Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Huntelaar miste vreemde kansen, die hij vroeger met zijn ogen dicht maakte’

Laatste update:

Klaas-Jan Huntelaar keerde zondag weer terug in de basis bij Ajax. De spits was hersteld van een blessure en maakte tegen sc Heerenveen zijn rentree. Het vizier van de spits stond tegen zijn oude club nog niet op scherp. Huntelaar liet een groot aantal kansen liggen die hij volgens Frank de Boer normaal gesproken wel afmaakt.

"Het was niet de dag van Klaas-Jan, terwijl hij toch echte 'Huntelaar-kansen' kreeg. Zeker drie honderdprocentkansen, waarvan hij er minstens een had moeten maken", zei De Boer zondagavond bij Studio Voetbal. Volgens de Volkskrant-verslaggever Willem Vissers heeft Huntelaar dit seizoen al wel vaker grote kansen onbenut gelaten. “Hij had in de competitie al op twintig goals kunnen staan. Hij miste hele vreemde kansen, die hij vroeger met zijn ogen dicht maakte. Dat kan de leeftijd zijn, of is het iets anders?"

Oud-spits Pierre van Hooijdonk denkt niet dat de leeftijd van de 34-jarige Huntelaar een rol speelt. "Ik geloof er niet zo in dat het met leeftijd te maken heeft. Als hij 85 jaar is, schiet hij nog dit soort kansen tegen de netten. Het is wel opvallend dat hij dit seizoen minder trefzeker is." Ondanks de gemiste kansen van Huntelaar won Ajax zondag met 4-1 van Heerenveen.

Ajax moet het aflopende contract van Klaas-Jan Huntelaar verlengen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wellicht dat leeftijd een rol begint te spelen?..

"Of is t iets anders? "

Gaan we weer hoor..sensatiezoekers.
Huntelaar heeft te kampen met zn leeftijd. Waar hij voorheen gewoon in de balbehandeling een moment sneller was heeft hij dat nu niet. Bv die half om zn as draaien en afronden. Was hij voorheen net ff sneller in en scoorde dan standaard. Leeftijd speelt m parten. Da's mijn mening dan 😉

12 maart 2018 om 09:37

Inderdaad, er altijd maar iets achter willen zoeken.

Ik denk niet dat het zo zeer met zijn leeftijd te maken heeft, hij kwam net terug van een blessure, en een paar maanden terug scoorde hij nog aan de lopende band, gisteren was het dan ook een flinke dosis pech, zoals die bal die onderkant lat terug het veld in komt. Zijn vizier stond niet op scherp, maar ik schrijf hem absoluut nog niet af.

De topscorer in de ED heeft er namelijk 'slechts' 13 in liggen.. Bij Ajax zijn er meer die een doelpunt kunnen, en willen maken. De aanvoer met voorzetten vanaf de vleugels is dan ook minimaal.

12 maart 2018 om 10:39

Ik denk niet leeftijd. Het zijn kansen die hij normaal afrondt, nu ontbrak de scherpte. Aan het begin van het seizoen had hij die scherpte wel. Toch de blessure dan denk ik.

12 maart 2018 om 11:00

Niet mee eens. Normaal zou hij vd 10 pogingen er 9 inknallen. Dat is de Huntelaar van voorheen. Dat is al 2/3 jaar niet meer. Nog steeds heeft hij een neusje voor de goal en zal hij makkelijker scoren dan een gemiddelde spits. Maar ook dit seizoen, voor Huntelaar zn "doen" mist hij te veel kansen.

12 maart 2018 om 12:04

Ja hij is zeker niet in de vorm van vroeger. Maar of dat leeftijd-gerelateerd is..ik weet het niet. Leeftijd associeer ik met fysieke kracht, explosiviteit, snelheid, conditie. Hij wint die duels nog steeds, hij komt nog steeds in scoringspositie, alleen dan op het allerlaatst mist hij die scherpte. Ik ben benieuwd of het terugkomt, anders zul je toch gelijk hebben dat het met zijn leeftijd te maken heeft.

12 maart 2018 om 12:12

Precies dus. Leeftijd gerelateerd doel je dus oa op ; snelheid. Dus ook snelheid in de bal behandeling. Tis nu een 0,5 sec langzamer. Juist dat puntje om wéér boven t gemiddelde te scoren.
Conditie is prima de wil ook ..nog steeds giftig.. maar net ff iets langzamer in de actie en bal behandeling als voorheen. Niet erg.. hij scoort tot dusver toch nog 10 . Waar hij in eerste instantie 2e spits zou zijn. Dolberg viel ook er terug.

12 maart 2018 om 12:15

Waar een Huntelaar in een wedtrijd 1 goal maakt.. maakte hij er vroeger 3.. dat bedoel ik.

12 maart 2018 om 12:19

Ja het was echt een fenomenale killer. Toch denk ik dat hij nu naast zijn leeftijd ook gewoon in matige vorm verkeerd. Er zit denk ik/hoop ik nog meer in hem.

12 maart 2018 om 13:43

Mee eens.. van de kansen die hij gister had had hij er 'normaal voor dit seizoen zeker 1 ingeprikt

Huntelaar begint inmiddels gewoon op leeftijd te komen en wordt dus minder scherp. Helaas, maar is nog altijd nuttig voor dit Ajax. Je weet immers dat ie toch goed is voor minimaal tien goals per seizoen en zijn ervaring is ook zeker van toegevoegde waarde.

Denk dat ie zijn dag niet had. Komt net terug van een blessure had niet echt veel geluk. Volgende keer schiet ze er blind weer in.

12 maart 2018 om 09:19

Kijk eens naar dit hele seizoen of ook afgelopen jaren in Duitsland, hij is niet meer zo scherp voor de goal.

12 maart 2018 om 09:38

Precies, had dat tijden terug al opgezocht. Het is echt niet dat hij de laatste jaren in Duitsland vaak scoorde uit weinig kansen.

Huntelaars conversiepercentage:

2017/2018: 16,1.
2016/2017: 10.5
2015/2016: 20,1
2014/2015: 15
2013/2014: 27,3
2012/2013: 15,9.

Van der ligt krijgt onterecht een doelpunt op zijn naam.
De media ziet het maar zegt niets.

12 maart 2018 om 09:17

De Ligt schampte de bal gewoon heel licht. Heeft niks met deze topic te maken ook natuurlijk.

12 maart 2018 om 09:29

Wij zaten met 20 man te kijken en er was 1 man die twijfelde. Niemand die het aan de ligt durft te vragen

12 maart 2018 om 10:21

Lekker boeien.

12 maart 2018 om 11:33

Van der Ligt? Wat moet de media hier over zeggen dan? Foei deze goal moet op naam van de assistgever!

Huntelaar blijft Huntelaar. In zijn huidige rol (tweede spits) is hij voor Ajax zeker ook volgend seizoen een toegevoegde waarde. Hem als tweede spits hebben blijf ik in ieder geval zien als luxe. Ook zie ik de gemiste kansen nu deels als een soort persoonlijk dipje waar elke speler mee te maken kan krijgen (zie Luuk de Jong een hele lange tijd en Jorgenson 8 wedstrijden).

Voor Ajax is het echter wel de vraag wat zij met Cassierra willen. Volgend jaar weer met Dolberg, Huntelaar en Cassierra is gewoon te gek. Zeker als blijkt dat Bande, zoals de verhalen nu zijn, het beste tot zijn recht komt als spits...

Sowieso blijf ik zeggen dat ik Bande een slechte aankoop vind. We kochten hem echt op basis van een persoonlijke piek qua prestaties. Hij was op dat moment zeer duidelijk op zijn duurst, terwijl er geen voortekenen waren dat hij dat niveau ging vasthouden of nog beter zou kunnen worden. Ook is hij qua type speler niet iemand die ik in het Ajax-systeem zie passen. Er zijn gewoon nog zoveel aspecten aan zijn spel die, op zijn minst, bijgeschaafd moeten worden laat staan nog helemaal moeten worden aangeleerd. Tactisch lijkt hij mij dramatisch, zijn techniek (om een actie te maken) is echt heel erg basic/komt soms lomp over.. Ik zou niet weten wat ik hier als trainer van Ajax mee aanmoet. Als ik Bande zie spelen, denk ik dat hij het beste tot zijn recht komt in een 4-4-2 systeem als spits, waarbij hij om een andere spits heen kan spelen, zodat zijn gezicht altijd gericht is op de goal. Als aanspeelpunt komt hij te kort en is hij te onrustig (loopt gewoon waar hij wil lopen in plaats van een kapstok te zijn voor de rest van het aanvallend spel), maar hij is wel redelijk rustig voor de goal.

Ik denk dus, maar dat heb ik hier al vaker aangegeven, dat Bande één van de weinige, eerste. grote en duidelijke miskopen van Overmars gaat worden.

Bij Neres zag je dat het qua techniek uitstekend zat, hij doelgericht was, variatie had in zijn spel etc. Ik had graag weer zo'n aankoop gezien en dacht dat Ajax, gezien de spelers waarmee ze in verband werden gebracht (pavon, Bailey, Lozano, Richarlison) ook weer naar dat soort spelers keek. Ik had ook liever een speler als Younes gehad (buitenspeler met uitstekende techniek/actie die een man kan passeren), omdat we gezien hebben dat we met zulke buitenspelers ons Ajax spelletje kunnen spelen.

En toch he.. denk ineens..

Als de huidige topscoorder Lozano, weliswaar geschorst, 13 goals heeft..
En Huntelaar op zn oude dag 10 is t toch niet eens slecht. Wordt alleen minder als je bekijkt hoeveel kansen hij mist in alle wedstrijden die hij speelt. Kansen die hij voorheen er allemaal injoeg. In die zin had hij nu makkelijk al op 20 moeten zitten.

12 maart 2018 om 09:37

Jammer dat niemand bij Ajax zegt dat niet de Ligt maar ziyech het eerste doelpunt maakte

12 maart 2018 om 11:36

Waarom maak jij je hier zo druk om? De Ligt schrampt hem lichtjes waarschijnlijk, vond het ook moeilijk te zien. Goal De Ligt, goal Ziyech, het boeit ons niet zo veel, het is een goal voor Ajax, wie hem maakt zal me een worst wezen. Bovendien gaat dit topic over Huntelaars kansen?

12 maart 2018 om 09:38

Buitenspeler tov een spits he.

12 maart 2018 om 10:01

Da's waar. Maakt t nog beter zelfs. Hunt op zn oude dag meer trefzeker dan alle andere spitsen.Waarvan t grote deel minstens 5 jaar jonger is

@ De Toekomst

"sowieso blijf ik zeggen dat ik Bande een slechte aankoop vind. We kochten hem echt op basis van een persoonlijke piek qua prestaties."

Datzelfde mag je zeggen over Perr Schuurs.

Huntelaar is niet meer de Huntelaar die bij Ajax vertrok (helaas). Dat mag je wel constateren na de gemiste grote kansen in diverse kansen. Nu kost het je geen punten, maar tegen Heracles uit, ADO thuis en Vitesse uit kostte het je wel punten.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben hartstikke blij met Hunter als reservespits, maar het is niet de Hunter van weleer (begrijpelijk ook).

12 maart 2018 om 10:18

Nu wil ik hellemaal niet zeuren, want ik ben het verder met je eens.

Alleen in de wedstrijden die jij op noemt speelde Huntelaar slechts 15 minuten, en dat was tegen Heracles.

12 maart 2018 om 11:32

Klopt, maar in die 15 minuten kreeg hij 2-3 100% kansen, die hij in goede vorm zou maken. Nu mist hij die kansen en sta je met lege handen.

Huntelaar heeft er weliswaar 10 gemaakt dit jaar maar daar heeft ie wel 100 kansen voor nodig gehad.
Lozano heeft er 13 uit 40 kansen.
Hij mist dit jaar erg veel grote kansen en dat heeft Ajax al heel wat punten gekost.
En helaas is er ook niet echt een andere killer opgestaan.
Wedstrijden killen/doodmaken/op slot gooien kan dit Ajax niet.

12 maart 2018 om 10:13

Ajax verliest meer punten als hij niet speelt dus denk niet dat zijn gemiste kansen 'heel wat punten' hebben gekost

Hij mist absoluut meer dan je gewend bent van Huntelaar. Tuurlijk is het ook zo dat hij ouder is geworden, maar vrije ballen binnen de zestien zou hij ook op deze leeftijd moeten afronden. Maak me er verder geen zorgen over, hij weet zelf ook dondersgoed dat hij er meer in moet prikken waarmee hij dit soort wedstrijden veel eerder in het slot gooit.

De wedstrijden zonder huntelaar gingen allemaal verloren. Dus laat hem blijven starten...

Ik kijk er niet van op. De laatste paar seizoenen bij Schalke miste hij ook al regelmatig 100 procent kansen waardoor hij meer op de bank terecht is gekomen, zeker toen Burgstaller gehaald werd. Zonder zijn scherpte voor de goal voegt hij niet meer veel toe in de spits, omdat dat toch zijn enige topkwaliteit was. Ik denk dat met name zijn leeftijd hierbij een rol speelt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren