Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ten Hag op persconferentie tegen Vissers: ‘Wat praat je nou raar?’

Laatste update:

Ajax-trainer Erik ten Hag beleefde zondag een frustrerende middag in Arnhem. De oefenmeester zag zijn ploeg met 3-2 verliezen van Vitesse, waardoor de landstitel inmiddels nagenoeg uit zicht verdwenen is. In gesprek met FOX Sports laakt Ten Hag de houding van Ajax, terwijl hij van mening is dat de tegendoelpunten te makkelijk werden weggegeven.

“We geven vandaag gewoon drie goals weg, het zijn gewoon weggevertjes. Dit mag op dit niveau nooit gebeuren: vanuit twee spelhervattingen en een cadeautje bij de 2-0. We creëren daarna nog een onvoorstelbaar aantal kansen, maar ze gaan niet binnen en dan ontbreekt de wil om te winnen”, reageert de oefenmeester op de nederlaag in Arnhem, die tot stond kwam door een doelpunt van Navarone Foor en twee treffers van Bryan Linssen.

Mateo Cassierra en Siem de Jong waren trefzeker voor de Amsterdammers. Ten Hag wilde na de nederlaag geen woorden meer vuil maken aan de titelstrijd. “Ik vind het logisch dat je er naar vraagt, maar wij moeten wedstrijden winnen. Dat begint met een veranderde houding. We wisten wat we hier konden verwachten”, concludeert Ten Hag, die sinds zijn aantreden in januari voor het eerst verloor met Ajax. Er werd onder zijn bewind wel al tweemaal gelijkgespeeld: tegen FC Utrecht en ADO Den Haag.

“Een superscherp Vitesse en daar moet je hetzelfde tegenover stellen. We kunnen heel goed voetballen”, vervolgt Ten Hag. “We hebben al heel veel laten zien, maar het begint met geloof, overtuiging en de absolute wil om te winnen. Als we verliezen doen we het uiteraard niet goed, maar de manier waarop staat me niet aan.”

Op de persconferentie na afloop van het duel reageert Ten Hag eveneens gefrustreerd. Journalist Willem Vissers van de Volkskrant vraagt de trainer of hij vindt dat de vorm is weggevloeid bij spelers als Justin Kluivert, David Neres en Hakim Ziyech. "Wat praat je nou raar? Twee weken geleden tikten we PEC Zwolle helemaal van de mat. Vorige week was het niet best? Dat vond jij. Dat vond ik niet. Ik vond ook niet dat we te laat begonnen met voetballen tegen PEC Zwolle, Roda JC Kerkrade, FC Twente of Feyenoord. Dus ik vind het heel opportunistisch."

Vind jij dat Ajax een fout heeft gemaakt door van trainer te wisselen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Achteraf makkelijk praten, maar ik vond Ajax onder Keizer veel beter en attractiever en zijn start was ook veel lastiger. Grote fout van Overmars en Van der Sar geweest.

4 maart 2018 om 17:48

Ten Hag is helemaal de weg kwijt. Vitesse heeft dik terecht gewonnen. Heeft hij de wedstrijd omgekeerd gezeten? Vindt dat Vitesse de doelpunten ook veel te makkelijk weg heeft gegeven.

4 maart 2018 om 18:11

Ten Hag is de weg niet kwijt. De man heeft slechts een beperkt voorraadje tandwielen waarmee ie een geoliede machine moet maken, Als enkele tandwielen niet goed op elkaar zijn afgestemd dan loopt het gewoon niet,en daar kan Ten Hag echt niks aan doen
.denk dat we eens moeten accepteren dat Ajax als team gewoon net iets teveel beperkingen heeft.we dichten Ajax-spelers teveel kwaliteiten toe,en we verwachten prestaties die gewoon niet bij deze groep blijken te passen. Volgend seizoen moet Ten Hag kampioen worden,en hopelijk wordt ie dat met een spelersgroep die stabieler is dan de huidige. Als Ten Hag daarbij drastische maatregelen moet nemen door sterspelers eruit te gooien,dan moet dat maar. Ajax heeft tenslotte maar 1 doel : Kampioen worden in 2019 !!

4 maart 2018 om 18:37

Wat een onzin. Die tandwielen waar jij het over hebt begonnen aardig goed in elkaar over te lopen eind November/begin December onder Keizer. En ten Hag heeft daarna ook nog Tagliafico erbij gekregen. Grote fout geweest om ten Hag te halen, hele grote fout. Past niet bij Ajax, hoort niet bij Ajax. Kortom, lekker opzouten met hem. En liever vandaag dan morgen!

4 maart 2018 om 20:01

laat hem maar eens beginnen om de juiste tandwielen op de juiste plek te zetten!

geen Siem de Jong en geen Schone.. hoe goed ze ook waren....

4 maart 2018 om 20:13

Dan mogen Overmars en vd Sar ook gelijk opzouten. De vieze spelletjes van die 2 kosten Ajax de titel dit seizoen. Lekker is dat, smerige spelletjes spelen ten koste van hardwerkende mensen, incapabele vriendjes aanstellen. En dat allemaal ten koste van de club en haar supporters.

4 maart 2018 om 21:18

Volgens mij schoot Vitesse voor rust de ballen alleen maar hard naar voren en hebben ze 3 of 4 aanvallen gehad? Goed voetbal was er weinig te zien van Vitesse. Maar ja, als je dan goals cadeau krijgt, dan zal het wel verdiend zijn?

5 maart 2018 om 21:26

Over welk seizoen heb jij het? Dit gaat over 17-18.

4 maart 2018 om 17:50

Keizer had een makkelijkere start qua programma en bakte er niks van. Spel was net zo klote als nder Ten Hag.

4 maart 2018 om 17:55

De laatste weken tegen nac, roda, az en psv was het in ieder geval 10 keer beter dan wat we onder Ten Hag gezien hebben.

4 maart 2018 om 18:00

@Zytto ja en hoe lang was hij toen trainer van Ajax? Dit is zo ongeveer de voorbereiding van Ten Hag die je aan het begin van het seizoen hoort te hebben. Net zoals Keizer eigenlijk ook later aan zijn voorbereiding begon. En toen was het in het begin ook ruk. Ik denk alleen dat het met Ten Hag uiteindelijk na die voorbereiding constant beter wordt dan bij Keizer

4 maart 2018 om 18:02

Scorebordjournalistiek. NAC uit was heel goed. Roda JC was voor rust schandalig slecht nog slechter dan tegen Ado onder Ten Hag. PSV thuis was geen bal aan. Eerste schot tussen de palen in de 60e minuut ging er in, maar men bleef heel simpel overeind voor rust. Vergelijkbaar met Feyenoord thuis. AZ zat het resultaat mee, qua spel en kansen had je kunnen verliezen Alleen maar omdat het resultaat mee zat onthouden we die wedstrijd.

4 maart 2018 om 18:06

Makkelijke start? Ik denk dat het geval Nouri het zwaarste voor een trainer in jaren was..

4 maart 2018 om 18:11

Mensen vergeten blijkbaar snel.

4 maart 2018 om 18:12

Keizer moet het doen met Spijkerman en Bergkamp...

4 maart 2018 om 18:15

@lausho

Qua programma had Keizer een makkelijke start. Dat van Nouri was en is natuurlijk verschrikkelijk. Maar is geen enkele verklaring voor het feit dat Ajax een 0-1 voorsprong in Almelo en Den Haag weggeeft. Het verklaard ook niet waarom het Europees werd uitgeschakeld, terwijl zowel tegen Nice als tegen Rosenborg Ajax aan de goede kant van de score stond na 75 minuten in de 2e wedstrijd.

4 maart 2018 om 18:42

Natuurlijk is daar een verklaring voor. Of denk jij dat spelers die vanaf kleins af zijn opgegroeid met Nouri 2 weken na dat drama alles vergeten en lekker overgaan tot de orde van de dag?? Lijkt me sterk, zoiets blijft wekenlang zo niet maandenlang nadreunen in de selectie. En Keizer is zo groot geweest om dat nooit als excuus te gebruiken. Ten Hag kan er weinig van, nep-Guardiolaatje.

4 maart 2018 om 18:50

Natuurlijk blijft zo'n Nouri nadreunen in de selectie, maar ondanks dat sta je in de genoemde wedstrijden lange tijd aan de goede kant van de score. Daar ben je ook met dat de situatie Nouri in terecht gekomen. Dan kan het niet zo zijn dat als die paar wedstrijden qua uitslag kantelen, dat die kanteling specifiek door de situatie Nouri komt. Die kantelingen kwamen onder andere door de wissels van Keizer.

4 maart 2018 om 19:09

@master D

Verklaard het juist wel, niemand haalde echt hun niveau, ik vond dat je het duidelijk kon zien, mentaal waren ze slap en dat kon ik nog begrijpen ook.

4 maart 2018 om 17:52

Heeft meer mee te maken dat bergkamp weg moest dan dat keizer weg moest denk ik

4 maart 2018 om 17:57

@ Zytto34,

Ik ben wel blij dat Keizer weg is. Natuurlijk had hij met het treurige incident rondom Nouri een moeilijke start, maar ik had al vanaf dag 1 geen vertrouwen in Keizer. Hij heeft genoeg fouten gemaakt in z'n periode bij Ajax:

1- Europees al vroeg uitgeschakeld. Uitgeschakeld door OGC Nice, kon ik nog wel mee leven. Tegen Rosenborg had Ajax gewoon door moeten gaan over 2 wedstrijden.
2- Dramatische wedstrijden, nederlagen en gelijke spelen tegen o.a Heracles Almelo, Vitesse, FC Utrecht, FC Twente (3-3 na een 0-2 voorsprong) en ADO Den Haag.
3- Geen vastigheid in het team en het team leek zonder idee te voetballen.
4- Kon de spelers niet motiveren.
5- Maakte rare keuzes wat betreft opstellingen en wissels, bijvoorbeeld Dolberg op het middenveld en op linksbuiten.
6- Sprak over 'plan B' en 'plan C', maar had niet eens een 'plan A'.
7- Begon pas na de wedstrijd tegen PSV beter te presteren, maar ik ben ervan overtuigd dat als Keizer mocht blijven zitten, dat Ajax onder Keizer toch wel weer een terugval zou krijgen.

Nu onder ten Hag is er niet heel veel veranderd en ik was een voorstander van de komst van ten Hag, maar onder ten Hag erger ik me nog meer kapot aan Ajax, dan dat ik al deed..

Wat zou ik Bosz graag terug willen zien bij Ajax en nee, het is niet zo dat ik Bosz als 'de verlosser' of wat dan ook zie, maar persoonlijk ben ik altijd al een gigantisch fan van Bosz geweest en je wilt niet weten hoe blij ik was, toen bekend werd dat Bosz trainer van Ajax was en hoe kwaad ik was toen Bosz vertrok bij Ajax.

Bosz was/is echt gewoon perfect voor Ajax, maarja, hij zal vast niet terugkeren.

Geen zorgen Ajacieden! Erik is bezig aan een proces en een proces heeft tijd nodig

ON: Doet me helemaal niks dit. Bij ons wordt hij totaal niet gemist nu we JP de Jong hebben en eerlijk is eerlijk ik kan een grijns niet onderdrukken als ik zie dat hij het gat simpelweg niet gedicht krijgt met Psv. Volgende keer toch maar een proces afmaken en dan aan het eind van het seizoen weg Erik?

Van harte alvast aan alle PSV fans! Zie dit niet meer misgaan. De terechte kampioen lijkt me zo

4 maart 2018 om 18:04

Bij Ajax heb je geen tijd.. Zeker niet als je al 4 jaar geen kampioen bent en Keizer om een gelijke reden ontslaat en geen tijd geeft.

4 maart 2018 om 18:15

Eindelijk iemand die het proces snapt.. Komt vanzelf, iedereen moet aan elkaar wennen.

4 maart 2018 om 18:54

Geloof mij jp de jong gaat het echt niet redden bij Utrecht. Die jongen is totaal niet capabel. Ik verwacht volgend seizoen einde JP bij Utrecht

4 maart 2018 om 19:26

Geloof mij, die gaat het langer volhouden dan ten Hag. JP doet het prima en heeft bij Eindhoven al laten zien dat je met weinig materiaal iets neer kan zetten

4 maart 2018 om 19:33

Bramhouten

Precies! Die wordt rond eind oktober 2018 ongeveer ontslagen. En Ajax wordt onder Ten Hag volgend seizoen kampioen.

4 maart 2018 om 19:39

Gisteren heeft hij wel laten zien dat hij tactisch nog stappen moet gaan maken. Je weet dat PSV heel effectief in de omschakeling, maar alsnog kiest hij ervoor om het spel te maken in Eindhoven. Als Utrecht 5-3-2 had gespeeld en de bal gewoon op eigen helft rond liet gaan, was ik ervan overtuigd dat Utrecht een punt had gehaald in Eindhoven.

4 maart 2018 om 20:21

Ten hag gaat Ajax geen kampioen maken. Maar jp de jong is geen trainer. Nu gaat het goed omdat nog voort kan borduren, straks kan dit niet meer en komt zijn onkunde naar boven

5 maart 2018 om 01:49

De Jong moet nog veel leren, maar heeft als Mister FC Utrecht natuurlijk wat meer krediet dan de gemiddelde trainer, net zoals Giovanni van Bronckhorst dat bij Feyenoord heeft.

4 maart 2018 om 20:18

Bij Utrecht zullen ze wel staan te juichen denk ik dat ze er nog ged voor gevangen hebben ook. Draait nu beter en met De Jong heb je ook nog eens een betere trainer voor het team staan.

4 maart 2018 om 20:51

Wat een korte termijn denken hier zeg. Ik ben geen Ajax fan maar wacht maar eerst een jaartje af om te kijken wat het effect van ten Hag was. Dat team is door ten Hag opgebouwd en dat er nu een paar wedstrijden worden heeft niets met zo'n de Jong te maken.

Vooral Schone op blijven stellen Ten Hag. Dan komt het allemaal goed....not

4 maart 2018 om 18:52

Vond Schone vandaag niet de minste van het elftal.

4 maart 2018 om 20:25

De concurrentie daarvoor was dan ook fors.

5 maart 2018 om 08:47

En vooral ook Ziyech naar Hans Anders sturen.

Wat praat je raar zegt hij dan. Het is raar als je niet ziet dat bepaalde spelers het echt helemaal kwijt zijn. Met name Ziyech verwacht je gewoon veel meer van. Hij is slordig, geïrriteerd en soms verschrikkelijk arrogant. Met zijn kwaliteiten zou je een team op sleeptouw moeten kunnen nemen.

4 maart 2018 om 18:02

Hij zal de druk ook voelen, dan krijg je dat soort reacties.

Ik dacht dat het wel een goede zou zijn voor Ajax, maar ik zie het nog niet.
Aan de andere kant mag hij wel meer tijd krijgen

En Vitesse gaf de doelpunten niet weg dan ? Hoe kon Cassiera zo ongestoord binnen koppen? Siem de jong tikte de bal in zonder dat er een Vitesse verdediger bij stond !!! Is dat dat niet weggeven dan ?

Nog zo'n trainer die niks presteert en een grote bek heeft. Het is een feit dat Ziyech, Kluivert en Neres geen knikker meer raken. Ook tegen Pec, Ado, FC Utrecht, Feyenoord en vandaag niet. Het heeft niks met oppertunisme te maken. Er wordt aantoonbaar te weinig gescoord en dat komt vooral door de aanvallende spelers.

4 maart 2018 om 18:55

Sinds Ziyech als rechtshalf speelde is er geen rendement meer bij Neres.

Overmars en van der Sar moeten opstappen. Ze hebben met de aanstelling en het ontslag van Marcel Keizer foute keuzes gemaakt. Ook Ten Hag blijkt een waardeloze trainer. Sinds hij weg is gegaan bij Utrecht voetbalt Utrecht een stuk beter

4 maart 2018 om 18:02

Geen van allen heeft ooit iets met Cruijff gehad.. Daarom was oa. Bergkamp zo belangrijk. Ik denk dat iemand als La Ling, Cruijff en Bergkamp een mooie combinatie is, verschillende generaties met invloeden van buitenaf en ervaring.

4 maart 2018 om 19:40

Hangover96

Het is echt tijd om de 'Cruijff-filosofie' te vergeten. Zelfs Cruijff zelf is er niet in geslaagd om die filosofie af te dwingen. Hoe wil je dat dan gaan doen als de enige twee discipelen (jonk en Bergkamp) die er misschien enigszins toe in staat zouden kunnen zijn net de laan uit gestuurd zijn?

Vergeet het! En ga gewoon verder op de basis die je hebt. De jeugdopleiding is niet veel mis mee. Er komen zat talenten door. Door het grote eigen vermogen kunnen er best dure spelers gehaald worden, probeer daar nou eens geen dure tiener of aankomend talent voor te halen maar haal bijvoorbeeld een sterke defensieve middenvelder (die ook nog kan voetballen) zodat je een stevig fundament op het middenveld kunt neerzetten met daarnaast twee creatieve spelers. Je zult zien dat Frenkie de Jong nog twee klassen beter gaat spelen als die naast een 'type Guardado' zou kunnen spelen. Of huur er eentje. Maar haal routine en ervaring. Talent en potentiele toptalenten heeft Ajax zat, je moet dus halen wat je het meeste mist.

4 maart 2018 om 18:01

Waarom zouden ze op moeten stappen? Met Keizer hebben ze een fout gemaakt maar het lijkt intern nu wel wat rustiger en er zal minder ruzie zijn tussen de beleidsbepalers. Daarnaast gaat het aankopen van spelers bij Ajax gewoon goed en financieel gaat het ook uitstekend. Ten Hag was daarnaast een logische keuze om Keizer op te volgen want hij was gewoon een van de betere trainers in de eredivisie. Persoonlijk was ik eerder voor Bosz of Frank de Boer gegaan maar voor die 2 keuzes zou er toch wel een stuk meer kritiek komen bij de aanstelling.

4 maart 2018 om 18:02

Verbond vd Sar niet zijn lot aan een titel onder Ten Hag ?

4 maart 2018 om 18:03

Intern rustiger? Ze hebben Bergkamp er ook uitgegooid.. toekomst van de opleiding is onzeker.. en Ten Hag zit notabene ook nog in het TH, ongelooflijk, ze hebben de Cruijff revolutie gewoon de nek omgedraaid, weg ermee!

4 maart 2018 om 18:12

Volgens mij niet aan een titel, wel progressie van het team.. Ten Hag zit er toch al twee maanden.. lijkt me sterk dat ze hem wegsturen zonder hem iets langer een kans te geven en daarmee bedoel ik nieuwe seizoen incl voorbereiding.

4 maart 2018 om 18:43

Dat deed hij inderdaad maar waar slaat dat op. Je kan jezelf wel verwijten dat een trainer het verwachtingspatroon niet waar kan maken maar je hebt er zelf nauwelijks invloed op. De keuze voor ten Hag was toch gewoon logisch en dan kan hij zijn lot wel aan hem verbinden maar als het dan mislukt waarom zou iemand dan weg moeten die goed werk levert. Neem nou zo'n Marcel Brands ook hij heeft volgens mij mannen als Advocaat en Rutten aangesteld die de verwachting niet waar konden maken maar ja wat kon hij er aan doen? De jaren erna levert hij gewoon uitstekend werk voor Psv.

4 maart 2018 om 18:44

Berkamp moest er toch uit volgens iedereen? Wat daar precies gebeurde weet niemand maar Ajax weet heus nog wel hoe ze talent op moeten leiden dat gaat echt niet ineens veranderen.

4 maart 2018 om 18:50

@njfromvol

Klopt, als de trainerswissel niet goed uit zo pakken, dan zou van de Sar zijn verantwoordelijkheid nemen.

4 maart 2018 om 20:23

Wat was er logisch aan Ten Hag? Heeft nog niet een keer laten zien bij Utrecht dat hij ook maar in de buurt kwam van de speelstijl die Ajax wenst te hanteren. Het enige logische aan de komst van Ten Hag is dat het een vriendje van Overmars is.

4 maart 2018 om 21:39

Snap de mensen niet die bergkamp goed vonden bij ajax, hij kon eerst niet met wim jonk door een deur en daarna niet met overmars. Verder was hij de man achter de aanstelling van keizer, die gewoon totaal niet goed genoeg was. En dan plan-cruijff, hij was er zelf nauwelijks en riep alleen maar dingen van buitenaf. En wat was zijn plan? Overal voetbalmensen binnen ajax? Snap echt niet hoe vd sar ook algemeen directeur kan worden. Totaal geen ervaring en kwaliteiten. Verder moet ajax is van visie gaan veranderen, je kan niet met zoveel jeugdspelers spelen. En als er dan iemand met ervaring is, zijn het bij ajax zo vaak de zwakste spelers van het elftal. En dan nog de speelstijl, 433 en opbouw van achteruit, wat bij ajax altijd moet gespeeld worden. Ze lopen bij ajax gewoon achter, je moet gewoon in staat zijn verschillende systemen te spelen.

Ik weet niet of het onder Keizer veel beter gegaan zou zijn. Ik vind alleen dat als je Keizer wegstuurt, je er wel een betere trainer voor moet zetten dan Ten Hag. Ik vind het nogsteeds jammer dat Bosz niet terug is gekomen, ben ervan overtuigt dat hij de juiste man is voor Ajax.

ZIe ik het nou echt zo verkeerd? Die man ziet overal goede wedstrijden. Ik vind het het aankijken niet waard, echt om te janken tegen alle clubs die hij opnoemt..

Vorige week vond ten hag dat de passing goed was.... terwijl ze de ene na de andere slechte pass naar elkaar gaven. Kluivert al weken uit vorm en volgens ten hag niet. Die man snapt er helemaal niks van. Deze man past totaal niet bij Ajax! Pas als het 2-0 staat gaat het tempo omhoog en komen er wissels. Gooi dat tempo er vanaf minuut 1 eens in zeg! Ik mis keizer gewoon.....

De frustratie spat er (logischerwijs) af. Dit is toch een hele normale vraag? Ik vind ook dat Neres, Kluivert en Ziyech uit vorm zijn en ik ben niet de enige.

Ten Hag heeft gewoon geen flauw benul wat er in de top wordt gevraagd, PEC wegtikken is de norm, niet een positieve uitschieter, een norm die je elke week moet behalen. Dat je het bij Vitesse uit moeilijker hebt of Utrecht is logisch en dat het in de Kuip andere dingen van je worden gevraagd, ook aanvaardbaar, maar de manier waarop we punten verliezen is onacceptabel.

Ten Hag maakt er een potje van.

Laat Ten Hag nu gewoon zijn werk doen. Hij werkt nu 2 maanden met die groep. Hoelang heeft dat bij utrecht geduurd? Daar plukken ze nu wel de vruchten van.
Zijn analyse van de laatste 2 wedstrijden vind ik voor een groot deel juist. Niet dat het spel heel goed is, maar als je ziet hoeveel 100% kansen zijn verprutst is het logisch te stellen dat je in die 2 wedstrijden wel 8 keer had kunnen/moeten scoren. Hij kan ze er zelf niet inschieten. Een trainer moet niet beoordeeld worden op individuele fouten van spelers. Vandaag 2 onbenulligheden van verdedigers en evenzoveel tegendoelpunten. Daar kan een trainer niks aan doen.
Wat ik wel vind is dat hij Kluivert heel snel op de bank moet zetten en Cassierra de kans in de spits moet geven. Het liefst ook nog Ziyech laten banken, maar met de blessure van De Jong is dat moeilijk.

4 maart 2018 om 18:07

Al twee maanden niks gedaan, erger nog, het team compleet om zeep geholpen, het is geen schim meer van het team dat PSV versloeg. Weg met hem, vooral ook omdat hij in het TH zit, daar moeten geen passanten in.

4 maart 2018 om 18:59

Tegen PSV was het 60 minuten lang ook niet om aan te zien.

Overduidelijk lijkt mij. Ten Hag is van een ontspannen Utrecht trainer een overspannen Ajax trainer geworden. Hij ervaart druk welke hij niet gewend is en lijkt daar niet mee om te kunnen gaan. Ajax is geen stap verder onder Ten Hag.

Ajax is met de trainerswissel niets opgeschoten. Zelf had ik gehoopt dat Bosz terug zou keren, want zowel Keizer als Ten Hag zijn absoluut niet geschikt als trainer bij een club volop in de picture. Is niet erg, maar dat risico had Ajax nooit moeten nemen. Voor Keizer spreekt dan nog dat hij ook nog eens te maken kreeg met de treurige gebeurtenis rondom Nouri. Natuurlijk ging hij vooral Europees flink in de fout met zijn cruciale missers, en kreeg Ajax pas laat in het kalenderjaar aan de praat, maar iedereen wist toen al dat hij niet de geschikte man voor Ajax was. De aanstelling van Ten Hag heb ik echter nooit begrepen. Op basis waarvan? Nog niks wezenlijks gepresteerd, ja, Utrecht deed het goed, maar verloor ook een paar keer fors, zonder dat de “meestertacticus” ingreep. Dus leek er maar 1 juiste kandidaat - en ook nog eens vrij - namelijk, Peter Bosz. De wegpester (bergkamp) was net zelf weggepest en dus lag de weg open voor een terugkeer. Nu zit je weer opgescheept met een onbenul en wel voor meer dan 2 seizoenen. We kunnen wel stellen dat het technisch hart een ravage heeft aangericht. Dus deze zomer tijd voor wat nieuws. En dat kan, want het deksel op de geldkist kan bijna niet meer dicht....

4 maart 2018 om 18:08

Bosz heeft Ajax de rug toegekeerd en is deze ellende begonnen door te rellen, om zijn overstap mogelijk te maken, ik hoef die man nooit meer bij Ajax te zien.

4 maart 2018 om 18:14

Oei ... een beetje oorzaak en gevolg door elkaar halen.

4 maart 2018 om 18:32

Nee, Dortmund wou hem en Bosz heeft gezorgd dat er iets was zodat het gemakkelijker ging. Een maand eerder was het nog Hosanna bij Bosz, ik denk niet dat je Bosz kan tegenhouden, maar ik vind dat hij het smerig heeft gespeeld en bovendien nog niet toe was aan die stap.

Bij Ajax heerst geen topsport klimaat, de topsportmentaliteit is niet aanwezig. hiervoor zijn de beleidsbepalers verantwoordelijk. Gisteren worden Kluivert en Veltman bij Jimmy Who gespot om 02.00 uur. Sorry hoor maar kinderen horen dan lang in bed te liggen. Op 4 jaar geen enkele prijs.... de conclusies zullen hard zijn! Strategisch beleid zal na vertrek Sar opnieuw bepaald worden, het technische hart ligt in puin en de transferpolitiek zal onder.de.loep liggen. Younes, Dolberg, Kluivert, Veltman, Wober, Cassiera, Neres leveren geen geld meer op en Orejuja???

Nee, godenzonen zijn history, verloren zonen bepalen de sombere toekomst in mokum.

4 maart 2018 om 19:30

Is dat zo? Kluivert en Veltman uit gegaan gisteren?

Wat een charisma heeft meneertje trainer van Ajax, als zijn uitspraken synoniem zijn voor zijn kennis van het trainersvak dan heeft dat incompetente bestuur weer een toptrainer in huis gehaald 😂

4 maart 2018 om 18:16

Als ik alleen maar die kop op tv zie en hoor wat voor onzin hij iedere keer uitkraamt krijg ik spontaan heimwee naar Peter Bosz!!

4 maart 2018 om 19:23

Als Ajax een compilatie had gemaakt van alle uitspraken van Ten Hag dan hadden ze meteen kunnen concluderen dat zijn communicatieve vaardigheden naar media toe alles dan geweldig is.

Alle reacties lezende, merk je dat de waan van de dag regeert. Had hij tegen ADO gewonnen, was er niet zoveel aan de hand geweest. Utrecht en Vitesse uit zijn traditioneel al lastige partijen voor Ajax. Die kunnen ze verliezen ja en dat ligt niet enkel aan de trainer. Wie dus de illusie had dat Ten Hag een wonderdokter zou zijn, moet zelf naar de dokter.

Iedereen weet dat middenin een seizoen instappen zonder echt tijd te hebben om iets te kunnen veranderen, verrekte moeilijk is, zo niet onmogelijk. Vanaf de voorbereiding, met alles wat er gebeurd is, heeft er geen enkele stabiliteit in de ploeg gezeten. Het blijft heel erg wisselvallig. Dit seizoen is na vorige week gewoon definitief verloren. Ze moeten zich nu richten op de 2e plek en ook maar alvast de pijlen al op het volgende seizoen richten.

Uithuilen en opnieuw beginnen maar.

4 maart 2018 om 18:39

Bij mij toch echt niet, ik kijk juist naar de lange termijn, maar daar zie ik niks meer in. Het plan Cruijff , die ons net de goede kant op aan het helpen was, is de nek omgedraaid, vele oud ajacieden hebben elkaar de tent uit gevochten, een trainer die een zware mentale klap te verwerken heeft gehad in de zomer, wordt er zomaar uitgegooid wat bepaald wordt onderweg in de auto vanuit Enschede zonder Bergkamp. Het RvC functioneert niet en zitten ook geen vakbekwamen mensen meer (van duijvebode is net weer weg).

Het aller pijnlijkste vond ik nog wel dat men Bergkamp de rug heeft gekeerd en een vriendje van Overmars, Ten Hag niet alleen trainer maar ook deelgenoot van het TH gemaakt, het orgaan dat het beleid moet uitzetten. 1. Trainer bij Ajax zijn is zwaar genoeg 2. Trainer is een passant en moet daarom juist niet in het TH.

De stabiliteit kwam er net een beetje, dat het er toen was kon ik mee leven, maar ik begrijp nog steeds helemaal niks van het ontslag van Keizer en zeker ook Bergkamp, ik was een paar maanden geleden nog trots over hoe ze ermee omgingen, maar kan geen trots op brengen op de manier waarop Keizer eruit is gewerkt.

4 maart 2018 om 19:23

Niet alleen een erg groot risico, maar zelfs erg onbeschoft vind ik, zeker gezien datgene wat er allemaalgebeurd is. Het getuigt ook van een totaal gebrek aan visie bij de leiding... Had die beste man gewoon het seizoen af laten maken en dan samen geëvalueerd en tot een eventuele conclusie gekomen. Een club is gebaad bij rust!

Als ten Hag niet tegen een paar kritische vragen kan is hij absoluut ongeschikt als trainer van Ajax. Er is tot op heden maar 1 club beter geworden van het aantrekken van ten Hag door Ajax en dat is Utrecht. Ten Hag weet het nog niet te brengen bij Ajax verre van zelfs. Dan is het logisch dat je kritische vragen krijgt als Ajax trainer.

Ik heb het al vanaf het begin gezegd, Keizer ontslaan en deze vent aanstellen is een grote fout geweest! Men had gewoon Keizer tot het begin van het seizoen moeten laten zitten, dan was het altijd nog mogelijk geweest om hem eventueel te vervangen door iemand anders dan ten Hag. Ten Hag past niet bij Ajax en hoort niet bij Ajax. Nep-Guardiola moet zsm opzouten, nare vent!

4 maart 2018 om 18:42

Eens en al helemaal niet in het Technisch Hart, trainers zijn passanten, maar nu hebben van der Sar en Overmars, naast hun eigen positie ook de club verzwakt, het was belangrijk dat mensen bleven zitten en in Oktober waren er nog afspraken gemaakt tussen van der Sar, Bergkamp en Overmars, amper twee maand later schenden ze elke regel die Johan had opgesteld voor de revolutie, trainer in het TH is niet handig.

Dit geeft weer dat ten hag niet de juiste persoon is om de plek van hoofdtrainer van Ajax in te vullen. De zet was al bijzonder en dit soort momenten maken het duidelijk. Hij kan zich nog verschuilen achter zijn proces maar ik vrees dat die al heel snel uitgewerkt is.

Die Ten Hag, zegt ie we worden kampioen als we alles winnen en PSV gaat nog punten laten liggen.
Henny Huisman zei vroeger altijd, er kan er maar 1 de winnaar zijn, en wie niet tegen zijn verlies kan.. die is maar zielig hoor... met zijn allen, met zijn allen

PSV (mijn club) word de terechte kampioen en dan op basis van punten, het spel is maar op 1 hand te te tellen goed geweest, maar in voetbal tellen eenmaal de punten en de goals en die heeft mijn club gewoon in zijn voordeel!

Wat een drama onder de heer Ten Hag! Dat er pas 1x is verloren onder Ten Hag... Er is ook pas 1x gewonnen onder Ten Hag! Hoop dat het bestuur achter hun oren krabt en spijt betuigen aan Marcel Keizer!

4 maart 2018 om 18:57

Dat gezever over terecht of niet, degene met de meeste punten staat bovenaan en is de terecht kampioen. Het type spel kan mij ook niet bekoren (wat Ajax onder ten Hag laat zien ook niet), maar neemt niet weg dat PSV gewoon een goede instelling heeft, veel scherper is en ook geweldige spelers heeft. Gefeliciteerd in ieder geval!

Na Nouri kon het mij al minder schelen, dat is eigenlijk niet minder, ik vind het dieptepunt hierna echt het ontslag van Keizer en Bergkamp, snap er nog steeds niks van.

De Ligt zei dat ze vanwege het veld vanuit de tweede bal wouden voetballen.. Maar waar zijn dan de middenvelders die een duel kunnen winnen, volgens mij stond diegene in de spits.. Ik had Veltman op VM gezet, Siem en Donny op AM en Ziyech op RA met Kristensen op RB die er overheen komt.

4 maart 2018 om 19:18

Als trainer Ajax uit de 2e bal laten voetballen volgens mij snap je het dan niet.
Ik heb Ajax teams helemaal verrot zien spelen op velden die 10 kleer slechter waren dat van vanmiddag, gewoon door goed positiespel in individuele klasse.
Ze speelde vanmiddag niet tegen Real Madrid he?

Het is natuurlijk ook heel opportunistisch gedacht dan een trainerswissel midden in het seizoen goed zou uitvallen. Ten Hag onderging bij Utrecht totaal geen druk. Hij draaide de afgelopen twee a drie jaar ook heel goed, dus daar was dus totaal geen aanleiding voor.

Bij Ajax is dat compleet anders. Je komt binnen in een organisatie waar Bergkamp en Keizer de laan zijn uitgestuurd. Het bestuur onderging net grote veranderingen, en jij als nieuwe trainer moet het dan op sportief niveau maar op de rit krijgen.

Beetje overdreven dat ze Zwolle helemaal van de mat speelde, was weliswaar hun beste wedstrijd, meer ook niet. Maar kom op, verder ziet het er toch niet uit. Helaas speelt mij clubje helemaal dramatisch

Hij zit er no maar net en de frustratie druipen er al af bij hem.
Dit wordt nog wat met Ten Hag aan het roer.
Ik zie ook geen logica bij de startopstelling.

Pffff ten Hag!!
Het is gewoon verdomd slecht, niet om aan te gluren.
Doe nou niet net alsof er 2 pech momentjes van Ajax was bij de doelpunten, en Ajax voor de rest super goed voetbalde. Het is gewoon drama!!

Mijn vraag is simpel "hoeveel tijd wordt een speler of trainer bij Ajax gegund?"

Is het werkelijk zo simpel dat een trainer binnen slecht enkele weken Ajax kan omturnen tot een 100% scorende machine?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren