Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Veltman had al veel eerder gepasseerd moeten worden, hij blinkt niet uit’

Laatste update:

Joël Veltman is zijn basisplaats bij Ajax kwijt. Trainer Erik ten Hag passeerde zijn aanvoerder zondag tegen sc Heerenveen (4-1) ten faveure van Rasmus Kristensen. Oud-international Wim Kieft begrijpt het besluit van Ten Hag en is van mening dat de rechtsback van Ajax al veel eerder op de bank had moeten worden gezet. Ook Aad de Mos vindt het een positieve ontwikkeling.

Zonder Veltman binnen de lijnen zag De Mos de organisatie van de Amsterdammers er beter uitzien. “Ik vond de verdediging van Ajax beter staan”, zei analist zondag bij Rondo. “De instelling bij balverlies was goed, er werd goed druk gezet. Ik heb ook weer momenten gezien dat het tactisch helemaal niet klopte. Als dat tegen Sparta gebeurt, dan kunnen ze wel eens in het mes lopen.”

Kieft was niet verbaasd door het besluit van Ten Hag. “Die had al veel eerder gepasseerd moeten worden”, doelt de oud-voetballer op de wisselbeurt van Veltman. “Hij blinkt niet uit en is niet heel bepalend voor het elftal. In de positie waarin hij speelt, moet hij aanvallend veel meer brengen.”

De aanvoerdersband van Veltman werd overgenomen door Matthijs de Ligt. Ruud Gullit weet niet of dat verstandig is. “Hij kan nu nog niet voor het elftal denken. Voor mij zou het makkelijker zijn om iemand te kiezen met ervaring. Je moet hem de tijd geven om te ontwikkelen en dan moet hij bij de hand genomen worden door iemand anders.”

Wie zie jij het liefst als rechtsback bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is niet dat Kristensen nou iets toevoegde, weet je wie ze moeten passeren, Huntelaar die mist echt alles. Lekker Cassierra erin zetten. Daarnaast moeten ze ook gewoon met een echte nummer 6 gaan spelen de zogenaamde stofzuiger op het middenveld ipv de heletijd een middenveld te willen van 3 aanvallende middenvelder.

11 maart 2018 om 21:18

Mee eens. Ajax zou midtsjo van AZ moeten halen. De grondlegger van het huidige succes. Geweldige voetballer die altijd de juiste oplossing weet te vinden en verdedigend drie stappen vooruit denkt. En dan lekker de Jong op de plek van Ziyech.

12 maart 2018 om 01:14

Het gezwets over slechte verdedigers en aanvallers wordt toch wel erg vervelend.
Het probleem is toch het onevenwichtige middenveld. Ziyech heeft veel te veel balverlies. Donny van de Beek staat niet op zijn sterkste positie en waarom Schöne er nog in staat is mij een totaal raadsel. Geen leider, geen snelheid. Fysiek, mentaal en inzicht komt hij ook te kort. Bij vrije trappen heeft hij ook geen mazzel meer. Zolang je dit zo laat staan, wordt het echt niet beter .

Ik ben het eens met de verandering al moeten we nu niet denken dat de nieuwe rechtsback de definitieve oplossing is. Wat ik overigens wel schandalig vond was het fluitconcert toen hij binnen de lijnen kwam. Ajax onwaardig!!!!

11 maart 2018 om 21:06

Ik weet niet hoe ik het fluitconcert moet interpreteren. Betwijfel of het gericht was aan Veltman. Denk eerder dat het richting Ten Hag was omdat weer zo'n niks toevoegende wissel was. Een centrale verdediger die redelijk speelde voor een andere centrale verdediger. Die wissel voegde gewoon op dat moment niks toe aan het spel, terwijl hij toch ook andere keuzes had kunnen maken. Cassiera voor Huntelaar bijvoorbeeld.. Of die dramatische Kristensen die nog slechter speelde dan Veltman normaal eruit halen.

11 maart 2018 om 21:51

Het zou kunnen, maar dan nog vind ik het gefluit ongepast. Je mag best kritisch zijn, maar Ten Hag kan voor nu nog geen wonderen verrichten en daarbij snapte ik die wissel wel; Wöber is de laatste tijd nogal eens geblesseerd geweest. Dus waarom 90 minuten als je Veltman nog achter de hand hebt?

12 maart 2018 om 01:28

Had niets met veltman te maken, maar met het wisselbeleid van onze super coach ten hag. Helaas hebben we dat dus niet duidelijk kunnen maken.

Als het alternatief Kristensen is dan hoef je Veltman niet te passeren. Die bracht nog minder dan Veltman normaal gesproken. Het stond helemaal niet beter en voetballend had Kristensen geen enkele toegevoegde waarde. Ook aanvallend was het niks en verdedigend matig. Wat een miskoop.

11 maart 2018 om 21:09

Zullen we hem anders even de tijd geven?

11 maart 2018 om 21:10

Ik ben allang blij dat Ajax hem nu al haalde met wsl het oog op komend seizoen.. Niet iedereen past zich overigens zo snel aan als Nico Tagliafico.

11 maart 2018 om 21:19

Het gaat erom wat ie laat zien. Zie je iets wat bijzonder is voor een back. Dat hoeft natuurlijk niet altijd, maar af en toe een momentje dat je weet dat er zoiets in ziet. In het spel van Kristensen zie ik niks specifieks. Ik zie geen drang naar voren dat ie over de vleugelspeler heen dendert. Ik zie niet dat ie een bijzondere traptechniek heeft. Ik zie niet dat hij kort verdedigd of dat ie een bijzondere tackle heeft. Qua positionering is het ook erg doorsnee. Wat heeft hij dat Veltman niet heeft, aangezien Veltman ook relatief allround is voor een back. Kristensen heeft dat dus ook, alleen dan nog van een minder niveau dan Veltman.

11 maart 2018 om 21:43

Lekker allemaal elkaar gaan napraten. Veltman heeft zijn talent allang bewezen en zit nu gewoon in een dipje. Laat hem nog 1 wedstrijd op de bank zitten om hem weer scherp te krijgen.
Tegen PSV moet hij er gewoon weer staan want daar is Kristensen nog lang niet klaar voor.
Er zijn naast Veltman genoeg anderen bij Ajax ondermaats aan het presteren, er is meer behoefte aan rust en vertrouwen dan rigoreuze veranderingen.

11 maart 2018 om 22:11

In welk dipje zit Veltman eigenlijk? Heeft tot nu toe nauwelijks iets fout gedaan en zijn passing is beter dan de gemiddelde Ajacied. Was is het voetbal soms toch oppertune en raar. De laatste wedstrijden waren voornamelijk de voorhoede spelers dramatisch maar mogen blijven staan. Kluivert is al weken drama maar Younes krijgt geen kans en is echt veel beter op dit moment. Siem en Huntelaar doen weinig in de spits maar Cassierra krijgt geen kans. Ik zie veel fout gaan maar het.minst ligt aan Veltman.

11 maart 2018 om 22:53

Vent serieus? Ik dank dat je aan 1 ding gelijk hebt.... er is geen dip.

Wat Veltman de laatste jaren liet zien is gewoon onvoldoende. Vorig jaar in de EL wedstrijden kwam dat pas echt naar voren.

Ik vind wel dat de publieke slachting die hij momenteel ondergaat wel schandalig is. Ze hadden hem nooit aanvoerder mogen maken. Dan was er ook niet zoveel te doen geweest om het passeren van hem.

12 maart 2018 om 01:32

Wat hij heeft en veltman niet? Dat is toch duidelijk! De publieke media opinie tegen zich. Zelfa als veltman messi en ronaldo volledig uit de wedstrijd zou spelen en tegelijk 6 goals zou maken, dan speelde hij alsnog drama.

13 maart 2018 om 21:12

MasterD, wat belachelijk om een nieuwe jonge speler in een nieuw land nu al een miskoop te noemen! Bij Neres deed je dat zeker ook? Come on man, geef nieuwe spelers de kans en tijd. 😉

Iedereen lijkt elkaar maar na te praten mbt Veltman, ja hij zit in een ietsmindere fase, maar ik zie er zat bij Ajax elke week door de ondergrens zakken die nooit worden aangepakt, echter heeft Veltman de schijn tegen. Terwijl hij dit seizoen over het algemeen gewoon goed speelt.

11 maart 2018 om 21:11

Staat dit seizoen over het algemeen gewoon goed te verdedigen en heeft vele 'belangrijke spelers' uit de wedstrijd gespeeld. Echter was het aanvallend vrijwel niks bijzonders. Fluitconcert bij een invalbeurt verdiende hij sowieso niet.. Blijft een Ajacied in hart en nieren.

11 maart 2018 om 21:27

Precies wat jij zegt bedoel ik nou, Een back moet in mijn ogen gewoon kunnen verdedigen, dreigend zijn kun je altijd leren. Veltman was in de topwedstrijden zowat de beste man op het veld, dat die nu zelfs (zo lees ik hier dan, stond op een verjaardag met geluid uit) wordt uitgefloten is toch bizar, de man geeft altijd alles voor zijn club, en als hij dus eem leer slecht speelt is dit echt niet moedwillig ofzo.

11 maart 2018 om 21:34

Inderdaad, maar dat slecht spelen is hij de afgelopen 2 a zelfs 3 seizoenen al nauwelijks meer aan het doen. En als hij al een fout maakte, kostte het in dat geval geen punten. Heeft spelers in vorm in verschillende top wedstrijden in zijn zak gestopt. (voorbeelden: Elia, Lozano) Echter kan hij nou eenmaal niks meer goed doen bij sommige mensen. Een gevalletje Blind. Die kreeg ook alleen in zijn laatste seizoen krediet. (als verdedigende middenvelder) Alleen ook bij hem had je altijd mensen die gingen fluiten als er toch een keer een slechte bal tussen zat.

12 maart 2018 om 01:35

Hij werd niet uitgefloten. Ten hag werd voor zijn belachelijke wisselbeleid uitgefloten.

11 maart 2018 om 21:13

Veltman speelt ook niet heel slecht als Rechtsback zeker verdedigend laat hij erg weinig steken vallen. Maar aanvallend komt hij niet eens in de buurt van de cijfers van backs als Brenet, Arias en Ttagliafico en het belangrijkste deel is aanvallen als back van Ajax. Daarom begrijp ik wel dat je hem passeert maar aan de andere kant heb je met Veltman meer verdedigende zekerheid.

11 maart 2018 om 21:21

Als we Kristensen vandaag zien, hoeven we daar in aanvallend opzicht ook niks van te verwachten. Die bracht aanvallend net zo weinig. Het was niet dat zijn aanvallende acties mislukten. Ze waren er gewoon weg niet.

11 maart 2018 om 21:26

Heb toch een mooie panna gezien Maar goed, Kristensen kan zich nog ontwikkelen als aanvallende back. Voor volgend seizoen zie ik hem wel de vaste back worden. Laat hem dan nu zo en dan maar spelen. Misschien gaat Ten Hag er ook al vanuit dat Veltman weg gaat waardoor de keuze nu makkelijker op Kristensen viel.

11 maart 2018 om 21:44

Kom man. Hij had al een paar jaar geleden de bank warm moeten houden.

Ik vind Veltman dit seizoen, op een aantal momenten na, goed spelen. Maar ik heb al vaker aangegeven dat ik het liefst echte backs op de backposities heb: dus een echte rechtsback op rechts en een echte linksback op links.

Nou moet ik wel zeggen dat ik Kristensen vandaag nou niet echt een verschil vond vergeleken met Veltman. Kristensen deed het niet slecht, maar het was nou ook niet zo dat je dacht van 'dit is echt een gigantische verschil vergeleken met Veltman'.

Vergeleken met Veltman, vind ik Kristensen wel meer een back en ik hoop dat Kristensen zich goed ontwikkeld, zodat hij de vaste rechtsback van Ajax kan worden.

En zoals hierboven in de reactie van Gerard13 al staat aangegeven: zet gewoon een echte nummer 6 op de 6-positie neer en Cassierra in de spits. Huntelaar ben ik nog steeds fan van, maar hij heeft dit seizoen toch al meerdere goede kansen gemist en Cassierra verdiend gewoon kansen in Ajax 1.

Ook denk ik dat een echte nummer 6, het voetbal van Ajax echt ten goede zal komen. Nu met Schöne heb je geen echte nummer 6 rondlopen en persoonlijk heb ik al vaak aangegeven dat ik in van de Beek een goede nummer 6 zie: hij kan prima controlerend spelen en de 'verbindingsspeler' zijn door de verdediging goed af te schermen en in aanvallend opzicht kan hij ook erg belangrijk zijn door onder andere ballen te veroveren en voetballend belangrijk te zijn en ja, van de Beek staat op 10 goals, maar ik denk echt dat hij beter tot zijn recht komt op de 6-positie, dan als rechtermiddenvelder.

Als rechtermiddenvelder mist van de Beek in mijn ogen ook wel wat. Hij scoort dan wel z'n goals, maar mijn ideale middenveld is (mits iedereen fit is) Frenkie de Jong, van de Beek en Ziyech en hetgene wat van de Beek mist, dat heeft de Jong wel en met Frenkie rechts, van de Beek centraal en Ziyech op links, is het middenveld in mijn ogen ook beter in balans en ik denk dat dat ook het spel van Ziyech ten goede zal komen.

Mits iedereen fit is, zie ik dus het liefst deze opstelling dit seizoen (zie opstelling).

Onana
Kristensen
de Ligt
Wöber
Tagliafico
F.de Jong
vd.Beek
Ziyech
Neres
Cassierra
Kluivert
11 maart 2018 om 21:31

Ben het zeker met je eens dat Cassierra meer kansen verdient, maar zullen we dan niet beginnen met wat vaker vanaf minuut 60 laten invallen?
KJH heeft ook een hoop wedstrijden wel open gebroken. Inderdaad, hij mist enorm veel kansen en dat helpt Ajax niet echt maar vergelijk de wedstrijden van KJH eens met Siem de Jong. KJH is wel altijd betrokken bij een hoop aanvallen en speelt zich vaak geweldig slim vrij. De dodelijkheid die hij altijd had is er alleen iets van af. Hopelijk dat Dolberg dit seizoen nog wat kan bijdragen. Die is koelbloedig genoeg om doelpunten te maken. Ik weet zeker dat als Dolberg de kansen krijgt die je KJH vandaag en tegen Zwolle zag missen, hij deze stuk voor stuk gescoord had. Cassierra waarschijnlijk ook wel, al had hij tegen Vitesse ook nog wel vaker mogen scoren.

13 maart 2018 om 21:15

Rochester, helemaal met je eens! Schone moet er gewoon uit, maar ik zal hem wel altijd dankbaar zijn voor al zijn bewezen diensten.

Had nooit aanvoerder mogen worden in eerste instantie. . Na Klaassen had Ziyech dat uiteraard moeten worden.

11 maart 2018 om 21:25

wat maak je je druk om die band. De echte Aanvoerder staat vanzelf op. Met of zonder band. Die band is een symbool en niets meer. De trainer kan de echte aanvoerder niet aanwijzen. In ieder team nemen 1 of 2 mensen de leiding.

11 maart 2018 om 22:32

Ziyech? Dat is mijn ogen juist absoluut geen aanvoerder.

Veltman kan heel goed met de Ligt in het centrum, maar ja hij is rechtsbenig. En als rechtsback doet ie zijn werk, maar ik denk dat Kristensen beter (aanvallender) is....

11 maart 2018 om 21:39

Waarom denk je dat? Alle aanvallende actie's van vandaag hebben tot balverlies geleden. Alle voorzetten die hij heeft gegeven werden simpel weggewerkt bij de eerste paal omdat ze te laag en te zacht waren. Ik vond Kristensen erg matig spelen

11 maart 2018 om 22:33

Dan heb je toch gewoon 2 rechtsbenige mensen centraal achterin? Dat vind ik ook echt weer iets Nederlands, die zogenaamde noodzaak om een rechts en linkspoot centraal achterin op te stellen.

11 maart 2018 om 23:52

Frenkie en De Ligt waren samen ook beide rechts.. Sanchez en De Ligt ook. Dus dat moet ook gewoon kunnen.

13 maart 2018 om 21:16

Jannie, Veltman is nooit goed genoeg geweest als Cv dat zagen we de laatste keren weer. Al rechtsback is hij gewoon degelijk en solide dit jaar.

Veltman is zeker geen slechte rechtsback
Hij heeft een aantal karaktertrekjes die hem niet populair maakt ook niet bij de eigen aanhang.
Zou mooi zijn dat hij oorzaak is van alle problemen massr is wel iets te makkelijk, maar als er een alternatief wordt gekocht die in ogen trainer gelijkwaardig is dan kan dit gebeuren.
Moet wel zeggen dat Aad de Mos erg goed is achteraf te zeggen wat er fout is, weinig zinnigs.

Vooropgesteld hoop je in eerste instantie niet, dat je rechtsback uitblinkt. Zou betekenen dat je elke wedstrijd ah verliezen bent.

Vind op zich de wissel ook niet erg. Was de laatste en en na laatste wedstrijd vrij onzeker . Vorige week was wel kwalijk met de gegeven corner waar een goal uitvalt. Maar we moeten niet doen alsof Veltman er allang uit moest. Vind ik onzin. Speelt dit seizoen op een paar na een prima seizoen. En gaat altijd voorop in de strijd. Het is niet de gedroomde back en ben t eens met dat er een betere moet komen te staan uiteindelijk.

Kristensen speelde geen goede maar ook geen slechte match. Daarvan zie je gewoon dat die moet spelen om zo de strijd fit te wordeen in Ajax 1. Vind t feit dat hij puur RB is wel lekkerder. Daar waar hij voor gekocht is. Daar waar hij ook RB speelde. Kan alleen maar groeien. Daarover gesproken is wat meer lengte in de ploeg ook geen overbodige. Luchtduels bij eigen en tegenstanders doel is wel lekker...

13 maart 2018 om 21:18

Eens, en Donny moet gewoon als echte 6 spelen. En een echte rechtsback, zal ons uiteindelijk zeker ten goede doen.

Het spel wat Ajax speelt, aanvallend op de helft van de tegenstander met veel balbezit, verbloemt veel en zorgt dat de minpunten van Veltman af en toe maar aan het licht komen. Ik denk dat als deze jongen bij een club in het rechterrijtje van de PL of Bundesliga terecht komt, hij finaal door de mand valt. Voor nu is het aan Veltman om Ten Hag en Koeman te overtuigen dat hij een plek verdient, maar ik denk dat met name Oranje een flinke kluif gaat worden.

Ik snap helemaal niet van al die slechte commentaren over Veldman. Nou snap ik ook niet zoveel van voetballen zelf, maar zelfs ik zie dat Veldman klassen beter is dan die Deen. Zowel aanvallend als verdedigend is Veldman veel beter. Hij stelt zich beter op, zorgt voor gif als dat nodig is en kent het spelletje zoals Ajax speelt veel beter.
Die Deen heb ik nog geen goede wedstrijd zien spelen, terwijl Veldman bijna altijd wel een voldoende scoort. Nee, het is geen Suurbier, maar zeker wel een hele goede verdediger.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren