Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV moet op zoek naar nieuwe hoofdsponsor: ‘Traject is opgestart’

Laatste update:

PSV moet per 1 juli 2019 op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor, zo maakt de club via officiële kanalen bekend. Energiedirect.nl zal vanaf volgend seizoen niet meer op de borst van de Eindhovenaren prijken, maar krijgt een plek op de achterzijde van het shirt. De energieleverancier heeft zich wel tot 2022 aan PSV verbonden als sponsor.

Tot medio 2021 heeft energiedirect.nl nog een plek op het shirt van PSV, maar daarna zal het bedrijf verder gaan als partner van de club. Energiedirect.nl is sinds 2016 de hoofdsponsor van de Eindhovenaren en volgde Philips op, dat ruim 34 jaar op de voorkant van het PSV-shirt had gestaan. “Wij zijn er trots op dat energiedirect.nl twee jaar langer op ons shirt prijkt en als partner nauw aan onze club verbonden blijft”, zegt commercieel directeur Frans Janssen op de website van PSV.

“Dat ze nu al commitment uitspreken voor de periode ná 1 juli 2019, zegt veel over de waarde van onze samenwerking”, vervolgt Janssen, die benadrukt dat PSV al bezig is met de zoektocht naar een nieuwe hoofdsponsor. “Dit traject is reeds opgestart. Het is prettig om daar nu al mee aan de slag te kunnen. Met een stevig bedrag voor het rugsponsorschap van energiedirect.nl en de bijdrage als mouwsponsor en naamgever stadion van onze innovatiepartner Philips, zijn de voorwaarden gereed om ons doel - de waarde van het shirt verder verhogen - te realiseren.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

PSV is al in verregaande onderhandelingen met een nieuwe rugsponsor.
Zou mij niet verbazen als de nieuwe hoofdsponsor een kansspelbedrijf zou zijn. Die mogen vanaf 1 juli 2019 gaan adverteren, mits het niet weer wordt opgeschoven. Dat gaat het Nederlandse voetbal veel geld opleveren.

19 maart 2018 om 11:23

Is er al wat meer duidelijk welke sponsor dit dan mogelijk zou kunnen zijn van de kansspelbedrijven? Prima timing wat dat betreft, als je op deze manier een grotere bron van inkomsten genereren zou dat alleen maar goed zijn!

19 maart 2018 om 11:40

Nee. Toon Gerbrands heeft wel gepleit voor sponsors uit de kansspelmarkt. Daarom zie ik het best gebeuren dat PSV de eerste zal zijn in Nederland. Er zijn natuurlijk weinig bedrijven die hun doelgroep zo goed kunnen bereiken op een shirt van een voetbalclub als bookmakers van voetbalwedstrijden. Die partnerships die vanaf 2019 mogelijk worden met gokbedrijven gaat elke club in Nederland behoorlijk wat geld opleveren. Goede zaak, jammer dat we dat de afgelopen jaren zo misgelopen hebben.

19 maart 2018 om 12:55

Klopt, bookmakers komen er ook in Nederland aan en dus moet je als BVO daarin meedoen. Zeker ook al omdat die bedrijven echt het geld hebben om de bedragen te betalen die je als club wilt ontvangen voor sponsoring.

Zeker als je bekijkt dat die bedrijven in andere landen allang voet onder de grond hebben.

19 maart 2018 om 11:42

Ik denk dat het gewoon Aeromexico gaat worden. Er is een sterke link tussen PSV en Mexico, een sterk link tussen Aeromexico en Nederland en sinds kort al een sterk link tussen Aeromexico en PSV aangezien ze zich al als luchtvaartsponsor aan de club hebben verbonden.

19 maart 2018 om 12:53

Prithender

Lijkt mij niet dat Aeromexico het geld vrij gaat maken dat gemoeid is met shortsponsoring van Psv. Zoals hieronder aangegeven wordt gaat het in het geval PSV om bedragen van (minstens) 6-7 miljoen per seizoen. Dat is gewoon een fors bedrag. Ik zie in de verste verten niet dat die vliegmaatschappij dat geld op tafel gaat leggen.

In het verleden trouwens had Psvm, in de tijd van Romario, wel een groot contract met onder andere Nike en Varig, Braziliaanse vliegmaatschappij. En op zich denk ik dat er best een mooie samenwerking opgezet kan worden tussen PSV en Aeromexico, maar dan niet als shirtsponsor maar gewoon als 'partner' of iets dergelijks. Zeker met Lozanootje nu heb je dan een mooie combinatie.

19 maart 2018 om 15:48

De samenwerking is Er Al
Maar ik denk ook niet de aeromexico de hoofdsponsor gaat worden

19 maart 2018 om 17:17

prithender
Er is al vastgesteld dat aueromexico een sponsor wordt, maar geen shirtsponsor. Wel een goede zaak overigens. Aero Mexico is vergelijkbaar met KLM qua grootte. Exposure wellicht nog groter door de ligging van Mexico.

Philips, graag terug op het shirt waar je hoort!!

19 maart 2018 om 10:50

Ook al is Philips de enige mooie sponsor om te hebben voor op het shirt, zij betalen aannemelijk minder t.o.v. nu energiedirect deed. Philips richt zich niet meer op de consument, dus een shirtsponsor is niet meer aantrekkelijk. Daarnaast is Philips bijna uit Eindhoven verdwenen, dus zullen zij de verbintenis met de club niet voelen zoals de eigenaren/directieleden vroeger wel hadden. Helaas moeten we er aan geloven dat Philips niet meer terug komt. Het is financieel gezien helaas geen optie meer..

19 maart 2018 om 11:20

@eerlijke psv fan

Ik vind het zuur om te lezen dat jij als psv fan zoiets zegt.
De Philips Sport Vereniging hoort wat mij betreft maar 1 sponsor te hebben. Dat is Philips zelf. Zonder Philips had de hele club niet eens bestaan!

Dat je financiele motieven belangrijker vindt dan morele gevoelens, vind ik bijzonder.
Jullie hebben een beter sponsor contract dan ons. In Nederland heb je na Ajax gewoon de hoogste sponsor inkomsten. Internationaal kan je toch nooit aanhaken en Ajax zal (vermoedelijk) altijd een beter voorstel hebben dan julie, omdat ze qua marketingwaarde verreweg het meest waard zijn.
Dus waarom je clubziel verlogenen voor geld?

Als ik voor psv was zou ik liever een mln minder hebben en Philips op de borst, dan een freo, energiedirect of een willekeurig ander bedrijf die niets met de club heeft.
Denk een beetje aan je roots. Philips is de club en de club is philips. Simpel as that

19 maart 2018 om 11:26

Jij denkt dat het om 1 miljoen gaat... Onzin, hoe mooi ik Philips ook vind, zij willen niet meer, dan is het toch klaar.

19 maart 2018 om 11:28

@datissjakie
Je schrijft er een beetje te makkelijk over. Alsof ze maar gewoon even Philips terug moeten vragen en dat ze sws ja zullen zeggen. Zo werkt het helaas niet.

Ten eerste, Philips verdwijnt uit de consumentenmarkt dus willen zelf niet meer fungeren als hoofdsponsor.
Dat bood PSV de mogelijkheid om nieuwe sponsoren te zoeken die meer geld opbrengen. Als PSV zijnde kun je daar maar beter gebruik van maken.

19 maart 2018 om 11:36

Hoe mooi en nostalgisch Philips op ons shirt stond, het is voor beide partijen niet meer haalbaar. PSV kan bij andere partijen miljoenen meer vangen, en Philips kan het tegenover haar aandeelhouders niet verantwoorden om voor rond 6 miljoen op de borst van een voetbalclub te staan. PSV blijft onlosmakelijk verbonden aan Phillips. Wij zijn denk ik de enige supporters van een voetbalclub die producten van een beursgenoteerd bedrijf aanprijst in de liederen.

Het gaat trouwens absoluut niet over 1 miljoen. Als het om dat soort bedragen ging, had PSV vermoedelijk al veel eerder een nieuwe sponsor gezocht. De nieuwe sponsorconstructie leverde PSV het eerste seizoen zo'n 4 miljoen op.

Het is goed zo.

19 maart 2018 om 12:28

In dit geval ging het over meer dan een miljoen. Het is een verschil van 3 á 4 miljoen per jaar. Dat betekent over een periode van 3 jaar dat het toch 9-12 miljoen euro is wat zij meer krijgen t.o.v. Philips. Morele gevoelens zijn zeker belangrijk en ook ik heb het liefste dat Philips zou blijven, maar moeten we altijd maar aan één naam blijven vasthouden? Philips trekt zelf langzaamaan de stekker uit PSV en PSV moet dus door zonder Philips als hoofdsponsor.

19 maart 2018 om 12:35

Ik vind het nog steeds erg jammer dat er geen Philips meer op de borst staat. onder Philips voelt het voor mij niet aan als een PSV shirt, zodoende dat ik er ook nooit meer één zal kopen. Eeuwig sund

19 maart 2018 om 13:03

Dat is Sjakie

Mooi betoog: de moraal is altijd hoger dan de portemonee!

Maar helaas, de realiteit is dat je met een goede moraal nog geen sneetje droog brood kunt kopen. En het is niet de moraal 'that makes the world go around'. Money makes the world go around.

Want Lozano is echt niet naar PSV gekomen om zich daar te laten zien bij de moreel meest verantwoorde club van het Noordelijke Halfrond. Hij is gekomen omdat hij een mooi salaris krijgt bij PSV én hij PSv ziet als opstap naar een nog mooier contract bij een nog grotere club dan PSV in de grote competities van Europa. En op diezelfde manier spelen David Neres en Nico Tagliafico bij Ajax. Zoals Jorgenson ook naar Feyenoord kwam, omdat hij daar een mooi contract kon ondertekenen.

Ik wil je op geen enkele manier persoonlijk aanvallen of je voor het hoofd stoten, als je begrijpt wat ik bedoel, maar ik vind je opmerking dat men kennelijk 'financiele motieven belangrijkwer vindt dat morele gevoelens' echt zeldzaam naief. Het concept 'betaald Voetbal' is toch reeds op zichzelf volkomen en totaal in strijd met iedere vorm van moreel besef of niet soms? Want als je zo graag wilt voetballen en als voetbal het belangrijkste is, hoezo laat je je daarvoor dan betalen? Doe dat dan gratis, als je zo principieel bent? In feite is het gehele morele compas in Nederland dus al in 1953 met het badwater weggeflikkerd, door de invoering van betaald voetbal. Beetje flauw dan om dat nu in dit geval PSV voor de voeten te werpen, in mijn ogen.

19 maart 2018 om 13:04

Eerlijke Psvfan

Philips betaalde niet 'minder' dan Energie Direct, Philips betaalde zelfs een paar miljoen meer dan Energie direct.

19 maart 2018 om 13:25

Constant Cante, wat Philipd vroeger ook betaald heeft, feit blijft dat ze het niet meer willen neerleggen. Dan houd het vrij snel op

19 maart 2018 om 15:00

@constant

Geen zorgen, ik zie het zeker niet als persoonlijke aanval

Ik vind jouw redenatie op mijn beurt ook weer kort door de bocht.
Ik vind niet dat het morele aspect over boord is gekieperd tijdens de invoering van het betaalde voetbal.

Dat zie ik meer als professionalisatie. De lokale timmerman kan ook enorm veel van zijn werk houden, maar om zijn professie dan gratis uit te voeren is weer het andere uiterste. Iedereen mag betaald worden voor zijn talenten.

Dat voetballers vervolgens vorstelijk verdienen kan ik ook nog inkomen, daar zij ook sponsorcontracten binnenhalen, tv rechten, prijzen voor je kunnen winnen waar wee mooie bedragen mee gemoeid zijn, verkoop van merchandise en zo verder.
Maar dat psv (en philips, want het is een wisselwerking mijns inziens) zo van mekaar vervreemde vind ik een pijnlijke immorele ontwikkeling. Philips is het hart van die vereniging. Door dat aspect over boord te jonassen vind ik haast net zo verwerpelijk als de sjeiks die clubs kopen of een City die clubs opkopen etc.

Psv (en dat bedoel ik echt niet lelijk) heeft al zo weinig "ziel". Ja ze zijn de op een na succesvolste van het land geworden met hun beleid, maar nee het is weinig eigen. Hun grootste successen in de jaren 80 kwam met een selectie die zowat louter uit Feyenoorders en Ajacieden bestond bijv. niet erg, dat is ook succesvol geweest maar het heeft niet een eigen twist. Als we kijken naar de club iconen, zijn er weinig "eigen" jongens te bespeuren (zelfs mister psv is overgenomen) en dus weinig identiteit. En identiteit vind ik als voetballiefhebber mooi.
En of dat dan een befaamde opleiding, een internationale topspeler, een eigen spelmethode, een avondje NAC of wat mij part een lokale held als Heubach is, maakt me geen sier uit. Maar ik hou van lokale "eigengereidheid". Iets wat je club een identiteit geeft.

Het enige "eigen" bij psv is/was Philips. Dat het inmiddels zo van mekaar vervreemd is vind ik jammer. Zeker omdat geld daar een grote rol in speelt.

Psv heeft altijd een, voor Nederlandse begrippen, mooi sponsor contract gehad. Dat ze die band dan laten varen omdat er passanten zijn die net effe wat meer betalen is eeuwig zonde. Past misschien in hun bedrijfsvoering zoals ze dat jaren gedaan hebben, maar je wilt toch niet je enige stukje identiteit verkopen?
Internationaal concurrerende sponsorinkomsten zullen ze nooit krijgen. Maar nationaal hebben ze al sinds jaar en dag na Ajax de grootste inkomsten. Ik zie er de noodzaak dus niet van in om Philips af te stoten en zo je enige stukje identiteit te verloochenen.

En nogmaals, dit is niets tegen de club psv, want ze zijn met hun manier van werken qua succes de 2e club van Nederland geworden. Maar als ik supporter zou zijn, zou ik het niet vet vinden om onze identiteit te laten varen. Wat ik zeg Philips heeft het opgericht, psv is philips en andersom in mijn ogen.

Daarnaast hebben ze niet alleen de club, maar ook het stadion gebouwd. Ik zou het als neutrale voetballiefhebber eeuwig zonde vinden als dit soort taferelen doorging vinden. Noem me een romanticus, maar zo zie ik het. Wat mij betreft is voetbal nog altijd meer een gevoel dan een commercieel doel. Zeker voor supporters en voetballiefhebbers in het algemeen

19 maart 2018 om 15:08

@datissjakie Philips wilde zelf geen hoofdsponsor meer zijn, aangezien ze de consumentenmarkt zo goed als verlaten hebben. Philips is nog steeds verbonden als cosponsor/founder, maar wilde PSV niet in de weg staan om een beter hoofdsponsorcontract met een andere partij af te sluiten

De enige naam die past bij het PSV shirt blijft toch die van Philips. maar goed, tijden veranderen.

Kan natuurlijk ook een buitenlandse sponsor bijvoorbeeld uit mexico daar ligt de naam PSV goed en waarom ook niet.

Maar het liefs natuurlijk weer philips

19 maart 2018 om 10:45

"kan natuurlijk ook een buitenlandse sponsor bijvoorbeeld uit mexico daar ligt de naam PSV goed en waarom ook niet."

Natuurlijk is PSV momenteel een club die in Mexico relatief goed in de gaten gehouden wordt. Maar Energiedirect betaalt 6-7 miljoen per jaar. Geen enkel Mexicaans bedrijf gaat dat in een Nederlandse club stoppen. Vooral niet omdat Lozano is 2019 wellicht alweer weg is, waarmee PSV meteen ook weer minder interessant is voor de Mexicaanse markt.

En Philips zie ik niet meer terugkomen. Die worden steeds minder consumentgericht en hebben dus ook minder te winnen bij sponsoring.

19 maart 2018 om 10:51

Klopt inderdaad dat Philips helaas niet meer terug komt en dat blijft jammer, wat betreft een Mexicaanse sponsor het gaat natuurlijk niet alleen om de naam Lozano er zijn meerdere mexicaanse spelers bij psv geweest, natuurlijk is Lozano nu de Hype maar stel dat we volgend seizoen ook Giuterez in ons gelederen hebben.

De naam PSV blijft ook wel zonder Lozano in Mexico bestaan en het hoeft niet het was enkel een idee

Wie het ook wordt, ik hoop dat ze veel betalen en een beetje aandacht besteden aan het logo.

Dit jaar een bepaalde les op mijn opleiding gehad over strategische Sportsponsoring. Waarbij uitgelegd wordt hoe vaak een bedrijf en een bvo aan elkaar worden gekoppeld en hoe slecht soms deze match is. PSV werd als voorbeeld gegeven, voor PSV maakt het niet zoveel uit want die worden betaald. Maar welke PSV fan gaat zich nu aan deze sponsor binden of iets dergelijks. Weet iemand nog wat Freo was? Niemand denk ik, stond jarenlang op de rug van PSV maar niemand die weet wat het was want het paste totaal niet bij de doelgroep. Nogmaals, voor PSV maakt het niet veel uit want die worden betaald maar leuk om te zien hoe veel bedrijven zich verbinden aan een BVO en het eigenlijk weinig tot niks oplevert qua bekendheid

19 maart 2018 om 10:53

Freo leent geld aan consumenten en ondernemers. Volgens mij passen voetbalfans prima in de doelgroep. Tevens is rugsponsorschap bij PSV niet zo heel duur, maar levert het wel enorm veel exposure op.

19 maart 2018 om 10:53

Freo,
was dit een soort van instantie waar je geld kon lenen

19 maart 2018 om 10:55

Klopt

19 maart 2018 om 11:20

Maar heb je ook enig idee wat Freo doet buiten de ''rugsponsoring'' om voor Psv? Of wat de uiteindelijke cijfers zijn van de naamsbekendheid e.d.? Ik zelf niet, maar ik kan me best voorstellen dat Freo diverse sponsoractivaties heeft binnen PSV en in de regio Eindhoven. Iets wat wellicht aan ons (als AZ? en Feyenoord supporters) voorbij gaat. Hun sponsordoelstelling was waarschijnlijk niet om jou aan te spreken en dat is ze dus 'gelukt'.

En zoals est-1913 ook zegt, hun onderneming is behoorlijk interessant voor consumenten en (vooral) bedrijven. Wellicht dat ze de bedrijventerreinen en skyboxen in Eindhoven wilden aanspreken.

19 maart 2018 om 13:06

Mgmv

Iedere seizoenkaarthouder van PSV (volgens mijntoch ruim 27.000) kreeg vier of vijf keer per jaar zo'n mailing van Freo met aanbiedingen voor leningen, rentevoordelen, cadeautjes als je een lening afsloot en meer van die dingen. Dus ik denk dat de meeste seizoenkaarthouders wel weten wat Freo deed en doet.

Of het zinvol was en of het bereik voldoende was, geen idee. Maar ik heb dus echt paar jaar lang van die brieven gekregen.

20 maart 2018 om 18:27

(late reactie, excuus) Maar zoals je het stelt bevestigt het inderdaad mijn punt. Freo heeft zich gericht op de PSV supporters en daardoor is het niet heel gek dat Qaz463 (en ik) niks van het bedrijf wist. De, waarschijnlijke, doelstelling voor Freo dus bereikt.

De bedrijven koppelen natuurlijk niet zomaar hun naam aan een club. Daar moet bijvoorbeeld waardevolle data, belangrijke zakelijke leads of een verhoogde naamsbekendheid uit doorvloeien.

19 maart 2018 om 11:24

Daar vergis je je toch behoorlijk naar mijn mening. Ik heb zelf sportsponsoring in mijn pakket gehad en o.a. een tijd bij PSV rondgelopen. In dit soort sponsoringen draait het heel erg om de uitgevoerde activatie, die energiedirect naar mijn inzicht zeer goed aangepakt heeft (denk aan de danscursus, kinderfeestje, PSV energie).

Ik heb de cijfers zo niet voor me, maar signalen uit mijn eigen omgeving laten mij zien dat bijvoorbeeld PSV energie, wat gelanceerd is d.m.v. de sponsoring, erg goed aanslaat.

De verlenging met zekerheid tot 2021 geeft aan dat beide partijen positief zijn over de vantevoren gestelde doelstellingen en nu dus al zekerheid durven te geven voor de periode na het hoofdsponsorschap.

Overigens ben ik het wel met je eens dat sportsponsoring over het algemeen slecht aangepakt wordt, waarbij er een zak geld gegeven wordt en verder weinig tot geen activatie plaatsvindt

19 maart 2018 om 11:55

Dat laatste is gelukkig wel iets uit de verleden tijd. Tegenwoordig kunnen sponsoren er niet meer omheen om hun sponsoring te activeren en gelukkig doen ze dat, vaak met sportmarketingbureaus achter zich, ook. Maar dan gaat het met name natuurlijk om de grotere clubs of sponsoren. Sportmarketing is (gelukkig) ontzettend verder ontwikkeld. In de Jupiler League zullen sponsoren weinig activeren, omdat het bereik daar veel minder is en budget er wellicht niet toe in staat is.

19 maart 2018 om 12:20

Ah oké, deze activatie heb ik dan even gemist. Leef ik ook niet in de regio Brabant dus wellicht dat het daarom komt. Zijn inderdaad nog veel kansen te behalen voor sponsoren, ongelofelijk eigenlijk als je kijkt naar de grootte van sommige bedrijven. Gaan een samenwerking aan met een BVO waarvan de doelgroep niks met hun bedrijf heeft, vervolgens 0 moeite doet qua activatie en wel zoveel geld neerleggen voor een samenwerking.

Wat fijn dat energiedirect niet verlengd wordt als hoofdshirtsponsor. Zeker dat ".nl" ziet er zo amateuristisch uit en heb er in de afgelopen 2 jaar niet aan kunnen wennen. Ben wel benieuwd wat de opvolger wordt.

Ergens heb ik mijn hoop op unibet gevestigd. Zeker met het oog op de opening van de gokmarkt en de aanwezige Wi-Fi mogelijkheden lijkt het voor mij dat hier een goede basis ligt voor een mooie samenwerking met volop activaties

19 maart 2018 om 11:40

Ik heb als gerucht gehoord dat ASML de hoofdsponsor wel is zou kunnen worden

19 maart 2018 om 12:03

@degeneration

Asml gaat dat hoogst waarschijnlijk ook niet doen.
Heeft al een uitzonderlijke grote afzetmarkt maar heeft geen consumenten als klant.

In de regio Eindhoven (en eigenlijk heel NL) zijn ze al bij iedereen bekend, dus er is weinig uit te halen voor Asml om hoofdsponsor van PSV te zijn.

19 maart 2018 om 11:43

Doel je hier op een samenwerking als in het gokken op de wedstrijd promoten? Ik weet niet of dat mag? Als shirtsponsor zou het vanaf volgend jaar mogen maar weet niet of het actief promoten van gokken in het stadion mag, zoals dat in Engeland wel gebeurt, daar zitten gewoon wedkantoortjes in sommige stadions.

19 maart 2018 om 11:50

Een gokkantoor zul je niet tegenkomen in het stadion. Voor unibet ook niet interessant aangezien zij online actief zijn.

Ik durf daar geen uitspraken over te doen, maar ik verwacht wel dat dit zwaar zal worden meegewogen in de onderhandelingen over financiële afdrachten met de overheid.

Misschien dat ik het verkeerd lees, maar volgend seizoen begint toch in 2018? Hoe kan Energie Direct er dan tot 1 juli 2019 op staan maar vanaf volgend seizoen niet meer op de borst van het shirt staan? Dan moeten ze toch vanaf juli 2018 op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor.

19 maart 2018 om 12:04

Vanaf 2019 gaat Energiedirect naar de rug. ( Ik heb net de video op het YT-kanaal van PSV gekeken waar het nog eens duidelijk wordt uitgelegd.)

19 maart 2018 om 12:14

Dus dan klopt de tekst van Voetbalzone niet waar ze zeggen, vanaf volgend seizoen, maar dan is het over 1,5/2 seizoenen.

Het komt zelden voor dat een sponsor na 2 jaar al terug treedt. Vast niet geworden wat ze verwachtten.

19 maart 2018 om 12:42

Of misschien heeft het de verwachtingen overtroffen, en is er voor Energiedirect geen noodzaak meer om voor op het shirt te staan. Voordat ze PSV sponsorde kende bijna niemand dit bedrijf, nu is de naam alom bekend! Een denderend succes dus

19 maart 2018 om 13:08

Energiedirect treedt pas in 2019 terug. Dat is dus na drie jaar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren