Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Vrij: ‘Ik dacht dat Van Persie een grapje maakte, maar toen gebeurde het’

Laatste update:

Bondscoach Ronald Koeman gaf maandag tijdens de persconferentie aan dat hij nog een nieuwe aanvoerder voor Oranje moet kiezen. Een keeper of een spits heeft niet de voorkeur voor de keuzeheer, een centrumverdediger lijkt waarschijnlijker. In de media werd de naam van Virgil van Dijk geopperd en in een reactie liet de verdediger van Liverpool weten het een eer te vinden om de aanvoerdersband te dragen. Ook Stefan de Vrij zou graag de captain van Oranje worden.

"Ja, wie niet? Dat is voor iedereen een eer", reageert De Vrij in gesprek met de NOS op de vraag of hij het een eer zou vinden om de band te dragen na het afscheid van Arjen Robben en Wesley Sneijder. De Vrij was vier jaar geleden al eens aanvoerder."Tegen Ecuador zei Van Persie tegen mij: als ik eruit ga, gaat de band naar jou. Ik dacht dat hij een grapje maakte, maar toen gebeurde het echt. Kippenvel.”

De Vrij verlaat zijn club Lazio na dit seizoen. Beide partijen zijn het niet eens geworden over een nieuw contract en een overstap naar Internazionale lijkt in de maak. "Ik wil het seizoen zo goed mogelijk afsluiten met Lazio. Ik snap dat je er naar vraagt, maar ik ben nu bij Oranje. Bovendien, er wordt zoveel onzin geschreven in de media, daar heb ik toch geen stem in."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Met het oog op het feit dat het geen spits en geen keeper wordt en gezien de vermoedelijke basis 11 zie ik eigenlijk maar 2, misschien 3 mogelijkheden voor het aanvoerderschap. De Ligt of Van de Beek....
Nee zonder dollen. Van Dijk , De vrij of eventueel strootman maar die laatste hoop ik persoonlijk niet. Mij lijkt Van Dijk de beste optie. Goede uitstraling. Speelt bij een grote club. Goede leeftijd.

20 maart 2018 om 13:53

Dat zijn inderdaad de drie logische opties, waarbij ik ook hoop dat Strootman het niet wordt. Wat betreft de keuze tussen vDijk en De Vrij. Virgil heeft meer natuurlijke leiderschapskwaliteiten, maar Stefan lijkt mij intelligenter en kalmer en heeft meer ervaring op topniveau (ondanks dat hij op dit moment bij een kleinere club zit). Ik hoop dus eigenlijk op De Vrij, maar ik ben bang dat zijn vele afwezigheid vsn de laatste jaren parten gaat spelen.

Het eerste "relletje" onder Koeman in de maak? Wie wordt de aanvoerder, spannend hoor. Kom op zeg, doe daar niet zo moeilijk over.

20 maart 2018 om 12:00

Moet wel zeggen dat dat behoorlijk gevoed wordt door er steeds over te vragen bij de spelers. Nu leek het in het begin ook dat De Vrij sterk aan het lobbyen is om aanvoerder te worden, maar als je door leest is dat heel anders. Tuurlijk, als de bondscoach vraagt of je aanvoerder wil worden, wie zou er nee zeggen?

20 maart 2018 om 12:03

Niemand doet er toch moeilijk over? Maar het is op zich toch niet gek dat je graag de aanvoerder wil worden van de nieuwe generatie? Degene die nu aanvoerder wordt, kan dat zomaar nog jaren blijven. Dat is toch een droom voor velen. En als ze ernaar worden gevraagd, snap ik dat ze antwoorden. En van Koeman snap ik ook dat hij eerst zelf wil kijken hoe de verhoudingen liggen binnen de groep.

20 maart 2018 om 16:43

Waar zie jij een rel dan? Volgens mij past het meer in de concurrentiestrijd die Koeman wil bevorderen. Hij legt er zo de nadruk op dat niemand zeker is van zijn plek, alles is open. En als je daar niet mee om kan gaan, dan val je vermoedelijk af. Ik zie dat helemaal niet als een rel, maar als een manier om je selectieproces in te richten.

20 maart 2018 om 17:51

Dit is dus de rede waarom Koeman minder pers wilt bij het Oranje

Ik had niet verwacht dat Stefan de Vrij zich dusdanig zou ontwikkelen, maar hij heeft het goed gedaan en ben benieuwd welke stap hij gaat maken. Op dit moment misschien ook wel een redelijk goede keus als aanvoerder, helaas wel ontstaan uit armoede. Ik denk dat Virgil van Dijk zich beter kan focussen op zijn eigen spel, Strootman zakt bij Oranje al jarenlang door de ondergrens en Wijnaldum was een prima aanvoerder bij Psv, maar speelt liever verstoppertje bij Oranje dus dat zie ik ook niet zitten. Ik zat zelf met Daley Blind in mijn hoofd, maar hij is er niet bij, dus dan hou je niet zoveel over.

20 maart 2018 om 12:04

Hoezo focussen op z’n eigen spel? Van Dijk speelt al een hele lange tijd erg sterk in Engeland. Ook bij Liverpool heeft die het direct laten zien. Die man straalt leiderschap en zekerheid uit, hiernaast ook al aanvoerder geweest bij Southampton. Ik stem voor.

Naast hem is inderdaad de Vrij misschien wel 1 van de weinige overgebleven overige opties. Op het middenveld speelt niemand zo sterk dat je ze al een basiszekerheidje kunt noemen voor de komende jaren.

20 maart 2018 om 12:08

Ik zeg niet dat van Dijk slecht speelt, ik vind het een uitstekende verdediger en hoop dat hij deze tendens continueert. Alleen heeft hij in het verleden nog wel eens een 'concentratiemomentje' gehad, vandaar mijn idee. Hij straat wel meer uit dan De Vrij dus ik weet wel zeker dat een van hun het gaat worden.

Hoop dat De Vrij / Van Dijk samen het defensieve duo kunnen gaan vormen bij het Nederlands elftal (en eventueel Liverpool).

20 maart 2018 om 12:18

Ik heb pas beelden van het WK 1998 terug zitten kijken. Zag een hoop 'concentratiemomentjes' van Jaap Stam voorbij komen :s

20 maart 2018 om 12:19

Van Dijk zet alle lijnen uit in de verdediging van Liverpool en communiceert ook uitstekend met het middenveld. Dat zijn kwaliteiten die een aanvoerder nodig heeft; hij moet het spelletje snappen en daarnaast goed in de communicatie zijn. Echt een verlengstuk van de trainer dus. Van Dijk is imo de ideale kandidaat, want als er iemand is die ik bij Feyenoord destijds niet goed vond als aanvoerder, was het De Vrij wel. Ik weet dat hij ook inmiddels een heel stuk verder is, maar Van Dijk heeft het van nature.

20 maart 2018 om 16:48

Ik vind De Vrij juist een beetje een stille. Dat moet je volgens mij niet kunstmatig gaan doorbreken door hem die band te geven. Dat werkte destijds bij Bergkamp ook niet. Die was ook slim zat, maar geen leider. Ik moet nog steeds lachen als ik het gezicht van De Vrij zie toen hij scoorde op het WK. Alsof hij zelf niet kon geloven dat dit hem allemaal overkwam. Hij is nu natuurlijk jaren verder, maar ik vind hem nog steeds een beetje een Sjakie met de wondersloffen, alsof het hem allemaal overkomt. Ik wil liever een aanvoerder die uitstraalt dat hij eigenlijk allang aanvoerder was, maar dat alleen de band om zijn arm nog maar ontbrak. Dat is wat mij betreft Van Dijk.

Tot twee jaar terug had ik altijd Strootman gezegd, maar dat is hem helaas toch niet geworden.

Ik stem op justin als aanvoerder!

nee even zonder dollen, gewoon Van Dijk. Robuuste verdediger met goede leiderschapskwaliteiten en een goede uitstraling

20 maart 2018 om 12:07

Eens, over Van Dijk. Echter bespeur ik soms ook een bepaalde nonchalance in zijn spel en is hij betrekkelijk nieuw bij Oranje. Dat laatste hoeft niet zwaar mee te wegen overigens. Ik heb een lichte voorkeur voor De Vrij.

20 maart 2018 om 12:14

Hij straalt dat uit door middel van zijn postuur denk ik.
Ik ben het wel met je eens, hij heeft waarschijnlijk zoiets van "kijk mij maar, ik ben de leider van de verrdediging en speel in de top van de Premier League"
Maar toch denk ik dat hij wel degeliojk een goede aanvoerder zou kunnen zijn

20 maart 2018 om 12:15

Inderdaad, zou absoluut een prima keuze zijn ook.

Ik stem op justin als aanvoerder!

nee even zonder dollen, gewoon Van Dijk. Robuuste verdediger met goede leiderschapskwaliteiten en een goede uitstraling

Tja Koeman had bij feyenoord de aanvoerdersband afgepakt van stefan dus ik denk dat het Van dijk of strootman wordt. Al vind ik dat de vrij meer heeft laten zien in oranje dan die twee...

20 maart 2018 om 12:39

Toen was het de juiste beslissing om hem af te nemen van de Vrij, hij zat in een moeilijke fase en kon toen niet de extra verantwoordelijkheden van een aanvoerdersband er bij hebben, Koeman heeft hem toen juist in bescherming genomen door die band aan een ander te geven.

20 maart 2018 om 13:16

@V-Watcher

Volgens mij was het dat omdat de Vrij zonder de club in te lichten voor zichzelf ging trainen.

Lijkt me duidelijk. De Vrij of van Dijk en daarachter Strootman. Wat mij betreft ziet het er goed uit voor Oranje. Zeer goed hoe Koeman veel zaken omgooit en zoekt naar stabilisatie rondom het Nederlands elftal. Ook al die poppenkijkers aan de kant zetten is een goede keuze geweest. De media is nooit je vriend, want als het fout gaat, zijn zij de eerste die je zullen afkraken en zwart maken. Alleen maar op sensatie gericht en als je dan je team en je spelers niet kunt beschermen heb je een probleem. Dat was de laatste periode een groot probleem geweest.

20 maart 2018 om 16:53

Ja, ik begrijp die open trainingen ook niet. Je kan er sowieso niet beter van worden. Maar het kan wel tegen je werken. Altijd dicht doen dus, zeker het tactische deel. En voor de band met de fans zet je gewoon de hekken open bij de warming up en bij het op- en aflopen van het veld. Fotootje, handtekening, klaar.

Naast De Vrij en Van Dijk zie ik in mindere mate Blind en Wijnaldum ook als kanshebbers voor de aanvoerdersband. Ik heb een lichte voorkeur voor De Vrij, maar dan zal hij ook fit moeten blijven. Ben erg benieuwd naar Oranje!

Cillessen
Fosu-Mensah
De Vrij
Van Dijk
Aké
Wijnaldum
De Roon
Pröpper
Promes
Babel
Depay

De Vrij is echt een slimme gozer, met een goede kop erop. Hij was in zijn tijd bij Feyenoord al een van mijn favoriete spelers. Ik weet nog dat hij toen al verdedigend erg sterk en stabiel was. Wat toen nog kritiek op hem was, was dat hij fysiek misschien nog wat sterker moest worden, en ook wat meedogenlozer als verdediger. Ik kan me nog heel goed een moment herinneren tegen Heerenveen uit, waarbij hij de bal netjes terug gaf aan een Heerenveen speler, die deze mogelijkheid gebruikte om snel in te gooien omdat de Vrij uit positie stond. Resultaat: doelpunt Heerenveen. En kijk waar de Vrij nu staat: hij is een heerser in de verdediging geworden bij Lazio. Hij heeft zich stormachtig ontwikkeld in Italie en is nu een echte kerel geworden ten opzichte van het jongetje bij Feyenoord. Zelfs een kanshebber voor aanvoerder van Oranje.
Topclubs staan volgens de media voor hem in de rij. Ik hoop dat hij naar een mooie club gaat komende zomer. Inter zou niet mijn persoonlijke voorkeur hebben, maar als hij besluit daarheen te gaan zal hij daar zo zijn redenen voor hebben. Hij kan de komende jaren (mits fit) een mooi duo gaan vormen samen met van Dijk. Ik denk dat die jongens complementair aan elkaar zijn en dat we nog veel van ze zullen horen.

Nederland heeft best goeie verdedigers.
Ik zou wel eens 5-3-2 willen zien. Dm: Cillessen CV: Ake, De Vrij, Van Dijk, LB: Van Aanholt RB: Fosu Mensah
Middenveld: Strootman, Pröpper en Wijnaldum (al spelen Wijnaldum en Strootman in NL vaak ondermaats) Sp: Promes en Dost. Babel en Depay zouden ook nog kunnen ipv Promes. Je hebt dan een sterke spits met een bewegelijke er omheen. Ook de rechtsback en linksback komen graag me op om voorzetten te geven.

20 maart 2018 om 15:30

Die is niet geselecteerd.

20 maart 2018 om 16:56

Ja dat middenveld is wel een probleem hoor. Ik heb nog een kleine hoop dat Koeman Strootman wel aan de praat krijgt, en dat het aan de vorige trainers lag, dat Strootman niet uit de verf kwam. Maar groot is die hoop niet. Dus ik zou deze drie spelers nu ook eerst de kans geven. Maar als het ook Koeman niet lukt, dan is het exit Strootman, en hallo De Roon wat mij betreft. Geef dat soort spelers maar eens de kans. Die hebben het zonder toeters en bellen op hun eigen manier gered, dus die wil ik weleens zien.

De Vrij. De meest stabiele persoonlijkheid en constante speler van Nederland. Alleen dat hij wel eens geblesseerd is, zou misschien kunnen tegenwerken.

Wat mij betreft wordt Stefan de nieuwe aanvoerder van Oranje. Hij heeft het voor ten opzichte van Van Dijk dat hij al langer bij Oranje zit en daarmee veel meer ervaring heeft (zowel op club als landelijk niveau) en daarnaast lijkt hij mij ook een stabieler persoon die zich niet snel gek laat maken en daardoor een overwicht op de groep kan uitstralen. Van Dijk heeft een meer natuurlijkere uitstraling die hem helpt, maar hij presteert nog niet constant genoeg en hij lijkt mij snel afgeleid door externe invloeden. Daarnaast zou deze rol nieuw voor hem zijn daar waar De Vrij al eerder aanvoerder was van Feyenoord en incidenteel bij Oranje.

Denk dat van Dijk de nummer 1 word, een geboren leider die het elftal zal gaan sturen. Daarachter zullen de Vrij en Strootman wel zitten, ook prima leiders. Maargoed, uiteindelijk is het maar een band, uiteraard een grote eer, maar het is niet het belangrijkst!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren