Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘United-spelers boos en verbijsterd over ‘pestgedrag’ Mourinho’

Laatste update:

José Mourinho noemde Luke Shaw twee maanden geleden nog een van de beste linksbacks van dit moment, maar de Portugees laat op het veld weinig van zijn waardering voor de 22-jarige verdediger blijken. Ashley Young krijgt doorgaans de voorkeur op de positie links achterin en als Shaw inderdaad mag spelen, haalt hij vaak het einde van de wedstrijd niet.

Mourinho haalde de Engelsman zaterdagavond ook zaterdagavond in de rust van het FA Cup-duel tegen Brighton & Hove Albion naar de kant omdat hij wilde dat ‘zijn team beter verdedigde’ en dit lijkt tot steeds meer ophef onder diens medespelers te leiden. De Telegraph schrijft dat de spelers van the Red Devils ‘boos en verbijsterd’ waren na de keuze van Mourinho om Shaw in de kleedkamer achter te laten.

De trainer schreeuwde in de eerste helft een aantal keer naar Shaw en zijn keuze om de verdediger zo vroeg te wisselen wordt volgens de Engelse kwaliteitskrant door zijn medespelers gezien als een nieuw hoofdstuk in het ‘pestgedrag’ van Mourinho richting Shaw. De speler zelf lijkt de situatie overigens ook zat te worden, aangezien de BBC zondag meldde dat hij denkt aan een zomers vertrek van Old Trafford.

Shaw beschikt over een nog tot medio 2019 doorlopend contract bij Manchester United en mag volgens de Daily Star rekenen op belangstelling van Tottenham Hotspur, Leicester City en Southampton. Bij die laatste club werd hij in 2014 voor 37,5 miljoen euro opgepikt door de huidige nummer twee van de Premier League, maar Shaw is er in de kleine vier jaar dat hij nu in Manchester speelt nooit in geslaagd om uit te groeien tot een onbetwiste basiskracht.

Vind jij dat Luke Shaw goed genoeg is voor Manchester United?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou nou, na 45 gewisseld worden, wat een pest gedrag... Wanneer was het dan geen pestgedrag geweest? Bij 60 min?

19 maart 2018 om 13:07

Heeft niets te maken met de wissel van zaterdag. Meer met de enorme karrevracht aan kritiek die hij Shaw geeft in persconferenties. Hij heeft nog nooit iets positiefs gezegd over Shaw in de media. Bovendien schijnt Mourinho hem dus zaterdag wederom voor lul te hebben gezet in de kleedkamer.

19 maart 2018 om 15:34

Ik citeer: José Mourinho noemde Luke Shaw twee maanden geleden nog een van de beste linksbacks van dit moment.

En bron van dat kleedkamer gedoe?

19 maart 2018 om 19:33

En wie zou een van de ‘ beste’ linksbacks laten bankzitten voor young?

19 maart 2018 om 20:32

@fr-manred

En vanochtend stond het volgende in de krant ''the Independent :

Mourinho has publically criticised Shaw before and deemed it necessary to drag him off at half-time against Brighton, despite the Red Devils leading 1-0 in the FA Cup quarter-final. ‘I wanted to defend better,’ Mourinho said. ‘I wanted more personality in the team, because many, many times I felt [nemanja] Matic was an island. ‘He was surrounded by a lack of personality, a lack of class and a lack of desire.’

Kortom, Shaw heeft gebrek aan persoolijkheid, gebrek aan klasse en ook nog eens gebrek aan inzet.

Het gaat niet goed met Man U dus zoekt Mourhino zondebokken want aan hem ligt het uiteraard niet.

19 maart 2018 om 19:01

Nouja, een wissel in de rust is wel lelijk toch. Dat is gewoon de kritiek dat je niet goed speelt.

Wat mij betreft pikt Arsenal Shaw meteen op.

Ik kan iedereen trouwens aanraden de volledige versie van Mourinho's persconferentie te bekijken. Die man is het helemaal kwijt lijkt wel. Wat een teksten dat daaruit komen... Hij pleit zichzelf volledig vrij van alle slechte resultaten en het ligt in de verste verte niet aan zijn manier van werken, maar enkel en alleen aan de spelers en de club Man Utd. Wel logisch ook, want hij zit natuurlijk richting het einde van zijn tht bij een club. Hopelijk gaat die man lekker een nationaal elftal trainen hierna, zien we hem ook minder vaak op tv.

19 maart 2018 om 12:53

We hebben daar al Kolasniac en ook Monreal, die ik overigens wel zie vertrekken na dit seizoen. Hij zou prima als backup LB zijn/wisselen met Kolasniac, maar ik vind het veel te vroeg om hem al af te schrijven en ook voor Shaw lijkt het mij daarom geen goede keuze.

19 maart 2018 om 12:54

Ja, juist omdat Monreal niet zo lang meer zal blijven zou ik Shaw erbij halen. Laat hem Kola maar uit de basis spelen. Zal ook niet zo duur zijn met 1 jaar op zijn contract.

19 maart 2018 om 14:14

Shaw is zelfs transfervrij na dit seizoen. Contract tot 2018

19 maart 2018 om 14:17

Volgens dit artikel tot juni/juli oftewel medio 2019

19 maart 2018 om 17:42

Monreal vertrekken? Dan zeker omdat hij op dit moment meer verdiend imo.

19 maart 2018 om 12:53

Lekker voor deze spelers. Dit waren de zelfde spelers die Van Gaal in de steek lieten, terwijl van Gaal nooit een speler heeft afgevallen en ze altijd heeft beschermd in de media door zelf het boete kleed aan te trekken.

19 maart 2018 om 13:50

hoe hebben ze Van Gaal in de steek gelaten dan? het bestuur heeft hem ontslagen, niet de spelers en voor iemand die 350 miljoen heeft geã¯nvesteerd in de selectie en eigenlijk niks heeft gepresteerd daar kreeg hij nog een lekkere premie van een aantal miljoen ook mee bij zijn ontslag. Van Gaal is er echt niet slecht uitgekomen na een totale wanprestatie bij die club

19 maart 2018 om 13:03

Schijnt qua mentaliteit wel een typische Arsenal speler te zijn ja. Even serieus, Shaw is door iedere manager die hem heeft gecoacht bekritiseerd op zijn mentaliteit. Mourinho is de vierde, na Pochettino, Hodgson en Van Gaal. Maar nu Mourinho het doet valt iedereen er ineens over. En dat de huidige selectie zowel qua kwaliteit als instelling niet goed genoeg is om mee te doen met de top is ook wel duidelijk. Van Gaal zei het afgelopen week nog. Hij noemde ze "onprofessioneel". Veel van de spelers van United zijn pure middelmaat en dat moet veranderen. Hij kan wel sprookjes blijven vertellen maar dan verandert er ook niets aan de instelling van de spelers.

19 maart 2018 om 13:14

Het is niet vanwege Shaw dat iedereen er opeens over valt he, dat weet je zelf ook wel. Mou is stelselmatig bezig zijn positie onhoudbaar te maken.

Waar is het dan fout gegaan als deze selectie kwalitatief en qua instelling niet goed genoeg is om mee te doen met de top? Een groot deel van deze selectie is door Mou zelf uitgekozen, dus om het dan op het conto van de spelers te schuiven is wel erg makkelijk. Sinds het vertrek van Louis en vandaag zitten ook meerdere transferperiodes waarin problemen aangepakt hadden kunnen worden.

Mourinho prijst Matic, daarmee vat hij zichzelf volledig samen. Een behouden speler met een groot loopvermogen en sterke fysiek die je niet snel iemand uit ziet spelen. Dat zijn spelers voor Mourinho's voetbal. Maar je maakt mij niet wijs dat een andere coach hier niet veel meer voetbal uit kan halen, kijk alleen al naar de namen die er rondlopen en wat ze bij vorige clubs hebben laten zien.

19 maart 2018 om 14:01

Hoezo is Mou stelselmatig bezig zijn positie onhoudbaar te maken? Omdat hij de harde waarheid vertelt die een deel van de aanhang die nog in een sprookjeswereld leven niet wil accepteren?

Waar is het fout gegaan met de selectie? Wat dacht je van het bestuur en de vorige managers? Het overgrote deel van deze selectie is helemaal niet door Mourinho zelf uitgekozen. Wat een onzin. Kijk voor de grap eens naar de selectie die Mourinho heeft overgenomen van Van Gaal. Op Redcafe is er onlangs toevallig een thread over begonnen die ervoor heeft gezorgd dat veel fans zich ineens realiseerden hoe dramatisch de selectie wel niet was. En een deel van die problemen zijn ook zeker aangepakt. Het is alleen onmogelijk om alles in 1,5 jaar op te lossen als je je bedenkt dat er 5 jaar aan wanbeleid aan vooraf is gegaan. Onder Moyes en Van Gaal is er bijna alleen maar middelmaat aangekocht, met uitzondering van een leuk talent in Martial. De spelers die hij heeft gekocht zijn bijna allemaal een succes gebleken of zijn gekocht voor de toekomst en moeten zich nog aanpassen (lindelof). Hier heb je de lijst met spelers die Mourinho heeft gekregen

De Gea - Wereldklasse
Romero - Prima backup
Valdes - Waardeloos
Valencia - Harde werker, prima om erbij te hebben maar oud
Darmian - Waardeloos
Smalling - Matig en wisselvallig, kan totaal niet opbouwen
Jones - Altijd geblesseerd
Rojo - Redelijk, maar ook blessuregevoelig
Blind - Leuk als wissel in geval van blessures
Young - Wisselvallig, oud
Shaw - Wisselvallig, mentaal fragiel, fysiek matig
Herrera - Harde werker, voetballend niets bijzonders
Fellaini - Groot en sterk maar dan houdt het ook wel op
Schneiderlin - Niks bijzonders, laat het ook nu bij Everton niet zien
Schweinsteiger - Te oud
Depay - Denkt dat hij Ronaldo is maar kan zich zelfs bij Lyon niet in de basis spelen
Januzaj - Kan niet veel meer dan huilen over hoe oneerlijk het leven wel niet is
Lingard - Werkt hard, goed voor de sfeer in het elftal, maar mist voetbalintelligentie
Pereira - Heeft zich nog altijd niet kunnen bewijzen
Mata - Intelligentste speler van United, maar is wisselvallig en mist snelheid
Martial - Leuk talent, potentieel van wereldklasse maar nog lange weg te gaan
Rashford - Leuk talent, potentieel van wereldklasse maar nog lange weg te gaan
Rooney - Te oud

En wat is het voor onzin dat hij zichzelf volledig samenvat door Matic te prijzen? Hij was note bene de beste speler op het veld en scoorde een goal als verdedigende middenvelder. Het is niet eens zijn taak om iemand uit te spelen. Het is niet alsof iedere speler op het veld dat moet kunnen. Daar heb je aanvallers en creatieve middenvelder voor. Hij moet de rust bewaren en zorgen voor stabiliteit.

Wat die grote namen betreft, wie bedoel je dan precies? Sanchez is er nog maar net bij en heeft gewoon even tijd nodig om te wennen. Pogba heeft een vormdip maar speelde begin van het seizoen geweldig. Lukaku doet het gewoon erg goed, evenals Matic. De Gea is nog altijd van wereldklasse. Dat zijn volgens mij alle grote namen bij United. Vergelijk het eens met de "grote namen" bij clubs als Real Madrid, Barcelona, Psg, Manchester City, Juventus.. zelfs Chelsea.

19 maart 2018 om 14:12

Sanchez doet het dramatisch, hoeft echt niet te wennen aan Utd als hij al 5 jaar in Engeland gespeeld heeft. Pogba heeft geen vormdip, die krijgt de verkeerde taken mee.

Mou is altijd op zoek naar dat type spelers, niet voor niets dat Fellaini zo belangrijk gemaakt wordt en hij die altijd zal willen behouden. Mou heeft bij al zijn teams eerst gekeken naar grote sterke spelers die hij kon halen of belangrijk kon maken als ze al in de selectie zaten.

Het is makkelijk om de schuld elke keer maar weer weg te halen bij Mou en bij het bestuur en de spelers te leggen. In mijn ogen is Mou volledig schuldig aan het dramatische voetbal bij Utd, want als je kijkt naar de aanvallende kwaliteiten dan zijn die ruimschoots aanwezig. Kan hij beter eens gebruik maken van Pogba als 10 en dan Matic en Fellaini erachter zetten. Maar goed, mijn bescheiden mening.

19 maart 2018 om 14:53

Zeg ik ook helemaal niet, gaat erom dat Mou hem er altijd bij zal willen houden. Laatst nog een stuk over gelezen, stond volgens mij ook hier op vz.

19 maart 2018 om 14:56

Sanchez steekt inderdaad nog niet in de beste vorm, maar dat was bij Arsenal ook al een tijdje zo. Dat heeft niks met Mourinho te maken. Ook hij zit gewoon in een dip, want hij heeft in mijn ogen wel bewezen een goede speler te zijn. En hoezo zou Pogba geen vormdip hebben en de verkeerde taken meekrijgen? Dat is werkelijk nergens op gebaseerd. Hij krijgt nog steeds dezelfde taken mee als vorig seizoen en begin dit seizoen, toen hij erg goed speelde. Na zijn blessure is hij alleen niet meer de oude geworden. Verschillende media waaronder Espn geven aan dat Mourinho vermoedt dat hij nog altijd niet helemaal hersteld is van zijn hamstringblessure.

Fellaini werd belangrijk gemaakt omdat hij een specialist is. Hij blinkt ergens in uit en dat is zijn fysiek. Herrera blinkt nergens in uit. Mctominay blinkt nergens in uit. Carrick is geen optie meer. Het is eerder een gebrek aan betere opties dat Mourinho voor Fellaini kiest. Als United een Kroos, Modric, Busquets, Kante, of wat voor goede middenvelder dan ook zou hebben zou Fellaini niet zoveel spelen. Maar United heeft op Pogba en Matic na geen goede middenvelders.

In jouw ogen is Mourinho volledig schuldig aan het "dramatische" voetbal bij United, al was het voetbal ook voor zijn komst al niet om aan te zien en werd er alom "boring, Boring, Man Utd" geroepen onder Van Gaal. Onder Mourinho zit er ten minste een stijgende lijn in. Begin van het seizoen toen iedereen fit was werd er prima voetbal gespeeld, totdat een aantal spelers geblesseerd raakten. Verder behalen we meer punten in de competitie, scoren we meer doelpunten , en winnen we meer prijzen. Bovendien kopen we betere spelers en spelen we met minstens evenveel jeugd als voorheen. Je kan wel roepen dat Pogba als 10 gebruikt moet worden, maar daar ligt zijn kracht helemaal niet. Hoe vaak moet hij nog de verkeerde keuze maken op aanvallend gebied, bijvoorbeeld door zelf te schieten in plaats van iemand met een simpele pass alleen voor de keeper te zetten? Hij maakt op dat gebied veel te vaak de verkeerde keuze.

19 maart 2018 om 15:16

Ik ben het met jullie beiden eens. Hoe Van Gaal en Moyes de selectie achter hebben gelaten, was buiten alle properties slecht. Dat waren echt afschuwelijke jaren en dit jaar gaat het overduidelijk weer het beste sinds Saf. Mourinho doet het dus beter dan Van Gaal en Moyes, maarja dat zou bijna iedereen doen.

De uitspraken die Mourinho doet in de media over Man Utd getuigen van alles behalve respect naar de club, waar ik me enorm aan stoor. Ook lijkt elke vorm van zelfreflectie weg te zijn, het vertoonde spel is matig en iedereen voelt alsof deze ploeg veel meer potentie heeft dan we nu zien.

Ik denk dus dat het de beste optie is om aan het eind van het seizoen afscheid te nemen van Mourinho. De weg naar boven is inmiddels ingezet, maar nu moet united ook doorpakken en dat lijkt niet te lukken met hem. Hij zal herrinerd worden als een veel betere trainer voor United dan LvG en Moyes.

19 maart 2018 om 15:20

Die 'stijgende lijn' heeft ie dan wel goed verborgen gehouden...

"Maar United heeft op Pogba en Matic na geen goede middenvelders." Mata en Herrera zijn in essentie uitstekende middenvelders, alleen Mourinho gebruikt ze verkeerd, namelijk als veredelde verdedigers. Logisch dat t niks lijkt...

19 maart 2018 om 15:34

Arjen als er weer een paar honderd miljoen is geïnvesteerd mag het toch wel dat er een stijgende lijn in zit of niet dan

19 maart 2018 om 16:05

Dat mag inderdaad wel, maar het is absoluut geen gegeven. Ik geef dan ook aan dat er lange tijd een wanbeleid is gehanteerd. Onder Moyes en Van Gaal is ook flink geïnvesteerd destijds, maar er was geen stijgende lijn te zien. Niet qua resultaten en ook niet qua spel. Dat is gewoon weggegooid geld geweest. Bovendien is een paar honderd miljoen tegenwoordig niks speciaals meer dankzij al het oliegeld dat in het voetbal wordt gepompt.

19 maart 2018 om 17:02

Dus die paar honderd miljoen van Moyes en v Gaal is wanbeleid en die paar honderd miljoen van Mourinho is niks speciaals meer 😂😂

19 maart 2018 om 17:45

Het is wanbeleid als je een paar honderd miljoen uitgeeft aan spelers die (lang) niet goed genoeg zijn. Het bedrag is niks bijzonders meer omdat andere clubs met behulp van een suikeroom nog veel meer uitgeven. De spelers die Mourinho tot nu toe heeft gehaald zijn in mijn ogen een stuk beter dan die Van Gaal en Moyes hebben gehaald.

19 maart 2018 om 14:12

Ik zie m persoonlijk ook wel naar Everton gaan.

19 maart 2018 om 15:26

Beter gewoon stoppen en ook geen nationaal team, die mourinho vind zichzelf helemaal geweldig, beter dan hem is er niet in zijn ogen. Ben je overigens ook goed bezig om je spelers zo af te vallen. Gaan ze vast harder hun best doen

19 maart 2018 om 15:42

Past inderdaad goed bij Arsenal/Wenger die Shaw, met zijn blessure gevoeligheid

En Mourinho is de weg al kwijt sinds hij in Madrid arriveerde.

Ik denk dat United er oprecht beter aan doet om 80 miljoen te gebruiken om Mourinho weg te krijgen dan een nieuwe LB. Een coach als Ancelotti of Blanc kan een zakelijk maar aantrekkelijk spelende ploeg maken van dit team.

Ben zelf erg voorstander van 442

de gea
valencia bailley aankoop shaw
Lingard/mata pogba Matic sanchez/rashford/martial
Rashford/martial/sanchez lukaku.

19 maart 2018 om 12:44

Nee geen Ancelotti. Hoeft niet altijd een trainer met een grote naam te zijn. Zoek een jonge trainer die ze weer fris aanvallend voetbal laat spelen.

19 maart 2018 om 14:15

Jardim oid.

19 maart 2018 om 13:04

Hahha blance is zo matig

Die gast is gewoon duidelijk bezig met een weg naar de uitgang graven voor zichzelf.
Ik hoop dat hij na Manchester ook geen andere werkgever zal vinden, tenminste niet hier in europa.
Laat hem lekker in China of ergens in Dubai een ploeg gaan coachen, want ik ben hem, zijn speelstijl en ook nog eens zijn arrogante houding meer dan zat.

Zou me niet eens verbazen als hij een ontslagpremie van 40 miljoen in zijn contract heeft staan.

19 maart 2018 om 12:50

Ik vrees dat Psg binnenkort wel bij hem op de stoep staat. Na alle resultaten in de ligue 1, is de CL winst nu heilig en daarvoor zijn ze denk ik (helaas) bereid om de aanvallende speelwijze op te geven.

19 maart 2018 om 12:55

De trainer van PSG ging toch ook na dit seizoen?

Denk dat de meeste altijd naar cijfers/statistieken kijken, maar niet meteen naar de persoon zelf. Ik vind Mourinho niet bij een mooie club als Man Utd. passen, laat hem inderdaad gaan naar clubs als PSG.

19 maart 2018 om 13:22

Siepie

Daar heb ik niet eens aan gedacht. Maar nu je het zegt, lijkt het met inderdaad een sterke aanleiding voor zijn gedrag en houding. Wellicht is er al contact geweest tussen PSG en Mourinho en is wil hij daarom zichzelf zo graag laten ontslaan.

Ik had trouwens al eerder gezegd dat ik Unai Emery graag bij Arsenal wil zien. Wellicht kan dat ook dichterbij komen wanneer Mourinho ontslagen wordt.

19 maart 2018 om 13:53

voorlopig heeft hij al jaren niks in de Champions League gepresteerd meer met zijn verdedigende speelwijze. het laatste succes was geloof ik met Inter als ik me niet vergis. ik geloof best wat je zegt en dat ze hem halen op zijn naam maar ik zou het onbegrijpelijk vinden. ik vind Mourinho een van de meest overschatte coaches ter wereld. als jij met miljoenenselecties de bus parkeert en je stuurt binnen 1 jaar spelers als Lukaku, De Bruyne en Salah weg snap je er imo weinig van als coach

Shaw mag blij zijn dat hij überhaupt heeft gespeeld. Met zo'n buik had ik hem niet eens het stadion in gelaten laat staan een wedstrijd laten spelen

19 maart 2018 om 12:48

Reageer jij ooit wel eens kritisch op Mourinho? Jij wijst altijd naar het lijdend voorwerp van Mourinho z'n betogen.

19 maart 2018 om 12:50

Denk dat jij dan alleen maar leest wat jou goed uitkomt. Heb vaak genoeg kritiek gehad op Mourinho. Voor het laatst vorige week nog, als je het wilt weten.

19 maart 2018 om 12:55

Nee, ik lees alles, juist daarom valt het mij op

19 maart 2018 om 14:03

Er zijn nog een aantal Mourinho discipelen die hem onvoorwaardelijk steunen. Grotendeels door zijn eerste Chelsea periode, die ook erg succesvol was. Alles wat Mourinho daarna heeft gedaan wordt door de vingers gezien door deze gehersenspoelde Mourinho fans. Je ziet wel dat het er steeds minder worden, maar het gaat dan ook rap achteruit met Mourinho. Hij is die 5-0 in 2010 nooit meer te boven gekomen.

19 maart 2018 om 14:09

Haha, dat zie ik ook altijd als het keerpunt in Mou's loopbaan. Alsof hij daardoor zo'n trauma heeft opgelopen dat hij in een constante staat van angst leeft. Angst om weer ongenadig hard van het veld geblazen te worden als hij z'n team ook maar enigszins aanvallend het veld in stuurt.

19 maart 2018 om 12:52

Dat valt reuze mee joh! Geen buik niks, en hij s beter dan die young

19 maart 2018 om 13:58

Niet beter, maar een ander type speler. Young verzaakt verdedigend veel minder dan Shaw, en dat is precies een type speler die Mourinho het liefste opstelt. Iedereen moet volgens zijn visie en opvatting het veld in gaan en dat gaat ten koste van en creatieve, aanvallende back als Shaw.

19 maart 2018 om 15:13

Creatief in de zin van dat hij liever vooruit dan achteruit speelt. Geen behouden speler die past in de veilige speelwijze van Mourinho.

Mourinho probeert hetzelfde spelletje te spelen wat hij bij Real deed.
Iedereen in een kwaad daglicht proberen te stellen behalve hijzelf. Dat betekend dat hij er met de pet naar toe gooit en op een oprotpremie van 20m wacht.

19 maart 2018 om 12:51

Iedereen bij united moet gewoon zeggen waar t op slaat! En mou ff goed aanpakken, hadden ze allang moeten doen, De spelers moeten gewoon roepen hij of wij?! Motiveert zijn spelers voor geen meter, waar is bv de pogba die we kennen van juve? Mou maakt alles kapot daar, en inderdaad k zag zijn persconferentie laatst, wat een mafkees weet t zelf ook niet meer! Lekker na porto ofzo

19 maart 2018 om 12:53

Shaw s een opkomende back, en mou houd er dus helemaal nie van als zijn backs opkomen, verdedigen moet je mieterig voetbal van m

19 maart 2018 om 13:06

Hij had shaw gewisselt omdat hij niet op kwam....... Ken eerst je feiten ga dan pas praten.

19 maart 2018 om 13:59

Was vroeger altijd wel fan van Shaw en zou hem nog steeds wel bij Tottenham op de plek van Rose (roulatie back) willen zien spelen, zou daar denk ik aardig passen. Las, helaas, ergens dat hij en Poch nirt de beste relatie hebben, kans dus niet erg groot dat het gaat gebeuren

Als manager af en toe een stekelige opmerking maken om een speler te motiveren werkt vaak uitstekend. In de begindagen van Mourinho was dat ook hetgeen hem sterk maakte en ervoor zorgde dat zijn teams uit een hecht collectief bestonden. Zelfs een Eto’o die bij Barcelona 25 doelpunten maakte, kon hij als linkshalf laten meeverdedigen in zijn tijdperk bij Inter Milan om vervolgens de Champions League te winnen met een subliem counter elftal. Psychologie en tactiek waren altijd de peilers van Mourinho.

Heden ten dage is hij een matige trainer die niet innoveert en allang voorbij gestreeft is door een heleboel aanvallend ingestelde people managers. Hij beledigt stelselmatig spelers en lijkt geen oplossingen te vinden in belangrijke wedstrijden. Shaw doet er goed aan te vertrekken als Mourinho blijft, hij is zeker potentieel vele malen beter dan Young, maar krijgt zelden het vertrouwen.

19 maart 2018 om 13:44

Maar dat was toen bij clubs die van nature al terughoudend speelden. Het trucje van Mourinho werkt over het algemeen maar heel kort en als dat trucje eenmaal is uitgewerkt, blijft alleen zijn gedrag over in combinatie met een saaie speelstijl met spelers die veel aanvallender kunnen en willen spelen.

Bovendien praten we hier niet over spelers in de middenmoot van de Eredivisie die weleens een schop onder de kont kunnen krijgen en daar wakker van worden. Spelers van clubs als United pikken zoiets niet, ook al staan ze tegenover Mourinho.

19 maart 2018 om 18:48

Ben ik het zeker niet mee eens.
Bij Porto was het absoluut niet defensief en bij Chelsea in zijn eerste periode ook niet. Dat was bij vlagen een weergaloze voetbal machine. Slechts Inter Milan liet hij Europees extreem defensief spelen, maar dat verdedigen zat ook in het DNA van die club en zeker die selectie. Met spelers als Zanetti, Chivu, Mazarrati, Samuel, Maicon, Cambiaso, Stankovic, etc. Dat was zo’n geslepen en bikkelharde ploeg dat het logisch is dat je daar gebruik van maakt. Pas vanaf zijn Real tijd vind ik dat hij te weinig innovatief en vindingrijk is, alsof zijn passie en zijn absolute wil om nog te winnen is gedooft.

Ik moet ook zeggen dat Shaw niet echt het type back is voor de speelstijl van Mourinho. Echter hoop ik dat er nu eens duidelijk komt bij de club. Ik ben sowieso nooit een fan geweest van Mourinho en ik vind hem ook absoluut niet passen bij Manchester United. Ik hoop dus ook dat hij hij na dit seizoen vertrekt.

Echter is het wel afwachten welke coaches beschikbaar zijn en deze ploeg weer aan het draaien krijgt met een paar gerichte aankopen erbij. Een club als United moet altijd minstens 1 absolute topspeler in de ploeg hebben en momenteel hebben ze er geen 1, voetbaltechnisch en qua vorm dan.

Ze missen specifieke kwaliteiten. Het probleem is alleen dat je daar tegenwoordig enorme bedragen voor moet betalen en het is de vraag of die spelers haalbaar blijken, zelfs voor een club als United. Dat soort spelers zitten al bij enorm grote clubs en verlaten dat niet voor het huidige United, ben ik bang.

19 maart 2018 om 14:27

De Gea, Bailly, Pogba, Martial, Rashford, Lukaku en Sanchez zijn natuurlijk gewoon geweldige voetballers. dat Mourinho er niet in slaagt te renderen met zijn ultradefensieve en laffe spelconcept is weer wat anders. deze coach is imo echt United onwaardig

20 maart 2018 om 11:22

Uiteraard zijn dat goede spelers, maar het zijn geen absolute topspelers zoals een De Bruyne of een Hazard. Spelers die week in week uit een impact hebben.

Ik heb het helaas niet kunnen kijken, maar Shaw heeft op dit moment wedstrijden nodig om weer 'de oude' te worden vind ik. Elke keer oogt hij echt super in 80 procent van de tijd en de andere 20 procent maakt hij nog net de verkeerde beslissingen, maar dat schaar ik echt onder wedstrijdritme foutjes.

Mourinho's kritiek is terecht als je het over een speler hebt van 30 die steeds dezelfde fouten blijft maken, maar Shaw is jong en moet fouten kunnen maken en er toch de volgende wedstrijd in staan.

We zien nu hetzelfde gebeuren bij Rashford in mindere mate en we zagen het bij the Ox onder wenger ook wel een beetje. Gewoon laten spelen met een duidelijk plan en je haalt er het maximale uit in een periode en gaat hem dan beoordelen, niet na 1,5 kans beoordelen zoals de media al doet, maar trainers toch echt beter zouden moeten weten. Let wel op, het zijn ondersteunende voorbeelden die slaan op Shaw en als je het daar niet mee eens bent is dat minder relevant voor dit artikel

19 maart 2018 om 15:12

Rashford moest ook als reactie op een 'mindere' wedstrijd vaak genoeg plaats vrij maken voor Martial en vice versa, dus daar doelde ik meer op.

Shaw heeft bijna niets gespeeld in de laatste 2 jaar, dus heeft ook weinig kunnen laten zien in zijn verdediging, maar word bekritiseerd als een talent wat zich niet wil verbeteren.

Toen Mourinho Casilias ging pesten, is hij ook nooit meer dezelfde geworden op het veld

Goeie verdediger Luke Shaw,maar als je niet in het straatje past bij Mourinho dan kun je het schudden net zoals Martial zo'n behandeling krijgt.ik denk dat deze 2 bij elke andere trainer een wekelijkse basisplaats zouden hebben.

Het ligt gewoon aan mou en het hele team ze moeten er samen voor zorgen dat ze goed spelen alleen dat afvallen van spelers dat kan echt niet

Man U is enige jaren geleden verworden tot een nare club. Heb de club nooit echt gemogen maar met spelers als Giggs, Cantona, Scholes en Ronaldo hadden ze wel uitstraling. Ferguson voor de groep en het was compleet. Ik meen dat het vertrek van deze spelers en manager heeft geleid tot aantasting van de ziel van de club. Een en ander gebeurt bij Arsenal nu ook alleem precies andersom. Daar zou de gevestigde orde juist moeten vertrekken. Maar goed wie ben ik. Deze analyse is geld waard, maar vandaag gewoon weer hard voor weinig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren