Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Hevige kritiek op Van der Sar en consorten: ‘De landstitel is nu weg’

Laatste update:

Ajax lijkt na zondag kansloos in de titelrace. De Amsterdammers gingen met 3-2 onderuit op bezoek bij Vitesse, waardoor de achterstand op koploper PSV met nog acht competitiewedstrijden voor de boeg is opgelopen tot liefst tien punten. Volgens Ronald de Boer moet iedereen binnen de club kritisch naar zijn eigen functioneren kijken, nu Ajax voor het vierde achtereenvolgende seizoen naast een hoofdprijs dreigt te grijpen.

"Daar word je als directie op aangesproken. Soms is het domme pech, maar dat geldt niet in de top. Er komen zeker vraagtekens te staan bij bepaalde posities", zegt de analist bij FOX Sports. "Nu wordt er gal gespuwd op alle social media, dat weet je. Ik ben benieuwd wat de volgende stap is. Van der Sar (algemeen directeur van Ajax, red.) ging er vanuit dat er progressie zou zijn met Erik ten Hag, maar de landstitel is nu weg."

Ajax beleefde vorig seizoen onder Peter Bosz nog een relatief succesvolle voetbaljaargang met onder meer het bereiken van de Europa League-finale. De wegen van beide partijen scheidden in de zomer echter, waarna de club in zee besloot te gaan met Marcel Keizer. Laatstgenoemde voldeed in de ogen van de directe niet, waarna Erik ten Hag eind december werd aangesteld als diens opvolger.

Onder leiding van Ten Hag is de achterstand op PSV inmiddels opgelopen tot tien punten. Lasse Schöne erkent dat de landstitel uit zicht is voor Ajax. "Het is gewoon niet goed genoeg. Prijzen winnen is nu heel ver weg. We hebben een heel goed team, maar we moeten beseffen dat alleen voetballen niet genoeg is. Je moet ook mentaliteit hebben en je duels willen winnen en voor iedere meter vechten. Dan zijn we heel goed. Maar als we dat niet doen, dan krijg je dit soort wedstrijden", vertelt de middenvelder tegen Voetbal Inside.

Schöne keerde voor het uitduel met Vitesse terug in de basiself, nadat hij vorige week tegen ADO Den Haag nog ontbrak vanwege blessureleed. Hij kon het verschil echter niet maken en trof na afloop een stille kleedkamer. "Of er wat meer geschreeuwd moet worden? Waar is dat goed voor dan? Er werd tijdens de rust al genoeg gezegd, na afloop heeft het weinig zin om nog te gaan schreeuwen", besluit hij

Kun jij je vinden in de woorden van Ronald de Boer?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mee eens dat ze naar zichzelf moeten kijken.
Bergkamp had nooit zijn zin moeten krijgen met kijzer.
En Bosz hadden ze niet moeten laten gaan.
Nu was alles al naar ze mallemoer voor de voorbereiding begon.
En dan heb ik het niet eens over europa want dat begrijp ik nog wel.
Dus Bergkamp had er in de zomer al uit gemoeten maar toen hadden ze de ballen niet.

4 maart 2018 om 21:19

Feitelijk zeggen de kritiekleveraars : Geen eigen jeugd meer opstellen,en geen veelbelovend jong talent meer kopen. Zo krijg je nooit een stabiel en degelijk elftal !

Maar willen we dat wel ? Ajax toont altijd veel lef door altijd weer met nieuwe jonge aanwas te komen die juist het spelletje zo leuk maken. Willen we echt dat Ajax een soort PSV wordt,waarin alles draait om resultaat ?

4 maart 2018 om 21:36

Dat zegt helemaal niemand. Waar heb jij het over joh??
Het gaat om het beleid tov trainers, niet over wel of geen jeugdspelers inpassen.
Dat laatste hoort bij Ajax!

4 maart 2018 om 21:36

Bij psv speelt ook jeugd en hebben ze met lozano ook veel geld uitgegeven voor een jonge speler die gelijk kansen krijgt, je moet het alleen niet overdrijven. Daarnaast heeft psv een betere directie en een trainer die realistisch is. Bij Ajax overdrijven ze. Het is leuk om oud voetballers aan de club te binden maar kwaliteit staat voorop. Vd sar als directie lid is totaal overdreven.

4 maart 2018 om 22:09

Wat een onzin. Schone speelt continue, is geen eigen jeugd en over de 30. Eigen jeugd krijgt geen kans in de spits nu de twee spitsen geblesseerd zijn maar de teruggekochtte middenvelder Siem de Jong is nu de startende spits.

De kritiek is wat is er allemaal gebeurt afgelopen jaar. Bosz moest weg, toen kwam de onervaren Keizer. Die moest daarna weg voor Ten Hag. En waar staan we nu? nergens, dat is de kritiek.

Hoe heeft dit allemaal in een jaar kunnen gebeuren? Dat is wat er geevalueerd moet worden. Hoe zorg je ervoor dat er volgend jaar wel een kampioens waardig elftal staat?

5 maart 2018 om 06:25

Over overmars hoor je mij niet klagen nu. Vind dat hij nu goed bezig is sinds de blokkade van Bergkamp weg is.

4 maart 2018 om 21:20

Dit dacht ik dus ook! De aanstelling van Keizer was direct de doodsteek voor dit seizoen. Hij heeft ervoor gezorgd dat Ajax in een half jaar al (zo goed als) kansloos was voor alle prijzen. Mensen die nu zeggen dat Keizer het beter deed dan Ten Hag nu hebben het ook onjuist, ook onder Keizer had de achterstand groter geworden na de winterstop. Ten Hag krijgt van mij alsnog het vertrouwen. Dat het geen wonderdokter is is duidelijk, maar dergelijke trainers komen ook niet snel meer naar Ajax. Voor de rest hoop ik echt dat Overmars blijft. Van der Sar hoeft van mij ook niet weg. Laat hem lekker leren van zijn fouten.

4 maart 2018 om 21:42

wve
Het lijkt me duidelijk dat vd Sar ook zijn conclusies moet trekken. Hij is degene die met alle winden heeft meegewaaid: eerst Overmars overrulen toen die geen Keizer wilde en daarna met Overmars meegaan toen die Keizer (die het op dat moment juist op de rails begon te krijgen) er onverdiend uit heeft geschopt.
Overmars lijkt mij degene die vanaf het begin duidelijk is geweest, hij wilde een ervaren trainer van naam halen. Dat hij na het ontslaan van Keizer dan deze nare vent heeft gehaald is weer een fout van hem. Maar die fout is hem, wat mij betreft, vergeven. Als hij nu maar wel zo eerlijk is om dat toe te geven en ten Hag er uit te gooien.
En daarna op zoek naar een ervaren trainer met status. Wat mij betreft Bosz terug aan het begin van komend seizoen!

Je kunt als directie je kop niet in het zand steken na 4 jaar op rij niks te behalen. Hier moeten ze toch ook echt zelf de conclusies trekken en opstappen.
De vraag is, wie moeten het dan gaan doen?

4 maart 2018 om 21:05

Inderdaad en dan kom je tot de conclusie dat er geen betere opties zijn. Overmars doet goede aankopen en Ajax maakt hartstikke veel winst op zijn transfers en daarbij komt nog is kijken dat er weinig talenten weggaan en dat veel spelers van Ajax nog lang vast liggen dus er is geen enkele reden om hem te ontslaan. Hetzelfde geldt voor van der Sar want Ajax draait mede door hem uitstekend. Overmars en van der Sar kunnen er weinig aan doen dat spelers als Ziyech, Kluivert en Neres als een natte krant spelen en veel te veel kansen nodig hebben om te scoren. Met Keizer hebben ze een fout gemaakt maar met het aanstellen van ten Hag naar mijn mening niet perse. Hij was op dat moment gewoon een goede optie misschien was Peter Bosz een betere optie geweest maar ze zullen vast wel redenen hebben gehad om hem niet terug te halen. Als ten Hag uiteindelijk niet presteert wat er van hem verwacht wordt dan komt er wel weer een andere trainer maar dat dan gelijk mensen ontslagen moeten worden die jaren uitstekend werk voor Ajax hebben geleverd daar ben ik het niet mee eens.

4 maart 2018 om 21:10

Overmars mag wat mij betreft sowieso blijven, die doet het gewoon uitstekend natuurlijk. Maar Van der Sar zal wel gaan, hij heeft zelf zijn lot aan Ten Hag verbonden en dat pakt op z'n zachtst gezegd slecht uit..

4 maart 2018 om 21:15

Klopt en dat is hartstikke dom van hem. Supporters hebben altijd makkelijk praten maar een logische keuze kan altijd verkeerd uitpakken voorbeelden daarvan zijn bijvoorbeeld de aanstelling van ten Hag ( kan nog altijd slagen) en voor PSV bijvoorbeeld de aankoop van Maher waarvan ook iedereen dacht dat hij het zou gaan maken. Om iemand daar achteraf stevige kritiek op te geven vind ik overdreven. Cocu had volgens vele supporters ook al 10x ontslagen moeten worden maar toch blijkt hij wel succesvol te zijn en heeft er überhaupt nog nooit een speler over hem geklaagd. Laat de beleidsbepalers maar lekker zitten want ze doen goed werk en de kans dat je iemand binnen haalt die het slechter doet is naar mijn mening groter.

4 maart 2018 om 21:25

Ik pleit zeker niet voor het ontslag van Overmars, maar zijn tekortkomingen worden wel heel erg met de mantel der liefde bedekt.

Nooit is Ajax klaar met zijn selectie voor de start van het seizoen. Dat mag je Overmars aanrekenen.
We gokken voor een derde keer op Dijks.dat mag je Overmars aanrekenen.
Ajax heeft Bosz onvoldoende gesteund (of het geholpen zou hebben is de vraag), maar dat mag je Overmars mede aanrekenen.
Ze hebben Keizer aangesteld. Dat mag je Overmars aanrekenen.
Ze hebben Keizer ontslagen en Ten Hag aangesteld. Dat mag je Overmars aanrekenen.

In de winterstop heeft Ajax een aantal aankopen gedaan, mede om de supporters weer even rustuig te houden naa het ontslag van Keizer,. Er werden inderdaad vreugdedansjes op VZ gedaan, maar alleen de LB maakt Ajax sterker (maar daar was dan ook weer niet zo veel voor nodig).

4 maart 2018 om 21:35

Je moet ook begrijpen dat de meeste spelers/ clubs willen wachten vanwege een mogelijke overstap naar een grotere competitie. Ajax plaatste zich dan niet voor Europees voetbal maar dat lag naar mijn mening niet per se aan de selectie, van Nice had je moeten winnen maar Keizer was zo dom om geen extra verdedigers in te zetten en ook tegen Rosenborg gebeurde ongeveer hetzelfde, ook speelde het met Nouri toen natuurlijk ook mee. Dat je met Dijks het seizoen ingaat is natuurlijk dom maar Ajax heeft ook nog Sinkgraven en Viergever maar er had inderdaad wel een linksback aangetrokken kunnen worden. Met Bosz en de aanstelling van Keizer speelde het volgens mij ook nog wel een rol dat Bergkamp er nog zat maar dat valt natuurlijk wel nog steeds onder zijn verantwoordelijkheid.

4 maart 2018 om 23:26

@sanderkoevoets, Ten Hag heeft 1 wedstrijd verloren. Wanneer dat de maatstaf wordt, gaan we vele Italiaanse clubs achterna.

4 maart 2018 om 23:55

Ik zeg ook niet dat ze weer gelijk iedereen moeten ontslaan. Vd Sat heeft zelf zulke harde consequenties aan de prestaties van Ten Hag verbonden. En 'we hebben 1 keer verloren' is wel een mooie manier van zeggen 'we hebben slechts 3 van de 6 wedstrijden in een zeer cruciale fase van het seizoen gewonnen' vind ik.

5 maart 2018 om 00:12

3 van de 8 moet dat uiteraard zijn**. Off: VZ, is het echt niet mogelijk om de 'bewerk' knop voor de app werkend te krijgen?? Ik gebruik de app vaker dan de site zo ongeveer, misschien ben ik wat dat betreft in de minderheid, maar het is echt vervelend dat je niks kan aanpassen zo. Dit probleem is er al jaren en het lijkt me makkelijk te verhelpen!

5 maart 2018 om 00:13

Jezus, 5 van de 8 dus... Het is duidelijk te laat, weltrusten!

5 maart 2018 om 11:09

@njfromvol,

Nee, juist niet, vind dat Overmars zijn eigen tekortkomingen juist heel goed inziet en sterk probeert te verbeteren.

Voor de derde keer gokken op Dijks is niet juist. Dijks is en was derde optie op de back positie. Sinkgraven kwam terug van een blessure, viergever was ook nog een optie en vervolgens Dijks. Dat Keizer Dijks opstelde mag je Keizer aanrekenen, er waren andere mogelijkheden en opties. Daar had Keizer geen vertrouwen in dus koos hij voor Dijks. Dijks was tot twee keer toe zo goed als verkocht waarna er een streep doorheen moest of omdat Dijks niet wilde of omdat er blessures waren. Wat je Overmars wel kan aanrekenen is dat het te lang geduurd heeft voordat er een echte linksback was i.p.v. een gemaakte. Al is de vraag in hoeverre het technische hart een discutabele rol in dit geheel heeft gespeeld.

Nooit is Ajax voor de start van seizoen klaar? Nou dat zijn dus juist die aankopen in de winterstop waar jij de toegevoegde waarde van betwijfelt. Daar is het overgrote deel van gedaan met het oog op volgend seizoen. Zoals de Neres situatie. Gekomen als de vervanger van traore, terwijl traore er nog was. Half seizoen wennen en dan door. Dat geldt voor de aangetrokken back. Vervanger van Veltman, half seizoen wennen en dan er staan, datzelfde wilde ze met Bandé, die mocht niet eerder weg, maar is de vervanger van Younes. Schuurs vervanger van viergever/de ligt. De aankopen zijn dus helemaal niet gedaan om de supporters rustig te houden, die zijn gedaan om itt tot eerder wel op tijd klaar te zijn. De enige grote vraag is, wat is het plan opvolger Ziyech. Zien ze daar een rol voor Frenkie de jong, of moet daar een opvolger voor worden aangetrokken.

Verder zie ik Overmars echt alleen maar leren van zijn fouten en de dingen die hij goed doet, goed blijven doen. Geen goede tweede spits, hoppa dit seizoen is die er gewoon.

Te veel gok aankopen in de categorie uitverkoop, en hoppa wordt stevig geinvesteerd, maar die aankopen lijken ook minder tijd nodig te hebben om een plek te veroveren en bij de meeste zie je de toegevoegde waarde (bv Wober tegenover van de Hoorn, mede door blessureleed heeft Wober minder minuten, maar binnen twee maanden stond hij toch echt in de basis en dat deed hij heel behoorlijk).

Dat Keizer/ten Hag verhaal ligt wel op zijn bord en dan vooral de aanstelling van ten Hag, wordt dat niets dan komt dat toch echt uit de koker van Overmars.
Bosz onvoldoende gesteund? Ga alsjeblieft zeg. Hij wilde zo ongeveer alles doen wat Bosz verlangde om hem langer te houden. Daar was de rest van de organisatie niet van gediend, maar dat lag niet aan Overmars. Een half seizoen later heeft hij toch gelijk gekregen.

Waar Overmars bij mij al zo veel pluspunten mee heeft gescoord en er heel wat minpuntjes moeten volgen wilt de balans negatief uitslaan is stoppen met dat idiote gescout in de eredivisie. Keer op keer vroegen supporters zich af waarom er zo weinig exotische verassingen kwamen en zoveel spelers van de subtop die het niet haalde. Dat is volledig gestopt onder Overmars en eindelijk zou ik zeggen. Orujeala staat op mislukken en Cassiera is twijfelachtig (vooral als het zo blijft dat hij niet wordt gebruikt). Dat is dan 9 miljoen door de plee, maar dat was niet heel anders met de Wielaarts, Silva's. Delorges, Sightorsons en Suljemani's die gekocht werden. Sinkgraven gaat gewoon exact dezelfde kant uit. Doe dan maar de verassingen uit het buitenland.

4 maart 2018 om 22:27

Ajax doet het prima toch...:
Het in en verkoop beleid is uitstekend en het Amsterdamse bedrijf pakt winst op winst banktechnisch gezien dan.
Dat er geen prijzen aan kleven....ach....dat zal dan toch maar.
Zelfs de supporters juichen nog harder als er weer een speler voor boven de 30 miljoen verkocht word, dus wat maakt het allemaal uit.....het gaat erom dat je geld op de bank hebt en de rijkste club van Nederland bent.

4 maart 2018 om 23:29

Vergeet ook niet meest succesvolle club. 33 landstitels tegenover 24 van Psv. Dan hebben we nog 9 jaar om ervoor te zorgen dat we weer een gat kunnen slaan.

5 maart 2018 om 06:49

De titel mislopen kan een keer maar al jaren ook kansloos uit de beker worden gestoot vind ik echt belachelijk.
Ajax doet altijd mee om de titel.

De titel was vorige week al weg, maar de wedstrijd van vandaag is typerend voor het Ajax van de laatste 4 jaar met uitzondering van 16/17. Slappe inzet, zich laten aftroeven door matige teams en dramatisch veldspel. Hopelijk worden ze is wakker en verkopen ze middelmaat als Orejuela en Siem De Jong (desnoods contract ontbinden). Gelukkig gaan Viergever en Dijks al weg. Daarnaast mogen Veltman, Ziyech en Kluivert ook verkocht worden. Voor die laatste 3 moet je nog wel wat kunnen vangen. Dan moeten ze niet gaan denken dat spelers als Bergsma het niveau aan kunnen, maar moeten ze gewoon investeren in gemotiveerde teamspelers. Dit Ajax heeft individueel gewoon de sterkste selectie (naar mijn mening). maar als team komen ze echt pas op plek 14 ofzo.

Ziyech en Schone zouden met hun ervaring de linies kort moeten houden, maar in plaats daarvan doen ze maar wat, leiden per wedstrijd 65 keer balverlies en zijn we in de omschakeling mega kwetsbaar. Veltman is meer bezig met vrije trappen versieren dan met voetballen wat het tempo uit de wedstrijd haalt. Kluivert wil voor 160 miljoen verkocht worden, maar komt de slechtste back van de Eredivisie vandaag nog niet 4 keer voorbij. Deze 4 spelers en kwalitatief matige spelers als Siem, Nick en Dijks die te vaak mee hebben gedaan zijn echt de reden voor dit wisselvallige Ajax.

Het is begin maart en Ajax speelt nergens meer voor, ja de 2e plek. Dat hoort niet, ik vind dat ze echt in de spiegel moeten kijken, had Keizer het slechter gedaan is de vraag. Hadden ze Keizer niet gewoon dit seizoen af moeten laten maken? Ik vind van wel dan had je hem erop af kunnen rekenen wanneer er niets behaald zou worden. Ten Hag gaat nu toch met een smet het volgende seizoen in omdat het hem niet gelukt is om bij te blijven met Psv, de afstand is alleen maar groter geworden, als het dan ook niet goed gaat in het begin van volgend seizoen dan word het helemaal een chaos bij Ajax.

Het is inderdaad erg zuur 4 jaar op rij zonder prijs. Al moet ik zeggen dat het ajax ook niet bepaald mee zit. Zie bijvoorbeeld de laatste wedstrijd van ajax bij de graafschap en opk vorig jaar maar 1 punt tekort komen. Wel moet er wat gebeuren bij ajax want het isnte jeugdig en als het niet loopt zakken mensen als kluivert wel heel erg weg. Al geld dat ook voor de wat ervarene mensen zoals ziyech

4 maart 2018 om 21:11

Sowieso is Ajax de laatste 10 jaar verschrikkelijk om naar te kijken in de eredivisie dan want als ze in de halve finale van de EL staan.. dan zie ik ineens een Ajax wat zich her snot voor de ogen werkt en met gemak een club als Lyon of Schalke bij vlagen helemaal kapot speelt.. aan talent geen gebrek bij dit Ajax. Nooit geweest ook alleen als je als club het alleen kan opbrengen tegen clubs als Schalke en Lyon.. vraag ik mij toch af wat er mis is met de huidige generatie.

4 maart 2018 om 22:19

Ik denk dat voor de balans de El Ahmadi van vorrig jaar uitstekend bij Ajax zou passen.maar inderdaad. Met een wat lager budget, vis je in een andere vijver.

Persoonlijk zou ik graag wat meer creativiteit (en snelheid) zien bij resp. ons middenveld en voorin.

4 maart 2018 om 21:40

De grootste club van NL met de grootste begroting en beste jeugdopleiding zou toch ruim moeten winnen, ipv steeds een puntje tekort te komen? Dat is geen pech, maar gebrek aan kwaliteit. De 4 jaar dat ze kampioen werden onder de Boer, was ook echt uit armoede, omdat de concurrentie gewoon nòg slechter was!

4 maart 2018 om 21:44

Dit is een beetje onzin wat je zegt. Het puntenaantal zegt niks over de kampioen van de armoede vind ik. Kan ook best zijn dat de tegenstand van andere clubs hoger was , waardoor je als topclub moeilijker van clubs won. In die jaren is ajax eig nooit in gevaar geweest en altijd terecht kampioen geweest. En een punt tekort komen is wel degelijk pech.

4 maart 2018 om 22:17

Hoezo is het pech, als je te weinig punten haalt? Dan heb je toch simpelweg niet genoeg gepresteerd?
Als je op je examen een 5,4 haalt is dat toch ook geen pech?

4 maart 2018 om 22:29

Lol ..

Als Ajax kampioen wordt is het terecht en anders is het pech voor Ajax,

4 maart 2018 om 22:40

Man man man ben je nou echt zo dom of doe je alsof? Als het op 1.punt aankomt speelt geluk ook een rol ja.

4 maart 2018 om 23:33

@supportert,

"de 4 jaar dat ze kampioen werden onder de Boer, was ook echt uit armoede, omdat de concurrentie gewoon nòg slechter was"

"hoezo is het pech, als je te weinig punten haalt? Dan heb je toch simpelweg niet genoeg gepresteerd?"



5 maart 2018 om 00:03

Wat is je punt NL Modric?

Ronald de Boer drukt zich nog netjes uit. Het is echt dramatisch. 4 jaar geen kampioen. Met een eigen vermogen van 175 miljoen. Wat een wanbeleid.
Mooi voetbal komt pas na de punten. Wat er nu in het veld staat kan (!) oogstrelend voetbal spelen, maar laat de punten veel te vaak liggen.
Kijk naar die prutsende, hortende en stotende machine in Eindhoven. Ze kunnen er weinig van, stellen de beste speler (perreiro) niet eens op, maar winnen iedere week.
Wat mij betreft blijft de Arena de komende 4 thuiswedstrijden uit protest leeg......sukkels!

4 maart 2018 om 21:09

Je blijft sowieso je club steunen. Ook al spelen ze dramatisch, we zingen toch altijd, het kan dooien het kan vriezen, we kunnen winnen of verliezen maar een betere club dan deze is er niet??!

4 maart 2018 om 21:12

Tja, als je je er bij neerlegt, dan zing jij lekker verder. Ikke niet.

4 maart 2018 om 23:14

Nee, je moet gaan juichen voor een uitbal ! Supporter zijn wil niet zeggen dat je alle shit accepteert. Dan ben je geen supporter, maar een domme volgeling.

5 maart 2018 om 00:59

Wie zegt dat ik het allemaal maar accepteer? Vind het ook enorm klote wat er met mn cluppie gebeurt op dit moment. Maar afhaken zie je mij niet snel doen. In de Arena heb je teveel man die er al te snel met de pet naartoe gooien, laat eens zien dat je ook je club vol steunt als het ff wat minder gaat.

4 maart 2018 om 22:39

Wat mij betreft zou het gewoon eens 4 thuiswedstrijden vol zitten en zou een groot gedeelte van de achterban zich eens positief en vocaal moeten laten horen, zoals begin dit jaar in de voorronde van de EL en de twee jaar ervoor. De sfeer is van een bedroevend niveau bij de thuiswedstrijden dit seizoen.

Daarnaast schaam ik me werkelijk kapot voor de lege plekken in de vakken om mij heen van SCC houders die niet komen op dagen. Ondertussen raken de lose kaarten wel uitverkocht en moeten talloze supporters die wel willen komen genoegen nemen met een plek achter de buis.

Niet alleen op het veld hebben we het laten afweten, voor veel Ajacieden op de tribune gold dit seizoen (helaas) precies hetzelfde.

4 maart 2018 om 22:39

Ik denk dat je hier, of PSV enorm onderschat, of Ajax enorm overschat. Geen enkele Nederlandse club kan oogstrelend voetbal spelen, want daar heeft zelfs Ajax het geld niet voor. 175 miljoen euro is zo op als je dure spelers gaat kopen. Transfergeld, salariskosten en dan gaat ook automatisch het gehele salarisplafond de lucht in en ben je zo door het eigen vermogen heen.

Als PSV er (in jouw woorden) weinig van kan, dan is Ajax dus nog slechter. Het gat is namelijk 10 punten. Ik heb echt het idee dat dit seizoen de realiteitszin bij een aantal supporters echt volledig vervaagd is na het incidentele succes van vorig jaar in Europa.

De gemiddelde leeftijd bij Ajax in de basis is gewoon erg jong voor een topclub. Daar hoort wisselvalligheid bij. PSV had snel door dat er geen goede balans was en ging spelen naar de mogelijkheden. Ajax wil te veel met te weinig kwaliteit. Een speler van bij wijze van spreken 18 jaar gaat niet elke week de pannen van het dak spelen.

Bij jongens als Van de Beek, F De Jong, Kluivert, Wober, De Ligt wordt er telkens gepraat over potentie, terwijl je moet denken in kwaliteit. Als die spelers namelijk in de buurt van hun potentieel zitten, zijn ze al lang en breed vertrokken uit Nederland.

4 maart 2018 om 23:41

Ik denk dat Adzevedo meer bedoelt dat het spelbeeld bij Psv wel heel treurig is vaak. In thuis wedstrijden tegen Sparta /twente etc. met 11 man op eigen helft staan. Dat zou bij Ajax niet zo snel gebeuren. De kwaliteit is bij Ajax aanwezig en ook dit seizoen doe je het niet eens zo heel slecht. (drama Nouri + onervaren trainer + trainerswissel) Vorig seizoen was Feyenoord uiterst stabiel en zou je in ieder ander jaar kampioen zijn geworden met dat aantal punten. Dit jaar heeft Psv wonderbaarlijk weinig puntverlies en worden zij verdient kampioen. Na 26 speelronde 10 punten achterstaan is veel, echter is na 26 speelronde dit aantal punten en doelsaldo helemaal nog niet zo slecht. Volgend jaar nieuw seizoen, nieuwe kansen en zijn alle talenten weer een jaartje ouder.

5 maart 2018 om 12:39

Ik doelde op de opmerkingen van Jannie1109.

Van der Sar heeft nog wel gezegd dat mocht het niet lukken met Ten Hag dat hij zou opstappen. Daar gaat denk ik nog wel wat gebeuren. Kwestie van tijd. Ben echt heel benieuwd wat er gaat gebeuren in de zomer. Als je kijkt naar de vorige zomer kan het zo opeens anders zijn. Ten Hag is echt een grote fout geweest. Een paniek aankoop. Geef je fouten gewoon toe en probeer met man en macht Bosz terug te halen.

De vraag is alleen wie die kar nog durft te trekken bij Ajax. Ik geloof in Overmars. Hij doet het als een vd weinige goed daar. Van der Sar is gewoon geen directie materiaal.

Wat verlang ik toch echt weer naar Peter Bosz. Ik gaf dit eerder vandaag al aan in een andere topic en het is niet zo dat ik Bosz als ´de verlosser´ of wat dan ook zie. Nee, ik ben als Ajacied altijd al een groot fan van Bosz geweest en toen bekend werd dat hij coach werd van Ajax, was ik echt zeer blij en toen hij vervolgens vertrok, was ik daar zo kapot van (nog steeds en dat meen ik echt).

Bosz is gewoon de perfecte coach voor Ajax. Ik kan nog steeds niet begrijpen dat onder andere Bergkamp en Spijkerman niet door 1 deur met Bosz konden: Bosz was vorig seizoen de eerste Ajax-coach sinds jaren, die echt gewoon goed functioneerde en die het team ook echt gewoon goed liet voetballen en iedereen die vind dat Bosz geen alternatief voor zijn tactiek heeft en geen prijzen met zijn teams wint:

1- Dat hij geen alternatief heeft voor zijn speelstijl, dat is dan misschien wel een puntje van kritiek. Maar heeft Guardiola een alternatief voor zijn speelstijl?
2- Dat hij geen prijzen heeft gewonnen bij zijn teams waar hij tot dusver coach is geweest, is niet zo raar. Bij club als Heracles, de Graafschap, Apeldoorn, Vitesse, etc. daar hoef je toch niet mee te strijden om prijzen, of heb ik wat gemist? Enkel zijn avontuur bij Maccabi, Ajax en Dortmund moest hij strijden om prijzen, maar bij Maccabi ging hij na een paar maanden weg, bij Ajax deed hij het prima en bij Dortmund zou hij de vruchten ervan af werpen, als hij meer tijd zou krijgen.

En ik weet echt wel zeker dat ik niet de enigste was, die het idee had dat Ajax onder Bosz afgelopen seizoen en dus dit seizoen aardig richting het Bayern München of Celtic-scenario zou gaan, want ik weet echt wel zeker dat Bosz dit seizoen minimaal 1 prijs met Ajax zou winnen en dat afgelopen seizoen het fundament voor dit seizoen zou zijn.

Ik heb ook zelden een trainer gezien die de traditionele top 3 hier in Nederland aardig ondersteboven voetbalt:

- Met Vitesse speelde hij PSV in Eindhoven helemaal ondersteboven en won hij in het Philipps Stadion met 2-6 (!) van Psv.
- Met Vitesse speelde hij in Amsterdam Ajax in de Arena ondersteboven en versloeg hij Ajax met 0-4.
- Met Vitesse speelde hij Feyenoord in de Kuip aardig weg, want hij won daar toen met 1-4 in de Kuip (was de wedstrijd waarin Labyad het aan de stok kreeg met Kazim Richards).

Stiekem hoop ik ergens dat Bosz aankomende zomer terugkeert bij Ajax, maar dat zal vast wel een onwerkelijke droom of iets in die richting blijven.

4 maart 2018 om 21:10

Deels met je eens..maar had Peter het in het begin ook niet gewoon erg lastig?

4 maart 2018 om 21:17

@ Tijnstar4ajax,

Dat klopt, Bosz had het in het begin ook lastig bij Ajax, maar de ommekeer kwam ergens in september 2016 in een bekerwedstrijd tegen Willem ll. Toen had Bosz de vaste basiself, formatie, tactiek en dergelijke te pakken en in de loop van het seizoen begon Ajax steeds beter te draaien.

4 maart 2018 om 21:57

Klopt zeker Bosz had het in september lastig maar tegen Willem ll was de ommekeer ja. Pff moet je nagaan als Bosz toen de beschikking had over Tagliafico. Maar goed sindsdien prachtige wedstrijden gezien en met overtuigend voetbal. Feyenoord had vorig jaar gewoon echt een fenomenaal jaar want 82 punten is best veel en als nummer 2 dan 81 punten hebben.

4 maart 2018 om 21:10

Bosz had Sanchez, Klaassen , een fittere Dolberg, Traore , heel veel geluk in europa, een fitte Nouri en precies, ja ja, precies 0 prijzen.

4 maart 2018 om 21:21

@ Hansi,

Dat klopt en ik geef ook toe dat de huidige selectie die Ajax momenteel heeft, naar mijn mening niet echt in balans is. Maar Bosz heeft Dolberg juist omhoog geholpen en onder Bosz speelde bijvoorbeeld iemand als Ziyech ook echt 100x beter dan dat hij dit seizoen doet: Bosz kon spelers boven zichzelf uit laten stijgen, ze motiveren en het maximale eruit halen.

En ja, hij had afgelopen seizoen 0 prijzen gewonnen. Maar zoals ik in mijn reactie hierboven al aangaf: ik weet echt wel zeker dat ik niet de enigste was, die het idee had dat Ajax onder Bosz richting het Bayern München of Celtic-scenario zou gaan en ik schreef toch ook in mijn reactie hierboven dat het afgelopen seizoen van Bosz bij Ajax, het fundament voor Ajax voor dit seizoen zou zijn en ik ben ervan overtuigd dat Ajax dan als een geoliede machine zou draaien dit seizoen onder Bosz en minimaal 1 prijs zou pakken.

Zoals ten Hag met Groenendijk zou wedden om een fles wijn, zo zou ik dat nu ook met jou doen mocht Bosz nog coach van Ajax zijn dit seizoen.

4 maart 2018 om 21:59

Feyenoord had gewoon een heel goed jaar. 82 punten is erg veel hoor en dan er maar 1 punt achter zitten. In andere jaren was je daar gewoon kampioen mee.

4 maart 2018 om 22:22

Rochester,

Wat je volgens mij echt onderschat, is hoeveel de aanwezigheid van Sanchez Bosz heeft geholpen vorig seizoen. Sanchez bracht rust in het spel van middelmatige verdedigers als Veltman en Viergever. Ziyech had vorig jaar niet eens zo heel veel minder balverlies dan nu, alleen had het toen bijna nooit gevolgen door Davinson. Dolberg rendeerde ook goed doordat hij altijd hard en strak werd aangespeeld door Sanchez, waarna hij vaak in een keer een 1-2 maakte met een medespeler waarna een grote kans volgde. Ajax mist Bosz niet eens zo zeer, Ajax mist, hoe goed Mathijs het dit jaar ook doet, Sanchez.

4 maart 2018 om 21:12

Ajax is Ajax allang niet meer. Van der Sar, Overmars.....POPPENKAST.

Eerst werd Keizer afgeslacht, nu Ten Hag.
En natuurlijk Van der Sar en Overmars.
Ik ben ook niet blij met de resultaten dit jaar, maar na elke nederlaag schreeuwen dat er koppen moeten rollen levert in elk geval niets op.
Ik vind al die lui die om nieuwe ontslagen roepen slechte verliezers.

Om aan een sterke ploeg te bouwen heb je tijd nodig. En wie er ook trainer wordt, geef hem een jaartje het voordeel van de twijfel.
De Boer ontpopt zich steeds meer als "stuurman aan wal". Hoe negatiever, hoe beter analyticus, lijkt hij te denken. Ik zou zeggen: "integendeel"

Het vertrek van Overmars en vd sar kan niet lang meer duren.
Kan niet meer wachten!

4 maart 2018 om 21:25

Hou is op man. Als het ff minder bij jou op het werk gaat zullen we je dan ook maar wegdoen?

5 maart 2018 om 05:45

@jason
Als het ff minder gaat.....t gaat al zo lang niet goed toch? En maar vasthouden aan dit systeem en maar geen plan b en steeds de selectie te laat of nhelemaal niet op orde.....kop in t zand steken brengt je waar we nu staan

4 maart 2018 om 21:30

Overmars doet zijn werk sowieso naar behoren. Van der Sar mist misschien toch de ervaring die nodig is bij de functie die hij bekleed, dus daar zou je over kunnen twisten. Maar ik neem aan dat ze alles in het belang van Ajax doen, en doen wat zij het beste achten.

4 maart 2018 om 21:33

Ja, doe normaal! Zeker Overmars verdient alle steun. Die levert uitstekende selecties af en maakt logische keuzes op sportief vlak. Van der Sar is als algemeen directeur ook niet direct te beoordelen op alleen het sportieve aspect.

4 maart 2018 om 22:15

Gozer zij stellen de coaches aan. Dan ben je ter alle tijden verantwoordelijk. Dus indien de coach faalt, dan faal je ook als directie. Zo simpel is het. Niet dat ik Marc weg wil, maar als er ontslagen gaat worden, dan kunnen Marc en Edwin niet opnieuw blijven zitten. Zij leveren wanprestaties vanwege het aantrekken van de coach. Qua aan en verkoop beleid prima vanwege enkele knallers, echter zit er ook zooi tussen zoals die Colombiaanse back en Siem de jong. Can’t have it all.

4 maart 2018 om 22:15

Al vier jaar helemaal niets! De feiten spreken voor zich

4 maart 2018 om 22:49

Ik hoop dat je ons nog voor het vertrek van beide heren alternatieven gaat geven. Het is namelijk nogal makkelijk om trainers en bestuurders weg te willen hebben, zonder met een alternatief te komen.

Dus vertel Hansje, wie moeten de heren gaan opvolgen en welke kant moet het uit met Ajax?

4 maart 2018 om 23:39

@adzevedo
Ik pleit al jaren voor een TD boven Overmars. Overmars is jaren al niet in staat een evenwichtige selectie samen te stellen. Tevens is het plaatje steeds te laat compleet. Allemaal al zo vaak gezegd. Te veel focus op buitenspelers maar voor de zwakke plekken is te weinig oog

Ja hoor, het wordt weer op mentaliteit gegooid door spelers en coach. Ten Hag vond dat Vitesse gretiger was om te winnen en Schone zegt ongeveer hetzelfde in andere woorden. Ik kan hier echt niet met mijn verstand bij, bij Ajax wordt je geacht topsport te bedrijven en resultaten (lees prijzen) te boeken. Hoe kan je dan in godsnaam met een stalen gezicht beweren dat je als ploeg niet gemotiveerd genoeg bent als je al zo ver achter staat op de koploper in deze fase van de competitie? Leuk voor de fans en sponsors die hun geld in deze professionals steken.

4 maart 2018 om 21:39

Tikkie Takkie Touzani mentaliteit.

Gewoon opstappen... geld hebben op de rekening... maar wat heb je eraan als je 4 jaar op rij geen kampioen wordt!!! Misschien eens meer uitgeven...

Heb nooit problemen gehad met deze jongens tot het ontslag van Keizer. Een waanzin ontslag van een trainer die een onmogelijke start had en uiteindelijk het plezier en leuke voetbal terugbracht. Waar je al blij mee kunt zijn. Als persoonlijke vetes belangrijker gemaakt worden dan het belang van de club dan moet je opstappen.

4 maart 2018 om 22:51

Sluit ik mij bij aan, tot op de tand heb ik beide heren verdedigd maar snap nog steeds niks van ze in december deden... Ik dacht dat ze voor continuïteit stonden, maar daar is niks van waar

Ten Hag is qua speelstijl ook niet de perfecte trainer voor Ajax. Daarnaast heeft elke trainer tijd nodig, zeker als de speelstijl moet worden ingeslepen. Ajax zou er erg onverstandig aan doen om hem nu te ontslaan. Maar ja, dat vond ik ook van het ontslag van Keizer...

Ook toen vond ik de aanstelling niet erg geschikt, maar als je iemand aanstelt dan moet je zo iemand op zijn minst de tijd geven.

Al zo lang ik Ajax volg (al decennia lang) is het probleem dat ze niet de juiste mentaliteit hebben als de omstandigheden moeilijk zijn. Dat zit kennelijk in het DNA van de club. Ik herinner me een wedstrijd in de sneeuw tegen FC Den Bosch: 3 goals van Van der Horst omdat de heren Ajacieden weigerden de mouwen op te stropen. We zijn regelmatig op allerlei andere velden weggespeeld als er iets aan de hand was: geen uitsupporters, of storm, of een 12.30 wedstrijd in Kerkrade, of een slecht veld, of bedenk het allemaal maar. Ja, Ajax heeft de naam mooi te voetballen, en dat klopt: wanneer de grasmat goed is, en de temperatuur lekker, zijn er normaal gesproken weinig teams opgewassen tegen het technische voetbal van Ajax. Fijn. Maar dat soort voetbal kun je niet altijd spelen!

Met al die miljoenen op de bank zou ik zeggen: ga werken aan een topsportklimaat, in de zin van: jezelf altijd willen verbeteren en nooit tevreden zijn als je een keer verslapt. Sta je 5-0 voor, dan moet je verschrikkelijk balen als je een grote kans op 6-0 mist. Ik wil spelers die altijd al op het veld staan voordat de trainer op de club aankomt, spelers die in zichzelf investeren (zoals De Vrij dat nu doet). Neem massaal mental coaches aan, en psychologen, en dan graag de beste van Europa, want op dit gebied gaat het dramatisch fout. Ik denk dat Ajax makkelijk een paar titels meer had gehad als ze geen ballerina-mentaliteit hadden gehad.

Ja ze hebben er een puinhoop van gemaakt. Het is beter dat ze opstappen

Lekker opstappen vd Sar

Spelers moet de hand in eigen boezem steken en niet de schuld leggen bij een trainer ze verdienen miljoenen maar voetballen zonder winners mentaliteit .

Wat mij betreft verandert er zo weinig mogelijk bij Ajax. Ze schieten zichzelf heel vaak in de voet. Ze zoeken het maar lekker uit.

Wat ik een erger idee vind is dat Ajax (vergelijkbaar met Bayern Munchen) met hun mooie bankrekening onze competitie kan gaan domineren.
Ze hoeven dan niet eens meer te scouten. Bij elk pareltje dat PSV vindt in bv Zuid Amerika is Ajax in staat om te overbieden en als ze dat zouden doen hollen ze langzaam maar zeker hun enige concurent voor de titel uit en dan worden ze uiteindelijk 9 uit 10 kampioen en is de competitie dood.
Het enige dat onze competitie nog te bieden heeft de afgelopen jaren is spanning. Om de titel, play offs EL en de degradatie strijd. Als dat ook nog deels wegvalt, tja.

Gezeik over instelling. Het team dat Ajax vandaag op het veld had staan was kwalitatief gewoon niet veel beter dan Vitesse . Matavz is beter dan Siem de jong , Linssen beter dan kluivert / Neres, serrero is het type speler dat Ajax ontbeert , Mount was beter dan Van Beek, Ziyech ... deed die mee en de verdedigers van Vitesse ramden waar nodig de bal naar voren i.p.v. balverlies leiden en ten hag had youness en Cassiera al in de rust moeten brengen. Ajax moet een controlerende middenvelder kopen die de creatievere middenvelders Ziyech , schone en F. De jong (die naar het middenveld moet) beter te laten renderen , back UPS voor de toch nog twijfelachtige Neres en Kluivert, zeker nu youness weggaat en een spits die er gewoon minimaal 25 per seizoen in ramt , of de goals nu lelijk of mooi zijn (hoewel je dat in principe toch ook van Huntelaar zou verwachten)

Dat het niet goed gaat met de wedstrijdresultaten staat vast, maar de bedrijfsresultaten gaan goed.
Waarom lukt het niet met de spelers en trainer? Volgens mij borrelt het intern.
Van buitenaf lijkt het erop dat de spelers een passievere instelling hebben gekregen. Allemaal traag en inspiratieloos.

Misschien moeten ze eens stoppen met middelmatige spelers laten spelen. Veltman wat is die slecht jongens, die is toch nooit beter dan Tete? Ik vind schone En Siem ook niks, nooit wat gevonden leuk voor een middenmoter maar niet het niveau wat Ajax moet nastreven.
Ziyech of als rechtsbuiten opstellen of niet opstellen met dat balverlies. Alle grote spelers spelen niet echt meer In de as, Messi, Bernardo Silva, hazard etc.... waarom balverlies in de as is dodelijk. Verder biet in paniek raken en gewoon door bouwen maar we die middelmaat eruit, ook. Iet als 13/14 of 15 e man dan maar jeugdspelers die zijn ook prima en krijgen meer ervaring waardoor ze sneller op een echt niveau komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren