Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Aankoopbeleid Ajax gekraakt: ‘Schuurs en Bandé worden ook niets’

Laatste update:

Ajax lijkt na de 3-2 nederlaag van zondagmiddag op bezoek bij Vitesse geen rol van betekenis meer te spelen in de titelrace en dus wordt langzamerhand al de balans van het seizoen opgemaakt. Aad de Mos is met name bijzonder kritisch over het aankoopbeleid van de Amsterdamse club de laatste jaren.

Ajax trok de afgelopen twee transferperiodes ruim 28 miljoen euro uit om Maximilian Wöber, Rasmus Kristensen, Nicolás Tagliafico, Luis Manuel Orejuela, Dennis Johnsen, Siem de Jong, Perr Schuurs en Benjamin van Leer in te lijven, terwijl Kostas Lamprou en Klaas-Jan Huntelaar transfervrij werden opgepikt. "Laten we maar eens een keer een kaartje gaan maken van 2014 tot 2018 van wat ze gekocht hebben", stelt De Mos zondagavond bij het programma Rondo van Ziggo Sport.

Volgens de trainer in ruste heeft het aantrekken van Davinson Sánchez in de zomer van 2016 veel 'goed gemaakt'. Ajax telde destijds vijf miljoen euro neer om de Colombiaanse verdediger los te weken bij Atlético Nacional en verkocht hem vervolgens een jaar later voor veertig miljoen euro door aan Tottenham Hotspur. De Mos is echter van mening dat Ajax over het algemeen recentelijk niet al te best heeft ingekocht.

Van Perr Schurs en Hassane Bandé, beiden aangetrokken met het oog op volgend seizoen, verwacht hij dan ook niet veel. "Die worden ook niets. Er lopen bij Ajax in de jeugd betere verdedigers dan Schuurs. Bandé ken ik heel goed. Ik denk dat ze in paniek geraakt zijn en iets wilden doen om het publiek rustig te maken", besluit De Mos.

Het aankoopbeleid van Ajax is de laatste vier jaar onder de maat geweest

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Want een gezeur allemaal zeg. Gelukkig neemt niemand deze kneus nog serieus. Ten Hag heeft ook gewoon tijd nodig om de boel op de rit te krijgen, en ik denk dat het hem gaat lukken. Maar deze De Mos, wat een schreeuw om aandacht.

De aanstelling van Ten Hag is natuurlijk een risico geweest, maar wel eentje waar goed over na is gedacht. Ook zijn de meeste aankopen gewoon prima, ze zijn inderdaad niet allemaal zo goed als Sanchez (dat is ook niet mogelijk) maar bijvoorbeeld een Neres, heeft erg veel geld gekost, maar heeft zijn waarde ook al bewezen en iedereen ziet of heeft gezien dat hij goed kan voetballen. Die gaat sws voor een groter bedrag weg. En het beleid is ook gewoon goed, Financieel worden en amper risico's genomen en nog steeds kunnen er voor grote bedragen aankopen worden gedaan.

4 maart 2018 om 21:48

Neres heeft anders een goed half jaar gehad, maar is nu toch wel bezig aan een bedroevende reeks: 8 wedstrijden 1 goal en 0 assists. Er zit voetbal in Neres maar hij zit nu waarschijnlijk in de bekende talentendip. Het is de vraag hoe hij hier uit gaat komen.

4 maart 2018 om 21:52

Neres wordt verpest door Erik "controle" Ten Hag. De laatste 30 minuten toen hij een vrije rol kreeg speelde hij gewoon als onder Keizer. Niet alles lukte, maar hij zette Cassierra volgens mij 2 keer 1 op 1 en kreeg zelf 2 goede mogelijkheden. Onder Ten Hag lijkt hij veel minder te mogen en verder van de goal af te spelen. Overigens had hij wel een assist op Huntelaar tegen pec zwolle.

4 maart 2018 om 21:53

Hetzelfde natuurlijk de laatste 2-3 weken ook voor Kluivertje. Het geeft allemaal hekemaal niets, dat komt wel weer. We zijn in Nederland alleen heel erg goed om talenten op te helemelen als ze het goed doen en helemaal af te maken als ze in een dipje zitten. Die jongens zijn allemaal zo jong en dat komt allemaal nog wel goed. Niet iedereen is de nieuwe Johan Cruijff die nooit meer slecht voetballen, soms zijn het ook gewoon wat mindere voetballers dan dat.

4 maart 2018 om 21:54

Ook al is statisch Neres niet meer zo goed de laatste tijd, vandaag bijvoorbeeld ook , weergaloze pass op Cassierra die Cassierra een op een mist op Pasveer, als die scoorde was het een hele mooie assist, nu is het gewoon een kans gecreeërt en daar hoor je niemand meer over, tuurlijk is hij minder dan voor de winterstop, maar hij blijft elke wedstrijd wel zijn momenten houden.

4 maart 2018 om 21:59

Ik denk wel dat hij last heeft van de trainerswissel. Je ziet dat hij goed kan voetballen. Maar hij zakt onder Ten Hag heel erg ver weg. Ik vind wel dat Ajaxieden geneigd zijn om zijn kwaliteiten wat te overdrijven, maar dat doen fans nu eenmaal bij hun eigen spelers. Prima speler hoor die Neres, maar zeker nog geen topper naar mijn idee.

4 maart 2018 om 22:02

Hij wordt verkeerd gebruikt. Nu bal in de voet i.p.v. diep wegsturen. Iedere aanvaller presteert slechter onder ten hag. Ik vind dat geen toeval.

4 maart 2018 om 22:02

Daarnaast met name Assists is een kul Statistiek in mijn ogen, indien je een breedtepass geeft en die andere scoort is het een assist, terwijl als je iemand gewoon voor een leeg goal zet maar je teamgenoot maakt de goal niet, is het geen assist.
Kijk Ziyech maar eens, meer dan 100 kansen , 100!!! kansen, Gecreeërd , Slechts 9 assist.... wat zeggen assists dan??.....

4 maart 2018 om 22:32

Hoe wil je een assist dan definiëren? Een pass waaruit een kans ontstaat (of die nou wel of niet word benut)?

4 maart 2018 om 23:20

Het erik ten hag effect. De gehele voorhoede raakt opeens geen pepernoot meer. Ik ben altijd 1 van de supporter die tegen het ontslaan van een trainer is, maar in dit geval maak ik een uitzondering. Hij past totaal niet in de Amsterdamse cultuur.

4 maart 2018 om 23:22

Hoe kom je erbij dat ziyech 100 kansen heeft gecreëerd? En met kansen bedoel ik een 100% zekere goal.

5 maart 2018 om 07:03

Een kans is nooit 100 procent zeker een goal want dan had de gecreeerde kans rechtstreeks de goal ingevlogen...
De ene kans is de andere niet, maar verdiep je anders eens in het expg-model

4 maart 2018 om 21:49

En dan vraag ik me af, welke verdediger in de Ajax jeugd van 17 of ouder is beter dan schuurs? Bergsma kan er geen kut van, Doekhi is Jong Ajax opvulling, Botman kan nog geen bal passen over 5 meter passen en die Zuid-Afrikaan van de o19 kan er weinig van. Sidoel is wel prima, maar zeker niet beter dan schuurs.

4 maart 2018 om 22:05

Precies. Allemaal stemmingmakerij van de heer Mos. Ik ben van mening dat het belied met het oog op de jeugd best goed is. Het is zonde dat er in ajax o19 veel nationaliteiten zijn, en niet alleen maar Nederlanders. maar als deze niet goed genoeg worden bevonden dan is dat een keuze die je maakt. Ik zie het wel zitten in Schuurs, en over bande kan ik niet veel zeggen.

4 maart 2018 om 21:59

Zie je toch overal, gaat t ff slecht of haakt een club af om kampioenschap dan ligt het aankoopbeleid of de nieuwe trainer onder vuur.
Alles heeft z'n tijd nodig en aankopen die je nog niet hebt zien spelen in t eerste kan je nog niet afbranden.

4 maart 2018 om 22:05

Misschien moet je gewoon even iets beter lezen, maar misschien is dat te moeilijk voor je. Het gaat hier namelijk helemaal niet over het aankoopbeleid van de nieuwe trainer (alsof die al nieuwe spelers heeft kunnen aantrekken). Dat De Mos de recente aankopen niet zou hebben zien voetballen al slaat helemaal nergens op, de wedstrijden van Bandé en Schuurs zijn namelijk gewoon te volgen op Tv.
Al vier jaar lang pakt Ajax geen enkele prijs, dan kan je dus best je vraagtekens zetten bij het aankoopbeleid van de voorbije jaren.

4 maart 2018 om 22:14

Denk eerder dat je vraagtekens bij het verkoopbeleid kan zetten Het is toch van de zotte dat Sanchez na 1 jaar al weer weggaat

5 maart 2018 om 07:42

Dude ik zeg alleen als t slecht gaat zie je deze dingen gebeuren.
Worden ze kampioen voor je niemand over slecht aankoopbeleid. Ligt ook groot deel aan trainer of die er een team van maakt en over bandé en schuurs kan je nog niet oordelen of ze het niveau van Ajax aankunnen misschien pakken ze Ajax wel bij de hand.
Maar ja als je altijd pessimistisch bent heb je vaak geluk of kan t altijd meevallen...

5 maart 2018 om 09:04

@Malloot

Misschien moet je zèlf gewoon even iets beter de reactie van Loekie11 lezen, maar misschien is dat te moeilijk voor je... Hoevaak jij er naast zit met je op- en aanmerkingen is ongekend.

Loeki11 hééft het namelijk helemaal niet over het aankoopbeleid van de nieuwe trainer....

Hij schrijft namelijk: ‘...dan ligt het aankoopbeleid ÒF de nieuwe trainer onder vuur.’ Dus hij schrijft nergens, zoals jij beweert, dat het gaat over het aankoopbeleid van de nieuwe trainer.

Daarnaast schrijft Loeki11 ook totaal niet, dat De Mos de recente aankopen niet zou hebben zien voetballen...

Hij schrijft letterlijk: ‘aankopen die je nog niet hebt zien spelen in t eerste (van Ajax) kan je nog niet afbranden.’
Met de nadruk op ‘nog niet in het eerste’. Dus niet aankopen uit het verleden, maar uit de toekomst.

Verder ontkent Loekie11 ook nergens, dat je geen vraagtekens zou mogen zetten bij het aankoopbeleid van de voorbije jaren. Sterker nog: hij heeft het juist over vraagtekens zetten bij oordelen van aankopen, die nog niet in het eerste hebben gespeeld...

Zelden iemand, die beweert dat ‘de ander gewoon even iets beter moet lezen, maar dat misschien te moeilijk voor hem is’, zèlf zoveel moeite zien hebben met begrijpend tekstverklaren en de zovaak de fout in zien gaan, terwijl hij het de ander op een schampere manier verwijt...

Leer zèlf eerst eens begrijpend lezen zou ik willen zeggen. Je reactie slaat meerdere keren de plank volledig mis.

Loekie11 heeft gewoon gelijk in zijn eerste post. De Mos is veel te voorbarig over het functioneren van Bandé en Schuurs bij Ajax. En daarnaast staat hij, wanneer het bij Ajax even minder gaat, altijd vooraan om de leiding af te branden.

Bij De Mos speelt nog altijd de nodige rancune als het om Ajax gaat. Dat het nu voetballend even minder, is voor hem koren op de molen.

4 maart 2018 om 22:22

De Mos zei dit allemaal gewoon om wat veertjes in zijn eigen bips te steken. Ik keek toevallig net naar Rondo en daar refereerde De Mos maar al te graag naar zijn periode bij Ajax. De periode waar hij zeventien wedstrijden ongeslagen was, terwijl het teampje 17e stond toen hij kwam. Heel vervelend als iemand dat zelf moet vertellen. Continu.

Daarnaast zijn het talenten. Ik denk dat Schuurs een hele leuke aankoop kan zijn. Hij zal volgend seizoen vast nog niet naast De Ligt staan, maar hij heeft zeker de potentie om gewoon een stabiele speler in Ajax 1 te worden. Gewoon een mooie verdediger.

Bandé heb ik sporadisch zien spelen. Nadat hij gekocht was één maal in actie gezien en zodoende op gelet. Dat was in ieder geval een hele matige wedstrijd, maar dat zegt natuurlijk niet heel veel. Echter heb ik uit de Belgische media al wel meegekregen dat het inderdaad een minder goede speler is dan dat zijn prijskaartje doet blijken. Ik hoop voor Overmars dat hij hier wist wat hij deed dus.

Maar al met al zijn het gewoon weer enkele loze kreten van Aadje. Zoals elke mening van hem, die hij als feiten verkondigt, daar aan tafel is.

5 maart 2018 om 08:10

Het zijn geen loze kreten want hij haalde ook nog een aantal andere spelers aan die gebruikt worden om de bank of JA mee te vullen. Zo'n Orujeal of Cassiera, samen 10 miljoen maar spelen niet. De trainer zet nog liever een middenvelder in de spits.

In zowel Schuurs als Bandé heb ik wel vertrouwen. Beide spelers presteren al een tijdje wat minder door bepaalde omstandigheden (bijvoorbeeld Schuurs door o.a de situatie bij Fortuna Sittard), maar ik denk dat het wel goed komt met hun 2 aankomend seizoen bij Ajax.

Waarschijnlijk als Schuurs aankomend seizoen een reeks sterke wedstrijden speelt en Bandé tijdens de winterstop op 10 goals en 5 assists staat, dan zal de Mos waarschijnlijk de eerste zijn die zal roepen dat hij wel wist dat het goede spelers voor Ajax waren..

5 maart 2018 om 07:26

Ik vind het wel opmerkelijk dat Nederlanders met een bewezen kijk op de Belgische competitie (aad de Mos, Jan Boskamp) allebei zeggen dat Bande helemaal niets is en dat Ajax daarmee een enorm dure fout maakt. Natuurlijk kan hij verrassen en moet je iedereen een kans geven, maar het zegt wel iets...

5 maart 2018 om 08:45

@prithender,

Dezelfde mensen die zeiden dat Neres niet veel zou worden, vervolgens riepen dat hij meer een spits is dan een vleugelspeler en dodelijk stil waren toen die gozer assist na assist begon te geven. Bedoel je die Nederlanders, want dan kun je je afvragen hoe bewezen die kijk op het spelletje is.

Mij zegt het dus helemaal niet zoveel. Ik heb genoeg flitsen van Neres gezien waaruit blijkt dat die jongen heel aardig kan ballen.

Net als bij Neres roept Bosman nu weer, die bande die, die zie ik niet op linksbuiten spelen, daar hoor hij volgens mij niet.

5 maart 2018 om 09:33

Ik geef in mijn bericht precies aan wie ik bedoel, daar hoef je dus niet naar te vragen. Feit is dat Boskamp en de Mos de Belgische competitie zeer nauw volgen vanwege hun eigen verleden. Feit is dat beiden hebben gezegd niet te snappen wat Ajax met hem moet en dat hij ook niet bij het Ajax systeem past. Geen garantie, helemaal niets, puur een constatering waaruit je een eigen conclusie kunt trekken.

Ik ben niet zo van jongens voordat ze ook maar 1 wedstrijd gespeeld hebben al af te branden, maar krijg steeds mindere geluiden te horen over onze Mechelse vriend. Wat Schuurs betreft doet hij het niet onverdienstelijk in Limburg kent natuurlijk wel een dipje met zijn ploeg.

Daar hebben we Aad afkoopsom weer. Hij komt bij geen één club een wedstrijd kijken of op een training maar altijd een oordeel klaar. Is een schande dat ie elke keer gevraagd word. Wie zit hier op vz nog op zijn reactie te wachten?

5 maart 2018 om 08:12

Waar haal je vandaan dat ie geen wedstrijden kijkt? Hij volgt ook jeugdteams en ziet op de Herdgang zodoende ook de tegenstanders van de PSV jeugd in actie. Op die manier heeft ie wel een beeld van de jeugd. Wellicht geen volledig beeld maar hij kijkt wel degelijk die wedstrijden.

Dit is toch helemaal mooi. Gaan we nu nog een stap verder met analyseren. Alvast spelers afserveren voordat ze überhaupt één wedstrijd hebben gespeeld?

Mijn Ajax mag op dit moment spelen als een krant maar het is sterds erger aan het worden met de kritieken. Wanneer een speler (van ajax het) 2 wedstrijden leuk doet is hij de beste ter wereld. Maar bij 2 slechte wedstrijden kunnen ze er allemaal helemaal niks van en is het transferbeleid en de complete staf één grote verschrikking. Ik snap dat de media nieuws willen schrijven, maar al die analyses zijn gewoon onderbuikgevoelens die van dag tot dag verschillen.

Als de Mos het zegt ben ik wat meer gerustgesteld. Die weet niet wat er in de jeugd rondloopt, want zo heel bijzonder is dat niet hoor. Een Bergsma komt het dichtste bij het eerste en die kan er niet veel van. Dus Schuurs is sowieso beter dan wat er rondloopt. Of ie het gaat redden is natuurlijk altijd afwachten. Bande heb ik weinig vertrouwen in, maar die moet je ook gewoon de kans geven. Wie weet is het een hele nuttige speler. Ze halen hem niet voor niets zo snel voor dat bedrag.

Laatste twee seizoenen is er voor 180 miljoen verkocht. Dat zijn geen bedragen wat je zo maar kan vervangen met gelijkwaardige aankopen.

Aad is weer open deuren aan het intrappen met z'n glazen bol in de hand.
Ik geloof nooit dat de Mos z'n eigen geneuzel serieus neemt, dat hoop ik niet in ieder geval.

4 maart 2018 om 21:52

Het 'geneuzel' van Aad de Mos is in ieder geval heel wat meer serieus te nemen dan het beleid van Ajax.

4 maart 2018 om 21:55

Wat?

4 maart 2018 om 21:58

Heel wat.....

4 maart 2018 om 22:01

Helemaal niks eerder. Denk je dat ze bij Ajax een muntje opgooien om te bepalen wie ze gaan halen ofzo? Een uitspraak van Aad serieuzer noemen dan het beleid van Ajax...

4 maart 2018 om 22:09

Een eigen vermogen van inmiddels 175 miljoen en in vier jaar tijd geen enkele prijs kunnen pakken. Goed beleid, prima, niets mis mee.....

4 maart 2018 om 22:16

Heel wat mis mee, en dat valt ook niet te ontkennen. Nog altijd minder lachwekkend dan spelers die nog geen minuut hebben gemaakt al een flop noemen

4 maart 2018 om 22:19

Heb je enig idee wat eigen vermogen is? Zegt niks over het te besteden budget hoor. Het feit dat een Nederlandse club zoveel EV heeft toont aan dat een deel vh beleid goed is. Er zijn niet veel clubs met de jaarlijkse kosten van
Ajax die het zich kunnen permitteren om 4 x op rij niks te winnen. Sterker nog Ajax is de enige.... Daarom hoeft men nog geen uitverkoop te houden om het budget kloppend te maken.

4 maart 2018 om 22:22

@ arsen(e)al

Bandã© maakt gewoon zijn minuten in Belgiã« en op basis van zijn manier van spelen en de speelwijze van zijn huidige team valt echt wel in te schatten wat zijn kansen zijn bij een club als Ajax.
Het is overigens helemaal niet dat De Mos het slechts alleen over Bandã© heeft gehad, het ging namelijk over het beleid op zichzelf van de voorbije jaren bij Ajax. Je kan nu eenmaal moeilijk ontkennen dat De Mos een zeer terecht punt maakt.

4 maart 2018 om 22:26

@ Lee112

Als jij denkt dat er redenen zijn dat Ajax geen kampioen hoeft te worden dan snap niets, maar dan ook helemaal niets van topvoetbal.

4 maart 2018 om 22:32

Hoezo niet ontkennen? En dan verwijt je hem dat hij niets van topvoetbal snapt, maar zelf zeg je dat De Mos een punt heeft als hij zegt dat die 2 het zeker niet gaan redden... realisme is ver te zoeken

4 maart 2018 om 22:41

Vind je het heel gek dat wanneer de rijkste club van Nederland voor het vierde jaar op rij geen enkele prijs pakt dat dan iemand als De Mos zegt dat het aankoopbeleid van de voorbije jaren niet deugd?

Iemand die denkt dat er redenen zijn dat een club als Ajax geen kampioen hoeft te worden die snapt inderdaad helemaal niets van topvoetbal. Dergelijke redenen zijn er namelijk niet, Ajax moet altijd kampioen worden.

Inderdaad, realisme is bij jou ver te zoeken.....

4 maart 2018 om 22:42

Waar geef ik aan dat er redenen zijn om geen kampioen te worden? Je gebruikt EV als argument niet eens wetend wat het is. Hoe serieus kan ik je nemen ?

4 maart 2018 om 22:46

Lachwekkend dat je zelf met een financiële beredenering probeert te komen, maar zodra daar op wordt ingegaan je het hebt over iets sportiefs😂😂😂. Velen so called boekhouders hiero.

4 maart 2018 om 22:53

Iemand die vind dat Ajax zich kan permitteren om vier jaar op rij geen kampioen te worden hoeft mij niet serieus te nemen, dat is namelijk geheel wederzijds.
Bovendien moet je misschien niet zomaar conclusies trekken over het kennisniveau van een ander zonder dat daar een reden voor is, dat zou onverstandig zijn van een business controller als jij.

4 maart 2018 om 22:58

Financieel kan Ajax zich dat permitteren of lieg ik??? Of moet Ajax nu extra geld lenen? Spelers gedwongen verkopen ? Niemand aantrekken ? Nee he. Dus kunnen zij 4 jaar op rij permitteren. Nergens geef ik aan dat het wel goed is dat ze geen kampioen worden. Dat maak jij ervan.😂

4 maart 2018 om 23:03

Haha @ Malloot. Ik moet geen conclusies trekken over het kennisniveau van een ander, maar jij mag dat wel??? Aangezien ik volgens jouw niks van topvoetballer begrijp. Lid Malloot heeft gesproken hoor. Haha 😂

4 maart 2018 om 23:12

Doet zijn naam eer aan 😉

5 maart 2018 om 09:04

@malloot, ja dat vind ik heel gek.

Beleid deugd wel degelijk, we doen net of Ajax de afgelopen jaren rond plek 4 heeft gebungeld, maar dat is dus gewoon niet zo. In die laatste 4 jaar zaten ze de laatste 3 steeds heel dicht in de buurt van de kampioen. Zowel qua punten als qua doelsaldo. Ze verkloten een kampioenschap op de allerlaatste speeldag door zelf niet te winnen van de graafschap en vorig seizoen durf ik wel te stellen dat ze het kampioenschap niet gehaald hebben door het overweldigend succes in Europa (ze verliezen van PSV bijvoorbeeld na de slijtageslag in Duitsland). Dus in de afgelopen 2 jaar lopen ze het kampioenschap mis op één punt. Dat heeft echt verdomd weinig meer te maken met aankoopbeleid. Dat kan je op van alles afschuiven, maar als je het kampioenschap 2 keer mist op 1 punt dan was de selectie goed genoeg om kampioen te kunnen worden. Dit seizoen stevenen ze af op een gigantische achterstand op de nummer 1, dus dan zou je kunnen zeggen dat het aankoopbeleid voor dit seizoen niet deugde. Maar dat zegt niets over het aankoopbeleid van de afgelopen seizoenen.

5 maart 2018 om 15:55

Malloot probeert mee te liften op de trend om Ajax flink te kwakken te zetten nu daar de ruimte voor is. Jammer dat ie zo snel neergehaald wordt en nog 3 reacties krampachtig probeert door te drukken. Goed geprobeerd man, volgend topic beter.

Wist al dat het de Mos was bij het lezen van de titel.
Die grijpt graag de huidige onrust en de foutieve aanstelling van ten Hag aan om weer de wijsneus proberen uit te hangen. Te makkelijk, niemand kan iets zeggen over die 2 aankopen. Ook de Mos niet. En zoals we allemaal weten zegt hij over 8 maanden weer het compleet tegenovergestelde, als dat hem zo uitkomt!

5 maart 2018 om 08:14

Hij heeft het ook over andere aankopen gehad zoals onze beide Colombiaanse vrienden. Die zijn gehaald om de bank en tribune te vullen.

Het probleem is dat Ajax een handelshuis is geworden, helemaal financieel gericht. Ajax haalt alleen technische voetballers, omdat die makkelijker door te verkopen zijn. Het teambelang en dus de resultaten zijn daaraan ondergeschikt, het geld is het doel. Geld is er zat, dus dat is gelukt, met hoge bonussen voor de bestuurders als gevolg. Welkom in het moderne voetbal.

4 maart 2018 om 21:58

Technische spelers verkopen beter? Sanchez ging er voor 42 uit, Milik voor 33... Zelfs Mike ging nog voor een miljoen of 5/6 weg. Eriksen vertrok voor 11, Younes gaat praktisch gratis(?) de deur uit, terwijl er behoorlijk wat fragiele talenten gratis door de achterdeur zijn gegaan. Tuurlijk zijn dit slechts enkele voorbeelden, maar toch...

4 maart 2018 om 22:20

@Henkytenk

Als je niet weet waar Ajax zijn spelers op aanschaft kun je beter niet je reactie hier plaatsen. wellicht zou je, jezelf eens moeten verdiepen in het aanloopbeleid van Ajax en dan je oordeel vellen. Dan kom je wat mij betreft wat beter beslagen ten ijs als dat je nu doet.

5 maart 2018 om 00:02

het gaat er niet om waar Ajax zijn spelers vandaan haalt, dat weten we allemaal wel. Het gaat erom welke type spelers ze halen en met welk doel.

5 maart 2018 om 07:56

Zoals ik niet mijn vorige reactie al schreef. Als je niet weet waar Ajax zijn spelers op aanschaft (dat is iets anders dan waar Ajax ze vandaal haalt) moet je niet reageren. Ze halen helemaal niet dezelfde types of spelers met techniek. Wat Ajax doet is potentials in de dop halen. De club werkt samen met een data-analyse bedrijf dat er spelers met een extreem hoge stijgende lijn uitpikt. Vervolgens stuurt Ajax een scout om te bekijken. Spelers als Bande, Schuurs, Nisse Kristensen, Sanchez, Neres, Richarlison en Wober zijn hierop gescout en al dan niet succesvol aangetrokken. Zo gaat Ajax te werk en niet zoals jij pretendeert. Je reactie is dan ook "een schot in het donker" want lang niet al die spelers zijn technisch zeer sterk onderlegt. Sanchez en Wober zijn heel andere types dan dat Ajax doorgaans aantrekt. Maar doordat deze spelers statistisch gezien op het punt van doorbreken stonden zijn ze aangetrokken.

En laatst was meneer de Mos de eerste naar de pers dat ze een buitgewoon super talent in huis hadden gehaald. Blijf lekker bij de jeugd van psv kijken en bemoei je nergens mee...

Man, man, man. Aad de Mos op z'n best. Laat die twee eerst meetrainen met Ajax. Deze man is zo opportunistisch als de pest. Misschien lukt het Ajax juist om een goed geheel te creëren. PSV wordt bijna fluitend kampioen en de selectie daar bulkt ook niet uit met kwaliteiten. De Mos kan beter rustig wachten met z'n commentaar.

4 maart 2018 om 21:57

Het lukt Ajax al vier jaar lang niet om een goed geheel te creëren, dus om Aad de Mos zo opportunistisch als de pest te noemen gaat misschien wat ver.

4 maart 2018 om 22:47

Het lukt jullie al 114 jaar niet om kampioen te worden van Nederland. Kan je nagaan hoe moeilijk het is

Je doet in ieder geval je naam eer aan.
Aadje afkoopsom hier lopen verdedigen het moet niet gekker worden...

5 maart 2018 om 11:04

PEC Zwolle lijkt me nou net geen club om naar te wijzen op dit gebied. Als Ajax zo effectief met de middelen om zou gaan als PEC zouden ze altijd kampioen worden en meedoen voor de CL.

5 maart 2018 om 11:32

Dat snap ik ook wel, echter is kampioen worden met de grootste begroting niet vanzelfsprekend. Zie Real Madrid / United en zelfs Bayern heeft regelmatig een tussenjaar.

'28 miljoen euro uit om Maximilian Wöber, Rasmus Kristensen, Nicolás Tagliafico, Luis Manuel Orejuela, Dennis Johnsen, Siem de Jong, Perr Schuurs'

Klopt deze info? Van deze spelers zijn alleen die Argentijn en Huntelaar echte versterkingen wat mij betreft. De rest is niet goed genoeg voor de huidige basis, meer voor de toekomst. Wat dat betreft is 28 miljoen wel erg veel geld.. niet dat Ten Hag hier wat aan kan doen, maar het algehele beleid mag best wel even onder de loep worden gezet. In elk ander bedrijf waar je zoveel geld verspilt, kun je je spullen pakken natuurlijk. Dat geld zal heus wel terug worden verdiend met verkoop, maar mensen kopen kaartjes om voetbal te zien, niet om te zien hoe de inkomsten / uitgaven eruitzien. #overmars en Vdsar out. Ten Hag moet wel nog wel een kans krijgen onder normale omstandigheden

4 maart 2018 om 21:57

7,5 miljoen Wober, Kristenssen 5,5 miljoen Tagliafico 4 miljoen Orejuela 3,75 miljoen Johnsen 2 miljoen Siem De Jong 2,2 miljoen en Perr Schuurs 2 miljoen

Totaal: dus inderdaad rond die koers

5 maart 2018 om 15:56

Heb je Wober ook zien spelen voor zijn fout van gisteren? Kan ik me namelijk niet voorstellen na het lezen van deze post van jou..

Opeens deugd er volgens analisten en supporters helemaal niets meer van Ajax. Eerst Keizer afkraken en juichen bij zijn vertrek. Nu het tegen zit wordt Keizer weer geromantiseerd en is ten Hag aan de beurt. Eerst roemt men het aankoopbeleid van Overmars, nu deugd er ineens niets meer van. Opportunistisch geneuzel. Nu moeten ook v.d Sar en Overmars maar weg volgens velen. Waarom dan? Omdat ze een ongelukkige hand hebben gehad in de trainerkeuze? Ik vind dat ze prima noodzakelijk beleid hebben gevoerd.

Vrijwel elke trainer is puur afhankelijk van het beschikbare spelersmateriaal. Bosz had Sanches en zo nu en dan een portie geluk. De huidige achterhoede is het grootste probleem. Twee goede aankopen en het ziet er alweer heel anders uit. Dan is alles weer hosanna zeker?

4 maart 2018 om 22:55

Het belangrijkste voor Ajax is nu om gewoon rust te houden en ten Hag het komende half jaar alle ruimte te geven om te kunnen bouwen. Ajax heeft op dit moment volop kwalitatief hoogstaande spelers, ook al komt het er in dit seizoen niet altijd uit. Als ze komende zomer niemand van de basis 11 verkopen dan word dat het beste Ajax sinds jaren.

4 maart 2018 om 23:02

Volledig eens met je reactie. Zit vaak heel erg weinig nuance in.

5 maart 2018 om 11:04

Ik vind de verdediging niet eens het probleem. Tagliafico, Wober, De Ligt, Veltman is gewoon een goeie verdediging. Veltman is wat statisch maar verdedigd prima. Gisteren was een collectieve offday maar normaal vind ik dit de beste verdediging van de ED.

Ah dit is toch diezelfde Aad de Mos die vorig seizoen meermaals voor de camera bij RTL 7 vertelde hoe slim Ajax aankocht? Nee ok... Altijd als er polonaise is, dan staat die vooraan. Net als wanneer er gezeken moet worden. Het seizoen is voorbij. Ik ben benieuwd hoe ten Hag het volgend seizoen gaat doen. Is het dan nog niks? Tja...dan kunnen we altijd nog conclusies trekken. Tagliafico is vast ook een slechte aankoop...

Bande 10 goals 3 assist op dit moment als 18 jarige manneke bij Mechelen...

4 maart 2018 om 22:00

Dan ben je als speler in België zeker meer dan 8 miljoen waard. Waarom ook niet, geld moet nu eenmaal rollen.......

4 maart 2018 om 22:04

8 miljoen ga ik niet over, hoeveel die waard is, het gaat mij om Bande word nu al afgeschreven terwijl hij het heel goed doet bij Mechelen.

4 maart 2018 om 22:13

Er zijn meerdere bekende volgens van het Belgische voetbal die helemaal niet enthousiast zijn over Bandé, dat zal niet voor niets zijn.
Voor dit seizoen had nog bijna niemand van hem gehoord, na amper een half jaar legt Ajax er al ruim acht miljoen voor op tafel. Dat is op z'n minst opmerkelijk te noemen.

4 maart 2018 om 22:19

@malloot, ik heb hem meerdere matches gezien, ook afgelopen weekend tegen Standard Luik, Hij scoorde, hij werd onderuitgeschoffelt terwijl hij op de keeper afliep (had rood moeten zijn voor zijn tegenstander ) hij was meevoetballend sterk, en heeft een actie, maar hij kan er niks van...

4 maart 2018 om 22:29

@ Fcknudde1988

Tuurlijk, die Bandé is net zo geweldig als al die andere toppers die bij Ajax de voorbije jaren de ene na de andere titel binnenhalen.

4 maart 2018 om 22:35

Echt waar malloot? Zou mooi zijn als hij zo goed is als Eriksen, Blind, Vertonghen of Klaassen.

4 maart 2018 om 22:43

Dat zou inderdaad heel mooi zijn. Logisch dan ook dat je met dergelijke kwaliteiten bij een degradatiekandidaat in België speelt.....

4 maart 2018 om 22:50

Iedereen begint ergens weet je, Zidane heeft ook 4 jaar bij Cannes gevoetbald, die zijn inmiddels failliet...

Daarbij zijn er een hoop voetballers die bij een club niet slagen, maar ergens anders ineens uitblinken. (salah ?)

Laten we Bande eerst gewoon een kans geven.

4 maart 2018 om 23:11

Oh oke. Bande speelt op zijn 18de bij een degradatiekandidaat in Belgie in zijn 1ste profseizoen. Dan weet ik alvast dat het niks meer gaat worden. Net zoals Hunterlaar, van nistelrooij, chadli en mertens die toen in de Jupiler voetbalde of Vertonghen en Vermaelen die uitgeleend werden aan rkc.

5 maart 2018 om 09:44

Ach als Bande flopt verkopen we hem wel aan Zwolle voor een Malloot bedrag.

4 maart 2018 om 22:18

Dan kijk je dus alleen naar statistieken. Ik kan er geen uitspraak over doen want heb hem nog nooit zien voetballen maar Aad de Mos heeft deze jongen wel bekeken en zegt gewoon wat hij ervan vindt. Misschien schrijft hij hem wel te vroeg af maar het getuigd wel van lef om zoiets te zeggen. Daarnaast zijn er genoeg voorbeelden van spelers die ergens goed begonnen of een periode goed presteerde en dat zie je bij deze jongen ook wel want zijn prestaties in de eerste 15 wedstrijden waren veel beter dan in de 14 wedstrijden erna( die niet bijzonder zijn). Ook dat wil overigens nog niks zeggen.

4 maart 2018 om 22:20

Ik heb Bande nu ook 5 wedstrijden gezien , en ik vind zeker wel dat hij iets laat zien, hij heeft zeker kwaliteiten, en hij speelt in een team wat echt afbraakvoetbal speelt , dus des te lastig.

Fijn bashen op De Mos ... ad hominem ...

Onder alle ego hunting van De Mos, zit ook wel een kern in.

Maar tja ... De Mos ...

4 maart 2018 om 22:01

Ik vind De Mos niet echt veel zinnigs zeggen, vind Bande het wel goed doen bij Mechelen, en Schuurs bij Fortuna.. dus laten we het afwachtten man.

4 maart 2018 om 22:05

Dit vind ik een constructievere reactie dan bashen op De Mos en dan zijn uitspraken negeren.

5 maart 2018 om 08:17

Hij heeft het ook over andere aankopen gehad. Er lopen bv nog twee Colombianen rond die niet aan spelen toe komen.

Overmars probeert spelers te kopen die door kunnen groeien, dus jeugdige jongens die er meestal niet direct hoeven te staan.. het is dan logisch dat ze niet allemaal toppers worden.. je eigen jeugd spelers worden ook lang niet allemaal toppers.. ik kan daarnaast best een rijtje goede aankopen doen: Milik, Onana, Sanchez, Dolberg, Frenkie de Jong.. plus nog veel spelers die in het artikel genoemd worden die nog voldoende tijd en kansen hebben zich te gaan bewijzen.. het kan niet altijd raak zijn als je spelers koopt op basis van potentie..

4 maart 2018 om 23:15

Heerlijk beleid toch. Zelfs de spelers die niet uitblinken en weggaan leveren nog de nodige miljoenen op. Wanneer ze dit beleid door kunnen trekken hebben ze over 5 jaar 500 miljoen op de bank staan. Dan kan je mooi wat meer risico nemen. (salarishuis verhogen of een keer absurd investeren)

5 maart 2018 om 21:04

Klopt, aan spelers als el Gahzi en bazoer zijn ook miljoenen verdiend

Ach ja, Aad afkoopsom De Mos, dan hoef je eigenlijk niet verder te lezen. Veel onnozelere mensen zijn er op TV niet te zien.

Met overmars heb je een goed beleid, maar vd sar ik weet mijn god niet waarom hij die functie heeft. Heeft totaal niks in zich ja was een goede keeper. Jullie hebben gewoon de beste spelers maar weet er geen team van te maken wat op zich vreemd is.

Merkwaardige kritiek! Sanchez, onana, Frenkie de Jong, Tagliafico, Ziyech, Neres en Dolberg zijn schoten in de roos toch? Prima spelers, alleen heb je ook te maken met gasten zoals Veltman en Younes en ontbreekt een leider om sturing te geven aan het team, zoals PSV en Feyenoord hebben in Van Ginkel en El Ahmadi. Het is nogal flauw om nu het hele spelersbeleid te kraken, en nog flauwer om Schuurs en Bandé nu al af te schrijven.

4 maart 2018 om 23:00

Zelfs Veltman en Younes doen het niet zo slecht. El Ahmadi stuurt zn team inderdaad geweldig aan, die konden zich in de winterstop al gaan richten op het nieuwe seizoen.

Er worden gewoon verkeerde keuzes gemaakt. Siem de Jong ?? Kluivertje ?? Ziyech ?? Waarbij Siep de Jong kwaliteiten te kort komt en laatst genoemde spelers meer voor zichzelf lopen te voetballen. 26 gespeeld en 58 punten is helemaal zo slecht nog niet. 68 voor en 24 tegen, daar mag je ook niet over klagen. Vorig seizoen wordt Feyenoord verdient kampioen door vanaf dag 1 heel weinig punten te verliezen. Met het spel van Psv is het zelfs wonderbaarlijk dat ze na 26 wedstrijden pas 2 x gelijk hebben gespeeld en 2 x verloren, maar ook zij worden verdient kampioen.

Ik had persoonlijk door het drama van Nouri helemaal niets verwacht dit seizoen. Door de onervaren Keizer lig je echter ook al meteen uit de CL, EL en uiteindelijk de beker en dan klagen op Ten Hag dat hij na zijn eerste verliespartij weer plaats moet maken.

5 maart 2018 om 00:04

Veltman haalt het niveau structureel omlaag bij Ajax, getuige ook zijn blunder vandaag weer bij het weggeven van de corner; dat hij aanvoerder is zal spelers als Ziyech, Huntelaar, Schone of De Ligt wel de nodige scepsis geven, want het is lachwekkend dat een doorsnee back als hij Ajax Amsterdam moet leiden. En Younes heeft een fantastische dribbel, maar schiet bij kans wel de bal de tweede ring op en weet als vleugelspeler zelden eens iemand te bedienen met een assist. Dat je wel vraagtekens zet bij het opstellen van Kluivert en Ziyech, beide de spelers die wel een opening kunnen forceren en met een goal of assist met regelmaat belangrijk zijn voor Ajax en Veltman en Younes juist uit de wind houdt maakt je verhaal er niet sterker op. En ook je sarcastische opmerking over El Ahmadi geeft niet echt een sterke indruk: wat kan El Ahmadi eraan doen dat Van Geel de selectie vormgeeft met subtop en middelmaat?

5 maart 2018 om 11:27

Komt wellicht omdat ik niet zo kortzichtig reageer. Veltman wordt voornamelijk door de media omlaag gepraat, maar is gewoon een prima back. Vooral wanneer je bedenkt dat het van origine een centrale verdediger is. Wat betreft Ziyech stel ik geen vraagtekens bij het opstellen van hem, echter mag hij (net zoals iedere andere speler die niet presteert) ook wel een keer gewisseld worden. Kluivert heeft potentie maar is gewoon een naar mannetje. Ook is hij vooralsnog 2 klasse minder dan Younes. Mischien iets minder samenvattingen kijken, dan krijg je een wat heldere indruk van de spelers van Ajax.

Edit: Wanneer iemand het niveau omlaag brengt door middel van een het weggeven van een corner, dan is het wel heel treurig gesteld in de Eredivisie. Ik heb tijdens PSV Feyenoord ook pingpong voetbal gezien en vrije ballen uit zien gaan.

Aadje moet niet zeuren. Nu al deze spelers afkeuren. Pfffff
Ajax heeft geen geluk. Ze begonnen prima, 1e schot op doel van Vitesse gaat er in. Bij psv is dat andersom. Worden weggespeeld door Utrecht en hun 1e schot gaat erin.
Ajax moet een aantal spelers lekker laten banken, kluivert, van de beek, Wober, Veltman, lekker drie weken op de bank zetten.

Gaan we nu ook al op dit soort onzin reageren? Spelers die nog geen seconde bij Ajax hebben getraind nu al afschrijven? Aad, we worden ontzettend moe van je, en morgen moeten we allemaal gewoon weer werken. Laat ons voetbalspelletje alsjeblieft met rust, ga curling kijken of zo, maar vermoei ons niet met dit soort zinloze bagger. Hier op VZ ligt het gemiddelde niveau 10 keer hoger dan wat Aad uitkraamt.

Nare vent. Komt weinig verrassend uit de hoek. Continu afkraken van Ajax en Feyenoord. En PSV alle mogelijke veren inbrengen. Zo kan ik me nog herrineren dat ene Obispo (?) Mijlenver voorliep op De Ligt die nu in bijna in z'n eentje zich staande houdt in een zinkend schip. Niet serieus te nemen deze man

Hahaha wat een onzin weer van Aad de Mos. Die man begint steeds meer onzin uit te kramen. Er is geen enkele verdediger in de jeugd die beter is of in de buurt komt van het niveau Schuurs.

Dit zijn puur van die stemmingmakerij berichten. In het begin van seizoen had hij er ook al 1 over Obispo, dat die velen malen beter was dan De Ligt en dan alle cv van PSV. Ondertussen nog steeds geen enkele kans gekregen voor de beste cv van PSV.

Als er 1 ding juist de laatste tijd steeds beter gaat is dat het aankoopbeleid. En oordelen over het feit dat er in de jeugd veel betere lopen terwijl ik hem daar nog nooit heb gezien.

Eens met de stelling, het is al jaren wanbeleid. Vergeet ook niet dat Keizer een afkoopsom mee kreeg, een som werd betaald aan FC Utr voor Ten Hag, nog een keer de portemonnee voor de assistent...
Marc Netto maakt er een chaos van.
Zou hij en die keeper nu eindelijk opstappen? Nieuwe revolutie misschien maar weer uitroepen?

Bandé zet ik zelf ook mijn vraagtekens bij, maar dat komt meer door de betaalde prijs dan de speler zelf.
Schuurs is een absoluut toptalent die zich niet gek laat maken. 100% een aanwinst.

De Mos moeten we allemaal niet te serieus nemen in NL. Roept iedere week weer iets om aandacht te krijgen.
Zo zou PSV met gemak kampioen worden, toen weer Ajax, toen weer Psv, toen zou het er om hangen, en nu roept ie weer dat ie aan het begin riep dat PSV met gemak kampioen zou worden.

Echt heel makkelijk scoren dit door Aad.
Orejuela en Cassierra zijn welicht iets te licht voor Ajax, maar he zijn geen totale flops toch?
Davinson Sanchez was een schot in de roos, en Tagliafico doet het ook goed deze eerste paar optredens.
Johnsen is een talent, Bande en Kristensen moeten we nog echt gaan meemaken meneer Aad.
Volgens mij kunnen we op deze manier bij alle clubs we een aantal aankopen onder een vergrootglas gooien.

5 maart 2018 om 10:59

En dan nog de rest die hij opnoemt. Van Leer is bijna het hele seizoen geblesseerd geweest, ja dan doe je het niet goed. Lamprou als derde keeper prima, Huntelaar top, Wober top (gisteren een fout maar rest van seizoen goed gedaan). Eigenlijk kun je alleen concluderen dat Orejuela een misser is al heeft die weinig kans gehad. Ik klaag graag maar de spelers die zijn gehaald vallen zeker niet tegen.

Hey Aad laat me je glazen bol eens lenen. Ik wil graag weten hoe mijn salaris verhoging er voor dit jaar uit ziet, hartelijk dank!

En waarom vertelt Aad dit nu pas, dit is dan toch al langer bekend. Lekker meegaan in de flow en makkelijk scoren dit.
Ik had bij de aanstelling van Ten Hag al niet de illusie dat we kampioen zouden worden. PSV speelt daar veels te stabiel voor en Ajax heeft al sinds het begin moeite om 3 goede wedstrijden achter elkaar te spelen. Dit kun je Ten Hag moeilijk aan rekenen.

Wat is er eigenlijk met Kasper Dolberg aan de hand? Is hij alleen uit vorm of is hij ook geblesseerd?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren