Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Koeman neemt vijf debutanten op in selectie Nederlands elftal

Laatste update:

Bondscoach Ronald Koeman heeft vrijdag zijn definitieve 25-koppige selectie van het Nederlands elftal bekendgemaakt. Er is plaats voor vijf debutanten in de Oranje-selectie. Voor Marco Bizot, Hans Hateboer, Guus Til, Justin Kluivert en Wout Weghorst is het de eerste keer dat ze in de selectie zitten.

Op maandag 19 maart verzamelt Oranje zich in Zeist ter voorbereiding op twee oefenwedstrijden. Op vrijdagavond 23 maart neemt Nederland het in de Johan Cruijff ArenA op tegen Engeland. Op maandag 26 staat in het Zwitserse Genève het duel met Portugal op het programma. Tot aan het WK in Rusland volgen nog uitwedstrijden tegen Slowakije (31 mei) en Italië (4 juni).

Sergio Padt, Daryl Janmaat, Karim Rekik, Jeffrey Bruma, Ruud Vormer, Daley Blind, Steven Bergwijn en Luuk de Jong zijn afgevallen bij de schifting. Voor Ruud Vormer en Steven Bergwijn was het de eerste keer dat ze waren opgenomen in de voorselectie van Oranje, maar het tweetal is dus niet opgenomen in de definitieve selectie.

Doel: Marco Bizot (AZ), Jasper Cillessen (Barcelona), Jeroen Zoet (PSV)

Verdediging: Patrick van Aanholt (Crystal Palace), Nathan Aké (AFC Bournemouth), Stefan de Vrij (Lazio), Virgil van Dijk (Liverpool), Timothy Fosu-Mensah (Crystal Palace), Hans Hateboer (Atalanta), Matthijs de Ligt (Ajax), Kenny Tete (Olympique Lyon)

Middenveld: Donny van de Beek (Ajax), Davy Pröpper (Brighton & Hove Albion), Marten de Roon (Atalanta), Kevin Strootman (AS Roma), Guus Til (AZ), Tonny Vilhena (Feyenoord), Georginio Wijnaldum (Liverpool)

Aanval: Ryan Babel (Besiktas), Steven Berghuis (Feyenoord), Memphis Depay (Olympique Lyon), Bas Dost (Sporting Portugal), Justin Kluivert (Ajax), Quincy Promes (Spartak Moskou), Wout Weghorst (AZ)

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Das toch ook echt ongelofelijk. Wat moet die Kluivert nou in Oranje. Kan nauwelijks uitblinken in de Eredivisie. Till en Weghorst is natuurlijk net zo goed lachwekkend.

16 maart 2018 om 12:06

Het is gewoon een prima selectie, te triest voor woorden hoe sommige mensen inclusief jij dus meteen het negatieve willen zien ipv dat je die jongens gewoon een kans geeft.

16 maart 2018 om 12:09

Inderdaad. Aan de ene kant schreeuwen om een nieuwe lichting, maar aan de andere kant zaniken over het selecteren van nieuwe spelers...

16 maart 2018 om 12:23

Kluivert gaf volgens mij ergens vorige week zelf nog aan niet tevreden te zijn over zijn huidige prestaties. Op basis van wat wordt hij dan uitgenodigd? Alleen potentieel zou niet voldoende mogen zij toch?

16 maart 2018 om 12:25

Selecteer dan ook gewoon spelers die wel in betere competities presteren en daar een respectabel niveau halen (wat te denken van jongens als Verhaegh of Pieters bijvoorbeeld). Till en Vilhena die er bij zitten, terwijl de Guzman een uitblinker is bij een top 5 club in Duitsland momenteel.ik snap de keuze van Weghorst bijvoorbeeld ook totaal niet. Die jongen heeft geen potentie om ooit een spits van Oranje te worden. Maar moet inderdaad toegeven dat de keuzes heel beperkt zijn ja.

16 maart 2018 om 12:27

Ben het zeker met je eens wat betreft jongens als Til en Kluivert. maar er zitten natuurlijk wel echt lachwekkende namen bij. En vooral ook lachwekkend dat sommige andere niet zijn opgeroepen.

Hoop dat koemen, wanneer het er echt om gaat, toch wat beter selecteert...
Maja als je ziet hoe hij zijn staf heeft "geselecteerd" weet ik niet of zijn selectiebeleid wel goed gaat worden..

16 maart 2018 om 12:30

Ach die (elphenomeno) loopt altijd te schreeuwen zonder enige onderbouwing feit gewoon je moet ergens beginnen , je hebt nu eenmaal geen toppers meer ala Sneijder,v Persie , Robben , de Jong , enz dus je moet gewoon uit een vijver vissen met mindere kwaliteit en dan maar proberen op er iets ontstaat en niet meteen roepen wie er wel en niet in hoort ik zet ook wel vraagtekens bij bepaalde spelers maar we hebben gewoon niet beter en we moeten hopen dat de jeugdige spelers zich goed ontwikkelen tot misschien wel top of subtop spelers .

16 maart 2018 om 12:56

"en vooral ook lachwekkend dat sommige andere niet zijn opgeroepen."

Zolang je maar niet doelt op Veltman vind ik het allemaal prima

16 maart 2018 om 13:03

@elphenomeno
Voor rechtsbacks zijn Tete, Hateboer en Fosu-Mensah opgeroepen. Verhaegh is 34 jaar oud en niet beter dan de drie hiervoor genoemde rechtsbacks.
Voor wat betreft de linksback ben ik het met je eens. Pieters had al lang een kans moeten krijgen.
De Guzman uitblinker? Hij is van november tot een paar weken terug geblesseerd geweest en heeft nauwelijks gespeeld dit seizoen.
Wie wil je dan oproepen i.p.v. Weghorst? Van Persie of Huntelaar? Of Luuk de Jong?

16 maart 2018 om 13:05

Is toch gewoon apart dat Till, Weghorst en Kluivert na 3 leuke Eredivisie wedstrijden worden geselecteerd? Ipv Weghorst had ik eerder voor Van Wolfswinkel of Locadia gekozen. In plaats van Till kun je ook voor Fer of De Guzman kiezen. En in plaats van Kluivert was een Elia weer veel logischer geweest. Nee snap sommige namen totaal niet nee.

16 maart 2018 om 13:08

Elphenomeno

Je hebt het over potentie en noemt dan Verhaegh of Pieters?
Die zijn klaar in Oranje, vooral Verhaegh. Ongeacht welke competitie ze spelen.

Jongens als De Ligt, Til en Kluivert hebben juist de toekomst wat mij betreft en ik denk dat ook Weghorst dat kan hebben, ik bijv. had niet gedacht dat hij uberhaupt profvoetbal aan kon toen hij nog bij Deto in de amateurs speelde en met mij velen, en kijk hem nu eens bij AZ. Daar zit kennelijk nog wel groei in.

Ik vind het een 'ok' selectie op dit moment, beter is er niet, en ik zie er zat potentie in. Ik denk echt dat we er over pakweg 5 jaar heel anders/beter op staan dan nu. De verdediging barst van het talent en het middenveld ook met de grootste afwezige (wat mij betreft) Frenkie de Jong. Alleen voorin wordt het afwachten en is de spoeling dun, en dan met name in de spits.

16 maart 2018 om 13:09

@consy voordat je hier de mr positivo gaat uithangen moet je wel je feitelijke argumenten op een rijtje zetten. Heb je Kluivert de laatste weken wel zien spelen? Welke acties en goals maakte hij precies en hoeveel assists staan op zijn naam? Ik zou dan een Bergwijn hebben gekozen die veel duidelijker dan Kluivert zijn vorm laat zien de laatste weken. Is ook iets ouder en stabieler dan Kluivert die na 2 goede wedstrijden al over zichzelf begint te praten.
En wat moet Vilehna in godsnaam bij Oranje? Doet Feyenoord het zo goed dan? Had je toch beter Sneijder kunnen oproepen....

16 maart 2018 om 13:11

@elphenomeno
Van Wolfswinkel heeft nauwelijks gespeeld laatste maanden.
Locadia heeft nauwelijks gespeeld laatste maanden.
De Guzman heeft nauwelijks gespeeld laatste maanden.
Elia heeft nauwelijks gespeeld laatste maanden.
Fer is geblesseerd.
Ken je feiten. Het zijn allemaal prima opties als ze fit zijn en voldoende spelen. Til, Weghorst en Kluivert spelen al een paar maanden op rij, zijn fit en in vorm. Op het WK 2014 zijn we ook met zes basisspelers die in de Eredivisie voetbalden derde geworden.

16 maart 2018 om 13:14

Elphenomeno ik vind in deze ook dat je maar wat schreeuwt. Verhaegh heeft al een aantal jaar terug aangetoond niet het niveau te hebben wat ervoor zorgde dat hij niet meer geselecteerd is, daarnaast is zijn leeftijd ook een factor. Tevens zijn de alternatieven toch ook gewoon oprecht beter? Dan bekritiseer je Weghorst maar dat haal je zelf al weer onderuit door te zeggen dat de keuzes beperkt zijn. Weghorst zijn mentaliteit en prestaties dit seizoen zijn een prima reden om hem te selecteren en daarvoor te belonen.
.
De Guzman komt net terug van een blessure, hij heeft twee potjes in de benen nadat hij er vanaf november uit heeft gelegen. Hoe zie jij dit precies voor je dan? Erik Pieters is momenteel niet eens zeker van zijn basisplaats bij Stoke, de nummer 19 van Engeland, dus hoe zie jij dat dan verder voor je?
.
Zoveel kritiek maar volgens mij meer gebaseerd op onderbuikgevoel dan op de feiten. Je noemt zelfs geblesseerde spelers op...

16 maart 2018 om 13:24

we hebben nog 2 jaar voor het volgende eindtoernooi, dus voor nu is alleen potentieel voldoende( als je het mij vraagt)

16 maart 2018 om 13:26

Hij had wel Jermain Lens op kunnen roepen ipv Kluivert!!?

16 maart 2018 om 13:34

Wat een flauwe kul...het gaat hier om vriendschappelijke wedstrijden en ik heb het gevoel dat Koeman gewoon wat dingen gaat uitproberen.
Daarnaast zijn er weinig betere nederlandse wingers dan de boys van Ajax. Helaas is Neres geen.Nederlander.
En ja, ik ben fan van het ventje Kluivert. Ik hou van de branie, van het lef, gogme en zijn realiteitszin. Maar ja ben dan ook Amsterdammer.
Overigens is Kluivert opgeroepen. Kun je zelf meestal vrij weinig aan doen.

16 maart 2018 om 13:39

Kluivert had naar mijn idee ook niet gehoeven inderdaad. Bergwijn is beter in vorm dus eigenlijk zou hij mee moeten en Kluiver met jong. Maar goed, Koeman zal er zijn redenen voor hebben.

16 maart 2018 om 15:25

Locadia okay, maar De Guzman en Elia zijn gewoon te oud om mee te nemen als je ze niet als vaste basisspelers ziet. We moeten ons richten op een toernooi over twee jaar. Dan kun je beter jongens op de bank hebben die er dan misschien ook bij zijn.

16 maart 2018 om 18:22

Dat mag dan wel wezen. Maar hij wilt een fundering bouwen voor de toekomst en dus niet spelers die ouder zijn. Aangezien tegen de tijd dat wij ons kunnen plaatsen voor een toernooi die jongens hun carrière al voorbij is of aan het afbouwen zijn.

16 maart 2018 om 19:15

Van wolfswinkel speelt niet. Locadia alleen invalbeurten (ook net van blessure terug) Til effectiever dan Ziyech (zie stats) dus wie dan wel? Maar..... jij snapt het

16 maart 2018 om 12:07

Tja, als je vader Patrick Kluivert heet, is het allemaal wel wat makkelijker. Ik zie Ajax als plafond voor hem. Matige speler.

16 maart 2018 om 12:10

Wat een bla bla zeg, Ajax als zijn plafond. Hoe kan je dat nou weten van een 18-jarig ventje? Die jongen heeft potentie zat om nog stappen te maken. We zitten niet dik in de buitenspelers dus prima dat Koeman met wat jonge mannen aan de slag gaat met het oog op de toekomst.

16 maart 2018 om 12:14

@quar3sma, hahaha ja? Zelfs met Koeman als bondscoach zeg je nog dit soort dingen? Als iemand nooit een clubvoorkeur (ook geen clubliefde, maar dat terzijde) heeft dan is het Koeman wel.

Soms worden spelers erbij gehaald om van Oranje te laten proeven zodat ze zich vervolgens (hopelijk) nog beter ontwikkelen. Maar dat is langetermijndenken en dat lijkt me gezien jouw opmerking niet je sterkste kant.

16 maart 2018 om 12:20

Lekker weer Derksen napraten, met je plafond. Alsof je weet hoe een jongen van 18! zich gaat ontwikkelen de komende 12-14 jaar.
Derksen roept dat alleen maar omdat hij gewoon jaloers is op spelers waarvan hij weet dat ze talentvoller zijn dan hij ooit was omdat hij zelf nooit verder kwam dan de 1e divisie. Wat is jouw reden dat je hem afzeikt?

16 maart 2018 om 12:26

Hahahaahahaha jij hebt er dus totaal geen kijk op. Wacht maar af. Overigens is het juist moeilijker als je vader Patrick heet

16 maart 2018 om 12:27

Proef ik hier enige jaloezie, omdat Justin Kluivert op 18-jarige leeftijd al op de europese velden heeft mogen rondlopen en spelen en jij op die leeftijd pas in de A3 zat van je clubje en het verste reisje dat je maakte met het team Tytsjerkeradeel A2 uit is?

Stop met van die zure opmerkingen en zeker het napraten van analisten en ontwikkel je eigen mening even met enige objectie aub!

16 maart 2018 om 12:35

Oh een vraag voor jullie allemaal dan, wat heeft hij gepresteerd om een selectie te verdienen voor Oranje dan? Zijn vader heet Patrick Kluivert en hij speelt voor Ajax. Dat zijn de enige 2 redenen die ik kan bedenken voor zijn selectie.

16 maart 2018 om 12:50

De reden is een optie op beide vlanken met snelheid, scorend vermogen en goed in de kleine ruimte. Depay zal voor hem staan in de rangorde. Daarbij, net als destijds bij De Ligt: wie is het alternatief? Nu niet Kuwas zeggen, want ik weet zeker dat jij Danny Blind er om verfoeide...

16 maart 2018 om 13:14

Supervo: scoort Kluivert dan zoveel? Of heeft ie zoveel assists op zijn naam staan?
Alternatief? Je had ook iemand die duidelijk een groei en ontwikkeling laat zien kunnen nemen: Bergwijn.

16 maart 2018 om 13:16

Hebben jullie ook jaren van Daley Blind geroepen, schijnt dat United hem ook alleen maar gekocht heeft op zen naam en verder nergens meer na gekeken heeft.
Max Verstappen kan ook helemaal niet auto rijden maar zo'n naam moeten we hebben dachten ze bij Red Bull.
Wat een onzin toch allemaal, Kluivert is gewoon een groot talent, heeft het hele jaar al een basisplaats bij Ajax echt niet alleen op basis van zen naam.
Helemaal niet gek dat je hem als nieuwe bondscoach is even wil zien tijdens een onbelangrijke oefenwedstrijd of op zen minst tijdens de trainingen tussen de andere jongens.

16 maart 2018 om 13:19

Willem410 Blind ging naar United omdat van Gaal het in hem zag zitten, althans omdat ie zijn grote vriend Danny een dienst wilde bewijzen. Daley komt al maanden niet meer aan te pas bij United en terecht, want dat is ook totaal niet zijn niveau. Als hij het zou bijbenen bij een Crystal Palace, dan heeft ie het goed gedaan.

16 maart 2018 om 16:10

Ik had Kuwas er neergezet

16 maart 2018 om 16:18

Heeft niks met zijn naam te maken maar meer het feit dat Louis Van Gaal hem wilde hebben na hun goede samenwerking op het WK. United zou anders echt nooit een Blind hebben aangetrokken verwacht ik.

16 maart 2018 om 16:23

@quar3sma

Huh? maar wat moet hij dan gepresteerd hebben??? hij is 18 en je doet alsof hij een dragende speler moet zijn bij Ajax...hij is gewoon een prima buitenspeler en dat hij geselecteerd is betekent niet dat hij ook een basisspeler wordt.

Daarnaast hoor ik graag van jou wie er nog meer in aanmerking komt voor die positie...misschien Elia of van La para en dan heb je het ver gehad...maar daar zal Koeman vast wel zijn redenen voor hebben om hun niet te selecteren.

Hij doet naast dat hij vaak nog onvolwassen speelt ook heel veel goede dingen in wedstrijden...die misschien niet direct tot een goal of assist lijdt maar vaak wel een opening creeërt..

Maargoed iedereen heeft natuurlijk zijn mening over bepaalde keuzes...maar dit is waar ze het momenteel mee moeten doen. Het is nog niet echt hoogstaand...al is het kwa verrdediging echt niet zo verkeerd als je het mij vraagt.

16 maart 2018 om 16:29

Ik ben sowieso wel blij met Koeman die gewoon neutraal selecteerd. Bij Hiddink stond half PSV erin en onder Blind half Ajax. Op zich niet erg als dat op dat moment inderdaad de beste spelers zijn maar dat was tijdens die kwalificaties niet altijd het geval. Blind spande al helemaal de kroon door de toen geweldig spelende Ziyech te passeren omdat zijn maatje Van Basten ooit door hem was bekritiseerd in de media. Hoe bedoel je niet selecteren op sportieve gronden.

16 maart 2018 om 12:08

Je hebt 100 procent gelijk. Voor die talenten werkt dit alleen maar averechts. Nu denken ze bijvoorbeeld dat ze al grote meneeren zijn en bij de eerste tegenslag willen ze dan weg. Voor El Ghazi, Riedewald en Bazoer heeft het allemaal niet geholpen.

16 maart 2018 om 12:15

Aan de andere kant. Dan scheid je wel meteen het kaf van het koren. Bazoer speelde even leuk in oranje en gaf aan dat hij op zijn twintigste Barcelona wilde dragen. Kijk waar hij nu is. De Ligt speelt dramatisch in oranje en knokt zich terug. En die zou deze zomer zowaar echt naar Barcelona kunnen gaan. De echte talenten onderscheiden zich ook in mentaliteit. Als ze hiervan al te veel naast hun schoenen gaan lopen dan zullen ze het sowieso nooit ver redden.

16 maart 2018 om 12:58

van de eredivisie rechtstreeks naar de wereldtop die barca is lijkt me niet heel handig, dat niveauverschil is veel te groot. hij kan beter eerst de stap maken naar een europese subtopper en van daaruit naar de absolute top.

16 maart 2018 om 12:10

kluivert kan wel uitblinken want talent heeft ie zeker , helaas is ie hopeloos uit vorm en speelt ie als een krant op dit moment dus wat dat betreft is het een onbegrijpelijke keuze , ik vraag me ook af of kluivert in deze vorm geselecteerd zou worden als het echt wedstrijden waren geweest die ergens om gingen , til en weghorst doen het op dit moment goed dus kan begrijpen dat koeman ze een keer wil zien voetballen , het zijn maar oefenwedstrijden he

16 maart 2018 om 12:13

Als een natte krant? Vind hem prima spelen. Ook tegen Heerenveen had hij gewoon goede acties. Had ook 2 assists moeten hebben als o.a. Hunt niet elke opgelegde kans had gemist

16 maart 2018 om 12:20

de tweede helft stegen heerenveen speelde ie niet slecht maar dat heb ik ook al gezegd hier op vz , maar de eerste helft en de wedstrijden daarvoor speelde ie als een natte krant ook heeft ie al weken geen assist gegeven of gescoord ik heb er geen problemen mee als jij dat allemaal prima vind maar in mijn ogen speel je dan gewoon als een natte krant

16 maart 2018 om 13:52

Kluivert is wisselvallig. Past bij zijn leeftijd, speelstijl en performance. Maar hopeloos uit vorm is hij nu ook weer niet. Al speelt hij vaak beter tegen de wat zwakkere tegenstanders dan de, pakweg top zes. En omdat we niet meer een paar Robbens voorhanden hebben - Promes faalt bijna altijd in Oranje - moeten we onder meer Kluivert maar als keus accepteren. Zo veel goede buitenspelers hebben we niet meer in Nederland. Maar waarschijnlijk gaat Koeman geen 4-3-3 spelen, maar een soort van 5-3-2. Net als wat van Gaal deed met Oranje, tijdens het WK in Braziliã«. Er kan trouwens best een redelijk elftal worden gesmeed uit de huidige selectie. Ik herinner me nog goed de eerste wedstrijd uit tegen Zweden, voor plaatsing WK in Rusland. Weggespeeld, geldig doelpunt afgekeurd en ook thuis helemaal ondersteboven gespeeld. We zijjn dus echt niet minder dan b.v. het degelijke Zweden, of Ijsland, om nog maar een land te noemen waar we volkomen onnodig een paar keer van verloren hebben. Een topland zijn we nu even niet, maar dat zijn er uiteindelijk ook maar een stuk of tien, of zelfs minder....

16 maart 2018 om 12:11

Ik zelf begrijp de oproep van Kluivert ook niet zo, zelfde geldt voor Til en Weghorst. Maar aan de andere kant: Wie zou je dan oproepen? Het is niet zo dat er (veel) betere beschikbare spelers zijn toch?

Ik vind de selectie van Koeman gewoon prima.

16 maart 2018 om 12:49

Weghorst ben ik met je eens, alleen hoe kan je de oproep van Til niet begrijpen?

16 maart 2018 om 13:10

Kijk alleen al even naar hoe knullig hij de bal verspeelt in de ambiance van de Kuip, waar de goal van Jorgenson uit komt. Til is er nog niet klaar voor, wel een leuke voetballer en vooral een leuk ventje.

16 maart 2018 om 13:14

Wat moet het Nederlands elftal nou weer met Til? Een leuk talent is hij maar hij is niet beter dan een hoop Nederlandse middenvelders. Klaassen, van Ginkel, Vormer, Afellay, De Guzman zouden van mij allemaal de voorkeur krijgen simpelweg omdat het gewoon betere spelers zijn.

16 maart 2018 om 13:16

@azalkmaar2 Nou spelers die in de Kuip ineens niets meer kunnen en dichtklappen als de druk te hoog wordt, hoef je niet uit te nodigen voor Oranje. Zo simpel is het.

16 maart 2018 om 14:17

Til komt uit Zambia. Til is talentvol (in ieder geval talentvoller dan ik vooraf dacht). Ik acht de kans niet groot dat Til voor Zambia gaat kiezen, maar toch.

17 maart 2018 om 09:05

@azalkmaar2

Ik vind Til een geweldig talent, maar in hoeverre is hij al klaar voor Oranje? Ik ben van mening dat Oranje moet bestaan uit de beste spelers die Nederland op dat moment heeft, waarbij er niet wordt gekeken naar potentie.

Dat sommige hem afschrijven op 1 wedstrijd in de Kuip vind ik ook te ver gaan. Ieder talent speelt wel eens heel slecht.

16 maart 2018 om 12:11

We hebben nauwelijks aanvallend talent, zeker op de vleugels. Je moet bouwen aan een nieuw team. Dan kom je al snel bij kluivert uit.

Was ie 10 jaar geleden in aanmerking gekomen? Nee. Maar nu hebben we niet veel beter. Wel had ik graag gezien dat locadia mee was ipv weghorst.

16 maart 2018 om 12:14

Ach het ontloopt elkaar allemaal echt niet zoveel hoor. Gwn een paar jongens uittesten en anders roepen we een vracht andere op

16 maart 2018 om 12:24

@ Elphenomeno,

DIt is natuurlijk goedkoop scoren.
Prima selectie. Ook met Til en Weghorst. Dit is een oefenwedstrijd. Dus proberen met die jongens.
Er zijn spelers die meer naam en faam bij hun clubs hebben maar hopeloos falen in Oranje.

16 maart 2018 om 14:21

Dus wat je wil zeggen is dat je in een oefenwedstrijd waarin je een team gaat bouwen voor een EK dat over 2 jaar plaats vind je mag gaan testen welke spelers er in je systeem passen en welke niet?

Voetbalzone is niet de plek voor de waarheid. OF je nou gelijk hebt (je hebt gelijk) of niet (je hebt gelijk),

16 maart 2018 om 14:56

@ Wetenschap,

ja waarom zou je dat niet doen? En mochten die jongens zich door ontwikkelen staan ze straks niet ineens met knikkende knieën op een Ek.
Daarnaast heb je nu een aantal hetzelfde soort spitsen bijvoorbeeld.
Daarmee doel ik op de Jong, Dost en nu dus Weghorst. Als er 1 hopelijk uit vorm is, is het toch goed dat je een plan B hebt.
We hebben nu eenmaal een selectie waarbij de grijze middelmaat regeert. Daarbij vind ik dat je beter meer keus kan hebben dan nieuwe experimenten vlak voor het EK omdat er iemand uitvalt.

16 maart 2018 om 12:36

Het gehakketak hier over 'waarom wél Weghorst maar geen Locadia' en 'hoezo krijgt Ruud Vormer geen kans' geeft echt exact aan wat de stand is van ons huidige nationale voetbal.

We hebben gewoon hele matige spelers op dit moment voor het ambitieniveau dat we kenneljik volgens sommigen nog na zouden moeten streven. Want als je denkt dat oranje nog een lang van echte betekenis is in Europa, ja dan snap ik dat je je druk maakt om deze selectie. Terwijl we in mijn ogen gewoon moeten aanvaarden dat we gewoon niet meer bij de top van Europa horen maar daar onder zitten. Nog steeds wel beter dan de meeste landen in de wereld, maar zeker niet meer bij de toplanden.

Want serieus mensen, kijk nou eens heel kritisch naar deze selectie. Als je deze 25 namen ziet, wat zijn dan de namen van spelers die nu niet geslecteerd zijn waarvan je kunt stellen dat die zo goed zijn dat die nooit mogen worden overgeslagen? Die namen zijn er niet. Wat je daarna kunt selecteren dat is in feite gewoon ongeveer allemaal van hetzelfde niveau, van de middelmaat. Het maakt dus niet of nauwelijks iets uit of je nou Pietje of Klaasje selecteert. Snap dus ook die discussies niet.

16 maart 2018 om 13:01

Het is allemaal een beetje lood om oud ijzer inderdaad

16 maart 2018 om 12:48

Weghorst ben ik met je eens. Til verdient het echter wel en heeft ook de potentie uit te groeien tot een volwaardig international.

16 maart 2018 om 12:59

Kluivert is pas 18 jaar en staat al in de basis bij een topclub. Weghorst en Til zijn vreemde keuzes, al kan ik het van Til wel snappen. Hij is ook pas 20 jaar en speelt leuk bij AZ. Daar zit wel groei in, maar zowel Weghorst als Til is qua niveau niet wat je na moet streven.

16 maart 2018 om 13:40

Niet zo zaniken, man. Misschien zijn dat wel jongens voor de toekomst. En Koeman gooit ze heus niet allemaal tegelijk voor de leeuwen (). Maar we moeten ergens beginnen met Oranje. Natuurlijk heeft iedere supporter zijn voorkeuren, maar ik kan wel leven met deze selectie. Kom maar op, zou ik zeggen!

16 maart 2018 om 15:20

@Elphenomeno: Je roept een paar namen die jij er niet bij vindt horen, maar welke alternatieven had je dan graag gezien? We kunnnen het er wel over eens zijn dat de genoemde namen (nog) niet het niveau hebben dat Oranje zou moeten nastreven, maar helaas is de spoeling op dit moment erg dun. En dan vind ik er wel wat voor te zeggen om wat jonge gasten te laten ruiken. Al met al mis ik weinig concrete namen in deze selectie en vind ik dat Koeman juist in de grote competities heeft gevist. Enkel wanneer er echt geen alternatief is, zijn er (talentvolle) eredivisie spelers geselecteerd.

16 maart 2018 om 19:13

Elphenomeno. Jij hebt er verstand van. Applaus. Heel veel verstand. Van jou neem ik voetbalwijsheid aan

Geen Locadia of Van Wolfwinkel, maar Weghorst wel... Dat vind ik vrij opvallend.. Locadia en Van Wolfwinkel spelen beide in top competities. Van Wolfswinkel speelt bij een top club in Zwitserland die elk jaar CL speelt en veel doelpunten maakt, terwijl Weghorst in een veel mindere competitie dan Zwitserland bij een subtopclub speelt. Hetzelfde geld voor Locadia. Alleen speelt Locadia bij een middenmoter en geen topclub, maar de Premier League is wel vele malen sterker dan de Eredivisie. Ook bijzonder dat De Guzman niet geselecteerd is. Hij doet het geweldig bij Eintracht Frankfurt. De Guzman niet selecteren en Guus Till wel begrijp ik ook totaal niet.

16 maart 2018 om 12:10

Waarom van Wolfswinkel? Zijn laatste goal/assist voor FC Basel is gemaakt in September. Locadia vraag ik mij af in hoeverre hij fit is. Ik zou geen onverantwoorde risico's nemen voor twee oefenwedstrijden.

16 maart 2018 om 12:12

Locadia zat in de competitie in ieder geval de laatste 4 wedstrijden op de bank waarvan 2 x ingevallen. Misschien nog niet helemaal fit? Of toch niet zo goed als vele zeggen?

16 maart 2018 om 12:20

Locadia is inderdaad pas net terug van een vrij pittige blessure, neem aan dat hij er straks gewoon weer bij zit. De Guzman is trouwens wel een goeie! Die was ik al haast weer vergeten.

16 maart 2018 om 12:50

Klopt inderdaad, maar ook De Guzman is pas net weer fit. Die moet net als Locadia gewoon weer even een paar maanden minuten maken, dan zitten die er vanzelf weer bij.

16 maart 2018 om 14:22

Locadia moet zich nog aanpassen aan het systeem en aan de spelers om hem heen.

16 maart 2018 om 12:19

Want Zwitserland heeft een geweldige competitie? Behalve young boys en basel zal het niet veel voorstellen.

16 maart 2018 om 12:57

RB Salzburg is toch ook niet slecht? Die weten in de CL ook regelmatig te verrassen.

16 maart 2018 om 12:59

Die komen uit oostenrijk😉

16 maart 2018 om 16:13

@kohaku: klopt, en Marseille doet het ook goed daar. Zou mij daarnaast ook niet verbazen als Dynamo Kiev de titel pakt in Zwitserland...

16 maart 2018 om 12:20

Of je hoopt gewoon dat mensen happen op je onzin, of je hebt echt geen idee waar je over praat. Beide jongens scoren / spelen niet eens.

16 maart 2018 om 12:28

Ricky van Wolfswinkel die veel doelpunten maakt? Zijn laatste goal was op 9 september (!!!).

Doe eerst even research voordat je hier iets neerzet, gaat tenslotte ook om ''jouw'' competitie, toch Zwitserse voetballiefhebber?

16 maart 2018 om 12:29

De Guzman is Pas net Weer fit

16 maart 2018 om 13:00

Hahaha 'Terwijl Weghorst in een veel mindere competitie dan Zwitserland bij een subtopclub speelt'.. 😂😂 Kom op zeg, dit ga je toch niet met droge ogen beweren? Grasshoppers, Young Boys, Zürich etc.. Allemaal clubs die in de Eredivisie voor plaats 10 tm 16 zouden knokken, alleen Basel is, nou ja was, de afgelopen jaren oké.. Dan ben je een Zwitserland kenner van wat ik zo begrijp en dan schuif je Van Wolfswinkel naar voren die in jullie oh zo magistrale competitie sinds september niet meer heeft gescoord? Het is gelukkig tijd voor weekend mn vriend!

19 maart 2018 om 12:31

Zwitserland heeft meer punten op Uefa ranking dan Nederland. Zwitserse clubs presteren ook beter dan Nederlandse clubs in Europa. Zwitserse competitie is om die reden dan ook een sterkere competitie dan de Eredivisie

16 maart 2018 om 13:46

Zwitserland is natuurlijk geen topcompetitie, maar dat weet je vast zelf ook wel.

16 maart 2018 om 15:28

Van Wolfswinkel in een topcompetitie? En wat doet hij daar eigenlijk buiten de bank warm houden?

Ik weet dat we niet heelveel kwaliteit hebben maar komop.. Bizot?

16 maart 2018 om 12:06

Heeft az dit jaar heel vaak gered. Met een van de zwakste centrale duo’s zorgt bizot deels voor de 3de plek van az

16 maart 2018 om 12:17

Dat slaat ook nergens op. Dan hadden we echt niet relatief zo weinig tegengoals gehad. Maar ja he, altijd makkelijk om naar de fouten te kijken en niet naar wat er goed gaat, want dat is 'normaal'.

16 maart 2018 om 12:51

Een van de zwakste centrale duo's en dan toch vrij weinig kansen weggeven.. Toegeven, ze zijn zeker niet de beste, maar de zwakste slaat ook nergens op.

16 maart 2018 om 12:55

Als iemand het verdiend dan is het Padt.
Die houd Fc Groningen in de eredivisie!
Kom op zeg wil je mij nu vertellen dat AZ en mindere verdediging heeft dan Fc Groningen?
Zoals jij redeneert zou Padt er als derde keeper bij moeten!

16 maart 2018 om 12:08

Op dit moment is bizot gwn de beste derde keeper hoor. Niks mis mee

16 maart 2018 om 12:10

Zeer stabiele doelman en kan zomaar is vaste derde keeper worden na Zoet en Cillessen

16 maart 2018 om 12:10

Van Leer vorig jaar mocht er dan ook wel in!

16 maart 2018 om 13:13

bbartnec

Wat is er mis met Bizot? Heeft een uitstekend seizoen bij AZ en is in mijn ogen van het niveau dat je dit best eens kunt proberen.

Bovendien, als jij een aantal doelmannen kunt noemen die op dit moment 'beter' zijn dan hoor ik die graag van je. Waar is Krul? Vorm? Stekelenburg dan? ....

18 maart 2018 om 13:28

Vorm is nog altijd een stuk beter dan Bizot.

18 maart 2018 om 14:20

Vorm zit op de bank.

Alle 3 van AZ mee, leuk joh! Schoolreis idee bizot verdiend maar zal3de man zijn

Hopen dat deze lichting wel de stap kan zetten, die de vorige lichting duidelijk niet heeft gemaakt

16 maart 2018 om 12:07

Dit is een lichting debutanten waar 4vd5 op mentaliteit ver komen... weghorst Hateboer til bizot dus dat scheelt allicht iets

16 maart 2018 om 13:00

De huidige lichting heeft veel meer talent. Ik zeg niet dat ze de top zullen halen, maar ze zullen het ongetwijfeld beter doen dan de generatie Luuk/siem de Jong enzovoort.

En geen Vormer ... snap je toch niet?

16 maart 2018 om 12:08

Voor zover ik weet kampte Vormer met een blessure..

16 maart 2018 om 12:59

Yep, Vorm is licht geblesseerd dus voor een oefenwedstrijd moet je dan geen risico gaan nemen.

16 maart 2018 om 13:02

Geblesseerd en daarnaast heb je met De Roon hetzelfde als type bijtertje. Maar ik hoop dat ie er de volgende keer weer bij zit. Hij verdiend het wel!

Haha wauw alle drie van AZ zitten erbij. Totaal niet verwacht. Leuk voor die jongens. Hoop dat ze minuten mogen maken

Man man man....Kluivert, en de AZ bende... doeii EK 2020

16 maart 2018 om 12:10

Het zijn vriendschappelijke wedstrijden.

16 maart 2018 om 12:12

Sommige mensen zó ontiegelijk pessimistisch he, jezus.. Koeman heeft groot gelijk dat hij met de jonge garde richting het volgende toernooi gaat werken.

16 maart 2018 om 12:56

dit is de ene misser na de andere. Op elke plek waar die een keuze moest maken heeft die de foute gemaakt. Hij zal wel denken AZ speelt zgn het beste voetbal dus die moet ik pakken. Maar iemand die Weghorst selecteert maakt zich direct al onsterfelijk belachelijk.

16 maart 2018 om 13:00

En wie had jij dan genomen van al die Nederlandse topspitsen die er nu niet bij zijn?

16 maart 2018 om 13:04

Ik denk eerder realistisch. Weghorst is naar mijn mening 1 van de slechtste spelers die geselecteerd is voor Oranje in de afgelopen jaren. Met de jonge garde is niets mis, daar ligt de toekomst. Ik begrijp wel waarom hij jongens als Kluivert, Til en Van de Beek selecteert.

16 maart 2018 om 13:32

Wat mij betreft ga je met Luuk de Jong, Babel, Siem de Jong, Bergwijn, Lens, Locadia, van Wolfswinkel, Huntelaar, van Persie. Maar Weghorst kom op die hoort gewoon niet in het Nederlands elftal thuis.

Snap de aanstelling van Kluivert niet ... maar oke ... nog niks laten zien .. behalve 2 leuke wedstrijdjes en dat tegen een degradatie kandidaat .... waarom geen elia? Speelt wekelijks in turkije , Linssen? Speelt beter dan Kluivert op dit moment .

16 maart 2018 om 12:10

Kluivert kan ook als rechtsbuiten spelen, als linksbuiten had ik niet voor hem gekozen maar is met zijn snelheid wel handig in de omschakeling.

16 maart 2018 om 12:10

Elia heeft pas 11 keer basis gestaan in de Turkse competitie. Hoezo wekelijks?

16 maart 2018 om 12:12

Door blessures inderdaad. Als hij fit is speelt hij gewoon.

16 maart 2018 om 12:14

Maar dan speelt hij toch niet wekelijks?

16 maart 2018 om 12:17

Linssen zou inderdaad ook een leuke optie zijn.. Scoort toch regelmatig.. Iets dat Kluivert (nog) niet doet..

16 maart 2018 om 14:06

Mwa.. Linssen scoort iedere 218 minuten een doelpunt en Kluivert heeft daar 298 minuten voor nodig. Ja, Linssen scoort dit seizoen iets makkelijker, maar daar staat tegenover dat Kluivert 9 jaar jonger is en er dus meer rek in zit.

Ik vind het echter ook te vroeg voor Kluivert en vrees dat dit een vergelijkbaar effect op hem kan hebben als op Bazoer, Riedewald of El Ghazi, maar het is niet zo dat Linssen heel veel beter is op dit moment.

16 maart 2018 om 13:09

Linssen is al 27 jaar en ontstijgt net als Weghorst het niveau van de Eredivisie subtop absoluut niet. Elia is inmiddels 31 jaar en 33 jaar op het moment dat het volgende EK in aantocht is.

Koeman geeft gewoon heel duidelijk aan dat hij opnieuw gaat bouwen en het gaat doen met jongens die nog jaren mee kunnen met wat ervaren krachten als Babel, al is hij niet zozeer beter dan Elia en heeft dezelfde leeftijd.

Kluivert wordt nog beter, is slechts 18 jaar en niet slechter dan het alternatief. Bovendien heeft hij meer talent. Hetzelfde geldt voor Guus Til. Er zijn spelers die zeker niet slechter zijn dan hij, maar hij is jonger, zit midden in zijn ontwikkeling, heeft talent en is niet slechter dan het alternatief.

Kluivert vind ik nog te vroeg. Weghorst niet meer dan begrijpelijk gezien zijn huidige vorm, Til valt ook wel wat voor te zeggen.

16 maart 2018 om 12:11

Hoezo valt voor Til wel wat te zeggen maar is het voor Kluivert te vroeg? Voor beiden gewoon te vroeg

16 maart 2018 om 12:14

Is niet te vergelijken als je eerste. Til en Kluivert zijn een totaal ander type speler. Naar mijn mening speelt Til ook stukken constanter dit seizoen.

16 maart 2018 om 12:18

Ander type speler als in...? Positie of karakter? En dan kan je nog zo constant spelen... zo weinig ervaring en ook nog eens op het middenveld. Speel je tegen een beetje goede tegenstander word je zo overlopen

16 maart 2018 om 12:20

Bovendien heb je daarnaast nmm betere alternatieven voor Til dan Kluivert

16 maart 2018 om 12:32

Til is een talent die met de juiste sturing en ontwikkeling ‘zomaar’ onze vaste nr 10 kan worden. Net als de Ligt: lekker laten ruiken aan het grote werk, maak fouten (in tegenstelling tot de Ligt) waarvan er amper tot geen competieve consequenties aan verbonden zijn.

16 maart 2018 om 13:38

Onze vaste Nr10? Die jongen is toch niet zo'n geweldige speler. Hij heeft natuurlijk een goed gevoel hoe die positie moet kiezen in de 16 en daardoor scoort hij regelmatig bij AZ maar technisch en in de passing vind ik hem geen heel bijzonder talent. Je kan hem naar mijn mening een beetje vergelijken met Klaassen.

16 maart 2018 om 13:10

Weghorst doet het cijfermatig helemaal niet zo goed. Kluivert en Til kan ik eerder begrijpen dan een Weghorst die het subtop-niveau van de Eredivisie niet ontstijgt.

Dost, Locadia en Janssen zijn alle drie kwalitatief beter en anders heb ik nog liever een valse spits zoals Depay of Promes.

Geen Vormer erbij! Schandalige keuze van Koeman! Wat moet die man doen om in oranjr te komen. Speelt elke week goed in België, wat gelijkwaardig is aan de Eredivisie, misschien wel een beetje beter zelfs. De rest van de debutanten zijn wel goed gekozen, alleen Kluivert, tja!

16 maart 2018 om 12:10

Hij is geblesseerd. Pak je rust, bijna weekend

16 maart 2018 om 12:11

Niet geblesseerd raken lijkt mij een goede stap richting oranje ! Volgens mij heeft hij vorig weekend in de competitie die blessure opgelopen!

HAHAHA Kluivert na 2 redelijke wedstrijden. Man man man wat ongeloofwaardig. Dan had ik toch liever Linssen gezien

16 maart 2018 om 12:12

Dat is ook weer overdreven. Kluivert heeft natuurlijk wel wat meer dan twee goede wedstrijden gespeeld, maar ik ben het er mee eens dat het te vroeg is. Linssen heeft ondanks zijn prima vorm natuurlijk op dit moment ook nog weinig te zoeken in Oranje, maar ik denk dat je hier je voorkeur voor Vitesse dan een rol speelt.

Uiteindelijk komt het neer op een keuze, en Koeman kiest dan voor het jonge talent. Net zoals bijvoorbeeld met Til op het middenveld.

16 maart 2018 om 12:20

Sorry maar als je Linssen als serieuze optie ziet, zal je echt beter moeten kijken naar zijn presteren. Leuk dat je doelpunten maakt maar staat 80% van de wedstrijden als een zoutzak op het veld met een instelling van niks. Zou hem nooit bij het Nederlands elftal willen

Toch wel een paar aparte keuzes, bergwijn speelt laatste tijd heel goed, kluivert presteert heel weinig en kluivert word opgeroepen. Bizot vind ik ook een hele matige keeper, maar blijkbaar hebben we niet beter. Ik irriteer me ook bij weghorst en til dat die maar blijven roepen dat ze wel in oranje kunnen.

16 maart 2018 om 12:19

Tja, ze hebben er een grote mond over, laat het ze maar waarmaken. Beter dat ze tijdens vriendschappelijke wedstrijden worden 'getest' dan tijdens belangrijke wedstrijden. Ik ben het wel met de je eens dat ik het vreemd vind data Kluivert geselecteerd is. Zowel Bergwijn als Linssen is beter bezig op het moment.

Ik snap niet dat Vilhena erbij zit... voor de rest een prima selectie

Prima selectie. Natuurlijk kan er wellicht een andere speler gekozen worden voor Kluivert of Til. Maar niet te druk om maken, kijkend naar de rest van de selectie zullen deze twee waarschijnlijk geen basisplaats hebben. Daarnaast, wie zou je anders oproepen?

Zelf denk ik dat Oranje best zo kan gaan spelen:

Cillessen
Fosu-Mensah
de Vrij
van Dijk
Hateboer
Strootman
de Roon
Aké
Pröpper
Dost
Memphis
16 maart 2018 om 12:40

Hateboer in Oranje, ja dat had ook niemand gedacht maar ben het wel een beetje met je eens. Berry van Aerle was rechtsback van Oranje in 88. Liep als een trein maar kon verder weinig, je hebt soms waterdrager nodig idd en vind ook de Roon zo'n speler inderdaad.

Tevens kun je als een Koemen natuurlijk zulke spelers helpen hogerop te komen en zo verder te laten groeien. Als die twee straks echt leuke spelen in Oranje zitten ze zo bij Juve, Inter ofzo volgend jaar.

Cilissen
de Ligt
de Vrij
van Dijk
Hateboer
vd Beek
de Roon
Ake
Promes
Dost
Babel
16 maart 2018 om 13:45

Ik kan me er grotendeels wel in vinden Jules, ik vind alleen dat er te weinig voetbal en creativiteit nu op het veld staan. Eigenlijk is Depay de enige hier die individueel iets zou kunnen doen. Een Wijnaldum of Promes op de plaatst van Pröpper zou eventueel kunnen, maar daar zijn ook wel weer tegenargumenten voor. Verder zou ik graag v.aanholt eens willen zien in een dergelijke formatie.

Vormer.... beste speler van pro league.....

16 maart 2018 om 12:23

En geblesseerd, dan speel je over het algemeen niet zo lekker.

Alle 5 debutanten is belachelijk en totaal geen oranje materiaal. De spelers van AZ laten al zien dat ze bezwijken onder druk tegen de top 3 dus wat gaan ze international presteren?

Jammer dat Bergwijn er niet bij zit. Doet het de laatste tijd goed.

Kluivert en Bergwijn ontlopen elkaar ook niet veel qua rendement. Allebei 7 goals, alleen Bergwijn heeft 1 assist meer dan Kluivert, 5 om 4.

Dat zo Guus Til erbij zit, terwijl Ruudje Vormer alles speelt bij Club Brugge, belangrijk voor het team, ook nog is aanvoerder. Tja.

Dat zo Wout Weghorst er ook bij zit, tekent wel de armoede. Ook is het terecht dat Luuk de Jong er niet meer bij zit, te slecht voor Oranje.

Mensen, het zijn OEFEN wedstrijden. Daarin OEFEN je. En test je jongens die misschien ooit in oranje komen of er tegen aan zitten. Onthoud dit woord azijn zeikerds: OEFENWEDSTRIJD...

Snap enerzijds dat Kluivert over Bergwijn gekozen wordt. Laat het, ondanks dat hij jonger is, toch al langer zien in de ED. Anderzijds is Bergwijn in een stuk betere vorm en, voor zo ver ik gezien heb, technisch beter. Zie ik meer als een speler die zomaar een wedstrijd kan openbreken (nogmaals, in de vorm waar hij nu in steekt). Misschien een ietwat gekleurde bril op, maar hoewel ik het moeilijk een rare keuze kan noemen, vraag ik me af of het de beste keuze is.

Vooral apart dat Daley Blind niet is opgeroepen. Die heeft toch altijd goed gepresteerd voor oranje.

16 maart 2018 om 12:24

Juist niet. Blind komt dit seizoen nauwelijks aan speeltijd toe bij United. Hij zat vaak als wisselspeler 90 minuten op de bank. Soms zat hij zelfs niet eens bij de wedstrijdselectie. Daarbij komt ook nog het feit dat hij de laatste twee maanden aan het revalideren is van een enkelblessure.

16 maart 2018 om 12:33

Is geblesseerd volgens mij.

3 spelers opgeroepen, mooi voor mijn club. Veel supporters hier van de 'top 3' zullen wel over elkaar struikelen om het af te kraken, maar dat is toch echt hun probleem. Blij dat de bondscoach AZ serieus neemt!

16 maart 2018 om 12:26

Ik heb de wedstrijd fey-az niet gezien, maar blijkbaar hebben ze weer niet gepresteerd in de topwedstrijden. Had dit typisch een keuze van blind gevonden maar van koeman had ik verwacht dat hij voor wat meer ervaring koos. Bij psv zullen ze nu extra gemotiveerd zijn zaterdag.

16 maart 2018 om 12:57

AZ serieus neemt?
Wat een gelul joh,hij kijkt naar de spelers en niet naar de club!

16 maart 2018 om 13:41

@vlieger, volgens mij heeft hij geen topwedstrijden van AZ bekeken... Een daar van was vorige week nog in de Kuip waarin de elftaldragers van AZ het volledig lieten afweten. Als je angst hebt voor de Kuip, dan ben je niet geschikt voor Oranje.

Weet iemand waarom Blind afgevallen is, heeft dat te maken met een blessure of speelt hij gewoon te weinig? Jammer, want ik vind Blind een prima optie voor de cvm.

16 maart 2018 om 12:26

Beiden. Kijk maar op transfermarkt. Hij maakt een belabberd seizoen mee.

16 maart 2018 om 13:53

Belabberd qua speelminuten bedoel je dan of qua spel als hij wel mag spelen?

16 maart 2018 om 15:04

Qua speelminuten. Hij had voor zijn blessure al nauwelijks speeltijd maar die blessure helpt ook niet mee. Jammer voor Daley.

16 maart 2018 om 17:07

Ah oke, ik volg United namelijk geheel niet dus ik was benieuwd. Thanks voor je info, hoop dat Daley een transfer maakt en weer lekker aan ballen toe kan komen.

Goeie selectie ! Of nee toch niet. Wout en Guus, kunnen we beter alvast inpakken.

Sorry maar waarom telkens cilessen
Bankzitter en speelt af en toe eens en dan zie je dat hij ritme mist

16 maart 2018 om 12:45

Je ziet dat hij ritme mist door goede reddingen en prima optredens? Ik snap je redenatie niet. Hij speelt niet wekelijks nee, maar als hij speelt dan laat hij zien een hele betrouwbare doelman te zijn en altijd op de juiste plek te staan waardoor hij reddingen maakt die je een Zoet niet snel ziet maken. Ik hoop dat Koeman, net als Advocaat deed, inziet dat Cillessen de beste doelman is die we hebben. Door te kijken naar kwaliteit en vorm, niet wie de meeste wedstrijden heeft gespeeld. Leuk voor de statistieken, maar niet veel meer.

16 maart 2018 om 13:05

Zoet is ook in vorm en dankzij Zoet staat PSV nog altijd bovenaan. Cillissen is echt niet beter meer dan Zoet.

16 maart 2018 om 13:54

Cillessen speelt ondanks dat ij niet veel speelt echt geweldige wedstrijden in Spanje en laat steeds zien dat ritme overrated is in zijn geval. Zoet speelt in de eredivisie, een behoorlijk lager niveau. Doet het zeker goed bij Psv, maar bij Oranje heeft hij vooralsnog niet overtuigd. Volledig terecht dus dat Jasper boven he mstaat.

16 maart 2018 om 13:57

Niet 'dankzij' maar 'met Zoet in het elftal' staat PSV nog altijd bovenaan. Van de Mickey Mouse League.... Dat maakt Zoet's prestaties al in een veel realistischer daglicht.

16 maart 2018 om 13:34

Haha, je wilde hem niet alleen uit de basis, maar meteen uit de selectie . Cillessen is nog steeds onze beste doelman. Hij is completer dan Zoet, dus lijkt het mij dat ook Koeman (die geen clubvoorkeur geniet) ook voor Cillessen gaat.

Ben echt benieuwd naar Weghorst.
Aan zijn mentaliteit zou het niet liggen. En wie weet verrast die wel,
lekker treiteren en irriteren tegen de tegenstanders.
Doet me denken aan Costa maar dan wat versies minder.

Opvallend geen Vormer, maar waarschijnlijk geblesseerd dus..... Weghorst verdiend het, fysiek, krachtig mens, scoort veel. Het is een werkpaard, iets wat we de afgelopen tijd in oranje gemist hebben. Zijn er niet voor niets bij, bij de eindtoernooien. Kluivert kan geniaal zijn, nu even iets minder. Maar toch verdiend een mogelijkheid in dit nieuwe oranje Eindtoernooien zijn nog donders ver weg.

Blind er niet bij, kan me inkomen, persoonlijk niet mijn speler, maar goed als hij er wel bij zou zitten ook prima. Misschien (gein) statement hele familie Blind op de zijlijn. mam, man, wat heeft zijn vader veel kapot gemaakt......

16 maart 2018 om 13:36

Geblesseerd (of komt net terug), net als Vormer en Locadia.

Prima selectie. Ja, over enkele namen kan je je bedenkingen bij plaatsen, maar wie moet daar dan voor in de plaats? Los van de kwaliteiten van de speler moet je ook kijken naar karaktereigenschappen en daarom snap ik de keuze voor Weghorst wel. Denk dat deze speler wel complementair is aan de rest. Daarnaast gaat hij vast niet mee als eerste keuze. Zelfde verhaal denk ik voor Kluivert en Til.

Kluivert of Bergwijn is mij om het even, voor mij valt vooral het middenveld op. Ik tel erg weinig creative spelers. Ik zie daar eigenlijk alleen maar spelers die met andere creatieve middenvelders om hun heen spelen. Defensie ziet er goed uit voor de toekomst. Ben wel benieuwd hoe Koeman wil gaan spelen.

16 maart 2018 om 13:38

Dat creatieve is ook een manco. Voro de nabije toekomst hoop ik dat Frenkie de Jong stappen maakt in zijn ontwikkeling. Komt nu nog tekort, maar zit wel potentie in (qua creativiteit).

Vrij logische selectie ookal vni dik drie rechtsbacks voor 1 positie en 3 centrakle verdedigers voor 2 posities wel een beetje vreemd. In feite betekent dat hij nog niet weet hoe hij gaat spelen. Hateboer duid op 532, Tete en Fosuh Mensah op 433. Beide zijn vrij zinloos centraal achterin. En dan heb je met de Vrij, van Dijk en De Ligt ook nog eens drie rechtsbenige centrale verdedigers. Rekik is niet zo heel goed maar wel goed genoeg om mee te nemen in plaats van Tete or Fosu Mensah. Verder is Bizot natuurlijk een grap. Die zit wel lekker op de bank maar Vorm is niet voor niets tweede keepr bij Tottenham, die kan echt wel wat meer en trapt ook geen stennis. Bizot zal nooit verder komen dan een AZ.

Bergwijn in vorm laat je thuis. Op zich natuurlijk logisch als je een topper als Justin Kluivert hebt die welliswaar uit vorm is maar bij Ajax speelt.

Logica ontgaat me weer eens volledig

Kluivert laat als sinds de winterstop helemaal niks meer zien bij Ajax. Hij is op dit moment echt niet in vorm. Terwijl Bergwijn wel bepalend is bij PSV. Ik jad Kluivert dus laten afvallen en Bergwijn opgeroepen. Ik vind dat Bergwijn zowiezo een betere speler is.

hoe krijgt die het voor elkaar, praktische elke keuze die die had is fout. Hiermee kan het nederlands elftal zich nog eens 4 jaar voor schut zetten.

16 maart 2018 om 13:39

Verklaar jezelf nader. Je geef een mening die je niet toelicht.

Van de afvallers vreemd dat Padt en Blind afgevallen zijn. Die had ik zeker wel bij de selectie gehouden.

Jammer dat Vormer geblesseerd is, want die had zeker wel een kans verdiend.

En logisch dat Bruma-Janmaat- Rekik- Bergwijn afgevallen zijn. Dat is middelmaat of nog niet goed genoeg voor Oranje !

Bizot i.p.v van Padt?
Op basis waarvan?
Hou toch op zeg...schande.

Om nog maar te zwijgen over Kluivert en Weghorst.
Serieus Weghorst?

16 maart 2018 om 13:09

Wie wil jij in de spits dan? Heb je een betere keuze?

16 maart 2018 om 13:58

Ik zie niet zozeer wie er moet staan ipv Weghorst? Luuk de Jong? Lood om oud ijzer, prima beloning voor Wout. Tevens spreek jij van een schande, ik ben benieuwd welke feitelijke onderbouwing je daar voor hebt. Naar mijn idee speelt Bizot gewoon een erg sterk seizoen.

16 maart 2018 om 14:24

De onderbouwing is niet zo moeilijk.
Als als keeper zijnde (padt) een club in de eredivisie houdt en het hele seizoen prima doet dan verdien je het.
Bizot was de eerste helft van het seizoen gewoon dramatisch,en op basis van een paar goede wedstrijden mag hij het nu proberen in Oranje kennelijk.

16 maart 2018 om 15:14

Niet om vervelend te doen, maar je stelt nog steeds iets zonder enige onderbouwing, enkel op onderbuikgevoel. Is Padt beduidend zoveel beter dan een Bizot die in een goede vorm steekt? Het is tenslotte maar om de plek voor 3e keeper.

16 maart 2018 om 15:44

Als als keeper zijnde (padt) een club in de eredivisie houdt en het hele seizoen prima doet dan verdien je het.
Als dat coor jou geen onderbouwing is dan houdt het op.
Je hebt waarschijnlijk geen enkele wedstrijd van Fc Groningen volledig gezien.keer op keer is Padt de reddende engel.
Dick Advocaat had hem zeker voor de lol erbij?
Heb je Bizot ook in de kuip zien spelen?

16 maart 2018 om 16:03

Weghorst heeft nog nooit meer dan 14 doelpunten gescoord per seizoen in de Eredivisie terwijl hij toch al 25 jaar is, het is ook absoluut geen speler die veel assists geeft en zelfs bij AZ die dit seizoen toch redelijk dominant is in veel wedstrijden hapert zijn rendement nog steeds.

Dost, Janssen, De Jong, Locadia en zelfs Huntelaar zijn allemaal beter. Huntelaar kwam niet meer mee in de Bundesliga. Dat zegt dan toch wel waar Weghorst staat. Een speler selecteren om z'n vechtlust is inderdaad een schande, aangezien hij voetbaltechnisch gewoon flink tekort komt.

Over de doelman snap ik het wel. Bizot speelt net als Padt goed, maar over het algemeen zijn ze gewoon derde keuze. Cillessen en Zoet gaan uitmaken wie eerste en tweede doelman wordt.

16 maart 2018 om 16:17

Maar Sirius wat is dan het alternatief? Janssen bakt er niks van, Locadia komt net terug van een blessure en Huntelaar raakt geen pepernoot als je Ajax de afgelopen keer bekeken hebt, hij takelt met de week af. Dan blijft Luuk of Weghorst over, dan vind ik niet dat je moet overdrijven met een schande.
.
Bolhuis, ik kijk inderdaad niet iedere wedstrijd van Groningen en ik vind Padt ook een goede keeper, het zou mij niet uitmaken welke van de twee keepers speelt maar als je echt van een schande spreekt moet je dat vast statistisch kunnen onderbouwen, althans meer dan "houdt Groningen in de eredivisie".

16 maart 2018 om 21:15

Janssen bakt er niks van? Speelt al zeker 3-4 maanden geen wedstrijd, is geblesseerd. Mits fit is hij gewoon een betere optie dan Weghorst, maar snap überhaupt niet hoe je bij je argument over hem komt omdat hij niet speelt.

Prima selectie. Blind en Vormer niet fit genoeg en waarschijnlijk om die reden buiten de boot. Zitten ook twee spelers meer in dan normaal gesproken het geval is. Natuurlijk is er altijd discussie over, zoals Kluivert of Bergwijn. Wie van de twee of allebei niet? Zeer benieuwd naar de gedachten van Koeman over hoe hij Oranje wil laten spelen. Eens kijken of Koeman de spelers wel volledig op hun kwaliteiten en beste positie weet te benutten. Mij beviel de beweeglijke voorhoede met Promes, Babel en Depay wel. Laat ze veel van positie wisselen. Kunnen ook in het middenveld zakken en de bal eisen. Gezien zijn laatste interlands hoop ik ook op een plekje voor Propper. Uitgaande van het 4-3-3 waarvan Oranje wellicht niet zal afstappen, zou me deze opstelling niet verbazen tegen Engeland.
Een verdediging met echte verdedigers. De Roon (in plaats van Blind) als controleur, balansbewaker, meter-vreter en balafpakker op het middenveld in een dienende rol voor Wijnaldum en Propper die diepgang, loop- en scorendvermogen hebben. Voorin een beweeglijke en creatieve voetballers.

Cillessen
Tete/Fosu
De Vrij
Van Dijk
Ake
Wijnaldum
De Roon
Propper
Promes
Babel
Depay

Als we nu even goed kijken naar de spitsen dan staat er dus nooit één spits bij die van wereldklasse is...
Dost doe het redelijk in Portugal maar heeft in Oranje nog niets laten zien.
Een fatsoenlijke spits is er dus gewoon weg niet...............

16 maart 2018 om 13:09

Dost is in principe een prima spits, alleen wie gaat hem bedienen. Dat is het grote probleem tegenwoordig voor veel spitsen. Wat dat betreft heeft Dost het wel bij Sporting getroffen.

En ik vond het raar dat Padt ineens gepasseerd is. Voor mij toch echt keeper nummer 3 van Nederland ! Padt zal aankomende zomer wel een mooie transfer maken, zou zomaar de opvolger voor Zoet of Onana kunnen worden....

16 maart 2018 om 13:14

Wellicht hoeft Oranje niet met een ouderwetse spits te spelen. Ik vind het overigens wel een goed plan om die op de bank te hebben, een Dost en of Weghorst. Oranje lijkt momenteel echter meer de spelers te hebben voor een beweeglijke en van positie veranderende voorhoede: Babel, Berghuis, Promes, Depay, Kluivert, Bergwijn. Spelers die op elke plek voorin uit de voeten kunnen. Een echte, ouderwetse spits gedurende de wedstrijd inbrengen om je manier van spelen (opportunistischer wellicht) te veranderen, is altijd een optie.

Jongens.. waar maken jullie je druk om? Van waar je uit kan kiezen is t een prima selectie. Je proeft Bij vele gewoon een afkeer tegen bv een Kluivert. Wat een gezeur. Lekker weer roepen dat t middelmaat is. Net als bij de Ligt waar de meeste aan t terug krabbelen zijn.

Laten we nou de jongens die er zijn gewoon de kans geven zich te ontwikkelen. Zéker bij gebrek aan beter. Wat ik al eerder zei. We zijn enorm verwend vanaf de jaren 70. Met de grootste spelers. Hebben we nu (nog) niet. Ik kijk er gewoon naar uit .. een nieuwe generatie..nieuwe kansen ..nieuwe coach. Met zn alle achter Oranje mannen!

16 maart 2018 om 13:43

Ja, je zult wel balen dat hij zelfs nu hij geblesseerd is geen kans krijgt.

16 maart 2018 om 14:21

Ik snap overigens wel wat je bedoelt. Vormer doet het momenteel uitstekend, dus als hij fit was geweest, had ik het ook niet begrepen.

Welke misdaad heeft Pieters begaan dat hij er niet bij is?

16 maart 2018 om 13:24

Een misdaad dat die niet meer in de basis staat bij Stoke.
Zit de laatste tijd voortaan op de bank

16 maart 2018 om 16:09

Hij heeft een ruitje ingetikt in de catacomben

Het is mogelijk dat ik door een PSV bril kijk, maar op basis van echte vorm leek mij Bergwijn ipv Kluivert een betere optie. En nee, ik heb niets tegen Kluivert. Is zo'n beetje de enige Ajacied die ik graag zie voetballen. Maar als hij de vorm niet heeft valt hij wel heel erg terug hoor.

En Vilhena, tja. Dat wordt nooit wat al is hij de laatste 3 wedstrijden wel aardig bezig. Maar ja, Locadia maakt ook een goede start in de PL en zit er dan weer niet bij.

Voor de rest een logische selectie denk ik.

16 maart 2018 om 16:04

Ik had ze allebei geselecteerd. We moeten gewoon weer een keer gaan aanvallen met echte buitenspelers en bij gebrek aan beter zou ik dan altijd Depay, Promes, Kluivert en Bergwijn selecteren. Natuurlijk doet Berghuis het ook goed maar die mist imo snelheid tov die andere spelers

16 maart 2018 om 17:47

Dat is idd ook een mogelijkheid.
Maar als je zo aanvallend speelt moet je ook wel wat slopers op het middenveld en achterin opstellen, anders word je daar overlopen.
Ik vind Berghuis regelmatig een irritante snuiter, maar is naar mijn mening juist weer iemand die geen absolute snelheid nodig heeft om goed te spelen. Hij is erg slim en geslepen en door zijn techniek maakt hij (grotendeels) zijn gebrek aan snelheid goed. Hij handelt vaak ook snel. Waar anderen nog een seconde nodig hebben om te kiezen wat ze gaan doen, handelt hij meteen.

Prima, ik had Bergwijn genomen ipv Kluivert, voor de rest een selectie zonder grote verrassing. Top is het niet, maar daar moeten we gewoon aan wennen. Ook hiermee hoor je gewoon op een eindtoernooi thuis.

Oh Daily Blind lijkt me ook beter dan Vilhena, maar goed Blind speelt nooit, dus niet geheel onlogisch.

16 maart 2018 om 13:59

Keuze Bergwijn of Kluivert is misschien niet juist, maar ook wel weer lood om oud ijzer. Die komt toch niet aan spelen toe.

Daley is er niet bij door een blessure c.q. het net terugkomen daarvan, net als Vormer en Locadia.

16 maart 2018 om 13:59

Volgens mij is Blind ook nog niet helemaal fit! Anders zou ik hem wel liever op de plek staan van Vilhena inderdaad, heeft het bij Oranje nooit verkeerd gedaan.

16 maart 2018 om 14:04

aha, dat wist ik niet.

Dan nog zou ik niet voor Vilhena gaan, maar goed ben gewoon niet echt fan. Bergwijn of Kluivert maakt inderdaad niet veel uit. Beide talenten die nog niet helemaal klaar zijn voor Oranje.

16 maart 2018 om 15:06

Met je eens, ik zou Vilhena ook momenteel niet in mijn Oranje selectie plaatsen. Vroeger dacht ik dat hij onze nieuwe stofzuiger zou worden met voetballend vermogen maar ik ben er niet meer van overtuigd, ik vraag me af hoeveel hij nog kan/gaat groeien. Op de vleugels hoop ik dat een Elia voortaan de plek overneemt dan Kluivert/bergwijn, ik begreep dat hij net terugkomt van een blessure ook.

Til in oranje, wat heerlijk. Ik heb echt hoge verwachtingen van hem. Wat een geweldige gast.

Eigenlijk zou dit helemaal geen discussie moeten zijn. Mensen die nu nog roepen om verhaegh en pieters en aeffelay en noem ze allemaal maar op. Die mensen hebben er geen kaas van gegeten. Persoonlijk kan ik mij aardig vinden in de selectie van Koeman. Hij selecteert naar de mogelijkheden, tactiek/formatie,vorm en leeftijd. En mensen die het maar hebben over het verleden over de kluivers, bergkamp, seedorf etc die mensen leven niet meer in de realiteit. Dit is zoals we ervoor staan, en dat is volgens mij niet zo heel slecht. Volgens mij kan je best het italiaans systeem aanhouden met 3 centrale verdedigers en 2 backs die wat hoger staan. En dat zou dan de vrij van dijk ake/ ligt kunnen zijn. En dan op links willems of kongolo of ake en op rechts fosuh mensah of tete en dan de roon wijnaldum til/strootman/van beek/blind dat is allemaal lood om oud ijzer. En dan met 2 spitsen dost/ depay of weghorst/promes. Ik denk dat je dan een goede accent op de verdediging en middenveld hebt, met blind als spelverdeler op het middenveld. En ja ik ben een fan van weghorst.

16 maart 2018 om 15:56

Frenkie is geblesseerd

de jong is geblesseerd. Ken u feiten

Niet eens met de keuze van Bizot boven Padt. Vind padt toch stuk sterker keepen. Vilhena speelt ook als eem zak.. Vd beek, til, kluivert alle drie jong oranje materiaal. Eens zien hoe we gaan spelen.

heerlijk om te lezen, al die reacties van mensen die alleen maar zitten te zeiken en alles over het vernieuwde NL elftal afkraken

ik heb vertrouwen in ronald koeman en ben benieuwd naar zijn visie van deze nieuwe lichting, hij zal heus iets gezien hebben bij de nieuwe spelers

Ik vind het wel fijn dat er een soort frisse wind gaat waaien. Natuurlijk is dit kwalitatief het slechtste Nederlands elftal in jaren, maar er moest echt eens een bondscoach komen die een duidelijke visie heeft en aan de toekomst wil gaan bouwen. De kans is aanwezig dat we nog eens een eindtoernooi zullen gaan missen, maar so be it. Er moeten jongens komen te staan die voor Koeman en voor volk en vaderland door het vuur willen gaan. In mijn ogen had bijvoorbeeld wel afscheid genomen mogen worden van jongens als Depay. Speelt een op de tien keer een geweldige wedstrijd, maar grotendeels is het ergernis en zorgt hij voor problemen. Nochtans hoop ik dat Koeman eindelijk de juiste snaar bij hem weet te raken.

Verder hoop ik dat de individuele kwaliteiten binnen dit team maximaal zullen worden benut en ik opteer voor Stefan de Vrij op rechtsback. Het is niet zijn favoriete positie, maar het is wel de plek waar hij bij Feyenoord debuteerde. Op rechtsback hebben we gewoon geen topper en ik denk dat De Vrij dit prima kan invullen. België heeft jarenlang met twee cv's op de backposities gespeeld (alderweireld en Vertonghen) en ik hoop dat De Vrij dit ziet zitten. Dan heb je met De Vrij - De Ligt - Van Dijk - ... echt een alleraardigste verdediging.

16 maart 2018 om 16:08

Probleem is alleen dat Depay in potentie verreweg de beste voetballer is die je hebt. Die heeft nog iets van creativiteit in zijn spel, iets wat de rest van de selectie mist. Kluivert en Bergwijn hebben dat ook wel maar die komen net kijken.

Ik vind het onbegrijpelijk dat Marco van Ginkel niet opgeroepen wordt voor dit Nederlands elftal. Marco kan het huidige niveau van NL elftal met 2 vingers in de neus aan en hij is beter dan de meeste middenvelders bij oranje die nu wel opgeroepen worden.

16 maart 2018 om 16:07

Met Wijnaldum heb je al een lopende, diepgaande nummer 10 dus ik verwacht dat die dan sowieso in de basis gaat staan anders had Van Ginkel er wel bij gezeten denk ik

16 maart 2018 om 18:25

In overleg met V Ginkel en Koeman is V. Ginkel niet opgenomen in de selectie ivm herstel blessure.

Vind wel prima dat Koeman geen Psv'ers wil selecteren.
Raken ze ook niet geblesseerd.

Vind het vooral heel grappig dat mensen die lukraak roepen dat het een selectie van niks is, toch met namen gaan komen die:

* over datum zijn (huntelaar, siem de jong, van persie)
* maanden niet voetballen (elia, janssen)
* pas weer fit zijn na lang blessureleed (de guzman)
* geen pepernoot raken (lens, van wolfswinkel)
* simpelweg niet goed genoeg zijn (verhaegh)
* nu geblesseerd zijn (fer, de jong, vormer)

Koeman maakt er naar mijn idee het beste (puur obv zijn selectie) van met de middelen die hij heeft. Het is niet zijn schuld dat de stroming nu heel beperkt is en dat we eigenlijk gewoon middelmatig materiaal hebben. Had overigens wel Bergwijn ipv Kluivert meegenomen, recentelijk toch wat meer bepalend geweest.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren