciale fouten gemaakt.. De ligt werd afgebrand n Bulgarije. Strootman mag bijna elke kwalificatiewedstrijd fouten maken en balverlies leiden zonder enige consequentie. En weer staat Strootman in de basis, Hij is niet eens meer zeker van een basisplaats bij Roma

23 maart 2018 om 13:37

Hij is niet zeker van een basisplek? Heeft van de laaltse 10 duels van Roma er 8 in de basis gespeeld..

Toch opmerkelijk dat hij dan Kluivert oproept, terwijl hij aangeeft zonder buitenspelers te willen spelen..

23 maart 2018 om 13:45

Ik denk op zich dat Kluivert in dit systeem best als één van de twee spitsen kan spelen, misschien naast een 'klassiekere' spits. Hij heeft toch laten zien een behoorlijk scorend vermogen te hebben in en rond het strafschopgebied.

23 maart 2018 om 14:49

Ik meen me ook te herinneren dat een van de argumenten om Kluivert in plaats van Bergwijn op te roepen was dat Bergwijn volgens Koeman's informatie meer een spits dan een buitenspeler is. Als je dan niet met buitenspelers speelt is dat een vrij bijzonder argument.

Als t is zo als ze zeggen dat het is, verwacht ik dat het als volgt eruit komt te zien: Zie opstelling.
Persoonlijk zou ik liever Wijnaldum als soort van '10' willen zien en niet propper, maar het is wat het is.
Verwacht een erg lastig potje.... Maar ben erg benieuwd naar de combinatie die Depay gaat vormen met de spits.

Zoet
de Vrij
de Ligt
v Dijk
Hatenboer
Wijnaldum
Strootman
Ake
Propper
Depay
Dost

4-3-3 is leuk als je vleugels hebt die echt een voorzet afleveren.

Nh zou ik gaan, als iedereen fit is, voor Janssen met Dost samen voorin. De backs moeten dan de voorzetten geven en dan kom ik bij Willems en Karsdorp. Strootman is hopeloos uit vorm, zet dan Vilhena met Wijnaldum neer en misschien gek, maar een type Fer erbij?

De drie achterin zouden zijn v. Dijk, de Vrij en Hoedt of Denswil.

Het verbaasd mij hoe negatief mensen zijn op voetbalzone over het Nederlands elftal. Ik heb het elftal van 2010 er even bijgehaald Stekelenburg wiel Heitinga Mathijssen Bronckhorst de jong bommel Sneijder robben van Persie Kuyt op zich een prima opstelling, met exceptioneel talent. Nu de eventuele opstelling van het Nederlands elftal 5-3-2 de vrij van dijk hateboer ake de ligt Strootman Wijnaldum promes depay en dost. Zet die beide elftallen naast elkaar dan hebben we een veel betere achterhoede. Het middenveld uit 2010 is in mijn ogen gelijkwaardig. Met een van Bommel met zijn 33,5 op zijn retour. Alleen de voorhoede uit 2010 is in mijn ogen veel beter. Maar met een dost die alle records aaneen rijgt en een depay die in Frankrijk 28 wedstrijden 10 doelpunten dat is 1 op 3 en dat voor een buitenspeler die ook nog niet eens alles speelt. En daarnaast ook nog eens 24 is. Mensen die roepen hoe slecht depay bezig is moeten maar naar zijn cijfers kijken. En mensen hou op over zijn Hoed.
Lees meer op www.voetbalzone.nl

Ik kijk nog steeds met een 2004/2010 oog naar het Nederlandselftal. Op het moment dat een Depay wordt vervanger door Berghuis, of Bas Dorst, scheuren me schoenen bijna open omdat het tenenkrommend is. Juist omdat ik nog steeds met veel verwachting kijk naar ons Oranje, blijf ik ook trouw in deze regenachtige periode.

Veel reacties begrijp ik, zoals verontwaardiging over sommige spelers dat ze worden opgesteld of opgeroepen. Realistisch gezien gezien is het ook domme pech, je kan een heel elftal maken van talenten die uiteindelijk (voor alsnog) tegen vallen en niet eens zijn geselecteerd. Dat we zelfs nu allemaal onze kaarten zetten op Depay is natuurlijk toonaangevend betreft de situatie van vandaag de dag.

Wel blijf ik keer op keer vertrouwen houden, al lijkt dat misschien niet zo. We moeten het doen met de spelers van nu, het is wat anders dan we gewend zijn, maar zoals het er nu naar uit ziet worden er 2/3 toppers per 4 jaar geleverd, ik zeg het is wachten op 1 wereldtopper middenvelder en 1 het liefst 2 aanvallers van wereldklasse en een toernooi kans kan zomaar realiteit zijn.

Op dit moment ben ik erg benieuwd naar: Kluivert, Bergwijn, Til en Van de Beek hun ontwikkeling. Het is alles behalve wereldklasse, maar hun laten op dit moment het meest zien om in ieder geval een onderdeel te kunnen zijn voor de toekomst van Oranje. Verwacht ook vroeg of laat Bazoer en Willems weer te verwelkomen bij Oranje.

Of de juiste poppetjes op de goede plek staan moet nog blijken, maar Koeman's benadering is volkomen logisch. Met name voorin hebben we beperkte kwaliteit, dan is het zinloos om 4-3-3 te spelen. Oranje moet gaan spelen vanuit een gesloten organisatie, Koeman bewees al bij Ajax in CL wedstrijden dat hij op een dergelijke manier in staat is wedstrijden te winnen van kwalitatief betere tegenstanders.

Eigenlijk zitten we in een situatie waarin het steeds beter wordt naar mate je verder naar achteren gaat.

Wat betreft de keeper; ik vind Cillessen ip een betere keeper maar vind het terecht dat Zoet vanwege zijn ritme de voorkeur krijgt.

Zoet in het doel...kans op een zege voor Engeland is dan wat groter dan met Cillessen,ik vind het prima!

Hoe kan je een mening hebben over een keeper die je bijna nooit meer ziet spelen...

Zoet of Cillessen lekker niet belangrijk.

Belangrijkste voor de komende oefeninterlands is dat de nieuwe Bondscoach Koeman de verschillende systemen uit kan proberen met veel nieuwe spelers en "oud gedienden".

Vanavond tegen Engeland, bekend om hun drift naar voren te spelen. Mooie test voor de verdedigers.
Verwacht geen wonderen vanavond, hoop wel op een goede inzet van de spelers.

Waar ik wel op hoop is dat er niet meer zo veel terug wordt gespeeld op de keeper.

Het word weer helemaal niks Koeman is een zakkenvuller Lodewijks is ook niks weer een grote fout van de KNVB om zo iemand die overal waar die heeft gezeten uit is gekotst op zo een positie neer te zetten hoogmoed komt voor de val .

Mensen zijn tegenwoordig zo negatief. Nu zijn het de keepers weer wat een probleem is. Wij het land met internationale topkeepers. Ik geef Koeman en zijn staf het voordeel van de twijfel. Nee we zijn geen Spanje, Brazilië, Duitsland, België, Argentinië. Alleen denk ik dat je met dit materiaal je gewoon moet kwalificeren. Ik vind het mooi dat spelers gaan spelen die in vorm zijn en bij hun club spelen. Dat zou ten alle tijde het criteria moeten zijn. Daarnaast kan Koeman goed naar het materiaal kijken en daar past hij het systeem op aan. Ik denk dat wij een uitstekende achterhoede hebben, met een prima middenveld. Alleen de voorhoede is niet briljant, maar om die nou slecht te noemen gaat mij echt veel te ver.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren