Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ten Hag zet Younes uit Ajax-selectie na weigeren invalbeurt

Laatste update:

Amin Younes is door trainer Erik ten Hag teruggezet naar Jong Ajax. De Duitse buitenspeler weigerde zondag vlak voor tijd in te vallen tegen sc Heerenveen (4-1 winst). Younes maakt de komende twee weken geen deel uit van de A-selectie, zo meldt Ajax op de clubwebsite.

Ten Hag vroeg Younes zich zondag vlak voor tijd klaar te maken voor een invalbeurt, maar de aanvaller liet blijken daar geen trek in te hebben. Na afloop gaf de trainer aan dat hij Younes wilde belonen voor zijn werk op de training en eerdere invalbeurten. De Duits international zag het echter niet zitten om bij een ruime voorsprong voor een paar minuten op te draven.

Op de clubwebsite laat Ajax weten dat er maandag een gesprek heeft plaatsgevonden tussen Ten Hag en Younes. Daarin kreeg de speler te horen dat hij de komende twee weken met Jong Ajax moet meetrainen. Frank de Boer zei zondagavond bij Studio Voetbal dat Ten Hag hard moet optreden bij een dergelijk incident. “Als trainer moet je hier keihard tegen optreden. Dit zijn momenten waarop je spelers voor je gaat winnen, of ze denken hij laat met zich piepelen.”

Terecht besluit?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
12 maart 2018 om 11:00

Het kan ook niet om een speler te willen belonen voor zijn goede werk en hem dan in de blessuretijd laten invallen. Ten Hag toont zo weinig respect voor zijn eigen spelers, maar ja, het is inmiddels wel duidelijk dat hij niet de toptrainer is die hij zelf wel dacht te zijn

12 maart 2018 om 11:01

Dat kan je vinden of wat dan ook maar hij moet luisteren naar zijn meerdere.
Dat moeten wij allemaal op het werk dus hij ook.
En ik zou het ook niet brengen zoals ten hag heeft gedaan.
Maar invallen moet je.

12 maart 2018 om 11:10

Younes mag god op zijn knieën bedanken dat hij uberhaupt een carrière heeft als profvoetballer en dat Ajax hem onder zijn hoede nam na bv de Napoli rel. En Ten Hag wide hem echt niet vernederen ofzo.

12 maart 2018 om 11:23

Klopt en ik denk dat elke speler zich klote voelt om zo vlak voor tijd te moeten invallen maar het is en blijft toch je werk en wat hij doet valt gewoon onder werk weigering

12 maart 2018 om 12:26

@ wve

Een meerdere? Als de chef wil dat je door het water gaat, terwijl er vijf meter verder een brug is?
Nee, de grootste loser in dit hele verhaal is en blijft Ten Hag. Hij bakt er voor de rest ook niet niet veel van. Die kan aan het eind van dit seizoen vertrekken.

12 maart 2018 om 12:33

Werkweigeren is pas respectloos.

Ik hoor van der Gijp dit soort gekkigheid ook zeggen tijdens VI, maar wanneer jij €50.000 met je hobby verdient en de coach acht het nodig dat jij in de slotfase invalt, dan dien je te luisteren. Hij is de baas en hij bepaalt wie speelt en wanneer iemand invalt. Alleen spelers met een enorme status, die letterlijk onmisbaar zijn, zoals Ronaldo en Messi kunnen zich dit gedrag permiteren, maar die zijn zo goed dat ze nooit in deze situatie terecht komen.

Overigens is de reden die Ten hag opgeeft, een beloning, wel mal. Zo'n beloning wil niemand.

12 maart 2018 om 13:10

Dus als je niet rijk bent moet je je als een slaaf schikken? Younes is nog steeds baas over zijn eigen lichaam, en hier over oordelen zonder allen details te weten is pas echt respectloos.

Ten hag werkt met mensen en niet robots, hoort bij manager zijn...

12 maart 2018 om 13:20

Younes is baas over eigen lichaam. Maar als die weigert te werken voor zijn geld dan is het de baas zijn goed recht om hem naar de tribune te wijzen en evt een bote uit te schrijven voor werk weigering.

Younes had gewoon moeten invallen hoe lullig ook.

Tsja dat kon niet uitblijven natuurlijk. Ten Hag kan dit niet laten gaan.

12 maart 2018 om 11:16

hopelijk gaat ten hag ook eens kritisch naar zich zelf kijken. En ex basis speler belonen voor zijn goede invalbeurten en trainingen en hem dan als beloning de blessuretijd laten volmaken in een wedstrijd die al beslist was. Zeer knullig

12 maart 2018 om 12:17

Slechte onderbouwing van Ten Hag? Zeer zeker, maar alsnog had Younes in moeten vallen. Na de wedstrijd had hij terug kunnen komen op de slechte redenatie van Ten Hag, maar tijdens de wedstrijd mag van hem verwacht worden dat hij professioneel genoeg is om naar zijn baas te luisteren.

12 maart 2018 om 12:22

Bij Ajax staat iedereen op een prestatiesalaris. Dat verschilt tussen basisspeler, wisselspeler wel invallen en niet invallen

Je moet feiten kennen voordat je mensen gaat veroordelen.

Buiten dat. Younes moet niet zeuren en gewoon invallen. Of gaan de spelers dat nu al bepalen. Waar ga je de grens trekken? Bij blessuretijd? Wat bij 5 min voor tijd? Of trek je hem bij 10 min? Want een onzin zeg. Ik moet ook luisteren naar mijn manager op mijn werk....

12 maart 2018 om 12:40

Uiteraard had hij moeten invallen. Daar wordt hij immers vorstelijk voor betaald. Maar Ten Hag had dit aan moeten voelen.

12 maart 2018 om 12:53

Uiteraard had Younes moeten invallen, daar wordt hij immers voor betaald.
Maar Ten Hag had dit "gezeur" kunnen voorkomen met een beetje inlevingsvermogen.

Je hebt een speler die lang basisspeler is geweest. Vervolgens beland deze jongen op de bank. Terecht of onterecht, aannemelijk is dat er teleurstelling heerst bij betreffende speler. Wanneer de 90e minuut is aangebroken bij een 3 - 1 voorsprong waarbij de wedstrijd is gespeeld kun je als trainer 2 dingen doen.

1: Je gaat totaal onnodig nog een wissel toepassen, want je bent immers de baas. Younes moet gewoon doen wat je zeg, ook al weet je dat Younes dit weel eens als vernederend gaat ervaren dat hij totaal onnodig de blessuretijd moet volmaken. Vervolgens roep je ook nog iets in de trant van dat dit een beloning is.

2. Je houd rekening mee wat er leeft bij spelers in de groep. Je bent wel de baas, maar probeert je een beetje in te leven in je spelers. In plaats van Younes een totaal onnodige en wat vernederende wissel laten ondergaan voor 3 minuten speeltijd, geef je hem of meer speeltijd of je laat hem 90 minuten zitten. Geen onnodig gekrenkte speler en misschien had je nog een jongeling blij kunnen maken met een paar speelminuten. win win.

Ten Hag koos voor 1, nou nu heb je wat...

12 maart 2018 om 13:11

@robert41, heb je een bron voor die informatie of moeten we je op je woord geloven?

12 maart 2018 om 13:28

Dat is vrij normaal, dus zou me niks verbazen. Als je speelt krijgt je wat meer premie dan wanneer je niet speelt. Dus niks geks, alleen een trainer kan dan beter een jeugdspeler belonen dan younes voor die paar minuten. Die jeugdspeler is blij, heeft paar minuten gemaakt, krijgt wat extra premie.
En een speler als Younes belonen, dan moet je m gewoon minimaal een kwartier geven. Los daarvan moet Younes natuurlijk invallen als zijn coach dat vraagt. Maar de verklaring van Ten Hag is krom.

12 maart 2018 om 13:45

Helemaal mee eens: natuurlijk had Younes moeten spelen volgens zijn contract, maar Ten Hag had moeten aanvoelen dat dit een vernedering was. Ik mis Keizer!

12 maart 2018 om 14:09

Kyle, wat mis je precies aan Keizer? Dat was ook niet allemaal geweldig, Bosz zag ik het liefst terugkeren. Achter die man stond ik pal, vanaf het begin en zijn spel liet mijn Ajax hart sneller kloppen.

12 maart 2018 om 14:09

Kyle, wat mis je precies aan Keizer? Dat was ook niet allemaal geweldig, Bosz zag ik het liefst terugkeren. Achter die man stond ik pal, vanaf het begin en zijn spel liet mijn Ajax hart sneller kloppen.

12 maart 2018 om 14:30

Vanaf het begin ja? Ajax heeft in het begin van vorig seizoen juist verkloot. Toen was het allemaal juist nog niks..

12 maart 2018 om 15:19

Sulejmanii, laat me vooropstellen dat als er een petitie zou zijn om Bosz terug te halen, zou ik in de rij gaan staan om die te tekenen! Dat was pas mooi voetbal en hij was ook iemand naar wie de spelers luisterden. Keizer vond ik sympathiek maar onzeker (in het begin vooral), maar ik baalde van zijn wisselbeleid. Maar nu ik naar het wisselen (of niet wisselen) van Ten Hag kijk en de manier waarop hij uit zijn woorden komt, mis ik Keizer.

12 maart 2018 om 17:06

De voorgangers van ten Hag hadden dit nooit laten gebeuren. Frank de Boer liet altijd rond de 60e minuut zijn wissels opdraven en Keizer deed iets dergelijks. Ten Hag gebruikt zijn wissels niet om het team te versterken, maar om te laten zien wie de baas is.

Wat een slechte hoofdtrainer is die man.

12 maart 2018 om 12:23

Hij kon dit inderdaad niet laten gaan. Maar imo is hij wel fout in deze. Daarnaast vind ik zijn argument naar de pers te triest voor woorden. Iemand belonen voor zijn harde werk tijdens de training doe je niet door hem in blessuretijd in te laten vallen. Dat Lang dit mogelijk een eer zou hebben gevonden kan ik snappen, maar voor Younes is het gewoon een vernedering. En dan heb ik het niet over en wissel in blessuretijd om tijd te rekken. Dat vind ik een ander verhaal dan in dit geval.

12 maart 2018 om 12:39

Ten hag wil mijns inziens iets te graag zijn stempeltje drukken op Ajax. Veltman passeren, Younes straffen, wat een makkelijk doelwit is (zou hij dit ook bij ziyech doen?? ) Dat is voor een trainer die alles nog moet bewijzen niet echt een mooi begin.

12 maart 2018 om 13:21

Ziyech geeft gister 3 assists, dus die laat je gewoon staan. Daarnaast zijn Sinkgraven en Frenkie geblesseerd en dat zijn de enige 2 die Ziyech kunnen vervangen of je wilt weer een beton middenveld.

12 maart 2018 om 16:11

@Mentalist, waarom is het een stempeltje drukken? Omdat Veltman aanvoerder is mag die blijven staan hoe matig die ook speelt de laatste tijd? Je kan het ook omdraaien dat hij ballen toont door de falende aanvoerder eruit te halen, Younes schorsen voor 2 weken is gewoon normaal aangezien hij werk weigert, dat de redenatie wat lomp is van Ten Hag na de wedstrijd doet daar niks aan af, Younes toont hiermee namelijk aan dat hij zich te groot voelt en zich beter voelt dan andere en dat is hij niet

Aangezien je serieus genomen wil worden als trainer moet je dit wel doen. Maar ik sta achter Younes als het gaat om de keuze om niet in te vallen. Erik gooit zijn eigen glazen in.

12 maart 2018 om 11:06

Als voetballer hoor je gewoon te doen wat de trainer vraagt. De Rossi weigerde laatst ook in te vallen toen Italie zich nog moest plaatsen ten koste van Zweden maar dat was omdat hij geen doelpuntenmaker is en Insigne die naast hem zat op de bank wel. Uit teambelang dus. Dit is pure werkweigering, of het nou de laatste seconde van de wedstrijd is of in de rust. Als speler moet je doen wat de coach van je vraagt. En anders ga je maar lekker op de tribune zitten en de rest van het seizoen met de beloftes trainen. Aan zulke spelers heb je helemaal niks meer en ze zijn een heel slecht voorbeeld voor jonge gasten als een Bakker of Lang die ook op de bank zitten.

12 maart 2018 om 11:28

Moet je kijken wat ze betaald krijgen dus gewoon doen wat er van je verlangd word...wij moeten ook gewoon doen wat de baas zegt anders lig je er gewoon uit

12 maart 2018 om 11:32

Precies de baas!! de baas bepaald alles voor je!! goeie mentaliteit! je mag als baas je medewerker behandelen zoals je wil!! alles draait om geld!!! trots/emoties/zelfrespect bestaat niet!!
als mijn baas me zoiets geflikt had als ten hag, had die zijn salaris ergens mogen inschuiven wat het daglicht neit kan verdragen en lekker een andere baan zoeken!! ergens in napels ofzo, voor veel meer geld, veel meer respect en voor veel meer prijzen spelen

12 maart 2018 om 11:38

Stoere taal, maar als puntje bij paaltje komt zal jij met hangende pootjes terugkomen als je baas je eruit zet.

12 maart 2018 om 11:39

@willem, nee dat is totaal misplaatste arrogantie om zoiets te weigeren. Je bent profvoetballer en als je coach vraagt om in te vallen moet je dat doen. Als je trots je dan in de weg staat dan zit er een steekje los bij je. Helemaal als je Amin Younes heet en nog kans wil maken om bij de selectie te horen van de Duitse nationale ploeg. Er wordt niet aan hem gevraagd of hij de wc's in de kleedkamer wil schoonmaken maar om te doen waarvoor hij krijgt betaald. Trots, emoties, respect blablabla wat een ongeplaatst diva gedrag.

12 maart 2018 om 11:57

Hoewel ik ook wel van mening bent dat je moet luisteren naar je trainer, vind ik het gewoon beledigend en idioot van van Hag doet. Hij zegt dat hij Younes wil belonen, dan beloon hem ook. In de laatste seconden nog invallen in een wedstrijd waar je met 4- 1 voorstaat slaat gewoon nergens op.

12 maart 2018 om 11:58

Zou Zlatan of Diego Costa zoiets pikken? Nogmaals er zijn mensen die op zulke momenten spugen op hiërarchie. Al heeft zijn actie nadelige gevolgen voor hem zelf. Op dat moment is t puur die alpha male emotie waarbij je het vertikt vernedert te worden voor 40.000 mensen. Eer en gekwetst worden verschilt van persoon tot persoon. Bij de ene persoon kan zijn vrouw of moeder voor alles worden uitgemaakt en haalt die zijn schouders ervoor op terwijl de ander dit ook ziet als een aanval op zijn eer en op moment supreme door t licht gaat ongeacht alle belangen en besluit een kopstoot te geven en de WK finale te verliezen (Lees: Zidane). Eer mijn vrienden....uitgestorven ras die mannen die dat hebben.

12 maart 2018 om 12:06

@samcro: spreek alsjeblieft voor jezelf of de mensen door wie je blijkbaar omringt bent!!
not me not in a thousand years and not in the one life i got!!

12 maart 2018 om 12:15

Daar heb je wel gelijk in dat hij naar de trainer moet luisteren maar ten hag
moet niet aankomen van ik wil je belonen als je met 4-0 voor staat dat
is gewoon een vernedering

12 maart 2018 om 12:27

Ten Hag is gewoon een sneu figuur die helemaal niets bij deze prachtige club te zoeken heeft. Onder Keizer was jet voetbal drie keer beter. Laat staan dat men eens een keer een echte Ajax trainer voor de groep zet. Ik mis het plezier op het veld. En je ziet nu dus ook in de spelersgroep dat men niet wil werken voor Ten Hag. Dat is een teken aan de wand. Ga maar op zoek naar een andere trainer want dit gaat alleen maar verder escaleren. Ziyech gaat ook al niet lekker sinds het aantreden van ten Hag. Ook het wegzetten van Veltman duid op een breuk met de groep. Ik geef Ten Hag nog enkele weken en dan barst de bom voor ten Hag.

12 maart 2018 om 12:28

@warabe

Je hebt het in je verhaal over een mannetje van 1,50 die al een jaar geen pepernoot raakt en het rendement heeft van een amateurvoetballer die eist dat hij meer minuten mag maken, volgens mij raken Zlatan en Diego Costa toch wel wat meer? Dat heeft helemaal niks met een Alpha male te maken, zo'n jongen mag wel eens iets doen aan zelfreflectie.

12 maart 2018 om 12:35

@ Willemartsen
Hou jezelf mooi voor de gek. Sowieso dikke blubber dat mensen het als een vernedering zien als je in de blessuretijd in moet gaan vallen.

12 maart 2018 om 12:40

@willemartsen,

Je hebt als werknemer zeker rechten. Als jij buschauffeur bent, mag je gerust weigeren de toiletten te boenen wanneer je chef dat aan je vraagt. Maar, als hij zegt dat je vlak voor je dienst begint op een andere lijn moet gaan rijden, dan dien je dat te doen.

Wat Napels betreft had Ajax hem al verkocht. Younes was degene die de transfer afbliest, dus hij had Ajax al genaaid.

12 maart 2018 om 13:15

@warabe, eer wordt nogal eens verward met ego en een gebrek aan zelfcontrole.

Dat incident met Zidane is het perfecte voorbeeld. Het WK winnen dat was eervol geweest. Zich zo uit de tent laten lokken en zich laten manipuleren door Materazzi was een zwaktebod en een schande. Had niets met eer te maken.

12 maart 2018 om 14:26

Xyzz...thnx voor de toevoeging. Ben t deels met je eens. Groot ego is negatief maar eer hebben is positief. Voorbeeld van Younes is echt een eer ding. Maar hoe graag je t ook wilt op sommige momenten zijn die emoties zoo hoog dat je de gevolgen voor lief neemt. Als Younes aangepakt wordt dan moet Ten Hag ook worden aangepakt. Hij is de eerste schuldige. Younes berokkent enkel zichzelf schade maar niemand anders. Ten Hag daarentegen wil Younes beschadigen.

12 maart 2018 om 16:48

Younes beschadigt de autoriteit van Ten Hag. Ten Hag beschadigt Younes totaal niet. Geen haan had gekraaid naar die korte invalbeurt en Younes had iets meer premie gekregen.

Als je door iets als dit zodanig in je eer bent aangetast dat je de consequenties voor lief niemand ben je maar een kleinzerig mannetje als je het mij vraagt.

12 maart 2018 om 11:11

Lijkt me dat juist Youness zn eigen glazen ingooit. Zelf vind ik het bovenal onzin een speler in te laten vallen in de blessuretijd, laat dat voorop staan... maar als Ten Hag vindt dat Youness het op de training goed doet en hem op zijn eigen (stomme) manier wil belonen... dan kan Youness dat signaal afslaan of positief oppikken met als doel dichter bij een basisplaats te komen. Je toont ermee initiatief en enthousiasme. Dat doe je eenmalig.
Als Ten Hag de week erop Youness weer in de laatste seconde in wil laten vallen kun je altijd alsnog nee zeggen omdat dan duidelijk is dat je wordt gepiepeld.

12 maart 2018 om 11:16

Sorry pure werkweigering mag jij eerder stoppen met je werk of als jou baas vraagt of jij iets wilt doen wat in je functie eisen valt onder werktijd en mag jij dan nee zeggen.
Dacht het niet

12 maart 2018 om 11:21

Mijn baas zou het niet in zijn hoofd halen om 3 minuten voor het einde van mijn werkdag mij iets lulligs te laten doen wat totaal nodig zou zijn

12 maart 2018 om 11:22

Tjaa als mijn baas mij 1min voor tijd vraagt om nog ergens aan te beginnen zal ik hem ook vriendelijk bedanken hoor.. Vooral als hij zegt dat hij me wilde belonen..

12 maart 2018 om 11:25

dat jij je eigen laat vernederen om een wit voetje te halen bij je baas of om een hogere functie te krijgen moet jij lekker zelf weten maar ik denk dat jij dat ook niet zou doen , maar ik en younes en nog een hoop anderen hebben in ieder geval zelfrespect en laten ons zo niet gebruiken , hij had younes ook gewoon 10 minuten voor tijd in kunnen laten vallen of in de rust want kluivert was gewoon een groot drama de eerste helft de tweede helft was ie wel een stuk beter

12 maart 2018 om 11:30

Hebben jullie geluk dat jullie werkdag op een vast tijdstip stopt...ik weet nooiy van te voren of ik nou om 21.00 u klaar ben of om 23.00 u...en toch moet ik gewoon alles doen wat de baas vraagt

12 maart 2018 om 11:32

Dat heeft niets te maken met het halen van een wit voetje, het heeft te maken dat hij onder werktijd niet wil invallen klaar dus werkweigering en ja Ten Hag wint ook niet de schoonheids prijs met hoe hij het deed want hij had dit allemaal kunnen voorkomen door hem dan gewoon niet te laten invallen

12 maart 2018 om 11:39

ik ben eigen baas maar ik zou echt nooit zo met mijn personeel omgaan , tevreden personeel zorgt namelijk ook voor betere prestaties en zoiets doe je gewoon niet
@babelagtig ik ben eigen baas maar mijn werkdag houd nooit op maar ik bepaal gelukkig wel zelf of ik iets moet doen
maar ondanks het verlies van 5-0 van mijn club zaterdag heb ik het idee dat in amsterdam de crisis toch groter is als in eindhoven op maandagmorgen

12 maart 2018 om 11:41

Ongelooflijk dat er mensen zijn die het volledig met Younes eens zijn! Praten over vernederingen en gebrek aan respect. Grote kans dat deze types ook nog eens een grote mond durven geven aan de leraar op school. En dan praten over een gebrek aan respect van Ten Hag naar Younes.....je zou ze aan hun nekvel naar huis dragen, rommeltje.

12 maart 2018 om 12:34

Zeg jij goed, ten hag is gewoon fout bezig klaar en had dit nooit moeten doen maar neemt niet weg dat het gewoon werk weigering is en wat je zegt klopt als een bus dat als je als baas zijnde he medewerkers met respect behandeld je er veel voir terug krijgt

12 maart 2018 om 12:43

Dus jij vraagt nooit aan je personeel om nog ff dit te doen of dat voor ze naar huis gaan? In mijn ogen heel normaal. Snap de vernedering ook niet zo. Je kunt t ook omdraaien. Hij heeft 90 min niks hoeven doen en kreeg toch betaald.

12 maart 2018 om 14:17

@babelagtig ja tuurlijk doe ik dat , maar dan wel alleen als het echt nodig is en het echt niet anders kan , maar jij maakt mij niet wijs dat iemand in laten vallen in de 90ste minuut bij een 4-1 stand echt nodig is

12 maart 2018 om 11:34

Ik snap de gedachtegang van Younes om niet in te vallen goed.
Ik sta alleen niet achter de keuze om daadwerkelijk niet in te vallen.

Younes gooit zijn eigen glazen in deze kwestie!
Kans is redelijk aanwezig dat hij bij Ajax niet meer aan de bak komt. Hij is nu ook aan het steggelen met Napoli over dat contract.
Mocht Younes doorgaan met de dingen die hij nu aan het doen is, wil ik wel eens zien waar hij volgend jaar speelt....

12 maart 2018 om 11:47

Wat een onzin. Hij heeft maar in te vallen, daarvoor wordt hij betaald. Ook al is 't voor tijd rekken. Niemand is toch groter dan het team? Het is een team sport. Ego gedrag ondersteunen is het begin van 't einde. Trots, eergevoel etc ... ik weet niet waar dat allemaal vandaan komt tegenwoordig dat je je te groot voelt voor het spelletje wat je miljonair heeft gemaakt. Dan ben je van de pot gerukt en de werkelijkheid helemaal kwijt. Die gasten die zo denken en praten, ik ken er nog wel een paar, die tonen werkelijk 0,0 respect naar een ieder die niet God mag danken dat ze voor niks zulke talenten en kansen gekregen hebben. Of wat te denken aan al die mensen die niet eens te eten hebben. Moraalridderig, ik weet 't. Maar dan kun je je toch niet als zo'n klein kind opstellen?

12 maart 2018 om 12:08

Zoals ik al aangaf begrijp ik best dat Ten Hag moet ingrijpen en hem nu buiten de selectie laat. Mijn irritatie gaat echter naar diezelfde Ten Hag omdat hij ervoor kiest Younes bewust te vernederen. Een speler die vorig seizoen eigenhandig Ajax voorbij clubs als Lyon en Schalke schoot, laten we dat niet vergeten.

12 maart 2018 om 12:11

Ik snap hem hartstikke goed. Er was niemand geblesseerd, er was geen reden tot tijdrekken en voor iemand die jarenlang in de basis heeft gespeeld is het vernederend. Het is inderdaad een teamsport daarom moet ten Hag proberen iedereen tevreden te houden. Als je dan iemand 2 weken uit de selectie plaatst voor dit dan ben je naar mijn mening overdreven bezig.

12 maart 2018 om 12:42

Daar moet je dan toch boven staan als speler? Dat zegt toch wat over Ten Hag? Nu gaat de discussie over Youness ipv Ten Hag. Ten Hag wordt echt wel beoordeeld op z'n keuzes hoor, hij is immers verantwoordelijk, niet Youness.

En overdrijven kan ook. Je noemt zo'n beetje de enige potjes op waar hij daadwerkelijk een verschil maakte. Dat hij in die andere 38 wedstrijden veel te weinig liet zien telt zeker niet mee?
Sinds hij niet meer speelt mis ik hem geen seconde. Dat zegt genoeg denk ik. Sterker nog, opgelucht dat hij niet speelt, was een bron van ergernis is inefficiã«ntie.

12 maart 2018 om 15:23

@consy maar je vindt niet dat Younes Ajax een piepklein beetje gepiepelt heeft met z'n wel/niet transfer naar Napoli en nu blij mag zijn dat ie nog bij t eerste zit?

12 maart 2018 om 12:04

@ consy ik ben bang dat niemand ten hag nog serieus neemt , je kunt dan wel de grote trainer van ajax zijn en de baas willen spelen maar je hoeft dan niet op te houden met logisch nadenken en mens zijn en als het 1-1 was geweest dan kun je nog zeggen dat ie iets wil forceren maar als je met een 4-1 stand iemand nog in wil laten vallen dan wil je volgens mij alleen maar iemand voor lul zetten

12 maart 2018 om 12:10

Precies, daar gaat het mij ook om. Natuurlijk moet de speler altijd invallen als de trainer daar om vraagt maar in deze situatie heb ik begrip voor de keuze van Younes, een sympathieke gast die een keer van zich af bijt tegenover een trainer die hem gewoon bewust wou vernederen tegenover 40.000 man.

12 maart 2018 om 12:27

ja inderdaad hij heeft lang geen kans gehad en wel gewoon volgens ten hag goed getraind vorige week mag ie een half uur spelen en is ie een van de beste ajacieden dus op zijn instelling is weinig aan te merken en dan beloon je hem voor die instelling met zeker 15 minuten speeltijd en niet met 2 minuten

Begin van het einde? Ten Hag pakt dit helemaal verkeerd aan.

12 maart 2018 om 11:04

Als ten Hag niet ingrijpt nu dan wordt hij natuurlijk gezien als een "walkover". Hij moest Younes straffen anders zou niemand hem in de Ajax selectie meer serieus nemen.

12 maart 2018 om 11:09

Gaat erom dat Ten Hag deze situatie makkelijk had kunnen verkomen door niet iemand met opzet voor lul te zetten. Als het 1-1 stond begreep ik de wissel nog. Maar bij een 4-1 stand wil Ten Hag alleen maar laten zien dat hij een grote jongen is. Ten Hag had dit moeten aanvoelen, begrijp de reactie van Younes, zou hetzelfde gedaan hebben.

12 maart 2018 om 11:14

Inderdaad erg slecht gemanaged van Ten Hag. Ik ben trouwens wel van mening dat Younes gewoon zou moeten invallen als hem dat gevraagd wordt hoor. Maar het begint in mijn ogen bij Ten Hag. Het zou nog best een nare uitwerking kunnen hebben op de band tussen de groep en de trainer.

12 maart 2018 om 11:08

Wat moet hij dan doen volgens jou? Over zich heen laten lopen?
Ben het nooit eens met zo een late wissel maar je moet het maar doen.
Dat hij het op een zeer domme manier uitlegt daarna waarom hij wilde wisselen dan moet je nu zeker niet de softy uithangen.

12 maart 2018 om 11:27

wve

Iedereen mag vinden van het 'nut' van een wissel in de 91e of 93e minuut wat die daarvan wil vinden. Maar het punt is dat het uiteindelijk gewoon erom gaat dat het aan de trainer is om te bepalen wat hij nuttig vindt en wat niet. En die afweging is verder niet aan bestuur, supporters en zeker niet aan individuele spelers.

Ik verbaas me echt over die Ajaxfans die hier over elkaar heen vallen om te veinsen dat Younes hier 'vernederd' wordt door hem zo laat in te laten vallen. Ik vind dat baarlijke nonsens. Amin Younes is geen Robin van Pwersie of Wesley Sneijder of zoiets. Spelers van die statuur hebben het inderdaad verdiend om ervoor te kiezen om niet meer in te vallen in blessuretijd. Die hebben dan ook dingen gepresteerd om die positie te claimen. Amin Younes is een prima speler, opvallend wel dat diezelfde Younes een paar maanden geleden trouwens door diezelfde supporters van Ajax werd uitgekotst (hij doet altijd hetzelfde, gaat alleen maar naar binnen, voorspelbaar én hij heeft nul rendement) terwijl ze nu allemaal op de baricade gaan om diezelfde Younes op te hemelen. Maar ik vind Younes voor Ajax gewoon een uitstekende speler maar hij is natuurlijk geen Sjaak Swart, Dennis Bergkamp of Frank de Boer.

Anyway, zoals ik gisteren al zei, Ten Hag kan echt niet anders dan Younes uit zijn selectie zetten. Anders is hij zijn gezag echt kwijt en neemt geen enkele speler hem nog serieus. Onvermijdelijke stap. Al zou hget mij ook niet verbazen als Younes over een week gewoon weer aansluit. Want Ten Hag heeft Younes straks in die pot tegen PSV weer heel hard nodig natuurlijk.

12 maart 2018 om 11:49

Natuurlijk bepaald de trainer of er gewisseld wordt en wanneer. Wat dat betreft kan hij niks anders dan Younes nu uit de selectie zetten, want ja Younes had moeten invallen. Echter kun je als trainer dit ook gewoon op voorhand managen door hem niet te vragen in te vallen in de 88e minuut op een 3-1 stand. Dat had geen enkel nut. Voor een debutant leuk, voor een Duits international een lachwekkende actie. Dit noemt Ten Hag dan ook nog eens "een speler belonen voor zijn spel vorige wedstrijd en inzet op de trainingen". Dan heb je er als coach niks van begrepen. Los van het feit dat Younes natuurlijk moet invallen.

Ik weet niet wat er besproken is, maar dit lijkt mij ook wel overdreven, maar je hoeft dit natuurlijk ook niet te accepteren als trainer. Had hem gewoon bij de selectie gehouden en niet meenemen in de wedstrijd selectie.

Moet wel zeggen dat ik Younes begrijp en dat ik dit maar naar vind van ten Hag. Hij wilt Younes belonen, door hem voor 1 minuut in te laten vallen. Dan begrijp ik wel dat Younes zoiets heeft van 'laat maar zitten' en belonen noem ik een invalbeurt van 1 minuut niet echt.

12 maart 2018 om 11:26

Zal om de wedstrijdpremie gaan dan denk? Anders een vreemde keuze idd

Speler mag nooit groter zijn dan een club. Dit is gewoon werk weigering. Tuurlijk het is wel moeilijk als speler om een halve minuut in te vallen, maar dit gebeurt vaak. Laatst ook bij Ceballos. Je krijgt niet voor niks een megasalaris

12 maart 2018 om 11:03

En mag de trainer wel groter zijn dan de club? dit is was toch een enorme flauwekul wissel bij 4-1 in min 93 kom op zeg!! en ja hij weigert dus? is de hek van de dam? is het stadion ingestort? wat een onzin allemaal! gewoon aanspreken vandaag goed gesprek en verder, het is geen kleuterklas

12 maart 2018 om 11:40

Willemartsen

In de groepdynamica en in leiderschapstheorien is allang bewezen dat zodra het gezag van een trainer aan erosie onderhevig is, een groep zich heel snel als een kleuterklas gaat gedragen.

Het hek zal niet meteen van de dam zijn nee, maar dat je als trainer je geloofwaardigheid kwijt bent en gedoemd bent de controle over je groep te verliezen dat is wel een gegeven ja. Of heb jij compleet andere ervaringen toen jij trainer was van een voetbalteam? Of hoe stuur jij jouw mensen in jouw team op het werk precies aan dan?

12 maart 2018 om 11:58

@kante, Werkgever om 16u00: "zeg Pietje, kun je nog even naar die klant gaan ze hebben een kapotte CV ketel en het vriest 10 graden"
Pietje: "zeg baas, weet je wel hoe laat het is? Ik kan m'n laatste uurtje net zo goed op de werkplaats besteden."
Werkgever: "ja, je hebt gelijk. Ze wachten maar een nachtje."
Pietje: "zeg baas, anders ga jij even koffie halen, met melk en suiker graag. En als je toch naar de kantine loopt, gooi even een euro in de snack automaat en neem een twix mee."
Werkgever: "tuurlijk jongen, je hebt ook gelijk."

12 maart 2018 om 12:07

Ik zou mijn werknemers sowieso niet zo behandelen! ik zie mijn werknemers niet puur als werknemers, maar als mensen met emoties en gevoelens die je met respect behandeld!! heb al 20 jaar 40 man onder me en het gaat al 20 jaar erg goed, met lachende mensen op de werkvloer die hard werken!

12 maart 2018 om 12:21

Als ik trainer zou zijn bij een club zou ik dit nooit doen om een ervaren spelers in de blessuretijd in te laten vallen.
Het kan alleen maar tot gezichtsverlies lijden bij alle betrokken partijen.
De spelers die werk weigert, de trainer die een domme keuze maakt door geen jonge speler zijn debuut te gunnen en de club die moet ingrijpen om het gebeuren te sussen tussen trainer en speler.
Younes en Ten Hag gaat niet meer werken en je kan beter Younes gewoon niet meer bij het eerste halen.
Boilesen moest toch ook op de tribune zitten toen die niet wilde bijtekenen en volgens mij heeft Ajax wel meerdere keren dingen geflikt bij spelers die niet al te slaafs waren.
En De Boer heeft zelf aan kapitaalsvernietiging gedaan met El Hamdaoui destijds dus lijkt mij handig als hij zelf dit keer zijn mond had gehouden,

12 maart 2018 om 12:24

afcavosje

Hahahaha, precies! Gewoon de wereld omkeren! Wie denkt die werkgever wel niet dat hij is zeg. Beetje meer respect voor de werknemers is wel op zijn plaats.


12 maart 2018 om 12:30

Willem....dus als je iemand vraagt iets te doen om 16.55 en hij zou dat weigeren vind je dat prima?

Ik ben zelf ook verantwoordelijk voor een groep maar dat moesten ze mij ook niet flikken.

En bij ons gaat het ook goed hoor..... ;-)

12 maart 2018 om 12:34

Beste Willemartsen

Alles heeft natuurlijk te maken met mijn eigen beroepsdeformatie. Ik heb al heel erg lang te maken met werkgevers die steen en been klagen en alleen maar problemen hebben met werknemers die werk weigeren, de kantjes ervan af lopen, niet breid zijn hun taken te vervullen of niet de geschiktheid bezitten om een functie uit te voeren (maar daarover zelf vinden dat ze uitstekend functioneren maar dat het allemaal de schuld is van hun werkgever), zich ziek melden na een avondje zuipen, vluchten in arbeidsongeschiktheid zodra ze een negatieve beoordeling krijgen, structureel te laat komen (maar wel een grote bek opzetten als ze daarop aangesproken worden), ruzie hebben met collega's etc. etc. En misschien ligt het beeld dat ik heb van die verhoudingen dus gewoon aan mijzelf.

Maar als ik jouw relaas lees ben jij dus die ene witte raaf die een hele andere ervaring heeft dan ik om mij heen ervaar en waar ik over hoor. Zou zomaar kunnen.

Maar 40 man onder je? Zo, dat is mooi zeg. Dan heb je dus een bedrijf dat, conservatief geschat, een omzet zal moeten draaien van een paar miljoen per boekjaar, omdat je dus alleen al een salarisgebouw hebt in je bedrijf van een half miljoen op jaarbasis (tenzij je structureel onder het minimumloon betaalt natuurlijk) inclusief alle premies, heffingen en belastingen die je moet betalen naast het bruto maandsalaris. Ik weet niks over je andere bedrijfskosten verder maar als je dat al 20 jaar volhoudt en dus winst maakt dan doe je dat echt waanzinnig goed. Zeker ook als jij een managementstijl hanteert waarin je je werknemers zelf steeds de keus laat of ze jouw instructies opvolgen of niet en je het weigeren van werk ziet als een verworvenheid van je personeel.

In wat voor branche heb jij dan een bedrijf, als ik vragen mag?

12 maart 2018 om 12:40

Hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat hij een bedrijf heeft he. Chef vloer kan ook 40 man hebben lopen.

12 maart 2018 om 12:54

zoals je boven al hebt kunnen zien bij een opmerking waar jij een reactie onder hebt geplaatst ben ik eigen baas en ik behandel mijn enige personeelslid met respect en als ie iets moet gaan doen dan overleg ik dat gewoon met hem daarom werken wij ook al 10 jaar samen omdat er wederzijds respect is , ik ga mijn personeel niet 2 minuten voor einde werktijd iets laten doen als er de noodzaak niet voor is

12 maart 2018 om 13:01

Natuurlijk moet er wederzijds respect zijn, maar ik vind de hele vergelijking voetballer tov ons helemaal niet terecht.
Younes had met 90 minuten niets doen toch zijn salaris gekregen, maar dan weigert hij in te vallen voor een paar minuten? Natuurlijk, ik zou me ook slecht voelen maar ik zou het wel doen. Wij praten over vernederingen e.d. maar als je dat doet ben je teveel bezig met wat anderen van je vinden. Gewoon kop houden en het veld in, na het laatste fluitsignaal de kleedkamer opzoeken en daar kan je dan de discussie aangaan. Weigeren in te vallen, daar heeft hij absoluut niet genoeg status voor.

En het feit dat er over einde werktijd gesproken wordt zegt ook al een hoop. Maar gelukkig heeft tegenwoordig niet iedereen een 9 tot 5-mentaliteit.

12 maart 2018 om 13:14

@afca vosje mijn exuses daarvoor is inderdaad een beetje overdreven dat had ik anders moeten zeggen maar julie vinden het schijnbaar normaal dat je als werknemer maar gewoon doet wat een werkgever je opdraagt en ik vind dat dus niet , anders leg jij dan maar eens uit wat het voor nut heeft om younes in de 90ste minuut 2 minuten speeltijd te geven bij een 4-1 voorsprong terwijl er niemand geblesseert is
@samcro als jij denkt dat het een voetballer niet interesseert om op de bank te zitten omdat ie toch wel betaald krijgt dan snap jij echt werkelijk niks van een voetballer

12 maart 2018 om 13:40

@pruimert, ten eerste het nut doet er niet toe. Als voetballer moet je gewoon bezig zijn met ballen tussen je juiste palen trappen en niet voor de trainer denken. Anders had je wel een maatpak aan en geen trainingspak met voetbalschoenen.
Maar het zou kunnen dat ten Hag niet heel tevreden is over Kluivert en een signaal wil afgeven dat Youens hem in de nek hijgt. Of hij gunt Younes een wedstrijdpremie? Ik weet niet hoeveel dat is, maar het kan best zijn dat hij een paar duizend euro kan verdienen door even binnen de lijnen te stappen. Maar nogmaals de reden die ten Hag heeft doet er niet toe. Het gaat om het feit dat Younes het niet ziet zitten om te voetballen. Veltman die staat toch ook netjes z'n aanvoerdersband af en valt toch ook netjes in voor Wöber als ten Hag dat aan hem vraagt? Of moet hij zich ook als een diva gedragen omdat z'n aanvoerdersband is afgenomen? We leven in een grote mensen wereld, het is geen kleuterklas.

12 maart 2018 om 13:55

Afca, hoe geef je Kluivert een signaal door hem 2 minuten voor het einde te wisselen? Dat lijkt me eerder een publiekswissel!

12 maart 2018 om 14:26

als je niet tevreden bent over kluivert omdat ie al weken als een krant speelt dan laat je kluivert op de bank beginnen denk ik , ajax werkt met kampioenspremies en niet met wedstrijdpremies las ik net geschreven door een ajax supporter dus dan zie ik en vele andere met mij als enige reden dat ie younes wil pesten en ik snap best dat younes daar niet aan mee wil werken zeker omdat naar aanleiding van het spel van kluivert de afgelopen maanden en het spel van younes vorige week younes eigenlijk misschien wel in de basis had horen te staan

Ik zou ook niet voor 2 minuten willen invallen, vooral omdat hij een Duits Internationel is.

12 maart 2018 om 11:30

Wat heeft het daar nou weer mee te maken?

12 maart 2018 om 12:32

Voor 3 minuten dan? Of 5? Of 10?

Waar trek je dan de grens? En mag iedere speler die apart bepalen?

Daar mag de trainer dan wel een boekje van bijhouden

12 maart 2018 om 13:47

Nu speelt hij zichzelf helemaal niet in de kijker, hij wil toch zo graag naar het WK? Stel er komt een blessure of Kluivert/neres trainen dramatisch. Hij is iig niet zn vervanger de komende weken. De trainer denkt nu wel beter na of hij Younes wel wil gebruiken nadat hij weer bij de selectie komt. Ondanks het verhaal van Ten Hag wat is erg slecht vond moet je je werkrelatie niet op deze manier verpesten. Door dit soort fratsen begin je ook bij je nieuwe club niet lekker..

Wat ook niet kan is dat hij nooit speelt. Zo slecht is hij niet en een mooie speler om naar te kijken

12 maart 2018 om 12:33

Ja maar hij gaat weg en dan krijgt een speler met een langer contract de voorkeur.

Weet je dat nu nog niet? Gebeurd al jaren zo in het hele betaald voetbal

Niet terecht man, zeer vernederend om 5 minuten voor tijd ‘beloond’ te worden, doe et dan op zn minst in de 70ste minuut...

Logisch natuurlijk; dit kan niet hoewel ik er wel begrip voor kan opbrengen.
Ik denk dat Ten Hag wat is ingefluisterd want gisteren voor de camera’s was hij redelijk terughoudend, timide zelfs.

Waar heeft Younes toch last van? Gaat akkoord met winters vertrek (win-win, ook voor Ajax), laat hij om discutabele redenen afketsen. Tekent een contract in Napels, gaat het vervolgens ontkennen. Erkent toch dat er iets getekend is, laat navraag doen wat dat nou precies was. Kan die weer eens minuten maken in de ArenA, heeft meneer er geen zin in. Onderhand toch sterk de indruk dat het een bipolair stuk gevreet is, Duitse mentaliteit zit er in ieder geval niet in.

12 maart 2018 om 11:07

Wat heeft dit te maken met wat er gisteren is gebeurd??
hij is lid van de ajax selectie en zit op de bank, dat zijn de feiten nu!
moet je hem dan echt in min 93 laten invallen?? kom op zeg, als ten hag een beetje gevoel/emotie en respect had gehad, had hij dit nooit gedaan!
als het 2-1 staat en je wisselt om tijd te rekken, dan snap ik het, wat er is een reden! maar dit had totaal geen zin en dan moet je als trainer ook je hersenen gebruiken!!
was benieuwd naar zijn reden van ten hag, je weet nooit, en misschien had ik het mis!! nou zijn reden was "belonen" ja dag ten hag!

12 maart 2018 om 11:12

Vooropgesteld dat 2 minuten invallen geen beloning te noemen is (eerder een klap in je gezicht), dit is werkweigering. Dat Ten Hag anders had moeten handelen, dan wel verwoorden: helemaal met je eens. Maar als voetballer weigeren te spelen? Als ik weiger mijn werk te doen, gaat mijn werkgever weigeren te betalen. Dat hij dan een stapje terug moet zetten voor dit vind ik dan ook wel terecht. Laat maar even een week of twee brommen bij Jong.

12 maart 2018 om 11:35

Oke...stel dat ten gag dit nog 2x bij hem doet, dus min 93 vragen in te vallen?
stel jou baas tot jou dat ook aan! en dan? blijf jij dan zitten en alsmaar doen wat je baas je zegt, ofzo je denken, wacht even ben ook een mens met zelfrespect en zo laat ik me niet behandelen? geld is niet alles hoor, echt niet! inderdaad werkweigering, maar als je dat als werknemer doet, dan mag je dat doen toch, tjah je baan kwijt inderdaad, maar je hoeft niet alles te slikken!

12 maart 2018 om 11:42

Stel? Hoezo stel? Het ging toch om de feiten van nu? Je zei het zelf al. Hij is NU speler van Ajax, zat bij de selectie, en wordt opgedragen zijn doodnormale taak als voetballer te vervullen. Hij hoeft niet de thee te zetten voor het achternichtje van Sjaak Swart, hoeft niet met een tandenborstel de plee schoon te maken, gaat geen koffie-runs maken voor de stagiairs, nee: voetballen. Wat Ten Hag deed is echt in de verste verte geen beloning te noemen. Maar een trainer die zijn speler verzoekt in te vallen is te gek voor woorden? Een voetballer die niet wil voetballen is doodnormaal? De fuck zeg, ben kennelijk in Narnia beland..

12 maart 2018 om 11:50

@willemartsen

"hij is lid van de ajax selectie en zit op de bank, dat zijn de feiten nu!"

Klopt je hebt gelijk. Maar wat Tukkertje91 hier allemaal zegt over wat er in de winterstop gebeurd is, dat zijn natuurlijk ook gewoon de feiten. Jij doet net alsof we dat allemaal maar moeten vergeten en dat dit niet speelt. Maar dat speelt vanzelfsprekend wel. Sterker nog, het heeft echt álles te maken met de situatie waar Younes zich momenteel in bevindt.

En als je dat meeweegt, dan maakt dat de actie van Younes inderdaad des te onbegrijpelijker.

Bovendien geef je zelf ook al de sleutel. Je stelt de vraag wat Tukkertje zou doen 'als je baas dat nog twee ker vraagt'. Precies ja! Als Ten Hag er nou een sport van zou maken om Younes elke week in de 93e minuut bij een ruime voorsprong erin te gooien, ja dan kan ik me best indenken dat je dan eens een keer denkt 'ja, doe het lekker zelf maar!'. Maar dit is één keer gebeurd. En meteen dus deze reactie van Younes.

Nogmaals we kunnen allemaal wat vinden van het 'nut' van die wissel op dat tijdstip, maar bestuur, fans, media, spelers, iedereen mag wat vinden maar het maakt geen dril uit. Als de trainer iets van je vraagt, en dit is niet onredelijk of gemeen of wat dan ook, Ten Hag heeft Younes echt niet gevraagd om naakt op de middenstip een liedje te zingen en een dansje te maken, hij heeft gevraagd om als contractspeler zijn werk te doen. Misschien niet chique, misschien niet 'nodig', maar die afweging is voor niemand anders dan Ten Hag. En Amin Younes is geen Piet Keizer. Younes is degene die respectloos is en niet Ten Hag.

12 maart 2018 om 11:54

Tukkertje91

Weet je wat ik altijd zo mooi vind? Dat er altijd mensen zijn die in dit soort gevallen bij hoog en laag beweren dat je als werknemer echt niet 'alles hoeft te pikken' en dat je dus werk mag weigeren en weet ik wat voor gedrag mag vertonen. Maar omgekeerd lees ik van diezelfde mensen altijd hele andere verhalen als het gaat om spelers van andere clubs die iets vergelijkbaars doen. In die gevallen moeten clubs keihard optreden, ontslag op staande voet geven, keiharde boetes, wegsturen, etc. etc. En bovendien, helemaal mooi, wordt dat an altijd afgerond met de wijze woorden: 'dat moet je eens bij je eigen baas proberen, die gooit je direct het bedrijf uit. ' Heel frappant altijd.

Overigens, wat ik hiervoor stel bedoel ik niet persoonlijk richting jou beste Willem Artsen. Jij reageert pas sinds gisteren hier op de site, dus ik kan jou daar niet mee bedoelen en het is ook niet bedoeld om jou persoonlijk aan te vallen. Is meer in het algemeen.

12 maart 2018 om 12:11

@constant: ik snap je en fijn dat je dat even meld
ik wil in zoverre meegaan met jullie, dat een werkweigering natuurlijk niet is wat je zomaar kan en mag doen! en jullie mening over het gedrag van younes kan ik toch niet veranderen en respecteer ik!
Maar ik vind wel dat de handelswijze van ten hag in deze kwestie wel erg onderbelicht is bij jou en tukkertje....
vooral na het interview met ten hag, dacht ik wacht even, belonen met 2 min? kom op dat is toch ergens belachelijk dat je dat zegt en uberhaupt kunt denken hiermee younes te belonen

12 maart 2018 om 12:43

Willemartsen

Voor zover ik de meeste reacties over dit geval goed heb begrepen is eigenlijk iedereen (voor of tegenstanders) het er wel over eens dat wat Ten Hag deed op zijn zachtst gezegd ongelukkig was. Daar geen discussie.

Het gaat erom hoe Younes ermee omging. En daarover verschillen we van mening.

Buiten dat het terecht is, was het interview van Ten Hag weer totaal niet sterk. Hij deed het bijna af als iets kleins en probeerde het daarna nog te redden. Verder had hij het erover Younes te willen belonen. Een Duits international beloon je echt niet met 3 minuten Eredivisie-voetbal

12 maart 2018 om 11:06

Hij komt inderdaad heel zwak over in interviews. Als hij ook zo voor de Ajax selectie staat zal dat natuurlijk niet geloofwaardig zijn.

schandalig dat je een speler in de 90ste minuut wil laten invallen bij een 4-1 voorsprong , het word tijd dat ten hag terug gezet word naar jong ajax , volgens mij was younes een van de weinige ajacieden die vorige week wel goed presteerde en voor gevaar zorgde en dan word je als dank vernedert door engnek ten hag die je dan ff de laatste 2 minuten wil laten invallen

12 maart 2018 om 11:18

Met je eens.
Het is ook schandalig en zo behandel je een speler niet maar het blijft nog steeds werk weigering

12 maart 2018 om 11:35

weet je wat het is , kluivert was de eerste helft een drama toen had ie younes ook erin kunnen brengen de tweede helft werd kluivert wel beter , maar denk jij niet dat younes ook ziet dat kluivert al weken uit vorm is en dat younes eigenlijk geen kans krijgt , vorige week speel je dan goed en dan zit je de week erna weer op de bank en zie je kluivert de eerste helft weer falen van mij kon ten hag dan ook het klapzuur krijgen eerlijk gezegt

12 maart 2018 om 11:57

pruimert

Younes heeft vóór de winsterstop ongeveer tot en met de maand oktober te tijd gehad om zich te bewijzen. Hoezo moet die dan nu opeens een 'kans' krijgen precies?

Sowieso, hij gaat Ajax toch verlaten? Dan ga je toch verder met die spelers die wel toekomst bij Ajax hebben? Younes is alleen nog belangrijk om straks tegen PSV nog als optie te hebben. Voor de rest kan Ajax het prima af zonder Amin Younes.

12 maart 2018 om 12:17

@ constant kante als ajax het prima af kan zonder younes dan snap ik niet dat jij er zo'n probleem van maakt dat ie niet in wil vallen

12 maart 2018 om 12:46

Ik maak nergens een 'probleem' van. Ik reageer hier, net zoals iedereen die hier reageert om mijn mening te geven. En ik weet niet of we jouw reacties moeten zien als jouw problemen met dingen die gebeuren, maar ik heb er geen enkel probleem mee dat Ten Hag hem in wil laten vallen in blessuretijd, zoals ik er ook geen enkel probleem mee heb dat Younes dat geweigerd heeft.

Maar dat staat er voor mij niet aan in de weg om gewoon mijn mening over dit onderwerp te geven.

12 maart 2018 om 12:50

Pruimert ... Constante kante reageert op jou bewering dat het schandalig is dat Younes nog moet invallen. Niet andersom. Jij maakt er een probleem van niet hij.

Buiten dat vind ik dat hij de spijker op zijn kop slaat.

12 maart 2018 om 13:27

nou misschien dat jij mij dan kan overtuigen van mijn ongelijk , wat heeft het voor nut om iemand in de 90ste minuut in te laten vallen bij een riante voorsprong terwijl er niemand geblesseerd is

12 maart 2018 om 14:52

Jawel, doen ze wel! Wedstrijdpremie en kampioenspremie

12 maart 2018 om 15:26

Heb je daar een link van als bewijs?

Zal denk ik ook niet de keuze van Ten Hag zijn als ik hem zo na de wedstrijd in zijn interview hoor.
Ik denk dat andere hoge pieten hebben gepleit om hem terug te zetten.

12 maart 2018 om 12:20

Ik denk wel een keuze van Ten Hag. Dit is voor Ten Hag het moment om te laten zien dat hij de baas is. Hij kwam niet zeker over en ook niet al zijn beslissingen zijn logisch, dus hij moet nu wel ergens laten zien dat hij de baas is. Als een speler die toch weggaat werk weigert, heb je een makkelijk slachtoffer gevonden om je dominantie te tonen.

12 maart 2018 om 13:40

Ik kan me van de andere kant ook wel vinden in jouw mening, dat zou dan ook meteen de straf zelf verklaren. Twee wedstrijden Jong Ajax, dat moet Younes wel leren he.

Zeer onterecht. Je saat 3-1 voor (of was het al 4-1?) en dan mag je nog lekker twee minuten mee doen.
Slaat nergens op dat ten Hag hem nog wilde inbrengen. Vind de reactie van Younes niet zo heel gek.

12 maart 2018 om 12:51

Inderdaad, zo een mentaliteit als jij stelt gaat prima als je Appingedam 4 speelt. Niet als je broodvoetballer bent

Dit is misschien wel het domste wat je kan doen. Denk niet dat de spelersgroep dit gaat waarderen. Slaat überhaupt nergens op om een speler in de blessuretijd te wisselen terwijl je dik voor staat.

12 maart 2018 om 11:06

Bij een jeugdspeler die zijn debuut kan maken kan ik het nog begrijpen dat je die laat invallen maar dit sloeg nergens op.

12 maart 2018 om 11:18

Ik vind zelfs dat een jeugdspeler een beter debuut verdient. Tegen Feyenoord kreeg Gakpo ook maar een debuut van 2 minuten en dat vond ik redelijk triest.

12 maart 2018 om 11:14

Wat moet je dan doen? Niks? Dan is het volgende week Cassiera die zegt: "bekijk t maar trainer, had je maar met mij moeten beginnen." Als je nu niet ingrijpt dan gooi je je autoriteit ten grabbel. De trainer moet boven de spelers staan en niet andersom.

12 maart 2018 om 11:20

Ja nu is het eigenlijk te laat. Alleen een trainer hoort dit helemaal niet te overkomen als hij een beetje mensen kennis heeft.

12 maart 2018 om 11:32

Ten Hag kan hier niks aan doen. Younes was al klaar bij Ajax voordat ten Hag kwam. Hij heeft al getekend bij Napoli, hoeft zich dit seizoen niet meer te bewijzen en is vanaf 1 juni weg. Younes interesseert het dus helemaal geen fluit meer en zal alleen maar zorgen dat hij fit blijft. Als ik t voor t zeggen had bij Ajax dan zou ik hem gewoon per direct ontslaan. Aan zo'n speler heb je helemaal niks meer.

12 maart 2018 om 11:59

afcavosje

Precies!
Al denk ik stiekum dat deze maatregel die nu is genomen veel meer nog uit de koker van het bestuur komt dan van Ten Hag zelf. Als je de reacties van Ten Hag van gisteren hoorde, dat het allemaal wel goed was en zo, leek het erop dat hij het over zijn kant wild elaten gaan. Denk dat Van der Sar en Overmars daar wat anders tegenaan keken misschien?

Hoe dan ook, juiste en gepaste maatregel en inderdaad nodig om het gezag van Ten Hag intact te houden.

Overigens is dat ontslag geven niet zo'n goed idee. Dat kan uiteindelik zelfs nog een vervelend verhaal worden, omdat Younes dan naast uitbetaling van zijn volledige salaris ook nog een schadevergoeding zou kunnen eisen. Niet dat Younes dat zou gaan doen, maar het is wel mogelijk.

12 maart 2018 om 12:19

@afcavosje volgens mij was younes vorige week een van de weinige spelers die wel wat liet zien tegen vitesse dus snap je redenatie niet helemaal

12 maart 2018 om 12:37

@pruimert, dat doet er helemaal niet toe. Het gaat om z'n gedrag niet om z'n prestaties.

Haha als ik younes was, gewoon lekker mijn contract uitzitten en naar Napoli gaan. Ik snap hem wel je staat 4-1 voor en dan voor een minutje het veld in komen.. rot op.
Succes bij Napoli Younes!

12 maart 2018 om 11:17

Zijn wij de weinige die gewoon de echte mannen mentaliteit hebben en het snappen?
ik ben het helemaal met je eens!! mensen die over werkweigering en hierarchie etc hebben, snappen er niks van en denken in contracten en geld etc! younes is een mens!!! een mens die veel voor ajax heeft betekent (tenzij mensen vinden dat een europese finale niks is, welke we waarschijnlijk nooit meer gaan halen) en een ajacied die zoveel heeft betekent behandel je niet zo punt...wie denkt die ten hag wel niet dat ie is!!!

12 maart 2018 om 11:23

Echte mannen mentaliteit haha. Een echte man gaat die twee minuten in het veld als een gek tekeer, schiet er een in de kruising en stapt daarna naar de trainer: “Zo, en volgende week vanaf minuut 1”.

Maar jij je zin joh, iedereen hier is een klein meisje behalve jullie twee. Vraag ik me toch af waarom jullie zoveel met kleine meiden op het internet praten...

12 maart 2018 om 11:39

dat jij naar de pijpen danst van je werkgever moet jezelf weten!
younes laat zich niet zo behandelen en terecht!! en ik hoef bij 4-1 de bal niet in de kruising te schieten, trouwens, kans was groter dat hij bij het invallen naar de overkant zou rennen en dat de scheids gelijk zou affluiten!
dit is gewoon onrespectvol van ten hag, totaal flauwekul wissel in min 93, als jij dat niet inziet ach ja! iedereen zijn mening!
maar nogmaals inderdaad werkweigering, en dat zou ik ook doen!! zo behandel je een speler niet die al jaren bij ajax speelt en een europese finale heeft gespeeld, punt, beetje respect zeg!!
maar feit is, hij weigert, dus andere baan zoeken younes, doe maar ergens in napels, in de zon, voor veel meer geld en veel meer respect dan hier

12 maart 2018 om 11:49

Mwoah, de taken vervullen die ik in mijn contract zelf overeen ben gekomen (samen met mijn werkgever) zou ik niet ‘naar de pijpen dansen’ willen noemen. Als mijn baas ineens gaat verwachten dat ik elke dag even 500km verderop een donut wil halen ben ik weg ja. Maar als ik mijn vastgestelde taken dien uit te voeren, doe ik dat ook (of probeer ik in ieder geval mijn best te doen). Verder heeft Napoli zelf ook aangegeven Younes te willen verhuren om vervolgens met winst door te verkopen, dus denk dat hij in Napels weinig aan de bak komt. Dus laat het hem maar niet te hoog in zijn bol krijgen..

12 maart 2018 om 12:12

Willemartsen

Ik zou een echte mannenmentaliteit vooral associëren met het besef dat je vooral nooit moet denken dat je een grote held bent, als je dat niet bent. Ik lees voortdurend dat Younes jouw grote held is omdat hij, zo ongeveer in zijn eentje, Ajax naar de finale van de EL heeft gebracht, maar dat is onzin. Hij heeft geloof ik twee goaltjes gemaakt in die serie. En dan al de held? Wat is Dolberg dan? Een Superheld? Mag die dan al vanaf minuut 75 weigeren om in te vallen? En Viergever? Die maakte een sliding en de tegenstander schoot tegen hem aan. Dus die mag vanaf de rust al weigeren om in te vallen? Zoiets?

Nee, we raken inmiddels in het bereik van het absurde. Dit gaat nergens meer over. Als ik je het verschil tussen de 'helden' Cruijff, Keizer, Swart, Bergkamp, Van Basten, Rijkaard, Frank de Boer en Amin Younes niet uitgelegd krijg, dan hebben we gewoon een verschil van inzicht. Jij vindt dat iemand met de status van Younes zich dit gedrag kan veroorloven, ik vind dat hij een kleine jongen is die ziijn status schromelijk overschat. Daarin zullen we het nooit eens worden.

En dan laat ik het verder bij het geven van een antwoord op de vraag die je als laatste stelt. Wie denkt Ten Hag wel niet dat ie is: antwoord: de trainer van Ajax! Dat spreekt verder voor zich.

En ik weet echt niet hoe jij je gedraagt op jouw eigen werkvloer maar ik behandel al een heleboel jaren dossiers van mensen, zoals jij, die vinden dat werkgevers het helemaal niet voor het zeggen hebben en die de invulling van de instructiebevoegdheid van een werkgever (éénn van die dingen die nou juist een arbeidsovereenkomst een arbeidsovereenkomst maakt) zien als het 'dansen naar de pijen van de werkgever'. Die dossiers liepen nooit uit op een nog lange en vruchtbare samenwerking tussen die werkgever en die werknemer.

12 maart 2018 om 12:22

@willemartsen je hebt gelijk sommige hier kruipen zo ver in de kont van hun baas dat net de veters er nog uitkomen

12 maart 2018 om 12:49

Dus gewoon doen waar je voor ingehuurd bent dat is 'in de kont kruipen van hun baas'???? Manmanman, wat een complete onzin ben je hier aan het verkondigen zeg, mijn hemel.

12 maart 2018 om 15:00

ik ben al 15 jaar eigen baas , de eerste 5 jaar deed ik het alleen en daarna heb ik personeel in dienst , ik overleg alles met mijn personeel en die hoeven echt niet bij mij in mijn kont te kruipen , personeel heeft zeker zijn plichten en in principe moeten ze bijna alles doen wat ik zeg omdat ik ze betaal , maar mijn belangrijkste plicht en taak is dat ik respect toon naar mijn personeel en ze goed behandel waardoor personeel tevreden blijft , tevreden personeel werkt namelijk veel harder , dit alles heeft ten hag totaal niet gedaan hij toont geen respect en ik vind het ook niet echt getuigen van goed handelen om een speler zo laat nog in te willen laten vallen , als je iemand echt wil belonen voor het goede werk dat ie heeft verricht dan laat je hem minstens een kwartier invallen , dit is ongeveer hetzelfde als ik mijn secretaresse een lolly geef omdat ze zo hard gewerkt heeft

Ik vind dit echt onterecht, Younes maakte gewoon een standpunt, en het is toch ook gewoon achterlijk om hem in de laatste paar min in het veld te sturen. Doe je dat bij een debutant, ok. Maar niet bij een speler die al 3 jaar bij Ajax speelt en zelfs een el finale heeft gespeeld.

Zal hem aan zijn ... roesten denk ik. Invallen in de blessuretijd omdat je de laatste tijd zo goed hebt getraind. Is eerder een straf dan beloning. Wat kan je in Godsnaam laten zien in een paar minuten? De score was er ook niet voor. Op het moment dat hij weigerde wist hij ook wel dat dat niet zonder gevolgen zou zijn. Dat neemt hij op de koop toe.

12 maart 2018 om 11:45

"is eerder een straf dan beloning."

Invallers krijgen een wedstrijdpremie, bankzitters niet. Daarom is een invalbeurt, zelfs eentje van maar een minuut, op zich wel een beloning.

Maar ja, als trainer moet je natuurlijk wel aanvoelen dat het voor een speler als Younes (24 jaar oud, voormalig basisspeler, Duits international) niet zal voelen als een "beloning" als je als tijdrekwissel nog even een minuutje mee mag doen.

Ik geef younes hier groot gelijk in, als Duits international deze laatste minuten nog even moeten komen opdraven. Hier had ten hag gewoon een jonge jongen minuten moeten geven.

Wat is dat toch met Younes? De ene keer zegt hij dat hij met Duitsland mee wil naar het Wk. De andere keer lijkt het dat hij naar Napoli verkast. Vervolgens blijft hij toch en hoor je weer geruchten dat hij toch niet naar Napoli gaat, en nu weigert meneer om in te vallen. Los van het feit dat het redelijk vernederend is om een speler van zijn kaliber in minuut 93 in te laten vallen, kan je dit toch als speler niet permitteren. Waar is zijn ambitie om naar het Wk te gaan? Hij zou echt wel speeltijd gekregen hebben van ter Hag.

Wat een onzin. Kluivert de hele wedstrijd laten spelen terwijl die voetbalt als een natte krant, en dan younes voor 3 min in willen brengen. Sta volledig achter younes. Zo laat je je niet behandelen het is geen pupil. En dan die wissel van veltman onbegrijpelijk waarom breng je als trainer geen cassierra die gretig is voor huntelaar die 4 grote kansen mist? Snap de keuzes van ten hag totaal niet

Het is gewoon werkweigering, niets meer en niets minder. Hij had gewoon moeten gaan warmlopen. Je verdient klauwen vol geld en dan ben je te goed om voor 3 minuten het veld op te lopen? Ik kan me daar zo kwaad om maken.

12 maart 2018 om 11:09

Helemaal met je eens. Ben benieuwd of Younes bij Napoli zichzelf ook te goed zal voelen als hij in de 88e minuut moet invallen.

12 maart 2018 om 11:20

Niet alles draait om geld in het leven!! er is ook zoiets als zelfrespect!!! Ik zou ook werk weigeren en me salaris inleveren en weggaan na zo een behandeling!
Younes heeft zelfrespect!! hij speelt al jaren voor ajax en schiet ze de kwart en halve finale van europa in (gaan we ook nooit meer meemaken) en dan door nobody ten gah zo behandeld worden!! ga toch weg met je werkweigering, ja werkweigering en terecht...als werknemer hoef je neit alles te slikken!!! er zijn mensen die niet zo om geld geven en gelukkig maar!! dat heeft het voetbal al genoeg verpest...en dit zijn emoties van een echte mens een echte jongeman, mag ie emoties hebben of moet ie de hele dag aan zijn salaris denken!

12 maart 2018 om 11:27

Ga toch weg, niet alles hoeven slikken? Hij wordt niet gevraagd om de wc's in de Arena te poetsen of om biertjes te brengen aan de supporters. Hij wordt gevraagd om te doen waarvoor hij betaald krijgt. Ik begrijp dat het niet het leukste is om in de laatste seconde van de wedstrijd in te vallen. Maar who the fuck is Amin Younes om zichzelf hier als de supervedette op te stellen? Hij doet net alsof hij van het kaliber Ronaldo, Messi, Ronaldinho is. Hij gooit hier z'n eigen ruiten in, nu hoeft hij helemaal niet meer te rekenen op een kans. Ik zou nu liever een speler uit de b-jeugd in het veld zetten dan Younes. Als ik Ajax was zou ik zeggen, zoek t maar helemaal uit je mag niet meer komen trainen en je bent per direct ontslagen.

12 maart 2018 om 11:35

Laat Younes een weekje in Syrië rondlopen en moet je zien hoe graag hij die 3 minuten op het veld stapt voor 1-2 miljoen per jaar op de rekening, schei toch uit.

12 maart 2018 om 12:01

Hij hoeft ook niet dag en nacht aan z'n salaris te denken, dat zeg ik niet. Dat maak jij er van. Hij moet zich wel reageren dat hij gewoon voor een werkgever werkt en moet doen wat de coach van hem vraagt. Ongeacht zijn staat van dienst. Als de coach wil dat je 10 seconde speelt dan speel je 10 seconde. Als het je allemaal niet bevalt, dan ga je lekker weg einde seizoen. Tot die tijd doe je gewoon wat je gevraagd wordt. Moet toch niet gekker worden dat spelers zelf kunnen beslissen of ze wel of niet het veld in willen stappen? Ze doen wat de trainer vraagt, zo simpel is het gewoon en niet anders. Anders krijg je straks allemaal van die kapsones op de bank van spelers die ook de laatste 10 minuten te weinig vinden, of omdat ze de vorige wedstrijd niet opgesteld zijn de volgende dan ook maar niet hoeven te spelen. Nee. Gewoon keihard de kop in drukken zulk gedrag.

Dit was natuurlijk te voorspellen na het incident van gisteren. Hij zou een gesprek hebben met Younes na zijn actie van gisteren, wie weet wat daar allemaal gezegd en besproken is. Buiten dat had Ten Hag denk ik ook niet heel veel keus, als je dit over je heen laat gaan wordt je ook niet meer serieus genomen.

Ten Hag heeft geen keuze en moet dit wil doen. Maar wat nog veel belangrijker is: hoe lang gaat Ajax deze man in het zadel laten? Het was een volstrekt verkeerde keuze om hem aan te stellen. Al zeker niet in de winterstop, maar dit is gewoon de juiste persoon niet. Zijn we al aan het zoeken naar een fatsoenlijke vervanger? Want ik hoop toch niet dat we met deze nieuwe 'pannenkoek' het nieuwe seizoen in moeten...

Terecht besluit, zeker. Wanneer de trainer zegt dat je je moet klaarmaken voor een invalbeurt moet je doen waar je voor betaald word. Aan de andere kant gunt Ten Hag de wissels weinig tijd om zich te laten gelden. De basis staat er tot minimaal de 80e min in. Younes mocht zelfs de blessuretijd vol maken. Dat kan ook weer niet. Nu is hij teruggestuurd naar Jing Ajax. Zal je zien dat hij daar gewoon in de basis begint. Ten Hag heeft zijn punt duidelijk gemaakt en Younes zal wel in de basis starten bij Jong. Win-win.

Ook direct maar even salaris innemen dan. Die jongen wordt gewoon leuk betaald en hij speelt het hele seizoen al als een natte krant (als hij speelt).

Als ik de meeste reacties lees dan komt er naar voren dat iedereen younes wel begrijpt. Ik zal het wel verkeerd zien of niet snappen maar meneer younes word toch door Ajax betaald? En als de baas van meneer younes tegen meneer younes zegt: je gaat invallen dan zal meneer younes toch gewoon moeten invallen het is Gvd zijn werk!

Ik kan me voorstellen dat het zwaar klote is om op de bank te zitten, en te moeten warm lopen terwijl je de tijd ziet weg tikken, ik kan me echt voorstellen dat een invalbeurt van 2 minuten of minder klote is. Maar meneer younes word toch gewoon betaald om zijn werk te doen! En als dat inhoud dat je 30 seconde moet spelen dan moet je 30 seconden spelen!

12 maart 2018 om 11:26

Helemaal mee eens. ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat bij veel mensen hun afkeer van Ten Hag hun beoordeling van deze situatie nogal beïnvloed.

Maar het is wel goed aan het rotten bij Ajax. Het bestuur kan Ten Hag er niet uitgooien, want dat zou wanbeleid zijn. Maar de spelersgroep is duidelijk geen fan van deze trainer. Een tijdje terug zei De Ligt al in een interview dat veel spelers het extra trainen maar niets vonden. Dat was drie weken nadat hij was aangesteld. dat is toen niet echt opgepikt door de media, maar het was wel het eerste scheurtje. Ajax zit straks met een trainer die je met goed fatsoen niet kan ontslaan en een spelersgroep die diezelfde trainer niet trekt.

Hij wilde Younes belonen. Hoe dan? Krijg je misschien een premie als je een wedstrijd speelt? Younes zelf zag het duidelijk niet als beloning. Een evt tactische gedachte zie ik ook niet achter deze voorgnomen wissel door Ten Hag. Geef die jongen dan echt wat speelminuten om wat te bewerkstelligen. Younes viel vorige week ook goed in. Aan de andere kant is het de trainer die bepaalt wie er wanneer en hoe lang invalt. Het is gewoon werk waar Younes goed voor betaald wordt. Je kunt dus als Younes zijnde zijnde niet weigeren. Ik vind dit bij profs gewoon werkweigering. Nu kan Ten Hag inderdaad niet anders dan hem uit de selectie zetten. Dit had door beide anders moeten worden opgelost Zowel Ten Hag(ajax) als Younes verliezen nu.

Bij een 2-1 voorsprong, ala. Dan kan je het nog verkopen als “tijd winst”. Bij een publiekswissel, kan je dat aangeven en dan zet je dus gewoon je jongste bankzitter erin. Maar het noemen als beloning en dan 20 sec speeltijd willen geven, dat gaat er bij mij niet in. Terzijde, younes moet gewoon invallen en dan vandaag met hem in gesprek gaan over de situatie. Niet op dat moment weigeren voor ieders oog. Beweegreden van trainer lijken me niet juist, maar de reactie van younes kan gewoon niet.

Kijk. En daar gaat de ondergang van het voetbal. Door de hoge salarissen gaan spelers zich wanen als een koning die het alleenrecht heeft om te beslissen wat zij doen. Hallo, de trainer verlangt wat van je. Dan kom je dat na. Het was lullig geweest als je een seconde in moest vallen, maar bij een paar minuten speeltijd heb je te gehoorzamen. Gewoon zijn salaris inhouden voor de resterende maanden en hem op de tribune zetten.

Ik krijg het idee dat Ten Hag met deze actie, maar ook gisteren met het passeren van Veltman bezig is om zieltjes te winnen bij de supporters, nu de kritiek op het spel (dat nog niet verbeterd is sinds Keizer vertrokken is) de afgelopen weken aan het toenemen was.

Hij had of Younes eerder moeten brengen voor Kluivert, die wederom geen goede indruk maakte, of Younes helemaal niet in moeten brengen. Desondanks vind ik het van Younes geen handige actie, zowel na het afketsen van zijn transfer naar Napoli, als met het oog op het restant van het seizoen.

Nr1 : Belachelijk om zo kort te moeten invallen... je rent naar je positie en eenmaal aangekomen fluit de scheids af... ik snap younes in deze.

Nr2 : Younes moet altijd invallen al zijn het 2 second2n , het is niet je hobby het is je werk!! Werk weigeren = hard aanpakken niks jong ajax... denk je dat mr napoli dat nu echt iets interreseert?? Enige wat hem wat uitmaakt is fit aankomen in Italie.. dit kan ook bij JONG.
Salaris afpikken lijkt me beter op zijn plaats.

Nr3. ERG ZWAK van Ten Hag...

Het zou Ten Hag sieren als hij zo melden dat zijn uitspraken niet zo handig waren. Hoe kan je een speler belonen door hem in blessure tijd in te laten laten vallen. Wel had Younes er verstandig aangedaan gewoon in te vallen en daarna een gesprek aan te vragen met Ten Hag.

Wel raar dat hij zo kalm en ongeïnteresseerd leek na de wedstrijd in de pers. Ik begin het wel raar te vinden wat er de laatste tijd met spelers aan de hand is. Veldwijk weigerde ook al, het broodje kroket van Kramer.. Goed dat er hard tegen opgetreden wordt. Zulk gedrag gelijk de kiem in smoren.

Volkomen terecht besluit. Of het nou verstandig om een speler zo kort in te laten vallen of niet, dit is werkweigering.

Terecht ja.
Vindt wel dat je een speler niet zo behandelt en dan zegt ik wil hem belonen? Met 1 minuut voetballen maar het blijft toch werk weigering en staan meerdere opties op nl ontslag of een waarschuwing.
Je moet als club wel optreden want doe je het niet dan gaat op den duur iedereen als die er tegen is in opstand komen en wordt de trainer als jan lul behandelt

Tsja....wat ik zie is een verschikkelijke blunder van Ten Hag die nu op een geforceerde manier moet laten zien wie de baas is. Dit was toch simpel te voorkomen? Laat hem lekker op de bank zitten.

12 maart 2018 om 11:27

Het kwaad was al geschiet toen Younes weigerde en dit gewoon op de camera te zien was. Het zou op mij zeer zwak overkomen als Ten Hag hier gewoon mee akkoord ging. Hij is de baas en niet Younes. Het was inderdaad simpel te voorkomen als Younes gewoon had geluisterd naar zijn coach en had ingevallen.

Overigens snap ik wel dat Younes er niet in wil voor een minuut. Ik vind ook dat de redenering van Ten Hag belabberd is, want als het een beloning moest zijn, waarom laat je hem dan niet invallen in de 70ste minuut? Maar uiteindelijk horen de spelers te luisteren naar Ten Hag en is dit gewoon werkweigering. Iets wat niet onbestraft mag blijven.

12 maart 2018 om 13:01

Ik snap niet dat Younes dit niet deed. Hij wilde toch zo graag nog vlammen voor Ajax? Hij wilde toch zo graag naar het WK? Dan moet je alle mogelijkheden die je krijgt om je basisplaats terug te veroveren of de trainer voor je te winnen met beide handen aan pakken. Nu had hij in die minuut niet zijn basisplaats terug veroverd, maar door te weigeren heeft hij wel zijn kansen bij Ten Hag verspeeld. Zo dom is dit van Younes en wat heeft hij eraan gehad? Dat hij een minuutje op de bank heeft kunnen blijven zitten en iedereen nu ziet "Wat een grote meneer Younes wel niet is"... Zowel Ten Hag als Younes zijn sikkels geweest in deze situatie, maar als ondergeschikte weet je wie de consequenties daarvoor draagt. Kluivert speelt niet altijd best meer en Younes leek op de weg terug. Hij had nog zomaar zijn basisplaats terug kunnen winnen en misschien had dat genoeg geweest om naar het WK te mogen, maar in plaats daarvan kiest hij voor weigering terwijl hij weet dat hij met zijn aflopende contract een makkelijk slachtoffer gaat zijn voor Ten Hag die nu even kan laten zien dat hij de grote baas is. Dat laatste had Ten Hag denk ook wel nodig, omdat hij niet altijd zeker over komt in de media en met zijn beslissingen. Dus kortom, Younes gooit zijn eigen ruiten in en misschien profiteert Ten Hag daarvan..

Ik snap dat Younes niet blij was met een invalbeurt van 1 minuut en de redenering van Ten Hag vind ik ook onzin. Is een invalbeurt van een minuut nou echt een beloning voor zijn goede vorm op de training? Desalniettemin, Younes hoort te luisteren naar zijn coach en moet gewoon invallen wanneer Ten Hag dat wilt. Ik vind het jammer dat Younes uit de selectie wordt gezet, maar het kan ook niet anders, want als Ten Hag dit ongestraft laat dan komt hij al helemaal zwak over. Tot nu toe is het een wisselvallig tot matig begin voor Erik ten Hag.

5 weken te weinig - gewoon tot eind seizoen op de tribune.

Alle succes gewenst bij Napoli, maar in Amsterdam heeft hij nu niks meer te zoeken.

Mensen nemen het ook echt op voor Younes. Als de trainer zegt invallen, val je gewoon in. Of dit 1 minuut 10 minuten of 70 minuten is maakt niet uit. Het is gewoon je werk. Als je kon voetballen had je meer mogen spelen, maar dat kan je niet. Eigen schuld, pepernoot.

Is gewoon dom van alle 2 .maar denk niet dat younes dit doet bij Duitse 11 tal of volgend jaar bi napoli

Onbegrijpelijk hoe vaak Younes hier verdedigt wordt voor het feit dat hij niet wilde invallen.

Het moment van invallen mag dan discutabel zijn, maar je bent onderdeel van het team en dan dien je je ondergeschikt te maken.

Want mag Ten Hag dan niet in de blessuretijd wisselen ? Wat is dan wel de grens ? De 88e minuut of 85e minuut ? Of mag hij alleen in de blessuretijd alleen een jeugdspeler inbrengen ?

Ik vind een terugzetting van 2 weken nog mild. Die Younes is compleet de weg kwijt. Eerst tekenen in Napels en dan eigenlijk toch niet meer willen. Nu dit verongelijkte gedrag. Al met al heeft hij gisteren geen beste beurt gemaakt !

Ach je moet inderdaad luisteren naar je trainer maar om nu iemand als beloning te laten invallen in blessuretijd met een 4-1 voorsprong getuigd ook niet echt van respect en empathie laat hem dan een kwartier of half uurtje invallen dit hoor hoor bij een trainer vind ik een klein beetje inleving gevoel , maar nee hij moet even laten zien wie de baas is en op een manier die niet echt sympathiek overkomt bij mij .

Lachwekkend dat er mensen zijn die Younes gaan lopen beschermen. Die gast zit er alleen voor zichzelf, met z'n mooie praatjes elke keer wat voor een ajax-man en teamgenoot hij is. Als de trainer je opdraagt in te vallen, dan moet je dat ten alle tijde gewoon doen, daar krijg je ook gewoon betaald voor. Zogenaamd zou hij ook nog "eer boven geld" verkiezen. Waarom levert ie dan ook geen geld in als hij nu weigert in te vallen? Kerel doet gewoon aan werkweigering, heeft maandenlang niks gepresteerd en vervelende maniertjes getoond. Dit hoeft ie niet te flikken bij DL of Napoli, want dan schoppen ze je gewoon naar huis.
Ten Hag had zijn verklaring ook wat anders kunnen verwoorden, dit was namelijk geen beloning voor eerdere prestaties. Neemt niet weg dat hij nog steeds bepaalt wie en wanneer er wissels plaats vinden. Tweede fout in deze is dat ie Younes niet gewoon de rest van het seizoen buiten de selectie laat. Seizoen is al over

Erik ten Hag werd gehaald als verbetering van Marcel Keizer, maar tot nu toe
valt niet het spel op, maar beslissingen langs de lijn. Allereerst krijgt Cassierra
geen kansen in de spits, zelfs bij afwezigheid van Dolberg en Huntelaar. Wat voor
signaal zendt dat naar deze jongen? Daarnaast maakt hij De Ligt aanvoerder van
Ajax tegen Heerenveen. Waarom zou je een 18-jarig talent die verantwoordelijkheid
geven? Laat hem eerst zichzelf volledig ontwikkelen, in plaats van anderen te moeten
aansturen. Ik vind dat Younes had moeten invallen, maar de manier waarop is zeer
vreemd. Je beloont een topsporter niet met 1 minuut speeltijd. Hoe bedenk je het?!

De vraagstelling in de poll is niet juist, het is niet de juiste of onjuiste beslissing, het is de enige beslissing die genomen kan worden. Ik begrijp Younes maar als trainer kan je niet anders. Niet slim aangepakt. De trainer heeft mij nog niet overtuigd.

Al dat gelul over "doen wat de baas zegt" slaat nergens op . Ik laat me ook niet piepelen door mijn baas, wat daar ook de gevolgen van mogen zijn. Respect dient wederzijds te zijn. Je bent wel een hele slechte "baas" als je zo met je personeel omgaat. Slechte beurt van professor Ten Hag....

Ten Hag hield een knullige verdediging van zijn actie, maar: dat doet er allemaal niet toe. Elke speler, dus ook Younes, moet het veld in wanneer het de trainer behaagt, ook als dat een seconde voor tijd is. Het maakt niet uit hoe groot je bent (of denkt te zijn), je stapt dat veld in. Even ter referentie voor Younes, die natuurlijk een hele grote jongen nu is als vijfvoudig Duits international: ik kan me nog herinneren dat er een bepaalde voetbalgrootheid (hij speelt nu bij Feyenoord), tweevoudig topscorer van de PL, voormalig voetballer van het jaar daar en topscorer aller tijden van het NL elftal, enkele minuten voor tijd moest invallen bij Manchester United onder Louis van Gaal: totale vernedering natuurlijk, maar weet je wie gewoon inviel? Die tweevoudig topscorer van de PL, voormalig voetballer van het jaar en topscorer aller tijden van het NL elftal. En dat deed ie gewoon weer bij z'n honderdste (!!) interland, toen ie in de 86ste minuut mocht, excuus, Moest invallen. Dat doe je als prof, ook al staat het je niet aan.

12 maart 2018 om 12:00

We kunnen nu wel praten over de schande dat Younes niet in viel en hem alle schuld in de schoenen douwen, maar je bent het toch zeker met me eens dat Erik zichzelf hier volledig voor schut zet? Als hij het nou fantastisch deed had hij alles kunnen maken, al zou hij in de 93e minuut 3x gaan wisselen. Maar hij is bezig om de emmer vol te laten lopen en die laatste druppels komen eraan.

12 maart 2018 om 14:42

Ja ik ben het met je eens dat Ten Hag zichzelf voor schut zet, vooral zijn verdediging was lachwekkend. Echter voor mij doet dat er niet toe, de schande is die van Younes. Hij had moeten invallen en daarna een gesprek voeren met Ten Hag en op een professionele wijze z'n ongenoegen moeten laten blijken.

Hopelijk het begin van het einde van Ten Hag en Ajax. Die man is vanaf dag 1 al fout bezig en is eigenhandig schuldig aan de verre achterstand op PSV. Ja, zeer kritisch gezien zou Younes moeten invallen, maar ik geef hem helemaal gelijk. Die wissel had geen enkele zin, evenals het eruit laten van Veltman. Je aanvoerder die dit seizoen prima speelt en vecht voor elke meter? Ik hoop dat de supporters opstaan en deze coach eruit duwen. Ben ik normaal geen voorstander van, maar Erik moet Ajax gewoon verlaten.

12 maart 2018 om 14:06

Helemaal mee eens! Younes heeft dit niet verdiend om nog maar te zwijgen over Veltman. Als er iemand is die altijd voor elke meter vecht, is hij het wel.

Het is werkweigering van Youness, dus deze straf is terecht. Echter is het ten Hag die deze situatie creëert. Als je bij een 1-0 stand wilt wisselen om tijd te rekken, zal er nooit iets gezegd worden, maar een speler bij een veilige stand diep in blessuretijd laten invallen, slaat als een tang op een varken.

Volkomen terechte beslissing. Of het slim is dat Ten Hag vaak spelers vlak voor tijd, of in blessuretijd nog op laat draven, is een tweede. Maar Younes wordt betaald om uit te voeren wat de trainer van hem mag vragen. Niets meer en niets minder. Wat is er toch met die jongen aan de hand? Tekenen bij Napoli en dan ook daar de kont direct tegen de krib. Geen zin meer in topvoetbal??? Je zou het bijna denken...

Sterker nog, volgens mij is Younes hier de lachende partij. Hij weet ook wel dat hij niet met Duitsland mee gaat. Hij weet ook dat hij nauwelijks de kans krijgt in Ajax 1. Hij kan nu 2 weken rustiger aan doen, de supporters zullen hem eerder steunen dan iets kwalijk nemen en Ten Hag was al bezig met zichzelf onmogelijk maken bij Ajax en gaat nu gewoon vrolijk door. Was dit in de 60e 70e minuut gebeurd was het een compleet ander verhaal, maar ik Denk dat iedere supporter met een beetje verstand dit heel goed begrijpt. Ten Hag is al weken aan het kloten met verkeerde spelers opstellen, niet of laat wisselen, niet winnen van Vitesse en ADO en nu ook je aanvoerder gewoon opeens ernaast zetten zonder enige goede reden. Younes verbannen naar Jong Ajax moet hij wel doen wil hij nog een heel klein beetje goed overkomen. Daarnaast heb ik de Ligt heel hoog zitten(!), maar had Huntelaar of Schone de band natuurlijk moeten hebben. Nee, Ten Hag graaft zijn eigen trainersgraf en verdient het om er 20x zo snel uitgezet te worden dan Keizer. Vergeleken met Keizer is Keizer nog een verademing ook, alleen zijn persoonlijkheid is al fantastisch. Wat zal die thuis een borrel nemen opendeed situatie.

Tja, ik snap Younes wel. Als je je concurrent 90 minuten lang ziet aanklooien en dan vervolgens 'als beloning voor je harde arbeid op de training en goede invalbeurt tegen Vitesse' 1 minuut erin mag komen bij een 4-1 stand.. zou ik ook zeggen; dikke vinger.

Stoere taal van Ajax, maar zouden ze dit ook doen bij iemand die niet aan het eind van het seizoen transfervrij de deur uitloopt.
Dat denk ik dus niet dat ze dat zouden doen bij andere spelers waar Ajax wel verder mee gaat.
Als je als trainer niet kan begrijpen dat een ervaren speler in blessuretijd in laten vallen geen beloning is, maar een degradatie.
Ten Hag en De Boer laten hiermee zien dat het (nog) geen toptrainers zijn.

12 maart 2018 om 12:00

Ja, situatie van El-Hamdaoui al weer vergeten? Niemand is groter dan de club en als je als trainer zijnde je autoriteit laat ondermijnen dan is het einde zoek.

Sorry hoor maar ze krijgen genoeg betaald, je moet er staan wanneer dat nodig is na 1 minuut of na 89 minuten hoe lullig het ook is.

Kijk bij FC Groningen vs PEC dit weekend.. Antuna mocht opdraven in de 90e minuut en in de 93e minuut stond er nog een invaller klaar die niet eens meer in kon vallen omdat de scheids had afgefloten.. belachelijk van de trainer? Ja maar ze staan er wel.

Haal deze misplaatste ego gekrenkte spelers uit je selectie, niemand heeft daar iets aan.

12 maart 2018 om 12:07

Invallen om tijd te rekken begrijp ik nog. Wanneer je 4-1 voorstaat zou ik ook niet voor een minuut invallen. Dat doe je misschien met een jeugdspeler maar niet met iemand van 24

12 maart 2018 om 12:09

Daar gaat het niet om je moet gewoon luisteren en je werk doen. En vooral die Younes, gaat ineens voor een transfer dingen laten afketsen.. dan moet je al helemaal niet gaan zitten zeuren

Straf was ook onvermijdelijk. Anders is het gezag van Ten Hag weg en dat krijg je nooit meer terug. 2 Weken is goed bedacht, nu mist hij 1 wedstrijd.
Overigens vind ik dat Ten Hag zich ook achter de oren mag krabben met zijn actie. Sloeg nergens op. Younes moest eerst nog warm lopen dus een evt. invalbeurt was mss. 1 minuut geweest. Gezien de stand belachelijk.
Younes had slimmer moeten zijn en gaan warm lopen tot laatste fluitsignaal.
Wel opmerkelijk allemaal want Younes heeft zich tot zondag als een voorbeeldige prof gedragen. Mss. is er iets gebeurt waardoor hij zich zo opstelde.

Ik snap de uitspraak van Ten Hag wel. Ik zou het ook redelijk als beloning zien. Dat betekent dat de trainer toch nog wel aan je denkt en je minuten wilt gunnen. Dus je bent op de goede weg bezig. Het kan alleen maar motiverend werken. Ten Hag hoeft hem geen minuten te gunnen of in de selectie op te nemen. Voor wat hoort wat, er wordt gezien dat je je best doet dus je krijgt minuten. Blijf je zo doorgaan worden het er vanzelf meer. Ik snap Ten Hag wel. Younes maakt zichzelf beetje onmogelijk zo.

12 maart 2018 om 14:36

een beloning is miss 20 minuten voor tijd invallen niet nog voor 2 minuten in te vallen, alleen had younis gewoon aan de kant moeten gaan staan en invallen, ten slotte heeft de trainer de laatste woord.

Heeft hij younes nu ook beloont?

ETH gaat het niet redden in Amsterdam.
Zijn kracht ligt bij subtops omdat hij daar overkomt als een trainer die een speler graag gemotiveerd ziet.
Bij grote clubs telt resultaat en alleen resultaat.

Dat Younes geen zin heeft om in de 92e minuut als "beloning" nog even het veld op te gaan snap ik best, maar met de armen over elkaar blijven zitten, een sarcastisch hoofd opsteken en oostindisch doof doen tegen de trainer is natuurlijk niet de manier om dit te doen.
Sta dan even op en zeg gewoon tegen de trainer: "joh, je hebt me nu in de wedstrijd niet nodig en voor mij hoeft dit ook niet, ik ga liever weer zitten." Best kans dat Ten Hag dan ook gewoon had gezegd "ook goed" en dat de kous daarmee af was, of dat ze het er achteraf nog eens over konden hebben, maar dan was het niet zo'n issue geworden.

Er zal ook een veel diepere frustratie bij Younes achter steken. Die voelt zich gepasseerd en volledig ondergewaardeerd, en zet hier bewust of deels-bewust de boel op scherp. Die jongen is het geloof allang kwijt dat hij nog op een normale manier aan zijn minuten in het eerste bij Ajax gaat komen (ernstige blessures bij zijn concurrenten voorbehouden) en is er ook gewoon oprecht helemaal klaar mee, dus voor zijn gevoel heeft hij hier niets mee te verliezen.
En die frustratie valt ook wel te begrijpen, want aan Kluivert heeft het team qua rendament inderdaad meer, maar die speelt nooit meer dan een uur goed. Dan blijft er nog minstens een halfuur over voor Younes om zich te bewijzen, maar die kans krijgt hij niet omdat hij zelden mag invallen. Toch schrijnend, voor een Duits international, dus in die zin is zijn frustratie ook goed te begrijpen - hij ging er gisteren alleen niet handig mee om.

Even theoretiseren: in het verleden hoorden we iets van een eenzijdig optie tot verlenging van zijn contract. Zal deze verlenging ingaan na een bepaald aantal wedstrijden gespeeld?
Dit zou namelijk wel verklaren waarom ten Hag hem er in de laatste minuten in wilde zetten en waarom Younes zou weigeren.
Ik begin een beetje het vermoeden te krijgen dat Younes voor de premie gaat de komende zomer

Blijkbaar nemen de spelers hem niet serieus en moet hij dit soort rare acties ondernemen om als een autoriteit over te komen. Begin van het einde van het lulletje Ter Hag.

Verder is dit mismanagement eerste klas dat ze bij Ajax doorvoeren. Is er serieus niemand die de trainer Ff op zijn plek kan zetten. Hij is afhankelijk van de spelers en hiermee dwingt hij geen respect af. Hij maakt de Ligt aanvoerder met een bullshit verhaal. Die jongen heeft genoeg aan zichzelf om de komende periode constant te presteren. Een 18 jarige die als aanvoerder de routiniers moet toespreken?? En het elftal moet leiden. Wat een grap!!!

Toont aan dat Ten Hag alles behalve geschikt is.

Je moet gewoon luisteren als onze baas vraagt om nog iets voor t einde te doen moet je dat ook !

Wat is de reden van Younes dat zijn ego te groot is om in te vallen? Zijn geweldige overzicht? Zijn fantastische traptechniek? Neusje voor de goal? Waar haalt die jongen het lef vandaan om te denken dat hij een sterspeler is? Als de trainer wilt dat je invalt dan doe je je scheenbeschermers om en je jackie uit. Hij kan vervolgens de hele week bij Ten Hag op het kantoor zijn ontevreden uiten hierover. Twee weken jong Ajax is te weinig. Lekker het contract uitdienen met ballen oppompen lijkt mij beter.

Er is met Younes veel meer aan de hand. Als er twee clubs een transfersom overeen komen en je gaat er na toe om je overgang te regelen en je tekent vervolgens niet gaat het er steeds meer op lijken om Ajax een loer te draaien en van de zomer gratis naar Italië te gaan. Komt vervolgens voor een halfjaar terug en weigert vervolgens in te vallen. Bij iedere vereniging met spelers met dit soort mentaliteit krijgen een flinke boete en mogen de rest van het seizoen op de tribune plaats van nemen. Einde seizoen Younes en einde selectie Duitse elftal.

ik weet niet wat er speelt, maar als een jongeman genaamd Younes dit op het spel zet is er meer aan de hand dan boven geschreven. Ik kan me niet voorstellen dat deze jongeman zomaar weigert om in te vallen. En heb een onderbuik gevoel dat Ter Hag het in Amsterdam niet gaat redden.

Ik vindt natuurlijk, dat wanneer de trainer zegt dat je moet invallen, dat je dan dat ook doet, maar zijn interview was belachelijk, om te zeggen dat hij hem wilt belonen voor zijn goede invallen bij de vorige wedstrijd en nu wordt hij terug gezet naar jong ajax en dat alleen maar omdat degene die de interview deed zei, dat hij miss dan eruit wordt gezet. terwijl ten hag niet zo reageerde er op en nu dus dit wel doet.

Na het interview van Ten Hag gisteren na de wedstrijd is dit toch wel lachwekkend. Ten Hag vond het zelf iets kleins en niet belangrijk. Na een paar kritische vragen begon hij te hakkelen en te draaien. En dan nu dit... deze man kan niet communiceren.

Ten Hag is bezig Ajax kapot te maken! Veldman passeren voor een speler die alleen nog maar slechte invalbeurten heeft gehad is een regelrechte belediging, Een Duits international in de 90e minuut opdracht geven in te vallen is een schop in het gezicht van die speler die overigens Altijd zijn best heeft gedaan. Het wisselbeleid is vele malen slechter dan dat van Keizer. Ga zo maar door.

Dumpen die man en wel zo snel mogelijk!

Je word betaald om te voetballen daar hoord warm lopen en invallen bij als is het 10 sec voor tijd stelletje verwende kinderen

12 maart 2018 om 17:00

Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar ten Hag begon het spelletje wie het verste kan plassen. Dan is de reactie van Younes niet goed te praten, maar wel heel goed te begrijpen.

Vroeger zelf ook gedaan bij het 1ste elftal maar vroeg de trainer om een A1 speler 2min te gunnen. Daarna nooit meer 1ste gespeeld onder deze trainer vond ik zelf best vreemd bij een 4-0 voorsprong.

Younes is klaar bij Ajax en stopt van de zomer paar miljoen tekengeld van Napoli in zijn zak.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren